Teigetje update! Ik loop schandalig achter.

Teigetje heeft een cabrio-bed! Ze had het steeds te warm in de couveuse maar de couveuse kon niet verder afgekoeld worden.
Naar een warmtebedje mag je pas als je zo'n 1500-1800 gram weegt. De tussenoplossing: Het dak van de couveuse er af! (Het dak kan er af zodat artsen, wanneer nodig, medische handelingen kunnen verrichten. Dat gaat nogal rot door die couveuse deurtjes heen.)
Nou is het dus stiekempjes gewoon een warmtebedje waar ze sinds gistermiddag in ligt.

Nu kan ik haar gewoon fatsoenlijk een kusje geven.
Ze draagt inmiddels ook kleertjes, dus de familie is losgegaan in het inkopen van maat 44. Die maat valt nog een beetje ruim (understatement) maar ach.

Vannmiddag wordt haar non-invasieve beademing nog verder afgebouwd, lager dan dat kan 'ie dan niet.
De volgende stap is een neusbril, maar waarschijnlijk wachten ze daar nog even mee zodat ze de energie die ze aan ademen zou besteden aan groeien kan besteden.
Ze woog gisteren 1092 gram! Spekkies!
Ze is geslaagd voor de ogentest.

Het beademd worden kan een oogaandoening, ROP, veroorzaken. Tot nu toe lijkt ze hiervoor gespaard te blijven! Ze wordt zolang ze in het ziekenhuis ligt nog wel wekelijks gecontroleerd door de oogarts, maar: Yay voor nu!
Haar ductus staat nog steeds open maar omdat ze er geen last van heeft op het moment wordt er ook even niks aan gedaan. Wellicht wordt 'ie nog gesloten voor ze naar huis gaat, maar dat is even afwachten.
Met haar voetje gaat het ook goed naar omstandigheden. Het slechte stukje is nog niet afgestoten door haar lichaam, dat moet dus chirurgisch gaan gebeuren, in ieder geval voor de naar huis gaat.
Van de week zijn de plastisch chirurg, de neonatoloog, de revalidatiearts en de fysio samen naar Teigetje's voetje wezen kijken. (Een voetje van 2 cm, picture that.

)
De conclusie voor nu is dat ze alle functies in haar voetje die je moet hebben ook daadwerkelijk heeft. De groei van het voetje en haar onderbeen blijven iets achter ten opzichte van de andere kant. Dit komt wellicht doordat dat hele gebied erg ziek is geweest en trekt misschien nog bij maar de kans is ook heel groot dat het voetje en beentje altijd wat achter zal blijven bij de andere kant.
Wel zien ze dát het voetje en beentje groeien, en dat is erg belangrijk!
De gehoortest volgt ook binnenkort, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen over! Ze reageert prima op geluid.
Tot nu toe worden er steeds geen hersoenbloedingen gevonden tijdens de echo's. Erg goed nieuws!
De röntgenfoto van haar groeischijf is inmiddels ook gemaakt. Er wordt gekeken of haar botontwikkeling normaal is, die blijft bij prematuren vaak iets achter. De uitslag hiervan hebben we nog niet.
Haar broviac lijn is er gisteren door de chirurg uitgehaald en er lijkt geen infectie te ontstaan. Ze heeft nu dus geen infusen meer.
Alles wat er nu nog in/aan haar zit is: De maagsonde, de beademingsbuis in haar neus, een saturatiebandje om haar voetje of handjes en drie plakkers voor haar hartslag, pols en ademhaling. Ze is dus al bijna 'clean'!

De wandelwagen, Maxi-Cosi en babykamer zijn gekocht! De geboortekaartjes zijn inmiddels ook al verstuurd.
Er wordt al voorzichtig gesproken over een verhuizing naar de high-care afdeling binnen twee weken!
Naar huis mag ze als ze zo'n 2 kilo is, goed flesjes leeg kan drinken (die ze nog niet krijgt) en totaal van de beademing af is. Dat duurt dus waarschijnlijk nog een maand of twee.
Verder is ze nu precies twee maanden oud, en 35 weken precies in de zwangerschap.
Ze is steeds meer wakker, steeds alerter en 'juicht met haar beentjes' als ze D. of mij hoort. Er wordt nog steeds een handje uitgestoken richting papa of mama als ze ons hoort en ze begint lachstuipjes te krijgen.
(Ik ben er van overtuigd dat ze gewoon lacht; ze doet het namelijk alleen naar D. en mij, maar dat kan écht niet volgens de artsen.

)
Nu we in een redelijk rustige periode zijn aangekomen genieten we elke dag meer van ons kleine meisje.
Er staan wat foto's in het kinderfototopic zodat je mee kan genieten!