Discriminaliseringquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:42 schreef DS4 het volgende:
. Maar goed, voor een Aston moet je m.i. minimaal 40 zijn. Net als een Jag.
Zo onbetaalbaar is zo'n 911 toch niet.quote:Op woensdag 24 maart 2010 01:11 schreef GiSaE het volgende:
Betaalbaar:
[ afbeelding ]
Porsche 914. (overigens niet de afgebeelde auto, die staat in het porsche museum en is een uniek stuk)
Niet betaalbaar:
[ afbeelding ]
Porsche 901.
Modern:
[ afbeelding ]
Megane RS
Hij heeft het over de 901, niet de 911.quote:Op woensdag 24 maart 2010 01:28 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zo onbetaalbaar is zo'n 911 toch niet.
Tenzij je de RS uitvoering wilt![]()
ah, even gemist.quote:Op woensdag 24 maart 2010 01:58 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hij heeft het over de 901, niet de 911.
(uiteindelijk is de 901 natuurlijk gewoon een 911, maar ik neem aan dat hij echt dé 901 bedoelt...)
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten... Enige wat ik weet is dat Peugeot vrij snel na de introductie niet zo blij was met de naam, en ze er toen dus maar 911 van gemaakt hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2010 02:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
ah, even gemist.
Hoeveel zijn er daar van?
En wat is het verschil? Behalve dus een eventueel typeplaatje?quote:Op woensdag 24 maart 2010 02:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten... Enige wat ik weet is dat Peugeot vrij snel na de introductie niet zo blij was met de naam, en ze er toen dus maar 911 van gemaakt hebben.
Veel 901's zullen er dus niet zijn, gok ik zo.
Dat zeg jij, ik zeg van niet.quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:01 schreef D. het volgende:
[..]
Ja
Je hebt lukraak maar iets duurs uitgekozen
82.quote:Op woensdag 24 maart 2010 02:21 schreef Omniej het volgende:
Veel 901's zullen er dus niet zijn, gok ik zo.
Dat zeg ik niet, ik vraag me alleen af waarom je voor de 996 zou kiezen. De 997 en de 996 zijn vrij gelijk qua uiterlijk op de koplamen na, dus ik verwachtte dat die het verschil voor je zouden maken omdat ik niet kan bedenken wat anders het verschil zou moeten maken. De lijnen zijn namelijk ook vrijwel hetzelfde.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar haal je het vandaan dat ik koplampen aan het vergelijken ben?
Er is voor de 997 turbo veel minder leverbaar om haar beter te maken voor het circuit. Daarnaast zit er prijstechnisch een aardig verschil in (waar je m.i. te weinig voor terug krijgt, zeker met het gebruik wat ik voor sta in het achterhoofd). Vermoedelijk is de volgende wel een 997, maar het zou ook best kunnen dat ik nog een keer een 996 neem en alle aanpassingen over laat bouwen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:11 schreef draaier89 het volgende:
Dat zeg ik niet, ik vraag me alleen af waarom je voor de 996 zou kiezen. De 997 en de 996 zijn vrij gelijk qua uiterlijk op de koplamen na, dus ik verwachtte dat die het verschil voor je zouden maken omdat ik niet kan bedenken wat anders het verschil zou moeten maken. De lijnen zijn namelijk ook vrijwel hetzelfde.
Ik snap z'n punt wel, hoor. Porsche-puristen hebben de 996 lichtpartij altijd als een misser gezien (ben ik met ze eens, trouwens). Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die om die reden geen 996 willen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is voor de 997 turbo veel minder leverbaar om haar beter te maken voor het circuit. Daarnaast zit er prijstechnisch een aardig verschil in (waar je m.i. te weinig voor terug krijgt, zeker met het gebruik wat ik voor sta in het achterhoofd). Vermoedelijk is de volgende wel een 997, maar het zou ook best kunnen dat ik nog een keer een 996 neem en alle aanpassingen over laat bouwen.
editted to add:quote:Then there’s the headlights. The Porsche Purists say, “Round headlights are a 911 trademark,” following with, “Porsche turned their back on us with the introduction of the 996.” I willfully concede on this argument. This applies to the re-invented 996 front grill as well. Notice how the well-received 997 made a return to a rounded, albeit oval, headlight and a more traditional front end – also notice how 993 and 997 resale values are holding steady, while 996 resale values plummeted within a couple years of their unveiling – honestly, that fact greatly added to my personal affection for the 996.
quote:In truth, I too was waiting for resale prices of the 997 to drop into my affordable range before moving out of my 993. In fact, I’ve driven all three recent 911 generations numerous times and the 997 is without a doubt the best (especially with PDK), but 997 resale prices just haven’t dropped enough yet. So I bit the bullet and settled for a 996. Settled for the goofy headlights and the front-end slippage on tight turn-ins, even the second gear which is admittedly not well ratioed. I resigned to receiving dirty looks from the Purists, rather than the friendly waves of my former 993 brotherhood. But alas, after just one month of driving my 996, following five years fathering a 993, I have a confession…
I am confessing to the “Porsche Purists” (you know who you are), the ones who celebrate the brutish 993 with a verbose and self-righteous rhetoric, that I have grown to love my fledgling 996. I love it as if it were my first-born. And better yet, I trust it. I trust it in the hand’s of my wife and other lesser-experienced 911 drivers. Trust that it will hold its line if my attention should ever momentarily wane. I trust that I won’t ever have to experience snap-oversteer while putting it through its paces (thanks to PSM). Trust that I will receive an equal, if not greater, number of speeding tickets.
Lastly, I trust that I made the best decision, for the money, of which pre-owned Porsche Carrera 911 to buy.
Wat wou je er allemaal in hebben dan? Slicks? Rolkooi? Ik zou niet weten wat er niet op de 997 leverbaar is maar wel op de 996.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is voor de 997 turbo veel minder leverbaar om haar beter te maken voor het circuit. Daarnaast zit er prijstechnisch een aardig verschil in (waar je m.i. te weinig voor terug krijgt, zeker met het gebruik wat ik voor sta in het achterhoofd). Vermoedelijk is de volgende wel een 997, maar het zou ook best kunnen dat ik nog een keer een 996 neem en alle aanpassingen over laat bouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Underestimate me, I'll take advantage of it"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |