abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80175357
Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 61

De dreumessen:

01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
04 augustus 2008: Cynthia, dochter van Speedy
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
17 augustus 2008: Leander, zoon van freecell en TARAraboemdijee
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel

***vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!

Nah... heb ik toch eens een nieuw topic aangemaakt!

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 16-04-2010 15:42:02 ]
  zondag 11 april 2010 @ 00:29:34 #2
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80175416
alleen een beetje mis-gespeld.
in de haak.
pi_80175496
Jeesssssssssssssss.... vond ik het zo knap dat ik die lijst er in wist te krijgen.... maak ik zo'n fout!!!
MODJES!!! Hellup! Ik heb een (dreu)misser gemaakt!
  zondag 11 april 2010 @ 00:43:34 #4
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_80175761
Nou ja, het probleem met mijn zus is dat ze zelf ook behoorlijk opgefokt/explosief kan zijn, een type borderline. Vooral waar het de hond betreft...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 11 april 2010 @ 00:52:14 #5
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80175962
Hier een tante van mijn moeder die op elke verjaardag haar antikindpoedeldingoppootjeszwabberighandje(nee geen teckel)krullerigbeest meenam en die constant liep te happen naar alles was jonger was dan vier (er zijn ook maar 20 kleinkinderen bij mijn opa en oma) en nadat mijn zusje bijna in haar been werd gebeten snauwde mijn vader tegen haar van als je dat beest nu niet buitenzet dan ga je straks met twee halve honden naar huis. Vervolgens pakte ze de hond ging op haar retour naar Gouda en kwam voortaan de dag voor de daadwerkelijke verjaardag en dat heeft ze volgehouden totdat de hond overleed daarna kwam ze weer gewoon naar de verjaardagen van mijn opa en oma. GWS ik vind overigens dat de verantwoordelijk wel bij je zus ligt en niet bij jullie.
  zondag 11 april 2010 @ 01:01:39 #6
12913 GreatWhiteSilence
pi_80176174
Ja, maar als mijn zus die verantwoordelijkheid niet neemt, zullen wij toch zelf maatregelen moeten nemen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_80178109
Jouw kind kan niet tegen uren aan tafel zitten

Maar inderdaad, als je zus niks doet moeten jullie wel....
pi_80178415
Honden

Elin is gelukkig alweer een stuk opgeknapt. Ze had nog nooit echt koorts gehad
Ze was heel huilerig en heeft een gat in de dag/avond geslapen. Vannacht trouwens ook oke..
Normaal is ze dol op r badje, nu zette ik haar erin en toen ging ze heel zielig huilen
Maargoed, viburcolletje en mevrouw viel prompt in slaap om 15:00 en werd wakker om 19:00 en daarna om 22:00 weer tot vanmorgen.
Temp is nu 37.9, superb!
pi_80182828
Klinkt goed!
Vanwaar die lelijke kloon trouwens?
pi_80183396
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:52 schreef Books het volgende:
Hier een tante van mijn moeder die op elke verjaardag haar antikindpoedeldingoppootjeszwabberighandje(nee geen teckel)krullerigbeest meenam en die constant liep te happen naar alles was jonger was dan vier (er zijn ook maar 20 kleinkinderen bij mijn opa en oma) en nadat mijn zusje bijna in haar been werd gebeten snauwde mijn vader tegen haar van als je dat beest nu niet buitenzet dan ga je straks met twee halve honden naar huis. Vervolgens pakte ze de hond ging op haar retour naar Gouda en kwam voortaan de dag voor de daadwerkelijke verjaardag en dat heeft ze volgehouden totdat de hond overleed daarna kwam ze weer gewoon naar de verjaardagen van mijn opa en oma. GWS ik vind overigens dat de verantwoordelijk wel bij je zus ligt en niet bij jullie.
Ik vind jouw vader leuk!
De verantwoordelijkheid iigt ook bij haar zus, maar wat heb je aan dat gegeven als je kind gebeten wordt?

Maar GWS, misschien ligt hier de oplossing? Zeggen tegen je ouders dat je in het vervolg op een andere dag/tijdstip komt omdat je het niet vertrouwd met die hond erbij? Niet zo gezellig, maar dat is het ook niet als je kind niet van zijn stoel af kan omdat ze anders misschien wel gebeten wordt. Ik ken ze, die types die een hele familie de mond weet te snoeren omdat ze bang zijn voor de reactie van die persoon. En bij jezelf thuis kan je het makkelijk verbieden om de hond mee te nemen, maar bij je ouders wordt dat wat lastiger. Die zouden zelf dat initiatief moeten nemen. En als zij het ook gezelliger vinden om de hele familie tegelijk bij elkaar te hebben (welke ouder niet?) zullen ze toch ook echt hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
pi_80193817
We waren gisteren op verjaardag bij mijn ouders. Tyler (en Kim) ging daar een tijdje slapen.
Is hij daar uit zn ledikant gevallen. Ik dacht dat ik wat hoorde en ging kijken. Kreeg ik de deur niet open, want Tyler zat er tegenaan. Helemaal in paniek natuurlijk. Ik schrok me rot! Gelukkig viel het mee.
Bedje bleek nog wat lager te kunnen en dat werd meteen gedaan.
's Nachts terug op de fiets vond hij maar raar zo in het donker. Hij keek de hele tijd naar zijn vader.
  Jubileum moderator zondag 11 april 2010 @ 18:09:51 #12
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_80193938
TT aangepast
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_80194024
Zo, schoot ik me daarstraks toch even uit mijn slof tegen mijn schoonmoeder. Ze had bokkenpootjes dus geeft ze seb een stukje. Ik had al zoiets van Nee maar toen had hij het al in zijn mond en ik had geen zin in drama. En het was een heel klein stukje dus never mind. Wil ze hem vijf min later weer een stuk geven, dus ik zeg nee, hij moet zo dadelijk eten. Ach 1 klein stukje zegt ze en wil het toch geven. Dus ik schoot uit: NEE! Zeg ik toch. Daar schrok ze van en seb brullen dat ie het niet kreeg. Mag je niet seb zegt ze dan en tegen mij: nou moet hij huilen. Ja en?? gek hè .
Komt ze er later nog eens op terug waarom dat niet mag een klein stukje. Omdat hij moet eten. En als ik nee zeg en dan is het nee. Oe wat was ik boos.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zondag 11 april 2010 @ 18:52:35 #14
12913 GreatWhiteSilence
pi_80195372
Lekker, zo'n (schoon)moeder. En dan de schuld ook nog op jou af proberen te schuiven.

Hier hebben we/is er met mijn zus gepraat en ze probeert nu toch nog de muilkorf. En ze gaat morgen naar de dierenarts voor zijn mening. Mocht dit allemaal niet helpen, dan is het waarschijnlijk einde verhaal voor de hond. Wel jammer, want hij is niet vals ofzo, maar hij kan zich gewoon niet beheersen.
pi_80199141
Wat irritant Estrys!

Tyler kreeg gisteren zomaar een stuk slagroom. Hij spuugde het snel uit!
Moest ik stiekem wel om lachen. Ik vind het eik wel zo normaal om te vragen of je kind iets mag hebben.
En dat mocht ook wel hoor.
pi_80199925
Ik was vandaag even bij mijn broer en schoonzus en die hebben een zoontje van 30 maanden met een ontwikkelingsstoornis. Hij is nu ong. op een niveau van een maandje of 16/17. Hij loopt wel, praat nog niet.
Waarschijnlijk heeft hij dit

Maar dat jochie zit de héle dag in de box. Vandaag moest hij in de box blijven zitten tot hij zijn drinken op had, maar hij wil niet drinken (eigenlijk nooit) dus heeft hij in de box gezeten de hele 3 uur dat wij er waren....

Normaal zit hij iig de hele ochtend in de box.
Maar dan ontwikkelt een kind toch nóg beroerder? Hij is erg passief en weet dat het geen zin heeft om uit de box te willen en ik vind het zo zielig...
Maar ik durf er niks van te zeggen, omdat zij hem veel beter kennen enzo... En misschien werkt 'mijn manier' wel helemaal niet bij het ventje...

Maar toen mijn broer eens érg enthousiast deed over wat Leander al kon zeggen zei mijn schoonzus: 'jamaar zij (ik du) heeft ook de hele dag tijd om met hem boekjes te lezen!'
Uhm...
Ze is zelf ook een thuisblijfmoeder. Wel van 5 kinderen, maar alleen de jongste gaat nog niet naar school....

[ Bericht 0% gewijzigd door freecell op 11-04-2010 21:15:48 ]
pi_80199939
En ik weet ook niet waarom ik het hier juist post
pi_80200315
Free, kan me voorstellen dat je er een rot gevoel van kreeg. Wat klinkt dat sneu voor dat ventje
  zondag 11 april 2010 @ 20:40:35 #19
12913 GreatWhiteSilence
pi_80200328
Maakt het lezen van boekjes dan zoveel uit? Annicka slaat die boekjes bijvoorbeeld uit mijn handen, ze heeft er echt geen interesse in.
pi_80200388
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Maakt het lezen van boekjes dan zoveel uit? Annicka slaat die boekjes bijvoorbeeld uit mijn handen, ze heeft er echt geen interesse in.
Geloof niet dat dat de essentie van het verhaal was GWS.
  zondag 11 april 2010 @ 20:46:48 #21
12913 GreatWhiteSilence
pi_80200672
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:41 schreef Estrys het volgende:

[..]

Geloof niet dat dat de essentie van het verhaal was GWS.
Ik denk dat een kind zich ontwikkelt op zijn eigen tempo en dat het verder niet veel zal helpen of het nu wel of niet in de box zit(of dat er nu wel of niet voorgelezen wordt).
pi_80201041
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik denk dat een kind zich ontwikkelt op zijn eigen tempo en dat het verder niet veel zal helpen of het nu wel of niet in de box zit(of dat er nu wel of niet voorgelezen wordt).
Nee, het ging er om dat ik altijd van alles met Leander samen doe (oa boekjes lezen, tegen hem praten en dingen benoemen) en daar heeft zij geen tijd voor....

En een kind ontwikkeld inderdaad in zijn eigen tempo, maar ik denk dat je dat tempo flink kan afremmen door hem met 2 jaar en 4 maanden nog úren per dag in de box te stoppen....

Niks mis met de box imo, al zijn ze 4 wél iets mis met de box en 'de hele ochtend'
pi_80201624
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel helpt als het kind enigszins gestimuleerd wordt, de hele ochtend in de box is niet bijzonder stimulerend lijkt me.
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:53 schreef freecell het volgende:

[..]

Nee, het ging er om dat ik altijd van alles met Leander samen doe (oa boekjes lezen, tegen hem praten en dingen benoemen) en daar heeft zij geen tijd voor....

En een kind ontwikkeld inderdaad in zijn eigen tempo, maar ik denk dat je dat tempo flink kan afremmen door hem met 2 jaar en 4 maanden nog úren per dag in de box te stoppen....

Niks mis met de box imo, al zijn ze 4 wél iets mis met de box en 'de hele ochtend'
Dat dus.

'Heeft zij geen tijd voor' ... OVER zeg ik dan altijd
pi_80214489
Hoe houdt je je dreumes van het babyspeelgoed?

Sinds de box omhoog is, blijf ik hem eruit halen
pi_80219001
Hehe herkenbaar Estrys, zo ben ik ook een keer uitgevallen toen ze mijn dochter van nog geen jaar een cornetto aan het voeren waren toen ik heel even de keuken in was. En dan ook nog verontwaardigd kijken..maar sinds die ene keer word er vantevoren netjes gevraagd of ze iets mag hebben

Freecell, ik kan me voorstellen dat het lastig is om dat te zien maar er niks mee kunnen/ durven doen. Een kindje de hele tijd maar in de box laten liggen is inderdaad niet erg stimuleren.. Maar aan de andere kant heb ik geen idee of het zou helpem om de kleine te stimuleren als hij zo'n aandoening heeft.

Maar de opmerking over dat boekje vind ik dan wel weer vreemd...dat soort dingen doe je toch gewoon...al is het maar een kwartiertje, die tijd heeft ze toch wel..en anders had ze mischien geen 5e kindje moeten krijgen
pi_80219333
Ja maar mijn schoonmoeder leert er dus niks van, die doet het de volgende keer gewoon weer Dit was namelijk ook de tweede keer. Ze doet het gewoon expres om tegen mij in te gaan. Maar de volgende keer mag haar zoon er eens iets van zeggen

Ik heb op het bankje gepost over Seb zijn drama avond. Overstuur, overstrekken, schoppen en niet opgepakt willen worden maar op zijn buik willen liggen. En toen hij beneden was was hij dus stil, toen ik hem weer mee naar boven tilde was het weer brullen boven. Nou heb ik een filmpje gemaakt met mijn telefoon van die scene. Liet het aan mijn collega zien en die vond dat het leek alsof hij buikpijn had. Zal dat dan toch dat stukje bokkepootje zijn geweest?

Mijn moeder past vandaag op Seb zodat ik vandaag kan werken ipv vrijdag als we naar de notaris moeten. Op zich prima dacht ik gsiteren. Maar eigenlijk kan ik vandaag wel huilen dat ik hem dan maar 1 dag deze week de hele dag zie
pi_80219451
Vreselijk irritant als mensen je steeds weer zoiets flikken!

Ik denk niet van het bokkepootje hoor
Dana is ook al 2 dagen uit dr doen en s'avonds krijst ze alsof ze gog mag weten wat heeft. Volgens mij onweer in de lucht ofzo

Ahw, kan me voorstellen dat dat echt niet leuk is zo'n week!
pi_80219553
ow, ik lees nu dat hij ook koorts had? Vervelend hoor..beterschap!
pi_80219717
Hij heeft steeds af en aan 39,5 koorts, al vanaf vrijdag. Ow en uitslag in zijn gezicht. Ik dacht eerst aan de 5de of 6de ziekte maar dat is het niet denk ik.

Ja en dan maar blijven vragen wanneer hij een keer mag komen logeren, ja als pasen en pinksteren op 1 dag vallen. Moet je het vooral zo doen Als ik (of mijn lief) zeg dat Seb iets niet mag dan mag hij het niet, sim-pel. En dan niet alsnog dat gaan doen omdat je de oma bent en die moeten kinderen verwennen.
Helemaal om moe van te worden is de strijd die zij denkt te moeten voeren met de andere opa's en oma's. Dat begon met hoeveel luiers hebben zij al gedaan. En nu de hele tijd: Zegt Seb al opa en oma tegen jouw ouders? Hoe vaak zien zij Seb? Het is een kind, geen sportwedstrijd
pi_80220573
gewoon jennen

dat Seb constant Oma LIEF tegen zijn andere oma zegt
pi_80220672
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:09 schreef Lelijkerd het volgende:
gewoon jennen

dat Seb constant Oma LIEF tegen zijn andere oma zegt
of tegen de vriendin van mijn schoonvader wel oma zeggen. Dat is nog erger

En ze wilde ook nog een keer met zijn allen in een huisje gaan.
pi_80220744
Heetf Seb al waterpokken gehad? Bij Dana begonnen de waterpokken zo..eerst een weekje ofzo wat uitslag om dr mondje vooral en af en toe ineens koorts..een week later zta ze onder de waterpokken
pi_80220879
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:15 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Heetf Seb al waterpokken gehad? Bij Dana begonnen de waterpokken zo..eerst een weekje ofzo wat uitslag om dr mondje vooral en af en toe ineens koorts..een week later zta ze onder de waterpokken
Ja die heeft hij vorig jaar gehad. Kan hij nog wel een keer krijgen maar het ziet er meer uit als een soort eczeem of zo.
pi_80224585
Nog een keer? Ik dacht dat kindjes dit maar 1 keer konden krijgen
pi_80224627
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Nog een keer? Ik dacht dat kindjes dit maar 1 keer konden krijgen
Wanneer ze nog geen jaar zijn de eerste keer kunnen ze het nog een keer krijgen
pi_80235752
Iemand ervaring met de 17 maanden sprong? Pffffft....
pi_80236525
3x waterpokken ik
en 2x 6e ziekte (1x op 18 jr en 1x op 24 jr ) en mijn moeder dacht dat ik het als kind ooit ook gehad had...
En de bof op 23 (ondanks BMR)
En 2x pfeiffer 2e keer was goed heftig

dus...
Ik ben bang dat ik straks ook met de jongens mee ga doen als ze dingen krijgen.... wie schopt mijn imuunsysteem ff?
pi_80236745
SCHOP!
pi_80237340
Ai dan heb je ook wel pech zeg..
Ik heb geen waterpokken gehad..mijn broertje wel..dus schijnbaar ben ik immuun
  maandag 12 april 2010 @ 19:54:36 #40
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_80238260
Ik val even binnen na een druk maar gezellig weekend.. en een dag cursus in Zwolle... maar Lennon heeft vandaag wat stapjes gezet Het begin is er...

Estrys, hoe gaat het nu met Seb?

Lastig die (schoon) moeders die maar dingen blijven geven.
Make love, not war ☮
  maandag 12 april 2010 @ 20:37:57 #41
108648 cattie
lieve moeder
pi_80240230
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:15 schreef freecell het volgende:
3x waterpokken ik
en 2x 6e ziekte (1x op 18 jr en 1x op 24 jr ) en mijn moeder dacht dat ik het als kind ooit ook gehad had...
En de bof op 23 (ondanks BMR)
En 2x pfeiffer 2e keer was goed heftig

dus...
Ik ben bang dat ik straks ook met de jongens mee ga doen als ze dingen krijgen.... wie schopt mijn imuunsysteem ff?
Zo, jij bent ook goed de klos elke keer!

Voor Lennon!

Fee wil nu de hele dag naar buiten om op de driewieler te zitten/lopen. Bewijs:
pi_80241164
Wat goed van al die grote kindjes/ dreumessen.

Books wat goed dat je kind loopt

En Lennon ook eerste stapjes

Fijn, dat Elin weer beter is.

Hopelijk gaat het met Seb snel beter en komen jullier erachter wat hij heeft.

Heb een hele tijd niet gepost. Waren op vakantie in Engeland. De boottrip heen was een drama(nacht). Hij strekte zich steeds en begon te huilen. Het bed daar was echt krap. Dus ik hem in bed nemen en in het reisbedje leggen zodra hij in slaap was gevallen. Overhevelen ging goed maar na een tijdje begon het weer. Na twee keer heb ik het opgegegeven. Jair is nu heel erg bezig met zich optrekken, zijn benen strekken en zo. Soms strekt hij zijn benen door en leunt op zijn handjes. Hij strekte zijn benen op de boot en leunde tegen de deurpost van de badkamer, die een traptrede hoger lag. Hij is ook erg aan het oefenen met vork en lepel te eten, nog met veel begeleiding van ons. In Engeland was een kindje van drie weken jonger dan het onze die kreeg gewoon chocolade, zusje van 2 jaar krijgt cola en koffie. Nou dat vind ik echt niet kunnen!

Dan waren wij nog gezellig een weekendje in Duitsland bij mijn Familie. Nu weer aan de slag met werk en zo. Ik las in het laatste topic iets over een kinder servies set. Wie had dat ook alweer gekocht en welk setje heb je gekocht? Wie zitten ook over zoiets na te denken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_80241836
Seb heeft vandaag nergens last van gehad. Hij was poeslief en heel vrolijk. Dat is hij meestal met mijn moeder in de buurt. Morgen dus gewoon Kdv, ben benieuwd vannacht
  maandag 12 april 2010 @ 21:19:22 #44
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80241942
quote:
Op maandag 12 april 2010 18:55 schreef bodpa09 het volgende:
* Marie79 meldt

Als het even niet goed is, wordt meneer boos... krijsen, gillen, overstrekken (dat wat jij schreef Estrys, klinkt mij heel herkenbaar in de oren, hier is het echt een driftbui)...

Voor de rest is hij wel heel lief hoor, maar als hij die bui heeft, berg je maar...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_80242189
Kijk nou wat ik vond

Leander 8 maanden
pi_80244237
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:19 schreef Marie79 het volgende:

Als het even niet goed is, wordt meneer boos... krijsen, gillen, overstrekken (dat wat jij schreef Estrys, klinkt mij heel herkenbaar in de oren, hier is het echt een driftbui)...

Voor de rest is hij wel heel lief hoor, maar als hij die bui heeft, berg je maar...

* Bodpa09 Shakes hands

Hier ook. Inclusief bijten. Niet in mensen, maar wel in de tafel, zijn poppenbuggy of iets anders dat niet naar zijn zin meewerkt. Heel veel huilen, niet eten, niet slapen. Heftig.
pi_80244740
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:19 schreef Marie79 het volgende:

[..]

* Marie79 meldt

Voor de rest is hij wel heel lief hoor, maar als hij die bui
heeft, berg je maar...
Ik was er al bang voor...
pi_80245679
Tyler is goedgekeurd bij de kinderarts en dietist. Hij mag binnenkort zelfs over naar de gewone volle koemelk. Wel met extra fantomalt.
Hij is klein en iets mager, maar niet te. Groeit goed op zijn lijntje.
pi_80250346
quote:
Op maandag 12 april 2010 18:55 schreef bodpa09 het volgende:
Jep ik vind dit de lastigste tot nu toe. Erg vermoeiend die driftbuien en krijspartijen en op een gegeven moment vind ik het erg moeilijk om consequent en geduldig te blijven. Ik word ook nog steeds gekrabt, geslagen en gebeten, volgens het CB moet ik haar dan heel ferm aanspreken maar dat helpt voor geen meter. Volgens mij ziet ze het als een spelletje, moet erom lachen en gaat vervolgens gewoon door
Ik ben er zelf ook een beetje een kriegel van en dan krijg je zo'n leuke wisselwerking
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  dinsdag 13 april 2010 @ 07:21:10 #50
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80252042
O Geppie, dat klinkt heel herkenbaar, van dat gewoon gaan lachen en doorgaan... als ik heel hard au zeg, is het nog leuker!
Heel soms maakt het een klein beetje indruk als ik hem streng toespreek

Hier een jongetje dat vanaf dat ie wakker was tot klaar was om te gaan douchen, aan het huilen was en zich steeds tot staan trok op de commode om zich aan me vast te kleven... gaat erg makkelijk aankleden, not
pi_80252785
Nou dat was weer wat. vanaf kwart over een tot half drie wakker en helemaal overstuur. Uiteindelijk Seb even mee naar beneden genomen om te kalmeren en na tien minuten ging hij rustig slapen.
pi_80252909
Sterkte met alle kindjes die zich in van die heftige sprongetjes bevinden.

Bij ons was het vannacht ook weer feest. Tegen drie uur de kleine bij ons gehaald. Hij strekte zich, huilde en trok zijn speen er constant uit. Zoals meestal als hij dan bij ons in bed ligt en niet wil gaan slapen kruipt hij naar het hoofdeind van het bed, dat zo'n houten rechtopstaande constructie heeft. Daar trekt hij zich graag aan op. Manlief heeft gelijk de lamp en dimmer uit de weg geschoven naar het uiteinde toe, zodat hij er niet bij kon. Met de dimmer speelt hij dan ook heel graag namelijk. Tegen vier/ kwart over vier pas weer gaan slapen en voor half zeven weer klaarwakker. Brengen naar het kdv was ook een klein drama nadat hij twee weken niet is geweest. Hopelijk haalt hij daar wat slaap in en gaat het wegbrengen morgen beter.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_80253052
Ook al een slechte nacht Tinu

Seb slaapt op het kdv altijd slecht, 1,5 uur meestal. Thuis trekt hij makkelijk drie uur achter elkaar door.
pi_80253142
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:53 schreef Estrys het volgende:
Ook al een slechte nacht Tinu

Seb slaapt op het kdv altijd slecht, 1,5 uur meestal. Thuis trekt hij makkelijk drie uur achter elkaar door.
Ja ons zoontje slaapt dacht ik thuis ook beter dan op het kdv maar daar slaapt hij ook met meerdere kindjes in een kamer. Zeker in een tijd dat die dan niet helemaal lekker is, sprongetje/ tandjes of iets dergelijks wordt die daar dan ook veel sneller wakker denk ik
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_80253215
Ja, die 17 maanden sprong ken ik..was hier iets later, maar klinkt erg bekent...enorm irritant!

Ow en nu hebben we iets nieuws..22 maanden sprong? bestaat dat? Heel hard gaan huilen als je niet direct je zin krijgt! Aan de andere kant is het mischien de nasleep van de waterpokken of ze mist dr papa die voor zn werk weg is. Hoe dan ook soms word je daar echt gek van, zeker als het de hele dag door zo gaat.

Ow en Tyler die gewone koemelk mag, fijn!
pi_80253468
Pfff, niet slapen is echt stom! Succes met je dag jullie!
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:19:00 #57
114177 Diaan73
pi_80253597
De kindjes hier zitten bijna allemaal in een lastige periode...

Lennon was gisterenavond ook al eventje ontroostbaar en heeft ruim een half uur beneden gezeten om even rustig te worden. Vannacht gelukkig wel goed doorgeslapen en vanmorgen moest ik hem wakker maken en was hij toch wel vrolijk...
Make love, not war ☮
pi_80254114
Hier niet! Goede periode hier Er is hoop rond 20 maanden

Alleen wel gevallen en ziet er zielig uit
pi_80254354
hier bonkt mevrouw tegenwoordig r hoofd tegen de vloer als ze haar zin niet krijgt. En dat doet pijn en dan gaat ze huilen.
Niet ritmisch bonken, gewoon 1 keer loeihard

eerst troostte ik haar.. nu ben ik het zat en staat ze op negeer met r gebonk
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:51:26 #60
114177 Diaan73
pi_80254409
Lennon is overdag op zich ook wel lief, maar ontzettend ondeugend... zit steeds aan de cd's/dvd's en op kdv trekt hij alle kasten en lades open... samen met zn "vriendje" Gijs. 2 grote kleine boeven...
Make love, not war ☮
pi_80279018
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:40 schreef freecell het volgende:

Fijn dat het bij jullie goed gaat Free

Oh dat gaat bij ons nog even duren. Daarvoor moeten wij nog twee sprongetjes door zien te komen.

2 grote kleine boeven
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_80279334
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:40 schreef freecell het volgende:

Hier 20 maanden en dagen last van driftbuien en 'smiddags niet willen slapen.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_80293713
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:44 schreef Kaarr het volgende:

[..]

Hier 20 maanden en dagen last van driftbuien en 'smiddags niet willen slapen.
Driftbuien héél af en toe hier inderdaad.
En slapen is hier nu net even geen probleem Al was hij vannacht wel wat onrustig en vanmorgen heel vroeg
pi_80293855
* LovelyLady leest weer even mee(verkapte teeveepee)
pi_80294034
Het slapen 's nachts gaat hier heel goed. Alleen vanacht om 3 uur en half 4 even wakker geweest. Maar dat gebeurt zelden.
Hij kon al driftig reageren als hij iets niet mocht maar de afgelopen dagen zijn het echt driftbuien waar hij moeilijk uit kan komen.
Maar verder gaat het lekker met Sten hoor. Hij loopt eindelijk! Maar kruipen blijft favoriet, want zo is ie sneller.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_80294838
een doorslaper vannacht
pi_80298026
Zo Seb uitgeschreven op het KDV vanaf 17 juni zouden we bij mijn ouders gaan wonen tot 1 september. En dan wil mijn moeder graag op Seb passen, drie dagen in de week Nou ja voor 6 weken vond ik dat wel kunnen. Nou blijkt Seb per 1 juni over te gaan naar een andere groep. Dus nou maar besloten hem uit te schrijven tot 1 september. Dan gaat hij naar een andere vestiging van het kdv. In de nieuwe wijk waar we begin volgend jaar komen te wonen. Het leek me voor Seb beter om maar meteen daar naar het kdv te gaan, anders moet hij twee keer aan een andere groep wennen. Ook al moet ik er behoorlijk voor omrijden.
pi_80299931
Elin is vet gezellig vandaag
pi_80300508
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:21 schreef Lelijkerd het volgende:
Leuk is dat hè Mila was gisteren ook zo'n lieverd, ze ging me een kus geven dus ze pakt met twee handjes mijn hoofd en drukt vervolgens een kus op mn mond. Zo lief
pi_80300754
quote:
yay
PM

Leander is een draak vandaag
Slaapt nu, ik hoop dat hij beter wakker wordt dan vanmorgen

En vanmorgen bij CB geweest met Florian en Leander ook maar even op de weegschaal gekwakt voor de statistieken Vorige keer hebben ze de lengte wrs iets te optimistisch gemeten en was hij net ziek geweest. Maar dit ziet er goed uit vind ik

Maar het blijft een kleintje En in het groene boekje zit hij nog net niet tussen de lijntjes
pi_80301415
Oh kusjes krijgen is

Hier is er eentje ook een klein beetje eenkennig. Dus dat soort dingen zijn vooral voor mama en papa. En zijn ene oom vind hij ook geweldig!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 14 april 2010 @ 13:20:07 #72
114177 Diaan73
pi_80301954
Dat is een mooi lijntje van Leander

Lennon doet niet echt aan kusjes geven, alleen Twan krijgt een "kusje" -> mond open en tong erbij op Twans mond. Wel heel schattig om te zien.

Lennon heeft vannacht weer goed geslapen, hij lijkt geen last te hebben van zn tanden maar van kiezen die al te voelen zijn. Hij ligt nu alweer 3 uur te slapen, beetje bijkomen, denk ik. Vanmiddag lekker naar buiten.

ow vanaf morgen zijn de zand/waterschelpen in de opruiming bij Bart Smit, dan maar ¤ 11,= ik ga er even eentje kopen, Lennon is erg graag buiten.
Make love, not war ☮
  woensdag 14 april 2010 @ 13:26:35 #73
12913 GreatWhiteSilence
pi_80302191
Is dat in iedere Bart Smit? Wij willen er ook eentje voor Annicka, ook zij is erg graag buiten.

Hier trouwens protest bij het verlaten van het zwembad vandaag, ze zou er zo weer inspringen als het aan haar had gelegen.
pi_80302240
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:20 schreef Diaan73 het volgende:
Dat is een mooi lijntje van Leander

Lennon doet niet echt aan kusjes geven, alleen Twan krijgt een "kusje" -> mond open en tong erbij op Twans mond. Wel heel schattig om te zien.

Lennon heeft vannacht weer goed geslapen, hij lijkt geen last te hebben van zn tanden maar van kiezen die al te voelen zijn. Hij ligt nu alweer 3 uur te slapen, beetje bijkomen, denk ik. Vanmiddag lekker naar buiten.

ow vanaf morgen zijn de zand/waterschelpen in de opruiming bij Bart Smit, dan maar ¤ 11,= ik ga er even eentje kopen, Lennon is erg graag buiten.
Hoe duur waren die dingen eerst?
pi_80302281
Ja, leuk he dat buiten spelen! Wij hebben zo'n schelp van Intertoys, waren vorige week van 25 voor 15 euro
  woensdag 14 april 2010 @ 13:35:33 #76
114177 Diaan73
pi_80302521
Normaal waren ze ¤ 16,95, ook niet echt duur... maar zag hem toevallig in de folder als dagaanbieding staan. Ik denk dat hij wel in elke winkel te koop is. Wel OP = OP en vanaf morgen zijn ze te koop.
Make love, not war ☮
pi_80305073
Wij gaan er ook een kopen. Nouja, hij krijgt er nog een voor zijn verjaardag (dec), inclusief schepjes enzo.
pi_80305706
quote:
Ik heb ook al een hele leukerd vandaag.
Kan ik echt van genieten hoe leuk ze nu is en zo groot <3
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 april 2010 @ 15:10:05 #79
147316 crew  DJMO
#trut
pi_80306150
even een minispam; we zijn vanmorgen bij de kapper geweest
voor:
tijdens:
en na:
ze zijn klikbaar voor vergroting
hij heeft hetzelfde haar als ik, dun en onhoudbaar (niet in model te krijgen behalve met gel )
Hij is bezig met kiezen krijgen; bezig met lopen, bezig met wijzen, met eigenwijzen, met dwars zijn, met niet willen eten, soms verlegen zijn, met babbelen, en soms ook nog lief zijn. Hij heeft nu door hoe hij op bed kan klimmen, hoe hij herrie kan maken met de keukenkastjes, dus echt rust hebben we niet meer, behalve tijdens het middagslaapje en de avonden ...

Hij heeft wel één ding en daar kwam ik eigenlijk voor .. hij steekt soms zijn vinger(s) in zijn keel, tot aan kokhalzen/overgeven toe. Kan dit door zijn kiezen komen of moet ik er mee naar het cb/huisarts toe omdat het niet normaal is?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 14 april 2010 @ 15:19:45 #80
12913 GreatWhiteSilence
pi_80306526
Het is juist wel normaal, veel kindjes doen het wel eens.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 april 2010 @ 15:22:04 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_80306624
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het is juist wel normaal, veel kindjes doen het wel eens.
ook in een frequente regelmaat ? want het gebeurt dus elke dag wel een paar keer en wij hebben echt zoiets van: "laat dat, je bent toch geen anorexiapatientje?"
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

woensdag 14 april 2010 @ 15:24:11 #82
12913 GreatWhiteSilence
pi_80306727
Het kan een vorm van aandachttrekkerij zijn. Veel ouders reageren er natuurlijk bezorgd om, dus aandacht gegarandeerd.
pi_80306793
Leuk dat nieuwe haar zo en idd vinger in de keel zou ik me niet zo druk om maken
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 april 2010 @ 15:26:56 #84
147316 crew  DJMO
#trut
pi_80306846
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het kan een vorm van aandachttrekkerij zijn. Veel ouders reageren er natuurlijk bezorgd om, dus aandacht gegarandeerd.
we proberen het zoveel mogelijk te negeren, maar ja, als het echt kokhalzen wordt dan grijp ik wel in natuurlijk. gewoon zijn hand uit zijn mond halen, speen geven en verder negeren is dus het beste wat ik kan doen?

pi_80307030
elin deed het ook een poos hoor.. die ontdekte r lichaam gewoon en ze vindt t zelf erg grappig, gaat wel over.
Lekker laten kokhalzen, hij komt er vanzelf wel achter dat het niet zo'n prettig gevoel is
  woensdag 14 april 2010 @ 15:34:07 #86
12913 GreatWhiteSilence
pi_80307150
Gewoon helemaal negeren, ook geen hand uit de mond halen. Zo zou ik het zelf in ieder geval doen.
  woensdag 14 april 2010 @ 15:57:06 #87
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_80308028
Hoi allemaal

Ik kom vast stiekem een beetje loeren en me volgende maand pas melden.... maar heb al wel een vraagje. Zijn er ervaringen over je kindje van 2 naar 1 slaapje krijgen? Ging dat makkelijk?

Joep slaapt er nu nog 2 nl. Maar die 2e is pas laat op de dag, van 16.00 tot 17.00 zeg maar, met als gevolg dat ie om 20.00 echt nog niet moe is en soms tot 20.45/21.00 op is en dat vind ik best laat
Kan ik hem min of meer wakker gaan houden tot 12.00 en dan een beetje naar 1 slaapje proberen te krijgen? Of hoe ging dat bij jullie?
Niet mieten! Door gieten!
pi_80310848
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Gewoon helemaal negeren, ook geen hand uit de mond halen. Zo zou ik het zelf in ieder geval doen.
Werkte hier met kiesknarsen heel goed. 3 hele onplezierige dagen en toen was het klaar
  woensdag 14 april 2010 @ 20:46:26 #89
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80319504
Al die kindjes met sprongen... Maarten zit er duidelijk middenin... Hij gaat nu als hij midden in de nacht wakker wordt, heel hard schreeuwen Dan namen we hem eigenlijk altijd bij ons... Gisteren was het half 11 en uiteindelijk bij ons genomen, vandaag was het half 8...
Hij slaapt nu gelukkig in zijn eigen bedje, maar wat een drama Soms is het moeilijk om peuter te zijn en om peutermamma te zijn
  woensdag 14 april 2010 @ 20:48:29 #90
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80319604
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:57 schreef seilram het volgende:
Hoi allemaal

Ik kom vast stiekem een beetje loeren en me volgende maand pas melden.... maar heb al wel een vraagje. Zijn er ervaringen over je kindje van 2 naar 1 slaapje krijgen? Ging dat makkelijk?

Joep slaapt er nu nog 2 nl. Maar die 2e is pas laat op de dag, van 16.00 tot 17.00 zeg maar, met als gevolg dat ie om 20.00 echt nog niet moe is en soms tot 20.45/21.00 op is en dat vind ik best laat
Kan ik hem min of meer wakker gaan houden tot 12.00 en dan een beetje naar 1 slaapje proberen te krijgen? Of hoe ging dat bij jullie?
Maarten sliep op een gegeven moment een kort ochtendslaapje en een langer middagslaapje. Zou je dat niet kunnen omdraaien? Dat je hem bijv. na een uurtje weer wakker maakt en dan 's middags gewoon om bijv. 1 uur te bed te leggen? En dan dat ochtendslaapje skippen.
  woensdag 14 april 2010 @ 20:53:26 #91
114177 Diaan73
pi_80319828
Lennon slaapt tegenwoordig ook 1x per dag eigenlijk. Hij gaat meestal rond 10 uur/half 11 naar bed en slaapt dan 2 tot 4 uur, dat verschilt nog wel eens. Als hij voor 13:00 uur wakker wordt, doe ik hem altijd nog even rond half 4 tot 5 uur naar bed... Hij houdt het tegenwoordig wel vol vanaf een uur of 1 tot 19:00 uur, maar dan is hij ook echt op.
Make love, not war ☮
  woensdag 14 april 2010 @ 21:25:44 #92
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_80321373
Marie en Diaan, bedankt voor de reacties. Marie, dat kan ik tuurlijk inderdaad weleens proberen. Je bedoelt om hem in de ochtend gewoon na een uurtje wakker te maken? Dan is hij inderdaad wel wat voriger in de middag toe aan een slaapje inderdaad.

Hij mag tuurlijk slapen wanneer hij wil, maar ik ben zelf ook gewoon echt moe om 20.00 . En het derde slapen laten vallen, dat was ook weer ff vogelen en wennen. Ik ga het deze week gewoon eens testen en kijken wat voor ons beiden werkt!
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 14 april 2010 @ 21:30:20 #93
114177 Diaan73
pi_80321588
Succes!! Het is inderdaad altijd even vogelen. Bij ons is wakker maken 's morgens op zich geen optie, dat vindt Lennon niet fijn en wordt hij ook niet vrolijker van.
Make love, not war ☮
  woensdag 14 april 2010 @ 21:36:13 #94
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80321830
Ik maak Maarten ook niet wakker 's morgens, alleen als we moeten werken (en dat is soms best sneu maar ja, het kan niet anders). En hij slaapt nu (al een tijdje) alleen 's middags van een uur of 1 tot 3 ongeveer, soms langer soms korter.
  woensdag 14 april 2010 @ 21:36:48 #95
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80321855
O ja, en ik ben 'pappa' ... Gisteren toen ik hem ging halen zag hij me en zei heel enthousiast 'pappa'
pi_80321999
Wij zitten ook te kijken of het handig is om te sturen met het slapen of niet. Bij ons is het ochtendslaapje ook vaak nog erg lang. Dan begint het middagslaapje pas laat en is ook laat over. Gekkerwijs gaat hij alsnog zo rond 8 uur naar bed. Als hij weleens tot 5.30 of 6 uur s'avonds heeft geslapen hebben wij hem weleens wat langer wakker laten zijn tot hij moe was.

Van s'ochtends 10/11 uur zo een lang slaapje en dan over de lunchtijd heen lijkt mij niets. Ik dacht dat als dreumessen aan een slaapje toe zijn dat gewoon in de namiddag is na lunchtijd, zeg tussen 1 en 2 uur of zo?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 14 april 2010 @ 21:45:01 #97
108648 cattie
lieve moeder
pi_80322228
Seilram, ik zou het ochtendslaapje uit proberen te stellen tot net na de lunch. Dat werkte bij ons wel. Fee slaapt nu ongeveer tussen 12 en 2.
pi_80322434
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:36 schreef Marie79 het volgende:
O ja, en ik ben 'pappa' ... Gisteren toen ik hem ging halen zag hij me en zei heel enthousiast 'pappa'
Oh ja de onze gooit ook mama en papa door mekaar. En dan heeft die nog "mapa" uitgevonden. Heel handig daarmee kun je mama en papa tegelijkertijd roepen met maar een woord
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_80324776
Tyler gaat ook over naar 1 slaapje. Best lastig soms met naar school brengen en halen. Slaapt hij soms pas om 13.15/13.30
Tyler zegt duidelijk mama en tegen djeez mapa. Ook zegt hij nu ommmmmmmmmmmmmma. Kim probeert hem Kim te leren, maar dat lukt nog niet. Die! zegt hij dan.
  donderdag 15 april 2010 @ 00:24:14 #100
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_80329640
Marlien slaapt vaak nog 2x op een dag. Heb wel geprobeerd om haar maar 1 slaapje te laten doen, maar daar werd ze niet vrolijker van...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 15 april 2010 @ 07:35:06 #101
12913 GreatWhiteSilence
pi_80331640
Hier wordt nog één keer per dag geslapen, al denk ik dat dit slaapje er ook vrij snel uit zal gaan of korter zal worden(al of niet gestuurd). Annicka sliep gisteravond pas om 21:15, dat zijn we niet gewend... Misschien moet ik haar maar na een uurtje slapen 's middags wakker gaan maken als dit vaker gaat gebeuren.
pi_80359766
quote:
Op donderdag 15 april 2010 07:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier wordt nog één keer per dag geslapen, al denk ik dat dit slaapje er ook vrij snel uit zal gaan of korter zal worden(al of niet gestuurd). Annicka sliep gisteravond pas om 21:15, dat zijn we niet gewend... Misschien moet ik haar maar na een uurtje slapen 's middags wakker gaan maken als dit vaker gaat gebeuren.
GWS hoe lang had Annicka dan gistermiddag geslapen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 15 april 2010 @ 21:36:29 #103
12913 GreatWhiteSilence
pi_80361076
Dat was van geloof ik van half één tot een uur of twee/half drie, dus anderhalf á twee uur.

Vandaag weer, maar dan in twee delen: drie kwartier voor de middag(in de wandelwagen) en een uurtje na de middag. Het was weer 21:15 vandaag... Misschien maar het slaapje beperken tot een uur, al was ze niet blij toen ik haar vanmiddag wakker maakte. Maar dat was al weer snel goed toen ik haar naar de speeltuin nam.
pi_80371214
Wij zetten Leander als het even kan vanaf een half uur tot een uur voor slaaptijd niet meer in de wandelwagen of auto. Als hij daar in slaap valt, al is het maar kort, kan ik het midagslaapje wel schudden
pi_80372522
Seb slaapt de laatste week minder overdag, hij slaapt sowieso maar 1 keer meer maar dat was eerst drie uur en nu is dat 1,5 uur. Moet zeggen dat hij nu 's nachts wel beter slaapt Hoewel vannacht heeft hij van 12 tot 1 een uur af en aan liggen jammeren. Mijn man was al naar hem toe geweest voor Speen en goed leggen. Dus na een uur ga ik kijken, ik kom binnen en ruik het meteen: poepluier. Ja en alles nat ook nog Gek hè, dat hij dan blijft jammeren. Stom dat mijn man dat niet ruikt
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:56:23 #106
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80374157
O wat lekker Estrys
Hier was Maarten vannacht ook weer even wakker en heel erg krijsen, maar heb in mijn half slaap tegen W. gezegd dat hij Maarten moest halen, en dat deed ie ook... dus Maarten heeft de halve nacht weer in ons bed geslapen handig als je dat doet als je juist van plan bent Maarten aan te leren in zijn eigen bed te slapen
pi_80403395
Tyler kan ineens niet meer tegen bloemkool. 100x gepoept billen knalrood met rare pukkeltjes en een enorm zure adem. Of een combi van dat en 2,5 kiezen die doorkomen.
Erg zielig, we hebben hem goed ingesmeerd en een zetpil gegeven en hopelijk slaapt hij er goed op en is het morgen wat beter.
  vrijdag 16 april 2010 @ 23:32:10 #108
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_80406454
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tyler kan ineens niet meer tegen bloemkool. 100x gepoept billen knalrood met rare pukkeltjes en een enorm zure adem. Of een combi van dat en 2,5 kiezen die doorkomen.
Erg zielig, we hebben hem goed ingesmeerd en een zetpil gegeven en hopelijk slaapt hij er goed op en is het morgen wat beter.
Dat komt me bekend voor, daar had ik zelf ook last van als baby vertelde mijn moeder en volgens het consultatiebureau kon dat niet en werd dat afgedaan als onzin. Maar de eerste 2 keer dat ik mijn zoontje bloemkool gaf had hij ook direct rode opgezette plekken op zijn billen.
Anders laat je morgen de luier af en toe uit dan gaat het sneller weer over
  zaterdag 17 april 2010 @ 09:24:18 #109
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80412039
Dat klinkt naar Ingrid, zijn zijn billen nu niet meer (zo erg) rood?

Wij hebben een ouderwets nachtje doorslapen gehad!
Dat doet een mens echt even goed, hij ging ook weer heel makkelijk slapen gisteravond en vannacht dus helemaal niet gehoord Kwart over 7 was hij wakker (iets eerder wel, maar toen ging ik hem halen), omdat het nog vroeg was, nog even terug en om kwart voor 9 uiteindelijk uit bed, wat een luxe
pi_80412862
Marie, dat klinkt geweldig
  zaterdag 17 april 2010 @ 19:33:51 #111
12913 GreatWhiteSilence
pi_80426722
Doorslapen is iets wat hier niet gebeurd, geloof ik.
Dat merk ik pas nu Annicka op een andere kamer lig, want ik moet toch nog regelmatig om een uur of drie middernacht naar de andere kamer hobbelen...

We hebben vandaag echte schoentjes voor Annicka gekocht, maatje 20. En ze eet nu met vork, dan prikt ze stukjes banaan of aardappel op en hapt ze die van de vork af. Leuk om te zien.
  zaterdag 17 april 2010 @ 21:06:37 #112
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80429394
Wat knap Annicka
Ik vind dat zo bijzonder, 'ineens' kunnen die kleintjes dingen... Zo liet Maarten ons versteld staan door 'ineens' uit een rietje te kunnen drinken
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:12:46 #113
12913 GreatWhiteSilence
pi_80431123
Het doet me een beetje denken aan die NS-reclame: 'Ineens heb je het, bladiebla'.

Mijn moeder vertelde me net dat Annicka de eendes helemaal niet leuk vond: ze wilde de eendjes stukjes brood uit haar hand laten eten, net zoals ze mijn moeder had zien doen. Lopen die flauwe beesten voor haar weg... Maar ze was wel lief voor het stenen eendje bij de vijver van mijn ouders: dat aaide ze. Vandaar de teleurstelling dat de echte exemplaren niet stil bleven zitten, denk ik...

[ Bericht 0% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 18-04-2010 08:35:48 ]
pi_80431695
Lekker hoor Marie. Hier slaapt ons zoontje ook nog weleens door maar van wakker wordt tijden als 9 uur s'ochtends kunnen wij maar dromen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_80432827
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 09:24 schreef Marie79 het volgende:
Dat klinkt naar Ingrid, zijn zijn billen nu niet meer (zo erg) rood?

Wij hebben een ouderwets nachtje doorslapen gehad!
Dat doet een mens echt even goed, hij ging ook weer heel makkelijk slapen gisteravond en vannacht dus helemaal niet gehoord Kwart over 7 was hij wakker (iets eerder wel, maar toen ging ik hem halen), omdat het nog vroeg was, nog even terug en om kwart voor 9 uiteindelijk uit bed, wat een luxe
Jawel, het lijkt erger te zijn geworden. Heel sneu. Het lijkt nu echt tandjes-kiesjes poep te zijn geworden.
Tyler slaapt altijd door, behalve als hij ergens last van heeft, zoals nu.

Lekker dat hij doorsliep en uitsliep!
  zondag 18 april 2010 @ 08:39:58 #116
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80437576
O wat balen Ingrid, hopelijk zijn de tandjes-kiesjes snel door!

Ik heb zin in vandaag, het zonnetje schijnt en wij gaan over een uurtje richting Enkhuizen, naar Sprookjeswonderland
Ik ben erg benieuwd hoe Maarten het nu gaat vinden, in oktober zijn we ook al eens met hem geweest en toen vond hij het al leuk....
pi_80437884
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:34 schreef Tinuviel het volgende:
Lekker hoor Marie. Hier slaapt ons zoontje ook nog weleens door maar van wakker wordt tijden als 9 uur s'ochtends kunnen wij maar dromen.
Hier is het standaard slapen vanaf 7 uur, heel soms even wakker midden in de nacht (eens per week is veel) dan even een aai en verder tukken.
Maar 's morgens is het 6:30 of 7:00
pi_80438600
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:09 schreef freecell het volgende:

[..]

Hier is het standaard slapen vanaf 7 uur, heel soms even wakker midden in de nacht (eens per week is veel) dan even een aai en verder tukken.
Maar 's morgens is het 6:30 of 7:00
Free dat zijn ongeveer de tijden dat bij ons het alarm van de interne klok van ons zoontke gaat. Meestal zo rond 7 uur, weleens 7.30 uur. S'avonds is het naar bed rond 8 uur. Vroeger is op werkdagen voor ons ook haast onmogelijk. Wij gaan straks een klein stukje fietsen met de kleine in de fietszit (primeur). Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 18 april 2010 @ 13:37:22 #119
114177 Diaan73
pi_80443651
Lennon gaat meestal tussen 7 en half 8 naar bed tot de volgende ochtend half 8/8 uur. Doordeweek als we moeten werken, moet ik hem vaak wakker maken. Als hij niets heeft, slaapt hij ook de hele nacht door.

Gisterenmiddag heeft hij een paar uur bij mijn ouders achterthuis gespeeld, kruipend over de grond en hij vindt het geweldig. Vandaag dus maar even bij ons achterthuis alles goed geveegd en opgeruimd, kan hij straks ook lekker achterthuis spelen.

TInuviel, ik hoop dat het goed gaat, Lennon moest de 1e keer huilen ... in ieder geval veel plezier!!!
Make love, not war ☮
pi_80444067
Hier een ventje dat 'ineens' kan praten en de discussie heeft ontdekt

Naar bed brengen gaf net dit tafereel:
TARA: 'zo, slaapzak aan'
Leander: Voet uit! *steekt zijn voet eruit*
TARA: 'nee voetje er ook in' *stopt voet er in, slaapzak dicht.

- in bed-

na 10 minuten (meestal gaat hij meteen slapen, heel soms niet, die was heel soms) ga ik even heen om hem plat te leggen.

'mama!'
Ja, hup, slapen jij *slaapzak weer aantrekken* (had hij uitgedaan) 'zo, slaapzak weer aan!'
Leander: laap-ak uit!
Ik: nee, slaapzak aan
Leander: nee aan! uit

En toen ik de kamer uit wilde lopen
'mij nee bed!'

Maar hij slaapt nu wel
pi_80444839
Wat een lieve discussie Free. Hij houdt in ieder geval zijn woord niet en gaat toch braaf slapen

Diaan wij hadden ermee rekening gehouden na korte tijd terug te moeten komen als Jair het fietsen niets vond en dan een volgende keer weer gaan om hem te laten wennen. Maar het ging prima. Hij vond het fietsen geweldig, er is zo veel te zien en wij hebben zijn favoriete dier gezien, eendjes en wat kaas gekocht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_80445853
Bwuh! Tyler krijgt zo mogelijk nog meer last van zn billen. Ze gaan nu bloeden. Ziet er raar uit vuurrood met kleine pukkeltjes. Hij heeft vandaag serieus al 10x gepoept minstens. Het wordt steeds dunner. Hij heeft 100 melk gedronken en net wat water wat er keihard weer uitkwam. Hij plast weinig en is bleekjes. Is ook duidelijk een stuk magerder. Ik vind het maar eng. Hij is niet uitgedroogd, zn huid veert weer terug. Maar toch. En nu lacht hij reteschattig naar me, dat kan hij gelukkig nog!
pi_80447209
Wat naar Ingrid. Is er nog iets anders behalve zalf wat je kunt doen voor de huid op z'n billen. Hopelijk is het gauw over, hij een kies meer en heeft die minder pijn en drinkt beter.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_80454157
Bij weinig plassen zou ik toch ff de HA bellen Ingrid
En lekker in zijn blootje laten rennen! (dweil klaarleggen)
  zondag 18 april 2010 @ 19:40:22 #125
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80455031
Wat freecell zegt

Maarten vond het harstikke leuk vanmorgen in Sprookjeswonderland. Hij heeft met zijn neus tegen de ruiten gekeken naar de verhaaltjes, en tussendoor stappen (ik wel 2 handjes vast, omdat hij anders toch wel viel) naar de volgende ruit...
Daar was hij op een gegeven moment al hartstikke moe van, wilde zelf weer in de wagen of getilt worden. Daarna nog met het treintje geweest, in de zevenmijls-laarzen gestaan en bij de kinderboerderij geweest. Hij heeft een kaketoe in zijn vingertje laten 'bijten' (kriebelen is meer het goede woord). Foto's komen er morgen aan in het fototopic, moet ze nog uitzoeken en uploaden...
pi_80461286
Klinkt leuk Marie!

De hap niet gebeld. Net nog een redelijke plasluier. En mij er onder gespuugd. Yuk! Ga morgen de ha wel bellen of we nog meer kunnen doen. Of dat ze moet kijken of het niet wat anders is. Schimmel ofzo. Maar we hebben we de apotheekzalf met miconazol en zink. Nouja, het komt vast vaak voor en is vast normaal. Maar wel zielig. Tussendoor is hij gelukkig wel vrolijk en hangerig tegelijk.
pi_80462057
Ik heb altijd geleerd:
Billetjes rood: sudocreme (of soortgelijk)
Billetjes stuk: talkpoeder
Dan sluit je de huid niet af (zoals met zalf) waardoor het gaat smetten. Het vocht wordt wel opgenomen maar er kan nog wel lucht bij waardoor het sneller geneest.
Werkt perfect hier. Maar blijft hartstikke zielig. Snap ook wel dat ze tegen het verschonen opzien dan.
Beterschap met Tyler, Ingrid.
pi_80462352
Aha dank je. Toch maar weer de talkpoeder/maizena proberen dan. Eerst was het erg rood en pukkeltjes en nu sommige stukjes open. Normaal is het na 2 dagen smeren met sudo weer weg.
Nu dus niet en alleen maar erger. Vandaar dat we het raar vinden. Zielig blijft het. Wordt nog wat in mn uppie verschonen.
pi_80470140
Hier een dom probleempje
Ik heb het zandkasteel wijsje in mijn hoofd, maar telkens als ik het zing of fluit gaat Leander bij de tv staan een zegt 'teeeeeeel?'
Na, nu geen zandkasteel jongen!
'teeeeeel?'
Enz

Ik heb het al proberen op te lossen door het eindliedje te zingen, maar dan zingt hij vrolijk 2 of 3 woordjes mee, zwaait, roept 'dààhaaag!' en gaat alsnog bij de tv staan
Zucht
  maandag 19 april 2010 @ 08:32:02 #130
12913 GreatWhiteSilence
pi_80470192
Probeer eens het wijsje van 'slaap, kindje, slaap' in je hoofd te krijgen, en dat te neuriën. Misschien trapt hij erin...
pi_80470526
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Probeer eens het wijsje van 'slaap, kindje, slaap' in je hoofd te krijgen, en dat te neuriën. Misschien trapt hij erin...
Daar gaat het mis, ik kan niet op commando dingen in mijn hoofd krijgen

Hier net het volgende gesprek:
Ik: wat eet je?
Leander:
Ik: waar kauw je op lieverd?
Leander: Ijsje!
Ik: Waar kauw je op? ijsje?
Leander: So-ijsje!
ik: ah, rozijntje!
Leander: so-ijsje

Je moet het maar net snappen
  maandag 19 april 2010 @ 17:28:19 #132
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_80488081
Hehehe, Leander!

Hier is het woordenrepetoire van dochter drastisch toegenomen, van alleen papa en mama en ha, is het nu echt duidelijk haaaaaaaaaaaaaaiii, die, bal en aai. Of het Arabiesj ook een beetje gaat, daar heb ik geen zicht op.

Ze klimt ondertussen wel op de banken, en daar ben ik wat minder blij om, ze zit zo in de vensterbank...

De kindergym is een groot succes, ze is wel duidelijk de jongste en mama kent de liedjes niet zo goed, maar ze vindt het erg gezellig om met de kindjes te spelen/toe te kijken/dingen af te pakken. Ze is eigenlijk een uur lang druk bezig om van kind tot kind te gaan, de rest kan haar weinig boeien. Ach, als ze er maar lol in heeft!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_80497788
Was niet ook een oplossing dat je sommige series op kunt nemen of via uitzending gemist kunt vinden zodat je je kind ook op andere tijdstippen de serie kunt laten zien? Ik begrijp wel, dat dat natuurlijk niet altijd kan en zeker als het bedtijd is, is dat geen oplossing.

Basboussa Kindergym klinkt leuk.

Beterschap met Tyler Ingrid. Hopelijk wordt het met de talkpoeder en/ of maizena gauw beter.

Wij zijn gisteren wezen fietsen:

Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_80499889
Ziet er goed uit op de fiets

En op andere tijden kijken kán prima (we hebben uitzending gemist op onze tv ), maar het manneke mag niet de hele dag kijken
pi_80510043
Gezellig is dat he, fietsen

Seb heeft na een slechte nacht gisterochtend 1,5 uur geslapen. En toen om 16 uur viel hij in de auto in slaap en heeft geslapen tot 19:30 Heb hem maar laten liggen, hij lag zo lekker. Dus wij hadden al het idee dat het een slechte nacht zou gaan worden. Om half acht eten gehad en hij viel meteen weer in slaap tot 6 uur vanmorgen. Hij zal het nodig hebben gehad.
pi_80515173
Haha, die Seb Lekker pitten!

Dreumes? Slapen?

gisteren om 23:00. Diep in slaap
pi_80515204
Free weet je zeker dat hij geen yoga aan het doen was?
pi_80515311
Leander, dat slaapt toch niet lekker!
pi_80515364
Ik heb hem maar even platgegooid en toegedekt en zijn slaapzak uit bed gehaald.
Dus ik vanmorgen tegen hem: waar is je slaapzak nou?
Ging hij onder de dekens zoeken
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:19:59 #140
12913 GreatWhiteSilence
pi_80515485
Hoe krijgt ie dat nu voor elkaar?
Annicka doet het soms ook een beetje, op die manier slapen, maar niet zo extreem als dat daar...
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:01:21 #141
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80533805
O Leander

Fietsen is heerlijk met kleintje, ik ga donderdag bij de Lidl voor een moederfiets. Het schijnt een goede fiets te zijn (W. heeft een herenfiets van de Lidl, is er zeer tevreden over). Dan met koninginnedag een voorstoeltje scoren (hoop ik) en dan kunnen wij ook fietsen! (fietsen doen we al met de bakfiets, maar dat fietst wel redelijk zwaar en voor een (wat langere) tocht is die niet zo geschikt).
pi_80534514
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:01 schreef Marie79 het volgende:
O Leander

Fietsen is heerlijk met kleintje, ik ga donderdag bij de Lidl voor een moederfiets. Het schijnt een goede fiets te zijn (W. heeft een herenfiets van de Lidl, is er zeer tevreden over). Dan met koninginnedag een voorstoeltje scoren (hoop ik) en dan kunnen wij ook fietsen! (fietsen doen we al met de bakfiets, maar dat fietst wel redelijk zwaar en voor een (wat langere) tocht is die niet zo geschikt).
Neh, de Oleander staat in de tuin hier

maar als je een mamafiets bij de LIDL wiltkopen zou ik er snel bij zijn. De toffe dingen zijn altijd snel op.
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:23:53 #143
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80534766
Haha

Ik heb uit gehoord van een leidster van het kdv (haar moeder werkt bij de LIdl) dat je het beste woensdagavond tussen 18 en 19 uur kan gaan kijken, want dan staan de non-food aanbiedingen al uitgestalt in de winkel en gelden de aanbiedingen al Dus morgenavond ga ik al kijken!
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:53:12 #144
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80536112
Leander

Vraagje: over een paar weekjes worden onze heren 1. Wat is nu het ultieme verjaardagscadeau? Zit te denken aan een loopfietsje of een loopauto of een duwkar of .............. wat is handig? Waar hebben ze écht iets aan?
pi_80536245
Loopauto is vaak een groot succes!
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:57:21 #146
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80536304
Hier ook! Om achter te lopen of op te zitten en heel hard door het huis/de tuin te scheuren!
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:01:02 #147
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80536468
Dat is duidelijk! Senks! * snel wegvlucht want mijn babies zijn nog laaaang geen 1*
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:04:17 #148
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80536630
Hoe lang duurt het nog? Nog 3 jaar ofzo voordat ze 1 worden?
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:05:23 #149
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80536684
zoiets.... (8 weekjes)
pi_80543851
Loopauto is leuk inderdaad!

Lotte kan fietsen op een driewieler, maf kind
En al hard ook
pi_80548090
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:05 schreef mikoxx het volgende:
zoiets.... (8 weekjes)
Waaaah! dan al weer?

Lotte, wat knap
Leander doet wel pogingen, maar als de ene trapper boevn is en de andere beneden duwt hij niet goed door en zit hij vast

Hebben jullie dit al gezien?

Ik ben fundamentalistisch christen en de aflevering zou ik niet gemaakt hebben misschien, maar Leander mag het gewoon kijken hoor Wat een onzin!
  woensdag 21 april 2010 @ 09:24:07 #152
114177 Diaan73
pi_80549655
Leander

Mikoxx, wat gaat dat snel zeg..... wij hebben een driewieler gekocht voor Lennon, maar ik denk dat ze meer hebben aan een loopauto.

Lennon heeft zn 3e! tand door, de eerste boventand Eindelijk......ik hoop dat de rest snel volgt. Ow en hij heeft dit weekend 2 paar schoenen vermoord... omdat hij nog niet echt loopt, kruipt hij buiten over de tegels.... dat vinden die schoentjes niet fijn en ik kan hem natuurlijk ook niet binnen houden. HIj vindt het buiten geweldig. Ik heb nu bij de Hema goedkope gympies gekocht met "plastic" neuzen, erg handig voor buiten....
Make love, not war ☮
pi_80550743
Seb heeft in een week tijd al 5 nachten doorgeslapen Wat is dat fijn zeg
pi_80551747
Ghehe Leander

En Seb wat goed!!
  woensdag 21 april 2010 @ 11:03:06 #155
62233 Jelief
ikke lief!
pi_80552498
quote:
Op woensdag 21 april 2010 07:38 schreef freecell het volgende:

[..]

Waaaah! dan al weer?

Lotte, wat knap
Leander doet wel pogingen, maar als de ene trapper boevn is en de andere beneden duwt hij niet goed door en zit hij vast

Hebben jullie dit al gezien?

Ik ben fundamentalistisch christen en de aflevering zou ik niet gemaakt hebben misschien, maar Leander mag het gewoon kijken hoor Wat een onzin!
Wat een eikel! Je bent er toch bij als je kind tv kijkt? Ik heb zelfs graag dat mijnkinderen dit soort dingen zien.Wij zijn in beginsel christen maar wil graag dat mijn kinderen kennis hebben van andere geloven. Ikheb soms het idee dat het juist de mensen die zelf geen geloof hebben bang zijn voor bvb de islam.

Ruben is inmiddels een homo erectus kruipen doet hij alleen als hij laag ergens bij wil. Hij beheerst minstens 20 gebaren en begint ook een paar woordjes te zeggen (uit, kom,buiten) Ikvind dit zo'n leuke periode omdat de communicatie nu zo'n sprong neemt. Ruben doet ook echt zijn best om duidelijk temaken wat hij wil, en danniet alleen met uh uh of die. Over doorslapen praat ik niet Het slapenover het algemeen gaat wel beter, hij kan zelf inslapenen maakt ook meer uren achter elkaar.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 21 april 2010 @ 11:08:12 #156
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80552640
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:24 schreef Diaan73 het volgende:
Leander

Mikoxx, wat gaat dat snel zeg..... wij hebben een driewieler gekocht voor Lennon, maar ik denk dat ze meer hebben aan een loopauto.

Lennon heeft zn 3e! tand door, de eerste boventand Eindelijk......ik hoop dat de rest snel volgt. Ow en hij heeft dit weekend 2 paar schoenen vermoord... omdat hij nog niet echt loopt, kruipt hij buiten over de tegels.... dat vinden die schoentjes niet fijn en ik kan hem natuurlijk ook niet binnen houden. HIj vindt het buiten geweldig. Ik heb nu bij de Hema goedkope gympies gekocht met "plastic" neuzen, erg handig voor buiten....
Ja zo hard gaat t dus.... JIhaa voor Lennon!! Kan je patatjes eten! En vermoorde schoenen klinkt vrij heftig idd.
pi_80552669
Wat goed van Ruben Seb zegt alleen nog maar: dag (met bijhorende gebaar) en mmmmammaamama

Vanmorgen bracht ik hem naar het kdv maar hij keek even binnen bij de baby's en ging toen als een haas naar de BSO. De grote kindjes is meer zijn ding
pi_80554855
Ik las net het 0-6 maanden babytjes topic en zag daar dat er al iemand bezig was met zindelijkheidstraining. Nu besefte ik me dat ik al in het dreumestopic zit en ik vroeg me af of er hier al mensen mee bezig zijn en hoe dan?
pi_80555002
Van de zomer, als het mooi weer is zet ik wel een potje in de tuin en zet ik hem er af en toe eens op, spelenderwijs wennen. Maar volgend jaar zomer lijkt me reeeler om er echt wat schot in te zien.
Kind 'moet' al zoveel
  woensdag 21 april 2010 @ 12:19:48 #160
12913 GreatWhiteSilence
pi_80555153
We hebben een potje gekocht en daar loopt Annicka af en toe mee te slepen. Ze weet dat ze erop moet zitten en af en toe als ze overduidelijk aan het poepen is zet ik haar er met kleding en al op. Voor de rest lijkt ze zich nog niet echt bewust dat er daar wat gaande is, dus het zal nog wel niet echt helpen, denk ik.
pi_80555173
Seb heeft wel een enorme hekel aan luiers verschonen dus misschien dat ik daar voordeel uit kan halen
pi_80555286
Wij hebben een potje en brilverkleiner gekocht en daar zetten we haar soms op. Ze vind het in elk geval interessant en legt de link dat wat zij in dr luier doet, wij op de wc doen en ze komt ook wel melden als ze gepoept heeft...maar verder zijn we nog niet.

In de zomer mag ze fijn in de tuin rondlopen met blote billen en dan gaan we er wel echt mee aan de slag
pi_80555590
Ik heb hier het potje uit gehaald en daar zet ik haar af en toen eens op zodat ze er niet bang van is.
Bij haar broer hadden we opgemerkt dat hij zindelijk was, maar het duurde dan nog een paar maandjes eer hij op dat potje wou gaan zitten.
pi_80555776
Leander liep laatst in zijn blootje richting douche om te gaan douchen en begon te plassen. Keek verbaasd naar beneden...
Toen hij klaar was zei hij: 'ogge kee? Die? Aan?'
Volgens mij wacht ik minimaal tot de zomer
  woensdag 21 april 2010 @ 12:42:33 #165
114177 Diaan73
pi_80555857
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:08 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Ja zo hard gaat t dus.... JIhaa voor Lennon!! Kan je patatjes eten! En vermoorde schoenen klinkt vrij heftig idd.
Patatjes eten kon hij al, ondanks zn twee tanden kan hij bijna alles eten, verbazingwekkend.

Zo zonde ook, hij had hele gave witte leren allstars.. nou ja... hoort er een beetje bij. Ik hoop dat hij snel meer gaat lopen.
Make love, not war ☮
pi_80556015
ow en hier hetzelfde probleem met schoenen en kruipen.. en dat terwijl mevrouw goed kan lopen..maar het gewoon weigert 9 van de 10 keer

Ochja..je doet er niks aan.
  woensdag 21 april 2010 @ 12:49:59 #167
114177 Diaan73
pi_80556056
nee, precies. En ik vind het ook zo sneu voor hem om hem niet naar buiten te laten gaan, hij vindt het geweldig buiten en begint driftig tegen te spartelen als ik hem oppak om naar binnen te gaan.
Make love, not war ☮
  woensdag 21 april 2010 @ 13:27:22 #168
62233 Jelief
ikke lief!
pi_80557317
Wij zetten Ruben af en toe op de wc voordat hij in bad gaat. Niet zozeer om een plas te doen maar wel om te wennen aan dat gat onder zijn kont

Als het warm genoeg is gaat hij inzijn blote billen naar buiten en een potje mee. Ik hoop dat ik binnen geen potje hoef te gebruiken. Dat hij dus meteen op de wc kan en durft.
Ik heb eindelijk ontdekt wat Ruben lekker vindt op brood: vegetarische smeerworst Hij heeft net een hele boteham op, zelf gegeten met een vork Tot nu toe at hij niet meer dan een halve droge boterham.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_80561037
Goedzo Ruben!

Tyler wil alleen droog brood. Soms delen ze een broodje, Tyler de korstjes en Kim de rest.
Maandag moest hij bloedprikken oa op geelzucht. Dat heeft hij niet. Er was wel een ontstekingswaarde te zien, maar niet megahoog. Zn billen zijn nog steeds flink kapot (zielig!) spugen is een stuk minder door domperidon zetpillen. Hij heeft de afgelopen dagen veel ors gehad en dat ging er goed in. Vandaar voor het eerst weer melk. Wat hij gelukkig wel wil nu.
Gisteren dacht ik dat zn oortje weer vies werd en ja hoor vanmorgen alweer een loopoor. Hij had gisteren weer een korte kuur ab gekregen. Ik hoop dat het snel helpt, want het is maar een zielig hoopje zo. Weet niet wat hij met zichzelf aan moet. Alleen maar huilen en hangen, slapen , drinken en veel poepen. En nu hoor ik hem alweer. Hopelijk met alleen dorst!
  woensdag 21 april 2010 @ 15:43:10 #170
12913 GreatWhiteSilence
pi_80562111
Hier is vegetarische filet americain een populaire. En hagelslag, maar dat is natuurlijk niet zo verantwoord enzo...
pi_80563559
Maar er is zooooveeel keus voor op brood. kan toch niet zo zijn dat ze dan niks lusten

Dana lust bijn alles, alleen ham is ze geen voorstander van. Wij zelf ook niet dus dat hebben we ook niet vaak in huis.
Wel heeft ze natuurlijk voorkeuren..zo is stroop of kaas hier volgens mij favoriet ..en hageslag natuurlijk, maar dat probeer ik toch een beetje te beperken.
pi_80566335
Pindakaas en kaas zijn hier favoriet. Chocopasta alleen bij speciale gelegenheden
pi_80566404
Mila is gek op tomaat op brood. Of pindakaas. Of appelstroop Eigenlijk lust ze een heleboel maar ze heeft niet altijd zin in sommige dingen. Kaas wil ze de ene dag wel en de andere dag smijt ze het op de grond
pi_80566531
Hier is rozebotteljam de bom momenteel. Vorige week at hij zes boterhammen met dat smeerseltje. Ik ben vanmiddag na vier boterhammen gestopt. Hagelslag vindt hij ook geweldig, net als pindakaas, kaas en worst.

Hij begint nu echt een beetje te kletsen. Hij gebruikt de volgende woorden: ja, nee, kijken, koken, auw (miauw/poes), oe (boe/koe), hiiii (paard) grrrr (de rest), nijn (nijntje), drinken, mamma, pappa, mjam mjam, ai, lekker. En hij biedt kopjes thee aan met zijn theeservies. Aan ons, aan de plastic diertjes of aan zijn knuffel. Of ze krijgen een stukje peer. Het gaat steeds meer op echt spelen lijken.
pi_80566560
6?
Zoveel krijg ik er zelf nog niet eens op!
pi_80566689
Ja echt zes. Bizar he. Daarna jatte hij ook nog een halve krentenbol. Needless to say dat hij 's avonds geen trek had.
De periode er voor at hij heel slecht, ik denk dat het daar aan lag.
  woensdag 21 april 2010 @ 18:11:02 #177
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_80567396
Hiero eet het kind alleen nog droog brood, maar ook veel minder keuze voor broodbeleg. Ze eet wel kaas uit het vuistje, maar nu mijn Nederland voorraad op is, denk ik dat die tijd ook weer voorbij is. Kaas is hier keiduur of je moet van die chemisch troep dat oranje ziet in blokken komt, of standaard tussen plasticjes, en daar heb ik niets mee. Pindakaas kijk ik nog een beetje mee uit, pasta is niet lekker hier, en soms vind ik weleens appelstroop wat ze wel aardig vindt.

Er was een tijd dat ze humus lekker vodn op brood, maar dat is ook voorbij. Avocado gaat soms ook redelijk, maar dat eet ze liever los.

Maar, ik zie aan het verhaal van bodpa dat er nog hoop is... Wie weet.... Ooit.

En dat hele geneuzel over het zandkasteel... Het gaat niet eens over het 'suikerfeest', want zo wordt dat in het Arabisch/Turks whatever niet eens genoemd. Het is precies hetzelfde als je over het kerstfeest gaat vertellen en niet verder komt dan de kerstman en de kerstboom. Denk niet dat de kijkbuiskinderen daar nou meteen een hoofddoek van gaan opdoen, of hun baard laten staan, en dan al strijdkreten roepend de lokale wijnhandel bestormen....ofzo...

Maar goed sommige geloofsgenoten zijn nogal bizar meot ik zeggen. Was vrijdag in de moskee, en Beisan speelde daar met papa met een meisje dat precies even oud is (kind heet Amatu-Rahman, arme ziel) en de vader van het kind was nogal teleurgesteld dat Amatoetje een paar dagen geleden met een jongetje (schrik, hartaanval, dat kan niet) had gespeeld. Daarnaast had de mama van Amatoetje (een niqaab dragende Jerry Springer bekeerde Amerikaanse met 5 kinderen bij 3 mannen, waarvan er eentje spoorloos is) toen Amatoetje 5 maanden was al een mooi zwart hoofddoekje voor haar gemaakt. Voor in de moskee. En de zus van Amatoetje, andere vader, is 6 en draagt soms niqaab... Moooooooooooi joh, zei de mama van Amatoetje, dan komen de ogen zo schitterend uit. Of ik een keertje op bezoek kwam. Ja, vast, als 'suikerfeest' en 'offerfeest' op 1 dag vallen.

De man vond het kindermishandeling. Ik vind het triest. We lachen er wel smakelijk om Want we kennen ze eigenlijk niet, en hadden los van elkaar met hen gesproken, gewoon casual, maar je krijgt dus meteen hun hele levensverhaal te horen.

Lekker off topic
pi_80570859
Passen jullie dreumesjes eik nog in de maxicosi? Tyler moet zich dubbelvouwen en zn hoofd komt tot de rand. Hij gaat nu over naar Kims stoel en Kim gaat dan op een zitverhoger.
pi_80570958
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
Passen jullie dreumesjes eik nog in de maxicosi? Tyler moet zich dubbelvouwen en zn hoofd komt tot de rand. Hij gaat nu over naar Kims stoel en Kim gaat dan op een zitverhoger.
Mila zit echt al een heeeeule poos in de 'opvolgstoel'. Op een gegeven moment was ze met geen stok in de maxicosi te krijgen, ze wilde zitten en alles zien.
  woensdag 21 april 2010 @ 19:49:24 #180
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80571130
Maarten idem dito, zit ook sinds november/december in de opvolgstoel...

Over eten: Maarten eet op brood pindakaas, smeerkaas, smeerworst, andere vleeswaren, kaas (maar liever los) of geitenkaas. Ook wel andere dingen maar dit is wat we regelmatig in huis hebben...

Qua praten zitten we hier op pappa, mamma, mee, oe (koe - boe).

Lopen? Meneertje kruipt liever...
pi_80571351
Ik vroeg me nog af of jullie toevallig anti diarree tips hebben? 't Blijft maar doorgaan, zo wordt zn kontje nooit meer gaaf.
pi_80574965
Hoi.

Appel wilt nog wel eens werken tegen de diarree.
pi_80575339
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik vroeg me nog af of jullie toevallig anti diarree tips hebben? 't Blijft maar doorgaan, zo wordt zn kontje nooit meer gaaf.
Misschien zijn fles aanmaken met rijstewater? Dat stopt ook.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  woensdag 21 april 2010 @ 22:14:36 #184
114177 Diaan73
pi_80577844
Lennon zit ook al heel lang in de opvolgstoel.. de maxicosi hebben we eigenlijk al vrij snel aan de kant gedaan, ook omdat Lennon al vrij snel goed zelf kon zitten.

Lennon lust ook eigenlijk van alles op brood, maar meestal krijgt hij smeerkaas of smeerkaas ham. Pindakaas krijgt hij alleen als Peace hem brood geeft, dat smeer ik dus echt niet, dat vind ik zoooo vies. Dat wil ik niet aan mn vingers

Ingrid, banaan stopt ook wel goed.. Maar rijstewater heb ik ook moeten maken toen Lennon jonger was en last van diarree had.

Marie, Maarten wil dus ook niet echt lopen en kruipt liever. Hoe doe jij dat met naar buiten gaan?
Make love, not war ☮
pi_80588668
Banaan net opgehaald is hij gek op. Rijstewater is dan zeker het water wat overblijft als je rijst kookt?

Tis gewoon een gedoe zo al een week aan de diarree. En billen tot bloedens toe kapot. Ziek ervan.
Gelukkig ging hij gisteravond wel zn flesje melk drinken en vanmorgen ook. En kreeg hij iets praatjes en wilde wat lopen. Zelf eindelijk beter zijn helpt ook wel.
pi_80589175
droge beschuit helpt ook goed.
Heb je bepanthen in huis voor zn billetjes? dat werkt hier altijd super!
  donderdag 22 april 2010 @ 20:11:16 #187
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80608899
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:14 schreef Diaan73 het volgende:
Marie, Maarten wil dus ook niet echt lopen en kruipt liever. Hoe doe jij dat met naar buiten gaan?
Ik heb een stapel oude broeken (gekregen) en daar mag hij gewoon buiten mee rond krupen. Er is al een broek met een gat erin
  donderdag 22 april 2010 @ 20:29:53 #188
114177 Diaan73
pi_80609771
Ik bedoel eigenlijk met de schoenen Lennon krijgt voor buiten ook gewone oude broeken aan. Kan ie kruipen wat hij wil.
Make love, not war ☮
  donderdag 22 april 2010 @ 20:37:36 #189
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80610074
O ja, de schoenen
Wij hebben hele leuke met soepele zooltjes schoenenachtigeslofjes gekocht (van het merk Quiksilver)... hij heeft 1x buiten gespeeld en die zijn nu al flink versleten, echt zonde dus
Hij heeft gelukkig nog een paar (winter)schoenen, die zijn wel goed stevig... Ik weet niet welk merk dat is.
Vorig jaar heb ik schoentjes bij de Schoenenreus gekocht van het merk Topolinos en die zijn nu pas versleten, nu ze ook echt te klein zijn. Dus ik wil binnenkort daar eens kijken voor nieuwe zomerschoentjes die toch stevige neuzen hebben.
Ik las dat jij bij de Hema gympies hebt gekocht. Bevallen die?
  donderdag 22 april 2010 @ 20:41:38 #190
114177 Diaan73
pi_80610224
Ja, die bevallen eigenlijk heel goed.... fijne rubberen neus en toch een soepele zool. In principe heeft hij ze dus alleen als we naar buiten gaan, op de fiets of achterthuis. Thuis laten we hem nu op blote voeten lopen....

Deze heeft hij nu:
Make love, not war ☮
  donderdag 22 april 2010 @ 20:45:54 #191
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80610388
O gaaf! Ik ga morgen of zaterdag eens kijken!
  donderdag 22 april 2010 @ 20:47:37 #192
114177 Diaan73
pi_80610459
Ze kosten maar ¤ 6,95.... en als je de bonnen meeneemt van de folder krijg je ook nog 20% korting geloof ik.
Make love, not war ☮
  donderdag 22 april 2010 @ 21:30:18 #193
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80612294
Dss echt geen geld
  donderdag 22 april 2010 @ 22:38:02 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80615275
basboussa, hihi je verhaal over amatoetje. wel triestig inderdaad, maar ik moest er ook erg om lachen (sorry toet!).
in de haak.
  donderdag 22 april 2010 @ 22:54:37 #195
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80615911
Nou, zo zit je nog op Fok! en zo zit je met je kind in de badkamer te stomen...
Maarten werd wakker, heel benauwd, hoesten... Hem even naar beneden gehaald, tot rust laten komen, zelfs huilen lukte niet. Daarna even snel opgezocht en kwam al uit op Pseudokroep. Toch even de HAP gebeld, deze zeiden dat we moesten stomen in de douche, dus dat net een kwartiertje gedaan. Nu ligt hij weer in zijn bedje en is het stil. Hij vond het maar wat vreemd in die warme badkamer en werd al gauw weer actiever, dus meer lucht! Gelukkig
  donderdag 22 april 2010 @ 23:44:51 #196
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80617748
he jakkes marie, dat is heel akelig, zo'n pseudo-kroep aanval, heb ik me laten vertellen. gelukkig dat het stomen wat verlichting bracht. houd je 'm goed in de gaten? beterschap voor maarten!
in de haak.
pi_80622191
Arme Maarten!
Dat lijkt me ook heel akelig, bah!
Beterschap voor je mannetje
pi_80622207
Ach pseudokroep is zo zielig Dan krijg je echt zo'n zeehondenhoestje
Fijn dat het al beter gaat.
  vrijdag 23 april 2010 @ 08:47:04 #199
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80622691
Dat ik gisteravond naar bed ging lag hij lekker te slapen, klonk nog wel wat benauwd, het ademhalen, maar hij sliep tenminste. Half 7 (ofzo) werd hij wakker en behalve het zeehondenhoestje gaat het wel ok met hem. Hij heeft lekker bij mij in bed gelegen en nog wat gedoezelt en gespeelt. Hij zit (nu pas) aan een broodje naar K3 te kijken
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:44:42 #200
114177 Diaan73
pi_80624033
Ow marie wat eng lijkt me dat. gelukkig heeft het stomen goed geholpen en gaat het nu weer beter met hem.
Make love, not war ☮
pi_80629322
Ik moet de wekker gaan zetten Ik hoorde Seb pas iets over half acht, na een hele nacht lekker slapen
pi_80674306
even een kleine selene update ik post niet zoveel meer dus, omdat we het een tikkie druk hebben. selene haar broertje(s). een nadeeltje daarvan; rond etenstijd mag ravi ook een flesje. als ik alleen ben met de kinders maak ik het mezelf makkelijk met een potje (zucht, selene vind het nog steeds heerlijk). als ik dan juist met selene aan het eten ben en ravi begint te huilen, dan heeft selene dus in de smiezen dattie een flesje mag en krijg ik dus haar bord + lepel in mijn handen geduwd en dien ik alles snel bij de dame naar binnen te lepelen. "doe jij maar mam, dat gaat sneller!". als ik haar dan uit de stoel til rent ze naar de kast om naar ravi's flesjes te wijzen....... dus nu wordt slene geregeld ouderwets 'gevoerd' ik maak er dus een punt van om zo vaak mogelijk echt gezamelijk avondeten te doen! ze gaat zpo vreselijk snel nu, favoriete woordje: "nee!"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_80686999
Marie zo'n benauwdheid is idd heel eng. Gelukkig dat het met stomen snel weer beter ging.

Simmu wat fijn dat je dochter op deze manier helpt en je dingen uit handen neemt. Ik kan me wel voorstellen, dat je je kind dan heel snel 'volwassen/ groot' vind worden. Ook fij, dat het met de tweeling nu al veel beter gaat.

Wat fijn van alle kindjes, die goed doorslapen en s'ochtends ook lang slapen. Hier is het nog vroeger wakker worden dan vroeger. Nu staan we op weekenden bijna zo vroeg op als doordeweeks. Ik heb ook wel het gevoel, dat hij last heeft van iets en ik vermoed dat het tandjes zijn. K'heb nog niets kunnen zien behalve een bobbeltje een stuk naar achteren. Dat nu al een molar doorkomt lijkt me eigenlijk heel sterk. Overdag en de rest van de nacht slaapt hij wel goed de laatste tijd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_80721933
Tyler is al maanden van de zantac (en motilium) af. Nu spuugt hij ineens weer meer en ruikt ook vaak zuur. Zouden jullie zantac weer gaan geven, of overleggen met de (kinder)arts?
pi_80724090
Overleggen Ingrid! Dat spul is niet voor niets op recept
  maandag 26 april 2010 @ 12:40:38 #206
12913 GreatWhiteSilence
pi_80724145
Heeft hij er last van? Als hij er verder geen last van heeft zou ik zelf niets ondernemen, anders toch even overleggen met de (kinder)arts.

Hier heb ik geprobeerd Annicka melkpap te geven, we hadden een proefverpakking gekregen van mijn zus. Maar ze moet het niet. Wel jammer, want ik had gehoopt dat ze een beetje ging oefenen met de lepel.
  maandag 26 april 2010 @ 12:48:07 #207
114177 Diaan73
pi_80724340
Ingrid, ik zou ook even overleggen hoor. En zeker niet zomaar weer gaan gebruiken.

Hmm jammer dat Annicka niet wilde. Er zijn ook nog wel andere soorten, misschien wil ze die wel. Lennon eet sinds vorige week cruesli voor dreumessen/peuters.
Make love, not war ☮
  maandag 26 april 2010 @ 13:15:49 #208
12913 GreatWhiteSilence
pi_80725112
Ik gaf het alleen omdat het gratiz was. Bovendien wordt dat soort dingen vaak met yoghurt of melk gegeven, maar ze krijgt ongelimiteerd mensenmelk, dus dan moet je producten van koeienmelk zoveel mogelijk beperken(vanwege het teveel aan eiwitten).

Maar ik zou graag iets hebben waardoor ze kan oefenen met de lepel. De vork gaat prima, nu de lepel nog...
pi_80725170
mamamelk met biobim?
pi_80725367
Dat stinkt! Huu.

Appelmoes?
pi_80725528
Seb is geen papkindje geloof ik. Die moet er niks van hebben in ieder geval. Daarbij gaat hij ook nog altijd wat spugen van vloeibaar voedsel. Die werkt zo vier boterhammen weg 's ochtends en twee of drie tussen de middag. Tussendoor eet hij het liefste mandarijnen nu. Koekjes hoeft hij niet, liever iets van fruit.
Hij eet ook wel mandarijnen met een lepel, dan legt hij een stukje er op en doet dat in zijn mond. en lachen.
Hij slaapt wel lekker door nu trouwens.
  maandag 26 april 2010 @ 13:31:30 #212
12913 GreatWhiteSilence
pi_80725632
Hmm, die biobim kan ik nog wel eens proberen, al denk ik dat dit hetzelfde effect zal geven (ze had namelijk, nog geen hap genomen en ze duwde het al weg) .
Appelmoes hebben we ook al geprobeerd, met hetzelfde effect. Ook goed, dan eet mama het wel op...
Misschien is ze gewoon geen fan van lepelen?
pi_80725695
ze zal het vanzelf toch wel leren met de lepel eten?
  maandag 26 april 2010 @ 13:40:08 #214
12913 GreatWhiteSilence
pi_80725931
Ja, dat is waar, maar dan moet ze wel de kans krijgen om het te leren.
pi_80725946
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:33 schreef Estrys het volgende:
ze zal het vanzelf toch wel leren met de lepel eten?
Dat dus
pi_80727337
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ja, dat is waar, maar dan moet ze wel de kans krijgen om het te leren.
Ik neem aan dat ze niet op haar 18de nog met een vork soep zal proberen te eten Je hebt nog even de tijd om het haar te leren. Seb kan nog niks met een vork. Maar het is goed hoor, dat komt allemaal wel.

Ik heb Seb trouwens ontheven van zijn moederdag/omadag knutseltaken. Knutselen en kleuren en zo is gewoon niet zijn ding. Moest hij samen met twee andere op het kdv kleuren op een stuk behang. De leidsyer liet het zien: 'deze is van Tess (heel veel gekras), deze van Lisa (ook veel krassen) en deze is van Seb... twee strepen en een grote scheur, want hij had geen zin meer Het arme schaap gaat veel liever buiten spelen

[ Bericht 4% gewijzigd door Estrys op 26-04-2010 14:27:44 ]
  maandag 26 april 2010 @ 14:37:20 #217
114177 Diaan73
pi_80727885
die Seb.... bij kdv van Lennon doen ze vaak handafdruk oid, daar wil Lennon nog wel aan meewerken, maar kleuren, is ook (nog) niet weggelegd voor hem. Hij gaat gooien met de potloden.

Ow ja en wat Estrys zegt... gewoon nog even lekker laten gaan, komt vanzelf wel goed.

Lennon houdt wel van pap, maar ook van brood. Als hij bij mijn ouders is, eet hij 's morgens eerst zn pap op en daarna rooft hij vaak het brood van mn vader en eet dat ook op.

Twan eet nog steeds elke dag pap.. dezelfde die Lennon heeft.
Make love, not war ☮
pi_80728107
Wij hebben zaterdag voor Seb een kruiwagentje gekocht. Voor bij mijn ouders in de tuin. Nu sjouwt hij met die kruiwagen achter mijn vader aan in de tuin
  maandag 26 april 2010 @ 15:05:45 #219
12913 GreatWhiteSilence
pi_80728779
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:20 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze niet op haar 18de nog met een vork soep zal proberen te eten Je hebt nog even de tijd om het haar te leren. Seb kan nog niks met een vork. Maar het is goed hoor, dat komt allemaal wel.

Ik heb Seb trouwens ontheven van zijn moederdag/omadag knutseltaken. Knutselen en kleuren en zo is gewoon niet zijn ding. Moest hij samen met twee andere op het kdv kleuren op een stuk behang. De leidsyer liet het zien: 'deze is van Tess (heel veel gekras), deze van Lisa (ook veel krassen) en deze is van Seb... twee strepen en een grote scheur, want hij had geen zin meer Het arme schaap gaat veel liever buiten spelen
Whehe, dat doet me denken aan het versje wat wij thuis altijd kregen te horen: 'Pork, pork, pork, soep eet je met een... '

Ik wil ook met Annicka kleuren en dergelijke, maar tot nu toe heb ik alleen maar stiften kunnen vinden voor kinderen voor boven de drie jaar...
  maandag 26 april 2010 @ 15:10:33 #220
114177 Diaan73
pi_80728957
Je hebt van die verf"stiften" van de Pritt, die kunnen volgens mij ook best goed voor jongere kinderen.

Deze Ze zijn ook wel 3+ zie ik, maar kan maar weinig mee gebeuren, lijkt me. Je blijft er toch bij zitten.
Make love, not war ☮
pi_80729916
Pff even zonder verder te lezen..
Ik heb net maar het consultatie buro gebeld (ik word nu teruggebeld) omdat Dana nog steeds meer kruipt als loopt. Aan de hand lopen, of achter een karretje (winkelwagentje bij de appie, poppenwagen, loopwagentje) gaat prima..ze rent er zelfs mee. Maar loslopen doet ze maar heel af en toe. Als ze dat doet gaat het ook prima..maar als je haar probeerd los te laten als ze aan je hand meeloopt word ze boos en laat zich direct op de grond zakken.

En ook al heb ik dus gezien dat ze los kan lopen..een goede evenwicht heeft en ook dr voetjes volgens mij goed neerzet..toch maak ik me zorgen. Een kindje van deze leeftijd zou normaal toch gewoon makkelijk los moeten lopen.

Daarom heb ik het CB maar gebeld, want ik weet niet watik hiermee moet. Moet ik haar stimuleren en enthousiast reageren als ze loopt..of moet ik het met rust laten en juist reageren of het de normaalste zaak van de wereld is.

snap het gewoon niet.
pi_80730358
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Whehe, dat doet me denken aan het versje wat wij thuis altijd kregen te horen: 'Pork, pork, pork, soep eet je met een... '

Ik wil ook met Annicka kleuren en dergelijke, maar tot nu toe heb ik alleen maar stiften kunnen vinden voor kinderen voor boven de drie jaar...
Je kan toch ook gewoon met potloden kleuren?
pi_80730595
Sten tekent met Kleinduimpjes van Bruynzeel

Bla_ ben benieuwd wat het CB gaat vertellen. Sten loopt ook pas sinds een maand. Was ze met zitten ook laat?
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  maandag 26 april 2010 @ 16:01:59 #224
114177 Diaan73
pi_80730674
Die kleinduimpjes zijn inderdaad ook goed te doen!! Die had Twan ook.

Hmm Bla, ik ben ook erg benieuwd wat het CB adviseert. Lennon doet ongeveer hetzelfde maar is wel veel jonger dan Dana. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer ze echt los moeten kunnen lopen... sommige kinderen zijn gewoon laat...
Make love, not war ☮
  maandag 26 april 2010 @ 16:03:17 #225
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_80730725
Pfff kom even inbreken hoor, moet het even van me afschrijven denk ik....
Sinds gisteren heeft Danique in totaal 5x een soort van wegval gehad, ze is dan helemaal van de wereld en je kunt geen contact met haar krijgen.
Zo'n aanval duurt een aantal minuten, dan slaakt ze een diepe zuch en is ze er weer. Ze is daarna weer helemaal helder alsof er niets aan de hand geweest is.
Ook verder is ze haarzelf, lekker spelen, kleppen & lachen.

Vanmorgen zijn we ervoor op de 1e hulp geweest, alles is met haar behandeld neuroloog overlegd en we moeten nu woensdag terugkomen voor een hersenfilmpje.
Het lijkt wat weg te hebben van een epileptische aanval maar dan zonder het "schudden" zeg maar. Ze blijft zitten/staan zoals ze bezig was maar is "weg".

Ik ben (helemaal gezien haar geschiedenis) echt helemaal op van de zenuwen.... hoop zo dat het dit keer meevalt
  maandag 26 april 2010 @ 16:07:41 #226
114177 Diaan73
pi_80730871
Fruppel wat eng zeg en ik kan me goed voorstellen dat je helemaal op bent van de zenuwen. Dan duren 2 dagen echt lang zeg. Kon zeker niet eerder?? heel veel succes de komende dagen en woensdag met het filmpje... Ik duim voor jullie dat gewoon alles goed is.
Make love, not war ☮
pi_80730953
Fruppel heel veel sterkte
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  maandag 26 april 2010 @ 16:11:54 #228
12913 GreatWhiteSilence
pi_80731027
Ik heb het laatst op de ehbo-les over verschillende soorten epilepsie gehad, dit is als het goed is een 'absance'. Ik heb begrepen dat het vaker voorkomt en dat veel kindjes er weer overheen groeien ook.

Dat maakt het niet minder eng trouwens, dat kan ik heel goed begrijpen.
pi_80731051
Fruppel..wat enorm eng. Ik kan me voorstellen dat je op bent van de zenuwen. Ik hoop ook dat het meevalt!! Ik zal heel hard voor jullie duimen!
Hele dikke knuffel voor jou en Danique

Cb belde net terug en ik krijg een vervroegde afspraak bij de arts(dus eerder dan 2 jaar en 2 maanden) Dan gaan ze kijken of het gewoon een kindje is dat laat is of mischien bang, of dat het echt iets lichamelijks is. Met zitten was ze niet laat..maar met kruipen eigenlijk wel.
  maandag 26 april 2010 @ 16:15:15 #230
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_80731124
Helaas kon het niet eerder, dit was echt al snel! Gelukkig kunnen we woensdag meteen om 09.00 terecht!

Ze is na zo'n wegval eventjes moe, net alsof ze moet bijkomen ervan. Daarom denk ik toch dat het een eplileptisch "iets"is, maar goed we gaan niet gissen!
Gezien haar geschiedenis zou het echter wel heel goed mogelijk zijn, er is toch een boel gebeurd in haar koppie maar toch ben ik pas gerust als we het weten!
Woensdag aan het einde van de dag krijgen we direct de uitslag dus dat is erg fijn!
  maandag 26 april 2010 @ 16:17:05 #231
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_80731179
GWS, ik las er net inderdaad over op internet. Vind het gewoon eng omdat je helemaal niet tot haar door kunt dringen.

Bla, goed dat je gebeld hebt met het CB en fijn dat je langs kunt komen! Het is altijd prettig om er even naar te laten kijken!
Misschien is ze inderdaad gewoon wat later met lopen en ziet ze de noodzaak niet zo!
  maandag 26 april 2010 @ 16:22:09 #232
114177 Diaan73
pi_80731390
Fijn dat jullie dezelfde dag al de uitslag krijgen!!

Bla,fijn dat jullie vervroegd langs kunnen komen. Ik ben benieuwd hoe dat afloopt. Hou je ons op de hoogte??
Make love, not war ☮
pi_80732512
Wat eng Fruppel! Je schrikt je de rambam als je zoiets ziet lijkt me. Sterkte woensdag, hebben ze ook nog verteld wat je het beste kunt doen als ze wegraakt?

Wat goed van je Bla! Ik heb geen idee of Dana echt te laat loopt, maar je zorgen maken is sowieso heel vervelend. Nu wordt er naar gekeken en heb je wat meer zekerheid. Goede zet hoor!

M. tekent met waskrijtjes (hij heeft een fase gehad dat hij eerst een hapje nam van elk kleurtje, da's nu een maand of twee over) en kleurpotloden. Op het kdv gaat hij met verf ed in de weer.

Vanaf hoe oud is klei eigenlijk leuk?

[ Bericht 0% gewijzigd door bodpa09 op 26-04-2010 16:57:57 ]
  maandag 26 april 2010 @ 16:53:50 #234
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_80732564
aanvulling want mijn scherm stond te lang open

We schrokken ons inderdaad helemaal rot, helemaal omdat je haar niet kunt bereiken.
Tijdens zo'n wegval kun je niets doen, we moeten wachten tot ze weer terug komt maar wel blijven praten enzo tegen haar.
Indien de aanvallen vaker op elkaar komen of langer aanhouden dan moeten we terugkomen naar de Vu zodat ze haar op kunnen nemenn, gelukkig is dat nog niet zo!

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte!
pi_80738974
Bla, fijn dat het CB jullie eerder laat komen. Sten was snel met rollen, laat met zitten en laat met lopen. Ieder kind doet het op zijn eigen tempo. Maar een extra controle kan natuurlijk nooit kwaad.
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:52 schreef bodpa09 het volgende:

Vanaf hoe oud is klei eigenlijk leuk?
Sten heeft klei, maar hij vindt de potjes en dekseltjes leuker
Hij heeft net voor het eerst met vingerverf geverfd. Dat vond hij super leuk en hij was op zijn manier echt een schilderij aan het maken.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_80739971
Fruppel wat schrikken zeg! Kan me voorstellen dat je even flink van de leg bent! Het is ook niet niks en ze zijn nog zo klein.

GWS: Hema heeft stiften voor de allerkleinsten
Op 40 graden uitwasbaar en niet giftig Geniaal!
(Leander vindt kleuren geweldig, maar met potloden en waskrijt moet je hard duwen en dat doet hij niet. Stiften zijn hier dus een groot succes!)

Bla: goed dat je even een afspraak hebt gemaakt
  maandag 26 april 2010 @ 20:22:39 #237
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80740184
Oe Fruppel, dat klinkt echt wel eng... en ook wel als een absance, zo'n (kleine) epileptische aanval.
Sterkte met de kleine meid!

En ik ben benieuwd wat het CB zegt Bla!

Hier een jongetje met koorts (gisteren, vandaag alleen vanavond). Hoop dat het morgen over is, anders is W. nog een dagje thuis en ik woensdag als het dan nog zo is.
pi_80740641
Fruppel wat schrikken zeg! Hoop dat je woensdag aan het einde van de dag een beetje gerustgesteld bent!
pi_80740662
Ha Marie! Hier ook een jongetje met koorts! Gisteren 40, vandaag 39,5. Hij is er verder best vrolijk onder. En de jouwe?
pi_80740665
Wanneer mag je naar het cb Bla?
pi_80740850
Fruppel wat schrikken zeg!
  maandag 26 april 2010 @ 20:54:00 #242
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_80741491
Ach jee Fruppel, dat lijkt me heftig zeg! Sterkte met wachten

Bla, hopelijk vind Dana het 'gewoon' eng en is er verder niets aan de hand. Goed dat je het aangegeven hebt bij het cb!

Isis kleurt met klein duimpjes (wasco)alhoewel het leuker is om ze netjes terug in het doosje te doen dan om ermee te kleuren. En ze is echt al 2 weken supergezellig! Eindelijk, eindelijk geen oorpijn meer en het verschil in gedrag is zo groot...
  maandag 26 april 2010 @ 21:11:27 #243
12913 GreatWhiteSilence
pi_80742228
Freecell, bedankt voor de tip! Ik ga morgen meteen kijken of ik het bij de locale Hema kan vinden.
  maandag 26 april 2010 @ 21:26:48 #244
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80742939
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:33 schreef bodpa09 het volgende:
Ha Marie! Hier ook een jongetje met koorts! Gisteren 40, vandaag 39,5. Hij is er verder best vrolijk onder. En de jouwe?
Hij heeft zijn vrolijke momenten, maar soms is het erg huilen om niks en wil hij alleen maar bij één van ons hangen. Fijn dat jouw M. wel vrolijk is
  maandag 26 april 2010 @ 21:28:54 #245
114177 Diaan73
pi_80743043
Lennons 1e bandshirt

Make love, not war ☮
  maandag 26 april 2010 @ 21:29:15 #246
114177 Diaan73
pi_80743056
en je voor alle zieke kindjes.
Make love, not war ☮
  maandag 26 april 2010 @ 21:31:42 #247
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80743164
Wat een stoere jongen ben je Lennon!
  maandag 26 april 2010 @ 21:35:04 #248
114177 Diaan73
pi_80743317
Deze is ook zo leuk

Make love, not war ☮
  maandag 26 april 2010 @ 21:38:31 #249
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80743471
Ja En wat heeft hij een leuke trui aan
  maandag 26 april 2010 @ 21:40:30 #250
114177 Diaan73
pi_80743583
Van de Hema... een shirt met lange mouwen met een shirt met korte mouwen erover. Hij kan hem alleen helaas niet meer zo lang aan, het zit nu al aan de krappe kant. Ik heb een maat 80 gekocht omdat ze maat 86 niet meer hadden en ik het persé wilde hebben voor hem.
Make love, not war ☮
  maandag 26 april 2010 @ 21:43:30 #251
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80743721
Nou, wil toch snel langs de Hema (ook voor de schoenen) dus zal ook wel even bij de shirtjes gaan kijken!
  maandag 26 april 2010 @ 21:46:27 #252
114177 Diaan73
pi_80743873
Hier hadden ze ze geloof ik niet meer. Ik ga morgen ook nog even kijken, we zijn erachter gekomen dat Lennon bijna geen shirtjes met korte mouwen heeft....
Make love, not war ☮
  maandag 26 april 2010 @ 22:06:36 #253
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80744883
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:28 schreef Diaan73 het volgende:
Lennons 1e bandshirt

hey die had willem ook!
in de haak.
  maandag 26 april 2010 @ 22:17:36 #254
114177 Diaan73
pi_80745456
quote:
Op maandag 26 april 2010 22:06 schreef trui het volgende:

[..]

hey die had willem ook!
wow wat leuk zeg!!! en goede smaak.
Make love, not war ☮
pi_80746837
Stoer shirt, Tyler heeft een ac/dc shirt moest van zn papa.
  dinsdag 27 april 2010 @ 07:14:05 #256
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80754176
Wow! Een kleine Willem
Na al die leuke Lennons, hier ook even een Maarten van vorige week:

Vannacht goed geslapen (tot 6 uur, dat wel) en de temp was nu 37,4. We gaan het maar gewoon proberen op het kdv!
pi_80754388
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:33 schreef Raissa het volgende:
Wanneer mag je naar het cb Bla?
Weet ik nog niet precies, ze zou me nog bellen voor een datum. Maar ik verwacht dat het binnen nu en 2 weken ofzo is.

Enalsof ze het heeft gehoord...ik ging dr gister bij mijn moeder halen, blijkt dat ze daar de hele tijd wou lopen. Steeds heen en weer tussen oma en opa. En ze loopt nog 1 x naar mij en toen was het weer over en nu kruipt ze weer

Wat een stoer shirt!
pi_80755726
Lennon Die schoenen ook. Zijn van de Hema he? Ik ben zo bang dat er te weinig voetbed in zit voor Seb. Hij loopt nu al alsof hij zo van een paard is gesprongen. Gisteren echte K-swiss gympen gekregen van iemand. Zijn papa heeft dezelfde Maar maatje 22 dus dat duurt nog even. Voor de zomer maar eens een paar nieuwe schoenen kopen. Hij heeft 2 paar. 1 paar bruine en een paar zilveren van Shoesme. Maar de zilveren is met 1 klittebandje en die trekt hij steeds zelf uit
pi_80756337
Irritant is dat he. Doet Tyler ook, altijd opletten in de buggy. In de auto trekt hij vaak zn schoenen uit. En dan maar lachen.
pi_80757901
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Irritant is dat he. Doet Tyler ook, altijd opletten in de buggy. In de auto trekt hij vaak zn schoenen uit. En dan maar lachen.
Laatst was ik op zondagmiddag in de V&D en het was prijzencircus. DAT was al een slecht idee, maar Seb die zilveren schoenen aan geven was een nog slechter idee. Ja hoor, schoen kwijt Ik was al blij dat ik ze in de aanbieding had gekocht want normaal zijn die dus 65 euro, nu 15 euro. Gelukkig kwam ik op mijn zoektocht een aardige meneer tegen die de schoen had gevonden en bij de kassa had afgegeven. Hij ging zelfs nog voor mij de schoen halen zodat ik niet door de drukte bij de kassa hoefde
pi_80758051
Mazzel dat de schoen gevonden was! Lieve meneer!
Tyler is zo zn eerste schoentje verloren in de winter op de fiets. Wit met blauw, in de sneeuw. Was gelukkig een goedkoop simpel ding van Prenatal.
Hij komt nu naar me toe met zn schurkenlach. Hij gaat vast iets uitvreten.
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:53:28 #262
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_80758738
Wat lief van die man dat hij de schoen afgegeven had! Zo ben ik helaas ook een schoen kwijt die ze pas voor het eerst aan had
Die komt niet meer terug ben ik bang!

Met Danique gaat het goed tot nu toe, sinds gister middag heeft ze geen wegval meer gehad ik hoop dat dat ook zo blijft!
Ze is wel wat huilerig en moe maar dat is niet zo gek na alles wat ze weer heeft meegemaakt!
Ben reuze benieuwd wat er morgen uit de EEG komt....
pi_80760090
Wat fijn dat ze geen wegval meer heeft gehad Fruppel. Toch spannend morgen
  dinsdag 27 april 2010 @ 11:42:24 #264
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80760466
maarten!

en fruppel, ik lees net pas van die 'wegval' momenten van danique, wat akelig... is dat na haar geboorte verder niet meer voorgekomen? sterkte morgen, en ik hoop dat de resultaten van het EEG duidelijkheid geven (en natuurlijk dat 't niks ernstigs is).
in de haak.
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:01:38 #265
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_80761210
Wegvallen heeft ze helemaal niet eerder gehad maar na de geboorte had ze door de druk in haar hoofd wel last van trekkingen in haar arm & been. Dit is echter toen met medicatie onderdrukt en niet meer teruggekomen.
Dit was echt weer iets nieuws helaas.
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:09:30 #266
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80761474
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:40 schreef Diaan73 het volgende:
Van de Hema... een shirt met lange mouwen met een shirt met korte mouwen erover. Hij kan hem alleen helaas niet meer zo lang aan, het zit nu al aan de krappe kant. Ik heb een maat 80 gekocht omdat ze maat 86 niet meer hadden en ik het persé wilde hebben voor hem.
Was ie er wél in 80 ik heb nog zó gezocht....
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:10:09 #267
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80761489
Fruppel, ik lees hier zo af en toe eens mee.... wil je eventjes succes wensen voor morgen. Wat eng joh, hopelijk valt het mee morgen!
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:20:39 #268
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_80761823
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 12:10 schreef mikoxx het volgende:
Fruppel, ik lees hier zo af en toe eens mee.... wil je eventjes succes wensen voor morgen. Wat eng joh, hopelijk valt het mee morgen!
Dank je wel, heel erg lief van je!
pi_80769155
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:26 schreef Marie79 het volgende:

[..]

Hij heeft zijn vrolijke momenten, maar soms is het erg huilen om niks en wil hij alleen maar bij één van ons hangen. Fijn dat jouw M. wel vrolijk is
Tis weer ooronststeking. Zucht.
Wat die rare kabouter deed:

M. en ik zijn bij de dokter. Dokter komt de mensen voor ons halen. M. denkt "ha!"
en loopt achter de dok aan (die ziet dat niet). Ik zeg dat we nog niet aan de beurt zijn,
zometeen als die mensen klaar zijn. Na een tijdje komen de mensen uit de spreekkamer, dok
loopt erachter. M. ziet dat en begint tegen mijn billen op de stoel aan te duwen, pakt mijn vinger,
wil dat ik opsta. Ik wacht tot de dokter ons roept. M. niet, die loopt naar de dok, pakt zijn hand en
trekt de dokter mee naar de spreekkamer. Dokter smolt ter plekke. <3

Fruppel, alvast veel sterkte voor morgen.

[ Bericht 33% gewijzigd door bodpa09 op 27-04-2010 16:53:24 ]
pi_80771401
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 12:09 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Was ie er wél in 80 ik heb nog zó gezocht....
Hier hadden ze er nog best veel hangen..alleen geen roze meer in 86
pi_80779670
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:38 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Tis weer ooronststeking. Zucht.
Wat die rare kabouter deed:

M. en ik zijn bij de dokter. Dokter komt de mensen voor ons halen. M. denkt "ha!"
en loopt achter de dok aan (die ziet dat niet). Ik zeg dat we nog niet aan de beurt zijn,
zometeen als die mensen klaar zijn. Na een tijdje komen de mensen uit de spreekkamer, dok
loopt erachter. M. ziet dat en begint tegen mijn billen op de stoel aan te duwen, pakt mijn vinger,
wil dat ik opsta. Ik wacht tot de dokter ons roept. M. niet, die loopt naar de dok, pakt zijn hand en
trekt de dokter mee naar de spreekkamer. Dokter smolt ter plekke. <3

Fruppel, alvast veel sterkte voor morgen.
Oooow, dat is ook echt te lief Vindt hij de doc altijd zo lief?

Hey, ik heb een vraagje... Vallen jullie dreumesen ook zo bizar vaak?
Want Leander kan nu al meer dan 9 maanden lopen en loopt ook goed (kan inmiddels ook rennen en springen), maar zodra hij ook maar een beetje moe is begint hij te vallen, uitglijden, tegen dingen aanlopen, zomaar zijn evenwicht verliezen enzovoort....
En inmiddels begin ik me wel een heel klein beetje zorgen te maken, ook in verband met het feit dat de bindweefselaandoening die TARA heeft behoorlijk erfelijk is...

Fruppel, heel veel succes Hopen dat dit dan ook 'gewoon' tijdelijk was.
  Jubileum moderator dinsdag 27 april 2010 @ 20:29:02 #272
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_80780262
Fruppel ik lees het nu pas, best eng deze onzekerheid! Heel veel sterkte en ik duim mee voor goed nieuws morgen!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_80780819
fruppel, heel veel succes morgen!

@freecell; selene heeft dat ook wel hoor. soms staat ze zelfs gewoon maar te staan, zie je haar even wankelen en boem! daar gaat ze.
pi_80781272
ja, dat gebeurt hier ook heel vaak
Maar vandaag zakte hij gewoon door z'n knietjes. Om 4 uur... en hij had geslapen tot 3

Na zijn slaapje zo'n 12x omgevallen...
  dinsdag 27 april 2010 @ 21:30:57 #275
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_80783081
Oh bah, freecell! klinkt zeker als iets wat je in de gaten moet houden, maar hopelijk is het gewoon een tijdelijk wankele faaaaaaaaaaase

Spannend voor morgen, fruppel! Veel succes!

Bodpa, beterschap. En idd, smeltmoment!

Kind klimt hier overal op. En valt er vervolgens ook vaak weer af. Zucht.
  dinsdag 27 april 2010 @ 21:48:27 #276
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80784058
Getsie Freecell

Bodpa, wat naar dat M. wéér oorontsteking heeft (en wat lief bij de dokter).

Lekker Basboussa, dat klimmen. Hier klimt Maarten vooral de trap op, als hij de kans krijgt.

Maarten is gelukkig weer beter, in ieder geval geen koorts meer en vandaag dus gewoon naar het kdv. Zelfs eten ging redelijk vandaag en nu ligt hij alweer een tijdje te slapen. Ik denk dat ik er zo ook maar inkruip, Maarten heeft tegenwoordig een slaapritme tot 6 uur / half 7. Helaas heeft hij wel wat meer slaap nodig, zodat hij nu om 12 uur letterlijk omvalt van de slaap...
pi_80784373
Die wankele faaaase duurt al maanden

Ik zal morgen eens turven hoe vaak hij omflikkert en eens kijken of dat bizarre getallen oplevert...
pi_80793577
Gisteren stond ik met mn bek vol tanden toen mevrouw 'hai kindje' zei, 2 woordjes achter elkaar
ik zeg altijd tegen haar 'kijk eens, een kindje! hai kindje! en elin 'hai kindje' en nu doet ze het elke keer
Otje
&
Elin &lt;3
pi_80793662
Wat goed!! twee woordjes achter elkaar

Seb zei gisteren trui volgens mijn moeder, het klonk meer als trai. Hij is de R aan het oefenen denk ik want hij zegt steeds rrrrraiie rrraie. Met een enorm rrrrrollende r
pi_80793676
haha, ja Elin de L

'zo we gaan je even insmeren met olie'

OLE LOLLLEEE? OILIE
Otje
&
Elin &lt;3
  woensdag 28 april 2010 @ 08:56:44 #281
114177 Diaan73
pi_80794282
Maarten, wat kijk je vrolijk en heb je een stoere kuif

Fruppel heel veel succes vandaag!!

@Estrys, die schoenen zijn denk ik inderdaad neit geschikt voor kinderen die gewoon goed kunnen lopen. Ik heb ze ook alleen maar gekocht omdat Lennon bijna alleen nog maar kruipt en hij met deze lekker buiten kan kruipen en niet meteen kapot zijn. Die rubberen neus is erg dik.

@Mikoxx, ja, ze hadden er toen geloof ik ook nog maar 1 hangen. Ging erg snel.

Wat goed al zeg, 2 woordjes!!!

Vandaag met Lennon BMR prikjes halen, ik hoop dat hij er weinig last van heeft. Ik voel mezelf ook niet zo lekker namelijk...\

Ow en je voor de zieke kindjes.
Make love, not war ☮
pi_80794493
quote:
Op woensdag 28 april 2010 08:56 schreef Diaan73 het volgende:
Maarten, wat kijk je vrolijk en heb je een stoere kuif

Fruppel heel veel succes vandaag!!

@Estrys, die schoenen zijn denk ik inderdaad neit geschikt voor kinderen die gewoon goed kunnen lopen. Ik heb ze ook alleen maar gekocht omdat Lennon bijna alleen nog maar kruipt en hij met deze lekker buiten kan kruipen en niet meteen kapot zijn. Die rubberen neus is erg dik.

@Mikoxx, ja, ze hadden er toen geloof ik ook nog maar 1 hangen. Ging erg snel.

Wat goed al zeg, 2 woordjes!!!

Vandaag met Lennon BMR prikjes halen, ik hoop dat hij er weinig last van heeft. Ik voel mezelf ook niet zo lekker namelijk...\

Ow en je voor de zieke kindjes.
Dat idee had ik al Nou ja hij heeft twee paar die nog goed passen. Hij doet het er maar even mee.

De BMR heeft hij als het goed is nu nog geen last van, daar kunnen ze na 7-10 dagen goed ziek van zijn
pi_80794595
Fruppel heel veel succes vandaag! ik denk aan jullie en zal duimen dat het allemaal meevalt.
  woensdag 28 april 2010 @ 09:19:56 #284
114177 Diaan73
pi_80794736
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:08 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat idee had ik al Nou ja hij heeft twee paar die nog goed passen. Hij doet het er maar even mee.

De BMR heeft hij als het goed is nu nog geen last van, daar kunnen ze na 7-10 dagen goed ziek van zijn
De schoentjes zijn trouwens wel erg leuk...

Ow ja, dat is ook zo. Nou ja, volgende week verjaardag in Drachten, maar even afwachten hoe het met Lennon gaat dan.
Make love, not war ☮
pi_80798036
Ha wat grappig Freecell, ik dacht gister nog dat M. haske goed loopt, ook achteruit ( ), maar dat ie soms zomaar valt. Zo was vanmorgen het kleed opeens te hoog voor 'em.

En ja, de dokter en hij zijn overduidelijk vrienden. Zeker sinds hij de echte stethoscoop van de dokter om mocht, hij heeft daarna wel een week thuis met een van plastic om zijn nek rondgelopen.

Koel zeg, Verhuisdooske, twee woordjes! En Seb die de rrrrrrrrrrrr oefent.

Succes vandaag Fruppel!

Fijn dat Maarten weer beter is Marie! Lekker samen klimmen met Beisan.

[ Bericht 9% gewijzigd door bodpa09 op 28-04-2010 11:51:56 ]
pi_80798480
Seb valt ook soms zomaar ineens. Maar ze kijken ook helemaal nog niet waar ze lopen. Ze kunnen echt over het kleinste randje vallen. Zo ligt er bij ons in de woonkamer een tegel een heel klein randje hoger. Bijna niet te zien maar Seb valt er regelmatig over. Hij loopt ook zo gek soms. Achteruit lopen kan hij een heel klein beetje.
pi_80798684
Hoe is t met de oorontsteking Bodpa?

We hebben trouwens 7 mei een afspraak bij het CB ben benieuwd wat ze ervan vinden
pi_80807176
Joshua kan eindelijk helemaal goed los lopen.
  woensdag 28 april 2010 @ 19:53:42 #289
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_80816086
Hehe rust in huize Fruppel

De EEG is hardstikke goed gegaan, ben erg trots op D. Ze was witheet toen de electroden op haar hoofdje geplakt werden maar toch liet ze het toe.
Door het boos zijn was ze zo moe geworden dat ze tijdens de EEG in slaap viel .

De uitslag is ook hardstikke goed , er is niets gevonden wat kan duiden op een oorzaak van het wegvallen. Alles zag er hardstikke netjes uit!
Uiteraard moeten we het wel melden als het weer zou gebeuren maar voor nu is er geen reden tot extra zorg!
Wij zijn erg blij!
pi_80816157
heerlijk fruppel!

woensdag 28 april 2010 @ 19:56:22 #291
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_80816189
Wat ontzettend fijn Fruppel! Wat een opluchting, en altijd fijn te horen dat alles gewoon hardstikke ok is! Hopen dat het gewoon wegblijft!
pi_80816552
Fijn dat alles er goed uitziet Fruppel. Het is lekker om opgelucht te zijn en te weten dat er niets mis is.

Blabla fijn dat je nu een afspraak heb bij het cb.

Goed Marie dat de oorontsteking weer over is.

Free nog geen loen hier, dus ik weet niet hoe het dan gaat. Maar mij valt wel op, dat hij ondanks goed kruipen ook vaak genoeg valt, struikelt of iets dergelijks. Ook tijdens het zitten, wat hij ook goed kan, laat die zich soms achterover vallen of valt achterover omdat die zich heel erg strekt. Dus ik denk niet dat er iets aan de hand is. Misschien dat je het aan het cb kunt vragen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_80816923
Wat een goed nieuws Fruppel!
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_80817197
He wat fijn Fruppel !!!!

Oorontsteking gaat beter Bla, hij heeft geen koorts meer en is weer volop in beweging. Jihaaa!
pi_80817388
Bodpa fijn dat de oorontsteking beter aan het worden is.

Ons kleintje schijnt ook met iets te zitten, ik vermoed tandjes. Het is wel apart. Hij is aanhankelijk, eet slecht, bijt op van alles (van het weekend, nu is het weer beter) maar vertoond geen andere tandjesgerelateerde dingen. Vanavond kwam die vroeg 5 uur en doodmoe van het kdv. Dan nog een half uur voordat die ging slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Jubileum moderator woensdag 28 april 2010 @ 20:25:46 #296
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_80817573
Fijn Fruppel Ik heb toch behoorlijk vaak aan jullie gedacht vandaag (en op F5 gedrukt )
Eva ♥ en Iris ♥
pi_80817631
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:21 schreef Tinuviel het volgende:
Bodpa fijn dat de oorontsteking beter aan het worden is.

Ons kleintje schijnt ook met iets te zitten, ik vermoed tandjes. Het is wel apart. Hij is aanhankelijk, eet slecht, bijt op van alles (van het weekend, nu is het weer beter) maar vertoond geen andere tandjesgerelateerde dingen. Vanavond kwam die vroeg 5 uur en doodmoe van het kdv. Dan nog een half uur voordat die ging slapen.
Hoeveel weken/maanden is Jair nu? Is het geen sprongetje?
pi_80818321
Hij is bijna 15 maanden oud en iets te vroeg geboren. Aan de andere kant is die meestal vroeg met sprongetjes. Het zou heel goed kunnen bodpa. Daar heb ik ook aan gedacht. Het bijten past daar dan weer niet zo goed bij. Of hij heeft af en toe pijn van doorkomende tanden en zit in een sprongetje. Dat kan natuurlijk ook.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_80819128
Wat fijn Fruppel!
pi_80819426
Wat een opluchting, Fruppel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')