quote:Op zondag 11 april 2010 00:52 schreef Books het volgende:
Hier een tante van mijn moeder die op elke verjaardag haar antikindpoedeldingoppootjeszwabberighandje(nee geen teckel)krullerigbeest meenam en die constant liep te happen naar alles was jonger was dan vier (er zijn ook maar 20 kleinkinderen bij mijn opa en oma) en nadat mijn zusje bijna in haar been werd gebeten snauwde mijn vader tegen haar van als je dat beest nu niet buitenzet dan ga je straks met twee halve honden naar huis. Vervolgens pakte ze de hond ging op haar retour naar Gouda en kwam voortaan de dag voor de daadwerkelijke verjaardag en dat heeft ze volgehouden totdat de hond overleed daarna kwam ze weer gewoon naar de verjaardagen van mijn opa en oma. GWS ik vind overigens dat de verantwoordelijk wel bij je zus ligt en niet bij jullie.
Geloof niet dat dat de essentie van het verhaal was GWS.quote:Op zondag 11 april 2010 20:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Maakt het lezen van boekjes dan zoveel uit? Annicka slaat die boekjes bijvoorbeeld uit mijn handen, ze heeft er echt geen interesse in.
Ik denk dat een kind zich ontwikkelt op zijn eigen tempo en dat het verder niet veel zal helpen of het nu wel of niet in de box zit(of dat er nu wel of niet voorgelezen wordt).quote:Op zondag 11 april 2010 20:41 schreef Estrys het volgende:
[..]
Geloof niet dat dat de essentie van het verhaal was GWS.
Nee, het ging er om dat ik altijd van alles met Leander samen doe (oa boekjes lezen, tegen hem praten en dingen benoemen) en daar heeft zij geen tijd voor....quote:Op zondag 11 april 2010 20:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik denk dat een kind zich ontwikkelt op zijn eigen tempo en dat het verder niet veel zal helpen of het nu wel of niet in de box zit(of dat er nu wel of niet voorgelezen wordt).
Ik denk dat het wel helpt als het kind enigszins gestimuleerd wordt, de hele ochtend in de box is niet bijzonder stimulerend lijkt me.quote:Op zondag 11 april 2010 20:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik denk dat een kind zich ontwikkelt op zijn eigen tempo en dat het verder niet veel zal helpen of het nu wel of niet in de box zit(of dat er nu wel of niet voorgelezen wordt).
Dat dus.quote:Op zondag 11 april 2010 20:53 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee, het ging er om dat ik altijd van alles met Leander samen doe (oa boekjes lezen, tegen hem praten en dingen benoemen) en daar heeft zij geen tijd voor....
En een kind ontwikkeld inderdaad in zijn eigen tempo, maar ik denk dat je dat tempo flink kan afremmen door hem met 2 jaar en 4 maanden nog úren per dag in de box te stoppen....
Niks mis met de box imo, al zijn ze 4wél iets mis met de box en 'de hele ochtend'
of tegen de vriendin van mijn schoonvader wel oma zeggen. Dat is nog ergerquote:Op maandag 12 april 2010 12:09 schreef Lelijkerd het volgende:
gewoon jennen
dat Seb constant Oma LIEF tegen zijn andere oma zegt
Ja die heeft hij vorig jaar gehad. Kan hij nog wel een keer krijgen maar het ziet er meer uit als een soort eczeem of zo.quote:Op maandag 12 april 2010 12:15 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Heetf Seb al waterpokken gehad? Bij Dana begonnen de waterpokken zo..eerst een weekje ofzo wat uitslag om dr mondje vooral en af en toe ineens koorts..een week later zta ze onder de waterpokken
Wanneer ze nog geen jaar zijn de eerste keer kunnen ze het nog een keer krijgenquote:Op maandag 12 april 2010 14:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Nog een keer? Ik dacht dat kindjes dit maar 1 keer konden krijgen
Zo, jij bent ook goed de klos elke keer!quote:Op maandag 12 april 2010 19:15 schreef freecell het volgende:
3x waterpokken ik
en 2x 6e ziekte (1x op 18 jr en 1x op 24 jr) en mijn moeder dacht dat ik het als kind ooit ook gehad had...
En de bof op 23 (ondanks BMR)
En 2x pfeiffer2e keer was goed heftig
dus...
Ik ben bang dat ik straks ook met de jongens mee ga doen als ze dingen krijgen.... wie schopt mijn imuunsysteem ff?
* Marie79 meldtquote:Op maandag 12 april 2010 18:55 schreef bodpa09 het volgende:
Iemand ervaring met de 17 maanden sprong? Pffffft....
quote:Op maandag 12 april 2010 21:19 schreef Marie79 het volgende:
Als het even niet goed is, wordt meneer boos... krijsen, gillen, overstrekken (dat wat jij schreef Estrys, klinkt mij heel herkenbaar in de oren, hier is het echt een driftbui)...
Voor de rest is hij wel heel lief hoor, maar als hij die bui heeft, berg je maar...
Ik was er al bang voor...quote:Op maandag 12 april 2010 21:19 schreef Marie79 het volgende:
[..]
* Marie79 meldt![]()
Als het even niet goed is, wordt meneer boos... krijsen, gillen, overstrekken (dat wat jij schreef Estrys, klinkt mij heel herkenbaar in de oren, hier is het echt een driftbui)...
Voor de rest is hij wel heel lief hoor, maar als hij die bui
heeft, berg je maar...
Jepquote:Op maandag 12 april 2010 18:55 schreef bodpa09 het volgende:
Iemand ervaring met de 17 maanden sprong? Pffffft....
Ja ons zoontje slaapt dacht ik thuis ook beter dan op het kdv maar daar slaapt hij ook met meerdere kindjes in een kamer. Zeker in een tijd dat die dan niet helemaal lekker is, sprongetje/ tandjes of iets dergelijks wordt die daar dan ook veel sneller wakker denk ikquote:Op dinsdag 13 april 2010 08:53 schreef Estrys het volgende:
Ook al een slechte nacht Tinu![]()
Seb slaapt op het kdv altijd slecht, 1,5 uur meestal. Thuis trekt hij makkelijk drie uur achter elkaar door.
Fijn dat het bij jullie goed gaat Freequote:Op dinsdag 13 april 2010 09:40 schreef freecell het volgende:
Hier niet! Goede periode hierEr is hoop rond 20 maanden
Alleen wel gevallen en ziet er zielig uit
quote:Op dinsdag 13 april 2010 09:40 schreef freecell het volgende:
Hier niet! Goede periode hierEr is hoop rond 20 maanden
Alleen wel gevallen en ziet er zielig uit
Driftbuien héél af en toe hier inderdaad.quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:44 schreef Kaarr het volgende:
[..]
Hier 20 maanden en dagen last van driftbuien en 'smiddags niet willen slapen.
Leuk is dat hèquote:
yayquote:
Hoe duur waren die dingen eerst?quote:Op woensdag 14 april 2010 13:20 schreef Diaan73 het volgende:
Dat is een mooi lijntje van Leander![]()
Lennon doet niet echt aan kusjes geven, alleen Twan krijgt een "kusje" -> mond open en tong erbij op Twans mond.Wel heel schattig om te zien.
Lennon heeft vannacht weer goed geslapen, hij lijkt geen last te hebben van zn tanden maar van kiezen die al te voelen zijn.![]()
Hij ligt nu alweer 3 uur te slapen, beetje bijkomen, denk ik. Vanmiddag lekker naar buiten.
ow vanaf morgen zijn de zand/waterschelpen in de opruiming bij Bart Smit, dan maar ¤ 11,= ik ga er even eentje kopen, Lennon is erg graag buiten.
Ik heb ook al een hele leukerd vandaag.quote:
ook in een frequente regelmaat ? want het gebeurt dus elke dag wel een paar keerquote:Op woensdag 14 april 2010 15:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het is juist wel normaal, veel kindjes doen het wel eens.
we proberen het zoveel mogelijk te negeren, maar ja, als het echt kokhalzen wordt dan grijp ik wel in natuurlijk. gewoon zijn hand uit zijn mond halen, speen geven en verder negeren is dus het beste wat ik kan doen?quote:Op woensdag 14 april 2010 15:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het kan een vorm van aandachttrekkerij zijn. Veel ouders reageren er natuurlijk bezorgd om, dus aandacht gegarandeerd.
Werkte hier met kiesknarsen heel goed. 3 hele onplezierige dagen en toen was het klaarquote:Op woensdag 14 april 2010 15:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Gewoon helemaal negeren, ook geen hand uit de mond halen. Zo zou ik het zelf in ieder geval doen.
Maarten sliep op een gegeven moment een kort ochtendslaapje en een langer middagslaapje. Zou je dat niet kunnen omdraaien? Dat je hem bijv. na een uurtje weer wakker maakt en dan 's middags gewoon om bijv. 1 uur te bed te leggen? En dan dat ochtendslaapje skippen.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:57 schreef seilram het volgende:
Hoi allemaal![]()
Ik kom vast stiekem een beetje loeren en me volgende maand pas melden.... maar heb al wel een vraagje. Zijn er ervaringen over je kindje van 2 naar 1 slaapje krijgen? Ging dat makkelijk?
Joep slaapt er nu nog 2 nl. Maar die 2e is pas laat op de dag, van 16.00 tot 17.00 zeg maar, met als gevolg dat ie om 20.00 echt nog niet moe is en soms tot 20.45/21.00 op is en dat vind ik best laat![]()
Kan ik hem min of meer wakker gaan houden tot 12.00 en dan een beetje naar 1 slaapje proberen te krijgen? Of hoe ging dat bij jullie?
Oh ja de onze gooit ook mama en papa door mekaar. En dan heeft die nog "mapa" uitgevonden. Heel handig daarmee kun je mama en papa tegelijkertijd roepen met maar een woordquote:Op woensdag 14 april 2010 21:36 schreef Marie79 het volgende:
O ja, en ik ben 'pappa' ... Gisteren toen ik hem ging halen zag hij me en zei heel enthousiast 'pappa'
GWS hoe lang had Annicka dan gistermiddag geslapen?quote:Op donderdag 15 april 2010 07:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier wordt nog één keer per dag geslapen, al denk ik dat dit slaapje er ook vrij snel uit zal gaan of korter zal worden(al of niet gestuurd). Annicka sliep gisteravond pas om 21:15, dat zijn we niet gewend...Misschien moet ik haar maar na een uurtje slapen 's middags wakker gaan maken als dit vaker gaat gebeuren.
Dat komt me bekend voor, daar had ik zelf ook last van als baby vertelde mijn moeder en volgens het consultatiebureau kon dat niet en werd dat afgedaan als onzin. Maar de eerste 2 keer dat ik mijn zoontje bloemkool gaf had hij ook direct rode opgezette plekken op zijn billen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tyler kan ineens niet meer tegen bloemkool. 100x gepoept billen knalrood met rare pukkeltjes en een enorm zure adem. Of een combi van dat en 2,5 kiezen die doorkomen.
Erg zielig, we hebben hem goed ingesmeerd en een zetpil gegeven en hopelijk slaapt hij er goed op en is het morgen wat beter.
Jawel, het lijkt erger te zijn geworden. Heel sneu. Het lijkt nu echt tandjes-kiesjes poep te zijn geworden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 09:24 schreef Marie79 het volgende:
Dat klinkt naar Ingrid, zijn zijn billen nu niet meer (zo erg) rood?
Wij hebben een ouderwets nachtje doorslapen gehad!![]()
![]()
Dat doet een mens echt even goed, hij ging ook weer heel makkelijk slapen gisteravond en vannacht dus helemaal niet gehoordKwart over 7 was hij wakker (iets eerder wel, maar toen ging ik hem halen), omdat het nog vroeg was, nog even terug en om kwart voor 9 uiteindelijk uit bed, wat een luxe
Hier is het standaard slapen vanaf 7 uur, heel soms even wakker midden in de nacht (eens per week is veel) dan even een aai en verder tukken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:34 schreef Tinuviel het volgende:
Lekker hoor Marie. Hier slaapt ons zoontje ook nog weleens door maar van wakker wordt tijden als 9 uur s'ochtends kunnen wij maar dromen.
Free dat zijn ongeveer de tijden dat bij ons het alarm van de interne klok van ons zoontke gaat. Meestal zo rond 7 uur, weleens 7.30 uur.quote:Op zondag 18 april 2010 09:09 schreef freecell het volgende:
[..]
Hier is het standaard slapen vanaf 7 uur, heel soms even wakker midden in de nacht (eens per week is veel) dan even een aai en verder tukken.
Maar 's morgens is het 6:30 of 7:00
Daar gaat het mis, ik kan niet op commando dingen in mijn hoofd krijgenquote:Op maandag 19 april 2010 08:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Probeer eens het wijsje van 'slaap, kindje, slaap' in je hoofd te krijgen, en dat te neuriën. Misschien trapt hij erin...
Neh, de Oleander staat in de tuin hierquote:Op dinsdag 20 april 2010 20:01 schreef Marie79 het volgende:
O Leander![]()
![]()
Fietsen is heerlijk met kleintje, ik ga donderdag bij de Lidl voor een moederfiets. Het schijnt een goede fiets te zijn (W. heeft een herenfiets van de Lidl, is er zeer tevreden over). Dan met koninginnedag een voorstoeltje scoren (hoop ik) en dan kunnen wij ook fietsen! (fietsen doen we al met de bakfiets, maar dat fietst wel redelijk zwaar en voor een (wat langere) tocht is die niet zo geschikt).
Waaaah! dan al weer?quote:
Wat een eikel! Je bent er toch bij als je kind tv kijkt? Ik heb zelfs graag dat mijnkinderen dit soort dingen zien.Wij zijn in beginsel christen maar wil graag dat mijn kinderen kennis hebben van andere geloven. Ikheb soms het idee dat het juist de mensen die zelf geen geloof hebben bang zijn voor bvb de islam.quote:Op woensdag 21 april 2010 07:38 schreef freecell het volgende:
[..]
Waaaah! dan al weer?
Lotte, wat knap
Leander doet wel pogingen, maar als de ene trapper boevn is en de andere beneden duwt hij niet goed door en zit hij vast
Hebben jullie dit al gezien?
Ik ben fundamentalistisch christenen de aflevering zou ik niet gemaakt hebben misschien, maar Leander mag het gewoon kijken hoor
Wat een onzin!
Ja zo hard gaat t dus.... JIhaa voor Lennon!! Kan je patatjes eten! En vermoorde schoenen klinkt vrij heftig idd.quote:Op woensdag 21 april 2010 09:24 schreef Diaan73 het volgende:
Leander![]()
Mikoxx, wat gaat dat snel zeg..... wij hebben een driewieler gekocht voor Lennon, maar ik denk dat ze meer hebben aan een loopauto.
Lennon heeft zn 3e! tand door, de eerste boventandEindelijk......ik hoop dat de rest snel volgt. Ow en hij heeft dit weekend 2 paar schoenen vermoord... omdat hij nog niet echt loopt, kruipt hij buiten over de tegels.... dat vinden die schoentjes niet fijn en ik kan hem natuurlijk ook niet binnen houden. HIj vindt het buiten geweldig. Ik heb nu bij de Hema goedkope gympies gekocht met "plastic" neuzen, erg handig voor buiten....
Patatjes eten kon hij al, ondanks zn twee tanden kan hij bijna alles eten, verbazingwekkend.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:08 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Ja zo hard gaat t dus.... JIhaa voor Lennon!! Kan je patatjes eten! En vermoorde schoenen klinkt vrij heftig idd.
Mila zit echt al een heeeeule poos in de 'opvolgstoel'. Op een gegeven moment was ze met geen stok in de maxicosi te krijgen, ze wilde zitten en alles zien.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
Passen jullie dreumesjes eik nog in de maxicosi? Tyler moet zich dubbelvouwen en zn hoofd komt tot de rand. Hij gaat nu over naar Kims stoel en Kim gaat dan op een zitverhoger.
Misschien zijn fles aanmaken met rijstewater? Dat stopt ook.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik vroeg me nog af of jullie toevallig anti diarree tips hebben? 't Blijft maar doorgaan, zo wordt zn kontje nooit meer gaaf.
Ik heb een stapel oude broeken (gekregen) en daar mag hij gewoon buiten mee rond krupen. Er is al een broek met een gat erinquote:Op woensdag 21 april 2010 22:14 schreef Diaan73 het volgende:
Marie, Maarten wil dus ook niet echt lopen en kruipt liever. Hoe doe jij dat met naar buiten gaan?
Dat dusquote:Op maandag 26 april 2010 13:33 schreef Estrys het volgende:
ze zal het vanzelf toch wel leren met de lepel eten?
Ik neem aan dat ze niet op haar 18de nog met een vork soep zal proberen te etenquote:Op maandag 26 april 2010 13:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ja, dat is waar, maar dan moet ze wel de kans krijgen om het te leren.
Whehe, dat doet me denken aan het versje wat wij thuis altijd kregen te horen: 'Pork, pork, pork, soep eet je met een... 'quote:Op maandag 26 april 2010 14:20 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze niet op haar 18de nog met een vork soep zal proberen te etenJe hebt nog even de tijd om het haar te leren. Seb kan nog niks met een vork. Maar het is goed hoor, dat komt allemaal wel.
Ik heb Seb trouwens ontheven van zijn moederdag/omadag knutseltaken. Knutselen en kleuren en zo is gewoon niet zijn ding. Moest hij samen met twee andere op het kdv kleuren op een stuk behang. De leidsyer liet het zien: 'deze is van Tess (heel veel gekras), deze van Lisa (ook veel krassen) en deze is van Seb... twee strepen en een grote scheur, want hij had geen zin meerHet arme schaap gaat veel liever buiten spelen
![]()
Je kan toch ook gewoon met potloden kleuren?quote:Op maandag 26 april 2010 15:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Whehe, dat doet me denken aan het versje wat wij thuis altijd kregen te horen: 'Pork, pork, pork, soep eet je met een... '![]()
Ik wil ook met Annicka kleuren en dergelijke, maar tot nu toe heb ik alleen maar stiften kunnen vinden voor kinderen voor boven de drie jaar...
Sten heeft klei, maar hij vindt de potjes en dekseltjes leukerquote:
Hij heeft zijn vrolijke momenten, maar soms is het erg huilen om niks en wil hij alleen maar bij één van ons hangen. Fijn dat jouw M. wel vrolijk isquote:Op maandag 26 april 2010 20:33 schreef bodpa09 het volgende:
Ha Marie!Hier ook een jongetje met koorts! Gisteren 40, vandaag 39,5. Hij is er verder best vrolijk onder. En de jouwe?
Weet ik nog niet precies, ze zou me nog bellen voor een datum. Maar ik verwacht dat het binnen nu en 2 weken ofzo is.quote:Op maandag 26 april 2010 20:33 schreef Raissa het volgende:
Wanneer mag je naar het cb Bla?
Laatst was ik op zondagmiddag in de V&D en het was prijzencircus. DAT was al een slecht idee, maar Seb die zilveren schoenen aan geven was een nog slechter idee. Ja hoor, schoen kwijtquote:Op dinsdag 27 april 2010 09:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Irritant is dat he. Doet Tyler ook, altijd opletten in de buggy. In de auto trekt hij vaak zn schoenen uit. En dan maar lachen.
Was ie er wél in 80quote:Op maandag 26 april 2010 21:40 schreef Diaan73 het volgende:
Van de Hema... een shirt met lange mouwen met een shirt met korte mouwen erover. Hij kan hem alleen helaas niet meer zo lang aan, het zit nu al aan de krappe kant. Ik heb een maat 80 gekocht omdat ze maat 86 niet meer hadden en ik het persé wilde hebben voor hem.![]()
Dank je wel, heel erg lief van je!quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:10 schreef mikoxx het volgende:
Fruppel, ik lees hier zo af en toe eens mee.... wil je eventjes succes wensen voor morgen. Wat eng joh, hopelijk valt het mee morgen!
Tis weer ooronststeking. Zucht.quote:Op maandag 26 april 2010 21:26 schreef Marie79 het volgende:
[..]
Hij heeft zijn vrolijke momenten, maar soms is het erg huilen om niks en wil hij alleen maar bij één van ons hangen. Fijn dat jouw M. wel vrolijk is
Hier hadden ze er nog best veel hangen..alleen geen roze meer in 86quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:09 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Was ie er wél in 80ik heb nog zó gezocht....
Oooow, dat is ook echt te liefquote:Op dinsdag 27 april 2010 15:38 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Tis weer ooronststeking. Zucht.
Wat die rare kabouter deed:
M. en ik zijn bij de dokter. Dokter komt de mensen voor ons halen. M. denkt "ha!"
en loopt achter de dok aan (die ziet dat niet). Ik zeg dat we nog niet aan de beurt zijn,
zometeen als die mensen klaar zijn. Na een tijdje komen de mensen uit de spreekkamer, dok
loopt erachter. M. ziet dat en begint tegen mijn billen op de stoel aan te duwen, pakt mijn vinger,
wil dat ik opsta. Ik wacht tot de dokter ons roept. M. niet, die loopt naar de dok, pakt zijn hand en
trekt de dokter mee naar de spreekkamer. Dokter smolt ter plekke. <3
Fruppel, alvast veel sterkte voor morgen.
Dat idee had ik alquote:Op woensdag 28 april 2010 08:56 schreef Diaan73 het volgende:
Maarten, wat kijk je vrolijk en heb je een stoere kuif
Fruppel heel veel succes vandaag!!
@Estrys, die schoenen zijn denk ik inderdaad neit geschikt voor kinderen die gewoon goed kunnen lopen. Ik heb ze ook alleen maar gekocht omdat Lennon bijna alleen nog maar kruipt en hij met deze lekker buiten kan kruipen en niet meteen kapot zijn. Die rubberen neus is erg dik.
@Mikoxx, ja, ze hadden er toen geloof ik ook nog maar 1 hangen. Ging erg snel.
Wat goed al zeg, 2 woordjes!!!![]()
Vandaag met Lennon BMR prikjes halen, ik hoop dat hij er weinig last van heeft. Ik voel mezelf ook niet zo lekker namelijk...\
Ow enje voor de zieke kindjes.
De schoentjes zijn trouwens wel erg leuk...quote:Op woensdag 28 april 2010 09:08 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat idee had ik alNou ja hij heeft twee paar die nog goed passen. Hij doet het er maar even mee.
De BMR heeft hij als het goed is nu nog geen last van, daar kunnen ze na 7-10 dagen goed ziek van zijn
Hoeveel weken/maanden is Jair nu? Is het geen sprongetje?quote:Op woensdag 28 april 2010 20:21 schreef Tinuviel het volgende:
Bodpa fijn dat de oorontsteking beter aan het worden is.
Ons kleintje schijnt ook met iets te zitten, ik vermoed tandjes. Het is wel apart. Hij is aanhankelijk, eet slecht, bijt op van alles (van het weekend, nu is het weer beter) maar vertoond geen andere tandjesgerelateerde dingen. Vanavond kwam die vroeg 5 uur en doodmoe van het kdv. Dan nog een half uur voordat die ging slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |