In de VS bestaan alle betaalmiddelen, en worden ze allen volop gebruik.
De check.Het banksysteem van de VS draait nog volledig op de Check. Niet alleen wordt deze gebruikt bij de dagelijkse boodschappen, of het betalen van iemand voor een karweitje, je kunt zelfs al je rekeningen nog steeds ouderwets per post betalen met een check. Sterker nog, sommige kleinere banken (zoals de Union Bank waar ik tot voor kort bij bankierde) maken gebruik van checks bij het online bankieren! - Dus: Ik log aan, betaal mijn autoverzekering middels mijn bank website, bij de bank wordt vervolgens een check GEPRINT, en naar de autoverzekeraar gestuurd PER POST!

Daar komt het dan 2 dagen later aan, en wordt het verwerkt. De grotere banken zijn intussen allemaal naar meer elektronische methoden overgestapt.
De Credit Card Een van de meest gangbare methoden van betalen. Wordt in 95% van de winkels en restaurants geaccepteerd. Alleen kleinere tentjes en mobiele locaties (roach coach!) accepteren geen credit cards. Er zijn in de VS in principe 2 soorten Credit Cards.
1) De echte credit card, dus het type waar je aan het einde van de maand een rekening van krijgt. Betaal deze op tijd, want de interest rates (rente) die je betaald op zo'n kaart liggen vaak ziekelijk hoog.
2) De "Debit" card. Dit is meestal een kaart van een bank die dus aan een rekening gekoppeld zit, maar dan wel met een echt CC logo, ofwel Mastercard of Visa (doorgaans), en kan gebruikt worden als een credit card overal waar deze geaccepteerd wordt, met het grote verschil dat wat je koopt ook direct van je rekening geplunderd wordt.
Ikzelf bezit beiden, heb verschillende kaarten met verschillende limieten, maar gebruik doorgaans het meest gewoon mijn bankpas.
Het hebben en goed onderhouden van een Credit Card is enorm belangrijk voor je Credit score - een soort van puntenstelsel van de Amerikaanse variant van het BKR, die bijhoudt of je kredietwaardig bent. Betaal je je rekeningen niet op tijd of.....dan gaat je credit score omlaag.
Let op: Wanneer een winkel je vraagt om "Debit or Credit", dan wordt met "Debit" meestal pinnen bedoeld (zie hieronder) en met Credit kun je ook de "Debit" card van je bank gebruiken zolang er een MC of Visa logo op zit.... beetje verwarrend.
Pinnen - ook Debit.Naast de CC heb je net als in Nederland in vrijwel alle winkels gewoon de mogelijkheid om te pinnen. Dat werkt in principe hetzelfde als in Nederland, met het grootste verschil dat je echt ZELDEN tegen komt - wederom, meestal alleen hele kleine toko's - dat pinnen geld kost. In Nederland zie je nogal eens dat pinnen bijv. 20 eurocent kost of weet ik wat. Dat zie je hier dus nergens..... ik heb het in 1 toko gezien waar je broodjes kon halen, dat men een kwartje ($0.25) rekende voor bestellingen onder de $5.
Online betalenOnline kopen gaat voor 90% met een credit card, en de overige 10% - en dit is puur gegokt - met betaalmethoden zoals PayPal. Wederom kun je hier ook gewoon je bankpas gebruiken.
CASH!!Keiharde dollars. Poen. Doekoe. Bucks. Dough.
![]()
Dit legt zichzelf uit.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin