Nee.quote:
Ik heb inderdaad ook een Eurorekening.... maar het blijft irritant. In veel steden hebben ze van die parkeermeters op de hoek, en die doen dan ALLEEN aan chipknip.... en die is natuurlijk standaard leeg.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:33 schreef Individual het volgende:
Dat is een drama als je in NL bv treinkaartjes wil kopen. NL doet niet aan credit cards idd.Hoewel waar ik woon nog steeds cheques worden gebruikt (nogal vorige eeuw) nemen ze gelukkig wel overal ook credit card aan.
Voor reisjes naar NL en om een Euro-rekening te hebben heb ik altijd mijn NL rekening aangehouden. Kost toch niet heel veel.
Ja inderdaad.... ik heb in Mei in twee weken vaker bij een geld-automaat gestaan met mijn Amerikaanse bankpasje dan de de 4 maanden van 2010 daarvoor in de VSquote:Op vrijdag 3 september 2010 22:49 schreef Fogel het volgende:
Vlieg naar Nederland en dan ben je al een heel eind in de goede richting
Moet daar verdomme nog steeds met een stapel euros rondlopen, bij voorkeur munten, omdat ze "nergens" credit cards of internationale passen accepteren. Dat voelt voor mij als een tijdreisPlastic FTW!
Creditcards zijn nou eenmaal niet waterdicht. Ik ben met je eens dat het soms wel even onhandig is maar, om maar wat te noemen, cyberfraude (creditcard fraude) is hier veel minder heftig.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja inderdaad.... ik heb in Mei in twee weken vaker bij een geld-automaat gestaan met mijn Amerikaanse bankpasje dan de de 4 maanden van 2010 daarvoor in de VS
Hier kun je zelfs bij de McDonalds met een Credit Card betalen.... en dan gebruik ik niet een echte Credit Card, maar gewoon een bankpas met MasterCard logo zodat het meteen van je bankrekening wordt afgeschreven.
En volgens mij doet de hele westerse wereld dat ook zo, BEHALVE Nederland.
Je kunt dan wel overal pinnen (kun je in de VS ook natuurlijk), maar daar heb je met buitenlandse passen weinig aan. Andersom ook niet, een Europese pinpas werkt ook niet om met pin te betalen in een Amerikaanse winkel, maar voor de meeste landen geen probleem.... WANT Mastercard of Visa logo op de bankpas.
En dan dat kromme iDeal.... heel de wereld doet aan Credit Cards, en alle kleine online ondernemertjes doen het heel succesvol met PayPal.... maar Nederland moet weer een EIGEN systeem ontwikkelen wat alleen Nederlanders kunnen gebruiken.
Maar goed, we raken een beetje off-topic....
Mijn Maestro pinpas kaart (Rabobank) werkte overal in de VS. Heb er een half jaar gewoond, en nooit gehad dat ik niet kon pinnen. Nederlanders zijn nogal bang voor creditcards, het wordt als iets aparts gezien en niet standaard.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja inderdaad.... ik heb in Mei in twee weken vaker bij een geld-automaat gestaan met mijn Amerikaanse bankpasje dan de de 4 maanden van 2010 daarvoor in de VS
Hier kun je zelfs bij de McDonalds met een Credit Card betalen.... en dan gebruik ik niet een echte Credit Card, maar gewoon een bankpas met MasterCard logo zodat het meteen van je bankrekening wordt afgeschreven.
En volgens mij doet de hele westerse wereld dat ook zo, BEHALVE Nederland.
Je kunt dan wel overal pinnen (kun je in de VS ook natuurlijk), maar daar heb je met buitenlandse passen weinig aan. Andersom ook niet, een Europese pinpas werkt ook niet om met pin te betalen in een Amerikaanse winkel, maar voor de meeste landen geen probleem.... WANT Mastercard of Visa logo op de bankpas.
En dan dat kromme iDeal.... heel de wereld doet aan Credit Cards, en alle kleine online ondernemertjes doen het heel succesvol met PayPal.... maar Nederland moet weer een EIGEN systeem ontwikkelen wat alleen Nederlanders kunnen gebruiken.
Maar goed, we raken een beetje off-topic....
Yep, die van mij ookquote:Op dinsdag 14 september 2010 14:19 schreef Schuifpui het volgende:
Mijn Maestro pinpas kaart (Rabobank) werkte overal in de VS. Heb er een half jaar gewoond, en nooit gehad dat ik niet kon pinnen. Nederlanders zijn nogal bang voor creditcards, het wordt als iets aparts gezien en niet standaard.
New Mexico is inderdaad een hele mooie staat!quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:58 schreef Individual het volgende:
Aantrekkelijkste staat van de States is New Mexico.![]()
Geen probleem hoor, vaak genoeg m'n boodschappen meegedaan, eigenlijk altijd zelfs. Cc heb ik meestal voor uiteten gaan gebruikt en wat grotere aankopen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep, die van mij ook
Alleen kun je niet met pin betalen in een winkel met een Rabopas.
Hoe bedoel je? Het is maar 12 uur rijden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:46 schreef maartena het volgende:
[..]
New Mexico is inderdaad een hele mooie staat!
Maar het is zo ver van zee.....
Klopt. Hoe verder je naar het noorden gaat hoe minder de woestijn wordt. De rijkste mensen wonen dan ook in het noorden (Santa Fe).quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:11 schreef Schuifpui het volgende:
Maar om even ontopic te blijven: NM is wel een mooie staat, maar ik zou daar echt niet willen wonen, veel te weinig te doen lijkt me. Voornamelijk veel woestijnachtig gebied.
Alaska.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:48 schreef DoimeN het volgende:
Om even de TT om te draaien: Wat zijn de achterlijkste/onaantrekkelijkste staten om in te wonen?
Dan moet ik zeker aan het midden denken? Kansas, Kentucky, Oklahoma etc?
CA is levensgroot harry,vertel dan waar je gezeten hebt? San Quitin of Alcatraz?quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef o.us het volgende:
Californië, heb daar twee weken gezeten met familie die daar woont. Prachtig daar!
Noord-Minnesota voldoet ook aan je eisen, afhankelijk van wat je met "gun-friendly" bedoelt. Er wordt volop gejaagd i.i.g. en het is alleen maar bos en meren.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat vestigen betreft:
Als het maar koel, gun-friendly, dunbevolkt en dichtbebost is. Idaho, Washington of Oregon lijken me wel aardig. Alaska lijkt me wel mooi, maar er zijn maar weinig wegen en de autocultuur is juist een van de dingen aan de VS die ik leuk vind. De wat landelijkere stukjes in New England spreken me ook wel aan.
Lijkt me ook wel lekker rustig, maar Minnesota is ook vrij plat volgens mij.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:53 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Noord-Minnesota voldoet ook aan je eisen, afhankelijk van wat je met "gun-friendly" bedoelt. Er wordt volop gejaagd i.i.g. en het is alleen maar bos en meren.
New Hampshire is dat ook wel. 80% bosquote:Op dinsdag 14 september 2010 17:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat vestigen betreft:
Als het maar koel, gun-friendly, dunbevolkt en dichtbebost is. Idaho, Washington of Oregon lijken me wel aardig. Alaska lijkt me wel mooi, maar er zijn maar weinig wegen en de autocultuur is juist een van de dingen aan de VS die ik leuk vind. De wat landelijkere stukjes in New England spreken me ook wel aan.
Boise, Idaho is een groeistad. Het heeft een goede universiteit (en universiteits sports teams) en heeft een groeiende technologie industrie... en door haar ligging kun je in Boise toch het "stadsgevoel" krijgen met alle faciliteiten die een stad te bieden heeft, en toch goedkoop een woning kopen, en binnen een uur totaal in de wildernis zitten van de bossen, waar inderdaad ook volop gejaagd mag worden.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:53 schreef Evil_Jur het volgende:
Driekwart 'national forest' toch?
Ben alleen benieuwd of daar veel werk te vinden is
Ik woon al ruim anderhalf jaar in KY en ik vind het absoluut geen onaantrekkelijk staat.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:48 schreef DoimeN het volgende:
Om even de TT om te draaien: Wat zijn de achterlijkste/onaantrekkelijkste staten om in te wonen?
Dan moet ik zeker aan het midden denken? Kansas, Kentucky, Oklahoma etc?
Soms wel. Ik kan gewoon bij Meijer (supermarkt) pinnen met mijn europas van de Rabo. Ook tanken lukt regelmatig. Maar vaak inderdaad niet.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep, die van mij ook
Alleen kun je niet met pin betalen in een winkel met een Rabopas.
Tja.... dat is ook weer relatief natuurlijk. Zo'n beetje de hele wereld - of nou ja, een groot deel van het westerse deel dan - heeft het gebruik van bankpasjes met een Mastercard of VISA logo geaccepteerd als algemeen betaalmiddel.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
Verder vind ik creditcards ontzettend handig maar het Amerikaanse systeem met cheques en debit- en creditcards is lang niet zo veilig als het Nederlandse bankpassensysteem. Vandaar dat ik, hoewel onhandiger, toch het NL systeem prefereer.
Alles met check (quote:Op maandag 27 september 2010 02:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Nederlanders zijn van oorsprong ook wat paranoide als het om geld gaat. Het hele "iDeal" gebeuren (wat buiten NL nergens gebruikt wordt) en de campagnes met "drie keer kloppen" mbt tot online betalen wijzen daar ook op. Men vertrouwd het allemaal niet, argwaan, etc.
Buiten Nederland Paypal en binnen Nederland iDeal. Ik vind het wel handig. Ja goed, het kan dus makkelijker maar ik vertrouw het systeem in de US gewoon niet.quote:Op maandag 27 september 2010 02:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja.... dat is ook weer relatief natuurlijk. Zo'n beetje de hele wereld - of nou ja, een groot deel van het westerse deel dan - heeft het gebruik van bankpasjes met een Mastercard of VISA logo geaccepteerd als algemeen betaalmiddel.
Alleen in Nederland zie je iemand naar de bar lopen in een restaurant om de rekening per PIN te betalen.... in alle landen om Nederland heen gaat dat dus gewoon via de Mastercard/VISA logo.
Nederlanders zijn van oorsprong ook wat paranoide als het om geld gaat. Het hele "iDeal" gebeuren (wat buiten NL nergens gebruikt wordt) en de campagnes met "drie keer kloppen" mbt tot online betalen wijzen daar ook op. Men vertrouwd het allemaal niet, argwaan, etc.
Als je nog een NL rekening hebt wel ja. Nu heb ik er eentje, maar daar staat nog hooguit een paar honderd euro op.... Als je geen NL rekening hebt is dat iDeal een regelrechte ramp. Het werkt dan gewoon niet.quote:Op maandag 27 september 2010 11:13 schreef Barcaconia het volgende:
Buiten Nederland Paypal en binnen Nederland iDeal. Ik vind het wel handig.
quote:Op maandag 27 september 2010 06:45 schreef Greci het volgende:
Alles met check () gaan betalen omdat je de ATM niet vertrouwd is niet paranoide wou je zeggen
Waarom zou ik een paycheck op iemand anders zijn naam mogen storten op mijn rekening?quote:Op maandag 27 september 2010 17:01 schreef wonderer het volgende:
Waarom zouden ze een probleem maken van iemand die geld komt STORTEN?
Internet op telefoon = direct overschrijvenquote:Op maandag 27 september 2010 18:53 schreef maartena het volgende:
Wat overigens wel weer handig is aan checks:
Vriend: "Hey ik kan goedkoop aan (noem iets hier) komen voor $45".
Jij: "Geen geld bij me, hier, ik schrijf je even een check".
Het is een hopeloos verouderd systeem. In de wereld van vandaag kan je per telefoon direct overschrijven en dan hoef je niet naar de bank. Sommige klanten betalen mij ook met cheques..quote:Op maandag 27 september 2010 18:53 schreef maartena het volgende:
Wat overigens wel weer handig is aan checks:
Vriend: "Hey ik kan goedkoop aan (noem iets hier) komen voor $45".
Jij: "Geen geld bij me, hier, ik schrijf je even een check".
Omdat de eigenaar van de rekening geld krijgt, niet verliest. Lijkt me toch een minder groot probleem dan andersomquote:Op maandag 27 september 2010 18:56 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Waarom zou ik een paycheck op iemand anders zijn naam mogen storten op mijn rekening?
Ik ben de eigenaar van een rekening en heb een check die, volgens de naam, niet voor mij bedoeld is. Dan lijkt het me veilig om als bank de check niet aan te nemen eerlijk gezegd...quote:Op maandag 27 september 2010 19:33 schreef wonderer het volgende:
[..]
Omdat de eigenaar van de rekening geld krijgt, niet verliest. Lijkt me toch een minder groot probleem dan andersom
En wie heeft er in godsnaam checks bij zich??
Dat ik jouw checks gebruik om mee te betalen en dat het dus van jouw rekening afgaat.quote:Op maandag 27 september 2010 19:42 schreef Barcaconia het volgende:
Hoe bedoel je op andermans naam uitschrijven?
Palin(g)!quote:Op maandag 27 september 2010 19:42 schreef popolon het volgende:
Alaska lijkt me ook wel 'interessant'.
Te geïsoleerd voor me....helemaal in de winter wanneer alleen de hoofdwegen tussen dorpen/plaatsen nog echt open worden gehouden, en de rest ingesneeuwd blijft.quote:Op maandag 27 september 2010 19:42 schreef popolon het volgende:
Alaska lijkt me ook wel 'interessant'.
Beetje vertekend beeld maar dat krijg je met zo'n groot land.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:37 schreef wonderer het volgende:
Handig artikel:
http://247wallst.com/2010(...)survey-of-all-fifty/
't Zijn ook niet de meest voor de hand liggende staten, vind ik... Maar aan de andere kant hoor je daar nooit wat over...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 02:27 schreef popolon het volgende:
[..]
Beetje vertekend beeld maar dat krijg je met zo'n groot land.
Oosten van MI is een puinhoop. 't Westen doet 't vrij aardig.
A Michigan success story -Can Detroit learn from Grand Rapids
http://www.mlive.com/artp(...)t_from_artprize.html
http://www.uschamber.com/bclc/sustainablecommunity
http://money.cnn.com/2010(...)ry.fortune/index.htm
http://www.huffingtonpost(...)_683872.html#s128338
Maar de klappen zijn duidelijk gevallen in MIchigan, da's wel duidelijk.
Michigan won WW2.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 02:29 schreef wonderer het volgende:
[..]
't Zijn ook niet de meest voor de hand liggende staten, vind ik... Maar aan de andere kant hoor je daar nooit wat over...
Ik bedoel de staten die bovenaan staan. Wyoming, Utah, Iowa... Daar hoor je nooit iets over in het nieuws enzo.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 02:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Michigan won WW2.En met de auto industrie was Detroit ooit groot.
Ik zie het liever terugkomen los van de auto industrie, en dat komt ooit.
Ik woon dus in de slechtst bestuurde staatquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:37 schreef wonderer het volgende:
Handig artikel:
http://247wallst.com/2010(...)survey-of-all-fifty/
Niet een te drukke omgeving, klimaat maakt me niet echt uit, als het niet veel regent. Middelgrote steden vind ik nog wel oké, maar ik heb liever de natuur bij me.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:19 schreef maartena het volgende:
Gtaboy:
Wat verwacht je van je woonomgeving? Klimaat (warm/koud/droog/nat), faciliteiten, infrastructuur, wel/geen toegang tot (middel)grote steden of liever een dorpje, multicultureel of monocultureel, aan zee of midden in het land, bossen en natuur of weilanden met koeien.....
Kortom: wat WIL je?
Dan raad ik New Mexico aan.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:16 schreef Gtaboy107 het volgende:
Niet een te drukke omgeving, klimaat maakt me niet echt uit, als het niet veel regent. Middelgrote steden vind ik nog wel oké, maar ik heb liever de natuur bij me.
New Mexicoquote:
Klinkt heel erg goed zeg, New Mexico! Ik bedoelde met regen niet altijd zonneschijn, maar wel wat minder dan hier.quote:
Ze hebben er geen universiteit die in m'n straatje past, anders was het wat mij betreft idd New Mexico geworden.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:51 schreef maartena het volgende:
Ben je rechts, en meer Republikeins, dan is New Mexico je keus.
Ben je op zoek naar een positie in de VS?quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ze hebben er geen universiteit die in m'n straatje past, anders was het wat mij betreft idd New Mexico geworden.
Yep.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:07 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ben je op zoek naar een positie in de VS?
Derde op komst? When are you due?quote:Op vrijdag 12 november 2010 04:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Yep.
Ik heb het hier in Japan nog steeds erg goed naar m'n zin, met ondertussen een lab met 1 master student en twee promovendi, en een 3e op komst. We hebben net een enorme stap in het onderzoek gemaakt, en volgend semester begin ik met lesgeven.
Het enige wat ik hier niet heb, is een omgeving en infrastructuur om oogonderzoek op proefpersonen te doen.
In het meest ideale geval blijf ik in de lente en herfst in Japan om het technische deel van het onderzoek te doen, en ga ik in de zomer en winter (nare periodes qua weer in Japan) naar de VS om daar dan het meer klinisch gerichte onderzoek te doen.
Verder is Japan niet echt een land om een huis met tuin en zwembad te kopen/hebben, iets wat mijn vriendin en ik toch wel erg graag zouden willen. Met de gunstige yen/dollar verhouding wordt het steeds eenvoudiger om een stulpje in de VS te kopen. Cash!
Een oud-collega van me werkt in Houston (Rice, BME), maar ik heb het niet zo op grote steden met snelwegen. Het liefst ga ik op m'n fiets naar het werk.quote:Op vrijdag 12 november 2010 05:45 schreef Shivo het volgende:
[..]
Derde op komst? When are you due?Houston is best aardig en zal jou best bevallen, denk ik.
Je bent net iets slimmer om te denken dat het alleen een links/rechts/dems/gop probleem is.quote:Op vrijdag 12 november 2010 06:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
maar nu ze daar een Democraat als Gouverneur hebben gekozen, is die staat helemaal een zinkend schip geworden.Ik blijf zoeken.
Ik heb jarenlang met veel plezier in een erg links stadje (Bloomington, IN) gewoond. Boston, ook erg links, vond ik minder plezierig om in te leven.quote:Op vrijdag 12 november 2010 07:21 schreef popolon het volgende:
[..]
Je bent net iets slimmer om te denken dat het alleen een links/rechts/dems/gop probleem is.
Just living the American dream!quote:Op maandag 15 november 2010 17:31 schreef broodroostertje180 het volgende:
Net wat foto's van Montana gezien, lijkt mij daar ook wel goed toevenAlleen jammer dat die naam zo verkracht is.
Jij lijkt me niet de persoon die bij voorbaat een persoon veroordeeld, alleen gebaseerd op de politieke partij waar hij bij aangesloten is....quote:Op vrijdag 12 november 2010 06:04 schreef Lyrebird het volgende:
Ik lees net dat er een instituut in San Francisco is gevestigd (niet echt een kleine stad, maar het is nog te overzien), maar nu ze daar een Democraat als Gouverneur hebben gekozen, is die staat helemaal een zinkend schip geworden.Ik blijf zoeken.
De street food carts zijn echt meesterlijk.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:21 schreef broodroostertje180 het volgende:
http://www.opreisgids.nl/(...)al-naar-amerika.html
Oregon populair, toch hoor ik nergens over NL'ers die daar woonachtig zijn. Als ik de kans had
Waarom?quote:
Dat was sarcastisch bedoeld aangezien het een fucking gaare plek is om te zijn. Het is racistisch en dood daaro... Maja iedereen weet dat de enige vette staten van amerika california en new york zijn....quote:
Zeker wetenquote:Op maandag 20 december 2010 12:12 schreef Oksel het volgende:
In 2011 willen we weer een leuke trip maken van een paar weken. Misschien de Westkust van Amerika..?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
quote:Op maandag 20 december 2010 12:22 schreef Zith het volgende:
[..]
Zeker wetenHeb zelf eens deze geplanned voor na mn studie:
[ afbeelding ]Mooie trip..!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geen idee, we zien het wel..quote:Op maandag 20 december 2010 12:23 schreef broodroostertje180 het volgende:
Wat Oksel zegt, dusCalifornia en New York hebben allang hun glans verloren, precies door de mensen die denken dat het 'vette' staten zijn. Zwaar overrated, dus. Is Oregon/Washington niet iets voor je, Oksel?
quote:Op maandag 20 december 2010 12:22 schreef Zith het volgende:
[..]
Zeker wetenHeb zelf eens deze geplanned voor na mn studie:
[ afbeelding ]Mooie trip.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen ligt de Grand Canyon niet in Colorado?reset
San Jose ligt ook een beetje verkeerd.quote:Op maandag 20 december 2010 12:50 schreef Individual het volgende:
Mooie trip.
Alleen ligt de Grand Canyon niet in Colorado?
Dan zit je in het verkeerde land.quote:
Het klopt dat W-Virginia ontzettend mooi is qua natuur, maar persoonlijk zou het één van de laatste staten zijn waar ik zou willen wonen. En ik woon zelf in KY, niet een van de meest vooruitstrevende staten.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:21 schreef wesleycool het volgende:
(West-) Virginia (als je van wat avontuur en natuur in je leven houdt
jaja, en dit dan?quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef o.us het volgende:
Californië, heb daar twee weken gezeten met familie die daar woont. Prachtig daar!
Kolere, op een post van een maand of 8 geleden.quote:
is daar een ander topic over?quote:Op maandag 5 april 2010 13:18 schreef Oksel het volgende:
Bedankt voor alle reacties.
En qua visum.. tja, dat is weer een ander verhaal, maar daar is het topic niet voor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |