abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79199613
Vorige topic: Borstvoeding deel 66

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_79199791
Hoi

Hier gaat links uitstekend en rechts maakt hij een potje van
Nuja, ik blijf rechts ook aanbieden en we zien wel
pi_79199887
En de laaste post:
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:37 schreef FF het volgende:
Hoe zitten jullie met langvoeden (BV) en het normale eten?

Ik heb het idee dat onze peuter (2 jaar, bijna 7 maanden) soms geen zin heeft om te eten zodat hij meer bij mama kan drinken.

Klinkt dat bekend?
Ja hoor,pas toen ze beduidend minder ging drinken ging ze meer eten. Dat heeft nooit problemen opgeleverd met haar groei overigens.

nu nog even verder lezen...
pi_79199916
Oefening baart kunst Free...
pi_79200102
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:53 schreef Jelief het volgende:
Oefening baart kunst Free...
mja, maar hij kan het best Hij vertikt gewoon normaal te drinken rechts, eigenwijs ding

FF vindt je het vervelend? Of vindt je het zelf wel best zo?
pi_79200415
Hier had ze ook haar voorkeur periodes, dat ging ook weer weg en kwam weer terug
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:12:51 #7
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79211852
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:00 schreef freecell het volgende:

[..]

mja, maar hij kan het best Hij vertikt gewoon normaal te drinken rechts, eigenwijs ding

FF vindt je het vervelend? Of vindt je het zelf wel best zo?
Ik vind het 'vervelend' als hij niet wil eten.
En met name alles wat er dan omheen gebeurd.
Spelen met eten (op de verkeerde manier), dreinen, zeuren. Niet altijd, maar soms en dan kan ik soms wel eens kriegel worden.

Andere momenten is het een schrokkop dat wel.
Appeltje, banaantje, sinaasappel, mandarijn, broodkorsten, knijpfruit, rozijntjes, koekjes ( ), plakjes vleeswaren, stukjes kaas, knakworstjes, rauwe worteltjes

En als hij zin heeft om te eten, dan geniet hij ook met volle teugen.

Voor ons is eten iets belangrijks. Beiden hebben we overgewicht en proberen hem een gezond eetpatroon aan te leren. Dus niet te veel snoepen en als je wilt snoepen iets gezonds. Dat gaat trouwens redelijk goed. Hij grijpt eerder naar een worteltje of appeltje dan naar een snoepje.

Ik denk dat ik hem deze week maar eens ga meten en wegen. Kan ik zijn site weer eens bijwerken.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:23 schreef Mammietje het volgende:
Neem aan dat er ook nog tussendoortjes (appeltje, koekje etc.) bij zitten?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jouw omgeving reageert dat je nog bv geeft?
Zie boven, dat zit er inderdaad nog bij.
Maar uhm, ik geef geen bv hoor, zie mijn foto hier links (ik ben de liefste van de twee ).
De reacties zijn verschillend. De een vind het ok, de ander wil liever niet dat hij bv krijgt als er visite bij is. En ik... ik hoop/wil dat hij van de (dag)borst af is voordat hij naar school gaat.
pi_79216942
Misschien is dit beter iets voor het bijvoedingstopic (bestaat dat?), maar ik denk dat peuter het heel goed zelf kan bepalen wat hij nodig heeft als ik het zo lees. Dat is nou juist ook het mooie van borstvoeding en Rapley! Ik las pas dat zelfs een volwassene zou kunnen overleven op borstvoeding, dus hij krijgt echt niks tekort. Misschien is het wijs om júist met het oog op een gezond eetpatroon niet te veel druk achter het eten te zetten. Het eten moet leuk blijven en met dwang werk je meestal juist het tegenovergestelde in de hand.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:13:40 #9
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79219343
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:00 schreef WupWup het volgende:
Misschien is dit beter iets voor het bijvoedingstopic (bestaat dat?), maar ik denk dat peuter het heel goed zelf kan bepalen wat hij nodig heeft als ik het zo lees. Dat is nou juist ook het mooie van borstvoeding en Rapley! Ik las pas dat zelfs een volwassene zou kunnen overleven op borstvoeding, dus hij krijgt echt niks tekort. Misschien is het wijs om júist met het oog op een gezond eetpatroon niet te veel druk achter het eten te zetten. Het eten moet leuk blijven en met dwang werk je meestal juist het tegenovergestelde in de hand.
Hmzz.. misschien maar even openen dan

Maar dwang is er niet.
Juist omdat we zelf bekend zijn met 'bord leegeten' en daarom (met name ikzelf) een grote maag hebben ;D
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:22:25 #10
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79219623
Maar peutertjes leven toch van lucht en liefde?
Tenminste dat zijn de ervaringen uit mijn omgeving. Bijna alle peuters eten slecht. En je zegt dzelf dat hij de ene dag beter (veel) eet dan de andere. Tel daar de bv bij op en hij krijgt voldoende binnen.
NIet te druk om maken hoor! Gewoon lekker zo doorgaan en dingen blijven aanbieden. Geen dwang want dan creëer je juist (eet)problemen.

OW en ik wou nog even jompelen voor ons, want vandaag moest ik met Harry naar het CB en hij was 60 gram zwaarder dan gisteren!! We gaan dus de goede kant op!
pi_79238463
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:22 schreef Asyniur het volgende:
OW en ik wou nog even jompelen voor ons, want vandaag moest ik met Harry naar het CB en hij was 60 gram zwaarder dan gisteren!! We gaan dus de goede kant op!
Ik jompel mee om jouw jompelgevoel Hou dat gevoel vast!!! Maar..... Ik raad je ernstig af om dagelijks te gaan wegen. Het zegt namelijk niet zoveel, hij kan morgen ineens afgevallen zijn omdat hij bijv. net zijn blaas heeft geleegd. En dan ben je ontmoedigd. Als je het echt wilt weten of hij genoeg binnenkrijgt, kan je hem voor en na een voeding wegen. Maar ik raad je aan om gewoon eens per week naar het CB te gaan. Het lijkt me dat je hier alleen maar onzekerder van kan worden... En het komt echt wel goed met Harry met zo'n lieve (en bezorgde=zorgzame) moeder als jij!
  woensdag 17 maart 2010 @ 00:49:55 #12
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79238730
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:22 schreef Asyniur het volgende:

Ik weet de geschiedenis niet, maar als jij blij bent ben ik het ook

Hint. Koop Wii Fit Plus (met balanceboard) en je kan wekelijks je kindje wegen.
Heb je meteen een mooi overzicht
  woensdag 17 maart 2010 @ 09:59:23 #13
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79244008
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik jompel mee om jouw jompelgevoel Hou dat gevoel vast!!! Maar..... Ik raad je ernstig af om dagelijks te gaan wegen. Het zegt namelijk niet zoveel, hij kan morgen ineens afgevallen zijn omdat hij bijv. net zijn blaas heeft geleegd. En dan ben je ontmoedigd. Als je het echt wilt weten of hij genoeg binnenkrijgt, kan je hem voor en na een voeding wegen. Maar ik raad je aan om gewoon eens per week naar het CB te gaan. Het lijkt me dat je hier alleen maar onzekerder van kan worden... En het komt echt wel goed met Harry met zo'n lieve (en bezorgde=zorgzame) moeder als jij!
Ik ga ook niet elke dag wegen hoor!
Dit kwam toevallig zo uit: tussen geschoven bij de kinderarts op maandag en de CB afspraak stond er al. Heb de andere kinderarts (afspraak voor morgen) maar afgebeld. Dat vond ik toch een beetje teveel van het goede
en wat gek dat ik hier als bezorgd overkom; de kinderarts en CB-arts vinden me juist relaxed ; voel me ook niet als bezorgd ofzo
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:01:04 #14
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79244082
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:49 schreef FF het volgende:

[..]

Ik weet de geschiedenis niet, maar als jij blij bent ben ik het ook

Hint. Koop Wii Fit Plus (met balanceboard) en je kan wekelijks je kindje wegen.
Heb je meteen een mooi overzicht
Geen ernstige geschiedenis hoor
Hij kwam gewoon niet goed aan ivm teveel voormelk. Maar nu lijkt het de goede kant op te gaan...

Uhm, ik kan ook elke week gewoon gratis bij het consultatiebureau gaan wegen
pi_79244179
Asyniur wat fijn dat het blokvoeden zo goed werkt en je merkt dat hij meer achtermelk krijgt Hij is vast goed gegroeid nu!!

Ik ga liggend voeden niet meer proberen want ik bedacht me dat hij toch nog moet boeren naderhand en dat boeren duurt meestal langer dan de hele voeding, dus dan ben ik toch wel helemaal wakker
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:01:14 #16
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79246207
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:01 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Geen ernstige geschiedenis hoor
Hij kwam gewoon niet goed aan ivm teveel voormelk. Maar nu lijkt het de goede kant op te gaan...

Uhm, ik kan ook elke week gewoon gratis bij het consultatiebureau gaan wegen
Dat wel, maar het is een leuke bezigheid ook voor jezelf
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:11:21 #17
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79246576
Even een dikke voor Asy, fijn dat het werkt!

Hiero gaat het goed met de bv, al heb ik al wel weer twee dagen een pijnlijke tepel omdat Stef zijn oude kunstjes met bijten en hoofd achterover gooien weer in ere hersteld lijkt te hebben. De laatste keer was het een voorbode van regeldagen, dus misschien is dat het.. Nouja, ik ben eigenlijk best blij dat het allemaal nog steeds zo goed gaat, alweer bijna 4 maanden enzo
3!
  woensdag 17 maart 2010 @ 12:30:44 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79249714
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:11 schreef Incantrix het volgende:
Even een dikke voor Asy, fijn dat het werkt!

Hiero gaat het goed met de bv, al heb ik al wel weer twee dagen een pijnlijke tepel omdat Stef zijn oude kunstjes met bijten en hoofd achterover gooien weer in ere hersteld lijkt te hebben. De laatste keer was het een voorbode van regeldagen, dus misschien is dat het.. Nouja, ik ben eigenlijk best blij dat het allemaal nog steeds zo goed gaat, alweer bijna 4 maanden enzo
Yay voor jullie dat het nog allemaal goed gaat!

Stef, laat jij je mama even heel joh!
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:34:32 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_79252075
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:12 schreef FF het volgende:
De reacties zijn verschillend. De een vind het ok, de ander wil liever niet dat hij bv krijgt als er visite bij is. En ik... ik hoop/wil dat hij van de (dag)borst af is voordat hij naar school gaat.
Dat is toch aan Dda en Xarno en niet aan een ander. En zeker bij jullie thuis zou ik me daar vrij weinig van aantrekken!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:31:00 #20
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79254355
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat is toch aan Dda en Xarno en niet aan een ander. En zeker bij jullie thuis zou ik me daar vrij weinig van aantrekken!
Doen we thuis ook niet.
Het schijnt (ons is het niet opgevallen) dat op Xarno's verjaardag hij bij mama op schoot klom om te drinken.
Gewoon in de tuin met visite erbij.

Iemand maakte daar later een opmerking over dat dat toch niet kon en dat iedereen een andere kant op zat te kijken. Tja, ons was het niet opgevallen.
En die visite? Allemaal mensen die kinderen hebben.
pi_79265078
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:31 schreef FF het volgende:

[..]

Doen we thuis ook niet.
Het schijnt (ons is het niet opgevallen) dat op Xarno's verjaardag hij bij mama op schoot klom om te drinken.
Gewoon in de tuin met visite erbij.

Iemand maakte daar later een opmerking over dat dat toch niet kon en dat iedereen een andere kant op zat te kijken. Tja, ons was het niet opgevallen.
En die visite? Allemaal mensen die kinderen hebben.
Ik vind het jammer dat mensen daar zo mee om menen te moeten gaan. Ik krijg nu ook al opmerkingen of ik straks 'geen peuter aan de borst zal hebben hangen, want dat is toch geen gezicht?' en dan is mijn kind pas 4 maanden
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:29:05 #22
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79266012
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:06 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat mensen daar zo mee om menen te moeten gaan. Ik krijg nu ook al opmerkingen of ik straks 'geen peuter aan de borst zal hebben hangen, want dat is toch geen gezicht?' en dan is mijn kind pas 4 maanden
Ik ben ook van plan net zo lang door te gaan totdat Harry niet meer wil...
En als dat betekent dat er een peuter (of kleuter) aan mijn borst hangt, so be it
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:44:10 #23
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79266660
Er zit wel een heel groot nadeel aan hoor.
Mama is vanavond lekker weg met collega's.
Mijnheertje krijgt tandjes en heeft af en toe driftbuien van de pijn.
Normaliter is ff lurken bij mama voldoende, maar nu kan ik dus niets doen.

Als hij nu al van de borst af was en gewend was aan andere manieren van troost (flesje of knuffel oid) dan had ik hem makkelijker in slaap gekregen.

Voor degenen die het trouwens nog niet kennen jjbd2005.xsbb.nl
pi_79268777
Asy, wat fijn dat het goed gaat!

Dat is wel een nadeel FF, dat ervaart mijn vriend ook zo.
En stom eigenlijk, dat mensen met kinderen commentaar hebben op jullie keuzes. Nou, dan kijk je toch de andere kant op. So what.

Ik zit in beetje in de knoop met het combineren van bijvoeding en bv. Ik weet dat bv genoeg voedingstoffen geeft op, ijzer en zink na. Maar Ko komt gewoon niet aan voor mijn gevoel. Het lijkt ook alsof hij steeds veel honger heeft, maar hij heeft onbeperkt toegang tot de borst.

Dit zijn de curves van vandaag:

Volgens mij hoef ik me niet perse zorgen te maken maar ik doe het natuurlijk toch. Moet ik meer mijn best doen op die bijvoeding? Ik bied veel aan maar hij wil gewoon het liefste drinken.
Hij is nu 9 maanden oud.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:25:11 #25
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79268778
Ik weet niet of dat specifiek aan de borst ligt. Pappa krijgt Annicka sneller in slaap dan ik en hij heeft géén borsten...

Maar is dentinox niet wat? Dat werkte hier als een tierelier.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79268955
oeke dit oogt alsof kobus vooral met groeien bezig is nu...
zolang hij onbeperkt toegang tot borst en bijvoeding heeft zou ik me echt niet druk maken, dan regelt dat zich vanzelf wel.
Hij is super gegroeid, dus als hij zich ook goed ontwikkeld dan gaat het prima lijkt me.
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:30:15 #27
12913 GreatWhiteSilence
pi_79269039
Ik zou hem misschien wat vaker aanleggen? Bijvoeding is vaak minder calorierijk dan bv en dan wordt het nog minder goed opgenomen ook omdat de darmen moeten wennen. En zeker tot het eerste jaar is bijvoeding ook echt BIJvoeding. Voor Annicka is het nog steeds bijvoeding, geloof ik...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79269092
Oeke: is hij heel actief misschien?
Leander begon in die periode met kruipen en zich overal aan optrekken en minder slapen. En toen kwam hij ook een tijd wat minder goed aan.

Hier met Florian gaat het niet lekker. Hij krijgt dus gewoon te wéinig! En dat terwijl ik in het begin zoveel melk had!
Dus... Nu maar zoveel mogelijk stimuleren!
pi_79269305
Dank je Piglet. Ik heb, geloof ik, gewoon wat bevestiging nodig.

GWS, dat ga ik ook gewoon doen.
Ik geloof dat ik het hele concept bijvoeding maar lastig vind. Vooral hoeveel hij moet eten enzo. Als we aan tafel zitten zoals vanavond, dan eet hij een halve rijstwafel weg. Zijn broccoli aait hij even en dan strekt hij zijn armen naar me uit omdat hij wil drinken. En dan probeer je wat, door voor te doen hoe lekker broccoli is maar het werkt allemaal niet.
Hij heeft wel vanmiddag zo'n mini-banaantje weggewerkt in de doek lopend over de markt.
pi_79269356
Jeetje Free, ik las het al een beetje in het babietjestopic. Wat heftig. Hopelijk komt hij snel aan.
pi_79269477
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:34 schreef oeke het volgende:
Dank je Piglet. Ik heb, geloof ik, gewoon wat bevestiging nodig.

GWS, dat ga ik ook gewoon doen.
Ik geloof dat ik het hele concept bijvoeding maar lastig vind. Vooral hoeveel hij moet eten enzo. Als we aan tafel zitten zoals vanavond, dan eet hij een halve rijstwafel weg. Zijn broccoli aait hij even en dan strekt hij zijn armen naar me uit omdat hij wil drinken. En dan probeer je wat, door voor te doen hoe lekker broccoli is maar het werkt allemaal niet.
Hij heeft wel vanmiddag zo'n mini-banaantje weggewerkt in de doek lopend over de markt.
dat klinkt alsof de bijvoeding gewoon gaat zoals het zou moeten.
Heerlijk met al jullie eetmomenten mee laten eten, en verder bv op verzoek. Super toch! Dat kan kobus dan echt verder zelf prima regelen!
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:40:58 #32
12913 GreatWhiteSilence
pi_79269627
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:31 schreef freecell het volgende:
Oeke: is hij heel actief misschien?
Leander begon in die periode met kruipen en zich overal aan optrekken en minder slapen. En toen kwam hij ook een tijd wat minder goed aan.

Hier met Florian gaat het niet lekker. Hij krijgt dus gewoon te wéinig! En dat terwijl ik in het begin zoveel melk had!
Dus... Nu maar zoveel mogelijk stimuleren!
Ik last het in het baby'tjes topic, stille ondervoeding?
pi_79269675
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:38 schreef p_iglet het volgende:
dat klinkt alsof de bijvoeding gewoon gaat zoals het zou moeten.
Heerlijk met al jullie eetmomenten mee laten eten, en verder bv op verzoek. Super toch! Dat kan kobus dan echt verder zelf prima regelen!
Stom eigenlijk, dat ik zo vaak het idee heb dat het dus niet goed gaat. Dan gaan we gewoon zo door, en lekker op Kobus vertrouwen.
pi_79270226
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik last het in het baby'tjes topic, stille ondervoeding?
Denk het
Hij is blij, vrolijk, alert, volle luiers....
Niks wat er verderop wijst dat hij te weinig krijgt.
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:01:50 #35
12913 GreatWhiteSilence
pi_79270798
Ik vind het zo'n rare curve, eerst perfect het lijntje en dan opeens zo naar beneden. Hebben jullie een andere weegschaal geprobeerd? (heb niet alles gelezen, sorry)

Edit: ja dus. Dat was een onaangename verrassing dus...
pi_79277692
Moet ik het baby'tjestopic weer eens lezen? Gaat ik doen!

Hé leuke tip FF, die kende ik inderdaad nog niet. Ken jij d&v al?
  woensdag 17 maart 2010 @ 23:40:51 #37
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79278861
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:09 schreef WupWup het volgende:
Moet ik het baby'tjestopic weer eens lezen? Gaat ik doen!

Hé leuke tip FF, die kende ik inderdaad nog niet. Ken jij d&v al?
Dragen & Voeden klinkt bekend.

BTW. laat mijn naam maar niet vallen op J&J
pi_79284584
Weet iemand hier de ins en outs van een uitstrijkje laten maken?
Ik wilde eigk niet wachten tot ik 30 was tot de oproep maar gewoon es gaan een keertje, maar zit daarbij wel met een dilemma. Ik heb begrepen dat dat eigk niet kan als je borstvoeding geeft? En ook niet als je zwanger bent?

Want ik was eerlijk gezegd toch wel van plan (als het goed blijft gaan) om nog een paar maanden door te voeden en ik hoop toch ook wel misschien over een paar maanden weer zwanger te zijn, daarna begint de hele riedel dus weer overnieuw van zwanger zijn en een tweede kindje borstvoeding geven enzo.
en wie weet daarna weer een derde kindje

Hoe zit dat? Ervaring?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79284667
Huup, ik heb vorige week een uitstrijkje laten maken. Had eigenlijk al een oproep gehad toen ik nog zwanger was en toen kon het idd niet, maar nu wist de arts ook dat ik borstvoeding geef en dat is verder niet erg zei ze.
.... met gevoel voor drama....
pi_79284748
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 09:31 schreef huuphuup het volgende:
ik hoop toch ook wel misschien over een paar maanden weer zwanger te zijn, daarna begint de hele riedel dus weer overnieuw van zwanger zijn en een tweede kindje borstvoeding geven enzo.
en wie weet daarna weer een derde kindje
wat leuk!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_79284828
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 09:35 schreef Kersjes het volgende:
Huup, ik heb vorige week een uitstrijkje laten maken. Had eigenlijk al een oproep gehad toen ik nog zwanger was en toen kon het idd niet, maar nu wist de arts ook dat ik borstvoeding geef en dat is verder niet erg zei ze.
okay dankjewel! dan ga ik dus beter binnen nu en een paar maanden dan afwachten tot ik eventueel weer zwanger zou zijn. Good to know.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79284839
Oh Huup, wat leuk!
En goed dat je me eraan herinnert.Ga vandaag een afspraak maken.
pi_79285224
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 09:38 schreef Twinkly het volgende:

[..]

wat leuk!!
Mijn gedachte
pi_79285301
haha jullie zijn lief maar we zijn nog niet zover hè, nog heel ff wachten

trouwens, mn avent-bewaarbekertje heeft zichzelf vacuum gezogen ik krijg het !^@%$^#$kreng niet open... tips?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 18 maart 2010 @ 09:59:46 #45
12913 GreatWhiteSilence
pi_79285343
Is de melk bevroren?
pi_79285439
Gaatje in prikken
pi_79285455
Even onder de hete kraan werkt trouwens vaak wel
pi_79285474
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 09:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is de melk bevroren?
was bevroren, is ontdooid nu in de koelkast.

Free ja dat gaatje prikken deed mn moeder vorige keer ook maar ik ben eigk van de recycle dus k wil hem graag nog es gebruiken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 18 maart 2010 @ 10:07:47 #49
12913 GreatWhiteSilence
pi_79285613
Misschien het bekertje proberen samen te knijpen vlak onder het deksel?

Ik zet het potje altijd even op zijn kop in het water als het uit de vriezer komt, dan is het vacuum vaak zo verbroken. Maar ik weet niet of dit trucje nu nog werkt.
pi_79285645
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Misschien het bekertje proberen samen te knijpen vlak onder het deksel?

Ik zet het potje altijd even op zijn kop in het water als het uit de vriezer komt, dan is het vacuum vaak zo verbroken. Maar ik weet niet of dit trucje nu nog werkt.
oh je bent geweldig! dat eerste deed het hem!
pff
wel rode handen van t draaien nu maar goed

oh en het vacuum lijkt hier heel random te zijn? Sommige potjes wel maar de meeste niet. Geen idee waar het aan ligt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79285713
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:09 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh je bent geweldig! dat eerste deed het hem!
pff
wel rode handen van t draaien nu maar goed

oh en het vacuum lijkt hier heel random te zijn? Sommige potjes wel maar de meeste niet. Geen idee waar het aan ligt
Bekend
En hoe langer je ze hebt, hoe minder vaak ze vacuum gaan. Ze worden dus echt ouder
pi_79285887
Op den duur gaan ze ook lekken

Mijn dinnetje heeft kloven (baby is van 6 maart) volgens mij is de begeleiding inhet ziekenhuis weer eens slecht geweest. Ik heb nu gezegd dat ze hulp moet zoeken maar of ze dat doet? Anders ga ik zelf nog wel heen,misschien heb ik zelf wel een goede tip.
pi_79285974
Jeps, als ze gaan lekker wordt het tijd om ze weg te flikkeren

Wie weet trouwens hoeveel Florian zou moeten drinken? Ik bedoel: nu drinkt hij duidelijk te weinig, maar wat is dan wél genoeg?
  donderdag 18 maart 2010 @ 10:26:11 #54
12913 GreatWhiteSilence
pi_79286120
Het is een beetje lastig te zeggen, maar toen ik fultime kolfde dronk Annicka in het begin vaak zo rond de 550 ml per dag, later zat dat meer rond de 700 ml. Zelfs een keer een uitschieter gehad naar 800 ml, en op de eerste dag dronk ze maar 375 ml. (Ja, ik heb een groot deel bijgehouden. )

In het begin ongeveer 60 ml per voeding, later zo rond de 100 ml, maar nooit meer dan 140 ml.
pi_79286372
Amélie drinkt eigenlijk ook nooit echt veel meer dan 140/150 ml. Wel eens een keer 180 aangeboden maar dan laat ze het laatste beetje staan.
Heel in het begin kreeg ze 30 ml en later idd 60 ml ongeveer.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79286773
Wij zijn begonnen met het afbouwen van de borstvoeding. Finn krijgt nu nog 's avonds, 's nachts en 's ochtends borstvoeding, overdag krijgt hij een flesje kv en dit is eigenlijk hoe ik het wil houden tot zijn eerste verjaardag.
Nu heb ik sinds gister ineens onwijs pijn in mijn borst en er is aan de onderkant een hele rode plek gekomen. Het voelt niet heel erg hard aan, een klein beetje maar.

Hoe moet ik dit nu aanpakken? Normaal geef je die borst wat vaker natuurlijk, maar ik wil overdag de bv juist niet stimuleren en hij zal dus eigenlijk vanavond pas rond een uur of 8 weer gaan drinken.
Iemand tips??
  donderdag 18 maart 2010 @ 10:58:04 #57
12913 GreatWhiteSilence
pi_79287116
Misschien probeer je iets te snel af te bouwen? Pijn in de borst met een rode plek doet mij denken aan een (dreigende) BO, ik zou zelf toch even aanleggen of kolven, om erger te voorkomen.
pi_79287429
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Misschien probeer je iets te snel af te bouwen? Pijn in de borst met een rode plek doet mij denken aan een (dreigende) BO, ik zou zelf toch even aanleggen of kolven, om erger te voorkomen.
Ik heb zelf niet het idee dat we te snel gaan, de eerste voeding tussen de middag hebben we 4 weken geleden vervangen voor kv en rond etenstijd vorige week. Er heeft dus 3 weken tussen gezeten.
Een BO was ook het eerste waar ik aan dacht. Misschien dat ik hem vanmiddag dan toch maar even aanleg.
  donderdag 18 maart 2010 @ 11:23:38 #59
12913 GreatWhiteSilence
pi_79288069
Ja, met een paar weken ertussen zou het wel moeten lukken, zou je denken. Misschien een gevalletje van pech? Dat kan helaas ook, natuurlijk.
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:10:30 #60
12913 GreatWhiteSilence
pi_79306436
Freecell, misschien een vreemde vraag, maar is de placenta in zijn geheel naar buiten gekomen? Dat er geen stukjes achter zijn gebleven?
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:13:24 #61
108648 cattie
lieve moeder
pi_79306545
Freecell, je schreef dat Florian 1 kant niet goed pakt. Ive had dat ook, die bleek een vast nekwerveltje te hebben waardoor hij niet goed zijn nekje kon draaien. Was met 1 klein tikje van de kinderchiropractor meteen over. Misschien heb je hier iets aan.
pi_79312173
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:34 schreef huuphuup het volgende:
Amélie drinkt eigenlijk ook nooit echt veel meer dan 140/150 ml. Wel eens een keer 180 aangeboden maar dan laat ze het laatste beetje staan.
Heel in het begin kreeg ze 30 ml en later idd 60 ml ongeveer.
Maar ik kan me nog een fotootje van een fles van jouw melk herinneren; dat was bijna voor de helft vet!

Lente drinkt ook nooit meer dan 150. Maar ze groeit goed verder.

Die Aventbekers gaan idd lekken... En in de vaatwassert worden ze ovaal.
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:21:12 #63
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79312510
Beisan heeft nooit meer gedronken dan 170 ml, maar vaak 150 ml per voeding was normaal, al liepen bij mij de voedingen vaak verspreid over een uur. Even drinken, even miepen, even drinken, wat langer miepen. Nooit een goede drinker geweest, zelfs niet aan de fles dus

In het begin ook vaak flesjes van 50 -70 ml, zoals GWS en om de 4 uur ofzo. Maar daar deed ze dus ook vaak weer een uurtje over.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_79312816
Een collega vertelde dat mensen bij haar uit de straat hun zoon C o n i j n hebben genoemd... Da's toch van de gekken?

En de dochters van een andere collega heten P u k en P i p. Gaat me dan ook iets te ver.

Ik vond Lente al gewaagd...
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:29:16 #65
12913 GreatWhiteSilence
pi_79312992
En die ambtenaar stond dat toe? Wat een mafkees... Die andere twee namen zou nog wel kunnen, daar zit verder geen betekenis aan ofzo...
pi_79313238
Whehe Ssserpente verkeerde topic? wel idioot ja

En die melk is nog steeds heel erg vet heb ik het idee. En inmiddels is ook mn vermoeden bevestigd dat Amélie uit rechts veel meer drinkt dan uit links. Ze was een week of twee om nachtvoedingen gekomen en toen ineens weer niet en toen had ik alleen rechts een ploftiet ziet er niet uit alsof je niet genoeg geld had voor de hele boobjob zeg maar
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:39:53 #67
12913 GreatWhiteSilence
pi_79313637
Gisteren was ik de hele dag weg, van half 7 tot 16 uur. Links was plof, rechts was gewoon normaal. Heb 200 ml kunnen kolven. Ik heb de laatste tijd moeite met kolven, ik krijg geen tsr meer, of anders met veel moeite. Dan heb ik eindelijk een tsr, maar ook een lamme hand (handkolf )...
pi_79315787
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:32 schreef huuphuup het volgende:
Whehe Ssserpente verkeerde topic? wel idioot ja

En die melk is nog steeds heel erg vet heb ik het idee. En inmiddels is ook mn vermoeden bevestigd dat Amélie uit rechts veel meer drinkt dan uit links. Ze was een week of twee om nachtvoedingen gekomen en toen ineens weer niet en toen had ik alleen rechts een ploftiet ziet er niet uit alsof je niet genoeg geld had voor de hele boobjob zeg maar
Huh, heb ik het omgewisseld dan?

Naja, 't is weer bedtijd geloof ik.
pi_79324821
HA gebeld, neusspray komt goed
En de lactatiekundige komt vanmiddag en als het zo doorgaat heeft zoon in kwestie dan ook ongeveer honger
pi_79325144
Ik moet die neusspray ook nog halen. Ga ik echt nodig hebben vanaf april.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:32 schreef huuphuup het volgende:
en toen had ik alleen rechts een ploftiet ziet er niet uit alsof je niet genoeg geld had voor de hele boobjob zeg maar

ik heb dat ook wel eens, ziet er inderdaad niet uit, en ik heb dan ook een heel scheef decollete
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:33:33 #71
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79325153
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:19 schreef freecell het volgende:
HA gebeld, neusspray komt goed
En de lactatiekundige komt vanmiddag en als het zo doorgaat heeft zoon in kwestie dan ook ongeveer honger
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:11:42 #72
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79326324
Fijn Freecell, ikhoopdat ze zinnige aanwijzingen hgeeft

[ Bericht 6% gewijzigd door Jelief op 19-03-2010 10:26:41 ]
pi_79331437
neusspray check
De ha had geen idee waar ik het over had met een oxytocine spray en schreef iets heel anders voor
een of andere spray tegen bedplassen. Ik zag het recept en dacht Dus ik zei: dit is niet die ik bedoelde.
Doktersassistent: nee, maar het doet wel hetzelfde!

Ik in de apotheek: 'klopt dit?' Zij: nee Absoluut niet. HA gebeld, nieuw recept gefaxt,opgelost
pi_79331849
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:08 schreef freecell het volgende:
neusspray check
De ha had geen idee waar ik het over had met een oxytocine spray en schreef iets heel anders voor
een of andere spray tegen bedplassen. Ik zag het recept en dacht Dus ik zei: dit is niet die ik bedoelde.
Doktersassistent: nee, maar het doet wel hetzelfde!

Ik in de apotheek: 'klopt dit?' Zij: nee Absoluut niet. HA gebeld, nieuw recept gefaxt,opgelost
lol
gelukkig heb je nu wel de juiste gekregen!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:19:07 #75
12913 GreatWhiteSilence
pi_79331909
Daarom ging ik ook met naam en toenaam van dat middel naar de HA destijds. Dat was echt zo'n arts die je alles voor moest kauwen. Heel handig voor gevalletjes zoals ik die precies weten wat ze willen, maar niet zo handig als je dat niet weet, dan sta je met lege handen bij die gast (of je krijgt het verkeerde mee ).
pi_79332157
Dat spul werkt trouwens wel om een TSR op te wekken
pi_79332181
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:17 schreef Twinkly het volgende:

[..]

lol
gelukkig heb je nu wel de juiste gekregen!
Ik heb een erg goede apotheek.
Maar ben er nog nooit binnen 20 minuten met medicatie uitgelopen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:29:01 #78
12913 GreatWhiteSilence
pi_79332264
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:25 schreef freecell het volgende:
Geweldig Heb je nu ook veel meer kunnen kolven?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:30:09 #79
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79332304
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:25 schreef freecell het volgende:
Fijn dat het werkt!
Hoppa kolven jij!
  Moderator vrijdag 19 maart 2010 @ 12:39:37 #80
5428 crew  miss_sly
pi_79332592
freecell, voor de spray!

Ik heb nog een maand recht op kolf- en bvtijd tijdens werktijd. Daarna is het over. Op zich vind ik het prima om op mijn werk niet meer te kolven, maar volledig stoppen met bv hoeft van mij ook nog niet. Ik werk drie dagen per week en ik heb heel gemakkelijke ( ) borsten: nooit stuwing, geen plfotieten, geenlekkages, wel altijd voldoende te drinken voor Senna.

Zou het mogelijk zijn om op de dagen dat ik werk neit te kolven, en op de dagen dat ik thuis ben gewoon te blijven voeden op verzoek? Of is het handiger om toch toe te gaan werken naar alleen ochtend-, avond- en nachtvoeding en overdag structureel kv te gaan geven? Ze heeft ook weinig interesse in de gekolfde melk, terwijl de bv live nog steeds erg goed gaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:43:14 #81
12913 GreatWhiteSilence
pi_79332709
Ik denk dat het gewoon een kwestie van proberen is en anders kun je misschien in de pauze even kolven?
pi_79332863
Ik ging niet kolven, ik ging voeden
Kolven doe ik vandaag ff niet, hij drinkt meer dan gisteren en zo ongeveer elke anderhalf uur. Zou niet weten hoe ik dan moet kolven...

Daarbij: bij voeden valt het wel mee, maar kolven doet. a. pijn en b. een minuut of 5 na het kolven zijn mijn tepels spierwit, knalhard en héél pijnlijk voor een vrij lange periode en daarna een tijd paars en pijnlijk. Liever niet dus. En zéker niet als Florian daarna weer moet drinken

Maar mijn onstilbare honger is terug, dat vind ik een goed teken (die was maandag ineens verdwenen, ongeveer tegelijk met de tevreden baby )
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:52:23 #83
12913 GreatWhiteSilence
pi_79333008
Dan moet je de LK ook even naar je kolfapparaat laten kijken, misschien heeft de borstschelp niet de juiste maat, of staat de kolf te krachtig of iets dergelijks. Ook kolven hoort geen pijn te doen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:54:28 #84
108648 cattie
lieve moeder
pi_79333089
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:39 schreef miss_sly het volgende:
freecell, voor de spray!

Ik heb nog een maand recht op kolf- en bvtijd tijdens werktijd. Daarna is het over. Op zich vind ik het prima om op mijn werk niet meer te kolven, maar volledig stoppen met bv hoeft van mij ook nog niet. Ik werk drie dagen per week en ik heb heel gemakkelijke ( ) borsten: nooit stuwing, geen plfotieten, geenlekkages, wel altijd voldoende te drinken voor Senna.

Zou het mogelijk zijn om op de dagen dat ik werk neit te kolven, en op de dagen dat ik thuis ben gewoon te blijven voeden op verzoek? Of is het handiger om toch toe te gaan werken naar alleen ochtend-, avond- en nachtvoeding en overdag structureel kv te gaan geven? Ze heeft ook weinig interesse in de gekolfde melk, terwijl de bv live nog steeds erg goed gaat.
Ik voed Fee op verzoek als ik thuis ben en kolf niet meer op mijn werk. Fee is natuurlijk wel wat ouder, maar bij ons gaat dat prima.
pi_79333631
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dan moet je de LK ook even naar je kolfapparaat laten kijken, misschien heeft de borstschelp niet de juiste maat, of staat de kolf te krachtig of iets dergelijks. Ook kolven hoort geen pijn te doen.
Het is een handkolf Die lijkt me niet snel te krachtig.
En kolven doet pijn met deze handkolf (avent), met mijn vorige handkolf (medela) én met de elektrische medela die ik geleend had van een vriendin. Allemaal hetzelfde probleem. Reynaulds in de tepels

Kan het dan nog aan de kolf liggen?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:11:42 #86
12913 GreatWhiteSilence
pi_79333698
Het zou wellicht nog aan de borstschelp kunnen liggen? Maar als ze er toch is, kan ernaar vragen toch geen kwaad?
  Moderator vrijdag 19 maart 2010 @ 13:13:07 #87
5428 crew  miss_sly
pi_79333761
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:54 schreef cattie het volgende:

[..]

Ik voed Fee op verzoek als ik thuis ben en kolf niet meer op mijn werk. Fee is natuurlijk wel wat ouder, maar bij ons gaat dat prima.
Senna is dan ook 9 maanden, dus ik heb goede hoop dat het lukt. Ik kolf nu ook voor de gootsteen, want ze drinkt het gewoonweg niet. Dus om nou mijn pauze op te offeren daarvoor vind ik ook wat zonde.

Mocht het niet lukken, dan blijven de avond- en ochtendvoedingen wel goed lopen, toch, als ik die iedere dag blijf geven?
pi_79333886
Nope, en ze zou zelf ook een kolf meenemen...
Maar fulltime kolven zou voor mij sowieso geen optie zijn Dat is geen doen met een dreumes erbij.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:25:00 #89
12913 GreatWhiteSilence
pi_79334253
Dat dacht ik zelf ook, maar op het moment zou ik Annicka gewoon even op de slaapkamer kunnen zetten (die is volledig kidproof ) met een zooitje speeltjes en dan zelf in de woonkamer gaan zitten. Dan vermaakt zij zich wel en heb ik even rust en tijd om te kolven. Dat doe ik wel eens als ik de volgende dag weg moet, en nog wat wil kolven voor die gelegenheid.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:27:05 #90
12913 GreatWhiteSilence
pi_79334315
Ow, of ik ga zelf op de trap zitten en zij aan de andere kant van het hekje, dat vind ze ook wel best.
pi_79334367
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:19 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Huh, heb ik het omgewisseld dan?

Naja, 't is weer bedtijd geloof ik.
hihi nouja dit was het bv-topic en niet t namentopic

Free succes straks als de LK komt en fijn dat je die neusspray hebt!
En ik kan me eigk best voorstellen dat je het niet per se ziet zitten om fulltime te kolven met Leander erbij ook. Hopelijk is het niet nodig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79334415
Ja, ik kan ook wel wat oplossingen bedenken voor een keertje, maar voor volledig kolven moet je toch wat vaker denk ik. En dan ook nog voeden.
Leander heeft zijn aandacht ook nog zo hard nodig
pi_79334451
Even een crosspost:

Rienk is hier nog steeds drama met drinken. Het is echt frustrerend
Scenario 1: Hij drinkt een paar goeie slokken, laat dan los en gaat grijnzen en hapt weer aan. Dat is leuk en schattig Maar schiet alleen niet op
Scenario 2: Hij drinkt, los laat, trekt een heel vies gezicht en gaat huilen. Hapt weer aan, laat weer los en trekt weer een vies gezicht enzovoort..
Ik snap er helemaal niks van. Ik heb hem dus overdag weer heel vaak aan de borst, want hij blijft dus honger hebben. Maar 's avonds slaapt hij wel heel goed! Vannacht 21:00-04:20 04:50-07:45 En dan drinkt hij de eerste keer wel goed, en daarna gaat het weer bal

Iemand ervaring, trucs en tips?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:43:02 #94
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79334892
scenario 2 doet mij denken aan spruw
pi_79335140
Mij ook inderdaad. Kun je iets van spruw verschijnselen vinden bij Rienk Vlindur of bij je zelf?
Let op :
- witte plekjes op zijn gehemelte, in zijn wangen of op zijn kaakjes of een witte tong
- parelmoerachtige glans op zijn lippen
- drinkt onrustig omdat het pijn doet en veel los laten
- kan luieruitslag hebben
Maar er hoeft ook niets te zien zijn bij spruw, als het wel spruw is

Bij jezelf opletten op:
- branderige tepels tijdens/na het voeden
- steken in de borst
- jeukende huid bij de tepels
- rode tepels soms met witte puntjes
Maar ook hier geldt dat je het niet kunt zien en wel zo is
pi_79335382
Let op :
- witte plekjes op zijn gehemelte, in zijn wangen of op zijn kaakjes of een witte tong
?
?
?
Nee

Bij jezelf opletten op:
Soms links inderdaad. Sinds een ruime week.
- steken in de borst
Nee
Nee
Nee

Nou, dat hoop ik toch niet! Rienk slaapt nu dus de vraagtekens zal ik straks even invullen.
Kun je spruw dan -ineens- krijgen?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:59:05 #97
12913 GreatWhiteSilence
pi_79335498
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:30 schreef freecell het volgende:
Ja, ik kan ook wel wat oplossingen bedenken voor een keertje, maar voor volledig kolven moet je toch wat vaker denk ik. En dan ook nog voeden.
Leander heeft zijn aandacht ook nog zo hard nodig
Na een week of drie zat ik op 5 kolfbeurten per dag, daarmee kolfde ik ruim een liter op een dag. Veel meer dan Annicka nodig had. Daarvan waren twee, drie kolfbeurten op tijden dat een dreumes meestal in bed ligt. (20, 23 en 5 uur).

Niet dat ik je voltijd kolven wil aanpraten, maar het is minder belastend dan je nu denkt, vermoed ik. (Dit is natuurlijk mijn specifieke geval en misschien was ik wel een topkolfster.

.
pi_79335503
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:56 schreef Vlindur het volgende:

Nou, dat hoop ik toch niet! Rienk slaapt nu dus de vraagtekens zal ik straks even invullen.
Kun je spruw dan -ineens- krijgen?
Spruw heb je altijd bij je (is gewoon de candida schimmel). Dus ja dat kan je ineens krijgen.
pi_79335566
Bij Leander zat mijn maximale kolfopbrengst op 90 cc in één keer
Dus ik ga er vanuit dat ik het met 3 of 4 keer kolven niet ga redden. Daarbij kost voeden dan ook nog steeds tijd.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 14:11:19 #100
12913 GreatWhiteSilence
pi_79335985
Hoe vaak kolfde je toen? Wan toen ik begon zat ik overdag op minder per kolfbeurt. (60, 20 , 60) Zelfs toen ik op die 5 keer zat had ik soms zo'n opbrenst (90 ml), het meeste kolfde ik in de avonduren en de nacht.
pi_79336886
GWS je bent een topkolfster ja Mijn hoogste opbrengst is 115cc in 1 keer.

Free ik heb het gelezen. Wat een k-situatie zeg. Was de lk al geweest? En waarom hebben we het over fulltime kolven?
pi_79336940
FTA hoe is het bij jou vandaag?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 14:36:15 #103
108648 cattie
lieve moeder
pi_79337024
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Senna is dan ook 9 maanden, dus ik heb goede hoop dat het lukt. Ik kolf nu ook voor de gootsteen, want ze drinkt het gewoonweg niet. Dus om nou mijn pauze op te offeren daarvoor vind ik ook wat zonde.

Mocht het niet lukken, dan blijven de avond- en ochtendvoedingen wel goed lopen, toch, als ik die iedere dag blijf geven?
Waarschijnlijk wel, al heb je kans dat het dan langzaam vanzelf minder wordt. Dat was bij Ive het geval, waarna hij na een jaar en twee weken zelf ermee is gestopt. (Waar ik trouwens vrede mee had en heb.)
  Moderator vrijdag 19 maart 2010 @ 15:29:09 #104
5428 crew  miss_sly
pi_79339219
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:36 schreef cattie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, al heb je kans dat het dan langzaam vanzelf minder wordt. Dat was bij Ive het geval, waarna hij na een jaar en twee weken zelf ermee is gestopt. (Waar ik trouwens vrede mee had en heb.)
Ow, ik heb er vrede mee dat ze stopt wanneer ze er genoeg van heeft, hoor. Maar ik merk dat ze van het gewoon aan de borst drinken nog geen genoeg heeft, dus dat wil ik graag nog een tijdje doorzetten voor haar. Ik vind het zelf ook wel knus, hoor. Zeker de ochtend- en avondvoeding

Ik ga het maar gewoon proberen en dan zien we wel waar het schip strandt. Ik wil haar ook niets opdringen; de bv moet voor ons beiden fijn zijn, vind ik.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:49:46 #105
12913 GreatWhiteSilence
pi_79340037
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:32 schreef WupWup het volgende:
GWS je bent een topkolfster ja Mijn hoogste opbrengst is 115cc in 1 keer.

Free ik heb het gelezen. Wat een k-situatie zeg. Was de lk al geweest? En waarom hebben we het over fulltime kolven?
Free denkt dat fulltime kolven voor haar onmogelijk zou zijn, ik denk zelf dat dit wel mee zal vallen. En dat probeer ik met voorbeelden uit mijn eigen fulltime kolfperiode aan te geven. Bijvoorbeeld jouw opbrengst van 115cc, was dat overdag? Want mijn beste opbengsten waren óf 's nachts óf als ik zes uur niet gekolfd had door omstandigheden. (Auw ). Overdag haalde ik er ook net aan 120 ml uit als ik drie uur eerder ook al had gekolfd. Dus dat is echt niet veel meer dan jij had. Bovendien: als je fulltime kolft, is je lichaam daaraan gewend.

Nu haal ik er ook net aan 60-80 ml uit (en dan mag ik nog blij zijn, want dan heb ik een tsr gekregen, meestal is het nu 20 ml als ik kolf...), want ik kolf al tijden niet meer. Ja, een paar dagen terug nog 200 ml, maar toen had ik 8 uur achter elkaar niet aangelegd/gekolfd. Ploftiet.
pi_79340449
LK is weer weg (na anderhalf uur)
Ze horde het aan, snapte het ook niet, productie is inderdaad wel weg...

Tot ze Florian zag huilen, toen snapte ze het meteen. Zijn tong zit vast.
Hij kan hem niet ver genoeg uitsteken. En het ligt niet aan zijn tongriempje, maar echt de hele onderkant zit vast. Ze kon ook aan hem zien dat hij echt te weinig had gehad
Ze zei dat alles dan wel op z'n plaats viel. De eerste twee weken komt er genoeg melk na een beetje zuigen en doen en daarna moet hij echt zijn best gaan doen en dat kon hij dus niet. Hij zuigt de tepel dan ook niet goed vacuüm.

En ze zag mij kolven, zag dat ik binnen 10 seconden paarse tepels had en ook dat het niet aan de grootte van de schelp lag, maar aan het feit dat mijn tepels dat vacuüm blijkbaar niet aankunnen. Ze vond het vrij heftig voor raynaulds. Ja, dat vond ik ook al

Het goede nieuws: we doen niks fout en het ligt niet aan mij (voelt ergens wel fijn)
Het slechte nieuws: Zo doorgaan werkt dus niet....

Na de laatste voeding had ik niet meer gekolfd, ik had geen bv in huis dus en na de voeding die zij geobserveerd had had hij nog veel honger, dus 40 cc KV bijgegeven omdat voeding nu even het belangrijkste is.

Plan van aanpak nu:
Aanleggen met borstcompressie (deed ik al)
Zo veel mogelijk kolven, niet als het echt niet gaat.

Sowieso bijvoeden tot hij minimaal 80 cc heeft gehad in totaal (blij dat die weegschaal er staat ) dan wel met gekolfde melk, danwel met KV als er geen kolfmelk is.

En dan hopen dat mijn productie zo stijgt dat hij het er weer makkelijker uitkrijgt.
En dan is het nog maar de vraag of hij met zijn drinktechniek ooit mijn productie op peil kan houden.

Dus: als mijn productie goed is en hij genoeg bij mij drinkt in de gaten blijven houden. Als hij dan weer de productie om zeep helpt met zijn drinktechniek gaan we over op KV. Ook omdat zij aangaf dat langdurig kolven voor mij met mijn tepels absoluut geen optie was.

Dus.

Mixed feelings
  Moderator vrijdag 19 maart 2010 @ 16:04:23 #107
5428 crew  miss_sly
pi_79340587
Och free, wat heftig. Arme kleine Florian. Ik hoop zo voor je dat de produktie goed wil toenemen en eht dan weer gemakkelijker voor hem wordt.

Is er niets te doen aan zijn tongetje? En kan hij daar later ook last mee krijgen met andere dingen, of is dat puur nu moeijk voor de bv?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:04:39 #108
12913 GreatWhiteSilence
pi_79340595
Een te korte tongriem kan gekliefd worden. Hier heb je een lijst met mensen die dit doen. Als dat gedaan is, is het probleem meteen over.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:07:20 #109
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79340709
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:01 schreef freecell het volgende:
LK is weer weg (na anderhalf uur)
Ze horde het aan, snapte het ook niet, productie is inderdaad wel weg...

Tot ze Florian zag huilen, toen snapte ze het meteen. Zijn tong zit vast.
Hij kan hem niet ver genoeg uitsteken. En het ligt niet aan zijn tongriempje, maar echt de hele onderkant zit vast. Ze kon ook aan hem zien dat hij echt te weinig had gehad
Ze zei dat alles dan wel op z'n plaats viel. De eerste twee weken komt er genoeg melk na een beetje zuigen en doen en daarna moet hij echt zijn best gaan doen en dat kon hij dus niet. Hij zuigt de tepel dan ook niet goed vacuüm.

En ze zag mij kolven, zag dat ik binnen 10 seconden paarse tepels had en ook dat het niet aan de grootte van de schelp lag, maar aan het feit dat mijn tepels dat vacuüm blijkbaar niet aankunnen. Ze vond het vrij heftig voor raynaulds. Ja, dat vond ik ook al

Het goede nieuws: we doen niks fout en het ligt niet aan mij (voelt ergens wel fijn)
Het slechte nieuws: Zo doorgaan werkt dus niet....

Na de laatste voeding had ik niet meer gekolfd, ik had geen bv in huis dus en na de voeding die zij geobserveerd had had hij nog veel honger, dus 40 cc KV bijgegeven omdat voeding nu even het belangrijkste is.

Plan van aanpak nu:
Aanleggen met borstcompressie (deed ik al)
Zo veel mogelijk kolven, niet als het echt niet gaat.

Sowieso bijvoeden tot hij minimaal 80 cc heeft gehad in totaal (blij dat die weegschaal er staat ) dan wel met gekolfde melk, danwel met KV als er geen kolfmelk is.

En dan hopen dat mijn productie zo stijgt dat hij het er weer makkelijker uitkrijgt.
En dan is het nog maar de vraag of hij met zijn drinktechniek ooit mijn productie op peil kan houden.

Dus: als mijn productie goed is en hij genoeg bij mij drinkt in de gaten blijven houden. Als hij dan weer de productie om zeep helpt met zijn drinktechniek gaan we over op KV. Ook omdat zij aangaf dat langdurig kolven voor mij met mijn tepels absoluut geen optie was.

Dus.

Mixed feelings
Jeetje...
Ik zou in elk geval een afspraak maken met een kinderarts om naar zijn tong te laten kijken, want als die echt vast zit, dan krijgt ie daar later ook problemen mee...
pi_79340751
Het is niet de riem. Het is echt een 'webje' onder de tong. De hele tong zit dus een beetje vast.
in hoeverre dat later een probleem is weet ik niet eigenlijk
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:11:09 #111
12913 GreatWhiteSilence
pi_79340890
Ik denk dat als je een van die mensen van de lijst die ik je gaf consulteert, dat ze daar ook wel raad mee weten.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:13:19 #112
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79341004
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:08 schreef freecell het volgende:
Het is niet de riem. Het is echt een 'webje' onder de tong. De hele tong zit dus een beetje vast.
Oa met praten heb je je tong nodig...
Dus ik zou wel even een kinderarts ofzo raadplegen...
Misschien kan het relatief makkelijk verholpen worden
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:14:23 #113
12913 GreatWhiteSilence
pi_79341064
Probeer maar eens een L uit te spreken als je tong vastzit, dat is geen doen...
pi_79341117
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:08 schreef freecell het volgende:
Heb je er een foto van? Rienk zn riempje is ook geknlpt. Dat hielp hier al een berg En ik zou sowieso wel even de kno bezoeken hoor! Je hebt je tong nodig om te praten en als zijn tongetje vast zit belemmerd het hem heel erg straks!
Ik heb het laten doen in Leeuwarden trouwens.

Asy; om even te reageren op je post in het babytje topic, als ik hem er op druk als hij vies kijkt gaat ie heel hard krijsen en kan ik het helemaal wel schudden.

Vanochtend ben ik trouwens met hem in bed gaan liggen, zo van 'klooi maar aan, ik lig hier wel best' ging hij aan mn tepel likken En hij lacht er dan zo lief bij

En ik heb nog niet kunnen controleren, want meneer slaapt nog steeds
pi_79341184
WupWup lief dat je het vraagt! Het gaat wel iets beter, minder pijn, minder rood en nog steeds geen harde plek. De 2e flesvoeding van Finn heb ik gewoon weer even vervangen voor bv. Gaan we over een paar weken wel weer opnieuw proberen.

Vlindur Finn en ik hebben nu twee keer spruw gehad en het enige wat er aan te zien was de eerste keer was enorm branderige tepels bij mij. Bij mij was het op de plek waar het brandde ook een beetje glanzend.
De tweede keer weer brandende tepels, maar licht en toen had Finn vooral heel erge luieruitslag.
Mijn ervaring is dat de huisarts er geen verstand van heeft, tot twee keer toe heb ik echt uitdrukkelijk moeten vragen om een spruw behandeling en wilde ze er eigenlijk niet aan, maar bleek ik toch gelijk te hebben.
De eerste keer ben ik er zelfs voor naar een LK geweest.

Jeetje freecell wat vervelend, wel fijn dat je nu weet wat er mis gaat.
Zorg je wel dat je er zelf ook niet aan kapot gaat?!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:23:38 #116
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79341524
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:15 schreef Vlindur het volgende:
Asy; om even te reageren op je post in het babytje topic, als ik hem er op druk als hij vies kijkt gaat ie heel hard krijsen en kan ik het helemaal wel schudden.

Vanochtend ben ik trouwens met hem in bed gaan liggen, zo van 'klooi maar aan, ik lig hier wel best' ging hij aan mn tepel likken En hij lacht er dan zo lief bij

En ik heb nog niet kunnen controleren, want meneer slaapt nog steeds
Hmm, hier wordt meneer dan ook wel heel kort boziger hoor om dan opeens fanatiek te gaan zuigen...
Duurde ook even voordat ik dat kunstje door had...
En ik heb ook een fanatiek tepellikker (en dan boos worden als ik de boel maar weer inpak 'omdat hij toch niet eet' )

Maar als het je troost: Harry laat ook regelmatig de tepel los hoor. De ene voeding moet ik hem wel tig keer opnieuw aanleggen terwijl de volgende voeding dan weer gewoon wegklokken is na 1x aanhappen...
Ik heb het maar geaccepteerd als horende bij Harry...
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:26:46 #117
12913 GreatWhiteSilence
pi_79341661
Sowieso moeten problemen met de tong(riem) zo snel mogelijk opgelost worden, want als ze piep zijn is het zo verholpen zonder verdoving. Zijn ze ouder, moet het met een operatie gedaan worden onder volledige narcose.
pi_79342088
Let op :
Nee
Nee
Geen idee.
Nee

Bij jezelf opletten op:
Soms links inderdaad. Sinds een ruime week.
- steken in de borst
Nee
Nee
Nee

Hij drinkt nu al 4 6 minuten aan een stuk door. Maar had dan ook al bijna 5 uur niet gegeten. Ik ga dan toch maar weer rekken dan. Dan huilt ie maar wat langer..
pi_79342591
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Sowieso moeten problemen met de tong(riem) zo snel mogelijk opgelost worden, want als ze piep zijn is het zo verholpen zonder verdoving. Zijn ze ouder, moet het met een operatie gedaan worden onder volledige narcose.
Ze zei dat ze al een paar keer baby's had doorgestuurd met dit probleem, maar ze willen er dan niks aan doen. Met verdoving is gevaarlijk (tong verdoven) zonder verdoving kan echt niet.

Ze werkt zelf trouwens als lk, maar ook als verpleegkundige op de kinderafdeling én ze valt soms in op cb's in de stad Je zou zeggen dat ze er dan wel wat van weet...

En hij kan wel bewegen de tong, omhoog en naar beneden enz. Hij kan hem alleen niet (ver genoeg)uitsteken...
pi_79343570
Links dronk hij goed. Zo'n 7/8 minuten. Daarna rechts en dat waren 3 slokken en toen drama. Hij ging lachen en daarna huilen, daarna weer lachen en daarna weer huilen Toen asy's plan en dat was huien met tranen. Nu zit hij weer gewoon te hangen en is alles goed. Kan een kind dan gewoon met 7 minuten drinken vol zitten?
Hij zit trouwens ook onwijs te knagen op zn handen. Is dat vreemd? x

--

Ik heb hem na een minuut of 5 nog eens rechts aangelegd en gelijk weer drama, het lijkt wel alsof hij het ruikt. Hij wil aanhappen en dan *gil* Dus ik heb hem links nog een keer geprobeerd en ja hoor. Die lag weer 5 minuten te lurken. Daarna weer rechts en weer gillen. Rare vent..

Nu ligt ie tevreden in de wippert. Maar ik vind het maar apart, dat drink gedrag van hem..
pi_79343634
Leah heeft een verkorte tongriem waardoor ze tijdens het drinken vaak loslaat (ze drinkt dus wel maar onrustig waardoor het langer duurt). Ze huilt er trouwens niet bij ofzo.
Daar willen "ze" dus ook niks aan doen, ook omdat ze wel goed groeit.

Maar dat wat Florian heeft is dus weer wat anders..
pi_79343757
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:10 schreef lily het volgende:
Leah heeft een verkorte tongriem waardoor ze tijdens het drinken vaak loslaat (ze drinkt dus wel maar onrustig waardoor het langer duurt).
Daar willen "ze" dus ook niks aan doen, ook omdat ze wel goed groeit.

Maar dat wat Florian heeft is dus weer wat anders..
Rienk groeide/groeit ook goed. Daarom ben ik uit voorzorg ook naar Leeuwarden gegaan. In Drachten schijnen ze moeilijker te doen.

Maarja. Dat ging even beter en nu is het weer waardeloos. Als hij de fles zou accepteren zou ik allang zijn overgestapt naar kv
pi_79343864
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:13 schreef Vlindur het volgende:
Maarja. Dat ging even beter en nu is het weer waardeloos.
Ja, weet je, als ik zeker zou weten dat het verbetert dan ging ik leuren om het geknipt te krijgen maar ook mede door jouw verhaal (het drinkgedrag verbetert niet heel erg) houdt me dat tegen...
pi_79343968
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:16 schreef lily het volgende:

[..]

Ja, weet je, als ik zeker zou weten dat het verbetert dan ging ik leuren om het geknipt te krijgen maar ook mede door jouw verhaal (het drinkgedrag verbetert niet heel erg) houdt me dat tegen...
Dat snap ik, maar ik ben een uitzondering he,(hoop ik) en een lange tongriem is sowieso beter dan een korte! Daarom wilde ik het ook perse, slechter kan het niet worden, alleen maar beter!
pi_79344316
Ja, das waar
pi_79345799
Wat een uitkomst zeg! En wat een dilemma En jammer. En sneu dat hij te weinig heeft gehad
  vrijdag 19 maart 2010 @ 18:16:58 #127
12913 GreatWhiteSilence
pi_79345894
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:48 schreef freecell het volgende:

[..]

Ze zei dat ze al een paar keer baby's had doorgestuurd met dit probleem, maar ze willen er dan niks aan doen. Met verdoving is gevaarlijk (tong verdoven) zonder verdoving kan echt niet.

Ze werkt zelf trouwens als lk, maar ook als verpleegkundige op de kinderafdeling én ze valt soms in op cb's in de stad Je zou zeggen dat ze er dan wel wat van weet...

En hij kan wel bewegen de tong, omhoog en naar beneden enz. Hij kan hem alleen niet (ver genoeg)uitsteken...
Daarom ook die lijst op bv.com. Sommigen doen wel moeilijk, anderen weer niet. Rienk is toch ook niet verdoofd? En van de redenatie: 'ze doet dit, dus ze zal het wel weten', ben ik heel al heel lang afgestapt. Als ik dat had gezegd, dan had Annicka nu waarschijnlijk in het ziekenhuis aan de sondevoeding gelegen...

[ Bericht 6% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 19-03-2010 18:30:19 ]
pi_79345909
Wat vreemd dat er nog steeds artsen zijn die weigeren een te kort tongriempje te behandelen....

linkje naar een verzamelsite met artikelen, voor de geïnteresseerden: *klik*
pi_79346517
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Daarom ook die lijst op bv.com. Sommigen doen wel moeilijk, anderen weer niet. Rienk is toch ook niet verdoofd? En van de redenatie: 'ze doet dit, dus ze zal het wel weten', ben ik heel al heel lang afgestapt. Als ik dat had gezegd, dan had Annicka nu waarschijnlijk in het ziekenhuis aan de sondevoeding gelegen...
Nee, Rienk is idd niet verdoofd. Het was echt heel naar, maar hij dronk daarna direct krachtiger. Dat krachtige doet hij trouwens nog steeds, maar hij laat gewoon makkelijk los.

Al met al; het is er wel op vooruitgegaan. Van de 8 keer dat hij slecht dronk doet hij het nu 4 keer. Hij kan het wel. Want als hij goed honger heeft snapt hij dondersgoed hoe hij drinken moet. Maar als hij blijkbaar niet erge honger heeft maakt ie er een potje van

Daarom ga ik het toch maar weer rekken. Dan drinkt hij tenminste goed.
pi_79346650
Dat heeft Leah ook wel.

Als ze flink honger heeft en mijn borsten zijn goed gevuld dan drinkt ze wel heel goed.
Vannacht bijvoorbeeld. Gisteren na de prikjes had ze weinig honger en heeft ze heel veel geslapen. Om 3.00 uur vannacht was ze uitgehongerd (jeeej, voor mijn borsten ) en heeft ze super gedronken!
Dan kan het dus eigenlijk niet aan haar tongriempje liggen...

gaat straks artikel van owlet lezen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 18:53:02 #131
12913 GreatWhiteSilence
pi_79347086
Maar dan zitten je borsten dus zo vol dat het niet moeilijk is om er voldoende uit te halen, net zoals Florian dat had de eerste paar dagen. Dat wil niet zeggen dat ze geen last heeft van het tongriempje in een moeilijker situatie, bij bijvoorbeeld regeldagen. Die zullen dan wellicht gemiddeld langer duren dan bij iemand die wel een normale tongriem heeft.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 18:55:55 #132
12913 GreatWhiteSilence
pi_79347205
Ik weet trouwens wel wat ik doe zodra een nr 2 geboren is: niet controleren of hij/zij alle vingertjes en teentjes heeft, maar of alles in orde is met de tongriem...
pi_79347220
Ja, ik weet het ook niet.
De arts op het CB wil me niet doorverwijzen dus ik kan het bij mijn huisarts proberen.
Ik zal de artikelen eens doorlezen.
Ze groeit perfect, is een blije baby, huilt haast nooit en slaapt goed, dus haast heeft het niet, vind ik.
pi_79347238
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik weet trouwens wel wat ik doe zodra een nr 2 geboren is: niet controleren of hij/zij alle vingertjes en teentjes heeft, maar of alles in orde is met de tongriem...
haha, ja inderdaad

en op het geboortekaartje zetten: wie het tongriempje wil zien graag eerst bellen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 19:02:10 #135
12913 GreatWhiteSilence
pi_79347486
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:56 schreef lily het volgende:
Ja, ik weet het ook niet.
De arts op het CB wil me niet doorverwijzen dus ik kan het bij mijn huisarts proberen.
Ik zal de artikelen eens doorlezen.
Ze groeit perfect, is een blije baby, huilt haast nooit en slaapt goed, dus haast heeft het niet, vind ik.
Je hebt in jouw geval ook wel kans dat de tongriem uiteindelijk vanzelf verder inscheurt, maar bij jouw is het inderdaad geen groot probleem omdat ze goed groeit. Maar Florian heeft er overduidelijk wel last van. Overigens kunnen CB artsen niet zelf doorverwijzen, geloof ik? Wij moesten ook een verwijzing bij de huisarts halen voor de kinderarts destijds, wel kregen we een brief mee van haar met een omschrijving van het probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 19-03-2010 19:41:12 ]
  vrijdag 19 maart 2010 @ 19:02:56 #136
12913 GreatWhiteSilence
pi_79347514
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:56 schreef lily het volgende:

[..]

haha, ja inderdaad

en op het geboortekaartje zetten: wie het tongriempje wil zien graag eerst bellen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:03:57 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:06:41 #138
108648 cattie
lieve moeder
pi_79350340
Freecell, wat dubbel zeg. Maar goed dat duidelijk is wat er aan de hand is!
pi_79358056
Poeh freecell... Arme Florian ook. Ik denk ook dat het wijs is om een arts te bezoeken om in ieder geval een blik te laten werpen op z'n tong.

Asyniur, ik wil je absoluut niet voor het blok zetten, dus ik hoop dat je het zo ook niet opvat. Maar zocht jij niet een oplossing voor je te klein wordende vriezer? Is het misschien een idee om wat aan Florian te schenken?

GWS die 115 was 's ochtends vroeg na een nacht doorslapen. Dus ik jompel niet

FTA gelukkig geen BO! Hopelijk gaat het over een paar weken wel goed.

Ik dacht dat we vorige week door de regeldagen heen waren, nu heeft ze vandaag en gister wéér de hele dag aan de borst gehangen. Erg vermoeiend, vooral omdat vriend het niet even kan overnemen van me.
pi_79358290
maar gws, het is niet het riempje! Hij heeft bijna geen zichtbaar riempje zelfs....Zijn hele tongetje zit 'gewoon' vrij ver naar voren vast.
Als het het riempje was had ik hem ook wel graag geknipt gehad, maar dat is het punt dus niet.

En een foto ervan maken gaat wat moeilijk, want hij doet zn tong dus niet echt omhoog....
pi_79365045
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:05 schreef freecell het volgende:
maar gws, het is niet het riempje! Hij heeft bijna geen zichtbaar riempje zelfs....Zijn hele tongetje zit 'gewoon' vrij ver naar voren vast.
Als het het riempje was had ik hem ook wel graag geknipt gehad, maar dat is het punt dus niet.

En een foto ervan maken gaat wat moeilijk, want hij doet zn tong dus niet echt omhoog....
Ik zou dat toch even laten zien door een kno arts Free!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_79365114
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 08:45 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik zou dat toch even laten zien door een kno arts Free!
WSS, voor ons kan het er wel uitzien alsof er niets aan te doen valt maar iemand die erin gespecialiseerd is heeft misschien wel een oplossing
  zaterdag 20 maart 2010 @ 09:08:23 #143
12913 GreatWhiteSilence
pi_79365216
* GreatWhiteSilence geeft Freecell even een flinke knuffel.
Heel dapper dat je blijft proberen en ik hoop dat er snel een goede oplossing komt.
pi_79365277
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 08:53 schreef Twinkly het volgende:

[..]

WSS, voor ons kan het er wel uitzien alsof er niets aan te doen valt maar iemand die erin gespecialiseerd is heeft misschien wel een oplossing
Ik kan er gewoon niet zo goed tegen als generalisten (huisartsen / cb artsen / verpleegkundigen) dingen 'beslissen' die eigenlijk gewoon het werk zijn van een specialist. Bij Rienk werd door de ha ook gezegd dat het meeviel, en de kno zei gelijk 'die is wat te kort'.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_79365284
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 09:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
* GreatWhiteSilence geeft Freecell even een flinke knuffel.
Heel dapper dat je blijft proberen en ik hoop dat er snel een goede oplossing komt.
En neem er van mij ook 1! En een pluim voor je doorzettingsvermogen, Free!
pi_79366304
ik ga maandag sowieso een doorverwijzing vragen aan de cb arts!

Hier gaan we vooruit!
2x zelf 50 cc gedronken! en vannacht gekolfd en vanmorgen. Vanmorgen met de neusspray. kolven doet nog steeds bij elke 'pomp' fucking veel pijn en de voeding daarna ook, maar ik had wel....
roffel.....

120 !!!! in 1 keer! Dat is 3 bijvoedingen!
tara: hey! je borsten snappen het

En vanmorgen stak hij zijn tong naar me uit tot halverwege zijn onderlip. Hij kán het dus wel, zij het met moeite

Dus: het is nu kut en huilen en veel pijn en héél veel werk, maar ik heb wel het idee dat we wat bereiken.
pi_79366368
cb artsen morgen niet doorverwijzen, ,dus dan moet je naar de huisarts.

Succes!!
pi_79366447
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:37 schreef p_iglet het volgende:
cb artsen morgen niet doorverwijzen, ,dus dan moet je naar de huisarts.

Succes!!
Dat vind ik zo'n &$&$&$((^$Î$ systeem CB arts is ook arts
En mijn huisarts is een hork en ik ben er al te vaak geweest deze maand
pi_79366556
Als CBarts ben je basisarts met een cursus van 6 weken extra ofzo. Huisarts is een officieel specialisme en duurt 3 jaar

In het ziekenhuis werk je als basisarts ook altijd onder verantwoordelijkheid van een specialist.

Er is wel een nieuwe opleiding tot arts jeugd en gezondheid, ik geloof dat die 2 jaar ofzo is en dat het de bedoeling is dat alle (nieuwe) CB artsen die ook gaan volgen. Dus wellicht veranderd er dan nog wat aan het systeem.
pi_79366868
Free, een opbrengst van 120 is echt heel netjes!

Even een vraagje. Voor de mamma's wiens kinderen ongeveer 150 ml per voeding drinken, hoeveel voedingen krijgen ze dan op een dag?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:18:19 #151
12913 GreatWhiteSilence
pi_79367234
Free, lukt het misschien om met de hand te kolven, misschien reageren je borsten daar beter op? (Ik kan me herinneren dat het jou wel eens gelukt was, op die manier)

En wellicht kun je een van de verloskundigenpraktijken op de lijst bellen. Daar heb je geloof ik geen verwijzing voor nodig, toch?

Wat goed dat je ineens zoveel had, dat zal wel een opluchting zijn.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:25:47 #152
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79367350
Free, ook van mij een dikke pluim voor je doorzettingsvermogen!
pi_79368105
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Free, lukt het misschien om met de hand te kolven, misschien reageren je borsten daar beter op? (Ik kan me herinneren dat het jou wel eens gelukt was, op die manier)

En wellicht kun je een van de verloskundigenpraktijken op de lijst bellen. Daar heb je geloof ik geen verwijzing voor nodig, toch?

Wat goed dat je ineens zoveel had, dat zal wel een opluchting zijn.
Dat is een goed idee inderdaad
Ga ik proberen.
pi_79368254
Wat een gedoe, Freecell. voor jullie, het is rot als het zonder dat je er iets aan kan doen niet loopt zoals je zou willen
pi_79368603
Ergens is het ook wel fijn dat mijn lijf me dus niet in de steek laat
Dan zou ik me nog lulliger gevoeld hebben denk ik!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:41:56 #156
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79369174
free, wat ontzettend stoer dat je ondanks de raynauds kolft en daarna met een blauwe tiet aanlegt!
geloof me, ik weet hoe het voelt gelukkig heeft het wel resultaat. nu hopen dat je na het weekend snel geholpen kunt worden!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:52:16 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79369552
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:59 schreef WupWup het volgende:
Asyniur, ik wil je absoluut niet voor het blok zetten, dus ik hoop dat je het zo ook niet opvat. Maar zocht jij niet een oplossing voor je te klein wordende vriezer? Is het misschien een idee om wat aan Florian te schenken?
Daar ging de PM aan freecell over
Het probleem is alleen de afstand. Freecell en Tara wonen in Groningen en ik woon in Zuid-Limburg...

freecell, wat fijn dat je borsten het beginnen te snappen! Alleen erg naar dat het zoveel pijn doet...
Heel dapper van je hoor!

Davinia
pi_79369593
Wit
Dat blauwe is er na 10 of 15 minuten wel af, maar ze lijven nog wel een uur echt wit En daarna worden ze paars

Mja, dat helpen vraag ik me af hoor. Als ik zo op borstvoeding.com kijk is het dus zo'n geval wat je niet gewoon kan doorknippen.
In sommige gevallen is de tongriem dik en vliezig. Dan is een frenotomie niet voldoende en moet er een grotere ingreep plaatsvinden (frenectomie) of met behulp van Z-plastiek. Dit gaat onder narcose. Er moet dan ook worden gehecht. De arts verwijst hiervoor door naar een kno-arts, kaakchirurg of (kinder)chirurg.

Maar misschien als mijn productie weer goed is en ik een keer of 2 per dag blijf kolven lukt het hem voorlopig wel
En de LK zei dat hij met die tong wel kon léren drinken, maar dat het gewoon echt moeilijker voor hem was. Maar nu krijgt hij bijvoeding en wordt hij dus sterker

Dus ik vraag een doorverwijzing, kijk of het verholpen kan worden, maar zo niet, dan heb ik wel goede hoop dat het hem heel misschien zo ook wel kan lukken om het op gang te houden.

Alleen ik wil echt van 's nachts kolven af Want nu moet ik er 3x per nacht uit en das niet goed voor mijn familie overdag vrees ik
pi_79369658
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:52 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Daar ging de PM aan freecell over
Het probleem is alleen de afstand. Freecell en Tara wonen in Groningen en ik woon in Zuid-Limburg...
Asy-in-het-zonnetje-zet-post

Lezen jullie dit even goed? Lief hè?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:57:14 #160
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79369708
free, heel praktisch: koop wollen zoogcompressen! die dingen zijn goddelijk! na de voeding direct op de borst, bh dicht en rayndauds is foetsie (mits goed aangelegd, verder op temperatuur en zo )
pi_79370186
Ahá! Waar koop je die dingen?
Ik gebruik normaal geen kompressen meer, maar dit klinkt wel lekker
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:23:08 #162
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79370564
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:55 schreef freecell het volgende:

[..]

Asy-in-het-zonnetje-zet-post

Lezen jullie dit even goed? Lief hè?

Dat hoeft toch heul niet. Ik wilde gewoon een goede (tijdelijke) oplossing voor jullie. Ik zou zelfs voor jullie kolven. Maar die afstand hè...
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:40:15 #163
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79387449
ik heb ze bij de bv-winkel in amsterdam gehaald. en je moet er ook lanolinezeep bij kopen om ze te reinigen. ze zijn van het merk pippi 'care by pippi'.

wat ik nog zat te denken, krijg je al blauw/witte tepels van de aanraking van de kolf? ik reageer niet op de kolf, maar het aanstampen van de lilypadz geeft bijna altijd een reactie. behalve als ik ze voorverwarm... (ff blazen) mss helpt dat om de raynauds iets later te laten komen?

oh, vanaf foon gedaan, dus eerst mijn tekst,, dan pas quote. handig
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:10 schreef freecell het volgende:
Ahá! Waar koop je die dingen?
Ik gebruik normaal geen kompressen meer, maar dit klinkt wel lekker
pi_79397260
Ok, ik zal eens gaan googlen op die dingen

Nee, het is binnen 10 seconden paars als ik met de kolf ga kolven zeg maar Van lilypadz wordt het inderdaad ook niet beter, maar ze geven geen directe reactie. Alleen als ik een pad op een paarse borst plak is het nog net zo paars als ik hem er een uur later weer afhaal. Lijkt me ook niet de bedoeling
Kolf voorverwarmen ga ik even testen dank je! Even onder de kraan

Vanmorgen heeft hij zelf 60 gedronken bij mij (record, yay) en daarna nog 70 uit de fles! (eerst 30 *brul* toen nog 20 *brulbrul* en toen nog 20 en toen was hij blij ) Gelukkig kan je van bv niet teveel geven en had ik vannacht 90 gekolfd

Alleen nu had ik dus vanmorgen goed volle borsten, maar hij kan het echt niet
Eerst heel blij en bijna verslikken in de TSR en dan gaan moeilijk doen, knorren, in de borst proberen te kruipen, fanatiek zuigen, maar niet slikken en vaak loslaten ed.
Ik hoop dat het nog beter wordt (evt door knippen oid of gewoon door ervaring), want op deze manier gaat hij mijn productie niet kunnen redden.
  zondag 21 maart 2010 @ 10:10:20 #165
12913 GreatWhiteSilence
pi_79397339
En als je de druk er een beetje afkolft op zo'n moment? Ook kindjes met een normale tong hebben soms last van borsten die (te) vol zitten, die krijgen ze dan inderdaad niet goed te pakken. Dat zal voor Florian des te erger zijn, vermoed ik?
pi_79397391
Het begin gaat juist wel goed (op 1x verslikken na ) maar zodra de druk er af is heeft hij zijn tong nodig. En dan gaat hij moeilijk doen.
pi_79397847
Hè Free
pi_79397968
Ik geef het nog niet op hoor

Al vindt zo ongeveer mijn hele omgeving dat wel een beter idee Ik kan het nu nog niet opgeven. Als het zo modderen blijft wel, maar als ik NU stop, weet ik nooit of het nog een kans gehad had...
pi_79398023
quote:
Op zondag 21 maart 2010 10:57 schreef freecell het volgende:

Al vindt zo ongeveer mijn hele omgeving dat wel een beter idee Ik kan het nu nog niet opgeven. Als het zo modderen blijft wel, maar als ik NU stop, weet ik nooit of het nog een kans gehad had...
Had ik ook niet verwacht
Ik duim voor je dat hij de techniek een dezer dagen nog wel onder de knie krijgt en dat het dan allemaal soepeler gaat.
pi_79398078
Nou Free, het zit je niet mee zeg. Wel fijn dat hij zoveel heeft binnengekregen en dat het dus wel lukt om de productie op te krikken. Nu nog hopen dat hij een techniek vindt om het drinken makkelijker te maken.

Ook nog eentje voor Aysiniur:
  zondag 21 maart 2010 @ 11:06:05 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79398103
quote:
maar als ik NU stop, weet ik nooit of het nog een kans gehad had...[/sub]
Gelijk heb je.

wat mij zo moeilijk lijkt is dat het met Leander juist wel zo lang is gelukt, vreemd toch??
pi_79398144
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

Gelijk heb je.

wat mij zo moeilijk lijkt is dat het met Leander juist wel zo lang is gelukt, vreemd toch??
Nee, dat is helemaal niet vreemd, Leander heeft een doodnormale tong
Het ligt niet aan mijn lijf dat het niet lukt, maar aan Florian
  zondag 21 maart 2010 @ 11:13:57 #173
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79398248
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:08 schreef freecell het volgende:

[..]

Nee, dat is helemaal niet vreemd, Leander heeft een doodnormale tong
Het ligt niet aan mijn lijf dat het niet lukt, maar aan Florian
Oh, dan heb ik niet ver genoeg terug gelezen, had niet meegrekegen dat hij tong problemen had.
  zondag 21 maart 2010 @ 12:23:50 #174
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79400321
freecell, kan me helemaal voorstellen dat je nu nog niet wilt opgeven hoor!
Gelukkig is in elk geval je productie weer wat verbeterd.
  zondag 21 maart 2010 @ 13:53:18 #175
12913 GreatWhiteSilence
pi_79403543
quote:

De omgeving vindt het vrijwel altijd een beter idee om te stoppen als het niet 100% perfect gaat. Of als het langer duurt dan 6 maanden, of als je weer gaat werken, of als, of als, of als... Echt top dat je de handdoek niet in de ring gooit, daar valt mijn prestatie (een maandje fulltime kolven) bij in het niet.
pi_79404074
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat wil niet zeggen dat ze geen last heeft van het tongriempje in een moeilijker situatie, bij bijvoorbeeld regeldagen. Die zullen dan wellicht gemiddeld langer duren dan bij iemand die wel een normale tongriem heeft.
Je slaat de spijker op zijn kop.

Ik heb een nacht achter de rug.....pffffff.
Niet geslapen, at all.
Leah heeft de hele nacht liggen mopperen, huilen, drinken. Om het uur. Ze is niet meer naast me weg geweest. Af en toe de speen in haar mond geduwd (ipv mijn borsten) maar dat wilde ze maar 5 minuten ofzo.
En onrustig drinken! Man man man

Drinken, loslaten, drinken loslaten...trappen met de beentjes, maaien, slaan, krabben, trekken en duwen met de armpjes. Ik houd mijn borst met de hand voor haar mond vast anders is het helemaal niet te doen omdat ze zo vaak loslaat maar ze doet er alles aan om die hand weg te duwen/trekken. Het leek af en toe wel een worstelpartij.
Ze is beresterk trouwens

Vanochtend lag ze nog naast me te mopperen en ik viel tegen haar uit; potver Leah, wat is met jou aan de hand
Houdt ze op: kijkt me met grote ogen aan en begint te lachen

Later vanochtend dacht ik; wacht ff, ze is morgen 3 maanden....ze is aan het regelen!
  zondag 21 maart 2010 @ 14:20:08 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79404462
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:08 schreef lily het volgende:

Later vanochtend dacht ik; wacht ff, ze is morgen 3 maanden....ze is aan het regelen!
Jup, hier ook 3 maanden kassa/check! Denk ik...
pi_79404510
hoop doet leven
  zondag 21 maart 2010 @ 14:32:14 #179
12913 GreatWhiteSilence
pi_79404808
Ik wil trouwens ook nog even mijn bewondering uitspreken voor Davinia en eventuele andere dames met Raynauds, die ook blijven doorvoeden ondanks de pijn die ze daarvan hebben. Chapeau!
  zondag 21 maart 2010 @ 14:43:46 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79405126
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:21 schreef lily het volgende:
hoop doet leven
We gaan weer voor een rondje!
pi_79407038
proost voor de regelaars

Hier net een half uur met volle, maar niet té volle borsten gevoed.
Wegen voor, wegen na.... nul
  zondag 21 maart 2010 @ 15:50:38 #182
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79407467
free, bij borstvoedingalmere.nl hebben zewollen zoogcompressen online te koop, en ook de wolzeep
http://www.borstvoedingalmere.nl/

en, thx, gws

hier is het de afgelopen week heel goed gegaan. afglopen vrijdag hapte madam zelfs zelf an toen ik mijn hoofd afdraaide op zoek naar mn zoogcompres. kijk omlaag, ligt madam weer verder te drinken!
raynauds is niet weg, en ik denk dat het de hele bv-periode zal blijven, maar last na het douchen, en continue opletten dat ik warm blijf weerhoudt mij er niet van om verder te genieten van mn/onze bv-periode. vind het veel te gezellig, en zolang ze goed hapt en niet teveel sabbelt is de raynauds na een voeding eigenlijk zo goed als weg.

de plicht roept!
pi_79409772
Daviniah, dat klinkt goed joh!

Ik wilde net gaan kolven: helemaal NIKS Geen druppel? Ook niet met neusspray.
Het zal wel, vandaag gaat niet zo lekker geloof ik
  zondag 21 maart 2010 @ 17:44:13 #184
12913 GreatWhiteSilence
pi_79411470
Balen Freecell.
Hopelijk gaat het straks beter.
  zondag 21 maart 2010 @ 19:01:34 #185
18860 sindell
Seriously
pi_79414409
Hmm
Volgens mij is Laura ook aan het regelen, een paar dagen geleden had ze aan 1 borst genoeg en nu sinds gisteren drinkt ze continu alles leeg... en anders is het huilen
Vermoeiend, maar ja het is niet anders.
Is het niet een beetje vroeg met 5 weken en 2 dagen?
pi_79415854
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik wil trouwens ook nog even mijn bewondering uitspreken voor Davinia, Freecell en eventuele andere dames met Raynauds, die ook blijven doorvoeden ondanks de pijn die ze daarvan hebben. Chapeau!
Sluit ik me bij aan!

En Asyniur:
pi_79415915
Nee hoor sindell, rond 6 weken heb je ook een regelperiode. Sterkte
  zondag 21 maart 2010 @ 20:33:26 #188
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79418742
Ik heb gisteren stereogevoed met mijn schoonzusje. Ik had niet gedacht datdat nog zou gebeuren. Zo lief, haar jongentje van nog geen 4 kilo en mijn bink van bijna 10 kilo
  zondag 21 maart 2010 @ 21:29:02 #189
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79423061
Mijn meisje kan wel een paar dagen zonder mij. En mijn borsten zonder mijn meisje! Geen van beiden hebben we er last van gehad dat ik een paar dagen niet gevoed had. En toen ik weer terug was, wilde ze de volgende morgen erg graag weer bij mij drinken . We gaan dus voorlopig maar gewoon door (totdat ze 2 is, of 3 ofzo...)
't Ging dus erg goed toen ik een paar dagen in Rome was, heb zelfs geen gespannen borsten gehad (en de kolf dus voor niets meegenomen... nou ja, een gerust gevoel is ook wel belangrijk natuurlijk ).

Freecell, bij het (vluchtig) doorlezen van het topic zag ik dat het bij jullie niet zo lekker gaat. Sterkte en hopelijk leert Florian vlug goed te drinken!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 21 maart 2010 @ 21:39:55 #190
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79424075
Mooi he Grijs dat dat zo 'bedacht' is.
  zondag 21 maart 2010 @ 22:51:31 #191
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79430150
freecell, helemaal niks is wel erg weinig
Hoe is het de rest van de dag gegaan?

En wat een mooie verhalen hier verder van de 'langvoedsters'

Weet je, ik had altijd al een bepaald beeld c.q voorstelling bij borstvoeding geven. Maar sinds ik zelf bv geef, wordt dit beeld gewoon bevestigd. Sterker nog ik vind het nog mooier en fijner dan ik me kon voorstellen...
  zondag 21 maart 2010 @ 23:06:59 #192
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79431049
Ik kom ook even updaten!

Ik kolf nog steeds fulltime. Teigetje krijgt nu elk uur 4,5 milliliter melk, aangevuld met breast milk fortifier en ook nog extra vetten en eiwitten via haar infuus.
Aankomende dinsdag is ze al weer 7 weken oud.
Ik kolf inmiddels ruim voldoende voor haar voedingen; de rest wordt door het ziekenhuis ingevroren.

Het kolven ging na een paar weken niet zo lekker meer maar na hulp van een lactatiekundige en jullie (;)) gaat het inmiddels weer ok! Ik zou op dit moment geen voldragen baby kunnen voeden maar voor nu is het genoeg!
Morgen heb ik weer een afspraak met de lactatiekundige. Ze komt even meekijken met het kolven om te zien of ik nog iets kan verbeteren.

Maar, wat ik eigenlijk even wilde komen melden is: Teigetje gaat morgen op snuffel-stage!
Tijdens het buidelen gaat ze zo neergelegd worden dat ze op zoek kan/mag gaan naar mijn borst! Als ze dat doet en er komt wat melk dan kan ik haar een drupje geven.
Echt slokjes drinken kunnen prematuurtjes vaak vanaf de 34 weken dan is de coordinatie van de ademhaling/zuigen/slikken redelijk op peil. Teigetje is nu 33 weken en 2 dagen.
Teigetje wordt nog beademd en kan daardoor sowieso nog niet zelf live drinken maar ik kan haar wel alvast gaan voorbereiden! Deze snuffel-stage (zoals ik 't maar noem) is een mooie eerste stap!

Ze heeft inmiddels ook al echt melk geproefd; ze krijgt af en toe een druppeltje op haar speentje! (De rest komt via de maagsonde binnen.) Ze gaat helemaal nomnomnom op haar speentje als er wat melk op zit!

Ik ben er gewoon een beetje hyper van.

(Wat ik me nou trouwens nog afvraag he; als ze D. hoort reageert ze helemaal blij. Als ze mij hoort ook maar dan maakt ze ook nog eens zuigbewegingen met haar mondje. Zou dat nou betekenen dat ze mij al associeert met eten? Dit doet ze eigenlijk al vanaf haar geboorte!)
A grand adventure has begun.
pi_79431152
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

De omgeving vindt het vrijwel altijd een beter idee om te stoppen als het niet 100% perfect gaat. Of als het langer duurt dan 6 maanden, of als je weer gaat werken, of als, of als, of als... Echt top dat je de handdoek niet in de ring gooit
Wat zij zegt! Ik heb bewondering voor je Free, zo met die dubbelop problemen, en die tong en Raynauds. Heb jammer genoeg geen tips voor je (ben bekend met Raynauds aan vingers en tenen en sporadisch eens aan tepels maar heb het destijds niet herkend als Raynauds en tegenwoordig nergens meer last van), maar zie gelukkig wel een paar (goeie) tips van anderen staan. Hoop dat je daar wat aan hebt. En nog meer hoop ik dat tong en tepels de bedoeling gaan begrijpen en dat je op een moment denkt; "He, ik heb er al een week niet bij nagedacht omdat het zo goed gaat". Laat de rest maar kletsen, jij geeft het tenminste een kans, kv kan altijd nog. Voor wat het waard is; ik leef met je mee.

Grijs, toppie dat je meissie nog wil! Zo fijn als ze dan toch zo de draad weer oppakken ondanks dat ze het niet meer 'nodig' hebben he?
pi_79431480
Keshet wat super dat het kolven nog steeds zo goed lukt!!
Wat fijn dat de lactatiekundige meekijkt.

Veel succes en plezier met de "snuffelstage" morgen.
pi_79431539
Aaah... Keshet... wat geweldig... Ik volg je al een poosje stiekempies ( )en kan me zo helemaal inleven hoe geweldig dat moment moet zijn voor je als ze live gaat drinken! Ik hoop dat ze haar snuffelstage met glans volbrengt!
Zou me trouwens niets verbazen als ze je met eten associeert... die donderstenen weten altijd al heel rap dat ze aan papa in sommige gevallen niets hebben!
pi_79431790
Misschien domme vraag - maar zijn er hier ook vrouwen die enorme pijn hebben ervaren? Ik ben nog jong, 21 jaartjes - maar vraag me soms af wat ik later zal doen wanneer ik een kind heb, borstvoeding of niet..
pi_79431935
Tenzij er een medische oorzaak is (zoals het syndroom van raynaud bij Davinia en Freecell) hoort borstvoeding geen pijn te doen.

Pijn bij borstvoeding heeft altijd een oorzaak en is nooit "omdat het er nu eenmaal bij hoort", verkeerd aanleggen, candida infecties zijn beruchte oorzaken van pijn bij borstvoeding.
Een lactatiekundige kan in dat soort gevallen helpen.

Maar ik denk dat je je niet af moet vragen borstvoeding geven of niet... Meer waarom geen borstvoeding?
Wat mij betreft zitten die 2 dingen daar niet voor niets...
pi_79432092
Ja - aan de ene kant denk ik dat het ook het beste maar aan de andere kant denk ik dat geen borstvoeding ook prima is, aangezien ik ook gezond ben en dat niet heb gehad... lastige keuze maar heb nog tijd om daar over na te denken
pi_79432353
borstvoeding vs kunstvoeding
gratis vs duur
altijd bij de hand vs niet vergeten om mee te nemen
binnen 5 sec paraat vs eerst nog naar de keuken moeten lopen, en flesje klaar maken
natuurlijk vs namaak

Ik vind de keuze niet zo lastig hoor

hihi sorry het is een beetje een open deur zo in het borstvoedingstopic. Maar fijn dat je van te voren over dit soort keuzes nadenkt.

ook nog even deze
101 redenen om borstvoeding te geven
pi_79432492
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:20 schreef NZmeid het volgende:
Misschien domme vraag - maar zijn er hier ook vrouwen die enorme pijn hebben ervaren? Ik ben nog jong, 21 jaartjes - maar vraag me soms af wat ik later zal doen wanneer ik een kind heb, borstvoeding of niet..
Yep, enorme pijn... en het hoort erbij.... bij de bevalling!
pi_79432506
Als je de voor&nadelen zo naast elkaar zet is de keuze snel gemaakt ja - moet je je voeding ook aanpassen trouwens, en.. oh.. je kan natuurlijk ook geen alcohol nuttigen terwijl je borstvoeding geeft?
pi_79432659
Nee je hoeft je voeding niet te wijzigen al is goed en gezond eten wel belangrijk natuurlijk en je kan best een beetje alcohol nuttigen
pi_79432683
Nee je hoeft je voeding in principe niet aan te passen tijdens borstvoeding. Gewoon normaal gezond eten.
Wel hebben sommige kindjes last van bijvoorbeeld prei of uien, maar dat is niet heel vaak.
Indien een kindje een voedingsallergie heeft kan de moeder op dieet gaan en zodoende borstvoeding blijven geven, maar dat is dus echt niet bij ieder kind het geval. In veruit de meeste gevallen kun je gewoon alles eten.

En glas alcohol is na 1,5 uur weer uit je lichaam. Dus zodra je kindje een beetje duidelijk ritme heeft kun je best wel weer af en toe een glaasje drinken.
Wil je een keertje wat meer drinken dan kun je altijd nog kolven en die melk weg gooien en melk van een ander moment via de fles geven.
pi_79432687
Oh, door dit soort verhalen haak ik dus meteen af;

''De kraamhulp gaf aan me te steunen in welke beslissing ik ook maakte, en liet me in mijn waarde. Mijn man ging snel op pad voor een kolf. Zodra hij thuis was probeerde ik het, maar het voelde net zo ellendig, of misschien nog wel erger. Na tien lange pijnlijke minuten en anderhalve druppel colostrum vond ik het best en zei tegen mijn man: maak het pak flesvoeding maar open, want ik stop ermee. Weer drie uur lang brandende tepels''........
  zondag 21 maart 2010 @ 23:40:54 #205
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79432752
Alcohol kan wel, met mate en even opletten op welk moment. Je kunt jezelf flink aftanken als je wat gekolfd hebt.

Bij mij was het in het begin pijnlijk tijdens het aanhappen en daarna, wat piglet al zei, als het niet goed ging. Tijdens de spruw en wat kloofjes. En die paar keer bijten, maar dat had ze zo afgeleerd.

De pijn van de bevalling en de hechtingen was vele malen erger.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_79432760
quote:
Wil je een keertje wat meer drinken dan kun je altijd nog kolven en die melk weg gooien en melk van een ander moment via de fles geven.
Ohja, make's sense! - bedankt voor je uitleg, ik ga er nog eens goed over nadenken!
pi_79432761
Ja en dat zijn dus GEEN verhalen over NORMAAL borstvoeding geven. In dit soort gevallen is er dan altijd wat aan de hand, wat een goede lactatiekundige vaak met 1 consult op kan lossen.

pijn hoort NIET bij borstvoeding!
  zondag 21 maart 2010 @ 23:42:54 #208
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79432839
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:39 schreef NZmeid het volgende:

''De kraamhulp gaf aan me te steunen in welke beslissing ik ook maakte, en liet me in mijn waarde. Mijn man ging snel op pad voor een kolf. Zodra hij thuis was probeerde ik het, maar het voelde net zo ellendig, of misschien nog wel erger. Na tien lange pijnlijke minuten en anderhalve druppel colostrum vond ik het best en zei tegen mijn man: maak het pak flesvoeding maar open, want ik stop ermee. Weer drie uur lang brandende tepels''........
Hier is het dus goed fout gegaan. Sorry, maar als ik m'n vingers in de flessenwarmer stop, doet het ook heel erg en lang pijn. Ook totaal verkeerd gebruik van iets.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_79432858
Alcohol drinken is niet zo handig nee.... zeker niet als het regelmatig of meer dan 1 glaasje is... Maar weet je, als je eenmaal een kindje hebt, maakt je dat geen donder meer uit! Ook al klinkt dat nu misschien bijna onoverkomelijk.
Persoonlijk voorbeeld: Ik heb zelf mijn eerste 8 maanden gevoed, was toen al zwanger van de 2e. Die heb ik 18 maanden gevoed tot ik 2 maanden zwanger was van de 3e... En toen riep ik: "maar deze krijgt maar een half jaar bv hoor"! En meende dat uit de grond van mijn hart, was het helemaal zat. Wilde mijn lichaam weer voor mezelf hebben. Inmiddels krijgt de 3e nu al 22 maanden bv!
pi_79432928
ik kwam deze zojuist op borstvoeding.com tegen

pi_79432990
Wat vinden jullie van borstvoeding geven in het openbaar?
pi_79433059
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:44 schreef p_iglet het volgende:
ik kwam deze zojuist op borstvoeding.com tegen

[ afbeelding ]
LOL, hij is geweldig! Die wil ik aan mijn muur!
pi_79433103
Nogal logisch. Je kind heeft honger dus het heeft eten nodig.
En genoeg mensen die koeienmelk drinken in het openbaar. Dan lijkt me mamamelk net zo logisch
pi_79433136
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:46 schreef NZmeid het volgende:
Wat vinden jullie van borstvoeding geven in het openbaar?
Jij drinkt toch ook gerust op een terrasje een drankje?

Mijn kind drinkt dus ook gewoon overal op plekken waar eten en drinken gebruikelijk is.

En nee ik zit niet met mijn hele voorgevel bloot als ik voed, en nu met 2 jaar en 9 maanden drinkt hij appelsap op een terrasje ipv borstvoeding
pi_79433273
Ja, ik vind het natuurlijk ook normaal - maar soms heb je van die mensen die het storend vinden (belachelijk) maar heb een kennis, die 2 kinderen heeft, 1tje die nu 2 maanden is, en die vertelde mij dat ze door de serveerster vriendelijk verzocht werd de borstvoeding in de toilet te geven omdat ze een paar klachten van andere mensen die in het cafe zaten gekregen had. Ooit zoiets meegemaakt?
pi_79433381
Ik zou die mensen dan vriendelijk verzoeken om zelf hun drankje op het toilet te nuttigen...

Ik heb wel eens op mijn verzoek om ergens te kunnen kolven het antwoord gekregen "kan dat niet op het toilet dan?"
Mijn wedervraag of zij ook hun boterhammen smeren op het toilet, was dan altijd meer dan voldoende antwoord.
pi_79433439
Daarbij zou ik voordat je kinderen krijgt afleren om je aan te trekken wat iemand anders van je denkt.

Want zodra je moeder bent denkt de halve wereld het recht te hebben om zich te bemoeien met de opvoeding van je kinderen.
pi_79433770
Ja - dat vertelde mn kennis ook al. Ik denk iig dat ik, wanneer 't zover is, borstvoeding ga geven, doet 't pijn of lukt 't niet, na het natuurlijk geprobeert te hebben, kan ik altijd nog overstappen naar de fles
pi_79433924
nadat het niet luk tof niet gaat zoals gehoopt, en voordat je overstapt op kunstmatige zuigelingenvoeding, is de grote tip om eerst goede lactatiekundige hulp in te schakelen.

Overigens geven consultatiebureaus en kraamzorginstanties, en ook de borstvoedings verenigingen, "vereniging borstvoeding natuurlijk, VBN" en "la leche leage" borstvoedingscursussen en informatieavonden voor zwangere vrouwen. Tegen de tijd dat je zwanger bent zijn dat ook zinvolle dingen om te doen om je voor te bereiden op het geven van borstvoeding.
pi_79434164
Ok zal ik doen - bedankt voor je tips en utileg!!
  maandag 22 maart 2010 @ 08:35:48 #221
12913 GreatWhiteSilence
pi_79437285
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:39 schreef NZmeid het volgende:

Dit klinkt typisch als een van die verhalen die een kv-producent heeft verzonnen/verzameld en gepubliceerd heeft in een van die reclamebladen van hun (lees 'mama' of 'ouders van nu' of iets dergelijks )...

Ze mogen namelijk geen rechtstreekse reclame maken voor zuigelingenvoeding voor onder de 6 maanden, dus doen ze het maar via ellendige verhalen in zulke bladen.
pi_79438099
quote:
Op maandag 22 maart 2010 08:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dit klinkt typisch als een van die verhalen die een kv-producent heeft verzonnen/verzameld en gepubliceerd heeft in een van die reclamebladen van hun (lees 'mama' of 'ouders van nu' of iets dergelijks )...

Ze mogen namelijk geen rechtstreekse reclame maken voor zuigelingenvoeding voor onder de 6 maanden, dus doen ze het maar via ellendige verhalen in zulke bladen.
Zou dat écht zo zijn?
Wat erg...
pi_79438411
ik vind dit lulliger.. als je zoekt op borstvoeding op google wat krijg je dan als gesponserde links?

#Borstvoeding
www.nutriciakindervoeding.nl Borstvoeding en jouw baby. Alles wat je wilt weten lees je hier!

#Vragen over borstvoeding?
www.frisokindervoeding.nl Alle veelgestelde vragen op een rijtje
  maandag 22 maart 2010 @ 09:44:01 #224
12913 GreatWhiteSilence
pi_79438495
quote:
Op maandag 22 maart 2010 09:26 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Zou dat écht zo zijn?
Wat erg...
Vind je dat zo verrassend dan?

Ik heb een blauwe maandag diëtetiek gestudeerd, maar ik werd -misselijk van alle verkapte reclame.

Voeden op verzoek willen ze zoveel mogelijk ontmoedigd zien, want dan is de kans groter dat de bv mislukt. Ze zullen dan ook hebben zitten balen als een stekker dat die richtlijn van laatst niet doorgevoerd is. Als dat op alle CB's gepropageerd werd, had ze dat heel wat klanten opgeleverd.
pi_79438712
quote:
Op maandag 22 maart 2010 09:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Vind je dat zo verrassend dan?

Ik heb een blauwe maandag diëtetiek gestudeerd, maar ik werd -misselijk van alle verkapte reclame.

Voeden op verzoek willen ze zoveel mogelijk ontmoedigd zien, want dan is de kans groter dat de bv mislukt. Ze zullen dan ook hebben zitten balen als een stekker dat die richtlijn van laatst niet doorgevoerd is. Als dat op alle CB's gepropageerd werd, had ze dat heel wat klanten opgeleverd.
Nou ja, eigenlijk wel. Ik zit niet zo in de materie, want heb geen kind en ook geen diëtiek gestudeerd, en zit vooral veel in OUD om te kijken wat me te wachten staat/ kan staan wanneer ik aan kinders begin. Dus ik vond het nogal schokkend ja. Fout ook uiteraard. Maar dat is de levensmiddelenindustie op het moment, kennelijk...
  maandag 22 maart 2010 @ 10:01:59 #226
108648 cattie
lieve moeder
pi_79438911
quote:
Op maandag 22 maart 2010 08:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Vreselijk. En dan al die vrouwen die mede op basis van dit soort verhalen heel snel over stappen op fv. Ik heb heel veel vrouwen in mijn omgeving die binnen 4 dagen gestopt zijn met bv geven, omdat het niet lukte. Tja, met 4 dagen heb je het m.i. de kans nog niet gegeven (of je weet niet waar je de goede hulp kunt krijgen). Zo zonde dat er geen goede begeleiding en voorlichting is.
In mijn omgeving is het sowieso beroerd gesteld met bv geven, van de 10 baby's hebben er 4 nooit bv gekregen, zijn er 3 binnen een week mee opgehouden en 3 dus wel bv. Die 3 krijgen het vervolgens ook meer dan een jaar, dat is wel grappig.
  maandag 22 maart 2010 @ 10:09:48 #227
12913 GreatWhiteSilence
pi_79439089
Voeding is big business. Ga maar na: iedereen heeft het iedere dag nodig. Zij hebben er niets aan als jij braaf iedere dag je twee stukken fruit rechtstreeks van de groentenboer uit het handje eet. Jij moet iedere dag hún product eten, twee stukken geperst fruit uit een potje, dan kunnen zij weer in dure restaurants eten. Hetzelfde met pannenkoeken: die pannenkoekenmix is zo te vervangen door echte bloem. Maar nee, zij willen dat jij pannenkoekenmix koopt, dus verpakken ze het in leuke shackers en maken ze je wijs dat dit zo veel makkelijker is.
  maandag 22 maart 2010 @ 10:18:51 #228
108648 cattie
lieve moeder
pi_79439344
Het is wel de hoofdreden waarom ik geen zwangerschaps/jonge kindjes blaadjes lees. Al die sluikreclame en negatieve bv verhalen..
  maandag 22 maart 2010 @ 10:20:34 #229
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79439392
gws, dat stukje wat NZmeid komt van de voorpagina van bv.com!
Maar daarbij quotet ze niet dat die mevrouw zeer slecht is behandeld door het zkh-personeel...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In aanvulling op de spoiler, PR vroeg aan de LK waarom eht zoveel moeite kostte om goed bv te geven/aan te leggen, want het was toch het meest natuurlijke en daarmee zou het toch makkelijk moeten zijn?
toen zei de LK doodleuk: "de natuur is keihard." daarna vertelde ze dat in de boeren kalfjes niet bij hun moeder laten drinken, maar de koe melken en dan via een flesje, anders gaat een kwart van de kalveren dood en een deel van de moederkoeien ook. Het gaat gewoon niet altijd vanzelf, hoe natuurlijk het ook is.

Neemt niet weg dat het ontzettend fijn is als het wel vanzelf goed gaat, maar hulp vragen is geen schande, en is vaker nodig dan je zou denken als je enkel uitgaat van "het is het meest natuurlijke, dus het moet vanzelf gaan"

En ik moet weer heel goed gaan opletten op rechts, want ik heb steeds een melkblaartje.
  maandag 22 maart 2010 @ 10:30:05 #230
12913 GreatWhiteSilence
pi_79439628
Ik lees die blaadjes nauwelijks. Ik krijg af en toe een stapel 'mama's van mijn moeder omdat ze bij haar in de leesmap zitten, maar ik koop die troep niet zelf.

Ik heb me rotgelachen bij een uitzending van keuringsdienst van waarde over babyvoeding. Het ging over die ala carte potjes. Jammer dat er wel weer een paar stomme fabels voorbij kwamen (bijvoorbeeld: wanneer je melk op is ), maar ze gingen er iig vanuit dat je borstvoeding gaf, en dat is al heel wat...
  maandag 22 maart 2010 @ 10:34:32 #231
12913 GreatWhiteSilence
pi_79439745
Een koe die bij een boer staat is geen natuur meer, die zijn zo ver doorgefokt dat ze in de echte natuur nog minder dan geen schijn van kans maken.

Ik moet weer eens bijlezen op bv.com kennelijk. Wel een staaltje van lekker selectief lezen van NZmeid trouwens. De hele site is zo pro-bv als maar kan...
pi_79439993
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:01 schreef cattie het volgende:
Ik heb heel veel vrouwen in mijn omgeving die binnen 4 2 dagen gestopt zijn met bv geven, omdat het niet lukte.
Ja, want: "ik had niks"
die hoor ik heel vaak
  maandag 22 maart 2010 @ 10:47:52 #233
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79440114
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Een koe die bij een boer staat is geen natuur meer, die zijn zo ver doorgefokt dat ze in de echte natuur nog minder dan geen schijn van kans maken.

True!

Het enige wat ik wil zeggen is dat het heel normaal is dat de bv niet in 1x vanzelf perfect gaat. Je ziet het nu niet op straat, je hebt goede begeleiding nodig bij het opstarten. Als je die niet krijgt van de kraamhulp, dan heb je een LK nodig. Das al.
Ik heb een enorme drempel ervaren om naar een LK te gaan, terwijl dat helemaal niet nodig is...

BV geven is vanzelfsprekend. Maar goed kunnen aanleggen is dat niet. Dat moet je geleerd worden.

Ach, je weet dat ik super-pro-bv ben. het is meer de notie dat het automatisch goed moet gaan omdat het de meest natuurlijke voeding is, die me een beetje tegen staat.
  maandag 22 maart 2010 @ 10:54:08 #234
12913 GreatWhiteSilence
pi_79440285
Mij staat dat ook tegen inderdaad, bovendien heb je met kv ongeveerl hetzelfde (ow jee, ze heeft haar flesje niet leeg, o jee, wat nu? ) Maar dat wordt maar al te gemakkelijk vergeten.
pi_79440563
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:43 schreef lily het volgende:

[..]

die hoor ik heel vaak
Aaarghhh als iemand die opmerking maakt dan word ik echt chagrijnig .
Net zoals het is niet slim want je ziet niet wat ze drinken.
En er zat niets in het was alleen water
pi_79440685
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat ja. Ze hebben zo'n enorme overproductie dat de kalfjes alleen maar voormelk krijgen Maar ik denk zelfs dat de uiers anatomisch zo veranderd zijn dat het voor de kalfjes moeilijk wordt om te drinken.

Ik denk dat ik juist een control-freak-gedrag zou gaan vertonen wanneer ik kunstvoeding zou geven Al dat gereken enzo.
  maandag 22 maart 2010 @ 11:09:08 #237
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79440723
Mijn moeder riep dat altijd, je hebt geen borstvoeding gekregen want ik had niks.

Tot ik een keer door ging vragen en toen bleek dat ze dus bij 4 (!) kinderen totaal verkeerd begeleid was. De eerste is van 64 enik de laatste van 73. Stevig staaltje van op de klok voeden en verkeerd aanleggen. De eerste heeft wel een aantal weken bv gehad maar toen was het op! Na dit gesprek gingen bij mijn moeder ineens het licht aan, al die jaren had ze gedacht dat het aanhaar lichaam lag datze ons niet heeft kunnen voeden, nu blijkt het dus aan de begeleiding en de tijdsgeest te liggen.
  maandag 22 maart 2010 @ 11:27:23 #238
12913 GreatWhiteSilence
pi_79441199
Mijn zus('69) raakte uitgedroogd op een gegeven moment (rond dag tien, geloof ik...), bij mijn broer('71) kreeg ze een borstontsteking en werd haar verteld dat ze dan maar moest stoppen en bij de twee jongsten('79 (ikke) en '81), heeft ze het niet meer geprobeerd.
pi_79441248
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:09 schreef Jelief het volgende:
Mijn moeder riep dat altijd, je hebt geen borstvoeding gekregen want ik had niks.

Tot ik een keer door ging vragen en toen bleek dat ze dus bij 4 (!) kinderen totaal verkeerd begeleid was. De eerste is van 64 enik de laatste van 73. Stevig staaltje van op de klok voeden en verkeerd aanleggen. De eerste heeft wel een aantal weken bv gehad maar toen was het op! Na dit gesprek gingen bij mijn moeder ineens het licht aan, al die jaren had ze gedacht dat het aanhaar lichaam lag datze ons niet heeft kunnen voeden, nu blijkt het dus aan de begeleiding en de tijdsgeest te liggen.
Dat kan je in dit geval jouw moeder niet kwalijk nemen, evenals vele vrouwen nu. Er kwam geen melk meer dus als je niet beter weet of verteld wordt, kan ik me goed voorstellen dat je denkt dat het op is. Als de voorlichting zó slecht is, tja, dan moet er eerder daar iets veranderen dan bij de vrouw zelf, zeg maar.
Maar ik vind het maar raar hoor, er wordt al duizenden jaren bv gegeven, en nu in 2010 hebben we ineens experts nodig om ons te vertellen hoe en wat*. Ergens is iets mis gegaan... (ik gok commercialisatie van voeding...)

*uiteraard ging het toen ook niet altijd op rolletjes, maar toch.
  maandag 22 maart 2010 @ 11:33:59 #240
12913 GreatWhiteSilence
pi_79441391
Toen de kv-producenten reclame begonnen te maken, kreeg ieder kindje in het ziekenhuis gratis flesjes voeding (leuk zo'n flesje met de naam van je kindje erop, cool!). Bovendien richtten ze zich op de 'betere stand', de trendsetters. Je kunt je de gevolgen wel een beetje voorstellen, denk ik. Je hoeft dit maar een generatie of twee vol te houden, en er gaat al een heleboel kennis verloren (vriendinnen, oma's, moeders etc).
pi_79441576
mijn oma vindt het tot op de dag van vandaag jammer dat ze d'r kinderen niet heeft kunnen voeden. Ingetrokken tepels, dat ging niet, werd gezegd. Mijn moeder is er, tot ongenoegen van oma , na 6 weken mee opgehouden en ik heb Lotte met 6 maanden nog steeds aan de borst. Wat ik dan wel iedere keer moet bekopen met "voed je nog steeds zelf?", alleen dan de -variant
Lotte!
Noah!
  maandag 22 maart 2010 @ 11:41:29 #242
18860 sindell
Seriously
pi_79441626
Om maar even aan te haken op deze discussie:
De enige reden dat ik nu borstvoeding geef is omdat ik een kraamverzorgende had die ontzettend goed wist hoe ze borstvoeding moest begeleiden (ze wilde de opleiding voor lactatiekundige ook doen geloof ik) en mij ontzettend goed begeleid heeft daar waar het ook helemaal fout had kunnen gaan. (2 dagen ziekenhuis en slechte begeleiding, borstweigeren van Laura, kloven etc) Natuurlijk kwam daar ook een stukje doorzettingsvermogen van mij bij kijken, maar als zij niet zo goed was geweest en had gezegd dat het misschien beter was om op kv over te gaan, dan had ik dat ook gedaan denk ik.

En nu merk ik dat Laura het ontzettend goed doet, dat ik na een voeding nog gemakkelijk in een paar minuten 60cc kan kolven dus dat ik genoeg heb . (en ik vind het niet echt leuk hoor, vooral intensief, maar ik heb geen pijn en het gaat gewoon ontzettend goed dus stoppen is zonde)
In mijn omgeving ken ik ook maar weinig mensen die borstvoeding geven. En een vriendin die zwanger is wil er ook niet aan, haar moeder had niks en haar zus is het ook niet gelukt, dus waarom zou ze dan proberen.... (en dan kon haar vriend er ook uit 's nachts om te voeden, uit ervaring weten wij nu dat je beide wel wakker bent ) en nu vind ik dat jammer, want volgens mij kan met goede begeleiding bijna elke moeder borstvoeding geven. Maar daar zeg ik verder niks van want ik vind ook dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen...
pi_79441901
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:43 schreef lily het volgende:

[..]

die hoor ik heel vaak
Mag ik hierop inhaken?

Ik had wel wat. Sterker nog, op de dag van de keizersnee wist ik al 10 cc te kolven. Thijs dronk dat netjes uit het flesje [!!!] Ze gaan er hier in het ziekenhuis vanuit dat het na een ks zo moeilijk op gang komt, en al voordat ik Thijs had gezien (Even op de ok, en toen ging hij naar de kinderafdeling) heeft H hem al een flesje 'moeten' geven.

Er is een foto waarop ik Thijs probeer aan te leggen, en je ziet daarop al aan zijn houding dat HIJ er geen zin in heeft. En toen ik ook nog post-spinale hoofdpijn had, vond ik het allemaal wel best. Oftewel : als je echt bv wilt geven en je bevalt in ons ziekenhuis dmv een ks, moet je heel erg sterk in je schoenen staan....
pi_79441960
Sindell : dat doorzettingsvermogen, daar ontbrak het bij mij aan.... maar nu moet ik zeggen dat je sowieso niet veel vermogens hebt als je kronkelend van de postspinale hoofdspijn in je bed ligt.

Trouwens, ik heb er geen wroeging over, ik vind het alleen jammer. Gewoon jammer, niet megajammer ofzo.
pi_79442238
Ik ben in elk geval blij dat ik (vantevoren) hier veel heb gelezen over hoe het kan gaan en dat je dus niet snel op moet geven. Als het niet in 1 of 2 keer lukt, dat dat niets hoeft te betekenen. Als ik mij er niet in had verdiept en een arts op het CB ofzo had gezegd dat het handiger was om kv te geven, tja, dan doe je dat denk ik. Heb die mensen over het algemeen wel hoog zitten, zeg maar.
Vind het jammer dat ik mijn eigen moeder niet meer kan vragen naar het hoe en wat van toen. Ik weet iig dat ze mijn zusje tot 13 maanden heeft gevoed, en mij ook een poos maar weet niet precies hoe lang. Of nou ja, wel gevoed natuurlijk, maar niet alleen met borst
  maandag 22 maart 2010 @ 11:59:46 #246
18860 sindell
Seriously
pi_79442256
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:51 schreef McLaura het volgende:
Sindell : dat doorzettingsvermogen, daar ontbrak het bij mij aan.... maar nu moet ik zeggen dat je sowieso niet veel vermogens hebt als je kronkelend van de postspinale hoofdspijn in je bed ligt.

Trouwens, ik heb er geen wroeging over, ik vind het alleen jammer. Gewoon jammer, niet megajammer ofzo.
Nee dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen. Als je dan wel goede begeleiding hebt wordt het wel makkelijker om door te zetten, maar als de begeleiding dan ook gewoon slecht is, dan is het je al snel wel goed lijkt me.

En door die goede begeleiding van de kraamverzorgster lukte het me ook denk ik. (en ik vond het suf om na 4 dagen al te stoppen, meer uit schaamte dan zeg maar )
pi_79442633
Een tegengeluid: ik vind het jammer dat ik niet eerder op kunstvoeding ben overgestapt. Misschien chargeer ik wat als ik dat zeg, want ik heb achteraf geen spijt omdat ik de borstvoeding een kans wilde geven. Daar heb ik 3 maanden m'n best voor gedaan en er zijn periodes geweest dat de borstvoeding heel lekker liep en ik me niet voor kon stellen dat kunstvoeding geven gemakkelijker of net zo intiem zou kunnen zijn. Als ik zie wat voor inhaalslag Ivan heeft gemaakt qua gewichtstoename sinds hij aan de kunstvoeding zit en hoe makkelijk hij drinkt, dan vind ik het jammer dat ik me een groot deel van mijn verlofperiode onzeker heb gevoeld over eventuele ondervoeding.

Mijn ervaring met Ivan brengt me momenteel zelfs zo ver dat ik niet weet of ik bij een tweede uberhaupt aan borstvoeding zou willen beginnen. Ik denk dat ik me daar rationeel overheen zou zetten door mezelf voor te houden dat borstvoeding heel goed is, dat de intieme momenten heel fijn zijn, dat het met Ivan toch ook heel goed ging. Maar als ik denk aan de mogelijkheid dat ik weer een kind zou krijgen dat niet genoeg aankomt dan draait m'n maag zich om en word ik kotsmisselijk. Wil ik die onzekerheid en dat schuldgevoel nog een keer? Ik houd mezelf maar voor dat een tweede kind een ander kind is waarbij niet dezelfde problemen hoeven te bestaan. M'n hoofd is daar wel van overtuigd, maar gevoelsmatig... pfff.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79442813
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:50 schreef McLaura het volgende:

[..]

Mag ik hierop inhaken?

Ik had wel wat. Sterker nog, op de dag van de keizersnee wist ik al 10 cc te kolven. Thijs dronk dat netjes uit het flesje [!!!] Ze gaan er hier in het ziekenhuis vanuit dat het na een ks zo moeilijk op gang komt, en al voordat ik Thijs had gezien (Even op de ok, en toen ging hij naar de kinderafdeling) heeft H hem al een flesje 'moeten' geven.

Er is een foto waarop ik Thijs probeer aan te leggen, en je ziet daarop al aan zijn houding dat HIJ er geen zin in heeft. En toen ik ook nog post-spinale hoofdpijn had, vond ik het allemaal wel best. Oftewel : als je echt bv wilt geven en je bevalt in ons ziekenhuis dmv een ks, moet je heel erg sterk in je schoenen staan....
Dat snap ik best hoor. Maar de reden: "ik had niks", dat is het bijna nooit, bedoelde ik te zeggen.

Mijn eerste heeft een week in het ziekenhuis gelegen en toen ook flesjes gehad. Ik wilde perse borstvoeding geven en het heeft zeker 3 weken geduurd voordat het goed liep.
Ik heb toen hulp gekregen omdat ik het graag wilde (dus het ging niet bepaald vanzelf zeg maar).

De tweede was een bevalling uit het boekje en daar liep de bv meteen aardig.

Bij de derde ook een keizersnee en dat is inderdaad een stukje lastiger ja (wel slechte zaak zeg; zonder jouw toestemming een flesje geven)
pi_79442847
Ik zou vrouwen die moeder (willen) worden aanraden om niet alleen het borstvoedingstopic te lezen maar ook het flesvoedingstopic. Het is goed om te zien dat flesvoedingsmoeders ook zo hun problemen en onzekerheden hebben. Ook vind ik dat hier wel erg veel in complottheorieën gedacht wordt. Ik voel me in ieder geval geen slachtoffer van De Industrie.
pi_79442933
Het allerbelangrijkste is dat je doet wat je zelf wilt, waar je zelf achterstaat.
De mening van anderen telt niet.
en het goed is voor je baby natuurlijk
pi_79442999
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou vrouwen die moeder (willen) worden aanraden om niet alleen het borstvoedingstopic te lezen maar ook het flesvoedingstopic. Het is goed om te zien dat flesvoedingsmoeders ook zo hun problemen en onzekerheden hebben. Ook vind ik dat hier wel erg veel in complottheorieën gedacht wordt. Ik voel me in ieder geval geen slachtoffer van De Industrie.
Doe ik ook hoor Ik lees het liefst van alles wat en dan zie ik wel wat er komen gaat. Wil uitgaan van bv dan, maar echt geen man overboord als het allemaal niet zo lekker loopt.

en als reactie op je vorige post:

Wat je hebt gedaan is toch juist goed? Je hebt in eerste instantie borstvoeding geprobeerd, het beste wat er is. Dat bleek niet het beste voor Ivan, niet zoveer het type voeding, maar de manier waarop, ofzo. En daarop heb jij je aangepast naar wat voor hem het beste was. Een kind moet wel eten en aankomen natuurlijk. Dat is toch het belangrijkste? En misschien heb je iets te lang doorgejakkerd met bv, maar je hebt het een kans gegeven, en je kind voorop gesteld, en dat is in mijn ogen super!
Er is niets mis met kv, maar er is iets wat net ietsjes beter is, bv. Maar het moet ook maar kunnen en leuk blijven. Petje af hoor, moet niet altijd makkelijk zijn geweest. Keuzes maken is lastig.
pi_79443206
Achja, mijn ervaring is dat iedereen een mening over borstvoeding heeft terwijl niet iedereen goed op de hoogte is. Ik heb ook vaak te horen gekregen dat ik misschien niet genoeg melk had of dat mijn melk onvoldoende voedingswaarde had. Het is in mijn geval zo geweest dat mijn omgeving wel erg gretig was in het geven van advies om op kunstvoeding over te stappen. Toch was dat advies ingegeven door een oprecht meeleven en het beste voor mij en Ivan willen. Daarom begrijp ik de omgeving van freecell heel goed. Maar ik begrijp freecell ook, namelijk het niet al te gauw op willen geven want als die keuze eenmaal is gemaakt dan is er geen weg meer terug.

Ja, 't is niet altijd eenvoudig, zelfs niet voor vrouwen die voordat moedergevoelens hun intrede deden heel nuchter waren.
pi_79443496
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:13 schreef lily het volgende:
(wel slechte zaak zeg; zonder jouw toestemming een flesje geven)
Ja, achteraf had ik H moeten vertellen dat het niet 'mocht', hij wist het niet en was zo trots dat hij het eerste flesje heeft mogen geven.

Maar goed, meer dan 'jammer' vind ik het niet dat ik geen bv heb gegeven. En dat is ook wel zo verstandig, er niet te zwaar aan tillen, in mijn geval.
pi_79443969
Nou, bij CB geweest en inderdaad even naar een KNO. Dus ik naar huisarts, doorverwijzing geregeld. Bel ik de dichtsbijzijnde KNO arts van borstvoeding.com (poli Leeuwarden) Die hebben over 3 weken tijd voor een eerste afspraak en dan een tijd daarna voor eventueel knippen oid.
Ik heb maar gezegd dat dat zinloos was...
  maandag 22 maart 2010 @ 12:53:46 #255
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79444062
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:51 schreef freecell het volgende:
Nou, bij CB geweest en inderdaad even naar een KNO. Dus ik naar huisarts, doorverwijzing geregeld. Bel ik de dichtsbijzijnde KNO arts van borstvoeding.com (poli Leeuwarden) Die hebben over 3 weken tijd voor een eerste afspraak en dan een tijd daarna voor eventueel knippen oid.
Nou dat is wel flink balen...

Ik snap dat niet hoor.. Een kind is toch afhankelijk van voeding, je kan niet zeggen, oh prima mevrouw dan eet hij die 3 weken maar even niet.

Ga je 3 weken kv geven dan is zo'n afspraak gewoon zinloos. Daarna terug aan de borst is niet te doen.

Echt belachelijk! Maar kan de HA niet iets betekenen.. Hem laten bellen dat het toch wel een spoed gevalletje is?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79444281
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:51 schreef freecell het volgende:
Oh wat balen zeg! Maar Vlindur kon al binnen een week....
  maandag 22 maart 2010 @ 13:03:59 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_79444357
Inderdaad de huisarts laten bellen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79444394
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou dat is wel flink balen...

Ik snap dat niet hoor.. Een kind is toch afhankelijk van voeding, je kan niet zeggen, oh prima mevrouw dan eet hij die 3 weken maar even niet.

Ga je 3 weken kv geven dan is zo'n afspraak gewoon zinloos. Daarna terug aan de borst is niet te doen.

Echt belachelijk! Maar kan de HA niet iets betekenen.. Hem laten bellen dat het toch wel een spoed gevalletje is?
ik heb zelf uitgelegd waarom het een spoedje was. Ze raadde me aan om dan maar een ander ziekenhuis te bellen, want het kon echt niet eerder.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:06:44 #259
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79444451
free, wat irritant!
(mss moet je net als ssserpente dreigen dat je naar de concurrent gaat, dan hebben ze 'ineens' wel een plek na, grapje!) en is het geen optie om iets verder te zoeken? Ik weet niet hoe mobiel je bent?

is het kolven weer wat beter gegaan?
pi_79444466
even je ziektekostenverzekering bellen, die doen soms aan wachtlijstbemiddeling.
pi_79444469
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:05 schreef freecell het volgende:

[..]

ik heb zelf uitgelegd waarom het een spoedje was. Ze raadde me aan om dan maar een ander ziekenhuis te bellen, want het kon echt niet eerder.
Probeer het dan door de huisarts te laten bellen, want dit kàn gewoon niet zo lang wachten!
pi_79444536
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:03 schreef Troel het volgende:
Inderdaad de huisarts laten bellen!
Die zegt dat ik zelf een afspraak moet maken.
En toen ik daar langshopte uit het CB zei de assistente: Het gaat om de jongste hè? Florian toch? Of Leander? Onee, dat is de oudste.
En ze schreef m'n achternaam in 1x goed op het blaadje, das geen goed teken
pi_79444615
Nou, ze laten je mooi zitten.
pi_79444637
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:06 schreef p_iglet het volgende:
even je ziektekostenverzekering bellen, die doen soms aan wachtlijstbemiddeling.
Daar heb ik net m'n hormonen al op losgelaten Ze wilden de huur van de weegschaal (en evt een goede kolf) niet vergoeden 'omdat het niet medisch was' En toen heb ik gesnauwd: 'als ik geen weegschaal had gehad lag hij nu wrs in het ziekenhuis of wassie dood '
En nu gaan ze het nog een keer nakijken daar en word ik zo terug gebeld
  maandag 22 maart 2010 @ 13:15:27 #265
12913 GreatWhiteSilence
pi_79444729
Inderdaad even de huisarts of de zorgverzekering inschakelen. Wat een bureaucratie-draak zeg
pi_79444907
Ik ben gewoon in staat me er mee te gaan bemoeien....
  maandag 22 maart 2010 @ 13:24:25 #267
12913 GreatWhiteSilence
pi_79445030
Met zijn allen naar Leeuwarden bellen, om te zeggen dat die afspraak er echt, echt, echt snel moet komen. Drie wéken, kom op zeg...
pi_79445031
Wat idioot zeg; 3 weken wachttijd voor een baby die drinkproblemen heeft.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:25:35 #269
12913 GreatWhiteSilence
pi_79445070
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:12 schreef freecell het volgende:

[..]

Daar heb ik net m'n hormonen al op losgelaten Ze wilden de huur van de weegschaal (en evt een goede kolf) niet vergoeden 'omdat het niet medisch was' En toen heb ik gesnauwd: 'als ik geen weegschaal had gehad lag hij nu wrs in het ziekenhuis of wassie dood '
En nu gaan ze het nog een keer nakijken daar en word ik zo terug gebeld
Laat er een paar tranen op los, die werken soms beter.
pi_79445237
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Laat er een paar tranen op los, die werken soms beter.
nope
niet vergoed dus

maar uit pure irritatie net wel 110 gekolfd
pi_79445446
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Met zijn allen naar Leeuwarden bellen, om te zeggen dat die afspraak er echt, echt, echt snel moet komen. Drie wéken, kom op zeg...
058 2866666 en vragen naar de poli KNO
pi_79445518
weegschaal en kolf wordt bij geen enkele zorgverzekering vergoed, je kunt het volgend jaar wel opvoeren als bijzondere ziektekosten bij de belastingdienst.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:43:30 #273
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79445671
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:39 schreef p_iglet het volgende:
weegschaal en kolf wordt bij geen enkele zorgverzekering vergoed, je kunt het volgend jaar wel opvoeren als bijzondere ziektekosten bij de belastingdienst.
Weinig kans dat je boven de drempel uitkomt...
  maandag 22 maart 2010 @ 13:44:54 #274
12913 GreatWhiteSilence
pi_79445728
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:37 schreef McLaura het volgende:

[..]

En als dat niet helpt, gewoon heen gaan en met Florian daar gaan zitten, iedere arts aanspreken, tot je geholpen wordt. (Of ben ik nu iets te enthousiast? )
pi_79445735
Geen idee hoe dat nu zit, maar in 2007 ging dat nog prima. Maar i kzag dat je de eigen bijdrage kraamzorg dit jaar ook al niet meer mag aftrekken.
pi_79445769
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:37 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dr Plaat heeft Rienk geknipt. Toffe man. Nam gelijk actie.

Lieve Free, ik hoop echt dat je snel geholpen wordt. Als ik iets voor je kan doen moet je het zeggen )
pi_79445772
GWS er gewoon gaat zitten dat gaat niet werken hoor...

ik zou nog een keer de ziektekostenverzekering bellen en dan hopen dat je iemand anders van het callcenter aan de telefoon krijgt als daarstraks.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:46:20 #278
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79445776
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

En als dat niet helpt, gewoon heen gaan en met Florian daar gaan zitten, iedere arts aanspreken, tot je geholpen wordt. (Of ben ik nu iets te enthousiast? )
of bij de SEH gaan zitten!
(zal mn schoonzus me niet in dank afnemen dat ik dit typ. Die is SEH-arts )
  maandag 22 maart 2010 @ 13:47:15 #279
12913 GreatWhiteSilence
pi_79445816
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Weinig kans dat je boven de drempel uitkomt...
Valt wel mee. Zelfs wij kwamen er dit jaar boven, en dan verdient mijn man nog bovenmodaal ook... (Ik verdien niets, maar dat terzijde )
pi_79445943
quote:

[..]

Nou, ik vind het nogal een probleem hoor, wat Florian betreft. Het loopt zo vaak uit in het ziekenhuis dat er heus wel eventjes één extra tussendoor kan. Maarja, ik zit niet achter dat bureau helaas!

Ik vind je niet te enthousiast hoor
pi_79445953
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:46 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

of bij de SEH gaan zitten!
(zal mn schoonzus me niet in dank afnemen dat ik dit typ. Die is SEH-arts )
Dat gaat echt niemand je in dank afnemen... incl jezelf... het is niet spoedeisend dus met wat pech zit je dan uren te wachten om afgescheept te worden door een co-assistent omdat het het geen spoed is.

Believe me, dat doe ik zelf ook met mensen die met "onzinnige dingen" op de SEH komen. Likdoorns, moedervlekken, verkoudheid, al jaren bestaande buikpijn etc,

Dit is nou eenmaal echt niet iets wat NU SPOEDEISENDE hulp behoeft.
Het is wel klote, zwaar klote dat zeker, en moet op korte termijn verholpen, maar niet nu acuut binnen een paa ruur. Ik zou gewoon de poli blijven bellen, desnoods of ze een last minute plekje voor je hebben, of je kunnen bellen als er iemand uit valt ofzo...
pi_79446027
Het heeft idd niet NU SPOEDEISENDE hulp nodig, maar 3 weken is wel het andere uiterste....
pi_79446105
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:50 schreef p_iglet het volgende:
Believe me, dat doe ik zelf ook met mensen die met "onzinnige dingen" op de SEH komen. Likdoorns, moedervlekken, verkoudheid, al jaren bestaande buikpijn etc,
pi_79446254
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Met zijn allen naar Leeuwarden bellen, om te zeggen dat die afspraak er echt, echt, echt snel moet komen.
quote:
(Of ben ik nu iets te enthousiast? )
een beetje

maandag 22 maart 2010 @ 13:58:08 #285
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79446300
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Valt wel mee. Zelfs wij kwamen er dit jaar boven, en dan verdient mijn man nog bovenmodaal ook... (Ik verdien niets, maar dat terzijde )
Wij moesten een drempel over van bijna 2000 euro... Zoveel kosten hebben we nu ook weer niet die niet vergoed worden.

De premie van de aanvullende verzekering mag ook niet meer worden afgetrokken.
  maandag 22 maart 2010 @ 14:10:30 #286
12913 GreatWhiteSilence
pi_79446768
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij moesten een drempel over van bijna 2000 euro... Zoveel kosten hebben we nu ook weer niet die niet vergoed worden.

De premie van de aanvullende verzekering mag ook niet meer worden afgetrokken.
Ja, maar dan lepel je dus 60k+ binnen, dat dat doen Freecell en Tara dus niet, voor zover ik weet.
pi_79448547
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ja, maar dan lepel je dus 60k+ binnen, dat dat doen Freecell en Tara dus niet, voor zover ik weet.
nope

Huisarts belde terug, die wil morgen eerst zelf kijken voor hij een doorverwijzing schrijft
pi_79448761
Misschien dat hij er dan spoed achter kan zetten..... Ik hoop het!
  maandag 22 maart 2010 @ 15:21:31 #289
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79449366
ooow Freecell; ik hoop echt voor je dat je sneller terecht kan met je mooie zoontje.. ik snap echt niet dat ze zulke kleine babietjes niet eerder kunnen helpen. Mijn inziens is het wel degelijk iets waar nu wat aan moet gebeuren....

ik kom ook nog even weer eens posten; een paar weken geleden (5?) kwam ik hier ook om advies vragen; aangezien het fulltime kolven erg zwaar viel.
Ik wilde toen gaan afbouwen en elke week iets minder gaan kolven. Uiteindelijk is het niet zover gekomen. Ik kolf nu 4-5 keer op een dag en tot vandaag heeft Evie nog geen kunstvoeding gehad. Ze dronk steeds 6 x 150 ml op een dag.
Echter begint ze vandaag ineens meer te drinken; ze heeft nu 3 flessen gehad; 1x 170, 1x 150 en net dronk ze 195!! ml.
mijn vraag; wat is wijsheid; proberen vandaag 5 flessen te geven? dus niet meer de laatste rond middernacht; maar eentje om 18 en eentje rond 22 uur proberen? (indien Evie zelf niet eerder komt?)

en ik vermoed dat Evie de komende dagen er niet aan gaat ontkomen om 1 flesje KV op een dag te krijgen. Mijn productie loopt toch wel iets terug en vanaf vorige week ben ik weer aan het werk en kom ik echt maar op maximaal 4 keer kolven uit...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79449493
Waar is die voor? Ik vind dat e het heel knap doet
Ik moet er niet aan denken, fulltime kolven
  maandag 22 maart 2010 @ 15:26:51 #291
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79449520
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:25 schreef freecell het volgende:
Waar is die voor? Ik vind dat e het heel knap doet
Ik moet er niet aan denken, fulltime kolven
Ja en zo lang ook al..
pi_79449687
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja en zo lang ook al..
Dat dus!
Hardstikke goed hoor Beessie-Jen!!

Misschien regeldagen? Kun je anders proberen op de dagen dat je thuis bent iets vaker te kolven om de productie weer wat op te voeren? Liever vaker kort kolven bijvoorbeeld
  maandag 22 maart 2010 @ 15:32:20 #293
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79449709
BJ, je kan het proberen idd. Maar als je de laatste fles eerder doet, heb je wel kans dat ze morgenochtend weer vroeger komt... of je geeft wat kv erachteraan bij de laatste fles? dat verzadigt ook meer.
  maandag 22 maart 2010 @ 15:43:24 #294
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79450128
bedankt dames en die was misschien idd niet geheel terecht... alweer 15,5 week doen we het zo

en ik ga idd de laatste fles vandaag met KV geven denk ik. De volgende gewoon BV. en dan maar kijken wat er gebeurt. Als ze wel eerder wakker wordt; is het niet zo vervelend; ik heb namelijk late dienst morgen. Dus hoef er niet vroeg uit verder. (kan dus na een eventuele nachtfles nog mooi even gaan slapen...).

en de dagen dat ik vrij ben kolf ik idd 1 keer vaker Mrien; vandaag dus ook. Maar ik merk dat het toch wat terugloopt...
naja het is ook niet dramatisch ofzo. 1 flesje KV is nog steeds keurig...

en ik wil gewoon proberen om zo nog een poosje door te gaan. En dan zien we vanzelf wanneer er nog een fles Kv aan te pas gaat komen...etc...
pi_79450261
Ik vind het ook super dat je een manier hebt gevonden om het vol te houden, BJ! Dat is niet niks met het werk dat jij hebt.
  maandag 22 maart 2010 @ 15:46:59 #296
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79450262
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:09 schreef Claudia_x het volgende:
Een tegengeluid: ik vind het jammer dat ik niet eerder op kunstvoeding ben overgestapt. Misschien chargeer ik wat als ik dat zeg, want ik heb achteraf geen spijt omdat ik de borstvoeding een kans wilde geven. Daar heb ik 3 maanden m'n best voor gedaan en er zijn periodes geweest dat de borstvoeding heel lekker liep en ik me niet voor kon stellen dat kunstvoeding geven gemakkelijker of net zo intiem zou kunnen zijn. Als ik zie wat voor inhaalslag Ivan heeft gemaakt qua gewichtstoename sinds hij aan de kunstvoeding zit en hoe makkelijk hij drinkt, dan vind ik het jammer dat ik me een groot deel van mijn verlofperiode onzeker heb gevoeld over eventuele ondervoeding.

Mijn ervaring met Ivan brengt me momenteel zelfs zo ver dat ik niet weet of ik bij een tweede uberhaupt aan borstvoeding zou willen beginnen. Ik denk dat ik me daar rationeel overheen zou zetten door mezelf voor te houden dat borstvoeding heel goed is, dat de intieme momenten heel fijn zijn, dat het met Ivan toch ook heel goed ging. Maar als ik denk aan de mogelijkheid dat ik weer een kind zou krijgen dat niet genoeg aankomt dan draait m'n maag zich om en word ik kotsmisselijk. Wil ik die onzekerheid en dat schuldgevoel nog een keer? Ik houd mezelf maar voor dat een tweede kind een ander kind is waarbij niet dezelfde problemen hoeven te bestaan. M'n hoofd is daar wel van overtuigd, maar gevoelsmatig... pfff.
Bij mijn oudste liep de borstvoeding ook totaal niet lekker. Heb in de kraamtijd gekolfd, borstontsteking gehad en knapte totaal niet goed op. Hij kreeg bijvoeding, hoewel ik in eerste instantie melk te over had (maar dat liep snel terug toen ik borstontsteking kreeg). Achteraf denk ik dat hij nooit goed de borst gepakt heeft. De ontsteking wilde niet weg met antibiotica, dus ben ik daaraan geopereerd (komt gelukkig bijna nooit voor)
Ik was ook opgelucht dat hij aan de fles was: niet meer kolven, aanleggen, flesjes klaarmaken, maar alleen nog maar het laatste (daarnaast moest ik ook nog 3x daags de wond uitspoelen en nog bijkomen van alles, gelukkig heb ik wel hulp gehad in die tijd).
Toen ik zwanger was van de 2e heb ik me direct voorgenomen om niet te gaan kolven in de kraamtijd. Zou dat nodig zijn geweest, dan was ik overgegaan op de fles. Ook heb ik een borstvoedingscursus gevolgd, zodat ik in de kraamtijd niet afhankelijk zou zijn van tegenstrijdige adviezen.
Bij de 2e liep het vanaf het begin al veel beter, ze dronk gelijk goed, ik heb geen borstontsteking gehad (alleen dreigende) en heb haar 14 maanden gevoed.
Bij de 3e had ik er meer vertrouwen in dat het wel goed zou kunnen gaan en gelukkig was dat ook zo. Zij drinkt nog steeds bij mij. Hoewel ik niets heb tegen kunstvoeding (en die complottheorieën wel wat ver vind gaan), ben ik blij dat de jongste 2 zolang bij mij hebben kunnen drinken. Ik vind het gemakkelijker en het is goedkoper en beter.
pi_79450361
Fijn om zo'n positief verhaal te horen, Grijs! Ik denk dat ik bij een eventuele tweede gewoon geen afwachtende houding meer aanneem.

Zo goedkoop vind ik borstvoeding trouwens niet. Als je een fijne elektrische kolf wilt ben je een vermogen kwijt en daar komen dan nog de bakjes voor de koelkast bij en de zakjes om moedermelk in te vriezen. Alleen live voeden is gratis.
  maandag 22 maart 2010 @ 15:54:34 #298
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79450569
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:49 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn om zo'n positief verhaal te horen, Grijs! Ik denk dat ik bij een eventuele tweede gewoon geen afwachtende houding meer aanneem.

Zo goedkoop vind ik borstvoeding trouwens niet. Als je een fijne elektrische kolf wilt ben je een vermogen kwijt en daar komen dan nog de bakjes voor de koelkast bij en de zakjes om moedermelk in te vriezen. Alleen live voeden is gratis.
idd mijn kolf was ook 155 euro en dat is nog niets een een dure variant!
ik denk dat ik nu, na 15 weken de kosten er ongeveer uit heb...
(gaan we even uit van KV van ongeveer 10 euro per verpakking...).
  maandag 22 maart 2010 @ 15:55:01 #299
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79450587
Och freecell, wat een gedoe zo! Sterkte met de bureaucratie .
En Beessie-Jen, ik vind dat jij het fantastisch doet, zoals je in bovenstaande post van mij kunt lezen, had ik je dat niet nagedaan, zoveel kolven!
  maandag 22 maart 2010 @ 15:58:42 #300
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79450764
Ja, inderdaad, met aanschaffen van kolf en bakjes etc. is het niet erg goedkoop, maar ik kolfde bijna nooit en bovendien kon ik de kolf lenen.
En bij een volgende heb je alles al!
pi_79450843
Kijk, die heb je d'r weer uit

Nieuwe topic:
Borstvoeding deel 68
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: