quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:18 schreef Vlindur het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik heb ook niet zoveel te melden.. Nou eigenlijk wel, maar als ik dat hardop zeg kan ik het verder wel vergeten natuurlijk![]()
Eens kijken of dit werkt: Rienk.. slapen.. 23:00-5:30-08:30..![]()
![]()
Vanaf 04:00 is het speen pluggen, maar das ook maar 2 keer max. Als ie vaker komt voedt ik gewoon. Zo lekker!
quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:47 schreef amaranta het volgende:
Maar ons schema lijkt ook wel een beetje op dat van Rienk. Dus daar ben ik best tevreden over.
Pluggen is hier meestal rond 2, maar hij gaat dan tevreden slapen tot zeker 5. Dus als hij honger zou hebben zou hij zich wel melden.
En eindelijk een goed geschreven TTquote:Op dinsdag 6 april 2010 12:53 schreef freecell het volgende:
Oeh Vlindur, lekker!
Hier was het gisteren 23:15 en vanmorgen 6:30Dat vind ik doorslapen
quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:27 schreef Beessie-Jen het volgende:
en uhhh ik mompel ook ff wat:
Evie slaapt de laatste 2 weken van ongeveer 0:00 uur tot 8:30 uur....![]()
fingers crossed....
quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:28 schreef happyme28 het volgende:
Daan drinkt nu wel nog maar iedere 4 uur en dat geeft ook al erg veel rust moet ik zeggen. Hij lijkt ook minder last te hebben van de reflux en vannacht heeft hij weer voor het eerst de nacht in zijn wiegje geslapen! Nog wel schuin gezet natuurlijk, maar toch, hij wil er weer in liggen.
Evie krijgt nog maar 5 flessen.. en dr zit zo'n 3,5 uur tot 4 uur tussen, dus veel speelruimte hebben we niet.. maar afgelopen week ook een keertje de laatste fles om 22:30 uur gehad en toen sliep ze ook tot na 8 uur door....quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:53 schreef lily het volgende:
@ BJ
Ik moet doordeweeks op werkdagen om 7 uur de deur uit en de andere 2 dagen om 8 uur. Als Leah door zou slapen tot 8.30 dan zou ik haar toch vroeg moeten wakker maken om zelf haar eerste voeding te kunnen geven.
Werkt het bij Evie ook als je de fles vroeger in de avond geeft? (Sowieso red ik 00.00 niet)
als ik een dagdienst heb; doet vriendlief altijd de laatste fles, dat is dan een voordeel van de fles (met BV).quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:05 schreef lily het volgende:
Ah ok.
Doorslapen tot na 8 uur heeft hier dus geen zin. Dat zou alleen maar lastig zijn voor mijn planning![]()
Maar Leah krijgt haar laatste voeding om 21.00/21.30 nu. Borstvoeding in bed.
Later trek ik gewoonweg niet want dan slaap ik.
Ik ben nooit een avondmens geweest hoor. Ik ging voor Leah ook al om 21.30 naar bed.
Ja, ik beslis natuurlijk ook haar biologische klok eigenlijk, doordat ik er standaard vroeg uitmoet. Al mijn (en haar) hele kraamtijd natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
en Evie heeft niet zo'n standaard vroeg tijdstip; aangezien ik ook veel late diensten heb.
klinkt goed en gezelligquote:Op dinsdag 6 april 2010 18:10 schreef Asyniur het volgende:
Ik voed hem meestal 's avonds op de bank als hij pyjama en slaapzak al aanheeft (en schone luier) en dan ga ik naar boven, poets tanden etc en dan geef ik hem in bed nog een slokje (het toetje) en dan leg ik hem soezerig van het drinken in de wieg, licht uit en slapen maar
quote:Op woensdag 7 april 2010 08:00 schreef NieuweUser het volgende:
Lijnloos, is het echt zo rustig op je werk? Gaat de dag dan niet ontzettend langzaam voorbij?
Gisteren een drukke dag gehad! Eerst werken, daarna terugkomavond van de zwangerschapscursus van 21.00 - 22.00 uur. Een rottijd, omdat ze dan normaalgesproken altijd in bedje ligt. Nu heb ik haar er eventjes ingelegd en toen weer wakker gemaakt. Ze heeft dus verder de hele avond korte slaapjes gedaan. Normaal slaapt ze van 23.30 uur tot 6.30 uur ongeveer, maar vannacht werd ze om 3.45 uur al wakker! Een beetje van slag dus, hopelijk trekt dat vandaag weer bij! Verder was de avond wel gezellig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Máár I. heeft me een rustige nacht gegund. Dat dan weer wel.
Toen ik haar vanmorgen voedde realiseerde ik me dat morgen de laatste dag is. Ik ga morgen zó genieten van elke voeding!![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A grand adventure has begun.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lily, ik zal zeker foto's maken. Dit gaat zo'n moeilijk weekend worden. Ik geniet zo van de bv, maar het lukt gewoon echt niet meer op deze manier met m'n werk enzo. De tijd is rijp.
Ohhh wat super van ze zeg!quote:Op woensdag 7 april 2010 09:51 schreef Sorbootje het volgende:
Twinkly, ik ben op vrijdag vrij, begin dus vrijdagmorgen. Gelukkig komen Mc Laura en Vlindur me steunen (en tegenhouden als ik overstag dreig te gaan)
quote:Op woensdag 7 april 2010 09:49 schreef Sorbootje het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
och, dat komt best goed, toch?quote:Op woensdag 7 april 2010 09:55 schreef Sorbootje het volgende:
Waar ik écht vreselijk tegenop zie is het onbegrip van Isabeau. Hoe moet ik die kleine meid nou uitleggen dat ik het echt niet meer trek en dat ik het niet doe om haar te pesten of te kwetsen.
Oefen-oproep? Of een patient?quote:Op woensdag 7 april 2010 11:23 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik heb vanmorgen alweer op een reanimatieoproep gehad en dus een flinke ochtendworkout achter de rugzal morgen wel weer spierpijn in mijn schouders hebben....
quote:Op woensdag 7 april 2010 13:02 schreef freecell het volgende:
Teigetje! Hipheid! Het gaat goed met de kleine meid
Sorbo, heel veel succes, ik zit hier nu al met een brok in mijn keel, dus kan me voorstellen dat jij je echtvoelt. Maar het kan echt even niet anders en ze went er écht wel aan hoor
![]()
ik pas ook niet echt leuke kleren meerZit nu in een heel suf hemdje...
En berg: check!
Vanmorgen was Florian 4 KGHij groeit
en 55 cm
Ken hetquote:Op woensdag 7 april 2010 13:10 schreef Sorbootje het volgende:
Freecell wat goed! Het wordt gewoon een spekkie!!
Ik ben ook een spekkie. Voor mijn zwangerschap maat 36-38 en nu maat 44. MAAR, maandag als wanneer Isabeau uit de fles drinkt, ga ik weer aan de weightwatchers. Moeten jullie eens zien wat voor strak en sexy wijf ik word!
Een soort van Milf in wording dus.quote:Op woensdag 7 april 2010 13:10 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben ook een spekkie. Voor mijn zwangerschap maat 36-38 en nu maat 44. MAAR, maandag als wanneer Isabeau uit de fles drinkt, ga ik weer aan de weightwatchers. Moeten jullie eens zien wat voor strak en sexy wijf ik word!
Jouw wederhelft kan jou toch ook een milf vinden??quote:Op woensdag 7 april 2010 13:37 schreef Sorbootje het volgende:
Je oppert 't zelf. (zie de I in MILF) Maar prima. Doen we.
Ik wil jou heel graag doen! Meer dan graag.quote:Op woensdag 7 april 2010 13:41 schreef Sorbootje het volgende:
Jamaar dan moet hij het zeggen, anders is 't een mhlf en dat spreekt voor geen meter uit.![]()
Oh nou je wilt gewoon niet meer!
Hè gelukkig, kan ik weer rustig slapen vannachtquote:Op woensdag 7 april 2010 13:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik wil jou heel graag doen! Meer dan graag.
Mooi! Maar niet teveel afvallen, alsje graatje mager wordt dan ilf ik je niet meer.quote:Op woensdag 7 april 2010 13:47 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Hè gelukkig, kan ik weer rustig slapen vannacht
Mama_papa, ik woon helemaal aan de andere kant van NL
Ik doe mee.quote:Op woensdag 7 april 2010 13:10 schreef Sorbootje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik weet alleen niet wie de beheerder is
Thxquote:Op woensdag 7 april 2010 13:32 schreef amaranta het volgende:
Leonieke, op de site van borstvoeding.com kun je je daarvoor aanmelden.
Sterkte! hopelijk gaat 't snel en is hij dan weer de oude!quote:Op woensdag 7 april 2010 13:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik doe mee.Al wurm ik me nog steeds in een maat 38.
![]()
Het ziet er naar uit dat Ivan tandjes gaat krijgen. Hij kwijlt heel erg, stopt voortdurend z'n knuistje in z'n mond en hij poept ineens heel vaak op een dag (heel dun, blegh). Ook begint hij luieruitslag te krijgen. Vandaag is hij niet helemaal zichzelf; hij wil niet in de box chillen en het lukt hem niet om lang wakker te blijven.
Ik had gelezen dat je die gemiddeld zo rond de 5-6 maanden kunt verwachten, dus snel is het niet. Oh, en we hebben nog geen tandje gespot, hè? Alle symptomen zijn ernaar dus we wachten vol spanning af.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:58 schreef lily het volgende:
Ivan al aan de tandjes, tjee...is dat snel? (meen je nu dat ik dat weet)
even opzoeken...
een patient inderdaad. En ik ben IC (intensive care) verpleegkundige, dus ik werk op de IC en wij hebben ook reanimatiedienst voor het hele ziekenhuis.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:02 schreef lily het volgende:
Fijn Troel, dat het werkt saampjes op een kamer
[..]
Oefen-oproep? Of een patient?
Wat doe je eigenlijk precies voor werk?
haha, daar ben ik ook steeds bang voor.quote:Op donderdag 8 april 2010 09:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb wel mijn kolf mee, was bang hem te vergeten.
Hij werd geloof ik rond half zes wakker. Z'n vader had dienst dus ik heb bij het horen van het eerste gehuil oordopjes ingedaan en heerlijk doorgeslapen tot 8 uur.quote:Op donderdag 8 april 2010 09:06 schreef Sorbootje het volgende:
Claudia, hoe is het vannacht met Ivan gegaan?
Thomas ookal! Zielig, he, die luieruitslag. Ik vind het ook zo sneu voor hem dat hij voortdurend moet poepen.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:14 schreef Aoraki het volgende:
Claudia, al die symptomen die jij beschrijft, heeft Thomas ook op dit moment. Sinds dit weekend de ergste luieruitslag ooit! Zijn billen lagen helemaal open en moest heel vaak poepen -> krijsen door het zuur op zijn open billen... Zo zielig... Natuurlijk had ik geen maizena in huis en was het een lekker lang weekend... Zucht...
Hij kwijlt als de ziekte en stopt alles in zijn mond... Maar er is nog geen tand te bekennen... Dus wij wachten hier ook maar geduldig af.
Claudia, ik geef mijn kinderen een zetpil als ze verhoging hebben maar ook wanneer ik duidelijk merk dat ze uit hun doen zijn dus bijv pijn hebben of heel erg hangerig zijn. Je kent je kind het beste van allemaal en kan goed inschatten wanneer jouw kleintje ander gedrag vertoont dan normaliter. Het is echt niet erg om een zetpil te geven als ze niet lekker zijn. Zelf neem je misschien ook wel medicatie bij hoofdpijn, diarree of iets waardoor je uit je doen bent.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij werd geloof ik rond half zes wakker. Z'n vader had dienst dus ik heb bij het horen van het eerste gehuil oordopjes ingedaan en heerlijk doorgeslapen tot 8 uur.![]()
Hij had vannacht weer z'n bed ondergepoept en hij is vandaag weer hangerig. Wat is nou het moment dat je paracetamol geeft om het wat makkelijker te maken voor je baby? Doe je dat alleen bij verhoging? En zou Dentinox nu al kunnen helpen? Ik zie immers nog geen tandje doorkomen.
Toen ik vanmorgen belde rond half elf kreeg ik te horen dat hij vanmorgen lekker in de rondte heeft liggen turen daarna rond half 10 een flesje van 100 ml heeft gedronken en vervolgens heerlijk is gaan slapen. Ik wil ook niet de overbezorgde moeder uithangen die elke 3 uur belt om te horen hoe het gaat. Gaat het niet hebben we de afspraak dat ze mij bellen. Dus ik vermoed zo maar dat het vandaag al beter ging dan vorige week.quote:Op donderdag 8 april 2010 09:13 schreef Keshet het volgende:
Faja succes met je 1e werkdag vandaag! Heeft je mannetje het inmiddels naar z'n zin op het KDV?
Alleen een rood badpakje met witte stippen (maat 62) maar daar zul je wel niks aan hebben denk ik...quote:Op donderdag 8 april 2010 12:40 schreef Asyniur het volgende:
en dan nog een oproepje aan de (meisjes)moeders hier:
wie heeft er iets in maat 56 of 62 dat rood of roze is met witte stippen? mag ook een jurkje zijn.
dan zou ik het graag willen lenen voor een themafeestje...
Nee, mijn (onbetaalde) ouderschapsverlof gaat 1 dag in de week worden. De verlofverlenging die ik krijg zijn vakantiedagen die ik nog had en bijgekochte dagen. Het kost me dus wel geld, maar ik heb het er wel voor over. Ik zou eigenlijk de 27ste van deze maand alweer aan het werk moeten.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:17 schreef lily het volgende:
Heb je onbetaald verlof opgenomen, octopussy (heb ik even gemist)..
Wanneer moest je dan eigenlijk weer beginnen?
Inderdaad een prachtig meisje, en nu al zo'n grote kleine meidquote:Op donderdag 8 april 2010 22:38 schreef sproet-je het volgende:
Een half jaar geleden kregen wij dit prachtige meisje![]()
En nu is ze al zo groot!! (en lief en vrolijk....)
Ik ben geen fanatieke poster maar lees veel mee en leef achter mijn laptopje met jullie mee. Ik verhuis nu naar het grote babietjestopic maar hou jullie in de gaten
10 weken is ook nog erg klein ja. Dat zwangerschapsverlof duurt zo echt te kort eigenlijk.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:56 schreef octopussy het volgende:
Ik zou eigenlijk de 27ste van deze maand alweer aan het werk moeten.
Hannah zou dan 10 weken zijn en ik kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om haar nu al naar het KDV te brengen.
Hier ook geen napijn gehad!quote:Op donderdag 8 april 2010 22:32 schreef Mammietje het volgende:
MP, (jaaaaaah... daar heb je mij weer, maar aangezien ik het de eerste keer ook bij het juiste eind had, bemoei ik me er maar gewoon weer mee!) hebben ze iets gezegd over napijn? Misschien kunnen de andere dames die een (na)curetage gehad hebben mijn ervaringen weerleggen, maar ik heb na alle 3 curretages (waarvan zelfs 1 manuele) geen napijn gehad. Ongemakkelijk gevoel, ja... maar geen enorme buikpijn. Bel anders even de poli-gyneacologie om te vragen of dat er bij hoort. Neem je wel je rust?
Die is ziekquote:Op vrijdag 9 april 2010 09:01 schreef DaviniaHR het volgende:
er was ook iets positiefs over harry, kweeniemeer, maarvoor asy, dus
dat was het, jaquote:Op vrijdag 9 april 2010 09:34 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Die is ziek
Of je moet doelen op het verlengde verlof van mij
Sorbo, heel veel succes vandaag! Het gaat jullie lukken!
Leuk is dat, hè? Dat was ook het moment waarop Ivan zijn fles vast begon te houden.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:03 schreef NieuweUser het volgende:
Isa kan sinds een paar dagen echt gericht grijpen.Ze ligt onder de babygym en gaat dan heel langzaam met haar handje naar een knuffeltje, en pakt deze dan vast! Zooo schattig hoe geconcentreerd ze daarmee bezig is!
Het is gewoon heel emotioneel, afscheid nemen van de borstvoeding, vooral omdat ze zelf nog zo graag wil. Ik kon er min of meer vrede mee hebben doordat Ivan ineens niet uit de borst wilde drinke, niet goed groeide en tegelijkertijd erg soepeltjes uit een fles dronk. Maar zelfs ik had het er heel moeilijk mee. Het voelde zo stom om een flesje warm te maken terwijl ik hem gewoon aan kon leggen. Ik ben wel drie keer gestopt met borstvoeding geven voor ik dat definitief deed.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:07 schreef Sorbootje het volgende:
Ze is wakker en ik heb haar net uitgelegd wat we gaan doen en waarom. Klinkt misschien raar, maar voelt goed.
goede zaak!quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:07 schreef Sorbootje het volgende:
Ze is wakker en ik heb haar net uitgelegd wat we gaan doen en waarom. Klinkt misschien raar, maar voelt goed.
Heel leuk!quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Leuk is dat, hè? Dat was ook het moment waarop Ivan zijn fles vast begon te houden.
We hebben hier een babygym die we nooit gebruiken omdat die vanwege zijn formaat op een kast staat. Onlangs hebben we de babygym naar m'n schoonouders verhuisd zodat Ivan er daar mee kan spelen. We legden hem er van de week onder - dat was alweer een tijdje geleden - en hij kon er ineens zoveel meer mee! Er kwam muziek uit en de exotische vlinders werden hardhandig uit de jungle gerukt.
Het rollen gaat hier trouwen steeds soepeler. We maken het steeds vaker mee dat we hem op zijn rug in de box leggen en hem ineens op zijn buik zien liggen. Merkwaardig genoeg gaat nu het terug naar zijn rug rollen weer wat moeizamer terwijl hij dat juist het eerst onder de knie had. Als hij naar z'n zin te lang op z'n buik ligt begint hij gewoon hard te huilen. Dan moet ik denken aan de gevleugelde woorden van Huup: "Ivan, stervende zwaan!"
ik had nog heel veel verlofuren over omdat ik tijdens de zwangerschap in de ziektewet heb gezeten. En dat heb ik nu dus deels nog aansluitend aan het bevallingsverlof opgenomen. Nu hoef ik pas 14 juni weer aan het werk ipv 2e week van mei...quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:37 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je ook een verlengd verlof? Dat had ik even gemist. Wat fijn! Ik moest wel weer gaan werken omdat er een belangrijke deadline aankwam, maar bij een volgend kind zou ik ook langer verlof op proberen te nemen, desnoods door er meteen een vakantie aan vast te plakken. Het was heel fijn om weer te gaan werken, maar het lukte nu allemaal net en ik heb de borstvoeding vooral ineens opgegeven omdat ik de toen ontstane crisissituatie echt niet kon combineren met m'n werk.
Hier ook heel romantisch met een spuugdoekie erbijquote:Op vrijdag 9 april 2010 10:20 schreef freecell het volgende:
En melk? Nou, ze voelen niet vol meer en totaal geen stuwing meer.
Maar TARA kwam er perongeluk achter dat er nog wel degelijk wat in zit
Freecell: heb je je HB al laten checken?quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:20 schreef freecell het volgende:
[..]
goede zaak!
Harry beterschap! Fnuffel!
En nog even wat antwoorden. We zijn hier allemaal weer beter. Nuja, ik ben nog wel wat sneller moe en 's avonds soms nog wat draaierig, maar het is echt een restje. En TARA is weer beter en aan de dieetbijvoeding ... 3 flesjes per dag
En melk? Nou, ze voelen niet vol meer en totaal geen stuwing meer.
Maar TARA kwam er perongeluk achter dat er nog wel degelijk wat in zit
jup! keer verkeerde medicijnen gehad toen ik 16 wasquote:Op vrijdag 9 april 2010 12:09 schreef amaranta het volgende:
Die Tara toch
ik heb ooit gehoord dat zelfs vrouwen die niet eens kinderen hebben kunnen lekken.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:30 schreef Claudia_x het volgende:
Wat voor speen gebruik je trouwens, Sorbo? Als ze merkt dat ze op deze manier heel makkelijk melk binnenkrijgt is ze inderdaad vast snel overstag.
quote:Op woensdag 7 april 2010 09:27 schreef Keshet het volgende:
Teigetje Update! (Van gisteren)Ik heb eindelijk eens tijd om bij te lezen. Wat goed dat ze verhuisd is zeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tomme tippee was geen succes bij Isabeau, net als de breastflowquote:Op vrijdag 9 april 2010 14:22 schreef Asyniur het volgende:
Sorbo, het klinkt goed.
Ik heb trouwens een closer to nature fles van Tommy Tippee. Omdat die qua gevoel in de mond meer op een borst zou lijken.
Dat noem ik ook al een succesje hoor, eerst was het geheel NIKS en nu al best een aardige fles bij elkaarquote:Op vrijdag 9 april 2010 17:06 schreef Sorbootje het volgende:
Update
Score tot nu toe over de hele dag 110/120ml. Onder protest, dat wel. Maar toch... ik vind het een klein succesje (en dan zie je Thijs in drie seconden een fles leeglurken en dan besef je dat je nog een lange weg te gaan hebt)
Was gezellig Vlindur en Laura... thanks
Ja, ze doet het super hoor! En jij ook!quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:55 schreef Sorbootje het volgende:
Dank je poppejans!
Tel d'r maar 45ml bij op![]()
Babysteps, maar 't is ook en baby, dus dan mag dat
Als het een troost kan zijn: je hoort hem echt welquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:32 schreef DJRandall het volgende:
voor Sorbo en Isabeau
voor Simmu, wat balen weer!
Lucas gaat vanavond (als het goed is) voor het eerst op zijn eigen kamertje slapen. Vanavond daar al een tukkie gedaan....Een heel klein jongetje, in een heel groot bed op een grote kamer....helemaal alleen....
Ben bang dat ik hem niet ga horen vannacht, maar vind het stiekum ook doodeng....
Mijn kleine mannetje wordt al veel te snel veel te groot!
Hmz, hier kan ik dus niet over meespreken. Ik denk dat mijn man en ik Thomas even vlug horen (en mijn man springt ook elke keer uit zijn bed, de volgende dag gaan werken of nietquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:37 schreef Poppejans het volgende:
Ook al wonen wij gelijkvloers, toch heb ik een babyfoon naast het bed staan, ik ben toch bang dat ik hem niet goed hoor 's nachts.
Ik hoor dus ook echt ieder zuchtje op welk tijdstip dan ook, terwijl mijn man de babyfoon dus niet eens hoort
Natuurlijk, is waar ook, je hebt ook nog een spiraaltje laten plaatsen. Misschien dat het daar dan van komt. Licht roze klinkt in ieder geval heel goed. Je hebt neem ik aan over een week of wat nog een afspraak?quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:31 schreef mama_papa het volgende:
Mammietje: Hij heeft alleen gezegd dat ik er nog even last van kan hebben en ook nog een week bloedverlies kan hebben, wat steeds minder moet worden en donkerder (het is nu nog heel licht roze)
Maar had jij ook een spiraaltje? Ik had al een keer een spiraaltje en dat was ook niet goed gevallen, maar nu moest het van hem, omdat anders mn baarmoeder ging verkleven en het dan de kans om de volgende keer zwanger te worden bijna tot niet mogelijk is, dus heb toch maar ja gezegd
Tessa heeft gewoon geen last gehad van de prikjes! Ik heb het erger gevonden dan haarThuis lekker veel geknuffeld, bij mij op schoot in slaap gevallen en van 22:00 tot 06:00 aan 1 stuk geslapen!!! Héérlijk!!!
He jesses...quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:06 schreef simmu het volgende:
gemengd nieuws; ze houden ravi toch nog even in het ziekenhuis vanwege de diarree. hij is al wel meer dan 3300 gram en doet het verder helemaal goed! ze kijken van dag tot dag nu wanneer hij naar huis mag, niet zolang hij nog extra vloeistof krijgt ivm de diarree. helaas krijgen we dat steeds pas te horen als we met de hele mikmak (wijzelf, selene, maxicosi enzo) in het ziekenhuis staan.
Mjah, wij dachten eigenlijk dat het wel meeviel. Het werd dan wel altijd gezegd bij het CB enzo, maar je hebt dan weinig context om het in te plaatsen, dus wij dachten 'het zal wel'.. Maar afgelopen weekend waren we toch wel onder de indruk eigenlijkquote:Op zaterdag 10 april 2010 09:45 schreef Twinkly het volgende:
Stef is inderdaad enormous!!Niels zit met broekjes nog maar net in 68, meeste broekjes zelfs nog 62, de truitjes zijn al wel een tijdje 68.
Sorbootje hoe ging de nacht??!
Stef is een Thijs 2 dusquote:[b]Op zaterdag 10 april 2010 08:16 schreef IIk ben er onlangs achtergekomen dat Stef écht een reus is.. Hij zit al in maatje 74 en was bijna even groot als de dochter van vrienden van ons en zij is bijna een jaar oud![]()
jammer dat het niet gelukt is Sorboo; maar jullie hebben zeker je best gedaan... en jullie mooie meisje ook...quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:15 schreef Sorbootje het volgende:
Even snel.
Nacht was een drama. Isabeau werd maar verdrietiger en verdrietiger en wij ook. Na anderhalve dag heeft ze nog geen slok zelfstandig genomen. We kappen ermee. Dit is het ons niet waard. Ik ga me richten op bijvoeding ed en op drinken uit een beker en laat 't los. Ik ga wel proberen mijn werkuren op te schroeven, omdat ze het op het kdv zo goed doet op pap, mar blijf bv geven tot ze op een natuurlijke manier kan en wil stoppen.
Als ze zometeen wakker is ga ik haar weer aanleggen. 't Voelde toen ik het besluit nam als de handoek in de ring gooien, maar inmiddels voelt het goed en ben ik enorm opgelucht.
Ja, ik ben het er ook wel mee eens dat het wat motoriek betreft beter is om direct uit een echte beker te drinken. Maar ik probeer het bij Niels toch maar met een tuitbeker omdat dan minder van de kostbare moedermelk verspild wordt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:10 schreef Asyniur het volgende:
Sorbo, hetgaat erom dat jullie doen waar je je alledire het prettigst bij voelt.
Als ik jullie was, zou ik de tuitbeker skippen en meteen gaan voor een 'gewone' beker met neusuitsparing. Leer je haar meteen fatsoenlijk drinken. Of uit een rietje.
Anders probeer eens met een rietje? Of op de cupfeeding-manier?quote:Op zaterdag 10 april 2010 14:01 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, ik ben het er ook wel mee eens dat het wat motoriek betreft beter is om direct uit een echte beker te drinken. Maar ik probeer het bij Niels toch maar met een tuitbeker omdat dan minder van de kostbare moedermelk verspild wordt.
Ik vind het heel jammer voor jullie dat het niet gelukt is, maar ik vind het ook heel goed dat je een grens hebt getrokken en besloten hebt dat dit het niet waard is.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:15 schreef Sorbootje het volgende:
Even snel.
Nacht was een drama. Isabeau werd maar verdrietiger en verdrietiger en wij ook. Na anderhalve dag heeft ze nog geen slok zelfstandig genomen. We kappen ermee. Dit is het ons niet waard. Ik ga me richten op bijvoeding ed en op drinken uit een beker en laat 't los. Ik ga wel proberen mijn werkuren op te schroeven, omdat ze het op het kdv zo goed doet op pap, mar blijf bv geven tot ze op een natuurlijke manier kan en wil stoppen.
Als ze zometeen wakker is ga ik haar weer aanleggen. 't Voelde toen ik het besluit nam als de handoek in de ring gooien, maar inmiddels voelt het goed en ben ik enorm opgelucht.
Wat fijn dat hij thuis is!quote:Op zaterdag 10 april 2010 14:22 schreef simmu het volgende:
en ravi is thuis! selene vond het allemaal best, probeerde wel onmiddellijk zijn flesje af te pakken (ze is anderhalf en allang van de fles af.....)
Cupfeeding met een bekertje heb ik geprobeerd maar werd een enorm gesmeer omdat hij het zelluf wil doen en het duurde nog langer dan met een lepeltje. Met een rietje ben ik wel benieuwd naarquote:Op zaterdag 10 april 2010 14:27 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Anders probeer eens met een rietje? Of op de cupfeeding-manier?
hij moet zelfstandig kunnen drinken (8 flesjes per dag), zelf goed kunnen ademen en zijn temperatuur goed vast kunnen houden. gewicht maakt dan niet zo heel veel uit. het is wel een richtlijn dat hij rond de 1800 gram in een wiegje mag ipv de couveuse. ons is verteld dat je feitelijk gewoon van de uitgerekende datum uit moet gaan, precies zoals met een bevalling. ze zitten nu op 37 weken 'zwangerschap'. voor kiro zal het minimaal 40 weken (en ws nog ietsje langer) worden. op dit moment is het grootste probleem dat zijn saturatie (de hoeveelheid zuurstof die hij in zijn bloed opneemt) steeds instort zodra hij uit de couveuse is. flesjes drinken is dan dus best moeilijk, zelfs al is hij dol op zijn flesjesquote:Op zaterdag 10 april 2010 16:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Simmu; ik hoop dat jullie alvast lekker kunnen genieten van de eerste dagen met Ravi thuis...is er al enig zicht op wanneer je andere kleine mannetje jullie gezinnetje thuis compleet mag komen maken?
moet hij aan bepaalde richtlijnen gaan voldoen???
(misschien heb ik het gemist hoor....)
Ik heb trouwens een heel leuk shirtje in den aanbieding nu, misschien iets voor Stef?quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:59 schreef Incantrix het volgende:
Sorbootje, wat verdrietig dat jullie nacht zo naar was.. Moedig van je om het zo te laten, soms is het doel geen oorlog waard, zeg maar
McLaura, joh, bij jou heeft dat dus ook wel prima uitgepakt! Hihi, Stef en Thijs de reuzenbaby'sNu weet ik ook waarom ik bij jou wél kleertjes kan kopen..
groot gelijk!quote:Op zaterdag 10 april 2010 15:52 schreef simmu het volgende:
en daar gaan we al met het "laat maar met de richtlijnen"
er was me op het hart gedrukt om vooral de regelmaat die hij gewend was aan te houden en hem niet te snel uit bed te pakken als hij onrustig is. maar het arme kind kalmeerde pas na geknuffel van mij, dus mooi niet dat ik hem laat huilen! nu ligt hij (na een flesje en geknuffel) te slapenuiteraard stom gedoe met een apotheek die zijn medicijn niet op voorraad heeft, dus ik ben gelijk vandaag veel alleen met de dame en de heer.
Ik vind het echt zo belachelijk, in het ziekenhuis krijgen de kindjes alle zorg en daarna worden de ouders in het diepe geworpen en moeten ze het allemaal maar uitzoekenquote:maar goede genade zeg! wij weten wat te doen, maar het zal je eerste kindje maar zijn die je zo meekrijgt uit het ziekenhuis. we kregen wat foldertjes in de handen geduwd (die elkaar tegenspreken) en dienden op te schieten want zijn kamertje was nodig voor een ander kindje. en succes ermee! geen kraamzorg, geen thuishulp (want weekend) geen niks en enkel de mededeling dat we maar moesten bellen voor een controleafspraak volgende week.
Bronquote:Leet, oftewel l33t of 1337 enzovoort, is een internetschrijfwijze van overwegend Engelse fonetische klanken door ze te vervangen door andere tekens die enige uiterlijke overeenkomst hadden. Het woord l33t is een verbastering van elite.
Mijn linker bekken helft een flinke klap gehad (mijn hele linker helft van mijn lichaam) maar is niet gebroken gelukkig. Ik mag echt van geluk spreken dat het alleen maar een breuk is aan mijn sleutelbeen. Ach ja geschrokken wel maar ik vind het veel erger dat mijn dochter aan kwam lopen toen ik op straat lag en de ambulance er was. Mijn meisje was compleet in paniek en mocht niet bij me van de ambulance broederquote:Op zondag 11 april 2010 08:56 schreef Keshet het volgende:
Jemig Faja!![]()
Dat is even schrikken! Ik hoop dat je niet al te veel last van je sleutelbeen hebt; uit ervaring weet ik dat het echt goed pijnlijk kan zijn! Je hebt geen hersenschudding hoop ik?
Dapper dat je blijft proberen bv te geven. Hopelijk blijft dat te doen.
Hoe is het behalve het lichamelijke letsel? Erg geschrokken? Hopelijk knap je snel op!![]()
Durf het bijna niet te vragen maar: Hoe is het nu met je bekken?
Ach jee, wat een verhaal!quote:Op zondag 11 april 2010 13:24 schreef Faja-Lobi het volgende:
ik wil niet te veel offtopic gaan hier want het gaat niet over mij als moeder maar over kleine babies, maar ik zou echt niet weten wat daar de reden voor was. Had haar graag zelf gerust gesteld.
Check. Ivan poept heel vaak, het is heel dun, het is zuur en het is soms groen. Ook heeft hij luieruitslag terwijl hij die nooit heeft. Hij bijt in de speen van zijn fles en hij kwijlt erger dan normaal, maar er valt nog geen tandje te bespeuren. Mette van wickie heeft net hetzelfde doorgemaakt. Dat heeft twee weken lang geduurd waarin ze helemaal niet zichzelf was en ook bij haar is nog geen tand te zien.quote:Zijn er trouwens meer babies met waterdunne groene poep die het liefst overal op bijten? Hoort dunne groene poep bij tandjes?
Ik heb net van de Hema een knisperboekje gekocht met daarin een spiegeltje en zo. Ivan heeft er nog niet mee gespeeld, maar bij mijn neefje was zo'n boekje lange tijd favoriet.quote:Op zondag 11 april 2010 13:47 schreef Incantrix het volgende:
Het ventje is volgens mij trouwens ook toe aan wat uitdagender speelgoed. Iemand nog tips? Boxspiraal hebben we, zat te denken aan een activitycentre ofzo. Iemand ervaring mee?
Harry heeft een babygym te leen van zijn oma. Nou ja, gym: er hangen 3 dingen aan die wiebelen. HIj vindt het heel erg leuk om naar te kijken en omdat hij zelf zo'n wapperaar met armen en benen is, slaat hij dus regelmatig per ongeluk tegen zo'n ding aan dat dan weer gaat wiebelen waar hij dan weer gefascineerd naar kijkt.quote:Op zondag 11 april 2010 14:25 schreef leonieke het volgende:
Wanneer begonnen jullie kleintjes eigenlijk om te kijken naar speelgoed?
Dat groene stoeltje heb ik ook van mijn zus gekregen. Ik kan al niet wachten tot Thomas er kan in zitten. Zó schattig gewoon![]()
Doet hij dat al lang? Thomas is nu 5 weken en het is eigenlijk nog maar een paar dagen dat hij wat langer wakker blijft na het eten, maar dan ligt hij eigenlijk gewoon wat te zwaaien met zijn armen en benen omdat hij nog geen enkel speeltje vastneemt of naar kijkt.quote:Op zondag 11 april 2010 14:35 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Harry heeft een babygym te leen van zijn oma. Nou ja, gym: er hangen 3 dingen aan die wiebelen. HIj vindt het heel erg leuk om naar te kijken en omdat hij zelf zo'n wapperaar met armen en benen is, slaat hij dus regelmatig per ongeluk tegen zo'n ding aan dat dan weer gaat wiebelen waar hij dan weer gefascineerd naar kijkt.
Ik wil nog een filmpje posten want hij babbelt er ook tegen, net als dat hij hele verhalen vertelt tegen mij en lacht met geluid, maar ik heb nog niet uitgevonden hoe ik dat moet doen.
en ik wist ook niet hoe de filmpjes van de camera gehaald moesten worden maar dat heeft manlief gisteren gedaan
Al meteen, en het was letterlijk alleen nog maar kijken. Ivan vond zijn mobiel fantastisch en raakte ook gauw gehecht aan zijn slaapknuffeltje. Daarna kwam het voelen (met handen en mond). Nu (hij is bijna 5 maanden oud) kan hij ook trekken en slaan. Dat maakt speeltjes waar geluid uit komt leuk. De Hema-boxspiraal vind ik dan ook geweldig omdat er uit elk beestje een ander geluid komt. Een beestje piept, een ander beestje knispert, weer een beestje rammelt meer en in een zit een belletje.quote:Op zondag 11 april 2010 14:25 schreef leonieke het volgende:
Wanneer begonnen jullie kleintjes eigenlijk om te kijken naar speelgoed?
Wat een geweldig beest! Waar heb je het vandaan?quote:Op zondag 11 april 2010 14:35 schreef Twinkly het volgende:
Niels is helemaal weg van zijn knisperboekjeskoe, ze rammelt, er zit een spiegeltje in en ze is van allemaal verschillende materialen gemaakt. Ook al liggen er meerdere speeltjes in zijn box, de koe wordt altijd weer gepakt.
[ afbeelding ]
Met 41 weken.quote:Op zondag 11 april 2010 14:58 schreef Twinkly het volgende:
Ongeveer in de 6e week begon Niels belangstelling te krijgen voor zijn omgeving, we hadden toen nog geen mobiel in de box, maar hij was compleet geobsedeerd door onze zwarte kast tegen een witte muurEen mobiel hadden we pas in week 8.
Met hoeveel weken is Thomas geboren? Dat scheelt ook nogal wat in wanneer ze belangstelling krijgen voor de omgeving! Niels is geboren met 38 weken.
Niet voor het één of het ander, maar een verse Thomas zou soms wel eens aangenaam zijnquote:Op zondag 11 april 2010 15:01 schreef Ssserpente het volgende:
Hihi, Leo, wat zeg je dat leuk: verversen. `Zo, deze is aan vervanging toe, hij begint een beetje muf te ruiken. Heeft u misschien een verse voor mij?´
Dat zeggen ze, maar Ivan kon zijn mobiel al heel gauw waarderen. Dat heb je wel door doordat hij met z'n ogen/hoofd de beestjes volgt. Op dit filmpje was Ivan 8 weken oud, en toen vond hij z'n mobiel al een hele tijd leuk:quote:Op zondag 11 april 2010 14:56 schreef leonieke het volgende:
Mja, al meteen is toch moeilijk aangezien een kind nog niet onmiddellijk ziet? Ze zien pas gemiddeld na 6 weken het kleur rood en in het begin zien ze enkel donker en licht.
Pff, goede vraag! Volgens mij vrij laat, omdat het grijpen eerst nog heel ongericht is. Ik herinner me dat Ivan op een bepaald moment zijn flesje vast wilde houden. Op dat moment was hij bezig met gericht grijpen/vastpakken. We zijn met flesvoeding begonnen toen hij 3 maanden oud was.quote:Wanneer kwam het voelen ongeveer want ik heb nu de indruk dat Thomas voornamelijk gefascineerd is door ramen (hoogstwaarschijnlijk omdat hij voornamelijk licht en donker ziet).
Ik moet er ook even aan toevoegen dat Ivan in het begin alleen maar sliep en tussendoor niet zoveel 'deed'. Het is niet alsof hij meteen in de box lag te schaterlachen om zijn mobiel.quote:Op zondag 11 april 2010 14:58 schreef Twinkly het volgende:
Ongeveer in de 6e week begon Niels belangstelling te krijgen voor zijn omgeving, we hadden toen nog geen mobiel in de box, maar hij was compleet geobsedeerd door onze zwarte kast tegen een witte muurEen mobiel hadden we pas in week 8.
Met hoeveel weken is Thomas geboren? Dat scheelt ook nogal wat in wanneer ze belangstelling krijgen voor de omgeving! Niels is geboren met 38 weken.
M'n lief gooide toen we net in ons nieuwe huis zaten koffie tegen een witte muur. Ik ben diezelfde dag nog naar de Praxis gegaan om verf te kopen en de muur te witten.quote:Op zondag 11 april 2010 14:59 schreef Ssserpente het volgende:
Hm, Lente had en heeft nog steeds geen favoriet speelgoed. Ik zou ook niet goed kunnen zeggen wat ze nou echt leuk vindt. Als het maar lawaai maakt als je ermee op tafel of op de grond slaat.
Claudia, ik las iets over Ivan, eten en een muur. Ik zag wat dat betreft ook zo vreselijk op tegen Lente d´r eerste hapjes.Dat geknoei: eten op de grond, in d´r haar, tegen de muur..!
Foto´s van kinderen met spaghetti in hun haar vind ik ook echt vreselijk.
![]()
Gelukkig valt het, óók met Rapley, best wel mee. En ik kan er vrij ontspannen mee omgaan, al zeg ik het zelf. Al moet ik me daar echt van bewust blijven, want aan een panische poetsmuts als moeder heeft ze ook niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |