abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79483867
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:34 schreef mikoxx het volgende:
dat is er eentje voor in het boekje Vicky!

Ik moet nog even leren hoe ik op en afstap met een kinderzitje voorop. Zat gister gewoon klem
Ik heb een moederfiets maar zit ook geregeld klem hoor
Ik moet mijn zadel weer naar achter laten zetten alleen zit Amber dan weer in de verdrukking. Volgens mij heb ik voor Amber sowieso een ander zitje nodig, ze wordt te groot voor de Bobike.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:37:20 #101
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79483962
Ik las iets op internet over een moederstuur, dat schijnt wel praktisch te zijn. Maar goed, wel 60 euri

Jij hebt Tess voorop en tegelijk Amber achterop? is dat niet erg zwaar trappen?
pi_79484020
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:37 schreef mikoxx het volgende:
Ik las iets op internet over een moederstuur, dat schijnt wel praktisch te zijn. Maar goed, wel 60 euri

Jij hebt Tess voorop en tegelijk Amber achterop? is dat niet erg zwaar trappen?
yep, 2 kinders op de fiets.
Nee hoor, valt wel mee met trappen, gewoon een versnellinkje lichter
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:41:04 #103
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79484106
Zo doe ik dat met de fietskar ook!
Geef jij Tess al ander drinken dan melk, diksap of thee?
pi_79484148
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:41 schreef mikoxx het volgende:
Zo doe ik dat met de fietskar ook!
Geef jij Tess al ander drinken dan melk, diksap of thee?
ja af en toe een flesje water of water met een druppie diksap.
Thee moet ze niet.. althans, niet de rooibosversie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79484422
Oh Leander vind thee heerlijk. Als ie niet meer krijgt word ie toch boos
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_79487932
Mikoxx, je moet niet tussen het zadel en het fietsstoeltje gaan staan en dan opstappen.
Je moet je ene voet (in mijn geval links, maar ik ben ook links) op de trapper zetten, step step step, en dan opstappen tussen zadel en stoeltje door. als je begrijpt wat ik bedoel.....

Lars is vanmorgen in de speeltuin in de ligschommel geweest, vond ie leuk joh!
Lekker op het dekje uit de wandelwagen. Hij lag er zo relaxt! Duimpje ging mooi erbij in de mond, en "koikoikoi" zeggen, dat zegt ie altijd als het het oke vindt zeg maar. Ik hoor het hem ook vaak zeggen als hij net wakker is, of vlak voor hij gaat slapen....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_79488553
Ahw Lars

Wij hebben vanmorgen gewandeld, lekker hoor!
Fake it till you make it...
pi_79490215
Senna wat knap!

Lars dat klinkt fijn

En wandelen met dit weer klinkt ook heel fijn!

Wij hebben vanmorgen gezwommen, doen we nu iedere week en Timo vindt het elke keer leuker
En zojuist samen geluncht was echt zó gezellig, hij wordt er helemaal blij van als we samen aan tafel zitten
pi_79490445
Ahw dat is echt gezellig Chan, en wat eet Timo netjes!!!
Zwemmen hebben we met Lars nog nooit gedaan, zal binnenkort eens een zwembroekje voor hem kopen.
Tis idd heerlijk weer, lekker naar buiten!

Memmel, wat is er met Morris dattie moet worden geopereerd?
Wat een reusje heb je trouwens! groeien gaat in ieder geval goed dus!

[ Bericht 37% gewijzigd door XXXKarinXXX op 23-03-2010 14:48:25 ]
pi_79492547
Ohhh Chan dat filmpje, wat lief!!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:06:24 #111
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79494638
Karin, dat pást dus niet. Ik moet echt al op mijn zadel zitten voor ik kan gaan fietsen zeg maar. Of ik doe iets niet goed. We gaan snel in de herkansing....
Lief heeft mijn zadel ietsje naar achteren gezet, nu lukt het wel

Lars in de schommel koikoikoi

Chan gezellig hoor!

[ Bericht 14% gewijzigd door mikoxx op 23-03-2010 19:34:17 ]
pi_79495492
Chan wat gezellig
  dinsdag 23 maart 2010 @ 18:41:35 #113
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79501003
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 08:44 schreef Brighteyes het volgende:
Senna, knappe dame!

Oscar zit best wel een beetje vestopt sinds hij fruit en groente krijgt.
Heeft iemand nog tips om dat te verhelpen? Ik probeerde gisteren wat (20cc) ofzo roosvicee laxo te geven, maar hij vond het leuker om met het flesje te spelen dan om het op te drinken.
Hier ook een lastige poeper sinds fruit en groente.

Wij kregen het advies zowiezo een druppeltje olijfolie door het eten en de flessen.
en anders eventueel jbpm 2 schepjes op 180 cc melk.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:08:01 #114
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79502082
Chan wat gezellig ziet dat eruit!

Memmel sterkte met Morris morgen. Was toch voor amandelen of buisjes?

Esmee heeft ook voor het eerst aan tafel gezeten toen we gingen eten. We hadden worteltjes dus ze kon mooi mee prakken smikkelen. Nou er is 1x een vierkante milimeter wortel ingegaan, toen begon ze te rillen en daarna heeft ze 5 minuten met haar mond open gezeten in de hoop dat de wortel op wonderbaarlijke wijze zou verdwijnen Overigens kan ze de wortel wel heel goed op de grond gooien

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 23-03-2010 20:06:47 ]
pi_79504338
Heb je daar geen foto's van?
Lotte!
Noah!
  Moderator dinsdag 23 maart 2010 @ 20:02:29 #116
5428 crew  miss_sly
pi_79504544
Lars lekker aan het genieten fijn he Karin!

Chan, wat een heerlijk filmpje Wat is Timo toch een geweldig kereltje!

Memmel succes morgen. Lijkt me naar, zo'n kleintje, ook al weet je dat het goed is voor hem.

haha Stiemie, dat moet een mooi gezicht geweest zijn
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:47:21 #117
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79509647
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:57 schreef Linda2205 het volgende:
Heb je daar geen foto's van?
Nee geen foto's gemaakt. Was te druk bezig met voorkomen dat Linde ook stiekem al haar worteltjes aan Esmee zou geven. Laten we zeggen dat wortels niet Linde's lievelingseten zijn. De vissticks daarentegen kwamen echt niet in aanmerking om af te staan
pi_79511952
Lars in de schommel! Wij hebben er ook zo een in de buurt, gaan we ook eens proberen. Wat een leuk idee!

Memmel, sterkte morgen. Spannend hoor.

Timo, wat zit je heerlijk te smikkelen. Knappe jongen ben je ook!

Tjee, ik vind het nu toch wat moeilijk worden. Ko is zo driftig ineens. Hij huilt enorm veel en als het niet gaat zoals hij wil, is hij echt intens boos en hard aan het huilen.
Ik weet niet zo goed hoe ik erop moet reageren. Elk tegenslagje is er een teveel.
Als hij wil drinken en ik reageer niet meteen is het mis. Als hij wakker wordt en ik haal hem niet meteen uit bed is het mis. Als hij 5 minuten alleen heeft gespeeld...
Het enige wat hij echt fijn vindt is in de doek of op de arm.
Hij slaapt overdag steeds meer en 's nachts steeds minder.

Nou, ik hoop dat het gewoon een fase is, want ik wil mijn vrolijke jochie terug.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:37:14 #119
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79512238
Oeke, dat lijkt me duidelijk een fase.... Hoop dat je snel weer je leuke vrolijke Ko in huis hebt!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_79512449
He, Oeke, wat een nare periode zo....hopelijk zit Ko snel weer lekkerder in zijn velletje....
pi_79512608
Kan er iets zijn wat 'm dwars zit Oeke? Of misschien wil hij meer dan hij kan? Sterkte, lijkt me niet gezellg zo
Lotte!
Noah!
pi_79512789
Ik weet het niet, ik zoek allerlei oorzaken, honger, oorpijn, tandjespijn, willen kruipen maar het lukt niet, moeite met poepen, eenkennigheid, zich niet thuisvoelen in ons ritme...

Ik kan me echt zo'n slechte moeder vinden, die maar wat aanrommelt. Vooral die boosheid daar word ik zo verdrietig van.
pi_79513361
Hangt hij misschien tegen een nieuwe ontwikkeling aan?
Hoe lang gaat dit al zo dan?
Vervelend hoor.....maar onthou goed dat jij er alles aan doet om het het mannetje zo leuk mogelijk te maken.....slechte mama no way!
pi_79513441
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:47 schreef oeke het volgende:
Ik weet het niet, ik zoek allerlei oorzaken, honger, oorpijn, tandjespijn, willen kruipen maar het lukt niet, moeite met poepen, eenkennigheid, zich niet thuisvoelen in ons ritme...

Ik kan me echt zo'n slechte moeder vinden, die maar wat aanrommelt. Vooral die boosheid daar word ik zo verdrietig van.
Misschien een combi van een paar? Maar je bent geen slechte moeder hoor, volgens mij kijk je altijd heel erg naar Ko's behoeftes en pas je je daaraan aan. Hij zit gewoon zichzelf een beetje in de weg, dat kan ook wel eens
Lotte!
Noah!
pi_79513608
Stom eigenlijk dat het je zo onzeker kan maken. Dat komt vooral omdat je er maar naar moet raden wat er nu precies aan de hand is.
Het is denk ik, 4-5 dagen zo dat hij driftbuien heeft. Echt boos en gieren en schreeuwen. Gewoon omdat hij niet aangekleed wil worden. Je zou denken dat ik hem aan het martelen ben ofzo.

Ik heb wel al een week het gevoel dat hij elk moment kan gaan kruipen. Hij wordt trouwens ook zo boos als hij op de grond zit en naar me toe wil. Dat lukt niet en dan gaan de sirenes weer af.

Jullie zijn lief trouwens!
pi_79513758
Berichtje voor Kobus:

kom op ventje, lekker gaan kruipen, je kan het!!!

Dan is het vast dat Oeke, dattie gefrustreerd is omdat het kruipen nog niet lukt.....
Hoop ik....dan is het nog even doorbijten en dan is je vrolijke ventje er weer!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:09:50 #127
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79513853
ja precies het klinkt eerder als boosheid / frustratie dan dat ie heel ongelukkig is hoor Oeke
pi_79513992
Oh, ik hoop met jullie mee!
En nu naar bed, want hij zal vannacht ook nog wel een paar keer uit zijn slof schieten!
pi_79518302
Leander kruipt eigenlijk al een hele dikke maand. Hij deed het alleen zo raar met 1 been in kleermakerszit en de andere wel gewoon. Nu had ie van de week ineens door hoe het ook kon

En nu moet ik hem overal weg plukken. Staat me steeds met de handjes in de wc, hij staat de prullebak leeg te trekken, of zijn commode, Mikael zijn kamer, de hondebak en alles waar ie maar komen kan. En we hebben alles gelijkvloers
pi_79520766
Esmee lekker he, die wortel

Oeke en Kobus Timo heeft dat sinds een tijdje ook, maar dan alleen met aan- en uitkleden. Echt bóós dat hij dan wordt. Ik ga dan altijd maar zijn favoriete liedje zingen (ik zag twee beren broodjes smeren) en soms helpt dat, soms ook niet.. Maar gelukkig is het klaar zodra ik hem dan optil na het omkleden en heeft hij het verder niet.. Hopelijk kan Kobus snel kruipen en is hij er dan vanaf..

Leander knap aan het kruipen en goed om vast rekening te houden, hier ook alles op één verdieping..

Van al jullie reacties op het filmpje word ik nóg trotser Dankdank!
pi_79521521
Leander! Goed hoor. Wel een hoop meer opletten inderdaad.
Ko doet dat ook, met 1 been in kleermakerszit, maar daardoor komt hij juist niet vooruit.

Ik weet het echt niet hoor. Vannacht weer zo'n woede-aanval. En ik kon het gewoon niet aan.
Heb P. erop afgestuurd. Daarna werd het wel minder maar hoorde je elke 5 minuten zo'n huil/snik opleving uit zijn bed komen.
Uiteindelijk werd het weer erger en toen heb ik hem maar in bed genomen.
Daarna heeft hij heerlijk tussen ons in liggen slapen. Wel met huiltjes ertussendoor.

Wat zijn eigenlijk de symptonen van oorontsteking? Hij wreef gister veel over zijn oortje, maar hij heeft geen verhoging.

Je zoekt echt naar allerlei oorzaken dan. Soms denk ik zelfs dat hij misschien verlangt naar een strakker schema voor de dag. Maar dat komt dan weer door dat topic wat daarover gaat.
pi_79521844
Och arme Ko.. Het meest opvallende van oorontsteking bij Timo vond ik dat hij echt niet meer wilde liggen, want dan had hij het meeste pijn.. Maar volgens mij zegt dat ook niet alles want toen ik zelf oorontsteking had verging ik ook staand of zittend van de pijn..

Timo doet dat trouwens ook, heel zielig doen in zijn eigen bedje als hij 's avonds laat/ 's nachts wakker wordt en dan net zo lang doorgaan tot hij in ons bed ligt en dan heerlijk slapen.. Dus misschien hoort dat ook wel bij die fase?..

Ik kan me goed voorstellen dat je naar oorzaken blijft zoeken, die onzekerheid van wat het zou kunnen zijn is echt beroerd vind ik..
pi_79522000
Maar dat zielig doen, vind ik nog niet zo heftig als dat enorme boze gedoe. Compleet met keihard krijsen enzo.
Maar misschien is het wel een uiting van hetzelfde inderdaad.

Het lijkt ook wel een beetje op kijken-hoe-ik-mijn-zin-kan-krijgen en op deze manier krijgt hij het, want je wil alles doen om dat gekrijs te stoppen.

Is het echte opvoeden dan nu al aan het beginnen?

Oorontsteking kan ik dan wel uitsluiten denk ik. Dank je wel.
pi_79522094
Oeks en Ko, dikke kus voor jullie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79522585
Julian heeft pasgeleden ook een ooronsteking gehad, en had toen een beetje verhoging. De dagen ervoor greep hij ook veel naar z'n oortjes en was veel aan het snotteren.
Je kunt het altijd even laten nakijken bij de huisarts, soms krijg je het advies dan een neusspray te gebruiken zodat de buisjes van oren naar neus opengaan.

Ik dacht in ieder geval dat er geen koorts hoeft te zijn bij foute boel in de oortjes.

http://www.kring-apotheek.nl/zz/mainzz31.html
pi_79522776
Oeke, misschien is het idd gewoon een faaaase. Graeme is de laatste tijd ook veel lastiger dan normaal. Veel huilen en heel boos als hij iets niet mag, veel mopperen, niks is goed. Ik hoop maar dat het snel overgaat... Ik ben zelf ook weer zo ontzettend moe, dus dat is ook niet zo'n goede combi
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79522897
Leander kan hier ook om het minste of geringste uit zijn slof schieten hoor. Denk dat het een beetje de leeftijd is. Hij heeft het vooral als iets hem niet snel genoeg gaat. Dan begint ie eerst te grommen en dan moppert ie paar keer boos en dan gaat de volumeknop open. Maar moet zeggen dat hij zich er zelf nog wel snel uit hersteld. Dan ziet ie weer iets anders en is ie alweer vergeten waarom ie boos deed
pi_79522929
Anders maak je een afspraak bij de huisarts. Kan die hem even nakijken.
Kun je in ieder geval dingen uitsluiten.
Je gaat er zelf niet vrolijk van worden als later bleek dat er toch een oorontsteking oid achter zijn gedrag zat. Better safe then sorry....
pi_79523062
Oeke, je pmbox is vol!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_79523210
Oeke vervelend zoiets, vooral omdat je er niet de vinger op kunt leggen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:12:37 #141
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79524035
Oeke Ik herken je verhaal deels wel. Hier kan M. ook zo ontzettend kwaad worden. Compleet met rood aangelopen hoofd enzo. En idd, niet huilen, er komen niet eens echt tranen aan te pas, maar krijsen. Mijn gevoel zegt ook dat het een 'ik wil ik wil ik wil -faaaaaaase' is. Maar, wat Karin zegt, als je twijfelt over zijn oortjes zou ik gewoon eventjes langs gaan ook. Het is zo jammer dat hij het je niet kan vertellen he?
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 11:13:20 #142
5428 crew  miss_sly
pi_79524066
oeke, wat lijkt me dat naar. Ik hoop ook voor je dat het een fase is, maar dat zal toch ook wel
pi_79524386
Pfft, dat heb je dan effe nodig, al die herkenning! Het is gewoon zo niet hoe Ko normaal is, dat ik er daardoor zo van schrik. Maar goed, pa en ma kunnen ook een kort lontje hebben dus verwonderlijk is het niet.

Ik denk toch niet dat een oorontsteking aan de hand is.
Ik begrijp wat je bedoelt Karin, maar dan is het eerder het tandje wat aan het door komen is. Alleen door die driftbuien raak ik mijn intuitie een beetje kwijt geloof ik.

Nouja gelukkig was hij net weer lekker aan het zingen en dan is alles weer goed.

Dank jullie wel!

Leeg hoor, McLaura!
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:22:14 #144
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79524462
Oeke misschien heeft íe wel een sprong gemaakt waarbij hij ineens bv snapt dat hij dingen kan en dat hij dingen wil. Niets is zo frustrerend als je dat dan bv lichamelijk nog niet helemaal kan bijbenen omdat dat niet altijd gelijk opgaat? Linde heeft eens zo'n enorm driftige epriode gehad toen ze wilde gaan zitten maar dat niet lukte. Jeetje ik dacht af en toe dat ze zou ontploffen. Sterkte en inderdaad misschien Ko even na laten kijken om lichamelijke oorzaken uit te sluiten?

Heeft iemand nog een tip tegen hoesten bij baby's? Esmee kreeg vannacht om de 15 a 20 minuten een hoestbui waar zij (en wij ) wakker van werden. Dus steeds huilen en als ze dan net bijna weer in slaap viel begon het weer van voor af aan. Ze is dus maar een dagje thuis gebleven. Soms is het toch wel handig als je even werkeloos thuis zit
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 11:25:37 #145
5428 crew  miss_sly
pi_79524607
Och oeke, je intuitie mbt Ko is juist altijd zo goed. Niet aan twijfelen hoor!

Stiemie, een ui bij het bedje! Helpt hier altijd erg goed, dan gaan de luchtwegen wat open enzo.
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:37:32 #146
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79525075
Ah helpt een ui ook tegen hoesten? Ik dacht alleen om verstopte neuzen enzo te verhelpen? Hmm nu mijn vriend nog overtuigen dat ie naast een frikadel speciaal wil slapen
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:41:15 #147
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79525221
Een ui helpt hier altijd goed bij neusverkoudheid. En ach, als je eenmaal slaapt ruik je niets meer joh! Is nog echt waar ook, dacht ik.
pi_79531371
Ik vond de ui hier niet helpen bij het hoesten, maar ik had sowieso het idee dat Iris er misschien alleen maar last van had, dus die hebben we vrij snel weer van haar kamer gehaald. Proberen kan altijd natuurlijk!

Oh mijn muppet roept vanuit bed... maar even kijken. Ze zat net al op haar knietjes bij het muziektafeltje van grote zus... die is echt op ontdekkingstocht.
pi_79532333
Ik ben een paar dagen hier niet geweest en meteen een hoop bij te lezen!

Wat knap van Senna

Mikoxx en de mannen aan het fietsen! Leuk! ik wacht nogsteeds op mijn nieuwe fiets

Stiemie geen tips bij hoesten helaas, ik hoop dat het vannacht wat beter gaat voor jullie!

Oeke ik herken het driftige gedrag deels ook wel! Als Finn iets niet lukt of als ik iets van hem af pak wat hij niet mag hebben dan balt hij zijn vuisten en geeft een scheeuw, soms blijft hij scheeuwen, soms is het daarna weer over.
Ik denk dat het gewoon te maken heeft bij Finn tenminste dat hij meer wil dan dat hij kan .

Afgelopen weekend was zijn sleutels kwijt, overal gezocht we konden ze nergens vinden, bleek dat Finn ze in mijn tas had gegooid

Wij zijn net naar blijdorp geweest voor de 2e keer en Finn vond het echt geweldig Ik dacht dat hij lag te slapen toen ik bij de kleine rode panda stond te kijken, maar ineens hoorde ik hem naast mij lachen omdat hij de panda ook zag. Daarna iedere keer als we bij een kooi aankwamen ging hij al voorover hangen in zijn wagen zodat hij wat kon zien
pi_79538974
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:52 schreef Nijna het volgende:
Innepin, hebben ze nog wat gezegd op het bureau nav jullie filmpje? Was ik wel even nieuwsgierig naar...
Ik heb even nauwelijks bijgelezen want net terug uit Duitsland enzo, maar D is naar het cb geweest en we hebben een doorverwijzing naar de kinderarts gekregen, kennelijk vonden ze het toch wel eng. Maar op de doorverwijzing vd huisarts staat dan weer "ter geruststelling van ouders" _ . Nee echt. Maar we zullen zien!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_79539015
Goed dat er toch wel even naar gekeken wordt Innepin! Wanneer moeten jullie?
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:03:43 #152
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_79539188
Ik meld me ook even. Operatie is goed gegaan. Hij was met een half uurtje weer terug. Na twee uurtjes geslapen te hebben had ie dorrrrrrssssst. Dus bijna 400cc aarbeienlmonade op! Toen had ik toch ook wel honger en nu ben ik effe een blokje om om te eten en wat frisse lucht te hebben. Maar nu knaagt het weer en vind ik het zielig dat ie nu alleen is.....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_79539308
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:03 schreef Memmel het volgende:
Ik meld me ook even. Operatie is goed gegaan. Hij was met een half uurtje weer terug. Na twee uurtjes geslapen te hebben had ie dorrrrrrssssst. Dus bijna 400cc aarbeienlmonade op! Toen had ik toch ook wel honger en nu ben ik effe een blokje om om te eten en wat frisse lucht te hebben. Maar nu knaagt het weer en vind ik het zielig dat ie nu alleen is.....
ah daar ben je!

fijn dat alles goed is gegaan.
Straks weer lekker verder knuffelen met je kleine stoere vent

Innepin fijn dat er even gekeken wordt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79540843
Fijn, Memmel, dat het goed is gegaan. En wat een dorst!

Innepin, toch fijn dat ze ernaar gaan kijken, al is het ter geruststelling.

Nou, wet van Fok?
Kindje was vandaag een zonnetje!
Een paar onweerswolkjes, maar vooral veel en hard lachen om mijn vriendinnetje die moest niezen.
En natuurlijk lachen naar kindjes op straat en in de winkel, personeel, en een enge vrouw, die ik nu al voor de derde keer tegen ben gekomen en die Ko zo vastgrijpt. Hij zit dan in de doek.
Valt wel mee hoor, ze is niet eng, maar wel een beetje overweldigend.

Isse jongen of meisje?
Een jongetje.
Hoe heet ze?
Kobus.
Hoe oud is ze?
9 maanden.
Waar is de papa?
Thuis.
Hebben jullie geen kinderwagen?
Nee.
Hee Kobus, Kobus, Kobus, kindje!
*grijp*
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:05:01 #155
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79541104
Oeke Eng he soms van die mensen... Vooral als ze gaan grijpen *brrr*

Ik had vanmiddag in een winkel een kindje met een mega waterpokkenuitbraak op haar hoofd de hele tijd om de wagen heenzoemen Maar ja dan zeg je ook niet zomaar even "goh ga jij 's even lekker wieberen". Snap echt niet dat je als moeder je kind dan niet bij je houdt. Kijk waterpokken krijgen ze allemaal, maar als je een moeder met een kinderwagen binnen ziet komen zou er ook wel eens een heel jong kindje in kunnen liggen waar jouw kind dan aan gaat zitten nadat ze net lekker aan die pokken heeft gekrabt Kon de wagen gelukkig steeds wegdraaien dus volgens mij is Esmee de dans ontsprongen

Memmel wat fijn dat alles goed gegaan is En wat een dorst zeg! Hopelijk knapt je ventje snel helemaal op.

Innepin fijn dat ze toch even gaan kijken, al vind ik 'ter geruststelling van de ouders' wel altijd een vreselijk iets. Tot nu toe stond het 2x op een doorverwijzing bij ons. De ene keer had Linde uiteindelijk een blaasontsteking en de andere keer had Esmee dus reflux... Maar ach alleen ter geruststelling van mij hoor... Iemand nog een goede huisarts in de aanbieding?

[ Bericht 3% gewijzigd door Stiemie op 24-03-2010 19:44:45 ]
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 19:43:30 #156
5428 crew  miss_sly
pi_79542650
Memmel fijn dat het goed gegaan is.
innepin, toch fijn dat er even naar gekeken wordt, al is het dan ter geruststelling van jullie.
oeke, je zonnestraaltje was er weer
Stiemie, wat dom van sommige mensen he
pi_79542782
Oh stiemie ja daar ben je dan ook wel lekker klaar mee, dat ter geruststelling... ik vond het ook al zo stom staan. Onze huisarts is voor de verandering weer eens op vakantie dus dit was een ander en ik was er ook zelf niet bij, maar toch. Stom. We kunnen pas 14 april terecht tenzij het nog een keer gebeurt.

Memmel, fijn dat de operatie goed gegaan is!

Oeke Brrrrr.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:46:26 #158
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79542786
Stiemie, niet om je ongerust te maken, maar het waterpokkenvirus verspreid volgens mij via de lucht. Even in de gaten houden hoor. Hoewel je er weinig aan kunt doen, als ze besmet is komen ze helaas vanzelf. Het is trouwens alleen besmettelijk zolang de blaasjes niet zijn ingedroogd.

Oeke en Kobus En die mevrouw irritant zeg

Memmel en Morris en wat fijn dat het allemaal zo goed verlopen is Enne, aardbeiensap???
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:57:05 #159
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79543275
Tsja als ze het krijgt dan is het maar zo. Liver niet nu want ze zit echt niet lekker in haar vel, maar ja de timing is eigenlijk nooit goed voor zoiets he? Ach een goed tijdverdrijf voor tijdens de paasdagen toch?

Hoeveel moet een baby van 6 maanden eigenlijk nog minimaal per dag drinken? Esmee heeft zondag steeds overgegeven en daarna is het drinken echt beroerd.

Maandag 570 ml
Dinsdag 560 ml
en vandaag tot nu toe 400 ml

Normaal drinkt ze nog 5 x 200 ml nou ja en ze kijkt naar fruit

Vraag me af of het verstandig is om even langs de huisarts te gaan maar ze ziet er niet uit of er verder iets aan de hand is op het hoesten en kuchen na.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 24-03-2010 20:05:28 ]
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:58:18 #160
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79543332
Bij twijfel gaan stiemie, tenminste, dat zou ik doen.
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:04:24 #161
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_79543615
Mikoxx; aardbeien siroop bedoel ik. Aanmaaklimo.

Stiremie, heb net even gevraagd, Morris moet 600-700 ml per dag drinken , dus zoiets zal het wel zijn?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:05:04 #162
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79543631
Tsja dat is een beetje het probleem. We zijn op zoek naar een andere huisarts. Deze is ehhhm niet zo kindvriendelijk. Of zoals ons cb zeg :"Tsja ze heeft niet zoveel met kinderen "

Als je langs gaat zegt ze altijd dat je het eerst maar even een paar dagen moet aankijken. Maar ja dat doe ik dus al voordat ik naar huisarts ga... En dus moet ik na een paar dagen altijd terugkomen het weer een dag of 2 aankijken en dan krijg ik als ik het heeeel lief vraag medicijnen. Nou kan het best eens voorkomen dat je gewoon uit moet zieken, maar tot nu toe ben ik dus altijd pas na 3x geholpen en ik heb echt wat beters te doen dan 3x een uur in de wachtkamer te zitten. (Zelfs een keer met doodzieke Linde met meer dan 40 koorts anderhalf uur zitten wachten daaro )
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:09:05 #163
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79543825
Memmel, die 600cc, mag je dan alles qua vocht meerekenen? En aanmaaklimo, mogen ze dat nu al? Wist ik heul niet. Hoe is het nu met hem?

Stiemie, gewoon zelf assertief zijn nu hoor! Als jij het niet vertrouwt, dan moet je gewoon bellen en erop staan dat ze naar haar kijkt hoor. Je moedergevoel heb je niet voor niets...
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:11:14 #164
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79543945
Ik las net in het dreumestopic iets over buitenspelen. Hoe doen jullie dat/ hoe zijn jullie van plan dat te gaan doen? En, wat is 'warm genoeg'? Ik dacht er zelf over om het campingbedje als soort van box te gaan gebruiken. Maar goed, ze willen natuurlijk ook wel verder kijken dan alleen dat. Dus rollend door het gras, wellicht kruipend, lopend,, zeg het maar. Lijkt me zo
pi_79545835
Innepin, "ter geruststelling van de ouders" pffff. Maar wel fijn dat ze er even naar kijken.

Stiemie, klinkt niet als een fijne huisarts.
Als je gevoel niet ok is, gewoon bellen en even na laten kijken, wat mikoxx ook zegt.

Memmel, fijn dat de operatie goed is gegaan!

Mikoxx, Iris heeft vandaag even in de schommel gezeten. Rollend/kruipend door het gras, dan zou ik nog wel wachten tot het wat warmer is. Dan denk ik toch meer richting zomer...
pi_79547788
He bah Stiemie, wat een stomme huisarts. Hopelijk vind je gauw een leukere! En die waterpokken, hopelijk zijn ze aan Esmee's neus voorbij gegaan.

Ik had het laatst ook met iemand over lekker rollen door het gras in het park en die ander zei, Ja lekker door de hondenpoep/sigarettenpeuken/bierdopjes. Bah. We hebben geen tuin en gaan dus altijd naar het park, maar hier moet ik ook nog even over nadenken.
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:30:05 #167
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_79547836
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:09 schreef mikoxx het volgende:
Memmel, die 600cc, mag je dan alles qua vocht meerekenen? En aanmaaklimo, mogen ze dat nu al? Wist ik heul niet. Hoe is het nu met hem?

Stiemie, gewoon zelf assertief zijn nu hoor! Als jij het niet vertrouwt, dan moet je gewoon bellen en erop staan dat ze naar haar kijkt hoor. Je moedergevoel heb je niet voor niets...
ja dat is de melk en al het andere vocht.
Morris drinkt al een poosje diksap/roosvicee hoor!
Vandaag was het volgens mij wel gewoon limonadesiroop, maar goed, hij mocht geen melk en een beetje suiker kon hij wel gebruiken.
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:31:58 #168
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79547934
Ja ik kijk het nog even aan. Ze werd net brullend wakker en uiteindelijk maar een zetpilletje en een fles gegeven. Fles weer maar half op en nu slaapt ze half in de wipstoel. Ik kijk het nog even aan. Bij een sprong hoort ook minder goed drinken toch?

Oeke wij hebben zo'n picknickkleed met een plastic onderlaagje. Dat is wel fijn hoor als je veel naar een park gaat
pi_79548080
Ach, arme Esmee.

Ja, dat is inderdaad wel fijn. Maar ja, zie zo'n kindje maar eens op het kleed te houden. Ik ben bang dat dat hier niet gaat lukken met onze kleine wriemelkont.
We hebben wel een hondenvrij deel in het park bij ons in de buurt, dus dat scheelt allicht.
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:37:39 #170
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79548215
Ja Linde is niet zo'n ondernemend type (iieeeuuuww gras prikt ) dus dat scheelt. We namen ook wel eens een campingbedje mee als box. Of in het hondenvrije deel gaan zitten (sowieso wel fijn als je niet ineens Bello aan je meegenomen hapjes wilt zien meesmikkelen)
pi_79548442
Ja, das waar. Bovendien, honden,
Die Linde! Volgens mij vond ik als heel klein kindje zoiets van zand. Alleen op het handdoekje was het fijn, daarbuiten huilen!
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:48:37 #172
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79548735
Memmel fijn dat alles goed gegaan is!

Stieme, hier krijgt Roy wel "voldoende"vocht binnen, maar spuugt zeker 3/4 weer terug uit.
Hij vertoont verder ook geen uitdrogings verschijnselen ofzo, en is verder wel allert en glanzende ogen.
Dus maak me nog geen zorgen.

Innepin fijn dat jullie langs het ziekenhuis mogen met Willow, en het zal zo snel die datum zijn

Kobus kleine "driftkikker" hopelijk voel je je snel weer vrolijker!!!
Oeke

Mikoxx jeuh je kon nu fijn fietsen met de jongens
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_79558526
Memmel fijn dat het goed is gegaan en ook wel prettig dat het niet zolang duurde!

Oeke wij hebben een tuin met veel gras, dus daar kan Finn straks gewoon doorheen tijgeren.

Zand is hier trouwens vooralsnog een succes
pi_79560139
Nou het is duidelijk wat Esmee heeft denk ik... Ik heb de hele nacht op de bank geslapen omdat dat dichter bij het toilet is Blegh en natuurlijk net op een dag dat mijn vriend straks ergens heen moet. Gelukkig komt mijn moeder hier zo naartoe
pi_79560853
Stiemie
pi_79561117
Memmel fijn dat het goed gegaan is!

Stiemie en Esmee

Finn lekker op het strand

Hier een zware nacht, veel wakker, en vooral véél poepluiers.. Timo zijn boventandjes zijn nu echt door aan het komen.. Vooralsnog lijkt het alsof ze alle 4 tegelijk komen, maar heel goed heb ik het nog niet kunnen zien want hij wil zn mond niet open doen.. Arme kind..
pi_79561702
Oh ik hoor het weer zoveel om me heen, buikgriep!
Sterkte voor je Stiemie! En Esmee ook nog ziek?
Chan ook al zo'n zware nacht....als ons dit allemaal nog te wachten staat doe ik nu even net of ik niks gelezen heb,.....(lars heeft nog 0,0 tanden)
pi_79575025
Stiemie en Esmee, gaat het al iets beter?

Leuk FTA, Finn met zijn blote voetjes in het zand.

He Chan, die tandjes kunnen zo'n pijn doen.

Ko was vandaag weer in goede doen. We zijn bij Senna op bezoek gegaan en Aviva was daar ook. Wat een heerlijk klein meiske is dat.
Ko en Senna hebben elkaar kopjes gegeven, geaaid en speelgoed uitgewisseld. Senna heeft ook even voorgedaan hoe je moet kruipen en staan.
Het was zo leuk hoe ze elkaar begroetten.

's middags is hij nog naar 2 andere kindjes in het park gegaan met papa. Ko heeft gewoon al een volle agenda met afspraken.
  Moderator donderdag 25 maart 2010 @ 19:31:47 #179
5428 crew  miss_sly
pi_79581536
Het was gezellig!
Aviva is inderdaad zo een mooi poppetje met ontzettend mooie ogen en een hele gulle lach
En Ko, wat een heerlijk mannetje toch
Leuk zoals ze elkaar begroetten. Ik zal eens kijken of het filmpje een beetje gelukt is, hoewel daar het eerste stukkie natuurlijk al niet opstaat helaas.
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:44:37 #180
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79584880
Karin, ik moest zo lachen om de geluidjes die Lars maakt
Devin deed dat vroeger ook altijd als hij in zijn nopjes was: "kchoi-kchoi-kchoi"

Stiemie, beterschap!

Die Ko toch, nu al zo'n bruisend sociaal leven!

We hebben een kleine slopert
Toby graait en grijpt naar alles! Sinds dit weekend zit hij bij ons aan tafel en tot nu toe zijn er gesneuveld: 1 groot diner-bord, 1 ontbijtbordje en 1 glas. Ik ga maar aan het plastic servies geloof ik
En hij is dol op papier, vooral reclame-folders want die knisperen zo lekker. Ik loop constant rondslingerende tekeningen, kranten en weetikveelwat van hem af te pakken want alles gaat in het mondje en wordt fijngekauwd. Alles.... behalve eten, dat dan weer niet
.... met gevoel voor drama....
pi_79586569
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:44 schreef Kersjes het volgende:
En hij is dol op papier, vooral reclame-folders want die knisperen zo lekker.
Dan zal hij vast en zeker cadeaupapier van bol.com leuk vinden. Mijn 7 maanden dochter vind reclame folders ook leuk en helemaal leuk om ze te verscheuren.

Het gaat nu echt snel. Ze kon 2,5 week geleden kruipen, vorige week al uit zich zelf zitten. Zal niet lang duren voordat er weer wat spannends gaat gebeuren hier

Tandjes komen er alleen doorheen, dat is wat minder.
  donderdag 25 maart 2010 @ 21:34:34 #182
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79587268
Tygo kan vooruit 'tijgeren' waaah!!

Stiemie en Esmee, hoe is het nu met jullie?

Morris al opgeknapt?

En Chan, die slecht nachten zijn en en zo ontzettend slopend . Hopelijk is het snel weer voorbij en kunnen jullie weer een paar nachtjes tanken.

Hier ook (nog steeds) ***nachten. Ik post t al niet eens meer iedere keer. Want t is ook gewoon allemaal ontzettend leuk enzo hoor! die momenten van 'attaque d'amour' komen hier vaak voorbij zeg maar
pi_79587312
Tess heeft sinds gister ook maar besloten niet meer zelf in slaap te vallen. Gisteravond en vanavond was het helemaal prut....

hopelij kis die faaaaaaaaaaaaaase snel voorbij.. vind het nu wel weer leuk geweest voor een tijdje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79596677
Ik denk dat Leander de waterpokken heeft Was er al bang voor want bij Mikael op de psz heerst het en ik kon een tijdje terug niet voorkomen dat een kindje dat onder de waterpokken zat hem te knuffelen en om hem heen aan het draaien was Nu ha die vorige week paar rare plekken onder zijn luier maar nu krijgt ie ook in zijn gezicht enzo. Niet veel en hij heeft er ook geen last van ofzo. Maar toch

En ik denk dat Leander een trauma heeft van de stofzuiger Ik had gister de stofzuiger even laten liggen toen ik klaar was. Leander ging eraan staan en drukte toen perongeluk op de knop waardoor ie aan ging, En toen ging de slang zich vastzuigen aan zijn broek. Nou wat een paniek!! Kreeg hem bijna niet meer stil. Dus ik heb de stofzuiger gewoon laten liggen zodat ie ziet dat er niks aan de hand is. Maar nu kruipt ie er met een grote boog omheen Dus heb hem net midden in de kamer gezet (de stofzuiger) en toen ging Leander heel voorzichtig over de slang heen
pi_79597061
Lol, Toby, lekker slopen

Mikoxx heerlijk he, die momenten

Och Leander stofzuigers die zo ineens aan gaan zijn ook niet leuk he!

Manman wat hebben we weer een nacht achter de rug zeg.. Ik vraag me af hoe er ineens zoveel poep in mn kleine ventje gekomen is, echt het gáát maar door.. En almaar zielig jammeren.. Hopelijk is hij morgen wat gezelliger, dan gaan we naar de dierentuin
pi_79600726
Miss, ben benieuwd of er nog iets van deze uitgebreide snuffel-kennismaking van Ko en Senna is vastgelegd.

Toby Al het servies van je moeder op de grond gooien? Dat kan toch niet! En papier eten vind Ko ook heeeel lekker.

Mikoxx, gewoon lekker veel knuffelen met je mannen ter compensatie van de slechte nachten!

Och MeNicole, ik zag het helemaal voor me, Leanders gevecht met de stofzuiger. Wat zal hij geschrokken zijn. En de waterpokken, bah.

Chan, ook al zo'n slechte nacht. Maar wel morgen naar de dierentuin!

Hier ook een rotnacht. Ko is zo verkouden ineens dat hij geen adem kan halen door zijn neus. Zielig. Drinken lukte niet goed, slapen dus ook niet. Uiteindelijk maar bij ons in bed genomen, dat ging wat beter.
Vanochtend kwam het los hoor. Groen snot waar je u tegen zegt.
Misschien is dat het nadeel van een 'bruisend sociaal leven'.
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 11:13:05 #187
5428 crew  miss_sly
pi_79601871
Even snel, maar er is een filmpje oeke
Ik zal vanavond even kijken of ik het je kan pm, of zal ik het hier plaatsen? of beiden? ik kan ook schaap even aan het werk zetten, ik geloof dat Senna momenteel slaapt
pi_79601874
Laat de snottebellen maar komen hoor Ko, is veel beter

Maar ik kon net stofzuigen terwijl hij rond kroop. Niks aan het handje gelukig
pi_79602190
Beterschap voor Ko

Ik ga 'm ff lekker crosposten hor, vind m zo leuk..

Tess dr 1e echte pasfoto

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79603647
Ko beterschap!

Menicolle gelukkig dat het meevalt met de stofzuigerfobie.. zou wat zijn, als hij er bang voor was gebleven!

Ohw wauw, Tess, wat een geweldige foto
pi_79606491
Wauw Vicky, wat heb je toch een heerlijke ondeugd! Je ziet haar denken, wat voor spannends zal ik nu gaan ondernemen.

Miss, hier mag, PM mag ook. Ik ben benieuwd!
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 15:31:24 #192
5428 crew  miss_sly
pi_79611701
pi_79612431

Haha, P. zei, ze is niet bang van hem he?
Superschattig! Kijken of ze het volgende week weer zo leuk hebben...
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 15:55:53 #194
5428 crew  miss_sly
pi_79612737
Lief he
En nee, bang is ze niet, dat heeft ze van haar moeder natuurlijk
pi_79612746
Ooohh Ko en Senna! *smelt*
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 16:14:04 #196
5428 crew  miss_sly
pi_79613447
Maar Ko was toch ook heel lief, ze hoefde niet bang voor hem te zijn
En omgedraaid ook neit, hoewel Senna al snel voor de ogen gaat met haar klein epriemvingertjes
pi_79619908
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:20 schreef Jaheur het volgende:

[..]

Dan zal hij vast en zeker cadeaupapier van bol.com leuk vinden. Mijn 7 maanden dochter vind reclame folders ook leuk en helemaal leuk om ze te verscheuren.

Het gaat nu echt snel. Ze kon 2,5 week geleden kruipen, vorige week al uit zich zelf zitten. Zal niet lang duren voordat er weer wat spannends gaat gebeuren hier

Tandjes komen er alleen doorheen, dat is wat minder.
Ja hoor, vandaag kan ze zelfstandig staan in de box. Ze is zelfstandig omhoog gekomen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:21:38 #198
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79623096
Jeetje Jaheur, dat gaat inderdaad snel!

Tess Goede herinnering, Vicky?

HELP trouwens, we zitten hier (weer) een beetje met het schema qua slaapjes. Het was als volgt:
7u/7.30u uit bed, broodje + fles 100cc
10u fruit
11.15 naar bed
12.45 uit bed, broodje + fles 100cc
15.00 thee + liga, soepstengel, oid
16.00 naar bed
16.45 uit bed, warme maaltijd + yoghurt
19.30 fles 210cc
20.00 naar bed.

Die laatste bedtijd is een beetje het probleem, ze zijn dan nog niet moe. Het slaapje aan het einde van de middag verschuift ook steeds verder (wordt steeds later zeg maar), omdat ze het steeds langer volhouden. Hierdoor verschuift ook de bedtijd (van 20u) steeds verder en dat wil ik eigenlijk niet. Nu was het idee van onze gastouder om 's morgens vóór het fruit eten nog een slaapje te doen, daarna fruit en na het brood eten weer naar bed. Het schema zou dan zo worden:

7u/7.30 uit bed, broodje + fles
9.30 naar bed
10.15 uit bed + fruit
12.00 broodje + fles
12.45 naar bed
14.00 uit bed
15.00 thee + liga oid
16.30 warme maaltijd
19.00 fles
19.30 naar bed.
Het probleem is dan alleen, dat ze het van 14.00 tot 19.00 niet volhouden. Hebben jullie tips????? Hoe doen jullie het??? (ze zijn nu 9,5 mnd)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')