abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 23:19:19 #101
45833 crew  Fogel
pi_86045283
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:17 schreef Individual het volgende:

[..]

Heb je geen NL rekening meer?
Nee.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:33:11 #102
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86045852
Dat is een drama als je in NL bv treinkaartjes wil kopen. NL doet niet aan credit cards idd. :{ Hoewel waar ik woon nog steeds cheques worden gebruikt (nogal vorige eeuw) nemen ze gelukkig wel overal ook credit card aan.

Voor reisjes naar NL en om een Euro-rekening te hebben heb ik altijd mijn NL rekening aangehouden. Kost toch niet heel veel.
reset
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:50:36 #103
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86046551
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:33 schreef Individual het volgende:
Dat is een drama als je in NL bv treinkaartjes wil kopen. NL doet niet aan credit cards idd. :{ Hoewel waar ik woon nog steeds cheques worden gebruikt (nogal vorige eeuw) nemen ze gelukkig wel overal ook credit card aan.

Voor reisjes naar NL en om een Euro-rekening te hebben heb ik altijd mijn NL rekening aangehouden. Kost toch niet heel veel.
Ik heb inderdaad ook een Eurorekening.... maar het blijft irritant. In veel steden hebben ze van die parkeermeters op de hoek, en die doen dan ALLEEN aan chipknip.... en die is natuurlijk standaard leeg.

En dan kom je er achter dat je je chipknip niet kunt vullen omdat je chip defect is.... Tja, nog nooit gebruikt natuurlijk, misschien beschadigd of gedeactiveerd, weet ik het? Anyways, ik mocht dus drie straten omlopen op zoek naar een automaat die nog MUNTEN accepteerde.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:57:45 #104
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86046847
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:49 schreef Fogel het volgende:
Vlieg naar Nederland en dan ben je al een heel eind in de goede richting :P
Moet daar verdomme nog steeds met een stapel euros rondlopen, bij voorkeur munten, omdat ze "nergens" credit cards of internationale passen accepteren. Dat voelt voor mij als een tijdreis ;) Plastic FTW!
Ja inderdaad.... ik heb in Mei in twee weken vaker bij een geld-automaat gestaan met mijn Amerikaanse bankpasje dan de de 4 maanden van 2010 daarvoor in de VS :D

Hier kun je zelfs bij de McDonalds met een Credit Card betalen.... en dan gebruik ik niet een echte Credit Card, maar gewoon een bankpas met MasterCard logo zodat het meteen van je bankrekening wordt afgeschreven.

En volgens mij doet de hele westerse wereld dat ook zo, BEHALVE Nederland.

Je kunt dan wel overal pinnen (kun je in de VS ook natuurlijk), maar daar heb je met buitenlandse passen weinig aan. Andersom ook niet, een Europese pinpas werkt ook niet om met pin te betalen in een Amerikaanse winkel, maar voor de meeste landen geen probleem.... WANT Mastercard of Visa logo op de bankpas. :D

En dan dat kromme iDeal.... heel de wereld doet aan Credit Cards, en alle kleine online ondernemertjes doen het heel succesvol met PayPal.... maar Nederland moet weer een EIGEN systeem ontwikkelen wat alleen Nederlanders kunnen gebruiken. :')

Maar goed, we raken een beetje off-topic....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 4 september 2010 @ 04:44:43 #105
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86052508
Yep, we gaan weer over naar 'de staten'. Beetje ontopic af en toe kan geen kwaad. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:58:43 #106
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_86420260
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja inderdaad.... ik heb in Mei in twee weken vaker bij een geld-automaat gestaan met mijn Amerikaanse bankpasje dan de de 4 maanden van 2010 daarvoor in de VS :D

Hier kun je zelfs bij de McDonalds met een Credit Card betalen.... en dan gebruik ik niet een echte Credit Card, maar gewoon een bankpas met MasterCard logo zodat het meteen van je bankrekening wordt afgeschreven.

Je kunt dan wel overal pinnen (kun je in de VS ook natuurlijk), maar daar heb je met buitenlandse passen weinig aan. Andersom ook niet, een Europese pinpas werkt ook niet om met pin te betalen in een Amerikaanse winkel, maar voor de meeste landen geen probleem.... WANT Mastercard of Visa logo op de bankpas. :D

En dan dat kromme iDeal.... heel de wereld doet aan Credit Cards, en alle kleine online ondernemertjes doen het heel succesvol met PayPal.... maar Nederland moet weer een EIGEN systeem ontwikkelen wat alleen Nederlanders kunnen gebruiken. :')

Creditcards zijn nou eenmaal niet waterdicht. Ik ben met je eens dat het soms wel even onhandig is maar, om maar wat te noemen, cyberfraude (creditcard fraude) is hier veel minder heftig.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_86421060
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Mijn Maestro pinpas kaart (Rabobank) werkte overal in de VS. Heb er een half jaar gewoond, en nooit gehad dat ik niet kon pinnen. Nederlanders zijn nogal bang voor creditcards, het wordt als iets aparts gezien en niet standaard.
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:58:15 #108
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86425020
Aantrekkelijkste staat van de States is New Mexico. *O*

Hier verder over geld: Geld, Banken en Betalingssystemen ;)
reset
pi_86425368
cit: Aantrekkelijkste staat van de States is New Mexico ?
California, de kust en de sierra (vind ik) ^O^
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:45:38 #110
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86427266
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:19 schreef Schuifpui het volgende:
Mijn Maestro pinpas kaart (Rabobank) werkte overal in de VS. Heb er een half jaar gewoond, en nooit gehad dat ik niet kon pinnen. Nederlanders zijn nogal bang voor creditcards, het wordt als iets aparts gezien en niet standaard.
Yep, die van mij ook :)

Alleen kun je niet met pin betalen in een winkel met een Rabopas.
-
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:46:35 #111
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86427297
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:58 schreef Individual het volgende:
Aantrekkelijkste staat van de States is New Mexico. *O*
New Mexico is inderdaad een hele mooie staat! _O_

Maar het is zo ver van zee..... ;(
-
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:48:37 #112
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_86427389
Om even de TT om te draaien: Wat zijn de achterlijkste/onaantrekkelijkste staten om in te wonen?

Dan moet ik zeker aan het midden denken? Kansas, Kentucky, Oklahoma etc?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_86428449
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Yep, die van mij ook :)

Alleen kun je niet met pin betalen in een winkel met een Rabopas.
Geen probleem hoor, vaak genoeg m'n boodschappen meegedaan, eigenlijk altijd zelfs. Cc heb ik meestal voor uiteten gaan gebruikt en wat grotere aankopen.

Maar om even ontopic te blijven: NM is wel een mooie staat, maar ik zou daar echt niet willen wonen, veel te weinig te doen lijkt me. Voornamelijk veel woestijnachtig gebied. :P
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:14:12 #114
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86428569
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:46 schreef maartena het volgende:

[..]

New Mexico is inderdaad een hele mooie staat! _O_

Maar het is zo ver van zee..... ;(
Hoe bedoel je? Het is maar 12 uur rijden. :P

NM omdat ik er gewoond heb en er familie heb wonen. Anders zou ik denken aan Maine (ook familie), NY State, Texas, Arizona, Nevada en natuurlijk California.

Is New Mexico a State? Some Americans Don't Know
reset
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:18:00 #115
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86428732
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:11 schreef Schuifpui het volgende:

Maar om even ontopic te blijven: NM is wel een mooie staat, maar ik zou daar echt niet willen wonen, veel te weinig te doen lijkt me. Voornamelijk veel woestijnachtig gebied. :P
Klopt. Hoe verder je naar het noorden gaat hoe minder de woestijn wordt. De rijkste mensen wonen dan ook in het noorden (Santa Fe).

Het is trouwens ook een van de armste en minst ontwikkelde staten..
reset
pi_86430013
Wat vestigen betreft:

Als het maar koel, gun-friendly, dunbevolkt en dichtbebost is. Idaho, Washington of Oregon lijken me wel aardig. Alaska lijkt me wel mooi, maar er zijn maar weinig wegen en de autocultuur is juist een van de dingen aan de VS die ik leuk vind. De wat landelijkere stukjes in New England spreken me ook wel aan.
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:44:38 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86432124
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:48 schreef DoimeN het volgende:
Om even de TT om te draaien: Wat zijn de achterlijkste/onaantrekkelijkste staten om in te wonen?

Alaska.

Veel te koud!!
-
pi_86457063
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef o.us het volgende:
Californië, heb daar twee weken gezeten met familie die daar woont. Prachtig daar! O+
CA is levensgroot harry,vertel dan waar je gezeten hebt? San Quitin of Alcatraz? }) *)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 15 september 2010 @ 15:53:59 #119
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_86463813
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat vestigen betreft:

Als het maar koel, gun-friendly, dunbevolkt en dichtbebost is. Idaho, Washington of Oregon lijken me wel aardig. Alaska lijkt me wel mooi, maar er zijn maar weinig wegen en de autocultuur is juist een van de dingen aan de VS die ik leuk vind. De wat landelijkere stukjes in New England spreken me ook wel aan.
Noord-Minnesota voldoet ook aan je eisen, afhankelijk van wat je met "gun-friendly" bedoelt. Er wordt volop gejaagd i.i.g. en het is alleen maar bos en meren.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_86464560
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:53 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Noord-Minnesota voldoet ook aan je eisen, afhankelijk van wat je met "gun-friendly" bedoelt. Er wordt volop gejaagd i.i.g. en het is alleen maar bos en meren.
Lijkt me ook wel lekker rustig, maar Minnesota is ook vrij plat volgens mij.
  woensdag 15 september 2010 @ 16:26:26 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86465074
Idaho is waar Evil Jur heen moet. :)
-
pi_86469898
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:26 schreef maartena het volgende:
Idaho is waar Evil Jur heen moet. :)
Driekwart 'national forest' toch?

Ben alleen benieuwd of daar veel werk te vinden is O-)
  woensdag 15 september 2010 @ 20:32:06 #123
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86473765
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat vestigen betreft:

New Hampshire is dat ook wel. 80% bos :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 15 september 2010 @ 21:03:44 #124
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86475138
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:53 schreef Evil_Jur het volgende:
Driekwart 'national forest' toch?

Ben alleen benieuwd of daar veel werk te vinden is O-)
Boise, Idaho is een groeistad. Het heeft een goede universiteit (en universiteits sports teams) en heeft een groeiende technologie industrie... en door haar ligging kun je in Boise toch het "stadsgevoel" krijgen met alle faciliteiten die een stad te bieden heeft, en toch goedkoop een woning kopen, en binnen een uur totaal in de wildernis zitten van de bossen, waar inderdaad ook volop gejaagd mag worden.

Het voldoet aan al je eisen: Dunbevolkt (buiten Boise), ontzettend veel bossen, een koud klimaat, en lakse vuurwapen wetten.... je kunt dus gemakkelijk een wapen kopen en bezitten.

Vanuit Boise kun je binnen 5 uur zitten in de mooiste natuur van de VS, en tevens de dunst bevolkte gebieden van de VS. Yellowstone park, de Rockies om te skieen, de bossen van Washington en Oregon, en als je toch wat meer glitter and glamour wil, kun je binnen een uurtje of 6 (of een uurtje vliegen) in Las Vegas zijn om achter de vrouwen aan te gaan. :P
-
pi_86476426
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:48 schreef DoimeN het volgende:

Ik woon al ruim anderhalf jaar in KY en ik vind het absoluut geen onaantrekkelijk staat.

Je hebt er inderdaad hillbillies wonen en mensen met een wat lager IQ, maar die heb je overal op de wereld. Central Kentucky heeft een ontzettend mooi landschap (rolling hills) en bovendien ook een sterke economie (Louisville, Lexington). Tevens zijn de mensen hier veel relaxter en hartelijker in tegenstelling tot de kusten van de VS. Daarbij komt ook nog dat je hier het echte "Small Town America" hebt, waar alle deuren nooit op slot zijn en de lokale politie iedereen bij naam kent. Sociale controle FTW naar mijn mening.

Ik zou dan echter nooit in Mississippi willen wonen, dat is echt bijna een derde wereld land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')