abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:19:47 #1
58560 Oksel
Gezellig.
pi_79862704
Goedemorgen.

Ik had altijd het plan om met mijn ex te emigreren naar Australië, zijn ook wat topics over geweest. We waren in ver stadium, echter heeft mijn ex nooit (ook niet nadat het uit was) haar taaltest gehaald, en wij daarmee nooit ons permanent visum voor Australie gekregen. Ze moest de IELTS op Academisch niveau afsluiten met vier keer een 7 (out of 9).

Goed. Ondertussen een vriendin verder, we zijn verloofd, huisje/boompje/nog-geen-beestje, etc. We spreken Engels, aangezien ze Duits is. We zijn het afgelopen jaar in Australie en New Zealand geweest. De lifestyle spreekt ons erg aan. Lekker weer, vrijstaande huizen, luxer leven voor minder geld. Probleem is.. Australie is gewoon 24fucking-uur vliegen!

We woonden in Duitsland hiervoor. Prachtig land, prima cultuur, goedkoper dan Nederland, grotere & goedkopere huizen.. maar 2 problemen: Het is er gewoon KOUD, en mijn Duits zal voorlopig niet goed genoeg wezen om te doen waar ik goed in ben in het bedrijfsleven; aansturen, sales en marketing. Bovendien spreekt de bedrijfscultuur (te formeel) me niet aan, en liggen de lonen niet erg hoog.

We wonen nu in Nederland. Prima hoor, maar dat zijn we denk ik wel zat over een tijdje. Huizen zijn onbetaalbaar, of je moet in 1 of ander aftands klein kutvolkbuurtje gaan wonen, of in een kutgat, en zelfs daar moet je in een rijtjeshuis gaan wonen als starter.

Dan heb je nog landen als Frankrijk, Italie, Spanje.. prima cultuur, prachtig weer.. maar TAAL is natuurlijk een probleem. Engeland is qua taal wel goed, maar qua weer en qua prijzen weer niet aantrekkelijk, voor zover ik weet.

Dus.. als we het over een land hebben waar de taal (Engels) goed is, het weer okay is.. dan blijft de States over. Nu hadden we altijd een vervelend beeld van de gemiddelde Amerikaan. Luid, irritant en "fake". Nu hoorden we laatst verhalen van mensen die er gewoond hadden (Boston meen ik), en die spraken dit absoluut tegen. We zijn zelf alleen in Florida geweest, en dit is natuurlijk ook wel een beetje een barbie&ken-staat.

Kortom: Welke Staten zijn interessant om eens te gaan bekijken? Normaal weer, dus geen extremen (onder nul en boven de 40), normale mensen, en in de buurt van de zee?

Bedankt
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:21:32 #2
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_79862759
Californië, heb daar twee weken gezeten met familie die daar woont. Prachtig daar!
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:22:13 #3
58560 Oksel
Gezellig.
pi_79862788
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef o.us het volgende:
Californië, heb daar twee weken gezeten met familie die daar woont. Prachtig daar!
Volgens mij is dat ook precies zo'n Barbie&Ken-ik-ben-fake-Staat.
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:25:05 #4
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_79862873
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:22 schreef Oksel het volgende:

[..]

Als je naar LA gaat wel ja Californie is meer dan LA, SF en Hollywood.
Feyenoord Rotterdam
pi_79862966
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:25 schreef o.us het volgende:

[..]

Als je naar LA gaat wel ja Californie is meer dan LA, SF en Hollywood.
True, maar TS wil natuurlijk ook wel werk kunnen vinden, dus ben je min of meer gebonden aan grote steden. Persoonlijk zou ik gaan voor de bergachtige streken in Oregon of Colerado, maar daar is het weer lastiger werk te vinden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:30:32 #6
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_79863056
Ga gewoon eens naar California... Een maat van me heeft een jaar in Texas gewoond, en is na 2 weken op vakantie in California nu op zoek naar een huis en werk daar. Het is er gewoon erg mooi en aangenaam...

Als je het ook buiten de VS wil proberen is Canada misschien ook een optie.. De temperatuur verschilt heel erg per gebied.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_79863296
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:19 schreef Oksel het volgende:

Dus.. als we het over een land hebben waar de taal (Engels) goed is, het weer okay is.. dan blijft de States over.
Is Ierland geen optie? Of Malta?
quote:
Kortom: Welke Staten zijn interessant om eens te gaan bekijken? Normaal weer, dus geen extremen (onder nul en boven de 40), normale mensen, en in de buurt van de zee?
Dan kun je de hele westkust meenemen in je vergelijkingen. Het zuidoosten kan ook nog leuk zijn, maar het noordoosten is 's winters waarschijnlijk te koud.
pi_79863316
California!

Dat fake valt heel erg mee, ik denk dat het de meest leefbare staat is, zeker voor Europeanen. Anders in het noord-oosten, maar daar is het in de winter vrij koud. Ik heb zelf een tijdje in Ft Worth, TX gewoond, daar zou ik niet willen wonen. Alles is veel te uitgestrekt, fietsen en zelfs lopen ergens naar toe is onmogelijk. Binnenland heeft mooie natuur, maar is wat mij betreft te dun bevolkt. Als er al een grote stad is, is het de enige in de buurt. Ik vond California het meest Europees, maar wel met de voordelen van de VS. Het weer is daar goed, ook nog mooie natuur in de buurt en 's winters een dagje naar de sneeuw kan ook prima.
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:31:09 #9
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79865179
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:37 schreef Light het volgende:

[..]

Is Ierland geen optie?
Ierland heeft nog slechter weer dan UK en NL. (enig idee hoeveel sneeuw daar nu ligt bv?)

Als ik weer naar de US zou verhuizen zou ik weer zuid-west gaan.
reset
pi_79865549
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:31 schreef Individual het volgende:

[..]

Ierland heeft nog slechter weer dan UK en NL. (enig idee hoeveel sneeuw daar nu ligt bv?)
Nee, ik ben niet recentelijk in Ierland geweest. Maar ik denk niet dat de hoeveelheid sneeuw nu representatief is. De gemiddelde dagtemperatuur in de winter is boven het vriespunt.
quote:
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:11:46 #11
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79866585
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:42 schreef Light het volgende:

Nee, ik ben niet recentelijk in Ierland geweest. Maar ik denk niet dat de hoeveelheid sneeuw nu representatief is. De gemiddelde dagtemperatuur in de winter is boven het vriespunt.
Tja het weer is er iets slechter dan in NL: net iets kouder en natter dus als het NL weer 'okay' voor je is zal je ook zonder problemen in Ierland kunnen wonen.
reset
  † In Memoriam † vrijdag 2 april 2010 @ 13:16:14 #12
230491 Zith
pls tip
pi_79866765
Ik zou eerst eens kijken of je wel mag emigreren naar de USA. Volgens mij moet dat (uit mn duim) via 1) familie, 2) vanuit een bedrijf, 3) met eigen bedrijf/kapitaal van 1.5 miljoen. Of die loterij natuurlijk Bedrijven die jou willen aannemen moeten eerst bewijzen dat ze niet eenzelfde persoon in de USA kunnen aannemen die hetzelfde werk kan doen..

Sales personen lijken mij niet te schaars in de USA

[ Bericht 13% gewijzigd door Zith op 02-04-2010 13:22:25 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_79867452
Ik denk dat Massachusets, of Connecticut wel wat voor jou is.

[ Bericht 0% gewijzigd door ebke op 02-04-2010 13:40:03 ]
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:14:56 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_79871312
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:32 schreef ebke het volgende:
daar is het weer minder dan in Duitsland
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:20:12 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_79871491
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:16 schreef Zith het volgende:
Ik zou eerst eens kijken of je wel mag emigreren naar de USA. Volgens mij moet dat (uit mn duim) via 1) familie, 2) vanuit een bedrijf, 3) met eigen bedrijf/kapitaal van 1.5 miljoen. Of die loterij natuurlijk Bedrijven die jou willen aannemen moeten eerst bewijzen dat ze niet eenzelfde persoon in de USA kunnen aannemen die hetzelfde werk kan doen..

Sales personen lijken mij niet te schaars in de USA
ik kreeg bijv. niet eens een visum om een project van 3 mnd te doen, terwijl ik in de VS voor een Amerikaans bedrijf werk. Ze vroegen me omdat het bedrijf lokaal niemand konden vinden en het visum werd geweigerd omdat een Amerikaan het moest doen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:20:54 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_79871516
On topic. Californië, maar dan San Fransisco area
pi_79872818
Als ik alleen naar je eisen voor het weer kijk, kan ik maar één gebied in de VS bedenken die daar aan voldoet: noordwestkust (Washington, Oregon). De rest van de VS heeft nou eenmaal temperaturen van of onder de 0 of boven de 40 (of beide).
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:24:10 #18
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_79901542
Je zou het eens in North Carolina kunnen proberen. Vlak bij de oceaan, bergen in buurt, geen al te extreem weer en in Charlotte en de Triangle (http://en.wikipedia.org/wiki/Research_Triangle) zijn er een hoop goeie werkgevers.
Hier meer: http://en.wikipedia.org/wiki/North_Carolina
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_79901662
West kust, anywhere. Vergeet ook Canada/west kust niet.
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:56:28 #20
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_79902619
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 14:24 schreef Plastic_Power het volgende:
Je zou het eens in North Carolina kunnen proberen. Vlak bij de oceaan, bergen in buurt, geen al te extreem weer en in Charlotte en de Triangle (http://en.wikipedia.org/wiki/Research_Triangle) zijn er een hoop goeie werkgevers.
Hier meer: http://en.wikipedia.org/wiki/North_Carolina
Is ook behoorlijk wat minder reistijd naar NL in vergelijking met de westkust, trouwens.
pi_79902847
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 14:56 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Is ook behoorlijk wat minder reistijd naar NL in vergelijking met de westkust, trouwens.

met overstap Atlanta, Washington DC of NYC duurt dat even lang als een direct flite naar de west kust ; en dan is de west kust wel ff anders, meer, mooier, relaxted - vin ik
pi_79903526
quote:

Zegt iemand die vroeger elke avond gekluisterd aan de buis zat om
zijn favoriete show,Baywatch,niet te missen

LA is helemaal niet zo bijzonder dan alleen de bekende plaatsen.
San Francisco is te samen met San Diego de meest interessante
stad van die hele staat als je praat over de kuststreek.
75 topics = FIN
  zaterdag 3 april 2010 @ 15:34:26 #23
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_79904044
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 15:02 schreef quirigua het volgende:

[..]

met overstap Atlanta, Washington DC of NYC duurt dat even lang als een direct flite naar de west kust ; en dan is de west kust wel ff anders, meer, mooier, relaxted - vin ik
Je hebt een punt wat betreft de directe vluchten. Wat je verder "vin" boeit me niet zo.
pi_79906001
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:31 schreef Individual het volgende:

[..]

Sneeuw waar? Ik heb sinds 28 januari nog geen liggende sneeuw gezien. Alleen dinsdag kort een natte sneeuw bui.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_79906144
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:14 schreef XL het volgende:

[..]

daar is het weer minder dan in Duitsland
oh, ik dacht altijd dat daar de wat welgesteldere mensen van amerika woonden zonder die zogenaamde barbie-en-ken-fakers

En waar het weer te vergelijken met hier is
  zondag 4 april 2010 @ 00:11:49 #26
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79920679
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 16:39 schreef RPG het volgende:

[..]

Sneeuw waar? Ik heb sinds 28 januari nog geen liggende sneeuw gezien. Alleen dinsdag kort een natte sneeuw bui.
In het noorden lag 30 cm sneeuw.

31 maart 2010
reset
pi_79921442
Is dat niet gewoon noord ierland? Want in Dublin ligt niks.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_79958129
Mijn favoriete staten, om in te wonen dan: Georgia en Colorado. Georgia vanwege de ruimte, het klimaat en de rijkdom. Colorado vanwege de natuur, het klimaat, skieen en de ruimte. Ik zou ook in beide staten een baan kunnen vinden.

California is natuurlijk een schitterende staat, met een heerlijk klimaat en imposante natuur. Het probleem is op deze pagina al aangegeven: dat weet iedereen, en daarom is het er stervens druk. Niet alleen is deze staat aantrekkelijk bij de Nederlanders, ook Amerikanen en talloze illegale immigranten hebben de weg gevonden. Ik heb ook het idee dat het mooie er een beetje vanaf is. Afgelopen jaar nog twee weken door California getrokken, en ik had toch het idee dat het verval in de steden zich had ingezet.

Ik heb zelf in Boston, Massachusetts en Bloomington, Indiana gewoond. Boston is leuk, voor een jaar dan, daarna begint het te vervelen. Het is een erg dure stad, die ook nog eens behoorlijk smerig is, met veel zwervers en waar de mensen niet erg vriendelijk zijn. Bloomington is een leuk vrijzinnig stadje in een conservatieve staat. Erg vriendelijke mensen. Veel jong volk, studenten. Als je zo'n vijf km buiten Bloomington bent, dan zie je boeren die een bord met Jezus Saves in hun tuin hebben staan. Ook behoorlijk wat Menonieten en Amish daar. Wel lekker rustig.

De afgelopen week kreeg ik een tip dat er waarschijnlijk een aantal posities vrijkomen in het Noorden van Florida. Ik heb een bloedhekel aan het zuiden van Florida, met name het gebied rondom Miami, eigenlijk de hele Oostkust van die staat, maar het Noorden ligt tegen Georgia aan, dus dat zou wel eens heel erg leuk kunnen zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 5 april 2010 @ 03:43:35 #29
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_79958291
quote:
Op maandag 5 april 2010 03:26 schreef Lyrebird het volgende:
Mijn favoriete staten, om in te wonen dan: Georgia en Colorado. Georgia vanwege de ruimte, het klimaat en de rijkdom. Colorado vanwege de natuur, het klimaat, skieen en de ruimte. Ik zou ook in beide staten een baan kunnen vinden.
Wat let je?

Zelf heb ik niets met al die tourist traps om daar te wonen. Moet er niet aan denken.

Maar het is dus heel persoonlijk, en da's maar goed ook eigenlijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 5 april 2010 @ 13:18:02 #30
58560 Oksel
Gezellig.
pi_79964776
Bedankt voor alle reacties.

En qua visum.. tja, dat is weer een ander verhaal, maar daar is het topic niet voor.
pi_79964850
quote:
Dat dus

maandag 5 april 2010 @ 14:35:00 #32
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_79967143
quote:
Ik denk van niet:
quote:
Normaal weer, dus geen extremen (onder nul en boven de 40)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 5 april 2010 @ 17:09:38 #33
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_79971510
quote:
Op maandag 5 april 2010 03:26 schreef Lyrebird het volgende:
Mijn favoriete staten, om in te wonen dan: Georgia en Colorado. Georgia vanwege de ruimte, het klimaat en
Savannah, GA is iig echt prachtig

pi_79972969
Volgens mij is de regio bij het Michiganmeer (Chicago) ook erg mooi.
  maandag 5 april 2010 @ 17:56:36 #35
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_79973094
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:53 schreef Mestras het volgende:
Is het ook. Alleen in de winter te koud voor veel mensen.
  woensdag 7 april 2010 @ 19:52:05 #36
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80055823
Nouja, een weekje -10 of een weekje 40+ overleven we wel natuurlijk. Maar niet 4 maanden sneeuw. Dat is kut.
pi_80059764

Napa, California? In de buurt gelegen van San Francisco. Alleen is het er dacht ik nogal prijzig...
pi_80062969
quote:
Op woensdag 7 april 2010 19:52 schreef Oksel het volgende:
Nouja, een weekje -10 of een weekje 40+ overleven we wel natuurlijk. Maar niet 4 maanden sneeuw. Dat is kut.
Dan moet je dus niet naar Massachusetts. Boston heeft (volgens Wikipedia) ruim 4 maanden sneeuw (en dan een serieus pak). Verder van de kust af is ook niet handig, dan wordt het alleen maar kouder in de winter.
pi_80071130
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:00 schreef Light het volgende:

[..]

Dan moet je dus niet naar Massachusetts. Boston heeft (volgens Wikipedia) ruim 4 maanden sneeuw (en dan een serieus pak). Verder van de kust af is ook niet handig, dan wordt het alleen maar kouder in de winter.
Boston is idd niet het meest aantrekkelijke oord als je niet van kou of sneeuw houdt. Ik ben in maart 2001 naar Boston verhuisd, en begin mei sneeuwde het nog (gelukkig bleef het niet liggen). Vervelend die sneeuw, maar nog vervelender voor een aantal van mijn nieuwe collega's, die zelf net vanuit Californie naar Massachusetts waren verhuisd. Die zaten met afgrijzen naar de sneeuw te kijken.

Maar half mei is het dan weer wel hoog zomer. Lente, dat kennen ze eigenlijk niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 8 april 2010 @ 14:53:06 #40
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_80084165
Mensen die in California hebben gewoond of lang hebben gezeten, kunnen je veel andere dingen vertellen dan de oppervlakkige verhalen die men hier kent. Het is een prachtstaat met hele open mensen (toleranter dan hier, trust). En natuur is gewoon geweldig. Aan de ene kant zee, aan de andere kant bergen. Verder zou ik Utah, Arizona en Michigan (niet echt bij de zee, maar wel veel water) zeggen.
Geek is the new Chique
pi_80084901
Ik ben wel eens 3 weken in colorado springs in colorado geweest. Erg mooie stad en mooie staat ook denk ik.
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:22:33 #42
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80136735
quote:
Volgens mij is Nederland echt zo'n iedereen-rookt-wiet-en-vermoord-babies land.
Volgens mij is Duitsland echt zo'n iedereen-is-dik-en-draagt-lederhosen land.

Dat zijn zo'n beetje exact dezelfde statements. California is meer dan Beverly Hills & Newport Beach, net zoals Nederland meer is dan een coffeeshop in Amsterdam, en Duitsland meer is dan een Oktoberfest in Munchen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:34:51 #43
291167 OMGitsNoelle
pi_80137316
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Volgens mij is Nederland echt zo'n iedereen-rookt-wiet-en-vermoord-babies land.
Volgens mij is Duitsland echt zo'n iedereen-is-dik-en-draagt-lederhosen land.

Dat zijn zo'n beetje exact dezelfde statements. California is meer dan Beverly Hills & Newport Beach, net zoals Nederland meer is dan een coffeeshop in Amsterdam, en Duitsland meer is dan een Oktoberfest in Munchen.
nuff said.
Geek is the new Chique
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:41:43 #44
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80137624
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:19 schreef Oksel het volgende:
Probleem is.. Australie is gewoon 24fucking-uur vliegen!
California is ook 12 uur vliegen. En in de praktijk maakt 12 uur of 24 uur of zelfs slechts 8 uur ook niet zo ontzettend veel meer uit..... je bent sowieso een dag kwijt om van A naar B te komen, en op twee weken Nederland maken die extra 12 uur vliegen niet eens echt gek veel meer uit.
quote:
problemen: Het is er gewoon KOUD
Als je niet van KOUD houd, dan kom je qua VS automatisch terecht in alle staten die grenzen aan Mexico, de Golf van Mexico, en Florida. En in het noorden van al die staten kan het alsnog sneeuwen bij tijd en wijlen.

Wil je ook nog cultuur, dan kom je uit bij Florida, Texas of California.
quote:
Dus.. als we het over een land hebben waar de taal (Engels) goed is, het weer okay is.. dan blijft de States over.
Zuid Afrika heeft ook heerlijk weer.
quote:
Nu hadden we altijd een vervelend beeld van de gemiddelde Amerikaan. Luid, irritant en "fake". Nu hoorden we laatst verhalen van mensen die er gewoond hadden (Boston meen ik), en die spraken dit absoluut tegen. We zijn zelf alleen in Florida geweest, en dit is natuurlijk ook wel een beetje een barbie&ken-staat.
Tja.... de meeste mensen die Amerika bezoeken hebben een puntenlijstje wat een beetje hierop lijkt:

dag 1: aankomst vliegveld, hotel.
dag 2: toeristische attractie 1.
dag 3: toeristische attractie 2.
dag 4: rijden naar natuurpark 1.
dag 5: natuurpark 1.
dag 6: natuurpark 2.
dag 7: toeristische attractie 3.
dag 8.....

Affijn, je vat em wel denk ik. Ze gaan twee weken naar de VS, en 80% van de tijd wordt besteed in gebieden waar voornamelijk toeristen komen, en waar alles is opgezet om toeristen te vermaken.

Tja....

dag 1: aankomst amsterdam, hotel.
dag 2: rijksmuseum, amsterdam.
dag 3: kaasmarkt alkmaar, volendam, zaanse schans.
dag 4: delft, markt, delfsblauw bekijken.
dag 5: trein naar Brussel, en de vakantie gaat het volgende land in......

Krijg je dan een goed beeld van Nederland en de Nederlanders?

Nee.

Als je echt Amerika wil ontdekken, en echt serieus wil zien of het land iets voor je is..... boek dan een reis naar gebieden waar je wel eens zou willen wonen, en ga NIET naar de toeristische bestemmingen. NIET naar Hollywood, NIET naar Universal Studios, NIET naar Disneyland, NIET naar Pier 32, de Golden Gate Bridge, Alcatraz, NIET naar Joshua Tree NP..... enz, enz.

Maar ga praten met Amerikanen. Misschien met wat makelaars, zoek contacten op die je hebt opgedaan via internet, ga eens "off the beaten path" en ga rijdt een dorpje binnen.... zoek de lokale diner op, hang aan de bar, en praat eens met de locals.

Verder raad ik aan om ook juist steden te bezoeken zonder al te veel toerisme.

Albequerque, NM
Santa Fe, NM
San Diego, CA (wel wat meer toeristisch, maar gewoon een mooie stad)
Tuscon, AZ
Flagstaff, AZ
San Jose, CA

Blijf WEG van de toeristische gebieden, want zo leer je gewoon veel te weinig over een land.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_80173273
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:41 schreef maartena het volgende:

[..]

California is ook 12 uur vliegen. En in de praktijk maakt 12 uur of 24 uur of zelfs slechts 8 uur ook niet zo ontzettend veel meer uit..... je bent sowieso een dag kwijt om van A naar B te komen, en op twee weken Nederland maken die extra 12 uur vliegen niet eens echt gek veel meer uit.
Toch heeft 'ie geen ongelijk: ik vind dat er wel degelijk een levensgroot verschil is tussen 8/12 uur vliegen of 24 uur!! 24 uur is echt een verschrikking voor de meeste mensen, en het probleem is dat je bij bestemmingen op 24 uur vliegafstand ook nog eens in een tijdzone terechtkomt die compleet omgekeerd is met wat je thuis gewend bent. Dat heb je met de VS niet: persoonlijk vind ik het heerlijk om rond elf uur te vertrekken, en rond zes uur aan te komen bijvoorbeeld. Je hebt dan nog de hele avond voor je en je kunt alvast rustig kennismaken met de plek waar je terechtgekomen bent.

En bij 24 uur ben je niet slechts een dagdeel kwijt, maar een heel etmaal, plus de aanpassing aan het nieuwe dag- en nachtritme.

Voor de ontdekking van de VS kun je indd beter de toeristische trekpleisters uit je bezoeklijstje strepen, maar de Nationale Parken mag je naar mijn mening toch niet missen. De natuur is de States is toch wel dermate grandioos dat je dat niet aan je voorbij kunt laten gaan.

Een auto huren en het land in trekken, is wat mij betreft de ideaalste methode om te ontdekken waar je je in 1e instantie thuis zou kunnen voelen. En dat dan uitdiepen.
 FR
pi_80174217
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:16 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Toch heeft 'ie geen ongelijk: ik vind dat er wel degelijk een levensgroot verschil is tussen 8/12 uur vliegen of 24 uur!! 24 uur is echt een verschrikking voor de meeste mensen, en het probleem is dat je bij bestemmingen op 24 uur vliegafstand ook nog eens in een tijdzone terechtkomt die compleet omgekeerd is met wat je thuis gewend bent. Dat heb je met de VS niet: persoonlijk vind ik het heerlijk om rond elf uur te vertrekken, en rond zes uur aan te komen bijvoorbeeld. Je hebt dan nog de hele avond voor je en je kunt alvast rustig kennismaken met de plek waar je terechtgekomen bent.

En bij 24 uur ben je niet slechts een dagdeel kwijt, maar een heel etmaal, plus de aanpassing aan het nieuwe dag- en nachtritme.

Voor de ontdekking van de VS kun je indd beter de toeristische trekpleisters uit je bezoeklijstje strepen, maar de Nationale Parken mag je naar mijn mening toch niet missen. De natuur is de States is toch wel dermate grandioos dat je dat niet aan je voorbij kunt laten gaan.

Een auto huren en het land in trekken, is wat mij betreft de ideaalste methode om te ontdekken waar je je in 1e instantie thuis zou kunnen voelen. En dat dan uitdiepen.
Ben het met je eens dat 12 of 24 uur een enorm verschil maakt. Alleen bijvoorbeeld al qua prijs van de vliegtickets. Ik ben van plan om binnenkort familie in Australië op te zoeken, maar het is écht duur en dan ga je ook niet even een weekje. Als je emigreert naar Australië, is het voor familie een stuk lastiger om op bezoek te komen. Westkust van de VS is ook net weer wat lastiger dan de Oostkust denk ik.

Volgens mij is het om als toerist te bepalen of het land je trekt best moeilijk. Ik heb zelf even in de VS gewoond voor een stage, maar zelfs na 6 maanden vind ik het nog moeilijk om te zeggen of ik nu echt in de VS wil wonen. Ik vraag me af of het nou zoveel gaat helpen om het land in te trekken. Uiteindelijk ga je toch veel dingen bekijken en met alleen mensen spreken kan je m.i. ook niet heel erg goed een beeld vormen. Als je het dan toch wil bepalen door een 'vakantie', dan moet je denk ik wat langer op eenzelfde plek blijven en inderdaad niet alleen toeristische dingen doen. Maar het is toch heel anders dan er echt wonen en werken.
pi_80175389
Idaho
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80175408
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:45 schreef Schuifpui het volgende:

Volgens mij is het om als toerist te bepalen of het land je trekt best moeilijk. Ik heb zelf even in de VS gewoond voor een stage, maar zelfs na 6 maanden vind ik het nog moeilijk om te zeggen of ik nu echt in de VS wil wonen. Ik vraag me af of het nou zoveel gaat helpen om het land in te trekken. Uiteindelijk ga je toch veel dingen bekijken en met alleen mensen spreken kan je m.i. ook niet heel erg goed een beeld vormen. Als je het dan toch wil bepalen door een 'vakantie', dan moet je denk ik wat langer op eenzelfde plek blijven en inderdaad niet alleen toeristische dingen doen. Maar het is toch heel anders dan er echt wonen en werken.
Ja tuurlijk. Ik was wat kort door de bocht, maar je hebt helemaal gelijk.

Wat ik bedoelde is dat je eerst kennis moet maken met het land, kijken hoe het op je overkomt, of de inwoners je liggen etc. Oksel zei in z'n OP iets over het cliché-beeld waar ze nog een beetje aan vast zaten, allebei. Dan moet je denk ik eerst eens gaan kijken of dat cliché-beeld voor jou persoonlijk klopt, en zonee, of je met de werkelijke cultuur van het land dan wel overweg kan.

Dus eerst bezoeken en leren kennen, en als dat bevalt, vervolgens uitdiepen: dat bedoelde ik.
Dat uitdiepen kun je indd op verschillende manieren doen, maar ik ben met je eens dat je er soms wel een tijd over doet voordat je echt doorhebt hoe de dingen in elkaar zitten in een buitenland. Maar als de begin-indrukken goed zijn, is het misschien ook wel de moeite waard om het er op te wagen. In eerste instantie op tijdelijke basis, zou ik zeggen.
 FR
  maandag 3 mei 2010 @ 17:52:37 #49
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_80975889
Michigan! Mooie natuur , natuurlijk niet echt een zomerklimaat , maar het is daar gewoon het rauwe Amerika met z'n voordelen en nadelen en zonder al het hollywood gedoe....
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  maandag 3 mei 2010 @ 19:02:32 #50
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80978143
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:52 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Michigan! Mooie natuur , natuurlijk niet echt een zomerklimaat , maar het is daar gewoon het rauwe Amerika met z'n voordelen en nadelen en zonder al het hollywood gedoe....
Tja, ik ben nog nooit in Michigan ten noorden van Flint geweest..... maar in de driehoek Flint - Port Huron - Detroit, waar ik vanwege familie nog wel eens kom..... daar wil je niet dood gevonden worden.

Het Noorden van Michigan, waar popo woont, schijnt een heel stuk mooier te zijn.
-
pi_80979021
New Hampshire en Vermont : landschappen, voorjaar en najaar.
New York State : upstate, Finger lakes, juli.
De kust van South Carolina : wild, woeste zandkust - voorjaar, zomer, najaar, winter ook wel.
Washington State, mount Olympus, maar pas op : alleen nals het niet regent, alleen zomermaanden.
Vancouver island, ten westen van Vancouver (Canada), eenmalig mooie natuur, zomer.

En natuurlijk : California, blijft het mooiste -
- noord California : de kust tot aan Eureka ; de redwoods US 101 ;
- Yosemite, en dan ook de eastern entrance ; voorzomer, najaar, zomers ook wel maar druk (vooral de Valley floor, reserveren) ;
- de kustweg vanaf zuidelijk/San Francisco - alltijd mooi ;
- de kust zuidelijk van San Diego, tot in Baja California wel - najaar, ook winters.)

[ Bericht 1% gewijzigd door quirigua op 03-05-2010 23:08:16 ]
  maandag 3 mei 2010 @ 20:06:52 #52
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80980902
Ik zou zelf trouwens best wel in Oregon willen wonen trouwens.
-
  dinsdag 4 mei 2010 @ 07:41:43 #53
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_80995851
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja, ik ben nog nooit in Michigan ten noorden van Flint geweest..... maar in de driehoek Flint - Port Huron - Detroit, waar ik vanwege familie nog wel eens kom..... daar wil je niet dood gevonden worden.

Het Noorden van Michigan, waar popo woont, schijnt een heel stuk mooier te zijn.
Ja het zijn daar natuurlijk soms wel "ghost towns' vanwege de enorme leegloop , ten gevolge van de dalende winst die de auto en staal industrie maakt.... Criminaliteit ligt ook enorm hoog , maar ik heb Detroit altijd een soort van Gotham city gevonden .
En ja in het noorden van Michigan dan ben je bijna in Canada , meer bepaald in de staat Ontario maar op Amerikaanse bodem heb je dan nog het enorm atmospherische Pontiac ! Als er nou één van die steden is die nog is het pure rauwe Amerika laat zien zoals ik het ken of kende dan is het toch ook wel Pontiac !

Verder hieronder nog enkele steden die echt wel het echte Amerika laten zien en niet enkel de hollywood stuff , de miami beaches, grand canyon of big apple toestanden met broadway....
Deze steden hebben een soort puurheid , een beetje rauwheid ook maar dat maakt deze steden ook zo geweldig ! In mijn opinie veel beter dan het afgelikte miami of het opgehemelde boston bijvoorbeeld....

Oakland (California)
Sacramento (California)
Pittsburgh (Pennsylvania)
Philadelphia (Pennsylvania)
Denver (Colorado)
St. Joseph (Missouri)
Chicago (Illinois)

En voor de lefgozers hier :
Camden (New Jersey)
Newark (New Jersey)
Brownsville , Brooklyn , New York City
South Jamaica , Queens , New York City
Lower East Side of Detroit en dan meer bepaald Van Dyke & Van Harper , Chalmers East over to Hayes , 7 Mile etc.
Queensbridge , 41st side , Queens

Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:26:48 #54
291167 OMGitsNoelle
pi_81043714
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:53 schreef Mestras het volgende:
Ik heb 3 maanden gewerkt aan die kant. Westen van Michigan. Best mooi, heel landelijk, deed me aan NL denken alleen dan wat uitgestrekter. En aan Lake Michigan is het heerlijk vertoeven hoor.
Geek is the new Chique
pi_81043756
Voldoende Nederlanders die dat de afgelopen 200 jaar ook dachten

Verder is het inderdaad mooi alleen heb je er wel van pak hem beet van november tot april winter, wel heb je nauwelijks herfst en lente
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81066035
Michigan vind ik persoonlijk sowieso één van de mooiste staten van The USA , al dan niet de mooiste.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:34:34 #57
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_83870027
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voldoende Nederlanders die dat de afgelopen 200 jaar ook dachten

Verder is het inderdaad mooi alleen heb je er wel van pak hem beet van november tot april winter, wel heb je nauwelijks herfst en lente
Valt mee, in november bloeien de rozen nog. de winter begint pas echt in januari en er kan inderdaad nog wel eens wat sneeuw in april vallen. Januari en vooral februari kunnen koud zijn, -20 -30 komt elke winter wel voor. En dan niet te vergeten het 'Lake effect' met sneeuwstormen.
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:26 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Michigan vind ik persoonlijk sowieso één van de mooiste staten van The USA , al dan niet de mooiste.
Is erg persoonlijk maar als je van wilde natuur (noorden), uitgestrekt heuvelachtige gebieden en kamperen houdt is het zeker een aanrader. Weinig glamour, dus niet naar MI als dat je ding is.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:37:44 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83870167
Ja, en ik ben dan zo'n iemand die zo slim is om tijdens een lake effect sneeuwstorm naar Michigan en (voornamelijk) Ontario te gaan..... maar ja, Kerstmis valt nu eenmaal in de winter.
-
pi_83873900
Atlanta.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 02:14:53 #60
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_83873922
Ik heb misschien iets gemist, is Atlanta een staat? Of bedoel je Georgia?
pi_83873963
Atlanta, Georgia.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 02:32:10 #62
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_83874097
Als ik in Georgia zou zijn zou ik Atlanta zeker niet op de eerste plek hebben om te bezoeken.
pi_83876091
Ik vond Atlanta eigenlijk wel een geinige stad. Echt ontworpen voor het Amerikaanse leven. Maar wat een hoop auto's! Erg vriendelijke mensen, in die hoek.
pi_83880583
Ik vind Miami, FL ook leuk.
pi_83881280
quote:
Op donderdag 8 april 2010 06:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Boston is idd niet het meest aantrekkelijke oord als je niet van kou of sneeuw houdt. Ik ben in maart 2001 naar Boston verhuisd, en begin mei sneeuwde het nog (gelukkig bleef het niet liggen). Vervelend die sneeuw, maar nog vervelender voor een aantal van mijn nieuwe collega's, die zelf net vanuit Californie naar Massachusetts waren verhuisd. Die zaten met afgrijzen naar de sneeuw te kijken.

Maar half mei is het dan weer wel hoog zomer. Lente, dat kennen ze eigenlijk niet.
Ik lees dit nu pas...

Hoe is het eigenlijk om zo veel sneeuw te hebben? Mij lijkt dat juist ook wel wat hebben, alleen echte winters en echte zomers. Of stel ik het me nou te romantisch voor?
pi_83889782
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 13:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik lees dit nu pas...

Hoe is het eigenlijk om zo veel sneeuw te hebben? Mij lijkt dat juist ook wel wat hebben, alleen echte winters en echte zomers. Of stel ik het me nou te romantisch voor?
Nee, het heeft wel wat, zelfs echte winters. Dat geeft je een soort van Deadliest Catch gevoel. Best stoer! Maar na een paar maanden gaat de lol er toch wel van af.

Echte zomers mag ik wel. Die kunnen wat mij betreft niet warm genoeg zijn.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 20:15:53 #67
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83892125
Wat mij opvalt aan mensen die in dergelijke koude staten wonen is ongeveer dit:

November: Sneeuw!!
Januari: Sneeuw......
Maart: ALWEER Sneeuw!

Het is leuk rond de kerst, maar daarna begin je het een keer genoeg te vinden.
-
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 20:24:22 #68
45833 crew  Fogel
pi_83892442
Sneeuw

Hitte
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_83893403
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 20:15 schreef maartena het volgende:
Wat mij opvalt aan mensen die in dergelijke koude staten wonen is ongeveer dit:

November: Sneeuw!!
Januari: Sneeuw......
Maart: ALWEER Sneeuw!

Het is leuk rond de kerst, maar daarna begin je het een keer genoeg te vinden.
Ah okee.

Nou ja, altijd nog beter dan in Nederland, waar afgelopen winter ook drie maanden een klein laagje sneeuw heeft gelegen en het bij de eerste vlok in December al voor veel mensen en was.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 21:22:34 #70
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_83894611
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 20:24 schreef Fogel het volgende:
Sneeuw

Hitte
Copy that.

Als ik geen zwembad, wat nog enige nut aan de zomer geeft, zou hebben mag je van mij die zon schrappen. Onding.
pi_84615269
Om te emigeren naar de VS, is dan LA niks om daar te wonen, of eventueel New York?
Dat lijkt mij juist supervet om daar te gaan wonen later.
pi_84617116
Gewoon naar Buffalo gaan dan
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:47:48 #73
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_84617384
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:06 schreef maartena het volgende:
Ik zou zelf trouwens best wel in Oregon willen wonen trouwens. :Y
Oregon lijkt mij ook relaxed. Leeg, mooie ruige natuur, meestal prima weer.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_85072532
Heb denk ik wel 23 staten van de 51 gezien...

Hoor hier niemand Hawaii zeggen: fantastisch - Amerika in de Aziatische Tropen...
pi_85072705
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:41 schreef Tiger_Woods het volgende:

Hoor hier niemand Hawaii zeggen: fantastisch - Amerika in de Aziatische Tropen...
Ik denk 15 of zo maar lekker boeiend :')
pi_85073345
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik denk 15 of zo maar lekker boeiend :')
??

Het gaat hier om de vraag wat de aantrekkelijkste staten zijn.

Dan wil je toch meningen van mensen die er een paar gezien hebben en niet van Maradona die zijn straat nog niet uit is geweest...
pi_85073596
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:56 schreef Tiger_Woods het volgende:

[..]

??

Het gaat hier om de vraag wat de aantrekkelijkste staten zijn.

Dan wil je toch meningen van mensen die er een paar gezien hebben en niet van Maradona die zijn straat nog niet uit is geweest...
Dat zal het inderdaad zijn, reizen doe ik niet aan
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 01:03:18 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85079472
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:41 schreef Tiger_Woods het volgende:
Er zijn slechts 50 staten. ;)
-
pi_85082966
Hawaii is best aardig, maar vergeet niet dat je vastzit op een eiland. Zelfs als je op the Big Island zit, dan zit je nog steeds op een eiland waar je binnen de kortste keren alles gezien hebt, wat er valt te zien. Dan kun je van daaruit naar Maui en van Maui weer naar Molakai en zo, maar je directe omgeving is erg beperkt.

Een aantal collega's van me werken op Maui en the Big Island, en die vinden het best relaxed, daar niet van. Maar het is een veel gehoorde klacht, dat je er vast zit.

Ik heb zelf een aantal weken op Maui doorgebracht. Echt schitterend, prachtige natuur die binnen een paar km van woestijnlandschap naar jungle landschap verandert. Zo'n beetje alle klimaten zijn op Maui vertegenwoordigd.

Een jaar wonen? Zeker. Langer? Mwah.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 07:59:55 #80
265768 NBT
Bigger is better.
pi_85082979
quote:
Californië, heb daar twee weken gezeten met familie die daar woont. Prachtig daar! O+
Helemaal mee eens, en dan vooral Sacramento! O+ :*
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:14:55 #81
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_85086731
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 01:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Er zijn slechts 50 staten. ;)
50 + Puerto Rico? :P
reset
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:37:26 #82
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85097206
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:14 schreef Individual het volgende:
50 + Puerto Rico? :P
50 + Puerto Rico + Washington DC + Guam + American Samoa + U.S. Virgin Islands + Noordelijke Marianen.....

.... en zo zijn er nog wel een paar territoriums in de Pacific en Carribean die ik vergeet en Amerikaans grondgebied zijn. ;)

Toch slechts 50 staten. Waar mensen 51 of zelfs 52 vandaan halen weet ik niet. Ik herinner me dat zelfs StefanP op een gegeven moment zei dat er 52 waren of zo. :D _O-
-
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:42:10 #83
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85097372
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 07:58 schreef Lyrebird het volgende:
Hawaii is best aardig, maar vergeet niet dat je vastzit op een eiland. Zelfs als je op the Big Island zit, dan zit je nog steeds op een eiland waar je binnen de kortste keren alles gezien hebt, wat er valt te zien. Dan kun je van daaruit naar Maui en van Maui weer naar Molakai en zo, maar je directe omgeving is erg beperkt.

Een aantal collega's van me werken op Maui en the Big Island, en die vinden het best relaxed, daar niet van. Maar het is een veel gehoorde klacht, dat je er vast zit.

Ik heb zelf een aantal weken op Maui doorgebracht. Echt schitterend, prachtige natuur die binnen een paar km van woestijnlandschap naar jungle landschap verandert. Zo'n beetje alle klimaten zijn op Maui vertegenwoordigd.

Een jaar wonen? Zeker. Langer? Mwah.
Zo denk ik er ook over. Het is minstens 6 uur vliegen naar de VS, en minstens 8 uur naar Japan, en nog een uurtje of 10 naar Australië.... je zit daar dus ECHT in de middle of nowhere, waar het "nowhere" dus een enorme hoeveelheid oceaan is. Even een lang weekendje weg kan bijna niet, of je moet het dan maar doen op 1 van de eilanden.... ;)

Een jaar zou ik er wel willen wonen.... 2 of 3 jaar ook nog wel, maar daarna moet ik toch echt weer terug naar het vasteland denk ik. ;)
-
pi_85098246
Salt Lake City, Utah.
pi_85799153
Mijn (Duitse) vriendin werkt in Honolulu, Oahu, Hawaii, heb dus hier nu ook op een touristen visum 5 maanden doorgebracht, ga over 4 weken weer naar huis. Godzijdank!

Ik ken alle bezwaren aangaande NL, en ja, ik ben eigenlijk ook echt een Amerikanofiel, maar zelfs het weer hier komt me nu mijn neus uit. Ik was hier ooit 8 jaar geleden en wilde dolgraag terug, maar als het hier nu regent ben ik al dolblij! Ik mis de kou juist, altijd mooi weer gaat gewoon (believe it or not!) vervelen. Herfst in NL, de afwisseling, de frisse Nederlandse lucht, de wolken, ongeevenaard!

Amerikanen zijn ook wel echt anders dan Europeanen. "Fake" vind ik een cliche, maar het is gewoon een ander slag volk. NL zijn zeikers, maar je hebt wel echt contact. What you see is what you get. In the USA niet. De overdreven HEY HOW ARE YOU DOING? GREAT! mentaliteit is leuk. In een winkel. Maar als je vrienden wil maken wil je ook wel eens een goed gesprek. Lastig uit te leggen. Mensen die voor langere tijd, lees: 5 maanden+ in de VS zijn geweest snappen vast wel wat ik bedoel. En dan heb ik het niet over studenten ofzo die hier ooit een "Time of my life" stukje studie hebben gedaan.

MIjn advies: blijf lekker in NL. Ik was van plan in de VS te gaan werken en wonen voor een paar jaar. Green Card lotterij etc. Maar: ben nu genezen van dat plan. Tuurlijk, de ruimte in de VS (heb in totaal gedurende roadtrips, studies en reizen meer dan 38 staten gezien) is geweldig, The National Parks, de mensen zijn in eerste instantie vriendelijker, etc etc. Maar veel slimmer is om gewoon af en toe een week of 4-12 te gaan reizen hiero. Dan heb je alle lusten, maar niet de lasten. Het gras is echt altijd groener bij de buren. Ik kijk wel eens "Ik Vertrek". En moet altijd enorm lachen om die naiviteit. Nou kan je ook met wat meer hersencellen de grens over, maar in principe is het gewoon geen goed plan.

NL rules! En ik zeg dit, ondanks dat ik een hekel heb aan: spits, drukke treinen, DWDD, m'n moeder, etc. Good luck! http://i.fokzine.net/s/wapper.gif
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 04:57:52 #86
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85799230
Het gaat hier om mooie staten, niet om je beroerde ervaring op een toeristisch eilandje. Je mening baseren alleen daar al op verdient een draai om je oren. 8)7 Een tourist trap vergelijken met de rest van het land. :D

Weer zo typisch kort door de bocht.

quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 04:30 schreef janmuldernl het volgende:
Mensen die voor langere tijd, lees: 5 maanden+ in de VS zijn geweest snappen vast wel wat ik bedoel.
Niet echt eigenlijk.
pi_85824839
quote:
Mensen die voor langere tijd, lees: 5 maanden+ in de VS zijn geweest snappen vast wel wat ik bedoel.
Nee, ik herken dat niet, en heb er toch bijna 10 jaar gewoond.

Amerikanen zijn veel warmer dan Nederlanders en oprecht geinteresseerd in wat je te melden hebt. Je kunt goed met ze ouwehoeren, en ze zijn heel erg open. Ik heb er nog steeds veel vrienden, waarmee ik ook nog veel contact heb. Nadat ik uit Nederland weg ging, verwaterde het contact met oud-collega's vrij snel. Nou helpt het dat ik nog steeds in hetzelfde vakgebied zit als toen ik in de VS zat, maar van verwatering is nu totaal geen sprake.

Wat ik wel gemerkt heb, is dat ze beter reageren op mensen met een positieve instelling. Ik ben zelf nogal gek op het land, maar durf best wel een kritische noot te plaatsen. Doen ze niet moeilijk over. Maar ga je over het eten zeuren, of over politiek of religie (het Nederlandse vingertje) dan kun je wel eens een deksel op je neus krijgen.

De "overdreven vriendelijkheid" in een winkel is een Amerikaanse manier van begroeten. Zoek er niet te veel achter. Maar collega's die je uitnodigen om bij ze te komen eten, menen dat echt, en doen zoiets met plezier.
  zondag 29 augustus 2010 @ 04:49:58 #88
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85824877
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 04:41 schreef Lyrebird het volgende:

Maar collega's die je uitnodigen om bij ze te komen eten, menen dat echt, en doen zoiets met plezier.
Yep. Ze kijken je zeker niet van de stoep af als je toevallig rond etenstijd komt, integendeel zelfs: Ze gooien de bbq nog even aan en gooien er nog wat extra steaks op.

Kom je nog ooit terug Lyre?
pi_85825131
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 04:49 schreef popolon het volgende:

[..]

Yep. Ze kijken je zeker niet van de stoep af als je toevallig rond etenstijd komt, integendeel zelfs: Ze gooien de bbq nog even aan en gooien er nog wat extra steaks op.

Kom je nog ooit terug Lyre?
Het staat wel in de planning. Japan is echt een geweldig land, met erg vriendelijke mensen, een hele aparte en interessante cultuur en voor mij wat betreft werk erg veel mogelijkheden. Maar het weer valt eigenlijk altijd tegen, ik heb nog steeds moeite met de taal en echt behaaglijk wonen kun je er niet. Meer hier. Dus ik hoop tzt weer terug naar de VS te gaan. Het wordt dan waarschijnlijk Arizona of Florida.
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:10:16 #90
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85835859
Leuk topic :)
pi_85865383
quote:
Mijn (Duitse) vriendin werkt in Honolulu, Oahu, Hawaii, heb dus hier nu ook op een touristen visum 5 maanden doorgebracht, ga over 4 weken weer naar huis. Godzijdank!

Ik ken alle bezwaren aangaande NL, en ja, ik ben eigenlijk ook echt een Amerikanofiel, maar zelfs het weer hier komt me nu mijn neus uit. Ik was hier ooit 8 jaar geleden en wilde dolgraag terug, maar als het hier nu regent ben ik al dolblij! Ik mis de kou juist, altijd mooi weer gaat gewoon (believe it or not!) vervelen. Herfst in NL, de afwisseling, de frisse Nederlandse lucht, de wolken, ongeevenaard!

Amerikanen zijn ook wel echt anders dan Europeanen. "Fake" vind ik een cliche, maar het is gewoon een ander slag volk. NL zijn zeikers, maar je hebt wel echt contact. What you see is what you get. In the USA niet. De overdreven HEY HOW ARE YOU DOING? GREAT! mentaliteit is leuk. In een winkel. Maar als je vrienden wil maken wil je ook wel eens een goed gesprek. Lastig uit te leggen. Mensen die voor langere tijd, lees: 5 maanden+ in de VS zijn geweest snappen vast wel wat ik bedoel. En dan heb ik het niet over studenten ofzo die hier ooit een "Time of my life" stukje studie hebben gedaan.

MIjn advies: blijf lekker in NL. Ik was van plan in de VS te gaan werken en wonen voor een paar jaar. Green Card lotterij etc. Maar: ben nu genezen van dat plan. Tuurlijk, de ruimte in de VS (heb in totaal gedurende roadtrips, studies en reizen meer dan 38 staten gezien) is geweldig, The National Parks, de mensen zijn in eerste instantie vriendelijker, etc etc. Maar veel slimmer is om gewoon af en toe een week of 4-12 te gaan reizen hiero. Dan heb je alle lusten, maar niet de lasten. Het gras is echt altijd groener bij de buren. Ik kijk wel eens "Ik Vertrek". En moet altijd enorm lachen om die naiviteit. Nou kan je ook met wat meer hersencellen de grens over, maar in principe is het gewoon geen goed plan.

NL rules! En ik zeg dit, ondanks dat ik een hekel heb aan: spits, drukke treinen, DWDD, m'n moeder, etc. Good luck! http://i.fokzine.net/s/wapper.gif
Klinkt mij in de oren als Australie.. daar is het net zo.
pi_86007685
Ik ben nu inmiddels 14 jaat uit Nederland weg en heb nu ook het staatsburgerschap. Heb een jaar in Hawaii gewoond en de rest in Florida. Verblijf ook af en toe in NY waar ik een boerderij heb. Ik vond Hawaii niks. Florida biedt gewoon meer. Ik voel me in de US thuis en kom nooit meer terug. Als ik in Nederland kom voel ik me echt een bezoeker en ben weer blij dat ik op het vliegtuig naar Florida zit. Nederland is niet het Nederland meer van mijn jeugd en dat doet me verdriet. Ik ben een nieuwe carriere gestard en een positieve instelling brengt hier succes. De meeste Amerikanen zijn open vriendelijke mensen . Er zijn hier ook bekrompen domme mensen maar die heb je in Nederland ook. Nederlanders hebben vaak een negatief oordeel over de USA als ze er nooit zijn geweest en dat verandert na het eerste bezoek.
HW
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:30:35 #93
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86019941
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:05 schreef hansel54 het volgende:
Nederland is niet het Nederland meer van mijn jeugd en dat doet me verdriet.
Met 14 jaar terug doel je op de 90s toch?

Nederland tijdens de 90s was fantastisch. In de 90s heb ik ook nog even in New Mexico gewoond. Ook geweldig. 9/11 heeft de wereld dramatisch veranderd.

Het lijkt wel of iedereen nu bang is en daardoor conservatiever. De vrije blije Nederlandse 90s met Guldens en de oneindige lijkende Internet bubble zijn verleden tijd. Goede herinneringen, maar de tijd gaat door.

Hoe ben je in de VS terecht gekomen?
reset
pi_86020246
Qua landschap zou ik Maine, of Vermont zeggen. Qua leven zou ik (om met Maarten van Rossem te spreken) New York City met een hele dikke credit card zeggen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_86042279
ik zelf zou naar de oostkant gaan:P.

maar ff 1 vraagje.

als ik op google maps een stad bekijk ,die hier op het forum is genoemd.
en ik ga ongeveer naar het midden.
dan ik helemaal geen centrum(winkels).

hoe komt dit?
of is daar gewoon dan niks te doen
w/
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 22:22:01 #96
45833 crew  Fogel
pi_86042652
Washington en Vermont zijn toch wel mijn favorieten van de 14 staten die ik gezien heb.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:39:27 #97
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86043574
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:30 schreef Individual het volgende:
Het lijkt wel of iedereen nu bang is en daardoor conservatiever. De vrije blije Nederlandse 90s met Guldens en de oneindige lijkende Internet bubble zijn verleden tijd. Goede herinneringen, maar de tijd gaat door.
Vroeger was alles altijd beter, dat is iets wat nooit veranderd. Dat hoor ik hier ook van Amerikanen, dat alles in de jaren 80 een stuk beter was en zo.... :D

Tja, en de oudere generatie die in de jaren 80 leefde.... zei hetzelfde over de jaren 50, en hoe alles toen zoveel beter was. :P

"Vroeger was alles beter" is eigenlijk een gegeven. Maar als je nu een tijdmachine zou hebben, en even 20, 25 jaar terug in de tijd zou gaan..... dan zou het denk ik net zo goed tegenvallen. ;)
-
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 22:49:37 #98
45833 crew  Fogel
pi_86044129
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Vroeger was alles altijd beter, dat is iets wat nooit veranderd. Dat hoor ik hier ook van Amerikanen, dat alles in de jaren 80 een stuk beter was en zo.... :D

Tja, en de oudere generatie die in de jaren 80 leefde.... zei hetzelfde over de jaren 50, en hoe alles toen zoveel beter was. :P

"Vroeger was alles beter" is eigenlijk een gegeven. Maar als je nu een tijdmachine zou hebben, en even 20, 25 jaar terug in de tijd zou gaan..... dan zou het denk ik net zo goed tegenvallen. ;)
Vlieg naar Nederland en dan ben je al een heel eind in de goede richting :P
Moet daar verdomme nog steeds met een stapel euros rondlopen, bij voorkeur munten, omdat ze "nergens" credit cards of internationale passen accepteren. Dat voelt voor mij als een tijdreis ;) Plastic FTW!
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:16:28 #99
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86045167
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is maar net waar je mee opgegroeid ben idd. Verandering is eng! :P

Jaren 80 (en eind 70) waren ook geweldig trouwens. :) Jaren 60 en 70 lijken me ook niet verkeerd geweest in NL. Jaren 50 was voor NL wat moeilijker volgens mij.
reset
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:17:04 #100
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86045194
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:49 schreef Fogel het volgende:

[..]

Moet daar verdomme nog steeds met een stapel euros rondlopen, bij voorkeur munten, omdat ze "nergens" credit cards of internationale passen accepteren. Dat voelt voor mij als een tijdreis ;) Plastic FTW!
Heb je geen NL rekening meer?
reset
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 23:19:19 #101
45833 crew  Fogel
pi_86045283
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:17 schreef Individual het volgende:

[..]

Heb je geen NL rekening meer?
Nee.
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:33:11 #102
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86045852
Dat is een drama als je in NL bv treinkaartjes wil kopen. NL doet niet aan credit cards idd. :{ Hoewel waar ik woon nog steeds cheques worden gebruikt (nogal vorige eeuw) nemen ze gelukkig wel overal ook credit card aan.

Voor reisjes naar NL en om een Euro-rekening te hebben heb ik altijd mijn NL rekening aangehouden. Kost toch niet heel veel.
reset
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:50:36 #103
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86046551
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:33 schreef Individual het volgende:
Dat is een drama als je in NL bv treinkaartjes wil kopen. NL doet niet aan credit cards idd. :{ Hoewel waar ik woon nog steeds cheques worden gebruikt (nogal vorige eeuw) nemen ze gelukkig wel overal ook credit card aan.

Voor reisjes naar NL en om een Euro-rekening te hebben heb ik altijd mijn NL rekening aangehouden. Kost toch niet heel veel.
Ik heb inderdaad ook een Eurorekening.... maar het blijft irritant. In veel steden hebben ze van die parkeermeters op de hoek, en die doen dan ALLEEN aan chipknip.... en die is natuurlijk standaard leeg.

En dan kom je er achter dat je je chipknip niet kunt vullen omdat je chip defect is.... Tja, nog nooit gebruikt natuurlijk, misschien beschadigd of gedeactiveerd, weet ik het? Anyways, ik mocht dus drie straten omlopen op zoek naar een automaat die nog MUNTEN accepteerde.
-
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:57:45 #104
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86046847
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:49 schreef Fogel het volgende:
Ja inderdaad.... ik heb in Mei in twee weken vaker bij een geld-automaat gestaan met mijn Amerikaanse bankpasje dan de de 4 maanden van 2010 daarvoor in de VS :D

Hier kun je zelfs bij de McDonalds met een Credit Card betalen.... en dan gebruik ik niet een echte Credit Card, maar gewoon een bankpas met MasterCard logo zodat het meteen van je bankrekening wordt afgeschreven.

En volgens mij doet de hele westerse wereld dat ook zo, BEHALVE Nederland.

Je kunt dan wel overal pinnen (kun je in de VS ook natuurlijk), maar daar heb je met buitenlandse passen weinig aan. Andersom ook niet, een Europese pinpas werkt ook niet om met pin te betalen in een Amerikaanse winkel, maar voor de meeste landen geen probleem.... WANT Mastercard of Visa logo op de bankpas. :D

En dan dat kromme iDeal.... heel de wereld doet aan Credit Cards, en alle kleine online ondernemertjes doen het heel succesvol met PayPal.... maar Nederland moet weer een EIGEN systeem ontwikkelen wat alleen Nederlanders kunnen gebruiken. :')

Maar goed, we raken een beetje off-topic....
-
  zaterdag 4 september 2010 @ 04:44:43 #105
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86052508
Yep, we gaan weer over naar 'de staten'. Beetje ontopic af en toe kan geen kwaad. :P
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:58:43 #106
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_86420260
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja inderdaad.... ik heb in Mei in twee weken vaker bij een geld-automaat gestaan met mijn Amerikaanse bankpasje dan de de 4 maanden van 2010 daarvoor in de VS :D

Hier kun je zelfs bij de McDonalds met een Credit Card betalen.... en dan gebruik ik niet een echte Credit Card, maar gewoon een bankpas met MasterCard logo zodat het meteen van je bankrekening wordt afgeschreven.

Je kunt dan wel overal pinnen (kun je in de VS ook natuurlijk), maar daar heb je met buitenlandse passen weinig aan. Andersom ook niet, een Europese pinpas werkt ook niet om met pin te betalen in een Amerikaanse winkel, maar voor de meeste landen geen probleem.... WANT Mastercard of Visa logo op de bankpas. :D

En dan dat kromme iDeal.... heel de wereld doet aan Credit Cards, en alle kleine online ondernemertjes doen het heel succesvol met PayPal.... maar Nederland moet weer een EIGEN systeem ontwikkelen wat alleen Nederlanders kunnen gebruiken. :')

Creditcards zijn nou eenmaal niet waterdicht. Ik ben met je eens dat het soms wel even onhandig is maar, om maar wat te noemen, cyberfraude (creditcard fraude) is hier veel minder heftig.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_86421060
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Mijn Maestro pinpas kaart (Rabobank) werkte overal in de VS. Heb er een half jaar gewoond, en nooit gehad dat ik niet kon pinnen. Nederlanders zijn nogal bang voor creditcards, het wordt als iets aparts gezien en niet standaard.
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:58:15 #108
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86425020
Aantrekkelijkste staat van de States is New Mexico. *O*

Hier verder over geld: Geld, Banken en Betalingssystemen ;)
reset
pi_86425368
cit: Aantrekkelijkste staat van de States is New Mexico ?
California, de kust en de sierra (vind ik) ^O^
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:45:38 #110
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86427266
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:19 schreef Schuifpui het volgende:
Mijn Maestro pinpas kaart (Rabobank) werkte overal in de VS. Heb er een half jaar gewoond, en nooit gehad dat ik niet kon pinnen. Nederlanders zijn nogal bang voor creditcards, het wordt als iets aparts gezien en niet standaard.
Yep, die van mij ook :)

Alleen kun je niet met pin betalen in een winkel met een Rabopas.
-
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:46:35 #111
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86427297
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:58 schreef Individual het volgende:
Aantrekkelijkste staat van de States is New Mexico. *O*
New Mexico is inderdaad een hele mooie staat! _O_

Maar het is zo ver van zee..... ;(
-
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:48:37 #112
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_86427389
Om even de TT om te draaien: Wat zijn de achterlijkste/onaantrekkelijkste staten om in te wonen?

Dan moet ik zeker aan het midden denken? Kansas, Kentucky, Oklahoma etc?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_86428449
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Geen probleem hoor, vaak genoeg m'n boodschappen meegedaan, eigenlijk altijd zelfs. Cc heb ik meestal voor uiteten gaan gebruikt en wat grotere aankopen.

Maar om even ontopic te blijven: NM is wel een mooie staat, maar ik zou daar echt niet willen wonen, veel te weinig te doen lijkt me. Voornamelijk veel woestijnachtig gebied. :P
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:14:12 #114
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86428569
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:46 schreef maartena het volgende:

[..]

New Mexico is inderdaad een hele mooie staat! _O_

Maar het is zo ver van zee..... ;(
Hoe bedoel je? Het is maar 12 uur rijden. :P

NM omdat ik er gewoond heb en er familie heb wonen. Anders zou ik denken aan Maine (ook familie), NY State, Texas, Arizona, Nevada en natuurlijk California.

Is New Mexico a State? Some Americans Don't Know
reset
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:18:00 #115
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86428732
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:11 schreef Schuifpui het volgende:

Maar om even ontopic te blijven: NM is wel een mooie staat, maar ik zou daar echt niet willen wonen, veel te weinig te doen lijkt me. Voornamelijk veel woestijnachtig gebied. :P
Klopt. Hoe verder je naar het noorden gaat hoe minder de woestijn wordt. De rijkste mensen wonen dan ook in het noorden (Santa Fe).

Het is trouwens ook een van de armste en minst ontwikkelde staten..
reset
pi_86430013
Wat vestigen betreft:

Als het maar koel, gun-friendly, dunbevolkt en dichtbebost is. Idaho, Washington of Oregon lijken me wel aardig. Alaska lijkt me wel mooi, maar er zijn maar weinig wegen en de autocultuur is juist een van de dingen aan de VS die ik leuk vind. De wat landelijkere stukjes in New England spreken me ook wel aan.
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:44:38 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86432124
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:48 schreef DoimeN het volgende:
Om even de TT om te draaien: Wat zijn de achterlijkste/onaantrekkelijkste staten om in te wonen?

Alaska.

Veel te koud!!
-
pi_86457063
quote:
Californië, heb daar twee weken gezeten met familie die daar woont. Prachtig daar! O+
CA is levensgroot harry,vertel dan waar je gezeten hebt? San Quitin of Alcatraz? }) *)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 15 september 2010 @ 15:53:59 #119
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_86463813
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat vestigen betreft:

Als het maar koel, gun-friendly, dunbevolkt en dichtbebost is. Idaho, Washington of Oregon lijken me wel aardig. Alaska lijkt me wel mooi, maar er zijn maar weinig wegen en de autocultuur is juist een van de dingen aan de VS die ik leuk vind. De wat landelijkere stukjes in New England spreken me ook wel aan.
Noord-Minnesota voldoet ook aan je eisen, afhankelijk van wat je met "gun-friendly" bedoelt. Er wordt volop gejaagd i.i.g. en het is alleen maar bos en meren.
pi_86464560
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:53 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Noord-Minnesota voldoet ook aan je eisen, afhankelijk van wat je met "gun-friendly" bedoelt. Er wordt volop gejaagd i.i.g. en het is alleen maar bos en meren.
Lijkt me ook wel lekker rustig, maar Minnesota is ook vrij plat volgens mij.
  woensdag 15 september 2010 @ 16:26:26 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86465074
Idaho is waar Evil Jur heen moet. :)
-
pi_86469898
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:26 schreef maartena het volgende:
Idaho is waar Evil Jur heen moet. :)
Driekwart 'national forest' toch?

Ben alleen benieuwd of daar veel werk te vinden is O-)
  woensdag 15 september 2010 @ 20:32:06 #123
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86473765
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat vestigen betreft:

New Hampshire is dat ook wel. 80% bos :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 15 september 2010 @ 21:03:44 #124
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86475138
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:53 schreef Evil_Jur het volgende:
Driekwart 'national forest' toch?

Ben alleen benieuwd of daar veel werk te vinden is O-)
Boise, Idaho is een groeistad. Het heeft een goede universiteit (en universiteits sports teams) en heeft een groeiende technologie industrie... en door haar ligging kun je in Boise toch het "stadsgevoel" krijgen met alle faciliteiten die een stad te bieden heeft, en toch goedkoop een woning kopen, en binnen een uur totaal in de wildernis zitten van de bossen, waar inderdaad ook volop gejaagd mag worden.

Het voldoet aan al je eisen: Dunbevolkt (buiten Boise), ontzettend veel bossen, een koud klimaat, en lakse vuurwapen wetten.... je kunt dus gemakkelijk een wapen kopen en bezitten.

Vanuit Boise kun je binnen 5 uur zitten in de mooiste natuur van de VS, en tevens de dunst bevolkte gebieden van de VS. Yellowstone park, de Rockies om te skieen, de bossen van Washington en Oregon, en als je toch wat meer glitter and glamour wil, kun je binnen een uurtje of 6 (of een uurtje vliegen) in Las Vegas zijn om achter de vrouwen aan te gaan. :P
-
pi_86476426
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:48 schreef DoimeN het volgende:

Ik woon al ruim anderhalf jaar in KY en ik vind het absoluut geen onaantrekkelijk staat.

Je hebt er inderdaad hillbillies wonen en mensen met een wat lager IQ, maar die heb je overal op de wereld. Central Kentucky heeft een ontzettend mooi landschap (rolling hills) en bovendien ook een sterke economie (Louisville, Lexington). Tevens zijn de mensen hier veel relaxter en hartelijker in tegenstelling tot de kusten van de VS. Daarbij komt ook nog dat je hier het echte "Small Town America" hebt, waar alle deuren nooit op slot zijn en de lokale politie iedereen bij naam kent. Sociale controle FTW naar mijn mening.

Ik zou dan echter nooit in Mississippi willen wonen, dat is echt bijna een derde wereld land.
  woensdag 15 september 2010 @ 21:33:17 #126
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86476851
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Soms wel. Ik kan gewoon bij Meijer (supermarkt) pinnen met mijn europas van de Rabo. Ook tanken lukt regelmatig. Maar vaak inderdaad niet.
Verder vind ik creditcards ontzettend handig maar het Amerikaanse systeem met cheques en debit- en creditcards is lang niet zo veilig als het Nederlandse bankpassensysteem. Vandaar dat ik, hoewel onhandiger, toch het NL systeem prefereer.

Ontopic: Meest aantrekkelijke staten met jouw criteria zijn denk ik alle oost-kuststaten tussen Florida en New York. Zoals het noorden van Georgia, Virginia, North/South Carolina, Maryland misschien nog wel.
Genoeg bevolking om een baan te kunnen vinden, het weer is redelijk veilig (over het algemeen geen meters sneeuw of 45 graden in de zomer) en het zijn ook mooie staten met cultuur en historie. daarnaast zit je "dicht" bij grote steden als DC en NYC.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_86884702
Oregon lijkt mij geweldig, stukken beter dan zijn overgewaardeerde onderbuurman.
Colorado lijkt me ook wel wat.
  maandag 27 september 2010 @ 02:19:35 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86888283
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
Verder vind ik creditcards ontzettend handig maar het Amerikaanse systeem met cheques en debit- en creditcards is lang niet zo veilig als het Nederlandse bankpassensysteem. Vandaar dat ik, hoewel onhandiger, toch het NL systeem prefereer.
Tja.... dat is ook weer relatief natuurlijk. Zo'n beetje de hele wereld - of nou ja, een groot deel van het westerse deel dan - heeft het gebruik van bankpasjes met een Mastercard of VISA logo geaccepteerd als algemeen betaalmiddel.

Alleen in Nederland zie je iemand naar de bar lopen in een restaurant om de rekening per PIN te betalen.... in alle landen om Nederland heen gaat dat dus gewoon via de Mastercard/VISA logo.

Nederlanders zijn van oorsprong ook wat paranoide als het om geld gaat. Het hele "iDeal" gebeuren (wat buiten NL nergens gebruikt wordt) en de campagnes met "drie keer kloppen" mbt tot online betalen wijzen daar ook op. Men vertrouwd het allemaal niet, argwaan, etc.
-
  maandag 27 september 2010 @ 02:41:30 #129
71919 wonderer
pi_86888432
En terecht natuurlijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_86888906
quote:
Op maandag 27 september 2010 02:19 schreef maartena het volgende:

[..]

Nederlanders zijn van oorsprong ook wat paranoide als het om geld gaat. Het hele "iDeal" gebeuren (wat buiten NL nergens gebruikt wordt) en de campagnes met "drie keer kloppen" mbt tot online betalen wijzen daar ook op. Men vertrouwd het allemaal niet, argwaan, etc.
Alles met check ( :') ) gaan betalen omdat je de ATM niet vertrouwd is niet paranoide wou je zeggen
  maandag 27 september 2010 @ 11:13:26 #131
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86893303
quote:
Op maandag 27 september 2010 02:19 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja.... dat is ook weer relatief natuurlijk. Zo'n beetje de hele wereld - of nou ja, een groot deel van het westerse deel dan - heeft het gebruik van bankpasjes met een Mastercard of VISA logo geaccepteerd als algemeen betaalmiddel.

Alleen in Nederland zie je iemand naar de bar lopen in een restaurant om de rekening per PIN te betalen.... in alle landen om Nederland heen gaat dat dus gewoon via de Mastercard/VISA logo.

Buiten Nederland Paypal en binnen Nederland iDeal. Ik vind het wel handig. Ja goed, het kan dus makkelijker maar ik vertrouw het systeem in de US gewoon niet.
Bijvoorbeeld mijn paychecks kreeg ik gewoon in naam van mijn Nederlandse, afgekorte, naam. Terwijl mijn bankrekening op naam van mijn doopnamen stond (want: officieel). Er is nooit iemand geweest die er een probleem van gemaakt heeft wanneer ik mijn paycheck kwam storten. Terwijl er duidelijk een andere naam op stond :{
  maandag 27 september 2010 @ 17:01:12 #132
71919 wonderer
pi_86906498
Waarom zouden ze een probleem maken van iemand die geld komt STORTEN?
  maandag 27 september 2010 @ 18:47:57 #133
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86910932
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:13 schreef Barcaconia het volgende:
Buiten Nederland Paypal en binnen Nederland iDeal. Ik vind het wel handig.
Als je nog een NL rekening hebt wel ja. Nu heb ik er eentje, maar daar staat nog hooguit een paar honderd euro op.... Als je geen NL rekening hebt is dat iDeal een regelrechte ramp. Het werkt dan gewoon niet. :P

Veel kleine handelaren in Nederland - net zoals in de VS trouwens - accepteren geen credit cards.... in de VS (en de rest van de wereld) accepteren ze dan PayPal, zodat je alsnog met een credit card kunt betalen. Ik heb zo wel eens wat shareware gekocht bijvoorbeeld, of een DVD van een productie die alleen in Canada te krijgen is van een bepaalde lokale film. Kleine handelaars in Nederland....willen blijkbaar geen kopers van buiten de iDeal-muur. ;)
-
  maandag 27 september 2010 @ 18:52:25 #134
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86911101
quote:
Op maandag 27 september 2010 06:45 schreef Greci het volgende:
Alles met check ( :') ) gaan betalen omdat je de ATM niet vertrouwd is niet paranoide wou je zeggen
:D

Ik heb er zo'n hekel aan he..... staat er iemand voor je bij de supermarkt - meestal iemand op leeftijd, want de jongere generatie gebruikt gewoon Pin - die pas begint met het schrijven van een check als alles al opgeteld is, en dan uiteraard ook alles 3 keer controleren..... en dan gaat de check in een elektronische machine die er langer over doet om de check vrij te geven dan dat iemand kan pinnen.

Gewoon, hup, kaart swipen, pincode ingeven, even wachten tot alles is gescanned.... en even op de groene knop drukken. Evt. cash-back er meteen al bij, en je bent weg - met extra geld - voordat alles ingepakt is.

Ik schrijf hooguit 2 checks per maand, en als de aankoop van mijn huis doorgaat, zal dat 1 check of zo per maand zijn, want ik betaal dan geen huur meer. :D
-
  maandag 27 september 2010 @ 18:53:57 #135
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86911179
Wat overigens wel weer handig is aan checks:

Vriend: "Hey ik kan goedkoop aan (noem iets hier) komen voor $45".
Jij: "Geen geld bij me, hier, ik schrijf je even een check".
-
  maandag 27 september 2010 @ 18:56:01 #136
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86911257
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:01 schreef wonderer het volgende:
Waarom zouden ze een probleem maken van iemand die geld komt STORTEN?
Waarom zou ik een paycheck op iemand anders zijn naam mogen storten op mijn rekening?
  maandag 27 september 2010 @ 18:56:45 #137
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86911282
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:53 schreef maartena het volgende:

Internet op telefoon = direct overschrijven ;)
  maandag 27 september 2010 @ 19:07:58 #138
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86911781
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:53 schreef maartena het volgende:

Het is een hopeloos verouderd systeem. In de wereld van vandaag kan je per telefoon direct overschrijven en dan hoef je niet naar de bank. Sommige klanten betalen mij ook met cheques.. :{
reset
  maandag 27 september 2010 @ 19:33:22 #139
71919 wonderer
pi_86912938
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:56 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Waarom zou ik een paycheck op iemand anders zijn naam mogen storten op mijn rekening?
Omdat de eigenaar van de rekening geld krijgt, niet verliest. Lijkt me toch een minder groot probleem dan andersom ;)

En wie heeft er in godsnaam checks bij zich??
  maandag 27 september 2010 @ 19:38:23 #140
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86913166
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:33 schreef wonderer het volgende:

[..]

Omdat de eigenaar van de rekening geld krijgt, niet verliest. Lijkt me toch een minder groot probleem dan andersom ;)

En wie heeft er in godsnaam checks bij zich??
Ik ben de eigenaar van een rekening en heb een check die, volgens de naam, niet voor mij bedoeld is. Dan lijkt het me veilig om als bank de check niet aan te nemen eerlijk gezegd...
  maandag 27 september 2010 @ 19:40:06 #141
71919 wonderer
pi_86913243
Hoezo niet veilig?

Ik ben het met je eens dat het niet netjes is en dat de bank het eigenlijk niet zou moeten aannemen, maar vind het minder onveilig dan dat je checks op andermans naam kunt uitschrijven.
  maandag 27 september 2010 @ 19:42:07 #142
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86913346
Alaska lijkt me ook wel 'interessant'.

O-)
  maandag 27 september 2010 @ 19:42:37 #143
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86913368
Hoe bedoel je op andermans naam uitschrijven?
  maandag 27 september 2010 @ 19:44:54 #144
71919 wonderer
pi_86913481
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:42 schreef Barcaconia het volgende:
Hoe bedoel je op andermans naam uitschrijven?
Dat ik jouw checks gebruik om mee te betalen en dat het dus van jouw rekening afgaat.
  maandag 27 september 2010 @ 19:46:50 #145
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86913569
Ah, inderdaad dat ook nog eens.
Tja, ik snap het hele check systeem om dat soort redenen ook niet. Zo hopeloos ouderwets en onveilig vind ik het.
  Moderator maandag 27 september 2010 @ 20:03:35 #146
45833 crew  Fogel
pi_86914401
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:42 schreef popolon het volgende:

O-)
Palin(g)!
  woensdag 29 september 2010 @ 22:49:50 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87003231
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:42 schreef popolon het volgende:

O-)
Te geïsoleerd voor me....helemaal in de winter wanneer alleen de hoofdwegen tussen dorpen/plaatsen nog echt open worden gehouden, en de rest ingesneeuwd blijft.

Vrijwel alle vliegvelden in Alaska hebben ook een meer er vlak naast, en op de oever liggen allemaal vliegtuigjes.... in de zomer stijgen/landen ze direct op het water, en in de winter gaan de ski's er onder.... en soms is dat ook de enige manier om van A naar B te komen.

Het is een andere levensstijl. Je bent echt veel meer op jezelf aangewezen, en de meeste mensen hebben ook een flinke voorraadkast, omdat het wel eens kan voorkomen dat de lokale supermarkt een week of 2 lang niet bevoorraad kan worden. :P

In de zomer echter..... is het 1 van de mooiste staten van het land, en kan het zelfs in Fairbanks nog makkelijk 25, 30 graden worden.....alleen naar het strand is er niet bij, want het water blijft ook in de zomer IJSkoud! :D
-
pi_87318416
http://www.opreisgids.nl/(...)al-naar-amerika.html
Oregon populair, toch hoor ik nergens over NL'ers die daar woonachtig zijn. Als ik de kans had 8-)
  zondag 10 oktober 2010 @ 10:19:04 #149
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_87377908
Nu vraag ik het me ook wel af. Ik hou van Amerika, een prachtig land! Maar welke staat zou ik eens moeten bezoeken als ik wil gaan wonen in Amerika? Ik hoef niet in New York te wonen, veels te druk. Ohio, is dat een goede staat?
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:19:45 #150
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87388426
Gtaboy:

Wat verwacht je van je woonomgeving? Klimaat (warm/koud/droog/nat), faciliteiten, infrastructuur, wel/geen toegang tot (middel)grote steden of liever een dorpje, multicultureel of monocultureel, aan zee of midden in het land, bossen en natuur of weilanden met koeien.....

Kortom: wat WIL je?
-
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 23:33:11 #151
45833 crew  Fogel
pi_87404028
Als je op alles wat maartena zegt "ja" antwoord, kan je WA overwegen ;)
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 01:37:52 #152
71919 wonderer
pi_87595809
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 02:27:09 #153
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87596504
quote:
Beetje vertekend beeld maar dat krijg je met zo'n groot land.

Oosten van MI is een puinhoop. 't Westen doet 't vrij aardig.

A Michigan success story -Can Detroit learn from Grand Rapids

http://www.mlive.com/artp(...)t_from_artprize.html

http://www.uschamber.com/bclc/sustainablecommunity

http://money.cnn.com/2010(...)ry.fortune/index.htm

http://www.huffingtonpost(...)_683872.html#s128338

Maar de klappen zijn duidelijk gevallen in MIchigan, da's wel duidelijk.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 02:29:15 #154
71919 wonderer
pi_87596533
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 02:27 schreef popolon het volgende:

[..]

Beetje vertekend beeld maar dat krijg je met zo'n groot land.

Oosten van MI is een puinhoop. 't Westen doet 't vrij aardig.

A Michigan success story -Can Detroit learn from Grand Rapids

http://www.mlive.com/artp(...)t_from_artprize.html

http://www.uschamber.com/bclc/sustainablecommunity

http://money.cnn.com/2010(...)ry.fortune/index.htm

http://www.huffingtonpost(...)_683872.html#s128338

Maar de klappen zijn duidelijk gevallen in MIchigan, da's wel duidelijk.
't Zijn ook niet de meest voor de hand liggende staten, vind ik... Maar aan de andere kant hoor je daar nooit wat over...
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 02:42:37 #155
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87596681
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 02:29 schreef wonderer het volgende:

[..]

't Zijn ook niet de meest voor de hand liggende staten, vind ik... Maar aan de andere kant hoor je daar nooit wat over...
Michigan won WW2. ;) En met de auto industrie was Detroit ooit groot.

Ik zie het liever terugkomen los van de auto industrie, en dat komt ooit.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 03:52:18 #156
71919 wonderer
pi_87597096
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 02:42 schreef popolon het volgende:

[..]

Michigan won WW2. ;) En met de auto industrie was Detroit ooit groot.

Ik zie het liever terugkomen los van de auto industrie, en dat komt ooit.
Ik bedoel de staten die bovenaan staan. Wyoming, Utah, Iowa... Daar hoor je nooit iets over in het nieuws enzo.
pi_87597338
quote:
Ik woon dus in de slechtst bestuurde staat :') . Ik moet er wel bij toevoegen dat als we East Kentucky er af snijden, KY het nog geen eens zo slecht zou doen.
pi_87893064
Geen zin om alles te lezen, maar hou je wel rekening met tornado's, orkanen (Florida) en aardbevingen (LA)? O-)
Failure is success if we learn from it.
  woensdag 3 november 2010 @ 19:53:29 #159
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_88299386
Illinois, of california zijn wel de 2 chille staten ja, washington is ook aangenaam maar veel criminaliteit.
Minds are like parachutes. They only function when open.
  woensdag 3 november 2010 @ 21:16:27 #160
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_88303348
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2010 17:19 schreef maartena het volgende:
Gtaboy:

Wat verwacht je van je woonomgeving? Klimaat (warm/koud/droog/nat), faciliteiten, infrastructuur, wel/geen toegang tot (middel)grote steden of liever een dorpje, multicultureel of monocultureel, aan zee of midden in het land, bossen en natuur of weilanden met koeien.....

Kortom: wat WIL je?
Niet een te drukke omgeving, klimaat maakt me niet echt uit, als het niet veel regent. Middelgrote steden vind ik nog wel oké, maar ik heb liever de natuur bij me.
  woensdag 3 november 2010 @ 21:51:34 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88305283
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:16 schreef Gtaboy107 het volgende:
Niet een te drukke omgeving, klimaat maakt me niet echt uit, als het niet veel regent. Middelgrote steden vind ik nog wel oké, maar ik heb liever de natuur bij me.
Dan raad ik New Mexico aan.

Weinig regen (wat onweer hier en daar in de wintermaanden), voor de rest voornamelijk droog, en VEEL natuur. Woestijn in het zuiden, het begin van de Rockies in het noorden, en van alles er tussen in. In de winter kan het sneeuwen als je wat tegen het noorden aan woont (zelfs in Albequerque is wel eens sneeuw).

Als alternatief Noord California, maar dan ten NOORDEN van Sacramento, bijv. in de buurt van Redding of Mr. Shasta. Enorm veel natuur, geen grote steden, een ideaal klimaat met alleen in de winter regen, geen druilerige zomers, EN binnen rijafstand (minder dan 2 uur) van een groot internationaal vliegveld zodat je af en toe eens naar Nederland kunt. (Sacramento dus).

Als je links bent en wel eens een jointje wil roken, dan is Noord California beter. Ben je rechts, en meer Republikeins, dan is New Mexico je keus.
-
  woensdag 3 november 2010 @ 22:47:02 #162
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88308449
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:51 schreef maartena het volgende:

Dan raad ik New Mexico aan.

New Mexico O+

In Albuquerque sneeuwt het elke winter wel en soms veel. In de herfst heb je een paar weken regenseizoen en dan plenst het ook.

Als je een wat minder grote en rijkere stad wil zou ik Santa Fe aanraden. Conservatie is er zeer belangrijk en het ziet er mooi en schoon uit. Daar zitten ook veel filmsterren en artiesten. De ene kant woestijn en de andere kant naaldbossen op de bergen. In de winter is het skigebied open en in de zomer mountainbiken in je korte broek. Het is een uurtje rijden vanaf Albuquerque.

Over anderhalve maand ben ik er weer en daarna een week LA. :)
reset
  donderdag 4 november 2010 @ 19:01:35 #163
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_88336221
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Klinkt heel erg goed zeg, New Mexico! Ik bedoelde met regen niet altijd zonneschijn, maar wel wat minder dan hier. :P
pi_88507242
Anders ga je toch naar de bergen in PA :D niks mis mee!
pi_88513817
Ik heb een jaar in Oregon gewoond, en de meeste tegen wie ik het zei, keken me raar aan omdat ze het de saaiste staat ooit vinden. Terwijl ze er nog nooit geweest zijn ook, en dat bleek. Oregon heeft echt de meest veelzijdige natuur in Amerika, alles vind je daar, bergen, kraters, strand, bossen, sneeuw, woestijn, duinen, alles. Portland is echt een super mooie stad, beetje mix tussen New York en Amsterdam qua uiterlijk en sfeer. Tuurlijk is het geen California (hoewel die buiten de steden ook tegenvalt) maar toch niet te missen. :Y
pi_88514999
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:51 schreef maartena het volgende:
Ben je rechts, en meer Republikeins, dan is New Mexico je keus.
Ze hebben er geen universiteit die in m'n straatje past, anders was het wat mij betreft idd New Mexico geworden.
pi_88608189
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ze hebben er geen universiteit die in m'n straatje past, anders was het wat mij betreft idd New Mexico geworden.
Ben je op zoek naar een positie in de VS?
Jesus saves but death prevails.
pi_88622914
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:07 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ben je op zoek naar een positie in de VS?
Yep.

Ik heb het hier in Japan nog steeds erg goed naar m'n zin, met ondertussen een lab met 1 master student en twee promovendi, en een 3e op komst. We hebben net een enorme stap in het onderzoek gemaakt, en volgend semester begin ik met lesgeven.

Het enige wat ik hier niet heb, is een omgeving en infrastructuur om oogonderzoek op proefpersonen te doen.

In het meest ideale geval blijf ik in de lente en herfst in Japan om het technische deel van het onderzoek te doen, en ga ik in de zomer en winter (nare periodes qua weer in Japan) naar de VS om daar dan het meer klinisch gerichte onderzoek te doen.

Verder is Japan niet echt een land om een huis met tuin en zwembad te kopen/hebben, iets wat mijn vriendin en ik toch wel erg graag zouden willen. Met de gunstige yen/dollar verhouding wordt het steeds eenvoudiger om een stulpje in de VS te kopen. Cash!
  vrijdag 12 november 2010 @ 05:31:41 #169
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88623023
En, aansluitend op de TT, aan welke staat zit je te denken?
pi_88623060
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 04:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Yep.

Ik heb het hier in Japan nog steeds erg goed naar m'n zin, met ondertussen een lab met 1 master student en twee promovendi, en een 3e op komst. We hebben net een enorme stap in het onderzoek gemaakt, en volgend semester begin ik met lesgeven.

Het enige wat ik hier niet heb, is een omgeving en infrastructuur om oogonderzoek op proefpersonen te doen.

In het meest ideale geval blijf ik in de lente en herfst in Japan om het technische deel van het onderzoek te doen, en ga ik in de zomer en winter (nare periodes qua weer in Japan) naar de VS om daar dan het meer klinisch gerichte onderzoek te doen.

Verder is Japan niet echt een land om een huis met tuin en zwembad te kopen/hebben, iets wat mijn vriendin en ik toch wel erg graag zouden willen. Met de gunstige yen/dollar verhouding wordt het steeds eenvoudiger om een stulpje in de VS te kopen. Cash!
Derde op komst? When are you due? :D Houston is best aardig en zal jou best bevallen, denk ik.
pi_88623124
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 05:45 schreef Shivo het volgende:

[..]

Derde op komst? When are you due? :D Houston is best aardig en zal jou best bevallen, denk ik.
Een oud-collega van me werkt in Houston (Rice, BME), maar ik heb het niet zo op grote steden met snelwegen. Het liefst ga ik op m'n fiets naar het werk.

Een ooginstituut, zoals SERI (Boston) of Bascom-Palmer (Miami), maar dan in een staat waar het warm en droog is, in een stadje met rond de 100.000 inwoners, zou het beste bij me passen.

Ik lees net dat er een instituut in San Francisco is gevestigd (niet echt een kleine stad, maar het is nog te overzien), maar nu ze daar een Democraat als Gouverneur hebben gekozen, is die staat helemaal een zinkend schip geworden. :P Ik blijf zoeken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 12-11-2010 06:19:26 ]
pi_88623332
Ik ga iedere dag op de fiets naar het werk. Ook veel Nederlanders hier in de buurt, er is zelfs een klompendansgroep. :+ het lijkt me lastig om je keuze te laten bepalen door de politiek, aangezien 90% van de grote steden ( inclusief die in TX) een Dem als mayor heeft. En als je ziet hoe Arnie en GW het deden kun je niet echt stellen dat CA met een Rep een goede keus was geweest. Arnie heeft bijvoorbeeld een heel groot gedeelte van het onderzoeksbudget aan stem cell onrzoek te geven, terwijl dat allemaal nog maar moet blijken te werken, en dus geen fantastische investering te noemen is.

[ Bericht 52% gewijzigd door Shivo op 12-11-2010 07:23:57 ]
  vrijdag 12 november 2010 @ 07:21:19 #173
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88623350
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 06:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

maar nu ze daar een Democraat als Gouverneur hebben gekozen, is die staat helemaal een zinkend schip geworden. :P Ik blijf zoeken.
Je bent net iets slimmer om te denken dat het alleen een links/rechts/dems/gop probleem is.
pi_88623393
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2010 07:21 schreef popolon het volgende:

[..]

Je bent net iets slimmer om te denken dat het alleen een links/rechts/dems/gop probleem is.
Ik heb jarenlang met veel plezier in een erg links stadje (Bloomington, IN) gewoond. Boston, ook erg links, vond ik minder plezierig om in te leven.

Wat betreft stem cells (Shivo) - ik ben het helemaal met je eens. Maar Gov Arnie was nou niet direct mijn favoriete Republikein. Eerder een RINO, en al helemaal geen (fiscaal) conservatief.
pi_88744707
Net wat foto's van Montana gezien, lijkt mij daar ook wel goed toeven :) Alleen jammer dat die naam zo verkracht is.
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 17:39:45 #176
45833 crew  Fogel
pi_88745026
Lyr: Nashville is klein, warm en droog, heeft een oogkliniek, en op loopafstand van de campus is vanalles te vinden qua apartementen. Huizen heb ik in de directe omgeving niet gezien, maar een 2-3 kilometer richting het zuiden schijnen er veel vrijstaande huizen te zijn, ook nog een prima loop/fietsafstand.
Je moet alleen wel tegen countrymuziek kunnen... het is overal :P

Maar om op de titel terug te komen, TN hoort wat mij betreft niet bij de aantrekkelijkste staten van de VS.
  maandag 15 november 2010 @ 17:47:30 #177
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88745336
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:31 schreef broodroostertje180 het volgende:
Net wat foto's van Montana gezien, lijkt mij daar ook wel goed toeven :) Alleen jammer dat die naam zo verkracht is.
Just living the American dream!
reset
  maandag 15 november 2010 @ 23:05:25 #178
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88762186
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 06:04 schreef Lyrebird het volgende:
Ik lees net dat er een instituut in San Francisco is gevestigd (niet echt een kleine stad, maar het is nog te overzien), maar nu ze daar een Democraat als Gouverneur hebben gekozen, is die staat helemaal een zinkend schip geworden. :P Ik blijf zoeken.
Jij lijkt me niet de persoon die bij voorbaat een persoon veroordeeld, alleen gebaseerd op de politieke partij waar hij bij aangesloten is....

Ik beoordeel mensen liever op daden. Verder lijkt het me onzinnig een staat (of land) te kiezen als de leiders over resp. 2 en 4 jaar weer herkozen worden. Ik bedoel, je loopt natuurlijk net zo'n goede kans dat je een staat gerund door een Republikein kiest om die reden, en vervolgens wordt over 2 jaar een Democraat verkozen.

Ik laat mijn woonlokatie niet beslissen door politiek in ieder geval.... zolang een land maar een redelijk stabiele democratie is.
-
pi_88991736
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2010 12:21 schreef broodroostertje180 het volgende:
http://www.opreisgids.nl/(...)al-naar-amerika.html
Oregon populair, toch hoor ik nergens over NL'ers die daar woonachtig zijn. Als ik de kans had 8-)
De street food carts zijn echt meesterlijk.
pi_89923706
GA GEWOON LEKKER NAAR MISSISSIPI
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:43:07 #181
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89936133
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:03 schreef JesseFiets het volgende:
GA GEWOON LEKKER NAAR MISSISSIPI
Waarom?
-
pi_90169580
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:43 schreef maartena het volgende:

[..]

Waarom?
Dat was sarcastisch bedoeld aangezien het een fucking gaare plek is om te zijn. Het is racistisch en dood daaro... Maja iedereen weet dat de enige vette staten van amerika california en new york zijn....
pi_90169897
Ik hoef geen vette staat. Ik wil een staat waar je goed kan wonen, waar mensen normaal zijn, geen criminaliteit is, aan zee, met een fatsoenlijk klimaat.
pi_90169964
In 2011 willen we weer een leuke trip maken van een paar weken. Misschien de Westkust van Amerika..?
  † In Memoriam † maandag 20 december 2010 @ 12:22:35 #185
230491 Zith
pls tip
pi_90170400
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:12 schreef Oksel het volgende:
In 2011 willen we weer een leuke trip maken van een paar weken. Misschien de Westkust van Amerika..?
Zeker weten :) Heb zelf eens deze geplanned voor na mn studie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_90170435
Wat Oksel zegt, dus :') California en New York hebben allang hun glans verloren, precies door de mensen die denken dat het 'vette' staten zijn. Zwaar overrated, dus. Is Oregon/Washington niet iets voor je, Oksel?
pi_90170504
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:22 schreef Zith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie trip..! :)
pi_90170569
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:23 schreef broodroostertje180 het volgende:
Wat Oksel zegt, dus :') California en New York hebben allang hun glans verloren, precies door de mensen die denken dat het 'vette' staten zijn. Zwaar overrated, dus. Is Oregon/Washington niet iets voor je, Oksel?
Geen idee, we zien het wel.. ;) Eerst eens kijken hoe en wat. We moeten nog trouwen, ben net mijn eigen bedrijf gestart in Nederland.. dus we zitten hier nog wel paar jaar.
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 12:31:58 #189
45833 crew  Fogel
pi_90170826
Washington en Vermont mijn favorieten.
  maandag 20 december 2010 @ 12:50:10 #190
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_90171577
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:22 schreef Zith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

SPOILER
Mooie trip. :)

Alleen ligt de Grand Canyon niet in Colorado?
reset
  maandag 20 december 2010 @ 15:41:35 #191
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_90180478
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:50 schreef Individual het volgende:
Mooie trip. :)

Alleen ligt de Grand Canyon niet in Colorado?
San Jose ligt ook een beetje verkeerd. :')

De Mojave Desert ligt toch nog echt in California, en niet waar de Grand Canyon hoort te zijn. :D
-
  maandag 20 december 2010 @ 15:49:22 #192
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_90181106
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:10 schreef Oksel het volgende:
geen criminaliteit is
Dan zit je in het verkeerde land. :P

In Washington en Oregon loopt het momenteel de spuigaten uit mbt tot Meth gebruikers.... diefstallen zijn een enorm probleem. Vroegah.... was Oregon nog zo'n slaperig staatje, maar dat is allang niet meer zo.
-
  maandag 20 december 2010 @ 19:01:33 #193
318704 lolikip
waarom lees je dit??
pi_90190732
san antonio,texas
kome dan
  woensdag 29 december 2010 @ 21:21:14 #194
288202 wesleycool
meer beunen dan scholing.
pi_90600856
(West-) Virginia (als je van wat avontuur en natuur in je leven houdt ;)
''een dag niet gebeund, is een dag niet geleefd''.
''De wereld is één groot gekkenhuis, en dit is het hoofdkantoor''.
pi_90614329
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:21 schreef wesleycool het volgende:
(West-) Virginia (als je van wat avontuur en natuur in je leven houdt ;)
Het klopt dat W-Virginia ontzettend mooi is qua natuur, maar persoonlijk zou het één van de laatste staten zijn waar ik zou willen wonen. En ik woon zelf in KY, niet een van de meest vooruitstrevende staten.
  zondag 2 januari 2011 @ 12:16:34 #196
288202 wesleycool
meer beunen dan scholing.
pi_90739672
het lijkt MIJ best wel grappig om een paar jaar in Nevada en Kentucky te wonen :) alleen de namen al he
''een dag niet gebeund, is een dag niet geleefd''.
''De wereld is één groot gekkenhuis, en dit is het hoofdkantoor''.
pi_90744207
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef o.us het volgende:
jaja, en dit dan? }) :W
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zondag 2 januari 2011 @ 16:56:16 #198
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_90750562
quote:
15s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:37 schreef rubje het volgende:

[..]

jaja, en dit dan? }) :W
Kolere, op een post van een maand of 8 geleden. :')
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 2 januari 2011 @ 20:53:05 #199
271876 copilco
Elvis is dead
pi_90762526
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2010 13:18 schreef Oksel het volgende:
Bedankt voor alle reacties.

En qua visum.. tja, dat is weer een ander verhaal, maar daar is het topic niet voor.
is daar een ander topic over?

Ben wel benieuwd
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
  zondag 2 januari 2011 @ 21:21:26 #200
271876 copilco
Elvis is dead
pi_90764767
Veel mensen zeggen hier New Mexico.
Ik kijk zelf de serie Breaking Bad, die zich afspeelt in Albuquerque, daar krijg ik echt het idee van dat het er ontzettend saai en heel bekrompen is.
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
pi_90824602
Alabama! :P
pi_91024446
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 04:56 schreef EnochRoot het volgende:
Alabama! :P
Qua klimaat trekt Alabama mij ook wel; qua mensen schijnt het toch wel wat achtergesteld en corrupt (good ol' boy netwerk) te zijn. Dan trekt het aangrenzende Noord Florida mij qua klimaat, natuur en mensen meer aan. Verder lijkt Texas mij een prima staat: warm, economisch vrij en sociaal redelijk vrij. Staten als Wyoming, SD, Montana en Idaho zijn wat betreft vrijheid en economie ook aantrekkelijk maar het is mij daar 's winters veel te koud!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:08:43 #203
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_91024548
Alabama lijkt me niet wat, benauwend weer in de zomer constant en je hebt 't gevoel dat je met je DeLorean DMC-12 een trip hebt gemaakt naar 1964.
pi_91027334
Een vriendin van mij trouwt binnenkort met een Amerikaan en ze gaan in Cincinnati, Ohio en heel dicht bij Kentucky wonen. Ze vindt het er helemaal geweldig omdat er genoeg te doen is en het geen superdrukke stad is en ze er dus gewoon rustig kunnen wonen. Dus ik ga binnenkort ook die kant op voor de bruiloft, ik ben benieuwd :)
  maandag 10 januari 2011 @ 16:10:17 #205
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_91118659
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 16:22 schreef broodroostertje180 het volgende:
Een vriendin van mij trouwt binnenkort met een Amerikaan en ze gaan in Cincinnati, Ohio en heel dicht bij Kentucky wonen. Ze vindt het er helemaal geweldig omdat er genoeg te doen is en het geen superdrukke stad is en ze er dus gewoon rustig kunnen wonen. Dus ik ga binnenkort ook die kant op voor de bruiloft, ik ben benieuwd :)
Het hangt nogal van de buurt af of je in in Cincy rustig kunt wonen ;)
pi_91122703
NEW YORK O+
Mijn helden: Mijn dochter Eline, Oprah Winfrey, Obama, Nederlandse hockeyploeg vrouwen.
Mijn favoriete TV programma's: DWDD, ATWT, Netwerk, Show Nieuws, VI.
Mijn favoriete shops: Hema, H&M shop online, Albert Heijn, IKEA.
pi_91145916
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:06 schreef beeer het volgende:

[..]

Qua klimaat trekt Alabama mij ook wel; qua mensen schijnt het toch wel wat achtergesteld en corrupt (good ol' boy netwerk) te zijn. Dan trekt het aangrenzende Noord Florida mij qua klimaat, natuur en mensen meer aan.
Laat ik je gelijk even uit de droom helpen. Behalve als je direct aan de kust zit, kan je ik toch echt niet Noord-Florida / Pan Handle aanraden. Voornamelijk veel 'deliverance' achtige dorpjes met heel veel confederate flags. :)
pi_91145951
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:08 schreef popolon het volgende:
Alabama lijkt me niet wat, benauwend weer in de zomer constant en je hebt 't gevoel dat je met je DeLorean DMC-12 een trip hebt gemaakt naar 1964.
Word tijd dat je eens langs komt! :P
  dinsdag 11 januari 2011 @ 02:51:20 #209
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91148222
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:08 schreef popolon het volgende:
dat je met je DeLorean DMC-12 een trip hebt gemaakt naar 1964.
Roads? Where we are going we don't need roads.....
-
  dinsdag 11 januari 2011 @ 04:42:20 #210
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_91148906
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:50 schreef EnochRoot het volgende:
[..]

Word tijd dat je eens langs komt! :P
Momentje, ik ben er zo. Ik neem wel wat sneeuw mee. :Y)
pi_91148910
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 04:42 schreef popolon het volgende:

[..]

Momentje, ik ben er zo. Ik neem wel wat sneeuw mee. :Y)
Neem ook wat sneeuwschuivers meer, we hebben er maar 3 voor de hele stad. :P
pi_91148985
Vooroordelen genoeg over Alabama, maar nadat ik deze filmpjes van een rocket scientist in Alabama had gezien (die de vooroordelen deels bevestigde) ben ik wel wat van mening veranderd. Best wel aangenaam wonen daar.

pi_91148994
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 05:33 schreef Lyrebird het volgende:
Vooroordelen genoeg over Alabama, maar nadat ik deze filmpjes van een rocket scientist in Alabama had gezien (die de vooroordelen deels bevestigde) ben ik wel wat van mening veranderd. Best wel aangenaam wonen daar.
Vergeet ook niet de (inmiddels) youtube klassiekers (Beide toevallig uit Huntsville...):

En vergeet Dale Peterson niet:
pi_91149095
Hehe, ik mag Dale Peterson wel.
pi_91822650
Het is natuurlijk wel een verschil of je ergens als toerist heengaat, of dat je er gaat wonen. Want dan spelen andere zaken een grotere rol. Ik woon in Atlanta, Georgia en ik geloof dat dat op dit moment toch wel voor mij de beste staat is om te wonen.

Voor mij spelen deze dingen mee:
- lekker weer (van februari tot november buiten kunnen zitten, al zijn juli en aug wel erg warm)
- genoeg werk (Atlanta is een van de snelstgroeiende steden van de VS en heeft een hele diverse economie)
- betaalbaar (woningen zijn ruim en voordelig in vergelijking met andere staten, kosten van levensonderhoud zijn ook een stuk lager; belastingen ed)
- - korte afstand tot NL en prima verbindingen (Atlanta is de drukste luchthaven van de VS en door de samenwerking tussen Delta en AirFrance-KLM prima verbindingen)
- geschiedenis (van de burgeroorlog tot "Gone With The Wind", tot MLK, er is hier een hoop gebeurd)
- cultuur (musea en theaters)
- natuur en strand zijn dichtbij
- ruimdenkend (hoewel het Zuiden zelf behoorlijk conservatief is, is Atlanta een behoorlijk progressieve stad)

Als toerist zul je misschien eerder naar bv de Grand Canyon gaan, maar uiteindelijk moet je ook ergens je geld verdienen.

Ik geloof dat ik als stad misschien liever in Washington DC zou wonen, maar omdat het daar zo duur is moet ik daar op dit moment teveel voor inleveren.
"Georgia On My Mind"
pi_91975836
Ik vind Californie en Nevada het prettigst om te verblijven.

Californie omdat je er eigenlijk alles hebt (sneeuw, strand en mooie natuur), Nevada omdat ik Las Vegas qua omgeving prettig vind om te wonen.
pi_91975957
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 02:26 schreef Cimarron het volgende:
Nevada omdat ik Las Vegas qua omgeving prettig vind om te wonen.
Leg uit alsjeblieft. De omgeving van Las Vegas is voor mij wel de laatste plaats om naar toe te verhuizen. Ik woon nog liever in Detroit.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 17:50:50 #219
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_91998384
North Carolina! Als het goed is woon ik er binnen afzienbare tijd.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 17:52:10 #220
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_91998451
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 02:36 schreef Greci het volgende:

[..]

Leg uit alsjeblieft. De omgeving van Las Vegas is voor mij wel de laatste plaats om naar toe te verhuizen. Ik woon nog liever in Detroit.
In de desert wonen lijkt mij ook wel wat, Nevada of Arizona. Heet maar niet vochtig.
pi_92008534
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:52 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

In de desert wonen lijkt mij ook wel wat, Nevada of Arizona. Heet maar niet vochtig.
Dat lijkt mij ook wel wat. Maar de Nevada omgeving heeft niet zo'n goede naam, omdat er veel crimineel volk woont. Phoenix heeft hetzelfde probleem. Lower class die aan de ellende van LA probeerden te ontsnappen zijn daar terecht gekomen, met alle gevolgen van dien.
pi_92011045
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 21:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook wel wat. Maar de Nevada omgeving heeft niet zo'n goede naam, omdat er veel crimineel volk woont. Phoenix heeft hetzelfde probleem. Lower class die aan de ellende van LA probeerden te ontsnappen zijn daar terecht gekomen, met alle gevolgen van dien.
In dat geval : Santa Fe. Zou mij te ver weg van alles zijn.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 21:54:57 #223
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92011878
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 21:41 schreef quirigua het volgende:

[..]

In dat geval : Santa Fe. Zou mij te ver weg van alles zijn.
Santa Fe O+

Maar inderdaad te ver van alles weg.

Phoenix.. tja.. ik zou niet graag wonen in een simcity zonder ziel. M'n nichtje woont in Scottsdale en zegt dat dat veel beter is. Verder Arizona is een prima staat.
reset
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:21:19 #224
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92013748
Scottsdale is prima, dat is de "dure" buurt van Phoenix zegmaar :)

Ik heb er wat familie wonen, dus ik kom er zo eens per jaar wel eens. Uurtje of 6 karren vanaf Orange County.
-
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:23:04 #225
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92013853
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 02:36 schreef Greci het volgende:
Oh nee. NEE, nee! Ik woon veel liever in Las Vegas dan.... :D

Detroit is wel zo'n doffe ellende.... en dan heb je ook nog eens de ultra-koude winters erbij.... Nee, dan toch echt liever Las Vegas, als ik perse tussen die twee moest kiezen.
-
pi_92042316
Die nepperij van Las Vegas vind ik juist doffe ellende. Dan heb ik liever een aftandse stad met nog een beetje historie.

Die winters zijn er inderdaad koud, maar ik heb ze liever dan de zomers in LV, waar je in 110's van AC naar AC gaat.
pi_92042547
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:21 schreef maartena het volgende:
Scottsdale is prima, dat is de "dure" buurt van Phoenix zegmaar :)

Ik heb er wat familie wonen, dus ik kom er zo eens per jaar wel eens. Uurtje of 6 karren vanaf Orange County.
Er zijn natuurlijk genoeg goede buurten in Phoenix (enorme stad trouwens; van oost naar west zit je meer dan een uur in de auto, zelfs als je op de snelweg rijdt).
pi_92044718
Er zijn in de VS zoveel mooie plekken om te wonen. Voorlopig blijft New England mijn persoonlijke favoriet, prachtige natuur, skieen in de winter, Boston is lekker Europees. Maar dat kun je ook zeggen van bijvoorbeeld Portland, Oregon, alleen heb je dan echte bergen in plaats van de heuvels in New England. Verder is Austin, TX, een erg leuke stad en lijkt me ook prima wonen. Geen skieen maar wel hill country.
pi_92048813
Ik vind New England ook mooi en Boston is inderdaad een leuke stad. Ik kom er vrij vaak omdat mijn schoonfamilie er woont. En ik zou er ook zo kunnen wonen, maar die winter.... Zo koud en zo lang, daar heb ik echt geen zin in.
"Georgia On My Mind"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')