abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:32:49 #1
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79761135
Vorige deel:http://forum.fok.nl/topic/1432066/1/360#79760947

Kleine babietjes

08 oktober 2009: 'minisproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

Met als laatste posts:

Het kleine babietjes topic (0 tot 6 mnd) Deel 35

[ Bericht 2% gewijzigd door RockabeIIa op 05-04-2010 21:22:18 ]
pi_79761194
daar zijn we weer
pi_79761242
Maat 2 is van 3 tot 6 kilo. Ze weegt nu 5 maar ik vind maat 3 beter zitten (van 4 tot 9 kilo).
Ik heb ze liever wat ruimer.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:35:07 #4
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79761264
Met als laatste posts:
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:21 schreef lily het volgende:
Leah zit al een tijdje in maat 3 luiers
[..]

oh, 2360. Dat valt dan nog mee inderdaad (geen prematuurgewicht bedoel ik)
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:28 schreef amaranta het volgende:
Gaat snel zeg lily. Ach, straks blijven ze best lang steken in 5.
Fabi is maar een mager menneke. 2 past nu lekker, maar heb 3 ook al in huis.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:29 schreef amaranta het volgende:
Valt me trouwens op, hoe groter de maat, hoe minder luiers in de verpakking. Ook wel logisch, aangezien ze als het goed steeds minder per dag nodig hebben. Maar ze blijven helaas wel even duur.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:35:54 #5
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79761304
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:34 schreef lily het volgende:
Maat 2 is van 3 tot 6 kilo. Ze weegt nu 5 maar ik vind maat 3 beter zitten (van 4 tot 9 kilo).
Ik heb ze liever wat ruimer.
Ik doe dat ook altijd. Een maatje groter. Maar ik weet niet eens of Fabi de 5 kg wel haalt. Morgen CB dan zullen we het weten.
pi_79761371
krijgt ie prikjes?

en morgen....

morgen is mijn laatste zwangerschapsverlofdag
Het is ongelooflijk omgevlogen!!!!!!!!!
pi_79761516
Spannend weer amaranta, en succes met de prikjes idd

minke heeft ook nog (of eigenlijk pas net) maatje 2, die is ook net pas 5 kilo maar met een klein kontje en weinig buik past dat nog prima....
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:00:52 #8
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79762686
Amaranta: Was niet lullig bedoeld naar jouw toe hoor Sorry als dit wel zo overkwam

Lily: Tessa was wel een prematuurgewicht kindje (dysmatuurbaby) Valt wel mee in vergelijking met de kids van simmu en teigetje, maar het was en is nu nog een klein poppetje
Morgen je laatste verlofdag Geniet er nog maar lekker van
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:04:03 #9
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_79762866
R heeft gewoon maat 2 en die zitten nog best ruim, vind ik. Palkkers echt tegen elkaar op zijn buikje. En hij was bijna 6 kilo een week of twee geleden.

Amaranta , ik leef weer, ik ga je een nieuw voorstel doen.
pi_79763614
Oh Mamapapa, lees nu dat het hier ook over het gewicht van Tessa gaat, tjeempie toevallig.
Mette was ook een dysmatuurtje (ze noemde haar een rand-dysmatuur), ze was 2450 bij 41+1 weken. Ik schrok best wel na de geboorte, ze moest ook een uur in de couveuse maar alles was gelukkig ok en ze mocht er toen weer uit.
Ze is nu nog steeds een minibaby, zal ze altijd wel blijven. Klein maar fijn zeggen we hier en lekker handzaam
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:19:29 #11
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79763802
Denk dat Evie ook ongeveer 6 kg is, ,maat 62 kleertjes en ook mt 2 pampers...
(geloof wel het laatste pak; heb nog 3 pakken in mt 3 staan)...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79763991
Ik geloof dat ik niet veel verstand heb van prematuur babies
pi_79764099
Ik kijk al uit naar donderdag zodat we weten hoeveel thomas weegt en hoe groot hij is. We hebben hem vanavond gewogen en dat was rond de 4,4kg, maar wel net na het eten. Jammer dat we geen lintmeter hebben anders had ik hem al eens gemeten ook
pi_79765472
Leonieke, ik pak altijd een bolletje wol dat ik naast hem leg en op de juiste lengte afknip. Daarna leg ik dat touwtje naast een lineaal of zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79768667
Niels ligt al 2 uur te slapen in een slaapzakje met lange mouwen ipv in de Puckababy, de mouwen zijn zo zwaar dat hij daarnet met zijn arm recht omhoog in de lucht lag
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:46:24 #16
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79768947
Voor de pasfoto van Harry: klik hier
Disclaimer: klikken op eigen risico; ik vergoed geen schade door lachen, rammelende eierstokken of what so ever...
pi_79770409
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:46 schreef Asyniur het volgende:
Disclaimer: klikken op eigen risico; ik vergoed geen schade door lachen, rammelende eierstokken of what so ever...

nu moet ik ook een jongetje
pi_79771301
Harry!

Rienk zit al een paar weekjes in maat 3. Past erg goed! We hebben babydry en activefit, maar merk niet zoveel verschil (kan ook komen omdat zoonlief niet poept )

Ik ga gauw koesen. Vandaag was een rotdag met een voornamelijk dwarse, huilende, mopperende baby. Geen idee wat er was. Ik haalde hem om 14:00 van bed en het was mis. Bv loopt weer voor geen meter maar gelukkig kon hij zonet nog wel heerlijk lachen.

Welterusten en tot morgen!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 30 maart 2010 @ 23:35:16 #19
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79771406
Wat een dag!

* 1 kilo mijlpaal bereikt;
* Voor het eerst door papa in en uit de couveuse getildl (Ik mag morgen en ik vind 't eng!)
* De babykamer is gekocht;
* Voor het eerst een rompertje aan! Het FOK! rompertje om precies te zijn!

Voor slechte foto's: Zie het foto-topic.
A grand adventure has begun.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 23:41:20 #20
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79771662
voor teigetje!
hopelijk heb ik binnenkort tijd om 2 topic gerug te lezen...

*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 31 maart 2010 @ 07:47:10 #21
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79775682
ahhh wat allemaal goed nieuws over Teigetje zeg! zo blij voor jullie Keshet! suc6 vandaag met het optillen van je kleine meisje; weer een mijlpaal, eigen rompertje aan en opgetild worden door papa en mama... super zeg!

@Asy; ik zag je mooie pasfoto net in het fototopic; wat leuk zeg! mooi piekhaar en wat een ontzettend tof koppie!

@Vlindur; Evie poept ook bijna nooit... tnt heb ik maar 1 keer (in bijna 4 maanden) de kleertjes vies gehad...
*heeft een ultranette baby haha *

en Evie ligt wederom lekker uit te slapen... heerlijk hoor! Ik heb vandaag en morgen weer late dienst; dus straks na de fles nog ff een dutje doen.
pi_79775787
Goedemorgen!

Ik heb mijn eerste twee werkdagen overleefd! Met Isa ging het goed op het kdv, toen ik haar gisteren ophaalde lag ze in de box naast een ander meisje te lachen! Wel wennen hoor, die nieuwe combi..

Lily, geniet vandaag nog even van je laatste verlofdag!!

Amaranta, succes bij het cb vandaag, met de prikjes!

Teigetje 1 Kilo!!! En een rompertje aan!! Wat een mijlpalen!

Over luiers, hier ook nog maatje 2 en zit nog prima. Koop wel de volgende keer maatje 3 voor de zekerheid.
pi_79776014
Keshet, wat fijn dat jullie steeds meer mogen met Teigetje... lijkt me ook superspannend hoor En gewoon een kilo, te gek!
N_U fijn dat het zo goed ging met Isa op het kdv!
Lily geniet van je laatste verlofdagje met je kleine grote meid! Gelukkig meteen alweer pasen met een lang weekend, da's dan wel lekker om te wennen.

Hier niet zo'n geweldige nacht gehad... gisteravond duurde het na het flesje van 21.30 uur niet heel lang en Minke sliep als een roosje, maar liep ook te winden als een bouwvakker... vannacht had ze wel erg veel last van haar buikje met als gevolg dat ik er om 2.45 uur uit was om haar rustig te krijgen, wat uiteindelijk pas echt lukte met een flesje... daardoor natuurlijk weer het hele "schema" in de war, maar dat merken we verder wel vandaag. Gelukkig geen diarree in de luier vanochtend en ook geen koorts maar lekker blij meidje met honger (weer volle fles erin) dus gewoon naar het kdv gebracht. Hoop dat het goed gaat en dat ze niet opgehaald hoeft te worden. Kan ik rustig op mijn werk uitslapen
pi_79776048
Geweldige pasfoto, Asyniur. Wat een schatje zeg Om op te vreten.

Ik weet, ik had gewoon mijn mond moeten houden maandag
Ik zei nog hier dat mijn baby niet "mutste" 's nachts (gewoon drinken en weer verder slapen). Nou, sinds twee nachten niet dus.
Gisternacht vanaf 2.00 liggen mutsen. Drinken, maar daarna; mopperig, huilerig, persen. Ik kreeg haar niet in slaap.
En vannacht vanaf 1.00 zelfs. Ik heb nauwelijks meer geslapen vanaf die tijd

Ik met mijn grote mond..
pi_79776077
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:42 schreef Twinkly het volgende:
Niels ligt al 2 uur te slapen in een slaapzakje met lange mouwen ipv in de Puckababy, de mouwen zijn zo zwaar dat hij daarnet met zijn arm recht omhoog in de lucht lag
Oh, wat goed, zeg! Ivan heeft bij zijn opa en oma prima geslapen zonder mouwen, maar gisteravond wilde hij toch weer niet in slaap vallen. Ook werd hij pas 's nachts wakker om 1:00 uur toen we het zonder mouwen probeerden.

Je hebt het slaapzakje van oeke, toch? Weet je misschien waar zij het vandaan heeft?
  woensdag 31 maart 2010 @ 08:35:18 #26
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79776150
mama papa ik voelde me helemaal niet aangevallen, excuses als ík juist die indruk heb gewekt.
Ik bedoeld eigenlijk te zeggen dat Fabian maar een scharminkeltje, vergeleken bij zn zus. Die was vanaf de geboorte al een kleine dikke pad , en dat terwijl Fabian juist een halve kg zwaarder was. Maar hij is gewoon heel smal,net zoals zn vader en Eva heeft meer mijn bolle toet.

Die pasfoto

Hoera voor Niels, wat ontzettend knap en stoer dat hij in een slaapzak met lange mouwen heeft geslapen.

Lily, dat is precies de reden dat ik hier niks meer post over nachtgedrag. Ook zeg ik niks meer als mensne er naar vragen. Meestal mompel ik wat, in de hoop dat ik niet over me afroep
pi_79776728
Lily, hier 't zelfde. Ik had laatst ook geroepen dat Isabeau nooit moeilijk deed 's nachts... Nou dat zeg ik nóóit meer!

Net weer een extréém vrolijk meisje op het kinderdagverblijf afgegeven. Ze moet echt wel pijnlijke kaken hebben aan het eind van de dag. Wat kan dat kind lachen zeg...
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:12:20 #28
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79776840
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:05 schreef Sorbootje het volgende:
Lily, hier 't zelfde. Ik had laatst ook geroepen dat Isabeau nooit moeilijk deed 's nachts... Nou dat zeg ik nóóit meer!

Net weer een extréém vrolijk meisje op het kinderdagverblijf afgegeven. Ze moet echt wel pijnlijke kaken hebben aan het eind van de dag. Wat kan dat kind lachen zeg...
Ik ben ook min of meer bij de deur afgedankt, zonet door Eva. Fabian is gelukkig nog thuis.
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:21:03 #29
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79777027
Ow lily, je laatste verlofdag
En Leah, 's nachts moet je niet mutsen hoor!
ik zie er ook een beetje tegenop om over een maandje weer aan het werk te gaan...
Waarom mag je niet een half jaartje bij je baby blijven als moeder zijnde?

nieuwe_user, fijn dat het zo goed ging

EN Teigetje gaat ook al zo goed!
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:22:59 #30
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79777070
N_U daar ben je dan! Fijn dat het werken lekker is gegaan en dat Isa het goed heeft gedaan !!!

En Keshet Teigetje een KILO!!! Wauw!!!

Lijnloos voor jullie nacht... die kunnen toch ellendig zijn zo.

Alexa zit trouwens inmiddels in maat 4 van luiers en nu tussen 62 en 68 in. Maar dat is niet zo gek, ik zag net dat ik hier over een paar dagen ook weg moet ... Alexa gaat toevallig ook dit weekend over naar haar eigen slaapkamertje. Zal meer wennen voor mij zijn dan voor haar, vermoed ik...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_79777098
Woahh Teigetje 1 kilo, in een rompertje en voor het eerst door papa opgetild *gaat snel foto's bekijken*

Lily en Sorbootje hopelijk gaan jullie meisjes vanaf vannacht weer lekker slapen na de voeding 's nachts

Arme Minke zo ziekjes, is het niet gek dat ze niet meer mag drinken nu ze zo'n diarree heeft? Ik kan me voorstellen dat alles er zo onverteerd weer uitgaat? Heel veel beterschap voor je meisje Lijnloos

Driekus heeft ons alweer verlaten Woah tot gauw mannetje! Hou toch eens op met zo snel groot worden kinders Niels staat akelig hoog in de lijst!

Niels heeft gewoon de hele nacht in de slaapzak geslapen! Hij werd op de normale tijden wakker en ging ook weer rustig slapen na de voedingen.
Claudia het is deze van Prenatal, alleen dan 70 cm.
Sinds een paar dagen heeft hij, na jullie lofuitingen over pampers, 's nachts een pamper aan die ik niet verschoon. En inderdaad, hij lekt niet door terwijl er 7-8 uur tussen zit! Maar ik moet telkens zo lachen om die enorm opgezwollen luier tussen zijn benen 's morgens
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_79777179
Oh Twinkly, vannacht ging het prima (oh god nu zeg ik het wéér), maar laatst had ik dat een keer, dat ik zei dat het zo goed ging en dat het meteen afgestraft werd..
pi_79777213
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:27 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Twinkly, vannacht ging het prima (oh god nu zeg ik het wéér), maar laatst had ik dat een keer, dat ik zei dat het zo goed ging en dat het meteen afgestraft werd..
Owjeeeeeeeeeee!!!!! Klop af op hout, gooi zout over je schouder, hinkel drie keer in het rond op je linker been, WAAHH!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_79777234
Zullen mijn collega's leuk vinden als ik dat doe
pi_79777274
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:30 schreef Sorbootje het volgende:
Zullen mijn collega's leuk vinden als ik dat doe
Dat wordt een hit op YouTube
pi_79777403
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:46 schreef Asyniur het volgende:
Ik zat hardop te schateren!

Keshet Hoera!

Leander was 2860 gram. Toch ook nog heel klein

Hier een sneu jochie, kan nog steeds niet goed poepen, poept alleen met luier om en dat je zijn beentjes dan in kikkerhouding duwt. En dan of even temperaturen of even masseren met een billendoekje en dan gaat het wel redelijk.
Maar toch sneu...
pi_79777530
Zo vreselijk als de nachtrust er zo bij inschiet (althans dat vind ik toch). Dus een dikke voor Lily en Sorbootje

Asyniur: wat een leuke foto

En een volle plasluier 's ochtends? Ja, dat kennen we hier ook Al moeten we Thomas soms ook 's nachts verversen en ook dan is die luier 's ochtends zo vol.
pi_79777584
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:05 schreef Sorbootje het volgende:
Ze moet echt wel pijnlijke kaken hebben aan het eind van de dag. Wat kan dat kind lachen zeg...

oh, en ik stem ook voor een half jaar zwangerschapsverlof
pi_79777586
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:36 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik zat hardop te schateren!

Keshet Hoera!

Leander was 2860 gram. Toch ook nog heel klein

Hier een sneu jochie, kan nog steeds niet goed poepen, poept alleen met luier om en dat je zijn beentjes dan in kikkerhouding duwt. En dan of even temperaturen of even masseren met een billendoekje en dan gaat het wel redelijk.
Maar toch sneu...
En hier helpt het allemaal niet om Thomas te doen poepen. Ik denk dat we al ongeveer alle houdingen aangenomen hebben en hij zijn beentjes nooit meer zal kunnen strekken omdat we zijn beentjes al zo lang opgetrokken hebben Maar nee, sneu idd. Morgenavond moet hij echt al gepoept hebben of ik vraag iets aan de dokter.
pi_79777615
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:24 schreef Twinkly het volgende:
Niels heeft gewoon de hele nacht in de slaapzak geslapen! Hij werd op de normale tijden wakker en ging ook weer rustig slapen na de voedingen.
pi_79777992
Heeft hij er zelf last van Leonieke? Als hij gewoon blij is, lekker laten zou ik zeggen

Hier gaat het manneke ook niet meer makkelijk slapen na de nachtvoeding helaas... Gelukkig voor mij is die voeding pas tegen 4:00
pi_79777998
tvp
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_79778003
Slaapzak....
vanaf wanneer is dat ook alweer?

En pyjama's
pi_79778030
hoezo?

Leah draagt al sinds haar geboorte een pyjama en slaapzak
pi_79778103
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:58 schreef freecell het volgende:
Heeft hij er zelf last van Leonieke? Als hij gewoon blij is, lekker laten zou ik zeggen

Hier gaat het manneke ook niet meer makkelijk slapen na de nachtvoeding helaas... Gelukkig voor mij is die voeding pas tegen 4:00
Hij zit heel vaak met een heel rood gezicht en opgetrokken beentjes te duwen, maar er gebeurt niets. Arme vriend.

En Thomas slaapt hier ook in een pyjama en een slaapzak (wel slaapzak zonder mouwen). Is veel makkelijker dan dat dekentje wat dat schopt hij toch altijd weg.
pi_79778854
Hier hadden we ook al redelijk snel een slaapzak hoor, ideaal. Hoort ook echt bij haar slaapritme. Zodra de zak aangaat weet ze dat het tijd is om te gaan slapen en dat gebeurt zonder één kik... zonder wil dat niet vaak lukken.

Oh en ik ben alweer thuis, met Minke... ze had zo'n plofbroek (letterlijk, kleren, nek, boxkleed, alles zat onder) dat ze niet meer kon blijven op het kdv. Dus nu maar vervroegd paasweekend, extra extra lang... Gelukkig is ze nog wel redelijk vrolijk, geen koorts en huilen nog met traantjes, dus gaat nog goed, maar moet goed oppassen voor de uitdroging. Kregen van de ha de tip om rooibosthee door de fles te doen (zakje in de melk hangen), iemand daar al eens van gehoord? Ga het zo maar proberen bij de volgende fles...

Niels goed geslapem joh! En zonder lekken!
Alexa alweer bijna een grote baby (in leeftijd, want kwa maten valt het wel mee zo te zien...)
pi_79778881
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:58 schreef freecell het volgende:
Slaapzak....
vanaf wanneer is dat ook alweer?

En pyjama's
Ik heb Rienk eigenlijk al vanaf zn geboorte in een pyjama
En ook ingebakerd, dus denk dat een slaapzak dan ook wel mag Ik ben trouwens ook op zoek naar een met lange mouwen, dus als iemand nog een dikke overheeft?
pi_79779094
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:31 schreef Lijnloos het volgende:
Hier hadden we ook al redelijk snel een slaapzak hoor, ideaal. Hoort ook echt bij haar slaapritme. Zodra de zak aangaat weet ze dat het tijd is om te gaan slapen en dat gebeurt zonder één kik... zonder wil dat niet vaak lukken.

Oh en ik ben alweer thuis, met Minke... ze had zo'n plofbroek (letterlijk, kleren, nek, boxkleed, alles zat onder) dat ze niet meer kon blijven op het kdv. Dus nu maar vervroegd paasweekend, extra extra lang... Gelukkig is ze nog wel redelijk vrolijk, geen koorts en huilen nog met traantjes, dus gaat nog goed, maar moet goed oppassen voor de uitdroging. Kregen van de ha de tip om rooibosthee door de fles te doen (zakje in de melk hangen), iemand daar al eens van gehoord? Ga het zo maar proberen bij de volgende fles...

Niels goed geslapem joh! En zonder lekken!
Alexa alweer bijna een grote baby (in leeftijd, want kwa maten valt het wel mee zo te zien...)
Bah wat naar weer Beterschap met je meisje
pi_79779277
Zielig hoor, zieke Minke! Beterschap!

Isa drinkt sinds maandag de flessen niet meer zo goed leeg.. Ze laat van 1 of 2 flessen per dag wel zo'n 30 cc staan. Normaalgesproken gingen de flessen helemaal leeg, tot de laatste druppel.
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:23:36 #50
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79780677
goeiedagschotel, 6kg schoon aan de haak
de vorige keer haalde hij de 5 nog niet eens (klein maandje terug) en ook flink gegroeid, 58 cm lang is hij nu.
Ben zo trots op mijn tieten met melk zoon!

Wel bijna een aanvaring met de receptioniste gehad. Doos.
Tot zo ver ConfrontatieBureau
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:24:35 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79780710
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:44 schreef NieuweUser het volgende:
Zielig hoor, zieke Minke! Beterschap!

Isa drinkt sinds maandag de flessen niet meer zo goed leeg.. Ze laat van 1 of 2 flessen per dag wel zo'n 30 cc staan. Normaalgesproken gingen de flessen helemaal leeg, tot de laatste druppel.
Komt ze verder wel vrolijk en zo over? Misschien volstaat ze met minder?
Of misschien ligt het wel aan de speen, en gaat het te langzaam voor dr, waardoor ze geen zin meer heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 31-03-2010 12:36:00 ]
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:36:55 #52
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79781201
Beterschap voor Minke

N-U: Tessa heeft dat nu opeens ook, normaal dronk ze echt áltijd haar flessen leeg, maar sinds gisterenavond niet, ben dus ook benieuwd of iemand daar wat van weet?

Kom net uit het ziekenhuis na een preoperatief gesprek (gezondheidscheck) en ik ben goed gezond dus ik heb groen licht voor de narcose van 6 april! Heb meteen gevraagd na hoelang ik Tessa weer kan zien en dat is al zo na 1,5 uur Ben daar erg blij om
Vannochtend al om half 6 wakker gemaakt door Tessa, dus ik ga nu nog even proberen om samen te gaan liggen

pi_79781952
Minke heeft ook wel es van die periodes dat de flesjes effe niet op gaan. Zo hebben we ook wel eens een dagje waarin maar 4 flessen worden gegeven, puur omdat het dan steeds uitloopt met de volgende en dan is de laatste al zo laat dat het niet meer gaat. En toch slaapt ze dan door, dus kennelijk kan dat af en toe prima... ik zou het gewoon lekker zo laten, zolang ze "maar 60 cc" op een dag mist lijkt me dat niet echt problematisch.

Fabi weer goedgekeurd (ben nu wel benieuwd naar het gedoe met de assistente hoor )

M_p, fijn dat je helemaal goed bent gekeurd voor de narcose! En dat ej Tessa al zo snel mag zien na de ingreep.

Mijn miepje ligt nu na haar flesje l;ekker te slapen op haar buikje in de box naast me. Net voor de fles hele bolle buik en toen gingen de sluizen weer open.... buikje wel weer soepel maar er stond gewoon letterlijk een sloot in de luier Tja, en dan krijg je daar weer honger van dus snel flesje erin. Nu met rooibos-thee-geweekt... ben heel beniuewd of het iets uithaalt.
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:12:03 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79782617
Oh, ze was nogal koppig. De arts had gevraagd of ik Eva de volgende keer mee wilde nemen om te wegen en meten, ivm wat vragen die ik had gesteld.
En ik zei meteen tegen de receptioniste ofzoiets, dat een woensdag niet kon omdat Eva dan op het kdv zit.
Maar ze bleef maar, over die woensdag, dat het perse dán moest, en dat Eva eind mei al een afspraak had staan, en dat er dan een andere wijkverpleegkundige was, en dat dat niet handig was.
En ik bleef maar, ja maar de ARTS wil haar zien. En op woensdag kan ik haar niet meenemen.
Maargoed, uiteindelijk moest de arts erbij komen. En toen was de extra meetafspraak zo gemaakt
pi_79783044
Ah zo... ja daar zou ik ook niet echt vrolijk van worden... Luisteren...

Mijn man heeft net nog maar even de ha gebeld, omdat we het toch niet echt vertrouwen allemaal. Het is ook maar zo'n klein ding en dan zoveel (en al zo'n tijd) diarree... niet goed! Gelukkig belt ie zo terug tijdens het telefonisch spreekuur... hopelijk kunnen we daar het paasweekend mee door.
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:30:22 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79783336
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:22 schreef Lijnloos het volgende:
Ah zo... ja daar zou ik ook niet echt vrolijk van worden... Luisteren...

Mijn man heeft net nog maar even de ha gebeld, omdat we het toch niet echt vertrouwen allemaal. Het is ook maar zo'n klein ding en dan zoveel (en al zo'n tijd) diarree... niet goed! Gelukkig belt ie zo terug tijdens het telefonisch spreekuur... hopelijk kunnen we daar het paasweekend mee door.
Dat is zeker niet goed, belangrijk is, om voor nu in de gaten te houden dat ze geen uitdrogingsverschijnselen vertoond. Ingevallen fontanel of juist dat de huid blijft staan omdat die te droog is.
pi_79783345
Amaranta, bah zulke mensen
Minke snel beter worden hoor hopelijk krijgen jullie een antwoord waar jullie wat mee kunnen

Vanmorgen had ik een mega vieze stink luier ( poep was oranje achtig van de wortels) En t zat nog half door zijn slaapzak verspreid ook Heb maar besloten dat Jamie tot dat hij zindelijk is aan de flesvoeding moet, scheelt een hoop vieze stinkluiers
pi_79783491
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Komt ze verder wel vrolijk en zo honger? Misschien volstaat ze met minder?
Of misschien ligt het wel aan de speen, en gaat het te langzaam voor dr, waardoor ze geen zin meer heeft?
Ja ze is verder wel heel vrolijk en wakker. De fles van net ging wel helemaal op, dus ik denk dat ze gewoon wat minder wil.

Oh en Fabian 6 kilo! Hij groeit lekker!

MP, fijn dat je helemaal goedgekeurd bent!
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:34:57 #59
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79783500
ahhh minke een beetje ziekjes, arme meid.... ik hoop dat je snel opknapt

@Amaranta; wat een irritante receptioniste zeg!!
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:35:22 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79783516
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:30 schreef martine1984 het volgende:
Minke snel beter worden hoor hopelijk krijgen jullie een antwoord waar jullie wat mee kunnen

Vanmorgen had ik een mega vieze stink luier ( poep was oranje achtig van de wortels) En t zat nog half door zijn slaapzak verspreid ook Heb maar besloten dat Jamie tot dat hij zindelijk is aan de flesvoeding moet, scheelt een hoop vieze stinkluiers
Misschien heb je het al verteld, maar waarom niet gewacht tot 6 maanden?
Ik kan me nog herinneren van Eva dat ze wortel echt smerig vond, nog steeds overigens.
Wij gaven overigens wel rapleywortels, dus hele brokken.
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:36:41 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79783559
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:34 schreef NieuweUser het volgende:

[..]

Ja ze is verder wel heel vrolijk en wakker. De fles van net ging wel helemaal op, dus ik denk dat ze gewoon wat minder wil.

Oh en Fabian 6 kilo! Hij groeit lekker!

MP, fijn dat je helemaal goedgekeurd bent!
oh, wat een kromme zin van mij, er staat honger maar ik bedoelde natuurlijk, komt ze vrolijk over
pi_79783579
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:30 schreef martine1984 het volgende:

bah!
Ik bedacht me hetzelfde met de borstvoeding toen ik vorige week zijn poep haast niet van zijn billen kreeg nadat hij voor het eerst pap gehad had. Maar nu merk ik geen verschil meer.

Niels heeft een klein beetje een rood piemeltje, aan het topje zeg maar, ik verschoon hem nu maar heel erg vaak. Iemand nog een tip wat ik verder kan doen? In de soda hangen gaat zo moeilijk
pi_79783686
Fabian goed gekeurd en CB receptionistes...hm, tja...wat kan ik zeggen...ik zeg maar niks.

en beterschap voor Minke!
pi_79783739
gewoon schoonhouden Twinkly (met water) en er niet teveel aankomen. Schoonhouden en met rust laten (en bij bloed even laten nakijken)
pi_79783796
Ik heb Leah vanochtend ook gewogen; 5800 gram alweer!
pi_79783886
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:41 schreef lily het volgende:
gewoon schoonhouden Twinkly (met water) en er niet teveel aankomen. Schoonhouden en met rust laten (en bij bloed even laten nakijken)
Ok, dankje Ik durf ook echt niet aan de voorhuid te zitten om te proberen of die al kan schuiven want heeft daar een operatie aan overgehouden...

Zo Leah wat wordt je al groot!
pi_79784136
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:42 schreef lily het volgende:
Ik heb Leah vanochtend ook gewogen; 5800 gram alweer!
Da's een flinkerd zeg! Maar ze is ook al best lang toch?
pi_79785128
Lengte heb ik niet gedaan maar ze was 2 weken geleden ofzo 62 cm. Ik verwacht niet dat daar erg veel verandering in is gekomen.
pi_79786381
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:35 schreef amaranta het volgende:

[..]

Misschien heb je het al verteld, maar waarom niet gewacht tot 6 maanden?
Ik kan me nog herinneren van Eva dat ze wortel echt smerig vond, nog steeds overigens.
Wij gaven overigens wel rapleywortels, dus hele brokken.
Jamie is nu 5,5 maand en hij kijkt het eten uit onze mond. Dus hij was er echt aan toe. Vandaar dat we begonnen zijn. Hij vind worteltjes heerlijk en heeft geen darmkrampjes ervan dus gaat heel goed. Maar net als alle kids gaat hij stinken als ze normaal voedsel krijgen. Mijn laatste opmerking over pas normaal eten als hij zindelijk is, was als grapje bedoelt.
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:44:34 #70
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79786550
Keshet, wat goed!! Een kilo alweer!

Asy, OMG, wat is hij schattig!!

Amaranta, irritant mens zeg! Wij hadden laatst ook al zoiets, we wilden de vaste CB-dag (maandag) omwisselen voor de fonderdag. Nou, poe, dat was toch éigenlijk niet de bedoeling hoor! Fijn dat je kleine man het goed doet verder..

Lijnloos, al iets gehoord? Goed dat je gebeld hebt!

Lily, dikke voor jou!

MP, spannend joh! Fijn dat je snel je kleine meid weer mag zien..

Niels, wat ga je goed!

En nu hou ik op, bij alles wat ik schrijf vraag ik me af of ik het wel goed heb onthouden, want Stef heeft me aangestoken en ik heb heel veel watten in mijn hoofd Stef is aan de beterende hand, geen koortsaanvallen meer en hij zit ook wat minder verstopt! Nu zijn mama nog..
3!
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:45:51 #71
95408 Incantrix
pi_79786603
Owja, Martine, wat cool dat jullie met hapjes bezig zijn! Lijkt me echt heel leuk
3!
pi_79786622
Groeit lekker door iig
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:50:20 #73
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79786805
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:40 schreef martine1984 het volgende:

[..]

Jamie is nu 5,5 maand en hij kijkt het eten uit onze mond. Dus hij was er echt aan toe. Vandaar dat we begonnen zijn. Hij vind worteltjes heerlijk en heeft geen darmkrampjes ervan dus gaat heel goed. Maar net als alle kids gaat hij stinken als ze normaal voedsel krijgen. Mijn laatste opmerking over pas normaal eten als hij zindelijk is, was als grapje bedoelt.
Dat snap ik, het zou natuurlijk zot zijn als je zolang zou wachten met vast voedsel.
Maar ik was even in de veronderstellinng dat hij jonger was.
pi_79786959
Bleh Incantrix... Koortsaanvallen zijn vervelend... Succes.
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:01:04 #75
95408 Incantrix
pi_79787236
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:54 schreef freecell het volgende:
Bleh Incantrix... Koortsaanvallen zijn vervelend... Succes.
Thnx Jij alweer wat opgeknapt? Wel handig dat ik ze nu zelf heb op zich, we hadden bij Stefs gil-aanvallen al wel bedacht dat het misschien plots oplopende koorts
zou zijn, maar nu weten we het zeker
3!
pi_79787413
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:01 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Thnx Jij alweer wat opgeknapt? Wel handig dat ik ze nu zelf heb op zich, we hadden bij Stefs gil-aanvallen al wel bedacht dat het misschien plots oplopende koorts
zou zijn, maar nu weten we het zeker
nee, eerder afgeknapt dan opgeknapt hier.... zie [OUD] Hoe gaat het met ons? #6

Mja, TARA weet nu ook waarom Leander zo sneu was een week geleden maar koorts is echt storend.
pi_79787544
Wij gaan komend weekend met rapley beginnen. Eén week te vroeg, maar dat lijkt me niet zo'n probleem. Ik wil het gewoon niet samen laten vallen met het Isabeau-gáát-uit-fles-drinken-weekend.
pi_79787764
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat snap ik, het zou natuurlijk zot zijn als je zolang zou wachten met vast voedsel.
Maar ik was even in de veronderstellinng dat hij jonger was.
ik denk ook vaak dat hij nog een heel klein ventje is, maar dan kijk ik op de kalender en dan kom ik toch al weer aaan 5,5 maand.

Moet toch misschien maar eens uit zoeken wat rapley is. Heb namelijk geen idee behalve dan dat het geen fijn gemalen voedsel is

Sorbo succes met de eerste hapjes, is erg leuk.... en 1 week maakt niks uit hoor. (vroeger kregen wij met 4 maanden al... en ik ben er in ieder geval niet slechter van geworden.)
pi_79787792
Freecell wat zwaar bluh. Als het morgen niet minder is moet je van mij naar de dokter

Icantrix ook al ziek, snel opknappen hoor Volgende keer kun je beter ziek worden voordat Stef ziek wordt, weet je precies wat er komen gaat
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:08 schreef Sorbootje het volgende:
Wij gaan komend weekend met rapley beginnen. Eén week te vroeg, maar dat lijkt me niet zo'n probleem. Ik wil het gewoon niet samen laten vallen met het Isabeau-gáát-uit-fles-drinken-weekend.
Ik zat al aan jullie te denken ivm bijvoeding en dat weekend. Leuk dat jullie komend weekend gaan beginnen , Isabeautje aan de banaan en broccoli

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 31-03-2010 14:20:58 ]
pi_79787868
Voor je 't weet zit ze aan de Isabeauterham!
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:17:37 #81
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79787896
dat wordt spannend komend weekend sorboo! ik hoop echt dat het goed gaat!

beterschap voor de zieke mama's en kindjes.... echt niet leuk...

Evie gaat zo naar het KDV en ik aan het werk; misschien kom ik vanavond tijdens het kolven nog ff binnenwippen
pi_79788005
Voor jullie allemaal dit weekend al gaan duimen.

DIT weekend start Rapley

VOLGEND weekend FLES

pi_79788010
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:14 schreef martine1984 het volgende:

[..]

ik denk ook vaak dat hij nog een heel klein ventje is, maar dan kijk ik op de kalender en dan kom ik toch al weer aaan 5,5 maand.
daar heb ik ook altijd last van

En inderdaad, ze moesten ergens een streep trekken, maar een week meer of minder maakt niets uit. Helemaal omdat de meeste kinderen geboren worden tussen de 37 en 42 weken, daar zit meer dan een maand tussen. Het ligt er ook aan wanneer het kindje er zelf aan toe is.
Hier staat uitgebreid beschreven wat de Rapley methode inhoudt.
pi_79788294
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:20 schreef Sorbootje het volgende:
Voor jullie allemaal dit weekend al gaan duimen.

DIT weekend start Rapley

VOLGEND weekend FLES

verwarrend....
Kan je het nog één keer duidelijk uitleggen, waneer fles?
pi_79788804
Nou voor jou dan. Op 9 april a.s. gaat Isabeau uit de fles drinken.
pi_79791017
quote:
Sorbo succes met de eerste hapjes, is erg leuk.... en 1 week maakt niks uit hoor. (vroeger kregen wij met 4 maanden al... en ik ben er in ieder geval niet slechter van geworden.)
Ik heb de oudste ook met 4 maanden al bijgevoed. Wist ik veel (OUD bestond nog niet ) Ik volgde gewoon wat het cb zei, en wat iedereen deed.
pi_79791037
Haha, ik blijf lachen om het Isabeau-gaaaaat-echt-wel-uit-de-fles-drinken-complot-theorie... Maar ik ga dan ook erg voor je duimen!

Arts heeft teruggebeld en vond het allemaal nog wel ok klinken, traantjes zijn er nog, tong is nog nat, ze is nog erg alert... alleen de plasluiers zijn niet meer te controleren, maar ga er vanuit dat die er ook heus nog wel zijn.
Ze slaapt wel heel veel nu, ritme is een beetje slapen (op buik, helemaal hip nu), wakker worden door pijn in buik dus huilen, buik legen, schone luier, huilen want honger, flesje, weer slapen... Maar goed, beter dan de hele tijd huilen van de pijn of zo... nu komt ze eindelijk een beetje aan haar rust toe. En mocht het erger worden dan mogen we gewoon langskomen van de huisarts, ze begreep in elk geval de bezorgdheid wel
En tip om OSR te gaan halen om de darmen een beetje tot rust te brengen... straks maar effe doen dan.
pi_79792720
Hmmm Lijnloos, dus even goed in de gaten houden! Hopelijk gaat het snel beter met Minke!
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:16:03 #89
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79792958
quote:

[..]

Moet toch misschien maar eens uit zoeken wat rapley is. Heb namelijk geen idee behalve dan dat het geen fijn gemalen voedsel is

Hier is het uiteindelijk een mix geworden van rapley en prak. Ik had het boek van stefan kleintjes, maar het voedselintroductieschema, wat ook in dat boek staat, staat ook gewoon op internet. Op de site van borstvoeding.com
ik zie nu dat de link al gepost is door iemand anders

Maar bij Fabian ga het ik denk ik ook zo doen. Brood ging prima bijvoorbeeld bij Eva. Maar zoals ik zei wortel niet. Banaan ging ook heel goed.
Vond het wel super eng. En nu eet/at ze wel alles. Ze zit ff in een fase dat ze niks eet. Maargoed, Eva is ander topic materiaal en Fabian krijgt vooralsnog alleen mamamelk.

Mijn vader belde net, om te vragen wat het CB had gezegd. Dat heeft hij dus nooooooog noooooooit gedaan. Dus ik, maargoed, waar bel je nou echt voor?
Hij, gewoon voor dit. Maar ik geloofde het echt neit. Ik was al bang dat hij ook nog (slecht) nieuws had ofzo.
Maar hij belde echt alleen uit interesse. Ben een beetje met stomheid geslagen.
heb overigens een goede band hoor, het niet zo dat ik al 20 jaar niks gehoord had ofzo, zie hem elke dag namelijk, maar hij belt dus nooit zomaar voor dit soort zaken
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:16:57 #90
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79792994
Goed dat je voor de zekerheid ORS in huis haalt. Lijnloos.

Hmm Sorbo, wat spannend allemaal he! HEt gaat je vast lukken. Heb er super veel vertrouwen in.
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:19:54 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79793131
ben benieuwd of de brocoli bevalt. Ik geef ze in principe geen dingen die ik zelf ook niet eet. Maar ik lust niks dus dan is de variatie snel op
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:22:56 #92
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79793265
Jemig Free, wat heftig allemaal. Wat fijn dat in ieder geval Leander bijj iemand terecht kan. Zo'n klein dreumesje kost ook veel kruim. En hij heeft daar vast ook goed naar zijn zin dus dan is dat een zorg minder.
Wel enorm vervelend dat jij nu ook ineens zo ziek bent. Ik hoop dat het niks ernstig is. Maar laat je je wel goed onderzoeken als dit aan blijft houden?
Veel beterschap voor Tara.
pi_79798670
Fabian goedgekeurd en 6 kg alweer, wauw!

Wat zielig dat Stef zo ziek geweest is Incantrix, wat klinkt dat eng die koortsaanvallen! Gelukkig dat hij aan de beterende hand is

Niels sliep lekker in de slaapzak las ik nog ergens

Freecell, wat rot zo meer weet ik eigenlijk niet te zeggen... echt balen voor jullie!

Gaaf en spannend om jullie bijvoedings dingetjes te lezen, het lijkt mijzelf ook zo leuk om daar mee te beginnen! Maar wij gaan eerst maar eens een tijdje aan de rijstebloem binnenkort. Ben benieuwd of hij dat lekker vindt, vast wel want flesjes gaan er met gemak in

Morgen gaan we naar de Efteling dus allemaal uitkijken naar onze foto spam
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79799595
Freecell ik heb het nu pas gelezen in het andere topic (over de spoiler heengelezen). Veel sterkte voor jullie Ik hoop echt dat jullie heel vlug echt kunnen genieten van jullie gezinnetje.
  woensdag 31 maart 2010 @ 19:14:46 #95
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79799603
jeeeeujj Wolf gaat naar het sprookjesbos morgen!!! en ik kijk zeker uit naar de foto's! leuk leuk! veel plezier poppejans!

@lijnloos; ik hoop dat het snel beter gaat met je lieve meisje...

voor Freecell en de kids ook nog maar een keertje

en ooooo Sorboo; volgende week pas had ik het verkeerd gelezen haha. Naja dan suc6 met raplyen

ik heb ff kolfpauze, dus ff snel bijgelezen....
pi_79800586
Nou, dat slapen gaat zo wisselvallig hier. Bij het eerste slaapje lukt het Ivan prima om zonder Puckababy in slaap te vallen, bij zijn opa en oma heeft hij er ook geen problemen mee, maar daarna begint het gezeur. Zijn derde dutje is helemaal niet gelukt vandaag, dus we hebben hem maar weer uit bed gehaald. Hij was natuurlijk niet te genieten, maar goed, uiteindelijk hebben we hem om 19:00 uur maar naar bed gedaan. Nu lijkt hij dan eindelijk in slaap te zijn gevallen.

Pff, ik begrijp niet waarom het de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet. Het zit me helemaal niet lekker om hem in z'n Puckababy te laten slapen 's nachts aangezien hij flink aan het rollen is. Maarja, zonder Puckababy slaapt hij gewoon niet goed.
pi_79801144
ik weet 't niet Claudia. Heb geen verstand van de puckababy, maar snap dat het frustrerend is.

Isabeau past gewoom écht niet meer in d'r 70cm slaapzakjes merk ik net.... verdorie.. dat groeit ook maar raak
pi_79802512
Claudia misschien heeft het te maken met dat hij steeds minder slaap nodig heeft laat op de middag. Dat hij 's morgens en 's middags moe genoeg is om zich over te geven aan de slaap maar later net niet over die drempel kan komen.

Poppejans wat leuk dat Wolf morgen voor het eerst naar de Efteling gaat!! Pas maar op roodkapje! Hebben ze daar eigenlijk ook de zeven geitjes?

[ Bericht 15% gewijzigd door Twinkly op 31-03-2010 20:29:21 ]
pi_79802599
De efteling is toch het pretpark waar iedereen foto's trekt bij een paddenstoel? Het lijkt me wel een leuk pretpark te zijn (met die lange nek), maar ja, nogal een eindje rijden natuurlijk.
  woensdag 31 maart 2010 @ 21:27:54 #100
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79805945
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:24 schreef leonieke het volgende:
De efteling is toch het pretpark waar iedereen foto's trekt bij een paddenstoel? Het lijkt me wel een leuk pretpark te zijn (met die lange nek), maar ja, nogal een eindje rijden natuurlijk.
Ja. Die staan in het sprookjesbos. Het id echt de moeite waard. Er staat ook een mooi hotel. Wij hebben 1 keet in een mooie sprookjesksmet geslapen. We zaten im een kamer met een golfbaan. Is niet echt een sprookje, maar het was wel een van de vier torenkamers.
  woensdag 31 maart 2010 @ 21:29:27 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79806018
Grrrrt iPhone post vol fouten. Ik heb hier te dikke klauwen voor.
pi_79807174
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:22 schreef Twinkly het volgende:

Poppejans wat leuk dat Wolf morgen voor het eerst naar de Efteling gaat!! Pas maar op roodkapje! Hebben ze daar eigenlijk ook de zeven geitjes?
alle 7 aanwezig, die zitten een spelletje ganzenbord t spelen, en het 7de geitje zit in een klok verstopt.

Leonieke, er zijn altijd ook veel Belgen in de Efteling! Ook schoolklassen enzo. Voor een babytje is er natuurlijk nog niet zoveel, maar voor kindjes al vanaf 2/3 jaar t/m bejaarde mensen is het echt een heel erg leuk park, echt voor jong en oud leuke dingen te zien/doen.
Alleen al het enorm grote sprookjesbos is de moeite waard (vinden wij dan)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79807499
Als we zouden gaan, zou het inderdaad zeker nu nog niet zijn, maar als Thomas er ook iets aan heeft. De afstand is er nu toch iets te groot voor
pi_79808625
Leonieke, doe jij ook aan foto's
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_79810557
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 22:20 schreef leonieke het volgende:
Ja hoor
http://phille-nieke.blogspot.com/
Wat een heerlijk jochie heb je!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  woensdag 31 maart 2010 @ 23:13:09 #107
265732 Keshet
pi_79811477
Hier gaat het allemaal lekker op 't moment.
Teigetje groeit, ademt voor 't grootste gedeelte zelf en er gebeuren weinig spannende dingen.
Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat we de meest kritieke periode achter de rug hebben!

[ Bericht 41% gewijzigd door Keshet op 31-03-2010 23:29:18 ]
pi_79814418
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:13 schreef Keshet het volgende:
Hier gaat het allemaal lekker op 't moment.
Teigetje groeit, ademt voor 't grootste gedeelte zelf en er gebeuren weinig spannende dingen.
Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat we de meest kritieke periode achter de rug hebben!
Wat onwijs fijn om te lezen zeg!
Hoe gaat het nu met haar voetje eigenlijk?

Lieve Wolf, heel veel plezier morgen! En natuulijk ook je ouders

Claudia, Een slaapzak met lange mouwen, was dat al geopperd? (Heb een geheugen als een zeef, Sorry if so)

Hier had meneer een slaapdag!

Woensdag 31 maart
03:30
06:30
08:00
Slapen 9:30-11:00
11:10
Slapen 11:35-12:28
Slapen 14:00-14:45
15:05
Slapen 16:15-19:10
19:15
Slapen 21:10-22:20
23:20
Slapen 23:45-
  donderdag 1 april 2010 @ 07:26:39 #109
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79817903
Keshet wat ontzettend fijn om te lezen dat Teigetje het zo goed doet! hoe jong is ze inmiddels?

@Vlindur; wat een slaapkoppie zeg! benieuwd of hij van8 ook zo goed heeft geslapen???

ik heb zelf tnt slecht geslapen, veel wakker, onrustig. Straks na de fles nog ff een poging doen. (heb nl late dienst vandaag en moet wel een beetje fit zijn natuurlijk).
pi_79818217
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:22 schreef Twinkly het volgende:
Claudia misschien heeft het te maken met dat hij steeds minder slaap nodig heeft laat op de middag. Dat hij 's morgens en 's middags moe genoeg is om zich over te geven aan de slaap maar later net niet over die drempel kan komen.
Ja, dat denk ik ook. En soms is hij ook weer te moe, vermoed ik. Ach ja, ik moet me er maar bij neerleggen dat het soms niet lukt. Het zal vast wel beter worden.

Hoe erg is het eigenlijk als een rollende baby 's nachts in een Puckababy slaapt? Ik word er op de site niet echt wijs uit. OK, hij wordt beperkt in zijn motoriek, maar is het ook echt gevaarlijk?

Een slaapzak met lange mouwen hebben we. Die vind ik wel erg dik voor het seizoen, maar we hebben het gister geprobeerd. Helaas werkte dat niet.
pi_79818317
Ivan heeft een nieuwe emotie ontdekt: boosheid. Als z'n boekje uit de box valt wordt hij héél boos. En als we in bad zitten en ik mijn potje haarmasker wegzet is hij not amused. (Geen idee waarom hij dat potje nou zo fascinerend vindt. )

En nu ligt hij in de box rare dingen met z'n onderkaak te doen. Hij is duidelijk z'n mondmotoriek aan het oefenen. Gister gaf ik hem een stuk peer waar ik bijna mee klaar was en daar begon hij driftig op te zuigen en knagen. Hij vond het geweldig! No worries, ik wacht met bijvoeding tot 6 maanden.

De Rapley-methode lijkt me trouwens doodeng, in verband met stukjes die in keeltjes vast kunnen blijven zitten. Ik ga me ook maar eens inlezen. Bestaat er eigenlijk zoiets als een EHBO-cursus voor ouders?
pi_79818696
Een baby van net geen 4 weken kan nog niet aan 1 april meedoen zeker?
Wenen, zuigen aan mijn vinger alsof zijn leven er van afhangt. Denkt mama: "oh, Thomas gaat drinken " (en tegelijkertijd: yes, dan is die spanning van mijn borsten )
Ligt meneer enkel maar te likken aan mijn tepel en ernaar te lachen (en dit al 2 keer vandaag )
pi_79819344
quote:
Op donderdag 1 april 2010 08:39 schreef leonieke het volgende:
Een baby van net geen 4 weken kan nog niet aan 1 april meedoen zeker?
Wenen, zuigen aan mijn vinger alsof zijn leven er van afhangt. Denkt mama: "oh, Thomas gaat drinken " (en tegelijkertijd: yes, dan is die spanning van mijn borsten )
Ligt meneer enkel maar te likken aan mijn tepel en ernaar te lachen (en dit al 2 keer vandaag )
lol dat beloofd nog wat als hij nu al aan 1 april grappen doet! haha wat lief dat hij naar de tepel lacht
Hoe gaat het nu met hem en jullie? Kan hij al wat beter poepen?

Jammer dat het niet lukt met slapen in de slaapzak met lange mouwen Claudia Jij had toch iets gevonden over dat je je kindje kon leren om te steunen op zijn onderarmen wanneer hij toch op zijn buik terecht zou komen in de Puckababy? Het lijkt mij ook een heel eng idee dat hij daar de hele nacht inligt en misschien gaat rollen.
Hier ook het plan om een EHBO cursus te gaan volgen, het lijkt me toch wel prettig om te weten hoe je een stukje uit de luchtpijp verwijderd (liefst zonder een rib te breken)

Oh, en jullie veters zitten los...
  donderdag 1 april 2010 @ 09:19:46 #114
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79819471
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:37 schreef Twinkly het volgende:
Niels heeft een klein beetje een rood piemeltje, aan het topje zeg maar, ik verschoon hem nu maar heel erg vaak. Iemand nog een tip wat ik verder kan doen? In de soda hangen gaat zo moeilijk
Ik trek Harry's voorhuidje terug zover ik kan zonder te forceren en dan maak ik het schoon met een nat wattenschijfje.
Over 2 weken gaan we naar de kinderuroloog om zijn mening te vragen omtrent Harry's voorhuid.

Hoe is het met Minke?

Beterschap voor Incantrix en freecell (en Tara)

mama_papa is goedgekeurd! En wat fijn dat je je meisje niet te lang hoeft te missen...

voor Teigetje en Niels!
pi_79819489
Nu moet hij ook gewoon nog leren van naar mijn gezicht te lachen Maar veel melk komt daar natuurlijk niet uit
Poepen is nog niet deftig gebeurd sinds vorige week vrijdag. 2 keer een beetje in zijn luier, maar nog niet DE poepluier waar ik zit op te wachten.
Hij heeft wel al drie nachten geslapen van rond 23.30u - middernacht tot rond 6-7u (*klopt af*). Gisteren had hij wel een moeilijke dag. Was alleen maar rustig te krijgen als hij op één van ons tweeën lag (ik moet het waarschijnlijk niet zeggen hoe blij ik was toen mijn man om 18u thuis kwam. Kon ik eindelijk terug zonder een wenende baby in de box naar het toilet gaan )
  donderdag 1 april 2010 @ 09:27:31 #116
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79819670
quote:
Op donderdag 1 april 2010 09:20 schreef leonieke het volgende:
Nu moet hij ook gewoon nog leren van naar mijn gezicht te lachen Maar veel melk komt daar natuurlijk niet uit
Poepen is nog niet deftig gebeurd sinds vorige week vrijdag. 2 keer een beetje in zijn luier, maar nog niet DE poepluier waar ik zit op te wachten.
Hij heeft wel al drie nachten geslapen van rond 23.30u - middernacht tot rond 6-7u (*klopt af*). Gisteren had hij wel een moeilijke dag. Was alleen maar rustig te krijgen als hij op één van ons tweeën lag (ik moet het waarschijnlijk niet zeggen hoe blij ik was toen mijn man om 18u thuis kwam. Kon ik eindelijk terug zonder een wenende baby in de box naar het toilet gaan )
Eén woord voor jou: draagdoek
dan kun je tenminste toch nog door het huis bewegen met een tegen je aangeplakte baby, inclusief naar de wc gaan...
pi_79819697
Goedemorgen!

Claudia, 't schijnt dat het risico op verslikken bij gemalen voeding (vooral iets meer grof gemalen) groter is dan bij Rapley. Vraag me niet waarom, ik onthoud altijd dát iets zo is, maar niet de reden

Hoe ging het vannacht met Ivan?

Keshet, heerlijk toch, dat je weinig spannends te melden hebt. Juist in jullie situatie lijkt het me heerlijk als er even niet zo veel gebeurt!

Leonieke, dat ken ik, dat grijnzen naar je tepel. Dat doet Isabeau bijna elke ochtend. Ze wil nooit drinken voor ze naar het kdv gaat. Op de één of andere manier wil ze alleen drinken als ze uit zichzelf wakker wordt en ik máák haar meestal wakker als het een kdv dag is.
  donderdag 1 april 2010 @ 09:45:52 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79820151
Volgens mij had het te maken met het aangeboren kok-reflex. Ga zelf maar eens bij jezelf na waarin jij je meestal veslikt, als je je al verslikt. Meestal in drinken, wat zo naar binnen sijpelt. Een brok eten werk je door te hoesten meestal terug.

Tenminste, zo denk ik dat het gaat.
pi_79820204
Je hebt gelijk, dat was het!
  donderdag 1 april 2010 @ 10:01:28 #120
95408 Incantrix
pi_79820555
Goodmornings! Dikke (virtuele, want vast nog steeds besmettelijk ) !

Hiero gaat het langzaamaan beter, Stef heeft geen koorts meer en ook niet meer zo'n erg verstopte neus dat hij niet meer kan drinken. Echt makkelijk gaat het ook nog niet, maar elk beetje beter is een zegening Zelf voel ik me nog steeds niet goed, maar ook alweer beter als gisteren Vandaag moet Stef eigenlijk zijn prikjes, maar ik weet niet of dat mag nu hij herstellende is. We gaan er maar gewoon heen, ik wil dan de rest wel alvast na laten zien, evt. volgende week terug voor een tweetal prikjes is zo gebeurd..

Vraagje: lezen jullie al voor? Ik heb vandaag voor de zoveelste keer in ons grote Jip en Jannekeboek zitten bladeren en ik denk dat ik hem vanaf vandaag maar eens voor ga lezen, maar ik heb geen idee of hij dat wel leuk vind.. Maar ach, weglopen kan hij ook nog niet, dus och

Free, jemig, wat een narigheid! Dikke en veel beterschap joh!

Claudia, ik weet het ook niet zo goed vwb de puckababy in combi met rollen

En toen begon Stef te huilen.. Laterz!
3!
pi_79820672
Vannacht ging het prima, want de Puckababy zat 'dicht'. Vanochtend heeft hij weer een uurtje geslapen met zijn armen uit de Puckababy (het gaat klaarblijkelijk alleen goed als ik er niet ben ) en nu ligt hij in z'n bed te mopperen. Ik ga zometeen met hem op pad dus ik had liever gehad dat hij vanochtend goed had geslapen.

-Edit- Halleluja, hij slaapt weer nadat ik zijn armen terug heb gestopt. Pfff.

[ Bericht 9% gewijzigd door Claudia_x op 01-04-2010 10:12:23 ]
pi_79820693
quote:
Op donderdag 1 april 2010 09:45 schreef amaranta het volgende:
Volgens mij had het te maken met het aangeboren kok-reflex. Ga zelf maar eens bij jezelf na waarin jij je meestal veslikt, als je je al verslikt. Meestal in drinken, wat zo naar binnen sijpelt. Een brok eten werk je door te hoesten meestal terug.

Tenminste, zo denk ik dat het gaat.
Ik verslik me meestal in appel.
pi_79820919
Dan kun jij beter appelmoes nemen!

Oh trouwens, je veter is los.
pi_79820976
Ik lust geen appelmoes. Ik hoop dat Ivan een makkelijkere eter wordt dan ik ben.

Ik heb thuis nooit schoenen aan.
pi_79821055
Ik voel me behoorlijk gefrustreerd dat het niet gewoon in een keer goed gaat met dat slapen zonder Puckababy. Ik heb nu al te hoge verwachtingen van m'n kind.

Misschien kan ik hem maar beter laten oefenen met steunen op z'n onderarmen in de Puckababy zodat hij weet dat hij zich kan redden als hij op z'n buik belandt. Dan mag hij wat mij betreft tot hij het huis uitgaat in dat ding blijven slapen.
pi_79821060
Wel appels, maar geen appelmoes? (ik zou zelfgemaakte appelmoes warm en koud eten en zit al altijd in de pot te lepelen als hij nog opstaat, onder het mom dat ik hem toch regelmatig eens moet proeven )

P. en ik zijn allebei makkelijke eters, dus ik hoop eigenlijk dat Thomas dat ook zal zijn
pi_79821100
En wel tomatensoep maar geen tomaten. Ik ben rare eter.

Zelfgemaakte appelmoes vind ik trouwens wel OK.
pi_79821109
En voor de mensen met kinderen met slaapproblemen een dikke Dit moet gewoon zo lastig zijn. Ik merk al bij mezelf dat ik niet zoveel geduld heb als ik had gehoopt als Thomas niet wil slapen. En dan gaat het vaak wel goed.
pi_79821136
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
En wel tomatensoep maar geen tomaten. Ik ben rare eter.

Zelfgemaakte appelmoes vind ik trouwens wel OK.
Mijn ma eet dan weer wel warme tomaten, maar geen koude tomaten. Of ze moet in het zuiden zijn, daar zijn het namelijk andere tomaten en die eet ze dan weer wel koud
pi_79821172
Niels heeft gisteren al zijn slaapjes op zijn rug in de dikke slaapzak met lange mouwen gedaan. Nu test ik of hij ook in slaap valt op zijn rug in een slaapzakje zonder mouwen: "mopper mopper mopper" Ik ben benieuwd...
pi_79821275
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:18 schreef leonieke het volgende:

[..]

Mijn ma eet dan weer wel warme tomaten, maar geen koude tomaten. Of ze moet in het zuiden zijn, daar zijn het namelijk andere tomaten en die eet ze dan weer wel koud
Het vruchtvlees van tomaat vind ik wel te eten (ik ontvel mijn tomaten altijd en haal de pitjes eruit), maar ook dat eet ik liever warm dan koud. Er zitten ook behoorlijke smaakverschillen tussen tomaten, dus ik begrijp je moeder wel.

Mijn smaakzin is gewoon nogal verfijnd.
pi_79821313
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:19 schreef Twinkly het volgende:
Niels heeft gisteren al zijn slaapjes op zijn rug in de dikke slaapzak met lange mouwen gedaan. Nu test ik of hij ook in slaap valt op zijn rug in een slaapzakje zonder mouwen: "mopper mopper mopper" Ik ben benieuwd...
Oh, ik ben ook benieuwd!

Het zou natuurlijk kunnen dat het Niels wat makkelijker afgaat doordat hij iets ouder is dan Ivan. Dat houd ik mezelf dan maar voor, want dat betekent dat er hoop is.
pi_79821327
En we gaan hier eens beginnen aan poging nr 4 om Thomas te laten eten.
Hopelijk is het nu meer dan 1 minuut zuigen en de rest van de tijd grijnzen naar de tepel want hij moet nu echt wel drinken (is van rond middernacht geleden dat hij goed gedronken heeft).
pi_79821398
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:19 schreef Twinkly het volgende:
Wat fijn dat het werkt!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 1 april 2010 @ 10:32:39 #135
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79821656
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:24 schreef leonieke het volgende:
En we gaan hier eens beginnen aan poging nr 4 om Thomas te laten eten.
Hopelijk is het nu meer dan 1 minuut zuigen en de rest van de tijd grijnzen naar de tepel want hij moet nu echt wel drinken (is van rond middernacht geleden dat hij goed gedronken heeft).
ik hoop het, anders zit er inderaad wel erg veel tijd tussen, ook niet fijn voor je borsten lijkt me.

Wel lief dat grijnzen naar de borsten he, doet Fabi ook.
pi_79822043
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, ik ben ook benieuwd!

Het zou natuurlijk kunnen dat het Niels wat makkelijker afgaat doordat hij iets ouder is dan Ivan. Dat houd ik mezelf dan maar voor, want dat betekent dat er hoop is.
Mislukt Ik heb hem maar weer op zijn buik gelegd en nu valt hij in slaap.
Heej tuurlijk is er hoop gekkerd, ik ben al heel lang bezig met hem te "oefenen" en dat gaat echt niet makkelijk. Ivan heeft al geslapen met zijn armpjes buiten de Puckababy, hij is al verder dan Niels met afkicken

Oeke ik ben echt super blij met dat slaapzakje, doordat de mouwen zo zwaar zijn heeft hij er geen last van dat zijn armpjes niet in de Puckababy zitten. Hij ligt nu telkens heel maf in bed met zijn armen in de lucht of wijd uitgespreid, ik moet dan echt mezelf inhouden om hem niet wakker te lachen
pi_79822063
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:32 schreef amaranta het volgende:

[..]

ik hoop het, anders zit er inderaad wel erg veel tijd tussen, ook niet fijn voor je borsten lijkt me.

Wel lief dat grijnzen naar de borsten he, doet Fabi ook.
Mijn linkerborst zat gewoon door de compressen te lekken 10 minuten gedronken, ik ben niet supertevreden, maar het is toch beter dan niets (en de spanning is ondertussen al van mijn borst... dat is al iets)

Maar dat grijnzen vind ik echt (en dan denk ik: verdorie, zoiets moet mijn man wel missen... hopelijk kan hij later ook naar de fles grijnzen ).
pi_79822766
He dames, goede morgen!!

Trix, dikke (ook maar virtueel dan) knuffel voor jou en Stef hoor! hopelijk gaan jullie nu allebei de goede en gezonde kant weer op.
Jeuj Niels in de slaapzak!!!
Claudia, lijkt me inderdaad raar zo met de puckababy als Ivan al wel op zijn buik draait... heeft ie dan wel ruimte om zijn armen te gebruiken om omhoog te komen?
Thomas aan de 1 april... haha Kleine donderkop...
Keshet, hoe gaat het idd met Teigetjes voetje? Is daar al wat over bekend of gaan jullie voorlopig eerst gericht op groter en sterker worden van Teigetje zelf? in elk geval... hoe ging het uit de couveuse halen???

Minke is nog niet helemaal beter geloof ik, hoewel... (iets met wet van Fok! dus ik zeg het niet).
Maar gisteravond lekker met vrienden uit eten gegaan, ging heel goed, op 1 momentje na... toen was er weer een ontploffing in het vooronder, dus op naar het toilet om de hele boel te verschonen... en ja, toen werd het improviseren want het was niet echt op kindjes/verschonen gericht... zie foto hieronder
Vandaag gaat het ngo wel ok, hebben lekker uitgeslapen met zijn 2-tjes in het grote bed toen mijn man de deur uit was. En nu ligt ze lekker windjes te laten in de wipper naast me..

pi_79823128
wat fijn dat het al iets beter met Minke lijkt te gaan.

Vervelend Claudia, dat Ivan de puckababy nodig heeft om te slapen, lijkt me ook erg eng!

Ik heb niet zoveel tijd, eindelijk mijn vrije dag zonder dat ik hoef te klussen aan ons nieuwe huis. Zie ik ons manneke ook weer eens , in de weekenden komt het er niet zo van en passen opa en oma op, zodat wij kunnen klussen.

Hier alles goed, Thomas heeft 2 moeilijke weken gehad, heel slecht gedronken etc. Volgens de kinderarts was het een vorm van buikgriep. Nu is hij weer erg blij. Ik moet zo weg, want ik heb weer controle bij de kinderarts over zijn koemelkallergie. Ik ben benieuwd, sinds hij op de nieuwe voeding zit heeft hij geen bloed meer in de ontlasting, dus dat is mooi.
Goed ik moet rennen, maar toch nog ff snel een vraag... Ik zag dat het over luiers ging en thomas zit nu in maat 3 van pamper, binnenkort wil ik naar 4 over en ik zag dat ze daar babyddry en actifit van hebben. Nu heeft hij alleen babydry. Wat is het voordeel van de actifit?

Ik moet rennen! Tot straks
pi_79825497
quote:
Op donderdag 1 april 2010 11:18 schreef Aoraki het volgende:
Goed ik moet rennen, maar toch nog ff snel een vraag... Ik zag dat het over luiers ging en thomas zit nu in maat 3 van pamper, binnenkort wil ik naar 4 over en ik zag dat ze daar babyddry en actifit van hebben. Nu heeft hij alleen babydry. Wat is het voordeel van de actifit?

Ik moet rennen! Tot straks
Ik heb voor Rienk nu beide maar dan in maat 3.

Activefit heeft meer stretch zodat het bij de billen goed omsluit blijft zitten
Het is dus voor beweegbare baby's denk ik.

Voor het poepen kan ik niet vertellen welke beter is, meneer poept amper. Maar met beide blijft hij droog tot nu toe

Ze zijn even duur maar in de babydry verpakking zitten meer luiers (2 of 4 ofzo)
pi_79826629
Zo weer terug van de kinderarts. Thomas krijgt een pluim voor goed gedrag, hij vindt ook echt alles prima

Waarschijnlijk gaan we over een maand of 2-3 provoceren, maar zowel de kinderarts als ik verwachten daar niet veel van. Zijn gedrag was niet anders door de allergie, hij had 'alleen' bloed in zijn ontlasting. We zullen zien. Ondertussen een verwijzing naar een dietist gekregen en advies over welk ziekenhuis we het beste kunnen pakken als we verhuisd zijn naar onze nieuwe regio...

Ow, ik weet dat Mefke vertrokken is naar het andere topic, dat had ik gemist, maar als je toch nog hier meeleest: dankjewel voor het advies om de rammelaar van de Hema te kopen, die groene ring met die uil erin. Hij is er echt helemaal gek mee en lebbert hem helemaal af.

Vlindur, thanx voor het luier advies. Ik denk dat ik beide maar koop, de babydry voor 's nachts en die ander voor overdag, hij rolt en beweegt zoveel, en de poep blijft niet altijd waar het hoort...
  donderdag 1 april 2010 @ 13:03:36 #142
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79827082
Weet iemand waar je slabbers kunt krijgen die je nog moet strikken?
Bij de Hema zag ik ze niet...
pi_79827192
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:03 schreef Asyniur het volgende:
Waarom zou je willen strikken? Klittenband is toch veel makkelijker?

Maar geen idee.
pi_79827755
quote:
Op donderdag 1 april 2010 09:13 schreef Twinkly het volgende:

Hier ook het plan om een EHBO cursus te gaan volgen, het lijkt me toch wel prettig om te weten hoe je een stukje uit de luchtpijp verwijderd (liefst zonder een rib te breken)

Vijf maal op de rug kloppen, tussen de schouderbladen. Als dat niet helpt, bij de voetjes pakken en ondersteboven houden (echt!). Greep van Heimlich wordt nooit!!! uitgevoerd bij babies. En uiteraard voordat je begint 112 (laten) bellen.

Volgens de meest recente versie van het boekje moet je een volwassen slachtoffer 'aanmoedigen tot effectief hoesten'.
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_79828034
Asy:

hier, hier, hier en hier

Misschien is het wat. Allemaal van die vage online winkels
pi_79828129
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:06 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Waarom zou je willen strikken? Klittenband is toch veel makkelijker?

Maar geen idee.
Nu misschien wel, maar mijn dreumesje trekt klittenband slabben af

En Leander heeft ook wel eens iets in zijn keel gehad. Je schrikt je rot, maar hier was: met koppie schuin naar beneden op ene arm, met andere arm flinke klop op de rug' áltijd voldoende
pi_79828460
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:03 schreef Asyniur het volgende:
In Dreamland kan je ze gewoon kopen Maar ik weet niet of jullie dat hebben
Online winkel hebben ze niet, maar als je er geen vindt, wil ik er hier wel kopen en opsturen

Ze zullen ons daar deze week weer zien komen: 30 stuks ophalen van de geboortelijst Wel fijn om met een volle kar buiten te kunnen rijden waar je niets moet voor betalen
pi_79828483
Fijn dat hij toch nog gedronken heeft Leonieke!

Bedankt voor de tip over hoe je een stukje uit de keel verwijderd. Lijkt me doodeng als dat gebeurd.

Hier hebben we slabbetjes die over het hoofd getrokken worden (Ter Stal), anders loopt het nog zijn nek in
Over slabbetjes gesproken, ik heb gisteren twee Silly Billyz met mouwen voor Niels gekocht, kan hij straks als we gaan beginnen met Rapley lekker zelf kliederen
  donderdag 1 april 2010 @ 13:40:58 #149
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79828650
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:28 schreef freecell het volgende:

[..]

Nu misschien wel, maar mijn dreumesje trekt klittenband slabben af

En Leander heeft ook wel eens iets in zijn keel gehad. Je schrikt je rot, maar hier was: met koppie schuin naar beneden op ene arm, met andere arm flinke klop op de rug' áltijd voldoende
dat is ook de beste methode freecell, ook volgens de reanimatierichtlijnen!

en slabbetje met klittenband werken hier ook niet; wij hebben drukknoopjes, of tshirtopening (dus koppie erdoor).
pi_79828727
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:37 schreef Twinkly het volgende:
Fijn dat hij toch nog gedronken heeft Leonieke!
Dat vonden mijn borsten ook
Ik kwam (voor hij gegeten had) uit de douche en had mijn haar helemaal in een handdoek gedraaid. En toch werden mijn voeten nog steeds nat van de waterdruppels die er af vielen. Dan maar eens goed gekeken waar het water uitkwam en bleken het mijn beide borsten te zijn die aan het lekken waren
quote:
Bedankt voor de tip over hoe je een stukje uit de keel verwijderd. Lijkt me doodeng als dat gebeurd.
Idd Ik hoop écht dat ik dit nooit zal tegenkomen.
quote:
Hier hebben we slabbetjes die over het hoofd getrokken worden (Ter Stal), anders loopt het nog zijn nek in
Over slabbetjes gesproken, ik heb gisteren twee Silly Billyz met mouwen voor Niels gekocht, kan hij straks als we gaan beginnen met Rapley lekker zelf kliederen
Die Silly Billyz zien er wel grappig uit
pi_79828951
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:42 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat vonden mijn borsten ook
Ik kwam (voor hij gegeten had) uit de douche en had mijn haar helemaal in een handdoek gedraaid. En toch werden mijn voeten nog steeds nat van de waterdruppels die er af vielen. Dan maar eens goed gekeken waar het water uitkwam en bleken het mijn beide borsten te zijn die aan het lekken waren
Dat had ik ook een keer. Dacht dat het plafond lek was!
pi_79829075
ROFL
pi_79829148
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:47 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Dat had ik ook een keer. Dacht dat het plafond lek was!
Vlindur Schitterend. En dan sta je daar als een onnozel mens rond te kijken van waar het kan komen (althans, zo voelde ik me vanochtend toch )
  donderdag 1 april 2010 @ 13:56:42 #154
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79829293
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:25 schreef Vlindur het volgende:
Asy:

hier, hier, hier en hier

Misschien is het wat. Allemaal van die vage online winkels
wat lief, al die moeite voor mij maar ik ga echt geen ¤7,50 betalen voor een slabbertje

waarom ik met strikken wil: dan past het altijd voor alle maten kinderen
Met klittenband/drukknopen/t-shirt-gat zit je altijd met hoe groot is het hoofd van je kind c.q zijn nek en dan loopt het dus nog er tussendoor. Met strikslabber heb je dat niet zo erg...

Lekkende tetten: check...
ik had toen nog 2 dikke handdoeken in bed: 1 voor het evt vloeien (wat ik toen al niet meer deed) en 1 voor mijn tetten (voor de zekerheid want die lekten 's nachts nooit). Ik 's ochtends uit bed kruipen, zie ik op de handdoek voor het vloeien allemaal 'spikkels'. Ik ik vloei toch niet meer en wat veel druppels afscheiding dan? Bleken mijn tetten te lekken
Maar na het douchen vaak ook ja
pi_79829537
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:56 schreef Asyniur het volgende:

[..]

wat lief, al die moeite voor mij maar ik ga echt geen ¤7,50 betalen voor een slabbertje

waarom ik met strikken wil: dan past het altijd voor alle maten kinderen
Met klittenband/drukknopen/t-shirt-gat zit je altijd met hoe groot is het hoofd van je kind c.q zijn nek en dan loopt het dus nog er tussendoor. Met strikslabber heb je dat niet zo erg...

Lekkende tetten: check...
ik had toen nog 2 dikke handdoeken in bed: 1 voor het evt vloeien (wat ik toen al niet meer deed) en 1 voor mijn tetten (voor de zekerheid want die lekten 's nachts nooit). Ik 's ochtends uit bed kruipen, zie ik op de handdoek voor het vloeien allemaal 'spikkels'. Ik ik vloei toch niet meer en wat veel druppels afscheiding dan? Bleken mijn tetten te lekken
Maar na het douchen vaak ook ja
In dreamland: 7 slabbetjes voor 9,95 euro (www.dreambaby.be -- baby eet en drinkt -- slabbetjes) maar het is België natuurlijk.

En die handdoek in bed? Yeps, die ligt er nog altijd. Zeker nu Thomas ons al 3 nachten heeft laten slapen van middernacht tot rond 6u. Wel fijn zo, door bh en pyjama.
pi_79829750
Leo, woon je ver Belgie in? Ik heb familie in *plaats* Dat is nog vrij dicht op de Nederlandse grens

Ja, ik stond inderdaad best stom te kijken waar het vandaan kwam, maar toen ik zag dat het wittig was moest ik wel even gniffelen ja Zo van "Oh, *plonk*"

In bed heb ik geen handdoeken. Ik slaap al vanaf zn geboorte met de bh aan met kompressen er in Werkt mij goed genoeg.

Asy, het was een kleine moeite joh, maar dan heb je zn naam wel geborduurd he! Misschien is het handiger als Leonieke voor je besteld dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 01-04-2010 14:23:36 ]
pi_79829860
Ik woon in een deelgemeente van Ninove (Oost-Vlaanderen).

In het begin had ik die handdoeken niet nodig, maar na 4 keer op een week mijn matrasovertrek (damn, hoe noemt dat ding weer? ) te moeten wassen, had ik er genoeg van. Ik heb wel meer badhanddoeken liggen dan zo'n overtrekken
pi_79830515
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:11 schreef leonieke het volgende:
Ik woon in een deelgemeente van Ninove (Oost-Vlaanderen).

In het begin had ik die handdoeken niet nodig, maar na 4 keer op een week mijn matrasovertrek (damn, hoe noemt dat ding weer? ) te moeten wassen, had ik er genoeg van. Ik heb wel meer badhanddoeken liggen dan zo'n overtrekken
Overtrek is goed toch? Of bedoel je hoeslaken?

Daar waar jij woont ben ik dan nog nooit geweest De kant van mijn familie wel, Belgie is mooi, maar de wegen zijn daar zo slecht. Bij jullie ook?
pi_79830919
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:27 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Overtrek is goed toch? Of bedoel je hoeslaken?
Hetgeen je over een matras legt met van die elastieken. Ah, het speelt natuurlijk ook geen rol hoe het precies noemt
quote:
Daar waar jij woont ben ik dan nog nooit geweest De kant van mijn familie wel, Belgie is mooi, maar de wegen zijn daar zo slecht. Bij jullie ook?
Bwa, fantastisch zijn ze natuurlijk niet, maar in Ninove hebben ze tenminste al de putten dichtgemaakt die waren ontstaan door de vriestemperaturen (maar dat is natuurlijk een voordeel als je in de stad woont waar de Ronde van Vlaanderen arriveert ).
Maar ik woon hier wel graag Einde van een doodlopende straat, veel groen als we naar buiten kijken, een vijver in de tuin achter ons met een mooie treurwilg Heel erg rustig en toch maar op 5 minuten van het centrum met alle winkels
pi_79833289
En vanavond gaan ze onze kleine vriend wegen en meten Nieuwsgierig, en tegelijkertijd ook een beetje nerveus
  donderdag 1 april 2010 @ 18:32:54 #161
95408 Incantrix
pi_79839764
Spannend Leonieke! Ik ben ook benieuwd joh! Komt vast goed

Minke, wat ben jíj een lekker poppetje in die wasbak Lijnloosje, dikke knuffel terug!

Stef is weer helemaal door de keuring van het CB gekomen, hij woog 7980 gram en is 66 cm. lang. Zijn ziek zijn heeft so far niet echt invloed gehad op zijn groeicurve. Misschien wel ietsjes, maar hij is nog steeds lekker groot Kregen nog wel een heel suf verhaal over draagzakken (zie het draagdoekentopic), maar hij mocht gewoon wel zijn prikjes omdat hij al koortsvrij is enzo. Hij is er tot nu toe vrolijk onder, op het moment zelf was hij weer lekker overstuur. Was wel te merken dat wij allebei ook nog niet echt van de griep af zijn, we vergaten echt de meest stomme dingen (zoals een luier omdoen na het wegen.. Raad eens? ), maar och En Stef is echt al heel ver met van rug naar buik rollen: als je hem een heel klein zetje geeft of zijn arm ietsjes verplaatst rolt hij! Stom misschien, want het is een logische en natuurlijke ontwikkeling, maar ik bén me toch een partij trots als hij weer iets nieuws leert.. *glundert*
3!
  donderdag 1 april 2010 @ 18:38:08 #162
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79839959
Leonie, dank je voor de link!
Ik kijk even of ze ze hier in de buurt ook gewoon in een winkel verkopen en anders bestel ik ze daar.
Het zijn wel hele leuke slabbetjes

Incantrix, dat geeft toch niks! Ik glunder en jubel de hele dag omdat mijn kind lacht/pruttelgeluidjes maakt/naar iets kijkt/etc
Gewoon lekker blijven genieten
  donderdag 1 april 2010 @ 18:51:25 #163
95408 Incantrix
pi_79840397
Jah, was ik ook wel van plan hoor, haha! Maar het klinkt af en toe zo suf, dan ga ik helemaal uit mijn dak omdat mijn kind rolt, of een nieuw geluidje heeft ('rrrrrrrr' is de laatste tijd helemaal hip ) , maar als je erover nadenkt vraag je je af waar je het vandaan haalt, haha!

Owja, nog even voor de statistiek:

Dat die lengtecurve nu wat minder sterk stijgt vind ik wel prettig want dat scheelt een hoop kleding kopen, dat mag van mij best even een beetje (niet te erg natuurlijk) blijven hangen.. Al begint het één en ander aan 68 toch echt alweer te krap te worden
3!
  donderdag 1 april 2010 @ 18:57:56 #164
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79840608
jeeeej wat een mooie curve heeft Stef!!! wat goed zeg! en trots zijn op alle nieuwe vaardigheden lijkt me heeeeeeel goed en heel normaal!
heel herkenbaar in elk geval.

ik mag morgen ook weer met Evie naar het CB. Ben benieuwd!

*heb kolfpauze, dus niet alles bijgelezen*

*strooit nog wat knuffels enzo rond*
  donderdag 1 april 2010 @ 19:00:26 #165
95408 Incantrix
pi_79840700
BJ, Evie krijgt dan ook haar 4 maandenprikjes, toch? Had zij van de 2e keer ook meer last als van de 1e? Dat schijnt wel gebruikelijk te zijn, maar bij de 3e keer kan het weer alle kanten op.. Hoop dat Evie en Stef er allebei erdoorheen zullen fietsen Succes in elk geval, ben benieuwd naar jouw kleine dame
3!
  donderdag 1 april 2010 @ 19:05:46 #166
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79840899
quote:
Op donderdag 1 april 2010 19:00 schreef Incantrix het volgende:
BJ, Evie krijgt dan ook haar 4 maandenprikjes, toch? Had zij van de 2e keer ook meer last als van de 1e? Dat schijnt wel gebruikelijk te zijn, maar bij de 3e keer kan het weer alle kanten op.. Hoop dat Evie en Stef er allebei erdoorheen zullen fietsen Succes in elk geval, ben benieuwd naar jouw kleine dame
2e ronde ging hier beter dan de 1e eigenlijk... dus ik hoop dat het morgen ook mee gaat vallen..
en hetzelfde natuurlijk ook voor jullie
pi_79840922
Woahhhh Stef is groot! Hij is al groter dan Niels

Niels maakt de laatste tijd geluidjes met zijn mond dicht "mmm" en "bbb" en ook huilen doet hij af en toe met zijn lippen op elkaar, dat ziet er megazielig uit
pi_79841126
quote:
Op donderdag 1 april 2010 19:06 schreef Twinkly het volgende:
Woahhhh Stef is groot! Hij is al groter dan Niels

Niels maakt de laatste tijd geluidjes met zijn mond dicht "mmm" en "bbb" en ook huilen doet hij af en toe met zijn lippen op elkaar, dat ziet er megazielig uit
Haha, wat leuk, dat doet Ivan ook! Vandaag deed hij ineens iets nieuws, namelijk heel merkwaardig met z'n onderkaak op en neer gaan. Hij leek net een pop van een buikspreker.
pi_79842200
Stef, mooie curve

En ik ben hier ook helemaal blij met elk oninteressant dingetje dat Florian kan hoor
pi_79843727
hoihoi dames, even een beetje inetstilte wegens wat dingetjes. maar de jongens doen het prima hoor, dat is het probleem niet! volgende week kan ik vast wel uit de school klappen, maar nu ff niet. kiro heeft al wel de 1500 gram gehaald (flesjes! yumyum!).

ik lees mee en leef met jullie mee, maar om te reageren op iedereen is wat lastig. geniet dus maar gewoon ongegeneerd van jullie kleintjes zou ik zo zeggen want ik geniet stiekumpjes ook mee dan
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_79843804
Ik vind het heel fascinerend, die ontwikkeling, ook al lijken het kleine dingetjes het is wel nog steeds bij ieder kind heel bijzonder. Daardoor sta ik erbij stil hoe bijzonder het is dat wij mensen bijvoorbeeld leren praten. Daarnet deed hij voor het eerst "pfrrrt" en sindsdien de hele avond
Mijn theorie is dat deze fase van taalontwikkeling nog vooral genetisch bepaald is, omdat Ivan in dezelfde fase zit, maar dat de grove motorische ontwikkeling al meer milieu en temperament bepaald is.

edit: Simmu wat fijn dat Kiro nu 1,5 kilo is en zo goed uit de fles drinkt
pi_79845142
Ravi is trouwens ook sinds gisteren van de monitor af. die heeft alleen nog een saturatiemeetdingetje aan zijn voet en dat is enkel infraroodgedoe

en twinkly; selene pakt het poesje nog steeds heel vaak hoor
  donderdag 1 april 2010 @ 20:57:14 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_79845469
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79845508
quote:
Op donderdag 1 april 2010 20:57 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
agoss!!!
pi_79845528
hij's er wel vrolijk onder lijkt
  donderdag 1 april 2010 @ 21:01:25 #176
35189 Troel
scherp en bot
pi_79845673
quote:
Op donderdag 1 april 2010 20:58 schreef simmu het volgende:
hij's er wel vrolijk onder lijkt
Ja, met een beetje aandacht is hij gelukkig een stuk vrolijker. Geen aandacht is op dit moment gelijk aan niet vrolijk. Maar dat is ook wel logisch als je niet lekker bent.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79849901
En Thomas doet het goed Morgen 4 weken en hij weegt nu 4.450gr en meet 54cm (zijn laagste gewicht was 3.370gr en vorige week maandag woog hij 4.040gr... het gaat dus euh... goed ( ) vooruit).

En volgens de dokter ook een alerte baby die al veel rondkijkt
pi_79850356
quote:
Op donderdag 1 april 2010 21:01 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, met een beetje aandacht is hij gelukkig een stuk vrolijker. Geen aandacht is op dit moment gelijk aan niet vrolijk. Maar dat is ook wel logisch als je niet lekker bent.
Ik blijf het raar vinden dat er niet tegen ge-ent wordt hier
Lotte!
Noah!
  vrijdag 2 april 2010 @ 07:27:51 #179
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79858405
ahhh Troel, dat ziet er sneu uit zeg,.... heeft ie er geen last van?? in elk geval sterkte ermee

@Leonieke; jeujjjjjj voor Thomas! fijn dat hij zo goed groeit! hoe gaat het snachts?

@Simmu; wat fijn dat je kleine doorzettertjes het ook zo goed doen!

@Keshet; en kleine Teigetje is ook al zo'n vechtertje!

ik ga Sorboo vast suc6 wensen met Rapleyen (want flesjes komen pas volgende week )

@Free; hoe gaat het eigenlijk bij jullie? en met jezelf (en de stuwing enzo?? )

hier weinig nieuws, vanmiddag volgt Evie haar gewicht-update
  vrijdag 2 april 2010 @ 08:59:09 #180
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79859191
Leonieke: Wat goed dat Thomas zo goed groeit!

B-J: Succes bij het CB vanmiddag

Ben ik nou de enige die dat Rapleyen helemaal niks vindt Ze worden al zo snel groot, ik ga lekker alles malen en later steeds grote stukjes geven.
Maargoed moet ieder voor zich weten hoe ze het doen

Hier is Tessa nou al zoveel aan het huilen, wil al een aantal dagen niks anders dan mama, mama en nog eens mama. Kan haar alleen 's nachts in dr wiegje leggen en overdag zit ze het meest bij mij. Als ik haar neerleg als ik denk dat ze diep slaapt, kijkt ze met 1 oogje en ziet dat ze niet meer bij me ligt en gaat weer brullen. Laten huilen werkt ook niet, dan raakt ze helemaal overstuur!
's nachts gaat het heel goed, ze slaapt van 00:00 tot 06:00 aan 1 stuk! Vind ik best knap voor 8 weekjes

Ohja vandaag is Tessa 2 maandjes!!!! Wat gaat het snel he

edit: ik ga me klaarmaken voor het ziekenhuis voor Tessa. Naar de fyysio voor haar schedeltje en ze zou ook wat tegen het huilen kunnen doen, ben benieuwd!
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:08:50 #181
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_79859337
Goedemorgen .

Die van mij dronk 's nachts om de twee uur in het begin, maar nu .... 's avonds rond 20.00uur laatste voeding, dan slapen, dan om 4.00uur ongeveer één borst, dan slapen, dan om 6.30 andere borst en om 7.00uur opstaan . Echt, ik ben gewoon uitgerust enzo .

Maar met 8 weken van 0 tot 6 uur vind ik ook heel knap hoor. Die van mij gaat alweer hard richting de vier maanden nu. My Gog, wat gaat het snel, veel te.
pi_79859345
Goeiemorgen!

Bj succes bij het cb.. Op naar de voorlopig laatste prikjes

m_p, klinkt niet tof maar troost je, het wordt beter... *dooddoener, i know...* Minke heeft ook zon periode gehad waarin ze alleen maar bij me wilde zijn. Misschien is een draagdoek iets, dan heb je tenminste je handen vrij...

Waar is mijn lieve kleine baby die 's nachts doorsliep??? stomme diarree! Ga weg!!!
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:16:15 #183
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79859463
Groofsken: Jeetje wat fijn dat jouw kleine van 20 tot 4 uur slaapt! Wist niet dat dat al kon met 4 maanden Tessa doe ik om 19 uur in dr wiegje met fles en dan moet ik haar 00 wakker maken en dan komt ze zelf om 6 uur weer.

Lijnloos: Arme Minke! Dikke voor Minke en voor jouw natuurlijk ook
Ik weet ook wel dat het allemaal overgaat, maar ik vind het zo zielig voor haar. Tegen huilen kan ik best wel hoor, maar het huis krijg ik zo maar niet schoon en als ik ergens een hekel aan heb is het een vies huis En een draagdoek heb ik inderdaad in huis, ga dat ook binnen maar eens proberen! Kijken of ik dan wel wat kan doen
pi_79859496
Och arme Jochem Helpt het schuim Troel? Beterschap voor je mannetjes

M_P ik snap je helemaal, kindjes worden echt veel te snel groot! Aan de andere kant is het wel heel erg leuk dat ze steeds meer kunnen en veel minder gaan huilen (!!) Ik kan je ook echt een draagdoek aanraden voor overdag, dan kan ze daar haar slaapjes in doen terwijl jij gewoon bezig kunt zijn.

Groofsken wat fijn dat hij 's nachts wat langer doorslaapt! Vanaf het begin al om de 2 uur wakker 's nachts? Jeutje dat heb je nog lang volgehouden

Arme Minke met haar arme buikje scheer je weg stomme diarree
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:23:15 #185
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79859587
Twinkly: Is het niet zo dat ze verwend worden als ze de hele dag bij mama zijn Mijn partner zegt namelijk, laat dr maar huilen (ja makkelijk praten, hij zit overdag op zijn werk) maar Tessa kan dan zo overstuur worden, ze word dan echt heel heet en rood en echt heel verdrietig. Ze word echt alleen maar stil als ik haar bij me neem, maar als ik dit elke keer doe, kan ze dan dalijk wel een keer zonder mama ?
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:24:34 #186
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79859614
ik ga nu snel naar het ziekenhuis, lees dalijk weer bij
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:27:06 #187
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_79859668
Oh natuurlijk mama-papa, ze is nog zo klein. Natuurlijk wil ze gewoon graag bij je zijn. Ik vond het bij S heel duidelijk te merken, vanaf wanneer ik vond dat ze ook moest leren alleen in slaap te vallen enzo. Echt, dat gaat vanzelf. Niet nu al zo'n zorgen over maken hoor. R is nu bijna 4 maanden, laat zich meestal lekker in bedje leggen op dit moment, en die heb ik nog nooit echt laten huilen. Hooguit een paar minuten. Kijken waar het heen ging. Maar als het echt brullen werd, had ik hem meteen te pakken hoor.

pi_79859808
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:23 schreef mama_papa het volgende:
Twinkly: Is het niet zo dat ze verwend worden als ze de hele dag bij mama zijn Mijn partner zegt namelijk, laat dr maar huilen (ja makkelijk praten, hij zit overdag op zijn werk) maar Tessa kan dan zo overstuur worden, ze word dan echt heel heet en rood en echt heel verdrietig. Ze word echt alleen maar stil als ik haar bij me neem, maar als ik dit elke keer doe, kan ze dan dalijk wel een keer zonder mama ?
Nee hoor, ze kan dat verband tussen huilen en opgepakt worden nog helemaal niet leggen, dat komt pas tussen de 6 en 9 maanden. Wanneer ze huilt kun je ervan uitgaan dat ze iets nodig heeft en daar valt behoefte aan aandacht en lichaamscontact ook onder. Ook na 6 maanden, maar je merkt gauw genoeg aan het soort huilen en de reactie wanneer je haar dan oppakt dat ze liever niet wil slapen maar eigenlijk wel heel moe is en dus moet slapen bijvoorbeeld. Het is heel natuurlijk dat ze bij haar mama wil zijn.

Niels heeft heel lang alleen maar in de draagdoek willen slapen overdag en nu slaapt hij bijna alle slaapjes in zijn eigen bedje. Alleen rond etenstijd lukt hem dat vaak niet, maar dat slaapje is volgens mij ook aan het verdwijnen. Je merkt vanzelf wanneer Tessa daaraan toe is en dan kun je steeds vaker haar in haar bedje laten slapen. Na 3,5 maand veranderde het huilen van Niels ook zodat ik nu kan horen dat hij huilt omdat hij bijna in slaap valt of huilt omdat hij niet kan slapen en even getroost moet worden (vaak moet ik hem er dan eventjes uithalen omdat hij anders overstuur raakt, maar dat verschilt ook per kind).

Succes in het ziekenhuis!
pi_79859827
Oooow Jochem Ziet er echt sneu uit!
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:49:53 #190
61183 leonieke
Dan toch?
pi_79860204
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 08:59 schreef mama_papa het volgende:
Hier is Tessa nou al zoveel aan het huilen, wil al een aantal dagen niks anders dan mama, mama en nog eens mama. Kan haar alleen 's nachts in dr wiegje leggen en overdag zit ze het meest bij mij. Als ik haar neerleg als ik denk dat ze diep slaapt, kijkt ze met 1 oogje en ziet dat ze niet meer bij me ligt en gaat weer brullen. Laten huilen werkt ook niet, dan raakt ze helemaal overstuur!
's nachts gaat het heel goed, ze slaapt van 00:00 tot 06:00 aan 1 stuk! Vind ik best knap voor 8 weekjes

Ohja vandaag is Tessa 2 maandjes!!!! Wat gaat het snel he
Je zou de naam Tessa kunnen vervangen door Thomas, behalve dan dat hij vandaag nog maar 4 weken is. Bij de papa ligt hij ook wel, maar dat is pas 's avonds natuurlijk
pi_79860370
Hier is het na de nachtvoeding 'wakkerwakkerwakker!' al een week ofzo
Dus dan breng ik de rest van de nacht door met met één hand Florian stil houden...

Gelukkig is de nachtvoeding pas om 4:00, dat scheelt Vaak wordt hij om 3:00ook even wakker, maar dan is het 'speen erin' en dan slaapt hij na één beweging nog een uur verder

En ik heb het idee dat hij véél beter slaapt als het stil is.... Als Leander slaapt of niet in de kamer is,dan slaapt hij heerlijk en anders is het piepen en urmen en alleen op de arm slapen....Ik twijfel of hij overdag dan niet beter naar zijn eigen kamertje kan...

Maar ik ben zo'n voorstander van rooming in
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:56:43 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79860377
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:27 schreef Groofsken het volgende:
Oh natuurlijk mama-papa, ze is nog zo klein. Natuurlijk wil ze gewoon graag bij je zijn. Ik vond het bij S heel duidelijk te merken, vanaf wanneer ik vond dat ze ook moest leren alleen in slaap te vallen enzo. Echt, dat gaat vanzelf. Niet nu al zo'n zorgen over maken hoor. R is nu bijna 4 maanden, laat zich meestal lekker in bedje leggen op dit moment, en die heb ik nog nooit echt laten huilen. Hooguit een paar minuten. Kijken waar het heen ging. Maar als het echt brullen werd, had ik hem meteen te pakken hoor.

Hi

Ik merkte dat gisteren aan Fabi heel erg. Hij was echt helemaal uit zn doen, we waren even weggeweest en hij had dus niet geslapen. Fabi gaat al gillen als hij de maxi ziet Dus toen ik hem om 20.30 in zn eigen bedje legde. Was hij binnen 1 tel vertrokken. Hij had dat écht even nodig. Gewoon, zn eigen, vertrouwde bedje.
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:57:52 #193
265732 Keshet
pi_79860405
Teigetje update! Ik loop schandalig achter.

Teigetje heeft een cabrio-bed! Ze had het steeds te warm in de couveuse maar de couveuse kon niet verder afgekoeld worden.
Naar een warmtebedje mag je pas als je zo'n 1500-1800 gram weegt. De tussenoplossing: Het dak van de couveuse er af! (Het dak kan er af zodat artsen, wanneer nodig, medische handelingen kunnen verrichten. Dat gaat nogal rot door die couveuse deurtjes heen.)
Nou is het dus stiekempjes gewoon een warmtebedje waar ze sinds gistermiddag in ligt. Nu kan ik haar gewoon fatsoenlijk een kusje geven.
Ze draagt inmiddels ook kleertjes, dus de familie is losgegaan in het inkopen van maat 44. Die maat valt nog een beetje ruim (understatement) maar ach.

Vannmiddag wordt haar non-invasieve beademing nog verder afgebouwd, lager dan dat kan 'ie dan niet.
De volgende stap is een neusbril, maar waarschijnlijk wachten ze daar nog even mee zodat ze de energie die ze aan ademen zou besteden aan groeien kan besteden.
Ze woog gisteren 1092 gram! Spekkies!

Ze is geslaagd voor de ogentest. Het beademd worden kan een oogaandoening, ROP, veroorzaken. Tot nu toe lijkt ze hiervoor gespaard te blijven! Ze wordt zolang ze in het ziekenhuis ligt nog wel wekelijks gecontroleerd door de oogarts, maar: Yay voor nu!

Haar ductus staat nog steeds open maar omdat ze er geen last van heeft op het moment wordt er ook even niks aan gedaan. Wellicht wordt 'ie nog gesloten voor ze naar huis gaat, maar dat is even afwachten.

Met haar voetje gaat het ook goed naar omstandigheden. Het slechte stukje is nog niet afgestoten door haar lichaam, dat moet dus chirurgisch gaan gebeuren, in ieder geval voor de naar huis gaat.
Van de week zijn de plastisch chirurg, de neonatoloog, de revalidatiearts en de fysio samen naar Teigetje's voetje wezen kijken. (Een voetje van 2 cm, picture that. )
De conclusie voor nu is dat ze alle functies in haar voetje die je moet hebben ook daadwerkelijk heeft. De groei van het voetje en haar onderbeen blijven iets achter ten opzichte van de andere kant. Dit komt wellicht doordat dat hele gebied erg ziek is geweest en trekt misschien nog bij maar de kans is ook heel groot dat het voetje en beentje altijd wat achter zal blijven bij de andere kant.
Wel zien ze dát het voetje en beentje groeien, en dat is erg belangrijk!
De gehoortest volgt ook binnenkort, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen over! Ze reageert prima op geluid.
Tot nu toe worden er steeds geen hersoenbloedingen gevonden tijdens de echo's. Erg goed nieuws!
De röntgenfoto van haar groeischijf is inmiddels ook gemaakt. Er wordt gekeken of haar botontwikkeling normaal is, die blijft bij prematuren vaak iets achter. De uitslag hiervan hebben we nog niet.

Haar broviac lijn is er gisteren door de chirurg uitgehaald en er lijkt geen infectie te ontstaan. Ze heeft nu dus geen infusen meer.
Alles wat er nu nog in/aan haar zit is: De maagsonde, de beademingsbuis in haar neus, een saturatiebandje om haar voetje of handjes en drie plakkers voor haar hartslag, pols en ademhaling. Ze is dus al bijna 'clean'!

De wandelwagen, Maxi-Cosi en babykamer zijn gekocht! De geboortekaartjes zijn inmiddels ook al verstuurd.

Er wordt al voorzichtig gesproken over een verhuizing naar de high-care afdeling binnen twee weken!
Naar huis mag ze als ze zo'n 2 kilo is, goed flesjes leeg kan drinken (die ze nog niet krijgt) en totaal van de beademing af is. Dat duurt dus waarschijnlijk nog een maand of twee.

Verder is ze nu precies twee maanden oud, en 35 weken precies in de zwangerschap.
Ze is steeds meer wakker, steeds alerter en 'juicht met haar beentjes' als ze D. of mij hoort. Er wordt nog steeds een handje uitgestoken richting papa of mama als ze ons hoort en ze begint lachstuipjes te krijgen.
(Ik ben er van overtuigd dat ze gewoon lacht; ze doet het namelijk alleen naar D. en mij, maar dat kan écht niet volgens de artsen. )
Nu we in een redelijk rustige periode zijn aangekomen genieten we elke dag meer van ons kleine meisje.
Er staan wat foto's in het kinderfototopic zodat je mee kan genieten!
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:59:24 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79860437
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:56 schreef freecell het volgende:
Hier is het na de nachtvoeding 'wakkerwakkerwakker!' al een week ofzo
Dus dan breng ik de rest van de nacht door met met één hand Florian stil houden...

Gelukkig is de nachtvoeding pas om 4:00, dat scheelt Vaak wordt hij om 3:00ook even wakker, maar dan is het 'speen erin' en dan slaapt hij na één beweging nog een uur verder

En ik heb het idee dat hij véél beter slaapt als het stil is.... Als Leander slaapt of niet in de kamer is,dan slaapt hij heerlijk en anders is het piepen en urmen en alleen op de arm slapen....Ik twijfel of hij overdag dan niet beter naar zijn eigen kamertje kan...

Maar ik ben zo'n voorstander van rooming in
En als je het afwisselt? 1 slaapje boven, 1 slaapje beneden?
Ik laat Fabian ook op verschillende plaatsen in huis slapen.
Enige verschil ik dat ik het 's nachts wel donker maak. Nu ligt hij bijvoorbeeld in de wagen te slapen. En Eva gilt er op los maar hij slaapt er gelukkig doorheen.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:05:50 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79860591
Wat heerlijk om te lezen dat Teigetje zo goed vooruit gaat.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:07:09 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79860631
Succes mamapapa in het ziekenhuis!

Arme jochem, hopelijk knapt hij snel op.
pi_79861363
Wat fijn dat het zo goed gaat met Teigetje!!!
pi_79861593
Wat een positief verhaal, Keshet!

Ivan vertoont weer een nieuw kunstje. Hij slaapt nu op z'n zij met z'n hoofd helemaal omhoog gericht, alsof hij aanvoelde dat z'n moeder zich zorgen maakte en er nog een schepje bovenop wilde doen.

-Edit- Zo slaapt 'ie dus.

[ Bericht 11% gewijzigd door Claudia_x op 02-04-2010 12:28:29 ]
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:07:48 #199
61183 leonieke
Dan toch?
pi_79862366
Wat een festijn hier vanochtend. Sinds 9u ben ik bezig met eten geven - pamper verversen - Thomas troosten want de borst blijft te lang weg tijdens het verversen - eten geven - eventjes neerliggen - Thomas troosten want hij beseft opeens dat hij nog honger heeft - eten geven - pamper verversen - ondergepiest worden en dus bijgevolg de vloer dweilen en andere kleren aandoen - naar beneden rennen want Thomas wil nog eten enzovoort enzovoort.
Maar we hebben op die manier wel al drie poepluiers vandaag

Alleen moet heel het huis hier nog gepoetst geraken want we hebben de komende drie dagen bezoek. Hopelijk slaapt hij deze namiddag nog een beetje.
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:35:10 #200
95408 Incantrix
pi_79865327
Jochem, wat sneu Beterschap kereltje!

Keshet, wat een heerlijkheid lees ik zeg! Uhm, misschien een domme vraag, maar dat het voetje nog helemaal meegroeit enzo, is dat dan ook het deel dat nog afgestoten moet worden? Kan dat nog groeien dan?

Leo, suucces ermee, je hebt van die dagen..

Free, dikke voor jou!

Evie, succes me je prikjes!

@ lekken: dat heb ik best vaak, ik word nog steeds bijna elke ochtend met een nat pak wakker In de douche heb ik het ook nog wel eens en had het ook al een keer op mijn werk. Vind dat echt irritant om eerlijk te zijn..

Stef heeft vandaag wel wat verhoging van zijn prikjes, maar was wel gewoon lekker aan het lachen en spelen. Hij heeft een wezel-knuffel en die is echt perfect op maat voor hem nu, die drukt hij echt met twee armen tegen zich aan en gaat dan aan de vacht sabbelen, het is zó lief! Ik heb hem tegen mijn schuldgevoel in toch naar het kdv gebracht om zelf even een dagje uit te kunnen zieken, maar nu kan ik de slaap maar niet vatten, terwijl mijn ogen pijn doen van vermoeidheid toch maar even proberen te slapen nu, ik wil Stef toch rond 3 a 4 weer ophalen, wat is je huis dan ineens leeg zeg..
3!
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:36:00 #201
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79865357
Wat een gedoe inderdaad Leonieke!

Die Ivan! Nou ja, als het lekker slaapt wel een aparte zeg (en wat een mooie foto's in het fototopic!!!!)

Keshet wat een mooi verhaal! Heerlijk om te lezen zo!
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:41:44 #202
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79865535
Aahgrrr ik zie net dat ik hier niet meer mag zijn, het is Alexa's verhalfjaardag en dus vertrekken wij naar het grote babietjes topic!!!!

Dat dit klein graag-ophet-buik-liggend-propje,

wat alleen bij mama of papa wilde slapen....

....in een half jaar tijd is gegroeid naar dit sterk zelfstandig dametje

met een eigen willetje dat graag in boekjes bliekt....

Fijne pasen, fijn weekend, en tot ziens allemaal... ik vond het fijn hier te lezen en te beseffen dat ik met veel onzekerhedendat niet "de enige" was, en even mijn hart te luchten. Maar ook om even gezellig te ouwehoeren, openlijk te genieten van Alexa of van andere kindjes..... Jullie zijn allemaal LIEF!
Alexa en Seth zijn lief
pi_79865650
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:41 schreef Takkembah het volgende:
....in een half jaar tijd is gegroeid naar dit sterk zelfstandig dametje
Jij gaat wel heel snel

Alexa (tot over een tijdje)
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:52:58 #204
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79865924
Dag Alexa!

Go Teigetje!
pi_79866050
Wat een lieve ukken allemaal !
Mijn grote heren zijn diep onder de indruk van de kleine Teigetje... Zo klein en toch al zo groot zei de oudste
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_79866488
Dag Alexa!
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:09:05 #207
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79866491
Meiden bedankt voor jullie advies!

Keshet: Teigetje is 1092 gram!! Wat goed! En lekker een open couveuse Teigetje lacht ook
Spulletjes gekocht en kaartjes op de bus Wat een fijne berichten allemaal!!!

Dag Alexa

Ben weer terug van het ziekenhuis (daarna even naar de h&m geweest ) en had geen afspraak met de fysio maar met een vrouw die gaat over het huilen. Ze heeft een aantal tips gegeven en dacht dat het beter was om Tessa 6 voedingen ipv 5 te geven en nog meer advies (te veel om op te noemen ) over haar slaap/voeding. Nu 2 weken volhouden en dan kijken of Tessa minder huilt
Zal je net zien, zit ik met de mevrouw te praten, word Tessa opeens helemaal rood, trekt een poepbekkie en zit dus lekker te poepen Ging ik haar verschonen (na afloop) zat de luier hélemaal vol
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:52:17 #208
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_79870480
Alexa grote, mooie meid!

Keshet: je blijft me ontroeren met je verhalen. Wat een prachtig Teigetje heb je toch!

Stef: hop, beter worden jongen!

Ik heb al even niet gepost hier, had niet veel te vertellen. Lucas heeft nog steeds krampjes en zuur. Slapen gaat al wel wat beter en de nachten gaan ook super. Maar, met vlagen nog steeds drama. Van het weekend was het toppunt, veel zuur, zodat hij eigenlijk een aantal keer bijna stikte.
Vandaag is de osteopaat geweest, ik ben het zat om af te wachten en niet serieus te worden genomen bij het ConsternatieBureau en de huisarts.
Ja hoor, twee dingen: Spanningen in zijn spijsverteringskanaal (joh ) en zijn schedeltje (bepaalde botjes, is verder niet te zien) zit niet helemaal recht, waarschijnlijk doordat hij aan de verkeerde kant uit het geboortekanaal is getrokken. Hierdoor wordt het zenuwstelsel geprikkeld, wordt Lucas onrustig en kan niet ontspannen en herstellen. Niets wat niet goed zal komen in de loop der tijd, maar dat wil ik eigenlijk ook niet echt afwachten.
Echt alsof ik met iemand zat te praten die mijn kind kent! Alle klachten leken verklaarbaar....
4 of 5 behandelingen zouden het op moeten lossen.

Hij vond het goed dat we meteen zijn voorkeurshouding de kop in hebben gedrukt en hem ook op zijn zij laten slapen. Hij voelde ook dat de spanning in zijn buik dan stukken minder was. Vandaar dus, dat hij nooit op zijn rug wilde liggen.

Lucas vond de behandeling eigenlijk best prettig volgens mij, want hij was moe en huilerig vooraf, maar lag te chillen tijdens de massage....

Komende tijd dus afwachten of het helpt, beetje jammer dat de verzekering amper vergoedt
pi_79874066
Fijn dat het opgelost kan worden Dj!

Mijn kind kan rollen!

McLaura en Thijs waren hier en ik had Rienk op zn buik gelegd en toen rolde hij zomaar om! Omdat het wel erg 'ineens' was legde ik hem weer op zn buik... En deed hij het nog een keer!

*trots is*

Foto's zometeen in het fototopic, McLaura had dr camera er boven op Dus het staat er op!
  vrijdag 2 april 2010 @ 16:46:51 #210
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79874391
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 14:52 schreef DJRandall het volgende:
Vandaag is de osteopaat geweest, ik ben het zat om af te wachten en niet serieus te worden genomen bij het ConsternatieBureau en de huisarts.
Ja hoor, twee dingen: Spanningen in zijn spijsverteringskanaal (joh ) en zijn schedeltje (bepaalde botjes, is verder niet te zien) zit niet helemaal recht, waarschijnlijk doordat hij aan de verkeerde kant uit het geboortekanaal is getrokken. Hierdoor wordt het zenuwstelsel geprikkeld, wordt Lucas onrustig en kan niet ontspannen en herstellen. Niets wat niet goed zal komen in de loop der tijd, maar dat wil ik eigenlijk ook niet echt afwachten.
Echt alsof ik met iemand zat te praten die mijn kind kent! Alle klachten leken verklaarbaar....
4 of 5 behandelingen zouden het op moeten lossen.

Hij vond het goed dat we meteen zijn voorkeurshouding de kop in hebben gedrukt en hem ook op zijn zij laten slapen. Hij voelde ook dat de spanning in zijn buik dan stukken minder was. Vandaar dus, dat hij nooit op zijn rug wilde liggen.

Lucas vond de behandeling eigenlijk best prettig volgens mij, want hij was moe en huilerig vooraf, maar lag te chillen tijdens de massage....

Komende tijd dus afwachten of het helpt, beetje jammer dat de verzekering amper vergoedt
Wij gaan met Daan ook naar de osteopaat. Nu 2 keer geweest (voor verborgen reflux) en Daan vindt het ook heerlijk en lijkt er baat bij te hebben. Reflux is nog niet weg, maar hij huilt niet meer en hij lijkt meer ontspannen.

Wij krijgen overigens 75% vergoed van de verzekering. Onderstaande link geeft de vergoedingen per verzekering:
http://www.osteopathie.nl(...)db47749337003a973739

Ik hoop dat het helpt voor jullie!

Oh en een voor Teigetje!

Sorry dat ik weinig reageer, maar kan de tijd en puf echt niet vinden momenteel
pi_79874559
Dag kleine grote Alexa, tot over 2 maandjes

Wow, Teig al ruim over de 1 kilo das toch wel een dikke mijlmaal!

Hier niks bijzonders, alles gaat heerlijk.Elke dag is genieten
  vrijdag 2 april 2010 @ 16:55:18 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79874577
Ik baal dat ik niet eerder naar de osteopaat was gegaan. SInds die 2 sessies heb ik een heel ander kind!
Dames, hoop dat jullie kindjes er ook zo goed op vooruit zullen gaan.
pi_79875277
Alexa alweer een grote meid! Dag en tot snel maar bij de andere babietjes!
Keshet, mooie update weer, en wat fijn dat jullie nu steeds meer kunnen genieten hoor!!!
DJRandall, fijn dat jullie je heil nu gevonden lijken te hebben bij de osteopaat... hoop dat het snel beter gaat met Lucas.

Een kleine ego-jompel, maar na een hele dag rust zowaar minder-vloeibare-poep!!! (waar een mens al gelukkig van kan worden ) En ook een supervrolijk meidje hier dus lekker genieten... Tijd voor een lang weekendje Pasen in Twente/Achterhoek!
pi_79875368
Alexa jij ook al groot?? Tot snel!
Wat fijn dat Minke alweer wat beter is Lijnloos
M_P fijn dat die mevrouw zoveel adviezen had, hopelijk werken ze
Heej Poppejans ik verwachtte een Eftelingverslag!
  vrijdag 2 april 2010 @ 17:27:57 #215
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79875428
doei doei lieve Alexa en Takkembam! tot over 2 maanden! veel plezier bij de grote beebs!

en jeeeeeuj Rienk aan het rollen! super! ga zo direct ff naar het fototopic

Ik ben met Evie naar het CB geweest en ze is weer helemaal goedgekeurd.
Precies midden op de meisjescurve: 61,5 cm en 6135 gram Prima dus allemaal...
ook is haar navelbreuk bijna helemaal hersteld En vonden ze dr weer erg sterk
en o ja; we kregen complimenten over dr mooie ronde koppie
(goh dat doet Evie grotendeels zelf voordeel van 2 handig duimen ook denk ik...)

ik zal zo nog even een curve spammen

en de prikjes waren even weer naar , maar ze lijkt er tnt niet zoveel last van te hebben gelukkig!

dit is de curve van de BV-site, bij het CB zit ze precies op die middenlijn:

[ Bericht 8% gewijzigd door Beessie-Jen op 02-04-2010 17:33:53 ]
pi_79876900
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 17:22 schreef Lijnloos het volgende:
Een kleine ego-jompel, maar na een hele dag rust zowaar minder-vloeibare-poep!!! (waar een mens al gelukkig van kan worden )
ja, haha. Als je eenmaal een baby hebt kan je erg blij worden van hele aardse zaken

BJ, fijn
De CB curve is inderdaad net iets anders dan de BV curve.

Hier ook een rond koppie zonder dat we er moeite voor hoeven doen trouwens (en Leah duimt sinds vanmiddag, vind ik stiekum leuk...spenen de deur uit)

[ Bericht 0% gewijzigd door lily op 02-04-2010 18:29:36 ]
pi_79877145
Wat goed trouwens dat de osteopaat veel klachten van jullie babies kan oplossen...
  vrijdag 2 april 2010 @ 22:52:08 #218
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_79887291
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 17:22 schreef Lijnloos het volgende:
Een kleine ego-jompel, maar na een hele dag rust zowaar minder-vloeibare-poep!!! (waar een mens al gelukkig van kan worden ) En ook een supervrolijk meidje hier dus lekker genieten... Tijd voor een lang weekendje Pasen in Twente/Achterhoek!

BJ: mooi hoor, weer alles goed met Evie. Tis een lekker meiske....

Lucas is vandaag voor het eerst bij opa en oma geweest. Ik ben uit eten gegaan en even wat gaan drinken. Heerlijk.....De eerste keer op laten passen is moeilijk, maar met een kindje kun je ineens ook van hele kleine dingen al zo enorm genieten.
Dames, wat is het toch heerlijk om moeder te zijn he!
  vrijdag 2 april 2010 @ 23:21:26 #219
95408 Incantrix
pi_79888353
Evie, wat volg jij een net lijntje Ziet er mooi uit, BJ!

Alexa, wat ben je toch een schatje Tot over een maand of 1,7!

Rienk rolt!

En lijnloos, ik hoop voor jullie dat het stijgende lijntje nu even lekker doorzet en dat het nu heel vlot weer als vanouds zal zijn

Stef was vandaag niet geheel in goeden doen, maar koortsig is hij verder niet meer geweest, dus hij komt deze keer weer wat makkelijker over zijn prikjes heen. Hij wilde alleen niet vertellen hoe hij het paaseieren zoeken op het kdv vond en toen lief het later opnieuw vroeg moest hij huilen, dus ik denk dat hij ze niet kon vinden en daarom wat knorrig was

owja, DJ, wat goed zeg, dat zou wel heel fijn zijn als alles met die paar behandelingen beter gaat!

En nu is het tukjestijd, welterusten lieve mensen
3!
pi_79894015
Wat is Alexa een mooie grote meid geworden! Ik moet nog steeds wennen aan baby's met tanden, haha. Daag, en veel plezier gewenst in het grote baby'tjestopic met de eerste hapjes, zitten, optrekken, staan, kruipen en misschien zelfs wel lopen en praten!

BJ, Evie heeft duidelijk haar eigen lijn gevonden. Ziet er goed uit!

Ar-me Stef. Dat belooft wat als hij oud genoeg is om bordspellen met jullie te spelen, Icantrix. Die kan vast niet tegen z'n verlies.
pi_79894041
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 07:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ar-me Stef. Dat belooft wat als hij oud genoeg is om bordspellen met jullie te spelen, Icantrix. Die kan vast niet tegen z'n verlies.
Dat zou wel eens kunnen ja (ik kan ook niet tegen mijn verlies (en kan dan echt een tijdje bokkig zijn als ik verlies ) en zat ook te wenen als ik geen paaseieren vond). Maar arme Stef ja

En morgen komt mijn zus normaalgezien met haar kinderen en ik ga paaseieren verstoppen voor mijn neefje (en metekind). Ik heb veel te weinig eieren mogen zoeken in mijn leven En heel erg eigenlijk, maar ik kijk er al helemaal naar uit om eieren te verstoppen (en volgens mij komt dat echt door het moederschap want vorig jaar had ik dat eigenlijk helemaal niet).
  zaterdag 3 april 2010 @ 07:56:41 #222
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79894068
2vlindur; wat fijn dat Rienk niet al teveel last heeft gehad... Evie had gister wel een beetje een jammerperiode, maar lang niet zo als de andere keren.. gelukkig maar! en ze heeft er niets minder om geslapen; ze ging voor 0:00 haar ledikantje in en ligt nu nog te slapen
(en ze had daarvoor ook al 2 uur bij ons in bed liggen slapen....)

Evie gaat vandaag voor de allereerste keer logeren! vind het stiekem wel ff spannend hoor! denk dat ik haar wel ga missen de komende dag. Einde van de middag gaat ze naar mijn ouders en morgenmiddag komen ze haar terugbrengen....
en wij gaan lekker eens weer een keertje samen ergens een hapje eten...
  zaterdag 3 april 2010 @ 08:02:18 #223
95408 Incantrix
pi_79894104
Claudia, haha, inderdaad, wij zijn er ook bang voor.. Dat wordt dus niet wii-en met je kind en al die leuke bordspellen die we hebben kunnen ook naar de kringloop

Leonieke, wat leuk om dan nu lekker paaseieren te kunnen verstoppen voor je neefje Overeen paar jaar zoekt Thomas met zijn grote neef mee!

Stef is weer zijn lieve eigen zelfje vanochtend: we werden wakker van lachgeluidjes door de babyfoon

BJ, wat spannend! Wij overwegen dat voor volgend weekend, want dan is lief jarig en dat vieren we oa met vrienden in de kroeg.. Maar als er een opa en oma zijn die hier willen logeren vind ik dat écht niet erg hoor, haha! Maar het gaat vast goedkomen, je bent een dappere mama
3!
pi_79894213
Hallo!

BJ en Incantrix, fijn dat de prikjes mee zijn gevallen!

Lily, hoe is je eerste werkdag bevallen? Of heb ik daar overheen gelezen?

BJ, spannend zeg!! Uit logeren! Dat gaat vast helemaal goed komen!
  zaterdag 3 april 2010 @ 09:02:33 #225
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79894363
Rienk lekker aan het rollen Knap hoor!

B-J: Wat een mooie curve van Evie
Evie gaat logeren!! Tuurlijk is het spannend Geniet maar lekker saampjes

DjRandall: Wat fijn dat je genoten hebt van je avondje weg en het is zeker heerlijk om moeder te zijn

Hier zijn we gisterenavond begonnen met het nieuwe ritme. Om 19:00 fles op schoot, wakker in bed gelegd. Ander half uur liggen huilen, ondertussen steeds kamer binnen lopen hand op haar hoofd en buik verder niks zeggen. Was ze getroost en ging ik weg, even later weer huilen. Ander half uur lang, de mevrouw had al gezegd dat het eerst erger word, maar na 2 weken zou het juist weer heel goed moeten gaan...dus ik heb volgehouden, hoe moeilijk ook!
Daarna viel ze toch in slaap, om 00:00 wakker gemaakt voor haar fles, IN bedje gegeven. Ze viel direct weer in slaap tot 7:15!!!! weer flesje gehad, opnieuw wakker in bedje leggen, Tessa ging 1 keer huilen, ik troosten en nu ligt ze heerlijk te slapen Dus ben benieuwd hoe de rest van de dag verloopt
  zaterdag 3 april 2010 @ 09:04:48 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_79894377
Jochem heeft vannacht weer goed geslapen
Koorts is weg
Pokken zijn niet vermeerderd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79894732
mama-papa, dat noem ik doorslapen

voor Jochem! En nu gauw pokloos worden ventje!

Hier vannacht 23:00 en 5:00. Best luxe En weer niet slapen na de voeding
Uiteindelijk maar tegen me aan gelegd en toen ging hij wel pitten
Hoe kan dat nu? Niet slapen in de co met mijn hand tegen hem aan en mij heel dichtbij, wel slapen bij ons n bed en dan kan het hem weer niks schelen of ik er tegenaan lig
Wij hebben wel een heel lekker zacht bed....
pi_79895661
Jochem koortsvrij en nu nog de pokken weg!
M_p goed volgehouden!!! Wij merkten ook heel snel al verschil, hoe moelijk het ook is...
Free, das een flinke ruk die gemaakt is werd e niet heel raar wakker?

Wij hadden weer een topnacht 22.30 in bed, 23.00 weer wakker en niet willen slapen, 23.30 weer in bed en slapen, 00.15 huilen -> speen erin slapen, 02.00 huilen-> speen slapen, 04.00 huilen -> speen slapen, 05.00 krijsen -> fles erin en slapen... 07.30 -> huilen , man eruit geschopt, lijnloos slapen! 08.30 iedereen wakker... *zucht* inmiddels hebben we het hele huis ingepakt en zijn we onderweg naar het oosten, vanavond en morgen de hele dag bij mijn moeder en man, lekker gezellig! En een beetje bijkomen hopelijk.
...maar: de diarree is weg!!!!
pi_79896527
DJRandall wat heerlijk dat jullie uit eten zijn geweest

Och arme Stef wat gemeen dat ze de eieren te goed verstopt hadden! Fijn dat hij niet zoveel last van de prikjes heeft deze keer.

Grappig dat je van Thomas weer helemaal zin in Pasen krijgt Leonieke, ik had dat met Sinterklaas

BJ wat spannend dat Evie uit logeren gaat! Jullie gaan het vast heel fijn hebben samen

Jochem knapt weer wat op! Strakjes als hij pokjesvrij is moet je wel een foto plaatsen hoor, doe je veel te weinig!!

Free fijn dat je nog best wel een lange ruk gemaakt hebt. Ik denk dat Florian gewoon het liefste tegen zijn mama aanligt zodat hij jouw hartslag kan horen en je goed kan ruiken enzo Groot gelijk!!

Bluh Lijnloos wat een nacht. Maarrrr wel van die ellendige diarree af Hopelijk kunnen jullie nu lekker bijkomen dit weekend!
  zaterdag 3 april 2010 @ 12:12:31 #230
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79897878
Ben ik nog even een keer Tessa moest ik vannochtend toch nog een paar keer in bedje troosten (Hand op haar hoofdje en hand op haar buik) en na 3 keer sliep ze tot 11 uur! Daarna flesje bij me gedronken, even knuffelen en lachen Toen huilen, dus slaapzak aan en naar bed. Zonder miepen, piepen of klagen slaapt ze nu gewoon al 3 kwartier! Ben wel al een paar keer wezen kijken, want normaal pikte ze dit dus echt niet
Wauw, ik ben nu nóg gelukkiger met mn meisje
Hele huis heb ik alweer schoon kunnen maken, nu nog de strijk en het is weer schoon en opgeruimd
pi_79900558
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 08:34 schreef NieuweUser het volgende:
Lily, hoe is je eerste werkdag bevallen? Of heb ik daar overheen gelezen?
wat lief dat je het vraagt

Heel goed
Ik kreeg een hartelijke ontvangst van de heren en ik bleek echt gemist te zijn. Mailtjes met een welkom terug van collega's buiten mijn directe team en meteen afspraken maken voor komende week omdat er zonder mij dingen niet goed liepen.
Goed voor mijn ego en leuk om weer iets anders te zijn dan alleen moeder

Ik kreeg ook reacties van mensen in de lift (ik werk in een heel groot bedrijf): hee, was jij niet laatst zwanger?

Leah was die dag bij mijn ouders en ook dat ging prima. Ze was superlief geweest en mijn ouders zijn dolgelukkig dat ze weer een dag in de week op een kleinkind mogen passen. Mijn moeder is ook verliefd nu
  zaterdag 3 april 2010 @ 13:59:03 #232
95408 Incantrix
pi_79900680
MP, wat fijn dat dat zo voorspoedig loopt zeg!

Lily, leuk zeg, lékker weer aan het werk! Aan het werk gaan/zijn is één ding, maar je ook weer lekker voelen daarbij is een tweede. Mooi zo!

Stef ligt nu te pitten. Hij was moe, ging heel hard klagen en doet nu iets heel zeldzaams: een middagdutje En daarna moeten we boodschappen en ik wilde dat heel graag met de draagdoek doen, maar nu regent het
3!
pi_79900734
Slaapt Stef zo weinig overdag?

Wij moeten ook nog aan de boodschappen....ik heb zo geen zin...
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:09:36 #234
95408 Incantrix
pi_79901051
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 14:00 schreef lily het volgende:
Slaapt Stef zo weinig overdag?

Wij moeten ook nog aan de boodschappen....ik heb zo geen zin...
Jah, hij is echt bijna onmogelijk in slaap te krijgen overdag.. Soms een hazenslaapje, maar het is 's-nachts al zo'n goede slaper dat hij overdag niet echt moe is volgens mij. Op het KDV was het ze ook al opgevallen, hoewel hij daar wel meer slaapt als hier.

En och ja, boodschappen, één van mijn least favourite bezigheden. Sterkte
3!
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:14:49 #235
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_79901213
Fijn dat het weer beter gaat met Jochem.

En Lily, klinkt goed, het werken weer .
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:17:10 #236
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79901286
Lily: Wat fijn dat je eerste werkdag zo goed verlopen is! Fijn ook dat alles goed is gegaan met Leah

Tessa ligt al vanaf half 12 te slapen, nu nóg! Ik ben nog nooit zolang zonder Tessa in mn armen geweest De afgelopen dagen heeft ze heel veel gehuild vooral als ze niet bij me lag, ben dus erg blij dat de nieuwe aanpak nu al zo goed gaat! Heerlijk zeg, huis is weer schoon, strijk is weggewerkt, wasjes gedaan, vaatwasser uitgeruimd... Mijn dag kán niet beter
Heerlijk zo hoor
Kan natuurlijk ook vanmiddag weer heel anders gaan, maar daar denk ik maar niet aan. Nu even lekker genieten van het 'alleen' zijn
pi_79902653
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:39 schreef freecell het volgende:
mama-papa, dat noem ik doorslapen

voor Jochem! En nu gauw pokloos worden ventje!

Hier vannacht 23:00 en 5:00. Best luxe En weer niet slapen na de voeding
Uiteindelijk maar tegen me aan gelegd en toen ging hij wel pitten
Hoe kan dat nu? Niet slapen in de co met mijn hand tegen hem aan en mij heel dichtbij, wel slapen bij ons n bed en dan kan het hem weer niks schelen of ik er tegenaan lig
Wij hebben wel een heel lekker zacht bed....
Free dat is hetzelfde probleem dat wij ook hebben. Als hij 's nachts moet eten, wil hij niet meer slapen, behalve als hij bij ons in bed ligt. Overdag geen enkel probleem mee. Geen idee aan wat het ligt, maar ik ben best blij dat hij meestal maar rond 5 of 6u wakker wordt
pi_79902707
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:54 schreef lily het volgende:

[..]

Heel goed
Ik kreeg een hartelijke ontvangst van de heren en ik bleek echt gemist te zijn. Mailtjes met een welkom terug van collega's buiten mijn directe team en meteen afspraken maken voor komende week omdat er zonder mij dingen niet goed liepen.

Ik kreeg ook reacties van mensen in de lift (ik werk in een heel groot bedrijf): hee, was jij niet laatst zwanger?

Leah was die dag bij mijn ouders en ook dat ging prima. Ze was superlief geweest en mijn ouders zijn dolgelukkig dat ze weer een dag in de week op een kleinkind mogen passen. Mijn moeder is ook verliefd nu
Zo'n heerlijk gevoel, Lily. Zo zat ik gisteren bijna aan de telefoon te wenen toen mijn collega zei dat ze me echt wel missen op het werk. Niet alleen voor het werk, maar ook voor de sfeer. Ik wou eigenlijk direct terug gaan werken (maar nog 2 maand thuis dus ).
pi_79914836
Fijn dat Jochem weer beter is!

Lekker dat je eerste werkdag goed verliep Lily, en leuk natuurlijk om toch te horen dat je wel gemist bent.
Wat had jij dan trouwens heerlijk lang verlof

Incantrix, haha wat gek dat Stef meer slaapt op het KDV dan thuis,omgekeerde van wat je vaak hoort.
Hier ook zo'n man van de hazeslaapjes.Ik vermoed ook dat het komt omdat hij 's nachts helemaal door slaapt.
  zaterdag 3 april 2010 @ 22:03:10 #240
265732 Keshet
pi_79916274
Teigetje is sinds vanmiddag 12 uur tot vanavond half 10 aan het oefenen geweest met haar neusbrilletje!
Ze heeft dan twee sprietjes in haar neus (of mond, of oor, of als hippe ketting...) waar wat lucht uitgeblazen wordt. Geen zuurstof, alleen wat lucht! Het is om de overgang van de non-invasieve beademing naar het helemaal zelf ademen makkelijker te maken.
Ze deed het er prima mee, haar saturatie (zuurstofgehalte in haar bloed) bleef gewoon continue tussen de 95 en de 100!

Vannacht is ook de ALGO-gehoortest afgenomen. Voor haar rechteroor heeft ze een 'pass' gekregen. Links kon niet gemeten worden omdat ze er wakker van werd. Vanmiddag mislukte de test bij het linkeroor weer omdat het te rumoerig op de afdeling was. Anyways, de pass voor rechts is binnen en die voor links zal binnenkort wel volgen.

Waarschijnlijk verhuist ze dinsdag naar de High Care afdeling!

Mag ik gewoon even in het algemeen nog een keertje jompelen omdat het zo geweldig gaat met m'n kleine meisje? Ja? Ok!
  zaterdag 3 april 2010 @ 22:13:42 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79916560
geweldig keshet, ik vind het op de foto's ook zo goed te zien hoe hard ze vooruit gaat. wat moet dat heerlijk voelen voor jullie! zo'n ontzettend spannende tijd hebben jullie achter de rug met haar. en nog steeds natuurlijk, maar dit moet toch wel een flink stuk verlichting geven. geniet ervan!
in de haak.
pi_79916613
Ow Keshet, wat geweldig zeg! Zo'n klein doorzettertje! Wat is ze toch sterk!
Hoe oud is ze nu in zwangerschapsweken?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_79917078
Ohh Teigetje wat gaat het goed met je Super!! Deze week zijn er allemaal hoogtepuntjes he Keshet
pi_79917189
Hipheid

Gefeliciteerd Keshet!
  zaterdag 3 april 2010 @ 22:43:09 #245
265732 Keshet
pi_79917444
Inderdaad, allemaal hoogtepunten deze week! (En stemmetjes in je achterhoofd die zich afvragen wanneer/welke terugslag er volgt. Want de regel is: 2 stappen vooruit, 1 achteruit. )

Karin, ze is nu 35+1 in zwangerschapsweken. In het echie is ze nu al weer twee maanden oud. Bizar hoe snel dat allemaal gaat!
  zondag 4 april 2010 @ 05:15:31 #246
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79924627
Allereerst: Teigetje en Keshet, wat een goed nieuws allemaal (maar ik snap je 'wanneer komt de tegenslag'-gevoel, maar we duimen gewoon dat die niet komt!).

Hier een nachtelijk experiment. Daan besloot ineens vandaag om ineens om de 4 uur te komen en vannacht ineens 6 uur door te slapen. Ik werd dus wakker van een plof-tiet. Hij deed zo'n zeer dat ik echt moest kolven. De spanning eraf kolven was de bedoeling, maar tiet bleef gevoelig. Dus maar hele tiet gekolfd. Had 170cc (en hierbij 4 scheppen Jbpm gedaan) en uiteindelijk heeft ie zo'n 140-150cc op. Ik vind het zo veel maar aan de andere kant: hij heeft natuurlijk ook een stuk minder gedronken de rest van de dag. Het goede nieuws: hij drinkt zonder problemen uit de fles bij Marky (al had ik niet anders verwacht aangezien hij ook moeiteloos het flesje Jbpm drinkt die hij normaal voor het aanleggen krijgt).

Overigens: de eerste regeldagen hebben we niet meegekregen en de 6 weken (dat is hij woensdag) regeldag heb ik ook nog niets van gemerkt. Kan het ook zijn dat je baby ze niet heeft? (die 2e regeldag kan nog komen natuurlijk maar just checking).

Ok, en nu ga ik nog even mijn zoon omhoog houden (doe ik toch nog wat nuttigs deze voeding ) en dan nog even verder slapen
pi_79924960
Happy, hij kan ze ook al gehad hebben? Zo te horen heeft hij nu een hip ritme e jij ploftieten, dat klinkt post-regelen

Hier 23:00-5:45 En kléddernat van knietje tot oksel en de hele co-sleeper.... Zijn er ook speciale luiers voor nachtplassertjes?
We hebben nu nr1, maar nr2 plast hij langs omdat ze te groot zijn...
  zondag 4 april 2010 @ 08:27:25 #248
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79925006
ooo Happy wat fijn dat het zo goed gaat met jullie kindje! en goed toch dat hij zo'n grote fles leegdrinkt?? BV kan nooit teveel zijn zeggen ze??

en jeeeeeej voor Keshet en Teigetje! super dat het zo goed gaat met minTeigetje! en zelfs uitzicht naar een step-down afdeling! dat is wel een heeeeeeel goed teken! super joh!
en alweer 2 maanden! dat is echt snel gegaan zeg

@lily; wat fijn dat je zo'n hartelijk welkom hebt gehad op je werk!

ik ben een beetje ontdaan; ik mis mijn meisje... ze is maar 1 nachtje weg, maar vind het maar heel erg vreemd dat ze er niet is.. gister was ze 17 weken en sinds haar geboorte heb ik haar nog nooit zo lang niet bij me gehad... (laatste keer een nacht zonder Evie was toen ze 10 dagen was ofzo; toen ik niet meer in het ziekenhuis lag en Evie nog wel.....).
een beetje dubbel gevoel'; het gaat vast en zeker helemaal goed met mijn meisje; wij hebben ook een leuke avond gehad gisteren, maar toch heb ik een beetje een zwaar gevoel in mijn maag....
(jeetje ongelofelijk dat je moederhart zo kan overstromen van liefde voor je kleintje... )
  zondag 4 april 2010 @ 09:54:51 #249
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79925657
quote:
Op zondag 4 april 2010 08:17 schreef freecell het volgende:
Happy, hij kan ze ook al gehad hebben? Zo te horen heeft hij nu een hip ritme e jij ploftieten, dat klinkt post-regelen
Ik dacht altijd dat ze met regeldagen heel vaak willen drinken? En hier is het de laatste week alleen maar minder geworden (van om de 3 uur naar om de 3,5 uur naar om de 4 uur). Hij is wel wat jammerig en moe geweest woensdag en donderdag maar dat weet ik aan zijn reflux. Misschien heeft hij ze inderdaad al gehad.

Free, misschien dat de kleinste maat van Babydry beter aansluit dan de 'normale' maat 2? Sneu dat hij zo nat wakker wordt En in zijn slaap verschonen lukt niet? Of word je niet een keer wakker 's nachts?

BJ, kan me voorstellen hoor, dat je je meisje mist. Wij gaan eind mei een avondje naar een concert, kaarten al heel lang geleden besteld, maar eigenlijk zie ik er nu al tegenop. En dan komt er gewoon een oppas hier en zie ik hem weer als we thuiskomen maar toch...
pi_79925919
Wat ontzettend goed, Keshet
Wat een spannend begin van jullie dochters leven hebben jullie achter de rug zeg. Top dat het zo goed gaat!
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 21:16 schreef Poppejans het volgende:
Wat had jij dan trouwens heerlijk lang verlof
Ik had 8 dagen langer verlof opgenomen om tot 1 april te komen.
Mijn officiele verlof verliep op 23 maart. Dus in totaal 17 weken en nog iets dus dat valt wel mee eigenlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door lily op 04-04-2010 10:19:52 ]
pi_79925950
BJ; dat gemis is zeer herkenbaar. Een kind verandert echt alles aan je gevoel.

Wij hebben dat beiden nog steeds als we een keer een weekend weg gaan. Na 1 nacht rennen we zowat terug naar de kinderen (ook al zijn die al lang geen baby meer).
pi_79926391
quote:
Op zondag 4 april 2010 08:17 schreef freecell het volgende:

Hier 23:00-5:45 En kléddernat van knietje tot oksel en de hele co-sleeper.... Zijn er ook speciale luiers voor nachtplassertjes?
We hebben nu nr1, maar nr2 plast hij langs omdat ze te groot zijn...
Plast hij dan echt de luier tot overstromen vol, of plast hij er ook naast?
Misschien dat een ander merk helpt, dat dat hem beter zit? Tocj qua absorptie zit er denk ik niet heel veel verschil in een luier.
Moet zeggen dat de Pampers die ik om 23.30 vernieuw, 's ochtends rond 7.00 ook heel zwaar zijn.
(Ben benieuwd of dat goed gaan als we binnenkort die laaste voeding gaan proberen eraf te halen)
pi_79926422
oh BJ ik heb dat ook heel erg hoor, hier wil ik echt geen nachtje weg zonder hem, maar 1x in de maand moet hij naar mijn ouders een nachtje slapen ivm ons werk, vreselijk vind ik dat!
Je hoofd zit dan ook wat minder bij wat je aan het doen bent, tenminste dat heb ik. Ik wil dan extra snel naar huis.
Nachtje voor een feest oid wil ik nog niet van hem weg blijven
pi_79926475
Leah heeft gisteren haar laatste luier om 21.00 uur gehad en ik heb haar pas verschoond om 9 uur vanochtend.
Toen was hij wel zwaar ja maar nog steeds afdoende. Ik gebruik de babydry van pampers (mt 3).

Maar veel verschil zal er inderdaad niet in zitten, denk ik. Misschien in pasvorm?
pi_79926568
quote:
Op zondag 4 april 2010 10:43 schreef lily het volgende:
Leah heeft gisteren haar laatste luier om 21.00 uur gehad en ik heb haar pas verschoond om 9 uur vanochtend.
Toen was hij wel zwaar ja maar nog steeds afdoende. Ik gebruik de babydry van pampers (mt 3).

Die hebben wij ook, precies dezelfde! We hebben tot nu toe nog geen doorlekken gehad, dus als ik dit van jou lees gaat zoiets denk ik ook wel goed bij een wat eerdere verschoning.

Dat bedoelde ik ook naar Freecell, misschien dat pasvorm het toch voor hem doet? Kan me voorstellen dat al dat verschoon op een gegeven moment een tikje vervelend wordt, en voor hemzelf is het ook wel sneu
  zondag 4 april 2010 @ 11:12:48 #256
95408 Incantrix
pi_79927084
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 21:16 schreef Poppejans het volgende:
Incantrix, haha wat gek dat Stef meer slaapt op het KDV dan thuis,omgekeerde van wat je vaak hoort.
Hier ook zo'n man van de hazeslaapjes.Ik vermoed ook dat het komt omdat hij 's nachts helemaal door slaapt.
Jah, ik denk dat het daar vermoeiender is voor hem als thuis. De dag na het KDV is hij ook altijd huileriger en slaperiger.. En ja, datte! Dat hadden wij ook bedacht, hij slaapt nu doorgaans van ongeveer 22.30 tot een uur of half 9, dus dat is best een flinke ruk in één keer enzo

BJ, ik kan me levendig voorstellen dat het toch lastig was. Chapeau dat je het toch hebt gedaan!

En dan nu weer verder met opruimen, misschien nog even tot zo dames!
3!
pi_79927521
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:54 schreef lily het volgende:

[..]

Heel goed

Fijn!! Dat klinkt als een hartelijke ontvangst!

BJ, het lijkt mij ook erg moeilijk hoor, een nachtje zonder je kindje! Gelukkig heb je wel een leuke avond gehad gisteren!
pi_79928421
Fijne Pasen allemaal

BJ heel begrijpelijk dat je je zo voelt, er is een deel van jezelf weg!

Niels is super humeurig en wil niet slapen, al sinds 3 uur vannacht Geen idee wat er is...
Hij heeft wel eventjes op mijn buik geslapen vannacht zodat hij en mijn Lief nog wel eventjes konden rusten.
pi_79930212
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:17 schreef Twinkly het volgende:
Fijne Pasen allemaal

BJ heel begrijpelijk dat je je zo voelt, er is een deel van jezelf weg!

Niels is super humeurig en wil niet slapen, al sinds 3 uur vannacht Geen idee wat er is...
Hij heeft wel eventjes op mijn buik geslapen vannacht zodat hij en mijn Lief nog wel eventjes konden rusten.
Jeumig, dan is hij wel behoorlijk van slag!Zullen jullie ook lekker van zijn. Vervelend he dat die kleintjes nog niet kunnen aangeven wat er is...
Hopelijk is Niels gauw alsnog op zn Paasbest!

Wij gaan eind van de middag nog even naar schoonmoeder en daarna naar mijn ouders waar we gaan eten.Hopelijk wil Wolf er slapen, zo niet dan gaan we gewoon vroeg naar huis.
pi_79931036
Volgens mij loopt de luier echt gewoon over Lijkt wel goed aan te sluiten... Ik heb new baby maat 1....
pi_79931141
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:51 schreef freecell het volgende:
Volgens mij loopt de luier echt gewoon over Lijkt wel goed aan te sluiten... Ik heb new baby maat 1....
En babydry mt2 (dus ''mini'' de groene pakken) is echt nog te groot? Met dat verstelbare klitteband bij de sluitingen kun je die luiers ook vrij strak krijgen. Maar dan kan het onder bij zijn beentjes misschien nog te los zitten bedenk ik me nu...
Hmm lastig probleem!
  zondag 4 april 2010 @ 13:58:40 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_79931293
Jochem heeft eigenlijk nauwelijks 2 luiers aangehad. Die verkopen ze niet in mega-verpakkingen en dus was het goedkoper om hem maar meteen 3 luiers aan te doen, ook al zitten er daar minder van in een verpakking.

Antibiotica slaat heel goed aan voor zijn oren, we merken echt gewoon dat hij beter in zijn vel zit en ook komt er minder troep uit zijn oren. Wel veel van die vieze antibioticapoepluiers, maar hey, dat liever dan een zielig kereltje
En het scheelt echt enorm dat hij niet krabt aan de pokjes, het lijkt sneller over te gaan dan bij Ruben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 4 april 2010 @ 14:51:10 #263
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79933269
mijn meisje komt gelukkig bijna weer thuis voel me echt een beetje minnetjes... raar hoor...
pi_79933387
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:54 schreef Poppejans het volgende:

[..]

En babydry mt2 (dus ''mini'' de groene pakken) is echt nog te groot? Met dat verstelbare klitteband bij de sluitingen kun je die luiers ook vrij strak krijgen. Maar dan kan het onder bij zijn beentjes misschien nog te los zitten bedenk ik me nu...
Hmm lastig probleem!
Weet niet, ik heb van mt 2. ook 'new baby' en die zijn te groot bij de beentjes....
Zal eens gaan zoeken naar babydry.
pi_79933644
Hihi wat een spillebeentje die Florian wel lastig hoor dat alles nat is 's morgens Hoe gaat het nu met jullie Freecell?

Fijn dat je je meisje straks weer kunt knuffelen BJ je bent vast de minuten aan het aftellen.

Poppejans veel plezier bij je ouders en schoonouders!

Niels heeft net even in de doek geslapen en nu slaapt hij in zijn bedje, gelukkig want hij werd steeds humeuriger. Lief is poepiechagrijnig, maar die heeft zichzelf opgesloten op zolder met Dragon Age, een PC spel
pi_79934323
Hier gaat het wel wat beter nu
Iedereen is eigenlijk beter en ik bijna geloof ik. Ik weet het niet zo goed. Zodra ik moe ben hakt het er weer verschrikkelijk in, maar als ik uitgerust ben gaat het wel aardig goed
  zondag 4 april 2010 @ 19:10:45 #267
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79941712
ahhhh mijn lieverdje is lekker weer thuis.... lekker geknuffeld en nu ligt ze een dutje te doen in de box..Fijn dat ze dr weer is!
*fotospam in fototopic *
pi_79943386
Ah wat fijn BJ! Lekker knuffelen!! En wat een leuke fotospam!!!

Twinkly, gaat het alweer wat beter met Niels?

Davinia, hoe gaat het eigenlijk met jou? Lang niets meer over je gelezen volgens mij..?

Hier verder geen nieuws! Alles ok met Isa eigenlijk!
  zondag 4 april 2010 @ 20:16:28 #269
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79943675
Kwam even fijn pasen wensen. Hier gaat alles zn gangetje.
Ben nu even verstand op nul naar Frans Duijts aan het kijken.
  zondag 4 april 2010 @ 23:03:54 #270
265732 Keshet
pi_79950621
1175 gram!
  zondag 4 april 2010 @ 23:07:35 #271
143848 huuphuup
Dorksided
pi_79950797
quote:
Op zondag 4 april 2010 23:03 schreef Keshet het volgende:
1175 gram!
[ afbeelding ]
wat goeeeed!!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79953079
quote:
Op zondag 4 april 2010 23:03 schreef Keshet het volgende:
1175 gram!
[ afbeelding ]
Sowwwhé, wat doet jouw meissie het góéd!!! Die denkt gewoon "wat nou 2 stapjes vooruit, 1 terug? Ik zal ze ff wat laten zien!" Die wil gewoon mee naar huis op uitgerekende datum!
Hoe zit dat eigenlijk? Moet ze een bepaald minimum gewicht hebben om mee te mogen naar huis? Zitten er meer voorwaarden aan vast? Moet ze dan eerst geopereerd zijn?
  maandag 5 april 2010 @ 00:07:00 #273
265732 Keshet
pi_79953419
Ze moet:
Minstens 2 kilo wegen;
6 volledige voedingen per dag uit een flesje kunnen drinken;
Zelfstandig kunnen ademen.

Op dit moment is ze druk bezig met het zelfstandig ademen. Als dat lukt moet ze uit een flesje leren drinken en dan volgt die twee kilo natuurlijk ook.

Wellicht moet ze ook nog twee keer geopereerd worden, 1 keer aan haar voetje en 1 keer aan haar ductus. Misschien ook niet, dat blijft nog even afwachten.

Gisteren heeft ze 10 uur geoefend met haar neusbril en vandaag 11. Morgen gaan ze het twaalf uur proberen! Misschien wordt er over een paar dagen al met een flesje geoefend! Ze moet dan een bepaalde hoeveelheid binnen een half uur op hebben. Wat ze niet binnenkrijgt via het flesje wordt dan via haar sonde ingebracht.
Eten via de sonde kost natuurlijk minder energie dan het drinken uit een flesje en al haar energie moet eigenlijk naar het ademen en groeien gaan.

Als het drinken uit het flesje écht goed gaat kunnen we ook live drinken aan de borst gaan proberen.
De kans is vrij groot dat dat een redelijk drama gaat worden en dat het bij kolven en flesjes geven blijft, maar dat is nou ook weer niet het einde van de wereld.

Ik vind het allemaal maar spannend.
pi_79953657
Ja, dat kan ik me voorstellen! Dat vind ik al, dus dat moet voor jou helemaal overweldigend zijn! Maar ze doet het nu ook zo lekker dat je er nu ook op durft te vertrouwen dat het allemaal goed komt, neem ik aan!
Blijft het met beide operaties afwachten? Wat was er ook al weer met haar voetje? Klompvoetje of iis er iets anders aan de hand? Gaan ze die operatie zo lang mogelijk uitstellen of moet (willen jullie) die voor ze mee naar huis gaat?
  maandag 5 april 2010 @ 00:27:09 #275
265732 Keshet
pi_79954091
Ja, wij vertrouwen er nu helemaal op dat het goed komt! Vanaf het begin eigenlijk, maar dat was meer vanuit een soort naïeve wanhoop. Nu gaat het gewoon super!

Met beide operaties blijft het idd afwachten. Haar voetje is voor een gedeelte afgestorven (lang verhaal) en het 'slechte' stukje moet er af voor ze naar huis kan. Bij voorkeur op de natuurlijke manier; haar voetje moet dan een korstje vormen tussen het goede en het slechte stukje en zo het slechte stukje afstoten. Duurt dit te lang dan wordt het chirurgisch verwijderd. Als het thuis ineens los zou komen heb je kans dat je met een, in verhouding, vrij grote bloedende wond zit die zou kunnen ontsteken. Ik hoop dus dat het er binnenkort af gaat. Het lijkt trouwens al iets los te laten.

De andere operatie is een gevalletje 'hoe staat de pet van de arts vandaag'. De ene arts is voor direct ingrijpen en de andere voor helemaal niets doen. Het is per kindje verschillend of ze last hebben van een open ductus. Teigetje heeft er nu geen last van en dus wil haar vaste arts ook niks doen. Wij kunnen ons hier helemaal in vinden op dit moment.

Mocht er wel geopereerd worden dan worden de operaties zo lang mogelijk uitgesteld. Hoe groter ze is hoe sterker ze is en hoe beter haar kansen zullen zijn.
Een narcose blijft natuurlijk een vrij groot ding bij zo'n klein mensje.
pi_79954394
Dat is het zeker... Ik moest mijn 1e met 3 maanden de OK inbrengen vanwege een liesbreuk (iets wat ze normaal gesproken ook niet onder een half jaar doen, maar het was te ernstig om zolang te wachten). Dat is niet fijn. En dat was nog een lichte ingreep en jouw meissie is ook nog eens veel kwetsbaarder dan dat natuurlijk. Zou fijn zijn als die operaties haar bespaard blijven, ook voor jullie.
pi_79958862
Wow 1175 gram!!! Het gaat nu écht snel he!!
  maandag 5 april 2010 @ 07:44:42 #278
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79958905
goedemorgen!

ik kom even weer jompelen voor Keshet haar vechtertje! wat groeit ze heerlijk zeg en wat een lekker vooruitzicht, oefenen met de fles... ben zo blij voor jullie dat jullie meisje het zo goed doet

Evie is vandaag alweer 4 maanden! dat is toch ongelofelijk! gaat ontzettend snel allemaal...ik probeer dan ook bewust te blijven genieten van mijn kleine meisje. Ben zo verliefd en mijn hart zit echt helemaal propvol moederliefde. Was ook zo ontzettend blij toen ze gister weer gewoon lekker veilig thuis in de box lag. Mijn heerlijke dochtertje...

Het was overigens hartstikke goed gegaan het logeren hoor. ook daar de hele nacht doorgeslapen; mijn moeder heeft haar om 9 uur wakker gemaakt voor de fles omdat ze het toch wel erg lang vond duren
Gisteravond was Evie even een poosje wat huilerig; maar of dat kwam omdat ze wat uit haar doen was; of omdat ze 3 poepluiers heeft geproduceerd is even de vraag

nou allemaal een hele fijne 2e paasdag gewenst; en ik ga duimen voor mooier weer vandaag
  maandag 5 april 2010 @ 09:15:43 #279
95408 Incantrix
pi_79959257
Keshet, dit klinkt allemaal zó super! Heel erg fijn om te horen!

BJ, hoei, ik word hier toch wel een beetje nerveus van, wij gaan komend weekend naar de kroeg om lief's verjaardag te vieren met vrienden en we hadden eigenlijk bedacht dat uit logeren wel een optie was, maar hmm... Ik kan me jouw gevoel zó goed voorstellen! Nouja, we kijken nog wel even, misschien willen lief's ouders hier wel blijven slapen en hebben we nog even niet die keuze enzo

Niels, heb je vannacht beter geslapen? Ik hoop het wel!

Euhm, ik zag nog iets over lekkende luiers, en wij gebruiken 's-nachts pampers en dat gaat goed. Ben ik wel blij mee, want ik heb nogal een zeikerdje, haha

Stef heeft gisteren weer gerold! Hij had dat echt wéken geleden al eens gedaan op het kdv, maar daarna nooit meer. Met een héél klein zetje lukt het hem vaak wel, maar helemaal zelf loopt hij vaak toch nog te worstelen. Gisteren lukte het dus wél en ja, dan ben je toch weer even trotse mama, haha! En nu ligt hij lekker in slaap te vallen op zijn speelkleed..
3!
  maandag 5 april 2010 @ 10:16:02 #280
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79960010
Even snel:
B-J: Evie weer lekker thuis!

Keshet: Gaat goed he! Fijn hoor

Hier gaat alles geweldig, kan niet anders zeggen. De tips hebben zeker geholpen! Tessa slaapt héérlijk
Brrrr morgen naar het ziekenhuis en gaan ze alle placenta resten weghalen, zie er zo tegenop

Fijne 2de paasdag!!
pi_79960396
MP, wat fijn dat de tips geholpen hebben! En
morgen gaat vast helemaal goedkomen! Succes alvast!

En een rollende Stef, joehoe!!
pi_79960535
Keshet wat gaat het goed zeg. Wat een topmeid hebben jullie zeg Ongelooflijk!

En Stef: wat cool man

MP: veel sterkte voor morgen! Ik kan me voorstellen dat je ertegenop ziet.
pi_79960556
quote:
Op maandag 5 april 2010 07:44 schreef Beessie-Jen het volgende:

Het was overigens hartstikke goed gegaan het logeren hoor. ook daar de hele nacht doorgeslapen; mijn moeder heeft haar om 9 uur wakker gemaakt voor de fles omdat ze het toch wel erg lang vond duren

En alweer 4 maanden!
  maandag 5 april 2010 @ 14:38:04 #284
61183 leonieke
Dan toch?
pi_79967232
Keshet wat een heerlijke berichten om te lezen Ik hoop echt zo erg dat jullie kleine meid die stap achteruit netjes overslaat
pi_79967312
Teigetje

Evie alweer 4 maanden WOAH!

Niels heeft vannacht gelukkig goed geslapen, hij heeft zelfs een ruk van 6 uur gemaakt en nu is hij slaap aan het inhalen: hij slaapt al 2,5 uur dat heeft hi jnog nooit gedaan overdag! Mafkeesje
  maandag 5 april 2010 @ 17:20:08 #286
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79971860
zal ik hem dan maar dicht gooien of is het nog niet zover???

Evie is idd alweer 4 maanden vandaag
zo was ze: (sinterklaas)

(hahaaa mt 50 veeeeeel te groot)
en dit is Evie vandaag: (pasen)

maandag 5 april 2010 @ 20:04:31 #287
265732 Keshet
pi_79977660
Gefeliciteerd met Evie's 4e ver-maand-dag BJ!
Wat ze is ontzettend veranderd en tegelijkertijd ontzettend hetzelfde gebleven. Leuk die foto's!

Teigetje heeft het groei-trucje helemaal door. 1230 gram vandaag.
Het oefenen met haar neusbrilletje gaat helemaal goed, ze heeft 'm nu zo'n 12 uur per dag op!
Verder geen nieuws.
pi_79978279
hup Teigetje hup!
  maandag 5 april 2010 @ 21:08:09 #289
61183 leonieke
Dan toch?
pi_79981303
Knappe baby Leonieke
Mooi koppie ook wat daar zo stoer omhoog gaat
  maandag 5 april 2010 @ 21:27:42 #291
61183 leonieke
Dan toch?
pi_79981426
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:25 schreef freecell het volgende:
Knappe baby Leonieke
Mooi koppie ook wat daar zo stoer omhoog gaat
Ja, hij lijkt enorm op zijn papa (lucky bastard )

En zo rustig gaat het natuurlijk ook
pi_79993652
Leonieke, wat heb je toch een prachtig manneke!
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:10:53 #293
61183 leonieke
Dan toch?
pi_79994027
Thx Maar binnenkort post ik wel eens een foto van een krijsende Thomas of een boos-kijkende Thomas. Hij is namelijk niet altijd zo
pi_79994235
Goedemorgen allemaal.

Ik ga zo even snel bijlezen als het lukt.

Een heerlijk paasweekend achter de rug. Veel bij familie geweest met Isabeau. Een vier-generatiesfoto gemaakt met mijn oma en moeder. Helaas gaat het met mijn oma niet zo goed, dus ik had wel een beetje een 'laatste kans' gevoel

Mijn vader had een dvd gemaakt met allemaal filmpjes van Isabeau. Zo gek om haar weer als superklein frummeltje te zien. Wat een ander kindje! En die exorcistachtige geluidjes, ik was het alweer bijna vergeten. Wat gaat dat snel zeg!

Nu is onze laatste week in dit topic alweer bezig

x fijne dag allemaal!
pi_79999188
Wat is het hier ongezellig zeg
pi_79999378
Tja... heb niet echt iets te vertellen, maar om nou overal op te reageren... Ben Trix niet
Maar uhm, oh ja... Leo, waarom heeft Thomas altijd handschoentjes aan eigenlijk?

En dan maar even een voor iedereen die het kan gebruiken!
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:10:36 #297
61183 leonieke
Dan toch?
pi_79999496
Omdat hij zichzelf constant zit te krabben De verpleegster heeft gezegd dat we hem daarom beter handschoentjes kunnen aandoen zolang we zijn nagels niet mogen knippen En soms doe ik ze eens uit omdat hij rustig lijkt en dan gaat alles goed tot hij opeens bedenkt dat hij honger heeft. Dan begint hij altijd wild met zijn armen te slaan en de laatste keer had hij zo vier krabben in zijn gezicht. Wel mooi evenwijdig
pi_79999895
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:07 schreef Lijnloos het volgende:
Tja... heb niet echt iets te vertellen, maar om nou overal op te reageren... Ben Trix niet
Maar uhm, oh ja... Leo, waarom heeft Thomas altijd handschoentjes aan eigenlijk?

En dan maar even een voor iedereen die het kan gebruiken!

Ik heb ook niet zoveel te melden.. Nou eigenlijk wel, maar als ik dat hardop zeg kan ik het verder wel vergeten natuurlijk

Eens kijken of dit werkt: Rienk.. slapen.. 23:00-5:30-08:30..

Vanaf 04:00 is het speen pluggen, maar das ook maar 2 keer max. Als ie vaker komt voedt ik gewoon. Zo lekker!
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:44:06 #299
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80000798
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:18 schreef Vlindur het volgende:

iets met de goden verzoeken enzo
Ik zeg of schrijf dus ook niets meer hardop. Ook wel een beetje de reden dat ik zo weinig post.
Gheghe.

Dat van die handschoentjes vroeg ik me ook af Leonieke maar je hebt al antwoord gegeven zie ik
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:47:13 #300
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80000885
Maar ons schema lijkt ook wel een beetje op dat van Rienk. Dus daar ben ik best tevreden over.
Pluggen is hier meestal rond 2, maar hij gaat dan tevreden slapen tot zeker 5. Dus als hij honger zou hebben zou hij zich wel melden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')