abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 april 2010 @ 07:35:06 #101
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_80331640
Hier wordt nog één keer per dag geslapen, al denk ik dat dit slaapje er ook vrij snel uit zal gaan of korter zal worden(al of niet gestuurd). Annicka sliep gisteravond pas om 21:15, dat zijn we niet gewend... Misschien moet ik haar maar na een uurtje slapen 's middags wakker gaan maken als dit vaker gaat gebeuren.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_80359766
quote:
Op donderdag 15 april 2010 07:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier wordt nog één keer per dag geslapen, al denk ik dat dit slaapje er ook vrij snel uit zal gaan of korter zal worden(al of niet gestuurd). Annicka sliep gisteravond pas om 21:15, dat zijn we niet gewend... Misschien moet ik haar maar na een uurtje slapen 's middags wakker gaan maken als dit vaker gaat gebeuren.
GWS hoe lang had Annicka dan gistermiddag geslapen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 15 april 2010 @ 21:36:29 #103
12913 GreatWhiteSilence
pi_80361076
Dat was van geloof ik van half één tot een uur of twee/half drie, dus anderhalf á twee uur.

Vandaag weer, maar dan in twee delen: drie kwartier voor de middag(in de wandelwagen) en een uurtje na de middag. Het was weer 21:15 vandaag... Misschien maar het slaapje beperken tot een uur, al was ze niet blij toen ik haar vanmiddag wakker maakte. Maar dat was al weer snel goed toen ik haar naar de speeltuin nam.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_80371214
Wij zetten Leander als het even kan vanaf een half uur tot een uur voor slaaptijd niet meer in de wandelwagen of auto. Als hij daar in slaap valt, al is het maar kort, kan ik het midagslaapje wel schudden
pi_80372522
Seb slaapt de laatste week minder overdag, hij slaapt sowieso maar 1 keer meer maar dat was eerst drie uur en nu is dat 1,5 uur. Moet zeggen dat hij nu 's nachts wel beter slaapt Hoewel vannacht heeft hij van 12 tot 1 een uur af en aan liggen jammeren. Mijn man was al naar hem toe geweest voor Speen en goed leggen. Dus na een uur ga ik kijken, ik kom binnen en ruik het meteen: poepluier. Ja en alles nat ook nog Gek hè, dat hij dan blijft jammeren. Stom dat mijn man dat niet ruikt
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:56:23 #106
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80374157
O wat lekker Estrys
Hier was Maarten vannacht ook weer even wakker en heel erg krijsen, maar heb in mijn half slaap tegen W. gezegd dat hij Maarten moest halen, en dat deed ie ook... dus Maarten heeft de halve nacht weer in ons bed geslapen handig als je dat doet als je juist van plan bent Maarten aan te leren in zijn eigen bed te slapen
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_80403395
Tyler kan ineens niet meer tegen bloemkool. 100x gepoept billen knalrood met rare pukkeltjes en een enorm zure adem. Of een combi van dat en 2,5 kiezen die doorkomen.
Erg zielig, we hebben hem goed ingesmeerd en een zetpil gegeven en hopelijk slaapt hij er goed op en is het morgen wat beter.
  vrijdag 16 april 2010 @ 23:32:10 #108
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_80406454
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tyler kan ineens niet meer tegen bloemkool. 100x gepoept billen knalrood met rare pukkeltjes en een enorm zure adem. Of een combi van dat en 2,5 kiezen die doorkomen.
Erg zielig, we hebben hem goed ingesmeerd en een zetpil gegeven en hopelijk slaapt hij er goed op en is het morgen wat beter.
Dat komt me bekend voor, daar had ik zelf ook last van als baby vertelde mijn moeder en volgens het consultatiebureau kon dat niet en werd dat afgedaan als onzin. Maar de eerste 2 keer dat ik mijn zoontje bloemkool gaf had hij ook direct rode opgezette plekken op zijn billen.
Anders laat je morgen de luier af en toe uit dan gaat het sneller weer over
  zaterdag 17 april 2010 @ 09:24:18 #109
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80412039
Dat klinkt naar Ingrid, zijn zijn billen nu niet meer (zo erg) rood?

Wij hebben een ouderwets nachtje doorslapen gehad!
Dat doet een mens echt even goed, hij ging ook weer heel makkelijk slapen gisteravond en vannacht dus helemaal niet gehoord Kwart over 7 was hij wakker (iets eerder wel, maar toen ging ik hem halen), omdat het nog vroeg was, nog even terug en om kwart voor 9 uiteindelijk uit bed, wat een luxe
pi_80412862
Marie, dat klinkt geweldig
  zaterdag 17 april 2010 @ 19:33:51 #111
12913 GreatWhiteSilence
pi_80426722
Doorslapen is iets wat hier niet gebeurd, geloof ik.
Dat merk ik pas nu Annicka op een andere kamer lig, want ik moet toch nog regelmatig om een uur of drie middernacht naar de andere kamer hobbelen...

We hebben vandaag echte schoentjes voor Annicka gekocht, maatje 20. En ze eet nu met vork, dan prikt ze stukjes banaan of aardappel op en hapt ze die van de vork af. Leuk om te zien.
  zaterdag 17 april 2010 @ 21:06:37 #112
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80429394
Wat knap Annicka
Ik vind dat zo bijzonder, 'ineens' kunnen die kleintjes dingen... Zo liet Maarten ons versteld staan door 'ineens' uit een rietje te kunnen drinken
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:12:46 #113
12913 GreatWhiteSilence
pi_80431123
Het doet me een beetje denken aan die NS-reclame: 'Ineens heb je het, bladiebla'.

Mijn moeder vertelde me net dat Annicka de eendes helemaal niet leuk vond: ze wilde de eendjes stukjes brood uit haar hand laten eten, net zoals ze mijn moeder had zien doen. Lopen die flauwe beesten voor haar weg... Maar ze was wel lief voor het stenen eendje bij de vijver van mijn ouders: dat aaide ze. Vandaar de teleurstelling dat de echte exemplaren niet stil bleven zitten, denk ik...

[ Bericht 0% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 18-04-2010 08:35:48 ]
pi_80431695
Lekker hoor Marie. Hier slaapt ons zoontje ook nog weleens door maar van wakker wordt tijden als 9 uur s'ochtends kunnen wij maar dromen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_80432827
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 09:24 schreef Marie79 het volgende:
Dat klinkt naar Ingrid, zijn zijn billen nu niet meer (zo erg) rood?

Wij hebben een ouderwets nachtje doorslapen gehad!
Dat doet een mens echt even goed, hij ging ook weer heel makkelijk slapen gisteravond en vannacht dus helemaal niet gehoord Kwart over 7 was hij wakker (iets eerder wel, maar toen ging ik hem halen), omdat het nog vroeg was, nog even terug en om kwart voor 9 uiteindelijk uit bed, wat een luxe
Jawel, het lijkt erger te zijn geworden. Heel sneu. Het lijkt nu echt tandjes-kiesjes poep te zijn geworden.
Tyler slaapt altijd door, behalve als hij ergens last van heeft, zoals nu.

Lekker dat hij doorsliep en uitsliep!
  zondag 18 april 2010 @ 08:39:58 #116
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80437576
O wat balen Ingrid, hopelijk zijn de tandjes-kiesjes snel door!

Ik heb zin in vandaag, het zonnetje schijnt en wij gaan over een uurtje richting Enkhuizen, naar Sprookjeswonderland
Ik ben erg benieuwd hoe Maarten het nu gaat vinden, in oktober zijn we ook al eens met hem geweest en toen vond hij het al leuk....
pi_80437884
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:34 schreef Tinuviel het volgende:
Lekker hoor Marie. Hier slaapt ons zoontje ook nog weleens door maar van wakker wordt tijden als 9 uur s'ochtends kunnen wij maar dromen.
Hier is het standaard slapen vanaf 7 uur, heel soms even wakker midden in de nacht (eens per week is veel) dan even een aai en verder tukken.
Maar 's morgens is het 6:30 of 7:00
pi_80438600
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:09 schreef freecell het volgende:

[..]

Hier is het standaard slapen vanaf 7 uur, heel soms even wakker midden in de nacht (eens per week is veel) dan even een aai en verder tukken.
Maar 's morgens is het 6:30 of 7:00
Free dat zijn ongeveer de tijden dat bij ons het alarm van de interne klok van ons zoontke gaat. Meestal zo rond 7 uur, weleens 7.30 uur. S'avonds is het naar bed rond 8 uur. Vroeger is op werkdagen voor ons ook haast onmogelijk. Wij gaan straks een klein stukje fietsen met de kleine in de fietszit (primeur). Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 18 april 2010 @ 13:37:22 #119
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_80443651
Lennon gaat meestal tussen 7 en half 8 naar bed tot de volgende ochtend half 8/8 uur. Doordeweek als we moeten werken, moet ik hem vaak wakker maken. Als hij niets heeft, slaapt hij ook de hele nacht door.

Gisterenmiddag heeft hij een paar uur bij mijn ouders achterthuis gespeeld, kruipend over de grond en hij vindt het geweldig. Vandaag dus maar even bij ons achterthuis alles goed geveegd en opgeruimd, kan hij straks ook lekker achterthuis spelen.

TInuviel, ik hoop dat het goed gaat, Lennon moest de 1e keer huilen ... in ieder geval veel plezier!!!
Make love, not war ☮
pi_80444067
Hier een ventje dat 'ineens' kan praten en de discussie heeft ontdekt

Naar bed brengen gaf net dit tafereel:
TARA: 'zo, slaapzak aan'
Leander: Voet uit! *steekt zijn voet eruit*
TARA: 'nee voetje er ook in' *stopt voet er in, slaapzak dicht.

- in bed-

na 10 minuten (meestal gaat hij meteen slapen, heel soms niet, die was heel soms) ga ik even heen om hem plat te leggen.

'mama!'
Ja, hup, slapen jij *slaapzak weer aantrekken* (had hij uitgedaan) 'zo, slaapzak weer aan!'
Leander: laap-ak uit!
Ik: nee, slaapzak aan
Leander: nee aan! uit

En toen ik de kamer uit wilde lopen
'mij nee bed!'

Maar hij slaapt nu wel
pi_80444839
Wat een lieve discussie Free. Hij houdt in ieder geval zijn woord niet en gaat toch braaf slapen

Diaan wij hadden ermee rekening gehouden na korte tijd terug te moeten komen als Jair het fietsen niets vond en dan een volgende keer weer gaan om hem te laten wennen. Maar het ging prima. Hij vond het fietsen geweldig, er is zo veel te zien en wij hebben zijn favoriete dier gezien, eendjes en wat kaas gekocht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_80445853
Bwuh! Tyler krijgt zo mogelijk nog meer last van zn billen. Ze gaan nu bloeden. Ziet er raar uit vuurrood met kleine pukkeltjes. Hij heeft vandaag serieus al 10x gepoept minstens. Het wordt steeds dunner. Hij heeft 100 melk gedronken en net wat water wat er keihard weer uitkwam. Hij plast weinig en is bleekjes. Is ook duidelijk een stuk magerder. Ik vind het maar eng. Hij is niet uitgedroogd, zn huid veert weer terug. Maar toch. En nu lacht hij reteschattig naar me, dat kan hij gelukkig nog!
pi_80447209
Wat naar Ingrid. Is er nog iets anders behalve zalf wat je kunt doen voor de huid op z'n billen. Hopelijk is het gauw over, hij een kies meer en heeft die minder pijn en drinkt beter.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_80454157
Bij weinig plassen zou ik toch ff de HA bellen Ingrid
En lekker in zijn blootje laten rennen! (dweil klaarleggen)
  zondag 18 april 2010 @ 19:40:22 #125
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80455031
Wat freecell zegt

Maarten vond het harstikke leuk vanmorgen in Sprookjeswonderland. Hij heeft met zijn neus tegen de ruiten gekeken naar de verhaaltjes, en tussendoor stappen (ik wel 2 handjes vast, omdat hij anders toch wel viel) naar de volgende ruit...
Daar was hij op een gegeven moment al hartstikke moe van, wilde zelf weer in de wagen of getilt worden. Daarna nog met het treintje geweest, in de zevenmijls-laarzen gestaan en bij de kinderboerderij geweest. Hij heeft een kaketoe in zijn vingertje laten 'bijten' (kriebelen is meer het goede woord). Foto's komen er morgen aan in het fototopic, moet ze nog uitzoeken en uploaden...
pi_80461286
Klinkt leuk Marie!

De hap niet gebeld. Net nog een redelijke plasluier. En mij er onder gespuugd. Yuk! Ga morgen de ha wel bellen of we nog meer kunnen doen. Of dat ze moet kijken of het niet wat anders is. Schimmel ofzo. Maar we hebben we de apotheekzalf met miconazol en zink. Nouja, het komt vast vaak voor en is vast normaal. Maar wel zielig. Tussendoor is hij gelukkig wel vrolijk en hangerig tegelijk.
pi_80462057
Ik heb altijd geleerd:
Billetjes rood: sudocreme (of soortgelijk)
Billetjes stuk: talkpoeder
Dan sluit je de huid niet af (zoals met zalf) waardoor het gaat smetten. Het vocht wordt wel opgenomen maar er kan nog wel lucht bij waardoor het sneller geneest.
Werkt perfect hier. Maar blijft hartstikke zielig. Snap ook wel dat ze tegen het verschonen opzien dan.
Beterschap met Tyler, Ingrid.
pi_80462352
Aha dank je. Toch maar weer de talkpoeder/maizena proberen dan. Eerst was het erg rood en pukkeltjes en nu sommige stukjes open. Normaal is het na 2 dagen smeren met sudo weer weg.
Nu dus niet en alleen maar erger. Vandaar dat we het raar vinden. Zielig blijft het. Wordt nog wat in mn uppie verschonen.
pi_80470140
Hier een dom probleempje
Ik heb het zandkasteel wijsje in mijn hoofd, maar telkens als ik het zing of fluit gaat Leander bij de tv staan een zegt 'teeeeeeel?'
Na, nu geen zandkasteel jongen!
'teeeeeel?'
Enz

Ik heb het al proberen op te lossen door het eindliedje te zingen, maar dan zingt hij vrolijk 2 of 3 woordjes mee, zwaait, roept 'dààhaaag!' en gaat alsnog bij de tv staan
Zucht
  maandag 19 april 2010 @ 08:32:02 #130
12913 GreatWhiteSilence
pi_80470192
Probeer eens het wijsje van 'slaap, kindje, slaap' in je hoofd te krijgen, en dat te neuriën. Misschien trapt hij erin...
pi_80470526
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Probeer eens het wijsje van 'slaap, kindje, slaap' in je hoofd te krijgen, en dat te neuriën. Misschien trapt hij erin...
Daar gaat het mis, ik kan niet op commando dingen in mijn hoofd krijgen

Hier net het volgende gesprek:
Ik: wat eet je?
Leander:
Ik: waar kauw je op lieverd?
Leander: Ijsje!
Ik: Waar kauw je op? ijsje?
Leander: So-ijsje!
ik: ah, rozijntje!
Leander: so-ijsje

Je moet het maar net snappen
  maandag 19 april 2010 @ 17:28:19 #132
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_80488081
Hehehe, Leander!

Hier is het woordenrepetoire van dochter drastisch toegenomen, van alleen papa en mama en ha, is het nu echt duidelijk haaaaaaaaaaaaaaiii, die, bal en aai. Of het Arabiesj ook een beetje gaat, daar heb ik geen zicht op.

Ze klimt ondertussen wel op de banken, en daar ben ik wat minder blij om, ze zit zo in de vensterbank...

De kindergym is een groot succes, ze is wel duidelijk de jongste en mama kent de liedjes niet zo goed, maar ze vindt het erg gezellig om met de kindjes te spelen/toe te kijken/dingen af te pakken. Ze is eigenlijk een uur lang druk bezig om van kind tot kind te gaan, de rest kan haar weinig boeien. Ach, als ze er maar lol in heeft!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_80497788
Was niet ook een oplossing dat je sommige series op kunt nemen of via uitzending gemist kunt vinden zodat je je kind ook op andere tijdstippen de serie kunt laten zien? Ik begrijp wel, dat dat natuurlijk niet altijd kan en zeker als het bedtijd is, is dat geen oplossing.

Basboussa Kindergym klinkt leuk.

Beterschap met Tyler Ingrid. Hopelijk wordt het met de talkpoeder en/ of maizena gauw beter.

Wij zijn gisteren wezen fietsen:

Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_80499889
Ziet er goed uit op de fiets

En op andere tijden kijken kán prima (we hebben uitzending gemist op onze tv ), maar het manneke mag niet de hele dag kijken
pi_80510043
Gezellig is dat he, fietsen

Seb heeft na een slechte nacht gisterochtend 1,5 uur geslapen. En toen om 16 uur viel hij in de auto in slaap en heeft geslapen tot 19:30 Heb hem maar laten liggen, hij lag zo lekker. Dus wij hadden al het idee dat het een slechte nacht zou gaan worden. Om half acht eten gehad en hij viel meteen weer in slaap tot 6 uur vanmorgen. Hij zal het nodig hebben gehad.
pi_80515173
Haha, die Seb Lekker pitten!

Dreumes? Slapen?

gisteren om 23:00. Diep in slaap
pi_80515204
Free weet je zeker dat hij geen yoga aan het doen was?
pi_80515311
Leander, dat slaapt toch niet lekker!
pi_80515364
Ik heb hem maar even platgegooid en toegedekt en zijn slaapzak uit bed gehaald.
Dus ik vanmorgen tegen hem: waar is je slaapzak nou?
Ging hij onder de dekens zoeken
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:19:59 #140
12913 GreatWhiteSilence
pi_80515485
Hoe krijgt ie dat nu voor elkaar?
Annicka doet het soms ook een beetje, op die manier slapen, maar niet zo extreem als dat daar...
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:01:21 #141
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80533805
O Leander

Fietsen is heerlijk met kleintje, ik ga donderdag bij de Lidl voor een moederfiets. Het schijnt een goede fiets te zijn (W. heeft een herenfiets van de Lidl, is er zeer tevreden over). Dan met koninginnedag een voorstoeltje scoren (hoop ik) en dan kunnen wij ook fietsen! (fietsen doen we al met de bakfiets, maar dat fietst wel redelijk zwaar en voor een (wat langere) tocht is die niet zo geschikt).
pi_80534514
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:01 schreef Marie79 het volgende:
O Leander

Fietsen is heerlijk met kleintje, ik ga donderdag bij de Lidl voor een moederfiets. Het schijnt een goede fiets te zijn (W. heeft een herenfiets van de Lidl, is er zeer tevreden over). Dan met koninginnedag een voorstoeltje scoren (hoop ik) en dan kunnen wij ook fietsen! (fietsen doen we al met de bakfiets, maar dat fietst wel redelijk zwaar en voor een (wat langere) tocht is die niet zo geschikt).
Neh, de Oleander staat in de tuin hier

maar als je een mamafiets bij de LIDL wiltkopen zou ik er snel bij zijn. De toffe dingen zijn altijd snel op.
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:23:53 #143
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80534766
Haha

Ik heb uit gehoord van een leidster van het kdv (haar moeder werkt bij de LIdl) dat je het beste woensdagavond tussen 18 en 19 uur kan gaan kijken, want dan staan de non-food aanbiedingen al uitgestalt in de winkel en gelden de aanbiedingen al Dus morgenavond ga ik al kijken!
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:53:12 #144
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80536112
Leander

Vraagje: over een paar weekjes worden onze heren 1. Wat is nu het ultieme verjaardagscadeau? Zit te denken aan een loopfietsje of een loopauto of een duwkar of .............. wat is handig? Waar hebben ze écht iets aan?
pi_80536245
Loopauto is vaak een groot succes!
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:57:21 #146
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80536304
Hier ook! Om achter te lopen of op te zitten en heel hard door het huis/de tuin te scheuren!
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:01:02 #147
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80536468
Dat is duidelijk! Senks! * snel wegvlucht want mijn babies zijn nog laaaang geen 1*
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:04:17 #148
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_80536630
Hoe lang duurt het nog? Nog 3 jaar ofzo voordat ze 1 worden?
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:05:23 #149
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80536684
zoiets.... (8 weekjes)
pi_80543851
Loopauto is leuk inderdaad!

Lotte kan fietsen op een driewieler, maf kind
En al hard ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties