* jaloers isquote:Op zaterdag 27 maart 2010 05:03 schreef Pinzon het volgende:
Even in het zonnetje zitten en dan weer naar binnen. Australie
dat ding rijd ook echt als een natte zwabber, zoveel stuurbewegingenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:23 schreef Captain_Slow het volgende:
De HRT is zelfs langzaam op een inlap
Massa heeft problemen om zijn banden op temperatuur te krijgen/houden. In de vrije training vanmorgen ook al.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:27 schreef Peterselieman het volgende:
Massa viel me in Q1 wat tegen, net als Liuzzi
Webberquote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:29 schreef kepler het volgende:
Melbourne
Ik zeg Webber op pole, iig top drie
dat ben ik al jarenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:32 schreef Kees80 het volgende:
Op de één of andere manier ben ik dit jaar alweer Alonso-moe.
Ik vind het wel mooiquote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:32 schreef Kees80 het volgende:
Op de één of andere manier ben ik dit jaar alweer Alonso-moe.
Nah gaat onder Melbourne door.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:35 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi
Ziet er trouwens uit alsof het gaat regenen: D
Hij is niet de enigequote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:30 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Massa heeft problemen om zijn banden op temperatuur te krijgen/houden. In de vrije training vanmorgen ook al.
En gelukkig ook best snelquote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:40 schreef Kees80 het volgende:
Die Force India wagens zijn eigenlijk best wel ok om te zien.
Nu nog zijn wagen in beslag nemenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:44 schreef Pinzon het volgende:
Hamilton voor de 2e keer dit weekend langs de kant gezet
nu wel!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:49 schreef Pinzon het volgende:
Zag ik daar druppels?
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 08:02 schreef Kees80 het volgende:
Vettel klinkt wel net zo blij als een nerd met een nieuwe computer.
Ding ding lijkt meer downforce te hebben dan alle andere auto's bij elkaar.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 08:00 schreef Kees80 het volgende:
Red Bull!! netjes weer, lijken alles echt op orde te hebben.
Mja, ze hebben er niets aan, omdat ze op de zachte banden de snelste ronde hebben gereden.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 08:07 schreef Kees80 het volgende:
Denk dat het wel slim is van Mercedes om de hard compound erop te zetten als het morgen een wat warmere dag blijkt te zijn.
Nou, de media maakt ook van een mug een olifant natuurlijkquote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Goed, we mogen ondertussen dus wel concluderen dat Sauber 'mooi weer' heeft gespeeld afgelopen winter?
En Hamilton.. heeft weer alle media aandacht op zich en doet dat toch weer helemaal zelf.
Hij zou er wellicht goed aan doen zich gewoon bezig te houden met racen. Dat geeft misschien wat rust in het koppie.
Inderdaad. Vallen aardig door de mand wat mij betreft.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Goed, we mogen ondertussen dus wel concluderen dat Sauber 'mooi weer' heeft gespeeld afgelopen winter?
Mwah, ik vind een gedeelte van de ophef wel terecht. Hamilton participeert ook in campagnes voor verkeersveiligheid en in die hoedanigheid ben je toch ook een soort van rolmodel. Of Hamilton dat nou leuk vindt of niet. Dus dan is dit gewoon geen slimme actie.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:03 schreef kepler het volgende:
[..]
Nou, de media maakt ook van een mug een olifant natuurlijk
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 08:31 schreef Fir3fly het volgende:
Fantastische ronde van Vettel, had nog wel wat sneller gekund.
Jammer dat die Button daar nog staat, ik zie hem wel een kamikaze actie maken in de eerste bocht. Ik hoop maar dat Massa hem kan pakken bij de start, dan krijgen we misschien een gevecht tussen 4 man.
Dat zegt niets, de Ferrari is duidelijk de betere auto. (en Massa de betere coureur, maar dat terzijde). Button weet ook wel dat hij totaal geen kans heeft tegen de Ferrari's en Red Bulls, daarom ben ik bang dat hij daarom maar een do-or-die actie gaat proberenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Button een kamikaze actie??
Denk eerder dat Massa de rest op gaat houden aangezien hij al met moeite Q3 bereikte en z'n 5e plek op op het nippertje wist te halen...
Ook in alle vrije trainingen was Button sneller dan Massa
Hier zit je denkfoutquote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:21 schreef Fir3fly het volgende:
(en Massa de betere coureur, maar dat terzijde).
Nee hoor. Button is vrij middelmatig.quote:
Of je het goed of middelmatig noemt doet er niet toe, Massa zit er onder.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor. Button is vrij middelmatig.
Massa bewees vorige race ongeveer net zo snel te zijn als Alonso. Hij heeft problemen met bandentemperatuur, geloof ik. Iets wat in de race een minder groot probleem zal zijn.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Of je het goed of middelmatig noemt doet er niet toe, Massa zit er onder.
Zoals je zelf al zei, de Ferrari is minimaal een halve seconde sneller dan de McLaren, en toch zit Massa het hele weekend al achter Button....
You do the math
je kunt ook overdrijvenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik weet ook wel zeker dat Massa beter is dan Button. Button is overhyped doordat de Brawn vorig jaar zo goed was. Daarin was misschien Ricardo Rosset zelfs WK geworden.
Tot nu toe zit ie niet eens in de buurt van Alonso. Dat wordt geen gevecht vooraan met Massa, dat wordt de Massa-train...quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:35 schreef Fir3fly het volgende:
Massa bewees vorige race ongeveer net zo snel te zijn als Alonso. Hij heeft problemen met bandentemperatuur, geloof ik. Iets wat in de race een minder groot probleem zal zijn.
Als je conclusies gaat trekken, neem dan wel representatieve data.
En vorige race zat ie ervoor. En voor Alonso. Je punt?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Of je het goed of middelmatig noemt doet er niet toe, Massa zit er onder.
Zoals je zelf al zei, de Ferrari is minimaal een halve seconde sneller dan de McLaren, en toch zit Massa het hele weekend al achter Button....
You do the math
Mja, zo erg wordt het denk ik niet, maar Massa heeft het dit weekend gewoon niet voor elkaar. Hierdoor is het verschil met Alonso wel extreem groot.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Tot nu toe zit ie niet eens in de buurt van Alonso. Dat wordt geen gevecht vooraan met Massa, dat wordt de Massa-train...
Yup, hopen dat Ferrari me een leuk, lichtelijk verlaat, verjaardagscadeau kan geven morgen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:21 schreef Trystar het volgende:
Ferrari 3 en 5, in ieder geval aan 'the clean side'
Met wat SC-rondes zou het kunnen lukken.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 04:34 schreef Pinzon het volgende:
Virgin gaat met beide auto's sowieso niet finishen zondag
Het is nou eenmaal een choker, toen hij net binnenkwam en er geen druk was, was hij heel goed. Toen hij wk kon worden begon hij te blunderen. Het aantal knullige acties en gemiste kansen begint enorme vormen aan te nemen. Hij is dan nog een keer wk geworden ondanks zijn gepruts, maar dat zal niet nog een keer gebeuren. Hij is heel snel maar als hij zijn zenuwen niet onder controle krijgt is dat zijn laatste titel.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En Hamilton.. heeft weer alle media aandacht op zich en doet dat toch weer helemaal zelf.
Hij zou er wellicht goed aan doen zich gewoon bezig te houden met racen. Dat geeft misschien wat rust in het koppie.
http://www.jamesallenonf1.com/quote:Ride height adjusters
A lot of talk in the paddocks of both Bahrain and Melbourne has centred on ride height adjusters on the Red Bull and Ferrari cars in particular, which means that they can optimise the aerodynamics in qualifying and for most of the race.
Up to a point, the lower you can run your car the more downforce it will have. But this year with refuelling banned, teams need to set the ride height so it works for a low fuel qualifying lap and then without changing it in parc ferme before the race, also works when the car has 160 kilos of fuel in it. Inevitably the extra weight will lower the car on its suspension and mean you will be running 3mm lower in the first stint of the race than in qualifying. As the fuel burns off the car rises. If you can lower the car a few millimetres at your first pit stop, you will have more downforce for the rest of the race.
It is perfectly legal as long as the car is stationary when the change is made and the gain is worth a few seconds over a race distance. Here’s how it’s calculated; every 1 mm of ride height you move is worth 5 kilos of downforce, which in turn is worth 0.05 seconds per lap. So if you pit on lap 18 in Melbourne, you can lower the car will have 40 laps of benefit, which is worth two seconds. If you lower the car by 4mm, which is realistic, you will gain 8 seconds. It is only worth it if you can make the change easily in the pit stop without losing that time.
Ferrari’s system is manual and very obvious. There have been suggestions that Red Bull has a more sophisticated system, which allows the car to run low in qualifying trim but then raises itself up when the 160 kilos of fuel are loaded in and lowers itself again as the fuel burns off. The key to that is making it legal.
Other teams are scratching their heads about how Red Bull might have achieved that, but one suggestion is that they may be exploiting the regulation that allows teams to re-gas pressurize the dampers between qualifying and the race. If this is the case then they would get the benefit of running the car low in qualifying and then raise it up when the fuel is added. Hence their stunning qualifying form.
Tsja, als het legaal is én het werktquote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:10 schreef wimderon het volgende:
Is allemaal reglementair naar het schijnt:
[..]
http://www.jamesallenonf1.com/
Ach jongen, niet zo lichtgeraakt zegquote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Massa bewees vorige race ongeveer net zo snel te zijn als Alonso. Hij heeft problemen met bandentemperatuur, geloof ik. Iets wat in de race een minder groot probleem zal zijn.
Als je conclusies gaat trekken, neem dan wel representatieve data.
Even vraagje hierover, als ik in mijn profiel kijk, staat er bij score 0 punten, maar onderin staat er een overallscore en dan heb ik weer juist wel aardig wat punten gemaakt. Ik neem aan dat dit mijn voorlopige score is ? Zo ja dan heb ik nu al 72 puntenquote:
Je kunt zelf narekenen hoeveel punten je al hebt. Er zijn nog geen resultaten ingevoerd inde manager, dus die getallen daar kun je tot maandagavond niets meequote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:13 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Even vraagje hierover, als ik in mijn profiel kijk, staat er bij score 0 punten, maar onderin staat er een overallscore en dan heb ik weer juist wel aardig wat punten gemaakt. Ik neem aan dat dit mijn voorlopige score is ? Zo ja dan heb ik nu al 72 punten
Met de punten-calculator is het een eitjequote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt zelf narekenen hoeveel punten je al hebt. Er zijn nog geen resultaten ingevoerd inde manager, dus die getallen daar kun je tot maandagavond niets mee
Die werkt idd wel.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Met de punten-calculator is het een eitje
http://www.rinzedijkstra.nl/f1calculator/index.html
Button had 1x wagen waarmee je het WK kon winnen en werd wereldkampioen. Massa had 2x zo'n wagen en werd geen wereldkampioen. Button heeft zijn kansen dus beter benut.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar kom op, face it, zowel Button als Massa zijn geen mega talenten zoals Schumacher, Alonso of Vettel, (misschien ook Hamilton)
Ik denk als Massa en Button bij hetzelfde team zaten Massa vrijwel iedere kwalificatie verslaat omdat hij sneller is over 1 ronde, en Button haalt meer punten binnen omdat hij constanter is. Massa kan nog wel eens wat uitschieters hebben naar boven of beneden naar mijn mening
Nu ja, genoeg hierover. Ik ga morgen weer gewoon Button aanmoedigen
Als dat laatste waar is, zou kunnen verklaren waarom Alonso in de tweede stint vorige race sneller werd dan Vettel. Vettel zijn auto zou dan tijdens de race steeds hoger gaan staan doordat hij steeds lichter wordt. Hiermee bedoel ik toen Alonso steeds een klein beetje in liep op Vettel, voordat Vettel zijn motor/uitlaat problemen kreeg.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:10 schreef wimderon het volgende:
Is allemaal reglementair naar het schijnt:
[..]
http://www.jamesallenonf1.com/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |