Je moet die gele laag van de planten er wel afhalen hoor, ziet er niet uitquote:Op woensdag 7 april 2010 16:25 schreef mstr het volgende:
Nog even omdat het kan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto's zijn expres niet van hoog genomen.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:31 schreef djayzz het volgende:
[..]
Je moet die gele laag van de planten er wel afhalen hoor, ziet er niet uit
quote:
Er zijn er wel meerquote:Op woensdag 7 april 2010 16:34 schreef djayzz het volgende:
[..]
Zijn er nog meer Peugeot-rijders op Fok, of zijn we de enige drie
Geef antwoord op dit lijstje en dan mag je ook in de OPquote:Op woensdag 7 april 2010 17:28 schreef Nikonnijntje het volgende:
Geweldig topic dit...wist niet dat het bestond...![]()
Laat ik nou net ook een zwarte 206 xs hebben
Done.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:43 schreef 2cv het volgende:
OP gemonteerd. Mstr: kan jij je post wat aanpassen. 2 keer een OP is een beetje veelWel een mooie OP trouwens.
Ik hou ook van jou.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:40 schreef 2cv het volgende:
Ik ben al bezet heb geen interesse. Sorry jong
Staat er helaas niet in. Misschien dat hier met regelmaat een dealer komt die mij er wat meer over kan vertellen? Achterhalen bij de vorige eigenaar is in elk geval mislukt.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Vaak staat die code in je onderhoud of informatieboekje die bij de auto zit.
Om wat voor een radio gaat het om precies te zijn?quote:Op woensdag 7 april 2010 23:34 schreef R2cksson het volgende:
[..]
Staat er helaas niet in. Misschien dat hier met regelmaat een dealer komt die mij er wat meer over kan vertellen? Achterhalen bij de vorige eigenaar is in elk geval mislukt.
Uiteraard heb ik google gebruikt, veel britten met hetzelfde probleem, maar dan op fora komen dealers mensen uit de brand helpen. Dus ik probeer het een keer.
Ja, maar het is niet zomaar 'een' radio.quote:Op woensdag 7 april 2010 23:49 schreef R2cksson het volgende:
Eentje uit een Peugeot 106. Daar zit een code op, maar die is blijkbaar gebonden aan een serienummer of iets dergelijks. De vrouw van mijn vader heeft dus net een 106 gekocht zonder die code erbij.
Ik las ergens dat een telefoontje naar je dealer (haar dealer, of een andere peugeot) de oplossing kan bieden, ze hebben een database met alle codes. Je moet alleen wel het type nummer van je radio doorgevenquote:Op woensdag 7 april 2010 23:49 schreef R2cksson het volgende:
Eentje uit een Peugeot 106. Daar zit een code op, maar die is blijkbaar gebonden aan een serienummer of iets dergelijks. De vrouw van mijn vader heeft dus net een 106 gekocht zonder die code erbij.
Tof!quote:
Ik bedenk nu pas dat ik de OP hadquote:Op woensdag 7 april 2010 22:11 schreef mstr het volgende:
Ik voeg ze vanavond allemaal toe. Al is het ook zelf te doen.
franse stoelen zijn idd de bestequote:Op donderdag 8 april 2010 10:19 schreef DoimeN het volgende:
Even een anti TVP ()
Ik rij voor mijn werk in veel verschillende auto's alleen weinig peogeot's, toen kwam het moment dat ik er twee op een dag moest verrijden. Wauw als een kind zo blij ging ik zitten! Het interieur viel wat tegen beetje te plastic maar boeiend ik kijk toch alleen maar door het raam bedacht ik mij snel.
Daar was het moment dat ik de sleutel omdraaide en luidde diesel-tokkel vloeide over het terrein. 'Boh gek' was het enige wat ik kon verzinnen. Ik zette hem in zijn franse vitesse en ik rolde! Maar toen!
Kwam het moment van de eerste bocht, wat een dwijl geen gevoel alsof ik op een matras stuur.En hij trok naar links (???) Daarnaast had hij een te zwakke motor maar dat is de schuld van de 'leaserijder'.
De tweede pug was al niet anders deze trok ook naar links op de snelweg en vaag bochtengedrag. In deze zat trouwens wel een puike turbodiesel want af en toe trok ik toch flink door een lichte, doch ferme, schop in de rug verwelkomde mijn schouderbladen in de heerlijke stoffen peugoet stoelen. (de stoelen waren erg goed.)
Beide betrof 307 stations met een TD.
Welke peogeot moet ik rijden dan ben ik om?
Ik ben eigenlijk nog steeds verliefd op de 205gti alleen durf hem niet te kopen
Ik heb geen was-zinquote:
wel lekker geslapen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
quote:Op donderdag 8 april 2010 14:53 schreef djayzz het volgende:
[..]
wel lekker geslapen?JaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben nu nog moe, maar ik moet vanavond wel op tijd slapen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
quote:Op donderdag 8 april 2010 15:05 schreef automatic_ het volgende:
[..]
JaIk ben nu nog moe, maar ik moet vanavond wel op tijd slapen
Ik zal er op letten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
Staat niets op van merk op de voorkant. Eruithalen heb ik nog niet kunnen doen, de standaard losmaakdingen zijn er niet bij...quote:Op woensdag 7 april 2010 23:50 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja, maar het is niet zomaar 'een' radio.
Maar die radio heeft waarschijnlijk een merk en een serie.
Die info komt eraan zodra ik de radio eruit kan krijgen. Maar misschien dat hier een dealer rondpost en me eraan kan helpen.quote:Op donderdag 8 april 2010 07:24 schreef djayzz het volgende:
[..]
Ik las ergens dat een telefoontje naar je dealer (haar dealer, of een andere peugeot) de oplossing kan bieden, ze hebben een database met alle codes. Je moet alleen wel het type nummer van je radio doorgeven
Met die 'trekkertjes' van elke willekeurige radio moet 't wel lukken, dus even iemand zoeken die ze nog heeft.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:23 schreef R2cksson het volgende:
[..]
Staat niets op van merk op de voorkant. Eruithalen heb ik nog niet kunnen doen, de standaard losmaakdingen zijn er niet bij...
[..]
Die info komt eraan zodra ik de radio eruit kan krijgen. Maar misschien dat hier een dealer rondpost en me eraan kan helpen.
Anyway, zonder de sticker kan ik niks, dus eerst dat kreng eruit proberen te halen.
Ik wil best helpenquote:Op zaterdag 10 april 2010 16:20 schreef mstr het volgende:
Ik krijg potverdikkeme m'n 3e remlicht niet los
* djayzz noteert: niet de deur uit gaan morgen! kan gevaarlijk zijnquote:Op zaterdag 10 april 2010 21:50 schreef automatic_ het volgende:
Mannen! Ik ga morgen, als het goed is, mijn auto wassen met de hand
En het probleem is?quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:15 schreef mstr het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het alleen met grof geweld
Dat die dingen zo vast als een huis zitten, ook al heb je die 2 bouten losgedraaid.quote:Op zondag 11 april 2010 08:38 schreef djayzz het volgende:
[..]
En het probleem is?
nee, je hebt geen reparatieboekje kunnen vinden op internet?
Ik heb er gewoon geen flikker zin inquote:
Het is met een uurtje gedaanquote:Op zondag 11 april 2010 17:04 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik heb er gewoon geen flikker zin in![]()
Ik neig nu al weer naar "gewoon afspuiten" in zo'n wasbox hoorquote:Op zondag 11 april 2010 17:06 schreef mstr het volgende:
[..]
Het is met een uurtje gedaan
En daarna ben je trots op je eigen werk
Dat kan je ook doen en dan een emmer en zeep meenemenquote:Op zondag 11 april 2010 17:06 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik neig nu al weer naar "gewoon afspuiten" in zo'n wasbox hoor
Misschien doe ik het morgen, voor ik ga werken
Ik denk dat dat nog teveel moeite is voor d'rquote:Op zondag 11 april 2010 17:59 schreef mstr het volgende:
[..]
Dat kan je ook doen en dan een emmer en zeep meenemen
Dat zou kunnenquote:Op zondag 11 april 2010 18:07 schreef djayzz het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog teveel moeite is voor d'r
ik vind het resultaat altijd tofquote:Op zondag 11 april 2010 18:08 schreef mstr het volgende:
[..]
Dat zou kunnen
Maar ik vind het heerlijk, omdat het voor mij een soort van therapeutische - tot rust brengend - effect geeft.
Ja, ik ook.quote:
Dat is wel fijn dat dat voor jou zo werktquote:Op zondag 11 april 2010 18:16 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja, ik ook.
Maar ik vind het ook gewoon heerlijk om een paar uur bezig te zijn, zonder na te denken over andere dingen.
Je bent alleen maar met je auto bezig en dat is heerlijk. En dan zeker als je het eindresultaat ziet van al dat bloed, zweet en tranen.
Ja, het is heel fijnquote:Op zondag 11 april 2010 18:18 schreef djayzz het volgende:
[..]
Dat is wel fijn dat dat voor jou zo werkt![]()
Heb je je remlicht al los?
quote:Op zondag 11 april 2010 18:07 schreef djayzz het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog teveel moeite is voor d'r
Stofzuigen vind ik ook het minst plezierig, maar het moet soms toch gebeurenquote:Op zondag 11 april 2010 18:39 schreef automatic_ het volgende:
Ik vind mijn auto stofzuigen nóg erger dan wassen
dus mijn moeder mag hem altijd stofzuigen
Oeh, zou dat werken denk je?quote:Op zondag 11 april 2010 18:44 schreef mstr het volgende:
[..]
Stofzuigen vind ik ook het minst plezierig, maar het moet soms toch gebeuren
Anders moet je een auto-was-meet bij jou houden, leuke kleding aantrekken en hopen dat FOK!kers hem willen wassen voor je.
Genoeg die het zouden doen hoorquote:Op zondag 11 april 2010 18:45 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Oeh, zou dat werken denk je?
Er is wel genoeg plaats hier
Je hebt mij nog nooit gezien zeker?quote:
Je kent de gemiddelde FOK!ker niet?quote:Op zondag 11 april 2010 18:46 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Je hebt mij nog nooit gezien zeker?
quote:
Dat zou een beetje zonde zijnquote:Op zondag 11 april 2010 18:50 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik moet maar eens spul kopen om de banden zwart te houden.
Heb ik de hele auto netjes schoon, zitten er van die 'verkleurde' banden om je velgen.
Mja, dat is wel een goede instellingquote:
En daarom was jij hem niet? Want dan moet je het meteen helemaal goed doen?quote:Op zondag 11 april 2010 19:13 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Mja, dat is wel een goede instelling
Juistquote:Op zondag 11 april 2010 19:16 schreef mstr het volgende:
[..]
En daarom was jij hem niet? Want dan moet je het meteen helemaal goed doen?
Stofzuigen is bij mij een eitjequote:Op zondag 11 april 2010 18:44 schreef mstr het volgende:
[..]
Stofzuigen vind ik ook het minst plezierig, maar het moet soms toch gebeuren
Anders moet je een auto-was-meet bij jou houden, leuke kleding aantrekken en hopen dat FOK!kers hem willen wassen voor je.
Ja, dat is handig.quote:Op zondag 11 april 2010 19:54 schreef djayzz het volgende:
[..]
Stofzuigen is bij mij een eitje![]()
Kap open, ramen naar beneden, en je kan overal heel makkelijk bij
Haha, dat is kut ja. Mijn auto is van buiten ook erg makkelijk te wassen.quote:Op zondag 11 april 2010 19:54 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja, dat is handig.
Ik moet altijd de stoelen naar voren klappen en half staand/zittend achterin stofzuigen.
Alleen heeft je kap ook onderhoud nodigquote:Op zondag 11 april 2010 19:56 schreef djayzz het volgende:
[..]
Haha, dat is kut ja. Mijn auto is van buiten ook erg makkelijk te wassen.
Ik doe eerst de achterkant (kofferbak deksel, bumper en zijschermen.
Dan doe ik zijkant, deuren en stuk van de zijschermen, dan andere zijkant,
En dan de motorkap en voorschermen en bumper. Klaar
nauwelijks hoor, heb hem toen ik kocht heel goed schoongemaakt, en sindsdien misschien een keer afgenomen aan de binnenkant. meer nietquote:
Dan wordt het een bloem.quote:Op zondag 11 april 2010 20:00 schreef djayzz het volgende:
Straks Morgen![]()
![]()
trouwens een rode hardtop, en een groene auto
mjaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
Wauw.quote:Op maandag 12 april 2010 13:04 schreef automatic_ het volgende:
Jongens! Ik heb nieuws!
Ik moet om 14.30 gaan werken, dus ik rij dan normaal om 14.00 weg MAAR (!) ik ga nu eerder weg en dan ga ik mijn auto nog even wassen in zo'n wasbox
Het is echt een automatic postquote:Op maandag 12 april 2010 13:04 schreef automatic_ het volgende:
Jongens! Ik heb nieuws!
Ik moet om 14.30 gaan werken, dus ik rij dan normaal om 14.00 weg MAAR (!) ik ga nu eerder weg en dan ga ik mijn auto nog even wassen in zo'n wasbox
Hoezo? En hij is schoon! Planning heb ik nog even aangepastquote:
Kan je er weer een paar maanden tegen.quote:Op maandag 12 april 2010 13:46 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hoezo? En hij is schoon! Planning heb ik nog even aangepast
Dat je uitlegt dat het normaal anders gaat, MAAR dat bij hoge uitzondering, je vandaag wat anders doetquote:Op maandag 12 april 2010 13:46 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hoezo? En hij is schoon! Planning heb ik nog even aangepast
Ik heb gisteren ook de stofzuiger er doorheen getrokken, terwijl ik juist van plan was het niet te doen.quote:
Haha, hoe dat zo ?quote:Op maandag 12 april 2010 14:05 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik heb gisteren ook de stofzuiger er doorheen getrokken, terwijl ik juist van plan was het niet te doen.
Nou, omdat er hondenharen op de achterbank zaten en mij pa zijn auto aan het schoonmaken was.quote:Op maandag 12 april 2010 14:18 schreef djayzz het volgende:
[..]
Haha, hoe dat zo ?
Ik krijg vanavond gewoon een volledig schoongemaakte auto![]()
voordeel van een nieuwe auto
"even snel"quote:Op maandag 12 april 2010 14:34 schreef mstr het volgende:
[..]
Nou, omdat er hondenharen op de achterbank zaten en mij pa zijn auto aan het schoonmaken was.
Dus dan is het al snel van: Ik doe die mijne ook even snel.
Dan heb je waarschijnlijk pech gehad.quote:Op maandag 12 april 2010 15:41 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
peugeot gaat me toch iets te vaak kapot eigenlijk
Dan heeft iedereen die ik ken met een peugeot pech gehadquote:
Noem eens problemen op dan die je gehad hebt (of de mensen op je heen)...quote:Op maandag 12 april 2010 15:47 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Dan heeft iedereen die ik ken met een peugeot pech gehad
De radio geeft "Protect" aan, dat betekent wss dat er ergens een speakerkabel niet goed zit, of ergens tegenaan ofzo. donderdag gaat de garage dat helemaal na lopen..quote:
Niet gewoon de accu die eraf geweest is en dat je daardoor een code in moet voeren?quote:Op maandag 12 april 2010 22:46 schreef djayzz het volgende:
[..]
De radio geeft "Protect" aan, dat betekent wss dat er ergens een speakerkabel niet goed zit, of ergens tegenaan ofzo. donderdag gaat de garage dat helemaal na lopen..
Nee, deze foutcode staat beschreven in het boekje. En het is mijn eigen radio die ik erin heb gezet, dus die is nog niet eerder in die auto aangesloten geweest .quote:Op maandag 12 april 2010 22:47 schreef mstr het volgende:
[..]
Niet gewoon de accu die eraf geweest is en dat je daardoor een code in moet voeren?
Ah, ik dacht misschien een 'ingebouwde' radio.quote:Op maandag 12 april 2010 22:50 schreef djayzz het volgende:
[..]
Nee, deze foutcode staat beschreven in het boekje. En het is mijn eigen radio die ik erin heb gezet, dus die is nog niet eerder in die auto aangesloten geweest .
Ik denk dat je dat beter op het forum kan proberen van de Peugeot 206 Clubquote:Op maandag 12 april 2010 22:52 schreef Impry het volgende:
Iemand hier ervaring met openluchtfilter of vervangend (K&N bijv.) inlegfilter voor een 206?
nee, deze is hetquote:Op maandag 12 april 2010 22:52 schreef mstr het volgende:
[..]
Ah, ik dacht misschien een 'ingebouwde' radio.
Daar heb ik ook al flink rondgezocht, wellicht nog een eigen topicje aanmaken.quote:Op maandag 12 april 2010 22:52 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat beter op het forum kan proberen van de Peugeot 206 Club
http://peugeot206club.nl/
Handig (voor die 3x tijdens de rit dat je wat veranderd aan je radio)quote:Op maandag 12 april 2010 22:54 schreef djayzz het volgende:
[..]
nee, deze is heterg tof ding! met stuurkolom bediening
(stoer hè
)
[ afbeelding ]
Dat zou ik gewoon doenquote:Op maandag 12 april 2010 22:56 schreef Impry het volgende:
[..]
Daar heb ik ook al flink rondgezocht, wellicht nog een eigen topicje aanmaken.
Ik maak nogal veel lange afstands ritten, en aangezien het af en toe wat herrie is met die kap open, pas ik vaak het volume aanquote:Op maandag 12 april 2010 22:58 schreef mstr het volgende:
[..]
Handig (voor die 3x tijdens de rit dat je wat veranderd aan je radio)
Ja, klopt.quote:Op maandag 12 april 2010 23:01 schreef djayzz het volgende:
[..]
Ik maak nogal veel lange afstands ritten, en aangezien het af en toe wat herrie is met die kap open, pas ik vaak het volume aanen dan is het heel erg handig
Daar heb ik het ook voor gekochtquote:Op maandag 12 april 2010 23:02 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Maar het is en blijft toch meer een gadget.
Gelukkig.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:49 schreef djayzz het volgende:
Yes, hij zit er inInclusief stuurbediening
Vanavond maar even flink proefrijdenquote:
Niet meteen om een boom vouwen hèquote:Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef djayzz het volgende:
[..]
Vanavond maar even flink proefrijden
Ik zal proberen om me in te houden, met mijn 132 PK moet dat geen probleem zijnquote:
quote:Op woensdag 14 april 2010 20:30 schreef djayzz het volgende:
[..]
Ik zal proberen om me in te houden, met mijn 132 PK moet dat geen probleem zijn
Cool!quote:Op woensdag 14 april 2010 18:49 schreef djayzz het volgende:
Yes, hij zit er inInclusief stuurbediening
Franse auto's staan nu eenmaal niet bekend om hun betrouwbaarheid cq degelijkheid.quote:Op maandag 12 april 2010 15:47 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Dan heeft iedereen die ik ken met een peugeot pech gehad
Owquote:
Goed gemikt dan!quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:36 schreef Koepert het volgende:
Grrr... Gister mn 306je gewassen.. Simpel; afspoelen, handmatig sponsen, naspoelen, verder niks.. mooi schoon al.. staat nog geen 10 min.. Enorme duivenschijt erop... 1 'dropping' die terecht komt ; op t dak, motorkap, 2 ramen en de C-stijl... Grr.. Irritatie..
Dat is zo irritant ja!quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:36 schreef Koepert het volgende:
Grrr... Gister mn 306je gewassen.. Simpel; afspoelen, handmatig sponsen, naspoelen, verder niks.. mooi schoon al.. staat nog geen 10 min.. Enorme duivenschijt erop... 1 'dropping' die terecht komt ; op t dak, motorkap, 2 ramen en de C-stijl... Grr.. Irritatie..
Ik wacht 't nog ff af.quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:38 schreef Impry het volgende:
Net ook even de auto gewassen, blinkt weer mooi, binnen ook een keer goed gestofzuigd:
[ afbeelding ]
Nu maar hopen dat die as uit Ijsland niet naar beneden valt
Ach, zo heeft mijn 206 last van een 'krakende' achterbank, doordat de metalen 'haken' van de achterbank 'schuren' over het ijzeren 'beugeltje' waar hij in vast haakt. Als je hem dan even een goede knal verkoopt heb je er even geen last meer van, tot er de volgende keer weer iemand achterin gaat zitten.quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Even een vraag over een model Peugeot 206, jaar 2007, 1.4L, Flexmotor.
Mijn vrouw heeft een Peugeot zoals boven genoemd, 4 deurs dan, ik heb er wel eens in gereden en het rijd op zich best fijn hoor.
Maar het heeft zo zijn "bijgeluidjes". Wat rammeltjes van ik denk de hoedenplank en een vreemd soort getik voorin tijdens het rijden.
Iemand hier bekend mee wat dat evt kan zijn?
Ik vraag het hier maar eerst voordat we naar een garage gaan.
Ik zal daar dit weekeinde eens naar kijken dan. Bedankt voor je reactiequote:Op vrijdag 16 april 2010 18:34 schreef mstr het volgende:
[..]
Ach, zo heeft mijn 206 last van een 'krakende' achterbank, doordat de metalen 'haken' van de achterbank 'schuren' over het ijzeren 'beugeltje' waar hij in vast haakt. Als je hem dan even een goede knal verkoopt heb je er even geen last meer van, tot er de volgende keer weer iemand achterin gaat zitten.
Binnenkort maar eens een beetje klooien met siliconenspray en/of ducttape.
Dat van de hoedenplank is makkelijk te controleren, gewoon even eruit halen en dan een stukje rijden.
En van je voorkant kan van alles zijn, tot een tikkend stukje plastic onder de motorkap tot iets van je ophanging...
ice nice.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:30 schreef mstr het volgende:
Gewassen, gekleid en gepoetst
Eindresultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben er ook ruim 3 uur mee bezig geweest met alleen de buitenkantquote:Op zaterdag 17 april 2010 17:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
ice nice.
Mijn vrouw heeft dezelfde kleur zelfde model. Echter wel met mistlichten voor. Verder alles compleet uitgerust behalve electisch verstelbare spiegels.
Heh dat is hier in Brazilië heel normaal ja. Men koopt het vaak zelfs zonder hydraulische sturing.quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:00 schreef mstr het volgende:
[..]
Ben er ook ruim 3 uur mee bezig geweest met alleen de buitenkant
Deze is ook compleet uitgerust
Voorbumper, achterbumper, spiegels...
Nee, ik heb een vrij kaal model.
Ik ga binnenkort een 'echte' wax kopen. Dit is gedaan met Turtle.quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:37 schreef Impry het volgende:
Ziet er echt super uit! Welke klei heb je gebruikt? Wil binnenkort ook m'n 206 een keer gaan kleien, zit behoorlijk wat hardnekkige troep op.
Ik heb een vraag:quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:39 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort een 'echte' wax kopen. Dit is gedaan met Turtle.
Met deze:
http://carclean.nl/produc(...)ft_180g__101251.aspx
Die kan je namelijk ook gewoon met water gebruiken, zonder allemaal glijmiddeltjes.
Als je vragen hebt (Volgorde... Hoe doe ik het...), stel ze maar.
Wat schuift 't?quote:Op zondag 18 april 2010 11:45 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik heb een vraag:
Wanneer kom je de mijne wassen?
Geen idee... Wat is jouw tarief?quote:
Ehm... Vertel beide maar!quote:
Mooie foto's Impry!quote:Op zondag 18 april 2010 14:01 schreef Impry het volgende:
Vrijdag m'n auto dus netjes gepoetst en gisterenavond even wat fotootjes gemaakt van hoe hij er op dit moment bij staat.
Alle foto's zijn klikbaar voor 1280px. versie.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Andere dealer?quote:Op maandag 19 april 2010 20:51 schreef djayzz het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hydrauliek leiding van de kap is lek.
Nou valt het wel onder de garantie, maar die peugeot dealer heeft er de ballen verstand van
Die heeft er waarschijnlijk ook geen verstand van.. en dan valt het niet onder de garantie ben ik bang.quote:
Je moet hem sowieso eerst de kans geven om te repareren, als het dan niet (goed) gaat, dan kan je verder proberen.quote:Op maandag 19 april 2010 21:18 schreef djayzz het volgende:
[..]
Die heeft er waarschijnlijk ook geen verstand van.. en dan valt het niet onder de garantie ben ik bang.
Ik heb net met een 306cabrio specialist gesproken die ik nog ken van mijn vorige auto (www.windkracht306.nl) Hij zegt dat die slangen vaak kapot gaan, en dat ze per set (8) verkocht worden bij de peugeot, kost 600 euro![]()
En nog een ander ding bij die rampenauto van mijHet rechterraam voor zit te ver naar voren (kier), althans dat denk ik. de peugeot dealer zegt dat het achterraam te ver naar achter zit en dat hij die wel kan verstellen. het voorraam kan je volgens hem niet eens verstellen. Maar het achterraam zit al zover naar voren, veel verder dan aan de linkerkant, en die wil hij dan nog verder naar voren zetten..
De man van windkracht306 zegt, ja hoor, er zitten 2 stelschroeven aan het voorraam, daarmee kan je hem zo naar achteren schuiven.
Echt die peugeot dealer weet niet waar hij het overheeft
Maarja, ik heb de auto daar wel gekocht, dus zit er toch aan vast?
Ja, dat is waar.... ben alleen bang dat ie het verneuktquote:Op maandag 19 april 2010 21:20 schreef mstr het volgende:
[..]
Je moet hem sowieso eerst de kans geven om te repareren, als het dan niet (goed) gaat, dan kan je verder proberen.
Dat zal heel erg verschillen.quote:Op maandag 19 april 2010 21:26 schreef djayzz het volgende:
[..]
Ja, dat is waar.... ben alleen bang dat ie het verneuktDat is opzich niet zo erg want de kosten zijn toch voor hem, maar er gaat zoveel tijd in zitten.
Trouwens ff algemeen vraagje. Als je een reparatie hebt die binnen de garantie valt, en het repareren duurt zeg maar +-4 uur. Binnen hoeveel tijd (in uren, dagen, weken?) kan je dan bij de garage terecht?
Als in: dat ze tijd voor je hebben om dat te repareren
Ja ach, dan zal ik wel verwend zijnquote:Op maandag 19 april 2010 21:28 schreef mstr het volgende:
[..]
Dat zal heel erg verschillen.
Maar ik denk +- een week als het druk is?
Het bedrijf waar ik altijd kom kan ik vaak meteen worden geholpen als ik voor iets kleins kom of iets wil laten nakijken
Ik moet ook nog steeds even langs de Peug-garage om te vragen wat het nou kost om dat lampje te vervangen.quote:Op maandag 19 april 2010 21:31 schreef djayzz het volgende:
[..]
Ja ach, dan zal ik wel verwend zijnMijn vorige garage (boeren garage, die de laatste jaren ook in kwaliteit achteruit is gegaan) kon ik meestal dezelfde avond nog even langs om naar het probleem te kijken, en dan kon ik binnen een week wel geholpen worden.
Heb nu bij de peug dealer een afspraak staan voor komende maandag, dan gaan ze de lekkage verhelpen, en mijn raam goed zetten.
Niet heel erg slecht dus
Ow, en ik heb gezegd dat ik wel een vervangende auto moest hebben.
Haha, succes! Lampje van je derde remlicht? Nog niet zelf losgekregen dusquote:Op maandag 19 april 2010 21:32 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik moet ook nog steeds even langs de Peug-garage om te vragen wat het nou kost om dat lampje te vervangen.
Ook die, maar het gaat meer om 't lampje van m'n kachelpaneel.quote:Op maandag 19 april 2010 21:37 schreef djayzz het volgende:
[..]
Haha, succes! Lampje van je derde remlicht? Nog niet zelf losgekregen dus
Ik ben trouwens wel super blij met mijn stuurbedieningshendeltje voor mijn radio. werkt goed en gebruik het erg vaak!
En deze auto rijdt een stuk zuiniger (en toch ook harder) dan mijn vorige
rij nu 1 op 12
Ow, die ook al. dat zal wel moeilijker zijn denk ikquote:Op maandag 19 april 2010 21:41 schreef mstr het volgende:
[..]
Ook die, maar het gaat meer om 't lampje van m'n kachelpaneel.
Ik heb gisteren een kilometer of 130 over de snelweg gereden en moet zeggen dat m'n meter dan toch een stuk langzamer omlaag gaat dan wanneer ik veel stadsverkeer rij
Nee, valt mee. Alleen aan de achterkant zitten 3 of 4 ijzeren kabeltjes die volgens een bepaalde methode eraf gehaald moeten worden en dat lukt me niet.quote:Op maandag 19 april 2010 21:45 schreef djayzz het volgende:
[..]
Ow, die ook al. dat zal wel moeilijker zijn denk ikheel het dashboard eraf wss...
Ik heb de afgelopen week (heb hem sinds maandagavond vorige week, en woensdag niet mee gereden) al weer 1000km gereden
ow, dan kan je het beter laten doen iddquote:Op maandag 19 april 2010 21:46 schreef mstr het volgende:
[..]
Nee, valt mee. Alleen aan de achterkant zitten 3 of 4 ijzeren kabeltjes die volgens een bepaalde methode eraf gehaald moeten worden en dat lukt me niet.
Doe je goed
Ik kan verder alles zelf loshalen, alleen dat laatste stukje... Beetje kut.quote:Op maandag 19 april 2010 21:48 schreef djayzz het volgende:
[..]
ow, dan kan je het beter laten doen idd![]()
Ja, moet hem een beetje inrijden hè
Tja, dan kan je er weinig aan doen idd...quote:Op maandag 19 april 2010 21:49 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik kan verder alles zelf loshalen, alleen dat laatste stukje... Beetje kut.
Ik rij vrij veel stad, doordat ik in Utrecht woon. En dat is gewoon killing voor je verbruik
Suc7quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:02 schreef mstr het volgende:
Straks maar even langs de Peugeot.
Gelukkig zit ie hier 10 minuten vandaan.
Ongetwijfeld, daar is het een erkend dealer voorquote:Op dinsdag 20 april 2010 10:25 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat ze er voor gaan vragen, waarschijnlijk een bak geld.
Precies.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:34 schreef djayzz het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, daar is het een erkend dealer voor
Dat scheelt, en als ze ook nog een beetje service hebben is dat wel prettigquote:Op dinsdag 20 april 2010 10:39 schreef mstr het volgende:
[..]
Precies.
Het is wel een van de grootste Peugeot-dealers, Nefkens, dus die weten wel overal wat van
Ja, klopt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:46 schreef djayzz het volgende:
[..]
Dat scheelt, en als ze ook nog een beetje service hebben is dat wel prettig
Zie dat er ook een nefkens in Den Bosch zit. Misschien na de garantieperiode daar maar in onderhoud gaan
Ik heb altijd bij de garage in ons dorp gezeten, en mijn ouders ook. Maar die hebben nu andere monteurs en de kwaliteit is gewoon ver achteruit gegaan. Dichtsbijzijnde garage die ik ken, is de peugeot garage.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:54 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Ik heb hem niet bij de dealer in onderhoud, dat is voor mij gewoon te duur. Ik ben maar een student die toevallig een leuke auto heeft.
En ik heb een kennis die bij een universele garage werkt en ga daar altijd naartoe.
Ik ben bang dat dat behoorlijk tegen gaat vallen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:05 schreef djayzz het volgende:
[..]
Ik heb altijd bij de garage in ons dorp gezeten, en mijn ouders ook. Maar die hebben nu andere monteurs en de kwaliteit is gewoon ver achteruit gegaan. Dichtsbijzijnde garage die ik ken, is de peugeot garage.
Ben verder nog nooit in onderhoud geweest bij een dealer, dus de kosten zie ik over +-5 maanden wel bij de eerste onderhoudsbeurt
djayzz is een spamsletquote:
Ik niet gelukkig.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:26 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik niet gelukkig.Ja, jij ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
Ben daar ook bang voor ja.. maarja beter mijn auto goed onderhouden, heb ik er langer plezier van (hoop ik)quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:19 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat behoorlijk tegen gaat vallen.
De mijne krijgt over paar maandjes ook een onderhoudsbeurt
Ja, precies.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:32 schreef djayzz het volgende:
[..]
Ben daar ook bang voor ja.. maarja beter mijn auto goed onderhouden, heb ik er langer plezier van (hoop ik)
het geld maakt me niet zoveel uit, vind het vervelender dat er zoveel tijd gaat zitten in dingetjes repareren enzo
Ja, daar wilde ik nog ff niet over nadenkenquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:33 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja, precies.
Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld de kosten van een distriebutieriem vervangen...
Ja, dat klopt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:34 schreef djayzz het volgende:
[..]
Ja, daar wilde ik nog ff niet over nadenkendat moet pas over 40.000km
als je het niet doet, ben je nog veeeeeel meer kwijt
Jou hebben ze dus recent nog geld uit de broek gekloptquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:35 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
De mijne hoeft pas weer over 110.000 km geloof ik.
Volgens peugeot nederland mag hij er bij mij tot 8 jaar op zitten. zit er nu 6 jaar op, dus nog 2 jaar, óf 40.000kmquote:
Ach, zoveel kostte het me niet in verhouding.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:35 schreef djayzz het volgende:
[..]
Jou hebben ze dus recent nog geld uit de broek geklopt
De mijne zat er 9 jaar op, maar die was ook behoorlijk versleten.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:37 schreef djayzz het volgende:
[..]
Volgens peugeot nederland mag hij er bij mij tot 8 jaar op zitten. zit er nu 6 jaar op, dus nog 2 jaar, óf 40.000km
Ik vrees dat hij dan al weg isquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:37 schreef djayzz het volgende:
[..]
Volgens peugeot nederland mag hij er bij mij tot 8 jaar op zitten. zit er nu 6 jaar op, dus nog 2 jaar, óf 40.000km
Niet bij de dealert laten doen dusquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:37 schreef mstr het volgende:
[..]
Ach, zoveel kostte het me niet in verhouding.
Oh, das netjes, ik straks 450 geloof ik..quote:
Ja, normaal was het voor mij ook 350, maar omdat het een kennis is die het in zijn eigen tijd had gedaan...quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:41 schreef djayzz het volgende:
[..]
Oh, das netjes, ik straks 450 geloof ik..
Jouw auto over 2 jaar weg, of die van mij?quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:38 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik vrees dat hij dan al weg is
Of het moet op basis van de 40.000 zijn
Mijnequote:Op dinsdag 20 april 2010 11:42 schreef djayzz het volgende:
[..]
Jouw auto over 2 jaar weg, of die van mij?
Tof!quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:16 schreef mstr het volgende:
en toen zat ik te wachten bij de Peugeot-dealer. ik kon meteen geholpen worden
voor beide lampjes?quote:
Ja, klopt. Maar ik irriteer me er al een jaar aan.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:25 schreef djayzz het volgende:
[..]
voor beide lampjes?
Redelijk bedrag iig
Vanaf nu dus niet meerquote:Op dinsdag 20 april 2010 13:27 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar ik irriteer me er al een jaar aan.
Precies. Al is gelukkig zijn ook maar relatief.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:29 schreef djayzz het volgende:
[..]
Vanaf nu dus niet meerkan je weer een gelukkige student zijn !
Je auto wassenquote:
Niets?quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:35 schreef automatic_ het volgende:
Wat ga ik vanmiddag doen?
Ow, dat is iets waarschijnlijker jaquote:
Nee, heb ik vorige week al gedaan.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:35 schreef djayzz het volgende:
[..]
Je auto wassen
Naar Noord-Brabant rijden![]()
Goed ideequote:
dat is waar..quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:38 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee, heb ik vorige week al gedaan.
wellusquote:Nee, ik heb daar niets te zoeken
quote:[..]
Goed idee
Wat doet je auto dan?quote:
Dat vind ik ook goedquote:
Taco's denk ikquote:Op dinsdag 20 april 2010 13:55 schreef djayzz het volgende:
[..]
Dat vind ik ook goedwat ga je maken?
Raar...quote:
Hebben de banden dezelfde spanning? en zijn ze goed gebalanceerd en uitegelijnd?quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:57 schreef Koepert het volgende:
[..]
Raar...
Haha Mijn 'voorwielen' doen raar.. Ik heb dus nu zomervelgen eronder.. 15" ipv 14" en 195 ipv 185.. en nu lijkt hij ontzettend last van spoorvorming te hebben (stuur sloeg net n kwartslag uit toen ik stopte voor n stoplicht; maw wielen gingen de bocht om) MAAR ook als ik afrem lijkt er wat nukkigheid in te zitten, en voor mn gevoel stuurt hij makkelijker naar rechts dan naar links, en komt ie daar ook enthousiaster van 'terug' (stuur terug in 'normale stand' )
Banden/velgen gebalanceerd? Auto uitgelijnd?quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:57 schreef Koepert het volgende:
[..]
Raar...
Haha Mijn 'voorwielen' doen raar.. Ik heb dus nu zomervelgen eronder.. 15" ipv 14" en 195 ipv 185.. en nu lijkt hij ontzettend last van spoorvorming te hebben (stuur sloeg net n kwartslag uit toen ik stopte voor n stoplicht; maw wielen gingen de bocht om) MAAR ook als ik afrem lijkt er wat nukkigheid in te zitten, en voor mn gevoel stuurt hij makkelijker naar rechts dan naar links, en komt ie daar ook enthousiaster van 'terug' (stuur terug in 'normale stand' )
Netjesquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:03 schreef mstr het volgende:
Zo, er zitten weer 4 nieuwe lampjes in.
30,75 om precies te zijn.
En het is ineens gekomen met je nieuwe banden en velgen?quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:06 schreef Koepert het volgende:
Zouden uitgebalanceerd en uitgelijnd moeten zijn, met gelijke spanning... Maar ja.. ik denk dat ik dat toch maar ns opnieuw laat checken... Hopen dat t dat is, en niet mn stuurkogel, of iets anders prijzigs
Toen is het me iig pas gaan opvallen/erger gaan worden, dus mijn eerste idee gaat ook richting iets als uitlijnen... maar ja.. kan ook toeval zijn..quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:06 schreef mstr het volgende:
[..]
En het is ineens gekomen met je nieuwe banden en velgen?
Het is natuurlijk ook wel zo dat bredere banden meer sporen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:08 schreef Koepert het volgende:
[..]
Toen is het me iig pas gaan opvallen/erger gaan worden, dus mijn eerste idee gaat ook richting iets als uitlijnen... maar ja.. kan ook toeval zijn..
stoeprandje geraakt? Hoop met je meequote:Op dinsdag 20 april 2010 14:06 schreef Koepert het volgende:
Zouden uitgebalanceerd en uitgelijnd moeten zijn, met gelijke spanning... Maar ja.. ik denk dat ik dat toch maar ns opnieuw laat checken... Hopen dat t dat is, en niet mn stuurkogel, of iets anders prijzigs
Daar ben ik me ook zeer zeker van bewust, maar tijdens t afremmen/stoppen voor n stoplicht je stuur opeens n kwartslag naar rechts? Vond ik wat veel..quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:09 schreef mstr het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook wel zo dat bredere banden meer sporen.
Dat was ook de planning idd, maar denk gooi m ook ff hier neer, zoals bijv die stuurkogel; was in mijn hoofd niet opgekomen, maar dan heb je weer wat ideetjes, als t NIET spanning/uitlijning/balans is.quote:Maar ik zou eerst maar eens kijken naar de bandenspanning, even de bouten controleren of ze allemaal strak zitten en dan pas naar een garage gaan om het uit te laten zoeken.
maar daar mag niet zo heel veel verschil inzitten..quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:09 schreef mstr het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook wel zo dat bredere banden meer sporen.
Maar ik zou eerst maar eens kijken naar de bandenspanning, even de bouten controleren of ze allemaal strak zitten en dan pas naar een garage gaan om het uit te laten zoeken.
Ik ben laatst van 175 naar 195 geswitcht en merk als er behoorlijke spoorvorming is, dat ik het stuur vast moet houden. En dat komt doordat je dan remt en het gewicht op je voorwielen gooit die willen gaan sporen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:11 schreef Koepert het volgende:
[..]
Daar ben ik me ook zeer zeker van bewust, maar tijdens t afremmen/stoppen voor n stoplicht je stuur opeens n kwartslag naar rechts? Vond ik wat veel..
[..]
Dat was ook de planning idd, maar denk gooi m ook ff hier neer, zoals bijv die stuurkogel; was in mijn hoofd niet opgekomen, maar dan heb je weer wat ideetjes, als t NIET spanning/uitlijning/balans is.
Dat is ook erg veel, en kan me herinneren dat ik dat ook gehad heb. dat was de stuurkogel Ook het makkelijker naar rechts dan naar links sturen kan daar mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:11 schreef Koepert het volgende:
[..]
Daar ben ik me ook zeer zeker van bewust, maar tijdens t afremmen/stoppen voor n stoplicht je stuur opeens n kwartslag naar rechts? Vond ik wat veel..
Succes!quote:[..]
Dat was ook de planning idd, maar denk gooi m ook ff hier neer, zoals bijv die stuurkogel; was in mijn hoofd niet opgekomen, maar dan heb je weer wat ideetjes, als t NIET spanning/uitlijning/balans is.
Pomp ze allemaal eens op naar dezelfde druk en rij dan nog eens over hetzelfde stuk weg.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:26 schreef Koepert het volgende:
Spanning is gecheckt.. 2.35 linksvoor, rest vd banden 2.40.. Lijkt me te weinig om verschil te maken?
Moet erbij zeggen dat die kwartslag wel op relatief slecht wegdek is, dus dat kan nog die spoorvorming zijn.. maar omdat t voor mn gevoel erger is geworden naarmate de velgen er langer onder zitten + het makkelijker naar rechts dan naar links... k laat t op korte termijn maar ns checken, maar vrees dan de stuurkogel..
wat mstr zegt, gewoon even allemaal op zelfde spanning (2.4 of 2.5) en dan over dezelfde weg en over een goed geasfalteerde weg, beetje met het stuur spelen, remmen, hard wegrijden. dat soort dingen. En als je dan nog rare dingen merkt, zal je toch naar de professional moeten!quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:26 schreef Koepert het volgende:
Spanning is gecheckt.. 2.35 linksvoor, rest vd banden 2.40.. Lijkt me te weinig om verschil te maken?
Geen zichtbare schade aan velg/band, en zaten ook gewoon goed vast..
Moet erbij zeggen dat die kwartslag wel op relatief slecht wegdek is, dus dat kan nog die spoorvorming zijn.. maar omdat t voor mn gevoel erger is geworden naarmate de velgen er langer onder zitten + het makkelijker naar rechts dan naar links... k laat t op korte termijn maar ns checken, maar vrees dan de stuurkogel..
Die maat idd.. staan bij mij dus op 2.4 , toch maar ns harder oppompen en alle4 gelijk, en dan maar ff n stuk rijden.. probleem is dat die weg waar t op gebeurde in groningen is (bij mn studentenkamer) en ik nu in Emmen ben (bij mn ouders)quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:29 schreef mstr het volgende:
Welke maat heb je er onder liggen Koepert?
195/55/15 dus, net zoals ik.
Ik heb ze op 2,6 staan.
Je merkt het snel genoeg of het helpt of niet.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:33 schreef Koepert het volgende:
[..]
Die maat idd.. staan bij mij dus op 2.4 , toch maar ns harder oppompen en alle4 gelijk, en dan maar ff n stuk rijden.. probleem is dat die weg waar t op gebeurde in groningen is (bij mn studentenkamer) en ik nu in Emmen ben (bij mn ouders)maar goed.. t idee zal ook wel duidelijk worden van t oppompen..
Dan moet ie ze wel even oppompen jaquote:
Geen idee.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:39 schreef djayzz het volgende:
[..]
Dan moet ie ze wel even oppompen ja![]()
Wat voor snelheidslimiet heb je trouwens voor je banden? Ik moet die van mij nog nakijken
de V staat voor 240km/hquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:42 schreef mstr het volgende:
Er staat: 195/55/15R 85V, dus welke is het nou?
V dus, oftewel 170 km/u.
ah ok, nou ja. mocht je per ongeluk wind mee hebbenquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:44 schreef mstr het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.
Banden die 240 km/u 'mogen', terwijl de auto maar max. 170 km/u gaat.
Ik denk dat als ik nieuwe bandjes moet hebben, er een setje Vredestein' onder gaat. Dat V-profielquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:45 schreef djayzz het volgende:
[..]
ah ok, nou ja. mocht je per ongeluk wind mee hebben
Ik hoop dat ik er minstens U op heb liggen![]()
* djayzz gaat vanavond ff kijken
En dan S zeker, anders is het niet te betalenquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:45 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik nieuwe bandjes moet hebben, er een setje Vredestein' onder gaat. Dat V-profiel
Onder mijn vorige auto lag T, terwijl hij 194 gingquote:Het betreft hier de categorie indeling, die de maximaal toelaatbare snelheid van de banden aangeeft. Hier volgt de GSY voor personenauto's.
GSY km/u
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
W 270
Y 300
ZR >240
¤ 74,60 per band in 195/55 R15 85Vquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:46 schreef djayzz het volgende:
[..]
En dan S zeker, anders is het niet te betalen
Maar wanneer rij je dat nou?quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:47 schreef djayzz het volgende:
[..]
Onder mijn vorige auto lag T, terwijl hij 194 ging
Succes!quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:49 schreef djayzz het volgende:
Ik ga trouwens vanmiddag het deurpaneel van mijn rechterdeur eraf halen, en zelf proberen het raam in zijn geheel een halve centimeter naar achteren te plaatsenZal wel fotootjes maken voor de leuk
Dat is nog wel te doenquote:
Dat denk ik ook wel, maar vind het toch wel prettig om er dan wat extra marge op te hebben, zeker die versleten banden die onder die versleten auto lagen ik weet het, dan moet ik er maar niet zo hard meer rijdenquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:49 schreef mstr het volgende:
[..]
Maar wanneer rij je dat nou?
En banden kunnen heus wel iets meer hebben, het is alleen niet de bedoeling dat je als je T-banden hebt, je elke dag 200 gaat rijden
Zeker geen fooi gegevenquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:50 schreef mstr het volgende:
[..]
Succes!
Ze hadden bij mij trouwens toch de lampjes vervangen? Rij ik weg met de auto, deed de verlichting van het klokje het niet.
Dus ik trek de kap van het klokje los en toen deed ie het ineens weer
Precies.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:51 schreef djayzz het volgende:
[..]
Dat is nog wel te doen![]()
[..]
Dat denk ik ook wel, maar vind het toch wel prettig om er dan wat extra marge op te hebben, zeker die versleten banden die onder die versleten auto lagen ik weet het, dan moet ik er maar niet zo hard meer rijden![]()
Jij kan er net zo goed M onder leggen, veel harder rij je toch nietquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:51 schreef automatic_ het volgende:
* automatic_ kan niet mee praten over banden etc.
Dat lijkt me ruim voldoendequote:Op dinsdag 20 april 2010 14:52 schreef mstr het volgende:
[..]
Precies.
Ja, dat is het zeker. Ik heb 70 km/u marge.
Maar versleten banden zijn sowieso gevaarlijk.
Staat het erop ?quote:
Ik vond het grappigquote:
Nee, ik ben een van de weinige met volledig meegespoten spiegels.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:53 schreef djayzz het volgende:
[..]
Staat het erop ?
[..]
Ik vond het grappig
Ow, haha!quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:54 schreef mstr het volgende:
[..]
Nee, ik ben een van de weinige met volledig meegespoten spiegels.
[ afbeelding ]
Bij de meesten is alleen het bovenkapje meegespoten.
ziet er ook heul grappig uit!quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:55 schreef mstr het volgende:
Volgens mij willen ze hier iemand in de straat een oor aannaaien
[ afbeelding ]
Zo lijkt ie nog lekker schoon!quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:55 schreef djayzz het volgende:
[..]
Ow, haha!
Ziet er tof uit zo van boven
Ik moet oppassen als ik dit soort geintjes wil uithalen nu, heb een trekhaak, en dat ben ik niet gewendquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:55 schreef mstr het volgende:
Volgens mij willen ze hier iemand in de straat een oor aannaaien
[ afbeelding ]
Diegene kan al zo lekker rijden, dus ik gok op 3 auto's met schade als ie weg moet.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:55 schreef djayzz het volgende:
[..]
Ow, haha!
Ziet er tof uit zo van boven
[..]
ziet er ook heul grappig uit!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |