abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2010 @ 23:45:28 #1
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79988571

En de reactie:

Beste Guus, Wat een grappige brief van je. Waarom zou ik naar jouw kantoor moeten komen om een participatiebewijs te brengen? En nog wel ‘zo gauw mogelijk’! Ik ben al genoeg tijd verloren aan al die slaapverwekkende inburgeringslessen. Ik had al Nederlands geleerd op de Volksuniversiteit en ik ben al aan het werk vanaf dag 1 dat ik in Nederland ben. Dus met dat hele inburgeringstraject heeft mijn participatie niets te maken. Misschien kun je een bonus van de gemeente krijgen voor mijn geslaagde participatie? In dat geval werk ik daar natuurlijk graag aan mee, nadat ik mijn % weet. Veel groetjes van Yang He. PS je brief in de bijlage, kun je zelf ook nog eens lachen.

Ze gaan er dus al vanuit dat er alleen maar kanslozen komen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  maandag 5 april 2010 @ 23:48:51 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79988735
Je TT, brief, 'reactie' en conclusie hangen geenszins samen.
pi_79988853
Ik snap de conclusie van de TS niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_79989360
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:51 schreef KoosVogels het volgende:
Ik snap de conclusie van de TS niet.
dat is geen conclusie.... de TT is gewoon een kreet... in de jihad tegen links en allochtonen...
het is allemaal de schuld van links en de allochtonen...
ook dit stupide briefje voor een participatiebewijs laten zien...
... maar is het echt zo... of is dat briefje een 1 aprilgrap ?
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:05:21 #5
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79989407
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:48 schreef TNA het volgende:
Je TT, brief, 'reactie' en conclusie hangen geenszins samen.
Oh nee?

Het is toch overduidelijk. Men behandelt de immigrant als debiele kleuter. Waarom doet men dat? Omdat men dat soort mensen importeert. Zoals uit de reactie blijkt, is dat hele inburgeringsgebeuren totaal zinloze onzin, die helemaal niet nodig is als je gewoon de juiste mensen selecteert. Het is zelfs zo erg, dat mensen die wel prima functioneren door deze onzin onnodig van hun werk worden gehouden, en mogelijk zelfs ergens anders hun heil gaan zoeken. Ergens waar ze wel serieus worden genomen.
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:07:32 #6
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_79989476
Nou moet hier uit blijken dat het faalt?

Volgens mij is het onderhand vrij normaal geworden om niet voor niets in actie te komen.
En lijkt het integreren geslaagd te zijn wat mij betreft.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:10:49 #7
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79989578
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:07 schreef kless het volgende:
Nou moet hier uit blijken dat het faalt?
Ja, dat is toch duidelijk? Als je je hersens eens even zou aanzetten zou je dat ook zelf kunnen bedenken.
quote:
Volgens mij is het onderhand vrij normaal geworden om niet voor niets in actie te komen.
En lijkt het integreren geslaagd te zijn wat mij betreft.
Jawel, maar dat heeft geen reet te maken met de activiteiten van de betreffende instanties.
pi_79989583
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:05 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Oh nee?

Het is toch overduidelijk. Men behandelt de immigrant als debiele kleuter. Waarom doet men dat? Omdat men dat soort mensen importeert. Zoals uit de reactie blijkt, is dat hele inburgeringsgebeuren totaal zinloze onzin, die helemaal niet nodig is als je gewoon de juiste mensen selecteert. Het is zelfs zo erg, dat mensen die wel prima functioneren door deze onzin onnodig van hun werk worden gehouden, en mogelijk zelfs ergens anders hun heil gaan zoeken. Ergens waar ze wel serieus worden genomen.
Klar.... dat participatiebewijs is zeer stupide en paternalistisch.
Ik had er nooit van gehoord dat het bij de inburgering hoort die de overheid verplicht stelt..
Is het een 1 april grap ofzo ?

Vraag blijft.... wat heeft dat met links te maken?
Misschien was de uitvinder van deze onzin wel rechts ?

waar zit dat falen in ?
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:17:50 #9
177885 JoaC
Het is patat
pi_79989798
Participatiebewijs klinkt inderdaad meer als iets van de VVD
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:29:15 #10
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79990171
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klar.... dat participatiebewijs is zeer stupide en paternalistisch.
Ik had er nooit van gehoord dat het bij de inburgering hoort die de overheid verplicht stelt..
Is het een 1 april grap ofzo ?

Vraag blijft.... wat heeft dat met links te maken?
Misschien was de uitvinder van deze onzin wel rechts ?

waar zit dat falen in ?
Omdat links er niet aan wil dat je mensen gewoon moet selecteren op nuttige capaciteiten, en dat je ze vooral niet meteen al trakteert op uitkeringen e.d. Rechten moet je eerst verdienen. Maar ja, dat is zielig natuurlijk.
pi_79990206
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:17 schreef JoaC het volgende:
Participatiebewijs klinkt inderdaad meer als iets van de VVD
Minister Rita Verdonk toch? Of heeft zij dat hele inburgeringsbeleid niet opgetuigd?
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:31:04 #12
177885 JoaC
Het is patat
pi_79990228
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:29 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Omdat links er niet aan wil dat je mensen gewoon moet selecteren op nuttige capaciteiten, en dat je ze vooral niet meteen al trakteert op uitkeringen e.d. Rechten moet je eerst verdienen. Maar ja, dat is zielig natuurlijk.
Rechten moeten vanzelfsprekend zijn, plichten moet je je aan houden. Of het moment dat je een recht moet verdienen is het juist een beloning in plaats van een recht.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:34:27 #13
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79990320
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:31 schreef JoaC het volgende:

[..]

Rechten moeten vanzelfsprekend zijn, plichten moet je je aan houden. Of het moment dat je een recht moet verdienen is het juist een beloning in plaats van een recht.
Iemand die net een jaartje binnen is hoeft van mij echt niet dezelfde rechten te hebben als iemand die hier geboren en getogen is. Dat lijkt me een zeer gezond standpunt, en het voorkomt ook dat je wordt opgescheept met mensen die alleen maar kosten meebrengen, en geen baten.
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:58:37 #14
177885 JoaC
Het is patat
pi_79990974
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:34 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Iemand die net een jaartje binnen is hoeft van mij echt niet dezelfde rechten te hebben als iemand die hier geboren en getogen is. Dat lijkt me een zeer gezond standpunt, en het voorkomt ook dat je wordt opgescheept met mensen die alleen maar kosten meebrengen, en geen baten.
Voor sommige mensen (bijv. homo's uit Iran) moeten we gewoon per saldo blijven inleveren.

Als je je woordkeuze aanpast ben ik het met een vergelijkbaar verhaal eens. WW bijvoorbeeld is een beloning voor werk, geen recht.
[..]
pi_79991892
quote:

[..]

Je kletst uit je nek... wat je zegt wat links fout doet heeft niks met een participatiebewijs te maken. Niks met falen
Je bent volstrekt irrationeel en lallerig of..........Je vindt JUIST dat er WEL een participatiebewijs overlegd moet worden al bewijs van nuttige capaciteit ?
Dan zie ik nog wel enige logica in je wartaal...
Gelijke monniken voor de wet:.... het recht op wonen in Nederland moet eerst verdiend worden met een nuttige capaciteit...Toegepast op jouw gelal... heb je geen recht op verblijf... Gelieve zelf op te stappen

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 06-04-2010 02:20:19 ]
pi_79991916
Ze gaan er inderdaad best vanuit dat je niet erg bezig bent met je integratie, maar dat zullen de meeste ook wel niet zijn..

[ Bericht 69% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 06-04-2010 01:59:04 ]
pi_79992075
quote:

[..]

De oorspronkelijke gastarbeiders zijn júist geselecteerd op hun kwaliteiten om te werken (gezond gebit, stevig gebouwd, etc). Tijdens de wederopbouw waren er enorme tekorten op de arbeidsmarkt. De reden dat Marokkanen en Turken hier in Nederland wonen, is omdat wij ze hier gehaald hebben omdat ze toen nuttig waren voor onze economie.

Dit heeft dus niks met links beleid te maken.
pi_79992878
Ja, mevrouw toont echt aan dat ze participeert door, erm, niet te participeren?
  dinsdag 6 april 2010 @ 06:30:41 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_79992907
Ik snap de TS wel ik krijg nog steeds brieven elk jaar om aan een allochtonen onderzoek mee te doen terwijl ik toch zeer thuis ben in de westerse cultuur. En mijn geboorte land Nederland praktisch heeft weder opgericht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_79992922
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:30 schreef QBZZ het volgende:

[..]

Minister Rita Verdonk toch? Of heeft zij dat hele inburgeringsbeleid niet opgetuigd?
Het huidige beleid is vlg mij een product van Job Cohen
Een participatiebewijs lijkt mij eerder iets wat met beleggingen heeft te maken.
  dinsdag 6 april 2010 @ 07:03:42 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_79992987
Maar TS is dus geen opppasmoeder begrijp ik hier uit?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 6 april 2010 @ 07:53:06 #22
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79993222
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 01:57 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

De oorspronkelijke gastarbeiders zijn júist geselecteerd op hun kwaliteiten om te werken (gezond gebit, stevig gebouwd, etc). Tijdens de wederopbouw waren er enorme tekorten op de arbeidsmarkt. De reden dat Marokkanen en Turken hier in Nederland wonen, is omdat wij ze hier gehaald hebben omdat ze toen nuttig waren voor onze economie.

Dit heeft dus niks met links beleid te maken.
Erger nog, het was rechts die besloot Turken en Marokkanen te halen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_79993485
Toch leuk dat je een zelf bedachte reactie op een brief waar wij de achtergrond niet van kennen als 'nieuws' probeert te brengen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79993973
Kan Sachtertorte misschien eerst een duidelijk maken wat nu precies dit linkse immigratiebeleid inhoudt. Het zou leerzaam zijn als er bij zijn uitleg aandacht besteed zou worden hoe telkenemale het CDA en de VVD zijn omzeild. Dit is belangrijk aangezien altijd minstens een van deze partijen aan de macht is geweest. Verder zouden we veel kunnen leren van Sachtertortes uitleg waarom er bij een meerderheid van het CDA en VVD (iets dat regelmatig is voorgekomen) er helemaal niets aan is dit "linkse beleid" gedaan.
pi_79994039
En het huidige immigratiebeleid danwel integratiecursustraject is links? Faalhaas.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')