quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:11 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij zeeman? dan heb ik dezelfde! alleen doe ik lichtblauw, appeltjesgroen met lila en wit
begonnen op 3 (proeflapje 1), dat was me te strak. nu doe ik naald 4, gaat prima, misshcien iets aan de losse kant, maar wel lekker zacht. ik vind dat pluizen het leukste van met wol werken. werk echt nooit met katoen omdat dat niet zacht/pluizig is, dat vind ik persoonlijk minder mooi en minder knuffeligquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:24 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ja, die! Het pluist behoorlijk, veel meer dan de katoen die ik gewend ben. Ik probeer het nu met naald 5. Dat gaat al een stuk beter dan de 3,5 waarmee ik begonnen ben. Morgen toch maar echt even op pad voor een nr 4. Wat gebruik jij?
Bedankt trui! Ik heb nu de laatste toer gecorrigeerd. Eens kijken of ik straks ook echt zie welke steek waar moet. In principe is het 4-2-4-2-4enz. Dat moet ik nog kunnen terwijl ik tv kijk ofzo.
af en aan, vandaar dat ik m`n tijd er gewoon voor neemquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:56 schreef trui het volgende:
TF, wat leuk, een maneki!!!veel succes, hoe is 't nu met je hand/arm??
ja, dat was ik van die jazz... Waar is jouw dorp? Want als dat een beetje in de buurt is kan ik effe komen plunderen...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:17 schreef mmascha het volgende:
[..]
Dat moet lukken toch? Het gezichtje van de onderste is leuker dan de bovenste trouwens.
Ik ben ook begonnen aan een babyblauwe golfjes deken. Pff de eerste toer valt nog niet mee. Daarna ga ik als een trein! Maarja, de 1e toer is wel de belangrijkste. Die moet ik nog maar even oefenen. Ik ben begonnen aan een proeflapje. De wol is voor naald 4/5. Ik wilde maat 4 kopen maar er heeft maar 1 winkeltje in het dorp haaknaalden:vanaf maat 6En wel een hele stapel Catania hebben liggen. Vreemd. Zocht iemand nog Jazz? Er lagen daar nog een paar bolletjes roze/felroze/lila/lichtblauw.
Brabantse Turfmarkt ofquote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:45 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ikheb een winkeltje in Delft gevonden waar ook Jazz wordt verkochten heel veel andere wolletjes en katoentjes
oh als ik wol zeg bedoel ik wol-acryl mix of acryl. dit is acryl-poliamide mix... katoen vind ik idd. echt te hard. wat is catania? (ik heb nu een heel schaap aan acryl liggen, voor mn big blanket (wel lekker makkelijk te wassen) en voor knuffelbeesten dus ik ga voorlopig niks anders aanschaffen, maar toch).quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:50 schreef trui het volgende:
ieuw ril, ik kan juist niet goed tegen dat pluizige van wol. ik snap overigens wel wat je bedoelt met het 'harde' van katoen. daarom heb ik liever de katoen+acryl mix. die maakt 'tnet wat zachter maar zonder de pluisjes van wol.
Brabantse turfmarkt dusquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
weet ik veeldaar waar op zaterdag markt is
ik vind t ook wel gaan als ik de eerste toer echt goed los haak, maar dan nog kost t heel veel meer moeite dan een gewone toer haken. ik kantel hem op een bepaalde manier, dat helpt wel mee... dekentje is idd. 140 steken, en daar deed ik wel echt drie kwartier over....quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:26 schreef Ynske het volgende:
k heb vanmiddag aan Troel laten zien hoe ik die eerste toer doe, maar k blijft t niet moeilijk vinden, sorry
voorlopig hier niet te veel katoentjes kopen, mn auto deed vanmiddag alleen maar shhjj dood. accu hiemelen.
anwb man was wel gezellig
patroontje dat ik had voor de tas van isa is drama, totaal niet mooi, misschien ligt t ook wel aan de nova wibra bolletjes. k ga maar op zoek naar een nieuw/ander patroontje.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:58 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zo dat zwart haalt de kleuren echt op!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |