Links en rechts zijn geen begrippen met een vastomlijnde inhoud. Het zijn holle vaten, die je feitelijk naar believen kunt vullen. Helaas hebben de linksen dat niet door (maar wat hebben die wel door...), maar het gebruik van de labeltjes links en rechts is natuurlijk wel een prachtige manier om ze op de kast te krijgen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als iemand die bij het rukken het bestaan van links en rechts ontdekt heeft en daar zo vol van is dat het zo vaak mogelijk noemen van beide woorden hem een erectie bezorgt maar bij wie het dan ook aan elke inhoud ontbreekt.
Jouw wel erg persoonlijke invulling boeit dan ook totaal niet. Ik weet wat rechts is en wat links is, en moet constateren dat jij verkeerd labelt omdat je geobsedeerd bent met het onderscheid dat je niet beheerst.
Die is er dan ook niet. Ik hanteer mijn eigen definitie, en velen hebben daar moeite mee. Dat is feitelijk heel raar, gezien er geen bruikbare definitie is. Eenieder is derhalve vrij het begrip naar eigen goeddunken te gebruiken.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:22 schreef Frollo het volgende:
Ik moet toegeven dat ik ook geen heel makkelijke definitie van links-rechts zou kunnen geven.
Dat klopt, maar dat is een definitie die in wezen niks zegt over de inhoud.quote:De enige werkelijk onomstreden definitie is dat linksen links van de voorzitter van de Franse Staten-Generaal zitten en rechtsen rechts.
Daarom is hij ook onomstreden.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:25 schreef Sachertorte het volgende:
Dat klopt, maar dat is een definitie die in wezen niks zegt over de inhoud.
En weer toon je je politieke onbenul. De VVD heeft nog nooit maatregelen genomen om de overheid te verkleinen. Je trapt dus in simpele retoriek en bouwt op basis daarvan je politieke beeld op. Niet dat het me verbaast van je hoor.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Och, ik heb een paar hele simpele basisuitganspunten. Van daaruit is het consequent redeneren.
Links=grote overheid
Rechts=kleine overheid
Ik vind een grote overheid onwenselijk. Feitelijk is er geen enkele partij die echt rechts is in dit land, de VVD komt er echter nog het dichtste bij.
Dat is feitelijk het uitgangspunt.
Je toont wederom je onbenul. De VVD is inderdaad een partij met linkse tendensen, maar het is het beste wat we hebben in dit land. Neem eens een voorbeeld aan je linkse collega Frollo, die snapt het tenminste wel. Maar wellicht heeft hij wat meer IQ puntjes, dat zou veel evrklaren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:31 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En weer toon je je politieke onbenul. De VVD heeft nog nooit maatregelen genomen om de overheid te verkleinen. Je trapt dus in simpele retoriek en bouwt op basis daarvan je politieke beeld op. Niet dat het me verbaast van je hoor.
Inderdaadquote:
En dit soort dingen is waarom niemand met je kan discussieren. Je houdt halsstarrig vast aan definities die alleen jij gebruikt, waardoor je niet alleen nonsens verkondigd, maar iedereen, jijzelf inclusief, in een soort babylonische spraakverwarring terecht komt omdat iedereen andere definities gebruikt.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:07 schreef Sachertorte het volgende:
Dat kan niet, want rechts=kleine overheid. De groep die jij als rechts ziet, is in feite links (althans in mijn definitie).
Kijk, je begint een beetje verstand te vertonenquote:Op dinsdag 6 april 2010 14:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En dit soort dingen is waarom niemand met je kan discussieren. Je houdt halsstarrig vast aan definities die alleen jij gebruikt, waardoor je niet alleen nonsens verkondigd, maar iedereen, jijzelf inclusief, in een soort babylonische spraakverwarring terecht komt omdat iedereen andere definities gebruikt.
Hoe jij redeneert is álles in Nederland links, en is het dus zeer makkelijk voor je om alles de schuld van links te noemen. Het is echter een totaal onwerkbaar principe, omdat het hele spectrum van de Nederlandse politiek verdwijnt en er een grote groep overblijft die jij links noemt. Je moet definiëren aan de hand van de partijen, niet aan de hand van woorden waar jij zelf een inhoud aangeeft die binnen je wereldbeeld passen (links = slecht, rechts = goed) en dan doen alsof je de waarheid in de pacht hebt. Zo werkt taal niet.
Dat zou ik niet weten, het op de kast krijgen van linksen is niet mijn ambitie. Maar in Nederland ligt het gewoon vrij helder. Links begint bij de PvdA en rechts begint feitelijk bij het CDA. Dat de een wel eens wat zegt wat bij de andere zijde lijkt te horen of hoort doet daar niet aan af. Je hebt namelijk een politiek spectrum, en dus ook een linkerkant en een rechterkant.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Links en rechts zijn geen begrippen met een vastomlijnde inhoud. Het zijn holle vaten, die je feitelijk naar believen kunt vullen. Helaas hebben de linksen dat niet door (maar wat hebben die wel door...), maar het gebruik van de labeltjes links en rechts is natuurlijk wel een prachtige manier om ze op de kast te krijgen.
Jij bent meestal degene die met hele creatieve definities voor zaken komt.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:55 schreef Sachertorte het volgende:
Je vat denk ik niet wat links is, en wat rechts.
Is een kwaliteit, toch.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij bent meestal degene die met hele creatieve definities voor zaken komt.
Ambities verschillen, gelukkig mag dat in een vrij land.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten, het op de kast krijgen van linksen is niet mijn ambitie.
Jij meet links en rechts af aan de positie in Nederland, dat mag natuurlijk, maar ik trek het liever wat breder. Dat soort vergelijkingen zijn meestal zinvoller.quote:Maar in Nederland ligt het gewoon vrij helder. Links begint bij de PvdA en rechts begint feitelijk bij het CDA. Dat de een wel eens wat zegt wat bij de andere zijde lijkt te horen of hoort doet daar niet aan af. Je hebt namelijk een politiek spectrum, en dus ook een linkerkant en een rechterkant.
Met dat laatste ben ik het niet eens. Door de invloed van de linksen is de import van kansarmen erg nadelig uitgepakt. Compromissen leveren niet altijd een werkbaar resultaat op.quote:Welnu, de rechterkant is de drijvende kracht achter de immigratie van laaggeschoolden, de remmende kracht kwam telkens van links, en de pogingen de problemen ervan te voorkomen ook voornamelijk.
Het probleem is dat die kansrijke migranten vaak zelfredzaam zijn en een stuk liberalen waardoor ze niet op sociaal democratische partijen stemmen en daardoor de verzorgingsstaat in gevaar komt!quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:24 schreef nikk het volgende:
Dat is al decennia mis met het Nederlandse immigratiemodel. We moeten stoppen met het importeren van kansloze migranten en alleen geschoolde, gemotiveerde en kansrijke migranten toelaten. De eisen mogen dus wat mij betreft flink worden aangescherpt.
Dank u, uiteindelijk streven we toch allemaal naar erkenning voor geleverde prestaties.quote:
Dat is geheel correct. De VVD lijn werd toen ingezet. Dit is ook terug te zien in het aantal kansarme immigranten. Echter, een verschrikking als het generaal pardon, uitgevoerd door het summum van verschikkrelijkheid: een links-christelijk kabinet, heeft alles weer teniet gedaan.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:48 schreef SalamPax_050 het volgende:
we hebben al sinds 2002 geen LINKS immigratiebeleid meer stelletje onderontwikkelde primitieve nazi's
hoe triest kan onwetendheid zijn?
kijk maar in de spiegel
Maar wel een methode waar de hele VVD fractie het destijds eens was, en ook werd aangedragen vanuit de VVD. Inclusief kamerlid Geert Wilders dus.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:55 schreef Sachertorte het volgende:
De Verdonkmethode bedoel je? Dat is helemaal geen rechtse methode.
http://www.elsevier.nl/we(...)iet-zo-tijdelijk.htmquote:Op dinsdag 6 april 2010 19:28 schreef Sachertorte het volgende:
Met dat laatste ben ik het niet eens. Door de invloed van de linksen is de import van kansarmen erg nadelig uitgepakt. Compromissen leveren niet altijd een werkbaar resultaat op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |