abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:52:59 #51
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80001071
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:49 schreef Frollo het volgende:
De wereld volgens Sachertorte

0. Sachertorte bepaalt wat links is.
1. Alles is de schuld van links.
2. Is iets onverhoopt niet de schuld van links, dan treedt automatisch regel 1 in werking.

Goed bezig, knul.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_80001090
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:29 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Die uitkeringen en permanente verblijfsvergunningen zijn anders typisch links, net als de zieligheidscultus.
Links wil de volgende generatie maken tot een met een hogere arbeidsproductiviteit. En overwegingen wat betreft het effect op de samenleving komen van oudsher van links. Rechts interesseert dat pas sinds ze er stemmen mee kunnen winnen, want de problemen die het met zich meebrengt waren toch voor de armere wijken vol met linksstemmers.

Feitelijk kun je wel stellen dat de immigratieproblematie van rechts komt, en dat links die enigzins verergerd heeft.

Ik ben ook voorstander van een meer Zwitsers model, waarbij je bij immigratie kijkt wat het het land oplevert, en dat dat leidend is. Maar dat zou ik in het licht van de traditionele rechtse opstelling niet rechts durven noemen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_80001126
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:55 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De Verdonkmethode bedoel je? Dat is helemaal geen rechtse methode. Hoogstens is het een reactie op tientallen jaren falend links immigratiebeleid.
[..]

Je vat denk ik niet wat links is, en wat rechts.
OK, dus een van de meest rechtse politici hier lanceerde een methode die niet rechts is (dus links?), welk al dan niet louter een reactie is op iets wat links is en zelf dus ook best niet rechts hoeft te zijn?

Ik vat prima wat mensen iha onder links en rechts verstaan. Wellicht strookt het gewoon niet met wat jij eronder verstaat, iets van, "links is economisch dom en rechts is economisch slim", zoiets?

Wat ik wel weet is dat het volstrekt idioot is het complete politieke spectrum te projecteren op 1 dimensie (links/rechts) en dan te verwachten dat je betekenisvolle vergelijkingen kan gaan maken.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:55:37 #54
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80001158
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:48 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Dan zijn het toch wel een stel incompetente figuren wanneer ze na 7 deelnames van de laatste 10 nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan. Lijkt me dan genoeg reden om niet op die partij te stemmen.
Je TT slaat gewoon nergens op anders = De VVD stond erbij en keek ernaar.
Wat een onnozelheid. Het Nederlandse politieke systeem met z'n compromismodel zorgt continu voor ontsporingen op alle fronten. Je kunt echt niet stellen dat de betrokken partijen volledig achter het compromis staan.
pi_80001269
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:55 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Wat een onnozelheid. Het Nederlandse politieke systeem met z'n compromismodel zorgt continu voor ontsporingen op alle fronten. Je kunt echt niet stellen dat de betrokken partijen volledig achter het compromis staan.
Nog een reden om niet op de VVD te stemmen wanneer je je eigen TT gelooft --> blijkbaar kunnen ze een compromis nooit naar hun hand zetten en kunnen jouw linksen dat blijkbaar wel Je hebt een verwarde logica.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:58:52 #56
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80001271
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Links wil de volgende generatie maken tot een met een hogere arbeidsproductiviteit. En overwegingen wat betreft het effect op de samenleving komen van oudsher van links. Rechts interesseert dat pas sinds ze er stemmen mee kunnen winnen, want de problemen die het met zich meebrengt waren toch voor de armere wijken vol met linksstemmers.

Feitelijk kun je wel stellen dat de immigratieproblematie van rechts komt, en dat links die enigzins verergerd heeft.
Zeg maar gerust dat links de problemen heel veel verergerd heeft. Als deze mensen waren teruggegaaan na gedane zaken (wat oorspronkelijk ook de bedoeling was), was er niets aan de hand geweest.
quote:
Ik ben ook voorstander van een meer Zwitsers model, waarbij je bij immigratie kijkt wat het het land oplevert, en dat dat leidend is. Maar dat zou ik in het licht van de traditionele rechtse opstelling niet rechts durven noemen.
Ik zou dat wel rechts willen noemen, in ieder geval rechts als je kijkt naar de successen van de Nieuw-Linksen bij het monopoliseren van het woord links. Ik denk trouwens dat een man als Drees best voorstander van zo'n systeem was geweest, maar die moeten we misschien in retrospectief toch maar rechts gaan noemen.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:00:42 #57
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80001325
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:58 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Nog een reden om niet op de VVD te stemmen wanneer je je eigen TT gelooft --> blijkbaar kunnen ze een compromis nooit naar hun hand zetten en kunnen jouw linksen dat blijkbaar wel Je hebt een verwarde logica.
Links denken is makkelijk denken. Gezien het gemiddeld IQ in het land is het niet gek dat dat zo succesvol is.
pi_80001401
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:00 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Links denken is makkelijk denken. Gezien het gemiddeld IQ in het land is het niet gek dat dat zo succesvol is.
Maar je vind je eigen partij dus apathisch? 7 deelnames aan kabinet en 7x alles laten bepalen door jouw linksen? Ze zitten daar eigenlijk alleen hun zakken te vullen?
pi_80001443
Nou klik ik op dit topic, een mooi pleidooi verwachtend waarom het linkse immigratiebeleid faalt, heb je gewoon een of andere brief van geenstijl gekopieerd. Leg eens uit waarom uit die brief valt af te leiden dat het linkse beleid faalt?
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:06:36 #60
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80001511
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:04 schreef Kluwer het volgende:
Nou klik ik op dit topic, een mooi pleidooi verwachtend waarom het linkse immigratiebeleid faalt, heb je gewoon een of andere brief van geenstijl gekopieerd. Leg eens uit waarom uit die brief valt af te leiden dat het linkse beleid faalt?
Je mag ook zelf een bijdrage leveren.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:08:23 #61
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80001571
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:03 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Maar je vind je eigen partij dus apathisch? 7 deelnames aan kabinet en 7x alles laten bepalen door jouw linksen? Ze zitten daar eigenlijk alleen hun zakken te vullen?
Nee, ze krijgen helaas niet meer gedaan. Daar valt weinig aan te doen, gelet op het Nederlandse volk. De nazi's konden ook de verkiezingen winnen, slechte ideeën zijn blijkbaar populair onder het publiek.
pi_80001630
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:08 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee, ze krijgen helaas niet meer gedaan. Daar valt weinig aan te doen, gelet op het Nederlandse volk. De nazi's konden ook de verkiezingen winnen, slechte ideeën zijn blijkbaar populair onder het publiek.
Je bent een mooi uithangbord voor de VVD-mentaliteit Ik zou zeggen blijf het vooral zo uitdragen.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:11:44 #63
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_80001685
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:58 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zeg maar gerust dat links de problemen heel veel verergerd heeft. Als deze mensen waren teruggegaaan na gedane zaken (wat oorspronkelijk ook de bedoeling was), was er niets aan de hand geweest.
[..]
Jammer hè, dat het een rechts kabinet (de Jong I) was die gezinshereniging mogelijk maakte en de afspraken maakte met Marokko en Turkije om hordes niet-opgeleiden hierheen te halen. Er was een centrum-links kabinet (Den Uyl) nodig om dit te stoppen. Maar zoiets simpels als geschiedenis is te moeilijk voor je, want dat past niet in je simpele retoriek.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_80001732
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:06 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je mag ook zelf een bijdrage leveren.
Dan had je topictitel 'waarom faalt het linkse immigratiebeleid?' moeten zijn. Jij pretendeert door de huidige titel op zijn minst een antwoord op die vraag te hebben. Maar dat heb je niet.

Mijn bijdrage? Volgens mij is het immigratiebeleid sowieso niet links, maar vooral te danken aan de eerste 3 kabinetten met CDA en VVD. Daarom was ik ook benieuwd naar waarom het beleid links zou zijn, en waarom het precies zou falen. Jammer dat je er klaarblijkelijk zelf niet over na hebt gedacht.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:14:38 #65
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_80001785
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:13 schreef Kluwer het volgende:

[..]

Dan had je topictitel 'waarom faalt het linkse immigratiebeleid?' moeten zijn. Jij pretendeert door de huidige titel op zijn minst een antwoord op die vraag te hebben. Maar dat heb je niet.

Mijn bijdrage? Volgens mij is het immigratiebeleid sowieso niet links, maar vooral te danken aan de eerste 3 kabinetten met CDA en VVD. Daarom was ik ook benieuwd naar waarom het beleid links zou zijn, en waarom het precies zou falen. Jammer dat je er klaarblijkelijk zelf niet over na hebt gedacht.
Zoals Frollo al zei, Sachertorte redeneert vanuit het standpunt dat iets wat goed is rechts is, en iets wat slecht is links is. Maatregelen van rechtse kabinetten zijn dus automatisch gedaan door links als ze niet passen in zijn wereldje.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_80001798
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:58 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

En wiens bedoeling was dat? En hoe werd die bedoeling geeffectueerd? Dat kon helemaal niet, als ze wilden bleven ze. En rechts had geen enkele moeite met het grote arbeidsaanbod. Den Uyl begon al begin jaren 70 met het beperken van de toestroom, terwijl de SP begin jaren 80 al integratieproblemen signaleerde en daar wat aan wilde doen. Het signaleren van het probleem was echter zowel onder rechts, het midden en delen van links taboe, uit vrees voor racisme en uit vrees voor versterking van de positie van de arbeider door een klein arbeidsaanbod.
quote:
Ik zou dat wel rechts willen noemen, in ieder geval rechts als je kijkt naar de successen van de Nieuw-Linksen bij het monopoliseren van het woord links. Ik denk trouwens dat een man als Drees best voorstander van zo'n systeem was geweest, maar die moeten we misschien in retrospectief toch maar rechts gaan noemen.
Ik zie niet wat er rechts aan is. Rechts wil immers goedkope arbeidskrachten. Hun achterban hoeft daar niet mee te concurreren maar profiteert wel van de lage prijzen. Dus toen de immigratie uit Turkije en Marokko wat moeilijk kwam te liggen, hebben ze de grenzen opengezet voor Polen en Bulgaren.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:15:40 #67
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80001820
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:11 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Jammer hè, dat het een rechts kabinet (de Jong I) was die gezinshereniging mogelijk maakte en de afspraken maakte met Marokko en Turkije om hordes niet-opgeleiden hierheen te halen. Er was een centrum-links kabinet (Den Uyl) nodig om dit te stoppen. Maar zoiets simpels als geschiedenis is te moeilijk voor je, want dat past niet in je simpele retoriek.
Het CDA (en de voorlopers) zijn links he.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:16:24 #68
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_80001845
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:15 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het CDA (en de voorlopers) zijn links he.
Ja, zo kan ik ook discussiëren. Je verandert telkens definities.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:19:14 #69
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80001937
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En wiens bedoeling was dat? En hoe werd die bedoeling geeffectueerd? Dat kon helemaal niet, als ze wilden bleven ze. En rechts had geen enkele moeite met het grote arbeidsaanbod. Den Uyl begon al begin jaren 70 met het beperken van de toestroom, terwijl de SP begin jaren 80 al integratieproblemen signaleerde en daar wat aan wilde doen. Het signaleren van het probleem was echter zowel onder rechts, het midden en delen van links taboe, uit vrees voor racisme en uit vrees voor versterking van de positie van de arbeider door een klein arbeidsaanbod.
Het taboeiseren van discussie over de importarbeiders is een erfenis van de jaren '60. Ik zou dat persoonlijk een linkse erfenis noemen, maar het label is feitelijk niet zo interessant.
quote:
[..]

Ik zie niet wat er rechts aan is. Rechts wil immers goedkope arbeidskrachten. Hun achterban hoeft daar niet mee te concurreren maar profiteert wel van de lage prijzen. Dus toen de immigratie uit Turkije en Marokko wat moeilijk kwam te liggen, hebben ze de grenzen opengezet voor Polen en Bulgaren.
Rechts wil een kleine overheid, links een grote. De groep die jij als rechts ziet, en die de overheid ten eigen bate wil aanwenden, is feitelijk helemaal niet zo rechts.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:22:01 #70
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80002033
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja, zo kan ik ook discussiëren. Je verandert telkens definities.
Och, ik heb een paar hele simpele basisuitganspunten. Van daaruit is het consequent redeneren.

Links=grote overheid
Rechts=kleine overheid

Ik vind een grote overheid onwenselijk. Feitelijk is er geen enkele partij die echt rechts is in dit land, de VVD komt er echter nog het dichtste bij.

Dat is feitelijk het uitgangspunt.
pi_80002132
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:22 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Och, ik heb een paar hele simpele basisuitganspunten. Van daaruit is het consequent redeneren.

Links=grote overheid
Rechts=kleine overheid

Ik vind een grote overheid onwenselijk. Feitelijk is er geen enkele partij die echt rechts is in dit land, de VVD komt er echter nog het dichtste bij.

Dat is feitelijk het uitgangspunt.
Aanvankelijk overheen gelezen, jedoch oh zo juist:
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:49 schreef Frollo het volgende:
De wereld volgens Sachertorte

0. Sachertorte bepaalt wat links is.
1. Alles is de schuld van links.
2. Is iets onverhoopt niet de schuld van links, dan treedt automatisch regel 1 in werking.

Goed bezig, knul.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:27:24 #72
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80002194
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:25 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Aanvankelijk overheen gelezen, jedoch oh zo juist:
[..]

Jij kan me als linkse vast wel vertellen wat nu eigenlijk het verschil tussen links en rechts is, en waar ik een goede (onomstreden) definitie kan vinden?
pi_80002317
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:19 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het taboeiseren van discussie over de importarbeiders is een erfenis van de jaren '60.
Nee, het is vooral een erfenis van WOII. Naarmate dat langer geleden is zie je dan ook dat mensen de intrinsieke kwaadaardigheid van racisme uit het oog verliezen, terwijl de verlokking van "wij en zij" nog steeds even groot zijn. Net als de behoefte van miezers om redenen te hebben om zich toch nog beter te voelen dan een paar anderen, zodat ze niet helemaal onderaan staan.
quote:
Ik zou dat persoonlijk een linkse erfenis noemen, maar het label is feitelijk niet zo interessant.
Jawel, kijk maar naar de TT. Toen was het label nog wel interessant genoeg. Alleen nu je het labeltje verkeerd geplakt blijkt te hebben vind je het niet meer interessant.

De immigratie van laaggeschoolde arbeiders komt van rechts. Het negeren van de problemen ook. Slechts de deels verkeerde aanpak van het probleem komt van links.
quote:
Rechts wil een kleine overheid, links een grote.
Nee hoor, dat is een fabeltje. Rechts wil ook een grote overheid, alleen wil die dat die overheid zich niet bezig houdt met inkomensverdeling.
quote:
De groep die jij als rechts ziet, en die de overheid ten eigen bate wil aanwenden, is feitelijk helemaal niet zo rechts.
Het vrij verkeer van Polen en Bulgaren komt ook van rechts, net als de laagopgeleide arbeidsmigratie.
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:07:43 #74
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80003646
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het is vooral een erfenis van WOII. Naarmate dat langer geleden is zie je dan ook dat mensen de intrinsieke kwaadaardigheid van racisme uit het oog verliezen, terwijl de verlokking van "wij en zij" nog steeds even groot zijn. Net als de behoefte van miezers om redenen te hebben om zich toch nog beter te voelen dan een paar anderen, zodat ze niet helemaal onderaan staan.
De receptie van WOII is pas goed op gang gekomen in de jaren zestig. In de jaren vijfitg hield zo goed als niemand zich daar mee bezig.
quote:
[..]

Jawel, kijk maar naar de TT. Toen was het label nog wel interessant genoeg. Alleen nu je het labeltje verkeerd geplakt blijkt te hebben vind je het niet meer interessant.
Het label kan niet verkeerd geplakt worden, omdat het een holle term is, het moet eerst gevuld worden. Het lijkt me evident hoe ik het begrip links vul.
quote:
De immigratie van laaggeschoolde arbeiders komt van rechts. Het negeren van de problemen ook. Slechts de deels verkeerde aanpak van het probleem komt van links.
Om dat laatste gaat het me dan ook. Overigens misken je dat de linksen echt niet willen selecteren op competenties, maar ook zeker de grenzen niet dicht willen doen. Ontwikkelingshulp is ook typisch links he?
quote:
[..]

Nee hoor, dat is een fabeltje. Rechts wil ook een grote overheid, alleen wil die dat die overheid zich niet bezig houdt met inkomensverdeling.
Dat kan niet, want rechts=kleine overheid. De groep die jij als rechts ziet, is in feite links (althans in mijn definitie).
quote:
[..]

Het vrij verkeer van Polen en Bulgaren komt ook van rechts, net als de laagopgeleide arbeidsmigratie.
pi_80004014
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:07 schreef Sachertorte het volgende:
Het label kan niet verkeerd geplakt worden, omdat het een holle term is, het moet eerst gevuld worden. Het lijkt me evident hoe ik het begrip links vul.
Als iemand die bij het rukken het bestaan van links en rechts ontdekt heeft en daar zo vol van is dat het zo vaak mogelijk noemen van beide woorden hem een erectie bezorgt maar bij wie het dan ook aan elke inhoud ontbreekt.

Jouw wel erg persoonlijke invulling boeit dan ook totaal niet. Ik weet wat rechts is en wat links is, en moet constateren dat jij verkeerd labelt omdat je geobsedeerd bent met het onderscheid dat je niet beheerst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')