abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79252658
Het vorige deel: < Slank # 983 - Met geverfde haren! >

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_79252709
Aww DaD, nu heb je door mij de lapo.

Volgende week vrijdag krijgen we de sleutel.

Oeh, fipo!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_79252750
Ik heb het al opgezocht nachtwacht; je kunt idd vrij makkelijk met de trein naar Belfast
pi_79252765
Fijn Mini
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_79252834
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:51 schreef Mini_rulez het volgende:

Oeh, fipo!
Had ik maar beter op moeten letten! Ik hou daar echt nooit rekening mee.

Maar wat fijn! .
pi_79252914
Ik heb nu ook wel zin in een koud biertje. Ik heb het nu gewoon al zo warm. En dat is dan half Afrikaans
pi_79252930
Wat goed Mini!
pi_79253220
pi_79253286
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:51 schreef Mini_rulez het volgende:

Oeh, fipo!
Zo dat is al snel

Nou ik vind mn presentatie nu wel af. Ik vertel gewoon wat meer over die andere vent. Mijn achtergrond is iig al geniaal en afleidend .

Linkje,want iets met injectiespuit en muis (niet bloederig):
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:05:25 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79253313
Oh dit is echt te erg Ze nemen hele verhalen over van het internet .
* Viking84 gaat heel streng lage cijfers uitdelen .

tevens tvp.
Niet meer actief op Fok!
pi_79253338
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:52 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb het al opgezocht nachtwacht; je kunt idd vrij makkelijk met de trein naar Belfast
Ja zo hebben wij dat toen ook gedaan. Door al dat gepraat over Ierland heb ik enorm veel zin om op vakantie te gaan.

*snel z'n scriptie schrijven gaat*
pi_79253460
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:04 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Zo dat is al snel

Nou ik vind mn presentatie nu wel af. Ik vertel gewoon wat meer over die andere vent. Mijn achtergrond is iig al geniaal en afleidend .

Linkje,want iets met injectiespuit en muis (niet bloederig):
Is dat geen rat? Verder is het plaatje niet schokkend nee, alleen die handschoen lijkt wel erg grof geschut.
pi_79253482
TVP Inspirerend hah.

O: Brinta
T: Fruitreep (was over van lijstje van gister)
L: Drie sneetjes volkoren met kalkoen
T: App0l
D: Wortelstamp met Valess
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_79253569
Nachtwacht, ben je ook met je masterscriptie bezig? Hoe vordert het?
pi_79253774
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:08 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Is dat geen rat? Verder is het plaatje niet schokkend nee, alleen die handschoen lijkt wel erg grof geschut.
Oh dat zou ook kunnen ja . Muis of rat, ik zie het verschil niet . Vind de kop van dat beest zo leuk, zo'n "HALP!" blik.
pi_79253779
M'n vriend gaat vrijdag op m'n jongste nichtje (1,5) passen terwijl ik met m'n zus en de oudste ga winkelen. Eigenlijk wil ik stiekem door het raam kijken om te zien hoe 'ie 't doet. .
pi_79253797
tvp
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_79253845
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:05 schreef Viking84 het volgende:

tevens tvp.
Zonder bronvermelding? Plagiaat! Leverde bij ons gewoon een dikke 1 op als het opgemerkt werd...
pi_79253901
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:16 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oh dat zou ook kunnen ja . Muis of rat, ik zie het verschil niet . Vind de kop van dat beest zo leuk, zo'n "HALP!" blik.
Deze is groter dan de hand van degene die hem vastheeft en hij heeft een te dikke staart voor een muis. Hij wordt zo te zien ook niet erg handig vastgehouden, dan zou ik ook zo kijken.
pi_79253986
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
M'n vriend gaat vrijdag op m'n jongste nichtje (1,5) passen terwijl ik met m'n zus en de oudste ga winkelen. Eigenlijk wil ik stiekem door het raam kijken om te zien hoe 'ie 't doet. .
Wat lief. Ik kan me wel voorstellen dat je dat zou willen zien. Hoewel het voor de rammelende eierstokken misschien beter is van niet.
pi_79254062
jeuj, gevonden.
Kwak
pi_79254142
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:17 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Zonder bronvermelding? Plagiaat! Leverde bij ons gewoon een dikke 1 op als het opgemerkt werd...
Dat ja. Gewoon een 1 geven nu. Weet je zeker dat ze het daarna niet nog een keer doen (en evt een kans geven om het te herstellen, als je niet wil dat ze die 1 houden). Laat ze maar zien dat jij dit níet accepteert .
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:18 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Deze is groter dan de hand van degene die hem vastheeft en hij heeft een te dikke staart voor een muis. Hij wordt zo te zien ook niet erg handig vastgehouden, dan zou ik ook zo kijken.
*proest* Maar al zou ie je handig vasthouden, dr zit een spuit in je buik . En ik zal het in mn verhaaltje verwerken, dat het een rat is .

@DaD: aaahw lief. (ik zou dan gaan hopen "misschien vindt ie het zo leuk dat ie er zelf ook een paar wil)
pi_79254192
* Phaidra komt onder steen vandaan nadat ze zich realiseert wie nachtwacht is...
Welkom nog, ik heb een paar topics gemist afgelopen weekend!

Mini, dat is al snel dan!! Fijn dat jullie nu duidelijkheid hebben!
Rituals en Chico, feli met de mooie cijfers! Wel jammer van de publicatie though...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_79254234
quote:
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_79254586
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:24 schreef Chicolate het volgende:

[..]

*proest* Maar al zou ie je handig vasthouden, dr zit een spuit in je buik . En ik zal het in mn verhaaltje verwerken, dat het een rat is .
Ach, als je daar een beetje handig in bent is het zo gepiept (no pun intended ) en hebben ze er geen last van. Alleen moet je hem dan niet vast gaan houden voor de foto.
pi_79254733
Werkelijk een prachtige woordspeling mini!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_79254775
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nachtwacht, ben je ook met je masterscriptie bezig? Hoe vordert het?
Niet. Ik moet video's analyseren maar kan me daar totaal niet toe zetten. Ik werk heel slecht zonder echte deadlines en dan doe ik op zich best nuttige dingen verder, maar het heeft niks met de studie te maken.

Probleem is ook dat ik zelf moet gaan bedenken hoe ik die video's ga analyseren en ik weet niet goed hoe ik moet beginnen. Ik heb ook best veel materiaal in totaal: 90 video's (van +- 30 minuten per stuk), 90 teksten en 90 enquêtes. En m'n begeleidster heeft het er constant over dat het onderzoek gepubliceerd kan worden e.d. Op zich heel leuk, maar ik heb ook het idee dat ze enorm veel van mij verwacht. Vrijdag heb ik in ieder geval de laatste groep proefpersonen.

Maar ik moet echt eens ophouden te soggen, want het begint vrij ernstige vormen aan te nemen.
pi_79254777
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:17 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Goh

Waar is tjdoornbos eigenlijk gebleven?
pi_79254781
ik ga er vandoor, naar de infomiddag van de lerarenopleiding eindelijk al mn vragen laten beantwoorden - hoop ik...
Kwak
pi_79254857
Succes, kwak! Hoop dat het nuttig is

DaD Hij is toch hartstikke dol op je nichtje? Wanneer is je zus trouwens uitgerekend?
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:44:30 #31
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_79254888
Mini, gefeliciteerd met de datum, wat fijn dat jullie het weten!

En Chico, balen van de publicatie, maar wel een mooi cijfer..

En jongens, wat is het prachtig weer zeg!
Ik laat even mijn eten zakken en dan ga ik lekker fietsen

Lijstje:
O: fruitshake, van jus, rode vruchten en yoghurt
T: mandarijn, appel en banaan. Portie fruit weer binnen
L: 2x grote wrap met avocado, zalm, rucola
S: 2 uurtjes wielrennen
D: nog 2 van dir wraps, nu met kipfilet en groene meuk
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_79254969
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:41 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Niet. Ik moet video's analyseren maar kan me daar totaal niet toe zetten. Ik werk heel slecht zonder echte deadlines en dan doe ik op zich best nuttige dingen verder, maar het heeft niks met de studie te maken.

Probleem is ook dat ik zelf moet gaan bedenken hoe ik die video's ga analyseren en ik weet niet goed hoe ik moet beginnen. Ik heb ook best veel materiaal in totaal: 90 video's (van +- 30 minuten per stuk), 90 teksten en 90 enquêtes. En m'n begeleidster heeft het er constant over dat het onderzoek gepubliceerd kan worden e.d. Op zich heel leuk, maar ik heb ook het idee dat ze enorm veel van mij verwacht. Vrijdag heb ik in ieder geval de laatste groep proefpersonen.

Maar ik moet echt eens ophouden te soggen, want het begint vrij ernstige vormen aan te nemen.
Studeer je aan de RuG of Hanze? Want in het eerste geval heb ik misschien wel iets voor je wat bij mij al zeer succesvol is gebleken. Ik begrijp goed hoe je je voelt, in ieder geval. Ben je al lang bezig?
pi_79255052
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:43 schreef ColdFeet het volgende:
Succes, kwak! Hoop dat het nuttig is

DaD Hij is toch hartstikke dol op je nichtje? Wanneer is je zus trouwens uitgerekend?
Ja, heel dol. En m'n nichtje ook op hem (de oudste ook, trouwens). Maar hij heeft nog nooit in z'n eentje opgepast dus dat is wel spannend. . En m'n zus is in augustus uitgerekend!
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:53:21 #34
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_79255257
quote:
Aahh, wat lief!

Wat is het lekker buiten!
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_79255452
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:46 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Studeer je aan de RuG of Hanze? Want in het eerste geval heb ik misschien wel iets voor je wat bij mij al zeer succesvol is gebleken. Ik begrijp goed hoe je je voelt, in ieder geval. Ben je al lang bezig?
Ik studeer aan de RuG en ben al vanaf september bezig. Het grootste probleem bij mij was in eerste instantie de scholen zover krijgen dat ze mee wilden doen. Daar heb ik begin december contact mee opgenomen en begin maart(!) had ik pas de eerste proefpersonen.

Als je iets hebt dat helpt, dan heel graag! Maar jij bent dus ook bezig met je masterscriptie begrijp ik? Lukt dat wat? Slechter dan hier kan het vast niet gaan.
pi_79255517
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:29 schreef ColdFeet het volgende:
Heuj, nog meer leuke Dublintips? Ik ga deze zomer met een vriendin
De IKEA, is sinds afgelopen jaar dé topattractie onder de Ieren.
Er is een maximum vloeroppervlak voor winkels dus het heeft jaren geduurd voordat de wet dusdanig is veranderd dat er wel een IKEA mag.
Voorheen werden hele bus- en boottochten naar Engeland en Noord Ierland georganiseerd.

Als je vervoer hebt en buiten Dublin kunt móet je naar de Wicklow Mountains.
Kilkenny en de Seven Wonders of Fore zijn ook een aanrader.
Over het algemeen mag je zo de ruïnes in die her en der in weilanden staan.
Oh en Hill of Tara is okay en New Grange móet je gezien hebben.
pi_79255613
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:58 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Ik studeer aan de RuG en ben al vanaf september bezig. Het grootste probleem bij mij was in eerste instantie de scholen zover krijgen dat ze mee wilden doen. Daar heb ik begin december contact mee opgenomen en begin maart(!) had ik pas de eerste proefpersonen.

Als je iets hebt dat helpt, dan heel graag! Maar jij bent dus ook bezig met je masterscriptie begrijp ik? Lukt dat wat? Slechter dan hier kan het vast niet gaan.
Oh, ik ben al een poosje langer bezig dan jij. . Maar ik ben eerst vier maanden bezig geweest met transcriberen en tussendoor heb ik nog drie maanden stage gelopen in Den Haag. Tel daar nog wat motivatieproblemen bij op en hoppa, een jaar is zo voorbij. Maar het gaat nu echt heel lekker, intussen, en ik hoop in mei klaar te zijn.

Ik ga je even een pm sturen!
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:12:02 #38
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79255950
tvp
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:13:38 #39
229513 Blurred86
Live Positive
pi_79255999
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
tvp
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_79256978
Oh Blurred! Kun je nog eens vertellen waar jij zo geweldig had gegeten, in Damascus? Ga ik het even opschrijven
pi_79257042
Weet iemand waar fl. voor staat in de volgende context?
quote:
Volledige naam: Matham, Theodorus
Leefjaren: 1699 fl.
Ik heb geen flauw idee en ik denk niet dat hetl gulden of Florida is. .
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:43:31 #42
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79257158
fl.' (floruit) betekent letterlijk 'hij heeft gebloeid'. Hiermee wordt de actieve, creatieve periode van iemand aangeduid.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_79257212
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
fl.' (floruit) betekent letterlijk 'hij heeft gebloeid'. Hiermee wordt de actieve, creatieve periode van iemand aangeduid.
Oh, dank je! Heb ik zo slecht zitten googelen? .
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:45:43 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79257247
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:44 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Oh, dank je! Heb ik zo slecht zitten googelen? .
Misschien heb ik wel exceptionele google-skillz0rz
pi_79257511
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:45 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Blijkbaar, want zelfs nu ik het weet kan ik het nog niet vinden! .
pi_79257557
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:45 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Biebmiepensklilz0rz I haz them too

Ohhh schiet me een leuk idee te binnen: Op 1april studenten wijsmaken dat wij een speciale variant van Google hebben waardoor we veel meer vinden Eentje die je alleen krijgt met een zoekdiploma
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_79257694
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:52 schreef Syrena het volgende:

[..]

Biebmiepensklilz0rz I haz them too

Ohhh schiet me een leuk idee te binnen: Op 1april studenten wijsmaken dat wij een speciale variant van Google hebben waardoor we veel meer vinden Eentje die je alleen krijgt met een zoekdiploma
En dan toegangscodes weggeven op 1 april /flauw
pi_79258414
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:05 schreef Viking84 het volgende:

tevens tvp.
O help. De mini moet nu ook een werkstuk schrijven voor school (belachelijk, kind is 9 ), dus ik had uitgelegd dat het wel een beetje in je eigen woorden moest. Zie ik ineens op de computer zinnen staan als:
.. dus dat is ook wel leuk, enzovoorts enzovoorts!
pi_79258495
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:13 schreef Laureline het volgende:

[..]

O help. De mini moet nu ook een werkstuk schrijven voor school (belachelijk, kind is 9 ), dus ik had uitgelegd dat het wel een beetje in je eigen woorden moest. Zie ik ineens van die zinnen ertussen als:
Wat lief.

Ach, je wilt ze de kost niet geven die als volwassene nog steeds letterlijk spreektaal opschrijven.
pi_79258548
quote:

[..]

O help. De mini moet nu ook een werkstuk schrijven voor school (belachelijk, kind is 9 ), dus ik had uitgelegd dat het wel een beetje in je eigen woorden moest. Zie ik ineens op de computer zinnen staan als:
!
  woensdag 17 maart 2010 @ 16:20:28 #51
229513 Blurred86
Live Positive
pi_79258722
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:38 schreef ColdFeet het volgende:
Oh Blurred! Kun je nog eens vertellen waar jij zo geweldig had gegeten, in Damascus? Ga ik het even opschrijven
oh ja! Het heet beit jabri, even googlen leverde mij http://www.jabrihouse.com/ op en aan de foto's te zien is dat de goede. Als ik die foto's van de binnenplaats zo zie wil ik zoooo graag weer eens terug!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_79258850
Thanks! Het ziet er idd superleuk uit, zeg
pi_79259058
Hee ColdFeet, heb jij nog een tip voor een leuk hotel in Brussel? In het centrum, mag best een beetje fancy, want het is toch maar voor één nachtje. Of iemand anders?
pi_79259082
Is het raar om geen drinken te bestellen in een pizzeria? Ik heb namelijk zin in een pizza maar heb net eem blikje cola op..
pi_79259130
Ik slaap nooit in Brussel in hotels, eigenlijk geen idee. Ik weet dat vriendinnen van mij een keer in een heel leuk klein hip desgn-y hotel hebben geslapen... Eens zien of ik die naam nog kan schterhalen.
pi_79259339
Hallo! Ik heb net duo penotti met speculoos gekocht
Lijstje:
O: 2 boterhammen halvarine/2plak kipfilet (6 uur)
T: banaan
L: 2 boterhammen sandwichspread, 1 boterham halvarine/vruchtenhagel, beker karnemelk
T: peer
T: cracotte met duo speculoosspul
D: eten bij vriendin
pi_79259560
Wat is duo-speculoosspul?
pi_79259713
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:38 schreef ColdFeet het volgende:
Wat is duo-speculoosspul?
duo penotti met ook met ook nog een laas speculoos, naast witte en gewone choco
pi_79259902
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:28 schreef P.F het volgende:
Is het raar om geen drinken te bestellen in een pizzeria? Ik heb namelijk zin in een pizza maar heb net eem blikje cola op..
Toen ik heel arm was en nog scholier ging ik eens met een vriend voor een pizzeria hier in Den Haag kwartjes vragen aan voorbijgangers, zodat we dan allebei net een pizza margerita konden nemen. (We hadden net een paar gulden te weinig bij ons.) Door het raam zagen de pizzabakkers ons gebedel in de kou, en toen mochten we binnenkomen, kregen we toch onze pizza's, al hadden we niet genoeg geld, en zetten ze een enorme kan ijswater voor ons neer
pi_79259929
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:42 schreef Ek-Mei het volgende:

[..]

duo penotti met ook met ook nog een laas speculoos, naast witte en gewone choco
Ja die was in de aanbieding bij de lokale super. Is het lekker? Ik bedoel: zeg even dat het vies is
pi_79260094
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:47 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ja die was in de aanbieding bij de lokale super. Is het lekker? Ik bedoel: zeg even dat het vies is
Het was lekker, maar het ziet er lekkerder uit dan het is, als je het smeert vermengen de smaken nogal natuurlijk, maar die hap van het speculoos gedeelte die ik zo at was erg lekker!
  woensdag 17 maart 2010 @ 16:56:37 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79260321

Ik had mn zomerjas aan op de fiets, geen handschoenen aan en ik had het nog warm!!
  woensdag 17 maart 2010 @ 16:57:09 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79260348
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:28 schreef P.F het volgende:
Ik bestel heel vaak geen drinken in een restaurant hoor, moet jij weten toch?
  woensdag 17 maart 2010 @ 16:57:46 #64
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79260376
quote:

herkenbaar
  woensdag 17 maart 2010 @ 16:58:00 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79260385
Ennnn 4 op een rij
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:00:07 #66
277802 _Calimero_
pi_79260478
Ik ben in slaap gevallen in de zon op mijn bed.. En nu heb ik niet gefietst
Maar nu ga ik een stevige wandeling maken, om het een beetje goed te maken
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:00:34 #67
277802 _Calimero_
pi_79260493
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:56 schreef LadyBlack het volgende:

Ik had mn zomerjas aan op de fiets, geen handschoenen aan en ik had het nog warm!!
Fijn he!

Lente
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:02:53 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79260582
Ja het is ook echt lekker zacht, en het ruikt naar lente

Zo maar eens even alle ramen boven tegen elkaar openzetten, de winterlucht uit het huis verdrijven
pi_79260637
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:56 schreef LadyBlack het volgende:

Ik had ook geen handschoenen aan. En m'n zonnebril op Lekker gelopen naar het werk!

Lijst vandaag.
O: 3 eitjes
L: flink kliekje pasta met zelfgemaakte knoflokerige tomatensaus en parmezaanse kaas
T: appel
T: klein bakje magere yoghurt
D: salade met kip, puy-linzen, feta en koriander
T: paar handjes popcorn, glas ranja

S: verspreid over de dag, 3x een half uur/40 min lopen. Nog een beetje spierpijn van het hardlopen
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:09:01 #70
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79260802
Ohja, lijstje:

O: grote bak kwark met jam
T: cappuccino
L: 3 kleine boterhammen met jam, hagelslag en pindakaas
T: glas optimel
T: misschien een beetje brinta
D: weet nog niet
pi_79261294
hitsige eenden in de achtervolging: check! het is lente vandaag. de wind is zo warm dat vind ik altijd echt lentegevoel!

voorlichting was heel erg nuttig. ik weet nu op hoeveel uren ik moet en kan inzetten bij mijn sollicitaties enzo...
Kwak
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:23:15 #72
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79261322
Ik vond het in Den Haag nog helemaal niet zo lenterig?
pi_79261326
quote:

[..]

dat moesten wij ook in groep 5 voor het eerst hoor! vond het altijd heel erg leuk. ik deed de eerste over de cavia - meer tekeningen dan tekst, en ik had een 8 mn broertje over de Efteling. had ie de Efteling ook aangeschreven voor informatie (in de hoop vrijkaartjes te krijgen ) maar dat ging niet door. wel stickervellen gekregen toen!
Kwak
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:24:18 #74
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79261364
Baggerlijst:

O: 300 ml griekse yoghurt (10%) met honing
T: -
L: broodje kroket
T: 2 koffieleutjes
S: RPM
D: Nasi

Rotdag vandaag.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:26:33 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79261458
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:22 schreef kwakz0r het volgende:
hitsige eenden in de achtervolging: check! het is lente vandaag. de wind is zo warm dat vind ik altijd echt lentegevoel!

voorlichting was heel erg nuttig. ik weet nu op hoeveel uren ik moet en kan inzetten bij mijn sollicitaties enzo...

Tof dat je een duidelijk beeld hebt nu voor je sollicitaties lijkt me een veilig gevoel!
pi_79261627
Presentatie ook weer overleefd. Ik geloof dat de docent niet in de gaten had dat ik alles terplekke bedacht. Klasgenoten die wisten dat ik mn werkstuk nog niet af had, zagen het wel . Improvisatie ftw. Toen ik mn presentatie opende was het wel 'aaaaaah' (plaatje van rat op de achtergrond) .

Ik wil volgend jaar weer naar Ierland, om alle dingen te zien die jullie nu noemen!

Mooi zo kwak, dat je nu weet hoe je het moet doen met sollicitaties. Is het aantal uren ook een beetje wat je zelf gehoopt/gedacht had?

En de lente is inderdaad heerlijk. Als dit zo blijft, ga ik komende week lekker een keer naar Artis .
pi_79261633
Hoeveel uren is een voltijdaanstelling eigenlijk tegenwoordig?
pi_79261681
Ik vond het nog best koud op de fiets. . En in huis ook.
pi_79261726
Hier ook hitsige eenden Maar wel handschoenen nog aan op de fiets, en de winterjas.
pi_79261763
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:31 schreef ColdFeet het volgende:
Hoeveel uren is een voltijdaanstelling eigenlijk tegenwoordig?
25 of 26 lesuren. als startend docent krijg je 20% korting voor studie afmaken of voorbereidingen, dus 20. ICLON raadt maximaal 16-18 uren aan... maar goed, sommige scholen hebben extra verlet in de regeling als je via hun duaal je diploma haalt dus dan kan t met een voltijdaanstelling... eigenlijk moet ik t naar 0,8 zien te praten...
Kwak
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:39:17 #81
236335 neen
schone schijn
pi_79261946
Terrasseer! Dat kan al prima nog niet gedaan, wel de hele dag buiten rondgelopen. Beter dan in de collegezaal zitten

Nu even een broodje want die ik kocht is nog een beetje warm vanavond maar soep en een eitje want dat brood is lekker!

In m'n horoscoop stond dat ik eens moest nadenken over mijn gezondheid

[ Bericht 14% gewijzigd door neen op 17-03-2010 17:50:51 ]
het lijkt niet wat het is
pi_79262301
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

25 of 26 lesuren. als startend docent krijg je 20% korting voor studie afmaken of voorbereidingen, dus 20. ICLON raadt maximaal 16-18 uren aan... maar goed, sommige scholen hebben extra verlet in de regeling als je via hun duaal je diploma haalt dus dan kan t met een voltijdaanstelling... eigenlijk moet ik t naar 0,8 zien te praten...
Spannend En de school zelf? Dit was De School, toch?
pi_79262566
Hoi!
Wat ben je toch vroeg klaar als oogarts! Helemaal verbaasd, maar wel prima met dit weer.
Vanavond chili con carne en het mag best een beetje meer zijn om gister te compenseren.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:58:56 #84
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79262606
Mark en ik hebben net gezellig samen staan koken in de keuken . Klein aanrecht, klein fornuis, twee verschillende maaltijden .
Niet meer actief op Fok!
pi_79262637
Lijstje:

O: 2 boterhammen met chocopasta
T: 2 bananen
L: focaccia paprika/olijf
D: aardappelkroketjes uit de oven met kipkluifjes en Bretonse groenten
T: ??? Denk een peer of chocoladeijs
pi_79262679
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:58 schreef Viking84 het volgende:
Mark en ik hebben net gezellig samen staan koken in de keuken . Klein aanrecht, klein fornuis, twee verschillende maaltijden .
waarom eten jullie niet samen dan? Verschillende smaken?
pi_79262695
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:58 schreef Viking84 het volgende:
Is het niet efficiënter om hetzelfde te eten? Of zijn jullie van die moeilijke eters
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:02:16 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79262718
Is het mogelijk dat je overdag van het ene op het andere moment heel duf wordt als je teveel suiker eet? Ik had vanmiddag weer een dip en wilde het liefst gaan slapen, terwijl ik gewoon goed slaap 's nachts.

Lijstje:

O: yoghurt met brambozen
T: tostie (twee sneetjes)
T: veel teveel chocola Ik weet niet wat me bezielt .
D: aardappelen, spinazie, eitje, jus (restanten moesten op)
T: krentenbol denk ik
T: nog iets van fruit
Niet meer actief op Fok!
pi_79262730
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:01 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Is het niet efficiënter om hetzelfde te eten? Of zijn jullie van die moeilijke eters
Niet alleen efficiënter, het is waarschijnlijk ook goedkoper. Tenzij 1 iemand alles in de prullenbak kiepert en alsnog patat gaat halen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:03:31 #90
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79262762
Mja, Mark kookt uit een pakje en daar ben ik niet zo'n fan van eigenlijk. Nu heeft hij natuurlijk ook alweer eten voor morgen, dus kan ik weer gaan nadenken wat ik morgen eens zal eten. Heb wel een nieuwe ovenschaal gekocht, dus we kunnen weer ovengerechten eten .
Niet meer actief op Fok!
pi_79262781
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat moesten wij ook in groep 5 voor het eerst hoor! vond het altijd heel erg leuk. ik deed de eerste over de cavia - meer tekeningen dan tekst, en ik had een 8 mn broertje over de Efteling. had ie de Efteling ook aangeschreven voor informatie (in de hoop vrijkaartjes te krijgen ) maar dat ging niet door. wel stickervellen gekregen toen!
Goed hoor! Heb je die tekeningen nog?
Nee, voor de mini is dit een hele zware kluif. Normaal redt de mini zich overal wel uit met wat blond haargeschud en charmant getwinkel van blauwe oogjes, maar dat gaat nu natuurlijk niet. Ze moeten er ook nog een presentatie over houden, dat zal de boel dan wel gaan redden
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:07:10 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79262876
Ik kan me geen enkele spreekbeurt herinneren, maar ik herinner me wel dat ik een C (= onvoldoende) had voor spreekbeurten op m'n eindrapport in groep 7 .

Oh, kan iemand trouwens even wat argumenten opsommen waarom mijn nichtje naar het gymnasium zou moeten gaan? Ze gaat gymnasiumadvies krijgen, maar mijn moeder vindt dat je alleen maar iets aan Grieks en Latijn hebt als je dominee wilt worden en ik vind dat mijn nichtje het wel zou moeten proberen (als ze het zelf wíl iig, dat vraag ik me ook nog af), maar dan moet ze niet door onzinargumenten van mijn moeder of haar moeder afgescheept worden.
Niet meer actief op Fok!
pi_79262883
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:49 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Spannend En de school zelf? Dit was De School, toch?
gisteren, ja. maar ik denk dat er wel meer De Scholen zijn, als ik zo rondkijk....
Kwak
pi_79262894
Ik heb 1 x een 10 gehaald voor een werkstuk op de basisschool Ik was ook de 1e die dat haalde. Maar ik was sowieso wel goed in werkstukken, nu nog. OK, mits ik de werkstukken voor literatuur & bronnen nieuwe en nieuwste geschiedenis niet meetel
pi_79262898
O, en de Efteling is zo ongeveer de moeilijkste instantie op aarde om een vrijkaartje van te krijgen. Ik heb ook eens voor ze gewerkt, het tussenbureau waardoor ik was ingehuurd noemde ze de Gestapo
pi_79262937
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:07 schreef Viking84 het volgende:
Ik kan me geen enkele spreekbeurt herinneren, maar ik herinner me wel dat ik een C (= onvoldoende) had voor spreekbeurten op m'n eindrapport in groep 7 .

Oh, kan iemand trouwens even wat argumenten opsommen waarom mijn nichtje naar het gymnasium zou moeten gaan? Ze gaat gymnasiumadvies krijgen, maar mijn moeder vindt dat je alleen maar iets aan Grieks en Latijn hebt als je dominee wilt worden en ik vind dat mijn nichtje het wel zou moeten proberen (als ze het zelf wíl iig, dat vraag ik me ook nog af), maar dan moet ze niet door onzinargumenten van mijn moeder of haar moeder afgescheept worden.
Latijn is zeer handig als je andere moderne talen leert, omdat die ervan afstammen. En het is zeker een aanvulling als ze later geschiedenis gaat studeren. Daarnaast kan het een uitdaging zijn voor de extra gemotiveerde leerling en het staat goed op het CV.
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:09:28 #97
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79262954
Ik was ook goed in werkstukken idd. Ik herinner me dat iedereen een kladversie schreef als we een schrijfopdracht hadden (toen deden we dat nog niet op de computer). Ik schreef hem direct in het net en haalde dan ook nog een 9 ofzo .
Niet meer actief op Fok!
pi_79262973
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:09 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Latijn is zeer handig als je andere moderne talen leert, omdat die ervan afstammen. En het is zeker een aanvulling als ze later geschiedenis gaat studeren. Daarnaast kan het een uitdaging zijn voor de extra gemotiveerde leerling en het staat goed op het CV.
Het heeft toch een bepaalde status als je een wetenschappelijke studie gaat doen. En het is makkelijk als je geneeskunde gaat doen
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:10:19 #99
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79262981
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:09 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ja, dat het met Latijn gemakkelijker is om andere talen te leren had ik me ook al bedacht.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:12:11 #100
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79263030
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:04 schreef Laureline het volgende:

[..]

Goed hoor! Heb je die tekeningen nog?
Nee, voor de mini is dit een hele zware kluif. Normaal redt de mini zich overal wel uit met wat blond haargeschud en charmant getwinkel van blauwe oogjes, maar dat gaat nu natuurlijk niet. Ze moeten er ook nog een presentatie over houden, dat zal de boel dan wel gaan redden
ja!

Kwak
pi_79263068
Ohhhhhh Wat lief, kwakje
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:13:05 #102
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79263069
Wat een mooie cavia's, kwak! .
Niet meer actief op Fok!
pi_79263081
Hier in Den Haag ligt het niveau van de 2 gymnasia over het algemeen ook hoger dan op 'gewoon' vwo. Al zou ik, als ik je nichtje was, dan wel kiezen voor een echt gymnasium, niet voor een scholengemeenschap waar ze ook Latijn of Grieks als keuze aanbieden bij hun vwo. Bij andere studies dan geschiedenis of talen kan Latijn ook handig zijn, en wordt het ook nog gebruikt, zoals medicijnen of psychologie.
pi_79263101
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja!
[ [url==http://files.seenly.com/fc8493977e7e48bd82ca79e9eb9a2709.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Ahahaha
Ik had je een 10 gegeven!
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:14:27 #105
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79263111
Latijn en Grieks zijn ook ontzettend goed voor je algemene ontwikkeling, vanwege de mythen en sagen die je er te horen krijgt! De cultuur van de oude Grieken en Romeinen is ook echt de bakermat voor die van ons
pi_79263113
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:10 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Het heeft toch een bepaalde status als je een wetenschappelijke studie gaat doen. En het is makkelijk als je geneeskunde gaat doen
Niet alleen bij geneeskunde... bij geschiedenis is het echt een aanvulling. Ik beheers geen Latijn, maar dat betekent wel dat een hoop bronnen uit de oudheid/middeleeuwen en vroegmoderne tijd voor mij niet toegankelijk zijn. Latijn was toen al de taal der geleerdheid en veelal ook van communicatie.

En bij talenstudies lijkt het me ook handig. En bij studies waarbij je Latijnse termen gebruikt, denk aan bv biologie.
pi_79263130
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja!
[ [url==http://files.seenly.com/fc8493977e7e48bd82ca79e9eb9a2709.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Cool! Dat je dat nog hebt!
pi_79263134
Ik zou kinderen echt niet naar het Sorghvliet doen, laureline vréselijke school! Onderwijskundig inderdaad een van de beste scholen van NL, maar het sfeertje daar is echt zum kotzen
pi_79263180
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:15 schreef ColdFeet het volgende:
Ik zou kinderen echt niet naar het Sorghvliet doen, laureline vréselijke school! Onderwijskundig inderdaad een van de beste scholen van NL, maar het sfeertje daar is echt zum kotzen
Whehe, ik ben zelf van het Haganum gegaan vanwege ook al zo'n sfeertje
De mini wil vooralsnog naar het Maerlant, lekker om de hoek (lui sekreet).
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:17:07 #110
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79263183
tvp met een lijstje, later lees ik wel eens eventjes bij:

O: yoghurt met appel, banaan en muesli
T: stuk ontbijtkoek
L: aardappelen met champignonsaus en 2 stukjes varkensvlees
T: mueslireep
T: groot glas mango-ananassap en handje ongezouten cashewnoten
D: salade met feta, appel, spekjes, gekookt ei en komkommer met honing mosterd dressing en een gebakken kipfilet
T: stukje chocola
S: half uurtje yoga.

Ik ben tevreden.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:17:49 #111
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79263203
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:15 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Cool! Dat je dat nog hebt!
ik heb al mijn werkstukjes nog

ook het recalcitrante op de typemachine geschreven en voorzien van o.a. getekende plaatjes werkstuk over "de aardappel". omdat ik de opdracht zo stupide vond (maak voor verzorging een werkstuk over een vrij onderwerp, alles mag, iets van voeding, of huishouding, etc.) heb ik het stomste onderwerp dat ik kon bedenken genomen en t níet op de computer gemaakt, maar zo onhip mogelijk.... (we hadden allang een pc)
Kwak
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:19:00 #112
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79263237
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:17 schreef Laureline het volgende:

[..]

ik heb idd ook expres op een scholengemeenschap gymnasium gedaan, de sfeer van een categoriaal gymnasium beviel mij totaal niet, en mn ouders ook niet...
Kwak
pi_79263251
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:17 schreef Laureline het volgende:

[..]

Echt, van die mondige gymnasiumkwalletjes Maar ik heb een zwak voor wat meer... diverse scholen.
Ik vind, bij jullie in de buurt, het Aloysius een veel leukere school. Maar da's persoonlijk Of de Populier, da's een leuke school Maar allicht wat te ver weg.
pi_79263272
Hoe is de partneryoga bevallen, Nyn?
pi_79263305
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik heb al mijn werkstukjes nog

ook het recalcitrante op de typemachine geschreven en voorzien van o.a. getekende plaatjes werkstuk over "de aardappel". omdat ik de opdracht zo stupide vond (maak voor verzorging een werkstuk over een vrij onderwerp, alles mag, iets van voeding, of huishouding, etc.) heb ik het stomste onderwerp dat ik kon bedenken genomen
Hahaha, die aardappel Geniaal Wat had je ervoor en kan je er een foto van maken?

Maar het is leuk dat je ze nog hebt! Al mijn spul van vroeger ligt ergens bij het vuil.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:22:05 #116
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79263332
oh ik ken trouwens wel mensen die ik nu heel leuk vind die op t haganum zaten ;-)
Kwak
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:22:28 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79263343
Maar op een categoraal gymnasium ben je geen nummer!
Ik weet niet of er in Drachten of in de buurt van Drachten een categoraal gymnasium is en ik zie mijn nichtje niet naar een ander dorp fietsen en de fietsafstand kan de schoolkeuze bepalen .
Niet meer actief op Fok!
pi_79263345
Ewelina, auw Wat ongelooflijk gemeen en onder de gordel!
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:22:57 #119
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79263357
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:21 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Hahaha, die aardappel Geniaal Wat had je ervoor en kan je er een foto van maken?

Maar het is leuk dat je ze nog hebt! Al mijn spul van vroeger ligt ergens bij het vuil.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat vreselijk naar lijkt me dat! maar van die dingen zou je nog kopieën moeten kunnen aanvragen hoor!! want je kan het nog nodig hebben!
Kwak
pi_79263397
SPOILER
pi_79263407
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:22 schreef Viking84 het volgende:
Maar op een categoraal gymnasium ben je geen nummer!
Ik weet niet of er in Drachten of in de buurt van Drachten een categoraal gymnasium is en ik zie mijn nichtje niet naar een ander dorp fietsen en de fietsafstand kan de schoolkeuze bepalen .
Is zo, is zo. En het onderwijs is vaak heel goed. Maar in DH vond ik de leerlingen vaak overdreven zelfbewust en afgrijselijk over het paard getild.Van die iets-te-kansrijke kindjes. Ah well, in Drachten is dat vast anders
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:25:16 #122
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79263436
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:20 schreef ColdFeet het volgende:
Hoe is de partneryoga bevallen, Nyn?
niet van de grond gekomen. We hebben andere yoga voorkeuren, de duutser yoga't liever 's morgens vroeg, terwijl ik het liever 's avonds laat doe. Ach ja!
pi_79263441
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:24 schreef Ewelina het volgende:
SPOILER
Maar er is toch wel ergens een agentschap ofzo dat dat ooit heeft geregeld? En kun je misschien via familie van je stiefvader achterhalen?
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:26:00 #124
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79263471
@ vik, er zijn zo te zien twee lyceumlokaties in drachten, met alleen havo/vwo. dat lijkt me prima.
http://www.singelland.nl/Page/nctrue/sp789/index.html
http://raai.csgliudger.nl/Page/sp261/index.html
Kwak
pi_79263496
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:25 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar er is toch wel ergens een agentschap ofzo dat dat ooit heeft geregeld? En kun je misschien via familie van je stiefvader achterhalen?
Mijn stiefvader was niet betrokken bij de adoptieprocedure, dat is mijn vader. Hij staat dus niet op de adoptiepapieren. Al ben ik later geloof ik wel geadopteerd door mijn stiefvader omdat hij met mijn moeder trouwde.
pi_79263531
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:26 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Mijn stiefvader was niet betrokken bij de adoptieprocedure, dat is mijn vader. Hij staat dus niet op de adoptiepapieren. Al ben ik later geloof ik wel geadopteerd door mijn stiefvader omdat hij met mijn moeder trouwde.
Oh nee, ik bedoelde dat er ooit een organisatie was die jouw adoptie heeft geregeld! Die moeten toch nog wel papierwerk hebben?
pi_79263576
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:28 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh nee, ik bedoelde dat er ooit een organisatie was die jouw adoptie heeft geregeld! Die moeten toch nog wel papierwerk hebben?
Geen flauw idee eerlijk gezegd, maar ik weet ook niet welke organisatie dat was... Zou het wel evt kunnen navragen bij mijn vader. Dank voor de tip!
pi_79263647
En weet je iets van de familie van je stiefvader? Ik maak hieruit op dat hij niet meer leeft maar had hij geen broers en zussen ofzo?

Oplossingsgericht denken FTW waarmee ik overigens niet wil afdoen aan het emotionele aspect van het weggooien van de papieren
pi_79263746
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:30 schreef ColdFeet het volgende:
En weet je iets van de familie van je stiefvader? Ik maak hieruit op dat hij niet meer leeft maar had hij geen broers en zussen ofzo?

Oplossingsgericht denken FTW waarmee ik overigens niet wil afdoen aan het emotionele aspect van het weggooien van de papieren
Weinig, zeer weinig. Hij is 5 jaar geleden overleden, zijn ouders waren iig al dood en broers en/of zussen van hem heb ik nooit gekend.
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:33:52 #130
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79263757
er móet een paper trail zijn ergens. papieren blijven altijd ook ergens bij de instantie waar ze vandaan komen in het archief... het is echt heel naar allemaal, maar praktisch gezien zou het te achterhalen moeten zijn

je diploma zou je via je middelbare school moeten kunnen terugkrijgen, nieuwe uitdraai of kopie
Kwak
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:41:53 #131
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79264047
Hoi..
Pff lange dag vandaag, 5 uur in de auto gezeten, vanuit noorden naar Doetichem, fabriek bezichtigen en weer terug.
Enorme lunch gehad enzo...

O: yoghurt
T: appel, tarwebol met boter en ham
D: tarwebol met boter en volvette kaas, tarwebol boter met kroket, krentenbol met boter, kom bruine bonensoep met rookworst, 2 bekers karnemelk
T: boterham smeerkaas, handje nootjes
D: 2 pitabroodjes met kipshoarma, dop/wortelen

Oeps

[ Bericht 1% gewijzigd door uniekhoorn op 17-03-2010 18:54:46 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:44:09 #132
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_79264129
Jeejtje Ewelina, heftig!

Voor geneeskunde is latijn trouwens niet extra handig volgens mij (maar natuurlijk ook geen belemmering!). Ik hoor van mensen die latijn hebben gehad, dat ze 'spijt' hebben van hun keuze en liever gewoon atheneum hadden gedaan. Bij ons op school hadden we helemaal geen gymnasium, alleen atheneum.

Ik heb vandaag een kaartje gekregen van de moeder van mijn ex-vriendje, zo lief .

Vandaag heb ik alweer meer gegeten dan afgelopen dagen. Lijstje:
T/D: 7 knackebrod met kipfilet
S: 1 uur wandelen
pi_79264188
Maar kwak, komt er nog een aardappelwerkstuk online of niet?
pi_79264273
Kwakje, wat een geweldig werkstuk! .

Brr, wat naar, Ewelina, dat al die documenten zomaar weggegooid zijn. .

Vik, ik heb ook het gymnasium gedaan, en ik ben er echt nog heel vaak blij mee geweest! Sowieso al om de klassieke geschiedenis die ik machtig interessant vind, maar ook bij de richting waar ik nu mee bezig ben helpt het me enorm!

Verder is de keuken hier nu al een chaos terwijl ik nog moet beginnen met koken. .
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:51:14 #135
277802 _Calimero_
pi_79264386
Ahhh Kwak, die Cavia tekening, wat cool dat je dat nog hebt!

Pijnlijk zeg, en ontzettend gemeen, Ewelina.. Ik hoop dat het je lukt om het spoor te achterhalen zodat je ooit nog achter die informatie kunt komen...
Heb je je nieuwe fiets al? Oo, iemand opperde dat ik last had van PMS toen ik zo geirriteerd reageerde, en dat blijkt te kloppen want ik ben vandaag ongesteld geworden

Heb anderhalf uur gelopen, rondje langs de singel, heerlijk!
pi_79264507
Fiets ga ik morgen ophalen
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:01:02 #137
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79264827
ik geloof dat ik net de moeilijkst te vinden data voor m'n scriptie heb gevonden!
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:05:09 #138
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79265012
Ik mocht geen gymnasium doen deed wel Latijn, maar het uurtje Grieks zou echt teveel worden dacht de school (ik had al extra uren omdat ik tweetalige stroming volgde)

Ik ben daar nog steeds boos om, ik had zo graag Grieks willen leren lezen! Later is het er niet meer van gekomen, en zo makkelijk als je het op school leert gaat het nu niet meer natuurlijk.

Enne, wbt exclusief gymnasium of scholengemeendschap: ik ben wel blij dat ik op een scholengemeenschap heb gezeten, je komt dan met veel meer soorten mensen in aanraking, verhoogt wel je tolerantie en mensenkennis imho
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:05:59 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79265046
En Ewelina, mijn mond viel open toen ik je spoiler las!!! Inderdaad héél vuil!!!! En ontzettend rot voor jou dat je nu altijd een of andere omweg zult moeten maken voor informatie
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:06:22 #140
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79265070
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:01 schreef AKnynke het volgende:
ik geloof dat ik net de moeilijkst te vinden data voor m'n scriptie heb gevonden!
Yay! Doorbraken zijn zo tof
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:10:49 #141
331 Merel
Be here now.
pi_79265255
Ik ben niet bijgelezen, maar ik zie iets over gymnasia? Daar heb ik ook wel een mening over natuurlijk
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:15:35 #142
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_79265442
Whauw die cavia's zijn machtig! En Ewelina zo rot.
Ik heb massas honger, maar te lui om eten te maken en gewoon zin in croques dus het worden gegrilde aubergine+paprika+wortel met kaasananascroques vandaag. Vanmiddag trouwens gigantische hypo gedaan, had nochtans gegeten, maar ipv de koekjes te plunderen, yogurt gekocht en een banaan (trots!). Maar ben gewoon niet helemaal in mijn haak denk ik vandaag, wil wel nog gaan lopen, wel al uurtje gefietst en 5 uur rechtgestaan waarvan 3 uur in een loodschort (ja dat is ook sport!)
Ik bijt!
(Zachtjes)
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:17:00 #143
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_79265503
Ik doe helemaal niet mee aan de schooldiscussie want wat ik ken er niets van, maar heb wel 6 jaar latijn gedaan. Best wel tevreden mee, al waren de laatste 2 jaar wetenschappen misschien iets beter geweest.
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_79265652
Ik ben op een scholengemeenschap schoolgegaan, mavo-havo-vwo. Ik deed vwo, uiteindelijk, na 2 jaar brugklas van alle kinderen gemengd. Voor mij was die brugklas hel. Ik had beter naar het gymnasium kunnen gaan (en dan in de 4e of 5e overstappen naar vwo).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:25:08 #145
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79265838
Snacktrek
pi_79266013
Lijstje dan maar.
  • Brinta
  • 6 roggebrood met pindakaas
  • 2 stukjes bananenbrood
  • 1 energiebroodje (Bakker Bart)
  • avondeten: witlof met appel-salade, beetje spaghetti met zalm/koolvis/olijven/smeerkaas/groene peper
  • toe: pannekoektaart (ricotta, aardbeienjam)
  • 1 port
  • 1 jenever

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 17-03-2010 19:35:01 ]
  • ik moet verrassend weinig
    pi_79266198
    Lijstje:

O: Brinta
    T: 1 boterham appelstroop
    L: broodje met mozzarella en zongedroogde tomaatjes, beker optimel
    T: 1 boterham appelstroop
    T: bakje kwark
    T: 15 gram choco
    D: noodles met stukje gemarineerde hamlap, champignons, rode paprika, taugé, knoflook, lente-ui
    T: cupcakeje (chocolade/five spices)
      woensdag 17 maart 2010 @ 19:35:11 #148
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_79266266
    Mwaaaaaaahh nu wil ik ook een cakeje!!!

Maar ik heb helemaal níks lekkers in huis. Poe hee, goed van mij hoor, maar nu baal ik er wel van
    Ik kan wel t vriendje bellen, die wordt nu lekgeprikt bij de bloedbank, of ie een koek van daar meeneemt
      woensdag 17 maart 2010 @ 19:41:20 #149
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_79266554
    Cavia Ewelina

Ik had een 10 voor m'n doctoraalscriptie

Cakejes Maar eerst nasi!
      woensdag 17 maart 2010 @ 19:45:19 #150
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_79266717
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 19:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
    Cavia Ewelina

Ik had een 10 voor m'n doctoraalscriptie

Cakejes Maar eerst nasi!
    NIET!! * kin van grond raapt
    Waar ben je in afgestudeerd??
      woensdag 17 maart 2010 @ 19:48:13 #151
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_79266853
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 19:45 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

NIET!! * kin van grond raapt
    Waar ben je in afgestudeerd??
    't Is echt waar... wel echte alpha-studie hoor Even in een spoilertje ivm herkenbaarheid.
    SPOILER
      woensdag 17 maart 2010 @ 19:51:16 #152
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_79267013
    Wat vet!!

Ik ken wel mensen die een eindexamen op de middelbare school met een 10 haalden, maar dat is dan gewoon een 100% score. Op je doctoraalscriptie een 10 krijgen is wel héél bijzonder

Ik had een 6 mn begeleider had in een gesprek nog gezegd 'een ruime voldoende', dus ik hoopte tegen alle verwachting in op een 7, maar helaas......
    pi_79267074
    Ewelina, wat een ontzettende smerige streek...

Over het gymnasium weet ik niks, heb drie jaar havo/vwo gedaan en heb maar een havo diploma. Jullie zijn allemaal zo slim en veel van jullie doen het echt 'zoals het hoort' ofzo, qua studie. Dat komt er wat rot uit maar ik vind dat heel knap. Het enige stomme eraan is dat het me eraan herinnert hoe niet soepel dat bij mij gaat...ook qua financien enzo.

Al mijn vrienden hebben trouwens ouders die voor school en soms zelfs voor hun kamer/huisje betalen, en dan voel ik me zo'n arme sloeber
    Al heb ik natuurlijk vet lieve ouders die daar ook niks aan kunnen doen En ik mag wel altijd mee eten als ik wil.
    pi_79267309
    En wow XM
      woensdag 17 maart 2010 @ 19:59:53 #155
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_79267456
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 19:52 schreef shinydiscoball het volgende:

Over het gymnasium weet ik niks, heb drie jaar havo/vwo gedaan en heb maar een havo diploma. Jullie zijn allemaal zo slim en veel van jullie doen het echt 'zoals het hoort' ofzo, qua studie. Dat komt er wat rot uit maar ik vind dat heel knap. Het enige stomme eraan is dat het me eraan herinnert hoe niet soepel dat bij mij gaat...ook qua financien enzo.

Al mijn vrienden hebben trouwens ouders die voor school en soms zelfs voor hun kamer/huisje betalen, en dan voel ik me zo'n arme sloeber
    Al heb ik natuurlijk vet lieve ouders die daar ook niks aan kunnen doen En ik mag wel altijd mee eten als ik wil.
    Tja, het is ook gewoon niet leuk als het financieel niet lekker gaat Ik heb nooit véél geld, en een gigantische ib-schuld, maar ik heb het toch best lekker voor elkaar en daar ben ik dan ook heel blij mee Ik word wel eens een beetje nijdig als ik bedenk dat vriendinnen van mij nooit een seconde hebben gewerkt tijdens hun studententijd en toch altijd dure kleren en eten kochten, en van hun ouders ook nog een laptop oid kregen.... Er zijn dus altijd mensen die het nog beter hebben...
    En ach, dingen die aan de oppervlakte lijken te zijn 'zoals het hoort', zijn vaak binnenin niet zo perfect, dus staar je daar niet blind op!! Tel je zegeningen
      woensdag 17 maart 2010 @ 20:05:05 #156
    277802 _Calimero_
    pi_79267689
    quote:

Deze post herinnert mij eraan dat het inderdaad eigenlijk heel bijzonder is dat mijn ouders in staat zijn om mijn (dure) opleiding voorlopig te betalen, want zelf had ik het lesgeld nooit bij elkaar weten te brengen. En ze hebben 2 studerende dochters, wat betekent dat ze zelf een hele hoop moeten laten om ons deze opleiding te kunnen bieden. Als ik ooit een echte baan krijg, neem ik mijn ouders van mijn eerste salaris mee uiteten, om ze te bedanken denk ik

En Shiny, diepdubbel respect dat je het allemaal zelf voor elkaar krijgt hoor, ik ken genoeg mensen die dat niet voor elkaar zouden krijgen.
    Ik ken inderdaad ook wel mensen die echt alles van pappie en mammie betaald krijgen, en dat is bij ons nooit zo geweest, niet eens zozeer omdat ze ons op een andere manier wilden opvoeden, maar ook gewoon omdat ze dat niet kunnen betalen (zus en ik werken allebei gewoon naast onze studie), en hoewel het soms lastig lijkt dat anderen alles maar zo krijgen en jij er zo hard voor moet werken, denk ik wel dat je daar achteraf veel meer profijt van hebt. Omdat je leert om te gaan met geld, je weet wat dingen kosten (als in, dat je hard moet werken om iets te kunnen doen of betalen) etc. En dat je hele lieve fijne ouders hebt, is uiteindelijk toch veel belangrijker dan hun banksaldo.
      woensdag 17 maart 2010 @ 20:05:16 #157
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_79267703
    oh, en ik heb gewoon de havo gedaan....op het lokale scholengemeenschap.

En het is hier nog lang geen lente, maar als ik m'n schaatsen hier had had ik zo naar de stad kunnen schaatsen, alles is een laag ijs. Dat fietst niet makkelijk!
      woensdag 17 maart 2010 @ 20:07:15 #158
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_79267814
    oh, en ik heb ook altijd gewerkt naast m'n studie, alleen sinds ik in zweden zit niet. M'n ouders betalen m'n huur, en de rest doe ik allemaal zelf. Maar die huur is al fijn. M'n ouders zullen ook blij zijn als ik straks afstudeer, want dan hebben ze in plaats van 3 dochters te onderhouden nog maar 2!
      woensdag 17 maart 2010 @ 20:10:50 #159
    236335 neen
    schone schijn
    pi_79268008
    Ik mag ook zeker niet klagen met mijn ouders + krijg eigenlijk meer dan ik verdien want ik ben een echte faler en dan niet vanwege capaciteiten maar vanwege inzet en dus stel ik ze wat dat betreft volgens mijzelf wel teleur. Ben ook wel een sloeber verder, maar opzich best wel een tevreden sloeber!

Ik heb ook maar een havo diploma, ondanks dat ik op het gymnasium ben begonnen

En idd wat calimero zegt! Het is altijd makkelijk om naar mensen te kijken die meer krijgen maar daar schiet je toch verder niets mee op.

[ Bericht 18% gewijzigd door neen op 17-03-2010 20:16:39 ]
    pi_79268098
    quote:

Oh laiverd, ik ben geflunkt op alle fronten hoor. M'n vwo heb ik alleen maar gehaald dankzij de geschiedenisleraar die mijn zusje ****te. En daarna heb ik studies verknald en uiteindelijk bij de soos beland. Later kwam het toch nog wel goed, maar ik doe het bepaald niet 'zoals het hoort' .

Geniet van je leven, je bent mooi, jong, gezond en woont in een van de veiligste en rijkste landen ter wereld ooit. En het wordt nog lente ook .
    pi_79268498
    Ik heb ook altijd alles zelf betaald hoor! En ik voel me wat studeren betreft ook wel een faler, maar als ik straks klaar ben is dat voorbij. Hoop ik. .
      woensdag 17 maart 2010 @ 20:23:39 #162
    215895 Sjaapje
    Maar zeg Sjaap
    pi_79268702
    Altijd zo'n respect voor zelfbetalers, maar hier in Belgie is het gewoon echt de gewoonte dat je ouders betalen voor je studies... Dusja ik ben zo een lui, profiteerd van haar oudersmeisje...
    Ik bijt!
    (Zachtjes)
    pi_79268845
    Oh, flunken in studies heb ik gewoon op kosten van m'n ouders gedaan hoor .

Gezeik dat het een moreel hoogstaander zou zijn dan het ander . Praktisch niemand kíest het, de ouders kiezen meestal.
    pi_79268873
    quote:

Och, ik betaal ook alles zelf... zonder stufi En eigenlijk ben ik er wel trots op. Al is mijn banksaldo dan weer niet iets om trots op te zijn

En doen zoals het hoort? Daarom ben ik zeker al achtstejaars student met een CV vol afgebroken studies ...
    pi_79268874
    Jullie zijn lief

Tuurlijk weet ik wel dat jezelf vergelijken met andere mensen ook nergens voor nodig is, alleen als een paar van je vrienden al hun geld kunnen sparen omdat ze niks hoeven te betalen en dan op wereldreis gaan, voel je je ook weer zo...ja stom.

En ik ben ook wel trots dat het zelf (tot nu toe) allemaal wel redelijk lukt hoor, en ik ben op een paar dipjes na altijd wel vrolijk en happy dus niks te klagen.

En Sigme
    Dat van je zusje vind ik ongelofelijk maar eigenlijk ook heel spannend
    pi_79269023
    Ja maar DaD en Ewelina, ik toch ben ik een beetje jaloers als ik jullie hoor over afstuderen en hoge cijfers!

En Mo en Maria en Chico die twijfelen aan zichzelf als ze een 8 hebben gehaald...dat mag best maar dan denk ik nondeju, dat ik zou ik ook wel eens kunnen halen ipv de gebruikelijke zesjes
    pi_79269028
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 20:26 schreef shinydiscoball het volgende:
    Jullie zijn lief

Tuurlijk weet ik wel dat jezelf vergelijken met andere mensen ook nergens voor nodig is, alleen als een paar van je vrienden al hun geld kunnen sparen omdat ze niks hoeven te betalen en dan op wereldreis gaan, voel je je ook weer zo...ja stom.

En ik ben ook wel trots dat het zelf (tot nu toe) allemaal wel redelijk lukt hoor, en ik ben op een paar dipjes na altijd wel vrolijk en happy dus niks te klagen.
    quote:
    En Sigme
    Dat van je zusje vind ik ongelofelijk maar eigenlijk ook heel spannend
    Misschien vertel ik het wel eens uitgebreider, maar nu ga ik naar bed .

'truste Allemaal!
    pi_79269038
    quote:
    Jullie zijn allemaal zo slim en veel van jullie doen het echt 'zoals het hoort' ofzo, qua studie. Dat komt er wat rot uit maar ik vind dat heel knap. Het enige stomme eraan is dat het me eraan herinnert hoe niet soepel dat bij mij gaat...ook qua financien enzo.
    Ik ben gewoon een dropout hoor.
    Studie niet afgemaakt en ben gaan werken: bevalt prima en ik heb een mooi leven.

Ik maak me wel eens zorgen over de dames hier met verwachtingen dat ze hun droombaan gaan vinden.
    Ik ken niet heel veel mensen die een baan aansluitend op hun studie hebben gevonden en geloof wat dat betreft al heel lang niet meer in "zoals het hoort".

Ewelina.
    Maar officiële papieren moet je toch wel te pakken kunnen krijgen lijkt me?
    pi_79269079
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 19:59 schreef LadyBlack het volgende:
    Tel je zegeningen
    QFT!
      woensdag 17 maart 2010 @ 20:32:18 #170
    277802 _Calimero_
    pi_79269142
    Ik heb mijn reis bij elkaar gespaard door een maximale lening af te sluiten bij de IB groep mijn werk geld gebruikte ik voor mijn huur/onderhoud etc en de lening was om van te reizen
    pi_79269171
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 20:30 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Misschien vertel ik het wel eens uitgebreider, maar nu ga ik naar bed .

'truste Allemaal!
    Goodnight
    pi_79269182
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 20:30 schreef shinydiscoball het volgende:
    Ja maar DaD en Ewelina, ik toch ben ik een beetje jaloers als ik jullie hoor over afstuderen en hoge cijfers!

En Mo en Maria en Chico die twijfelen aan zichzelf als ze een 8 hebben gehaald...dat mag best maar dan denk ik nondeju, dat ik zou ik ook wel eens kunnen halen ipv de gebruikelijke zesjes
    Het cijfer waar ik anders nog het meest blij mee was was mijn 5,5 voor Middeleeuwen Na tig pogingen Mijn cijferlijst bestaat echt niet alleen uit dat soort hoge cijfers hoor.
      woensdag 17 maart 2010 @ 20:33:25 #173
    277802 _Calimero_
    pi_79269208
    En nu heb ik een torenhoge studieschuld
      woensdag 17 maart 2010 @ 20:33:46 #174
    277802 _Calimero_
    pi_79269235
    Sweet dreams Sigme!
      woensdag 17 maart 2010 @ 20:33:54 #175
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_79269239
    Mijn ouders hebben 4 jaar mn collegegeld betaald en hebben daarna nog 1 jaar bijgesprongen met de huur. Laatste 3 jaar heb ik ook volop geleend en ben nu ook aan het terugbetalen.
    pi_79269244
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 20:33 schreef _Calimero_ het volgende:
    QFT. For me
    pi_79269383
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 20:32 schreef _Calimero_ het volgende:
    Ik heb mijn reis bij elkaar gespaard door een maximale lening af te sluiten bij de IB groep mijn werk geld gebruikte ik voor mijn huur/onderhoud etc en de lening was om van te reizen
    Kan ook, maar die schuld
    Mijn ex-vriendje had zijn studie afgerond en is vorig jaar gaan werken, en hij verdient goed dus dan komt die nazi ib-groep en pakken alles weer af
      woensdag 17 maart 2010 @ 20:37:15 #178
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_79269426
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 20:33 schreef Ewelina het volgende:

[..]

QFT. For me
    me too
      woensdag 17 maart 2010 @ 20:44:54 #179
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_79269838
    Ik heb 3 jaar volledig geleend en dus ook een fikse schuld, maar ik heb liever die schuld dan dat ik in mn studietijd altijd nóg krapper had gezeten, of nog meer had moeten werken en nog meer vertraging oplopen

Het is natuurlijk fijn als je het zonder kunt, maar ik ben erg blij met het leningsysteem van de IBG
    pi_79269956
    quote:

Weet niet of het helpt maar ik ben ook heel leuk en heb 'maar' een havo diploma en ik doe 'maar' hbo.
    pi_79270533
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 19:05 schreef LadyBlack het volgende:
    Ik mocht geen gymnasium doen deed wel Latijn, maar het uurtje Grieks zou echt teveel worden dacht de school (ik had al extra uren omdat ik tweetalige stroming volgde)

Ik ben daar nog steeds boos om, ik had zo graag Grieks willen leren lezen! Later is het er niet meer van gekomen, en zo makkelijk als je het op school leert gaat het nu niet meer natuurlijk.

Enne, wbt exclusief gymnasium of scholengemeendschap: ik ben wel blij dat ik op een scholengemeenschap heb gezeten, je komt dan met veel meer soorten mensen in aanraking, verhoogt wel je tolerantie en mensenkennis imho
    O gadver, mijn kinderen hoeven niet pe se naar een gymnasium maar wel naar een lyceum oid.

[ Bericht 5% gewijzigd door P.F op 18-03-2010 00:00:10 ]
    pi_79270619
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 20:23 schreef Sjaapje het volgende:
    Altijd zo'n respect voor zelfbetalers, maar hier in Belgie is het gewoon echt de gewoonte dat je ouders betalen voor je studies... Dusja ik ben zo een lui, profiteerd van haar oudersmeisje...
    Maar hier is 't ook heel anders geregeld met jobstudenten enzo.

Enne, Shiny: ik heb 7,5 jaar over een vijfjarige studie gedaan, hoor Werkte altijd heel veel want ja, ik moest ook alles zelf betalen
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:00:17 #183
    215895 Sjaapje
    Maar zeg Sjaap
    pi_79270716
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 20:58 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar hier is 't ook heel anders geregeld met jobstudenten enzo.

Ik mag ook maar 23 dagen geld verdienen per jaar, of zo was het vroeger toch misschien is dat nu al aangepast...
    Ik bijt!
    (Zachtjes)
    pi_79270760
    quote:
    Als ik dat zo lees dan heeft bijna niemand het hier gedaan 'zoals het hoort'. Ik heb ook 'maar' een havo-diploma en ben na een jaar hbo, twee jaar in de bouw en nog vier jaar hbo uiteindelijk op de uni beland. Om nog maar te zwijgen over studieschuld...
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:02:12 #185
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_79270816
    Ik krijg volgende week mijn masterbul en ben in 2001 begonnen aan een 4-jarige studie (die tijdens mijn studie werd veranderd van doctoraal naar bachelor/master)
    Heb over de master bijna net zo lang gedaan als over de bachelor
    pi_79270865
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 21:00 schreef Sjaapje het volgende:

[..]

Ik mag ook maar 23 dagen geld verdienen per jaar, of zo was het vroeger toch misschien is dat nu al aangepast...
    en 23 in de zomervakantie, geloof ik. Maar in ieder geval echt veel te weinig om van rond te komen, in NL mag je tot iets van 10K verdienen per jaar zonder loonheffing te betalen.

Maar sowieso zijn de studenten hier meer afhankelijk van hun ouders. Ik moest daar zooo om lachen, toen ik het eerste jaar college moest geven. Mijn studenten dachten echt dat ik (toen 26) elk weekend naar mijn moeder in Nederland zou gaan voor mijn was Terwijl ik echt als sinds mijn achttiende mijn eigen was doe. Nou ja, misschien op een incidenteel fijnwas-vetvlekken-in-zijde-projectje ofzo
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:04:20 #187
    215895 Sjaapje
    Maar zeg Sjaap
    pi_79270942
    Och lijstje
    O: halve appel, kiwi, 200gr magere yogurt en een beetje crunch
    T: boterham confituur
    L: 2 boterham kippenwit met doosje tomaten en halve komkommer
    T: banaan en potje yogurt (vol, uit de automaat maar was zo slapjes...)
    T: 70 ml magere drinkyogurt (echt heel weinig kcal, was ook heel waterig, maar het was dat of koekjes) met een typische hongaarse chocoladereep (lees heel weinig chocolade heel veel plattekaas achtig ding, moest het ooit eens proberen...)
    T: pruim
    D: halve chinese kool met beetje kokosmelk en sojasaus geroerbakt als voorgerechtje, daarna 1! croque met kaas-ananas en een gegrilde aubergine + 1 TV paprika in een tomaat-mascarpone-witte wijn sausje en een pruim als nagerecht
    T: yogurt met fruit
    T: koffie met een koekje of stukje chocolade
    Ik bijt!
    (Zachtjes)
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:07:12 #188
    215895 Sjaapje
    Maar zeg Sjaap
    pi_79271096
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 21:03 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

en 23 in de zomervakantie, geloof ik. Maar in ieder geval echt veel te weinig om van rond te komen, in NL mag je tot iets van 10K verdienen per jaar zonder loonheffing te betalen.

Maar sowieso zijn de studenten hier meer afhankelijk van hun ouders. Ik moest daar zooo om lachen, toen ik het eerste jaar college moest geven. Mijn studenten dachten echt dat ik (toen 26) elk weekend naar mijn moeder in Nederland zou gaan voor mijn was Terwijl ik echt als sinds mijn achttiende mijn eigen was doe. Nou ja, misschien op een incidenteel fijnwas-vetvlekken-in-zijde-projectje ofzo
    Jup, elk weekend naar de mama en papa... Al denk ik volgend jaar wel een beetje meer in Leuven te blijven, het is toch niet echt 'studeren' meer. En 5 jaar geleden mocht het echt maar 23 dagen op een heel jaar, met zomervakantier daarbij, was daarmee bijna in de problemen gekomen... Dusja als je een goede job hebt kun je max 2500 euro per jaar verdienen dan, en njah dat is vlug op...
    Ik bijt!
    (Zachtjes)
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:07:24 #189
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_79271108
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 17:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
    Baggerlijst:

O: 300 ml griekse yoghurt (10%) met honing
    T: -
    L: broodje kroket
    T: 2 koffieleutjes
    S: RPM
    D: Nasi

Rotdag vandaag.
    + 1 glas bier.
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:09:15 #190
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_79271228
    Kippenwit?? Wat is dat Sjaapje? Mooi lijstje dacht ik zo...

Studie? mbo is geen studie he? Maar heb toch een mooie baan als 4 van... bij de grootste van Europa
    Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:10:46 #191
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_79271318
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 21:03 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Een vriendin van mij ging stage lopen in België en die klaagde wel eens dat haar studentenhuis in het weekend helemaal leeg was Alleen de internationale studenten waren er dan om wat leuks mee te doen...
    Elk weekend naar huis heb ik 1,5 jaar gedaan ofzo, maar toen kreeg ik ook meer dingen te doen hier in Groningen en bleef ik steeds vaker hier Nu ga ik ongeveer eens in de maand naar mn moeder
    pi_79271404
    Ik ga nog steeds elk weekend naar paps en mams Oke, de was doe ik wel zelf thuis.
    10 jaar over studie gedaan, geen scriptie, heb nu een MBO-baan. En single.

En het kan me allemaal niks schelen, ben blij met mijn leven en doorgaans ook met m'n werk
    Vroeger kon ik me echt blindstaren op wat ik niet had en leefde eigenlijk alleen maar naar de toekomst toe.

Alleen die verdomde buikrol Waar is die vandaan gekomen?!
    Maar daar zit ik ook niet echt zo heel erg mee stiekem. Dan zou ik wel buikspieroefeningen doen denk ik
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:18:51 #193
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_79271758
    Helleuw!

Shinyface Ik snap je wel hoor! Mbt financiën: ik wou nooit lenen dus doe het met mn stufi en mn salaris, mn mams betaalde de eerste jaren mn collegegeld, en van mn pa zn 'erfenis' hebben mn zus en ik de afgelopen keer collegegeld betaald. Verder moest ik ook alles zelf betalen en toen mn ouders nog getrouwd waren was het af en toe best lastig omdat mn pa eigenlijk mn studie niet nuttig vond geloof ik, dus die vond eigenlijk dat ik het ook wel zelf kon dokken Toen is mn mams eens echt pissig geworden, omdat ze voor mn zus wél de studie betaalden
    Verder ben ik denk ik een ergere streber omdat ik steeds hoor hoe moeilijk het is om een goeie baan te vinden in mijn richting, én omdat ik erg mn best wil doen omdat mn mams zo lang mn collegegeld betaald heeft. Als ik dan wéét dat ik het kan, wil ik het ook, zeg maar! En soms kan ik het dan eigenlijk niet, maar wil ik het toch Drang tot zelfverbetering ofzeu.

Nouja anyway, praat jezelf niet de grond in! HBO opleidingen zijn in veel gevallen op aspecten (beroepsperspectieven enzo) nuttiger dan uni-letterenopleidingen, al is het maar omdat je opgeleid wordt om een beroep uit te oefenen. Het is een andere manier van leren (meer praktisch, minder filosofisch denk ik?), maar dat maakt het één niet per definitie beter dan het andere Ik vind het allang knap dat je (ook met je eigen issues waarover je eerder wel verteld hebt) toch doorgaat met studeren en er het beste van maakt

Blaaa
    "Dijenkletserextravaganza!" - V1z
    pi_79272046
    Maria, wat betekent como si na? (zumbaliedje heet zo) Ik heb net wel ontdekt dat "baila" dans is (komt in de merehop voor). Verder versta ik er nooit wat van, echt jammer. Misschien toch eens op Spaanse les gaan
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:31:58 #195
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_79272452
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 21:24 schreef Syrena het volgende:
    Maria, wat betekent como si na? (zumbaliedje heet zo) Ik heb net wel ontdekt dat "baila" dans is (komt in de merehop voor). Verder versta ik er nooit wat van, echt jammer. Misschien toch eens op Spaanse les gaan
    Oi! Ik zou denken ehh. Como si = alsof. Na, lijkt kort/slang voor nada. Dus 'niks'. Dus "alsof niks', dus 'alsof er niks is' ofzo. Maar ik weet het niet zeker, ik raak in de war door de 'na'
    pi_79272468
    Mijn lijstje van vandaag:

O: Cornflakes met melk
    L1: 2 tosti's met kaas
    T: Latte Caramel + Appel
    L2: 2 tosti's met kaas
    D: Gerecht met hamlapjes, boontjes en aardappelen
    T: Latte Caramel
    S: Hardlopen
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:34:34 #197
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_79272600
    Nu krijg ik door het woordje caramel alwéér zin in wat lekkers

Heb vandaag al zoveel gegeten! En net zelfs nog een boterham met kaas genomen omdat ik echt honger had Maar echt zooooo'n trek in koekjes, chocola enzo
    pi_79272668
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 21:31 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oi! Ik zou denken ehh. Como si = alsof. Na, lijkt kort/slang voor nada. Dus 'niks'. Dus "alsof niks', dus 'alsof er niks is' ofzo. Maar ik weet het niet zeker, ik raak in de war door de 'na'
    Ah oke! Ik dacht sowieso al dat ze commesina zongen, dus wat dat betreft
    pi_79273438
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 20:47 schreef P.F het volgende:

[..]

Weet niet of het helpt maar ik ben ook heel leuk en heb 'maar' een havo diploma en ik doe 'maar' hbo.
    Haha weet ik. Trouwens, toch zouden we elkaar wel eens tegen moeten komen of in ieder geval vlakbij zijn, jij hebt toch ook les op Leeuwenburg? (ik soms).
    pi_79273705
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 21:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Helleuw!

Shinyface Ik snap je wel hoor! Mbt financiën: ik wou nooit lenen dus doe het met mn stufi en mn salaris, mn mams betaalde de eerste jaren mn collegegeld, en van mn pa zn 'erfenis' hebben mn zus en ik de afgelopen keer collegegeld betaald. Verder moest ik ook alles zelf betalen en toen mn ouders nog getrouwd waren was het af en toe best lastig omdat mn pa eigenlijk mn studie niet nuttig vond geloof ik, dus die vond eigenlijk dat ik het ook wel zelf kon dokken Toen is mn mams eens echt pissig geworden, omdat ze voor mn zus wél de studie betaalden
    Verder ben ik denk ik een ergere streber omdat ik steeds hoor hoe moeilijk het is om een goeie baan te vinden in mijn richting, én omdat ik erg mn best wil doen omdat mn mams zo lang mn collegegeld betaald heeft. Als ik dan wéét dat ik het kan, wil ik het ook, zeg maar! En soms kan ik het dan eigenlijk niet, maar wil ik het toch Drang tot zelfverbetering ofzeu.

Nouja anyway, praat jezelf niet de grond in! HBO opleidingen zijn in veel gevallen op aspecten (beroepsperspectieven enzo) nuttiger dan uni-letterenopleidingen, al is het maar omdat je opgeleid wordt om een beroep uit te oefenen. Het is een andere manier van leren (meer praktisch, minder filosofisch denk ik?), maar dat maakt het één niet per definitie beter dan het andere Ik vind het allang knap dat je (ook met je eigen issues waarover je eerder wel verteld hebt) toch doorgaat met studeren en er het beste van maakt

Blaaa
    Ja maar ik vind dat gewoon heel knap, hoe jij/jullie dat doen!

Ach ik ben gewoon geen schoolmens, maar ik heb gewoon een doel dus ik zal er moeten komen
    pi_79274450
    Zo, ik ga nog eventjes in bed lezen. Geen koffie gehad vandaag, dus ik hoop vannacht eens niet wakker te worden met hartkloppingen en het idee dat er nog iemand in de kamer staat
      woensdag 17 maart 2010 @ 22:08:44 #202
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_79274519
    Syrena: ja die liedjes zijn veelal toch niet te verstaan, ik heb ook vaak dat ik dan op gehoor een liedje probeer op te zoeken en dan tijdens het zoeken denk "Ooooh zeiden ze dát!" (zoals laatst "Abusadora", daar kon ik echt níks van maken )

Shiny: en toch gaan voor je doel ondanks dat je geen schoolmens bent is dus OOK knap! Doorzettingsvermogen enzo!
    pi_79274655
    Zou popcorn met pindakaas lekker zijn?
      woensdag 17 maart 2010 @ 22:14:47 #204
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_79274877
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 22:07 schreef Syrena het volgende:
    Zo, ik ga nog eventjes in bed lezen. Geen koffie gehad vandaag, dus ik hoop vannacht eens niet wakker te worden met hartkloppingen en het idee dat er nog iemand in de kamer staat
    dat lijkt me nasty

Sterkte vannacht
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 22:10 schreef ColdFeet het volgende:
    Zou popcorn met pindakaas lekker zijn?
    Ieuw
    pi_79275025
    Maar ik denk dat ik misschien iets te weinig heb gegeten vandaag Ik dacht: lekker die voedingswaarde omhoog gooien
    pi_79275214
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 21:50 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Haha weet ik. Trouwens, toch zouden we elkaar wel eens tegen moeten komen of in ieder geval vlakbij zijn, jij hebt toch ook les op Leeuwenburg? (ik soms).
    Ja, en ik huppel heel vaak bij weesperplein!!
    pi_79275272
    Definitief lijstje!
    O: gekookt eitje
    T: knabbelspekjes met filet A.
    L: rundergehaktballetjes halve avocado met zure mayo en peper/zout
    T: wodka, gemengde noten (ongezouten)
    D: gegrilde ribeye met groene salade en sperzieboontjes, champignons en ui. Toe: Griekse yoghurt met zoetstof, frambozen en walnoten.

Ik had nog paaseitjes in huis en ik ben er 3 dagen vanaf gebleven!!! *Trots* Nu heb ik ze voor alle zekerheid toch maar meegegeven aan het bezoek.
    pi_79275375
    Hier wel iemand die, vanaf een scholengemeenschap (gelukkig maar), alles volgens het boekje lijkt te volgen. Met een fikse portie geluk en middelmatige cijfers, that is.

Lijstje
    O: dubbele boterham pindakaas
    T: automatenwienermelange
    L: dubbele boterham kaas, dubbele rundvlees, met komkommer, bloedsinaasappel
    T: nectarine
    D: chili con carne met rijst
    T: kwart zak chips bij vriend*
    SPOILER
    =2000 kcal schijnt
      woensdag 17 maart 2010 @ 22:39:40 #209
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_79276204
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 22:21 schreef conleche het volgende:
    Definitief lijstje!
    O: gekookt eitje
    L: rundergehaktballetjes halve avocado met zure mayo en peper/zout
    T: wodka, gemengde noten (ongezouten)
    D: gegrilde ribeye met groene salade en sperzieboontjes, champignons en ui. Toe: Griekse yoghurt met zoetstof, frambozen en walnoten.

Ik had nog paaseitjes in huis en ik ben er 3 dagen vanaf gebleven!!! *Trots* Nu heb ik ze voor alle zekerheid toch maar meegegeven aan het bezoek.
    maar ik vind je lijstje toch wel heel erg mager. Een halve avocado is geen lunch...
    pi_79276243
    Syrena: shazam is dan echt handig!!
    pi_79276454
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 22:40 schreef P.F het volgende:
    Syrena: shazam is dan echt handig!!
    Wat is dat? Het klinkt als trackid op mn telefoon, hou je tel bij een box en neem een stukje op, ze zoeken dan het liedje erbij voor je. Leuk vind ik dat
      woensdag 17 maart 2010 @ 22:57:10 #212
    277802 _Calimero_
    pi_79277123
    Pfff ik wil zondag graag een spinningles geven met enkel muziek uit films, maar das best lastig met mijn film en muziekkennis iemand nog tips?
    pi_79277261
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 22:39 schreef AKnynke het volgende:

[..]

maar ik vind je lijstje toch wel heel erg mager. Een halve avocado is geen lunch...
    Meer dan 1700 kcals! Niks is mager wat ik nu eet hè. Sperzieboontjes bv in een flinke klont boter afgebakken, de ribeye was ook een groot stuk vlees, volle Griekse yoghurt, walnoten.........ik vind het best knap dat ik nog aan zoveel kcals kom zonder koolhydraten!
    pi_79277330
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 22:57 schreef _Calimero_ het volgende:
    Pfff ik wil zondag graag een spinningles geven met enkel muziek uit films, maar das best lastig met mijn film en muziekkennis iemand nog tips?
    Pulp Fiction
      woensdag 17 maart 2010 @ 23:03:33 #215
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_79277438
      woensdag 17 maart 2010 @ 23:06:51 #216
    277802 _Calimero_
    pi_79277571
    Cootje thanks! En Maria ook, maar die had ik al, goed he
    pi_79277760
    Ik was zo optimistisch vanmiddag dat ik alleen in een colbertje naar buiten ben gegaan em nu heb ik het koud
    pi_79277826
    pi_79277848
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 22:44 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat is dat? Het klinkt als trackid op mn telefoon, hou je tel bij een box en neem een stukje op, ze zoeken dan het liedje erbij voor je. Leuk vind ik dat
    Ja dat is het!
      woensdag 17 maart 2010 @ 23:14:38 #220
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_79277900
    Echt goed! Jai Ho is wel leuk vinnik!

Nog wat semi up tempo achtige nummers:
    Iets uit Saturday Night Fever (Stayin' Alive ofzo )
    Eye of the Tiger - Rocky (toepasselijk! )
    Die liedjes van de muzen van Disney's Hercules ("A staaar is booorn!")
      woensdag 17 maart 2010 @ 23:14:43 #221
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_79277906
    Ik heb twitter en nu?
    pi_79277940
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 23:14 schreef uniekhoorn het volgende:
    Ik heb twitter en nu?
    Hoe heet je op twitter?
      woensdag 17 maart 2010 @ 23:15:56 #223
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_79277961
    Ik ga slapen! Morgen weer vroeg op
    pi_79278278
    Wilskracht -5 punten!
    Morgen weer een dag, dan maar aan mn broer melden dat ie zn ongezonde vette zooi moet verbergen voor mij (hij kan er ook wat van, maar hij is wel dun...)
      woensdag 17 maart 2010 @ 23:28:16 #225
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_79278414
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 23:15 schreef conleche het volgende:

[..]

Hoe heet je op twitter?
    Eenhoorntje

pi_79278435
    ik heet PFjee maar ik vind twitter niet zo leuk
    pi_79278507
    Ewelina .

Ik vind het echt knap hoe velen hier helemaal zelf hun studie betalen en het echt halen op wilskracht! Dus SDB, ga je niet minder voelen ofzo, wat jij presteert is een stuk knapper dan die hoge cijfers van mij (ik hoef er geen moeite voor te doen, leer makkelijk en woon nog bij mn ouders) of als je dat niet wil accepteren, dan minstens even knap .
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:07 schreef Viking84 het volgende:

Je krijgt de lesstof in hoger tempo aangeboden (omdat Grieks/Latijn er niet bovenop komt, maar vaak ipv reguliere uren). Ik vond het erg handig bij Duits, begreep de naamvallen meteen. Het klinkt intelligenter dan atheneum, er gaan soms deuren voor je open die anders gesloten blijven (ja echt, daar kwam mn broertje mee van de week, ben het specifieke voorbeeld vergeten). Dus status enzo. Bij geneeskunde heb je er niets aan eigenlijk. De Latijnse namen daar zijn gewoon vaktermen, die leer je toch niet op het gymnasium, daar leer je vooral de grammatica.

En je hebt vaak wel een excursie naar Rome ipv Dusseldorf ofzo.

Ik heb het wel bij een normale scholengemeenschap gedaan, een gymnasium only hadden we hier nog niet en ik ben er ook wel blij mee. Ik kon het totaal niet vinden met al die (alfa) gymnasiasten. Zat beter op mn plek tussen de beta vwo'ers .
    pi_79278622
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 23:28 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Eenhoorntje

Weet je het zeker? Twitter zegt dat hij je niet kan vinden!
      woensdag 17 maart 2010 @ 23:37:08 #229
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_79278735
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 23:34 schreef conleche het volgende:

[..]

Weet je het zeker? Twitter zegt dat hij je niet kan vinden!
    Ja, heb het veranderd..
    pi_79279513
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 16:46 schreef Laureline het volgende:

[..]

Toen ik heel arm was en nog scholier ging ik eens met een vriend voor een pizzeria hier in Den Haag kwartjes vragen aan voorbijgangers, zodat we dan allebei net een pizza margerita konden nemen. (We hadden net een paar gulden te weinig bij ons.) Door het raam zagen de pizzabakkers ons gebedel in de kou, en toen mochten we binnenkomen, kregen we toch onze pizza's, al hadden we niet genoeg geld, en zetten ze een enorme kan ijswater voor ons neer
    Haha en ik had er idd geen geld voor
    pi_79279548
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 16:57 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik bestel heel vaak geen drinken in een restaurant hoor, moet jij weten toch?
    Bij mij vragen ze dan wel 5x of ik echt echt echt niets te drinken wil, dus ik vind het meestal zielig om geen drinken te nemen
    pi_79282955
    Goedemorgen.
    pi_79283124
    hoi!

ik heb gisteren voor het eerst in mijn leven een ' kapsalon ' op
    was niet vies, maar ook niet dat ik denk: dat moet nog een keer!

en nu weer op 't werk...
    Ja doei.
    pi_79283175
    Goedemorgen!
    pi_79283252
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 22:57 schreef _Calimero_ het volgende:
    Weet niet of het wat is voor spinning, maar ik ben momenteel een beetje fan van Gogol Bordello, dit liedje uit 'Wristcutters' (goede film trouwens!)

when there ies trap, set up for you...

Wat de charme behoorlijk verhoogt is dat het gezongen wordt door zo'n meneer:

Mijn lijstje gisteren:
    O: ananas yoghurt grapefruitsap
    T: 2 cappuccino
    L: roerei met volkorenbrood, stuk oude kaas
    T: 2 crackers filet americain
    T: boterham pindakaas
    D: sperciebonen en vegetarische balletjes met indische saus
    T: cappuccino, stukje kaas, kwark met vanilleyoghurt
    geen alcohol!
      donderdag 18 maart 2010 @ 08:29:51 #236
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_79283271
    Goeiemorgen. Ik kom retetraag op gang vandaag.
    Ik heb de pest in, want ik moet m'n dialoog voor drama aanpassen. Eigenlijk vind ik dat m'n medestudent dat mag doen, aangezien ik er veel meer werk in heb gestoken dan hij, maar ik weet toch zeker dat hij het niet doet zoals ik het hebben wil, dus kan ik het toch beter zelf doen. Aaargh! . Naja, in het weekend maar even kijken dan, wat ik nog kan aanpassen.

En nu zal ik eens gebaren gaan oefenen. Ik wil de les niet missen, maar om ernaartoe te gaan zonder de nieuwste gebaren te kennen heeft ook weinig zin.
    Niet meer actief op Fok!
      donderdag 18 maart 2010 @ 08:32:34 #237
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_79283323
    Ah ik skip die cursus gewoon een keertje. M'n kop staat er echt niet naar .
    Niet meer actief op Fok!
      donderdag 18 maart 2010 @ 08:32:53 #238
    283830 Rituals
    Rediscovering the moment
    pi_79283334
    Goedemorgen. Ben weer wakker geworden van de irritante TU-TU-TUUUUuuu wekker van mijn huisgenootje die niet thuis was. Nou ja, ik zou zelf ook bijna zijn opgestaan, dus het is niet erg.
      donderdag 18 maart 2010 @ 08:40:50 #239
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_79283459
    goeiemorgen. De was zit alweer in de droger...We hebben hier gezamelijke wasmachines voor het hele wooncomplex, en als je dan 's morgens vroeg gaat heb je de kans dat alles vrij is, wat erg prettig is!
      donderdag 18 maart 2010 @ 09:00:01 #240
    277802 _Calimero_
    pi_79283820
    Morning! Ik heb gister mijn winterjas gewassen met spul zodat het weer waterdicht is, maar volgens mij had hij het centrifugeren overgeslagen en nu is mijn jas zeiknat. Gelukkig heb ik hem pas over een week nodig

Vandaag poging 2 om te gaan wielrennen

Fijne dag allemaal!!
      donderdag 18 maart 2010 @ 09:04:53 #241
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_79283924
    Ook goedemorgen. HBO-meisje met een studieduur van 7 jaar die alles zelf betaald heeft en toch goed terecht is gekomen meldt zich

Daglijst gisteren:
    o. croissantje jam + half bolletje smeerkaas
    t. banaan
    l. 10 stukjes sushi + roergebakken groente + bakje fruit
    t. glaasje jenever
    d. spruitjes met spek + karbonade + bakje ijs
    Geen zorgen voor de dag van morgen.
    pi_79283978
    Mogge.
    Ik ben in een klaagmodus: Met mijn moeder gaat het nog niet zo goed, ze is gister voor de zekerheid naar de IC gebracht. Nu ging het wel weer iets beter, maar nog steeds te veel CO2 in het bloed. Daarnaast hoor ik vandaag of morgen of ik nog werk heb en ik ben ongesteld.
    Dus algeheel .
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      donderdag 18 maart 2010 @ 09:07:29 #243
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_79283993
    Ik kan alleen niet meer schrijven . Volgens mij is het toch echt "meisje dat" ipv "meisje die". Foei.
    Geen zorgen voor de dag van morgen.
    pi_79284026
    Oh en ik heb de softversie gymnasium gedaan (op een scholengemeenschap en geen eindexamen grieks) en een 4-jarige studie in 7,5 jaar afgerond. Op eigen kosten, dat dan weer wel .
    Venus in pocketformaat
    © loveli
    pi_79284048
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 20:33 schreef _Calimero_ het volgende:
    QFT!
    Ja doei.
    pi_79284744
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 09:06 schreef Phaidra het volgende:
    Mogge.
    Ik ben in een klaagmodus: Met mijn moeder gaat het nog niet zo goed, ze is gister voor de zekerheid naar de IC gebracht. Nu ging het wel weer iets beter, maar nog steeds te veel CO2 in het bloed. Daarnaast hoor ik vandaag of morgen of ik nog werk heb en ik ben ongesteld.
    Dus algeheel .
    Och, lieverd. . Ik duim voor je moeder en je baan!
      donderdag 18 maart 2010 @ 09:40:41 #248
    277802 _Calimero_
    pi_79284826
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 09:20 schreef motorbloempje het volgende:
    hey, wat gaaf!

dit bandje:

Hey die hoorde ik gister ook voor het eerst! Cool he? ze hebben nog veel meer nummers gedaan
      donderdag 18 maart 2010 @ 09:41:46 #249
    277802 _Calimero_
    pi_79284853
    quote:
    Mogge.
    Dus algeheel .
    Ohhh wat naar ook allemaal zeg, ik kan me voorstellen dat je je even flink kut voelt...
      donderdag 18 maart 2010 @ 09:42:38 #250
    277802 _Calimero_
    pi_79284874
    Weet iemand hoe je een online pagina ook offline zichtbaar kunt maken? Ik heb een plaatje:
    http://www.procreo.jp/labo/silhouette.swf en die moet in een presentatie waar geen internet aansluiting is
    pi_79284974
    Phaidra! Wat kut!

Ja doei.
    pi_79285059
    Jullie zijn lief . En nu zit ik hier bijna te huilen.
    Venus in pocketformaat
    © loveli
    pi_79285089
    awgoss!!

ik hoop dat alles snel wat duidelijker en vooral beter wordt!
    Ja doei.
      donderdag 18 maart 2010 @ 09:55:42 #254
    277802 _Calimero_
    pi_79285228
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 09:49 schreef Phaidra het volgende:
    Misschien mo et je dat maar gewoon ff doen. Even lekker alles eruit huilen, wie weet lucht het wat op en voel je je daarna beter
      donderdag 18 maart 2010 @ 09:56:20 #255
    277802 _Calimero_
    pi_79285241
    Aarggghhh hoe moeilijk kan het zijn om een pagina offline te tonen
    pi_79285326
    Ik zeg vast iets doms, maar kun je het plaatje niet gewoon opslaan en dan in je presentatie plakken? .
      donderdag 18 maart 2010 @ 10:01:03 #257
    277802 _Calimero_
    pi_79285409
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 09:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Ik zeg vast iets doms, maar kun je het plaatje niet gewoon opslaan en dan in je presentatie plakken? .
    Nee, omdat het ejen bewegend plaatje is, lukt me dat niet. En das niet dom hoor, dat was het eerste wat ik probeerde
    pi_79285467
    Het is een flashanimatie. Heb je hier iets aan? http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=204516
    Eindje verder staat ook hoe je het in PP krijgt.
      donderdag 18 maart 2010 @ 10:02:52 #259
    236335 neen
    schone schijn
    pi_79285468
    quote:
    Een webpagina beschikbaar maken voor offlineweergave
    Als u de webpagina die u momenteel bekijkt, wilt toevoegen aan uw lijst met favorieten en beschikbaar wilt maken voor offlineweergave, gaat u als volgt te werk in Internet Explorer:

1. Klik in het menu Favorieten op Toevoegen aan Favorieten.
    2. Schakel het selectievakje Offline beschikbaar maken in en klik op OK.

Als u een bestaande favoriete webpagina beschikbaar wilt maken voor offlineweergave, gaat u als volgt te werk in Internet Explorer:

1. Klik in het menu Favorieten op Favorieten indelen.
    2. Klik op de webpagina die u offline beschikbaar wilt maken.
    3. Schakel het selectievakje Offline beschikbaar maken in en klik op Sluiten.
    bron

Sterkte ook Phaidra!
    pi_79285470
    Hug voor Phaidra.

Even huilen kan idd erg opluchten!
      donderdag 18 maart 2010 @ 10:04:11 #261
    283830 Rituals
    Rediscovering the moment
    pi_79285506
    Aahw Phaidra , wat een rot dag! Alle narigheid tegelijk. Hopelijk gaat het snel beter met je moeder en krijg je goed nieuws wat betreft je werk!
    pi_79285512
    Ja leuk, link naar PP doet 't niet Deze wel: http://www.flashfiles.nl/ShowDetail.asp?NewsId=3085
    Is wel de oude PP. Anders ff googlen op flash in powerpoint 2007.
    pi_79285543
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 09:49 schreef Phaidra het volgende:
    Aww popje toch! *knuft* Hoop dat het allemaal snel beter gaat.
    pi_79285581
    Zijn er geen off-line videoprogramma's die je kan downloaden? Ik zeg ook maar wat!

Het gaat wel weer hoor. De labielo hormonen verdrijven mijn normaal gesproken wél aanwezige koelbloedigheid .
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      donderdag 18 maart 2010 @ 10:08:32 #265
    277802 _Calimero_
    pi_79285629
    Ik heb m offline, niet in ppt maar dat geeft niet!
    Thanks!
    pi_79285655
    hm.. de studieverengiing van Engels houdt een Open Stage Night voor het goede doel en nu zit ik te twijfelen of ik ook iets zal gaan doen. Lijkt me wel leuk om 's ' op te treden '
    Ja doei.
      donderdag 18 maart 2010 @ 10:10:15 #267
    277802 _Calimero_
    pi_79285679
    Ik heb 2 crackers met jam op, maar moet/wil nog meer eten als ik zo 2 uurtjes ga fietsen. Maar heb nergens zin in wil geen brood, brinta en ook geen yoghurt. En verder heb ik niets in huis
      donderdag 18 maart 2010 @ 10:10:20 #268
    283830 Rituals
    Rediscovering the moment
    pi_79285683
    Doen! Je hebt zo'n mooie stem!
      donderdag 18 maart 2010 @ 10:11:26 #269
    277802 _Calimero_
    pi_79285710
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 10:09 schreef motorbloempje het volgende:
    hm.. de studieverengiing van Engels houdt een Open Stage Night voor het goede doel en nu zit ik te twijfelen of ik ook iets zal gaan doen. Lijkt me wel leuk om 's ' op te treden '
    Gewoon doen dan! Wat heb je te verliezen? Super leuk om een x meegemaakt te hebben, lijkt me ! (nou ja dat lijkt mij iets minder, maar ik houd er niet van op een podium te staan)
    pi_79285758
    ik heb maar 's gemailed of er al aanmeldingen zijn dat ik daar niet alleen sta !
    Ja doei.
    pi_79285809
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 10:06 schreef Phaidra het volgende:
    Zijn er geen off-line videoprogramma's die je kan downloaden? Ik zeg ook maar wat!

Het gaat wel weer hoor. De labielo hormonen verdrijven mijn normaal gesproken wél aanwezige koelbloedigheid .
    't Is ook wel veel in één keer, joh! Sterkte met alles hoor
      donderdag 18 maart 2010 @ 10:22:26 #272
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_79286004
    Phaidra, heel veel sterkte, dat is ook niet niks zeg!

Lijst:
    O: yoghurt met druifjes
    T: appel
    S: 2 uur wandelen, ga zo het is prachtig weer
    T: sinaasappel
    L: boterham filet americain, boterham kaas, beschuit jam, gekookt eitje, glas melk
    T: peer, cracker roomkaas, stukje choco
    D:? groente met een stukje vis.
    pi_79286678
    Ik moet opeens voor een heel jaar water betalen terwijl ik hier net 2 maanden woon Noes!!
    pi_79286699
    ja, zo gaan die dingen
    Ja doei.
      donderdag 18 maart 2010 @ 10:46:34 #275
    277802 _Calimero_
    pi_79286751
    Lijstje dan maar

O: 2x cracker met jam
    T: koffie, wat gemengde noten
    S: wielrennen
    L: 2x wrap met komkommer, kaas en kipfilet OF yoghurt met muesli en vruchten
    T: 2x boterham met filet A
    D: ? iets wat ik kan meenemen
    pi_79286872
    Phaidra wat naar! Veel sterkte meisje!

Uniek jouw lijstje is veuls te mager, stop eens wat koolhydraten bij je avondeten?!
    pi_79286918
    oh ja, lijstje!

O: kwark 250 gram
    T: kwark 250 gram
    L1: 2 boterhammen met kaas
    L2: 2 boterhammen met kaas
    T: biertjes
    D: rijst met goulash

Ja doei.
    pi_79287026
    Ook maar een lijstje:
    O: glas sinaasappel-aardbeisap, 2 crackers nutella (melk was op, dus geen brinta)
    T: activia-yoghurtje
    L: 2 boterhammen met gekookte worst
    T: ? must resist chocolate...
    D: ? koelkast bij mams leegmaken, geen idee wat daar in ligt.
    Venus in pocketformaat
    © loveli
    pi_79287794
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 10:43 schreef P.F het volgende:
    Ik moet opeens voor een heel jaar water betalen terwijl ik hier net 2 maanden woon Noes!!
    Zo'n brief kreeg ik ook vorig jaar. Niets betaald, nooit meer wat van gehoord
    pi_79287821
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 10:43 schreef P.F het volgende:
    Bezwaar maken!
    pi_79287856
    waarom bezwaar maken? Is wrsch voor heel 2010 voorschotnota
    Ja doei.
    pi_79287931
    Wij betalen water per kwartaal, niet 1x per jaar alles. Dat scheelt nogal!
    Venus in pocketformaat
    © loveli
    pi_79287967
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 19:05 schreef LadyBlack het volgende:

bij ons heette alleen latijn ook gewoon gymnasium hoor. ik had heul geen zin in dat grieks, veel te moeilijk (wel grieks gehad tot en met de derde)

[ Bericht 1% gewijzigd door kwakz0r op 18-03-2010 11:37:19 ]
    Kwak
    pi_79287999
    ik had latijn en grieks

en ik zoog in allebei !
    Ja doei.
    pi_79288072
    Phaidra, sterkte.
    pi_79288142
    Grieks heb ik wel gehad tot de 4e geloof ik, toen kon je het laten vallen. Ik zou anders de enige zijn geweest die grieks had en de docent was een beetje raar. Goede reden he... Nu vind ik het wel jammer, ik had er heel veel aan gehad met mijn studie. Maar ik heb nog wel spijkerschrift gedaan en oud-hebreeuws. Nog veel cooler dan grieks .
    Venus in pocketformaat
    © loveli
    pi_79288200
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
    waarom bezwaar maken? Is wrsch voor heel 2010 voorschotnota
    Ah, OK. Ik maak uit PF's post op dat het een naheffing is
    pi_79288213
    Ik heb zolang het mogelijk was m'n drieën voor Griekse grammatica opgehaald met negens voor de mythologie, maar op een gegeven moment moet je gewoon onder ogen zien dat dat niet de manier is.
      donderdag 18 maart 2010 @ 11:29:41 #290
    277802 _Calimero_
    pi_79288315
    Ik krijg 700 euro van de belasting terug Heb m net opgestuurd dus zal nog wel even duren..., maar wat in het vat zit verzuurt niet!

Nu ben ik weg
    pi_79288324
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 11:26 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ah, OK. Ik maak uit PF's post op dat het een naheffing is
    ik gok overigens dat het gewoon de voorschotnota is hoor! maar dat staat er netjes op, welke termijn, dus dat zou P.F. dan even moeten verduidelijken
    Ja doei.
    pi_79288325
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 21:01 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Als ik dat zo lees dan heeft bijna niemand het hier gedaan 'zoals het hoort'. Ik heb ook 'maar' een havo-diploma en ben na een jaar hbo, twee jaar in de bouw en nog vier jaar hbo uiteindelijk op de uni beland. Om nog maar te zwijgen over studieschuld...
    hm, ik wel, 5 jaar gedaan over 4-jarige studie maar dat was incl het geven van onderwijs op de uni, en daarna promotietraject, maar ik had misshcien liever nog een andere studie gedaan ofzo ipv wat ik nu heb gedaan.

hier ook fikse studieschuld - die wel weer wordt opgeschort als ik met de lerarenopleiding begin, gelukkig!
    Kwak
      donderdag 18 maart 2010 @ 11:30:57 #293
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_79288362

Deze ook wel lekker
    pi_79288395
    quote:
    Mogge.
    Dus algeheel .
    wat een nare combinatie phaidra, veel sterkte
    Kwak
    pi_79288434
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 10:09 schreef motorbloempje het volgende:
    doen! superleuk en omdat t voor t goeie doel is zit iedereen er sowieso met een positive attitude in de zaal
    Kwak
    pi_79288513
    zo, lijstje!

o- cruesli
    t- twee boterhammen met kipfilet, 180 gram wortel
    l- twee boterhammen met kipfilet
    t- twee boterhammen met kipfilet
    d- rijst met gekruide kipstukjes, rauwkost (paprika's denk ik)
    t- tv-avondje bij vriendin, misshcien twee handjes popcorn, even kijken hoe de kcal uitkomen.
    Kwak
      donderdag 18 maart 2010 @ 11:37:07 #297
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_79288582
    Kwak, word je niet gek van al dat brood? No offence hoor, maar zou mij persoonlijk gaan tegenstaan op een gegeven moment.
    pi_79288603
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 11:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
    Kwak, word je niet gek van al dat brood? No offence hoor, maar zou mij persoonlijk gaan tegenstaan op een gegeven moment.
    neuh, ik eet gewoon 6 boterhammen per dag, niks geks aan toch? crackers op mn werk vind ik niet lekker meenemen. voor ontbijt en in t weekend eet ik wel crackers enzo.

salades vind ik niet lekker genoeg en niet vullend genoeg voor lunch. ik heb nu een heel normaal hollands eetpatroon en ik vaar er wel bij.
    Kwak
    pi_79288657
    Phaidra. Het komt weer eens allemaal tegelijk hè?

Oja, hier ook gymnasium op scholengemeenschap en geen eindexamen Grieks want we moesten er één van de twee kiezen (misschien vanwege bèta-profiel?). Kan niet zeggen dat ik er echt nog iets aan gehad heb in m'n studie behalve bij een paar geschiedenisvakken over de Oudheid, ik kan me ook niet voorstellen dat ik bronnen in het Latijn zou kunnen lezen, maar ik had het qua algemene ontwikkeling zeker niet willen missen. Het is toch een leuke extra uitdaging en het geeft aan dat je niet voor een minimale inspanning gaat.
    Wat geld betreft: mijn ouders hebben altijd bijgedragen aan mijn studie, in het begin zelfs vrij veel omdat ik een erg dure studie deed. Door jullie verhalen realiseer ik me weer eens hoe bijzonder dat is. Desondanks heb ik toch een flinke studieschuld omdat ik nu zevendejaars ben, maar dat mag de pret niet drukken.
      donderdag 18 maart 2010 @ 11:39:25 #300
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_79288682
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 11:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
    Wat eet jij dan ipv boterhammen?
    Niet meer actief op Fok!
      donderdag 18 maart 2010 @ 11:39:40 #301
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_79288690
    Dat zeg ik ook niet dat het gek is, maar persoonlijk zou ik denken na een week... hm.. weer die boterham. Maar goed, dat is voor iedereen anders natuurlijk .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')