Volgens mij is dat ook precies zo'n Barbie&Ken-ik-ben-fake-Staat.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef o.us het volgende:
Californië, heb daar twee weken gezeten met familie die daar woont. Prachtig daar!
Als je naar LA gaat wel jaquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:22 schreef Oksel het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook precies zo'n Barbie&Ken-ik-ben-fake-Staat.
True, maar TS wil natuurlijk ook wel werk kunnen vinden, dus ben je min of meer gebonden aan grote steden. Persoonlijk zou ik gaan voor de bergachtige streken in Oregon of Colerado, maar daar is het weer lastiger werk te vinden.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:25 schreef o.us het volgende:
[..]
Als je naar LA gaat wel jaCalifornie is meer dan LA, SF en Hollywood.
Is Ierland geen optie? Of Malta?quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:19 schreef Oksel het volgende:
Dus.. als we het over een land hebben waar de taal (Engels) goed is, het weer okay is.. dan blijft de States over.
Dan kun je de hele westkust meenemen in je vergelijkingen. Het zuidoosten kan ook nog leuk zijn, maar het noordoosten is 's winters waarschijnlijk te koud.quote:Kortom: Welke Staten zijn interessant om eens te gaan bekijken? Normaal weer, dus geen extremen (onder nul en boven de 40), normale mensen, en in de buurt van de zee?
Ierland heeft nog slechter weer dan UK en NL. (enig idee hoeveel sneeuw daar nu ligt bv?)quote:
Nee, ik ben niet recentelijk in Ierland geweest. Maar ik denk niet dat de hoeveelheid sneeuw nu representatief is. De gemiddelde dagtemperatuur in de winter is boven het vriespunt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:31 schreef Individual het volgende:
[..]
Ierland heeft nog slechter weer dan UK en NL. (enig idee hoeveel sneeuw daar nu ligt bv?)
quote:Als ik weer naar de US zou verhuizen zou ik weer zuid-west gaan.
Tja het weer is er iets slechter dan in NL: net iets kouder en natter dus als het NL weer 'okay' voor je is zal je ook zonder problemen in Ierland kunnen wonen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:42 schreef Light het volgende:
Nee, ik ben niet recentelijk in Ierland geweest. Maar ik denk niet dat de hoeveelheid sneeuw nu representatief is. De gemiddelde dagtemperatuur in de winter is boven het vriespunt.
daar is het weer minder dan in Duitslandquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:32 schreef ebke het volgende:
Ik denk dat Massachusets, of Connecticut wel wat voor jou is.
ik kreeg bijv. niet eens een visum om een project van 3 mnd te doen, terwijl ik in de VS voor een Amerikaans bedrijf werk. Ze vroegen me omdat het bedrijf lokaal niemand konden vinden en het visum werd geweigerd omdat een Amerikaan het moest doen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:16 schreef Zith het volgende:
Ik zou eerst eens kijken of je wel mag emigreren naar de USA. Volgens mij moet dat (uit mn duim) via 1) familie, 2) vanuit een bedrijf, 3) met eigen bedrijf/kapitaal van 1.5 miljoen. Of die loterij natuurlijkBedrijven die jou willen aannemen moeten eerst bewijzen dat ze niet eenzelfde persoon in de USA kunnen aannemen die hetzelfde werk kan doen..
Sales personen lijken mij niet te schaars in de USA
Is ook behoorlijk wat minder reistijd naar NL in vergelijking met de westkust, trouwens.quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:24 schreef Plastic_Power het volgende:
Je zou het eens in North Carolina kunnen proberen. Vlak bij de oceaan, bergen in buurt, geen al te extreem weer en in Charlotte en de Triangle (http://en.wikipedia.org/wiki/Research_Triangle) zijn er een hoop goeie werkgevers.
Hier meer: http://en.wikipedia.org/wiki/North_Carolina
quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:56 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Is ook behoorlijk wat minder reistijd naar NL in vergelijking met de westkust, trouwens.
Zegt iemand die vroeger elke avond gekluisterd aan de buis zat omquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:22 schreef Oksel het volgende:
Je hebt een punt wat betreft de directe vluchten. Wat je verder "vin" boeit me niet zo.quote:Op zaterdag 3 april 2010 15:02 schreef quirigua het volgende:
[..]
met overstap Atlanta, Washington DC of NYC duurt dat even lang als een direct flite naar de west kust ; en dan is de west kust wel ff anders, meer, mooier, relaxted - vin ik
Sneeuw waar? Ik heb sinds 28 januari nog geen liggende sneeuw gezien. Alleen dinsdag kort een natte sneeuw bui.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:31 schreef Individual het volgende:
[..]
Ierland heeft nog slechter weer dan UK en NL. (enig idee hoeveel sneeuw daar nu ligt bv?)
Als ik weer naar de US zou verhuizen zou ik weer zuid-west gaan.
oh, ik dacht altijd dat daar de wat welgesteldere mensen van amerika woonden zonder die zogenaamde barbie-en-ken-fakersquote:
In het noorden lag 30 cm sneeuw.quote:Op zaterdag 3 april 2010 16:39 schreef RPG het volgende:
[..]
Sneeuw waar? Ik heb sinds 28 januari nog geen liggende sneeuw gezien. Alleen dinsdag kort een natte sneeuw bui.
Wat let je?quote:Op maandag 5 april 2010 03:26 schreef Lyrebird het volgende:
Mijn favoriete staten, om in te wonen dan: Georgia en Colorado. Georgia vanwege de ruimte, het klimaat en de rijkdom. Colorado vanwege de natuur, het klimaat, skieen en de ruimte. Ik zou ook in beide staten een baan kunnen vinden.
Dat dusquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:32 schreef ebke het volgende:
Ik denk van niet:quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:32 schreef ebke het volgende:
quote:Normaal weer, dus geen extremen (onder nul en boven de 40)
Savannah, GA is iig echt prachtigquote:Op maandag 5 april 2010 03:26 schreef Lyrebird het volgende:
Mijn favoriete staten, om in te wonen dan: Georgia en Colorado. Georgia vanwege de ruimte, het klimaat en
Is het ook. Alleen in de winter te koud voor veel mensen.quote:Op maandag 5 april 2010 17:53 schreef Mestras het volgende:
Volgens mij is de regio bij het Michiganmeer (Chicago) ook erg mooi.
Dan moet je dus niet naar Massachusetts. Boston heeft (volgens Wikipedia) ruim 4 maanden sneeuw (en dan een serieus pak). Verder van de kust af is ook niet handig, dan wordt het alleen maar kouder in de winter.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:52 schreef Oksel het volgende:
Nouja, een weekje -10 of een weekje 40+ overleven we wel natuurlijk. Maar niet 4 maanden sneeuw. Dat is kut.
Boston is idd niet het meest aantrekkelijke oord als je niet van kou of sneeuw houdt. Ik ben in maart 2001 naar Boston verhuisd, en begin mei sneeuwde het nog (gelukkig bleef het niet liggen). Vervelend die sneeuw, maar nog vervelender voor een aantal van mijn nieuwe collega's, die zelf net vanuit Californie naar Massachusetts waren verhuisd. Die zaten met afgrijzen naar de sneeuw te kijken.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:00 schreef Light het volgende:
[..]
Dan moet je dus niet naar Massachusetts. Boston heeft (volgens Wikipedia) ruim 4 maanden sneeuw (en dan een serieus pak). Verder van de kust af is ook niet handig, dan wordt het alleen maar kouder in de winter.
Volgens mij is Nederland echt zo'n iedereen-rookt-wiet-en-vermoord-babies land.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:22 schreef Oksel het volgende:
nuff said.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Volgens mij is Nederland echt zo'n iedereen-rookt-wiet-en-vermoord-babies land.
Volgens mij is Duitsland echt zo'n iedereen-is-dik-en-draagt-lederhosen land.
Dat zijn zo'n beetje exact dezelfde statements. California is meer dan Beverly Hills & Newport Beach, net zoals Nederland meer is dan een coffeeshop in Amsterdam, en Duitsland meer is dan een Oktoberfest in Munchen.
California is ook 12 uur vliegen. En in de praktijk maakt 12 uur of 24 uur of zelfs slechts 8 uur ook niet zo ontzettend veel meer uit..... je bent sowieso een dag kwijt om van A naar B te komen, en op twee weken Nederland maken die extra 12 uur vliegen niet eens echt gek veel meer uit.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:19 schreef Oksel het volgende:
Probleem is.. Australie is gewoon 24fucking-uur vliegen!
Als je niet van KOUD houd, dan kom je qua VS automatisch terecht in alle staten die grenzen aan Mexico, de Golf van Mexico, en Florida. En in het noorden van al die staten kan het alsnog sneeuwen bij tijd en wijlen.quote:problemen: Het is er gewoon KOUD
Zuid Afrika heeft ook heerlijk weer.quote:Dus.. als we het over een land hebben waar de taal (Engels) goed is, het weer okay is.. dan blijft de States over.
Tja.... de meeste mensen die Amerika bezoeken hebben een puntenlijstje wat een beetje hierop lijkt:quote:Nu hadden we altijd een vervelend beeld van de gemiddelde Amerikaan. Luid, irritant en "fake". Nu hoorden we laatst verhalen van mensen die er gewoond hadden (Boston meen ik), en die spraken dit absoluut tegen. We zijn zelf alleen in Florida geweest, en dit is natuurlijk ook wel een beetje een barbie&ken-staat.
Toch heeft 'ie geen ongelijk: ik vind dat er wel degelijk een levensgroot verschil is tussen 8/12 uur vliegen of 24 uur!! 24 uur is echt een verschrikking voor de meeste mensen, en het probleem is dat je bij bestemmingen op 24 uur vliegafstand ook nog eens in een tijdzone terechtkomt die compleet omgekeerd is met wat je thuis gewend bent. Dat heb je met de VS niet: persoonlijk vind ik het heerlijk om rond elf uur te vertrekken, en rond zes uur aan te komen bijvoorbeeld. Je hebt dan nog de hele avond voor je en je kunt alvast rustig kennismaken met de plek waar je terechtgekomen bent.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:41 schreef maartena het volgende:
[..]
California is ook 12 uur vliegen. En in de praktijk maakt 12 uur of 24 uur of zelfs slechts 8 uur ook niet zo ontzettend veel meer uit..... je bent sowieso een dag kwijt om van A naar B te komen, en op twee weken Nederland maken die extra 12 uur vliegen niet eens echt gek veel meer uit.
Ben het met je eens dat 12 of 24 uur een enorm verschil maakt. Alleen bijvoorbeeld al qua prijs van de vliegtickets. Ik ben van plan om binnenkort familie in Australië op te zoeken, maar het is écht duur en dan ga je ook niet even een weekje. Als je emigreert naar Australië, is het voor familie een stuk lastiger om op bezoek te komen. Westkust van de VS is ook net weer wat lastiger dan de Oostkust denk ik.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:16 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Toch heeft 'ie geen ongelijk: ik vind dat er wel degelijk een levensgroot verschil is tussen 8/12 uur vliegen of 24 uur!! 24 uur is echt een verschrikking voor de meeste mensen, en het probleem is dat je bij bestemmingen op 24 uur vliegafstand ook nog eens in een tijdzone terechtkomt die compleet omgekeerd is met wat je thuis gewend bent. Dat heb je met de VS niet: persoonlijk vind ik het heerlijk om rond elf uur te vertrekken, en rond zes uur aan te komen bijvoorbeeld. Je hebt dan nog de hele avond voor je en je kunt alvast rustig kennismaken met de plek waar je terechtgekomen bent.
En bij 24 uur ben je niet slechts een dagdeel kwijt, maar een heel etmaal, plus de aanpassing aan het nieuwe dag- en nachtritme.
Voor de ontdekking van de VS kun je indd beter de toeristische trekpleisters uit je bezoeklijstje strepen, maar de Nationale Parken mag je naar mijn mening toch niet missen. De natuur is de States is toch wel dermate grandioos dat je dat niet aan je voorbij kunt laten gaan.
Een auto huren en het land in trekken, is wat mij betreft de ideaalste methode om te ontdekken waar je je in 1e instantie thuis zou kunnen voelen. En dat dan uitdiepen.
Ja tuurlijk. Ik was wat kort door de bocht, maar je hebt helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:45 schreef Schuifpui het volgende:
Volgens mij is het om als toerist te bepalen of het land je trekt best moeilijk. Ik heb zelf even in de VS gewoond voor een stage, maar zelfs na 6 maanden vind ik het nog moeilijk om te zeggen of ik nu echt in de VS wil wonen. Ik vraag me af of het nou zoveel gaat helpen om het land in te trekken. Uiteindelijk ga je toch veel dingen bekijken en met alleen mensen spreken kan je m.i. ook niet heel erg goed een beeld vormen. Als je het dan toch wil bepalen door een 'vakantie', dan moet je denk ik wat langer op eenzelfde plek blijven en inderdaad niet alleen toeristische dingen doen. Maar het is toch heel anders dan er echt wonen en werken.
Tja, ik ben nog nooit in Michigan ten noorden van Flint geweest..... maar in de driehoek Flint - Port Huron - Detroit, waar ik vanwege familie nog wel eens kom..... daar wil je niet dood gevonden worden.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:52 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Michigan! Mooie natuur , natuurlijk niet echt een zomerklimaat , maar het is daar gewoon het rauwe Amerika met z'n voordelen en nadelen en zonder al het hollywood gedoe....
Ja het zijn daar natuurlijk soms wel "ghost towns' vanwege de enorme leegloop , ten gevolge van de dalende winst die de auto en staal industrie maakt.... Criminaliteit ligt ook enorm hoog , maar ik heb Detroit altijd een soort van Gotham city gevonden .quote:Op maandag 3 mei 2010 19:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, ik ben nog nooit in Michigan ten noorden van Flint geweest..... maar in de driehoek Flint - Port Huron - Detroit, waar ik vanwege familie nog wel eens kom..... daar wil je niet dood gevonden worden.
Het Noorden van Michigan, waar popo woont, schijnt een heel stuk mooier te zijn.
Ik heb 3 maanden gewerkt aan die kant. Westen van Michigan. Best mooi, heel landelijk, deed me aan NL denken alleen dan wat uitgestrekter. En aan Lake Michigan is het heerlijk vertoeven hoor.quote:Op maandag 5 april 2010 17:53 schreef Mestras het volgende:
Volgens mij is de regio bij het Michiganmeer (Chicago) ook erg mooi.
Valt mee, in november bloeien de rozen nog.quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voldoende Nederlanders die dat de afgelopen 200 jaar ook dachten
Verder is het inderdaad mooi alleen heb je er wel van pak hem beet van november tot april winter, wel heb je nauwelijks herfst en lente
Is erg persoonlijk maar als je van wilde natuur (noorden), uitgestrekt heuvelachtige gebieden en kamperen houdt is het zeker een aanrader. Weinig glamour, dus niet naar MI als dat je ding is.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:26 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Michigan vind ik persoonlijk sowieso één van de mooiste staten van The USA , al dan niet de mooiste.
Ik lees dit nu pas...quote:Op donderdag 8 april 2010 06:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Boston is idd niet het meest aantrekkelijke oord als je niet van kou of sneeuw houdt. Ik ben in maart 2001 naar Boston verhuisd, en begin mei sneeuwde het nog (gelukkig bleef het niet liggen). Vervelend die sneeuw, maar nog vervelender voor een aantal van mijn nieuwe collega's, die zelf net vanuit Californie naar Massachusetts waren verhuisd. Die zaten met afgrijzen naar de sneeuw te kijken.
Maar half mei is het dan weer wel hoog zomer. Lente, dat kennen ze eigenlijk niet.
Nee, het heeft wel wat, zelfs echte winters. Dat geeft je een soort van Deadliest Catch gevoel. Best stoer! Maar na een paar maanden gaat de lol er toch wel van af.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 13:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik lees dit nu pas...
Hoe is het eigenlijk om zo veel sneeuw te hebben? Mij lijkt dat juist ook wel wat hebben, alleen echte winters en echte zomers. Of stel ik het me nou te romantisch voor?
Ah okee.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:15 schreef maartena het volgende:
Wat mij opvalt aan mensen die in dergelijke koude staten wonen is ongeveer dit:
November:![]()
Sneeuw!!
Januari:Sneeuw......
Maart:![]()
![]()
ALWEER Sneeuw!
Het is leuk rond de kerst, maar daarna begin je het een keer genoeg te vinden.
Copy that.quote:
Oregon lijkt mij ook relaxed. Leeg, mooie ruige natuur, meestal prima weer.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:06 schreef maartena het volgende:
Ik zou zelf trouwens best wel in Oregon willen wonen trouwens.
Ik denk 15 of zo maar lekker boeiendquote:Op maandag 9 augustus 2010 22:41 schreef Tiger_Woods het volgende:
Heb denk ik wel 23 staten van de 51 gezien...
Hoor hier niemand Hawaii zeggen: fantastisch - Amerika in de Aziatische Tropen...
??quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik denk 15 of zo maar lekker boeiend
Dat zal het inderdaad zijn, reizen doe ik niet aanquote:Op maandag 9 augustus 2010 22:56 schreef Tiger_Woods het volgende:
[..]
??
Het gaat hier om de vraag wat de aantrekkelijkste staten zijn.
Dan wil je toch meningen van mensen die er een paar gezien hebben en niet van Maradona die zijn straat nog niet uit is geweest...
Er zijn slechts 50 staten.quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:41 schreef Tiger_Woods het volgende:
Heb denk ik wel 23 staten van de 51 gezien...
Helemaal mee eens, en dan vooral Sacramento!quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef o.us het volgende:
Californië, heb daar twee weken gezeten met familie die daar woont. Prachtig daar!
50 + Puerto Rico + Washington DC + Guam + American Samoa + U.S. Virgin Islands + Noordelijke Marianen.....quote:
Zo denk ik er ook over. Het is minstens 6 uur vliegen naar de VS, en minstens 8 uur naar Japan, en nog een uurtje of 10 naar Australië.... je zit daar dus ECHT in de middle of nowhere, waar het "nowhere" dus een enorme hoeveelheid oceaan is. Even een lang weekendje weg kan bijna niet, of je moet het dan maar doen op 1 van de eilanden....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 07:58 schreef Lyrebird het volgende:
Hawaii is best aardig, maar vergeet niet dat je vastzit op een eiland. Zelfs als je op the Big Island zit, dan zit je nog steeds op een eiland waar je binnen de kortste keren alles gezien hebt, wat er valt te zien. Dan kun je van daaruit naar Maui en van Maui weer naar Molakai en zo, maar je directe omgeving is erg beperkt.
Een aantal collega's van me werken op Maui en the Big Island, en die vinden het best relaxed, daar niet van. Maar het is een veel gehoorde klacht, dat je er vast zit.
Ik heb zelf een aantal weken op Maui doorgebracht. Echt schitterend, prachtige natuur die binnen een paar km van woestijnlandschap naar jungle landschap verandert. Zo'n beetje alle klimaten zijn op Maui vertegenwoordigd.
Een jaar wonen? Zeker. Langer? Mwah.
Niet echt eigenlijk.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 04:30 schreef janmuldernl het volgende:
Mensen die voor langere tijd, lees: 5 maanden+ in de VS zijn geweest snappen vast wel wat ik bedoel.
Nee, ik herken dat niet, en heb er toch bijna 10 jaar gewoond.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 04:30 schreef janmuldernl het volgende:
Mensen die voor langere tijd, lees: 5 maanden+ in de VS zijn geweest snappen vast wel wat ik bedoel.
Yep. Ze kijken je zeker niet van de stoep af als je toevallig rond etenstijd komt, integendeel zelfs: Ze gooien de bbq nog even aan en gooien er nog wat extra steaks op.quote:Op zondag 29 augustus 2010 04:41 schreef Lyrebird het volgende:
Maar collega's die je uitnodigen om bij ze te komen eten, menen dat echt, en doen zoiets met plezier.
Het staat wel in de planning. Japan is echt een geweldig land, met erg vriendelijke mensen, een hele aparte en interessante cultuur en voor mij wat betreft werk erg veel mogelijkheden. Maar het weer valt eigenlijk altijd tegen, ik heb nog steeds moeite met de taal en echt behaaglijk wonen kun je er niet. Meer hier. Dus ik hoop tzt weer terug naar de VS te gaan. Het wordt dan waarschijnlijk Arizona of Florida.quote:Op zondag 29 augustus 2010 04:49 schreef popolon het volgende:
[..]
Yep. Ze kijken je zeker niet van de stoep af als je toevallig rond etenstijd komt, integendeel zelfs: Ze gooien de bbq nog even aan en gooien er nog wat extra steaks op.
Kom je nog ooit terug Lyre?
Klinkt mij in de oren als Australie.. daar is het net zo.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 04:30 schreef janmuldernl het volgende:
Mijn (Duitse) vriendin werkt in Honolulu, Oahu, Hawaii, heb dus hier nu ook op een touristen visum 5 maanden doorgebracht, ga over 4 weken weer naar huis. Godzijdank!
Ik ken alle bezwaren aangaande NL, en ja, ik ben eigenlijk ook echt een Amerikanofiel, maar zelfs het weer hier komt me nu mijn neus uit. Ik was hier ooit 8 jaar geleden en wilde dolgraag terug, maar als het hier nu regent ben ik al dolblij! Ik mis de kou juist, altijd mooi weer gaat gewoon (believe it or not!) vervelen. Herfst in NL, de afwisseling, de frisse Nederlandse lucht, de wolken, ongeevenaard!
Amerikanen zijn ook wel echt anders dan Europeanen. "Fake" vind ik een cliche, maar het is gewoon een ander slag volk. NL zijn zeikers, maar je hebt wel echt contact. What you see is what you get. In the USA niet. De overdreven HEY HOW ARE YOU DOING? GREAT! mentaliteit is leuk. In een winkel. Maar als je vrienden wil maken wil je ook wel eens een goed gesprek. Lastig uit te leggen. Mensen die voor langere tijd, lees: 5 maanden+ in de VS zijn geweest snappen vast wel wat ik bedoel. En dan heb ik het niet over studenten ofzo die hier ooit een "Time of my life" stukje studie hebben gedaan.
MIjn advies: blijf lekker in NL. Ik was van plan in de VS te gaan werken en wonen voor een paar jaar. Green Card lotterij etc. Maar: ben nu genezen van dat plan. Tuurlijk, de ruimte in de VS (heb in totaal gedurende roadtrips, studies en reizen meer dan 38 staten gezien) is geweldig, The National Parks, de mensen zijn in eerste instantie vriendelijker, etc etc. Maar veel slimmer is om gewoon af en toe een week of 4-12 te gaan reizen hiero. Dan heb je alle lusten, maar niet de lasten. Het gras is echt altijd groener bij de buren. Ik kijk wel eens "Ik Vertrek". En moet altijd enorm lachen om die naiviteit. Nou kan je ook met wat meer hersencellen de grens over, maar in principe is het gewoon geen goed plan.
NL rules! En ik zeg dit, ondanks dat ik een hekel heb aan: spits, drukke treinen, DWDD, m'n moeder, etc. Good luck! http://i.fokzine.net/s/wapper.gif
Met 14 jaar terug doel je op de 90s toch?quote:Op vrijdag 3 september 2010 00:05 schreef hansel54 het volgende:
Nederland is niet het Nederland meer van mijn jeugd en dat doet me verdriet.
Vroeger was alles altijd beter, dat is iets wat nooit veranderd. Dat hoor ik hier ook van Amerikanen, dat alles in de jaren 80 een stuk beter was en zo....quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:30 schreef Individual het volgende:
Het lijkt wel of iedereen nu bang is en daardoor conservatiever. De vrije blije Nederlandse 90s met Guldens en de oneindige lijkende Internet bubble zijn verleden tijd. Goede herinneringen, maar de tijd gaat door.
Vlieg naar Nederland en dan ben je al een heel eind in de goede richtingquote:Op vrijdag 3 september 2010 22:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Vroeger was alles altijd beter, dat is iets wat nooit veranderd. Dat hoor ik hier ook van Amerikanen, dat alles in de jaren 80 een stuk beter was en zo....
Tja, en de oudere generatie die in de jaren 80 leefde.... zei hetzelfde over de jaren 50, en hoe alles toen zoveel beter was.
"Vroeger was alles beter" is eigenlijk een gegeven. Maar als je nu een tijdmachine zou hebben, en even 20, 25 jaar terug in de tijd zou gaan..... dan zou het denk ik net zo goed tegenvallen.
Het is maar net waar je mee opgegroeid ben idd. Verandering is eng!quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Vroeger was alles altijd beter, dat is iets wat nooit veranderd. Dat hoor ik hier ook van Amerikanen, dat alles in de jaren 80 een stuk beter was en zo....
Heb je geen NL rekening meer?quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vlieg naar Nederland en dan ben je al een heel eind in de goede richting
Moet daar verdomme nog steeds met een stapel euros rondlopen, bij voorkeur munten, omdat ze "nergens" credit cards of internationale passen accepteren. Dat voelt voor mij als een tijdreisPlastic FTW!
Nee.quote:
Ik heb inderdaad ook een Eurorekening.... maar het blijft irritant. In veel steden hebben ze van die parkeermeters op de hoek, en die doen dan ALLEEN aan chipknip.... en die is natuurlijk standaard leeg.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:33 schreef Individual het volgende:
Dat is een drama als je in NL bv treinkaartjes wil kopen. NL doet niet aan credit cards idd.Hoewel waar ik woon nog steeds cheques worden gebruikt (nogal vorige eeuw) nemen ze gelukkig wel overal ook credit card aan.
Voor reisjes naar NL en om een Euro-rekening te hebben heb ik altijd mijn NL rekening aangehouden. Kost toch niet heel veel.
Ja inderdaad.... ik heb in Mei in twee weken vaker bij een geld-automaat gestaan met mijn Amerikaanse bankpasje dan de de 4 maanden van 2010 daarvoor in de VSquote:Op vrijdag 3 september 2010 22:49 schreef Fogel het volgende:
Vlieg naar Nederland en dan ben je al een heel eind in de goede richting
Moet daar verdomme nog steeds met een stapel euros rondlopen, bij voorkeur munten, omdat ze "nergens" credit cards of internationale passen accepteren. Dat voelt voor mij als een tijdreisPlastic FTW!
Creditcards zijn nou eenmaal niet waterdicht. Ik ben met je eens dat het soms wel even onhandig is maar, om maar wat te noemen, cyberfraude (creditcard fraude) is hier veel minder heftig.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja inderdaad.... ik heb in Mei in twee weken vaker bij een geld-automaat gestaan met mijn Amerikaanse bankpasje dan de de 4 maanden van 2010 daarvoor in de VS
Hier kun je zelfs bij de McDonalds met een Credit Card betalen.... en dan gebruik ik niet een echte Credit Card, maar gewoon een bankpas met MasterCard logo zodat het meteen van je bankrekening wordt afgeschreven.
En volgens mij doet de hele westerse wereld dat ook zo, BEHALVE Nederland.
Je kunt dan wel overal pinnen (kun je in de VS ook natuurlijk), maar daar heb je met buitenlandse passen weinig aan. Andersom ook niet, een Europese pinpas werkt ook niet om met pin te betalen in een Amerikaanse winkel, maar voor de meeste landen geen probleem.... WANT Mastercard of Visa logo op de bankpas.
En dan dat kromme iDeal.... heel de wereld doet aan Credit Cards, en alle kleine online ondernemertjes doen het heel succesvol met PayPal.... maar Nederland moet weer een EIGEN systeem ontwikkelen wat alleen Nederlanders kunnen gebruiken.
Maar goed, we raken een beetje off-topic....
Mijn Maestro pinpas kaart (Rabobank) werkte overal in de VS. Heb er een half jaar gewoond, en nooit gehad dat ik niet kon pinnen. Nederlanders zijn nogal bang voor creditcards, het wordt als iets aparts gezien en niet standaard.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja inderdaad.... ik heb in Mei in twee weken vaker bij een geld-automaat gestaan met mijn Amerikaanse bankpasje dan de de 4 maanden van 2010 daarvoor in de VS
Hier kun je zelfs bij de McDonalds met een Credit Card betalen.... en dan gebruik ik niet een echte Credit Card, maar gewoon een bankpas met MasterCard logo zodat het meteen van je bankrekening wordt afgeschreven.
En volgens mij doet de hele westerse wereld dat ook zo, BEHALVE Nederland.
Je kunt dan wel overal pinnen (kun je in de VS ook natuurlijk), maar daar heb je met buitenlandse passen weinig aan. Andersom ook niet, een Europese pinpas werkt ook niet om met pin te betalen in een Amerikaanse winkel, maar voor de meeste landen geen probleem.... WANT Mastercard of Visa logo op de bankpas.
En dan dat kromme iDeal.... heel de wereld doet aan Credit Cards, en alle kleine online ondernemertjes doen het heel succesvol met PayPal.... maar Nederland moet weer een EIGEN systeem ontwikkelen wat alleen Nederlanders kunnen gebruiken.
Maar goed, we raken een beetje off-topic....
Yep, die van mij ookquote:Op dinsdag 14 september 2010 14:19 schreef Schuifpui het volgende:
Mijn Maestro pinpas kaart (Rabobank) werkte overal in de VS. Heb er een half jaar gewoond, en nooit gehad dat ik niet kon pinnen. Nederlanders zijn nogal bang voor creditcards, het wordt als iets aparts gezien en niet standaard.
New Mexico is inderdaad een hele mooie staat!quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:58 schreef Individual het volgende:
Aantrekkelijkste staat van de States is New Mexico.![]()
Geen probleem hoor, vaak genoeg m'n boodschappen meegedaan, eigenlijk altijd zelfs. Cc heb ik meestal voor uiteten gaan gebruikt en wat grotere aankopen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep, die van mij ook
Alleen kun je niet met pin betalen in een winkel met een Rabopas.
Hoe bedoel je? Het is maar 12 uur rijden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:46 schreef maartena het volgende:
[..]
New Mexico is inderdaad een hele mooie staat!
Maar het is zo ver van zee.....
Klopt. Hoe verder je naar het noorden gaat hoe minder de woestijn wordt. De rijkste mensen wonen dan ook in het noorden (Santa Fe).quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:11 schreef Schuifpui het volgende:
Maar om even ontopic te blijven: NM is wel een mooie staat, maar ik zou daar echt niet willen wonen, veel te weinig te doen lijkt me. Voornamelijk veel woestijnachtig gebied.
Alaska.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:48 schreef DoimeN het volgende:
Om even de TT om te draaien: Wat zijn de achterlijkste/onaantrekkelijkste staten om in te wonen?
Dan moet ik zeker aan het midden denken? Kansas, Kentucky, Oklahoma etc?
CA is levensgroot harry,vertel dan waar je gezeten hebt? San Quitin of Alcatraz?quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef o.us het volgende:
Noord-Minnesota voldoet ook aan je eisen, afhankelijk van wat je met "gun-friendly" bedoelt. Er wordt volop gejaagd i.i.g. en het is alleen maar bos en meren.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat vestigen betreft:
Als het maar koel, gun-friendly, dunbevolkt en dichtbebost is. Idaho, Washington of Oregon lijken me wel aardig. Alaska lijkt me wel mooi, maar er zijn maar weinig wegen en de autocultuur is juist een van de dingen aan de VS die ik leuk vind. De wat landelijkere stukjes in New England spreken me ook wel aan.
Lijkt me ook wel lekker rustig, maar Minnesota is ook vrij plat volgens mij.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:53 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Noord-Minnesota voldoet ook aan je eisen, afhankelijk van wat je met "gun-friendly" bedoelt. Er wordt volop gejaagd i.i.g. en het is alleen maar bos en meren.
New Hampshire is dat ook wel. 80% bosquote:Op dinsdag 14 september 2010 17:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat vestigen betreft:
Als het maar koel, gun-friendly, dunbevolkt en dichtbebost is. Idaho, Washington of Oregon lijken me wel aardig. Alaska lijkt me wel mooi, maar er zijn maar weinig wegen en de autocultuur is juist een van de dingen aan de VS die ik leuk vind. De wat landelijkere stukjes in New England spreken me ook wel aan.
Boise, Idaho is een groeistad. Het heeft een goede universiteit (en universiteits sports teams) en heeft een groeiende technologie industrie... en door haar ligging kun je in Boise toch het "stadsgevoel" krijgen met alle faciliteiten die een stad te bieden heeft, en toch goedkoop een woning kopen, en binnen een uur totaal in de wildernis zitten van de bossen, waar inderdaad ook volop gejaagd mag worden.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:53 schreef Evil_Jur het volgende:
Driekwart 'national forest' toch?
Ben alleen benieuwd of daar veel werk te vinden is
Ik woon al ruim anderhalf jaar in KY en ik vind het absoluut geen onaantrekkelijk staat.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:48 schreef DoimeN het volgende:
Om even de TT om te draaien: Wat zijn de achterlijkste/onaantrekkelijkste staten om in te wonen?
Dan moet ik zeker aan het midden denken? Kansas, Kentucky, Oklahoma etc?
Soms wel. Ik kan gewoon bij Meijer (supermarkt) pinnen met mijn europas van de Rabo. Ook tanken lukt regelmatig. Maar vaak inderdaad niet.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep, die van mij ook
Alleen kun je niet met pin betalen in een winkel met een Rabopas.
Tja.... dat is ook weer relatief natuurlijk. Zo'n beetje de hele wereld - of nou ja, een groot deel van het westerse deel dan - heeft het gebruik van bankpasjes met een Mastercard of VISA logo geaccepteerd als algemeen betaalmiddel.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
Verder vind ik creditcards ontzettend handig maar het Amerikaanse systeem met cheques en debit- en creditcards is lang niet zo veilig als het Nederlandse bankpassensysteem. Vandaar dat ik, hoewel onhandiger, toch het NL systeem prefereer.
Alles met check (quote:Op maandag 27 september 2010 02:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Nederlanders zijn van oorsprong ook wat paranoide als het om geld gaat. Het hele "iDeal" gebeuren (wat buiten NL nergens gebruikt wordt) en de campagnes met "drie keer kloppen" mbt tot online betalen wijzen daar ook op. Men vertrouwd het allemaal niet, argwaan, etc.
Buiten Nederland Paypal en binnen Nederland iDeal. Ik vind het wel handig. Ja goed, het kan dus makkelijker maar ik vertrouw het systeem in de US gewoon niet.quote:Op maandag 27 september 2010 02:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja.... dat is ook weer relatief natuurlijk. Zo'n beetje de hele wereld - of nou ja, een groot deel van het westerse deel dan - heeft het gebruik van bankpasjes met een Mastercard of VISA logo geaccepteerd als algemeen betaalmiddel.
Alleen in Nederland zie je iemand naar de bar lopen in een restaurant om de rekening per PIN te betalen.... in alle landen om Nederland heen gaat dat dus gewoon via de Mastercard/VISA logo.
Nederlanders zijn van oorsprong ook wat paranoide als het om geld gaat. Het hele "iDeal" gebeuren (wat buiten NL nergens gebruikt wordt) en de campagnes met "drie keer kloppen" mbt tot online betalen wijzen daar ook op. Men vertrouwd het allemaal niet, argwaan, etc.
Als je nog een NL rekening hebt wel ja. Nu heb ik er eentje, maar daar staat nog hooguit een paar honderd euro op.... Als je geen NL rekening hebt is dat iDeal een regelrechte ramp. Het werkt dan gewoon niet.quote:Op maandag 27 september 2010 11:13 schreef Barcaconia het volgende:
Buiten Nederland Paypal en binnen Nederland iDeal. Ik vind het wel handig.
quote:Op maandag 27 september 2010 06:45 schreef Greci het volgende:
Alles met check () gaan betalen omdat je de ATM niet vertrouwd is niet paranoide wou je zeggen
Waarom zou ik een paycheck op iemand anders zijn naam mogen storten op mijn rekening?quote:Op maandag 27 september 2010 17:01 schreef wonderer het volgende:
Waarom zouden ze een probleem maken van iemand die geld komt STORTEN?
Internet op telefoon = direct overschrijvenquote:Op maandag 27 september 2010 18:53 schreef maartena het volgende:
Wat overigens wel weer handig is aan checks:
Vriend: "Hey ik kan goedkoop aan (noem iets hier) komen voor $45".
Jij: "Geen geld bij me, hier, ik schrijf je even een check".
Het is een hopeloos verouderd systeem. In de wereld van vandaag kan je per telefoon direct overschrijven en dan hoef je niet naar de bank. Sommige klanten betalen mij ook met cheques..quote:Op maandag 27 september 2010 18:53 schreef maartena het volgende:
Wat overigens wel weer handig is aan checks:
Vriend: "Hey ik kan goedkoop aan (noem iets hier) komen voor $45".
Jij: "Geen geld bij me, hier, ik schrijf je even een check".
Omdat de eigenaar van de rekening geld krijgt, niet verliest. Lijkt me toch een minder groot probleem dan andersomquote:Op maandag 27 september 2010 18:56 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Waarom zou ik een paycheck op iemand anders zijn naam mogen storten op mijn rekening?
Ik ben de eigenaar van een rekening en heb een check die, volgens de naam, niet voor mij bedoeld is. Dan lijkt het me veilig om als bank de check niet aan te nemen eerlijk gezegd...quote:Op maandag 27 september 2010 19:33 schreef wonderer het volgende:
[..]
Omdat de eigenaar van de rekening geld krijgt, niet verliest. Lijkt me toch een minder groot probleem dan andersom
En wie heeft er in godsnaam checks bij zich??
Dat ik jouw checks gebruik om mee te betalen en dat het dus van jouw rekening afgaat.quote:Op maandag 27 september 2010 19:42 schreef Barcaconia het volgende:
Hoe bedoel je op andermans naam uitschrijven?
Palin(g)!quote:Op maandag 27 september 2010 19:42 schreef popolon het volgende:
Alaska lijkt me ook wel 'interessant'.
Te geïsoleerd voor me....helemaal in de winter wanneer alleen de hoofdwegen tussen dorpen/plaatsen nog echt open worden gehouden, en de rest ingesneeuwd blijft.quote:Op maandag 27 september 2010 19:42 schreef popolon het volgende:
Alaska lijkt me ook wel 'interessant'.
Beetje vertekend beeld maar dat krijg je met zo'n groot land.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:37 schreef wonderer het volgende:
Handig artikel:
http://247wallst.com/2010(...)survey-of-all-fifty/
't Zijn ook niet de meest voor de hand liggende staten, vind ik... Maar aan de andere kant hoor je daar nooit wat over...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 02:27 schreef popolon het volgende:
[..]
Beetje vertekend beeld maar dat krijg je met zo'n groot land.
Oosten van MI is een puinhoop. 't Westen doet 't vrij aardig.
A Michigan success story -Can Detroit learn from Grand Rapids
http://www.mlive.com/artp(...)t_from_artprize.html
http://www.uschamber.com/bclc/sustainablecommunity
http://money.cnn.com/2010(...)ry.fortune/index.htm
http://www.huffingtonpost(...)_683872.html#s128338
Maar de klappen zijn duidelijk gevallen in MIchigan, da's wel duidelijk.
Michigan won WW2.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 02:29 schreef wonderer het volgende:
[..]
't Zijn ook niet de meest voor de hand liggende staten, vind ik... Maar aan de andere kant hoor je daar nooit wat over...
Ik bedoel de staten die bovenaan staan. Wyoming, Utah, Iowa... Daar hoor je nooit iets over in het nieuws enzo.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 02:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Michigan won WW2.En met de auto industrie was Detroit ooit groot.
Ik zie het liever terugkomen los van de auto industrie, en dat komt ooit.
Ik woon dus in de slechtst bestuurde staatquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:37 schreef wonderer het volgende:
Handig artikel:
http://247wallst.com/2010(...)survey-of-all-fifty/
Niet een te drukke omgeving, klimaat maakt me niet echt uit, als het niet veel regent. Middelgrote steden vind ik nog wel oké, maar ik heb liever de natuur bij me.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:19 schreef maartena het volgende:
Gtaboy:
Wat verwacht je van je woonomgeving? Klimaat (warm/koud/droog/nat), faciliteiten, infrastructuur, wel/geen toegang tot (middel)grote steden of liever een dorpje, multicultureel of monocultureel, aan zee of midden in het land, bossen en natuur of weilanden met koeien.....
Kortom: wat WIL je?
Dan raad ik New Mexico aan.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:16 schreef Gtaboy107 het volgende:
Niet een te drukke omgeving, klimaat maakt me niet echt uit, als het niet veel regent. Middelgrote steden vind ik nog wel oké, maar ik heb liever de natuur bij me.
New Mexicoquote:
Klinkt heel erg goed zeg, New Mexico! Ik bedoelde met regen niet altijd zonneschijn, maar wel wat minder dan hier.quote:
Ze hebben er geen universiteit die in m'n straatje past, anders was het wat mij betreft idd New Mexico geworden.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:51 schreef maartena het volgende:
Ben je rechts, en meer Republikeins, dan is New Mexico je keus.
Ben je op zoek naar een positie in de VS?quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ze hebben er geen universiteit die in m'n straatje past, anders was het wat mij betreft idd New Mexico geworden.
Yep.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:07 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ben je op zoek naar een positie in de VS?
Derde op komst? When are you due?quote:Op vrijdag 12 november 2010 04:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Yep.
Ik heb het hier in Japan nog steeds erg goed naar m'n zin, met ondertussen een lab met 1 master student en twee promovendi, en een 3e op komst. We hebben net een enorme stap in het onderzoek gemaakt, en volgend semester begin ik met lesgeven.
Het enige wat ik hier niet heb, is een omgeving en infrastructuur om oogonderzoek op proefpersonen te doen.
In het meest ideale geval blijf ik in de lente en herfst in Japan om het technische deel van het onderzoek te doen, en ga ik in de zomer en winter (nare periodes qua weer in Japan) naar de VS om daar dan het meer klinisch gerichte onderzoek te doen.
Verder is Japan niet echt een land om een huis met tuin en zwembad te kopen/hebben, iets wat mijn vriendin en ik toch wel erg graag zouden willen. Met de gunstige yen/dollar verhouding wordt het steeds eenvoudiger om een stulpje in de VS te kopen. Cash!
Een oud-collega van me werkt in Houston (Rice, BME), maar ik heb het niet zo op grote steden met snelwegen. Het liefst ga ik op m'n fiets naar het werk.quote:Op vrijdag 12 november 2010 05:45 schreef Shivo het volgende:
[..]
Derde op komst? When are you due?Houston is best aardig en zal jou best bevallen, denk ik.
Je bent net iets slimmer om te denken dat het alleen een links/rechts/dems/gop probleem is.quote:Op vrijdag 12 november 2010 06:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
maar nu ze daar een Democraat als Gouverneur hebben gekozen, is die staat helemaal een zinkend schip geworden.Ik blijf zoeken.
Ik heb jarenlang met veel plezier in een erg links stadje (Bloomington, IN) gewoond. Boston, ook erg links, vond ik minder plezierig om in te leven.quote:Op vrijdag 12 november 2010 07:21 schreef popolon het volgende:
[..]
Je bent net iets slimmer om te denken dat het alleen een links/rechts/dems/gop probleem is.
Just living the American dream!quote:Op maandag 15 november 2010 17:31 schreef broodroostertje180 het volgende:
Net wat foto's van Montana gezien, lijkt mij daar ook wel goed toevenAlleen jammer dat die naam zo verkracht is.
Jij lijkt me niet de persoon die bij voorbaat een persoon veroordeeld, alleen gebaseerd op de politieke partij waar hij bij aangesloten is....quote:Op vrijdag 12 november 2010 06:04 schreef Lyrebird het volgende:
Ik lees net dat er een instituut in San Francisco is gevestigd (niet echt een kleine stad, maar het is nog te overzien), maar nu ze daar een Democraat als Gouverneur hebben gekozen, is die staat helemaal een zinkend schip geworden.Ik blijf zoeken.
De street food carts zijn echt meesterlijk.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:21 schreef broodroostertje180 het volgende:
http://www.opreisgids.nl/(...)al-naar-amerika.html
Oregon populair, toch hoor ik nergens over NL'ers die daar woonachtig zijn. Als ik de kans had
Waarom?quote:
Dat was sarcastisch bedoeld aangezien het een fucking gaare plek is om te zijn. Het is racistisch en dood daaro... Maja iedereen weet dat de enige vette staten van amerika california en new york zijn....quote:
Zeker wetenquote:Op maandag 20 december 2010 12:12 schreef Oksel het volgende:
In 2011 willen we weer een leuke trip maken van een paar weken. Misschien de Westkust van Amerika..?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
quote:Op maandag 20 december 2010 12:22 schreef Zith het volgende:
[..]
Zeker wetenHeb zelf eens deze geplanned voor na mn studie:
[ afbeelding ]Mooie trip..!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geen idee, we zien het wel..quote:Op maandag 20 december 2010 12:23 schreef broodroostertje180 het volgende:
Wat Oksel zegt, dusCalifornia en New York hebben allang hun glans verloren, precies door de mensen die denken dat het 'vette' staten zijn. Zwaar overrated, dus. Is Oregon/Washington niet iets voor je, Oksel?
quote:Op maandag 20 december 2010 12:22 schreef Zith het volgende:
[..]
Zeker wetenHeb zelf eens deze geplanned voor na mn studie:
[ afbeelding ]Mooie trip.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen ligt de Grand Canyon niet in Colorado?reset
San Jose ligt ook een beetje verkeerd.quote:Op maandag 20 december 2010 12:50 schreef Individual het volgende:
Mooie trip.
Alleen ligt de Grand Canyon niet in Colorado?
Dan zit je in het verkeerde land.quote:
Het klopt dat W-Virginia ontzettend mooi is qua natuur, maar persoonlijk zou het één van de laatste staten zijn waar ik zou willen wonen. En ik woon zelf in KY, niet een van de meest vooruitstrevende staten.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:21 schreef wesleycool het volgende:
(West-) Virginia (als je van wat avontuur en natuur in je leven houdt
jaja, en dit dan?quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef o.us het volgende:
Kolere, op een post van een maand of 8 geleden.quote:
is daar een ander topic over?quote:Op maandag 5 april 2010 13:18 schreef Oksel het volgende:
Bedankt voor alle reacties.
En qua visum.. tja, dat is weer een ander verhaal, maar daar is het topic niet voor.
Qua klimaat trekt Alabama mij ook wel; qua mensen schijnt het toch wel wat achtergesteld en corrupt (good ol' boy netwerk) te zijn. Dan trekt het aangrenzende Noord Florida mij qua klimaat, natuur en mensen meer aan. Verder lijkt Texas mij een prima staat: warm, economisch vrij en sociaal redelijk vrij. Staten als Wyoming, SD, Montana en Idaho zijn wat betreft vrijheid en economie ook aantrekkelijk maar het is mij daar 's winters veel te koud!quote:
Het hangt nogal van de buurt af of je in in Cincy rustig kunt wonenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:22 schreef broodroostertje180 het volgende:
Een vriendin van mij trouwt binnenkort met een Amerikaan en ze gaan in Cincinnati, Ohio en heel dicht bij Kentucky wonen. Ze vindt het er helemaal geweldig omdat er genoeg te doen is en het geen superdrukke stad is en ze er dus gewoon rustig kunnen wonen. Dus ik ga binnenkort ook die kant op voor de bruiloft, ik ben benieuwd
Laat ik je gelijk even uit de droom helpen. Behalve als je direct aan de kust zit, kan je ik toch echt niet Noord-Florida / Pan Handle aanraden. Voornamelijk veel 'deliverance' achtige dorpjes met heel veel confederate flags.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:06 schreef beeer het volgende:
[..]
Qua klimaat trekt Alabama mij ook wel; qua mensen schijnt het toch wel wat achtergesteld en corrupt (good ol' boy netwerk) te zijn. Dan trekt het aangrenzende Noord Florida mij qua klimaat, natuur en mensen meer aan.
Word tijd dat je eens langs komt!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:08 schreef popolon het volgende:
Alabama lijkt me niet wat, benauwend weer in de zomer constant en je hebt 't gevoel dat je met je DeLorean DMC-12 een trip hebt gemaakt naar 1964.
Roads? Where we are going we don't need roads.....quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:08 schreef popolon het volgende:
dat je met je DeLorean DMC-12 een trip hebt gemaakt naar 1964.
Momentje, ik ben er zo. Ik neem wel wat sneeuw mee.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:50 schreef EnochRoot het volgende:
[..]
Word tijd dat je eens langs komt!
Neem ook wat sneeuwschuivers meer, we hebben er maar 3 voor de hele stad.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 04:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Momentje, ik ben er zo. Ik neem wel wat sneeuw mee.
Vergeet ook niet de (inmiddels) youtube klassiekers (Beide toevallig uit Huntsville...):quote:Op dinsdag 11 januari 2011 05:33 schreef Lyrebird het volgende:
Vooroordelen genoeg over Alabama, maar nadat ik deze filmpjes van een rocket scientist in Alabama had gezien (die de vooroordelen deels bevestigde) ben ik wel wat van mening veranderd. Best wel aangenaam wonen daar.
Leg uit alsjeblieft. De omgeving van Las Vegas is voor mij wel de laatste plaats om naar toe te verhuizen. Ik woon nog liever in Detroit.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:26 schreef Cimarron het volgende:
Nevada omdat ik Las Vegas qua omgeving prettig vind om te wonen.
In de desert wonen lijkt mij ook wel wat, Nevada of Arizona. Heet maar niet vochtig.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:36 schreef Greci het volgende:
[..]
Leg uit alsjeblieft. De omgeving van Las Vegas is voor mij wel de laatste plaats om naar toe te verhuizen. Ik woon nog liever in Detroit.
Dat lijkt mij ook wel wat. Maar de Nevada omgeving heeft niet zo'n goede naam, omdat er veel crimineel volk woont. Phoenix heeft hetzelfde probleem. Lower class die aan de ellende van LA probeerden te ontsnappen zijn daar terecht gekomen, met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:52 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
In de desert wonen lijkt mij ook wel wat, Nevada of Arizona. Heet maar niet vochtig.
In dat geval : Santa Fe. Zou mij te ver weg van alles zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook wel wat. Maar de Nevada omgeving heeft niet zo'n goede naam, omdat er veel crimineel volk woont. Phoenix heeft hetzelfde probleem. Lower class die aan de ellende van LA probeerden te ontsnappen zijn daar terecht gekomen, met alle gevolgen van dien.
Santa Fequote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:41 schreef quirigua het volgende:
[..]
In dat geval : Santa Fe. Zou mij te ver weg van alles zijn.
Oh nee. NEE, nee! Ik woon veel liever in Las Vegas dan....quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:36 schreef Greci het volgende:
Leg uit alsjeblieft. De omgeving van Las Vegas is voor mij wel de laatste plaats om naar toe te verhuizen. Ik woon nog liever in Detroit.
Er zijn natuurlijk genoeg goede buurten in Phoenix (enorme stad trouwens; van oost naar west zit je meer dan een uur in de auto, zelfs als je op de snelweg rijdt).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:21 schreef maartena het volgende:
Scottsdale is prima, dat is de "dure" buurt van Phoenix zegmaar
Ik heb er wat familie wonen, dus ik kom er zo eens per jaar wel eens. Uurtje of 6 karren vanaf Orange County.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |