abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79445769
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:37 schreef McLaura het volgende:

[..]

058 2866666 en vragen naar de poli KNO
Dr Plaat heeft Rienk geknipt. Toffe man. Nam gelijk actie.

Lieve Free, ik hoop echt dat je snel geholpen wordt. Als ik iets voor je kan doen moet je het zeggen )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_79445772
GWS er gewoon gaat zitten dat gaat niet werken hoor...

ik zou nog een keer de ziektekostenverzekering bellen en dan hopen dat je iemand anders van het callcenter aan de telefoon krijgt als daarstraks.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:46:20 #278
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79445776
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

En als dat niet helpt, gewoon heen gaan en met Florian daar gaan zitten, iedere arts aanspreken, tot je geholpen wordt. (Of ben ik nu iets te enthousiast? )
of bij de SEH gaan zitten!
(zal mn schoonzus me niet in dank afnemen dat ik dit typ. Die is SEH-arts )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:47:15 #279
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79445816
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Weinig kans dat je boven de drempel uitkomt...
Valt wel mee. Zelfs wij kwamen er dit jaar boven, en dan verdient mijn man nog bovenmodaal ook... (Ik verdien niets, maar dat terzijde )
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79445943
quote:

[..]

En als dat niet helpt, gewoon heen gaan en met Florian daar gaan zitten, iedere arts aanspreken, tot je geholpen wordt. (Of ben ik nu iets te enthousiast? )
Nou, ik vind het nogal een probleem hoor, wat Florian betreft. Het loopt zo vaak uit in het ziekenhuis dat er heus wel eventjes één extra tussendoor kan. Maarja, ik zit niet achter dat bureau helaas!

Ik vind je niet te enthousiast hoor
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_79445953
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:46 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

of bij de SEH gaan zitten!
(zal mn schoonzus me niet in dank afnemen dat ik dit typ. Die is SEH-arts )
Dat gaat echt niemand je in dank afnemen... incl jezelf... het is niet spoedeisend dus met wat pech zit je dan uren te wachten om afgescheept te worden door een co-assistent omdat het het geen spoed is.

Believe me, dat doe ik zelf ook met mensen die met "onzinnige dingen" op de SEH komen. Likdoorns, moedervlekken, verkoudheid, al jaren bestaande buikpijn etc,

Dit is nou eenmaal echt niet iets wat NU SPOEDEISENDE hulp behoeft.
Het is wel klote, zwaar klote dat zeker, en moet op korte termijn verholpen, maar niet nu acuut binnen een paa ruur. Ik zou gewoon de poli blijven bellen, desnoods of ze een last minute plekje voor je hebben, of je kunnen bellen als er iemand uit valt ofzo...
pi_79446027
Het heeft idd niet NU SPOEDEISENDE hulp nodig, maar 3 weken is wel het andere uiterste....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_79446105
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:50 schreef p_iglet het volgende:
Believe me, dat doe ik zelf ook met mensen die met "onzinnige dingen" op de SEH komen. Likdoorns, moedervlekken, verkoudheid, al jaren bestaande buikpijn etc,
pi_79446254
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Met zijn allen naar Leeuwarden bellen, om te zeggen dat die afspraak er echt, echt, echt snel moet komen.
quote:
(Of ben ik nu iets te enthousiast? )
een beetje

maandag 22 maart 2010 @ 13:58:08 #285
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79446300
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Valt wel mee. Zelfs wij kwamen er dit jaar boven, en dan verdient mijn man nog bovenmodaal ook... (Ik verdien niets, maar dat terzijde )
Wij moesten een drempel over van bijna 2000 euro... Zoveel kosten hebben we nu ook weer niet die niet vergoed worden.

De premie van de aanvullende verzekering mag ook niet meer worden afgetrokken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 22 maart 2010 @ 14:10:30 #286
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79446768
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij moesten een drempel over van bijna 2000 euro... Zoveel kosten hebben we nu ook weer niet die niet vergoed worden.

De premie van de aanvullende verzekering mag ook niet meer worden afgetrokken.
Ja, maar dan lepel je dus 60k+ binnen, dat dat doen Freecell en Tara dus niet, voor zover ik weet.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79448547
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ja, maar dan lepel je dus 60k+ binnen, dat dat doen Freecell en Tara dus niet, voor zover ik weet.
nope

Huisarts belde terug, die wil morgen eerst zelf kijken voor hij een doorverwijzing schrijft
pi_79448761
Misschien dat hij er dan spoed achter kan zetten..... Ik hoop het!
  maandag 22 maart 2010 @ 15:21:31 #289
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79449366
ooow Freecell; ik hoop echt voor je dat je sneller terecht kan met je mooie zoontje.. ik snap echt niet dat ze zulke kleine babietjes niet eerder kunnen helpen. Mijn inziens is het wel degelijk iets waar nu wat aan moet gebeuren....

ik kom ook nog even weer eens posten; een paar weken geleden (5?) kwam ik hier ook om advies vragen; aangezien het fulltime kolven erg zwaar viel.
Ik wilde toen gaan afbouwen en elke week iets minder gaan kolven. Uiteindelijk is het niet zover gekomen. Ik kolf nu 4-5 keer op een dag en tot vandaag heeft Evie nog geen kunstvoeding gehad. Ze dronk steeds 6 x 150 ml op een dag.
Echter begint ze vandaag ineens meer te drinken; ze heeft nu 3 flessen gehad; 1x 170, 1x 150 en net dronk ze 195!! ml.
mijn vraag; wat is wijsheid; proberen vandaag 5 flessen te geven? dus niet meer de laatste rond middernacht; maar eentje om 18 en eentje rond 22 uur proberen? (indien Evie zelf niet eerder komt?)

en ik vermoed dat Evie de komende dagen er niet aan gaat ontkomen om 1 flesje KV op een dag te krijgen. Mijn productie loopt toch wel iets terug en vanaf vorige week ben ik weer aan het werk en kom ik echt maar op maximaal 4 keer kolven uit...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79449493
Waar is die voor? Ik vind dat e het heel knap doet
Ik moet er niet aan denken, fulltime kolven
  maandag 22 maart 2010 @ 15:26:51 #291
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79449520
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:25 schreef freecell het volgende:
Waar is die voor? Ik vind dat e het heel knap doet
Ik moet er niet aan denken, fulltime kolven
Ja en zo lang ook al..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79449687
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja en zo lang ook al..
Dat dus!
Hardstikke goed hoor Beessie-Jen!!

Misschien regeldagen? Kun je anders proberen op de dagen dat je thuis bent iets vaker te kolven om de productie weer wat op te voeren? Liever vaker kort kolven bijvoorbeeld
  maandag 22 maart 2010 @ 15:32:20 #293
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79449709
BJ, je kan het proberen idd. Maar als je de laatste fles eerder doet, heb je wel kans dat ze morgenochtend weer vroeger komt... of je geeft wat kv erachteraan bij de laatste fles? dat verzadigt ook meer.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 22 maart 2010 @ 15:43:24 #294
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79450128
bedankt dames en die was misschien idd niet geheel terecht... alweer 15,5 week doen we het zo

en ik ga idd de laatste fles vandaag met KV geven denk ik. De volgende gewoon BV. en dan maar kijken wat er gebeurt. Als ze wel eerder wakker wordt; is het niet zo vervelend; ik heb namelijk late dienst morgen. Dus hoef er niet vroeg uit verder. (kan dus na een eventuele nachtfles nog mooi even gaan slapen...).

en de dagen dat ik vrij ben kolf ik idd 1 keer vaker Mrien; vandaag dus ook. Maar ik merk dat het toch wat terugloopt...
naja het is ook niet dramatisch ofzo. 1 flesje KV is nog steeds keurig...

en ik wil gewoon proberen om zo nog een poosje door te gaan. En dan zien we vanzelf wanneer er nog een fles Kv aan te pas gaat komen...etc...
pi_79450261
Ik vind het ook super dat je een manier hebt gevonden om het vol te houden, BJ! Dat is niet niks met het werk dat jij hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 22 maart 2010 @ 15:46:59 #296
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79450262
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:09 schreef Claudia_x het volgende:
Een tegengeluid: ik vind het jammer dat ik niet eerder op kunstvoeding ben overgestapt. Misschien chargeer ik wat als ik dat zeg, want ik heb achteraf geen spijt omdat ik de borstvoeding een kans wilde geven. Daar heb ik 3 maanden m'n best voor gedaan en er zijn periodes geweest dat de borstvoeding heel lekker liep en ik me niet voor kon stellen dat kunstvoeding geven gemakkelijker of net zo intiem zou kunnen zijn. Als ik zie wat voor inhaalslag Ivan heeft gemaakt qua gewichtstoename sinds hij aan de kunstvoeding zit en hoe makkelijk hij drinkt, dan vind ik het jammer dat ik me een groot deel van mijn verlofperiode onzeker heb gevoeld over eventuele ondervoeding.

Mijn ervaring met Ivan brengt me momenteel zelfs zo ver dat ik niet weet of ik bij een tweede uberhaupt aan borstvoeding zou willen beginnen. Ik denk dat ik me daar rationeel overheen zou zetten door mezelf voor te houden dat borstvoeding heel goed is, dat de intieme momenten heel fijn zijn, dat het met Ivan toch ook heel goed ging. Maar als ik denk aan de mogelijkheid dat ik weer een kind zou krijgen dat niet genoeg aankomt dan draait m'n maag zich om en word ik kotsmisselijk. Wil ik die onzekerheid en dat schuldgevoel nog een keer? Ik houd mezelf maar voor dat een tweede kind een ander kind is waarbij niet dezelfde problemen hoeven te bestaan. M'n hoofd is daar wel van overtuigd, maar gevoelsmatig... pfff.
Bij mijn oudste liep de borstvoeding ook totaal niet lekker. Heb in de kraamtijd gekolfd, borstontsteking gehad en knapte totaal niet goed op. Hij kreeg bijvoeding, hoewel ik in eerste instantie melk te over had (maar dat liep snel terug toen ik borstontsteking kreeg). Achteraf denk ik dat hij nooit goed de borst gepakt heeft. De ontsteking wilde niet weg met antibiotica, dus ben ik daaraan geopereerd (komt gelukkig bijna nooit voor)
Ik was ook opgelucht dat hij aan de fles was: niet meer kolven, aanleggen, flesjes klaarmaken, maar alleen nog maar het laatste (daarnaast moest ik ook nog 3x daags de wond uitspoelen en nog bijkomen van alles, gelukkig heb ik wel hulp gehad in die tijd).
Toen ik zwanger was van de 2e heb ik me direct voorgenomen om niet te gaan kolven in de kraamtijd. Zou dat nodig zijn geweest, dan was ik overgegaan op de fles. Ook heb ik een borstvoedingscursus gevolgd, zodat ik in de kraamtijd niet afhankelijk zou zijn van tegenstrijdige adviezen.
Bij de 2e liep het vanaf het begin al veel beter, ze dronk gelijk goed, ik heb geen borstontsteking gehad (alleen dreigende) en heb haar 14 maanden gevoed.
Bij de 3e had ik er meer vertrouwen in dat het wel goed zou kunnen gaan en gelukkig was dat ook zo. Zij drinkt nog steeds bij mij. Hoewel ik niets heb tegen kunstvoeding (en die complottheorieën wel wat ver vind gaan), ben ik blij dat de jongste 2 zolang bij mij hebben kunnen drinken. Ik vind het gemakkelijker en het is goedkoper en beter.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_79450361
Fijn om zo'n positief verhaal te horen, Grijs! Ik denk dat ik bij een eventuele tweede gewoon geen afwachtende houding meer aanneem.

Zo goedkoop vind ik borstvoeding trouwens niet. Als je een fijne elektrische kolf wilt ben je een vermogen kwijt en daar komen dan nog de bakjes voor de koelkast bij en de zakjes om moedermelk in te vriezen. Alleen live voeden is gratis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 22 maart 2010 @ 15:54:34 #298
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79450569
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:49 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn om zo'n positief verhaal te horen, Grijs! Ik denk dat ik bij een eventuele tweede gewoon geen afwachtende houding meer aanneem.

Zo goedkoop vind ik borstvoeding trouwens niet. Als je een fijne elektrische kolf wilt ben je een vermogen kwijt en daar komen dan nog de bakjes voor de koelkast bij en de zakjes om moedermelk in te vriezen. Alleen live voeden is gratis.
idd mijn kolf was ook 155 euro en dat is nog niets een een dure variant!
ik denk dat ik nu, na 15 weken de kosten er ongeveer uit heb...
(gaan we even uit van KV van ongeveer 10 euro per verpakking...).
  maandag 22 maart 2010 @ 15:55:01 #299
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79450587
Och freecell, wat een gedoe zo! Sterkte met de bureaucratie .
En Beessie-Jen, ik vind dat jij het fantastisch doet, zoals je in bovenstaande post van mij kunt lezen, had ik je dat niet nagedaan, zoveel kolven!
  maandag 22 maart 2010 @ 15:58:42 #300
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79450764
Ja, inderdaad, met aanschaffen van kolf en bakjes etc. is het niet erg goedkoop, maar ik kolfde bijna nooit en bovendien kon ik de kolf lenen.
En bij een volgende heb je alles al!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')