abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2010 @ 23:45:28 #1
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79988571

En de reactie:

Beste Guus, Wat een grappige brief van je. Waarom zou ik naar jouw kantoor moeten komen om een participatiebewijs te brengen? En nog wel ‘zo gauw mogelijk’! Ik ben al genoeg tijd verloren aan al die slaapverwekkende inburgeringslessen. Ik had al Nederlands geleerd op de Volksuniversiteit en ik ben al aan het werk vanaf dag 1 dat ik in Nederland ben. Dus met dat hele inburgeringstraject heeft mijn participatie niets te maken. Misschien kun je een bonus van de gemeente krijgen voor mijn geslaagde participatie? In dat geval werk ik daar natuurlijk graag aan mee, nadat ik mijn % weet. Veel groetjes van Yang He. PS je brief in de bijlage, kun je zelf ook nog eens lachen.

Ze gaan er dus al vanuit dat er alleen maar kanslozen komen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  maandag 5 april 2010 @ 23:48:51 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79988735
Je TT, brief, 'reactie' en conclusie hangen geenszins samen.
pi_79988853
Ik snap de conclusie van de TS niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_79989360
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:51 schreef KoosVogels het volgende:
Ik snap de conclusie van de TS niet.
dat is geen conclusie.... de TT is gewoon een kreet... in de jihad tegen links en allochtonen...
het is allemaal de schuld van links en de allochtonen...
ook dit stupide briefje voor een participatiebewijs laten zien...
... maar is het echt zo... of is dat briefje een 1 aprilgrap ?
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:05:21 #5
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79989407
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:48 schreef TNA het volgende:
Je TT, brief, 'reactie' en conclusie hangen geenszins samen.
Oh nee?

Het is toch overduidelijk. Men behandelt de immigrant als debiele kleuter. Waarom doet men dat? Omdat men dat soort mensen importeert. Zoals uit de reactie blijkt, is dat hele inburgeringsgebeuren totaal zinloze onzin, die helemaal niet nodig is als je gewoon de juiste mensen selecteert. Het is zelfs zo erg, dat mensen die wel prima functioneren door deze onzin onnodig van hun werk worden gehouden, en mogelijk zelfs ergens anders hun heil gaan zoeken. Ergens waar ze wel serieus worden genomen.
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:07:32 #6
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_79989476
Nou moet hier uit blijken dat het faalt?

Volgens mij is het onderhand vrij normaal geworden om niet voor niets in actie te komen.
En lijkt het integreren geslaagd te zijn wat mij betreft.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:10:49 #7
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79989578
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:07 schreef kless het volgende:
Nou moet hier uit blijken dat het faalt?
Ja, dat is toch duidelijk? Als je je hersens eens even zou aanzetten zou je dat ook zelf kunnen bedenken.
quote:
Volgens mij is het onderhand vrij normaal geworden om niet voor niets in actie te komen.
En lijkt het integreren geslaagd te zijn wat mij betreft.
Jawel, maar dat heeft geen reet te maken met de activiteiten van de betreffende instanties.
pi_79989583
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:05 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Oh nee?

Het is toch overduidelijk. Men behandelt de immigrant als debiele kleuter. Waarom doet men dat? Omdat men dat soort mensen importeert. Zoals uit de reactie blijkt, is dat hele inburgeringsgebeuren totaal zinloze onzin, die helemaal niet nodig is als je gewoon de juiste mensen selecteert. Het is zelfs zo erg, dat mensen die wel prima functioneren door deze onzin onnodig van hun werk worden gehouden, en mogelijk zelfs ergens anders hun heil gaan zoeken. Ergens waar ze wel serieus worden genomen.
Klar.... dat participatiebewijs is zeer stupide en paternalistisch.
Ik had er nooit van gehoord dat het bij de inburgering hoort die de overheid verplicht stelt..
Is het een 1 april grap ofzo ?

Vraag blijft.... wat heeft dat met links te maken?
Misschien was de uitvinder van deze onzin wel rechts ?

waar zit dat falen in ?
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:17:50 #9
177885 JoaC
Het is patat
pi_79989798
Participatiebewijs klinkt inderdaad meer als iets van de VVD
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:29:15 #10
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79990171
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klar.... dat participatiebewijs is zeer stupide en paternalistisch.
Ik had er nooit van gehoord dat het bij de inburgering hoort die de overheid verplicht stelt..
Is het een 1 april grap ofzo ?

Vraag blijft.... wat heeft dat met links te maken?
Misschien was de uitvinder van deze onzin wel rechts ?

waar zit dat falen in ?
Omdat links er niet aan wil dat je mensen gewoon moet selecteren op nuttige capaciteiten, en dat je ze vooral niet meteen al trakteert op uitkeringen e.d. Rechten moet je eerst verdienen. Maar ja, dat is zielig natuurlijk.
pi_79990206
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:17 schreef JoaC het volgende:
Participatiebewijs klinkt inderdaad meer als iets van de VVD
Minister Rita Verdonk toch? Of heeft zij dat hele inburgeringsbeleid niet opgetuigd?
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:31:04 #12
177885 JoaC
Het is patat
pi_79990228
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:29 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Omdat links er niet aan wil dat je mensen gewoon moet selecteren op nuttige capaciteiten, en dat je ze vooral niet meteen al trakteert op uitkeringen e.d. Rechten moet je eerst verdienen. Maar ja, dat is zielig natuurlijk.
Rechten moeten vanzelfsprekend zijn, plichten moet je je aan houden. Of het moment dat je een recht moet verdienen is het juist een beloning in plaats van een recht.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:34:27 #13
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79990320
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:31 schreef JoaC het volgende:

[..]

Rechten moeten vanzelfsprekend zijn, plichten moet je je aan houden. Of het moment dat je een recht moet verdienen is het juist een beloning in plaats van een recht.
Iemand die net een jaartje binnen is hoeft van mij echt niet dezelfde rechten te hebben als iemand die hier geboren en getogen is. Dat lijkt me een zeer gezond standpunt, en het voorkomt ook dat je wordt opgescheept met mensen die alleen maar kosten meebrengen, en geen baten.
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:58:37 #14
177885 JoaC
Het is patat
pi_79990974
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:34 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Iemand die net een jaartje binnen is hoeft van mij echt niet dezelfde rechten te hebben als iemand die hier geboren en getogen is. Dat lijkt me een zeer gezond standpunt, en het voorkomt ook dat je wordt opgescheept met mensen die alleen maar kosten meebrengen, en geen baten.
Voor sommige mensen (bijv. homo's uit Iran) moeten we gewoon per saldo blijven inleveren.

Als je je woordkeuze aanpast ben ik het met een vergelijkbaar verhaal eens. WW bijvoorbeeld is een beloning voor werk, geen recht.
[..]
pi_79991892
quote:

[..]

Je kletst uit je nek... wat je zegt wat links fout doet heeft niks met een participatiebewijs te maken. Niks met falen
Je bent volstrekt irrationeel en lallerig of..........Je vindt JUIST dat er WEL een participatiebewijs overlegd moet worden al bewijs van nuttige capaciteit ?
Dan zie ik nog wel enige logica in je wartaal...
Gelijke monniken voor de wet:.... het recht op wonen in Nederland moet eerst verdiend worden met een nuttige capaciteit...Toegepast op jouw gelal... heb je geen recht op verblijf... Gelieve zelf op te stappen

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 06-04-2010 02:20:19 ]
pi_79991916
Ze gaan er inderdaad best vanuit dat je niet erg bezig bent met je integratie, maar dat zullen de meeste ook wel niet zijn..

[ Bericht 69% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 06-04-2010 01:59:04 ]
pi_79992075
quote:

[..]

De oorspronkelijke gastarbeiders zijn júist geselecteerd op hun kwaliteiten om te werken (gezond gebit, stevig gebouwd, etc). Tijdens de wederopbouw waren er enorme tekorten op de arbeidsmarkt. De reden dat Marokkanen en Turken hier in Nederland wonen, is omdat wij ze hier gehaald hebben omdat ze toen nuttig waren voor onze economie.

Dit heeft dus niks met links beleid te maken.
pi_79992878
Ja, mevrouw toont echt aan dat ze participeert door, erm, niet te participeren?
  dinsdag 6 april 2010 @ 06:30:41 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_79992907
Ik snap de TS wel ik krijg nog steeds brieven elk jaar om aan een allochtonen onderzoek mee te doen terwijl ik toch zeer thuis ben in de westerse cultuur. En mijn geboorte land Nederland praktisch heeft weder opgericht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_79992922
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:30 schreef QBZZ het volgende:

[..]

Minister Rita Verdonk toch? Of heeft zij dat hele inburgeringsbeleid niet opgetuigd?
Het huidige beleid is vlg mij een product van Job Cohen
Een participatiebewijs lijkt mij eerder iets wat met beleggingen heeft te maken.
  dinsdag 6 april 2010 @ 07:03:42 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_79992987
Maar TS is dus geen opppasmoeder begrijp ik hier uit?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 6 april 2010 @ 07:53:06 #22
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79993222
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 01:57 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

De oorspronkelijke gastarbeiders zijn júist geselecteerd op hun kwaliteiten om te werken (gezond gebit, stevig gebouwd, etc). Tijdens de wederopbouw waren er enorme tekorten op de arbeidsmarkt. De reden dat Marokkanen en Turken hier in Nederland wonen, is omdat wij ze hier gehaald hebben omdat ze toen nuttig waren voor onze economie.

Erger nog, het was rechts die besloot Turken en Marokkanen te halen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_79993485
Toch leuk dat je een zelf bedachte reactie op een brief waar wij de achtergrond niet van kennen als 'nieuws' probeert te brengen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79993973
Kan Sachtertorte misschien eerst een duidelijk maken wat nu precies dit linkse immigratiebeleid inhoudt. Het zou leerzaam zijn als er bij zijn uitleg aandacht besteed zou worden hoe telkenemale het CDA en de VVD zijn omzeild. Dit is belangrijk aangezien altijd minstens een van deze partijen aan de macht is geweest. Verder zouden we veel kunnen leren van Sachtertortes uitleg waarom er bij een meerderheid van het CDA en VVD (iets dat regelmatig is voorgekomen) er helemaal niets aan is dit "linkse beleid" gedaan.
pi_79994039
En het huidige immigratiebeleid danwel integratiecursustraject is links? Faalhaas.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:26:15 #26
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79997591
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 01:47 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ze gaan er inderdaad best vanuit dat je niet erg bezig bent met je integratie, maar dat zullen de meeste ook wel niet zijn..
Ja, en hoe komt dat? Omdat er dus niet geselecteerd wordt...
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:28:25 #27
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79997683
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 01:57 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Kom, verdiep je eerst eens in de feiten voordat je weer een bijdrage komt leveren.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:29:20 #28
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79997720
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:07 schreef attila_de_hun het volgende:
Kan Sachtertorte misschien eerst een duidelijk maken wat nu precies dit linkse immigratiebeleid inhoudt. Het zou leerzaam zijn als er bij zijn uitleg aandacht besteed zou worden hoe telkenemale het CDA en de VVD zijn omzeild. Dit is belangrijk aangezien altijd minstens een van deze partijen aan de macht is geweest. Verder zouden we veel kunnen leren van Sachtertortes uitleg waarom er bij een meerderheid van het CDA en VVD (iets dat regelmatig is voorgekomen) er helemaal niets aan is dit "linkse beleid" gedaan.
Links=mensen binnenhalen omdat je goed wil doen, en niet kijken naar het economisch belang.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:30:07 #29
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79997753
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 06:30 schreef Megumi het volgende:
Ik snap de TS wel ik krijg nog steeds brieven elk jaar om aan een allochtonen onderzoek mee te doen terwijl ik toch zeer thuis ben in de westerse cultuur. En mijn geboorte land Nederland praktisch heeft weder opgericht.
Dat bedoel ik. Iedereen voelt op zijn klompen aan dat deze inburgeringsflauwekul helemaal niet nodig is voor de goede mensen.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:31:24 #30
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_79997809
Sachertorte topic.

Niet gelezen, sorry.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:32:23 #31
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79997855
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:29 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Links=mensen binnenhalen omdat je goed wil doen, en niet kijken naar het economisch belang.
Godver wat ben jij simpel.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:34:48 #32
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79997953
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:11 schreef trancethrust het volgende:
En het huidige immigratiebeleid danwel integratiecursustraject is links? Faalhaas.
Zeker. Een rechts beleid zou namelijk zijn dat je mensen die je kunt gebruiken binnenhaalt, en deze niet trakteert op uitkeringen. Een dergelijk systeem kennen we niet in dit land.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:35:15 #33
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79997971
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:31 schreef Frollo het volgende:
Sachertorte topic.

Niet gelezen, sorry.
Toch jammer dat je zo weinig open staat voor ontwikkeling.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:35:41 #34
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79997991
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:32 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Godver wat ben jij simpel.
Oh ja? Wat zeg ik hier precies verkeerd dan?
pi_79998440
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:34 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zeker. Een rechts beleid zou namelijk zijn dat je mensen die je kunt gebruiken binnenhaalt, en deze niet trakteert op uitkeringen. Een dergelijk systeem kennen we niet in dit land.
Oh. Ik dacht dat het een rechts idee was om mensen die hier dan toch al zijn of onverhoopt toch nog binnenkomen maar eens te onderwijzen in de Nederlandse cultuur zodanig dat de "integratie" beter verloopt en we later geen last krijgen van rondhangend, jattend, dreigende, moordend en zichzelf opblazend straattuig. Ofzo.

Er is totaal niets "links" aan. Zoek eens na wie dat ding überhaupt voor het eerst heeft voorgesteld. En zet je links-rechts bril eens af, zowel links als rechts kan besluiten dat een pragmatisch immigrantenbeleid zoals jij voorstelt wenselijk danwel onwenselijk is.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:50:54 #36
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79998624
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:35 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Oh ja? Wat zeg ik hier precies verkeerd dan?
alle problemen die we nu hebben? die komen door rechtse maatregelen. Maar eh, jij bent zo verblind door links/rechts dat je alles wat rechts doet en je niet bevalt afdoet als links.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:55:39 #37
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79998810
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:46 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Oh. Ik dacht dat het een rechts idee was om mensen die hier dan toch al zijn of onverhoopt toch nog binnenkomen maar eens te onderwijzen in de Nederlandse cultuur zodanig dat de "integratie" beter verloopt en we later geen last krijgen van rondhangend, jattend, dreigende, moordend en zichzelf opblazend straattuig. Ofzo.
De Verdonkmethode bedoel je? Dat is helemaal geen rechtse methode. Hoogstens is het een reactie op tientallen jaren falend links immigratiebeleid.
quote:
Er is totaal niets "links" aan. Zoek eens na wie dat ding überhaupt voor het eerst heeft voorgesteld. En zet je links-rechts bril eens af, zowel links als rechts kan besluiten dat een pragmatisch immigrantenbeleid zoals jij voorstelt wenselijk danwel onwenselijk is.
Je vat denk ik niet wat links is, en wat rechts.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:57:23 #38
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79998879
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

alle problemen die we nu hebben? die komen door rechtse maatregelen. Maar eh, jij bent zo verblind door links/rechts dat je alles wat rechts doet en je niet bevalt afdoet als links.
Jij probeert me dus vol overtuiging te vertellen dat het typisch links is om mensen te selecteren op competenties, en om de kanslozen buiten de deur te houden?
pi_79999433
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:57 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Jij probeert me dus vol overtuiging te vertellen dat het typisch links is om mensen te selecteren op competenties, en om de kanslozen buiten de deur te houden?
Feitelijk wel ja. De immigratie van laagopgeleiden komt van rechts. Goedkope arbeidskrachten die concurreren met de laagopgeleiden zodat die goedkoop en zwak blijven omdat er geen tekort aan is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:14:24 #40
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79999675
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:57 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

ga maar eens je parlementaire geschiedenis erop nalezen. Het was rechts die gezinshereniging toestond, het was rechts die gastarbeiders uberhaupt wilde hebben, het was links die als eerste aan de bel trok, het was links die strengere maatregelen doorvoerde (Verdonks wetten kwamen van Cohen). Het was rechts die na de tweede wereldoorlog onafgebroken heeft geregeerd en er niks aan heeft gedaan. Nu pas komen ze met dat probleem aankakken, omdat het electoraal winst geeft.

En dan kom jij hier met je simplistische nonsens aan om te beweren dat alles puur de schuld van links is.
pi_79999819
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:14 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En dan kom jij hier met je simplistische nonsens aan om te beweren dat alles puur de schuld van links is.
VVD mentaliteit In dit geval niet te onderscheiden van de PVV-mentaliteit. Niet kort door de bocht maar gewoon rechtdoor.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:29:35 #42
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80000367
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Feitelijk wel ja. De immigratie van laagopgeleiden komt van rechts. Goedkope arbeidskrachten die concurreren met de laagopgeleiden zodat die goedkoop en zwak blijven omdat er geen tekort aan is.
Die uitkeringen en permanente verblijfsvergunningen zijn anders typisch links, net als de zieligheidscultus.
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:30:55 #43
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80000413
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:14 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

ga maar eens je parlementaire geschiedenis erop nalezen. Het was rechts die gezinshereniging toestond, het was rechts die gastarbeiders uberhaupt wilde hebben, het was links die als eerste aan de bel trok, het was links die strengere maatregelen doorvoerde (Verdonks wetten kwamen van Cohen). Het was rechts die na de tweede wereldoorlog onafgebroken heeft geregeerd en er niks aan heeft gedaan. Nu pas komen ze met dat probleem aankakken, omdat het electoraal winst geeft.

De linkse gedachte zorgt voor ontsporingen. Dat komt natuurlijk primair omdat linksen niets van economie snappen, en alleen vanuit emoties redeneren.
pi_80000544
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:30 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De linkse gedachte zorgt voor ontsporingen. Dat komt natuurlijk primair omdat linksen niets van economie snappen, en alleen vanuit emoties redeneren.
Vergeet het schuim om je mond niet af te vegen met een doekje.
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:37:35 #45
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80000618
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:34 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Vergeet het schuim om je mond niet af te vegen met een doekje.
Ik blijf volkomen redelijk. Ik vind het alleen maar jammer dat de linksen altijd gelijk zo emotioneel worden als ze geen argumenten meer hebben.
pi_80000688
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:37 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik blijf volkomen redelijk. Ik vind het alleen maar jammer dat de linksen altijd gelijk zo emotioneel worden als ze geen argumenten meer hebben.
Ik ken je posthistorie en voel dus geen enkele aandrang om jouw getoeter serieus te nemen. Toeter = wedertoeter. Ga bij jezelf eens na wanneer er voor het laatst een volledig links kabinet was en lees daarna je TT nog eens door. (van de laatste 10 zat de VVD er 7x bij )

[ Bericht 5% gewijzigd door dramatiek op 06-04-2010 12:45:42 ]
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:46:53 #47
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80000878
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:40 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ik ken je posthistorie en voel dus geen enkele aandrang om jouw getoeter serieus te nemen.
Maar je voelt wel de aandrang om te reageren. Gek hoor.
quote:
Toeter = wedertoeter. Ga bij jezelf eens na wanneer er voor het laatst een volledig links kabinet was en lees daarna je TT nog eens door.
Er hoeft natuurlijk helemaal geen links kabinet te zijn om toch links beleid te krijgen; we worden bv ook al decennia gegijzeld door een stelletje christenfundamentalisten, die ook niet de meerderheid hebben.
pi_80000924
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:46 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Maar je voelt wel de aandrang om te reageren. Gek hoor.
[..]

Er hoeft natuurlijk helemaal geen links kabinet te zijn om toch links beleid te krijgen; we worden bv ook al decennia gegijzeld door een stelletje christenfundamentalisten, die ook niet de meerderheid hebben.
Dan zijn het toch wel een stel incompetente figuren wanneer ze na 7 deelnames van de laatste 10 nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan. Lijkt me dan genoeg reden om niet op die partij te stemmen.
Je TT slaat gewoon nergens op anders = De VVD stond erbij en keek ernaar.
pi_80000935
we hebben al sinds 2002 geen LINKS immigratiebeleid meer stelletje onderontwikkelde primitieve nazi's

hoe triest kan onwetendheid zijn?

kijk maar in de spiegel
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:49:46 #50
15967 Frollo
pi_80000964
De wereld volgens Sachertorte

0. Sachertorte bepaalt wat links is.
1. Alles is de schuld van links.
2. Is iets onverhoopt niet de schuld van links, dan treedt automatisch regel 1 in werking.

Goed bezig, knul.
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:52:59 #51
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80001071
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:49 schreef Frollo het volgende:

2. Is iets onverhoopt niet de schuld van links, dan treedt automatisch regel 1 in werking.

Goed bezig, knul.
pi_80001090
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:29 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Die uitkeringen en permanente verblijfsvergunningen zijn anders typisch links, net als de zieligheidscultus.
Links wil de volgende generatie maken tot een met een hogere arbeidsproductiviteit. En overwegingen wat betreft het effect op de samenleving komen van oudsher van links. Rechts interesseert dat pas sinds ze er stemmen mee kunnen winnen, want de problemen die het met zich meebrengt waren toch voor de armere wijken vol met linksstemmers.

Feitelijk kun je wel stellen dat de immigratieproblematie van rechts komt, en dat links die enigzins verergerd heeft.

Ik ben ook voorstander van een meer Zwitsers model, waarbij je bij immigratie kijkt wat het het land oplevert, en dat dat leidend is. Maar dat zou ik in het licht van de traditionele rechtse opstelling niet rechts durven noemen.
pi_80001126
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:55 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De Verdonkmethode bedoel je? Dat is helemaal geen rechtse methode. Hoogstens is het een reactie op tientallen jaren falend links immigratiebeleid.
[..]

OK, dus een van de meest rechtse politici hier lanceerde een methode die niet rechts is (dus links?), welk al dan niet louter een reactie is op iets wat links is en zelf dus ook best niet rechts hoeft te zijn?

Ik vat prima wat mensen iha onder links en rechts verstaan. Wellicht strookt het gewoon niet met wat jij eronder verstaat, iets van, "links is economisch dom en rechts is economisch slim", zoiets?

Wat ik wel weet is dat het volstrekt idioot is het complete politieke spectrum te projecteren op 1 dimensie (links/rechts) en dan te verwachten dat je betekenisvolle vergelijkingen kan gaan maken.
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:55:37 #54
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80001158
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:48 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Dan zijn het toch wel een stel incompetente figuren wanneer ze na 7 deelnames van de laatste 10 nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan. Lijkt me dan genoeg reden om niet op die partij te stemmen.
Je TT slaat gewoon nergens op anders = De VVD stond erbij en keek ernaar.
Wat een onnozelheid. Het Nederlandse politieke systeem met z'n compromismodel zorgt continu voor ontsporingen op alle fronten. Je kunt echt niet stellen dat de betrokken partijen volledig achter het compromis staan.
pi_80001269
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:55 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Wat een onnozelheid. Het Nederlandse politieke systeem met z'n compromismodel zorgt continu voor ontsporingen op alle fronten. Je kunt echt niet stellen dat de betrokken partijen volledig achter het compromis staan.
Nog een reden om niet op de VVD te stemmen wanneer je je eigen TT gelooft --> blijkbaar kunnen ze een compromis nooit naar hun hand zetten en kunnen jouw linksen dat blijkbaar wel Je hebt een verwarde logica.
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:58:52 #56
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80001271
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Links wil de volgende generatie maken tot een met een hogere arbeidsproductiviteit. En overwegingen wat betreft het effect op de samenleving komen van oudsher van links. Rechts interesseert dat pas sinds ze er stemmen mee kunnen winnen, want de problemen die het met zich meebrengt waren toch voor de armere wijken vol met linksstemmers.

Feitelijk kun je wel stellen dat de immigratieproblematie van rechts komt, en dat links die enigzins verergerd heeft.
Zeg maar gerust dat links de problemen heel veel verergerd heeft. Als deze mensen waren teruggegaaan na gedane zaken (wat oorspronkelijk ook de bedoeling was), was er niets aan de hand geweest.
quote:
Ik ben ook voorstander van een meer Zwitsers model, waarbij je bij immigratie kijkt wat het het land oplevert, en dat dat leidend is. Maar dat zou ik in het licht van de traditionele rechtse opstelling niet rechts durven noemen.
Ik zou dat wel rechts willen noemen, in ieder geval rechts als je kijkt naar de successen van de Nieuw-Linksen bij het monopoliseren van het woord links. Ik denk trouwens dat een man als Drees best voorstander van zo'n systeem was geweest, maar die moeten we misschien in retrospectief toch maar rechts gaan noemen.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:00:42 #57
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80001325
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:58 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Nog een reden om niet op de VVD te stemmen wanneer je je eigen TT gelooft --> blijkbaar kunnen ze een compromis nooit naar hun hand zetten en kunnen jouw linksen dat blijkbaar wel Je hebt een verwarde logica.
Links denken is makkelijk denken. Gezien het gemiddeld IQ in het land is het niet gek dat dat zo succesvol is.
pi_80001401
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:00 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Links denken is makkelijk denken. Gezien het gemiddeld IQ in het land is het niet gek dat dat zo succesvol is.
Maar je vind je eigen partij dus apathisch? 7 deelnames aan kabinet en 7x alles laten bepalen door jouw linksen? Ze zitten daar eigenlijk alleen hun zakken te vullen?
pi_80001443
Nou klik ik op dit topic, een mooi pleidooi verwachtend waarom het linkse immigratiebeleid faalt, heb je gewoon een of andere brief van geenstijl gekopieerd. Leg eens uit waarom uit die brief valt af te leiden dat het linkse beleid faalt?
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:06:36 #60
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80001511
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:04 schreef Kluwer het volgende:
Nou klik ik op dit topic, een mooi pleidooi verwachtend waarom het linkse immigratiebeleid faalt, heb je gewoon een of andere brief van geenstijl gekopieerd. Leg eens uit waarom uit die brief valt af te leiden dat het linkse beleid faalt?
Je mag ook zelf een bijdrage leveren.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:08:23 #61
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80001571
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:03 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Maar je vind je eigen partij dus apathisch? 7 deelnames aan kabinet en 7x alles laten bepalen door jouw linksen? Ze zitten daar eigenlijk alleen hun zakken te vullen?
Nee, ze krijgen helaas niet meer gedaan. Daar valt weinig aan te doen, gelet op het Nederlandse volk. De nazi's konden ook de verkiezingen winnen, slechte ideeën zijn blijkbaar populair onder het publiek.
pi_80001630
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:08 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee, ze krijgen helaas niet meer gedaan. Daar valt weinig aan te doen, gelet op het Nederlandse volk. De nazi's konden ook de verkiezingen winnen, slechte ideeën zijn blijkbaar populair onder het publiek.
Je bent een mooi uithangbord voor de VVD-mentaliteit Ik zou zeggen blijf het vooral zo uitdragen.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:11:44 #63
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_80001685
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:58 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zeg maar gerust dat links de problemen heel veel verergerd heeft. Als deze mensen waren teruggegaaan na gedane zaken (wat oorspronkelijk ook de bedoeling was), was er niets aan de hand geweest.
[..]
Jammer hè, dat het een rechts kabinet (de Jong I) was die gezinshereniging mogelijk maakte en de afspraken maakte met Marokko en Turkije om hordes niet-opgeleiden hierheen te halen. Er was een centrum-links kabinet (Den Uyl) nodig om dit te stoppen. Maar zoiets simpels als geschiedenis is te moeilijk voor je, want dat past niet in je simpele retoriek.
pi_80001732
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:06 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je mag ook zelf een bijdrage leveren.
Dan had je topictitel 'waarom faalt het linkse immigratiebeleid?' moeten zijn. Jij pretendeert door de huidige titel op zijn minst een antwoord op die vraag te hebben. Maar dat heb je niet.

Mijn bijdrage? Volgens mij is het immigratiebeleid sowieso niet links, maar vooral te danken aan de eerste 3 kabinetten met CDA en VVD. Daarom was ik ook benieuwd naar waarom het beleid links zou zijn, en waarom het precies zou falen. Jammer dat je er klaarblijkelijk zelf niet over na hebt gedacht.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:14:38 #65
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_80001785
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:13 schreef Kluwer het volgende:

[..]

Dan had je topictitel 'waarom faalt het linkse immigratiebeleid?' moeten zijn. Jij pretendeert door de huidige titel op zijn minst een antwoord op die vraag te hebben. Maar dat heb je niet.

Mijn bijdrage? Volgens mij is het immigratiebeleid sowieso niet links, maar vooral te danken aan de eerste 3 kabinetten met CDA en VVD. Daarom was ik ook benieuwd naar waarom het beleid links zou zijn, en waarom het precies zou falen. Jammer dat je er klaarblijkelijk zelf niet over na hebt gedacht.
Zoals Frollo al zei, Sachertorte redeneert vanuit het standpunt dat iets wat goed is rechts is, en iets wat slecht is links is. Maatregelen van rechtse kabinetten zijn dus automatisch gedaan door links als ze niet passen in zijn wereldje.
pi_80001798
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:58 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

En wiens bedoeling was dat? En hoe werd die bedoeling geeffectueerd? Dat kon helemaal niet, als ze wilden bleven ze. En rechts had geen enkele moeite met het grote arbeidsaanbod. Den Uyl begon al begin jaren 70 met het beperken van de toestroom, terwijl de SP begin jaren 80 al integratieproblemen signaleerde en daar wat aan wilde doen. Het signaleren van het probleem was echter zowel onder rechts, het midden en delen van links taboe, uit vrees voor racisme en uit vrees voor versterking van de positie van de arbeider door een klein arbeidsaanbod.
quote:
Ik zou dat wel rechts willen noemen, in ieder geval rechts als je kijkt naar de successen van de Nieuw-Linksen bij het monopoliseren van het woord links. Ik denk trouwens dat een man als Drees best voorstander van zo'n systeem was geweest, maar die moeten we misschien in retrospectief toch maar rechts gaan noemen.
Ik zie niet wat er rechts aan is. Rechts wil immers goedkope arbeidskrachten. Hun achterban hoeft daar niet mee te concurreren maar profiteert wel van de lage prijzen. Dus toen de immigratie uit Turkije en Marokko wat moeilijk kwam te liggen, hebben ze de grenzen opengezet voor Polen en Bulgaren.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:15:40 #67
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80001820
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:11 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Jammer hè, dat het een rechts kabinet (de Jong I) was die gezinshereniging mogelijk maakte en de afspraken maakte met Marokko en Turkije om hordes niet-opgeleiden hierheen te halen. Er was een centrum-links kabinet (Den Uyl) nodig om dit te stoppen. Maar zoiets simpels als geschiedenis is te moeilijk voor je, want dat past niet in je simpele retoriek.
Het CDA (en de voorlopers) zijn links he.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:16:24 #68
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_80001845
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:15 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het CDA (en de voorlopers) zijn links he.
Ja, zo kan ik ook discussiëren. Je verandert telkens definities.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:19:14 #69
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80001937
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En wiens bedoeling was dat? En hoe werd die bedoeling geeffectueerd? Dat kon helemaal niet, als ze wilden bleven ze. En rechts had geen enkele moeite met het grote arbeidsaanbod. Den Uyl begon al begin jaren 70 met het beperken van de toestroom, terwijl de SP begin jaren 80 al integratieproblemen signaleerde en daar wat aan wilde doen. Het signaleren van het probleem was echter zowel onder rechts, het midden en delen van links taboe, uit vrees voor racisme en uit vrees voor versterking van de positie van de arbeider door een klein arbeidsaanbod.
Het taboeiseren van discussie over de importarbeiders is een erfenis van de jaren '60. Ik zou dat persoonlijk een linkse erfenis noemen, maar het label is feitelijk niet zo interessant.
quote:
[..]

Ik zie niet wat er rechts aan is. Rechts wil immers goedkope arbeidskrachten. Hun achterban hoeft daar niet mee te concurreren maar profiteert wel van de lage prijzen. Dus toen de immigratie uit Turkije en Marokko wat moeilijk kwam te liggen, hebben ze de grenzen opengezet voor Polen en Bulgaren.
Rechts wil een kleine overheid, links een grote. De groep die jij als rechts ziet, en die de overheid ten eigen bate wil aanwenden, is feitelijk helemaal niet zo rechts.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:22:01 #70
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80002033
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja, zo kan ik ook discussiëren. Je verandert telkens definities.
Och, ik heb een paar hele simpele basisuitganspunten. Van daaruit is het consequent redeneren.

Links=grote overheid
Rechts=kleine overheid

Ik vind een grote overheid onwenselijk. Feitelijk is er geen enkele partij die echt rechts is in dit land, de VVD komt er echter nog het dichtste bij.

Dat is feitelijk het uitgangspunt.
pi_80002132
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:22 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Och, ik heb een paar hele simpele basisuitganspunten. Van daaruit is het consequent redeneren.

Links=grote overheid
Rechts=kleine overheid

Ik vind een grote overheid onwenselijk. Feitelijk is er geen enkele partij die echt rechts is in dit land, de VVD komt er echter nog het dichtste bij.

Aanvankelijk overheen gelezen, jedoch oh zo juist:
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:49 schreef Frollo het volgende:

Goed bezig, knul.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:27:24 #72
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80002194
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:25 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Aanvankelijk overheen gelezen, jedoch oh zo juist:
[..]

Jij kan me als linkse vast wel vertellen wat nu eigenlijk het verschil tussen links en rechts is, en waar ik een goede (onomstreden) definitie kan vinden?
pi_80002317
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:19 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het taboeiseren van discussie over de importarbeiders is een erfenis van de jaren '60.
Nee, het is vooral een erfenis van WOII. Naarmate dat langer geleden is zie je dan ook dat mensen de intrinsieke kwaadaardigheid van racisme uit het oog verliezen, terwijl de verlokking van "wij en zij" nog steeds even groot zijn. Net als de behoefte van miezers om redenen te hebben om zich toch nog beter te voelen dan een paar anderen, zodat ze niet helemaal onderaan staan.
quote:
Ik zou dat persoonlijk een linkse erfenis noemen, maar het label is feitelijk niet zo interessant.
Jawel, kijk maar naar de TT. Toen was het label nog wel interessant genoeg. Alleen nu je het labeltje verkeerd geplakt blijkt te hebben vind je het niet meer interessant.

De immigratie van laaggeschoolde arbeiders komt van rechts. Het negeren van de problemen ook. Slechts de deels verkeerde aanpak van het probleem komt van links.
quote:
Rechts wil een kleine overheid, links een grote.
Nee hoor, dat is een fabeltje. Rechts wil ook een grote overheid, alleen wil die dat die overheid zich niet bezig houdt met inkomensverdeling.
quote:
De groep die jij als rechts ziet, en die de overheid ten eigen bate wil aanwenden, is feitelijk helemaal niet zo rechts.
Het vrij verkeer van Polen en Bulgaren komt ook van rechts, net als de laagopgeleide arbeidsmigratie.
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:07:43 #74
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80003646
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het is vooral een erfenis van WOII. Naarmate dat langer geleden is zie je dan ook dat mensen de intrinsieke kwaadaardigheid van racisme uit het oog verliezen, terwijl de verlokking van "wij en zij" nog steeds even groot zijn. Net als de behoefte van miezers om redenen te hebben om zich toch nog beter te voelen dan een paar anderen, zodat ze niet helemaal onderaan staan.
De receptie van WOII is pas goed op gang gekomen in de jaren zestig. In de jaren vijfitg hield zo goed als niemand zich daar mee bezig.
quote:
[..]

Jawel, kijk maar naar de TT. Toen was het label nog wel interessant genoeg. Alleen nu je het labeltje verkeerd geplakt blijkt te hebben vind je het niet meer interessant.
Het label kan niet verkeerd geplakt worden, omdat het een holle term is, het moet eerst gevuld worden. Het lijkt me evident hoe ik het begrip links vul.
quote:
De immigratie van laaggeschoolde arbeiders komt van rechts. Het negeren van de problemen ook. Slechts de deels verkeerde aanpak van het probleem komt van links.
Om dat laatste gaat het me dan ook. Overigens misken je dat de linksen echt niet willen selecteren op competenties, maar ook zeker de grenzen niet dicht willen doen. Ontwikkelingshulp is ook typisch links he?
quote:
[..]

Nee hoor, dat is een fabeltje. Rechts wil ook een grote overheid, alleen wil die dat die overheid zich niet bezig houdt met inkomensverdeling.
Dat kan niet, want rechts=kleine overheid. De groep die jij als rechts ziet, is in feite links (althans in mijn definitie).
quote:
[..]

Het vrij verkeer van Polen en Bulgaren komt ook van rechts, net als de laagopgeleide arbeidsmigratie.
pi_80004014
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:07 schreef Sachertorte het volgende:
Het label kan niet verkeerd geplakt worden, omdat het een holle term is, het moet eerst gevuld worden. Het lijkt me evident hoe ik het begrip links vul.
Als iemand die bij het rukken het bestaan van links en rechts ontdekt heeft en daar zo vol van is dat het zo vaak mogelijk noemen van beide woorden hem een erectie bezorgt maar bij wie het dan ook aan elke inhoud ontbreekt.

Jouw wel erg persoonlijke invulling boeit dan ook totaal niet. Ik weet wat rechts is en wat links is, en moet constateren dat jij verkeerd labelt omdat je geobsedeerd bent met het onderscheid dat je niet beheerst.
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:22:09 #76
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80004192
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als iemand die bij het rukken het bestaan van links en rechts ontdekt heeft en daar zo vol van is dat het zo vaak mogelijk noemen van beide woorden hem een erectie bezorgt maar bij wie het dan ook aan elke inhoud ontbreekt.

Jouw wel erg persoonlijke invulling boeit dan ook totaal niet. Ik weet wat rechts is en wat links is, en moet constateren dat jij verkeerd labelt omdat je geobsedeerd bent met het onderscheid dat je niet beheerst.
Links en rechts zijn geen begrippen met een vastomlijnde inhoud. Het zijn holle vaten, die je feitelijk naar believen kunt vullen. Helaas hebben de linksen dat niet door (maar wat hebben die wel door...), maar het gebruik van de labeltjes links en rechts is natuurlijk wel een prachtige manier om ze op de kast te krijgen.
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:22:15 #77
15967 Frollo
pi_80004199
Ik moet toegeven dat ik ook geen heel makkelijke definitie van links-rechts zou kunnen geven.

De enige werkelijk onomstreden definitie is dat linksen links van de voorzitter van de Franse Staten-Generaal zitten en rechtsen rechts.
pi_80004281
Dat is al decennia mis met het Nederlandse immigratiemodel. We moeten stoppen met het importeren van kansloze migranten en alleen geschoolde, gemotiveerde en kansrijke migranten toelaten. De eisen mogen dus wat mij betreft flink worden aangescherpt.
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:25:13 #79
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80004322
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:22 schreef Frollo het volgende:
Ik moet toegeven dat ik ook geen heel makkelijke definitie van links-rechts zou kunnen geven.
Die is er dan ook niet. Ik hanteer mijn eigen definitie, en velen hebben daar moeite mee. Dat is feitelijk heel raar, gezien er geen bruikbare definitie is. Eenieder is derhalve vrij het begrip naar eigen goeddunken te gebruiken.
quote:
De enige werkelijk onomstreden definitie is dat linksen links van de voorzitter van de Franse Staten-Generaal zitten en rechtsen rechts.
Dat klopt, maar dat is een definitie die in wezen niks zegt over de inhoud.
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:30:15 #80
15967 Frollo
pi_80004493
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:25 schreef Sachertorte het volgende:

Dat klopt, maar dat is een definitie die in wezen niks zegt over de inhoud.
Daarom is hij ook onomstreden.
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:31:47 #81
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_80004551
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:22 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Links=grote overheid
Rechts=kleine overheid

En weer toon je je politieke onbenul. De VVD heeft nog nooit maatregelen genomen om de overheid te verkleinen. Je trapt dus in simpele retoriek en bouwt op basis daarvan je politieke beeld op. Niet dat het me verbaast van je hoor.
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:37:40 #82
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80004765
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:31 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En weer toon je je politieke onbenul. De VVD heeft nog nooit maatregelen genomen om de overheid te verkleinen. Je trapt dus in simpele retoriek en bouwt op basis daarvan je politieke beeld op. Niet dat het me verbaast van je hoor.
Je toont wederom je onbenul. De VVD is inderdaad een partij met linkse tendensen, maar het is het beste wat we hebben in dit land. Neem eens een voorbeeld aan je linkse collega Frollo, die snapt het tenminste wel. Maar wellicht heeft hij wat meer IQ puntjes, dat zou veel evrklaren.
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:38:05 #83
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80004776
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:30 schreef Frollo het volgende:

[..]

Daarom is hij ook onomstreden.
Inderdaad

Al naar gelang de eigen definitie wil niemand gelabeld worden met het vijandige label. Daarom kun je linksen ook zo op de kast krijgen met de Hitler=links opmerking.
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:39:36 #84
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_80004821
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:07 schreef Sachertorte het volgende:

Dat kan niet, want rechts=kleine overheid. De groep die jij als rechts ziet, is in feite links (althans in mijn definitie).
En dit soort dingen is waarom niemand met je kan discussieren. Je houdt halsstarrig vast aan definities die alleen jij gebruikt, waardoor je niet alleen nonsens verkondigd, maar iedereen, jijzelf inclusief, in een soort babylonische spraakverwarring terecht komt omdat iedereen andere definities gebruikt.

Hoe jij redeneert is álles in Nederland links, en is het dus zeer makkelijk voor je om alles de schuld van links te noemen. Het is echter een totaal onwerkbaar principe, omdat het hele spectrum van de Nederlandse politiek verdwijnt en er een grote groep overblijft die jij links noemt. Je moet definiëren aan de hand van de partijen, niet aan de hand van woorden waar jij zelf een inhoud aangeeft die binnen je wereldbeeld passen (links = slecht, rechts = goed) en dan doen alsof je de waarheid in de pacht hebt. Zo werkt taal niet.
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:44:05 #85
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80004942
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:39 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En dit soort dingen is waarom niemand met je kan discussieren. Je houdt halsstarrig vast aan definities die alleen jij gebruikt, waardoor je niet alleen nonsens verkondigd, maar iedereen, jijzelf inclusief, in een soort babylonische spraakverwarring terecht komt omdat iedereen andere definities gebruikt.

Hoe jij redeneert is álles in Nederland links, en is het dus zeer makkelijk voor je om alles de schuld van links te noemen. Het is echter een totaal onwerkbaar principe, omdat het hele spectrum van de Nederlandse politiek verdwijnt en er een grote groep overblijft die jij links noemt. Je moet definiëren aan de hand van de partijen, niet aan de hand van woorden waar jij zelf een inhoud aangeeft die binnen je wereldbeeld passen (links = slecht, rechts = goed) en dan doen alsof je de waarheid in de pacht hebt. Zo werkt taal niet.
Kijk, je begint een beetje verstand te vertonen .

Feitelijk is het zo dat bijna alle partijen het grotendeels eens zijn in Nederland, we leven in een echte monocultuur. Het is dus niet zo raar om alles links te noemen, gezien links-rechts suggereert dat er enorme verschillen zijn; verschillen die er dus niet werkelijk zijn.

Dat links en rechts holle begrippen zijn is trouwens niet mijn schuld, laten we dat even goed in het oog houden. Ik maak natuurlijk wel handig gebruik van de onbepaaldheid van de termen, uit propaganda en verheffingsoogpunt.
pi_80011200
Links is waar de duim rechts zit, en rechts is waar de duim links zit

kleuters
pi_80011695
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:22 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Links en rechts zijn geen begrippen met een vastomlijnde inhoud. Het zijn holle vaten, die je feitelijk naar believen kunt vullen. Helaas hebben de linksen dat niet door (maar wat hebben die wel door...), maar het gebruik van de labeltjes links en rechts is natuurlijk wel een prachtige manier om ze op de kast te krijgen.
Dat zou ik niet weten, het op de kast krijgen van linksen is niet mijn ambitie. Maar in Nederland ligt het gewoon vrij helder. Links begint bij de PvdA en rechts begint feitelijk bij het CDA. Dat de een wel eens wat zegt wat bij de andere zijde lijkt te horen of hoort doet daar niet aan af. Je hebt namelijk een politiek spectrum, en dus ook een linkerkant en een rechterkant.

Welnu, de rechterkant is de drijvende kracht achter de immigratie van laaggeschoolden, de remmende kracht kwam telkens van links, en de pogingen de problemen ervan te voorkomen ook voornamelijk.
pi_80012858
quote:

Jij bent meestal degene die met hele creatieve definities voor zaken komt.
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:24:36 #89
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80015353
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jij bent meestal degene die met hele creatieve definities voor zaken komt.
Is een kwaliteit, toch.
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:28:06 #90
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80015480
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zou ik niet weten, het op de kast krijgen van linksen is niet mijn ambitie.
Ambities verschillen, gelukkig mag dat in een vrij land.
quote:
Maar in Nederland ligt het gewoon vrij helder. Links begint bij de PvdA en rechts begint feitelijk bij het CDA. Dat de een wel eens wat zegt wat bij de andere zijde lijkt te horen of hoort doet daar niet aan af. Je hebt namelijk een politiek spectrum, en dus ook een linkerkant en een rechterkant.
Jij meet links en rechts af aan de positie in Nederland, dat mag natuurlijk, maar ik trek het liever wat breder. Dat soort vergelijkingen zijn meestal zinvoller.
quote:
Welnu, de rechterkant is de drijvende kracht achter de immigratie van laaggeschoolden, de remmende kracht kwam telkens van links, en de pogingen de problemen ervan te voorkomen ook voornamelijk.
Met dat laatste ben ik het niet eens. Door de invloed van de linksen is de import van kansarmen erg nadelig uitgepakt. Compromissen leveren niet altijd een werkbaar resultaat op.
pi_80015733
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:24 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Is een kwaliteit, toch.
Dat dan weer wel
pi_80015795
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:24 schreef nikk het volgende:
Dat is al decennia mis met het Nederlandse immigratiemodel. We moeten stoppen met het importeren van kansloze migranten en alleen geschoolde, gemotiveerde en kansrijke migranten toelaten. De eisen mogen dus wat mij betreft flink worden aangescherpt.
Het probleem is dat die kansrijke migranten vaak zelfredzaam zijn en een stuk liberalen waardoor ze niet op sociaal democratische partijen stemmen en daardoor de verzorgingsstaat in gevaar komt!
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:41:22 #93
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80015994
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat dan weer wel
Dank u, uiteindelijk streven we toch allemaal naar erkenning voor geleverde prestaties.
pi_80472444
Wat is er nodig als je verschillende bevolkingsgroepen naast elkaar wil laten wonen. Dit vind ik ook een mooi idee. Helaas zie je dat er onder iedere bevolkingsgroep racisten zijn die het voor de "linkse"mensen onder hun bevolking moeilijk maken(links;als ik het zo mag noemen= niet racistisch). Je ziet onder de nederlandse racisten dat ze geen moeite hebben als er polen zijn in Nederland want dat is het zelfde ras, komen er echter mensen van een ander ras in Nederland wonen zullen die racisten er alles aan doen om het moeilijk te maken voor die mensen (van een ander ras). Dit geld echter niet alleen voor nederlandse racisten maar voor alle racisten in ieder land op de wereld. Het vervelende logische gevolg is dat de mensen van een ander ras die naar Nederland komen grote kans lopen om racistisch te worden (als ze gediscrimineerd worden hier door racistische mensen)). Want als je racistisch behandeld word is er een grote kans dat je zelf ook racistisch word. Hierdoor maken we dus een wereldgroot probleem. Ipv vrede op de wereld creeëren we hier de voedingsbodem voor wereldoorlog 3. Het is belangrijk de racistische mensen in Nederland te veranderen en dat kan je alleen doen door hier de juiste buitenlanders met een ander ras naar toe te halen. Ik zie dat er veel buitenlanders naar Nederland komen met al een racistische haat naar nederlanders toe. Ook dit veroorzaakt weer racisme bij nederlanders die nog niet zulke ideeën hadden. Want als je als nederlander word gediscrimineerd (bijv; willekeurig kleinschalig terrorisme) door buitenlanders van een ander ras is er weer een grote kans dat diegene racistische gedachten krijgt naar betreffende buitenlanders. Het is dus van het grootste belang een strenger immigratie beleid te voeren, juist voor de mensen van andere rassen hier in Nederland die het ook graag samen met de wereld willen doen. Want Nederland is echt te klein om de wereld veilig, vredig en vooruitstrevend te maken (net als ieder ander land). En vergeet de wereldoorlog nooit dit mag niet meer gebeuren, weg met racisme maar denk goed na. Extreem links is niet goed en zal een voedingsbodem creeëren voor een derde wereldoorlog. Buitenlanders in Nederland is heel goed maar dan wel die buitenlanders die het goed willen doen hier, geen racistische buitenlanders. Ora et Labora!
  maandag 19 april 2010 @ 10:29:59 #95
40566 Ericr
Livewrong
pi_80472607
Als mevrouw 'ik heb Nederlands geleerd op de VU' dan gewoon het NT2-staatsexamen had gedaan was ze niet meer inburgeringsplichtig en kon ze d.m.v. het laten zien van het NT2-diploma ook onder die participatieplicht uit komen. Maar nee mevrouw denkt bijdehand te kunnen doen terwijl ze dus overduidelijk niet de regels goed doorgelezen heeft. Zo moeilijk is het niet, NT2-examen en je bent ontslagen van je inburgeringsplicht. In alle andere gevallen moet je of zelf of via een aangeboden traject zowel een opleiding volgen die leidt tot het inburgeringsexamen en diploma plus daarnaast dus nog een participatietraject. Mag aannemen dat het VU-traject op hetzelfde niveau is als een NT2-traject en dan had ze dus makkelijk haar NT2-examen kunnen halen.

Yang He, je bent de zwakste schakel met je bijdehandte mailtje. De regels gelden voor iedere inburgeraar dus ook voor jou.
pi_80475447
De TT is nog steeds niet gewijzigd t.a.v. het rechtse immigratiebeleid.
  maandag 19 april 2010 @ 16:53:44 #97
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_80486774
Inderdaad onzin-OP. Als er een stompzinnig-generaal en kortzichtig immigratiebeleid is geweest, dan was dat wel onder Verdonk waar een groep mensen die uitgezet zijn uiteindelijk de dood hebben gevonden, tot twee keer toe, hoogopgeleiden hier niet mochten werken zonder een of andere stompzinnige cursus en zgn. 'harde' (die het allemaal wel even zouden doen zonder alle 'linkse flauwekul) leidinggevenden op lokaal niveau de hele organisatie in de war gooien en uitvoerende mensen het werk onmogelijk maakte.

Dat is mijn persoonlijke ervaring de afgelopen 10 jaar dat ik in verschillende vormen met dergelijke organisaties en groepen mensen te maken heb gehad. Ik heb een voertuigen-klas op het MBO gehad, met allerlei vluchtelingen. Zat gewoon een arts tussen, die kennelijk beter geschikt was als automonteur (gebruikmakend van een netwerk is hij door onze inzet alsnog inmiddels in een beter traject geplaatst en inmiddels werkzaam als huisarts in Den Haag). Of een voormalig vertaler (van boeken) die zolang als hij een bepaalde status had, niet mocht werken. Met veel moeite mocht hij een krantenwijk doen. Dit heeft hij minstens 2 jaar gedaan. Uiteindelijk heeft hij een status gekregen, en na een korte opleiding aan het werk gegaan als Engelsleraar.

En zo zijn er meerderen die gewoon behandeld worden als de eerste de beste idioot. Maar goed, we leven in een Nederland waar het normaal is om te stellen dat als iemand er niet blank uitziet, 'we' hoogstwaarschijnlijk slimmer en meer capabel zijn. Maakt niet uit waar het om gaat. Politieke uitspraken over 'allochtonen' zijn ook heel normaal. Maar een verdere nuancering dan 'niet-Westerse allochtonen' met het oog op de verschillende groepen allochtonen die er zijn, komt de gemiddelde persoon in dit land niet. En dat allemaal onder rechts beleid. In de jaren'90 vierde dit soort kortzichtigheid aanzienlijk minder het hoogtij. Maar tegenwoordig moeten we alles maar kunnen zeggen. Dat we de grootst mogelijk onzin uit slaan maakt niet uit. En als je het tegenspreekt, dan ben je 'tegen de vrijheid van meningsuiting', links, slinks, etc. etc. etc. blablabla.

Dit terwijl het zwakke migratiebeleid de afgelopen jaren vooral in een rechts licht heeft gestaan. harder, sternger, etc. Zolang dat imago werd uitgeademd, was het goed. Of het daadwerkelijk werkte is niet belangrijk. Kijk alleen maar naar de zgn. debatten die gevoerd worden. Het is meer een sensatiestrijd geworden, het voeden van het klapvee, dan het schermen met het betere argument.
  maandag 19 april 2010 @ 19:52:47 #98
165633 eriksd
The grand facade...
pi_80493742
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:48 schreef SalamPax_050 het volgende:
we hebben al sinds 2002 geen LINKS immigratiebeleid meer stelletje onderontwikkelde primitieve nazi's

hoe triest kan onwetendheid zijn?

kijk maar in de spiegel
Dat is geheel correct. De VVD lijn werd toen ingezet. Dit is ook terug te zien in het aantal kansarme immigranten. Echter, een verschrikking als het generaal pardon, uitgevoerd door het summum van verschikkrelijkheid: een links-christelijk kabinet, heeft alles weer teniet gedaan.

Verder raad ik je eens aan te gaan bijhouden hoeveel mensen in de ziekte en allerzwakstenindustrie van PvdA huize zijn. Ik ken ze niet allemaal natuurlijk, maar m.i. is deze partij oververtegenwoordigd.

Je keuze voor het woord nazi vind ik overigens belachelijk, kennelijk was je door je superlatieven heen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 19 april 2010 @ 21:18:48 #99
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80497831
quote:
De Verdonkmethode bedoel je? Dat is helemaal geen rechtse methode.
Maar wel een methode waar de hele VVD fractie het destijds eens was, en ook werd aangedragen vanuit de VVD. Inclusief kamerlid Geert Wilders dus.

Overigens was het ook het centrum-rechtse kabinet de Jong die het meest ongunstigste wervingsverdrag met Marokko en Turkije sloot, eentje waar o.a. in stond dat als er geen werk meer was, dat men niet naar huis hoefde. Zie hier.

Ik ben zelf niet links.... ook niet rechts trouwens, meer centristisch. Maar veel mensen van rechts blijven links de schuld geven van de immigratie en integratieproblemen, terwijl veel feiten toch uitwijzen dat rechtse regeringen in de afgelopen 50 jaar vaker de grondslag legden voor de problemen die we nu hebben.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 19 april 2010 @ 21:22:20 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80498000
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:28 schreef Sachertorte het volgende:
Met dat laatste ben ik het niet eens. Door de invloed van de linksen is de import van kansarmen erg nadelig uitgepakt. Compromissen leveren niet altijd een werkbaar resultaat op.
http://www.elsevier.nl/we(...)iet-zo-tijdelijk.htm

Vooral deze quote:

"In 1967 presenteerde het centrum-rechtse kabinet-De Jong de Vreemdelingenwet die de wet van 1918 verving. Het uitgangspunt: Nederland is geen immigratieland en moet een restrictief toelatingsbeleid voeren.

Opnieuw zei Den Haag het een en deed het ander. Nog geen twee jaar nadat de regering had gezegd dat Nederland geen immigratieland was, sloot Nederland een wervingsverdrag met Marokko dat de weg opende voor de arme Rif-Marokkanen - voorheen kwamen Marokkanen vooral uit andere regio's. Het was het voor Nederland meest onvoordelige wervingsakkoord ooit. Andere verdragen bepaalden dat werknemers bij werkloosheid moesten vertrekken, maar voor Marokkanen gold dat niet. Ook zei Nederland toe Marokkanen te helpen bij de huisvesting, iets wat voorheen als taak van de werkgever werd gezien. En als klap op de vuurpijl werden illegale Marokkanen gelegaliseerd. Opmerkelijker nog was dat het verdrag expliciet de mogelijkheid van gezinshereniging noemde."

Sterker nog, het was Den Uyl die in 1975 een einde maakte aan deze wervingen. Hee, een linksmensch.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_80499094
Ik schrok al toen ik de TT las!
Gelukkig valt het mee.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 19 april 2010 @ 22:17:45 #102
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_80500903
quote:
quote:
Feitelijk is het zo dat bijna alle partijen het grotendeels eens zijn in Nederland, we leven in een echte monocultuur. Het is dus niet zo raar om alles links te noemen, gezien links-rechts suggereert dat er enorme verschillen zijn; verschillen die er dus niet werkelijk zijn.
Dan zijn compromissen dus niet nodig, je spreekt jezelf tegen. Ik heb een andere definitie voor links en rechts, ik zal je die geven.

Links = Gelijke kansen voor iedereen (des noots overheid invloed), Rechts = Vrijheid (te bereiken door zo weinig mogelijk overheidsingrijpen)

Veel tegenstellingen die genoemd worden zijn niet links-rechts, maar conservatief-liberaal. Zoals bijv. de immigratie.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_80502075
Linkse etters zijn de duivels des dezen daags fokkers!
Ze spenderen uw miljoenen belastinggeld aan de meest onzinnige dingen. Zelfs in deze tijden van recesie presteren ze het om te zeggen dat er (nog meer) geld moet naar kunscht, cultuur & allochtonen. Ze falen ongelofelijk hard en nog steeds blijven pure hufters in dit land op ze stemmen.
Breng het geld naar de burger die er recht op heeft. Vecht voor ze door minder de belastingen via heffingskortingen etc terug te geven! Maar nee, we gaan geld geven aan.. de kunstenaars en allochtonen die geen letter nederlands spreken.

ach ik dwaal af hé.. allochtonenbeleid ging het over hmm Ik stel de volgende regeling voor:

U mag komen naar NL, maar binnen een jaar spreekt u volledig en goed nederlands & u heeft een vaste baan of studie waar u het naar meer dan behoren doet. Zo niet, WEGWEZEN. U heeft uw kans gehad. U heeft het verprutst. Opdonderen naar je zandbakje dan! Wij gaven u het vertrouwen maar u d8; dikke tering met de regering, ik doe gewoon lkkr mn eigen ding. Is niet goed. U faalt! Wij betalen uw enkeltje thuisland wel, maar blijf daar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')