't Is echt waar... wel echte alpha-studie hoorquote:Op woensdag 17 maart 2010 19:45 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
NIET!!* kin van grond raapt
Waar ben je in afgestudeerd??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Tja, het is ook gewoon niet leuk als het financieel niet lekker gaatquote:Op woensdag 17 maart 2010 19:52 schreef shinydiscoball het volgende:
Ewelina, wat een ontzettende smerige streek...
Over het gymnasium weet ik niks, heb drie jaar havo/vwo gedaan en heb maar een havo diploma. Jullie zijn allemaal zo slim en veel van jullie doen het echt 'zoals het hoort' ofzo, qua studie. Dat komt er wat rot uit maar ik vind dat heel knap. Het enige stomme eraan is dat het me eraan herinnert hoe niet soepel dat bij mij gaat...ook qua financien enzo.
Al mijn vrienden hebben trouwens ouders die voor school en soms zelfs voor hun kamer/huisje betalen, en dan voel ik me zo'n arme sloeber![]()
Al heb ik natuurlijk vet lieve ouders die daar ook niks aan kunnen doenEn ik mag wel altijd mee eten als ik wil.
Deze post herinnert mij eraan dat het inderdaad eigenlijk heel bijzonder is dat mijn ouders in staat zijn om mijn (dure) opleiding voorlopig te betalen, want zelf had ik het lesgeld nooit bij elkaar weten te brengen. En ze hebben 2 studerende dochters, wat betekent dat ze zelf een hele hoop moeten laten om ons deze opleiding te kunnen bieden. Als ik ooit een echte baan krijg, neem ik mijn ouders van mijn eerste salaris mee uiteten, om ze te bedanken denk ikquote:Op woensdag 17 maart 2010 19:52 schreef shinydiscoball het volgende:
Over het gymnasium weet ik niks, heb drie jaar havo/vwo gedaan en heb maar een havo diploma. Jullie zijn allemaal zo slim en veel van jullie doen het echt 'zoals het hoort' ofzo, qua studie. Dat komt er wat rot uit maar ik vind dat heel knap. Het enige stomme eraan is dat het me eraan herinnert hoe niet soepel dat bij mij gaat...ook qua financien enzo.
Al mijn vrienden hebben trouwens ouders die voor school en soms zelfs voor hun kamer/huisje betalen, en dan voel ik me zo'n arme sloeber![]()
Al heb ik natuurlijk vet lieve ouders die daar ook niks aan kunnen doenEn ik mag wel altijd mee eten als ik wil.
Oh laiverd, ik ben geflunkt op alle fronten hoor. M'n vwo heb ik alleen maar gehaald dankzij de geschiedenisleraar die mijn zusje ****te. En daarna heb ik studies verknald en uiteindelijk bij de soos beland. Later kwam het toch nog wel goed, maar ik doe het bepaald niet 'zoals het hoort'quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:52 schreef shinydiscoball het volgende:
Och, ik betaal ook alles zelf... zonder stufiquote:Op woensdag 17 maart 2010 19:52 schreef shinydiscoball het volgende:
quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:26 schreef shinydiscoball het volgende:
Jullie zijn lief
Tuurlijk weet ik wel dat jezelf vergelijken met andere mensen ook nergens voor nodig is, alleen als een paar van je vrienden al hun geld kunnen sparen omdat ze niks hoeven te betalen en dan op wereldreis gaan, voel je je ook weer zo...ja stom.
En ik ben ook wel trots dat het zelf (tot nu toe) allemaal wel redelijk lukt hoor, en ik ben op een paar dipjes na altijd wel vrolijk en happy dus niks te klagen.
Misschien vertel ik het wel eens uitgebreider, maar nu ga ik naar bedquote:En Sigme
Dat van je zusje vind ik ongelofelijk maar eigenlijk ook heel spannend
Ik ben gewoon een dropout hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:52 schreef shinydiscoball het volgende:
Jullie zijn allemaal zo slim en veel van jullie doen het echt 'zoals het hoort' ofzo, qua studie. Dat komt er wat rot uit maar ik vind dat heel knap. Het enige stomme eraan is dat het me eraan herinnert hoe niet soepel dat bij mij gaat...ook qua financien enzo.
Goodnightquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:30 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
[..]
Misschien vertel ik het wel eens uitgebreider, maar nu ga ik naar bed.
'truste Allemaal!
Het cijfer waar ik anders nog het meest blij mee was was mijn 5,5 voor Middeleeuwenquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:30 schreef shinydiscoball het volgende:
Ja maar DaD en Ewelina, ik toch ben ik een beetje jaloers als ik jullie hoor over afstuderen en hoge cijfers!
En Mo en Maria en Chico die twijfelen aan zichzelf als ze een 8 hebben gehaald...dat mag best maar dan denk ik nondeju, dat ik zou ik ook wel eens kunnen halen ipv de gebruikelijke zesjes
QFT. For mequote:Op woensdag 17 maart 2010 20:33 schreef _Calimero_ het volgende:
En nu heb ik een torenhoge studieschuld
Kan ook, maar die schuldquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:32 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik heb mijn reis bij elkaar gespaard door een maximale lening af te sluiten bij de IB groepmijn werk geld gebruikte ik voor mijn huur/onderhoud etc en de lening was om van te reizen
Weet niet of het helpt maar ik ben ook heel leuk en heb 'maar' een havo diploma en ik doe 'maar' hbo.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:52 schreef shinydiscoball het volgende:
O gadver, mijn kinderen hoeven niet pe se naar een gymnasium maar wel naar een lyceum oid.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:05 schreef LadyBlack het volgende:
Ik mocht geen gymnasium doendeed wel Latijn, maar het uurtje Grieks zou echt teveel worden dacht de school
(ik had al extra uren omdat ik tweetalige stroming volgde)
Ik ben daar nog steeds boos om, ik had zo graag Grieks willen leren lezen!Later is het er niet meer van gekomen, en zo makkelijk als je het op school leert gaat het nu niet meer natuurlijk.
Enne, wbt exclusief gymnasium of scholengemeendschap: ik ben wel blij dat ik op een scholengemeenschap heb gezeten, je komt dan met veel meer soorten mensen in aanraking, verhoogt wel je tolerantie en mensenkennis imho
Maar hier is 't ook heel anders geregeld met jobstudenten enzo.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:23 schreef Sjaapje het volgende:
Altijd zo'n respect voor zelfbetalers, maar hier in Belgie is het gewoon echt de gewoonte dat je ouders betalen voor je studies... Dusja ik ben zo een lui, profiteerd van haar oudersmeisje...
Ik mag ook maar 23 dagen geld verdienen per jaar, of zo was het vroeger toch misschien is dat nu al aangepast...quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar hier is 't ook heel anders geregeld met jobstudenten enzo.
Als ik dat zo lees dan heeft bijna niemand het hier gedaan 'zoals het hoort'. Ik heb ook 'maar' een havo-diploma en ben na een jaar hbo, twee jaar in de bouw en nog vier jaar hbo uiteindelijk op de uni beland. Om nog maar te zwijgen over studieschuld...quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:52 schreef shinydiscoball het volgende:
en 23 in de zomervakantie, geloof ik. Maar in ieder geval echt veel te weinig om van rond te komen, in NL mag je tot iets van 10K verdienen per jaar zonder loonheffing te betalen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:00 schreef Sjaapje het volgende:
[..]
Ik mag ook maar 23 dagen geld verdienen per jaar, of zo was het vroeger toch misschien is dat nu al aangepast...
Jup, elk weekend naar de mama en papa... Al denk ik volgend jaar wel een beetje meer in Leuven te blijven, het is toch niet echt 'studeren' meer. En 5 jaar geleden mocht het echt maar 23 dagen op een heel jaar, met zomervakantier daarbij, was daarmee bijna in de problemen gekomen... Dusja als je een goede job hebt kun je max 2500 euro per jaar verdienen dan, en njah dat is vlug op...quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
en 23 in de zomervakantie, geloof ik. Maar in ieder geval echt veel te weinig om van rond te komen, in NL mag je tot iets van 10K verdienen per jaar zonder loonheffing te betalen.
Maar sowieso zijn de studenten hier meer afhankelijk van hun ouders. Ik moest daar zooo om lachen, toen ik het eerste jaar college moest geven. Mijn studenten dachten echt dat ik (toen 26) elk weekend naar mijn moeder in Nederland zou gaan voor mijn wasTerwijl ik echt als sinds mijn achttiende mijn eigen was doe. Nou ja, misschien op een incidenteel fijnwas-vetvlekken-in-zijde-projectje ofzo
+ 1 glas bier.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Baggerlijst:
O: 300 ml griekse yoghurt (10%) met honing
T: -
L: broodje kroket
T: 2 koffieleutjes
T: banaan
S: RPM
D: Nasi
Rotdag vandaag.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
en 23 in de zomervakantie, geloof ik. Maar in ieder geval echt veel te weinig om van rond te komen, in NL mag je tot iets van 10K verdienen per jaar zonder loonheffing te betalen.
Maar sowieso zijn de studenten hier meer afhankelijk van hun ouders. Ik moest daar zooo om lachen, toen ik het eerste jaar college moest geven. Mijn studenten dachten echt dat ik (toen 26) elk weekend naar mijn moeder in Nederland zou gaan voor mijn wasTerwijl ik echt als sinds mijn achttiende mijn eigen was doe. Nou ja, misschien op een incidenteel fijnwas-vetvlekken-in-zijde-projectje ofzo
Oi! Ik zou denken ehh. Como si = alsof. Na, lijkt kort/slang voor nada. Dus 'niks'. Dus "alsof niks', dus 'alsof er niks is' ofzo. Maar ik weet het niet zeker, ik raak in de war door de 'na'quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:24 schreef Syrena het volgende:
Maria, wat betekent como si na? (zumbaliedje heet zo) Ik heb net wel ontdekt dat "baila" dans is (komt in de merehop voor). Verder versta ik er nooit wat van, echt jammer. Misschien toch eens op Spaanse les gaan
Ah oke! Ik dacht sowieso al dat ze commesina zongen, dus wat dat betreftquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oi! Ik zou denken ehh. Como si = alsof. Na, lijkt kort/slang voor nada. Dus 'niks'. Dus "alsof niks', dus 'alsof er niks is' ofzo. Maar ik weet het niet zeker, ik raak in de war door de 'na'
Haha weet ik. Trouwens, toch zouden we elkaar wel eens tegen moeten komen of in ieder geval vlakbij zijn, jij hebt toch ook les op Leeuwenburg? (ik soms).quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:47 schreef P.F het volgende:
[..]
Weet niet of het helpt maar ik ben ook heel leuk en heb 'maar' een havo diploma en ik doe 'maar' hbo.
Ja maar ik vind dat gewoon heel knap, hoe jij/jullie dat doen!quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
Helleuw!![]()
ShinyfaceIk snap je wel hoor! Mbt financiën: ik wou nooit lenen dus doe het met mn stufi en mn salaris, mn mams betaalde de eerste jaren mn collegegeld, en van mn pa zn 'erfenis' hebben mn zus en ik de afgelopen keer collegegeld betaald. Verder moest ik ook alles zelf betalen en toen mn ouders nog getrouwd waren was het af en toe best lastig omdat mn pa eigenlijk mn studie niet nuttig vond geloof ik, dus die vond eigenlijk dat ik het ook wel zelf kon dokken
Toen is mn mams eens echt pissig geworden, omdat ze voor mn zus wél de studie betaalden
![]()
Verder ben ik denk ik een ergere streber omdat ik steeds hoor hoe moeilijk het is om een goeie baan te vinden in mijn richting, én omdat ik erg mn best wil doen omdat mn mams zo lang mn collegegeld betaald heeft. Als ik dan wéét dat ik het kan, wil ik het ook, zeg maar! En soms kan ik het dan eigenlijk niet, maar wil ik het tochDrang tot zelfverbetering ofzeu.
Nouja anyway, praat jezelf niet de grond in! HBO opleidingen zijn in veel gevallen op aspecten (beroepsperspectieven enzo) nuttiger dan uni-letterenopleidingen, al is het maar omdat je opgeleid wordt om een beroep uit te oefenen. Het is een andere manier van leren (meer praktisch, minder filosofisch denk ik?), maar dat maakt het één niet per definitie beter dan het andereIk vind het allang knap dat je (ook met je eigen issues waarover je eerder wel verteld hebt) toch doorgaat met studeren en er het beste van maakt
![]()
Blaaa
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |