dat is geen conclusie.... de TT is gewoon een kreet... in de jihad tegen links en allochtonen...quote:
Oh nee?quote:Op maandag 5 april 2010 23:48 schreef TNA het volgende:
Je TT, brief, 'reactie' en conclusie hangen geenszins samen.
Ja, dat is toch duidelijk? Als je je hersens eens even zou aanzetten zou je dat ook zelf kunnen bedenken.quote:Op dinsdag 6 april 2010 00:07 schreef kless het volgende:
Nou moet hier uit blijken dat het faalt?
Jawel, maar dat heeft geen reet te maken met de activiteiten van de betreffende instanties.quote:Volgens mij is het onderhand vrij normaal geworden om niet voor niets in actie te komen.
En lijkt het integreren geslaagd te zijn wat mij betreft.
Klar.... dat participatiebewijs is zeer stupide en paternalistisch.quote:Op dinsdag 6 april 2010 00:05 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Oh nee?
Het is toch overduidelijk. Men behandelt de immigrant als debiele kleuter. Waarom doet men dat? Omdat men dat soort mensen importeert. Zoals uit de reactie blijkt, is dat hele inburgeringsgebeuren totaal zinloze onzin, die helemaal niet nodig is als je gewoon de juiste mensen selecteert. Het is zelfs zo erg, dat mensen die wel prima functioneren door deze onzin onnodig van hun werk worden gehouden, en mogelijk zelfs ergens anders hun heil gaan zoeken. Ergens waar ze wel serieus worden genomen.
Omdat links er niet aan wil dat je mensen gewoon moet selecteren op nuttige capaciteiten, en dat je ze vooral niet meteen al trakteert op uitkeringen e.d. Rechten moet je eerst verdienen. Maar ja, dat is zielig natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 april 2010 00:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Klar.... dat participatiebewijs is zeer stupide en paternalistisch.
Ik had er nooit van gehoord dat het bij de inburgering hoort die de overheid verplicht stelt..
Is het een 1 april grap ofzo ?
Vraag blijft.... wat heeft dat met links te maken?
Misschien was de uitvinder van deze onzin wel rechts ?
waar zit dat falen in ?
Minister Rita Verdonk toch? Of heeft zij dat hele inburgeringsbeleid niet opgetuigd?quote:Op dinsdag 6 april 2010 00:17 schreef JoaC het volgende:
Participatiebewijs klinkt inderdaad meer als iets van de VVD
Rechten moeten vanzelfsprekend zijn, plichten moet je je aan houden. Of het moment dat je een recht moet verdienen is het juist een beloning in plaats van een recht.quote:Op dinsdag 6 april 2010 00:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Omdat links er niet aan wil dat je mensen gewoon moet selecteren op nuttige capaciteiten, en dat je ze vooral niet meteen al trakteert op uitkeringen e.d. Rechten moet je eerst verdienen. Maar ja, dat is zielig natuurlijk.
Iemand die net een jaartje binnen is hoeft van mij echt niet dezelfde rechten te hebben als iemand die hier geboren en getogen is. Dat lijkt me een zeer gezond standpunt, en het voorkomt ook dat je wordt opgescheept met mensen die alleen maar kosten meebrengen, en geen baten.quote:Op dinsdag 6 april 2010 00:31 schreef JoaC het volgende:
[..]
Rechten moeten vanzelfsprekend zijn, plichten moet je je aan houden. Of het moment dat je een recht moet verdienen is het juist een beloning in plaats van een recht.
Voor sommige mensen (bijv. homo's uit Iran) moeten we gewoon per saldo blijven inleveren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 00:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Iemand die net een jaartje binnen is hoeft van mij echt niet dezelfde rechten te hebben als iemand die hier geboren en getogen is. Dat lijkt me een zeer gezond standpunt, en het voorkomt ook dat je wordt opgescheept met mensen die alleen maar kosten meebrengen, en geen baten.
Je kletst uit je nek... wat je zegt wat links fout doet heeft niks met een participatiebewijs te maken. Niks met falenquote:Op dinsdag 6 april 2010 00:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Omdat links er niet aan wil dat je mensen gewoon moet selecteren op nuttige capaciteiten, en dat je ze vooral niet meteen al trakteert op uitkeringen e.d. Rechten moet je eerst verdienen. Maar ja, dat is zielig natuurlijk.
De oorspronkelijke gastarbeiders zijn júist geselecteerd op hun kwaliteiten om te werken (gezond gebit, stevig gebouwd, etc). Tijdens de wederopbouw waren er enorme tekorten op de arbeidsmarkt. De reden dat Marokkanen en Turken hier in Nederland wonen, is omdat wij ze hier gehaald hebben omdat ze toen nuttig waren voor onze economie.quote:Op dinsdag 6 april 2010 00:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het huidige beleid is vlg mij een product van Job Cohenquote:Op dinsdag 6 april 2010 00:30 schreef QBZZ het volgende:
[..]
Minister Rita Verdonk toch? Of heeft zij dat hele inburgeringsbeleid niet opgetuigd?
Erger nog, het was rechts die besloot Turken en Marokkanen te halen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 01:57 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
De oorspronkelijke gastarbeiders zijn júist geselecteerd op hun kwaliteiten om te werken (gezond gebit, stevig gebouwd, etc). Tijdens de wederopbouw waren er enorme tekorten op de arbeidsmarkt. De reden dat Marokkanen en Turken hier in Nederland wonen, is omdat wij ze hier gehaald hebben omdat ze toen nuttig waren voor onze economie.
Dit heeft dus niks met links beleid te maken.
Ja, en hoe komt dat? Omdat er dus niet geselecteerd wordt...quote:Op dinsdag 6 april 2010 01:47 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ze gaan er inderdaad best vanuit dat je niet erg bezig bent met je integratie, maar dat zullen de meeste ook wel niet zijn..![]()
Kom, verdiep je eerst eens in de feiten voordat je weer een bijdrage komt leveren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 01:57 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
De oorspronkelijke gastarbeiders zijn júist geselecteerd op hun kwaliteiten om te werken (gezond gebit, stevig gebouwd, etc). Tijdens de wederopbouw waren er enorme tekorten op de arbeidsmarkt. De reden dat Marokkanen en Turken hier in Nederland wonen, is omdat wij ze hier gehaald hebben omdat ze toen nuttig waren voor onze economie.
Dit heeft dus niks met links beleid te maken.
Links=mensen binnenhalen omdat je goed wil doen, en niet kijken naar het economisch belang.quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:07 schreef attila_de_hun het volgende:
Kan Sachtertorte misschien eerst een duidelijk maken wat nu precies dit linkse immigratiebeleid inhoudt. Het zou leerzaam zijn als er bij zijn uitleg aandacht besteed zou worden hoe telkenemale het CDA en de VVD zijn omzeild. Dit is belangrijk aangezien altijd minstens een van deze partijen aan de macht is geweest. Verder zouden we veel kunnen leren van Sachtertortes uitleg waarom er bij een meerderheid van het CDA en VVD (iets dat regelmatig is voorgekomen) er helemaal niets aan is dit "linkse beleid" gedaan.
Dat bedoel ik. Iedereen voelt op zijn klompen aan dat deze inburgeringsflauwekul helemaal niet nodig is voor de goede mensen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 06:30 schreef Megumi het volgende:
Ik snap de TS wel ik krijg nog steeds brieven elk jaar om aan een allochtonen onderzoek mee te doen terwijl ik toch zeer thuis ben in de westerse cultuur. En mijn geboorte land Nederland praktisch heeft weder opgericht.
Godver wat ben jij simpel.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Links=mensen binnenhalen omdat je goed wil doen, en niet kijken naar het economisch belang.
Zeker. Een rechts beleid zou namelijk zijn dat je mensen die je kunt gebruiken binnenhaalt, en deze niet trakteert op uitkeringen. Een dergelijk systeem kennen we niet in dit land.quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:11 schreef trancethrust het volgende:
En het huidige immigratiebeleid danwel integratiecursustraject is links? Faalhaas.
Toch jammer dat je zo weinig open staat voor ontwikkeling.quote:
Oh. Ik dacht dat het een rechts idee was om mensen die hier dan toch al zijn of onverhoopt toch nog binnenkomen maar eens te onderwijzen in de Nederlandse cultuur zodanig dat de "integratie" beter verloopt en we later geen last krijgen van rondhangend, jattend, dreigende, moordend en zichzelf opblazend straattuig. Ofzo.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zeker. Een rechts beleid zou namelijk zijn dat je mensen die je kunt gebruiken binnenhaalt, en deze niet trakteert op uitkeringen. Een dergelijk systeem kennen we niet in dit land.
alle problemen die we nu hebben? die komen door rechtse maatregelen. Maar eh, jij bent zo verblind door links/rechts dat je alles wat rechts doet en je niet bevalt afdoet als links.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Oh ja? Wat zeg ik hier precies verkeerd dan?
De Verdonkmethode bedoel je? Dat is helemaal geen rechtse methode. Hoogstens is het een reactie op tientallen jaren falend links immigratiebeleid.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:46 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Oh. Ik dacht dat het een rechts idee was om mensen die hier dan toch al zijn of onverhoopt toch nog binnenkomen maar eens te onderwijzen in de Nederlandse cultuur zodanig dat de "integratie" beter verloopt en we later geen last krijgen van rondhangend, jattend, dreigende, moordend en zichzelf opblazend straattuig. Ofzo.
Je vat denk ik niet wat links is, en wat rechts.quote:Er is totaal niets "links" aan. Zoek eens na wie dat ding überhaupt voor het eerst heeft voorgesteld. En zet je links-rechts bril eens af, zowel links als rechts kan besluiten dat een pragmatisch immigrantenbeleid zoals jij voorstelt wenselijk danwel onwenselijk is.
Jij probeert me dus vol overtuiging te vertellen dat het typisch links is om mensen te selecteren op competenties, en om de kanslozen buiten de deur te houden?quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
alle problemen die we nu hebben? die komen door rechtse maatregelen. Maar eh, jij bent zo verblind door links/rechts dat je alles wat rechts doet en je niet bevalt afdoet als links.
Feitelijk wel ja. De immigratie van laagopgeleiden komt van rechts. Goedkope arbeidskrachten die concurreren met de laagopgeleiden zodat die goedkoop en zwak blijven omdat er geen tekort aan is.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jij probeert me dus vol overtuiging te vertellen dat het typisch links is om mensen te selecteren op competenties, en om de kanslozen buiten de deur te houden?
ga maar eens je parlementaire geschiedenis erop nalezen. Het was rechts die gezinshereniging toestond, het was rechts die gastarbeiders uberhaupt wilde hebben, het was links die als eerste aan de bel trok, het was links die strengere maatregelen doorvoerde (Verdonks wetten kwamen van Cohen). Het was rechts die na de tweede wereldoorlog onafgebroken heeft geregeerd en er niks aan heeft gedaan. Nu pas komen ze met dat probleem aankakken, omdat het electoraal winst geeft.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jij probeert me dus vol overtuiging te vertellen dat het typisch links is om mensen te selecteren op competenties, en om de kanslozen buiten de deur te houden?
VVD mentaliteitquote:Op dinsdag 6 april 2010 12:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En dan kom jij hier met je simplistische nonsens aan om te beweren dat alles puur de schuld van links is.![]()
![]()
![]()
Die uitkeringen en permanente verblijfsvergunningen zijn anders typisch links, net als de zieligheidscultus.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Feitelijk wel ja. De immigratie van laagopgeleiden komt van rechts. Goedkope arbeidskrachten die concurreren met de laagopgeleiden zodat die goedkoop en zwak blijven omdat er geen tekort aan is.
De linkse gedachte zorgt voor ontsporingen. Dat komt natuurlijk primair omdat linksen niets van economie snappen, en alleen vanuit emoties redeneren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
ga maar eens je parlementaire geschiedenis erop nalezen. Het was rechts die gezinshereniging toestond, het was rechts die gastarbeiders uberhaupt wilde hebben, het was links die als eerste aan de bel trok, het was links die strengere maatregelen doorvoerde (Verdonks wetten kwamen van Cohen). Het was rechts die na de tweede wereldoorlog onafgebroken heeft geregeerd en er niks aan heeft gedaan. Nu pas komen ze met dat probleem aankakken, omdat het electoraal winst geeft.
En dan kom jij hier met je simplistische nonsens aan om te beweren dat alles puur de schuld van links is.![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:30 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De linkse gedachte zorgt voor ontsporingen. Dat komt natuurlijk primair omdat linksen niets van economie snappen, en alleen vanuit emoties redeneren.
Ik blijf volkomen redelijk. Ik vind het alleen maar jammer dat de linksen altijd gelijk zo emotioneel worden als ze geen argumenten meer hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:34 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Vergeet het schuim om je mond niet af te vegen met een doekje.
Ik ken je posthistorie en voel dus geen enkele aandrang om jouw getoeter serieus te nemen. Toeter = wedertoeter. Ga bij jezelf eens na wanneer er voor het laatst een volledig links kabinet was en lees daarna je TT nog eens door. (van de laatste 10 zat de VVD er 7x bij )quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:37 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik blijf volkomen redelijk. Ik vind het alleen maar jammer dat de linksen altijd gelijk zo emotioneel worden als ze geen argumenten meer hebben.
Maar je voelt wel de aandrang om te reageren. Gek hoor.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:40 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ik ken je posthistorie en voel dus geen enkele aandrang om jouw getoeter serieus te nemen.
Er hoeft natuurlijk helemaal geen links kabinet te zijn om toch links beleid te krijgen; we worden bv ook al decennia gegijzeld door een stelletje christenfundamentalisten, die ook niet de meerderheid hebben.quote:Toeter = wedertoeter. Ga bij jezelf eens na wanneer er voor het laatst een volledig links kabinet was en lees daarna je TT nog eens door.
Dan zijn het toch wel een stel incompetente figuren wanneer ze na 7 deelnames van de laatste 10 nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan. Lijkt me dan genoeg reden om niet op die partij te stemmen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Maar je voelt wel de aandrang om te reageren. Gek hoor.![]()
[..]
Er hoeft natuurlijk helemaal geen links kabinet te zijn om toch links beleid te krijgen; we worden bv ook al decennia gegijzeld door een stelletje christenfundamentalisten, die ook niet de meerderheid hebben.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:49 schreef Frollo het volgende:
De wereld volgens Sachertorte
0. Sachertorte bepaalt wat links is.
1. Alles is de schuld van links.
2. Is iets onverhoopt niet de schuld van links, dan treedt automatisch regel 1 in werking.
Goed bezig, knul.
Links wil de volgende generatie maken tot een met een hogere arbeidsproductiviteit. En overwegingen wat betreft het effect op de samenleving komen van oudsher van links. Rechts interesseert dat pas sinds ze er stemmen mee kunnen winnen, want de problemen die het met zich meebrengt waren toch voor de armere wijken vol met linksstemmers.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die uitkeringen en permanente verblijfsvergunningen zijn anders typisch links, net als de zieligheidscultus.
OK, dus een van de meest rechtse politici hier lanceerde een methode die niet rechts is (dus links?), welk al dan niet louter een reactie is op iets wat links is en zelf dus ook best niet rechts hoeft te zijn?quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:55 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De Verdonkmethode bedoel je? Dat is helemaal geen rechtse methode. Hoogstens is het een reactie op tientallen jaren falend links immigratiebeleid.
[..]
Je vat denk ik niet wat links is, en wat rechts.
Wat een onnozelheid. Het Nederlandse politieke systeem met z'n compromismodel zorgt continu voor ontsporingen op alle fronten. Je kunt echt niet stellen dat de betrokken partijen volledig achter het compromis staan.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:48 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Dan zijn het toch wel een stel incompetente figuren wanneer ze na 7 deelnames van de laatste 10 nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan. Lijkt me dan genoeg reden om niet op die partij te stemmen.
Je TT slaat gewoon nergens op anders = De VVD stond erbij en keek ernaar.
Nog een reden om niet op de VVD te stemmen wanneer je je eigen TT gelooft --> blijkbaar kunnen ze een compromis nooit naar hun hand zetten en kunnen jouw linksen dat blijkbaar welquote:Op dinsdag 6 april 2010 12:55 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat een onnozelheid. Het Nederlandse politieke systeem met z'n compromismodel zorgt continu voor ontsporingen op alle fronten. Je kunt echt niet stellen dat de betrokken partijen volledig achter het compromis staan.
Zeg maar gerust dat links de problemen heel veel verergerd heeft. Als deze mensen waren teruggegaaan na gedane zaken (wat oorspronkelijk ook de bedoeling was), was er niets aan de hand geweest.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Links wil de volgende generatie maken tot een met een hogere arbeidsproductiviteit. En overwegingen wat betreft het effect op de samenleving komen van oudsher van links. Rechts interesseert dat pas sinds ze er stemmen mee kunnen winnen, want de problemen die het met zich meebrengt waren toch voor de armere wijken vol met linksstemmers.
Feitelijk kun je wel stellen dat de immigratieproblematie van rechts komt, en dat links die enigzins verergerd heeft.
Ik zou dat wel rechts willen noemen, in ieder geval rechts als je kijkt naar de successen van de Nieuw-Linksen bij het monopoliseren van het woord links. Ik denk trouwens dat een man als Drees best voorstander van zo'n systeem was geweest, maar die moeten we misschien in retrospectief toch maar rechts gaan noemen.quote:Ik ben ook voorstander van een meer Zwitsers model, waarbij je bij immigratie kijkt wat het het land oplevert, en dat dat leidend is. Maar dat zou ik in het licht van de traditionele rechtse opstelling niet rechts durven noemen.
Links denken is makkelijk denken. Gezien het gemiddeld IQ in het land is het niet gek dat dat zo succesvol is.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:58 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Nog een reden om niet op de VVD te stemmen wanneer je je eigen TT gelooft --> blijkbaar kunnen ze een compromis nooit naar hun hand zetten en kunnen jouw linksen dat blijkbaar welJe hebt een verwarde logica.
Maar je vind je eigen partij dus apathisch? 7 deelnames aan kabinet en 7x alles laten bepalen door jouw linksen? Ze zitten daar eigenlijk alleen hun zakken te vullen?quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:00 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Links denken is makkelijk denken. Gezien het gemiddeld IQ in het land is het niet gek dat dat zo succesvol is.
Je mag ook zelf een bijdrage leveren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:04 schreef Kluwer het volgende:
Nou klik ik op dit topic, een mooi pleidooi verwachtend waarom het linkse immigratiebeleid faalt, heb je gewoon een of andere brief van geenstijl gekopieerd. Leg eens uit waarom uit die brief valt af te leiden dat het linkse beleid faalt?
Nee, ze krijgen helaas niet meer gedaan. Daar valt weinig aan te doen, gelet op het Nederlandse volk. De nazi's konden ook de verkiezingen winnen, slechte ideeën zijn blijkbaar populair onder het publiek.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:03 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Maar je vind je eigen partij dus apathisch? 7 deelnames aan kabinet en 7x alles laten bepalen door jouw linksen? Ze zitten daar eigenlijk alleen hun zakken te vullen?
Je bent een mooi uithangbord voor de VVD-mentaliteitquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:08 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, ze krijgen helaas niet meer gedaan. Daar valt weinig aan te doen, gelet op het Nederlandse volk. De nazi's konden ook de verkiezingen winnen, slechte ideeën zijn blijkbaar populair onder het publiek.
Jammer hè, dat het een rechts kabinet (de Jong I) was die gezinshereniging mogelijk maakte en de afspraken maakte met Marokko en Turkije om hordes niet-opgeleiden hierheen te halen. Er was een centrum-links kabinet (Den Uyl) nodig om dit te stoppen. Maar zoiets simpels als geschiedenis is te moeilijk voor je, want dat past niet in je simpele retoriek.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zeg maar gerust dat links de problemen heel veel verergerd heeft. Als deze mensen waren teruggegaaan na gedane zaken (wat oorspronkelijk ook de bedoeling was), was er niets aan de hand geweest.
[..]
Dan had je topictitel 'waarom faalt het linkse immigratiebeleid?' moeten zijn. Jij pretendeert door de huidige titel op zijn minst een antwoord op die vraag te hebben. Maar dat heb je niet.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:06 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je mag ook zelf een bijdrage leveren.
Zoals Frollo al zei, Sachertorte redeneert vanuit het standpunt dat iets wat goed is rechts is, en iets wat slecht is links is. Maatregelen van rechtse kabinetten zijn dus automatisch gedaan door links als ze niet passen in zijn wereldje.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:13 schreef Kluwer het volgende:
[..]
Dan had je topictitel 'waarom faalt het linkse immigratiebeleid?' moeten zijn. Jij pretendeert door de huidige titel op zijn minst een antwoord op die vraag te hebben. Maar dat heb je niet.
Mijn bijdrage? Volgens mij is het immigratiebeleid sowieso niet links, maar vooral te danken aan de eerste 3 kabinetten met CDA en VVD. Daarom was ik ook benieuwd naar waarom het beleid links zou zijn, en waarom het precies zou falen. Jammer dat je er klaarblijkelijk zelf niet over na hebt gedacht.
En wiens bedoeling was dat? En hoe werd die bedoeling geeffectueerd? Dat kon helemaal niet, als ze wilden bleven ze. En rechts had geen enkele moeite met het grote arbeidsaanbod. Den Uyl begon al begin jaren 70 met het beperken van de toestroom, terwijl de SP begin jaren 80 al integratieproblemen signaleerde en daar wat aan wilde doen. Het signaleren van het probleem was echter zowel onder rechts, het midden en delen van links taboe, uit vrees voor racisme en uit vrees voor versterking van de positie van de arbeider door een klein arbeidsaanbod.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zeg maar gerust dat links de problemen heel veel verergerd heeft. Als deze mensen waren teruggegaaan na gedane zaken (wat oorspronkelijk ook de bedoeling was), was er niets aan de hand geweest.
Ik zie niet wat er rechts aan is. Rechts wil immers goedkope arbeidskrachten. Hun achterban hoeft daar niet mee te concurreren maar profiteert wel van de lage prijzen. Dus toen de immigratie uit Turkije en Marokko wat moeilijk kwam te liggen, hebben ze de grenzen opengezet voor Polen en Bulgaren.quote:Ik zou dat wel rechts willen noemen, in ieder geval rechts als je kijkt naar de successen van de Nieuw-Linksen bij het monopoliseren van het woord links. Ik denk trouwens dat een man als Drees best voorstander van zo'n systeem was geweest, maar die moeten we misschien in retrospectief toch maar rechts gaan noemen.
Het CDA (en de voorlopers) zijn links he.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:11 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Jammer hè, dat het een rechts kabinet (de Jong I) was die gezinshereniging mogelijk maakte en de afspraken maakte met Marokko en Turkije om hordes niet-opgeleiden hierheen te halen. Er was een centrum-links kabinet (Den Uyl) nodig om dit te stoppen. Maar zoiets simpels als geschiedenis is te moeilijk voor je, want dat past niet in je simpele retoriek.
Ja, zo kan ik ook discussiëren. Je verandert telkens definities.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het CDA (en de voorlopers) zijn links he.
Het taboeiseren van discussie over de importarbeiders is een erfenis van de jaren '60. Ik zou dat persoonlijk een linkse erfenis noemen, maar het label is feitelijk niet zo interessant.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En wiens bedoeling was dat? En hoe werd die bedoeling geeffectueerd? Dat kon helemaal niet, als ze wilden bleven ze. En rechts had geen enkele moeite met het grote arbeidsaanbod. Den Uyl begon al begin jaren 70 met het beperken van de toestroom, terwijl de SP begin jaren 80 al integratieproblemen signaleerde en daar wat aan wilde doen. Het signaleren van het probleem was echter zowel onder rechts, het midden en delen van links taboe, uit vrees voor racisme en uit vrees voor versterking van de positie van de arbeider door een klein arbeidsaanbod.
Rechts wil een kleine overheid, links een grote. De groep die jij als rechts ziet, en die de overheid ten eigen bate wil aanwenden, is feitelijk helemaal niet zo rechts.quote:[..]
Ik zie niet wat er rechts aan is. Rechts wil immers goedkope arbeidskrachten. Hun achterban hoeft daar niet mee te concurreren maar profiteert wel van de lage prijzen. Dus toen de immigratie uit Turkije en Marokko wat moeilijk kwam te liggen, hebben ze de grenzen opengezet voor Polen en Bulgaren.
Och, ik heb een paar hele simpele basisuitganspunten. Van daaruit is het consequent redeneren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik ook discussiëren. Je verandert telkens definities.
Aanvankelijk overheen gelezen, jedoch oh zo juist:quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Och, ik heb een paar hele simpele basisuitganspunten. Van daaruit is het consequent redeneren.
Links=grote overheid
Rechts=kleine overheid
Ik vind een grote overheid onwenselijk. Feitelijk is er geen enkele partij die echt rechts is in dit land, de VVD komt er echter nog het dichtste bij.
Dat is feitelijk het uitgangspunt.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:49 schreef Frollo het volgende:
De wereld volgens Sachertorte
0. Sachertorte bepaalt wat links is.
1. Alles is de schuld van links.
2. Is iets onverhoopt niet de schuld van links, dan treedt automatisch regel 1 in werking.
Goed bezig, knul.
Jij kan me als linkse vast wel vertellen wat nu eigenlijk het verschil tussen links en rechts is, en waar ik een goede (onomstreden) definitie kan vinden?quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:25 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Aanvankelijk overheen gelezen, jedoch oh zo juist:
[..]
Nee, het is vooral een erfenis van WOII. Naarmate dat langer geleden is zie je dan ook dat mensen de intrinsieke kwaadaardigheid van racisme uit het oog verliezen, terwijl de verlokking van "wij en zij" nog steeds even groot zijn. Net als de behoefte van miezers om redenen te hebben om zich toch nog beter te voelen dan een paar anderen, zodat ze niet helemaal onderaan staan.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:19 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het taboeiseren van discussie over de importarbeiders is een erfenis van de jaren '60.
Jawel, kijk maar naar de TT. Toen was het label nog wel interessant genoeg. Alleen nu je het labeltje verkeerd geplakt blijkt te hebben vind je het niet meer interessant.quote:Ik zou dat persoonlijk een linkse erfenis noemen, maar het label is feitelijk niet zo interessant.
Nee hoor, dat is een fabeltje. Rechts wil ook een grote overheid, alleen wil die dat die overheid zich niet bezig houdt met inkomensverdeling.quote:Rechts wil een kleine overheid, links een grote.
Het vrij verkeer van Polen en Bulgaren komt ook van rechts, net als de laagopgeleide arbeidsmigratie.quote:De groep die jij als rechts ziet, en die de overheid ten eigen bate wil aanwenden, is feitelijk helemaal niet zo rechts.
De receptie van WOII is pas goed op gang gekomen in de jaren zestig. In de jaren vijfitg hield zo goed als niemand zich daar mee bezig.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het is vooral een erfenis van WOII. Naarmate dat langer geleden is zie je dan ook dat mensen de intrinsieke kwaadaardigheid van racisme uit het oog verliezen, terwijl de verlokking van "wij en zij" nog steeds even groot zijn. Net als de behoefte van miezers om redenen te hebben om zich toch nog beter te voelen dan een paar anderen, zodat ze niet helemaal onderaan staan.
Het label kan niet verkeerd geplakt worden, omdat het een holle term is, het moet eerst gevuld worden. Het lijkt me evident hoe ik het begrip links vul.quote:[..]
Jawel, kijk maar naar de TT. Toen was het label nog wel interessant genoeg. Alleen nu je het labeltje verkeerd geplakt blijkt te hebben vind je het niet meer interessant.
Om dat laatste gaat het me dan ook. Overigens misken je dat de linksen echt niet willen selecteren op competenties, maar ook zeker de grenzen niet dicht willen doen. Ontwikkelingshulp is ook typisch links he?quote:De immigratie van laaggeschoolde arbeiders komt van rechts. Het negeren van de problemen ook. Slechts de deels verkeerde aanpak van het probleem komt van links.
Dat kan niet, want rechts=kleine overheid. De groep die jij als rechts ziet, is in feite links (althans in mijn definitie).quote:[..]
Nee hoor, dat is een fabeltje. Rechts wil ook een grote overheid, alleen wil die dat die overheid zich niet bezig houdt met inkomensverdeling.
quote:[..]
Het vrij verkeer van Polen en Bulgaren komt ook van rechts, net als de laagopgeleide arbeidsmigratie.
Als iemand die bij het rukken het bestaan van links en rechts ontdekt heeft en daar zo vol van is dat het zo vaak mogelijk noemen van beide woorden hem een erectie bezorgt maar bij wie het dan ook aan elke inhoud ontbreekt.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:07 schreef Sachertorte het volgende:
Het label kan niet verkeerd geplakt worden, omdat het een holle term is, het moet eerst gevuld worden. Het lijkt me evident hoe ik het begrip links vul.
Links en rechts zijn geen begrippen met een vastomlijnde inhoud. Het zijn holle vaten, die je feitelijk naar believen kunt vullen. Helaas hebben de linksen dat niet door (maar wat hebben die wel door...), maar het gebruik van de labeltjes links en rechts is natuurlijk wel een prachtige manier om ze op de kast te krijgen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als iemand die bij het rukken het bestaan van links en rechts ontdekt heeft en daar zo vol van is dat het zo vaak mogelijk noemen van beide woorden hem een erectie bezorgt maar bij wie het dan ook aan elke inhoud ontbreekt.
Jouw wel erg persoonlijke invulling boeit dan ook totaal niet. Ik weet wat rechts is en wat links is, en moet constateren dat jij verkeerd labelt omdat je geobsedeerd bent met het onderscheid dat je niet beheerst.
Die is er dan ook niet. Ik hanteer mijn eigen definitie, en velen hebben daar moeite mee. Dat is feitelijk heel raar, gezien er geen bruikbare definitie is. Eenieder is derhalve vrij het begrip naar eigen goeddunken te gebruiken.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:22 schreef Frollo het volgende:
Ik moet toegeven dat ik ook geen heel makkelijke definitie van links-rechts zou kunnen geven.
Dat klopt, maar dat is een definitie die in wezen niks zegt over de inhoud.quote:De enige werkelijk onomstreden definitie is dat linksen links van de voorzitter van de Franse Staten-Generaal zitten en rechtsen rechts.
Daarom is hij ook onomstreden.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:25 schreef Sachertorte het volgende:
Dat klopt, maar dat is een definitie die in wezen niks zegt over de inhoud.
En weer toon je je politieke onbenul. De VVD heeft nog nooit maatregelen genomen om de overheid te verkleinen. Je trapt dus in simpele retoriek en bouwt op basis daarvan je politieke beeld op. Niet dat het me verbaast van je hoor.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Och, ik heb een paar hele simpele basisuitganspunten. Van daaruit is het consequent redeneren.
Links=grote overheid
Rechts=kleine overheid
Ik vind een grote overheid onwenselijk. Feitelijk is er geen enkele partij die echt rechts is in dit land, de VVD komt er echter nog het dichtste bij.
Dat is feitelijk het uitgangspunt.
Je toont wederom je onbenul. De VVD is inderdaad een partij met linkse tendensen, maar het is het beste wat we hebben in dit land. Neem eens een voorbeeld aan je linkse collega Frollo, die snapt het tenminste wel. Maar wellicht heeft hij wat meer IQ puntjes, dat zou veel evrklaren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:31 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En weer toon je je politieke onbenul. De VVD heeft nog nooit maatregelen genomen om de overheid te verkleinen. Je trapt dus in simpele retoriek en bouwt op basis daarvan je politieke beeld op. Niet dat het me verbaast van je hoor.
Inderdaadquote:
En dit soort dingen is waarom niemand met je kan discussieren. Je houdt halsstarrig vast aan definities die alleen jij gebruikt, waardoor je niet alleen nonsens verkondigd, maar iedereen, jijzelf inclusief, in een soort babylonische spraakverwarring terecht komt omdat iedereen andere definities gebruikt.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:07 schreef Sachertorte het volgende:
Dat kan niet, want rechts=kleine overheid. De groep die jij als rechts ziet, is in feite links (althans in mijn definitie).
Kijk, je begint een beetje verstand te vertonenquote:Op dinsdag 6 april 2010 14:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En dit soort dingen is waarom niemand met je kan discussieren. Je houdt halsstarrig vast aan definities die alleen jij gebruikt, waardoor je niet alleen nonsens verkondigd, maar iedereen, jijzelf inclusief, in een soort babylonische spraakverwarring terecht komt omdat iedereen andere definities gebruikt.
Hoe jij redeneert is álles in Nederland links, en is het dus zeer makkelijk voor je om alles de schuld van links te noemen. Het is echter een totaal onwerkbaar principe, omdat het hele spectrum van de Nederlandse politiek verdwijnt en er een grote groep overblijft die jij links noemt. Je moet definiëren aan de hand van de partijen, niet aan de hand van woorden waar jij zelf een inhoud aangeeft die binnen je wereldbeeld passen (links = slecht, rechts = goed) en dan doen alsof je de waarheid in de pacht hebt. Zo werkt taal niet.
Dat zou ik niet weten, het op de kast krijgen van linksen is niet mijn ambitie. Maar in Nederland ligt het gewoon vrij helder. Links begint bij de PvdA en rechts begint feitelijk bij het CDA. Dat de een wel eens wat zegt wat bij de andere zijde lijkt te horen of hoort doet daar niet aan af. Je hebt namelijk een politiek spectrum, en dus ook een linkerkant en een rechterkant.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Links en rechts zijn geen begrippen met een vastomlijnde inhoud. Het zijn holle vaten, die je feitelijk naar believen kunt vullen. Helaas hebben de linksen dat niet door (maar wat hebben die wel door...), maar het gebruik van de labeltjes links en rechts is natuurlijk wel een prachtige manier om ze op de kast te krijgen.
Jij bent meestal degene die met hele creatieve definities voor zaken komt.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:55 schreef Sachertorte het volgende:
Je vat denk ik niet wat links is, en wat rechts.
Is een kwaliteit, toch.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij bent meestal degene die met hele creatieve definities voor zaken komt.
Ambities verschillen, gelukkig mag dat in een vrij land.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten, het op de kast krijgen van linksen is niet mijn ambitie.
Jij meet links en rechts af aan de positie in Nederland, dat mag natuurlijk, maar ik trek het liever wat breder. Dat soort vergelijkingen zijn meestal zinvoller.quote:Maar in Nederland ligt het gewoon vrij helder. Links begint bij de PvdA en rechts begint feitelijk bij het CDA. Dat de een wel eens wat zegt wat bij de andere zijde lijkt te horen of hoort doet daar niet aan af. Je hebt namelijk een politiek spectrum, en dus ook een linkerkant en een rechterkant.
Met dat laatste ben ik het niet eens. Door de invloed van de linksen is de import van kansarmen erg nadelig uitgepakt. Compromissen leveren niet altijd een werkbaar resultaat op.quote:Welnu, de rechterkant is de drijvende kracht achter de immigratie van laaggeschoolden, de remmende kracht kwam telkens van links, en de pogingen de problemen ervan te voorkomen ook voornamelijk.
Het probleem is dat die kansrijke migranten vaak zelfredzaam zijn en een stuk liberalen waardoor ze niet op sociaal democratische partijen stemmen en daardoor de verzorgingsstaat in gevaar komt!quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:24 schreef nikk het volgende:
Dat is al decennia mis met het Nederlandse immigratiemodel. We moeten stoppen met het importeren van kansloze migranten en alleen geschoolde, gemotiveerde en kansrijke migranten toelaten. De eisen mogen dus wat mij betreft flink worden aangescherpt.
Dank u, uiteindelijk streven we toch allemaal naar erkenning voor geleverde prestaties.quote:
Dat is geheel correct. De VVD lijn werd toen ingezet. Dit is ook terug te zien in het aantal kansarme immigranten. Echter, een verschrikking als het generaal pardon, uitgevoerd door het summum van verschikkrelijkheid: een links-christelijk kabinet, heeft alles weer teniet gedaan.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:48 schreef SalamPax_050 het volgende:
we hebben al sinds 2002 geen LINKS immigratiebeleid meer stelletje onderontwikkelde primitieve nazi's
hoe triest kan onwetendheid zijn?
kijk maar in de spiegel
Maar wel een methode waar de hele VVD fractie het destijds eens was, en ook werd aangedragen vanuit de VVD. Inclusief kamerlid Geert Wilders dus.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:55 schreef Sachertorte het volgende:
De Verdonkmethode bedoel je? Dat is helemaal geen rechtse methode.
http://www.elsevier.nl/we(...)iet-zo-tijdelijk.htmquote:Op dinsdag 6 april 2010 19:28 schreef Sachertorte het volgende:
Met dat laatste ben ik het niet eens. Door de invloed van de linksen is de import van kansarmen erg nadelig uitgepakt. Compromissen leveren niet altijd een werkbaar resultaat op.
quote:Met dat laatste ben ik het niet eens. Door de invloed van de linksen is de import van kansarmen erg nadelig uitgepakt. Compromissen leveren niet altijd een werkbaar resultaat op.
Dan zijn compromissen dus niet nodig, je spreekt jezelf tegen. Ik heb een andere definitie voor links en rechts, ik zal je die geven.quote:Feitelijk is het zo dat bijna alle partijen het grotendeels eens zijn in Nederland, we leven in een echte monocultuur. Het is dus niet zo raar om alles links te noemen, gezien links-rechts suggereert dat er enorme verschillen zijn; verschillen die er dus niet werkelijk zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |