Die. Sex op wielen.quote:
dude.. dat is geen mustang, dat is een body kit...quote:
1970 Chevrolet Chevelle SS LS6quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:03 schreef Maharbal het volgende:
Misschien beter om er bij te zeggen dat de auto ook (ooit) haalbaar zal moeten zijn. Anders krijg je allemaal willekeurige google pics van onbereikbare auto's.
Dus dit. Of elke andere oude camaro.quote:
Zo'n prelude stond hier in de omgeving vorig jaar nog te koop voor een appel en een ei.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:17 schreef Turquaz52 het volgende:
Honda Prelude 4th Gen 2.2i VTEC 4WS 200PK
[ afbeelding ]
Honda S2000 2.0 16v VTEC 240PK
[ afbeelding ]
Z4 2.5i 24v Dual Vanos Steptronic![]()
[ afbeelding ]
dus jij gauw naar de super markt een appel en een ei kopen en weer ruilen voor die auto??quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:49 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Zo'n prelude stond hier in de omgeving vorig jaar nog te koop voor een appel en een ei.
Weet je wat jij vooral niet zou moeten doen?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:57 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
dus jij gauw naar de super markt een appel en een ei kopen en weer ruilen voor die auto??![]()
![]()
![]()
ik ben nr 2quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik denk dat de mensen in PTA die hun droomauto hebben op de vingers van 1 hand te tellen zijn![]()
En ik ben er een van
Als je hem hebt valt er weinig te dromen geloof ik. Waarom realistisch dromen, fuck...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik denk dat de mensen in PTA die hun droomauto hebben op de vingers van 1 hand te tellen zijn![]()
En ik ben er een van
Wow. minstens 600 euro aan boetes op wielen... (hoewel uberstoer)quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:02 schreef T42 het volgende:
[..]
ik ben nr 2
[ afbeelding ]
poetsen en blinken? das voor watjes
Heb je enige idee hoeveel plezier ik er alleen al aan beleef nu uit mn raam te kijkenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als je hem hebt valt er weinig te dromen geloof ik. Waarom realistisch dromen, fuck...
en apkquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Wow. minstens 600 euro aan boetes op wielen... (hoewel uberstoer)
Alles dat rijdt is dat betreft genot, das de vrijheid van een auto. Maar als ik het overhad en kon missen zou ik toch voor een andere wagen gaan als droomauto.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Heb je enige idee hoeveel plezier ik er alleen al aan beleef nu uit mn raam te kijkenAls jij de droomauto wilt bekijken, zoek je een plaatje... Ik kijk naar buiten... En de sleutel zit in mn broekzak
Tank vol benzine... GENOT!
Ik droomde al sinds ik een jaar of 7 was van deze auto, een kleine 20 jaar is geen 2 jaarquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:12 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Alles dat rijdt is dat betreft genot, das de vrijheid van een auto. Maar als ik het overhad en kon missen zou ik toch voor een andere wagen gaan als droomauto.
Anders had dit topic beter kunnen heten wat wil je over een jaar of 2 rijden. Je moet iets hebben om over te dromen, ook al haal je het nooit van je leven.
Wij zitten op dezelfde lijnquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:19 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik heb mijn droomauto ook al:
[ afbeelding ]
En mócht ik ooit geld over hebben..
[ afbeelding ]
Iig realistisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:18 schreef Meike26 het volgende:
@ Draaier :![]()
Als je een GT2 wil, dan ga je toch voor een 993 ?
[ afbeelding ]
De 993 is er ook wel eentje om verliefd op te worden inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(en is iets bereikbaarder dan de 997)
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:18 schreef Meike26 het volgende:
@ Draaier :![]()
Als je een GT2 wil, dan ga je toch voor een 993 ?
[ afbeelding ]
Ook prachtig natuurlijk. Stukje meer hardcore dan de huidige generatie, maar ik zou toch gaan voor de 997. Die auto is vrij perfect als je het mij vraagt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
Onzin. Mijn realistische droomauto:quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als je hem hebt valt er weinig te dromen geloof ik. Waarom realistisch dromen, fuck...
kerel verstand van auto's hebben ofniet dan!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:25 schreef wimjongil het volgende:
'69 Camarro SS of een Aston DBS (of de DBR9).
Toen ie nog in PUB stond was ie andersquote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:50 schreef T42 het volgende:
ik zie allemaal auto's voorbij komen maar:
Welke droomauto heb jij?
is lezen nu zo moeilijk? want geloof nie dat 80% van de auto's in diti topic ook in bezit is
Als jij aan je vriendin vraagt "welke droom heb jij", dan ga je toch ook niet lopen mekkeren dat je vriendin niet echt een geel-groen-paarse pony in de huiskamer heeft staan?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:50 schreef T42 het volgende:
ik zie allemaal auto's voorbij komen maar:
Welke droomauto heb jij?
is lezen nu zo moeilijk? want geloof nie dat 80% van de auto's in diti topic ook in bezit is
Nee hoor.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:51 schreef Hyman het volgende:
[..]
Toen ie nog in PUB stond was ie anders
En de TT kan je ook anders opvatten, want het is niet voor niets een droomauto
Kijk, nog iemand met een goed verstand, wel in het rood hè, dan kunnen we 'm delen als 't moetquote:
Mooi, dan heb ik de hagelwitte voor mezelf.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:53 schreef draaier89 het volgende:
[..]
Kijk, nog iemand met een goed verstand, wel in het rood hè, dan kunnen we 'm delen als 't moet
uuh die staat er jah....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als jij aan je vriendin vraagt "welke droom heb jij", dan ga je toch ook niet lopen mekkeren dat je vriendin niet echt een geel-groen-paarse pony in de huiskamer heeft staan?
Wat is je droomauto wordt dan ook bedoeld lijkt me.
Vandaar dat ik de toevoeging maakte dat het wel om bereikbare auto's zou moeten gaan.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 00:07 schreef T42 het volgende:
[..]
uuh die staat er jah....
dan is dit topic 380 met droom auto's
Saaiheidquote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Onzin. Mijn realistische droomauto:
[ afbeelding ]
En dan in het liefst nog donkerder grijs of heel donkerblauw (lees: bijna zwart).
Zucht.
Zal mij een worst wezen, ik vind het een vette (en betaalbare!!) bak!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
echt? wat een saaie dromen heb je
Al eens gedacht over een 997 Turbo? Als het goed is gaan ze in prijs zakken want de MKII is er en de Turbo S komt er ook aan, dan moeten ze betaalbaar zijn, zeker als je met een beetje geluk niks met BPM te maken hebt?quote:
Hier had ik helemaal niet aan gedacht.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:31 schreef leolinedance het volgende:
Porsche 993 Turbo. Waarom? Nou, hierom:
[ afbeelding ]
Kost wel minimaal 70k voor een fatsoenlijke, nog even sparen dus...
Ach een 4S zou ik ook niet afwijzenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:23 schreef draaier89 het volgende:
[..]
Al eens gedacht over een 997 Turbo? Als het goed is gaan ze in prijs zakken want de MKII is er en de Turbo S komt er ook aan, dan moeten ze betaalbaar zijn, zeker als je met een beetje geluk niks met BPM te maken hebt?
Dan ben ik nummer 3quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:02 schreef T42 het volgende:
[..]
ik ben nr 2
poetsen en blinken? das voor watjes
die 155 is redelijk droomauto waardig vinkquote:Op zondag 21 maart 2010 11:02 schreef Compomotive155 het volgende:
In bezit Alfa Romeo 155 V6 .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omdat er een zeer fijn Alfa blok in zit![]()
Realistische droom auto Alfa Romeo 147 GTA .
Wat blijven het brute bommetjes![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Diabloquote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:06 schreef El_Liberaliste het volgende:
Deze twee Italianen staan hoog op mijn lijst met droomauto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die eerste vanwege het brute, beestachtige, rouwe uiterlijk en dito prestaties. Die tweede eigenlijk vanwege dezelfde reden, hoewel hij stukken subtieler is vormgegeven maar zeker niet lelijker, misschien nog wel wat mooier, ook al valt zo'n opmerking niet goed bij Lambo-fanaten.
Ik heb er toevallig 1 te koop staan en die hoeft geen 5000 euro te kostenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:22 schreef matthisl het volgende:
En nog bereikbaarder:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Renault Clio Williams
150pk, 182Nm
7,9s 216km/h
+/- 5000 Euro!
2 jaar US en je mag het 1 keer doenquote:Op zondag 21 maart 2010 17:03 schreef draaier89 het volgende:
Even off-topic:
Laatst hoorde ik dat als je een jaar in het buitenland hebt gewoond, bijvoorbeeld voor een multinational waarvan je ergens anders moet werken, en je komt terug, dat je dan over de auto die je daar hebt gekocht geen BPM hoeft te betalen als hij op Nederlands kenteken wordt gezet. Heb al wat op google gezocht maar kon niks vinden.
Iemand enig idee?
BTW: carrera GT![]()
Hmm, ok. Hoorde ergens anders dat een jaar UAE ook voldoet..quote:
Dankjequote:Op zondag 21 maart 2010 11:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
die 155 is redelijk droomauto waardig vink
wat kost dat nou met onderhoud (en hoe lang heb je hem al)?
No offence, maar bij pics uit België e.d. is er altijd zo'n groot contrast tussen de (nieuwe) auto en de staat van het straatbeeldquote:Op zondag 21 maart 2010 20:10 schreef osmo het volgende:
Verleden week de mijne gekregen
[ afbeelding ]
En wie weet als ik ooit eens euromillions win dan komt deze andere Zweed er:
[ afbeelding ]
Ik wist wel dat ik niet het enige was die er zo over dachtquote:Op zondag 21 maart 2010 20:13 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
No offence, maar bij pics uit België e.d. is er altijd zo'n groot contrast tussen de (nieuwe) auto en de staat van het straatbeeld
Meldt!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik denk dat de mensen in PTA die hun droomauto hebben op de vingers van 1 hand te tellen zijn![]()
En ik ben er een van
Ach, er zijn altijd 'dromeriger' auto's, toch? Mijn eerste droomauto was een Audi A3, en die kocht ik 8 jaar geleden tweedehands (1.6, basic als maar kan, maar toch 'mijn' A3). Toen ik die eenmaal had wilde ik graag iets met meer luxe en een zwaardere motor maar wel in dezelfde klasse - dus kwam er een A3 3.2V6 met wat meer toeters en bellen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik denk dat de mensen in PTA die hun droomauto hebben op de vingers van 1 hand te tellen zijn![]()
En ik ben er een van![]()
Hoe the fuck kon ik die vergeten..??quote:
Is die wel in productie gegaan?quote:
Zover ik weet nietquote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:45 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Is die wel in productie gegaan?geil ding nonetheless.
Vind je die koplampen nou echt mooier dan die van de 997?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:41 schreef DS4 het volgende:
Ik neem aan dat met de vraag bedoeld wordt: "Wat is jouw droomauto", maar bij deze het antwoord op de vraag zoals hij is gesteld...
[ afbeelding ]
Moet je voor de grap eerst eens een plaatje van een DBS bekijken en gelijk daarna een van een DB9, zo'n groot verschil imo. De DBS is véél gespierder, eigenlijk gewoon de afgemaakte DB9, al mag de DB9 er natuurlijk ook zijn.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:26 schreef invine het volgende:
[ afbeelding ]
zonder twijfel, owja de DBS mag ook!
DB9 is gericht op stijl en klasse, de DBS ademt enkel een zucht naar kracht.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:13 schreef draaier89 het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eerst eens een plaatje van een DBS bekijken en gelijk daarna een van een DB9, zo'n groot verschil imo. De DBS is véél gespierder, eigenlijk gewoon de afgemaakte DB9, al mag de DB9 er natuurlijk ook zijn.
Waar haal je het vandaan dat ik koplampen aan het vergelijken ben?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:12 schreef draaier89 het volgende:
Vind je die koplampen nou echt mooier dan die van de 997?
Dat je een Porsche laat zien is natuurlijk top. Dat het dan nét dit model is vind ik persoonlijk wat minder. Ik vind hem niet zo mooi.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:41 schreef DS4 het volgende:
Ik neem aan dat met de vraag bedoeld wordt: "Wat is jouw droomauto", maar bij deze het antwoord op de vraag zoals hij is gesteld...
[ afbeelding ]
Mooie wagen DS4quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:41 schreef DS4 het volgende:
Ik neem aan dat met de vraag bedoeld wordt: "Wat is jouw droomauto", maar bij deze het antwoord op de vraag zoals hij is gesteld...
[ afbeelding ]
Ik vind de koplampen van een 993 of een 997 ook mooier, maar ik heb het geld niet voor een 997 en dus zal het tzt wel een 996 worden voor mij.. Maar eerst een nieuw huisquote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat je een Porsche laat zien is natuurlijk top. Dat het dan nét dit model is vind ik persoonlijk wat minder. Ik vind hem niet zo mooi.
Idem. Tegen de tijd dat ik geld voor een Porsche heb (10+ jaar) is de 997 alweer zodanig verouderd dat ik hem misschien wel kan betalen!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:42 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik vind de koplampen van een 993 of een 997 ook mooier, maar ik heb het geld niet voor een 997 en dus zal het tzt wel een 996 worden voor mij.. Maar eerst een nieuw huis
Ik wacht totdat onze 3e kindje naar de basisschool is gegaan. Momenteel zit de 3e nog in de buik van haar moeder..quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Idem. Tegen de tijd dat ik geld voor een Porsche heb (10+ jaar) is de 997 alweer zodanig verouderd dat ik hem misschien wel kan betalen!
Voor de goede orde (kennelijk was het niet helemaal duidelijk): dit is gewoon mijn auto...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:25 schreef leolinedance het volgende:
Dat je een Porsche laat zien is natuurlijk top.
Ik dus wel. Zo vind ik de 993 weer de minste 911. Ieder zijn eigen smaak...quote:Dat het dan nét dit model is vind ik persoonlijk wat minder. Ik vind hem niet zo mooi.
Uiteraard is het duidelijk dat dat jouw auto is. Blijkt ergens uit dat dit niet zo zou zijn dan?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor de goede orde (kennelijk was het niet helemaal duidelijk): dit is gewoon mijn auto...
[..]
Ik dus wel. Zo vind ik de 993 weer de minste 911. Ieder zijn eigen smaak...
(de 997 vind ik wel prachtig)
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:26 schreef rijsttafel het volgende:
Aston Martins vind ik wijvenauto's. Te glad en net als top 40 muziek.. even leuk maar verveelt snel.
Ja! okee! foutje van mij.quote:
Ik las enige vertwijfeling in de keuze om juist deze auto te posten... Maar goed, ik zat kennelijk mis.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:05 schreef leolinedance het volgende:
Uiteraard is het duidelijk dat dat jouw auto is. Blijkt ergens uit dat dit niet zo zou zijn dan?
Een 993 kun je ook voor 25K krijgen. Onder de 20K zelfs. Zou ik niet doen, onder de 20K koop je waarschijnlijk andermans ellende als je een 993 zoekt, maar toch...quote:Ik vind de 993 het mooist, op de voet gevolgd door de 997. De 996 is prijstechnisch wel het meest interessant. Voor zo'n 25k rijd je een 996 uit 1999. Een 993 uit 1995 kost je zo'n 30k...
bizar eigenlijk, dat verschil...
Prachtige auto. Ik vond het wel iets voor mijn vrouw, maar die wil niet in zo'n dure auto rijden uit zakelijke overwegingen... Maar daar zit wel de crux: iets voor de vrouw. DBS coupé is nog meer de mannelijke variant. Maar goed, voor een Aston moet je m.i. minimaal 40 zijn. Net als een Jag.quote:
De DBS heeft net wat meer power en ook de power-look, dat klopt. Alleen moet zo'n auto meer een snelle cruiser zijn en dan voldoet een DB9 prima, vind ik. Al heeft de DBS ook zeker wat, maar dan wel in Volante-versie. Sinds ik een tijdje in een leencabrio heb gereden ben ik helemaal fan van cabrio's, er gaat er later ook zéker eentje komen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Prachtige auto. Ik vond het wel iets voor mijn vrouw, maar die wil niet in zo'n dure auto rijden uit zakelijke overwegingen... Maar daar zit wel de crux: iets voor de vrouw. DBS coupé is nog meer de mannelijke variant. Maar goed, voor een Aston moet je m.i. minimaal 40 zijn. Net als een Jag.
Mja, da's een afweging. Voor jou is die nog enigszins reëel, voor mij op dit moment absoluut niet. Maar als ik geld zat zou hebben wist ik het wel. De RS6 om te knallen maar ook voor praktisch gebruiksgemak en de DB9/DBS Volante voor de leuk voor erbij, om te cruisen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:52 schreef DS4 het volgende:
Niets mis met cabrio's, maar ik zou dan liever voor een wat relaxter model gaan en daarnaast een sportwagen. B.v. een 356 cabriolet erbij... (maar goed, mijn vrouw is al schoorvoetend akkoord gegaan met een auto voor de leuk erbij, gaat voorlopig niet lukken)
Discriminaliseringquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:42 schreef DS4 het volgende:
. Maar goed, voor een Aston moet je m.i. minimaal 40 zijn. Net als een Jag.
Zo onbetaalbaar is zo'n 911 toch niet.quote:Op woensdag 24 maart 2010 01:11 schreef GiSaE het volgende:
Betaalbaar:
[ afbeelding ]
Porsche 914. (overigens niet de afgebeelde auto, die staat in het porsche museum en is een uniek stuk)
Niet betaalbaar:
[ afbeelding ]
Porsche 901.
Modern:
[ afbeelding ]
Megane RS
Hij heeft het over de 901, niet de 911.quote:Op woensdag 24 maart 2010 01:28 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zo onbetaalbaar is zo'n 911 toch niet.
Tenzij je de RS uitvoering wilt![]()
ah, even gemist.quote:Op woensdag 24 maart 2010 01:58 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hij heeft het over de 901, niet de 911.
(uiteindelijk is de 901 natuurlijk gewoon een 911, maar ik neem aan dat hij echt dé 901 bedoelt...)
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten... Enige wat ik weet is dat Peugeot vrij snel na de introductie niet zo blij was met de naam, en ze er toen dus maar 911 van gemaakt hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2010 02:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
ah, even gemist.
Hoeveel zijn er daar van?
En wat is het verschil? Behalve dus een eventueel typeplaatje?quote:Op woensdag 24 maart 2010 02:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten... Enige wat ik weet is dat Peugeot vrij snel na de introductie niet zo blij was met de naam, en ze er toen dus maar 911 van gemaakt hebben.
Veel 901's zullen er dus niet zijn, gok ik zo.
Dat zeg jij, ik zeg van niet.quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:01 schreef D. het volgende:
[..]
Ja
Je hebt lukraak maar iets duurs uitgekozen
82.quote:Op woensdag 24 maart 2010 02:21 schreef Omniej het volgende:
Veel 901's zullen er dus niet zijn, gok ik zo.
Dat zeg ik niet, ik vraag me alleen af waarom je voor de 996 zou kiezen. De 997 en de 996 zijn vrij gelijk qua uiterlijk op de koplamen na, dus ik verwachtte dat die het verschil voor je zouden maken omdat ik niet kan bedenken wat anders het verschil zou moeten maken. De lijnen zijn namelijk ook vrijwel hetzelfde.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar haal je het vandaan dat ik koplampen aan het vergelijken ben?
Er is voor de 997 turbo veel minder leverbaar om haar beter te maken voor het circuit. Daarnaast zit er prijstechnisch een aardig verschil in (waar je m.i. te weinig voor terug krijgt, zeker met het gebruik wat ik voor sta in het achterhoofd). Vermoedelijk is de volgende wel een 997, maar het zou ook best kunnen dat ik nog een keer een 996 neem en alle aanpassingen over laat bouwen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:11 schreef draaier89 het volgende:
Dat zeg ik niet, ik vraag me alleen af waarom je voor de 996 zou kiezen. De 997 en de 996 zijn vrij gelijk qua uiterlijk op de koplamen na, dus ik verwachtte dat die het verschil voor je zouden maken omdat ik niet kan bedenken wat anders het verschil zou moeten maken. De lijnen zijn namelijk ook vrijwel hetzelfde.
Ik snap z'n punt wel, hoor. Porsche-puristen hebben de 996 lichtpartij altijd als een misser gezien (ben ik met ze eens, trouwens). Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die om die reden geen 996 willen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is voor de 997 turbo veel minder leverbaar om haar beter te maken voor het circuit. Daarnaast zit er prijstechnisch een aardig verschil in (waar je m.i. te weinig voor terug krijgt, zeker met het gebruik wat ik voor sta in het achterhoofd). Vermoedelijk is de volgende wel een 997, maar het zou ook best kunnen dat ik nog een keer een 996 neem en alle aanpassingen over laat bouwen.
editted to add:quote:Then there’s the headlights. The Porsche Purists say, “Round headlights are a 911 trademark,” following with, “Porsche turned their back on us with the introduction of the 996.” I willfully concede on this argument. This applies to the re-invented 996 front grill as well. Notice how the well-received 997 made a return to a rounded, albeit oval, headlight and a more traditional front end – also notice how 993 and 997 resale values are holding steady, while 996 resale values plummeted within a couple years of their unveiling – honestly, that fact greatly added to my personal affection for the 996.
quote:In truth, I too was waiting for resale prices of the 997 to drop into my affordable range before moving out of my 993. In fact, I’ve driven all three recent 911 generations numerous times and the 997 is without a doubt the best (especially with PDK), but 997 resale prices just haven’t dropped enough yet. So I bit the bullet and settled for a 996. Settled for the goofy headlights and the front-end slippage on tight turn-ins, even the second gear which is admittedly not well ratioed. I resigned to receiving dirty looks from the Purists, rather than the friendly waves of my former 993 brotherhood. But alas, after just one month of driving my 996, following five years fathering a 993, I have a confession…
I am confessing to the “Porsche Purists” (you know who you are), the ones who celebrate the brutish 993 with a verbose and self-righteous rhetoric, that I have grown to love my fledgling 996. I love it as if it were my first-born. And better yet, I trust it. I trust it in the hand’s of my wife and other lesser-experienced 911 drivers. Trust that it will hold its line if my attention should ever momentarily wane. I trust that I won’t ever have to experience snap-oversteer while putting it through its paces (thanks to PSM). Trust that I will receive an equal, if not greater, number of speeding tickets.
Lastly, I trust that I made the best decision, for the money, of which pre-owned Porsche Carrera 911 to buy.
Wat wou je er allemaal in hebben dan? Slicks? Rolkooi? Ik zou niet weten wat er niet op de 997 leverbaar is maar wel op de 996.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is voor de 997 turbo veel minder leverbaar om haar beter te maken voor het circuit. Daarnaast zit er prijstechnisch een aardig verschil in (waar je m.i. te weinig voor terug krijgt, zeker met het gebruik wat ik voor sta in het achterhoofd). Vermoedelijk is de volgende wel een 997, maar het zou ook best kunnen dat ik nog een keer een 996 neem en alle aanpassingen over laat bouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Underestimate me, I'll take advantage of it"
Op puristen hou je geen merk draaiend.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik snap z'n punt wel, hoor. Porsche-puristen hebben de 996 lichtpartij altijd als een misser gezien (ben ik met ze eens, trouwens). Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die om die reden geen 996 willen.
[..]
editted to add:
[..]
Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die de koplampen van de 996 mooier vinden dan die van de 997. De boxster was inderdaad een redding omdat hij voor veel mensen betaalbaar was en ze hadden tóch een porsche.. Eigenlijk net als de cayenne nu een cashcow.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:36 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Op puristen hou je geen merk draaiend.
De boxster (en de 996) waren de redding voor het bijna failliete Porsche.
De 996 is (was?) de meest succesvolle 911 ooit...quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:33 schreef Googolplexian het volgende:
Ik snap z'n punt wel, hoor. Porsche-puristen hebben de 996 lichtpartij altijd als een misser gezien (ben ik met ze eens, trouwens). Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die om die reden geen 996 willen.
Dat jij dat niet weet vind ik niet bijster interessant om heel eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:34 schreef draaier89 het volgende:
Wat wou je er allemaal in hebben dan? Slicks? Rolkooi? Ik zou niet weten wat er niet op de 997 leverbaar is maar wel op de 996.
Hij heeft ook iets meer tijd gehad om te verkopen...quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 996 is (was?) de meest succesvolle 911 ooit...
Leuke reactie, joh. Ik was gewoon benieuwd wat je er allemaal aan zou willen veranderen mits je er een hebt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat jij dat niet weet vind ik niet bijster interessant om heel eerlijk te zijn.![]()
Je mag er voorshands vanuit gaan dat ik mijzelf in de materie heb verdiept. Maar om je een idee te geven: meer opties aangaande onderstel, meer opties aangaande tuning (veel meer...), meer opties aangaande remmerij, enz. enz.
Het is ook logisch. Degenen die een nieuwe Porsche kopen zijn doorgaans niet degenen die er mee het circuit op gaan. Die kopen gewoon een nieuwe RS. De markt voor dit soort zaken is dus veel groter als de auto 5 jaar of ouder is. Plus dat e.e.a. moet worden ontwikkeld. Natuurlijk is een bedrijf als Ruf er altijd wel snel bij, maar Ruf is weinig flexibel en ook gewoon prijzig.
1 jaar buiten Europa waarvan de auto minstens een half jaar in jouw bezit is en voor dagelijks gebruik ingezet is. Zie www.belastingdienst.nl onder verhuisboedels.quote:
Volgens mij begrijpen wij elkaar wederzijds verkeerd...quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:22 schreef draaier89 het volgende:
Leuke reactie, joh. Ik was gewoon benieuwd wat je er allemaal aan zou willen veranderen mits je er een hebt.
En natuurlijk, als je op het circuit gaat dan koop je een 997 GT3 RS of 997 GT3 RS MKII... Ik snap je punt niet want er staat nergens over welk type het gaat, alleen over de serie 996 of 997?
Wat heeft dat met puristen te maken?quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 996 is (was?) de meest succesvolle 911 ooit...
Dat denk ik ook. Maar ja, dat heb je wel eens.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijpen wij elkaar wederzijds verkeerd...
Kort dan, om Anne niet over de pis te krijgen:
Ik heb een 996 turbo en die is vanuit Porsche Motorsport geheel voorzien van GT2 aeropakket en GT2 remmen (maar dan staal, want PCCB van de eerste generatie kan circuitgebruik niet aan en dat is hetzelfde als 996 GT3 cup remmen). Verder komt er komende week eindelijk een Manthey onderstel onder. Daarnaast is de auto getuned naar 530 pk, maar zit ik te overwegen om een stap verder te gaan, beetje afhankelijk van de vraag of met het nieuwe onderstel meer vermogen zinnig is (ik vermoed van wel en dan gaan we naar 600pk).
Stond er al, maar goed bij dezen.quote:
hoe komt die over drempels heen met zo'n lage voorkantquote:Op donderdag 25 maart 2010 00:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Stond er al, maar goed bij dezen.
[ afbeelding ]
Dagelijks vervoer en circuit auto. Mix dus, maar daarom geen racekuipen.
Niet echt een foto om de hoogte van de auto van af te lezenquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hoe komt die over drempels heen met zo'n lage voorkant
Een hoge sluitertijd is een snelle of korte sluitertijdquote:Op donderdag 25 maart 2010 10:49 schreef invine het volgende:
Hoge sluitertijd? Laag toch..
[/offtopic]quote:De sensor is erg lichtgevoelig, de sluitertijd is daarom vaak maar heel kort, fracties van seconden. Sluitertijd wordt uitgedrukt in waarden zoals 1000, 640, 250, 20 etc. Dit betekent eigenlijk 1/640 seconde, 1/250 seconde, etc. Hoe hoger het getal, hoe sneller de sluiter weer dicht gaat en hoe minder licht er op de sensor valt.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik denk dat de mensen in PTA die hun droomauto hebben op de vingers van 1 hand te tellen zijn![]()
En ik ben er een van
Voor mij is het zo (in de VS) dat ik er langer dan een jaar moet zitten en de auto minstens een half jaar in het bezit moet hebben en aantoonbaar gebruikt hebben (ik geloof dat dat iets van 6000km is). In Nederland moet ik hem vervolgens ook nog minimaal een jaar in het bezit hebben; verkoop ik hem eerder kan ik alsnog even de BPM aftikken.quote:Op zondag 21 maart 2010 17:03 schreef draaier89 het volgende:
Even off-topic:
Laatst hoorde ik dat als je een jaar in het buitenland hebt gewoond, bijvoorbeeld voor een multinational waarvan je ergens anders moet werken, en je komt terug, dat je dan over de auto die je daar hebt gekocht geen BPM hoeft te betalen als hij op Nederlands kenteken wordt gezet. Heb al wat op google gezocht maar kon niks vinden.
Iemand enig idee?
BTW: carrera GT![]()
Nou, dat gaat niet altijd goed om heel eerlijk te zijn... maar zo laag als op de foto lijkt ligt hij niet.quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
hoe komt die over drempels heen met zo'n lage voorkant
Okee, bedankt!quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:56 schreef Okeuj het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
[..]
Voor mij is het zo (in de VS) dat ik er langer dan een jaar moet zitten en de auto minstens een half jaar in het bezit moet hebben en aantoonbaar gebruikt hebben (ik geloof dat dat iets van 6000km is). In Nederland moet ik hem vervolgens ook nog minimaal een jaar in het bezit hebben; verkoop ik hem eerder kan ik alsnog even de BPM aftikken.
Zag er vandaag toch echt nog een rijden. Ging prima hoor. En de eigenaar daarvan heeft er driequote:Op donderdag 25 maart 2010 00:06 schreef Knarf het volgende:
Altijd stuk, en niet te berijden. maar toch mijn droomauto.
[ afbeelding ]
De GT2 heeft die naam ook...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:06 schreef tjoptjop het volgende:
Een van de laatste widowmakers volgens mij. 355pk op de achterwielen met een lekkere lompe jaren 80 turbo![]()
Nooit in gereden, maar dat model (996 en 997 bedoel je neem ik aan) vind ik minder mooi dan de 964 (waar ik helaas ook nog niet in gereden hebquote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
De GT2 heeft die naam ook...
Overigens: 360pk, of 385pk als turbo s
(Vage) kennis van mij heeft zo'n ding. durft er al een paar jaar nauwelijks meer mee te rijden na mislukte highsider icm. met bezoekje aan greppel.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:06 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
Porsche 911 (964) turbo
Een van de laatste widowmakers volgens mij. 355pk op de achterwielen met een lekkere lompe jaren 80 turbo![]()
Een auto die alleen voor mannen met borsthaar is
Doen! Ik heb twee 964's gehad en het zijn geweldige auto's en m.i. ook de mooiste 911's. Neem alleen wel een GOEDE...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:22 schreef tjoptjop het volgende:
Waarschijnlijk begin ik gewoon met een carrera 2 (of wellicht 4)![]()
Ik heb alle tijd, voorlopig zit het er helaas nog niet in. Aanschaf zou geen probleem zijn, alleen lopende kosten wel. Zoals het er nu uitziet moet het over 2 jaar wel lukken.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Doen! Ik heb twee 964's gehad en het zijn geweldige auto's en m.i. ook de mooiste 911's. Neem alleen wel een GOEDE...
Nou ... dat oude geld ga je niet beter van schrijven, zeg maarquote:
Ik was te lui..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nou ... dat oude geld ga je niet beter van schrijven, zeg maar
mooie bakken hoor
Ik ging er zelfs mee op wintersport. Carrera 4 uiteraard...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:46 schreef tjoptjop het volgende:
Had jij ze als daily driver? en zo ja, is dat een beetje te doen bij slecht weer?
Mijn gevoel zegt Carrera 2, maar dat kan ik niet onderbouwen. Tegen die tijd ga ik wel in alletwee rijden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ging er zelfs mee op wintersport. Carrera 4 uiteraard...
Dat laatste is hoe dan ook verstandig...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:58 schreef tjoptjop het volgende:
Mijn gevoel zegt Carrera 2, maar dat kan ik niet onderbouwen. Tegen die tijd ga ik wel in alletwee rijden.
Er is toch wel iets uitdagenders, iets wat je liever voor de deur zou hebben staan als deze bolide? Begrijp me niet verkeerd, leuke auto hoor, maar niet echt bijzonder naar mijn mening.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:30 schreef poktor het volgende:
mijn droomkarretje heb ik voor de deur staan:
[ afbeelding ]
Leuke auto, maar waarom met Duits kenteken? Neem, gezien het copyright, aan dat jij de eigenaar bent van deze auto?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 02:23 schreef arnoldschw1 het volgende:
Ik rij: (z4 3.0i) [ afbeelding ]
Ik wil rijden: (Jaguar XK) [ afbeelding ]
Eerder Italiaans zo te zien...quote:Op zaterdag 27 maart 2010 02:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Leuke auto, maar waarom met Duits kenteken? Neem, gezien het copyright, aan dat jij de eigenaar bent van deze auto?
rij je dat of is dat je droomauto, aangezien je die dingen voor een prikkie bij de meestal autohandelaren full option kan kopenquote:
Gewoon doen. Laatste jaar studie reed ik als enige auto een 911 3.2. Prima te doen, en je hoeft nooit op zaterdag mee naar de IKEA.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik heb alle tijd, voorlopig zit het er helaas nog niet in. Aanschaf zou geen probleem zijn, alleen lopende kosten wel. Zoals het er nu uitziet moet het over 2 jaar wel lukken.
Had jij ze als daily driver? en zo ja, is dat een beetje te doen bij slecht weer?
Dat prikkie is tegen de tienduizend euro's, en dan heb je een redelijk gaar exemplaar. De droom is dus een zo-goed-als-nieuwe Turbo 16s.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:17 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
rij je dat of is dat je droomauto, aangezien je die dingen voor een prikkie bij de meestal autohandelaren full option kan kopen
Die kleurquote:
Als het nou een 205 in de Evo 2 uitvoering was...quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:38 schreef Duvel het volgende:
De droom is dus een zo-goed-als-nieuwe Turbo 16s.
OK, en volgens jou hoort ie hier daarom niet te staan? Niettegenstaande het feit dat zo'n auto onder de 5K van niet al te beste kwaliteit zal zijn. Wat een gelul.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als het nou een 205 in de Evo 2 uitvoering was...
Maar voor een paar duizend euro vind je al zo'n Saab. Ruime keuze heb je al voor ver onder de 5K.
Willekeurige google images foto.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 02:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Leuke auto, maar waarom met Duits kenteken? Neem, gezien het copyright, aan dat jij de eigenaar bent van deze auto?
Maakt dat de DB9/DBS tot uncool behoren aldus de heren van Top Gear. En face it, in kauwgumbal-kermisblauw is ie gewoon minder stylish dan de antraciet, zilver of groen...quote:
Babyblauw bedoel je. Zilver is zo'n saaie standaard kleur en groen vind men alleen mooi omdat het wordt geassocieerd met het lemans gebeuren. Antraciet is dan wel weer mooi.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:34 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maakt dat de DB9/DBS tot uncool behoren aldus de heren van Top Gear. En face it, in kauwgumbal-kermisblauw is ie gewoon minder stylish dan de antraciet, zilver of groen...
Agreed, dat baby blauw staat hem niet en lijkt net of die door een foute tuner is aangepakt..quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:34 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maakt dat de DB9/DBS tot uncool behoren aldus de heren van Top Gear. En face it, in kauwgumbal-kermisblauw is ie gewoon minder stylish dan de antraciet, zilver of groen...
Ik vind het blauw 'm wel staan.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:08 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Babyblauw bedoel je. Zilver is zo'n saaie standaard kleur en groen vind men alleen mooi omdat het wordt geassocieerd met het lemans gebeuren. Antraciet is dan wel weer mooi.
Mja, Ik vind 'm mooi.
De kleuters van Topgear hebben echt niet altijd gelijk.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:34 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maakt dat de DB9/DBS tot uncool behoren aldus de heren van Top Gear. En face it, in kauwgumbal-kermisblauw is ie gewoon minder stylish dan de antraciet, zilver of groen...
En toch oogt die DBS hierboven als een patserbak vergelijkbaar met een uitgebouwde Civic. Goedkoop.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De kleuters van Topgear hebben echt niet altijd gelijk.![]()
a. Een lelijke, maar goede auto, bij voorkeur aanschaffen in het zwart; verder zijn kleurtjes voor nichten en vrouwen.![]()
b. Aston heeft deze lichtblauw-metallic kleur al decennia lang in hun programma net zoals bv. BRG. Blijft er tenminste nog iets van pre-Ford historie bewaard.
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Het voldoet niet echt aan de term "droomauto" als je voor weinig zo'n auto kan kopen... Een droom is nu eenmaal iets wat niet binnen handbereik is.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:20 schreef Duvel het volgende:
OK, en volgens jou hoort ie hier daarom niet te staan?
Sorry, maar jij beweerde dat een gare al 10K kost en ik zie al voor 2K exemplaren. Die zullen best gebreken hebben, maar dat doet niets af aan het feit dat jij de prijs van zo'n auto wezenlijk te hoog in schat.quote:Niettegenstaande het feit dat zo'n auto onder de 5K van niet al te beste kwaliteit zal zijn. Wat een gelul.
Niet mee eens.quote:Op zondag 28 maart 2010 00:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het voldoet niet echt aan de term "droomauto" als je voor weinig zo'n auto kan kopen... Een droom is nu eenmaal iets wat niet binnen handbereik is.
[..]
Niet binnen handbereik voor iedereen bedoel ik natuurlijk...quote:Op zondag 28 maart 2010 10:52 schreef D. het volgende:
Niet mee eens.
Ik heb ook mijn droomauto gekocht. Het feit dat ik 'm kon betalen maakt niet dat het bij bezit mijn droomauto niet meer is
Fundamenteel mee oneens.quote:Op zondag 28 maart 2010 11:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het heet een droomauto omdat de meesten er alleen maar van kunnen dromen.
Het heet droomauto omdat je jezelf in je 'dromen' in die auto ziet rijden.quote:Op zondag 28 maart 2010 11:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het heet een droomauto omdat de meesten er alleen maar van kunnen dromen.
Heerlijk hoe de term droomauto hier in een adem wordt gebruikt met ideale auto of favoriete auto.quote:
Nietus! roepen is makkelijk. Vertel jij maar eens waarom het een droomauto heet.quote:
Jij gaat voor mensen bepalen wat de 'eisen' zijn waar hun droomauto aan moet voldoen?quote:Op zondag 28 maart 2010 13:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Heerlijk hoe de term droomauto hier in een adem wordt gebruikt met ideale auto of favoriete auto.
Ik ben het er wel degelijk mee eens: het zou hier volgens mij over voertuigen moeten gaan waar je het geld of het praktisch nut gewoon niet voor hebt, maar welke je wel graag eens zou willen bezitten, en niet dat je al je hele leven een lelijk eendje wilde hebben en die nu ook rijdt.
Iedereen droomt over de zaken die hij bezit (omdat dromen nu eenmaal verwerking is van hetgeen je mee maakt). Met jouw (kennelijke) uitleg is jouw keukentafel een "droomkeukentafel", woon je in je "droomhuis", bezit iedereen zijn "droomauto", enz. enz.quote:Op zondag 28 maart 2010 12:46 schreef D. het volgende:
Het heet droomauto omdat je jezelf in je 'dromen' in die auto ziet rijden.
Niet de eisen waar die aan moet voldoen, maar wel wat de inhoud van de term is.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:31 schreef D. het volgende:
Jij gaat voor mensen bepalen wat de 'eisen' zijn waar hun droomauto aan moet voldoen?
Dromen stond tussen haakjes, omdat er dagdromen/wensen/hunkeren/e.d. mee bedoelt wordt.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iedereen droomt over de zaken die hij bezit (omdat dromen nu eenmaal verwerking is van hetgeen je mee maakt). Met jouw (kennelijke) uitleg is jouw keukentafel een "droomkeukentafel", woon je in je "droomhuis", bezit iedereen zijn "droomauto", enz. enz.
Dus als je ineens veel geld hebt moet je je wensen bijstellen?quote:Op zondag 28 maart 2010 13:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet de eisen waar die aan moet voldoen, maar wel wat de inhoud van de term is.
Dat doe je toch niet van gebruiksvoorwerpen die iedereen met gemak kan kopen?quote:Op zondag 28 maart 2010 13:39 schreef D. het volgende:
Dromen stond tussen haakjes, omdat er dagdromen/wensen/hunkeren/e.d. mee bedoelt wordt.
Ik vind mijzelf niet "de meesten" (zie mijn reactie hierboven) en een SUV niet praktisch...quote:Op zondag 28 maart 2010 13:44 schreef D. het volgende:
Dus als je ineens veel geld hebt moet je je wensen bijstellen?
En die SUV moet je maar laten gaan want die is ietsje te praktisch?
Waarom niet? Niet iedereen stelt hoge eisen?quote:Op zondag 28 maart 2010 14:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat doe je toch niet van gebruiksvoorwerpen die iedereen met gemak kan kopen?
Lees nog eens goed...quote:Op zondag 28 maart 2010 14:02 schreef draaier89 het volgende:
He DS4. Jij postte in het droomauto topic je eigen 996 Turbo. Die is dus binnen handbereik en dús geen droomauto meer volgens jouw redenering.. Nieuwe droomauto s'il vous plaît.
quote:Op zondag 28 maart 2010 11:57 schreef DS4 het volgende:
Het heet een droomauto omdat de meesten er alleen maar van kunnen dromen.
Die neem ik dan ook niet serieus. Maar bijv. een Saab 900 cabrio is een echte liefhebbersauto, en ook niet echt praktisch te noemen. Dat ik 'm lelijk vind wil niet zeggen dat een ander er niet van mag dromen 'm ooit te bezitten.quote:Op zondag 28 maart 2010 14:02 schreef DS4 het volgende:
Wees eerlijk: als je dit draadje opent en je komt de ene corolla na de andere astra tegen... dan denk jij ook: volgens mij heeft niemand de vraag begrepen.
Een droomauto is een auto waar jij van droomt, niet waar 'de meesten' van dromen.quote:
Ja, Frits Philips reed ook een Volvo 440. Maar ik weet bijna zeker dat het voor hem geen droomauto was, maar dat hij gewoon geen reet om auto's gaf (ik heb het hem echter nooit gevraagd...).quote:
De gemiddelde aanschafwaarde van een auto in NL ligt (kennelijk) op 5.000 euro, dus ik vermoed dat je de Nederlander te hoog in schat met wat hij/zij makkelijk kan betalen.quote:En al het kunnen kopen de maatstaf is dan kun je onderhand de helft van alle autos in dit topic wel afkeuren
Ben je nu aan het trollen of kun je niet lezen?quote:Op zondag 28 maart 2010 14:08 schreef D. het volgende:
Maar jouw eigen auto is dus niet jouw droomauto, maar een auto 'waar je maar genoegen meeneemt'?
Ik weet zeker dat ik de Nederlandse taal correct heb gebruikt. Waarom kun jij het dan niet lezen?quote:Op zondag 28 maart 2010 14:09 schreef D. het volgende:
Een droomauto is een auto waar jij van droomt, niet waar 'de meesten' van dromen.
Iedereen kan een auto van 30K betalen, als de wil er echt is.quote:Op zondag 28 maart 2010 14:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, Frits Philips reed ook een Volvo 440. Maar ik weet bijna zeker dat het voor hem geen droomauto was, maar dat hij gewoon geen reet om auto's gaf (ik heb het hem echter nooit gevraagd...).
[..]
De gemiddelde aanschafwaarde van een auto in NL ligt (kennelijk) op 5.000 euro, dus ik vermoed dat je de Nederlander te hoog in schat met wat hij/zij makkelijk kan betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |