Pos. | Naam | Team | Punten |
1 | F. Alonso | Ferrari | 25 |
2 | F. Massa | Ferrari | 18 |
3 | L. Hamilton | McLaren | 15 |
4 | S. Vettel | Red Bull | 12 |
5 | N. Rosberg | Mercedes | 10 |
6 | M. Schumacher | Mercedes | 8 |
7 | J. Button | McLaren | 6 |
8 | M. Webber | Red Bull | 4 |
9 | V. Liuzzi | Force India | 2 |
10 | R. Barrichello | Williams | 1 |
11 | R. Kubica | Renault | 0 |
12 | A. Sutil | Force India | 0 |
13 | N. Hulkenberg | Williams | 0 |
14 | J. Alguersuari | Toro Rosso | 0 |
15 | P. de la Rosa | BMW Sauber | 0 |
16 | H. Kovalainen | Lotus Racing | 0 |
17 | S. Buemi | Toro Rosso | 0 |
18 | K. Kobayashi | BMW Sauber | 0 |
19 | V. Petrov | Renault | 0 |
20 | T. Glock | Virgin Racing | 0 |
21 | J. Trulli | Lotus Racing | 0 |
22 | L. Di Grassi | Virgin Racing | 0 |
23 | B. Senna | HRT | 0 |
24 | K. Chandhok | HRT | 0 |
Pos. | Team | Punten |
1 | Ferrari | 43 |
2 | McLaren | 21 |
3 | Mercedes | 18 |
4 | Red Bull | 16 |
5 | Force India | 2 |
6 | Williams | 1 |
7 | Renault | 0 |
8 | Toro Rosso | 0 |
9 | BMW Sauber | 0 |
10 | Lotus Racing | 0 |
11 | Virgin Racing | 0 |
12 | HRT | 0 |
Datum | Tijd | Programma |
Za 25 maart | 06.55-08.15 uur | RTL GP: Formule 1 - Australië - Kwalificatie |
Zo 26 maart | 07.00-07.55 uur | RTL GP: Formule 1 - Australië - Pre-show |
Zo 26 maart | 07.55-10.00 uur | RTL GP: Formule 1 - Australië - Race |
Zo 26 maart | 10.00-10.15 uur | RTL GP: Formule 1 - Australië - Nabeschouwing |
Zo 26 maart | 20.00-21.00 uur | RTL GP: Formule 1 - Australië - Samenvatting |
Datum | Tijd | Programma |
Za 25 maart | 06.00-08.30 uur | BBC1: Formule 1 - Australië - Kwalificatie |
Zo 26 maart | 07.00-10.00 uur | BBC1: Formule 1 - Australië - Race |
Zo 26 maart | 20.00-21.00 uur | BBC3: Formule 1 - Australië - Samenvatting |
Dag | Minimum | Maximum | Neerslagkans | Weerbeeld |
Vrijdag | 17 °C | 25 °C | 20 % | deels bewolkt |
Zaterdag | 16 °C | 21 °C | 20 % | bewolkt |
Zondag | 15 °C | 25 °C | 20 % | bewolkt |
BUTTON GAAT WERELDKAMPIOEN WORDEN DIT JAAR!!!!!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
Moet zeggen dat button het beter doet dan ik verwacht had. Ik was bang dat hij verder achter Hamilton zou zijn
Volgens mij hebben ze zich dit keer koest gehouden. Kan me niet herinneren dat iemand heeft geroepen dat hij kampioen gaat worden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:02 schreef vosss het volgende:
Is er dit jaar iemand die voor de start geroepen heeft dattie dit jaar dan toch echt wereldkampioen gaat worden?
En vergeet Coulthard niet.quote:Button had er altijd een handje van
Owja, die kon dat ook altijd goed jaquote:
Hij heeft er ook vaak genoeg de muur gevonden hoor.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 01:55 schreef Radegast het volgende:
Der Michael doet het altijd goed op deze baan, geloof ik.
Je bent in de war met Coulthard.quote:
Vorig jaar was idd de starttijd later dan in andere jaren. Dit vanwege de Europese tv-kijkers.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:06 schreef sasquatsch het volgende:
Vorig jaar startten ze toch ook al later dan daarvoor?
Las in de krant dat dat was om het spektakel na de saaie race in Bahrein te vergroten.
Niet waar. Button riep dat ook de jarenervoor al.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Je bent in de war met Coulthard.
Button zei in 2008 dat het volgend jaar mee zou kunnen doen voor het wereldkampioenschap. Daar heeft de beste jongen ook gelijk in gekregen me dunkt
geef daar maar eens wat links van dan, want dat kan ik me echt niet herinneren.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:31 schreef OBION het volgende:
[..]
Niet waar. Button riep dat ook de jarenervoor al.
Volgens mij was ik dat. Kon me dat bericht nog goed herinneren.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:31 schreef OBION het volgende:
Die werd afgelopen jaar nadat Button WC is geworden nog aangehaald door iemand.
Ehhh, er zijn tegenwoordig markeringen in de pitstraat, en als er iemand in de pits rijdt bij een bepaalde markering mag je je auto niet wegsturen (Button & Rosberg in Bahrein). Met een lagere snelheid heb je dus kans dat sommige nog langer moeten wachten, tochquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:57 schreef LeXX het volgende:
Normala gesproken zal de snelheidverlaging geen invloed hebben op de verschillende strategieën van de teams. De meeste teams zullen immers net zoals in Bahrein slechts één pitstop maken om van banden te wisselen.
http://mobile.formula1.comquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:03 schreef Schunckelstar het volgende:
heeft iemand de uitslag van de vrije training? zit nu op mijn telefoon dus zelf zoeken gaat een beetje lastig
Ik hoop wel dat ze die markering afstanden aanpassen aan de maximum snelheid. En helaas zal zo'n lage snelheid in de pitstraat de waarde van een 1 stop strategie alleen maar verhogen...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:00 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ehhh, er zijn tegenwoordig markeringen in de pitstraat, en als er iemand in de pits rijdt bij een bepaalde markering mag je je auto niet wegsturen (Button & Rosberg in Bahrein). Met een lagere snelheid heb je dus kans dat sommige nog langer moeten wachten, toch
volgens mij zeiden ze op de bbc vorige race dat die afstand twee pitboxen is, en dat dat niet aan word gepast aan de snelheid in de pitstraat. helaasquote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:54 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat ze die markering afstanden aanpassen aan de maximum snelheid. En helaas zal zo'n lage snelheid in de pitstraat de waarde van een 1 stop strategie alleen maar verhogen...
Snooze-fest ahoy
Bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/82412quote:Hamilton apologises for driving incident
Lewis Hamilton has apologised for driving in an "over-exuberant manner" after he was stopped by Australian police on Friday.
The McLaren driver did a burnout and a fishtail in a Mercedes car along Lakeside Drive in Melbourne and as a result he was pulled over by police.
According to local media, Hamilton, whose car was impounded, will be fined and charged on summons with improper use of a vehicle.
The Briton said in a statement on Friday evening that he was sorry for what he considered to be a 'silly' mistake.
"This evening, I was driving in an over-exuberant manner and, as a result, was stopped by the police," said Hamilton.
"What I did was silly, and I want to apologise for it."
inderdaad heikki zij zelf ook dat de auto optimaal wasquote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:14 schreef nils7 het volgende:
Lotus heeft de aansluiting gevonden zie ik
Dat was ik dusquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:31 schreef OBION het volgende:
[..]
Niet waar. Button riep dat ook de jarenervoor al.
In 2008 heb k nog een kwoot van hem in het nieuwtjestopic gezet waarin hij dat riep.
Die werd afgelopen jaar nadat Button WC is geworden nog aangehaald door iemand.
Das deze post denk ikquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Volgens mij was ik dat. Kon me dat bericht nog goed herinneren.
En HRT lijkt aan te kunnen haken bij Virginquote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:14 schreef nils7 het volgende:
Lotus heeft de aansluiting gevonden zie ik
Ik ga maar op tijd naar mn werk om te voorkomen dat ik tijdens de kwali in de auto zitquote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:37 schreef vosss het volgende:
Nou vanavond maar niet al te veel zuipen in Valkenburg anders mis ik de kwalificatie morgenvroeg
Qualifying 07:00quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:54 schreef tass het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe laat ik morgenochtend nou voor de tv moet zitten???
Want al die tijden, ik snap der ff niks meer van!
Zondagochtend (nieuwe) tijd 08.00 uur dus toch?
Jup. Lijkt me ook nogal logisch dat alles aangepast is aan zomertijd en wintertijd...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:46 schreef k_man het volgende:
Tjee, dat staat toch allemaal in de OP. PSM heeft wel eer van z'n werk zo...
Idd, 7e op het moment, terwijl die auto aan alle kanten uit wil breken, erg knapquote:Op zaterdag 27 maart 2010 04:33 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Petrov gaat momenteel aardig mee. Sta er van te kijken.
Ja dus! 2e op dit momentquote:Op zaterdag 27 maart 2010 04:38 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Laten we hopen dat dit een inrij ronde was van Schumacher.
Ik kan niemand ongelijk geven gezien het tijdstip.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 04:43 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we de enige 2 die kijken?
Mwah, doe mij schumie maar, als hij dit tempo vol kan houden.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 04:47 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik gun het Webber. De pole de overwinning alles! Leuk voor die gasten down Under.
Hij heeft een wagen die het kan.
Wel hoogste topsnelheid in de speedtrap toch?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 04:50 schreef ari_zahav het volgende:
Het zal een moeilijke kwalificatie worden voor mclaren denk ik als ik zo naar die sector 3 tijden kijk (33.5 voor webber, 34.0 en 34.1 voor mclaren).
Joh, no shitquote:Op zaterdag 27 maart 2010 04:57 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Schumacher gaat niet aan die tijd komen.
* jaloers isquote:Op zaterdag 27 maart 2010 05:03 schreef Pinzon het volgende:
Even in het zonnetje zitten en dan weer naar binnen. Australie
dat ding rijd ook echt als een natte zwabber, zoveel stuurbewegingenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:23 schreef Captain_Slow het volgende:
De HRT is zelfs langzaam op een inlap
Massa heeft problemen om zijn banden op temperatuur te krijgen/houden. In de vrije training vanmorgen ook al.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:27 schreef Peterselieman het volgende:
Massa viel me in Q1 wat tegen, net als Liuzzi
Webberquote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:29 schreef kepler het volgende:
Melbourne
Ik zeg Webber op pole, iig top drie
dat ben ik al jarenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:32 schreef Kees80 het volgende:
Op de één of andere manier ben ik dit jaar alweer Alonso-moe.
Ik vind het wel mooiquote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:32 schreef Kees80 het volgende:
Op de één of andere manier ben ik dit jaar alweer Alonso-moe.
Nah gaat onder Melbourne door.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:35 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi
Ziet er trouwens uit alsof het gaat regenen: D
Hij is niet de enigequote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:30 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Massa heeft problemen om zijn banden op temperatuur te krijgen/houden. In de vrije training vanmorgen ook al.
En gelukkig ook best snelquote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:40 schreef Kees80 het volgende:
Die Force India wagens zijn eigenlijk best wel ok om te zien.
Nu nog zijn wagen in beslag nemenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:44 schreef Pinzon het volgende:
Hamilton voor de 2e keer dit weekend langs de kant gezet
nu wel!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:49 schreef Pinzon het volgende:
Zag ik daar druppels?
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 08:02 schreef Kees80 het volgende:
Vettel klinkt wel net zo blij als een nerd met een nieuwe computer.
Ding ding lijkt meer downforce te hebben dan alle andere auto's bij elkaar.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 08:00 schreef Kees80 het volgende:
Red Bull!! netjes weer, lijken alles echt op orde te hebben.
Mja, ze hebben er niets aan, omdat ze op de zachte banden de snelste ronde hebben gereden.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 08:07 schreef Kees80 het volgende:
Denk dat het wel slim is van Mercedes om de hard compound erop te zetten als het morgen een wat warmere dag blijkt te zijn.
Nou, de media maakt ook van een mug een olifant natuurlijkquote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Goed, we mogen ondertussen dus wel concluderen dat Sauber 'mooi weer' heeft gespeeld afgelopen winter?
En Hamilton.. heeft weer alle media aandacht op zich en doet dat toch weer helemaal zelf.
Hij zou er wellicht goed aan doen zich gewoon bezig te houden met racen. Dat geeft misschien wat rust in het koppie.
Inderdaad. Vallen aardig door de mand wat mij betreft.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Goed, we mogen ondertussen dus wel concluderen dat Sauber 'mooi weer' heeft gespeeld afgelopen winter?
Mwah, ik vind een gedeelte van de ophef wel terecht. Hamilton participeert ook in campagnes voor verkeersveiligheid en in die hoedanigheid ben je toch ook een soort van rolmodel. Of Hamilton dat nou leuk vindt of niet. Dus dan is dit gewoon geen slimme actie.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:03 schreef kepler het volgende:
[..]
Nou, de media maakt ook van een mug een olifant natuurlijk
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 08:31 schreef Fir3fly het volgende:
Fantastische ronde van Vettel, had nog wel wat sneller gekund.
Jammer dat die Button daar nog staat, ik zie hem wel een kamikaze actie maken in de eerste bocht. Ik hoop maar dat Massa hem kan pakken bij de start, dan krijgen we misschien een gevecht tussen 4 man.
Dat zegt niets, de Ferrari is duidelijk de betere auto. (en Massa de betere coureur, maar dat terzijde). Button weet ook wel dat hij totaal geen kans heeft tegen de Ferrari's en Red Bulls, daarom ben ik bang dat hij daarom maar een do-or-die actie gaat proberenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Button een kamikaze actie??
Denk eerder dat Massa de rest op gaat houden aangezien hij al met moeite Q3 bereikte en z'n 5e plek op op het nippertje wist te halen...
Ook in alle vrije trainingen was Button sneller dan Massa
Hier zit je denkfoutquote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:21 schreef Fir3fly het volgende:
(en Massa de betere coureur, maar dat terzijde).
Nee hoor. Button is vrij middelmatig.quote:
Of je het goed of middelmatig noemt doet er niet toe, Massa zit er onder.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor. Button is vrij middelmatig.
Massa bewees vorige race ongeveer net zo snel te zijn als Alonso. Hij heeft problemen met bandentemperatuur, geloof ik. Iets wat in de race een minder groot probleem zal zijn.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Of je het goed of middelmatig noemt doet er niet toe, Massa zit er onder.
Zoals je zelf al zei, de Ferrari is minimaal een halve seconde sneller dan de McLaren, en toch zit Massa het hele weekend al achter Button....
You do the math
je kunt ook overdrijvenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik weet ook wel zeker dat Massa beter is dan Button. Button is overhyped doordat de Brawn vorig jaar zo goed was. Daarin was misschien Ricardo Rosset zelfs WK geworden.
Tot nu toe zit ie niet eens in de buurt van Alonso. Dat wordt geen gevecht vooraan met Massa, dat wordt de Massa-train...quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:35 schreef Fir3fly het volgende:
Massa bewees vorige race ongeveer net zo snel te zijn als Alonso. Hij heeft problemen met bandentemperatuur, geloof ik. Iets wat in de race een minder groot probleem zal zijn.
Als je conclusies gaat trekken, neem dan wel representatieve data.
En vorige race zat ie ervoor. En voor Alonso. Je punt?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Of je het goed of middelmatig noemt doet er niet toe, Massa zit er onder.
Zoals je zelf al zei, de Ferrari is minimaal een halve seconde sneller dan de McLaren, en toch zit Massa het hele weekend al achter Button....
You do the math
Mja, zo erg wordt het denk ik niet, maar Massa heeft het dit weekend gewoon niet voor elkaar. Hierdoor is het verschil met Alonso wel extreem groot.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Tot nu toe zit ie niet eens in de buurt van Alonso. Dat wordt geen gevecht vooraan met Massa, dat wordt de Massa-train...
Yup, hopen dat Ferrari me een leuk, lichtelijk verlaat, verjaardagscadeau kan geven morgen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:21 schreef Trystar het volgende:
Ferrari 3 en 5, in ieder geval aan 'the clean side'
Met wat SC-rondes zou het kunnen lukken.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 04:34 schreef Pinzon het volgende:
Virgin gaat met beide auto's sowieso niet finishen zondag
Het is nou eenmaal een choker, toen hij net binnenkwam en er geen druk was, was hij heel goed. Toen hij wk kon worden begon hij te blunderen. Het aantal knullige acties en gemiste kansen begint enorme vormen aan te nemen. Hij is dan nog een keer wk geworden ondanks zijn gepruts, maar dat zal niet nog een keer gebeuren. Hij is heel snel maar als hij zijn zenuwen niet onder controle krijgt is dat zijn laatste titel.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En Hamilton.. heeft weer alle media aandacht op zich en doet dat toch weer helemaal zelf.
Hij zou er wellicht goed aan doen zich gewoon bezig te houden met racen. Dat geeft misschien wat rust in het koppie.
http://www.jamesallenonf1.com/quote:Ride height adjusters
A lot of talk in the paddocks of both Bahrain and Melbourne has centred on ride height adjusters on the Red Bull and Ferrari cars in particular, which means that they can optimise the aerodynamics in qualifying and for most of the race.
Up to a point, the lower you can run your car the more downforce it will have. But this year with refuelling banned, teams need to set the ride height so it works for a low fuel qualifying lap and then without changing it in parc ferme before the race, also works when the car has 160 kilos of fuel in it. Inevitably the extra weight will lower the car on its suspension and mean you will be running 3mm lower in the first stint of the race than in qualifying. As the fuel burns off the car rises. If you can lower the car a few millimetres at your first pit stop, you will have more downforce for the rest of the race.
It is perfectly legal as long as the car is stationary when the change is made and the gain is worth a few seconds over a race distance. Here’s how it’s calculated; every 1 mm of ride height you move is worth 5 kilos of downforce, which in turn is worth 0.05 seconds per lap. So if you pit on lap 18 in Melbourne, you can lower the car will have 40 laps of benefit, which is worth two seconds. If you lower the car by 4mm, which is realistic, you will gain 8 seconds. It is only worth it if you can make the change easily in the pit stop without losing that time.
Ferrari’s system is manual and very obvious. There have been suggestions that Red Bull has a more sophisticated system, which allows the car to run low in qualifying trim but then raises itself up when the 160 kilos of fuel are loaded in and lowers itself again as the fuel burns off. The key to that is making it legal.
Other teams are scratching their heads about how Red Bull might have achieved that, but one suggestion is that they may be exploiting the regulation that allows teams to re-gas pressurize the dampers between qualifying and the race. If this is the case then they would get the benefit of running the car low in qualifying and then raise it up when the fuel is added. Hence their stunning qualifying form.
Tsja, als het legaal is én het werktquote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:10 schreef wimderon het volgende:
Is allemaal reglementair naar het schijnt:
[..]
http://www.jamesallenonf1.com/
Ach jongen, niet zo lichtgeraakt zegquote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Massa bewees vorige race ongeveer net zo snel te zijn als Alonso. Hij heeft problemen met bandentemperatuur, geloof ik. Iets wat in de race een minder groot probleem zal zijn.
Als je conclusies gaat trekken, neem dan wel representatieve data.
Even vraagje hierover, als ik in mijn profiel kijk, staat er bij score 0 punten, maar onderin staat er een overallscore en dan heb ik weer juist wel aardig wat punten gemaakt. Ik neem aan dat dit mijn voorlopige score is ? Zo ja dan heb ik nu al 72 puntenquote:
Je kunt zelf narekenen hoeveel punten je al hebt. Er zijn nog geen resultaten ingevoerd inde manager, dus die getallen daar kun je tot maandagavond niets meequote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:13 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Even vraagje hierover, als ik in mijn profiel kijk, staat er bij score 0 punten, maar onderin staat er een overallscore en dan heb ik weer juist wel aardig wat punten gemaakt. Ik neem aan dat dit mijn voorlopige score is ? Zo ja dan heb ik nu al 72 punten
Met de punten-calculator is het een eitjequote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt zelf narekenen hoeveel punten je al hebt. Er zijn nog geen resultaten ingevoerd inde manager, dus die getallen daar kun je tot maandagavond niets mee
Die werkt idd wel.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Met de punten-calculator is het een eitje
http://www.rinzedijkstra.nl/f1calculator/index.html
Button had 1x wagen waarmee je het WK kon winnen en werd wereldkampioen. Massa had 2x zo'n wagen en werd geen wereldkampioen. Button heeft zijn kansen dus beter benut.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar kom op, face it, zowel Button als Massa zijn geen mega talenten zoals Schumacher, Alonso of Vettel, (misschien ook Hamilton)
Ik denk als Massa en Button bij hetzelfde team zaten Massa vrijwel iedere kwalificatie verslaat omdat hij sneller is over 1 ronde, en Button haalt meer punten binnen omdat hij constanter is. Massa kan nog wel eens wat uitschieters hebben naar boven of beneden naar mijn mening
Nu ja, genoeg hierover. Ik ga morgen weer gewoon Button aanmoedigen
Als dat laatste waar is, zou kunnen verklaren waarom Alonso in de tweede stint vorige race sneller werd dan Vettel. Vettel zijn auto zou dan tijdens de race steeds hoger gaan staan doordat hij steeds lichter wordt. Hiermee bedoel ik toen Alonso steeds een klein beetje in liep op Vettel, voordat Vettel zijn motor/uitlaat problemen kreeg.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Er staat dat het automatisch omlaag gaat naarmate de hoeveelheid benzine omlaag gaat, dat lijkt me dus niet het geval.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:16 schreef Waffle het volgende:
[..]
Als dat laatste waar is, zou kunnen verklaren waarom Alonso in de tweede stint vorige race sneller werd dan Vettel. Vettel zijn auto zou dan tijdens de race steeds hoger gaan staan doordat hij steeds lichter wordt. Hiermee bedoel ik toen Alonso steeds een klein beetje in liep op Vettel, voordat Vettel zijn motor/uitlaat problemen kreeg.
Volgens mij gaat het systeem van de Red Bulls juist steeds lager naarmate de tank leger wordt.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:16 schreef Waffle het volgende:
[..]
Als dat laatste waar is, zou kunnen verklaren waarom Alonso in de tweede stint vorige race sneller werd dan Vettel. Vettel zijn auto zou dan tijdens de race steeds hoger gaan staan doordat hij steeds lichter wordt. Hiermee bedoel ik toen Alonso steeds een klein beetje in liep op Vettel, voordat Vettel zijn motor/uitlaat problemen kreeg.
Ik las verkeerd. Ik dacht dat er stond dat tussen de kwalificatie en de race de dempers mochten worden aangepast, maar blijkbaar ook tijdens de race.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Er staat dat het automatisch omlaag gaat naarmate de hoeveelheid benzine omlaag gaat, dat lijkt me dus niet het geval.
Vreemd want het is toch een beweegbaar aerodynamisch onderdeel...quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
jap ben net thuis volgens mij begint over 40 minuten de voorbeschouwing al!quote:Op zondag 28 maart 2010 05:20 schreef Niek. het volgende:
tvp, veel mensen die de hele nacht opblijven?
Op de BBC pas over 1,5uur.quote:Op zondag 28 maart 2010 05:23 schreef nils7 het volgende:
[..]
jap ben net thuis volgens mij begint over 40 minuten de voorbeschouwing al!
w8 ik dacht 6 uur...quote:
Bugger 7 uur idd!quote:
Hopelijk valt er wat regen, zou het wel wat leuker kunnen maken.quote:Op zondag 28 maart 2010 06:55 schreef beantherio het volgende:
Oh, wat heerlijk is het toch om weer lekker vroeg je bed uit te mogen voor formule 1.![]()
Hopelijk krijgen we niet weer zo'n optocht als 2 weken geleden.
Iets met een tank die te klein is, gok ik...quote:Op zondag 28 maart 2010 07:18 schreef Niek. het volgende:
Virgin start vanuit pitstraat, klinkt ook weer veelbelovend...
Jaquote:Op zondag 28 maart 2010 07:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Iets met een tank die te klein is, gok ik...
dat zou tof zijn, een rondje of 5 na de start of zoquote:Op zondag 28 maart 2010 07:25 schreef Burlapeater het volgende:
Volgens de weerberichten gaat het 100% regenen in Melbourne.
Iemand daar een bevestiging van?
http://360.org/station.aspx?id=9894
BBC zeiden ze net dat het 50 minuten 'into the race' gaat regenen.quote:Op zondag 28 maart 2010 07:25 schreef Burlapeater het volgende:
Volgens de weerberichten gaat het 100% regenen in Melbourne.
Iemand daar een bevestiging van?
http://360.org/station.aspx?id=9894
Honderd Euro dat je 'm binnen één bocht in de muur hebt hangen.quote:Op zondag 28 maart 2010 07:38 schreef Mister_T het volgende:
Ik doe het fucking gratis om met een F1 wagen door de regen te mogen cossen
ongetwijfeldquote:Op zondag 28 maart 2010 07:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Honderd Euro dat je 'm binnen één bocht in de muur hebt hangen.
Waar?quote:
Helaas is die prijs al vergeven aan Kubica.quote:Op zondag 28 maart 2010 07:44 schreef Mister_T het volgende:
Tering die Bruno is lelijk, zijn oom was ook niet mooi, maar damn
Ik zie weinig regen op BBCquote:
quote:
Dan moet er een wolkbreuk zijn voordat dat gebeurd, eventueel een safety car startquote:Op zondag 28 maart 2010 07:50 schreef Kees80 het volgende:
Zul je zien dat de start wordt uitgesteld omdat het gaat regenen
quote:Op zondag 28 maart 2010 07:51 schreef Kees80 het volgende:
Richard Branson heeft veel gebit en veel mond!
Ze moeten eens kappen met dat gemiet, gasten krijgen fucking miljoenen betaald om die rondjes te rijden.quote:Op zondag 28 maart 2010 07:51 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Dan moet er een wolkbreuk zijn voordat dat gebeurd, eventueel een safety car start
mee eensch, wij willen ook spektakel zienquote:Op zondag 28 maart 2010 07:54 schreef Mister_T het volgende:
[..]
Ze moeten eens kappen met dat gemiet, gasten krijgen fucking miljoenen betaald om die rondjes te rijden.
Sinds spa 1998 wordt elke regen start verneukt door de Fia, laat ze lekker racen, en als je neit durft dan ga je wat minder hard richting de eerste bocht ofzo....
Hebben we dat vorig jaar of anderhalf jaar geleden ook niet een keer mee gemaakt toen het ging regenen?quote:Barrichello worried about visibility
Rubens Barrichello believes light conditions will become a problem for drivers even before half distance of the Australian Grand Prix.
With cloud cover now certain for the second race of the season, and rain a possibility at any time after the 5pm start, the Williams driver has backed the view of other drivers who believe the event should have started earlier.
"After 5.30pm it becomes dodgy," said Barrichello. "Friday was very, very bad, although Saturday wasn't such a problem as we all programmed ourselves a little bit better.
Eerst was het begin Maart waardoor het nog wintertijd was en dus een uur vroeger.quote:Op zondag 28 maart 2010 07:55 schreef Klonk het volgende:
wut, nog op tijd voor de race
in mijn herinnering was Australie altijd midden in de nacht
nah, whatever, ik zit er klaar voor
was dat niet china of zo?quote:Op zondag 28 maart 2010 07:56 schreef Kees80 het volgende:
Hebben we dat vorig jaar of anderhalf jaar geleden ook niet een keer mee gemaakt toen het ging regenen?
Ach.. Rubinho wordt ook al een dagje ouder.quote:Op zondag 28 maart 2010 07:56 schreef Kees80 het volgende:
[..]
Hebben we dat vorig jaar of anderhalf jaar geleden ook niet een keer mee gemaakt toen het ging regenen?
dat zal het dan zijn, ik was echt verrast toen ik in dit topic keek en jullie nog niet aan het napraten warenquote:Op zondag 28 maart 2010 07:56 schreef Niek. het volgende:
[..]
Eerst was het begin Maart waardoor het nog wintertijd was en dus een uur vroeger.
Ik zat zelf aan Maleisie te denken. Ach eigenlijk vond ik het wel speciaal om midden in de nacht op te staanquote:
Hamilton en Vettel ookquote:Op zondag 28 maart 2010 07:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dit zijn Schumacher-omstandigheden. Ik ben benieuwd of hij zich kan onderscheiden.
Ik verwacht 3 á 4 auto's in de eerste bocht, mits ze normaal starten natuurlijkquote:
Kan me ook wel herinneren dat het aantal jaar terug stuk vroeger was, iets van 4uur ofzo.quote:Op zondag 28 maart 2010 07:58 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat zal het dan zijn, ik was echt verrast toen ik in dit topic keek en jullie nog niet aan het napraten waren![]()
ik hoor net ook dat het een late afternoon start is, 17 uur aldaar, en dat zal een paar jaar geleden ook wel anders zijn geweest
hehequote:Op zondag 28 maart 2010 07:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ach.. Rubinho wordt ook al een dagje ouder.
Hopelijk wordt er wel sneller gereden.quote:Op zondag 28 maart 2010 07:59 schreef Mister_T het volgende:
[..]
Ik verwacht 3 á 4 auto's in de eerste bocht, mits ze normaal starten natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |