abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 april 2010 @ 21:01:25 #176
35189 Troel
scherp en bot
pi_79845673
quote:
Op donderdag 1 april 2010 20:58 schreef simmu het volgende:
hij's er wel vrolijk onder lijkt
Ja, met een beetje aandacht is hij gelukkig een stuk vrolijker. Geen aandacht is op dit moment gelijk aan niet vrolijk. Maar dat is ook wel logisch als je niet lekker bent.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79849901
En Thomas doet het goed Morgen 4 weken en hij weegt nu 4.450gr en meet 54cm (zijn laagste gewicht was 3.370gr en vorige week maandag woog hij 4.040gr... het gaat dus euh... goed ( ) vooruit).

En volgens de dokter ook een alerte baby die al veel rondkijkt
pi_79850356
quote:
Op donderdag 1 april 2010 21:01 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, met een beetje aandacht is hij gelukkig een stuk vrolijker. Geen aandacht is op dit moment gelijk aan niet vrolijk. Maar dat is ook wel logisch als je niet lekker bent.
Ik blijf het raar vinden dat er niet tegen ge-ent wordt hier
Lotte!
Noah!
  vrijdag 2 april 2010 @ 07:27:51 #179
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79858405
ahhh Troel, dat ziet er sneu uit zeg,.... heeft ie er geen last van?? in elk geval sterkte ermee

@Leonieke; jeujjjjjj voor Thomas! fijn dat hij zo goed groeit! hoe gaat het snachts?

@Simmu; wat fijn dat je kleine doorzettertjes het ook zo goed doen!

@Keshet; en kleine Teigetje is ook al zo'n vechtertje!

ik ga Sorboo vast suc6 wensen met Rapleyen (want flesjes komen pas volgende week )

@Free; hoe gaat het eigenlijk bij jullie? en met jezelf (en de stuwing enzo?? )

hier weinig nieuws, vanmiddag volgt Evie haar gewicht-update
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 2 april 2010 @ 08:59:09 #180
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79859191
Leonieke: Wat goed dat Thomas zo goed groeit!

B-J: Succes bij het CB vanmiddag

Ben ik nou de enige die dat Rapleyen helemaal niks vindt Ze worden al zo snel groot, ik ga lekker alles malen en later steeds grote stukjes geven.
Maargoed moet ieder voor zich weten hoe ze het doen

Hier is Tessa nou al zoveel aan het huilen, wil al een aantal dagen niks anders dan mama, mama en nog eens mama. Kan haar alleen 's nachts in dr wiegje leggen en overdag zit ze het meest bij mij. Als ik haar neerleg als ik denk dat ze diep slaapt, kijkt ze met 1 oogje en ziet dat ze niet meer bij me ligt en gaat weer brullen. Laten huilen werkt ook niet, dan raakt ze helemaal overstuur!
's nachts gaat het heel goed, ze slaapt van 00:00 tot 06:00 aan 1 stuk! Vind ik best knap voor 8 weekjes

Ohja vandaag is Tessa 2 maandjes!!!! Wat gaat het snel he

edit: ik ga me klaarmaken voor het ziekenhuis voor Tessa. Naar de fyysio voor haar schedeltje en ze zou ook wat tegen het huilen kunnen doen, ben benieuwd!
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:08:50 #181
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_79859337
Goedemorgen .

Die van mij dronk 's nachts om de twee uur in het begin, maar nu .... 's avonds rond 20.00uur laatste voeding, dan slapen, dan om 4.00uur ongeveer één borst, dan slapen, dan om 6.30 andere borst en om 7.00uur opstaan . Echt, ik ben gewoon uitgerust enzo .

Maar met 8 weken van 0 tot 6 uur vind ik ook heel knap hoor. Die van mij gaat alweer hard richting de vier maanden nu. My Gog, wat gaat het snel, veel te.
pi_79859345
Goeiemorgen!

Bj succes bij het cb.. Op naar de voorlopig laatste prikjes

m_p, klinkt niet tof maar troost je, het wordt beter... *dooddoener, i know...* Minke heeft ook zon periode gehad waarin ze alleen maar bij me wilde zijn. Misschien is een draagdoek iets, dan heb je tenminste je handen vrij...

Waar is mijn lieve kleine baby die 's nachts doorsliep??? stomme diarree! Ga weg!!!
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:16:15 #183
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79859463
Groofsken: Jeetje wat fijn dat jouw kleine van 20 tot 4 uur slaapt! Wist niet dat dat al kon met 4 maanden Tessa doe ik om 19 uur in dr wiegje met fles en dan moet ik haar 00 wakker maken en dan komt ze zelf om 6 uur weer.

Lijnloos: Arme Minke! Dikke voor Minke en voor jouw natuurlijk ook
Ik weet ook wel dat het allemaal overgaat, maar ik vind het zo zielig voor haar. Tegen huilen kan ik best wel hoor, maar het huis krijg ik zo maar niet schoon en als ik ergens een hekel aan heb is het een vies huis En een draagdoek heb ik inderdaad in huis, ga dat ook binnen maar eens proberen! Kijken of ik dan wel wat kan doen
pi_79859496
Och arme Jochem Helpt het schuim Troel? Beterschap voor je mannetjes

M_P ik snap je helemaal, kindjes worden echt veel te snel groot! Aan de andere kant is het wel heel erg leuk dat ze steeds meer kunnen en veel minder gaan huilen (!!) Ik kan je ook echt een draagdoek aanraden voor overdag, dan kan ze daar haar slaapjes in doen terwijl jij gewoon bezig kunt zijn.

Groofsken wat fijn dat hij 's nachts wat langer doorslaapt! Vanaf het begin al om de 2 uur wakker 's nachts? Jeutje dat heb je nog lang volgehouden

Arme Minke met haar arme buikje scheer je weg stomme diarree
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:23:15 #185
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79859587
Twinkly: Is het niet zo dat ze verwend worden als ze de hele dag bij mama zijn Mijn partner zegt namelijk, laat dr maar huilen (ja makkelijk praten, hij zit overdag op zijn werk) maar Tessa kan dan zo overstuur worden, ze word dan echt heel heet en rood en echt heel verdrietig. Ze word echt alleen maar stil als ik haar bij me neem, maar als ik dit elke keer doe, kan ze dan dalijk wel een keer zonder mama ?
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:24:34 #186
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79859614
ik ga nu snel naar het ziekenhuis, lees dalijk weer bij
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:27:06 #187
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_79859668
Oh natuurlijk mama-papa, ze is nog zo klein. Natuurlijk wil ze gewoon graag bij je zijn. Ik vond het bij S heel duidelijk te merken, vanaf wanneer ik vond dat ze ook moest leren alleen in slaap te vallen enzo. Echt, dat gaat vanzelf. Niet nu al zo'n zorgen over maken hoor. R is nu bijna 4 maanden, laat zich meestal lekker in bedje leggen op dit moment, en die heb ik nog nooit echt laten huilen. Hooguit een paar minuten. Kijken waar het heen ging. Maar als het echt brullen werd, had ik hem meteen te pakken hoor.

pi_79859808
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:23 schreef mama_papa het volgende:
Twinkly: Is het niet zo dat ze verwend worden als ze de hele dag bij mama zijn Mijn partner zegt namelijk, laat dr maar huilen (ja makkelijk praten, hij zit overdag op zijn werk) maar Tessa kan dan zo overstuur worden, ze word dan echt heel heet en rood en echt heel verdrietig. Ze word echt alleen maar stil als ik haar bij me neem, maar als ik dit elke keer doe, kan ze dan dalijk wel een keer zonder mama ?
Nee hoor, ze kan dat verband tussen huilen en opgepakt worden nog helemaal niet leggen, dat komt pas tussen de 6 en 9 maanden. Wanneer ze huilt kun je ervan uitgaan dat ze iets nodig heeft en daar valt behoefte aan aandacht en lichaamscontact ook onder. Ook na 6 maanden, maar je merkt gauw genoeg aan het soort huilen en de reactie wanneer je haar dan oppakt dat ze liever niet wil slapen maar eigenlijk wel heel moe is en dus moet slapen bijvoorbeeld. Het is heel natuurlijk dat ze bij haar mama wil zijn.

Niels heeft heel lang alleen maar in de draagdoek willen slapen overdag en nu slaapt hij bijna alle slaapjes in zijn eigen bedje. Alleen rond etenstijd lukt hem dat vaak niet, maar dat slaapje is volgens mij ook aan het verdwijnen. Je merkt vanzelf wanneer Tessa daaraan toe is en dan kun je steeds vaker haar in haar bedje laten slapen. Na 3,5 maand veranderde het huilen van Niels ook zodat ik nu kan horen dat hij huilt omdat hij bijna in slaap valt of huilt omdat hij niet kan slapen en even getroost moet worden (vaak moet ik hem er dan eventjes uithalen omdat hij anders overstuur raakt, maar dat verschilt ook per kind).

Succes in het ziekenhuis!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_79859827
Oooow Jochem Ziet er echt sneu uit!
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:49:53 #190
61183 leonieke
Dan toch?
pi_79860204
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 08:59 schreef mama_papa het volgende:
Hier is Tessa nou al zoveel aan het huilen, wil al een aantal dagen niks anders dan mama, mama en nog eens mama. Kan haar alleen 's nachts in dr wiegje leggen en overdag zit ze het meest bij mij. Als ik haar neerleg als ik denk dat ze diep slaapt, kijkt ze met 1 oogje en ziet dat ze niet meer bij me ligt en gaat weer brullen. Laten huilen werkt ook niet, dan raakt ze helemaal overstuur!
's nachts gaat het heel goed, ze slaapt van 00:00 tot 06:00 aan 1 stuk! Vind ik best knap voor 8 weekjes

Ohja vandaag is Tessa 2 maandjes!!!! Wat gaat het snel he
Je zou de naam Tessa kunnen vervangen door Thomas, behalve dan dat hij vandaag nog maar 4 weken is. Bij de papa ligt hij ook wel, maar dat is pas 's avonds natuurlijk
pi_79860370
Hier is het na de nachtvoeding 'wakkerwakkerwakker!' al een week ofzo
Dus dan breng ik de rest van de nacht door met met één hand Florian stil houden...

Gelukkig is de nachtvoeding pas om 4:00, dat scheelt Vaak wordt hij om 3:00ook even wakker, maar dan is het 'speen erin' en dan slaapt hij na één beweging nog een uur verder

En ik heb het idee dat hij véél beter slaapt als het stil is.... Als Leander slaapt of niet in de kamer is,dan slaapt hij heerlijk en anders is het piepen en urmen en alleen op de arm slapen....Ik twijfel of hij overdag dan niet beter naar zijn eigen kamertje kan...

Maar ik ben zo'n voorstander van rooming in
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:56:43 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79860377
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:27 schreef Groofsken het volgende:
Oh natuurlijk mama-papa, ze is nog zo klein. Natuurlijk wil ze gewoon graag bij je zijn. Ik vond het bij S heel duidelijk te merken, vanaf wanneer ik vond dat ze ook moest leren alleen in slaap te vallen enzo. Echt, dat gaat vanzelf. Niet nu al zo'n zorgen over maken hoor. R is nu bijna 4 maanden, laat zich meestal lekker in bedje leggen op dit moment, en die heb ik nog nooit echt laten huilen. Hooguit een paar minuten. Kijken waar het heen ging. Maar als het echt brullen werd, had ik hem meteen te pakken hoor.

Hi

Ik merkte dat gisteren aan Fabi heel erg. Hij was echt helemaal uit zn doen, we waren even weggeweest en hij had dus niet geslapen. Fabi gaat al gillen als hij de maxi ziet Dus toen ik hem om 20.30 in zn eigen bedje legde. Was hij binnen 1 tel vertrokken. Hij had dat écht even nodig. Gewoon, zn eigen, vertrouwde bedje.
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:57:52 #193
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79860405
Teigetje update! Ik loop schandalig achter.

Teigetje heeft een cabrio-bed! Ze had het steeds te warm in de couveuse maar de couveuse kon niet verder afgekoeld worden.
Naar een warmtebedje mag je pas als je zo'n 1500-1800 gram weegt. De tussenoplossing: Het dak van de couveuse er af! (Het dak kan er af zodat artsen, wanneer nodig, medische handelingen kunnen verrichten. Dat gaat nogal rot door die couveuse deurtjes heen.)
Nou is het dus stiekempjes gewoon een warmtebedje waar ze sinds gistermiddag in ligt. Nu kan ik haar gewoon fatsoenlijk een kusje geven.
Ze draagt inmiddels ook kleertjes, dus de familie is losgegaan in het inkopen van maat 44. Die maat valt nog een beetje ruim (understatement) maar ach.

Vannmiddag wordt haar non-invasieve beademing nog verder afgebouwd, lager dan dat kan 'ie dan niet.
De volgende stap is een neusbril, maar waarschijnlijk wachten ze daar nog even mee zodat ze de energie die ze aan ademen zou besteden aan groeien kan besteden.
Ze woog gisteren 1092 gram! Spekkies!

Ze is geslaagd voor de ogentest. Het beademd worden kan een oogaandoening, ROP, veroorzaken. Tot nu toe lijkt ze hiervoor gespaard te blijven! Ze wordt zolang ze in het ziekenhuis ligt nog wel wekelijks gecontroleerd door de oogarts, maar: Yay voor nu!

Haar ductus staat nog steeds open maar omdat ze er geen last van heeft op het moment wordt er ook even niks aan gedaan. Wellicht wordt 'ie nog gesloten voor ze naar huis gaat, maar dat is even afwachten.

Met haar voetje gaat het ook goed naar omstandigheden. Het slechte stukje is nog niet afgestoten door haar lichaam, dat moet dus chirurgisch gaan gebeuren, in ieder geval voor de naar huis gaat.
Van de week zijn de plastisch chirurg, de neonatoloog, de revalidatiearts en de fysio samen naar Teigetje's voetje wezen kijken. (Een voetje van 2 cm, picture that. )
De conclusie voor nu is dat ze alle functies in haar voetje die je moet hebben ook daadwerkelijk heeft. De groei van het voetje en haar onderbeen blijven iets achter ten opzichte van de andere kant. Dit komt wellicht doordat dat hele gebied erg ziek is geweest en trekt misschien nog bij maar de kans is ook heel groot dat het voetje en beentje altijd wat achter zal blijven bij de andere kant.
Wel zien ze dát het voetje en beentje groeien, en dat is erg belangrijk!
De gehoortest volgt ook binnenkort, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen over! Ze reageert prima op geluid.
Tot nu toe worden er steeds geen hersoenbloedingen gevonden tijdens de echo's. Erg goed nieuws!
De röntgenfoto van haar groeischijf is inmiddels ook gemaakt. Er wordt gekeken of haar botontwikkeling normaal is, die blijft bij prematuren vaak iets achter. De uitslag hiervan hebben we nog niet.

Haar broviac lijn is er gisteren door de chirurg uitgehaald en er lijkt geen infectie te ontstaan. Ze heeft nu dus geen infusen meer.
Alles wat er nu nog in/aan haar zit is: De maagsonde, de beademingsbuis in haar neus, een saturatiebandje om haar voetje of handjes en drie plakkers voor haar hartslag, pols en ademhaling. Ze is dus al bijna 'clean'!

De wandelwagen, Maxi-Cosi en babykamer zijn gekocht! De geboortekaartjes zijn inmiddels ook al verstuurd.

Er wordt al voorzichtig gesproken over een verhuizing naar de high-care afdeling binnen twee weken!
Naar huis mag ze als ze zo'n 2 kilo is, goed flesjes leeg kan drinken (die ze nog niet krijgt) en totaal van de beademing af is. Dat duurt dus waarschijnlijk nog een maand of twee.

Verder is ze nu precies twee maanden oud, en 35 weken precies in de zwangerschap.
Ze is steeds meer wakker, steeds alerter en 'juicht met haar beentjes' als ze D. of mij hoort. Er wordt nog steeds een handje uitgestoken richting papa of mama als ze ons hoort en ze begint lachstuipjes te krijgen.
(Ik ben er van overtuigd dat ze gewoon lacht; ze doet het namelijk alleen naar D. en mij, maar dat kan écht niet volgens de artsen. )
Nu we in een redelijk rustige periode zijn aangekomen genieten we elke dag meer van ons kleine meisje.
Er staan wat foto's in het kinderfototopic zodat je mee kan genieten!
A grand adventure has begun.
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:59:24 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79860437
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:56 schreef freecell het volgende:
Hier is het na de nachtvoeding 'wakkerwakkerwakker!' al een week ofzo
Dus dan breng ik de rest van de nacht door met met één hand Florian stil houden...

Gelukkig is de nachtvoeding pas om 4:00, dat scheelt Vaak wordt hij om 3:00ook even wakker, maar dan is het 'speen erin' en dan slaapt hij na één beweging nog een uur verder

En ik heb het idee dat hij véél beter slaapt als het stil is.... Als Leander slaapt of niet in de kamer is,dan slaapt hij heerlijk en anders is het piepen en urmen en alleen op de arm slapen....Ik twijfel of hij overdag dan niet beter naar zijn eigen kamertje kan...

Maar ik ben zo'n voorstander van rooming in
En als je het afwisselt? 1 slaapje boven, 1 slaapje beneden?
Ik laat Fabian ook op verschillende plaatsen in huis slapen.
Enige verschil ik dat ik het 's nachts wel donker maak. Nu ligt hij bijvoorbeeld in de wagen te slapen. En Eva gilt er op los maar hij slaapt er gelukkig doorheen.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:05:50 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79860591
Wat heerlijk om te lezen dat Teigetje zo goed vooruit gaat.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:07:09 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79860631
Succes mamapapa in het ziekenhuis!

Arme jochem, hopelijk knapt hij snel op.
pi_79861363
Wat fijn dat het zo goed gaat met Teigetje!!!
pi_79861593
Wat een positief verhaal, Keshet!

Ivan vertoont weer een nieuw kunstje. Hij slaapt nu op z'n zij met z'n hoofd helemaal omhoog gericht, alsof hij aanvoelde dat z'n moeder zich zorgen maakte en er nog een schepje bovenop wilde doen.

-Edit- Zo slaapt 'ie dus.

[ Bericht 11% gewijzigd door Claudia_x op 02-04-2010 12:28:29 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:07:48 #199
61183 leonieke
Dan toch?
pi_79862366
Wat een festijn hier vanochtend. Sinds 9u ben ik bezig met eten geven - pamper verversen - Thomas troosten want de borst blijft te lang weg tijdens het verversen - eten geven - eventjes neerliggen - Thomas troosten want hij beseft opeens dat hij nog honger heeft - eten geven - pamper verversen - ondergepiest worden en dus bijgevolg de vloer dweilen en andere kleren aandoen - naar beneden rennen want Thomas wil nog eten enzovoort enzovoort.
Maar we hebben op die manier wel al drie poepluiers vandaag

Alleen moet heel het huis hier nog gepoetst geraken want we hebben de komende drie dagen bezoek. Hopelijk slaapt hij deze namiddag nog een beetje.
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:35:10 #200
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79865327
Jochem, wat sneu Beterschap kereltje!

Keshet, wat een heerlijkheid lees ik zeg! Uhm, misschien een domme vraag, maar dat het voetje nog helemaal meegroeit enzo, is dat dan ook het deel dat nog afgestoten moet worden? Kan dat nog groeien dan?

Leo, suucces ermee, je hebt van die dagen..

Free, dikke voor jou!

Evie, succes me je prikjes!

@ lekken: dat heb ik best vaak, ik word nog steeds bijna elke ochtend met een nat pak wakker In de douche heb ik het ook nog wel eens en had het ook al een keer op mijn werk. Vind dat echt irritant om eerlijk te zijn..

Stef heeft vandaag wel wat verhoging van zijn prikjes, maar was wel gewoon lekker aan het lachen en spelen. Hij heeft een wezel-knuffel en die is echt perfect op maat voor hem nu, die drukt hij echt met twee armen tegen zich aan en gaat dan aan de vacht sabbelen, het is zó lief! Ik heb hem tegen mijn schuldgevoel in toch naar het kdv gebracht om zelf even een dagje uit te kunnen zieken, maar nu kan ik de slaap maar niet vatten, terwijl mijn ogen pijn doen van vermoeidheid toch maar even proberen te slapen nu, ik wil Stef toch rond 3 a 4 weer ophalen, wat is je huis dan ineens leeg zeg..
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')