Ben jij mij ofzo?quote:Op donderdag 1 april 2010 14:50 schreef YourBuddy het volgende:
Morgen mijn laatste SE voor M&O.
Sta nu gemiddeld een 6,8.
Echt een rot vak, veeel te moeilijk..
PM eens.quote:Op donderdag 1 april 2010 17:42 schreef SeeNoEvil het volgende:
even een vraagje:
Als ik moeite heb met een bepaalde som, mag ik dan hier uitleg gaan vragen oid. Of moet dat in het huiswerktopic ?
jou of iemand anders?quote:
Gewoon hierquote:Op donderdag 1 april 2010 17:42 schreef SeeNoEvil het volgende:
even een vraagje:
Als ik moeite heb met een bepaalde som, mag ik dan hier uitleg gaan vragen oid. Of moet dat in het huiswerktopic ?
Vraag het in dit topic, misschien is het iets waar ik en/of andere mensen ook nog wat uitleg over kunnen gebruikenquote:Op donderdag 1 april 2010 17:42 schreef SeeNoEvil het volgende:
even een vraagje:
Doe maar gewoon hier..quote:Op donderdag 1 april 2010 17:42 schreef SeeNoEvil het volgende:
even een vraagje:
oke dan, nou ik heb vanmiddag de liqiditeitenbegroting nog maar eens doorgenomen en tot mijn verbazing begreep ik alles. Zometeen ga ik het financieringsplan doorspitten.quote:Op vrijdag 2 april 2010 07:08 schreef AE86_Trueno het volgende:
[..]
Doe maar gewoon hier..Dan hebben anderen er ook wat aan.
Gisteren M&O SE3 gehad, weer een verschrikkelijk proefwerk![]()
Op het examen van vorig jaar had ik nauwelijks gebruik gemaakt van die spiekbriefjes. Opzich wel handig als backup, maar de vraagstelling is gewoon anders. MIsschien kan je in het examen topic van vorig jaar nog wat kant en klare GR-spiekbriefjes vinden.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:51 schreef Jorian29 het volgende:
Kom maar op met die spiekbriefjes. Mijn leraar raadde ons gewoon aan onze GR helemaal vol te proppen met die zooi, het is (nog) niet verboden, dus vooral gebruik van maken
Waarom vond je ze minder moeilijk? Ik vooral, omdat er vaak opgaves waren, waar een aantal dingen van 2008 al berekend waren, maar van 2009 nog niet. Je kon dus controleren of je formule / stappenplan klopte en vervolgens die van 2009 maken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:33 schreef svenengels het volgende:
Vorig jaar HAVO examen gedaan, en ik vond M&O zeker niet moeilijker dan verwacht. Schoolexamens stond ik 6.5, maar voor CSE 7.6 gehaald.![]()
Dat was inderdaad erg fijn, als je niet wist hoe ze aan iets kwamen gewoon berekenen totdat je het getal had dat gegeven was van het voorgaande jaar, en dan gewoon de getallen in die formule veranderen naar het jaar dat je moest berekenen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:50 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Waarom vond je ze minder moeilijk? Ik vooral, omdat er vaak opgaves waren, waar een aantal dingen van 2008 al berekend waren, maar van 2009 nog niet. Je kon dus controleren of je formule / stappenplan klopte en vervolgens die van 2009 maken.
Nope je hebt het goede antwoordquote:Op zondag 9 mei 2010 18:15 schreef Etsu het volgende:
240x2,50 = 600 euro op 30 september 2009
600x1,005 = 603 euro op 31 oktober.
603 + 600 = 1203 euro op 31 oktober.
1203x1,005 = 1209,015 euro op 30 november
1209,015 + 600 = 1809,015 euro op 30 november
1809,015x1,005^2 = 1827,15 euro op 31 januari
1827,15 + 600 = 2427,15 euro op 31 januari
2427,15x1,005 = 2439,29 euro op 28 februari
2439,29 + 600 = 3039,29 euro op 28 februari
3039,29x1,005 = 3054,48 euro op 31 maart
3054,48 + 600 = 3654,48 euro op 31 maart
3654,48x1,005 = 3672,75 euro op 30 april
3672,75 + 600 = 4272,75 euro op 30 april
4272,75x1,005 = 4294,12 euro op 31 mei
4294,12 + 600 = 4894,12 euro op 31 mei
4894,12x1,005 = 4918,59 euro op 30 juni
Of reken ik nu wat doms?
Snap jij de manier waarop het gedaan is bij de uitwerkingen?quote:Op zondag 9 mei 2010 18:21 schreef Etsu het volgende:
Hahaha
Ja, ik weet het, maar zag niet direct een makkelijkere manier..
Wat een ontzettende lijst zeg, pff. heb je dit allemaal in je GR gezet? Maar wel ontzettend bedankt, ik ga em sowieso gebruikenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:33 schreef svenengels het volgende:
Vorig jaar HAVO examen gedaan, en ik vond M&O zeker niet moeilijker dan verwacht. Schoolexamens stond ik 6.5, maar voor CSE 7.6 gehaald.![]()
Ik heb de Notefolio aantekeningen die ik toen had gevonden, mocht iemand ze willen: http://www38.zippyshare.com/v/56305211/file.html
Super man, echt heel veelquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:33 schreef svenengels het volgende:
Ik heb de Notefolio aantekeningen die ik toen had gevonden, mocht iemand ze willen: http://www38.zippyshare.com/v/56305211/file.html
Die worden zwaar gerecycled, bedanktquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:33 schreef svenengels het volgende:
Ik heb het uitgepakt via winRar, maar het zijn nu allemaal losse bestandjes? weet iemand toevallig hoe ik dit in 1 notefolio kan stoppen?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:33 schreef svenengels het volgende:
Niet zo handig, stel, iets dat je nodig hebt staat helemaal onderaan. Dan ben je wel even bezig om naar onder te scrollen, want snel zijn die dingen niet.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:01 schreef SeeNoEvil het volgende:
[..]
Ik heb het uitgepakt via winRar, maar het zijn nu allemaal losse bestandjes? weet iemand toevallig hoe ik dit in 1 notefolio kan stoppen?
Hier nog een, weet iemand hoe je dat kan omzetten ofzo?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:41 schreef Michel. het volgende:
Kan iemand trouwens die notefolio bestanden omzetten naar een word bestand? Ik heb een casio..
Ja er staat wel bij wat voor het CE is, moet je maar ff kijken aan de zijkanten van de pagina's, daar staat wel bij of het CE of SE stof is.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:10 schreef Etsu het volgende:
Ik heb In Balans.. Echt een kutboek.
Staat er niet bij welke onderdelen SE en CE zijn?
Ja, weetik :pquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:43 schreef Lisa- het volgende:
[..]
Ja er staat wel bij wat voor het CE is, moet je maar ff kijken aan de zijkanten van de pagina's, daar staat wel bij of het CE of SE stof is.
Ik kan er niks over vinden..quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, weetik :p
Maar is dat niet zo bij Percent?
Ik weet niet of het bij Percent ook zo in de boeken staat als bij In Balans, maar je hebt toch In Balans? Vandaar dat ik je had gequote...quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, weetik :p
Maar is dat niet zo bij Percent?
Oh laat maar, ik zie net dat je antwoord gaf op iemand die Percent heeft:Pquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:59 schreef Lisa- het volgende:
[..]
Ik weet niet of het bij Percent ook zo in de boeken staat als bij In Balans, maar je hebt toch In Balans? Vandaar dat ik je had gequote...
Volgens mij staat daar bij die hoofdstukken of het CE of SE stof is tochquote:Op woensdag 26 mei 2010 19:40 schreef AE86_Trueno het volgende:
Nee ROC ter AA. Ik weet niet eens welke hoofdstukken we moeten kennen (In Balans), dat is ons nooit gezegd [ afbeelding ]
Van Huibje Stoffels neem ik aan?quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:09 schreef conobram het volgende:
Verdorie, ik ben Stichting & Vereniging kwijt. Wat zijn daar de belangrijkste onderwerpen van?
Yes, de boekjes van Huib natuurlijk. Bedankt, dit zal ik dan uit mijn samengevat boekje vissen. Straks maar eens beginnenquote:Op donderdag 27 mei 2010 19:10 schreef Jorian29 het volgende:
[..]
Van Huibje Stoffels neem ik aan?
In ieder geval hier de hoofdpuntjes
- De Rechtsvormen, je weet wel, BV, NV, V.o.f., Eenmanszaak enz.
- Leasen, Operationeel of Financieel
- Liquiditeits -balans/-begroting
- Overzicht+begroting ontvangsten en uitgaven
- Kasstelsel
- de staat van baten en lasten
- periodetoerekeningsstelsel (geen flauw idee wat dat is eerlijk gezegd)
Dit is misschien erg handig voor het leren![]()
klikkieklik
Van de Huib Stoffels boekjes moet je het volgende weten:quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:47 schreef Treces het volgende:
Welke "katernen" moeten we dan kennen? Welke onderwerpen zeg maar?
Thanks, hier heb ik wat aanquote:Op donderdag 27 mei 2010 19:31 schreef conobram het volgende:
Van de Huib Stoffels boekjes moet je het volgende weten:
[ afbeelding ]
Helaas heb ik die boekjes niet. Ik heb de methode Percent.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:31 schreef conobram het volgende:
[..]
Van de Huib Stoffels boekjes moet je het volgende weten:
[ afbeelding ]
Je mag je GR gewoon meenemen en dus gebruiken maar waar de neuk ga je Calc intersect gebruiken?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:11 schreef Treces het volgende:
Mag je bij het examen M&O rekenen met Calc Intersect (op je GR)? Wij mochten namelijk bij onze SE's geen GR gebruiken en onze M&O lerares heeft ook geen idee hoe een GR werkt.
http://www.examenbundel.nl/assets/geco/examenbundel/havo_examens_2009_I/CE_2009_HAVO_M&O_I.pdfquote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:12 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Je mag je GR gewoon meenemen en dus gebruiken maar waar de neuk ga je Calc intersect gebruiken?
Daar heb je geen intersect voor nodigquote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:17 schreef Treces het volgende:
[..]
http://www.examenbundel.nl/assets/geco/examenbundel/havo_examens_2009_I/CE_2009_HAVO_M&O_I.pdf
Vraag 15.
Met Calc Intersect kan het ook, en dat is een manier die er zowat in geramd is op mijn school. Maar toch bedankt!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daar heb je geen intersect voor nodig
X x 1,045^10 + X x 1,045^5 = 10 000
1,045^10 = 1,55296
1,045^5 = 1,24618
1,5296+1,24618 = 2,7991
2,7991X = 10 000
10 000 / 2,7991 = 3572,58 euro.
Welke opleiding ben je van plan om te gaan volgen dan?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:09 schreef Dr.Stinson het volgende:
Ik moet voor dit examen een 1.0 halen.(sta een 8,7 en heb volgens mij geen onvoldoendes)
Maar wil toch graag mijn beste vak ook graag met een heel goed cijfer afsluiten, mijn vervolgopleiding heeft ook veel met dit vak te maken.
Sportgezondheid en management.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:16 schreef Thien het volgende:
[..]
Welke opleiding ben je van plan om te gaan volgen dan?
En idd, krijg je er een formule kaart erbij?
is altijd welkom inderdaadquote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:25 schreef denniss93 het volgende:
heeft iemand ergens een word bestand met alle formules en berekeningen enzo? Dat zou erg handig voor mij zijn voor op de GR aangezien ik altijd al die formules door elkaar haal
Of heeft iemand een begrippenlijst? Heb daar bij economie ook veel aan gehad (thnx again Dr.Stinson)
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:07 schreef conobram het volgende:
Ik met een 5,2Ik moet dus een 5,8 halen
In samenvatting zit niks nuttigs, denk dat je beter de boeken en berekeningen kan nalopen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:42 schreef Jorian29 het volgende:
Ligt het nou aan mij of stelt dit examen geen reet voor? Samengevat doorbladerend kom ik dingen tegen waarvan ik denk, dit weet mijn zusje van 12 ook wel. Alleen die balansen en begrotingen zijn soms pittig, maar verder moet je gewoon logisch nadenken bij het woord.
Ik wel op SE.. Hoop het niet.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:46 schreef AE86_Trueno het volgende:
Denk het niet.. wij hebben dat nooit gehad.. [ afbeelding ]
heb ik ookquote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:29 schreef Etsu het volgende:
Als jullie zo in jullie boek doorbladeren hé, hebben jullie dan ook: what the hell is dit?Als ik zo alles doorblader, ben ik alles vergeten en heb geen idee wat de betekenissen inhouden, hoe het in elkaar zit etc.
wat je verwacht en wat er werkelijk is gebeurt?quote:Op zondag 30 mei 2010 10:57 schreef Etsu het volgende:
Wat is 't verschil tussen voorcalculatie en nacalculatie?
En hoe reken je dat uit?quote:Op zondag 30 mei 2010 11:26 schreef SeeNoEvil het volgende:
[..]
wat je verwacht en wat er werkelijk is gebeurt?
Ik ga zometeen laatste 2 boeken doorbladeren en in m'n GR stoppen, en dan ga ik aan examenbundel.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:34 schreef denniss93 het volgende:
Ga ik aan het boekje "Samengevat" en een examenbundel eigenlijk wel genoeg hebben om de stof goed te kennen voor morgen?
ik snap het ook niet hoorquote:Op zondag 30 mei 2010 11:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
En hoe reken je dat uit?Ik voel me serieus zo dom.
Het heeft me bij economie volgens mij wel geholpen.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ga zometeen laatste 2 boeken doorbladeren en in m'n GR stoppen, en dan ga ik aan examenbundel.
Samengevat vind ik zo nutteloos.
Ik heb wel een klein noteflio bestandje daarvoorquote:Op zondag 30 mei 2010 11:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
En hoe reken je dat uit?Ik voel me serieus zo dom.
quote:
waarom vindt je samengevat eigenlijk nutteloos?quote:Op zondag 30 mei 2010 11:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ga zometeen laatste 2 boeken doorbladeren en in m'n GR stoppen, en dan ga ik aan examenbundel.
Samengevat vind ik zo nutteloos.
quote:Op zondag 30 mei 2010 12:53 schreef Gaijin het volgende:
[..]
Voorcalculatorische nettowinst
Begrote afzet x verkoopprijs excl. btw= verwachte omzet.
Begrote afzet x kostprijs= - verwachte omzet tegen kostprijs= verwacht verkoopresultaat= begrote afzet x (verkoopprijs - kostprijs).
+verwachte overige opbrengsten. -/+ verwachte begrotingsafwijkingen = Voorcalculatorische NW.
Nacalculatorische NW.
Verwacht verkoopresultaat= begrote afzet x(verwachte verkoopprijs excl.btw- Voorcalc. kostprijs)
Werkelijk verkoopresultaat= werkelijke afzet x(werkelijke verkoopprijs exlc. btw - voorcalc. kostprijs)
Resultaat= Toegestaan - Werkelijk
Toegestane kosten= gerealiseerde afzet x verwachte (kostprijs, overhead etc.)
Mijn dank is groot.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:53 schreef Gaijin het volgende:
[..]
Voorcalculatorische nettowinst
Begrote afzet x verkoopprijs excl. btw= verwachte omzet.
Begrote afzet x kostprijs= - verwachte omzet tegen kostprijs= verwacht verkoopresultaat= begrote afzet x (verkoopprijs - kostprijs).
+verwachte overige opbrengsten. -/+ verwachte begrotingsafwijkingen = Voorcalculatorische NW.
Nacalculatorische NW.
Verwacht verkoopresultaat= begrote afzet x(verwachte verkoopprijs excl.btw- Voorcalc. kostprijs)
Werkelijk verkoopresultaat= werkelijke afzet x(werkelijke verkoopprijs exlc. btw - voorcalc. kostprijs)
Resultaat= Toegestaan - Werkelijk
Toegestane kosten= gerealiseerde afzet x verwachte (kostprijs, overhead etc.)
ehh.. ik heb geen idee waar je het over hebt met "plus of min doen". Wat wil je plus of min doen?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:16 schreef Etsu het volgende:
Nee.Snap ik ook geen reet van.
Ook niet van baten en lasten, wanneer moet je plus of min doen?
en dan geef je het notefolio bestandje ook aan ons toch?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:29 schreef conobram het volgende:
Straks ook maar eens beginnen met mijn GR vol te gooien, dat wordt nog een hele klus
oh dat. nee daar snap ik ook niks vanquote:Op zondag 30 mei 2010 13:28 schreef Etsu het volgende:
Nou, in Staat van Baten en Lasten moet je dus contributies enzo doen toch?
Dan krijg je gegevens, en moet je dus plus of min doen enzo en dan nieuwe staat van baten en lasten maken.
Dat heb ik nooit gesnapt.
Nee.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:21 schreef WJE11 het volgende:
Leren jullie btw de hele beurs? Dus alles erop en eraan, vind het een beetje onzin en heb het ook nooit op SE gehad.
Nee. In de syllabus staat wel:quote:Op zondag 30 mei 2010 14:21 schreef WJE11 het volgende:
Leren jullie btw de hele beurs? Dus alles erop en eraan, vind het een beetje onzin en heb het ook nooit op SE gehad.
quote:Op zondag 30 mei 2010 14:38 schreef Gaijin het volgende:
Hoe weet je nou wanneer iets op een liquiditeitsbegroting moet of op een resultatenbegroting?
Dat is niet zo moeilijk toch?quote:Op zondag 30 mei 2010 14:26 schreef AE86_Trueno het volgende:
[..]
Nee. In de syllabus staat wel:
9.4 de werking van de effectenbeurs beschrijven.
9.8 de begrippen aandelenvermogen, geplaatst aandelenvermogen, nominale waarde van een
aandeel, emissiekoers van een aandeel, beurskoers per aandeel en dividend per aandeel
Bij een liquiditeitsbegroting wordt een overzicht van de verwachte ontvangsten en de verwachte uitgaven per kas en bank gegeven. Bij een resultatenrekening (winst- en verliesrekening) wordt een overzicht van de opbrengsten en kosten van een onderneming gegeven.quote:
Ik vind van nietquote:
Kijk even op pagina 2 of 3, iemand heeft daar een stuk of 40 bestandjes gepostquote:Op zondag 30 mei 2010 13:30 schreef denniss93 het volgende:
[..]
en dan geef je het notefolio bestandje ook aan ons toch?
Bij een liquiditeitsbegroting gaat het er hier puur om hoeveel geld er in en uit het bedrijf gaat. Hier hou je dus geen rekening met permanentie. Je zet de bedragen die er in of uit gaan gewoon bij de bijbehorende kwartalen. -> ontvangsten en uitgavenquote:Op zondag 30 mei 2010 14:38 schreef Gaijin het volgende:
Hoe weet je nou wanneer iets op een liquiditeitsbegroting moet of op een resultatenbegroting?
Ja EV, want herwaarderingsreserve hoort sowieso bij het EV.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:32 schreef EchoAlpha het volgende:
Over de herwaarderingsreserve
Stel de waarde van je gebouw neemt af en je hebt 0 herwaarderingsreserve, waar gaat dit bedrag dan van af?
Ik zelf gok op eigen vermogen maar ik weet het niet zeker
Ja heb net iets verder gelezen in m'n boek..Ik zie hetquote:Op zondag 30 mei 2010 15:42 schreef Balenciaga. het volgende:
[..]
Ja EV, want herwaarderingsreserve hoort sowieso bij het EV.
Ik ken het ook niet hoor, het is toch vooral toepassen en inzicht op het examen.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:32 schreef denniss93 het volgende:
ik heb ook geen zin meer maar weet nog niet 100% zeker of ik het kendus ik ga nog maar even door...
Uitsluitend op liquiditeitsbegroting:quote:Op zondag 30 mei 2010 14:38 schreef Gaijin het volgende:
hehe. het is ondertussen al bijna 3 uur later en ben nog steeds bezigquote:Op zondag 30 mei 2010 17:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ken het ook niet hoor, het is toch vooral toepassen en inzicht op het examen.
Dus ik zou niet téveel moeite in steken..
thnx heldquote:Op zondag 30 mei 2010 16:53 schreef Gaijin het volgende:
Heb in een Word bestand bijna al mijn noteflio bestandjes gezet:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-TRS784FGKQVF.doc
weetje. ik lees nog ff de laatste 30 blz van samengevat uit (voor de 4e keer aan et doorlezenquote:
waarom doet die link het niet bij mijquote:Op zondag 30 mei 2010 14:38 schreef Dr.Lektroluv het volgende:
http://www.2shared.com/file/sCW7V2XR/M26O.html
quote:
hehe. ik moet nog beginnenquote:Op zondag 30 mei 2010 19:07 schreef denniss93 het volgende:
[..]
hehe. het is ondertussen al bijna 3 uur later en ben nog steeds bezig. de rest allemaal al gestopt met leren?
Die zijn echt simpel, ja.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:00 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Er zitten echt hele simpele dingen tussen
LiFo, FiFo, Samengesteld Interest, Enkelvoudige interest
Een 5 minimaal moet wel lukken
Enige waar je op je bek kan gaan zijn de balansen e.d.
Omdat ik lui benquote:Op zondag 30 mei 2010 22:15 schreef Etsu het volgende:
Waarom zo laat beginnen?
En lees je die theorie van geldmarkt, kapitaalmarkt enzo allemaal door?
Wat is het nut van samengestelde interest, ik snap het niet helemaalquote:Op zondag 30 mei 2010 22:00 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Er zitten echt hele simpele dingen tussen
LiFo, FiFo, Samengesteld Interest, Enkelvoudige interest
Een 5 minimaal moet wel lukken
Enige waar je op je bek kan gaan zijn de balansen e.d.
Bij samengesteld rente bereken je de rente over de rentequote:Op zondag 30 mei 2010 22:26 schreef MX6 het volgende:
[..]
Wat is het nut van samengestelde interest, ik snap het niet helemaal
Wat denk je dat er op jouw spaarrekening gebeurtquote:Op zondag 30 mei 2010 22:26 schreef MX6 het volgende:
[..]
Wat is het nut van samengestelde interest, ik snap het niet helemaal
http://www38.zippyshare.com/v/56305211/file.htmlquote:Op zondag 30 mei 2010 21:32 schreef SeeNoEvil het volgende:
[..]
waarom doet die link het niet bij mij![]()
![]()
wow. om 2 uur s'nachts nog?quote:Op maandag 31 mei 2010 02:21 schreef EchoAlpha het volgende:
Zo...Boek 3 uit...Morgen ochtend ga ik voor boek 4...nu lekker slapen
oops. perongeluk geqoute i.p.v gewijzigtquote:Op maandag 31 mei 2010 08:45 schreef denniss93 het volgende:
[..]
wow. om 10 voor half 3 s'nachts nog?![]()
doe ik je niet na. had et boek allang afgebrand denk ik
Dan moet ik nu nog even heel snel leren.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:15 schreef AE86_Trueno het volgende:
Zal wel behoorlijk groot zijn, gok op: gegevens krijgen, liquiditeitsbalans maken, winst- en verliesrekening maken en balans maken. Zoiets zal het wel zijn.. [ afbeelding ]
ik haal die liquiditeitsbalans en balans steeds door elkaarquote:Op maandag 31 mei 2010 10:15 schreef AE86_Trueno het volgende:
Zal wel behoorlijk groot zijn, gok op: gegevens krijgen, liquiditeitsbalans maken, winst- en verliesrekening maken en balans maken. Zoiets zal het wel zijn.. [ afbeelding ]
Een liquiditeitsbalans bestaat dan ook helemaal nietquote:Op maandag 31 mei 2010 10:38 schreef denniss93 het volgende:
[..]
ik haal die liquiditeitsbalans en balans steeds door elkaarkan iemand me even duidelijk het verschil tussen deze 2 uitleggen? (misschien aan de hand van een voorbeeld?)
Hoe weet je dat?quote:Op maandag 31 mei 2010 10:39 schreef Rauwkost het volgende:
Je kunt trouwens maximaal 62 punten halen, of er zijn veel vragen of ze tellen gewoon zwaar mee..
waar zou ik dan aan moeten denken bij het opstellen van zon balans. krijg je dan op een apart blaadje een lege balans die je dan in moet vullen? of moet ik ook nog een potlood meenemen om er zelf 1 te gaan tekenen?quote:Op maandag 31 mei 2010 10:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Een liquiditeitsbalans bestaat dan ook helemaal niet
Balans is bezittingen en schulden
Liquiditeitsoverzicht is staat van inkomsten en uitgaven (dus wat er aan geldstromen in en uit gaat)
Resultatenrekening is staat van kosten en opbrengsten
En zorg dat je heel goed het verschil tussen kosten/opbrengsten en inkomsten/uitgaven weet!
Geen ideequote:Op maandag 31 mei 2010 10:45 schreef denniss93 het volgende:
[..]
waar zou ik dan aan moeten denken bij het opstellen van zon balans. krijg je dan op een apart blaadje een lege balans die je dan in moet vullen? of moet ik ook nog een potlood meenemen om er zelf 1 te gaan tekenen?
Mocht je er zelf een moeten samenstellen, dan staat de basis hiervoor op een uitwerkbladquote:Op maandag 31 mei 2010 10:45 schreef denniss93 het volgende:
[..]
waar zou ik dan aan moeten denken bij het opstellen van zon balans. krijg je dan op een apart blaadje een lege balans die je dan in moet vullen? of moet ik ook nog een potlood meenemen om er zelf 1 te gaan tekenen?
Meldt zich.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:49 schreef conobram het volgende:
Goedemorgen, zijn er meer mensen die er totaal geen zin in hebben?
ik, mij en mezelfquote:Op maandag 31 mei 2010 10:49 schreef conobram het volgende:
oh shit! was ik bijna vergeten. dank u hartelijk voor deze postquote:Op maandag 31 mei 2010 10:51 schreef Etsu het volgende:
-zit laatste loodjes nog even in GR te stoppen-
hieroquote:Op maandag 31 mei 2010 10:49 schreef conobram het volgende:
weet ik, maar ik moet een 1.8 halen, en dan zou ik nog moeten kunnen slagenquote:Op maandag 31 mei 2010 10:56 schreef denniss93 het volgende:
[..]
lol.... nog niet?!het is al over een paar uurtjes
Ik ook.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:57 schreef t0sti het volgende:
[..]
weet ik, maar ik moet een 1.8 halen, en dan zou ik nog moeten kunnen slagen
ik sta nu een 5.2quote:Op maandag 31 mei 2010 10:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ook.
Sta nu een 7,2.. En met een 1,8 sta ik een 5 en heb al 2 compensatiepunten (heb ook een 5 voor Engels), dus ik ben d'r niet bang voor.
ik sta maar een 5.8quote:Op maandag 31 mei 2010 10:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ook.
Sta nu een 7,2.. En met een 1,8 sta ik een 5 en heb al 2 compensatiepunten (heb ook een 5 voor Engels), dus ik ben d'r niet bang voor.
Juist, dat is de instellingquote:Op maandag 31 mei 2010 11:08 schreef Peter1612 het volgende:
Ik ga gewoon voor de 10, niet dat ik dat ga halen, maar ik ga er wel voor!
Current ratio: gewenste waarde tussen 1 en 1,5quote:Op maandag 31 mei 2010 11:22 schreef denniss93 het volgende:
hoe zit et nou precies met de current en de quick ratio? wanneer is een onderneming liquide bij beide?
Zou vrij geniaal zijn als je een 8 voor je SE-deel staat en een 1 voor je CE haalt.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:25 schreef Etsu het volgende:
Mag wel, maar gemiddelde mag geen 3 zijn.
Dus als je een 8 hebt voor SE.
En je haalt een 1 voor CE
8 + 1 = 9
9 / 2 = 4,5
En dat is een 5 en het mag.
Mijn dank is grootquote:Op maandag 31 mei 2010 11:24 schreef Peter1612 het volgende:
[..]
Current ratio: gewenste waarde tussen 1 en 1,5
De waarde van de current ratio per bedrijf en branche mag verschillen. Een handelsonderneming met gemakkelijk te verkopen goederen mag wel een current ratio van 1 hebben, terwijl een fabrikant van moeilijk te verkopen goederen zeker een current ratio van 2 moet hebben.
Quick ratio; gewenste waarde tussen 0,5 en 1
Is uw quick ratio groter dan 1, dan kan er sprake zijn van een teveel aan liquide middelen. Is dit tijdelijk, dan hoeft u hier niet per se iets aan te doen. Is het overschot structureel, dan kunt u denken aan beleggen of extra investeringen. U kunt ook kiezen voor het versneld aflossen van uitstaande leningen, zodat uw financieringskosten omlaag gaan.
Edit; kleine toevoeging..
ik denk het niet. ze zetten meestal wel bij die vragen: geef je antwoord met berekeningquote:Op maandag 31 mei 2010 12:25 schreef AE86_Trueno het volgende:
Mag je dat progje in je GR gebruiken bij het uitrekenen van de samengestelde interest? En dan enkel antwoord met uitleg opschrijven zonder de berekening?
held!quote:Op maandag 31 mei 2010 12:03 schreef Rauwkost het volgende:
Okee, ik heb net nog een lijstje gemaakt met berekeningen etc. in een notefolio bestandje:
http://www30.zippyshare.com/v/3425024/file.html
misschien heb je er nog iets aan
formuleblad?quote:Op maandag 31 mei 2010 11:58 schreef Etsu het volgende:
Gewoon die formules in je GR stoppen (voor zekerheid, misschien staat het niet op je formuleblad), en invullen meer (als het gevraagd wordt ofcourse) en een conclusie trekken. Kan je best veel punten mee scoren.
Vond hem ook goed te doen!quote:
Dat ik me hier druk om heb zitten maken.
Ja, deze staat al online. Leef je uit!quote:Op maandag 31 mei 2010 16:43 schreef Piles het volgende:
Komt het examen online te staan? Ik wil wel eens kijken wat ik er van maak
klacht is ingediend =)quote:Op maandag 31 mei 2010 17:22 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Die eerste 4 zullen er wel heel veel fout hebben
De normering zal denk ik redelijk hoog zijn, HOOP IK dan.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:25 schreef Etsu het volgende:
Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 3.6 en 5.6.
Ik word hier echt strontchagrijnig van.
Heb verdomme 3,8 nodig.
Als je ziet hoeveel mensen al de eerste vier vragen (deels) fout hebben, denk ik dat die normering echt wel boven de 0,2 ligtquote:Op maandag 31 mei 2010 17:25 schreef Etsu het volgende:
Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 3.6 en 5.6.
Ik word hier echt strontchagrijnig van.
Heb verdomme 3,8 nodig.
Dat dus. Alleen op de helft werd ik ook nog misselijk en bijna kotsend over de wc-brilquote:
Denk het.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:04 schreef Dr.Lektroluv het volgende:
Vraag 24:
Ik had een Notariele akte ipv statuten
dit is toch ook goed?
Dit vond ik op internet op : www.oprichtenvereniging.nlquote:
een paar fikse rode strepen denk ikquote:Op maandag 31 mei 2010 18:06 schreef DiemenZijde het volgende:
even een korte vraag: ik heb de eerste vier vragen de berekening fout maar ik heb wel 4 keer voordelig ingevuld, levert dat wat op?
Haha ja op exact dezelfde manier, ik had niet door dat je andere negatieve saldo ook mee moest berekenen. Maar ach, de poging was goedquote:Op maandag 31 mei 2010 18:29 schreef Dr.Lektroluv het volgende:
Even terzijde:
hebben jullie vraag 29 ook allemaal fout..![]()
ik deed gewoon 6054/800.. xD
haha ik dacht ook all. dit is te makkelijk maarja..quote:Op maandag 31 mei 2010 18:33 schreef Peter1612 het volgende:
[..]
Haha ja op exact dezelfde manier, ik had niet door dat je andere negatieve saldo ook mee moest berekenen. Maar ach, de poging was goed
Moet genoeg zijn denk ik! Dat zal voor mij beetje de bovengrens zijn qua punten denk ik.. afhankelijk van de bui waarin mijn leraar is (:quote:Op maandag 31 mei 2010 18:34 schreef Dr.Lektroluv het volgende:
[..]
haha ik dacht ook all. dit is te makkelijk maarja..
beter dan niets (A)...
toch nog ongeveer 44 punten bij elkaar gesprokkelt
eigenlijk is het 0.1 te weinig om een 7 te blijven staan haha xDquote:Op maandag 31 mei 2010 18:49 schreef Peter1612 het volgende:
[..]
Moet genoeg zijn denk ik! Dat zal voor mij beetje de bovengrens zijn qua punten denk ik.. afhankelijk van de bui waarin mijn leraar is (:
Mede-faler.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:52 schreef Mark0990 het volgende:
Het ging zo slecht bij mij. Heb bij twee opgaven gewoon vrijwel niets ingevuld. Ik heb tussen de 20 en 30 punten, denk ik. Zucht. Wel eindelijk klaar nu.
Maar de normering is never nooit niet 0,0 ^^quote:Op maandag 31 mei 2010 18:54 schreef Dr.Lektroluv het volgende:
[..]
eigenlijk is het 0.1 te weinig om een 7 te blijven staan haha xD
dat heb ik dus ook ingevult XDquote:Op maandag 31 mei 2010 18:04 schreef Dr.Lektroluv het volgende:
Vraag 24:
Ik had een Notariele akte ipv statuten
dit is toch ook goed?
Inderdaad. En ik verbaasde mij over de grote hoeveelheid vragen met slechts 2 punten. Waarom slechts 2 punten over die vraag dat je een lijn in de grafiek moest tekenen. En ook slechts 4 punten voor het invullen van balans. Dat ging overigens ook niet helemaal goed. Het ging mis bij de drie buitendeuren en dacht 3 te vermenigvuldigen met 50 huizen. Dat bleek anders te moeten.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Mede-faler.
Waarom hebben ze niks over current ratio, quick ratio in staan enzo? Ik vind dat wel 'n beetje raar...
2 punten voor de grafiek vind ik wel redelijk, het is maar een lijntje.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:02 schreef Mark0990 het volgende:
[..]
Inderdaad. En ik verbaasde mij over de grote hoeveelheid vragen met slechts 2 punten. Waarom slechts 2 punten over die vraag dat je een lijn in de grafiek moest tekenen. En ook slechts 4 punten voor het invullen van balans. Dat ging overigens ook niet helemaal goed. Het ging mis bij de drie buitendeuren en dacht 3 te vermenigvuldigen met 50 huizen. Dat bleek anders te moeten.Hoop wel wat punten te krijgen voor de rest van de balans.
Je zegt iets heel doms, lees nog maar eens goedquote:Op maandag 31 mei 2010 19:49 schreef Etsu het volgende:
Iemand zin om te bellen naar LAKS?
Ik heb een fout gevonden..
In informatiebron 5 staat in de balans 24 000 euro bij lening.
Onderaan bij de sterretjes staat 42 000 euro.
Dus je weet niet precies of je 42 000 of 24 000 euro moet nemen, en het correctiemodel zegt 24 000.
Of zeg ik wat doms?
Vaak (niet altijd) is het zo dat men 1 punt voor de berekening en 1 punt voor het trekken van de goede conclusie krijgt (dus eindantwoord). Meerdere punten is namelijk ook vaak meerdere (denk)stappen in de opgave.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:24 schreef Crack_ het volgende:
Je kreeg voor heel veel vragen 2 punten maar dan moet je ook echt alles goed hebben of niet?
Maar dat staat niet in het correctiemodel? Maar mijn leraar heeft eens gezegd dat als je het antwoord goed had, zonder berekening, dat het dan fout wordt gerekend.. Want je kan wel makkelijk gaan gokken..quote:Op maandag 31 mei 2010 20:32 schreef Peter1612 het volgende:
[..]
Vaak (niet altijd) is het zo dat men 1 punt voor de berekening en 1 punt voor het trekken van de goede conclusie krijgt (dus eindantwoord). Meerdere punten is namelijk ook vaak meerdere (denk)stappen in de opgave.
Staat inderdaad niet in het correctiemodel, maar als jij een goeie berekening hebt toegepast of juist alleen een goed eindantwoord hebt dan kun je alsnog een punt toegekend krijgen. Tenminste dat zei míjn leraar dan weer... ik denk dat het situatie-afhankelijk is. Je kunt lang niet alle opgaves met elkaar vergelijken, en de antwoorden ook niet. Er zullen situaties zijn waar jij de helft van de punten krijgt toegekend, omdat je toch een deel in de goeie richting zat o.i.d. Tenminste zo is het mij uitgelegd..quote:Op maandag 31 mei 2010 20:35 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar dat staat niet in het correctiemodel? Maar mijn leraar heeft eens gezegd dat als je het antwoord goed had, zonder berekening, dat het dan fout wordt gerekend.. Want je kan wel makkelijk gaan gokken..
Ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens... veel vragen moesten inderdaad gewoon goed gelezen worden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:02 schreef Etsu het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Euhhhhhhhhh![]()
Gefeliciteerd !quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:04 schreef Etsu het volgende:
Ik heb het godverdomme geflikt, heb een 7 op eindlijst voor M&O.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |