quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:21 schreef lily het volgende:
Leah zit al een tijdje in maat 3 luiers![]()
[..]
oh, 2360. Dat valt dan nog mee inderdaad (geen prematuurgewicht bedoel ik)
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:28 schreef amaranta het volgende:
Gaat snel zeg lily. Ach, straks blijven ze best lang steken in 5.
Fabi is maar een mager menneke. 2 past nu lekker, maar heb 3 ook al in huis.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:29 schreef amaranta het volgende:
Valt me trouwens op, hoe groter de maat, hoe minder luiers in de verpakking. Ook wel logisch, aangezien ze als het goed steeds minder per dag nodig hebben. Maar ze blijven helaas wel even duur.
Ik doe dat ook altijd. Een maatje groter. Maar ik weet niet eens of Fabi de 5 kg wel haalt. Morgen CB dan zullen we het weten.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:34 schreef lily het volgende:
Maat 2 is van 3 tot 6 kilo. Ze weegt nu 5 maar ik vind maat 3 beter zitten (van 4 tot 9 kilo).
Ik heb ze liever wat ruimer.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:46 schreef Asyniur het volgende:
Voor de pasfoto van Harry: klik hier
Disclaimer: klikken op eigen risico; ik vergoed geen schade door lachen, rammelende eierstokken of what so ever...
Oh, wat goed, zeg! Ivan heeft bij zijn opa en oma prima geslapen zonder mouwen, maar gisteravond wilde hij toch weer niet in slaap vallen. Ook werd hij pas 's nachts wakker om 1:00 uur toen we het zonder mouwen probeerden.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:42 schreef Twinkly het volgende:
Niels ligt al 2 uur te slapen in een slaapzakje met lange mouwen ipv in de Puckababy, de mouwen zijn zo zwaar dat hij daarnet met zijn arm recht omhoog in de lucht lag
Ik ben ook min of meer bij de deur afgedankt, zonet door Eva. Fabian is gelukkig nog thuis.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:05 schreef Sorbootje het volgende:
Lily, hier 't zelfde. Ik had laatst ook geroepen dat Isabeau nooit moeilijk deed 's nachts... Nou dat zeg ik nóóit meer!![]()
Net weer een extréém vrolijk meisje op het kinderdagverblijf afgegeven. Ze moet echt wel pijnlijke kaken hebben aan het eind van de dag. Wat kan dat kind lachen zeg...
Owjeeeeeeeeeee!!!!! Klop af op hout, gooi zout over je schouder, hinkel drie keer in het rond op je linker been, WAAHH!!quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:27 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Twinkly, vannacht ging het prima (oh god nu zeg ik het wéér), maar laatst had ik dat een keer, dat ik zei dat het zo goed ging en dat het meteen afgestraft werd..
Dat wordt een hit op YouTubequote:Op woensdag 31 maart 2010 09:30 schreef Sorbootje het volgende:
Zullen mijn collega's leuk vinden als ik dat doe
Ik zat hardop te schateren!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:46 schreef Asyniur het volgende:
Voor de pasfoto van Harry: klik hier
Disclaimer: klikken op eigen risico; ik vergoed geen schade door lachen, rammelende eierstokken of what so ever...
quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:05 schreef Sorbootje het volgende:
Ze moet echt wel pijnlijke kaken hebben aan het eind van de dag. Wat kan dat kind lachen zeg...
En hier helpt het allemaal niet om Thomas te doen poepen. Ik denk dat we al ongeveer alle houdingen aangenomen hebben en hij zijn beentjes nooit meer zal kunnen strekken omdat we zijn beentjes al zo lang opgetrokken hebbenquote:Op woensdag 31 maart 2010 09:36 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik zat hardop te schateren!
KeshetHoera!
Leander was 2860 gram. Toch ook nog heel klein
Hier een sneu jochie, kan nog steeds niet goed poepen, poept alleen met luier om en dat je zijn beentjes dan in kikkerhouding duwt. En dan of even temperaturen of even masseren met een billendoekje en dan gaat het wel redelijk.
Maar toch sneu...
quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:24 schreef Twinkly het volgende:
Niels heeft gewoon de hele nacht in de slaapzak geslapen!Hij werd op de normale tijden wakker en ging ook weer rustig slapen na de voedingen.
Hij zit heel vaak met een heel rood gezicht en opgetrokken beentjes te duwen, maar er gebeurt niets. Arme vriend.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:58 schreef freecell het volgende:
Heeft hij er zelf last van Leonieke? Als hij gewoon blij is, lekker laten zou ik zeggen![]()
Hier gaat het manneke ook niet meer makkelijk slapen na de nachtvoeding helaas... Gelukkig voor mij is die voeding pas tegen 4:00
Ik heb Rienk eigenlijk al vanaf zn geboorte in een pyjamaquote:Op woensdag 31 maart 2010 09:58 schreef freecell het volgende:
Slaapzak....
vanaf wanneer is dat ook alweer?
En pyjama's![]()
Bah wat naar weerquote:Op woensdag 31 maart 2010 10:31 schreef Lijnloos het volgende:
Hier hadden we ook al redelijk snel een slaapzak hoor, ideaal. Hoort ook echt bij haar slaapritme. Zodra de zak aangaat weet ze dat het tijd is om te gaan slapen en dat gebeurt zonder één kik... zonder wil dat niet vaak lukken.
Oh en ik ben alweer thuis, met Minke... ze had zo'n plofbroek (letterlijk, kleren, nek, boxkleed, alles zat onder) dat ze niet meer kon blijven op het kdv. Dus nu maar vervroegd paasweekend, extra extra lang... Gelukkig is ze nog wel redelijk vrolijk, geen koorts en huilen nog met traantjes, dus gaat nog goed, maar moet goed oppassen voor de uitdroging. Kregen van de ha de tip om rooibosthee door de fles te doen (zakje in de melk hangen), iemand daar al eens van gehoord? Ga het zo maar proberen bij de volgende fles...![]()
Niels goed geslapem joh! En zonder lekken!![]()
Alexa alweer bijna een grote baby (in leeftijd, want kwa maten valt het wel mee zo te zien...)
Komt ze verder wel vrolijk en zo over? Misschien volstaat ze met minder?quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:44 schreef NieuweUser het volgende:
Zielig hoor, zieke Minke! Beterschap!![]()
Isa drinkt sinds maandag de flessen niet meer zo goed leeg.. Ze laat van 1 of 2 flessen per dag wel zo'n 30 cc staan.Normaalgesproken gingen de flessen helemaal leeg, tot de laatste druppel.
Dat is zeker niet goed, belangrijk is, om voor nu in de gaten te houden dat ze geen uitdrogingsverschijnselen vertoond. Ingevallen fontanel of juist dat de huid blijft staan omdat die te droog is.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:22 schreef Lijnloos het volgende:
Ah zo... ja daar zou ik ook niet echt vrolijk van worden...Luisteren...
Mijn man heeft net nog maar even de ha gebeld, omdat we het toch niet echt vertrouwen allemaal. Het is ook maar zo'n klein ding en dan zoveel (en al zo'n tijd) diarree... niet goed! Gelukkig belt ie zo terug tijdens het telefonisch spreekuur... hopelijk kunnen we daar het paasweekend mee door.
Ja ze is verder wel heel vrolijk en wakker. De fles van net ging wel helemaal op, dus ik denk dat ze gewoon wat minder wil.quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Komt ze verder wel vrolijk en zo honger? Misschien volstaat ze met minder?
Of misschien ligt het wel aan de speen, en gaat het te langzaam voor dr, waardoor ze geen zin meer heeft?
Misschien heb je het al verteld, maar waarom niet gewacht tot 6 maanden?quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:30 schreef martine1984 het volgende:
Amaranta, bah zulke mensen![]()
Minke snel beter worden hoorhopelijk krijgen jullie een antwoord waar jullie wat mee kunnen
Vanmorgen had ik een mega vieze stink luier ( poep was oranje achtig van de wortels)En t zat nog half door zijn slaapzak verspreid ook
Heb maar besloten dat Jamie tot dat hij zindelijk is aan de flesvoeding moet, scheelt een hoop vieze stinkluiers
oh, wat een kromme zin van mij, er staat honger maar ik bedoelde natuurlijk, komt ze vrolijk overquote:Op woensdag 31 maart 2010 12:34 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Ja ze is verder wel heel vrolijk en wakker. De fles van net ging wel helemaal op, dus ik denk dat ze gewoon wat minder wil.
Oh en Fabian 6 kilo! Hij groeit lekker!
MP, fijn dat je helemaal goedgekeurd bent!
quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:30 schreef martine1984 het volgende:
Amaranta, bah zulke mensen![]()
Minke snel beter worden hoorhopelijk krijgen jullie een antwoord waar jullie wat mee kunnen
Vanmorgen had ik een mega vieze stink luier ( poep was oranje achtig van de wortels)En t zat nog half door zijn slaapzak verspreid ook
Heb maar besloten dat Jamie tot dat hij zindelijk is aan de flesvoeding moet, scheelt een hoop vieze stinkluiers
Ok, dankjequote:Op woensdag 31 maart 2010 12:41 schreef lily het volgende:
gewoon schoonhouden Twinkly (met water) en er niet teveel aankomen. Schoonhouden en met rust laten (en bij bloed even laten nakijken)
quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:42 schreef lily het volgende:
Ik heb Leah vanochtend ook gewogen; 5800 gram alweer!
Jamie is nu 5,5 maand en hij kijkt het eten uit onze mond. Dus hij was er echt aan toe. Vandaar dat we begonnen zijn. Hij vind worteltjes heerlijk en heeft geen darmkrampjes ervan dus gaat heel goed. Maar net als alle kids gaat hij stinken als ze normaal voedsel krijgen. Mijn laatste opmerking over pas normaal eten als hij zindelijk is, was als grapje bedoelt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Misschien heb je het al verteld, maar waarom niet gewacht tot 6 maanden?
Ik kan me nog herinneren van Eva dat ze wortel echt smerig vond, nog steeds overigens.
Wij gaven overigens wel rapleywortels, dus hele brokken.
Dat snap ik, het zou natuurlijk zot zijn als je zolang zou wachten met vast voedsel.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:40 schreef martine1984 het volgende:
[..]
Jamie is nu 5,5 maand en hij kijkt het eten uit onze mond. Dus hij was er echt aan toe. Vandaar dat we begonnen zijn. Hij vind worteltjes heerlijk en heeft geen darmkrampjes ervan dus gaat heel goed. Maar net als alle kids gaat hij stinken als ze normaal voedsel krijgen. Mijn laatste opmerking over pas normaal eten als hij zindelijk is, was als grapje bedoelt.
Thnxquote:Op woensdag 31 maart 2010 13:54 schreef freecell het volgende:
Bleh Incantrix... Koortsaanvallen zijn vervelend...Succes.
nee, eerder afgeknapt dan opgeknapt hier....quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:01 schreef Incantrix het volgende:
[..]
ThnxJij alweer wat opgeknapt? Wel handig dat ik ze nu zelf heb op zich, we hadden bij Stefs gil-aanvallen al wel bedacht dat het misschien plots oplopende koorts
zou zijn, maar nu weten we het zeker
ik denk ook vaak dat hij nog een heel klein ventje is, maar dan kijk ik op de kalender en dan kom ik toch al weer aaan 5,5 maand.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat snap ik, het zou natuurlijk zot zijn als je zolang zou wachten met vast voedsel.
Maar ik was even in de veronderstellinng dat hij jonger was.
Ik zat al aan jullie te denken ivm bijvoeding en dat weekend. Leuk dat jullie komend weekend gaan beginnenquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:08 schreef Sorbootje het volgende:
Wij gaan komend weekend met rapley beginnen. Eén week te vroeg, maar dat lijkt me niet zo'n probleem. Ik wil het gewoon niet samen laten vallen met het Isabeau-gáát-uit-fles-drinken-weekend.
daar heb ik ook altijd last vanquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:14 schreef martine1984 het volgende:
[..]
ik denk ook vaak dat hij nog een heel klein ventje is, maar dan kijk ik op de kalender en dan kom ik toch al weer aaan 5,5 maand.
verwarrend....quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:20 schreef Sorbootje het volgende:
Voor jullie allemaal dit weekend al gaan duimen.
DIT weekend start Rapley
VOLGEND weekend FLES
![]()
Ik heb de oudste ook met 4 maanden al bijgevoed. Wist ik veel (OUD bestond nog nietquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:14 schreef martine1984 het volgende:
Sorbo succes met de eerste hapjes, is erg leuk.... en 1 week maakt niks uit hoor. (vroeger kregen wij met 4 maanden al... en ik ben er in ieder geval niet slechter van geworden.)
Hier is het uiteindelijk een mix geworden van rapley en prak. Ik had het boek van stefan kleintjes, maar het voedselintroductieschema, wat ook in dat boek staat, staat ook gewoon op internet. Op de site van borstvoeding.comquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:14 schreef martine1984 het volgende:
[..]
ik denk ook vaak dat hij nog een heel klein ventje is, maar dan kijk ik op de kalender en dan kom ik toch al weer aaan 5,5 maand.
Moet toch misschien maar eens uit zoeken wat rapley is. Heb namelijk geen idee behalve dan dat het geen fijn gemalen voedsel is![]()
Sorbo succes met de eerste hapjes, is erg leuk.... en 1 week maakt niks uit hoor. (vroeger kregen wij met 4 maanden al... en ik ben er in ieder geval niet slechter van geworden.)
Ja. Die staan in het sprookjesbos. Het id echt de moeite waard. Er staat ook een mooi hotel. Wij hebben 1 keet in een mooie sprookjesksmet geslapen. We zaten im een kamer met een golfbaan. Is niet echt een sprookje, maar het was wel een van de vier torenkamers.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:24 schreef leonieke het volgende:
De efteling is toch het pretpark waar iedereen foto's trekt bij een paddenstoel? Het lijkt me wel een leuk pretpark te zijn (met die lange nek), maar ja, nogal een eindje rijden natuurlijk.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:22 schreef Twinkly het volgende:
Poppejans wat leuk dat Wolf morgen voor het eerst naar de Efteling gaat!!Pas maar op roodkapje! Hebben ze daar eigenlijk ook de zeven geitjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |