Ja hoor,pas toen ze beduidend minder ging drinken ging ze meer eten. Dat heeft nooit problemen opgeleverd met haar groei overigens.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:37 schreef FF het volgende:
Hoe zitten jullie met langvoeden (BV) en het normale eten?
Ik heb het idee dat onze peuter (2 jaar, bijna 7 maanden) soms geen zin heeft om te eten zodat hij meer bij mama kan drinken.
Klinkt dat bekend?
mja, maar hij kan het bestquote:
Ik vind het 'vervelend' als hij niet wil eten.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:00 schreef freecell het volgende:
[..]
mja, maar hij kan het bestHij vertikt gewoon normaal te drinken rechts, eigenwijs ding
FF vindt je het vervelend? Of vindt je het zelf wel best zo?
Zie boven, dat zit er inderdaad nog bij.quote:Op maandag 15 maart 2010 23:23 schreef Mammietje het volgende:
Neem aan dat er ook nog tussendoortjes (appeltje, koekje etc.) bij zitten?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jouw omgeving reageert dat je nog bv geeft?
Hmzz.. misschien maar even openen danquote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:00 schreef WupWup het volgende:
Misschien is dit beter iets voor het bijvoedingstopic (bestaat dat?), maar ik denk dat peuter het heel goed zelf kan bepalen wat hij nodig heeft als ik het zo lees. Dat is nou juist ook het mooie van borstvoeding en Rapley! Ik las pas dat zelfs een volwassene zou kunnen overleven op borstvoeding, dus hij krijgt echt niks tekort. Misschien is het wijs om júist met het oog op een gezond eetpatroon niet te veel druk achter het eten te zetten. Het eten moet leuk blijven en met dwang werk je meestal juist het tegenovergestelde in de hand.
Ik jompel mee om jouw jompelgevoelquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:22 schreef Asyniur het volgende:
OW en ik wou nog even jompelen voor ons, want vandaag moest ik met Harry naar het CB en hij was 60 gram zwaarder dan gisteren!! We gaan dus de goede kant op!
Ik weet de geschiedenis niet, maar als jij blij bent ben ik het ookquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:22 schreef Asyniur het volgende:
OW en ik wou nog even jompelen voor ons, want vandaag moest ik met Harry naar het CB en hij was 60 gram zwaarder dan gisteren!! We gaan dus de goede kant op!
Ik ga ook niet elke dag wegen hoor!quote:Op woensdag 17 maart 2010 00:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik jompel mee om jouw jompelgevoelHou dat gevoel vast!!!
Maar..... Ik raad je ernstig af om dagelijks te gaan wegen. Het zegt namelijk niet zoveel, hij kan morgen ineens afgevallen zijn omdat hij bijv. net zijn blaas heeft geleegd. En dan ben je ontmoedigd. Als je het echt wilt weten of hij genoeg binnenkrijgt, kan je hem voor en na een voeding wegen. Maar ik raad je aan om gewoon eens per week naar het CB te gaan. Het lijkt me dat je hier alleen maar onzekerder van kan worden... En het komt echt wel goed met Harry met zo'n lieve (en bezorgde=zorgzame) moeder als jij!
Geen ernstige geschiedenis hoorquote:Op woensdag 17 maart 2010 00:49 schreef FF het volgende:
[..]
Ik weet de geschiedenis niet, maar als jij blij bent ben ik het ook
Hint. Koop Wii Fit Plus (met balanceboard) en je kan wekelijks je kindje wegen.
Heb je meteen een mooi overzicht
Dat wel, maar het is een leuke bezigheid ook voor jezelfquote:Op woensdag 17 maart 2010 10:01 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Geen ernstige geschiedenis hoor
Hij kwam gewoon niet goed aan ivm teveel voormelk. Maar nu lijkt het de goede kant op te gaan...
Uhm, ik kan ook elke week gewoon gratis bij het consultatiebureau gaan wegen
Yay voor jullie dat het nog allemaal goed gaat!quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:11 schreef Incantrix het volgende:
Even een dikkevoor Asy, fijn dat het werkt!
Hiero gaat het goed met de bv, al heb ik al wel weer twee dagen een pijnlijke tepel omdat Stef zijn oude kunstjes met bijten en hoofd achterover gooien weer in ere hersteld lijkt te hebben. De laatste keer was het een voorbode van regeldagen, dus misschien is dat het.. Nouja, ik ben eigenlijk best blij dat het allemaal nog steeds zo goed gaat, alweer bijna 4 maanden enzo
Dat is toch aan Dda en Xarno en niet aan een ander. En zeker bij jullie thuis zou ik me daar vrij weinig van aantrekken!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:12 schreef FF het volgende:
De reacties zijn verschillend. De een vind het ok, de ander wil liever niet dat hij bv krijgt als er visite bij is. En ik... ik hoop/wil dat hij van de (dag)borst af is voordat hij naar school gaat.
Doen we thuis ook niet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is toch aan Dda en Xarno en niet aan een ander. En zeker bij jullie thuis zou ik me daar vrij weinig van aantrekken!
Ik vind het jammer dat mensen daar zo mee om menen te moeten gaan. Ik krijg nu ook al opmerkingen of ik straks 'geen peuter aan de borst zal hebben hangen, want dat is toch geen gezicht?' en dan is mijn kind pas 4 maandenquote:Op woensdag 17 maart 2010 14:31 schreef FF het volgende:
[..]
Doen we thuis ook niet.
Het schijnt (ons is het niet opgevallen) dat op Xarno's verjaardag hij bij mama op schoot klom om te drinken.
Gewoon in de tuin met visite erbij.
Iemand maakte daar later een opmerking over dat dat toch niet kon en dat iedereen een andere kant op zat te kijken. Tja, ons was het niet opgevallen.
En die visite? Allemaal mensen die kinderen hebben.
Ik ben ook van plan net zo lang door te gaan totdat Harry niet meer wil...quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:06 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat mensen daar zo mee om menen te moeten gaan. Ik krijg nu ook al opmerkingen of ik straks 'geen peuter aan de borst zal hebben hangen, want dat is toch geen gezicht?' en dan is mijn kind pas 4 maanden
dat klinkt alsof de bijvoeding gewoon gaat zoals het zou moeten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:34 schreef oeke het volgende:
Dank je Piglet.Ik heb, geloof ik, gewoon wat bevestiging nodig.
GWS, dat ga ik ook gewoon doen.![]()
Ik geloof dat ik het hele concept bijvoeding maar lastig vind. Vooral hoeveel hij moet eten enzo. Als we aan tafel zitten zoals vanavond, dan eet hij een halve rijstwafel weg. Zijn broccoli aait hij even en dan strekt hij zijn armen naar me uit omdat hij wil drinken. En dan probeer je wat, door voor te doen hoe lekker broccoli is maar het werkt allemaal niet.
Hij heeft wel vanmiddag zo'n mini-banaantje weggewerkt in de doek lopend over de markt.
Ik last het in het baby'tjes topic, stille ondervoeding?quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:31 schreef freecell het volgende:
Oeke: is hij heel actief misschien?
Leander begon in die periode met kruipen en zich overal aan optrekken en minder slapen. En toen kwam hij ook een tijd wat minder goed aan.
Hier met Florian gaat het niet lekker. Hij krijgt dus gewoon te wéinig! En dat terwijl ik in het begin zoveel melk had!
Dus... Nu maar zoveel mogelijk stimuleren!
quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:38 schreef p_iglet het volgende:
dat klinkt alsof de bijvoeding gewoon gaat zoals het zou moeten.
Heerlijk met al jullie eetmomenten mee laten eten, en verder bv op verzoek. Super toch! Dat kan kobus dan echt verder zelf prima regelen!
Denk hetquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik last het in het baby'tjes topic, stille ondervoeding?
Dragen & Voeden klinkt bekend.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:09 schreef WupWup het volgende:
Moet ik het baby'tjestopic weer eens lezen? Gaat ik doen!
Hé leuke tip FF, die kende ik inderdaad nog niet. Ken jij d&v al?
quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:31 schreef huuphuup het volgende:
ik hoop toch ook wel misschien over een paar maanden weer zwanger te zijn, daarna begint de hele riedel dus weer overnieuw van zwanger zijn en een tweede kindje borstvoeding geven enzo.
en wie weet daarna weer een derde kindje
okay dankjewel!quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:35 schreef Kersjes het volgende:
Huup, ik heb vorige week een uitstrijkje laten maken. Had eigenlijk al een oproep gehad toen ik nog zwanger was en toen kon het idd niet, maar nu wist de arts ook dat ik borstvoeding geef en dat is verder niet erg zei ze.
was bevroren, is ontdooid nu in de koelkast.quote:
oh je bent geweldig! dat eerste deed het hem!quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Misschien het bekertje proberen samen te knijpen vlak onder het deksel?
Ik zet het potje altijd even op zijn kop in het water als het uit de vriezer komt, dan is het vacuum vaak zo verbroken. Maar ik weet niet of dit trucje nu nog werkt.
Bekendquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh je bent geweldig! dat eerste deed het hem!
pff![]()
wel rode handen van t draaien nu maar goed
oh en het vacuum lijkt hier heel random te zijn? Sommige potjes wel maar de meeste niet. Geen idee waar het aan ligt
Ik heb zelf niet het idee dat we te snel gaan, de eerste voeding tussen de middag hebben we 4 weken geleden vervangen voor kv en rond etenstijd vorige week. Er heeft dus 3 weken tussen gezeten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Misschien probeer je iets te snel af te bouwen? Pijn in de borst met een rode plek doet mij denken aan een (dreigende) BO, ik zou zelf toch even aanleggen of kolven, om erger te voorkomen.
Maar ik kan me nog een fotootje van een fles van jouw melk herinneren; dat was bijna voor de helft vet!quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:34 schreef huuphuup het volgende:
Amélie drinkt eigenlijk ook nooit echt veel meer dan 140/150 ml. Wel eens een keer 180 aangeboden maar dan laat ze het laatste beetje staan.
Heel in het begin kreeg ze 30 ml en later idd 60 ml ongeveer.
Huh, heb ik het omgewisseld dan?quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:32 schreef huuphuup het volgende:
Whehe Ssserpente verkeerde topic?wel idioot ja
![]()
En die melk is nog steeds heel erg vet heb ik het idee. En inmiddels is ook mn vermoeden bevestigd dat Amélie uit rechts veel meer drinkt dan uit links. Ze was een week of twee om nachtvoedingen gekomen en toen ineens weer niet en toen had ik alleen rechts een ploftietziet er niet uit
alsof je niet genoeg geld had voor de hele boobjob zeg maar
quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:32 schreef huuphuup het volgende:
en toen had ik alleen rechts een ploftietziet er niet uit
alsof je niet genoeg geld had voor de hele boobjob zeg maar
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:19 schreef freecell het volgende:
HA gebeld, neusspray komt goed
En de lactatiekundige komt vanmiddag en als het zo doorgaat heeft zoon in kwestie dan ook ongeveer honger
lolquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:08 schreef freecell het volgende:
neusspray check
De ha had geen idee waar ik het over had met een oxytocine spray en schreef iets heel anders voor
een of andere spray tegen bedplassen. Ik zag het recept en dachtDus ik zei: dit is niet die ik bedoelde.
Doktersassistent: nee, maar het doet wel hetzelfde!
Ik in de apotheek: 'klopt dit?' Zij: neeAbsoluut niet. HA gebeld, nieuw recept gefaxt,opgelost
Ik heb een erg goede apotheek.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:17 schreef Twinkly het volgende:
[..]
lol![]()
gelukkig heb je nu wel de juiste gekregen!
Geweldigquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:25 schreef freecell het volgende:
Dat spul werkt trouwens wel om een TSR op te wekken
Fijn dat het werkt!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:25 schreef freecell het volgende:
Dat spul werkt trouwens wel om een TSR op te wekken
Ik voed Fee op verzoek als ik thuis ben en kolf niet meer op mijn werk. Fee is natuurlijk wel wat ouder, maar bij ons gaat dat prima.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:39 schreef miss_sly het volgende:
freecell,voor de spray!
Ik heb nog een maand recht op kolf- en bvtijd tijdens werktijd. Daarna is het over. Op zich vind ik het prima om op mijn werk niet meer te kolven, maar volledig stoppen met bv hoeft van mij ook nog niet. Ik werk drie dagen per week en ik heb heel gemakkelijke () borsten: nooit stuwing, geen plfotieten, geenlekkages, wel altijd voldoende te drinken voor Senna.
Zou het mogelijk zijn om op de dagen dat ik werk neit te kolven, en op de dagen dat ik thuis ben gewoon te blijven voeden op verzoek? Of is het handiger om toch toe te gaan werken naar alleen ochtend-, avond- en nachtvoeding en overdag structureel kv te gaan geven? Ze heeft ook weinig interesse in de gekolfde melk, terwijl de bv live nog steeds erg goed gaat.
Het is een handkolfquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dan moet je de LK ook even naar je kolfapparaat laten kijken, misschien heeft de borstschelp niet de juiste maat, of staat de kolf te krachtig of iets dergelijks. Ook kolven hoort geen pijn te doen.
Senna is dan ook 9 maanden, dus ik heb goede hoop dat het lukt. Ik kolf nu ook voor de gootsteen, want ze drinkt het gewoonweg niet. Dus om nou mijn pauze op te offeren daarvoor vind ik ook wat zonde.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:54 schreef cattie het volgende:
[..]
Ik voed Fee op verzoek als ik thuis ben en kolf niet meer op mijn werk. Fee is natuurlijk wel wat ouder, maar bij ons gaat dat prima.
hihi nouja dit was het bv-topic en niet t namentopicquote:Op donderdag 18 maart 2010 22:19 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Huh, heb ik het omgewisseld dan?![]()
Naja, 't is weer bedtijd geloof ik.![]()
Na een week of drie zat ik op 5 kolfbeurten per dag, daarmee kolfde ik ruim een liter op een dag. Veel meer dan Annicka nodig had. Daarvan waren twee, drie kolfbeurten op tijden dat een dreumes meestal in bed ligt. (20, 23 en 5 uur).quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:30 schreef freecell het volgende:
Ja, ik kan ook wel wat oplossingen bedenken voor een keertje, maar voor volledig kolven moet je toch wat vaker denk ik. En dan ook nog voeden.
Leander heeft zijn aandacht ook nog zo hard nodig
Spruw heb je altijd bij je (is gewoon de candida schimmel). Dus ja dat kan je ineens krijgen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:56 schreef Vlindur het volgende:
Nou, dat hoop ik toch niet!Rienk slaapt nu dus de vraagtekens zal ik straks even invullen.
Kun je spruw dan -ineens- krijgen?
Waarschijnlijk wel, al heb je kans dat het dan langzaam vanzelf minder wordt. Dat was bij Ive het geval, waarna hij na een jaar en twee weken zelf ermee is gestopt. (Waar ik trouwens vrede mee had en heb.)quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Senna is dan ook 9 maanden, dus ik heb goede hoop dat het lukt. Ik kolf nu ook voor de gootsteen, want ze drinkt het gewoonweg niet. Dus om nou mijn pauze op te offeren daarvoor vind ik ook wat zonde.
Mocht het niet lukken, dan blijven de avond- en ochtendvoedingen wel goed lopen, toch, als ik die iedere dag blijf geven?
Ow, ik heb er vrede mee dat ze stopt wanneer ze er genoeg van heeft, hoor. Maar ik merk dat ze van het gewoon aan de borst drinken nog geen genoeg heeft, dus dat wil ik graag nog een tijdje doorzetten voor haar. Ik vind het zelf ook wel knus, hoor. Zeker de ochtend- en avondvoedingquote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:36 schreef cattie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, al heb je kans dat het dan langzaam vanzelf minder wordt. Dat was bij Ive het geval, waarna hij na een jaar en twee weken zelf ermee is gestopt. (Waar ik trouwens vrede mee had en heb.)
Free denkt dat fulltime kolven voor haar onmogelijk zou zijn, ik denk zelf dat dit wel mee zal vallen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:32 schreef WupWup het volgende:
GWS je bent een topkolfster jaMijn hoogste opbrengst is 115cc in 1 keer.
Free ik heb het gelezen. Wat een k-situatie zeg. Was de lk al geweest? En waarom hebben we het over fulltime kolven?
Jeetje...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:01 schreef freecell het volgende:
LK is weer weg (na anderhalf uur)
Ze horde het aan, snapte het ook niet, productie is inderdaad wel weg...
Tot ze Florian zag huilen, toen snapte ze het meteen. Zijn tong zit vast.
Hij kan hem niet ver genoeg uitsteken. En het ligt niet aan zijn tongriempje, maar echt de hele onderkant zit vast. Ze kon ook aan hem zien dat hij echt te weinig had gehad![]()
Ze zei dat alles dan wel op z'n plaats viel. De eerste twee weken komt er genoeg melk na een beetje zuigen en doen en daarna moet hij echt zijn best gaan doen en dat kon hij dus niet. Hij zuigt de tepel dan ook niet goed vacuüm.
En ze zag mij kolven, zag dat ik binnen 10 seconden paarse tepels had en ook dat het niet aan de grootte van de schelp lag, maar aan het feit dat mijn tepels dat vacuüm blijkbaar niet aankunnen. Ze vond het vrij heftig voor raynaulds. Ja, dat vond ik ook al
Het goede nieuws: we doen niks fout en het ligt niet aan mij (voelt ergens wel fijn)
Het slechte nieuws: Zo doorgaan werkt dus niet....
Na de laatste voeding had ik niet meer gekolfd, ik had geen bv in huis dus en na de voeding die zij geobserveerd had had hij nog veel honger, dus 40 cc KV bijgegeven omdat voeding nu even het belangrijkste is.
Plan van aanpak nu:
Aanleggen met borstcompressie (deed ik al)
Zo veel mogelijk kolven, niet als het echt niet gaat.
Sowieso bijvoeden tot hij minimaal 80 cc heeft gehad in totaal (blij dat die weegschaal er staat) dan wel met gekolfde melk, danwel met KV als er geen kolfmelk is.
En dan hopen dat mijn productie zo stijgt dat hij het er weer makkelijker uitkrijgt.
En dan is het nog maar de vraag of hij met zijn drinktechniek ooit mijn productie op peil kan houden.
Dus: als mijn productie goed is en hij genoeg bij mij drinkt in de gaten blijven houden. Als hij dan weer de productie om zeep helpt met zijn drinktechniek gaan we over op KV. Ook omdat zij aangaf dat langdurig kolven voor mij met mijn tepels absoluut geen optie was.
Dus.
Mixed feelings
Oa met praten heb je je tong nodig...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:08 schreef freecell het volgende:
Het is niet de riem. Het is echt een 'webje' onder de tong. De hele tong zit dus een beetje vast.
in hoeverre dat later een probleem is weet ik niet eigenlijk
Heb je er een foto van? Rienk zn riempje is ook geknlpt. Dat hielp hier al een bergquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:08 schreef freecell het volgende:
Het is niet de riem. Het is echt een 'webje' onder de tong. De hele tong zit dus een beetje vast.
in hoeverre dat later een probleem is weet ik niet eigenlijk
Hmm, hier wordt meneer dan ook wel heel kort boziger hoor om dan opeens fanatiek te gaan zuigen...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:15 schreef Vlindur het volgende:
Asy; om even te reageren op je post in het babytje topic, als ik hem er op druk als hij vies kijkt gaat ie heel hard krijsen en kan ik het helemaal wel schudden.
Vanochtend ben ik trouwens met hem in bed gaan liggen, zo van 'klooi maar aan, ik lig hier wel best' ging hij aan mn tepel likkenEn hij lacht er dan zo lief bij
![]()
En ik heb nog niet kunnen controleren, want meneer slaapt nog steeds
Ze zei dat ze al een paar keer baby's had doorgestuurd met dit probleem, maar ze willen er dan niks aan doen. Met verdoving is gevaarlijk (tong verdoven) zonder verdoving kan echt niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Sowieso moeten problemen met de tong(riem) zo snel mogelijk opgelost worden, want als ze piep zijn is het zo verholpen zonder verdoving. Zijn ze ouder, moet het met een operatie gedaan worden onder volledige narcose.
Rienk groeide/groeit ook goed. Daarom ben ik uit voorzorg ook naar Leeuwarden gegaan. In Drachten schijnen ze moeilijker te doen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:10 schreef lily het volgende:
Leah heeft een verkorte tongriem waardoor ze tijdens het drinken vaak loslaat (ze drinkt dus wel maar onrustig waardoor het langer duurt).
Daar willen "ze" dus ook niks aan doen, ook omdat ze wel goed groeit.
Maar dat wat Florian heeft is dus weer wat anders..
Ja, weet je, als ik zeker zou weten dat het verbetert dan ging ik leuren om het geknipt te krijgen maar ook mede door jouw verhaal (het drinkgedrag verbetert niet heel erg) houdt me dat tegen...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:13 schreef Vlindur het volgende:
Maarja. Dat ging even beter en nu is het weer waardeloos.
Dat snap ik, maar ik ben een uitzondering he,(hoop ik) en een lange tongriem is sowieso beter dan een korte! Daarom wilde ik het ook perse, slechter kan het niet worden, alleen maar beter!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:16 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, weet je, als ik zeker zou weten dat het verbetert dan ging ik leuren om het geknipt te krijgen maar ook mede door jouw verhaal (het drinkgedrag verbetert niet heel erg) houdt me dat tegen...
Daarom ook die lijst op bv.com. Sommigen doen wel moeilijk, anderen weer niet. Rienk is toch ook niet verdoofd? En van de redenatie: 'ze doet dit, dus ze zal het wel weten', ben ik heel al heel lang afgestapt. Als ik dat had gezegd, dan had Annicka nu waarschijnlijk in het ziekenhuis aan de sondevoeding gelegen...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:48 schreef freecell het volgende:
[..]
Ze zei dat ze al een paar keer baby's had doorgestuurd met dit probleem, maar ze willen er dan niks aan doen. Met verdoving is gevaarlijk (tong verdoven) zonder verdoving kan echt niet.
Ze werkt zelf trouwens als lk, maar ook als verpleegkundige op de kinderafdeling én ze valt soms in op cb's in de stadJe zou zeggen dat ze er dan wel wat van weet...
En hij kan wel bewegen de tong, omhoog en naar beneden enz. Hij kan hem alleen niet (ver genoeg)uitsteken...
Nee, Rienk is idd niet verdoofd. Het was echt heel naar, maar hij dronk daarna direct krachtiger. Dat krachtige doet hij trouwens nog steeds, maar hij laat gewoon makkelijk los.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Daarom ook die lijst op bv.com. Sommigen doen wel moeilijk, anderen weer niet. Rienk is toch ook niet verdoofd? En van de redenatie: 'ze doet dit, dus ze zal het wel weten', ben ik heel al heel lang afgestapt. Als ik dat had gezegd, dan had Annicka nu waarschijnlijk in het ziekenhuis aan de sondevoeding gelegen...
haha, ja inderdaadquote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik weet trouwens wel wat ik doe zodra een nr 2 geboren is: niet controleren of hij/zij alle vingertjes en teentjes heeft, maar of alles in orde is met de tongriem...
Je hebt in jouw geval ook wel kans dat de tongriem uiteindelijk vanzelf verder inscheurt, maar bij jouw is het inderdaad geen groot probleem omdat ze goed groeit. Maar Florian heeft er overduidelijk wel last van. Overigens kunnen CB artsen niet zelf doorverwijzen, geloof ik? Wij moesten ook een verwijzing bij de huisarts halen voor de kinderarts destijds, wel kregen we een brief mee van haar met een omschrijving van het probleem.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:56 schreef lily het volgende:
Ja, ik weet het ook niet.
De arts op het CB wil me niet doorverwijzen dus ik kan het bij mijn huisarts proberen.
Ik zal de artikelen eens doorlezen.
Ze groeit perfect, is een blije baby, huilt haast nooit en slaapt goed, dus haast heeft het niet, vind ik.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:56 schreef lily het volgende:
[..]
haha, ja inderdaad
en op het geboortekaartje zetten: wie het tongriempje wil zien graag eerst bellen
Ik zou dat toch even laten zien door een kno arts Free!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:05 schreef freecell het volgende:
maar gws, het is niet het riempje! Hij heeft bijna geen zichtbaar riempje zelfs....Zijn hele tongetje zit 'gewoon' vrij ver naar voren vast.
Als het het riempje was had ik hem ook wel graag geknipt gehad, maar dat is het punt dus niet.
En een foto ervan maken gaat wat moeilijk, want hij doet zn tong dus niet echt omhoog....
WSS, voor ons kan het er wel uitzien alsof er niets aan te doen valt maar iemand die erin gespecialiseerd is heeft misschien wel een oplossingquote:Op zaterdag 20 maart 2010 08:45 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik zou dat toch even laten zien door een kno arts Free!
Ik kan er gewoon niet zo goed tegen als generalisten (huisartsen / cb artsen / verpleegkundigen) dingen 'beslissen' die eigenlijk gewoon het werk zijn van een specialist. Bij Rienk werd door de ha ook gezegd dat het meeviel, en de kno zei gelijk 'die is wat te kort'.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 08:53 schreef Twinkly het volgende:
[..]
WSS, voor ons kan het er wel uitzien alsof er niets aan te doen valt maar iemand die erin gespecialiseerd is heeft misschien wel een oplossing
En neem er van mij ook 1! En een pluim voor je doorzettingsvermogen, Free!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 09:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
* GreatWhiteSilence geeft Freecell even een flinke knuffel.
Heel dapper dat je blijft proberen en ik hoop dat er snel een goede oplossing komt.
Dat vind ik zo'n &$&$&$((^$Î$ systeemquote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:37 schreef p_iglet het volgende:
cb artsen morgen niet doorverwijzen, ,dus dan moet je naar de huisarts.
Succes!!
Dat is een goed idee inderdaadquote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Free, lukt het misschien om met de hand te kolven, misschien reageren je borsten daar beter op? (Ik kan me herinneren dat het jou wel eens gelukt was, op die manier)
En wellicht kun je een van de verloskundigenpraktijken op de lijst bellen. Daar heb je geloof ik geen verwijzing voor nodig, toch?
Wat goed dat je ineens zoveel had, dat zal wel een opluchting zijn.
Daar ging de PM aan freecell overquote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:59 schreef WupWup het volgende:
Asyniur, ik wil je absoluut niet voor het blok zetten, dus ik hoop dat je het zo ook niet opvat. Maar zocht jij niet een oplossing voor je te klein wordende vriezer? Is het misschien een idee om wat aan Florian te schenken?
Asy-in-het-zonnetje-zet-postquote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:52 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Daar ging de PM aan freecell over
Het probleem is alleen de afstand. Freecell en Tara wonen in Groningen en ik woon in Zuid-Limburg...![]()
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:55 schreef freecell het volgende:
[..]
Asy-in-het-zonnetje-zet-post![]()
Lezen jullie dit even goed? Lief hè?
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:10 schreef freecell het volgende:
Ahá!Waar koop je die dingen?
Ik gebruik normaal geen kompressen meer, maar dit klinkt wel lekker
Had ik ook niet verwachtquote:Op zondag 21 maart 2010 10:57 schreef freecell het volgende:
Ik geef het nog niet op hoor
Al vindt zo ongeveer mijn hele omgeving dat wel een beter ideeIk kan het nu nog niet opgeven. Als het zo modderen blijft wel, maar als ik NU stop, weet ik nooit of het nog een kans gehad had...
Gelijk heb je.quote:Op zondag 21 maart 2010 10:57 schreef freecell het volgende:
maar als ik NU stop, weet ik nooit of het nog een kans gehad had...[/sub]
Nee, dat is helemaal niet vreemd, Leander heeft een doodnormale tongquote:Op zondag 21 maart 2010 11:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
wat mij zo moeilijk lijkt is dat het met Leander juist wel zo lang is gelukt, vreemd toch??
Oh, dan heb ik niet ver genoeg terug gelezen, had niet meegrekegen dat hij tong problemen had.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:08 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet vreemd, Leander heeft een doodnormale tong
Het ligt niet aan mijn lijf dat het niet lukt, maar aan Florian
De omgeving vindt het vrijwel altijd een beter idee om te stoppen als het niet 100% perfect gaat. Of als het langer duurt dan 6 maanden, of als je weer gaat werken, of als, of als, of als...quote:Op zondag 21 maart 2010 10:57 schreef freecell het volgende:
Ik geef het nog niet op hoor
Al vindt zo ongeveer mijn hele omgeving dat wel een beter ideeIk kan het nu nog niet opgeven. Als het zo modderen blijft wel, maar als ik NU stop, weet ik nooit of het nog een kans gehad had...
Je slaat de spijker op zijn kop.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat wil niet zeggen dat ze geen last heeft van het tongriempje in een moeilijker situatie, bij bijvoorbeeld regeldagen. Die zullen dan wellicht gemiddeld langer duren dan bij iemand die wel een normale tongriem heeft.
Jup, hier ook 3 maanden kassa/check! Denk ik...quote:Op zondag 21 maart 2010 14:08 schreef lily het volgende:
Later vanochtend dacht ik; wacht ff, ze is morgen 3 maanden....ze is aan het regelen!
Sluit ik me bij aan!quote:Op zondag 21 maart 2010 14:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik wil trouwens ook nog even mijn bewondering uitspreken voor Davinia, Freecell en eventuele andere dames met Raynauds, die ook blijven doorvoeden ondanks de pijn die ze daarvan hebben. Chapeau!
Wat zij zegt! Ik heb bewondering voor je Free, zo met die dubbelop problemen, en die tong en Raynauds. Heb jammer genoeg geen tips voor je (ben bekend met Raynauds aan vingers en tenen en sporadisch eens aan tepels maar heb het destijds niet herkend als Raynauds en tegenwoordig nergens meer last van), maar zie gelukkig wel een paar (goeie) tips van anderen staan. Hoop dat je daar wat aan hebt. En nog meer hoop ik dat tong en tepels de bedoeling gaan begrijpen en dat je op een moment denkt; "He, ik heb er al een week niet bij nagedacht omdat het zo goed gaat". Laat de rest maar kletsen, jij geeft het tenminste een kans, kv kan altijd nog.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
De omgeving vindt het vrijwel altijd een beter idee om te stoppen als het niet 100% perfect gaat. Of als het langer duurt dan 6 maanden, of als je weer gaat werken, of als, of als, of als...Echt top dat je de handdoek niet in de ring gooit
![]()
Yep, enorme pijn... en het hoort erbij.... bij de bevalling!quote:Op zondag 21 maart 2010 23:20 schreef NZmeid het volgende:
Misschien domme vraag - maar zijn er hier ook vrouwen die enorme pijn hebben ervaren? Ik ben nog jong, 21 jaartjes - maar vraag me soms af wat ik later zal doen wanneer ik een kind heb, borstvoeding of niet..
Ohja, make's sense! - bedankt voor je uitleg, ik ga er nog eens goed over nadenken!quote:Wil je een keertje wat meer drinken dan kun je altijd nog kolven en die melk weg gooien en melk van een ander moment via de fles geven.
Hier is het dus goed fout gegaan. Sorry, maar als ik m'n vingers in de flessenwarmer stop, doet het ook heel erg en lang pijn. Ook totaal verkeerd gebruik van iets.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:39 schreef NZmeid het volgende:
Oh, door dit soort verhalen haak ik dus meteen af;
''De kraamhulp gaf aan me te steunen in welke beslissing ik ook maakte, en liet me in mijn waarde. Mijn man ging snel op pad voor een kolf. Zodra hij thuis was probeerde ik het, maar het voelde net zo ellendig, of misschien nog wel erger. Na tien lange pijnlijke minuten en anderhalve druppel colostrum vond ik het best en zei tegen mijn man: maak het pak flesvoeding maar open, want ik stop ermee. Weer drie uur lang brandende tepels''........
LOL, hij is geweldig! Die wil ik aan mijn muur!quote:Op zondag 21 maart 2010 23:44 schreef p_iglet het volgende:
ik kwam deze zojuist op borstvoeding.com tegen![]()
[ afbeelding ]
Jij drinkt toch ook gerust op een terrasje een drankje?quote:Op zondag 21 maart 2010 23:46 schreef NZmeid het volgende:
Wat vinden jullie van borstvoeding geven in het openbaar?
Dit klinkt typisch als een van die verhalen die een kv-producent heeft verzonnen/verzameld en gepubliceerd heeft in een van die reclamebladen van hun (lees 'mama' of 'ouders van nu' of iets dergelijksquote:Op zondag 21 maart 2010 23:39 schreef NZmeid het volgende:
Oh, door dit soort verhalen haak ik dus meteen af;
''De kraamhulp gaf aan me te steunen in welke beslissing ik ook maakte, en liet me in mijn waarde. Mijn man ging snel op pad voor een kolf. Zodra hij thuis was probeerde ik het, maar het voelde net zo ellendig, of misschien nog wel erger. Na tien lange pijnlijke minuten en anderhalve druppel colostrum vond ik het best en zei tegen mijn man: maak het pak flesvoeding maar open, want ik stop ermee. Weer drie uur lang brandende tepels''........
Zou dat écht zo zijn?quote:Op maandag 22 maart 2010 08:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dit klinkt typisch als een van die verhalen die een kv-producent heeft verzonnen/verzameld en gepubliceerd heeft in een van die reclamebladen van hun (lees 'mama' of 'ouders van nu' of iets dergelijks)...
Ze mogen namelijk geen rechtstreekse reclame maken voor zuigelingenvoeding voor onder de 6 maanden, dus doen ze het maar via ellendige verhalen in zulke bladen.
Vind je dat zo verrassend dan?quote:
Nou ja, eigenlijk wel. Ik zit niet zo in de materie, want heb geen kind en ook geen diëtiek gestudeerd, en zit vooral veel in OUD om te kijken wat me te wachten staat/ kan staan wanneer ik aan kinders begin. Dus ik vond het nogal schokkend ja. Fout ook uiteraard. Maar dat is de levensmiddelenindustie op het moment, kennelijk...quote:Op maandag 22 maart 2010 09:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Vind je dat zo verrassend dan?
Ik heb een blauwe maandag diëtetiek gestudeerd, maar ik werd-misselijk van alle verkapte reclame.
Voeden op verzoek willen ze zoveel mogelijk ontmoedigd zien, want dan is de kans groter dat de bv mislukt. Ze zullen dan ook hebben zitten balen als een stekker dat die richtlijn van laatst niet doorgevoerd is. Als dat op alle CB's gepropageerd werd, had ze dat heel wat klanten opgeleverd.
Vreselijk. En dan al die vrouwen die mede op basis van dit soort verhalen heel snel over stappen op fv. Ik heb heel veel vrouwen in mijn omgeving die binnen 4 dagen gestopt zijn met bv geven, omdat het niet lukte. Tja, met 4 dagen heb je het m.i. de kans nog niet gegeven (of je weet niet waar je de goede hulp kunt krijgen). Zo zonde dat er geen goede begeleiding en voorlichting is.quote:Op maandag 22 maart 2010 08:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dit klinkt typisch als een van die verhalen die een kv-producent heeft verzonnen/verzameld en gepubliceerd heeft in een van die reclamebladen van hun (lees 'mama' of 'ouders van nu' of iets dergelijks)...
Ze mogen namelijk geen rechtstreekse reclame maken voor zuigelingenvoeding voor onder de 6 maanden, dus doen ze het maar via ellendige verhalen in zulke bladen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In aanvulling op de spoiler, PR vroeg aan de LK waarom eht zoveel moeite kostte om goed bv te geven/aan te leggen, want het was toch het meest natuurlijke en daarmee zou het toch makkelijk moeten zijn?
toen zei de LK doodleuk: "de natuur is keihard." daarna vertelde ze dat in de boeren kalfjes niet bij hun moeder laten drinken, maar de koe melken en dan via een flesje, anders gaat een kwart van de kalveren dood en een deel van de moederkoeien ook. Het gaat gewoon niet altijd vanzelf, hoe natuurlijk het ook is.
Neemt niet weg dat het ontzettend fijn is als het wel vanzelf goed gaat, maar hulp vragen is geen schande, en is vaker nodig dan je zou denken als je enkel uitgaat van "het is het meest natuurlijke, dus het moet vanzelf gaan"
En ik moet weer heel goed gaan opletten op rechts, want ik heb steeds een melkblaartje.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
Ja, want: "ik had niks"quote:Op maandag 22 maart 2010 10:01 schreef cattie het volgende:
Ik heb heel veel vrouwen in mijn omgeving die binnen 4 2 dagen gestopt zijn met bv geven, omdat het niet lukte.
True!quote:Op maandag 22 maart 2010 10:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Een koe die bij een boer staat is geen natuur meer, die zijn zo ver doorgefokt dat ze in de echte natuur nog minder dan geen schijn van kans maken.
Aaarghhhquote:Op maandag 22 maart 2010 10:43 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, want: "ik had niks"
die hoor ik heel vaak
Dat ja. Ze hebben zo'n enorme overproductie dat de kalfjes alleen maar voormelk krijgenquote:Op maandag 22 maart 2010 10:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Een koe die bij een boer staat is geen natuur meer, die zijn zo ver doorgefokt dat ze in de echte natuur nog minder dan geen schijn van kans maken.
Dat kan je in dit geval jouw moeder niet kwalijk nemen, evenals vele vrouwen nu. Er kwam geen melk meer dus als je niet beter weet of verteld wordt, kan ik me goed voorstellen dat je denkt dat het op is. Als de voorlichting zó slecht is, tja, dan moet er eerder daar iets veranderen dan bij de vrouw zelf, zeg maar.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:09 schreef Jelief het volgende:
Mijn moeder riep dat altijd, je hebt geen borstvoeding gekregen want ik had niks.
Tot ik een keer door ging vragen en toen bleek dat ze dus bij 4 (!) kinderen totaal verkeerd begeleid was. De eerste is van 64 enik de laatste van 73. Stevig staaltje van op de klok voeden en verkeerd aanleggen. De eerste heeft wel een aantal weken bv gehad maar toen was het op!Na dit gesprek gingen bij mijn moeder ineens het licht aan, al die jaren had ze gedacht dat het aanhaar lichaam lag datze ons niet heeft kunnen voeden, nu blijkt het dus aan de begeleiding en de tijdsgeest te liggen.
Mag ik hierop inhaken?quote:Op maandag 22 maart 2010 10:43 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, want: "ik had niks"
die hoor ik heel vaak
Nee dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen. Als je dan wel goede begeleiding hebt wordt het wel makkelijker om door te zetten, maar als de begeleiding dan ook gewoon slecht is, dan is het je al snel wel goed lijkt me.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:51 schreef McLaura het volgende:
Sindell : dat doorzettingsvermogen, daar ontbrak het bij mij aan.... maar nu moet ik zeggen dat je sowieso niet veel vermogens hebt als je kronkelend van de postspinale hoofdspijn in je bed ligt.
Trouwens, ik heb er geen wroeging over, ik vind het alleen jammer. Gewoon jammer, niet megajammer ofzo.
Dat snap ik best hoor. Maar de reden: "ik had niks", dat is het bijna nooit, bedoelde ik te zeggen.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:50 schreef McLaura het volgende:
[..]
Mag ik hierop inhaken?
Ik had wel wat. Sterker nog, op de dag van de keizersnee wist ik al 10 cc te kolven. Thijs dronk dat netjes uit het flesje [!!!] Ze gaan er hier in het ziekenhuis vanuit dat het na een ks zo moeilijk op gang komt, en al voordat ik Thijs had gezien (Even op de ok, en toen ging hij naar de kinderafdeling) heeft H hem al een flesje 'moeten' geven.
Er is een foto waarop ik Thijs probeer aan te leggen, en je ziet daarop al aan zijn houding dat HIJ er geen zin in heeft. En toen ik ook nog post-spinale hoofdpijn had, vond ik het allemaal wel best. Oftewel : als je echt bv wilt geven en je bevalt in ons ziekenhuis dmv een ks, moet je heel erg sterk in je schoenen staan....
Doe ik ook hoorquote:Op maandag 22 maart 2010 12:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou vrouwen die moeder (willen) worden aanraden om niet alleen het borstvoedingstopic te lezen maar ook het flesvoedingstopic. Het is goed om te zien dat flesvoedingsmoeders ook zo hun problemen en onzekerheden hebben. Ook vind ik dat hier wel erg veel in complottheorieën gedacht wordt. Ik voel me in ieder geval geen slachtoffer van De Industrie.
Ja, achteraf had ik H moeten vertellen dat het niet 'mocht', hij wist het niet en was zo trots dat hij het eerste flesje heeft mogen geven.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:13 schreef lily het volgende:
(wel slechte zaak zeg; zonder jouw toestemming een flesje geven)
Nou dat is wel flink balen...quote:Op maandag 22 maart 2010 12:51 schreef freecell het volgende:
Nou, bij CB geweest en inderdaad even naar een KNO. Dus ik naar huisarts, doorverwijzing geregeld. Bel ik de dichtsbijzijnde KNO arts van borstvoeding.com (poli Leeuwarden) Die hebben over 3 weken tijd voor een eerste afspraak en dan een tijd daarna voor eventueel knippen oid.
Ik heb maar gezegd dat dat zinloos was...
Oh wat balen zeg! Maar Vlindur kon al binnen een week....quote:Op maandag 22 maart 2010 12:51 schreef freecell het volgende:
Nou, bij CB geweest en inderdaad even naar een KNO. Dus ik naar huisarts, doorverwijzing geregeld. Bel ik de dichtsbijzijnde KNO arts van borstvoeding.com (poli Leeuwarden) Die hebben over 3 weken tijd voor een eerste afspraak en dan een tijd daarna voor eventueel knippen oid.
Ik heb maar gezegd dat dat zinloos was...
ik heb zelf uitgelegd waarom het een spoedje was. Ze raadde me aan om dan maar een ander ziekenhuis te bellen, want het kon echt niet eerder.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou dat is wel flink balen...![]()
Ik snap dat niet hoor.. Een kind is toch afhankelijk van voeding, je kan niet zeggen, oh prima mevrouw dan eet hij die 3 weken maar even niet.
Ga je 3 weken kv geven dan is zo'n afspraak gewoon zinloos. Daarna terug aan de borst is niet te doen.
Echt belachelijk! Maar kan de HA niet iets betekenen.. Hem laten bellen dat het toch wel een spoed gevalletje is?
Probeer het dan door de huisarts te laten bellen, want dit kàn gewoon niet zo lang wachten!quote:Op maandag 22 maart 2010 13:05 schreef freecell het volgende:
[..]
ik heb zelf uitgelegd waarom het een spoedje was. Ze raadde me aan om dan maar een ander ziekenhuis te bellen, want het kon echt niet eerder.
Die zegt dat ik zelf een afspraak moet maken.quote:
Daar heb ik net m'n hormonen al op losgelatenquote:Op maandag 22 maart 2010 13:06 schreef p_iglet het volgende:
even je ziektekostenverzekering bellen, die doen soms aan wachtlijstbemiddeling.
Laat er een paar tranen op los, die werken soms beter.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:12 schreef freecell het volgende:
[..]
Daar heb ik net m'n hormonen al op losgelatenZe wilden de huur van de weegschaal (en evt een goede kolf) niet vergoeden 'omdat het niet medisch was' En toen heb ik gesnauwd: 'als ik geen weegschaal had gehad lag hij nu wrs in het ziekenhuis of wassie dood
'
En nu gaan ze het nog een keer nakijken daar en word ik zo terug gebeld
nopequote:Op maandag 22 maart 2010 13:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Laat er een paar tranen op los, die werken soms beter.
058 2866666 en vragen naar de poli KNOquote:Op maandag 22 maart 2010 13:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Met zijn allen naar Leeuwarden bellen, om te zeggen dat die afspraak er echt, echt, echt snel moet komen. Drie wéken, kom op zeg...
Weinig kans dat je boven de drempel uitkomt...quote:Op maandag 22 maart 2010 13:39 schreef p_iglet het volgende:
weegschaal en kolf wordt bij geen enkele zorgverzekering vergoed, je kunt het volgend jaar wel opvoeren als bijzondere ziektekosten bij de belastingdienst.
En als dat niet helpt, gewoon heen gaan en met Florian daar gaan zitten, iedere arts aanspreken, tot je geholpen wordt.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:37 schreef McLaura het volgende:
[..]
058 2866666 en vragen naar de poli KNO
Dr Plaat heeft Rienk geknipt. Toffe man. Nam gelijk actie.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:37 schreef McLaura het volgende:
[..]
058 2866666 en vragen naar de poli KNO
of bij de SEH gaan zitten!quote:Op maandag 22 maart 2010 13:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
En als dat niet helpt, gewoon heen gaan en met Florian daar gaan zitten, iedere arts aanspreken, tot je geholpen wordt.(Of ben ik nu iets te enthousiast?
)
Valt wel mee. Zelfs wij kwamen er dit jaar boven, en dan verdient mijn man nog bovenmodaal ook... (Ik verdien niets, maar dat terzijdequote:Op maandag 22 maart 2010 13:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Weinig kans dat je boven de drempel uitkomt...
Nou, ik vind het nogal een probleem hoor, wat Florian betreft. Het loopt zo vaak uit in het ziekenhuis dat er heus wel eventjes één extra tussendoor kan. Maarja, ik zit niet achter dat bureau helaas!quote:Op maandag 22 maart 2010 13:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
En als dat niet helpt, gewoon heen gaan en met Florian daar gaan zitten, iedere arts aanspreken, tot je geholpen wordt.(Of ben ik nu iets te enthousiast?
)
Dat gaat echt niemand je in dank afnemen... incl jezelf... het is niet spoedeisend dus met wat pech zit je dan uren te wachten om afgescheept te worden door een co-assistent omdat het het geen spoed is.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:46 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
of bij de SEH gaan zitten!![]()
(zal mn schoonzus me niet in dank afnemen dat ik dit typ. Die is SEH-arts)
quote:Op maandag 22 maart 2010 13:50 schreef p_iglet het volgende:
Believe me, dat doe ik zelf ook met mensen die met "onzinnige dingen" op de SEH komen. Likdoorns, moedervlekken, verkoudheid, al jaren bestaande buikpijn etc,
quote:Op maandag 22 maart 2010 13:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Met zijn allen naar Leeuwarden bellen, om te zeggen dat die afspraak er echt, echt, echt snel moet komen.
een beetjequote:Op maandag 22 maart 2010 13:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
(Of ben ik nu iets te enthousiast?)
Wij moesten een drempel over van bijna 2000 euro... Zoveel kosten hebben we nu ook weer niet die niet vergoed worden.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Valt wel mee. Zelfs wij kwamen er dit jaar boven, en dan verdient mijn man nog bovenmodaal ook... (Ik verdien niets, maar dat terzijde)
Ja, maar dan lepel je dus 60k+ binnen, dat dat doen Freecell en Tara dus niet, voor zover ik weet.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij moesten een drempel over van bijna 2000 euro... Zoveel kosten hebben we nu ook weer niet die niet vergoed worden.
De premie van de aanvullende verzekering mag ook niet meer worden afgetrokken.
nopequote:Op maandag 22 maart 2010 14:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja, maar dan lepel je dus 60k+ binnen, dat dat doen Freecell en Tara dus niet, voor zover ik weet.
Ja en zo lang ook al..quote:Op maandag 22 maart 2010 15:25 schreef freecell het volgende:
Waar is dievoor?
Ik vind dat e het heel knap doet
Ik moet er niet aan denken, fulltime kolven
Dat dus!quote:
Bij mijn oudste liep de borstvoeding ook totaal niet lekker. Heb in de kraamtijd gekolfd, borstontsteking gehad en knapte totaal niet goed op. Hij kreeg bijvoeding, hoewel ik in eerste instantie melk te over had (maar dat liep snel terug toen ik borstontsteking kreeg). Achteraf denk ik dat hij nooit goed de borst gepakt heeft. De ontsteking wilde niet weg met antibiotica, dus ben ik daaraan geopereerd (komt gelukkig bijna nooit voor)quote:Op maandag 22 maart 2010 12:09 schreef Claudia_x het volgende:
Een tegengeluid: ik vind het jammer dat ik niet eerder op kunstvoeding ben overgestapt. Misschien chargeer ik wat als ik dat zeg, want ik heb achteraf geen spijt omdat ik de borstvoeding een kans wilde geven. Daar heb ik 3 maanden m'n best voor gedaan en er zijn periodes geweest dat de borstvoeding heel lekker liep en ik me niet voor kon stellen dat kunstvoeding geven gemakkelijker of net zo intiem zou kunnen zijn. Als ik zie wat voor inhaalslag Ivan heeft gemaakt qua gewichtstoename sinds hij aan de kunstvoeding zit en hoe makkelijk hij drinkt, dan vind ik het jammer dat ik me een groot deel van mijn verlofperiode onzeker heb gevoeld over eventuele ondervoeding.
Mijn ervaring met Ivan brengt me momenteel zelfs zo ver dat ik niet weet of ik bij een tweede uberhaupt aan borstvoeding zou willen beginnen. Ik denk dat ik me daar rationeel overheen zou zetten door mezelf voor te houden dat borstvoeding heel goed is, dat de intieme momenten heel fijn zijn, dat het met Ivan toch ook heel goed ging. Maar als ik denk aan de mogelijkheid dat ik weer een kind zou krijgen dat niet genoeg aankomt dan draait m'n maag zich om en word ik kotsmisselijk. Wil ik die onzekerheid en dat schuldgevoel nog een keer? Ik houd mezelf maar voor dat een tweede kind een ander kind is waarbij niet dezelfde problemen hoeven te bestaan. M'n hoofd is daar wel van overtuigd, maar gevoelsmatig... pfff.
idd mijn kolf was ook 155 euro en dat is nog niets een een dure variant!quote:Op maandag 22 maart 2010 15:49 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn om zo'n positief verhaal te horen, Grijs! Ik denk dat ik bij een eventuele tweede gewoon geen afwachtende houding meer aanneem.
Zo goedkoop vind ik borstvoeding trouwens niet. Als je een fijne elektrische kolf wilt ben je een vermogen kwijt en daar komen dan nog de bakjes voor de koelkast bij en de zakjes om moedermelk in te vriezen. Alleen live voeden is gratis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |