En hoe reken je dat uit?quote:Op zondag 30 mei 2010 11:26 schreef SeeNoEvil het volgende:
[..]
wat je verwacht en wat er werkelijk is gebeurt?
Ik ga zometeen laatste 2 boeken doorbladeren en in m'n GR stoppen, en dan ga ik aan examenbundel.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:34 schreef denniss93 het volgende:
Ga ik aan het boekje "Samengevat" en een examenbundel eigenlijk wel genoeg hebben om de stof goed te kennen voor morgen?
ik snap het ook niet hoorquote:Op zondag 30 mei 2010 11:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
En hoe reken je dat uit?Ik voel me serieus zo dom.
Het heeft me bij economie volgens mij wel geholpen.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ga zometeen laatste 2 boeken doorbladeren en in m'n GR stoppen, en dan ga ik aan examenbundel.
Samengevat vind ik zo nutteloos.
Ik heb wel een klein noteflio bestandje daarvoorquote:Op zondag 30 mei 2010 11:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
En hoe reken je dat uit?Ik voel me serieus zo dom.
quote:
waarom vindt je samengevat eigenlijk nutteloos?quote:Op zondag 30 mei 2010 11:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ga zometeen laatste 2 boeken doorbladeren en in m'n GR stoppen, en dan ga ik aan examenbundel.
Samengevat vind ik zo nutteloos.
quote:Op zondag 30 mei 2010 12:53 schreef Gaijin het volgende:
[..]
Voorcalculatorische nettowinst
Begrote afzet x verkoopprijs excl. btw= verwachte omzet.
Begrote afzet x kostprijs= - verwachte omzet tegen kostprijs= verwacht verkoopresultaat= begrote afzet x (verkoopprijs - kostprijs).
+verwachte overige opbrengsten. -/+ verwachte begrotingsafwijkingen = Voorcalculatorische NW.
Nacalculatorische NW.
Verwacht verkoopresultaat= begrote afzet x(verwachte verkoopprijs excl.btw- Voorcalc. kostprijs)
Werkelijk verkoopresultaat= werkelijke afzet x(werkelijke verkoopprijs exlc. btw - voorcalc. kostprijs)
Resultaat= Toegestaan - Werkelijk
Toegestane kosten= gerealiseerde afzet x verwachte (kostprijs, overhead etc.)
Mijn dank is groot.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:53 schreef Gaijin het volgende:
[..]
Voorcalculatorische nettowinst
Begrote afzet x verkoopprijs excl. btw= verwachte omzet.
Begrote afzet x kostprijs= - verwachte omzet tegen kostprijs= verwacht verkoopresultaat= begrote afzet x (verkoopprijs - kostprijs).
+verwachte overige opbrengsten. -/+ verwachte begrotingsafwijkingen = Voorcalculatorische NW.
Nacalculatorische NW.
Verwacht verkoopresultaat= begrote afzet x(verwachte verkoopprijs excl.btw- Voorcalc. kostprijs)
Werkelijk verkoopresultaat= werkelijke afzet x(werkelijke verkoopprijs exlc. btw - voorcalc. kostprijs)
Resultaat= Toegestaan - Werkelijk
Toegestane kosten= gerealiseerde afzet x verwachte (kostprijs, overhead etc.)
ehh.. ik heb geen idee waar je het over hebt met "plus of min doen". Wat wil je plus of min doen?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:16 schreef Etsu het volgende:
Nee.Snap ik ook geen reet van.
Ook niet van baten en lasten, wanneer moet je plus of min doen?
en dan geef je het notefolio bestandje ook aan ons toch?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:29 schreef conobram het volgende:
Straks ook maar eens beginnen met mijn GR vol te gooien, dat wordt nog een hele klus
oh dat. nee daar snap ik ook niks vanquote:Op zondag 30 mei 2010 13:28 schreef Etsu het volgende:
Nou, in Staat van Baten en Lasten moet je dus contributies enzo doen toch?
Dan krijg je gegevens, en moet je dus plus of min doen enzo en dan nieuwe staat van baten en lasten maken.
Dat heb ik nooit gesnapt.
Nee.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:21 schreef WJE11 het volgende:
Leren jullie btw de hele beurs? Dus alles erop en eraan, vind het een beetje onzin en heb het ook nooit op SE gehad.
Nee. In de syllabus staat wel:quote:Op zondag 30 mei 2010 14:21 schreef WJE11 het volgende:
Leren jullie btw de hele beurs? Dus alles erop en eraan, vind het een beetje onzin en heb het ook nooit op SE gehad.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |