quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:21 schreef lily het volgende:
Leah zit al een tijdje in maat 3 luiers![]()
[..]
oh, 2360. Dat valt dan nog mee inderdaad (geen prematuurgewicht bedoel ik)
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:28 schreef amaranta het volgende:
Gaat snel zeg lily. Ach, straks blijven ze best lang steken in 5.
Fabi is maar een mager menneke. 2 past nu lekker, maar heb 3 ook al in huis.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:29 schreef amaranta het volgende:
Valt me trouwens op, hoe groter de maat, hoe minder luiers in de verpakking. Ook wel logisch, aangezien ze als het goed steeds minder per dag nodig hebben. Maar ze blijven helaas wel even duur.
Ik doe dat ook altijd. Een maatje groter. Maar ik weet niet eens of Fabi de 5 kg wel haalt. Morgen CB dan zullen we het weten.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:34 schreef lily het volgende:
Maat 2 is van 3 tot 6 kilo. Ze weegt nu 5 maar ik vind maat 3 beter zitten (van 4 tot 9 kilo).
Ik heb ze liever wat ruimer.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:46 schreef Asyniur het volgende:
Voor de pasfoto van Harry: klik hier
Disclaimer: klikken op eigen risico; ik vergoed geen schade door lachen, rammelende eierstokken of what so ever...
Oh, wat goed, zeg! Ivan heeft bij zijn opa en oma prima geslapen zonder mouwen, maar gisteravond wilde hij toch weer niet in slaap vallen. Ook werd hij pas 's nachts wakker om 1:00 uur toen we het zonder mouwen probeerden.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:42 schreef Twinkly het volgende:
Niels ligt al 2 uur te slapen in een slaapzakje met lange mouwen ipv in de Puckababy, de mouwen zijn zo zwaar dat hij daarnet met zijn arm recht omhoog in de lucht lag
Ik ben ook min of meer bij de deur afgedankt, zonet door Eva. Fabian is gelukkig nog thuis.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:05 schreef Sorbootje het volgende:
Lily, hier 't zelfde. Ik had laatst ook geroepen dat Isabeau nooit moeilijk deed 's nachts... Nou dat zeg ik nóóit meer!![]()
Net weer een extréém vrolijk meisje op het kinderdagverblijf afgegeven. Ze moet echt wel pijnlijke kaken hebben aan het eind van de dag. Wat kan dat kind lachen zeg...
Owjeeeeeeeeeee!!!!! Klop af op hout, gooi zout over je schouder, hinkel drie keer in het rond op je linker been, WAAHH!!quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:27 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Twinkly, vannacht ging het prima (oh god nu zeg ik het wéér), maar laatst had ik dat een keer, dat ik zei dat het zo goed ging en dat het meteen afgestraft werd..
Dat wordt een hit op YouTubequote:Op woensdag 31 maart 2010 09:30 schreef Sorbootje het volgende:
Zullen mijn collega's leuk vinden als ik dat doe
Ik zat hardop te schateren!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:46 schreef Asyniur het volgende:
Voor de pasfoto van Harry: klik hier
Disclaimer: klikken op eigen risico; ik vergoed geen schade door lachen, rammelende eierstokken of what so ever...
quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:05 schreef Sorbootje het volgende:
Ze moet echt wel pijnlijke kaken hebben aan het eind van de dag. Wat kan dat kind lachen zeg...
En hier helpt het allemaal niet om Thomas te doen poepen. Ik denk dat we al ongeveer alle houdingen aangenomen hebben en hij zijn beentjes nooit meer zal kunnen strekken omdat we zijn beentjes al zo lang opgetrokken hebbenquote:Op woensdag 31 maart 2010 09:36 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik zat hardop te schateren!
KeshetHoera!
Leander was 2860 gram. Toch ook nog heel klein
Hier een sneu jochie, kan nog steeds niet goed poepen, poept alleen met luier om en dat je zijn beentjes dan in kikkerhouding duwt. En dan of even temperaturen of even masseren met een billendoekje en dan gaat het wel redelijk.
Maar toch sneu...
quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:24 schreef Twinkly het volgende:
Niels heeft gewoon de hele nacht in de slaapzak geslapen!Hij werd op de normale tijden wakker en ging ook weer rustig slapen na de voedingen.
Hij zit heel vaak met een heel rood gezicht en opgetrokken beentjes te duwen, maar er gebeurt niets. Arme vriend.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:58 schreef freecell het volgende:
Heeft hij er zelf last van Leonieke? Als hij gewoon blij is, lekker laten zou ik zeggen![]()
Hier gaat het manneke ook niet meer makkelijk slapen na de nachtvoeding helaas... Gelukkig voor mij is die voeding pas tegen 4:00
Ik heb Rienk eigenlijk al vanaf zn geboorte in een pyjamaquote:Op woensdag 31 maart 2010 09:58 schreef freecell het volgende:
Slaapzak....
vanaf wanneer is dat ook alweer?
En pyjama's![]()
Bah wat naar weerquote:Op woensdag 31 maart 2010 10:31 schreef Lijnloos het volgende:
Hier hadden we ook al redelijk snel een slaapzak hoor, ideaal. Hoort ook echt bij haar slaapritme. Zodra de zak aangaat weet ze dat het tijd is om te gaan slapen en dat gebeurt zonder één kik... zonder wil dat niet vaak lukken.
Oh en ik ben alweer thuis, met Minke... ze had zo'n plofbroek (letterlijk, kleren, nek, boxkleed, alles zat onder) dat ze niet meer kon blijven op het kdv. Dus nu maar vervroegd paasweekend, extra extra lang... Gelukkig is ze nog wel redelijk vrolijk, geen koorts en huilen nog met traantjes, dus gaat nog goed, maar moet goed oppassen voor de uitdroging. Kregen van de ha de tip om rooibosthee door de fles te doen (zakje in de melk hangen), iemand daar al eens van gehoord? Ga het zo maar proberen bij de volgende fles...![]()
Niels goed geslapem joh! En zonder lekken!![]()
Alexa alweer bijna een grote baby (in leeftijd, want kwa maten valt het wel mee zo te zien...)
Komt ze verder wel vrolijk en zo over? Misschien volstaat ze met minder?quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:44 schreef NieuweUser het volgende:
Zielig hoor, zieke Minke! Beterschap!![]()
Isa drinkt sinds maandag de flessen niet meer zo goed leeg.. Ze laat van 1 of 2 flessen per dag wel zo'n 30 cc staan.Normaalgesproken gingen de flessen helemaal leeg, tot de laatste druppel.
Dat is zeker niet goed, belangrijk is, om voor nu in de gaten te houden dat ze geen uitdrogingsverschijnselen vertoond. Ingevallen fontanel of juist dat de huid blijft staan omdat die te droog is.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:22 schreef Lijnloos het volgende:
Ah zo... ja daar zou ik ook niet echt vrolijk van worden...Luisteren...
Mijn man heeft net nog maar even de ha gebeld, omdat we het toch niet echt vertrouwen allemaal. Het is ook maar zo'n klein ding en dan zoveel (en al zo'n tijd) diarree... niet goed! Gelukkig belt ie zo terug tijdens het telefonisch spreekuur... hopelijk kunnen we daar het paasweekend mee door.
Ja ze is verder wel heel vrolijk en wakker. De fles van net ging wel helemaal op, dus ik denk dat ze gewoon wat minder wil.quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Komt ze verder wel vrolijk en zo honger? Misschien volstaat ze met minder?
Of misschien ligt het wel aan de speen, en gaat het te langzaam voor dr, waardoor ze geen zin meer heeft?
Misschien heb je het al verteld, maar waarom niet gewacht tot 6 maanden?quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:30 schreef martine1984 het volgende:
Amaranta, bah zulke mensen![]()
Minke snel beter worden hoorhopelijk krijgen jullie een antwoord waar jullie wat mee kunnen
Vanmorgen had ik een mega vieze stink luier ( poep was oranje achtig van de wortels)En t zat nog half door zijn slaapzak verspreid ook
Heb maar besloten dat Jamie tot dat hij zindelijk is aan de flesvoeding moet, scheelt een hoop vieze stinkluiers
oh, wat een kromme zin van mij, er staat honger maar ik bedoelde natuurlijk, komt ze vrolijk overquote:Op woensdag 31 maart 2010 12:34 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Ja ze is verder wel heel vrolijk en wakker. De fles van net ging wel helemaal op, dus ik denk dat ze gewoon wat minder wil.
Oh en Fabian 6 kilo! Hij groeit lekker!
MP, fijn dat je helemaal goedgekeurd bent!
quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:30 schreef martine1984 het volgende:
Amaranta, bah zulke mensen![]()
Minke snel beter worden hoorhopelijk krijgen jullie een antwoord waar jullie wat mee kunnen
Vanmorgen had ik een mega vieze stink luier ( poep was oranje achtig van de wortels)En t zat nog half door zijn slaapzak verspreid ook
Heb maar besloten dat Jamie tot dat hij zindelijk is aan de flesvoeding moet, scheelt een hoop vieze stinkluiers
Ok, dankjequote:Op woensdag 31 maart 2010 12:41 schreef lily het volgende:
gewoon schoonhouden Twinkly (met water) en er niet teveel aankomen. Schoonhouden en met rust laten (en bij bloed even laten nakijken)
quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:42 schreef lily het volgende:
Ik heb Leah vanochtend ook gewogen; 5800 gram alweer!
Jamie is nu 5,5 maand en hij kijkt het eten uit onze mond. Dus hij was er echt aan toe. Vandaar dat we begonnen zijn. Hij vind worteltjes heerlijk en heeft geen darmkrampjes ervan dus gaat heel goed. Maar net als alle kids gaat hij stinken als ze normaal voedsel krijgen. Mijn laatste opmerking over pas normaal eten als hij zindelijk is, was als grapje bedoelt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Misschien heb je het al verteld, maar waarom niet gewacht tot 6 maanden?
Ik kan me nog herinneren van Eva dat ze wortel echt smerig vond, nog steeds overigens.
Wij gaven overigens wel rapleywortels, dus hele brokken.
Dat snap ik, het zou natuurlijk zot zijn als je zolang zou wachten met vast voedsel.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:40 schreef martine1984 het volgende:
[..]
Jamie is nu 5,5 maand en hij kijkt het eten uit onze mond. Dus hij was er echt aan toe. Vandaar dat we begonnen zijn. Hij vind worteltjes heerlijk en heeft geen darmkrampjes ervan dus gaat heel goed. Maar net als alle kids gaat hij stinken als ze normaal voedsel krijgen. Mijn laatste opmerking over pas normaal eten als hij zindelijk is, was als grapje bedoelt.
Thnxquote:Op woensdag 31 maart 2010 13:54 schreef freecell het volgende:
Bleh Incantrix... Koortsaanvallen zijn vervelend...Succes.
nee, eerder afgeknapt dan opgeknapt hier....quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:01 schreef Incantrix het volgende:
[..]
ThnxJij alweer wat opgeknapt? Wel handig dat ik ze nu zelf heb op zich, we hadden bij Stefs gil-aanvallen al wel bedacht dat het misschien plots oplopende koorts
zou zijn, maar nu weten we het zeker
ik denk ook vaak dat hij nog een heel klein ventje is, maar dan kijk ik op de kalender en dan kom ik toch al weer aaan 5,5 maand.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat snap ik, het zou natuurlijk zot zijn als je zolang zou wachten met vast voedsel.
Maar ik was even in de veronderstellinng dat hij jonger was.
Ik zat al aan jullie te denken ivm bijvoeding en dat weekend. Leuk dat jullie komend weekend gaan beginnenquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:08 schreef Sorbootje het volgende:
Wij gaan komend weekend met rapley beginnen. Eén week te vroeg, maar dat lijkt me niet zo'n probleem. Ik wil het gewoon niet samen laten vallen met het Isabeau-gáát-uit-fles-drinken-weekend.
daar heb ik ook altijd last vanquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:14 schreef martine1984 het volgende:
[..]
ik denk ook vaak dat hij nog een heel klein ventje is, maar dan kijk ik op de kalender en dan kom ik toch al weer aaan 5,5 maand.
verwarrend....quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:20 schreef Sorbootje het volgende:
Voor jullie allemaal dit weekend al gaan duimen.
DIT weekend start Rapley
VOLGEND weekend FLES
![]()
Ik heb de oudste ook met 4 maanden al bijgevoed. Wist ik veel (OUD bestond nog nietquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:14 schreef martine1984 het volgende:
Sorbo succes met de eerste hapjes, is erg leuk.... en 1 week maakt niks uit hoor. (vroeger kregen wij met 4 maanden al... en ik ben er in ieder geval niet slechter van geworden.)
Hier is het uiteindelijk een mix geworden van rapley en prak. Ik had het boek van stefan kleintjes, maar het voedselintroductieschema, wat ook in dat boek staat, staat ook gewoon op internet. Op de site van borstvoeding.comquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:14 schreef martine1984 het volgende:
[..]
ik denk ook vaak dat hij nog een heel klein ventje is, maar dan kijk ik op de kalender en dan kom ik toch al weer aaan 5,5 maand.
Moet toch misschien maar eens uit zoeken wat rapley is. Heb namelijk geen idee behalve dan dat het geen fijn gemalen voedsel is![]()
Sorbo succes met de eerste hapjes, is erg leuk.... en 1 week maakt niks uit hoor. (vroeger kregen wij met 4 maanden al... en ik ben er in ieder geval niet slechter van geworden.)
Ja. Die staan in het sprookjesbos. Het id echt de moeite waard. Er staat ook een mooi hotel. Wij hebben 1 keet in een mooie sprookjesksmet geslapen. We zaten im een kamer met een golfbaan. Is niet echt een sprookje, maar het was wel een van de vier torenkamers.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:24 schreef leonieke het volgende:
De efteling is toch het pretpark waar iedereen foto's trekt bij een paddenstoel? Het lijkt me wel een leuk pretpark te zijn (met die lange nek), maar ja, nogal een eindje rijden natuurlijk.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:22 schreef Twinkly het volgende:
Poppejans wat leuk dat Wolf morgen voor het eerst naar de Efteling gaat!!Pas maar op roodkapje! Hebben ze daar eigenlijk ook de zeven geitjes?
Wat een heerlijk jochie heb je!quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:20 schreef leonieke het volgende:
Ja hoor
http://phille-nieke.blogspot.com/
Wat onwijs fijn om te lezen zeg!quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:13 schreef Keshet het volgende:
Hier gaat het allemaal lekker op 't moment.
Teigetje groeit, ademt voor 't grootste gedeelte zelf en er gebeuren weinig spannende dingen.
Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat we de meest kritieke periode achter de rug hebben!
Ja, dat denk ik ook. En soms is hij ook weer te moe, vermoed ik. Ach ja, ik moet me er maar bij neerleggen dat het soms niet lukt. Het zal vast wel beter worden.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:22 schreef Twinkly het volgende:
Claudia misschien heeft het te maken met dat hij steeds minder slaap nodig heeft laat op de middag. Dat hij 's morgens en 's middags moe genoeg is om zich over te geven aan de slaap maar later net niet over die drempel kan komen.
lolquote:Op donderdag 1 april 2010 08:39 schreef leonieke het volgende:
Een baby van net geen 4 weken kan nog niet aan 1 april meedoen zeker?![]()
Wenen, zuigen aan mijn vinger alsof zijn leven er van afhangt. Denkt mama: "oh, Thomas gaat drinken" (en tegelijkertijd: yes, dan is die spanning van mijn borsten
)
Ligt meneer enkel maar te likken aan mijn tepel en ernaar te lachen![]()
(en dit al 2 keer vandaag
)
Ik trek Harry's voorhuidje terug zover ik kan zonder te forceren en dan maak ik het schoon met een nat wattenschijfje.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:37 schreef Twinkly het volgende:
Niels heeft een klein beetje een rood piemeltje, aan het topje zeg maar, ik verschoon hem nu maar heel erg vaak. Iemand nog een tip wat ik verder kan doen? In de soda hangen gaat zo moeilijk
Eén woord voor jou: draagdoekquote:Op donderdag 1 april 2010 09:20 schreef leonieke het volgende:
Nu moet hij ook gewoon nog leren van naar mijn gezicht te lachenMaar veel melk komt daar natuurlijk niet uit
Poepen is nog niet deftig gebeurd sinds vorige week vrijdag. 2 keer een beetje in zijn luier, maar nog niet DE poepluier waar ik zit op te wachten.
Hij heeft wel al drie nachten geslapen van rond 23.30u - middernacht tot rond 6-7u (*klopt af*). Gisteren had hij wel een moeilijke dag. Was alleen maar rustig te krijgen als hij op één van ons tweeën lag (ik moet het waarschijnlijk niet zeggen hoe blij ik was toen mijn man om 18u thuis kwam. Kon ik eindelijk terug zonder een wenende baby in de box naar het toilet gaan)
Ik verslik me meestal in appel.quote:Op donderdag 1 april 2010 09:45 schreef amaranta het volgende:
Volgens mij had het te maken met het aangeboren kok-reflex. Ga zelf maar eens bij jezelf na waarin jij je meestal veslikt, als je je al verslikt. Meestal in drinken, wat zo naar binnen sijpelt. Een brok eten werk je door te hoesten meestal terug.
Tenminste, zo denk ik dat het gaat.
Mijn ma eet dan weer wel warme tomaten, maar geen koude tomaten. Of ze moet in het zuiden zijn, daar zijn het namelijk andere tomaten en die eet ze dan weer wel koudquote:Op donderdag 1 april 2010 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
En wel tomatensoep maar geen tomaten.Ik ben rare eter.
Zelfgemaakte appelmoes vind ik trouwens wel OK.
Het vruchtvlees van tomaat vind ik wel te eten (ik ontvel mijn tomaten altijd en haal de pitjes eruit), maar ook dat eet ik liever warm dan koud. Er zitten ook behoorlijke smaakverschillen tussen tomaten, dus ik begrijp je moeder wel.quote:Op donderdag 1 april 2010 10:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Mijn ma eet dan weer wel warme tomaten, maar geen koude tomaten. Of ze moet in het zuiden zijn, daar zijn het namelijk andere tomaten en die eet ze dan weer wel koud
Oh, ik ben ook benieuwd!quote:Op donderdag 1 april 2010 10:19 schreef Twinkly het volgende:
Niels heeft gisteren al zijn slaapjes op zijn rug in de dikke slaapzak met lange mouwen gedaan. Nu test ik of hij ook in slaap valt op zijn rug in een slaapzakje zonder mouwen: "mopper mopper mopper" Ik ben benieuwd...
Wat fijn dat het werkt!quote:Op donderdag 1 april 2010 10:19 schreef Twinkly het volgende:
Niels heeft gisteren al zijn slaapjes op zijn rug in de dikke slaapzak met lange mouwen gedaan. Nu test ik of hij ook in slaap valt op zijn rug in een slaapzakje zonder mouwen: "mopper mopper mopper" Ik ben benieuwd...
ik hoop het, anders zit er inderaad wel erg veel tijd tussen, ook niet fijn voor je borsten lijkt me.quote:Op donderdag 1 april 2010 10:24 schreef leonieke het volgende:
En we gaan hier eens beginnen aan poging nr 4 om Thomas te laten eten.
Hopelijk is het nu meer dan 1 minuut zuigen en de rest van de tijd grijnzen naar de tepel want hij moet nu echt wel drinken (is van rond middernacht geleden dat hij goed gedronken heeft).
Misluktquote:Op donderdag 1 april 2010 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, ik ben ook benieuwd!
Het zou natuurlijk kunnen dat het Niels wat makkelijker afgaat doordat hij iets ouder is dan Ivan. Dat houd ik mezelf dan maar voor, want dat betekent dat er hoop is.
Mijn linkerborst zat gewoon door de compressen te lekkenquote:Op donderdag 1 april 2010 10:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
ik hoop het, anders zit er inderaad wel erg veel tijd tussen, ook niet fijn voor je borsten lijkt me.
Wel lief dat grijnzen naar de borsten he, doet Fabi ook.
Ik heb voor Rienk nu beide maar dan in maat 3.quote:Op donderdag 1 april 2010 11:18 schreef Aoraki het volgende:
Goed ik moet rennen, maar toch nog ff snel een vraag... Ik zag dat het over luiers ging en thomas zit nu in maat 3 van pamper, binnenkort wil ik naar 4 over en ik zag dat ze daar babyddry en actifit van hebben. Nu heeft hij alleen babydry. Wat is het voordeel van de actifit?
Ik moet rennen! Tot straks
Waarom zou je willen strikken? Klittenband is toch veel makkelijker?quote:Op donderdag 1 april 2010 13:03 schreef Asyniur het volgende:
Weet iemand waar je slabbers kunt krijgen die je nog moet strikken?
Bij de Hema zag ik ze niet...
Vijf maal op de rug kloppen, tussen de schouderbladen. Als dat niet helpt, bij de voetjes pakken en ondersteboven houden (echt!). Greep van Heimlich wordt nooit!!! uitgevoerd bij babies. En uiteraard voordat je begint 112 (laten) bellen.quote:Op donderdag 1 april 2010 09:13 schreef Twinkly het volgende:
Hier ook het plan om een EHBO cursus te gaan volgen, het lijkt me toch wel prettig om te weten hoe je een stukje uit de luchtpijp verwijderd (liefst zonder een rib te breken)![]()
Nu misschien wel, maar mijn dreumesje trekt klittenband slabben afquote:Op donderdag 1 april 2010 13:06 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Waarom zou je willen strikken? Klittenband is toch veel makkelijker?
Maar geen idee.
In Dreamland kan je ze gewoon kopenquote:Op donderdag 1 april 2010 13:03 schreef Asyniur het volgende:
Weet iemand waar je slabbers kunt krijgen die je nog moet strikken?
Bij de Hema zag ik ze niet...
dat is ook de beste methode freecell, ook volgens de reanimatierichtlijnen!quote:Op donderdag 1 april 2010 13:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Nu misschien wel, maar mijn dreumesje trekt klittenband slabben af
En Leander heeft ook wel eens iets in zijn keel gehad. Je schrikt je rot, maar hier was: met koppie schuin naar beneden op ene arm, met andere arm flinke klop op de rug' áltijd voldoende
Dat vonden mijn borsten ookquote:Op donderdag 1 april 2010 13:37 schreef Twinkly het volgende:
Fijn dat hij toch nog gedronken heeft Leonieke!
Iddquote:Bedankt voor de tip over hoe je een stukje uit de keel verwijderd. Lijkt me doodeng als dat gebeurd.
Die Silly Billyz zien er wel grappig uitquote:Hier hebben we slabbetjes die over het hoofd getrokken worden (Ter Stal), anders loopt het nog zijn nek in![]()
Over slabbetjes gesproken, ik heb gisteren twee Silly Billyz met mouwen voor Niels gekocht, kan hij straks als we gaan beginnen met Rapley lekker zelf kliederen
Dat had ik ook een keer. Dacht dat het plafond lek was!quote:Op donderdag 1 april 2010 13:42 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat vonden mijn borsten ook![]()
![]()
Ik kwam (voor hij gegeten had) uit de douche en had mijn haar helemaal in een handdoek gedraaid. En toch werden mijn voeten nog steeds nat van de waterdruppels die er af vielen. Dan maar eens goed gekeken waar het water uitkwam en bleken het mijn beide borsten te zijn die aan het lekken waren
Vlindurquote:Op donderdag 1 april 2010 13:47 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat had ik ook een keer. Dacht dat het plafond lek was!![]()
wat lief, al die moeite voor mij maar ik ga echt geen ¤7,50 betalen voor een slabbertjequote:Op donderdag 1 april 2010 13:25 schreef Vlindur het volgende:
Asy:
hier, hier, hier en hier
Misschien is het wat. Allemaal van die vage online winkels
In dreamland: 7 slabbetjes voor 9,95 euro (www.dreambaby.be -- baby eet en drinkt -- slabbetjes) maar het is België natuurlijk.quote:Op donderdag 1 april 2010 13:56 schreef Asyniur het volgende:
[..]
wat lief, al die moeite voor mij maar ik ga echt geen ¤7,50 betalen voor een slabbertje
waarom ik met strikken wil: dan past het altijd voor alle maten kinderen
Met klittenband/drukknopen/t-shirt-gat zit je altijd met hoe groot is het hoofd van je kind c.q zijn nek en dan loopt het dus nog er tussendoor. Met strikslabber heb je dat niet zo erg...
Lekkende tetten: check...
ik had toen nog 2 dikke handdoeken in bed: 1 voor het evt vloeien (wat ik toen al niet meer deed) en 1 voor mijn tetten (voor de zekerheid want die lekten 's nachts nooit). Ik 's ochtends uit bed kruipen, zie ik op de handdoek voor het vloeien allemaal 'spikkels'. Ikik vloei toch niet meer en wat veel druppels afscheiding dan? Bleken mijn tetten te lekken
![]()
Maar na het douchen vaak ook ja
Overtrek is goed toch? Of bedoel je hoeslaken?quote:Op donderdag 1 april 2010 14:11 schreef leonieke het volgende:
Ik woon in een deelgemeente van Ninove (Oost-Vlaanderen).
In het begin had ik die handdoeken niet nodig, maar na 4 keer op een week mijn matrasovertrek (damn, hoe noemt dat ding weer?) te moeten wassen, had ik er genoeg van. Ik heb wel meer badhanddoeken liggen dan zo'n overtrekken
Hetgeen je over een matras legt met van die elastieken. Ah, het speelt natuurlijk ook geen rol hoe het precies noemtquote:Op donderdag 1 april 2010 14:27 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Overtrek is goed toch? Of bedoel je hoeslaken?
Bwa, fantastisch zijn ze natuurlijk niet, maar in Ninove hebben ze tenminste al de putten dichtgemaakt die waren ontstaan door de vriestemperaturen (maar dat is natuurlijk een voordeel als je in de stad woont waar de Ronde van Vlaanderen arriveertquote:Daar waar jij woont ben ik dan nog nooit geweestDe kant van mijn familie wel, Belgie is mooi, maar de wegen zijn daar zo slecht. Bij jullie ook?
2e ronde ging hier beter dan de 1e eigenlijk... dus ik hoop dat het morgen ook mee gaat vallen..quote:Op donderdag 1 april 2010 19:00 schreef Incantrix het volgende:
BJ, Evie krijgt dan ook haar 4 maandenprikjes, toch? Had zij van de 2e keer ook meer last als van de 1e? Dat schijnt wel gebruikelijk te zijn, maar bij de 3e keer kan het weer alle kanten op.. Hoop dat Evie en Stef er allebei erdoorheen zullen fietsenSucces in elk geval, ben benieuwd naar jouw kleine dame
Haha, wat leuk, dat doet Ivan ook! Vandaag deed hij ineens iets nieuws, namelijk heel merkwaardig met z'n onderkaak op en neer gaan. Hij leek net een pop van een buikspreker.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:06 schreef Twinkly het volgende:
Woahhhh Stef is groot! Hij is al groter dan Niels
Niels maakt de laatste tijd geluidjes met zijn mond dicht "mmm" en "bbb" en ook huilen doet hij af en toe met zijn lippen op elkaar, dat ziet er megazielig uit
Ja, met een beetje aandacht is hij gelukkig een stuk vrolijker. Geen aandacht is op dit moment gelijk aan niet vrolijk. Maar dat is ook wel logisch als je niet lekker bent.quote:
Ik blijf het raar vinden dat er niet tegen ge-ent wordt hierquote:Op donderdag 1 april 2010 21:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, met een beetje aandacht is hij gelukkig een stuk vrolijker. Geen aandacht is op dit moment gelijk aan niet vrolijk. Maar dat is ook wel logisch als je niet lekker bent.
Nee hoor, ze kan dat verband tussen huilen en opgepakt worden nog helemaal niet leggen, dat komt pas tussen de 6 en 9 maanden. Wanneer ze huilt kun je ervan uitgaan dat ze iets nodig heeft en daar valt behoefte aan aandacht en lichaamscontact ook onder. Ook na 6 maanden, maar je merkt gauw genoeg aan het soort huilen en de reactie wanneer je haar dan oppakt dat ze liever niet wil slapen maar eigenlijk wel heel moe is en dus moet slapen bijvoorbeeld. Het is heel natuurlijk dat ze bij haar mama wil zijn.quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:23 schreef mama_papa het volgende:
Twinkly: Is het niet zo dat ze verwend worden als ze de hele dag bij mama zijnMijn partner zegt namelijk, laat dr maar huilen (ja makkelijk praten, hij zit overdag op zijn werk) maar Tessa kan dan zo overstuur worden, ze word dan echt heel heet en rood en echt heel verdrietig. Ze word echt alleen maar stil als ik haar bij me neem, maar als ik dit elke keer doe, kan ze dan dalijk wel een keer zonder mama
?
Je zou de naam Tessa kunnen vervangen door Thomas, behalve dan dat hij vandaag nog maar 4 weken is. Bij de papa ligt hij ook wel, maar dat is pas 's avonds natuurlijkquote:Op vrijdag 2 april 2010 08:59 schreef mama_papa het volgende:
Hier is Tessa nou al zoveel aan het huilen, wil al een aantal dagen niks anders dan mama, mama en nog eens mama. Kan haar alleen 's nachts in dr wiegje leggen en overdag zit ze het meest bij mij. Als ik haar neerleg als ik denk dat ze diep slaapt, kijkt ze met 1 oogje en ziet dat ze niet meer bij me ligt en gaat weer brullen. Laten huilen werkt ook niet, dan raakt ze helemaal overstuur!
's nachts gaat het heel goed, ze slaapt van 00:00 tot 06:00 aan 1 stuk! Vind ik best knap voor 8 weekjes
Ohja vandaag is Tessa 2 maandjes!!!!Wat gaat het snel he
Hiquote:Op vrijdag 2 april 2010 09:27 schreef Groofsken het volgende:
Oh natuurlijk mama-papa, ze is nog zo klein. Natuurlijk wil ze gewoon graag bij je zijn. Ik vond het bij S heel duidelijk te merken, vanaf wanneer ik vond dat ze ook moest leren alleen in slaap te vallen enzo. Echt, dat gaat vanzelf. Niet nu al zo'n zorgen over maken hoor. R is nu bijna 4 maanden, laat zich meestal lekker in bedje leggen op dit moment, en die heb ik nog nooit echt laten huilen. Hooguit een paar minuten. Kijken waar het heen ging. Maar als het echt brullen werd, had ik hem meteen te pakken hoor.
En als je het afwisselt? 1 slaapje boven, 1 slaapje beneden?quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:56 schreef freecell het volgende:
Hier is het na de nachtvoeding 'wakkerwakkerwakker!' al een week ofzo![]()
Dus dan breng ik de rest van de nacht door met met één hand Florian stil houden...
Gelukkig is de nachtvoeding pas om 4:00, dat scheeltVaak wordt hij om 3:00ook even wakker, maar dan is het 'speen erin' en dan slaapt hij na één beweging nog een uur verder
En ik heb het idee dat hij véél beter slaapt als het stil is.... Als Leander slaapt of niet in de kamer is,dan slaapt hij heerlijk en anders is het piepen en urmen en alleen op de arm slapen....Ik twijfel of hij overdag dan niet beter naar zijn eigen kamertje kan...
Maar ik ben zo'n voorstander van rooming in
Jij gaat wel heel snelquote:Op vrijdag 2 april 2010 12:41 schreef Takkembah het volgende:
....in een half jaar tijd is gegroeid naar dit sterk zelfstandig dametje
Wij gaan met Daan ook naar de osteopaat. Nu 2 keer geweest (voor verborgen reflux) en Daan vindt het ook heerlijk en lijkt er baat bij te hebben. Reflux is nog niet weg, maar hij huilt niet meer en hij lijkt meer ontspannen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:52 schreef DJRandall het volgende:
Vandaag is de osteopaat geweest, ik ben het zat om af te wachten en niet serieus te worden genomen bij het ConsternatieBureau en de huisarts.
Ja hoor, twee dingen: Spanningen in zijn spijsverteringskanaal (joh) en zijn schedeltje (bepaalde botjes, is verder niet te zien) zit niet helemaal recht, waarschijnlijk doordat hij aan de verkeerde kant uit het geboortekanaal is getrokken. Hierdoor wordt het zenuwstelsel geprikkeld, wordt Lucas onrustig en kan niet ontspannen en herstellen. Niets wat niet goed zal komen in de loop der tijd, maar dat wil ik eigenlijk ook niet echt afwachten.
Echt alsof ik met iemand zat te praten die mijn kind kent! Alle klachten leken verklaarbaar....
4 of 5 behandelingen zouden het op moeten lossen.
Hij vond het goed dat we meteen zijn voorkeurshouding de kop in hebben gedrukt en hem ook op zijn zij laten slapen. Hij voelde ook dat de spanning in zijn buik dan stukken minder was. Vandaar dus, dat hij nooit op zijn rug wilde liggen.
Lucas vond de behandeling eigenlijk best prettig volgens mij, want hij was moe en huilerig vooraf, maar lag te chillen tijdens de massage....![]()
Komende tijd dus afwachten of het helpt, beetje jammer dat de verzekering amper vergoedt
ja, haha. Als je eenmaal een baby hebt kan je erg blij worden van hele aardse zakenquote:Op vrijdag 2 april 2010 17:22 schreef Lijnloos het volgende:
Een kleine ego-jompel, maar na een hele dag rust zowaar minder-vloeibare-poep!!!(waar een mens al gelukkig van kan worden
)
quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:22 schreef Lijnloos het volgende:
Een kleine ego-jompel, maar na een hele dag rust zowaar minder-vloeibare-poep!!!(waar een mens al gelukkig van kan worden
) En ook een supervrolijk meidje hier dus lekker genieten... Tijd voor een lang weekendje Pasen in Twente/Achterhoek!
Dat zou wel eens kunnen ja (ik kan ook niet tegen mijn verlies (en kan dan echt een tijdje bokkig zijn als ik verliesquote:Op zaterdag 3 april 2010 07:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ar-me Stef.Dat belooft wat als hij oud genoeg is om bordspellen met jullie te spelen, Icantrix. Die kan vast niet tegen z'n verlies.
![]()
wat lief dat je het vraagtquote:Op zaterdag 3 april 2010 08:34 schreef NieuweUser het volgende:
Lily, hoe is je eerste werkdag bevallen? Of heb ik daar overheen gelezen?
Jah, hij is echt bijna onmogelijk in slaap te krijgen overdag.. Soms een hazenslaapje, maar het is 's-nachts al zo'n goede slaper dat hij overdag niet echt moe is volgens mij. Op het KDV was het ze ook al opgevallen, hoewel hij daar wel meer slaapt als hier.quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:00 schreef lily het volgende:
Slaapt Stef zo weinig overdag?
Wij moeten ook nog aan de boodschappen....ik heb zo geen zin...
Free dat is hetzelfde probleem dat wij ook hebben. Als hij 's nachts moet eten, wil hij niet meer slapen, behalve als hij bij ons in bed ligt. Overdag geen enkel probleem mee. Geen idee aan wat het ligt, maar ik ben best blij dat hij meestal maar rond 5 of 6u wakker wordtquote:Op zaterdag 3 april 2010 09:39 schreef freecell het volgende:
mama-papa, dat noem ik doorslapenvoor Jochem! En nu gauw pokloos worden ventje!
Hier vannacht 23:00 en 5:00. Best luxeEn weer niet slapen na de voeding
Uiteindelijk maar tegen me aan gelegd en toen ging hij wel pitten![]()
Hoe kan dat nu? Niet slapen in de co met mijn hand tegen hem aan en mij heel dichtbij, wel slapen bij ons n bed en dan kan het hem weer niks schelen of ik er tegenaan lig![]()
Wij hebben wel een heel lekker zacht bed....
Zo'n heerlijk gevoel, Lily. Zo zat ik gisteren bijna aan de telefoon te wenen toen mijn collega zei dat ze me echt wel missen op het werk. Niet alleen voor het werk, maar ook voor de sfeer. Ik wou eigenlijk direct terug gaan werkenquote:Op zaterdag 3 april 2010 13:54 schreef lily het volgende:
[..]
wat lief dat je het vraagt
Heel goed
Ik kreeg een hartelijke ontvangst van de heren en ik bleek echt gemist te zijn. Mailtjes met een welkom terug van collega's buiten mijn directe team en meteen afspraken maken voor komende week omdat er zonder mij dingen niet goed liepen.
Goed voor mijn ego en leuk om weer iets anders te zijn dan alleen moeder
Ik kreeg ook reacties van mensen in de lift (ik werk in een heel groot bedrijf): hee, was jij niet laatst zwanger?
Leah was die dag bij mijn ouders en ook dat ging prima. Ze was superlief geweest en mijn ouders zijn dolgelukkig dat ze weer een dag in de week op een kleinkind mogen passen. Mijn moeder is ook verliefd nu
Ik dacht altijd dat ze met regeldagen heel vaak willen drinken? En hier is het de laatste week alleen maar minder geworden (van om de 3 uur naar om de 3,5 uur naar om de 4 uur). Hij is wel wat jammerig en moe geweest woensdag en donderdag maar dat weet ik aan zijn reflux. Misschien heeft hij ze inderdaad al gehad.quote:Op zondag 4 april 2010 08:17 schreef freecell het volgende:
Happy, hij kan ze ook al gehad hebben? Zo te horen heeft hij nu een hip ritme e jij ploftieten, dat klinkt post-regelen
Ik had 8 dagen langer verlof opgenomen om tot 1 april te komen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:16 schreef Poppejans het volgende:
Wat had jij dan trouwens heerlijk lang verlof
Plast hij dan echt de luier tot overstromen vol, of plast hij er ook naast?quote:Op zondag 4 april 2010 08:17 schreef freecell het volgende:
Hier 23:00-5:45En kléddernat
van knietje tot oksel en de hele co-sleeper.... Zijn er ook speciale luiers voor nachtplassertjes?
We hebben nu nr1, maar nr2 plast hij langs omdat ze te groot zijn...
Die hebben wij ook, precies dezelfde! We hebben tot nu toe nog geen doorlekken gehad, dus als ik dit van jou lees gaat zoiets denk ik ook wel goed bij een wat eerdere verschoning.quote:Op zondag 4 april 2010 10:43 schreef lily het volgende:
Leah heeft gisteren haar laatste luier om 21.00 uur gehad en ik heb haar pas verschoond om 9 uur vanochtend.
Toen was hij wel zwaar ja maar nog steeds afdoende. Ik gebruik de babydry van pampers (mt 3).
Jah, ik denk dat het daar vermoeiender is voor hem als thuis. De dag na het KDV is hij ook altijd huileriger en slaperiger.. En ja, datte! Dat hadden wij ook bedacht, hij slaapt nu doorgaans van ongeveer 22.30 tot een uur of half 9, dus dat is best een flinke ruk in één keer enzoquote:Op zaterdag 3 april 2010 21:16 schreef Poppejans het volgende:
Incantrix, haha wat gek dat Stef meer slaapt op het KDV dan thuis,omgekeerde van wat je vaak hoort.
Hier ook zo'n man van de hazeslaapjes.Ik vermoed ook dat het komt omdat hij 's nachts helemaal door slaapt.
Fijn!!quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:54 schreef lily het volgende:
[..]
wat lief dat je het vraagt
Heel goed
Ik kreeg een hartelijke ontvangst van de heren en ik bleek echt gemist te zijn. Mailtjes met een welkom terug van collega's buiten mijn directe team en meteen afspraken maken voor komende week omdat er zonder mij dingen niet goed liepen.
Goed voor mijn ego en leuk om weer iets anders te zijn dan alleen moeder
Ik kreeg ook reacties van mensen in de lift (ik werk in een heel groot bedrijf): hee, was jij niet laatst zwanger?
Leah was die dag bij mijn ouders en ook dat ging prima. Ze was superlief geweest en mijn ouders zijn dolgelukkig dat ze weer een dag in de week op een kleinkind mogen passen. Mijn moeder is ook verliefd nu
Jeumig, dan is hij wel behoorlijk van slag!Zullen jullie ook lekkerquote:Op zondag 4 april 2010 12:17 schreef Twinkly het volgende:
Fijne Pasen allemaal![]()
BJ heel begrijpelijk dat je je zo voelt, er is een deel van jezelf weg!
Niels is super humeurig en wil niet slapen, al sinds 3 uur vannachtGeen idee wat er is...
Hij heeft wel eventjes op mijn buik geslapen vannacht zodat hij en mijn Lief nog wel eventjes konden rusten.
En babydry mt2 (dus ''mini'' de groene pakken) is echt nog te groot? Met dat verstelbare klitteband bij de sluitingen kun je die luiers ook vrij strak krijgen. Maar dan kan het onder bij zijn beentjes misschien nog te los zitten bedenk ik me nu...quote:Op zondag 4 april 2010 13:51 schreef freecell het volgende:
Volgens mij loopt de luier echt gewoon overLijkt wel goed aan te sluiten... Ik heb new baby maat 1....
Weet niet, ik heb van mt 2. ook 'new baby' en die zijn te groot bij de beentjes....quote:Op zondag 4 april 2010 13:54 schreef Poppejans het volgende:
[..]
En babydry mt2 (dus ''mini'' de groene pakken) is echt nog te groot? Met dat verstelbare klitteband bij de sluitingen kun je die luiers ook vrij strak krijgen. Maar dan kan het onder bij zijn beentjes misschien nog te los zitten bedenk ik me nu...
Hmm lastig probleem!
Sowwwhé, wat doet jouw meissie het góéd!!!quote:
quote:Op maandag 5 april 2010 07:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
Het was overigens hartstikke goed gegaan het logeren hoor. ook daar de hele nacht doorgeslapen; mijn moeder heeft haar om 9 uur wakker gemaakt voor de fles omdat ze het toch wel erg lang vond duren![]()
Ja, hij lijkt enorm op zijn papaquote:Op maandag 5 april 2010 21:25 schreef freecell het volgende:
Knappe baby Leonieke![]()
Mooi koppie ook wat daar zo stoer omhoog gaat
quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:07 schreef Lijnloos het volgende:
Tja... heb niet echt iets te vertellen, maar om nou overal op te reageren... Ben Trix niet![]()
Maar uhm, oh ja... Leo, waarom heeft Thomas altijd handschoentjes aan eigenlijk?
En dan maar even eenvoor iedereen die het kan gebruiken!
Ik zeg of schrijf dus ook niets meer hardop. Ook wel een beetje de reden dat ik zo weinig post.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |