abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79269244
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:33 schreef _Calimero_ het volgende:
En nu heb ik een torenhoge studieschuld
QFT. For me
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_79269383
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:32 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik heb mijn reis bij elkaar gespaard door een maximale lening af te sluiten bij de IB groep mijn werk geld gebruikte ik voor mijn huur/onderhoud etc en de lening was om van te reizen
Kan ook, maar die schuld
Mijn ex-vriendje had zijn studie afgerond en is vorig jaar gaan werken, en hij verdient goed dus dan komt die nazi ib-groep en pakken alles weer af
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:37:15 #178
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79269426
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:33 schreef Ewelina het volgende:

[..]

QFT. For me
me too
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:44:54 #179
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79269838
Ik heb 3 jaar volledig geleend en dus ook een fikse schuld, maar ik heb liever die schuld dan dat ik in mn studietijd altijd nóg krapper had gezeten, of nog meer had moeten werken en nog meer vertraging oplopen

Het is natuurlijk fijn als je het zonder kunt, maar ik ben erg blij met het leningsysteem van de IBG
pi_79269956
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:52 schreef shinydiscoball het volgende:
Ewelina, wat een ontzettende smerige streek...

Over het gymnasium weet ik niks, heb drie jaar havo/vwo gedaan en heb maar een havo diploma. Jullie zijn allemaal zo slim en veel van jullie doen het echt 'zoals het hoort' ofzo, qua studie. Dat komt er wat rot uit maar ik vind dat heel knap. Het enige stomme eraan is dat het me eraan herinnert hoe niet soepel dat bij mij gaat...ook qua financien enzo.

Al mijn vrienden hebben trouwens ouders die voor school en soms zelfs voor hun kamer/huisje betalen, en dan voel ik me zo'n arme sloeber
Al heb ik natuurlijk vet lieve ouders die daar ook niks aan kunnen doen En ik mag wel altijd mee eten als ik wil.
Weet niet of het helpt maar ik ben ook heel leuk en heb 'maar' een havo diploma en ik doe 'maar' hbo.
pi_79270533
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:05 schreef LadyBlack het volgende:
Ik mocht geen gymnasium doen deed wel Latijn, maar het uurtje Grieks zou echt teveel worden dacht de school (ik had al extra uren omdat ik tweetalige stroming volgde)

Ik ben daar nog steeds boos om, ik had zo graag Grieks willen leren lezen! Later is het er niet meer van gekomen, en zo makkelijk als je het op school leert gaat het nu niet meer natuurlijk.

Enne, wbt exclusief gymnasium of scholengemeendschap: ik ben wel blij dat ik op een scholengemeenschap heb gezeten, je komt dan met veel meer soorten mensen in aanraking, verhoogt wel je tolerantie en mensenkennis imho
O gadver, mijn kinderen hoeven niet pe se naar een gymnasium maar wel naar een lyceum oid.

[ Bericht 5% gewijzigd door P.F op 18-03-2010 00:00:10 ]
pi_79270619
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:23 schreef Sjaapje het volgende:
Altijd zo'n respect voor zelfbetalers, maar hier in Belgie is het gewoon echt de gewoonte dat je ouders betalen voor je studies... Dusja ik ben zo een lui, profiteerd van haar oudersmeisje...
Maar hier is 't ook heel anders geregeld met jobstudenten enzo.

Enne, Shiny: ik heb 7,5 jaar over een vijfjarige studie gedaan, hoor Werkte altijd heel veel want ja, ik moest ook alles zelf betalen
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:00:17 #183
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_79270716
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:58 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar hier is 't ook heel anders geregeld met jobstudenten enzo.

Ik mag ook maar 23 dagen geld verdienen per jaar, of zo was het vroeger toch misschien is dat nu al aangepast...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_79270760
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:52 schreef shinydiscoball het volgende:
Over het gymnasium weet ik niks, heb drie jaar havo/vwo gedaan en heb maar een havo diploma. Jullie zijn allemaal zo slim en veel van jullie doen het echt 'zoals het hoort' ofzo, qua studie. Dat komt er wat rot uit maar ik vind dat heel knap. Het enige stomme eraan is dat het me eraan herinnert hoe niet soepel dat bij mij gaat...ook qua financien enzo.
Als ik dat zo lees dan heeft bijna niemand het hier gedaan 'zoals het hoort'. Ik heb ook 'maar' een havo-diploma en ben na een jaar hbo, twee jaar in de bouw en nog vier jaar hbo uiteindelijk op de uni beland. Om nog maar te zwijgen over studieschuld...
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:02:12 #185
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79270816
Ik krijg volgende week mijn masterbul en ben in 2001 begonnen aan een 4-jarige studie (die tijdens mijn studie werd veranderd van doctoraal naar bachelor/master)
Heb over de master bijna net zo lang gedaan als over de bachelor
pi_79270865
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:00 schreef Sjaapje het volgende:

[..]

Ik mag ook maar 23 dagen geld verdienen per jaar, of zo was het vroeger toch misschien is dat nu al aangepast...
en 23 in de zomervakantie, geloof ik. Maar in ieder geval echt veel te weinig om van rond te komen, in NL mag je tot iets van 10K verdienen per jaar zonder loonheffing te betalen.

Maar sowieso zijn de studenten hier meer afhankelijk van hun ouders. Ik moest daar zooo om lachen, toen ik het eerste jaar college moest geven. Mijn studenten dachten echt dat ik (toen 26) elk weekend naar mijn moeder in Nederland zou gaan voor mijn was Terwijl ik echt als sinds mijn achttiende mijn eigen was doe. Nou ja, misschien op een incidenteel fijnwas-vetvlekken-in-zijde-projectje ofzo
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:04:20 #187
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_79270942
Och lijstje
O: halve appel, kiwi, 200gr magere yogurt en een beetje crunch
T: boterham confituur
L: 2 boterham kippenwit met doosje tomaten en halve komkommer
T: banaan en potje yogurt (vol, uit de automaat maar was zo slapjes...)
T: 70 ml magere drinkyogurt (echt heel weinig kcal, was ook heel waterig, maar het was dat of koekjes) met een typische hongaarse chocoladereep (lees heel weinig chocolade heel veel plattekaas achtig ding, moest het ooit eens proberen...)
T: pruim
D: halve chinese kool met beetje kokosmelk en sojasaus geroerbakt als voorgerechtje, daarna 1! croque met kaas-ananas en een gegrilde aubergine + 1 TV paprika in een tomaat-mascarpone-witte wijn sausje en een pruim als nagerecht
T: yogurt met fruit
T: koffie met een koekje of stukje chocolade
Ik bijt!
(Zachtjes)
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:07:12 #188
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_79271096
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:03 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

en 23 in de zomervakantie, geloof ik. Maar in ieder geval echt veel te weinig om van rond te komen, in NL mag je tot iets van 10K verdienen per jaar zonder loonheffing te betalen.

Maar sowieso zijn de studenten hier meer afhankelijk van hun ouders. Ik moest daar zooo om lachen, toen ik het eerste jaar college moest geven. Mijn studenten dachten echt dat ik (toen 26) elk weekend naar mijn moeder in Nederland zou gaan voor mijn was Terwijl ik echt als sinds mijn achttiende mijn eigen was doe. Nou ja, misschien op een incidenteel fijnwas-vetvlekken-in-zijde-projectje ofzo
Jup, elk weekend naar de mama en papa... Al denk ik volgend jaar wel een beetje meer in Leuven te blijven, het is toch niet echt 'studeren' meer. En 5 jaar geleden mocht het echt maar 23 dagen op een heel jaar, met zomervakantier daarbij, was daarmee bijna in de problemen gekomen... Dusja als je een goede job hebt kun je max 2500 euro per jaar verdienen dan, en njah dat is vlug op...
Ik bijt!
(Zachtjes)
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:07:24 #189
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79271108
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Baggerlijst:

O: 300 ml griekse yoghurt (10%) met honing
T: -
L: broodje kroket
T: 2 koffieleutjes
T: banaan
S: RPM
D: Nasi

Rotdag vandaag.
+ 1 glas bier.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:09:15 #190
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79271228
Kippenwit?? Wat is dat Sjaapje? Mooi lijstje dacht ik zo...

Studie? mbo is geen studie he? Maar heb toch een mooie baan als 4 van... bij de grootste van Europa
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:10:46 #191
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79271318
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:03 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Een vriendin van mij ging stage lopen in België en die klaagde wel eens dat haar studentenhuis in het weekend helemaal leeg was Alleen de internationale studenten waren er dan om wat leuks mee te doen...
Elk weekend naar huis heb ik 1,5 jaar gedaan ofzo, maar toen kreeg ik ook meer dingen te doen hier in Groningen en bleef ik steeds vaker hier Nu ga ik ongeveer eens in de maand naar mn moeder
pi_79271404
Ik ga nog steeds elk weekend naar paps en mams Oke, de was doe ik wel zelf thuis.
10 jaar over studie gedaan, geen scriptie, heb nu een MBO-baan. En single.

En het kan me allemaal niks schelen, ben blij met mijn leven en doorgaans ook met m'n werk
Vroeger kon ik me echt blindstaren op wat ik niet had en leefde eigenlijk alleen maar naar de toekomst toe.

Alleen die verdomde buikrol Waar is die vandaan gekomen?!
Maar daar zit ik ook niet echt zo heel erg mee stiekem. Dan zou ik wel buikspieroefeningen doen denk ik
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:18:51 #193
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_79271758
Helleuw!

Shinyface Ik snap je wel hoor! Mbt financiën: ik wou nooit lenen dus doe het met mn stufi en mn salaris, mn mams betaalde de eerste jaren mn collegegeld, en van mn pa zn 'erfenis' hebben mn zus en ik de afgelopen keer collegegeld betaald. Verder moest ik ook alles zelf betalen en toen mn ouders nog getrouwd waren was het af en toe best lastig omdat mn pa eigenlijk mn studie niet nuttig vond geloof ik, dus die vond eigenlijk dat ik het ook wel zelf kon dokken Toen is mn mams eens echt pissig geworden, omdat ze voor mn zus wél de studie betaalden
Verder ben ik denk ik een ergere streber omdat ik steeds hoor hoe moeilijk het is om een goeie baan te vinden in mijn richting, én omdat ik erg mn best wil doen omdat mn mams zo lang mn collegegeld betaald heeft. Als ik dan wéét dat ik het kan, wil ik het ook, zeg maar! En soms kan ik het dan eigenlijk niet, maar wil ik het toch Drang tot zelfverbetering ofzeu.

Nouja anyway, praat jezelf niet de grond in! HBO opleidingen zijn in veel gevallen op aspecten (beroepsperspectieven enzo) nuttiger dan uni-letterenopleidingen, al is het maar omdat je opgeleid wordt om een beroep uit te oefenen. Het is een andere manier van leren (meer praktisch, minder filosofisch denk ik?), maar dat maakt het één niet per definitie beter dan het andere Ik vind het allang knap dat je (ook met je eigen issues waarover je eerder wel verteld hebt) toch doorgaat met studeren en er het beste van maakt

Blaaa
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_79272046
Maria, wat betekent como si na? (zumbaliedje heet zo) Ik heb net wel ontdekt dat "baila" dans is (komt in de merehop voor). Verder versta ik er nooit wat van, echt jammer. Misschien toch eens op Spaanse les gaan
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:31:58 #195
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_79272452
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:24 schreef Syrena het volgende:
Maria, wat betekent como si na? (zumbaliedje heet zo) Ik heb net wel ontdekt dat "baila" dans is (komt in de merehop voor). Verder versta ik er nooit wat van, echt jammer. Misschien toch eens op Spaanse les gaan
Oi! Ik zou denken ehh. Como si = alsof. Na, lijkt kort/slang voor nada. Dus 'niks'. Dus "alsof niks', dus 'alsof er niks is' ofzo. Maar ik weet het niet zeker, ik raak in de war door de 'na'
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_79272468
Mijn lijstje van vandaag:

O: Cornflakes met melk
L1: 2 tosti's met kaas
T: Latte Caramel + Appel
L2: 2 tosti's met kaas
D: Gerecht met hamlapjes, boontjes en aardappelen
T: Latte Caramel
S: Hardlopen
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:34:34 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79272600
Nu krijg ik door het woordje caramel alwéér zin in wat lekkers

Heb vandaag al zoveel gegeten! En net zelfs nog een boterham met kaas genomen omdat ik echt honger had Maar echt zooooo'n trek in koekjes, chocola enzo
pi_79272668
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:31 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oi! Ik zou denken ehh. Como si = alsof. Na, lijkt kort/slang voor nada. Dus 'niks'. Dus "alsof niks', dus 'alsof er niks is' ofzo. Maar ik weet het niet zeker, ik raak in de war door de 'na'
Ah oke! Ik dacht sowieso al dat ze commesina zongen, dus wat dat betreft
pi_79273438
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:47 schreef P.F het volgende:

[..]

Weet niet of het helpt maar ik ben ook heel leuk en heb 'maar' een havo diploma en ik doe 'maar' hbo.
Haha weet ik. Trouwens, toch zouden we elkaar wel eens tegen moeten komen of in ieder geval vlakbij zijn, jij hebt toch ook les op Leeuwenburg? (ik soms).
pi_79273705
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
Helleuw!

Shinyface Ik snap je wel hoor! Mbt financiën: ik wou nooit lenen dus doe het met mn stufi en mn salaris, mn mams betaalde de eerste jaren mn collegegeld, en van mn pa zn 'erfenis' hebben mn zus en ik de afgelopen keer collegegeld betaald. Verder moest ik ook alles zelf betalen en toen mn ouders nog getrouwd waren was het af en toe best lastig omdat mn pa eigenlijk mn studie niet nuttig vond geloof ik, dus die vond eigenlijk dat ik het ook wel zelf kon dokken Toen is mn mams eens echt pissig geworden, omdat ze voor mn zus wél de studie betaalden
Verder ben ik denk ik een ergere streber omdat ik steeds hoor hoe moeilijk het is om een goeie baan te vinden in mijn richting, én omdat ik erg mn best wil doen omdat mn mams zo lang mn collegegeld betaald heeft. Als ik dan wéét dat ik het kan, wil ik het ook, zeg maar! En soms kan ik het dan eigenlijk niet, maar wil ik het toch Drang tot zelfverbetering ofzeu.

Nouja anyway, praat jezelf niet de grond in! HBO opleidingen zijn in veel gevallen op aspecten (beroepsperspectieven enzo) nuttiger dan uni-letterenopleidingen, al is het maar omdat je opgeleid wordt om een beroep uit te oefenen. Het is een andere manier van leren (meer praktisch, minder filosofisch denk ik?), maar dat maakt het één niet per definitie beter dan het andere Ik vind het allang knap dat je (ook met je eigen issues waarover je eerder wel verteld hebt) toch doorgaat met studeren en er het beste van maakt

Blaaa
Ja maar ik vind dat gewoon heel knap, hoe jij/jullie dat doen!

Ach ik ben gewoon geen schoolmens, maar ik heb gewoon een doel dus ik zal er moeten komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')