En hoe reken je dat uit?quote:Op zondag 30 mei 2010 11:26 schreef SeeNoEvil het volgende:
[..]
wat je verwacht en wat er werkelijk is gebeurt?
Ik ga zometeen laatste 2 boeken doorbladeren en in m'n GR stoppen, en dan ga ik aan examenbundel.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:34 schreef denniss93 het volgende:
Ga ik aan het boekje "Samengevat" en een examenbundel eigenlijk wel genoeg hebben om de stof goed te kennen voor morgen?
ik snap het ook niet hoorquote:Op zondag 30 mei 2010 11:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
En hoe reken je dat uit?Ik voel me serieus zo dom.
Het heeft me bij economie volgens mij wel geholpen.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ga zometeen laatste 2 boeken doorbladeren en in m'n GR stoppen, en dan ga ik aan examenbundel.
Samengevat vind ik zo nutteloos.
Ik heb wel een klein noteflio bestandje daarvoorquote:Op zondag 30 mei 2010 11:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
En hoe reken je dat uit?Ik voel me serieus zo dom.
quote:
waarom vindt je samengevat eigenlijk nutteloos?quote:Op zondag 30 mei 2010 11:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ga zometeen laatste 2 boeken doorbladeren en in m'n GR stoppen, en dan ga ik aan examenbundel.
Samengevat vind ik zo nutteloos.
quote:Op zondag 30 mei 2010 12:53 schreef Gaijin het volgende:
[..]
Voorcalculatorische nettowinst
Begrote afzet x verkoopprijs excl. btw= verwachte omzet.
Begrote afzet x kostprijs= - verwachte omzet tegen kostprijs= verwacht verkoopresultaat= begrote afzet x (verkoopprijs - kostprijs).
+verwachte overige opbrengsten. -/+ verwachte begrotingsafwijkingen = Voorcalculatorische NW.
Nacalculatorische NW.
Verwacht verkoopresultaat= begrote afzet x(verwachte verkoopprijs excl.btw- Voorcalc. kostprijs)
Werkelijk verkoopresultaat= werkelijke afzet x(werkelijke verkoopprijs exlc. btw - voorcalc. kostprijs)
Resultaat= Toegestaan - Werkelijk
Toegestane kosten= gerealiseerde afzet x verwachte (kostprijs, overhead etc.)
Mijn dank is groot.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:53 schreef Gaijin het volgende:
[..]
Voorcalculatorische nettowinst
Begrote afzet x verkoopprijs excl. btw= verwachte omzet.
Begrote afzet x kostprijs= - verwachte omzet tegen kostprijs= verwacht verkoopresultaat= begrote afzet x (verkoopprijs - kostprijs).
+verwachte overige opbrengsten. -/+ verwachte begrotingsafwijkingen = Voorcalculatorische NW.
Nacalculatorische NW.
Verwacht verkoopresultaat= begrote afzet x(verwachte verkoopprijs excl.btw- Voorcalc. kostprijs)
Werkelijk verkoopresultaat= werkelijke afzet x(werkelijke verkoopprijs exlc. btw - voorcalc. kostprijs)
Resultaat= Toegestaan - Werkelijk
Toegestane kosten= gerealiseerde afzet x verwachte (kostprijs, overhead etc.)
ehh.. ik heb geen idee waar je het over hebt met "plus of min doen". Wat wil je plus of min doen?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:16 schreef Etsu het volgende:
Nee.Snap ik ook geen reet van.
Ook niet van baten en lasten, wanneer moet je plus of min doen?
en dan geef je het notefolio bestandje ook aan ons toch?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:29 schreef conobram het volgende:
Straks ook maar eens beginnen met mijn GR vol te gooien, dat wordt nog een hele klus
oh dat. nee daar snap ik ook niks vanquote:Op zondag 30 mei 2010 13:28 schreef Etsu het volgende:
Nou, in Staat van Baten en Lasten moet je dus contributies enzo doen toch?
Dan krijg je gegevens, en moet je dus plus of min doen enzo en dan nieuwe staat van baten en lasten maken.
Dat heb ik nooit gesnapt.
Nee.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:21 schreef WJE11 het volgende:
Leren jullie btw de hele beurs? Dus alles erop en eraan, vind het een beetje onzin en heb het ook nooit op SE gehad.
Nee. In de syllabus staat wel:quote:Op zondag 30 mei 2010 14:21 schreef WJE11 het volgende:
Leren jullie btw de hele beurs? Dus alles erop en eraan, vind het een beetje onzin en heb het ook nooit op SE gehad.
quote:Op zondag 30 mei 2010 14:38 schreef Gaijin het volgende:
Hoe weet je nou wanneer iets op een liquiditeitsbegroting moet of op een resultatenbegroting?
Dat is niet zo moeilijk toch?quote:Op zondag 30 mei 2010 14:26 schreef AE86_Trueno het volgende:
[..]
Nee. In de syllabus staat wel:
9.4 de werking van de effectenbeurs beschrijven.
9.8 de begrippen aandelenvermogen, geplaatst aandelenvermogen, nominale waarde van een
aandeel, emissiekoers van een aandeel, beurskoers per aandeel en dividend per aandeel
Bij een liquiditeitsbegroting wordt een overzicht van de verwachte ontvangsten en de verwachte uitgaven per kas en bank gegeven. Bij een resultatenrekening (winst- en verliesrekening) wordt een overzicht van de opbrengsten en kosten van een onderneming gegeven.quote:
Ik vind van nietquote:
Kijk even op pagina 2 of 3, iemand heeft daar een stuk of 40 bestandjes gepostquote:Op zondag 30 mei 2010 13:30 schreef denniss93 het volgende:
[..]
en dan geef je het notefolio bestandje ook aan ons toch?
Bij een liquiditeitsbegroting gaat het er hier puur om hoeveel geld er in en uit het bedrijf gaat. Hier hou je dus geen rekening met permanentie. Je zet de bedragen die er in of uit gaan gewoon bij de bijbehorende kwartalen. -> ontvangsten en uitgavenquote:Op zondag 30 mei 2010 14:38 schreef Gaijin het volgende:
Hoe weet je nou wanneer iets op een liquiditeitsbegroting moet of op een resultatenbegroting?
Ja EV, want herwaarderingsreserve hoort sowieso bij het EV.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:32 schreef EchoAlpha het volgende:
Over de herwaarderingsreserve
Stel de waarde van je gebouw neemt af en je hebt 0 herwaarderingsreserve, waar gaat dit bedrag dan van af?
Ik zelf gok op eigen vermogen maar ik weet het niet zeker
Ja heb net iets verder gelezen in m'n boek..Ik zie hetquote:Op zondag 30 mei 2010 15:42 schreef Balenciaga. het volgende:
[..]
Ja EV, want herwaarderingsreserve hoort sowieso bij het EV.
Ik ken het ook niet hoor, het is toch vooral toepassen en inzicht op het examen.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:32 schreef denniss93 het volgende:
ik heb ook geen zin meer maar weet nog niet 100% zeker of ik het kendus ik ga nog maar even door...
Uitsluitend op liquiditeitsbegroting:quote:Op zondag 30 mei 2010 14:38 schreef Gaijin het volgende:
hehe. het is ondertussen al bijna 3 uur later en ben nog steeds bezigquote:Op zondag 30 mei 2010 17:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ken het ook niet hoor, het is toch vooral toepassen en inzicht op het examen.
Dus ik zou niet téveel moeite in steken..
thnx heldquote:Op zondag 30 mei 2010 16:53 schreef Gaijin het volgende:
Heb in een Word bestand bijna al mijn noteflio bestandjes gezet:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-TRS784FGKQVF.doc
weetje. ik lees nog ff de laatste 30 blz van samengevat uit (voor de 4e keer aan et doorlezenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |