Gefeliciteerdquote:Op maandag 22 maart 2010 12:26 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ome Buzzzzzzz krijg ook een babbie binnenn een week of 2!
is een verrassing! (jouw berichtje ook!) gefeiliciteerd!!quote:Op maandag 22 maart 2010 12:43 schreef Xenia het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Jongetje of meisje? Of verrassing?
Tante Xeen heeft er 5,5 maand geleden eentje gekregen.![]()
Dus ik sluip dit topic weer even uit om me over een week weer te melden.
Staat er toch?quote:Op maandag 22 maart 2010 12:58 schreef tessie het volgende:
Oh ik was het topic even kwijt, dit is toch het grote babietjes topic, niet het grote kleine babietjes topic?
oh moet je een keer halen bij je groenteboer! Het zijn van die grote knollen met een beetje paarsige schil. (je hebt ze ook met meer oranjeschil maar de meeste hebben paarse liggen.) Ik vind het echt zooo lekker.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:56 schreef mikoxx het volgende:
Amélie, lekker smullen!!! Zoete aardappeldat ken ik niet??
Ze hoeven niet te GAAN zitten. En wat ik begreep: zolang als ze zelf kunnen blijven zitten mag je fietsenquote:Op maandag 22 maart 2010 15:25 schreef mikoxx het volgende:
Wanneer is t mee op de fiets? Ik weet dat zelf zitten voorwaarde is, maar hoe lang moeten ze zelf kunnen zitten? En moeten ze ook zelf kunnen GAAN zitten?
Klinkt goed! Heb je een receptje? PM?quote:Op maandag 22 maart 2010 15:59 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh moet je een keer halen bij je groenteboer! Het zijn van die grote knollen met een beetje paarsige schil. (je hebt ze ook met meer oranjeschil maar de meeste hebben paarse liggen.) Ik vind het echt zooo lekker.
Door de roti of in een stoofschotel of tajine, maar je kunt er ook puree van maken met (als je het lekker vindt) een klein beetje kokospoeder erdoor.
En ik ben heel benieuwd ja wat ze ervan vindt haha, het zal wel flink fijnknijpen worden enzo
Oh echt?quote:Op maandag 22 maart 2010 15:59 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ze hoeven niet te GAAN zitten. En wat ik begreep: zolang als ze zelf kunnen blijven zitten mag je fietsen
ik heb zat receptenquote:Op maandag 22 maart 2010 16:01 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Klinkt goed! Heb je een receptje? PM?
groterderder dan de mijne, met dr tandje en kruipenquote:Op maandag 22 maart 2010 19:48 schreef Ssserpente het volgende:
O, dan ga ik weer weg. Geen probleem hoor, mijn baby is toch nog laaaang niet groot!
Jemig, ik ben echt niet dik (zeg, 58 kilo en ruim 1.70 m) en ik kom er dus niet tussen he?quote:Op maandag 22 maart 2010 20:13 schreef _Bar_ het volgende:
je moet jezelf ertussen frutten, soms best wel lastig Mikoxx
quote:
quote:Op maandag 22 maart 2010 20:32 schreef oeke het volgende:
Mikoxx, goh, ik ben benieuwd hoe dat op mijn fiets gaat. Tot nu toe heeft allen P. nog met Ko gefietst, 2 keer. Dus ik heb nog geen ervaring met op en af stappen. Ik ga het morgen eens proberen. En check: geen rokje dus.![]()
Wel fijn dat hij het leuk vond! Met wie was je fietsen? En zat je andere zoon bij je man?
check, meteen gedaanquote:Op maandag 22 maart 2010 20:38 schreef Nijna het volgende:
Mikoxx, zadel laag zetten zodat je in elk geval met je voeten bij de grond kan... ik weet eigenlijk niet hoe ik opstap... zal er eens op letten...
Hij heeft niet meer gespuugd, en ligt nu lekker in zijn bedje te slapen.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:25 schreef mikoxx het volgende:
Knappe Senna!!
Bar hoe is het nu met Roy?
ik zaggum!quote:Op maandag 22 maart 2010 20:41 schreef _Bar_ het volgende:
Senna wat knap meid en wat een lieve luierbillen
quote:Op maandag 22 maart 2010 19:50 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
groterderder dan de mijne, met dr tandje en kruipen
Meestal is hij dat ook. Maar hij begint nu af en toe buitjes te vertonen waardoor ik mijn hart vast houd.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:45 schreef Ssserpente het volgende:
Kobus driftaanvallen? Dat had ik echt nooit achter ‘m gezocht. Rustig ventje.
Heeft ie van z'n vader.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:50 schreef oeke het volgende:
[..]
Meestal is hij dat ook. Maar hij begint nu af en toe buitjes te vertonen waardoor ik mijn hart vast houd.
Ben jij mal, wat een geweldige foto! En die pluk haar.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:27 schreef miss_sly het volgende:
Heel charmant is die foto niet, in pyjama en met dat lekkere dikke pamperkontje boven die veel te korte beentjes, maar toch
Dat is heel fijn om te horen, dat hij ondanks zijn intolerantie geen aversie voor eten heeft gekregen. Het klinkt trouwens heel verstandig om even geen nieuwe dingen te introduceren. Eerst rust in de tent en dan zie je wel weer, heel begrijpelijk.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars vond het wel even erg om te janken, maar was zo gekalmeerd toen hij zijn fruithap zag.
Men, hij is echt geobsedeerd door eten en drinken. Alles wat ik in mijn hand heb wordt er zo ongeveer uit gerukt.
Ze schrijven bij ons CB de namen van alle kindjes ook fonetisch op het dossierquote:Op maandag 22 maart 2010 21:33 schreef Nijna het volgende:
Tessie, lijkt me heel irritant als ze de naam verkeerd uit blijven spreken, kan je niet voorop zn boekje een sticker plakken met: zo spreek je het uit
Dan vraag ik me nu helemaal af hoe ze Graeme dan fonetisch heeft geschreven.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:13 schreef tessie het volgende:
[..]
Ze schrijven bij ons CB de namen van alle kindjes ook fonetisch op het dossier![]()
![]()
![]()
sjow heej! Ook zo'n lekkere dikke beer!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:44 schreef Memmel het volgende:
BE, ik gaf Anna altijd een theelepeltje olijfolie als het niet wilde lukken. Succes gegarandeerd.
Morris heeft bij elke luier een poepbroek....maar dat zal wel door de ab komen.
Morgen wordt ie geopereerd. Ben wel zenuwachtig, maar het is voor hem ook maar beter.
Gisteren pre-operaitief onderzoek gehad: 10,5 kilo en 77 cm! Sodemieters....
is nie naarquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:45 schreef Brighteyes het volgende:
Die olijfolie zal ik ook eens proberen, vind dat een heel naar idee, maar als jullie het allemaal zeggen zal het wel goed zijn he.![]()
![]()
Spannend morgen Memmel.
same als allways... ze lag om half 12 weer in ons bed. Ik leg me er maar bij neer voorlopig...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:27 schreef mikoxx het volgende:
Peer schijnt ook wel laxerend te werken, of mandarijntjes. Ik ben zelf een beetje voorzichtig met sinaasappel (dat laxeert ook), dat vindt ik nog te scherp. Heb ik zelf nog niet geprobeerd dus, maar mandarijntjes wel en dat werkt
![]()
Vicky, succes met je uitprobeersel vandaaghoe was jullie nacht?
Wij gaan vanmiddag pasfoto's maken, we willen eind april naar sauerland, en dan moeten de heren hun eigen id kaart hebben (of bij ons op de pas, maar da's duurder). Ben heel benieuwd....
Ik heb een moederfiets maar zit ook geregeld klem hoorquote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:34 schreef mikoxx het volgende:dat is er eentje voor in het boekje Vicky!
Ik moet nog even leren hoe ik op en afstap met een kinderzitje voorop. Zat gister gewoon klem![]()
yep, 2 kinders op de fiets.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:37 schreef mikoxx het volgende:
Ik las iets op internet over een moederstuur, dat schijnt wel praktisch te zijn. Maar goed, wel 60 euri![]()
Jij hebt Tess voorop en tegelijk Amber achterop?is dat niet erg zwaar trappen?
![]()
ja af en toe een flesje water of water met een druppie diksap.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:41 schreef mikoxx het volgende:
Zo doe ik dat met de fietskar ook!![]()
Geef jij Tess al ander drinken dan melk, diksap of thee?
Hier ook een lastige poeper sinds fruit en groente.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 08:44 schreef Brighteyes het volgende:
Senna, knappe dame!![]()
![]()
Oscar zit best wel een beetje vestopt sinds hij fruit en groente krijgt.
Heeft iemand nog tips om dat te verhelpen? Ik probeerde gisteren wat (20cc) ofzo roosvicee laxo te geven, maar hij vond het leuker om met het flesje te spelen dan om het op te drinken.
Nee geen foto's gemaakt. Was te druk bezig met voorkomen dat Linde ook stiekem al haar worteltjes aan Esmee zou geven. Laten we zeggen dat wortels niet Linde's lievelingseten zijn. De vissticks daarentegen kwamen echt niet in aanmerking om af te staanquote:
Misschien een combi van een paar? Maar je bent geen slechte moeder hoor, volgens mij kijk je altijd heel erg naar Ko's behoeftes en pas je je daaraan aan. Hij zit gewoon zichzelf een beetje in de weg, dat kan ook wel eensquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:47 schreef oeke het volgende:
Ik weet het niet, ik zoek allerlei oorzaken, honger, oorpijn, tandjespijn, willen kruipen maar het lukt niet, moeite met poepen, eenkennigheid, zich niet thuisvoelen in ons ritme...
Ik kan me echt zo'n slechte moeder vinden, die maar wat aanrommelt. Vooral die boosheid daar word ik zo verdrietig van.
Ik heb even nauwelijks bijgelezen want net terug uit Duitsland enzo, maar D is naar het cb geweest en we hebben een doorverwijzing naar de kinderarts gekregen, kennelijk vonden ze het toch wel eng. Maar op de doorverwijzing vd huisarts staat dan weer "ter geruststelling van ouders"quote:Op maandag 22 maart 2010 16:52 schreef Nijna het volgende:
Innepin, hebben ze nog wat gezegd op het bureau nav jullie filmpje? Was ik wel even nieuwsgierig naar...
ah daar ben je!quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:03 schreef Memmel het volgende:
Ik meld me ook even. Operatie is goed gegaan. Hij was met een half uurtje weer terug. Na twee uurtjes geslapen te hebben had ie dorrrrrrssssst. Dus bijna 400cc aarbeienlmonade op! Toen had ik toch ook wel honger en nu ben ik effe een blokje om om te eten en wat frisse lucht te hebben. Maar nu knaagt het weer en vind ik het zielig dat ie nu alleen is.....
ja dat is de melk en al het andere vocht.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:09 schreef mikoxx het volgende:
Memmel, die 600cc, mag je dan alles qua vocht meerekenen? En aanmaaklimo, mogen ze dat nu al? Wist ik heul niet. Hoe is het nu met hem?
Stiemie, gewoon zelf assertief zijn nu hoor! Als jij het niet vertrouwt, dan moet je gewoon bellen en erop staan dat ze naar haar kijkt hoor. Je moedergevoel heb je niet voor niets...
Dan zal hij vast en zeker cadeaupapier van bol.com leuk vinden. Mijn 7 maanden dochter vind reclame folders ook leuk en helemaal leuk om ze te verscheuren.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:44 schreef Kersjes het volgende:
En hij is dol op papier, vooral reclame-folders want die knisperen zo lekker.
Ja hoor, vandaag kan ze zelfstandig staan in de box. Ze is zelfstandig omhoog gekomen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:20 schreef Jaheur het volgende:
[..]
Dan zal hij vast en zeker cadeaupapier van bol.com leuk vinden. Mijn 7 maanden dochter vind reclame folders ook leuk en helemaal leuk om ze te verscheuren.
Het gaat nu echt snel. Ze kon 2,5 week geleden kruipen, vorige week al uit zich zelf zitten. Zal niet lang duren voordat er weer wat spannends gaat gebeuren hier![]()
Tandjes komen er alleen doorheen, dat is wat minder.
\\quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:25 schreef Jaheur het volgende:
De 4 uur fles langzaam gaan af bouwen. We zijn van 180 naar 90 cc gegaan en doen nu zonder de middag fles. Ik weet niet hoe jij het hebt gedaan.
Ze is morgen 7 maand. Je schema zoals je nu hebt hebben wij ook. In plaats van thee krijgt ze bij ons ook roos vicee, maar wel vaker dan 1 keer. Roos visee is zo minimaal toegevoegd dat het amper extra smaak toevoegd.
Dus misschien wat vaker drinken tussendoor?
Weet ik, wij ook niet meer. We zijn niet in 1 keer afgebouwd maar in stappen. Heb je het zelf afgebouwd of ook in 1 stap?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:26 schreef mikoxx het volgende:
[..]
\\
de vier uur fles? Die hebben we niet hoor
Ach ze krijgt de ene keer lauw water, de andere keer roosvicee en de andere keer thee.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:47 schreef oeke het volgende:
Jaheur, wat een snelle is je dochter! En, stomme vraag misschien, maar waarom geef je roosvicee, als het er verder niet naar smaakt. Water is toch ook lekker?
Mikoxx, geen tips, want geen schema. Wij leven in chaos, net als Innepin.
Helpen waarvoor jaheur? Ik volg je even nietquote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:50 schreef Jaheur het volgende:
[..]
Ach ze krijgt de ene keer lauw water, de andere keer roosvicee en de andere keer thee.
Wat misschien ook kan helpen is volle yoghurt mikoxx :-)
volgens mij denkt jaheur dat je jongens honger hebben, ipv moe zijn..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:56 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Helpen waarvoor jaheur? Ik volg je even niet
psies, maar dan zou ik terug op 3 slaapjes zijn, dat voelt ook niet helemaal goed eigenlijk. Daarom ben ik benieuwd naar schema's van anderen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:14 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
edit: in het laatste schema wat je post, zou ik dat doen na de warme maaltijd, als ze het wel zolang uithouden
wat bedoel je precies Bar? 3 slaapjes ipv 2? Ik ben dan zo bang voor de nachten (die houden nu al niet over qua slaap zeg maar)quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:20 schreef _Bar_ het volgende:
en gewoon laten doen Mikoxx? of krijg je dan echt 2 chaggo zoontjes?
das geen slaapje he, dat is een half uurtje uitrusten. Hier slaapt ze zelden op dat moment, heel af en toe een hazeslaapje van 10minuutjes. Maar dat even rustig aan doen en lekker liggen zorgtt er wel voor dat ze daarna weer een uurtje tot anderhalf gezellig is.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:17 schreef mikoxx het volgende:
[..]
psies, maar dan zou ik terug op 3 slaapjes zijn, dat voelt ook niet helemaal goed eigenlijk. Daarom ben ik benieuwd naar schema's van anderen.
Maar ja, die hebben geen schema's![]()
![]()
Tja, met 2 zou ik er misschien ook meer gespitst op zijn, maar Ko slaapt gewoon de ene dag meer dan de andere. Is de ene dag ook later aan zijn slaapje toe dan de andere dag.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:17 schreef mikoxx het volgende:
psies, maar dan zou ik terug op 3 slaapjes zijn, dat voelt ook niet helemaal goed eigenlijk. Daarom ben ik benieuwd naar schema's van anderen.
Maar ja, die hebben geen schema's![]()
![]()
Welkomquote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:35 schreef zzou het volgende:
Hoi allemaal!
Mag ik hier ook meekletsen?
Ik heb een dochter die is geboren op 14-06-2009![]()
smeerkaas zit behoorlijk wat zout in nog toch?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:03 schreef mikoxx het volgende:
Ja hoor Innepin, appelstroop mag. Jam ook, maar met mate en een dun laagje smeren. Smeerkaas kan ook. En idd, fruit op brood werkt hier ook goed. Banaan kan heel goed op het broodje geprakt worden.
Deed mijn dochter ook een 1,5 maand geleden en het even geduurt maar een maand later doet ze het ook in de vooruitquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:37 schreef RockabeIIa het volgende:
In zijn achteruit, KarinSoms als ik heel eventjes niet oplet (bijv. de was in de droger stop) en ik kom terug dan ligt ie vaak tot aan zijn schouders onder de bank. Dikke smile op zijn koppie
(zo ook op die foto). Zijn knietjes zijn helemaal geschaafd en ruw van het opdrukken.
Check!quote:Op zondag 28 maart 2010 13:22 schreef innepin het volgende:
Hier ook geen last van het tijdverschil, maar dat komt ook omdat vriendlief per se de formule 1 wilde kijken om 8 uur en ik dus lekker kon uitslapen
We zijn hier flink op 't rampenpad trouwens. Gister al het shagdrama, nu blijkt dat ze toch niet zo goed kan zitten als ze zelf denkt (en ik ook). Ze kan echt prima zitten en houdt het lang vol.... maar net viel ze om en flink ook, recht op d'r neus en natuurlijk precies náást het lekkere zachte kleedBaby overstuur, mama overstuur. En nu durf ik d'r niet meer te laten zitten
Ik neem aan dat je 'strot' bedoelt? Haha, wel een leuke verspreking (vertyping)quote:Op zondag 28 maart 2010 13:27 schreef Vicky het volgende:
Och Innepin en Willow
Tess lag van de week lekker op een deken buiten te spelen, ik draai me om naar Amber omdat ze wat vroeg, ik draai me terug naar Tess en ze heeft shag in haar mond gedaan... heeft ze een peuk gevonden![]()
Toen voelde ik me ook evne een hele slechte moeder. Ik heb zoveel mogelijk uit haar mond gehaald en ik heb mijn pink in haar stront gestoken om haar zoveel mogelijk te laten kokhalzen/spugen.
Whehe ik ook iddquote:Op zondag 28 maart 2010 13:11 schreef Ssserpente het volgende:
Ik heb daar nooit zoveel last van eigenlijk. Ik sta echt geen uur eerder op. Dan duurt m'n dag maar en uurtje korter.
Ik heb een trage Henkie hoor, die borstcrawlt sinds kort over de grond, zit niet, maar is wel heeeel gezellig!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
kruipt ie ook al??? snelle henkies hier zeg!
M. heeft dr getroost, hij is naast d'r gaan zitten, heeft d'r niet uit bed gehaald.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:27 schreef mikoxx het volgende:
En toen Vicky? Hier nl hetzelfde probleem op dit moment. Ze liggen nog, maar wel allebei te krijsen
haha dan vindt ie dat blijkbaar een lekker geurtje!quote:Op zondag 28 maart 2010 21:06 schreef tessie het volgende:
Ah het ziet er echt heel lief uit Oeke
Graeme slaapt altijd met een hydrofiel luier. Die trekt hij dan zelf over zn hoofd, net zoals Ko met het shirt doet, en even later ligt hij er ook zo mee zoals Ko op de laatste foto. Hij ruikt er eerst ook altijd aan, geen idee waarom, want het ruikt gewoon naar wasmiddel
jaquote:Op zondag 28 maart 2010 20:18 schreef Chan het volgende:
Sserpente jemig zeg, dat is ook wat!
Karin hier ook eentje die het rustig aan doet, hij rolde met een maand of 7 en na één serieuze tijger/kruip poging een maandje of zo geleden heeft hij het opgegeven omdat het hem kennelijk niet makkelijk genoeg gaat.. En ook los zitten zit er echt nog niet in. Staan daarentegen vindt hij dan wel weer helemaal geweldig, mits ondersteund.. En springen..
Hier trouwens een beetje een slaap-probleem.. Timo wil pertinent niet meer in zijn eigen kamertje in slaap vallen. Net is hij op mijn arm in slaap gevallen binnen 10 minuten, maar in zijn bedje blijft hij gewoon gerust een half uur wakker. Misschien nog wel langer, maar dat heb ik nooit geprobeerd.. En dan ligt hij dus te krijsen als je er niet bij bent, en als je er naast gaat zitten is dat meer jengelen of gewoon weer blij liggen doen.. Misschien heeft iemand tips hoe ik hem wel weer in zijn eigen bedje in slaap kan helpen vallen?
Ja ik zat ook al aan iets te denken als meer tijd gewoon in zn kamertje door gaan brengen met hem, want eigenlijk komen we er alleen als hij naar zn bedje gaat... Aan de andere kant ben ik er wel een beetje huiverig voor dat hij als ik hem in zn bed leg gewoon zomaar, dat hij dan leert dat hij er toch wel weer uitgepakt wordt voordat hij slaapt... Maar gewoon de commode weer eens gebruiken of zo ook om te spelen, misschien is dat wel watquote:Op zondag 28 maart 2010 21:25 schreef huuphuup het volgende:
[..]
jaspringkeesje die Timo
geweldig!
Ik weet het niet echt over dat inslapen.
Wij hebben wel een 'ritueeltje' maar dat is echt maar heel minimaal omdat ik het ook wil kunnen afdraaien als ik moe ben of haast hebVoeden, verschonen, pyjama aan, slaapzak aan, speen in en instoppen en dan gedag zeggen en weg. Meer is het niet. We zijn wel bezig nog om daar een verhaaltje lezen aan toe te voegen maar dat is er nu nog niet bij.
Misschien kun je proberen om Timo overdag ofzo ook eens in zijn bedje te leggen? Gewoon als hij wakker en vrolijk is zeg maar, niet als hij al moe is, zodat hij (weer) went aan het bedje. Zou dat wat zijn? wat lastig zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |