abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 maart 2010 @ 14:36:15 #103
108648 cattie
lieve moeder
pi_79337024
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Senna is dan ook 9 maanden, dus ik heb goede hoop dat het lukt. Ik kolf nu ook voor de gootsteen, want ze drinkt het gewoonweg niet. Dus om nou mijn pauze op te offeren daarvoor vind ik ook wat zonde.

Mocht het niet lukken, dan blijven de avond- en ochtendvoedingen wel goed lopen, toch, als ik die iedere dag blijf geven?
Waarschijnlijk wel, al heb je kans dat het dan langzaam vanzelf minder wordt. Dat was bij Ive het geval, waarna hij na een jaar en twee weken zelf ermee is gestopt. (Waar ik trouwens vrede mee had en heb.)
  Moderator vrijdag 19 maart 2010 @ 15:29:09 #104
5428 crew  miss_sly
pi_79339219
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:36 schreef cattie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, al heb je kans dat het dan langzaam vanzelf minder wordt. Dat was bij Ive het geval, waarna hij na een jaar en twee weken zelf ermee is gestopt. (Waar ik trouwens vrede mee had en heb.)
Ow, ik heb er vrede mee dat ze stopt wanneer ze er genoeg van heeft, hoor. Maar ik merk dat ze van het gewoon aan de borst drinken nog geen genoeg heeft, dus dat wil ik graag nog een tijdje doorzetten voor haar. Ik vind het zelf ook wel knus, hoor. Zeker de ochtend- en avondvoeding

Ik ga het maar gewoon proberen en dan zien we wel waar het schip strandt. Ik wil haar ook niets opdringen; de bv moet voor ons beiden fijn zijn, vind ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:49:46 #105
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79340037
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:32 schreef WupWup het volgende:
GWS je bent een topkolfster ja Mijn hoogste opbrengst is 115cc in 1 keer.

Free ik heb het gelezen. Wat een k-situatie zeg. Was de lk al geweest? En waarom hebben we het over fulltime kolven?
Free denkt dat fulltime kolven voor haar onmogelijk zou zijn, ik denk zelf dat dit wel mee zal vallen. En dat probeer ik met voorbeelden uit mijn eigen fulltime kolfperiode aan te geven. Bijvoorbeeld jouw opbrengst van 115cc, was dat overdag? Want mijn beste opbengsten waren óf 's nachts óf als ik zes uur niet gekolfd had door omstandigheden. (Auw ). Overdag haalde ik er ook net aan 120 ml uit als ik drie uur eerder ook al had gekolfd. Dus dat is echt niet veel meer dan jij had. Bovendien: als je fulltime kolft, is je lichaam daaraan gewend.

Nu haal ik er ook net aan 60-80 ml uit (en dan mag ik nog blij zijn, want dan heb ik een tsr gekregen, meestal is het nu 20 ml als ik kolf...), want ik kolf al tijden niet meer. Ja, een paar dagen terug nog 200 ml, maar toen had ik 8 uur achter elkaar niet aangelegd/gekolfd. Ploftiet.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79340449
LK is weer weg (na anderhalf uur)
Ze horde het aan, snapte het ook niet, productie is inderdaad wel weg...

Tot ze Florian zag huilen, toen snapte ze het meteen. Zijn tong zit vast.
Hij kan hem niet ver genoeg uitsteken. En het ligt niet aan zijn tongriempje, maar echt de hele onderkant zit vast. Ze kon ook aan hem zien dat hij echt te weinig had gehad
Ze zei dat alles dan wel op z'n plaats viel. De eerste twee weken komt er genoeg melk na een beetje zuigen en doen en daarna moet hij echt zijn best gaan doen en dat kon hij dus niet. Hij zuigt de tepel dan ook niet goed vacuüm.

En ze zag mij kolven, zag dat ik binnen 10 seconden paarse tepels had en ook dat het niet aan de grootte van de schelp lag, maar aan het feit dat mijn tepels dat vacuüm blijkbaar niet aankunnen. Ze vond het vrij heftig voor raynaulds. Ja, dat vond ik ook al

Het goede nieuws: we doen niks fout en het ligt niet aan mij (voelt ergens wel fijn)
Het slechte nieuws: Zo doorgaan werkt dus niet....

Na de laatste voeding had ik niet meer gekolfd, ik had geen bv in huis dus en na de voeding die zij geobserveerd had had hij nog veel honger, dus 40 cc KV bijgegeven omdat voeding nu even het belangrijkste is.

Plan van aanpak nu:
Aanleggen met borstcompressie (deed ik al)
Zo veel mogelijk kolven, niet als het echt niet gaat.

Sowieso bijvoeden tot hij minimaal 80 cc heeft gehad in totaal (blij dat die weegschaal er staat ) dan wel met gekolfde melk, danwel met KV als er geen kolfmelk is.

En dan hopen dat mijn productie zo stijgt dat hij het er weer makkelijker uitkrijgt.
En dan is het nog maar de vraag of hij met zijn drinktechniek ooit mijn productie op peil kan houden.

Dus: als mijn productie goed is en hij genoeg bij mij drinkt in de gaten blijven houden. Als hij dan weer de productie om zeep helpt met zijn drinktechniek gaan we over op KV. Ook omdat zij aangaf dat langdurig kolven voor mij met mijn tepels absoluut geen optie was.

Dus.

Mixed feelings
  Moderator vrijdag 19 maart 2010 @ 16:04:23 #107
5428 crew  miss_sly
pi_79340587
Och free, wat heftig. Arme kleine Florian. Ik hoop zo voor je dat de produktie goed wil toenemen en eht dan weer gemakkelijker voor hem wordt.

Is er niets te doen aan zijn tongetje? En kan hij daar later ook last mee krijgen met andere dingen, of is dat puur nu moeijk voor de bv?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:04:39 #108
12913 GreatWhiteSilence
pi_79340595
Een te korte tongriem kan gekliefd worden. Hier heb je een lijst met mensen die dit doen. Als dat gedaan is, is het probleem meteen over.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:07:20 #109
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79340709
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:01 schreef freecell het volgende:
LK is weer weg (na anderhalf uur)
Ze horde het aan, snapte het ook niet, productie is inderdaad wel weg...

Tot ze Florian zag huilen, toen snapte ze het meteen. Zijn tong zit vast.
Hij kan hem niet ver genoeg uitsteken. En het ligt niet aan zijn tongriempje, maar echt de hele onderkant zit vast. Ze kon ook aan hem zien dat hij echt te weinig had gehad
Ze zei dat alles dan wel op z'n plaats viel. De eerste twee weken komt er genoeg melk na een beetje zuigen en doen en daarna moet hij echt zijn best gaan doen en dat kon hij dus niet. Hij zuigt de tepel dan ook niet goed vacuüm.

En ze zag mij kolven, zag dat ik binnen 10 seconden paarse tepels had en ook dat het niet aan de grootte van de schelp lag, maar aan het feit dat mijn tepels dat vacuüm blijkbaar niet aankunnen. Ze vond het vrij heftig voor raynaulds. Ja, dat vond ik ook al

Het goede nieuws: we doen niks fout en het ligt niet aan mij (voelt ergens wel fijn)
Het slechte nieuws: Zo doorgaan werkt dus niet....

Na de laatste voeding had ik niet meer gekolfd, ik had geen bv in huis dus en na de voeding die zij geobserveerd had had hij nog veel honger, dus 40 cc KV bijgegeven omdat voeding nu even het belangrijkste is.

Plan van aanpak nu:
Aanleggen met borstcompressie (deed ik al)
Zo veel mogelijk kolven, niet als het echt niet gaat.

Sowieso bijvoeden tot hij minimaal 80 cc heeft gehad in totaal (blij dat die weegschaal er staat ) dan wel met gekolfde melk, danwel met KV als er geen kolfmelk is.

En dan hopen dat mijn productie zo stijgt dat hij het er weer makkelijker uitkrijgt.
En dan is het nog maar de vraag of hij met zijn drinktechniek ooit mijn productie op peil kan houden.

Dus: als mijn productie goed is en hij genoeg bij mij drinkt in de gaten blijven houden. Als hij dan weer de productie om zeep helpt met zijn drinktechniek gaan we over op KV. Ook omdat zij aangaf dat langdurig kolven voor mij met mijn tepels absoluut geen optie was.

Dus.

Mixed feelings
Jeetje...
Ik zou in elk geval een afspraak maken met een kinderarts om naar zijn tong te laten kijken, want als die echt vast zit, dan krijgt ie daar later ook problemen mee...
pi_79340751
Het is niet de riem. Het is echt een 'webje' onder de tong. De hele tong zit dus een beetje vast.
in hoeverre dat later een probleem is weet ik niet eigenlijk
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:11:09 #111
12913 GreatWhiteSilence
pi_79340890
Ik denk dat als je een van die mensen van de lijst die ik je gaf consulteert, dat ze daar ook wel raad mee weten.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:13:19 #112
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79341004
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:08 schreef freecell het volgende:
Het is niet de riem. Het is echt een 'webje' onder de tong. De hele tong zit dus een beetje vast.
Oa met praten heb je je tong nodig...
Dus ik zou wel even een kinderarts ofzo raadplegen...
Misschien kan het relatief makkelijk verholpen worden
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:14:23 #113
12913 GreatWhiteSilence
pi_79341064
Probeer maar eens een L uit te spreken als je tong vastzit, dat is geen doen...
pi_79341117
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:08 schreef freecell het volgende:
Heb je er een foto van? Rienk zn riempje is ook geknlpt. Dat hielp hier al een berg En ik zou sowieso wel even de kno bezoeken hoor! Je hebt je tong nodig om te praten en als zijn tongetje vast zit belemmerd het hem heel erg straks!
Ik heb het laten doen in Leeuwarden trouwens.

Asy; om even te reageren op je post in het babytje topic, als ik hem er op druk als hij vies kijkt gaat ie heel hard krijsen en kan ik het helemaal wel schudden.

Vanochtend ben ik trouwens met hem in bed gaan liggen, zo van 'klooi maar aan, ik lig hier wel best' ging hij aan mn tepel likken En hij lacht er dan zo lief bij

En ik heb nog niet kunnen controleren, want meneer slaapt nog steeds
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_79341184
WupWup lief dat je het vraagt! Het gaat wel iets beter, minder pijn, minder rood en nog steeds geen harde plek. De 2e flesvoeding van Finn heb ik gewoon weer even vervangen voor bv. Gaan we over een paar weken wel weer opnieuw proberen.

Vlindur Finn en ik hebben nu twee keer spruw gehad en het enige wat er aan te zien was de eerste keer was enorm branderige tepels bij mij. Bij mij was het op de plek waar het brandde ook een beetje glanzend.
De tweede keer weer brandende tepels, maar licht en toen had Finn vooral heel erge luieruitslag.
Mijn ervaring is dat de huisarts er geen verstand van heeft, tot twee keer toe heb ik echt uitdrukkelijk moeten vragen om een spruw behandeling en wilde ze er eigenlijk niet aan, maar bleek ik toch gelijk te hebben.
De eerste keer ben ik er zelfs voor naar een LK geweest.

Jeetje freecell wat vervelend, wel fijn dat je nu weet wat er mis gaat.
Zorg je wel dat je er zelf ook niet aan kapot gaat?!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:23:38 #116
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79341524
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:15 schreef Vlindur het volgende:
Asy; om even te reageren op je post in het babytje topic, als ik hem er op druk als hij vies kijkt gaat ie heel hard krijsen en kan ik het helemaal wel schudden.

Vanochtend ben ik trouwens met hem in bed gaan liggen, zo van 'klooi maar aan, ik lig hier wel best' ging hij aan mn tepel likken En hij lacht er dan zo lief bij

En ik heb nog niet kunnen controleren, want meneer slaapt nog steeds
Hmm, hier wordt meneer dan ook wel heel kort boziger hoor om dan opeens fanatiek te gaan zuigen...
Duurde ook even voordat ik dat kunstje door had...
En ik heb ook een fanatiek tepellikker (en dan boos worden als ik de boel maar weer inpak 'omdat hij toch niet eet' )

Maar als het je troost: Harry laat ook regelmatig de tepel los hoor. De ene voeding moet ik hem wel tig keer opnieuw aanleggen terwijl de volgende voeding dan weer gewoon wegklokken is na 1x aanhappen...
Ik heb het maar geaccepteerd als horende bij Harry...
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:26:46 #117
12913 GreatWhiteSilence
pi_79341661
Sowieso moeten problemen met de tong(riem) zo snel mogelijk opgelost worden, want als ze piep zijn is het zo verholpen zonder verdoving. Zijn ze ouder, moet het met een operatie gedaan worden onder volledige narcose.
pi_79342088
Let op :
- witte plekjes op zijn gehemelte, in zijn wangen of op zijn kaakjes of een witte tong
Nee
- parelmoerachtige glans op zijn lippen
Nee
- drinkt onrustig omdat het pijn doet en veel los laten
Geen idee.
- kan luieruitslag hebben
Nee

Bij jezelf opletten op:
- branderige tepels tijdens/na het voeden
Soms links inderdaad. Sinds een ruime week.
- steken in de borst
Nee
- jeukende huid bij de tepels
Nee
- rode tepels soms met witte puntjes
Nee

Hij drinkt nu al 4 6 minuten aan een stuk door. Maar had dan ook al bijna 5 uur niet gegeten. Ik ga dan toch maar weer rekken dan. Dan huilt ie maar wat langer..
pi_79342591
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Sowieso moeten problemen met de tong(riem) zo snel mogelijk opgelost worden, want als ze piep zijn is het zo verholpen zonder verdoving. Zijn ze ouder, moet het met een operatie gedaan worden onder volledige narcose.
Ze zei dat ze al een paar keer baby's had doorgestuurd met dit probleem, maar ze willen er dan niks aan doen. Met verdoving is gevaarlijk (tong verdoven) zonder verdoving kan echt niet.

Ze werkt zelf trouwens als lk, maar ook als verpleegkundige op de kinderafdeling én ze valt soms in op cb's in de stad Je zou zeggen dat ze er dan wel wat van weet...

En hij kan wel bewegen de tong, omhoog en naar beneden enz. Hij kan hem alleen niet (ver genoeg)uitsteken...
pi_79343570
Links dronk hij goed. Zo'n 7/8 minuten. Daarna rechts en dat waren 3 slokken en toen drama. Hij ging lachen en daarna huilen, daarna weer lachen en daarna weer huilen Toen asy's plan en dat was huien met tranen. Nu zit hij weer gewoon te hangen en is alles goed. Kan een kind dan gewoon met 7 minuten drinken vol zitten?
Hij zit trouwens ook onwijs te knagen op zn handen. Is dat vreemd? x

--

Ik heb hem na een minuut of 5 nog eens rechts aangelegd en gelijk weer drama, het lijkt wel alsof hij het ruikt. Hij wil aanhappen en dan *gil* Dus ik heb hem links nog een keer geprobeerd en ja hoor. Die lag weer 5 minuten te lurken. Daarna weer rechts en weer gillen. Rare vent..

Nu ligt ie tevreden in de wippert. Maar ik vind het maar apart, dat drink gedrag van hem..
pi_79343634
Leah heeft een verkorte tongriem waardoor ze tijdens het drinken vaak loslaat (ze drinkt dus wel maar onrustig waardoor het langer duurt). Ze huilt er trouwens niet bij ofzo.
Daar willen "ze" dus ook niks aan doen, ook omdat ze wel goed groeit.

Maar dat wat Florian heeft is dus weer wat anders..
pi_79343757
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:10 schreef lily het volgende:
Leah heeft een verkorte tongriem waardoor ze tijdens het drinken vaak loslaat (ze drinkt dus wel maar onrustig waardoor het langer duurt).
Daar willen "ze" dus ook niks aan doen, ook omdat ze wel goed groeit.

Maar dat wat Florian heeft is dus weer wat anders..
Rienk groeide/groeit ook goed. Daarom ben ik uit voorzorg ook naar Leeuwarden gegaan. In Drachten schijnen ze moeilijker te doen.

Maarja. Dat ging even beter en nu is het weer waardeloos. Als hij de fles zou accepteren zou ik allang zijn overgestapt naar kv
pi_79343864
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:13 schreef Vlindur het volgende:
Maarja. Dat ging even beter en nu is het weer waardeloos.
Ja, weet je, als ik zeker zou weten dat het verbetert dan ging ik leuren om het geknipt te krijgen maar ook mede door jouw verhaal (het drinkgedrag verbetert niet heel erg) houdt me dat tegen...
pi_79343968
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:16 schreef lily het volgende:

[..]

Ja, weet je, als ik zeker zou weten dat het verbetert dan ging ik leuren om het geknipt te krijgen maar ook mede door jouw verhaal (het drinkgedrag verbetert niet heel erg) houdt me dat tegen...
Dat snap ik, maar ik ben een uitzondering he,(hoop ik) en een lange tongriem is sowieso beter dan een korte! Daarom wilde ik het ook perse, slechter kan het niet worden, alleen maar beter!
pi_79344316
Ja, das waar
pi_79345799
Wat een uitkomst zeg! En wat een dilemma En jammer. En sneu dat hij te weinig heeft gehad
  vrijdag 19 maart 2010 @ 18:16:58 #127
12913 GreatWhiteSilence
pi_79345894
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:48 schreef freecell het volgende:

[..]

Ze zei dat ze al een paar keer baby's had doorgestuurd met dit probleem, maar ze willen er dan niks aan doen. Met verdoving is gevaarlijk (tong verdoven) zonder verdoving kan echt niet.

Ze werkt zelf trouwens als lk, maar ook als verpleegkundige op de kinderafdeling én ze valt soms in op cb's in de stad Je zou zeggen dat ze er dan wel wat van weet...

En hij kan wel bewegen de tong, omhoog en naar beneden enz. Hij kan hem alleen niet (ver genoeg)uitsteken...
Daarom ook die lijst op bv.com. Sommigen doen wel moeilijk, anderen weer niet. Rienk is toch ook niet verdoofd? En van de redenatie: 'ze doet dit, dus ze zal het wel weten', ben ik heel al heel lang afgestapt. Als ik dat had gezegd, dan had Annicka nu waarschijnlijk in het ziekenhuis aan de sondevoeding gelegen...

[ Bericht 6% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 19-03-2010 18:30:19 ]
pi_79345909
Wat vreemd dat er nog steeds artsen zijn die weigeren een te kort tongriempje te behandelen....

linkje naar een verzamelsite met artikelen, voor de geïnteresseerden: *klik*
pi_79346517
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Daarom ook die lijst op bv.com. Sommigen doen wel moeilijk, anderen weer niet. Rienk is toch ook niet verdoofd? En van de redenatie: 'ze doet dit, dus ze zal het wel weten', ben ik heel al heel lang afgestapt. Als ik dat had gezegd, dan had Annicka nu waarschijnlijk in het ziekenhuis aan de sondevoeding gelegen...
Nee, Rienk is idd niet verdoofd. Het was echt heel naar, maar hij dronk daarna direct krachtiger. Dat krachtige doet hij trouwens nog steeds, maar hij laat gewoon makkelijk los.

Al met al; het is er wel op vooruitgegaan. Van de 8 keer dat hij slecht dronk doet hij het nu 4 keer. Hij kan het wel. Want als hij goed honger heeft snapt hij dondersgoed hoe hij drinken moet. Maar als hij blijkbaar niet erge honger heeft maakt ie er een potje van

Daarom ga ik het toch maar weer rekken. Dan drinkt hij tenminste goed.
pi_79346650
Dat heeft Leah ook wel.

Als ze flink honger heeft en mijn borsten zijn goed gevuld dan drinkt ze wel heel goed.
Vannacht bijvoorbeeld. Gisteren na de prikjes had ze weinig honger en heeft ze heel veel geslapen. Om 3.00 uur vannacht was ze uitgehongerd (jeeej, voor mijn borsten ) en heeft ze super gedronken!
Dan kan het dus eigenlijk niet aan haar tongriempje liggen...

gaat straks artikel van owlet lezen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 18:53:02 #131
12913 GreatWhiteSilence
pi_79347086
Maar dan zitten je borsten dus zo vol dat het niet moeilijk is om er voldoende uit te halen, net zoals Florian dat had de eerste paar dagen. Dat wil niet zeggen dat ze geen last heeft van het tongriempje in een moeilijker situatie, bij bijvoorbeeld regeldagen. Die zullen dan wellicht gemiddeld langer duren dan bij iemand die wel een normale tongriem heeft.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 18:55:55 #132
12913 GreatWhiteSilence
pi_79347205
Ik weet trouwens wel wat ik doe zodra een nr 2 geboren is: niet controleren of hij/zij alle vingertjes en teentjes heeft, maar of alles in orde is met de tongriem...
pi_79347220
Ja, ik weet het ook niet.
De arts op het CB wil me niet doorverwijzen dus ik kan het bij mijn huisarts proberen.
Ik zal de artikelen eens doorlezen.
Ze groeit perfect, is een blije baby, huilt haast nooit en slaapt goed, dus haast heeft het niet, vind ik.
pi_79347238
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik weet trouwens wel wat ik doe zodra een nr 2 geboren is: niet controleren of hij/zij alle vingertjes en teentjes heeft, maar of alles in orde is met de tongriem...
haha, ja inderdaad

en op het geboortekaartje zetten: wie het tongriempje wil zien graag eerst bellen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 19:02:10 #135
12913 GreatWhiteSilence
pi_79347486
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:56 schreef lily het volgende:
Ja, ik weet het ook niet.
De arts op het CB wil me niet doorverwijzen dus ik kan het bij mijn huisarts proberen.
Ik zal de artikelen eens doorlezen.
Ze groeit perfect, is een blije baby, huilt haast nooit en slaapt goed, dus haast heeft het niet, vind ik.
Je hebt in jouw geval ook wel kans dat de tongriem uiteindelijk vanzelf verder inscheurt, maar bij jouw is het inderdaad geen groot probleem omdat ze goed groeit. Maar Florian heeft er overduidelijk wel last van. Overigens kunnen CB artsen niet zelf doorverwijzen, geloof ik? Wij moesten ook een verwijzing bij de huisarts halen voor de kinderarts destijds, wel kregen we een brief mee van haar met een omschrijving van het probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 19-03-2010 19:41:12 ]
  vrijdag 19 maart 2010 @ 19:02:56 #136
12913 GreatWhiteSilence
pi_79347514
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:56 schreef lily het volgende:

[..]

haha, ja inderdaad

en op het geboortekaartje zetten: wie het tongriempje wil zien graag eerst bellen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:03:57 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:06:41 #138
108648 cattie
lieve moeder
pi_79350340
Freecell, wat dubbel zeg. Maar goed dat duidelijk is wat er aan de hand is!
pi_79358056
Poeh freecell... Arme Florian ook. Ik denk ook dat het wijs is om een arts te bezoeken om in ieder geval een blik te laten werpen op z'n tong.

Asyniur, ik wil je absoluut niet voor het blok zetten, dus ik hoop dat je het zo ook niet opvat. Maar zocht jij niet een oplossing voor je te klein wordende vriezer? Is het misschien een idee om wat aan Florian te schenken?

GWS die 115 was 's ochtends vroeg na een nacht doorslapen. Dus ik jompel niet

FTA gelukkig geen BO! Hopelijk gaat het over een paar weken wel goed.

Ik dacht dat we vorige week door de regeldagen heen waren, nu heeft ze vandaag en gister wéér de hele dag aan de borst gehangen. Erg vermoeiend, vooral omdat vriend het niet even kan overnemen van me.
pi_79358290
maar gws, het is niet het riempje! Hij heeft bijna geen zichtbaar riempje zelfs....Zijn hele tongetje zit 'gewoon' vrij ver naar voren vast.
Als het het riempje was had ik hem ook wel graag geknipt gehad, maar dat is het punt dus niet.

En een foto ervan maken gaat wat moeilijk, want hij doet zn tong dus niet echt omhoog....
pi_79365045
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:05 schreef freecell het volgende:
maar gws, het is niet het riempje! Hij heeft bijna geen zichtbaar riempje zelfs....Zijn hele tongetje zit 'gewoon' vrij ver naar voren vast.
Als het het riempje was had ik hem ook wel graag geknipt gehad, maar dat is het punt dus niet.

En een foto ervan maken gaat wat moeilijk, want hij doet zn tong dus niet echt omhoog....
Ik zou dat toch even laten zien door een kno arts Free!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_79365114
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 08:45 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik zou dat toch even laten zien door een kno arts Free!
WSS, voor ons kan het er wel uitzien alsof er niets aan te doen valt maar iemand die erin gespecialiseerd is heeft misschien wel een oplossing
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 20 maart 2010 @ 09:08:23 #143
12913 GreatWhiteSilence
pi_79365216
* GreatWhiteSilence geeft Freecell even een flinke knuffel.
Heel dapper dat je blijft proberen en ik hoop dat er snel een goede oplossing komt.
pi_79365277
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 08:53 schreef Twinkly het volgende:

[..]

WSS, voor ons kan het er wel uitzien alsof er niets aan te doen valt maar iemand die erin gespecialiseerd is heeft misschien wel een oplossing
Ik kan er gewoon niet zo goed tegen als generalisten (huisartsen / cb artsen / verpleegkundigen) dingen 'beslissen' die eigenlijk gewoon het werk zijn van een specialist. Bij Rienk werd door de ha ook gezegd dat het meeviel, en de kno zei gelijk 'die is wat te kort'.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_79365284
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 09:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
* GreatWhiteSilence geeft Freecell even een flinke knuffel.
Heel dapper dat je blijft proberen en ik hoop dat er snel een goede oplossing komt.
En neem er van mij ook 1! En een pluim voor je doorzettingsvermogen, Free!
pi_79366304
ik ga maandag sowieso een doorverwijzing vragen aan de cb arts!

Hier gaan we vooruit!
2x zelf 50 cc gedronken! en vannacht gekolfd en vanmorgen. Vanmorgen met de neusspray. kolven doet nog steeds bij elke 'pomp' fucking veel pijn en de voeding daarna ook, maar ik had wel....
roffel.....

120 !!!! in 1 keer! Dat is 3 bijvoedingen!
tara: hey! je borsten snappen het

En vanmorgen stak hij zijn tong naar me uit tot halverwege zijn onderlip. Hij kán het dus wel, zij het met moeite

Dus: het is nu kut en huilen en veel pijn en héél veel werk, maar ik heb wel het idee dat we wat bereiken.
pi_79366368
cb artsen morgen niet doorverwijzen, ,dus dan moet je naar de huisarts.

Succes!!
pi_79366447
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:37 schreef p_iglet het volgende:
cb artsen morgen niet doorverwijzen, ,dus dan moet je naar de huisarts.

Succes!!
Dat vind ik zo'n &$&$&$((^$Î$ systeem CB arts is ook arts
En mijn huisarts is een hork en ik ben er al te vaak geweest deze maand
pi_79366556
Als CBarts ben je basisarts met een cursus van 6 weken extra ofzo. Huisarts is een officieel specialisme en duurt 3 jaar

In het ziekenhuis werk je als basisarts ook altijd onder verantwoordelijkheid van een specialist.

Er is wel een nieuwe opleiding tot arts jeugd en gezondheid, ik geloof dat die 2 jaar ofzo is en dat het de bedoeling is dat alle (nieuwe) CB artsen die ook gaan volgen. Dus wellicht veranderd er dan nog wat aan het systeem.
pi_79366868
Free, een opbrengst van 120 is echt heel netjes!

Even een vraagje. Voor de mamma's wiens kinderen ongeveer 150 ml per voeding drinken, hoeveel voedingen krijgen ze dan op een dag?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:18:19 #151
12913 GreatWhiteSilence
pi_79367234
Free, lukt het misschien om met de hand te kolven, misschien reageren je borsten daar beter op? (Ik kan me herinneren dat het jou wel eens gelukt was, op die manier)

En wellicht kun je een van de verloskundigenpraktijken op de lijst bellen. Daar heb je geloof ik geen verwijzing voor nodig, toch?

Wat goed dat je ineens zoveel had, dat zal wel een opluchting zijn.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:25:47 #152
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79367350
Free, ook van mij een dikke pluim voor je doorzettingsvermogen!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_79368105
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Free, lukt het misschien om met de hand te kolven, misschien reageren je borsten daar beter op? (Ik kan me herinneren dat het jou wel eens gelukt was, op die manier)

En wellicht kun je een van de verloskundigenpraktijken op de lijst bellen. Daar heb je geloof ik geen verwijzing voor nodig, toch?

Wat goed dat je ineens zoveel had, dat zal wel een opluchting zijn.
Dat is een goed idee inderdaad
Ga ik proberen.
pi_79368254
Wat een gedoe, Freecell. voor jullie, het is rot als het zonder dat je er iets aan kan doen niet loopt zoals je zou willen
pi_79368603
Ergens is het ook wel fijn dat mijn lijf me dus niet in de steek laat
Dan zou ik me nog lulliger gevoeld hebben denk ik!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:41:56 #156
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79369174
free, wat ontzettend stoer dat je ondanks de raynauds kolft en daarna met een blauwe tiet aanlegt!
geloof me, ik weet hoe het voelt gelukkig heeft het wel resultaat. nu hopen dat je na het weekend snel geholpen kunt worden!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:52:16 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79369552
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:59 schreef WupWup het volgende:
Asyniur, ik wil je absoluut niet voor het blok zetten, dus ik hoop dat je het zo ook niet opvat. Maar zocht jij niet een oplossing voor je te klein wordende vriezer? Is het misschien een idee om wat aan Florian te schenken?
Daar ging de PM aan freecell over
Het probleem is alleen de afstand. Freecell en Tara wonen in Groningen en ik woon in Zuid-Limburg...

freecell, wat fijn dat je borsten het beginnen te snappen! Alleen erg naar dat het zoveel pijn doet...
Heel dapper van je hoor!

Davinia
pi_79369593
Wit
Dat blauwe is er na 10 of 15 minuten wel af, maar ze lijven nog wel een uur echt wit En daarna worden ze paars

Mja, dat helpen vraag ik me af hoor. Als ik zo op borstvoeding.com kijk is het dus zo'n geval wat je niet gewoon kan doorknippen.
In sommige gevallen is de tongriem dik en vliezig. Dan is een frenotomie niet voldoende en moet er een grotere ingreep plaatsvinden (frenectomie) of met behulp van Z-plastiek. Dit gaat onder narcose. Er moet dan ook worden gehecht. De arts verwijst hiervoor door naar een kno-arts, kaakchirurg of (kinder)chirurg.

Maar misschien als mijn productie weer goed is en ik een keer of 2 per dag blijf kolven lukt het hem voorlopig wel
En de LK zei dat hij met die tong wel kon léren drinken, maar dat het gewoon echt moeilijker voor hem was. Maar nu krijgt hij bijvoeding en wordt hij dus sterker

Dus ik vraag een doorverwijzing, kijk of het verholpen kan worden, maar zo niet, dan heb ik wel goede hoop dat het hem heel misschien zo ook wel kan lukken om het op gang te houden.

Alleen ik wil echt van 's nachts kolven af Want nu moet ik er 3x per nacht uit en das niet goed voor mijn familie overdag vrees ik
pi_79369658
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:52 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Daar ging de PM aan freecell over
Het probleem is alleen de afstand. Freecell en Tara wonen in Groningen en ik woon in Zuid-Limburg...
Asy-in-het-zonnetje-zet-post

Lezen jullie dit even goed? Lief hè?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:57:14 #160
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79369708
free, heel praktisch: koop wollen zoogcompressen! die dingen zijn goddelijk! na de voeding direct op de borst, bh dicht en rayndauds is foetsie (mits goed aangelegd, verder op temperatuur en zo )
pi_79370186
Ahá! Waar koop je die dingen?
Ik gebruik normaal geen kompressen meer, maar dit klinkt wel lekker
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:23:08 #162
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79370564
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:55 schreef freecell het volgende:

[..]

Asy-in-het-zonnetje-zet-post

Lezen jullie dit even goed? Lief hè?

Dat hoeft toch heul niet. Ik wilde gewoon een goede (tijdelijke) oplossing voor jullie. Ik zou zelfs voor jullie kolven. Maar die afstand hè...
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:40:15 #163
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79387449
ik heb ze bij de bv-winkel in amsterdam gehaald. en je moet er ook lanolinezeep bij kopen om ze te reinigen. ze zijn van het merk pippi 'care by pippi'.

wat ik nog zat te denken, krijg je al blauw/witte tepels van de aanraking van de kolf? ik reageer niet op de kolf, maar het aanstampen van de lilypadz geeft bijna altijd een reactie. behalve als ik ze voorverwarm... (ff blazen) mss helpt dat om de raynauds iets later te laten komen?

oh, vanaf foon gedaan, dus eerst mijn tekst,, dan pas quote. handig
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:10 schreef freecell het volgende:
Ahá! Waar koop je die dingen?
Ik gebruik normaal geen kompressen meer, maar dit klinkt wel lekker
pi_79397260
Ok, ik zal eens gaan googlen op die dingen

Nee, het is binnen 10 seconden paars als ik met de kolf ga kolven zeg maar Van lilypadz wordt het inderdaad ook niet beter, maar ze geven geen directe reactie. Alleen als ik een pad op een paarse borst plak is het nog net zo paars als ik hem er een uur later weer afhaal. Lijkt me ook niet de bedoeling
Kolf voorverwarmen ga ik even testen dank je! Even onder de kraan

Vanmorgen heeft hij zelf 60 gedronken bij mij (record, yay) en daarna nog 70 uit de fles! (eerst 30 *brul* toen nog 20 *brulbrul* en toen nog 20 en toen was hij blij ) Gelukkig kan je van bv niet teveel geven en had ik vannacht 90 gekolfd

Alleen nu had ik dus vanmorgen goed volle borsten, maar hij kan het echt niet
Eerst heel blij en bijna verslikken in de TSR en dan gaan moeilijk doen, knorren, in de borst proberen te kruipen, fanatiek zuigen, maar niet slikken en vaak loslaten ed.
Ik hoop dat het nog beter wordt (evt door knippen oid of gewoon door ervaring), want op deze manier gaat hij mijn productie niet kunnen redden.
  zondag 21 maart 2010 @ 10:10:20 #165
12913 GreatWhiteSilence
pi_79397339
En als je de druk er een beetje afkolft op zo'n moment? Ook kindjes met een normale tong hebben soms last van borsten die (te) vol zitten, die krijgen ze dan inderdaad niet goed te pakken. Dat zal voor Florian des te erger zijn, vermoed ik?
pi_79397391
Het begin gaat juist wel goed (op 1x verslikken na ) maar zodra de druk er af is heeft hij zijn tong nodig. En dan gaat hij moeilijk doen.
pi_79397847
Hè Free
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_79397968
Ik geef het nog niet op hoor

Al vindt zo ongeveer mijn hele omgeving dat wel een beter idee Ik kan het nu nog niet opgeven. Als het zo modderen blijft wel, maar als ik NU stop, weet ik nooit of het nog een kans gehad had...
pi_79398023
quote:
Op zondag 21 maart 2010 10:57 schreef freecell het volgende:

Al vindt zo ongeveer mijn hele omgeving dat wel een beter idee Ik kan het nu nog niet opgeven. Als het zo modderen blijft wel, maar als ik NU stop, weet ik nooit of het nog een kans gehad had...
Had ik ook niet verwacht
Ik duim voor je dat hij de techniek een dezer dagen nog wel onder de knie krijgt en dat het dan allemaal soepeler gaat.
pi_79398078
Nou Free, het zit je niet mee zeg. Wel fijn dat hij zoveel heeft binnengekregen en dat het dus wel lukt om de productie op te krikken. Nu nog hopen dat hij een techniek vindt om het drinken makkelijker te maken.

Ook nog eentje voor Aysiniur:
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 21 maart 2010 @ 11:06:05 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79398103
quote:
maar als ik NU stop, weet ik nooit of het nog een kans gehad had...[/sub]
Gelijk heb je.

wat mij zo moeilijk lijkt is dat het met Leander juist wel zo lang is gelukt, vreemd toch??
pi_79398144
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

Gelijk heb je.

wat mij zo moeilijk lijkt is dat het met Leander juist wel zo lang is gelukt, vreemd toch??
Nee, dat is helemaal niet vreemd, Leander heeft een doodnormale tong
Het ligt niet aan mijn lijf dat het niet lukt, maar aan Florian
  zondag 21 maart 2010 @ 11:13:57 #173
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79398248
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:08 schreef freecell het volgende:

[..]

Nee, dat is helemaal niet vreemd, Leander heeft een doodnormale tong
Het ligt niet aan mijn lijf dat het niet lukt, maar aan Florian
Oh, dan heb ik niet ver genoeg terug gelezen, had niet meegrekegen dat hij tong problemen had.
  zondag 21 maart 2010 @ 12:23:50 #174
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79400321
freecell, kan me helemaal voorstellen dat je nu nog niet wilt opgeven hoor!
Gelukkig is in elk geval je productie weer wat verbeterd.
  zondag 21 maart 2010 @ 13:53:18 #175
12913 GreatWhiteSilence
pi_79403543
quote:

De omgeving vindt het vrijwel altijd een beter idee om te stoppen als het niet 100% perfect gaat. Of als het langer duurt dan 6 maanden, of als je weer gaat werken, of als, of als, of als... Echt top dat je de handdoek niet in de ring gooit, daar valt mijn prestatie (een maandje fulltime kolven) bij in het niet.
pi_79404074
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat wil niet zeggen dat ze geen last heeft van het tongriempje in een moeilijker situatie, bij bijvoorbeeld regeldagen. Die zullen dan wellicht gemiddeld langer duren dan bij iemand die wel een normale tongriem heeft.
Je slaat de spijker op zijn kop.

Ik heb een nacht achter de rug.....pffffff.
Niet geslapen, at all.
Leah heeft de hele nacht liggen mopperen, huilen, drinken. Om het uur. Ze is niet meer naast me weg geweest. Af en toe de speen in haar mond geduwd (ipv mijn borsten) maar dat wilde ze maar 5 minuten ofzo.
En onrustig drinken! Man man man

Drinken, loslaten, drinken loslaten...trappen met de beentjes, maaien, slaan, krabben, trekken en duwen met de armpjes. Ik houd mijn borst met de hand voor haar mond vast anders is het helemaal niet te doen omdat ze zo vaak loslaat maar ze doet er alles aan om die hand weg te duwen/trekken. Het leek af en toe wel een worstelpartij.
Ze is beresterk trouwens

Vanochtend lag ze nog naast me te mopperen en ik viel tegen haar uit; potver Leah, wat is met jou aan de hand
Houdt ze op: kijkt me met grote ogen aan en begint te lachen

Later vanochtend dacht ik; wacht ff, ze is morgen 3 maanden....ze is aan het regelen!
  zondag 21 maart 2010 @ 14:20:08 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79404462
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:08 schreef lily het volgende:

Later vanochtend dacht ik; wacht ff, ze is morgen 3 maanden....ze is aan het regelen!
Jup, hier ook 3 maanden kassa/check! Denk ik...
pi_79404510
hoop doet leven
  zondag 21 maart 2010 @ 14:32:14 #179
12913 GreatWhiteSilence
pi_79404808
Ik wil trouwens ook nog even mijn bewondering uitspreken voor Davinia en eventuele andere dames met Raynauds, die ook blijven doorvoeden ondanks de pijn die ze daarvan hebben. Chapeau!
  zondag 21 maart 2010 @ 14:43:46 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79405126
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:21 schreef lily het volgende:
hoop doet leven
We gaan weer voor een rondje!
pi_79407038
proost voor de regelaars

Hier net een half uur met volle, maar niet té volle borsten gevoed.
Wegen voor, wegen na.... nul
  zondag 21 maart 2010 @ 15:50:38 #182
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79407467
free, bij borstvoedingalmere.nl hebben zewollen zoogcompressen online te koop, en ook de wolzeep
http://www.borstvoedingalmere.nl/

en, thx, gws

hier is het de afgelopen week heel goed gegaan. afglopen vrijdag hapte madam zelfs zelf an toen ik mijn hoofd afdraaide op zoek naar mn zoogcompres. kijk omlaag, ligt madam weer verder te drinken!
raynauds is niet weg, en ik denk dat het de hele bv-periode zal blijven, maar last na het douchen, en continue opletten dat ik warm blijf weerhoudt mij er niet van om verder te genieten van mn/onze bv-periode. vind het veel te gezellig, en zolang ze goed hapt en niet teveel sabbelt is de raynauds na een voeding eigenlijk zo goed als weg.

de plicht roept!
pi_79409772
Daviniah, dat klinkt goed joh!

Ik wilde net gaan kolven: helemaal NIKS Geen druppel? Ook niet met neusspray.
Het zal wel, vandaag gaat niet zo lekker geloof ik
  zondag 21 maart 2010 @ 17:44:13 #184
12913 GreatWhiteSilence
pi_79411470
Balen Freecell.
Hopelijk gaat het straks beter.
  zondag 21 maart 2010 @ 19:01:34 #185
18860 sindell
Seriously
pi_79414409
Hmm
Volgens mij is Laura ook aan het regelen, een paar dagen geleden had ze aan 1 borst genoeg en nu sinds gisteren drinkt ze continu alles leeg... en anders is het huilen
Vermoeiend, maar ja het is niet anders.
Is het niet een beetje vroeg met 5 weken en 2 dagen?
pi_79415854
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik wil trouwens ook nog even mijn bewondering uitspreken voor Davinia, Freecell en eventuele andere dames met Raynauds, die ook blijven doorvoeden ondanks de pijn die ze daarvan hebben. Chapeau!
Sluit ik me bij aan!

En Asyniur:
pi_79415915
Nee hoor sindell, rond 6 weken heb je ook een regelperiode. Sterkte
  zondag 21 maart 2010 @ 20:33:26 #188
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79418742
Ik heb gisteren stereogevoed met mijn schoonzusje. Ik had niet gedacht datdat nog zou gebeuren. Zo lief, haar jongentje van nog geen 4 kilo en mijn bink van bijna 10 kilo
  zondag 21 maart 2010 @ 21:29:02 #189
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79423061
Mijn meisje kan wel een paar dagen zonder mij. En mijn borsten zonder mijn meisje! Geen van beiden hebben we er last van gehad dat ik een paar dagen niet gevoed had. En toen ik weer terug was, wilde ze de volgende morgen erg graag weer bij mij drinken . We gaan dus voorlopig maar gewoon door (totdat ze 2 is, of 3 ofzo...)
't Ging dus erg goed toen ik een paar dagen in Rome was, heb zelfs geen gespannen borsten gehad (en de kolf dus voor niets meegenomen... nou ja, een gerust gevoel is ook wel belangrijk natuurlijk ).

Freecell, bij het (vluchtig) doorlezen van het topic zag ik dat het bij jullie niet zo lekker gaat. Sterkte en hopelijk leert Florian vlug goed te drinken!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 21 maart 2010 @ 21:39:55 #190
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79424075
Mooi he Grijs dat dat zo 'bedacht' is.
  zondag 21 maart 2010 @ 22:51:31 #191
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79430150
freecell, helemaal niks is wel erg weinig
Hoe is het de rest van de dag gegaan?

En wat een mooie verhalen hier verder van de 'langvoedsters'

Weet je, ik had altijd al een bepaald beeld c.q voorstelling bij borstvoeding geven. Maar sinds ik zelf bv geef, wordt dit beeld gewoon bevestigd. Sterker nog ik vind het nog mooier en fijner dan ik me kon voorstellen...
  zondag 21 maart 2010 @ 23:06:59 #192
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79431049
Ik kom ook even updaten!

Ik kolf nog steeds fulltime. Teigetje krijgt nu elk uur 4,5 milliliter melk, aangevuld met breast milk fortifier en ook nog extra vetten en eiwitten via haar infuus.
Aankomende dinsdag is ze al weer 7 weken oud.
Ik kolf inmiddels ruim voldoende voor haar voedingen; de rest wordt door het ziekenhuis ingevroren.

Het kolven ging na een paar weken niet zo lekker meer maar na hulp van een lactatiekundige en jullie (;)) gaat het inmiddels weer ok! Ik zou op dit moment geen voldragen baby kunnen voeden maar voor nu is het genoeg!
Morgen heb ik weer een afspraak met de lactatiekundige. Ze komt even meekijken met het kolven om te zien of ik nog iets kan verbeteren.

Maar, wat ik eigenlijk even wilde komen melden is: Teigetje gaat morgen op snuffel-stage!
Tijdens het buidelen gaat ze zo neergelegd worden dat ze op zoek kan/mag gaan naar mijn borst! Als ze dat doet en er komt wat melk dan kan ik haar een drupje geven.
Echt slokjes drinken kunnen prematuurtjes vaak vanaf de 34 weken dan is de coordinatie van de ademhaling/zuigen/slikken redelijk op peil. Teigetje is nu 33 weken en 2 dagen.
Teigetje wordt nog beademd en kan daardoor sowieso nog niet zelf live drinken maar ik kan haar wel alvast gaan voorbereiden! Deze snuffel-stage (zoals ik 't maar noem) is een mooie eerste stap!

Ze heeft inmiddels ook al echt melk geproefd; ze krijgt af en toe een druppeltje op haar speentje! (De rest komt via de maagsonde binnen.) Ze gaat helemaal nomnomnom op haar speentje als er wat melk op zit!

Ik ben er gewoon een beetje hyper van.

(Wat ik me nou trouwens nog afvraag he; als ze D. hoort reageert ze helemaal blij. Als ze mij hoort ook maar dan maakt ze ook nog eens zuigbewegingen met haar mondje. Zou dat nou betekenen dat ze mij al associeert met eten? Dit doet ze eigenlijk al vanaf haar geboorte!)
A grand adventure has begun.
pi_79431152
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

De omgeving vindt het vrijwel altijd een beter idee om te stoppen als het niet 100% perfect gaat. Of als het langer duurt dan 6 maanden, of als je weer gaat werken, of als, of als, of als... Echt top dat je de handdoek niet in de ring gooit
Wat zij zegt! Ik heb bewondering voor je Free, zo met die dubbelop problemen, en die tong en Raynauds. Heb jammer genoeg geen tips voor je (ben bekend met Raynauds aan vingers en tenen en sporadisch eens aan tepels maar heb het destijds niet herkend als Raynauds en tegenwoordig nergens meer last van), maar zie gelukkig wel een paar (goeie) tips van anderen staan. Hoop dat je daar wat aan hebt. En nog meer hoop ik dat tong en tepels de bedoeling gaan begrijpen en dat je op een moment denkt; "He, ik heb er al een week niet bij nagedacht omdat het zo goed gaat". Laat de rest maar kletsen, jij geeft het tenminste een kans, kv kan altijd nog. Voor wat het waard is; ik leef met je mee.

Grijs, toppie dat je meissie nog wil! Zo fijn als ze dan toch zo de draad weer oppakken ondanks dat ze het niet meer 'nodig' hebben he?
pi_79431480
Keshet wat super dat het kolven nog steeds zo goed lukt!!
Wat fijn dat de lactatiekundige meekijkt.

Veel succes en plezier met de "snuffelstage" morgen.
pi_79431539
Aaah... Keshet... wat geweldig... Ik volg je al een poosje stiekempies ( )en kan me zo helemaal inleven hoe geweldig dat moment moet zijn voor je als ze live gaat drinken! Ik hoop dat ze haar snuffelstage met glans volbrengt!
Zou me trouwens niets verbazen als ze je met eten associeert... die donderstenen weten altijd al heel rap dat ze aan papa in sommige gevallen niets hebben!
pi_79431790
Misschien domme vraag - maar zijn er hier ook vrouwen die enorme pijn hebben ervaren? Ik ben nog jong, 21 jaartjes - maar vraag me soms af wat ik later zal doen wanneer ik een kind heb, borstvoeding of niet..
pi_79431935
Tenzij er een medische oorzaak is (zoals het syndroom van raynaud bij Davinia en Freecell) hoort borstvoeding geen pijn te doen.

Pijn bij borstvoeding heeft altijd een oorzaak en is nooit "omdat het er nu eenmaal bij hoort", verkeerd aanleggen, candida infecties zijn beruchte oorzaken van pijn bij borstvoeding.
Een lactatiekundige kan in dat soort gevallen helpen.

Maar ik denk dat je je niet af moet vragen borstvoeding geven of niet... Meer waarom geen borstvoeding?
Wat mij betreft zitten die 2 dingen daar niet voor niets...
pi_79432092
Ja - aan de ene kant denk ik dat het ook het beste maar aan de andere kant denk ik dat geen borstvoeding ook prima is, aangezien ik ook gezond ben en dat niet heb gehad... lastige keuze maar heb nog tijd om daar over na te denken
pi_79432353
borstvoeding vs kunstvoeding
gratis vs duur
altijd bij de hand vs niet vergeten om mee te nemen
binnen 5 sec paraat vs eerst nog naar de keuken moeten lopen, en flesje klaar maken
natuurlijk vs namaak

Ik vind de keuze niet zo lastig hoor

hihi sorry het is een beetje een open deur zo in het borstvoedingstopic. Maar fijn dat je van te voren over dit soort keuzes nadenkt.

ook nog even deze
101 redenen om borstvoeding te geven
pi_79432492
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:20 schreef NZmeid het volgende:
Misschien domme vraag - maar zijn er hier ook vrouwen die enorme pijn hebben ervaren? Ik ben nog jong, 21 jaartjes - maar vraag me soms af wat ik later zal doen wanneer ik een kind heb, borstvoeding of niet..
Yep, enorme pijn... en het hoort erbij.... bij de bevalling!
pi_79432506
Als je de voor&nadelen zo naast elkaar zet is de keuze snel gemaakt ja - moet je je voeding ook aanpassen trouwens, en.. oh.. je kan natuurlijk ook geen alcohol nuttigen terwijl je borstvoeding geeft?
pi_79432659
Nee je hoeft je voeding niet te wijzigen al is goed en gezond eten wel belangrijk natuurlijk en je kan best een beetje alcohol nuttigen
pi_79432683
Nee je hoeft je voeding in principe niet aan te passen tijdens borstvoeding. Gewoon normaal gezond eten.
Wel hebben sommige kindjes last van bijvoorbeeld prei of uien, maar dat is niet heel vaak.
Indien een kindje een voedingsallergie heeft kan de moeder op dieet gaan en zodoende borstvoeding blijven geven, maar dat is dus echt niet bij ieder kind het geval. In veruit de meeste gevallen kun je gewoon alles eten.

En glas alcohol is na 1,5 uur weer uit je lichaam. Dus zodra je kindje een beetje duidelijk ritme heeft kun je best wel weer af en toe een glaasje drinken.
Wil je een keertje wat meer drinken dan kun je altijd nog kolven en die melk weg gooien en melk van een ander moment via de fles geven.
pi_79432687
Oh, door dit soort verhalen haak ik dus meteen af;

''De kraamhulp gaf aan me te steunen in welke beslissing ik ook maakte, en liet me in mijn waarde. Mijn man ging snel op pad voor een kolf. Zodra hij thuis was probeerde ik het, maar het voelde net zo ellendig, of misschien nog wel erger. Na tien lange pijnlijke minuten en anderhalve druppel colostrum vond ik het best en zei tegen mijn man: maak het pak flesvoeding maar open, want ik stop ermee. Weer drie uur lang brandende tepels''........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')