Nee.quote:
Ik heb inderdaad ook een Eurorekening.... maar het blijft irritant. In veel steden hebben ze van die parkeermeters op de hoek, en die doen dan ALLEEN aan chipknip.... en die is natuurlijk standaard leeg.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:33 schreef Individual het volgende:
Dat is een drama als je in NL bv treinkaartjes wil kopen. NL doet niet aan credit cards idd.Hoewel waar ik woon nog steeds cheques worden gebruikt (nogal vorige eeuw) nemen ze gelukkig wel overal ook credit card aan.
Voor reisjes naar NL en om een Euro-rekening te hebben heb ik altijd mijn NL rekening aangehouden. Kost toch niet heel veel.
Ja inderdaad.... ik heb in Mei in twee weken vaker bij een geld-automaat gestaan met mijn Amerikaanse bankpasje dan de de 4 maanden van 2010 daarvoor in de VSquote:Op vrijdag 3 september 2010 22:49 schreef Fogel het volgende:
Vlieg naar Nederland en dan ben je al een heel eind in de goede richting
Moet daar verdomme nog steeds met een stapel euros rondlopen, bij voorkeur munten, omdat ze "nergens" credit cards of internationale passen accepteren. Dat voelt voor mij als een tijdreisPlastic FTW!
Creditcards zijn nou eenmaal niet waterdicht. Ik ben met je eens dat het soms wel even onhandig is maar, om maar wat te noemen, cyberfraude (creditcard fraude) is hier veel minder heftig.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja inderdaad.... ik heb in Mei in twee weken vaker bij een geld-automaat gestaan met mijn Amerikaanse bankpasje dan de de 4 maanden van 2010 daarvoor in de VS
Hier kun je zelfs bij de McDonalds met een Credit Card betalen.... en dan gebruik ik niet een echte Credit Card, maar gewoon een bankpas met MasterCard logo zodat het meteen van je bankrekening wordt afgeschreven.
En volgens mij doet de hele westerse wereld dat ook zo, BEHALVE Nederland.
Je kunt dan wel overal pinnen (kun je in de VS ook natuurlijk), maar daar heb je met buitenlandse passen weinig aan. Andersom ook niet, een Europese pinpas werkt ook niet om met pin te betalen in een Amerikaanse winkel, maar voor de meeste landen geen probleem.... WANT Mastercard of Visa logo op de bankpas.
En dan dat kromme iDeal.... heel de wereld doet aan Credit Cards, en alle kleine online ondernemertjes doen het heel succesvol met PayPal.... maar Nederland moet weer een EIGEN systeem ontwikkelen wat alleen Nederlanders kunnen gebruiken.
Maar goed, we raken een beetje off-topic....
Mijn Maestro pinpas kaart (Rabobank) werkte overal in de VS. Heb er een half jaar gewoond, en nooit gehad dat ik niet kon pinnen. Nederlanders zijn nogal bang voor creditcards, het wordt als iets aparts gezien en niet standaard.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja inderdaad.... ik heb in Mei in twee weken vaker bij een geld-automaat gestaan met mijn Amerikaanse bankpasje dan de de 4 maanden van 2010 daarvoor in de VS
Hier kun je zelfs bij de McDonalds met een Credit Card betalen.... en dan gebruik ik niet een echte Credit Card, maar gewoon een bankpas met MasterCard logo zodat het meteen van je bankrekening wordt afgeschreven.
En volgens mij doet de hele westerse wereld dat ook zo, BEHALVE Nederland.
Je kunt dan wel overal pinnen (kun je in de VS ook natuurlijk), maar daar heb je met buitenlandse passen weinig aan. Andersom ook niet, een Europese pinpas werkt ook niet om met pin te betalen in een Amerikaanse winkel, maar voor de meeste landen geen probleem.... WANT Mastercard of Visa logo op de bankpas.
En dan dat kromme iDeal.... heel de wereld doet aan Credit Cards, en alle kleine online ondernemertjes doen het heel succesvol met PayPal.... maar Nederland moet weer een EIGEN systeem ontwikkelen wat alleen Nederlanders kunnen gebruiken.
Maar goed, we raken een beetje off-topic....
Yep, die van mij ookquote:Op dinsdag 14 september 2010 14:19 schreef Schuifpui het volgende:
Mijn Maestro pinpas kaart (Rabobank) werkte overal in de VS. Heb er een half jaar gewoond, en nooit gehad dat ik niet kon pinnen. Nederlanders zijn nogal bang voor creditcards, het wordt als iets aparts gezien en niet standaard.
New Mexico is inderdaad een hele mooie staat!quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:58 schreef Individual het volgende:
Aantrekkelijkste staat van de States is New Mexico.![]()
Geen probleem hoor, vaak genoeg m'n boodschappen meegedaan, eigenlijk altijd zelfs. Cc heb ik meestal voor uiteten gaan gebruikt en wat grotere aankopen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep, die van mij ook
Alleen kun je niet met pin betalen in een winkel met een Rabopas.
Hoe bedoel je? Het is maar 12 uur rijden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:46 schreef maartena het volgende:
[..]
New Mexico is inderdaad een hele mooie staat!
Maar het is zo ver van zee.....
Klopt. Hoe verder je naar het noorden gaat hoe minder de woestijn wordt. De rijkste mensen wonen dan ook in het noorden (Santa Fe).quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:11 schreef Schuifpui het volgende:
Maar om even ontopic te blijven: NM is wel een mooie staat, maar ik zou daar echt niet willen wonen, veel te weinig te doen lijkt me. Voornamelijk veel woestijnachtig gebied.
Alaska.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:48 schreef DoimeN het volgende:
Om even de TT om te draaien: Wat zijn de achterlijkste/onaantrekkelijkste staten om in te wonen?
Dan moet ik zeker aan het midden denken? Kansas, Kentucky, Oklahoma etc?
CA is levensgroot harry,vertel dan waar je gezeten hebt? San Quitin of Alcatraz?quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef o.us het volgende:
Californië, heb daar twee weken gezeten met familie die daar woont. Prachtig daar!
Noord-Minnesota voldoet ook aan je eisen, afhankelijk van wat je met "gun-friendly" bedoelt. Er wordt volop gejaagd i.i.g. en het is alleen maar bos en meren.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat vestigen betreft:
Als het maar koel, gun-friendly, dunbevolkt en dichtbebost is. Idaho, Washington of Oregon lijken me wel aardig. Alaska lijkt me wel mooi, maar er zijn maar weinig wegen en de autocultuur is juist een van de dingen aan de VS die ik leuk vind. De wat landelijkere stukjes in New England spreken me ook wel aan.
Lijkt me ook wel lekker rustig, maar Minnesota is ook vrij plat volgens mij.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:53 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Noord-Minnesota voldoet ook aan je eisen, afhankelijk van wat je met "gun-friendly" bedoelt. Er wordt volop gejaagd i.i.g. en het is alleen maar bos en meren.
New Hampshire is dat ook wel. 80% bosquote:Op dinsdag 14 september 2010 17:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat vestigen betreft:
Als het maar koel, gun-friendly, dunbevolkt en dichtbebost is. Idaho, Washington of Oregon lijken me wel aardig. Alaska lijkt me wel mooi, maar er zijn maar weinig wegen en de autocultuur is juist een van de dingen aan de VS die ik leuk vind. De wat landelijkere stukjes in New England spreken me ook wel aan.
Boise, Idaho is een groeistad. Het heeft een goede universiteit (en universiteits sports teams) en heeft een groeiende technologie industrie... en door haar ligging kun je in Boise toch het "stadsgevoel" krijgen met alle faciliteiten die een stad te bieden heeft, en toch goedkoop een woning kopen, en binnen een uur totaal in de wildernis zitten van de bossen, waar inderdaad ook volop gejaagd mag worden.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:53 schreef Evil_Jur het volgende:
Driekwart 'national forest' toch?
Ben alleen benieuwd of daar veel werk te vinden is
Ik woon al ruim anderhalf jaar in KY en ik vind het absoluut geen onaantrekkelijk staat.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:48 schreef DoimeN het volgende:
Om even de TT om te draaien: Wat zijn de achterlijkste/onaantrekkelijkste staten om in te wonen?
Dan moet ik zeker aan het midden denken? Kansas, Kentucky, Oklahoma etc?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |