Bedankt voor de tipsquote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Goed hoor winka!
Wat je net aansneed is een lastig probleem bij mensen aan de lijn. Veel vezels, veel vocht en wat meer vet (of nog beter olie) helpen hierbij uitstekend.
Op de een of andere manier gaat t bij mij juist nu goed icm mn medicijnen, eerder had ik juist last van pruttels enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:49 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Score vanochtend;
BMI 28,1
Meer dan 8 kilo afgevallen![]()
Mijn taille heeft al 7 cm minder omvang![]()
Toch proberen om te bewegen niet te lang in 1 houding zitten/staan/liggen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:04 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb al twee dagen niet gesport.Ik heb gewoon geen kracht meer in m'n benen. Tevens heb ik last van mijn schouder en onderrug.
Weet je wat leuk is de meetlint op je slechtste stand ooit houden rond je taille dan heb je ineens een stuk ruimte over zie je direct het resultaat van het diëten/bewegenquote:
Score vanochtend;
BMI 28,1
Score vanochtend;
BMI 28,1
Ik heb dat helaas nooit bijgehouden.. Merk het alleen met mijn kleding. Ik ga zo voor het eerst in mijn leven kleding in een te grote maat wegdoenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:32 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Weet je wat leuk is de meetlint op je slechtste stand ooit houden rond je taille dan heb je ineens een stuk ruimte over zie je direct het resultaat van het diëten/bewegen
4 maten alquote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:40 schreef winka het volgende:
[..]
Ik heb dat helaas nooit bijgehouden.. Merk het alleen met mijn kleding. Ik ga zo voor het eerst in mijn leven kleding in een te grote maat wegdoenIk heb nu maat 42 en maat 46 gaat nu de deur uit. Op de één of andere manier best wel moeilijk
Ik ben ook 19.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:25 schreef VliegVlieg het volgende:
Hoi, ik overweeg ook om met een dieet te beginnen, in combinatie met sport uiteraard. Ik ben 19 jaar en weeg 122,8 kilo (net gewogen). Dat komt blijkbaar overeen met een BMI van 34. Heel leuk allemaal, maar zijn hier mensen die een dieet hebben toegepast om zo snel mogelijk zo veel kilo's kwijt te raken die heeft gewerkt?
Ik zit ook nog wat te twijfelen... Ik zou sowieso sommige dingen willen verkopen, en ook wat dingen laten innemen door een kleermaker. Maar onderwijl ligt het nog gewoon in mijn kastquote:Op zondag 21 maart 2010 11:13 schreef winka het volgende:
Gister al mijn kleren van maat 42+ weggegooid, dat was wel even slikken..Nu is de weg terug nog een stukje moeilijker..
Knap hoor! Ik heb alleen de echt véél te grote maten weg gedaan. Misschien dat ik over een tijdje de rest ook weg durf te doenquote:Op zondag 21 maart 2010 11:13 schreef winka het volgende:
Gister al mijn kleren van maat 42+ weggegooid, dat was wel even slikken..Nu is de weg terug nog een stukje moeilijker..
Aha ik zie dat er meer mensen last van hebben;quote:Op zondag 21 maart 2010 13:16 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ik merk dat ik meer tandsteen heb met het dieet wat ik volg.
Is dat een bekend verschijnsel met een low carb dieet?![]()
Geen probleem verder ik poets/flos/stoker het wel weg
Niet frauderen hequote:Op maandag 22 maart 2010 00:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kzit nu soort van op -11 ('ttelt pas als ik het 3 dagen achter elkaar op de schaal heb) maar ik heb mijn (voorlopige?) doel bijgesteld van -20, naar -22, dus nu zit opnieuw (soort van) op de helft.
Keto, ik doe het iedere zomer, 4 kg vet per maand. Succes.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:25 schreef VliegVlieg het volgende:
Hoi, ik overweeg ook om met een dieet te beginnen, in combinatie met sport uiteraard. Ik ben 19 jaar en weeg 122,8 kilo (net gewogen). Dat komt blijkbaar overeen met een BMI van 34. Heel leuk allemaal, maar zijn hier mensen die een dieet hebben toegepast om zo snel mogelijk zo veel kilo's kwijt te raken die heeft gewerkt?
Ook ik sta alweer zo'n anderhalve week stil (BMI 29,7). Dat is niet echt goed voor de motivatie.quote:Op zondag 21 maart 2010 19:44 schreef Skaai het volgende:
Mijn BMI is nu 27, maar ik sta al dik 1,5 week stil.
En dat doe je iedere zomer? Goed voor je lichaamquote:Op maandag 22 maart 2010 00:48 schreef Diabox het volgende:
[..]
Keto, ik doe het iedere zomer, 4 kg vet per maand. Succes.
Kijk eens op onderstaande sitequote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:08 schreef Juicyhil het volgende:
Vraagje, ik wil Atkins dieet gaan doen. Wat zijn de plus-/minpunten daarvan?
Wat gooeeeD!quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:44 schreef kwakz0r het volgende:
hier vanochtend 100.1ik ben bijna weer onder de honderd
Hoezo is het slecht dan? Bron? Heb hier namelijk nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En dat doe je iedere zomer? Goed voor je lichaam
De spiegel is een beter streven. Vind BMI sowieso onzin.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:30 schreef winka het volgende:
Zo, de oude kleren zijn de deur uitMaar ik heb wel mijn broek in maat 46 bewaard
![]()
Het stilstaan heeft 11 dagen geduurd, nu is er weer een halve kilo af. Op naar een gezond bmi
Is toch juist leukquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:01 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Pff ik begin wel te balen van de hoeveelheid voedsel die ik elke keer mee moet slepen als ik naar mijn werk gaeen stuk of 4 tupperzooi bakken in een koeltas gewoon omdat er in de kantine behalve water en thee niks te krijgen is zonder hoge waarde aan carbs
Jojo... als jij elk jaar opnieuw in de zomer gaat afvallen, da's niet goed voor je lichaam.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:38 schreef Diabox het volgende:
[..]
Hoezo is het slecht dan? Bron? Heb hier namelijk nog nooit van gehoord.
[..]
De spiegel is een beter streven. Vind BMI sowieso onzin.
Daar ben ik dus bang voor met Atkinsquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:01 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Pff ik begin wel te balen van de hoeveelheid voedsel die ik elke keer mee moet slepen als ik naar mijn werk gaeen stuk of 4 tupperzooi bakken in een koeltas gewoon omdat er in de kantine behalve water en thee niks te krijgen is zonder hoge waarde aan carbs
Ik vroeg om een bron, aan dit soort uitspraken heb ik helaas niks, sorry.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jojo... als jij elk jaar opnieuw in de zomer gaat afvallen, da's niet goed voor je lichaam.
Adviseer hem dan een dieet of afvalsysteem wat goed voor je lijf isquote:Op donderdag 25 maart 2010 18:44 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik vroeg om een bron, aan dit soort uitspraken heb ik helaas niks, sorry.
Zoals ik hiervoor al zei, keto:quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:55 schreef Skaai het volgende:
[..]
Adviseer hem dan een dieet of afvalsysteem wat goed voor je lijf is
quote:ABSTRACT: BACKGROUND: The aim of the present study was to compare the effects of 10 weeks resistance training in combination with either a regular diet (Ex) or a low carbohydrate, ketogenic diet (Lc+Ex) in overweight women on body weight and body composition. METHODS: 18 untrained women between 20 and 40 years with BMI [greater than or equal to] 25 kg*m-2 were randomly assigned into the Ex or Lc+Ex group. Both groups performed 60-100 min of varied resistance exercise twice weekly. Dietary estimates were based on two 4-day weighed records. Body composition was estimated using Dual Energy X-ray Absorptiometry. Fasting blood samples were analyzed for total-, HDL- and LDL-cholesterol, triacylglycerols, and glucose. RESULTS: 16 subjects were included in the analyses. Percentage of energy (En%) from carbohydrates, fat and protein was 6, 66, and 22 respectively in the (Lc+Ex) group and 41, 34, 17 in the Ex group. Mean weight change (pre-post) was -5.6 +/- 2.6 kg in Lc+Ex; (p<0.001) and 0.8 +/- 1.5 kg in Ex; (p=0.175). The Lc+Ex group lost 5.6 +/- 2.9 kg of fat mass (p=0.001) with no significant change in lean body mass (LBM), while the Ex group gained 1.6 +/- 1.8kg of LBM (p=0.045) with no significant change in fat mass (p=0.059). Fasting blood lipids and blood glucose were not significantly affected by the interventions. CONCLUSION: Resistance exercise in combination with a ketogenic diet may reduce body fat without significantly changing LBM, while resistance exercise on a regular diet may increase LBM without significantly affecting fat mass. Fasting blood lipids do not seem to be negatively influenced by the combination of resistance exercise and a low carbohydrate diet.
* Vido gaaptquote:Op donderdag 25 maart 2010 19:12 schreef Diabox het volgende:
[..]
Zoals ik hiervoor al zei, keto:
PMID: 20196854
[..]
Doe je dat altijd bij mensen die weten hoe het werkt en met bronnen komen i.p.v. 'broscience'?quote:
quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:12 schreef Diabox het volgende:
[..]
Zoals ik hiervoor al zei, keto:
PMID: 20196854
[..]
Maar waarom moet je het elk jaar opnieuw doen?quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:46 schreef Diabox het volgende:
[..]
Doe je dat altijd bij mensen die weten hoe het werkt en met bronnen komen i.p.v. 'broscience'?
Ik blijf het grappig vinden, al die mensen die zeiken dat ze niet kunnen afvallen (trage stofwisseling![]()
) en blabla en ze hebben het poep-dieet geprobeerd, het vla-dieet, het soep-dieet, het weet-ik-veel-dieet, en als er iemand komt die een goed dieet voorlegt (incl. bron, terwijl het keto-dieet eigenlijk geen bron behoeft, gezien het ongeveer door iedereen met een beetje verstand van sport en voeding wordt gebruikt), wordt ie weggegaapt? Your lose, niet de mijne, ik verlies 3-4kg vet per maand zonder problemen, ik zou zeggen, probeer het eens voordat je me weggaapt.
Ik wacht nog steeds op een bron van Sjeen overigens.
In gebruik dat dieet geeneens langer dan 2 maanden per jaar, dan ben ik 8 kilo kwijt, voldoende. Dit is overigens een degelijk onderzoek, 10 weken is een goed tijdsinterval, weet niet waarom je suggereert dat dit niet zo is? Verder wordt er niks gezegd over andere mensen die alleen wat uitspraken doen zonder bronnen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wel 10 hele weken! Ik ben enorm onder de indruk dat dit de manier moet zijn voor gezond, haalbaar en efficiënt gewichtsverlies!
Omdat ik de rest van het jaar bulk i.v.m. krachttraining. Meisjes hebben dit "probleem" niet en hoeven geeneens zo zeer te letten op spierbehoud (al is dat natuurlijk wel mooi meegenomen, ziet er veel beter uitquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar waarom moet je het elk jaar opnieuw doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:49 schreef Diabox het volgende:
Omdat ik de rest van het jaar bulk i.v.m. krachttraining. Meisjes hebben dit "probleem" niet en hoeven geeneens zo zeer te letten op spierbehoud (al is dat natuurlijk wel mooi meegenomen, ziet er veel beter uit). Dus in principe hebben jullie het zelfs makkelijk.
Je bekijkt het wel heerlijk eenzijdigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het jojo-effect is voor niemand gezond, dus begrijp niet waarom je hier zo tevreden over bent?
Volgens mij kan je bij mannen die krachttrainen niet echt spreken van een jojo-effect, ze komen spieren aan, en deels ook wat vet. Wanneer de zomer eraan komt 'cutten' ze even snel in 2 maanden het vet weg, en voila. En wanneer je je doelstelling heb bereikt (Zal wel wat jaren duren), kan je het natuurlijk onderhouden, en blijft je gewicht zo goed als stabiel. Misschien dat ik het een beetje eenzijdig bekijk.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je bekijkt het wel heerlijk eenzijdig
Maar het jojo-effect is voor niemand gezond, dus begrijp niet waarom je hier zo tevreden over bent?
Voor krachttraining is het misschien anders maar zo ver als ik weet zitten er hier niet al te veel bodybuilders verder?quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:58 schreef Diabox het volgende:
[..]
Volgens mij kan je bij mannen die krachttrainen niet echt spreken van een jojo-effect, ze komen spieren aan, en deels ook wat vet. Wanneer de zomer eraan komt 'cutten' ze even snel in 2 maanden het vet weg, en voila. En wanneer je je doelstelling heb bereikt (Zal wel wat jaren duren), kan je het natuurlijk onderhouden, en blijft je gewicht zo goed als stabiel. Misschien dat ik het een beetje eenzijdig bekijk.
Verder is dat niet per definitie ongezond voorzover ik weet, in ieder geval niet op de manier hoe ik gewicht aankom/verlies. Het jojo-effect is daarentegen wel ongezond in het feit dat je gedurende perioden overgewicht hebt, maar dan is het overgewicht de boosdoener, niet het jojo-effect in mijn ogen.
Heb je ook bronnen over dat jojo-effect? Ik ben er nog nooit iets over tegengekomen wat de conclusie trekt dat het slecht is, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat de sites die ik bezoek nou niet echt veel over het 'jojo-effect' sprekenquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Voor krachttraining is het misschien anders maar zo ver als ik weet zitten er hier niet al te veel bodybuilders verder?
Dus misschien dat je je advies kan aanpassen
En het jojo-effect is wel gevaarlijker dan het daadwerkelijke overgewicht
Mwha een heel klein beetje misschien, maar ik vind het geen probleem.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Als het nodig is om 2 maanden per jaar een dieet te volgen, bulk je dan niet gewoon wat teveel?
quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Voor krachttraining is het misschien anders maar zo ver als ik weet zitten er hier niet al te veel bodybuilders verder?
Dus misschien dat je je advies kan aanpassen
En het jojo-effect is wel gevaarlijker dan het daadwerkelijke overgewicht
ja er zijn bronnen voor anders roep ik het niet, maar nee ik ga het nu even niet zoekenquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:04 schreef Diabox het volgende:
[..]
Heb je ook bronnen over dat jojo-effect? Ik ben er nog nooit iets over tegengekomen wat de conclusie trekt dat het slecht is, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat de sites die ik bezoek nou niet echt veel over het 'jojo-effect' spreken. Verder adviseer ik een zelfde soort dieet voor anderen, omdat het gewoon een zeer effectief (en goed vol te houden!) dieet is om af te vallen. En ook vind ik dat je bij een dieet ernaast ook moet sporten, lees: cardio en het liefst ook krachttraining. Anders ben je eindelijk van dat vet af, en dan heb je totaal geen definitie, beetje definitie staat mooi bij een vrouw.
Volgens mij heb jij een ander begrip van een dieet als ik. Wat ik zie als een dieet is een voedingsschema hanteren waarbij je (al dan niet in grote lijnen) weet wat je aan kcal binnenkrijgt op een dag, goed verspreid over de dag, en het liefst ook je e/k/v (eiwit/koolhydraat/vet) verhouding weet.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
ja er zijn bronnen voor anders roep ik het niet, maar nee ik ga het nu even niet zoeken
Sporten moet je zeker maar dat is wel op een andere manier dan jij doet, dus dan vraag ik me af of zo'n dieet werkt? (sowieso vind ik dieeten onzin)
En ik heb vandaag 2 uur gesport dus ben ook heerlijk luiquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:09 schreef Diabox het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een ander begrip van een dieet als ik. Wat ik zie als een dieet is een voedingsschema hanteren waarbij je (al dan niet in grote lijnen) weet wat je aan kcal binnenkrijgt op een dag, goed verspreid over de dag, en het liefst ook je e/k/v (eiwit/koolhydraat/vet) verhouding weet.
Sporten zal zeer zeker op een andere manier gaan dan wat ik doe, maar het neemt niet weg dat het er wel bij hoort in mijn ogen.![]()
Ik zal overigens zelf dan wel de handen uit de mouwen steken en bron(nen) zoeken over dat jojo-effect wanneer ik tijd heb, heb morgen nog een tentamen te doen.
Hoi goed van je zeg. Ik hoop dat je het naar je zin zult hebben hier.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:42 schreef Nachtrog het volgende:
Hallo mensen, vorig jaar ben ik al van 135 naar 120 gegaan door 'samen' met iemand anders te lijnen, en elkaar te motiveren. Helaas nu wat minder contact daarmee dus leek het me wel een leuk idee om met fok! te lijnen, dus ik heb een acconut aangemaakt en troel een PM gestuurd.
Dat zijn niet de enige twee optiesquote:Op vrijdag 26 maart 2010 02:20 schreef THEFXR het volgende:
Zijn hier ook mensen die met een vetmeter aan de gang zijn ipv alleen maar naar de BMI te kijken?
Ik zou inderdaad ook niet weten hoe dat gaat.....misschien eens in het ziekenhuis vragen?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:01 schreef DarkElf het volgende:
oh en weet wel dat ik mij niet bezig moet houden, en dat doe ik ook niet echt, met lijn/afval en lijf vragen maar ik vroeg mij gewoon af hoe zoiets gaat; de heropbouw van spieren en je lichaam
dankuquote:Op vrijdag 26 maart 2010 01:49 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Hoi goed van je zeg. Ik hoop dat je het naar je zin zult hebben hier.
Krijg je dan geen advies om een fysio te nemen?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:50 schreef DarkElf het volgende:
6 weken ziekenhuis (maandag aanstaande is dat) en al die weken sondevoeding geeft ineens een bmi van iets minder dan 28...de kilo's vliegen er af maar ik vraag mij af hoe dat straks moet... want echt fijn afvallen is dit niet natuurlijk.
lever veel spier in, die moeten weer terugkomen dus technisch gezien zou ik wel aankomen straks weer maar misschien dat mijn lijf wat strakker wordt doordat het vet verbrand wordt voor de (her)opbouw van spier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |