ik wil ergens deze dagen nog naar t wolwinkeltje hier (in Heerlen) wil je dat ik voor je kijk? kom eind van de week weer naar Utrechtquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:02 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ah, tnx voor het vragen Wampi... dan wordt het toch maar een besteling bij hobbydoos. Ook meteen nog maar wat catania bestellen voor mijn hexagonnetjes en GS-jes... ik ga geen 8 euro verzendkosten betalen voor jan doedel, dan maar voor dat bedrag aan andere bolletjes![]()
Mooie kleurtjes heb je genomen... wat is dit voor iets? Puur wol, of een mix?
Ynske, grappig vest...
ik normaal ook niet, maar ik heb net een dure mixer gekocht, ga binnenkort naar parijs, en wil dus óók nog een digitaal cameraatje kopenquote:
Daar is het hier afgelopen weekend helaas niet van gekomenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:08 schreef Lijnloos het volgende:
Oh kijken mag altijd... lief van je! Binnenkort gaan we toch weer naar Enschede, dan kan ik daar ook de winkel weer even plunderen van wat ze nog hebben... (als ze nog wat hebben).
doe je het met stokjes? dan moet je beginnen met 3 lossen eerst.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:39 schreef Stiemie het volgende:
Nou mijn eerste echte projectje word een sjaal voor Beer FlipIk vind alleen de zijkanten niet zo netjes recht. Wat doe ik dan fout? Ik begin elke nieuwe regel eerst met een vaste.
En de eerste lus overslaan van de vorige toer!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:45 schreef Ynske het volgende:
[..]
doe je het met stokjes? dan moet je beginnen met 3 lossen eerst.
Idd, de beginlosse niet vergetenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:51 schreef Troel het volgende:
Met gewone vasten niet. Dan begin je het beste met een losse en pak je vervolgens wel gewoon netjes de eerste steek(dus losse maken en dan je eerste vaste van deze toer in het eerste "v-tje". hele toer uithaken, draaien, en weer met een losse beginnen)
nee hoor, gezellig!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:13 schreef Vicky het volgende:
ik heb mijn zusje hooked gekregen
ze gaat zich ook aanmelden bij Ravelry. iemand er bezwaar tegen als ze in de fokgroep komt?
Ik ben aan de hand van onderstaande link verder gaan freubelen:quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:07 schreef mijsje het volgende:
die slipstich komt niet aan de onderrand waar je je steken in maakt, maar in de bovenste van de 3 lossen(eerste stokje) om de tour af te sluiten, zodat het weer een perfect rondje is...
in een spiraal kan niet omdat je dan verkeerd uitkomt in de rand van de muts... snap je me een beetje?
Nee, het trekt niet bij. Ik ben nu een aantal rondes verder en je ziet een spoor lopen van gaten. Ik hecht de nieuwe toer vast met een slipstitch en maak dan een ketting van drie lossen. Daarna maak ik een stokje in de eerstvolgende steek. Precies zoals in de link dus. Misschien trekt het later pas bij?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:20 schreef mijsje het volgende:
is het alleen in de laatste tour steeds? dat het weer bijtrekt als je een tour verder komt? (of zie ik dat verkeerd?) als je 3 lossen hebt gemaakt aan het begin van de tour, sla je het eerste lusje om te haken dan over, of neem je die wel om de tour te beginnen?
quote:
Wat je moet doen is het patroon zo volledig mogelijk online zetten en dan de eerste keer een mail sturen naar een speciaal adres dan word je geregistreerd als "designer", daarna kun je ze direct toevoegen. Het zijn best goede eieren al zeg ik het zelf, maar misschien haak ik wel heel raar en komt het er bij een ander heel anders uitquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:43 schreef Wampi het volgende:
oo, had je die eitjes zelf bedacht, wat goeeed en wat cool dat het nu jouw design is ook als officieel patroon te downloaden is!!! moet je dat aanvragen ofzo? als je t al gemeld had ergens dan sorry voor t vragen
ik ga ze binnenkort haken en dan raten om ze te promoten
!
ik probeer al een maand een paard te haken, maar ik ben een beetje te perfectionistisch denk ikquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:51 schreef Wampi het volgende:
Wat tof zeg!! Wat wordt je volgende design?
Die zijn inderdaad ontzettend leukquote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:30 schreef trui het volgende:
ik ben een paar van deze kipjes (eierwarmhouders) aan 't maken, als paaskadootje voor opa & oma.maar 't is nog best een gepriegel! heb er nu 1 bijna af, maar hij eh zij moet nog wel in elkaar gezet worden.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:30 schreef trui het volgende:
ik ben een paar van deze kipjes (eierwarmhouders) aan 't maken, als paaskadootje voor opa & oma.maar 't is nog best een gepriegel! heb er nu 1 bijna af, maar hij eh zij moet nog wel in elkaar gezet worden.
die ja! Ik ga mooi lint uit zoeken, ze dan onder elkaar hangen (van groot naar klein) met belletjes.quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:50 schreef trui het volgende:
die hangende vogeltjes? leuk! ga je er een soort mobiel van maken.
en zo'n kam is inderdaad best te doen. 3 losse delen (of meer) en dan nog een rondje (of 2) samen haken.
dat zit ik me dus ook net te bedenkenquote:Op woensdag 24 maart 2010 12:28 schreef trui het volgende:
dan maak je toch een nieuw photobucket-account aan.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:50 schreef trui het volgende:
die hangende vogeltjes? leuk! ga je er een soort mobiel van maken.
en zo'n kam is inderdaad best te doen. 3 losse delen (of meer) en dan nog een rondje (of 2) samen haken.
Nah, dat is gelukkig niet allemaal vandaag gekochtquote:
Die zijn ook fijn! Deze komen bij de Pipoos in Utrecht vandaan. Misschien hebben ze in Amersfoort ook wel bolletjes bij de Pipoos!quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:37 schreef Lijnloos het volgende:
Oh Troel, die onderste bolletjes zien er ook fijn uit... waar heb je die vandaan?
dat was ik nou precies vanmiddag aan het zeggen, maar toen was er een soort van storing op FOK? ik zet het ook op ravelry en zet het fotootje via eigenschappen en dan de URL van de foto hier op FOK, ik heb niks extra's meer nodig. eerder gebruikte ik tinypic, werkt ook primaquote:
wat is het probleem dan precies? 10 stokjes of halve stokjes passen toch makkelijk in zo'n ring? mijn ervaring is dat die ringetjes, ook al zijn ze van slechts 3 of 4 lossen, vrij flexibel zijn. gewoon bij blijven proppen is het devies.quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:26 schreef AnitraX het volgende:
Wil begin maken met birdies van attic24 maar ik krijg niet mooi 10 halve stokjes in een cirkel, erg frustrerend na 45x
Heb alle manieren al geprobeerd, amigurumi ring, 2 chain, ketting van 4 ( maar dan houd geen gat over ), grotere ketting.
Nog geen tijd gehad om een poging te kunnen doen. Combi van vacatures zoeken, zieke dochter en chronisch tijdgebrekquote:
Hey Wampi, nee het patroon is eigenlijk niet van mij. Ik heb het gekocht (niet doen, in iedergeval niet waar ik het heb gekocht, dat kan je wel eens hebben he), maar het is heel onduidelijk geschreven, klopt niet en je moet veel zelf uitzoeken (voorbeeld: rij 5-18 meerderen tot je 64 steken hebt punt).quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:03 schreef Wampi het volgende:! Is jouw Hello Kitty ook al zelf bedacht Spiegelei? Damn, ik moet echt meer lezen en minder plaatjes kijken hier!!
ja sorry was naar bedquote:
quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:50 schreef Troel het volgende:
Die van attic is heel makkelijk Yns, dat lukte mij na drie GS-jes uit het hoofd
Zal wel meevallen toch? Volgens mij zijn het gewoon een heleboel stokjes...quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:16 schreef Eigenmijsje het volgende:
Deze zijn zoAlleen lijkt dat gat me nogal lastig, ook al staat er dat het supersimpel is
Nee klopt, alleen dat gat kan ik niet zo plaatsen. Maar voorlopig hoop ik ze niet nodig te hebben, dus heb nog tot de volgende winter om ze te makenquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:20 schreef Muck het volgende:
[..]
Zal wel meevallen toch? Volgens mij zijn het gewoon een heleboel stokjes...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:23 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Nee klopt, alleen dat gat kan ik niet zo plaatsen. Maar voorlopig hoop ik ze niet nodig te hebben, dus heb nog tot de volgende winter om ze te maken
Gewoon een stukje niet vastnaaien denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En inderdaad, ik heb vandaag voor het eerst zonder jas op de fiets gezeten, heerlijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:25 schreef Muck het volgende:
[..]
Gewoon een stukje niet vastnaaien denk ik
En inderdaad, ik heb vandaag voor het eerst zonder jas op de fiets gezeten, heerlijk!heel leuk die wristwarmersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik heb ze ook meteen in m'n queue gezet!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pfff al een tijdje niet meer gehaakt.... heb het ook zo druk met werkman.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
Dat nestje is echtquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:46 schreef warrel het volgende:
Het nestje van Ynske
Ik zou graag van die halve handschoentjes willen haken, maar ik vind nergens een gratis patroontje..
Beetje zoals deze; maar dan gehaakt, en er mag ook wel een mooi patroontje inHebben jullie ideeën?
fijnquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat nestje is echtHet staat nu op de rand van het bed van Isa
Die Hello Kitty is trouwens ook heel erg leuk! En de knijntjes van BEJullie maken mooie dingen
oke, ik zal het niet spoileren, maar ben verrast... heel verrast...quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
fijn
@overigen, graag niet spoileren wie de mol is vandaag, moet t morgen kijken heb t begin gemist!!!
Speciaal voor jou vandaag nog even mijn oude usericonquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
fijn
@overigen, graag niet spoileren wie de mol is vandaag, moet t morgen kijken heb t begin gemist!!!
doe je morgen weer je andere mol-user-icon? kan ik morgen even zien hoe je hem veranderd hebt met de mol erin?quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:40 schreef Muck het volgende:
[..]
Speciaal voor jou vandaag nog even mijn oude usericon
De armen van het konijn zijn klaar, nu bezig met zijn beentjes
Ja, morgen zet ik hem onlinequote:Op donderdag 25 maart 2010 21:43 schreef mijsje het volgende:
[..]
doe je morgen weer je andere mol-user-icon? kan ik morgen even zien hoe je hem veranderd hebt met de mol erin?
en, hoe gaat het met het meerderen?quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:46 schreef AnitraX het volgende:
Trui in dat rondje had ik eerst een aantal vaste gemaakt en daarna een toer erover met 2 stokjes per vaste, daarom lijkt het meer.
gaat redelijk, zit tussen een hexagon en rondje in, maar als je hem dubbel vouwt is dat best grappig.quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:04 schreef trui het volgende:
[..]
en, hoe gaat het met het meerderen?
leuke kleurtjes, kwakz0r! en leuk idee om dit soort combi-vierkanten te maken!
de deken van Lucy van Attic24 was 6 bij 6 met nog granny randen eromheen, maar 180cm bij 180 cm is me wat groot, ik denk dat ik hem 5 bij 5 maak. ik wil nog wat andere kleuren wol halen, meer rozerood en oranjegele tinten, dan kan ik een soort verschuiving van koel naar warm maken over de deken heen (dus blauwgroenpaars onderaan, en roodoranjeroze bovenaan. middenin komt dan groenoranje met een zweempje blauw nog ofzo...quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:58 schreef Muck het volgende:
Mooi kwak
hoeveel moet je er maken in totaal?
gelukkig is groningen het eindpuntquote:Op zaterdag 27 maart 2010 01:32 schreef trui het volgende:
veel haakplezier morgen, kwakz0r! wel op tijd uitstappen he.hoeveel bolletjes gaan er eigenlijk zo ongeveer zitten in zo'n deken?
wat lukte er dan niet aan?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:39 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]
idee is hiervan gejat... (Kleine) bloemetjes lukten helaas niet...
misschien met een kleinere naald proberen?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:42 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
De bloempjes werden in verhouding te groot...
Met dikker draad wordt het niet heel mooi, ontdek ik net. Propperig. Zou ik het draad kunnen splitsen? Een draad bestaat immers uit 4 dunnere draden...quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:46 schreef Ynske het volgende:
[..]
misschien met een kleinere naald proberen?
splitsen met catania gaat niet. dan breken de draadjes heel snel maar met wil gaat t misschien wel?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:39 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Met dikker draad wordt het niet heel mooi, ontdek ik net. Propperig. Zou ik het draad kunnen splitsen? Een draad bestaat immers uit 4 dunnere draden...
Dat heb ik bij de voorkant van mijn tas ook gedaanquote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:04 schreef mijsje het volgende:
daar zit ik ook mee wampi! ik zit maar te denken, maar beginnen... ho maar
ik ga een tekeningetje maken denk ik, om te zien hoe het moet worden...
ik heb in ieder geval (goeie tip M@x!!!) zwart voor tussen de squares zodat de kleuren echt naar voren springen...
daarom heb ik ook in mijn tas met zwart gewerkt. Lekker knallende kleuren, en t bijkomende voordeel dat je dan niet ziet of de onderkant vies isquote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:28 schreef mijsje het volgende:
dat is ook zo Muck, ik vind het zwarte de kleuren echt mooi ophalen...
t scheelt dat t zaterdag af moet zijn, dus daarna komen de foto'squote:jammer Ynske, ik ben heel benieuwd hoe je volgende project eruit ziet...
niet verwacht helemaal nietquote:hoe vond je de ontknoping van wie is de mol?
[ Bericht 50% gewijzigd door Spiegelei op 27-03-2010 21:57:07 (spoilertje) ]klerkje
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:53 schreef Spiegelei het volgende:
Ik heb de eerste proeve van het HK patroontje gemaakt. -klik-
Ik hoop dat ik duidelijk ben en het goed heb beschreven. Als er fouten in staan of er iets onduidelijk is dan hoor ik het graag!
daarom heb ik ze in rondjes gehaakt, zodat je wel een goede en slechte kant kreeg.quote:Op zondag 28 maart 2010 12:39 schreef Eigenmijsje het volgende:
Klopt het trouwens dat je bij die polswarmers van Attic24 geen 'goede' kant hebt omdat je steeds moet draaien?
leuk!quote:Op zondag 28 maart 2010 13:32 schreef mijsje het volgende:
ik gisteren... toen was er ook niks in de aanbieding, maar de haaknaalden waren met een wit prijsje voor 50cent geprijst... leek geen aanbieding...
ow, de eerste 4 squares: ik ga ze in de laatste ring aan elkaar maken, dus ik heb maar op 1 square een zwarte rand gemaakt.
[ afbeelding ]
leukquote:Op zondag 28 maart 2010 20:29 schreef Spiegelei het volgende:
Ik ben klaar met het haken van de kat, nu nog in elkaar zetten:
[ afbeelding ]
Dat moet een strikje worden, zie het origineelhttp://www.ravelry.com/patterns/library/jinxy-kat.quote:
erg schattig!quote:Op zondag 28 maart 2010 20:44 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Dat moet een strikje worden, zie het origineelhttp://www.ravelry.com/patterns/library/jinxy-kat.
normaal is de mevr van hobbydoos snel met reageren.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:42 schreef Spiegelei het volgende:
Nog even een vraagje. Nu wilde ik eindelijk eens flink bestellen bij de hobbydoos. maar ik kom niet voorbij stap 3 van het bestellen en afrekenen. Ik kies dan voor vooruitbetaling en als ik dan op 'afrekenen' klik krijg ik telkens een server fout.
Gisteren was dat al, ook na een aantal uren nog eens proberen. En nu dus nog steeds dit probleem.
Ik heb al gemaild, maar ja het is weekend dus nog geen reactie ontvangen. Iemand een idee?
Een week geleden heb ik nog wol gehaald bij de Zeeman in Nijmegen. En bij de Wibra in Nijmegen en Oss heb ik ook vaak genoeg wol gehaald, maar dan al wat weken geleden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:24 schreef _Arual_ het volgende:
Bij diverse Wibra's is Nijmegen, Oss en Wijchen in ieder geval niet. Ben ook bij de Zeeman geweest. Idem. Gelukkig hebben we Pipoos en Kreadoe nog, maar daar is het toch wel wat duurder (2 euro 20 voor een bolletje).
ik was er vanmiddag mee bezig, t splijt iid veel meer dan cataniaquote:Op zondag 28 maart 2010 22:11 schreef Eigenmijsje het volgende:
Wie werkt er hier met het katoen van Wibra?
Probeerde hier net wat met dat katoen, maar vind het lastig werken omdat het echt losse draadjes zijn.
Qua dikte vind ik het wel beter/mooier dan Catania.
Leuke kleurtjes zeg! Wordt het geen zwaar dekentje of gebruik je wol ipv katoen?quote:Op zondag 28 maart 2010 21:58 schreef kwakz0r het volgende:
dekentje! ongeveer 70 cm breed, toch al aardig opgeschoten dit weekend (gare foto)
[ afbeelding ]
3,5-4,5 staat op t rolletje Nova van de Wibraquote:Op zondag 28 maart 2010 22:32 schreef trui het volgende:
eigenmijsje, zo erg splijtende garens zijn vervelend ja. je krijgt er op den duur wel handigheid mee, is mijn ervaring, maar toch. véél fijner als 't niet splijt.hoe dik is dat garen dan? ik bedoel: voor welke naalddikte ongeveer?
kwakz0r, wordt leuk!
nee, t is polyamide/acryl mix, van zeeman, babywol, t is niet zwaar (ik werk niet zo graag met katoen). t is geen dekentje voor in bed, meer een knuffeldekentje voor in de box ofzo. kleuren zijn in t echt iets anders, meer verschil tussen lila en lichtblauw, en t groen is wat helderder....quote:Op zondag 28 maart 2010 22:29 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Leuke kleurtjes zeg! Wordt het geen zwaar dekentje of gebruik je wol ipv katoen?
waar dan? Bij die in het centrum keken ze me vreemd aan. Bij de wibra hadden ze nu katoen in drie kleuren: grijs, mosgroen en poepbruin...quote:Op zondag 28 maart 2010 22:10 schreef wyccie het volgende:
[..]
Een week geleden heb ik nog wol gehaald bij de Zeeman in Nijmegen. En bij de Wibra in Nijmegen en Oss heb ik ook vaak genoeg wol gehaald, maar dan al wat weken geleden.
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!quote:Op maandag 29 maart 2010 09:04 schreef Vicky het volgende:
Ik vind donker katoen ook een stuk lastiger haken dan licht katoen.
omg, het konijn wordt echt hysterisch.. blauw lijf, gele poten, rode armen, grijs staartje en groen oren
quote:Op maandag 29 maart 2010 19:23 schreef _Arual_ het volgende:
Leuk dat paasmandje!
Vanwege pasen heb ook ik me maar aan een schaap gewaagd. Dit is Umbèèrto:
[ afbeelding ]
OH!quote:Op maandag 29 maart 2010 19:28 schreef trui het volgende:
arual, geen idee wat je voor zoiets vragen kunt! ik zou 't zelf nooit kopen eigenlijk, vind 't vooral leuk om zoiets zelf te maken.
mmascha, wat een lief paasmandje!
mijn 2e snoeshaan is ook af; ze zitten nu samen eggstreme cosy te doen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
netjes! wat word t?quote:Op maandag 29 maart 2010 19:43 schreef mijsje het volgende:
ow, mijn gsjes tot nu toe... ik moet er nog 3 maken en dan kan ik zwarte randjes maken en ze aan elkaar vastmaken...
[ afbeelding ]
Wat een schatje! Is die van Koekeridoe?quote:Op maandag 29 maart 2010 19:23 schreef _Arual_ het volgende:
Leuk dat paasmandje!
Vanwege pasen heb ook ik me maar aan een schaap gewaagd. Dit is Umbèèrto:
[ afbeelding ]
Koekeridoe?quote:Op maandag 29 maart 2010 19:57 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Wat een schatje! Is die van Koekeridoe?
Google maar eensquote:
quote:
hier hadden ze alleen donkerblauw, bordeaux, zeegroen en lichtgeel liggenquote:Op maandag 29 maart 2010 20:17 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Google maar eensoo op het eind ipv oe kan het ook zijn.
Ga morgen langs een andere Wibra hier in de buurt, hopelijk hebben ze daar wel veel katoen, dan kan ik flink inslaan
grappige site!quote:Op maandag 29 maart 2010 20:17 schreef Eigenmijsje het volgende:
[..]
Google maar eensoo op het eind ipv oe kan het ook zijn.
Ga morgen langs een andere Wibra hier in de buurt, hopelijk hebben ze daar wel veel katoen, dan kan ik flink inslaan
waarom zou je dat willen?quote:Op maandag 29 maart 2010 20:46 schreef Eigenmijsje het volgende:
Ik wil ook zo'n golfdekentje proberen, maar kan ik de eerste toer stokjes ook door de halve v'tjes van de lossen maken?
zal wel aan mij liggen, maar dat vind ik helemaal niet makkelijkerquote:Op maandag 29 maart 2010 20:58 schreef trui het volgende:
omdat dat veel makkelijker gaat natuurlijk.![]()
eigenmijsje, je zou 't best kunnen proberen. maar dat geeft geloof ik wel een wat slordiger resultaat.
Ah, ik dacht dat je het over gewoon wol had. Katoen heb ik er ook niet gezien.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:47 schreef _Arual_ het volgende:
waar dan? Bij die in het centrum keken ze me vreemd aan. Bij de wibra hadden ze nu katoen in drie kleuren: grijs, mosgroen en poepbruin...
haha, ik had geen antraciet en ook geen geel en ik wilde toch haken!quote:Op maandag 29 maart 2010 21:27 schreef wyccie het volgende:
Wow, dus ook met poepbruin en mosgroen is iets leuks te maken.
Waar halen jullie de vulling voor de beestjes vandaan? Wat is het voor spul en is het duur?
Ik heb tot nu toe alleen nog maar plat spul gehaakt. Dat in elkaar zetten van zo'n bouwpakket lijkt me lastig.
Oplossing: doek over de spiegel en het konijnenzieltje is weer vredigquote:Op maandag 29 maart 2010 09:04 schreef Vicky het volgende:
omg, het konijn wordt echt hysterisch.. blauw lijf, gele poten, rode armen, grijs staartje en groen oren
ja! Daar moest ie inderdaad enigszins op lijken, maar ja, ik ben ook maar een beginner en kreeg de oren niet voor mekaar. Dus die zijn heeeeeel anders.quote:
Ik vind hem juist hartstikke leuk gewordenquote:Op maandag 29 maart 2010 22:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
ja! Daar moest ie inderdaad enigszins op lijken, maar ja, ik ben ook maar een beginner en kreeg de oren niet voor mekaar. Dus die zijn heeeeeel anders.
Ik heb lopen zoeken bij de Hema hier, maar heb het niet kunnen vinden. Waar zou het moeten liggen? Gewoon bij het speelgoed/knutselspul e.d.?quote:Op maandag 29 maart 2010 22:21 schreef _Arual_ het volgende:
Knuffelvulling koop ik trouwebs bij de Hema. Kost niks, en je kunt er tijden mee vooruit.
Dat moet lukken toch? Het gezichtje van de onderste is leuker dan de bovenste trouwens.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:34 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ga het gewoon doen
Ik ga deze maken![]()
Voor 2011 begint zal hij vast af zijn
hey wat leuk, ik heb ook ongeveer de helft van zo'n tas liggen. de kippen kwamen tussendoor, maar ik ga 'm eerdaags afmaken (om m'n wol in te bewaren...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:45 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben ruim over de helft van de crochet bag van Attic24 en ben nu per toer iets van 2 steken aan het minderen, want anders valt de bovenkant straks zo open. Ben bezig met 4 kleuren en doe afwisseld enkele en dubbele strepen. Vanavond ga ik me maar eens alvast op de bloemetjes voor de versiering storten, even wat kleins tussendoor. Een foto van het resultaat komt tzt wel op Ravelry.
Ynske, gat in de markt hoor, die eerste toer-skills van jou!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:17 schreef mmascha het volgende:
Ik ben ook begonnen aan een babyblauwe golfjes deken. Pff de eerste toer valt nog niet mee.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:58 schreef trui het volgende:
[..]
Ynske, gat in de markt hoor, die eerste toer-skills van jou!
Mis ik iets? Help? ff snel teruglezenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:58 schreef trui het volgende:
[..]
Ynske, gat in de markt hoor, die eerste toer-skills van jou!
Pff mijn proeflapje heeft 31(2x14+3) steken. Krijg er nu al nachtmerries van als ik de breedte van een babydekentje moet maken. Honderd keer natellen om zeker te weten dat ik het juiste aantal heb.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:05 schreef kwakz0r het volgende:
die eerste toer vond ik ook een crime. heb er drie kwartier over gedaan (hele treinreis van leiden naar utrecht) dat was een steek of ehhh ik gok 140?
wehe, ik ben daar gewoon te lui voor dus ik kijk dan en denk "mwah ik zie niks echt geks, en t is nog steeds een ribbel, dus ik doe straks wel een steekje om t weer uit te laten komen...in t lapje op de foto is t denk ik twee keer gebeurd...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:46 schreef trui het volgende:
ik heb ook een paar keer een foutje gemaakt en kwam daar dan aan 't eind van de toer achter omdat je daar dan niet goed uitkomt. heb toen wel steeds de hele toer uitgehaald![]()
mmascha, gisteravond vond ynske het wat vreemd dat iemand het moeilijk vond om in die eerste toer onder de 2 lusjes van 't v-tje door te haken. en daar was ik weer verbaasd over. vandaar mijn idee: ze kan een mooi handeltje in eerste toeren beginnen.
bij zeeman? dan heb ik dezelfde! alleen doe ik lichtblauw, appeltjesgroen met lila en witquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:05 schreef mmascha het volgende:
Dat mag Ynske zeker wel doen! Waar moet ik mijn wol heen sturen?![]()
Ik heb hele lieve babywol gevonden:turquoise, lichtblauw en appeltjesgroen![]()
Goeie tip trui, dat je kan zien aan het eind van een toer of je een foutje hebt gemaakt. Dan hoef ik niet bang te zijn dat ik het pas zie als ik het dekentje af heb.
Kwakz, ik deed ook al een poging om het tijdens een toer te corrigeren. Dat valt idd niet op.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:11 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij zeeman? dan heb ik dezelfde! alleen doe ik lichtblauw, appeltjesgroen met lila en wit
begonnen op 3 (proeflapje 1), dat was me te strak. nu doe ik naald 4, gaat prima, misshcien iets aan de losse kant, maar wel lekker zacht. ik vind dat pluizen het leukste van met wol werken. werk echt nooit met katoen omdat dat niet zacht/pluizig is, dat vind ik persoonlijk minder mooi en minder knuffeligquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:24 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ja, die! Het pluist behoorlijk, veel meer dan de katoen die ik gewend ben. Ik probeer het nu met naald 5. Dat gaat al een stuk beter dan de 3,5 waarmee ik begonnen ben. Morgen toch maar echt even op pad voor een nr 4. Wat gebruik jij?
Bedankt trui! Ik heb nu de laatste toer gecorrigeerd. Eens kijken of ik straks ook echt zie welke steek waar moet. In principe is het 4-2-4-2-4enz. Dat moet ik nog kunnen terwijl ik tv kijk ofzo.
af en aan, vandaar dat ik m`n tijd er gewoon voor neemquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:56 schreef trui het volgende:
TF, wat leuk, een maneki!!!veel succes, hoe is 't nu met je hand/arm??
ja, dat was ik van die jazz... Waar is jouw dorp? Want als dat een beetje in de buurt is kan ik effe komen plunderen...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:17 schreef mmascha het volgende:
[..]
Dat moet lukken toch? Het gezichtje van de onderste is leuker dan de bovenste trouwens.
Ik ben ook begonnen aan een babyblauwe golfjes deken. Pff de eerste toer valt nog niet mee. Daarna ga ik als een trein! Maarja, de 1e toer is wel de belangrijkste. Die moet ik nog maar even oefenen. Ik ben begonnen aan een proeflapje. De wol is voor naald 4/5. Ik wilde maat 4 kopen maar er heeft maar 1 winkeltje in het dorp haaknaalden:vanaf maat 6En wel een hele stapel Catania hebben liggen. Vreemd. Zocht iemand nog Jazz? Er lagen daar nog een paar bolletjes roze/felroze/lila/lichtblauw.
Brabantse Turfmarkt ofquote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:45 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ikheb een winkeltje in Delft gevonden waar ook Jazz wordt verkochten heel veel andere wolletjes en katoentjes
oh als ik wol zeg bedoel ik wol-acryl mix of acryl. dit is acryl-poliamide mix... katoen vind ik idd. echt te hard. wat is catania? (ik heb nu een heel schaap aan acryl liggen, voor mn big blanket (wel lekker makkelijk te wassen) en voor knuffelbeesten dus ik ga voorlopig niks anders aanschaffen, maar toch).quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:50 schreef trui het volgende:
ieuw ril, ik kan juist niet goed tegen dat pluizige van wol. ik snap overigens wel wat je bedoelt met het 'harde' van katoen. daarom heb ik liever de katoen+acryl mix. die maakt 'tnet wat zachter maar zonder de pluisjes van wol.
Brabantse turfmarkt dusquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
weet ik veeldaar waar op zaterdag markt is
ik vind t ook wel gaan als ik de eerste toer echt goed los haak, maar dan nog kost t heel veel meer moeite dan een gewone toer haken. ik kantel hem op een bepaalde manier, dat helpt wel mee... dekentje is idd. 140 steken, en daar deed ik wel echt drie kwartier over....quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:26 schreef Ynske het volgende:
k heb vanmiddag aan Troel laten zien hoe ik die eerste toer doe, maar k blijft t niet moeilijk vinden, sorry
voorlopig hier niet te veel katoentjes kopen, mn auto deed vanmiddag alleen maar shhjj dood. accu hiemelen.
anwb man was wel gezellig
patroontje dat ik had voor de tas van isa is drama, totaal niet mooi, misschien ligt t ook wel aan de nova wibra bolletjes. k ga maar op zoek naar een nieuw/ander patroontje.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:58 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zo dat zwart haalt de kleuren echt op!!
pssst, als je mijn granny squares bedoelt, het wordt de voorkant van een kussenhoesjequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |