abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:18:19 #151
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79367234
Free, lukt het misschien om met de hand te kolven, misschien reageren je borsten daar beter op? (Ik kan me herinneren dat het jou wel eens gelukt was, op die manier)

En wellicht kun je een van de verloskundigenpraktijken op de lijst bellen. Daar heb je geloof ik geen verwijzing voor nodig, toch?

Wat goed dat je ineens zoveel had, dat zal wel een opluchting zijn.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:25:47 #152
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79367350
Free, ook van mij een dikke pluim voor je doorzettingsvermogen!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_79368105
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Free, lukt het misschien om met de hand te kolven, misschien reageren je borsten daar beter op? (Ik kan me herinneren dat het jou wel eens gelukt was, op die manier)

En wellicht kun je een van de verloskundigenpraktijken op de lijst bellen. Daar heb je geloof ik geen verwijzing voor nodig, toch?

Wat goed dat je ineens zoveel had, dat zal wel een opluchting zijn.
Dat is een goed idee inderdaad
Ga ik proberen.
pi_79368254
Wat een gedoe, Freecell. voor jullie, het is rot als het zonder dat je er iets aan kan doen niet loopt zoals je zou willen
pi_79368603
Ergens is het ook wel fijn dat mijn lijf me dus niet in de steek laat
Dan zou ik me nog lulliger gevoeld hebben denk ik!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:41:56 #156
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79369174
free, wat ontzettend stoer dat je ondanks de raynauds kolft en daarna met een blauwe tiet aanlegt!
geloof me, ik weet hoe het voelt gelukkig heeft het wel resultaat. nu hopen dat je na het weekend snel geholpen kunt worden!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:52:16 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79369552
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:59 schreef WupWup het volgende:
Asyniur, ik wil je absoluut niet voor het blok zetten, dus ik hoop dat je het zo ook niet opvat. Maar zocht jij niet een oplossing voor je te klein wordende vriezer? Is het misschien een idee om wat aan Florian te schenken?
Daar ging de PM aan freecell over
Het probleem is alleen de afstand. Freecell en Tara wonen in Groningen en ik woon in Zuid-Limburg...

freecell, wat fijn dat je borsten het beginnen te snappen! Alleen erg naar dat het zoveel pijn doet...
Heel dapper van je hoor!

Davinia
pi_79369593
Wit
Dat blauwe is er na 10 of 15 minuten wel af, maar ze lijven nog wel een uur echt wit En daarna worden ze paars

Mja, dat helpen vraag ik me af hoor. Als ik zo op borstvoeding.com kijk is het dus zo'n geval wat je niet gewoon kan doorknippen.
In sommige gevallen is de tongriem dik en vliezig. Dan is een frenotomie niet voldoende en moet er een grotere ingreep plaatsvinden (frenectomie) of met behulp van Z-plastiek. Dit gaat onder narcose. Er moet dan ook worden gehecht. De arts verwijst hiervoor door naar een kno-arts, kaakchirurg of (kinder)chirurg.

Maar misschien als mijn productie weer goed is en ik een keer of 2 per dag blijf kolven lukt het hem voorlopig wel
En de LK zei dat hij met die tong wel kon léren drinken, maar dat het gewoon echt moeilijker voor hem was. Maar nu krijgt hij bijvoeding en wordt hij dus sterker

Dus ik vraag een doorverwijzing, kijk of het verholpen kan worden, maar zo niet, dan heb ik wel goede hoop dat het hem heel misschien zo ook wel kan lukken om het op gang te houden.

Alleen ik wil echt van 's nachts kolven af Want nu moet ik er 3x per nacht uit en das niet goed voor mijn familie overdag vrees ik
pi_79369658
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:52 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Daar ging de PM aan freecell over
Het probleem is alleen de afstand. Freecell en Tara wonen in Groningen en ik woon in Zuid-Limburg...
Asy-in-het-zonnetje-zet-post

Lezen jullie dit even goed? Lief hè?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:57:14 #160
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79369708
free, heel praktisch: koop wollen zoogcompressen! die dingen zijn goddelijk! na de voeding direct op de borst, bh dicht en rayndauds is foetsie (mits goed aangelegd, verder op temperatuur en zo )
pi_79370186
Ahá! Waar koop je die dingen?
Ik gebruik normaal geen kompressen meer, maar dit klinkt wel lekker
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:23:08 #162
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79370564
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:55 schreef freecell het volgende:

[..]

Asy-in-het-zonnetje-zet-post

Lezen jullie dit even goed? Lief hè?

Dat hoeft toch heul niet. Ik wilde gewoon een goede (tijdelijke) oplossing voor jullie. Ik zou zelfs voor jullie kolven. Maar die afstand hè...
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:40:15 #163
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79387449
ik heb ze bij de bv-winkel in amsterdam gehaald. en je moet er ook lanolinezeep bij kopen om ze te reinigen. ze zijn van het merk pippi 'care by pippi'.

wat ik nog zat te denken, krijg je al blauw/witte tepels van de aanraking van de kolf? ik reageer niet op de kolf, maar het aanstampen van de lilypadz geeft bijna altijd een reactie. behalve als ik ze voorverwarm... (ff blazen) mss helpt dat om de raynauds iets later te laten komen?

oh, vanaf foon gedaan, dus eerst mijn tekst,, dan pas quote. handig
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:10 schreef freecell het volgende:
Ahá! Waar koop je die dingen?
Ik gebruik normaal geen kompressen meer, maar dit klinkt wel lekker
pi_79397260
Ok, ik zal eens gaan googlen op die dingen

Nee, het is binnen 10 seconden paars als ik met de kolf ga kolven zeg maar Van lilypadz wordt het inderdaad ook niet beter, maar ze geven geen directe reactie. Alleen als ik een pad op een paarse borst plak is het nog net zo paars als ik hem er een uur later weer afhaal. Lijkt me ook niet de bedoeling
Kolf voorverwarmen ga ik even testen dank je! Even onder de kraan

Vanmorgen heeft hij zelf 60 gedronken bij mij (record, yay) en daarna nog 70 uit de fles! (eerst 30 *brul* toen nog 20 *brulbrul* en toen nog 20 en toen was hij blij ) Gelukkig kan je van bv niet teveel geven en had ik vannacht 90 gekolfd

Alleen nu had ik dus vanmorgen goed volle borsten, maar hij kan het echt niet
Eerst heel blij en bijna verslikken in de TSR en dan gaan moeilijk doen, knorren, in de borst proberen te kruipen, fanatiek zuigen, maar niet slikken en vaak loslaten ed.
Ik hoop dat het nog beter wordt (evt door knippen oid of gewoon door ervaring), want op deze manier gaat hij mijn productie niet kunnen redden.
  zondag 21 maart 2010 @ 10:10:20 #165
12913 GreatWhiteSilence
pi_79397339
En als je de druk er een beetje afkolft op zo'n moment? Ook kindjes met een normale tong hebben soms last van borsten die (te) vol zitten, die krijgen ze dan inderdaad niet goed te pakken. Dat zal voor Florian des te erger zijn, vermoed ik?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79397391
Het begin gaat juist wel goed (op 1x verslikken na ) maar zodra de druk er af is heeft hij zijn tong nodig. En dan gaat hij moeilijk doen.
pi_79397847
Hè Free
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_79397968
Ik geef het nog niet op hoor

Al vindt zo ongeveer mijn hele omgeving dat wel een beter idee Ik kan het nu nog niet opgeven. Als het zo modderen blijft wel, maar als ik NU stop, weet ik nooit of het nog een kans gehad had...
pi_79398023
quote:
Op zondag 21 maart 2010 10:57 schreef freecell het volgende:

Al vindt zo ongeveer mijn hele omgeving dat wel een beter idee Ik kan het nu nog niet opgeven. Als het zo modderen blijft wel, maar als ik NU stop, weet ik nooit of het nog een kans gehad had...
Had ik ook niet verwacht
Ik duim voor je dat hij de techniek een dezer dagen nog wel onder de knie krijgt en dat het dan allemaal soepeler gaat.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_79398078
Nou Free, het zit je niet mee zeg. Wel fijn dat hij zoveel heeft binnengekregen en dat het dus wel lukt om de productie op te krikken. Nu nog hopen dat hij een techniek vindt om het drinken makkelijker te maken.

Ook nog eentje voor Aysiniur:
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 21 maart 2010 @ 11:06:05 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79398103
quote:
maar als ik NU stop, weet ik nooit of het nog een kans gehad had...[/sub]
Gelijk heb je.

wat mij zo moeilijk lijkt is dat het met Leander juist wel zo lang is gelukt, vreemd toch??
pi_79398144
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

Gelijk heb je.

wat mij zo moeilijk lijkt is dat het met Leander juist wel zo lang is gelukt, vreemd toch??
Nee, dat is helemaal niet vreemd, Leander heeft een doodnormale tong
Het ligt niet aan mijn lijf dat het niet lukt, maar aan Florian
  zondag 21 maart 2010 @ 11:13:57 #173
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79398248
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:08 schreef freecell het volgende:

[..]

Nee, dat is helemaal niet vreemd, Leander heeft een doodnormale tong
Het ligt niet aan mijn lijf dat het niet lukt, maar aan Florian
Oh, dan heb ik niet ver genoeg terug gelezen, had niet meegrekegen dat hij tong problemen had.
  zondag 21 maart 2010 @ 12:23:50 #174
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79400321
freecell, kan me helemaal voorstellen dat je nu nog niet wilt opgeven hoor!
Gelukkig is in elk geval je productie weer wat verbeterd.
  zondag 21 maart 2010 @ 13:53:18 #175
12913 GreatWhiteSilence
pi_79403543
quote:

De omgeving vindt het vrijwel altijd een beter idee om te stoppen als het niet 100% perfect gaat. Of als het langer duurt dan 6 maanden, of als je weer gaat werken, of als, of als, of als... Echt top dat je de handdoek niet in de ring gooit, daar valt mijn prestatie (een maandje fulltime kolven) bij in het niet.
pi_79404074
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat wil niet zeggen dat ze geen last heeft van het tongriempje in een moeilijker situatie, bij bijvoorbeeld regeldagen. Die zullen dan wellicht gemiddeld langer duren dan bij iemand die wel een normale tongriem heeft.
Je slaat de spijker op zijn kop.

Ik heb een nacht achter de rug.....pffffff.
Niet geslapen, at all.
Leah heeft de hele nacht liggen mopperen, huilen, drinken. Om het uur. Ze is niet meer naast me weg geweest. Af en toe de speen in haar mond geduwd (ipv mijn borsten) maar dat wilde ze maar 5 minuten ofzo.
En onrustig drinken! Man man man

Drinken, loslaten, drinken loslaten...trappen met de beentjes, maaien, slaan, krabben, trekken en duwen met de armpjes. Ik houd mijn borst met de hand voor haar mond vast anders is het helemaal niet te doen omdat ze zo vaak loslaat maar ze doet er alles aan om die hand weg te duwen/trekken. Het leek af en toe wel een worstelpartij.
Ze is beresterk trouwens

Vanochtend lag ze nog naast me te mopperen en ik viel tegen haar uit; potver Leah, wat is met jou aan de hand
Houdt ze op: kijkt me met grote ogen aan en begint te lachen

Later vanochtend dacht ik; wacht ff, ze is morgen 3 maanden....ze is aan het regelen!
  zondag 21 maart 2010 @ 14:20:08 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79404462
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:08 schreef lily het volgende:

Later vanochtend dacht ik; wacht ff, ze is morgen 3 maanden....ze is aan het regelen!
Jup, hier ook 3 maanden kassa/check! Denk ik...
pi_79404510
hoop doet leven
  zondag 21 maart 2010 @ 14:32:14 #179
12913 GreatWhiteSilence
pi_79404808
Ik wil trouwens ook nog even mijn bewondering uitspreken voor Davinia en eventuele andere dames met Raynauds, die ook blijven doorvoeden ondanks de pijn die ze daarvan hebben. Chapeau!
  zondag 21 maart 2010 @ 14:43:46 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79405126
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:21 schreef lily het volgende:
hoop doet leven
We gaan weer voor een rondje!
pi_79407038
proost voor de regelaars

Hier net een half uur met volle, maar niet té volle borsten gevoed.
Wegen voor, wegen na.... nul
  zondag 21 maart 2010 @ 15:50:38 #182
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79407467
free, bij borstvoedingalmere.nl hebben zewollen zoogcompressen online te koop, en ook de wolzeep
http://www.borstvoedingalmere.nl/

en, thx, gws

hier is het de afgelopen week heel goed gegaan. afglopen vrijdag hapte madam zelfs zelf an toen ik mijn hoofd afdraaide op zoek naar mn zoogcompres. kijk omlaag, ligt madam weer verder te drinken!
raynauds is niet weg, en ik denk dat het de hele bv-periode zal blijven, maar last na het douchen, en continue opletten dat ik warm blijf weerhoudt mij er niet van om verder te genieten van mn/onze bv-periode. vind het veel te gezellig, en zolang ze goed hapt en niet teveel sabbelt is de raynauds na een voeding eigenlijk zo goed als weg.

de plicht roept!
pi_79409772
Daviniah, dat klinkt goed joh!

Ik wilde net gaan kolven: helemaal NIKS Geen druppel? Ook niet met neusspray.
Het zal wel, vandaag gaat niet zo lekker geloof ik
  zondag 21 maart 2010 @ 17:44:13 #184
12913 GreatWhiteSilence
pi_79411470
Balen Freecell.
Hopelijk gaat het straks beter.
  zondag 21 maart 2010 @ 19:01:34 #185
18860 sindell
Seriously
pi_79414409
Hmm
Volgens mij is Laura ook aan het regelen, een paar dagen geleden had ze aan 1 borst genoeg en nu sinds gisteren drinkt ze continu alles leeg... en anders is het huilen
Vermoeiend, maar ja het is niet anders.
Is het niet een beetje vroeg met 5 weken en 2 dagen?
pi_79415854
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik wil trouwens ook nog even mijn bewondering uitspreken voor Davinia, Freecell en eventuele andere dames met Raynauds, die ook blijven doorvoeden ondanks de pijn die ze daarvan hebben. Chapeau!
Sluit ik me bij aan!

En Asyniur:
pi_79415915
Nee hoor sindell, rond 6 weken heb je ook een regelperiode. Sterkte
  zondag 21 maart 2010 @ 20:33:26 #188
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79418742
Ik heb gisteren stereogevoed met mijn schoonzusje. Ik had niet gedacht datdat nog zou gebeuren. Zo lief, haar jongentje van nog geen 4 kilo en mijn bink van bijna 10 kilo
  zondag 21 maart 2010 @ 21:29:02 #189
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79423061
Mijn meisje kan wel een paar dagen zonder mij. En mijn borsten zonder mijn meisje! Geen van beiden hebben we er last van gehad dat ik een paar dagen niet gevoed had. En toen ik weer terug was, wilde ze de volgende morgen erg graag weer bij mij drinken . We gaan dus voorlopig maar gewoon door (totdat ze 2 is, of 3 ofzo...)
't Ging dus erg goed toen ik een paar dagen in Rome was, heb zelfs geen gespannen borsten gehad (en de kolf dus voor niets meegenomen... nou ja, een gerust gevoel is ook wel belangrijk natuurlijk ).

Freecell, bij het (vluchtig) doorlezen van het topic zag ik dat het bij jullie niet zo lekker gaat. Sterkte en hopelijk leert Florian vlug goed te drinken!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 21 maart 2010 @ 21:39:55 #190
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79424075
Mooi he Grijs dat dat zo 'bedacht' is.
  zondag 21 maart 2010 @ 22:51:31 #191
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79430150
freecell, helemaal niks is wel erg weinig
Hoe is het de rest van de dag gegaan?

En wat een mooie verhalen hier verder van de 'langvoedsters'

Weet je, ik had altijd al een bepaald beeld c.q voorstelling bij borstvoeding geven. Maar sinds ik zelf bv geef, wordt dit beeld gewoon bevestigd. Sterker nog ik vind het nog mooier en fijner dan ik me kon voorstellen...
  zondag 21 maart 2010 @ 23:06:59 #192
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79431049
Ik kom ook even updaten!

Ik kolf nog steeds fulltime. Teigetje krijgt nu elk uur 4,5 milliliter melk, aangevuld met breast milk fortifier en ook nog extra vetten en eiwitten via haar infuus.
Aankomende dinsdag is ze al weer 7 weken oud.
Ik kolf inmiddels ruim voldoende voor haar voedingen; de rest wordt door het ziekenhuis ingevroren.

Het kolven ging na een paar weken niet zo lekker meer maar na hulp van een lactatiekundige en jullie (;)) gaat het inmiddels weer ok! Ik zou op dit moment geen voldragen baby kunnen voeden maar voor nu is het genoeg!
Morgen heb ik weer een afspraak met de lactatiekundige. Ze komt even meekijken met het kolven om te zien of ik nog iets kan verbeteren.

Maar, wat ik eigenlijk even wilde komen melden is: Teigetje gaat morgen op snuffel-stage!
Tijdens het buidelen gaat ze zo neergelegd worden dat ze op zoek kan/mag gaan naar mijn borst! Als ze dat doet en er komt wat melk dan kan ik haar een drupje geven.
Echt slokjes drinken kunnen prematuurtjes vaak vanaf de 34 weken dan is de coordinatie van de ademhaling/zuigen/slikken redelijk op peil. Teigetje is nu 33 weken en 2 dagen.
Teigetje wordt nog beademd en kan daardoor sowieso nog niet zelf live drinken maar ik kan haar wel alvast gaan voorbereiden! Deze snuffel-stage (zoals ik 't maar noem) is een mooie eerste stap!

Ze heeft inmiddels ook al echt melk geproefd; ze krijgt af en toe een druppeltje op haar speentje! (De rest komt via de maagsonde binnen.) Ze gaat helemaal nomnomnom op haar speentje als er wat melk op zit!

Ik ben er gewoon een beetje hyper van.

(Wat ik me nou trouwens nog afvraag he; als ze D. hoort reageert ze helemaal blij. Als ze mij hoort ook maar dan maakt ze ook nog eens zuigbewegingen met haar mondje. Zou dat nou betekenen dat ze mij al associeert met eten? Dit doet ze eigenlijk al vanaf haar geboorte!)
A grand adventure has begun.
pi_79431152
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

De omgeving vindt het vrijwel altijd een beter idee om te stoppen als het niet 100% perfect gaat. Of als het langer duurt dan 6 maanden, of als je weer gaat werken, of als, of als, of als... Echt top dat je de handdoek niet in de ring gooit
Wat zij zegt! Ik heb bewondering voor je Free, zo met die dubbelop problemen, en die tong en Raynauds. Heb jammer genoeg geen tips voor je (ben bekend met Raynauds aan vingers en tenen en sporadisch eens aan tepels maar heb het destijds niet herkend als Raynauds en tegenwoordig nergens meer last van), maar zie gelukkig wel een paar (goeie) tips van anderen staan. Hoop dat je daar wat aan hebt. En nog meer hoop ik dat tong en tepels de bedoeling gaan begrijpen en dat je op een moment denkt; "He, ik heb er al een week niet bij nagedacht omdat het zo goed gaat". Laat de rest maar kletsen, jij geeft het tenminste een kans, kv kan altijd nog. Voor wat het waard is; ik leef met je mee.

Grijs, toppie dat je meissie nog wil! Zo fijn als ze dan toch zo de draad weer oppakken ondanks dat ze het niet meer 'nodig' hebben he?
pi_79431480
Keshet wat super dat het kolven nog steeds zo goed lukt!!
Wat fijn dat de lactatiekundige meekijkt.

Veel succes en plezier met de "snuffelstage" morgen.
pi_79431539
Aaah... Keshet... wat geweldig... Ik volg je al een poosje stiekempies ( )en kan me zo helemaal inleven hoe geweldig dat moment moet zijn voor je als ze live gaat drinken! Ik hoop dat ze haar snuffelstage met glans volbrengt!
Zou me trouwens niets verbazen als ze je met eten associeert... die donderstenen weten altijd al heel rap dat ze aan papa in sommige gevallen niets hebben!
pi_79431790
Misschien domme vraag - maar zijn er hier ook vrouwen die enorme pijn hebben ervaren? Ik ben nog jong, 21 jaartjes - maar vraag me soms af wat ik later zal doen wanneer ik een kind heb, borstvoeding of niet..
pi_79431935
Tenzij er een medische oorzaak is (zoals het syndroom van raynaud bij Davinia en Freecell) hoort borstvoeding geen pijn te doen.

Pijn bij borstvoeding heeft altijd een oorzaak en is nooit "omdat het er nu eenmaal bij hoort", verkeerd aanleggen, candida infecties zijn beruchte oorzaken van pijn bij borstvoeding.
Een lactatiekundige kan in dat soort gevallen helpen.

Maar ik denk dat je je niet af moet vragen borstvoeding geven of niet... Meer waarom geen borstvoeding?
Wat mij betreft zitten die 2 dingen daar niet voor niets...
pi_79432092
Ja - aan de ene kant denk ik dat het ook het beste maar aan de andere kant denk ik dat geen borstvoeding ook prima is, aangezien ik ook gezond ben en dat niet heb gehad... lastige keuze maar heb nog tijd om daar over na te denken
pi_79432353
borstvoeding vs kunstvoeding
gratis vs duur
altijd bij de hand vs niet vergeten om mee te nemen
binnen 5 sec paraat vs eerst nog naar de keuken moeten lopen, en flesje klaar maken
natuurlijk vs namaak

Ik vind de keuze niet zo lastig hoor

hihi sorry het is een beetje een open deur zo in het borstvoedingstopic. Maar fijn dat je van te voren over dit soort keuzes nadenkt.

ook nog even deze
101 redenen om borstvoeding te geven
pi_79432492
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:20 schreef NZmeid het volgende:
Misschien domme vraag - maar zijn er hier ook vrouwen die enorme pijn hebben ervaren? Ik ben nog jong, 21 jaartjes - maar vraag me soms af wat ik later zal doen wanneer ik een kind heb, borstvoeding of niet..
Yep, enorme pijn... en het hoort erbij.... bij de bevalling!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')