Hiero eet het kind alleen nog droog brood, maar ook veel minder keuze voor broodbeleg. Ze eet wel kaas uit het vuistje, maar nu mijn Nederland voorraad op is, denk ik dat die tijd ook weer voorbij is. Kaas is hier keiduur of je moet van die chemisch troep dat oranje ziet in blokken komt, of standaard tussen plasticjes, en daar heb ik niets mee. Pindakaas kijk ik nog een beetje mee uit, pasta is niet lekker hier, en soms vind ik weleens appelstroop wat ze wel aardig vindt.
Er was een tijd dat ze humus lekker vodn op brood, maar dat is ook voorbij. Avocado gaat soms ook redelijk, maar dat eet ze liever los.
Maar, ik zie aan het verhaal van bodpa dat er nog hoop is... Wie weet.... Ooit.
En dat hele geneuzel over het zandkasteel... Het gaat niet eens over het 'suikerfeest', want zo wordt dat in het Arabisch/Turks whatever niet eens genoemd. Het is precies hetzelfde als je over het kerstfeest gaat vertellen en niet verder komt dan de kerstman en de kerstboom. Denk niet dat de kijkbuiskinderen daar nou meteen een hoofddoek van gaan opdoen, of hun baard laten staan, en dan al strijdkreten roepend de lokale wijnhandel bestormen....ofzo...
Maar goed sommige geloofsgenoten zijn nogal bizar meot ik zeggen. Was vrijdag in de moskee, en Beisan speelde daar met papa met een meisje dat precies even oud is (kind heet Amatu-Rahman, arme ziel) en de vader van het kind was nogal teleurgesteld dat Amatoetje een paar dagen geleden met een jongetje (schrik, hartaanval, dat kan niet) had gespeeld. Daarnaast had de mama van Amatoetje (een niqaab dragende Jerry Springer bekeerde Amerikaanse met 5 kinderen bij 3 mannen, waarvan er eentje spoorloos is) toen Amatoetje 5 maanden was al een mooi zwart hoofddoekje voor haar gemaakt. Voor in de moskee. En de zus van Amatoetje, andere vader, is 6 en draagt soms niqaab... Moooooooooooi joh, zei de mama van Amatoetje, dan komen de ogen zo schitterend uit. Of ik een keertje op bezoek kwam. Ja, vast, als 'suikerfeest' en 'offerfeest' op 1 dag vallen.
De man vond het kindermishandeling. Ik vind het triest. We lachen er wel smakelijk om

Want we kennen ze eigenlijk niet, en hadden los van elkaar met hen gesproken, gewoon casual, maar je krijgt dus meteen hun hele levensverhaal te horen.
Lekker off topic