Vreselijk. En dan al die vrouwen die mede op basis van dit soort verhalen heel snel over stappen op fv. Ik heb heel veel vrouwen in mijn omgeving die binnen 4 dagen gestopt zijn met bv geven, omdat het niet lukte. Tja, met 4 dagen heb je het m.i. de kans nog niet gegeven (of je weet niet waar je de goede hulp kunt krijgen). Zo zonde dat er geen goede begeleiding en voorlichting is.quote:Op maandag 22 maart 2010 08:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dit klinkt typisch als een van die verhalen die een kv-producent heeft verzonnen/verzameld en gepubliceerd heeft in een van die reclamebladen van hun (lees 'mama' of 'ouders van nu' of iets dergelijks)...
Ze mogen namelijk geen rechtstreekse reclame maken voor zuigelingenvoeding voor onder de 6 maanden, dus doen ze het maar via ellendige verhalen in zulke bladen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In aanvulling op de spoiler, PR vroeg aan de LK waarom eht zoveel moeite kostte om goed bv te geven/aan te leggen, want het was toch het meest natuurlijke en daarmee zou het toch makkelijk moeten zijn?
toen zei de LK doodleuk: "de natuur is keihard." daarna vertelde ze dat in de boeren kalfjes niet bij hun moeder laten drinken, maar de koe melken en dan via een flesje, anders gaat een kwart van de kalveren dood en een deel van de moederkoeien ook. Het gaat gewoon niet altijd vanzelf, hoe natuurlijk het ook is.
Neemt niet weg dat het ontzettend fijn is als het wel vanzelf goed gaat, maar hulp vragen is geen schande, en is vaker nodig dan je zou denken als je enkel uitgaat van "het is het meest natuurlijke, dus het moet vanzelf gaan"
En ik moet weer heel goed gaan opletten op rechts, want ik heb steeds een melkblaartje.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
Ja, want: "ik had niks"quote:Op maandag 22 maart 2010 10:01 schreef cattie het volgende:
Ik heb heel veel vrouwen in mijn omgeving die binnen 4 2 dagen gestopt zijn met bv geven, omdat het niet lukte.
True!quote:Op maandag 22 maart 2010 10:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Een koe die bij een boer staat is geen natuur meer, die zijn zo ver doorgefokt dat ze in de echte natuur nog minder dan geen schijn van kans maken.
Aaarghhhquote:Op maandag 22 maart 2010 10:43 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, want: "ik had niks"
die hoor ik heel vaak
Dat ja. Ze hebben zo'n enorme overproductie dat de kalfjes alleen maar voormelk krijgenquote:Op maandag 22 maart 2010 10:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Een koe die bij een boer staat is geen natuur meer, die zijn zo ver doorgefokt dat ze in de echte natuur nog minder dan geen schijn van kans maken.
Dat kan je in dit geval jouw moeder niet kwalijk nemen, evenals vele vrouwen nu. Er kwam geen melk meer dus als je niet beter weet of verteld wordt, kan ik me goed voorstellen dat je denkt dat het op is. Als de voorlichting zó slecht is, tja, dan moet er eerder daar iets veranderen dan bij de vrouw zelf, zeg maar.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:09 schreef Jelief het volgende:
Mijn moeder riep dat altijd, je hebt geen borstvoeding gekregen want ik had niks.
Tot ik een keer door ging vragen en toen bleek dat ze dus bij 4 (!) kinderen totaal verkeerd begeleid was. De eerste is van 64 enik de laatste van 73. Stevig staaltje van op de klok voeden en verkeerd aanleggen. De eerste heeft wel een aantal weken bv gehad maar toen was het op!Na dit gesprek gingen bij mijn moeder ineens het licht aan, al die jaren had ze gedacht dat het aanhaar lichaam lag datze ons niet heeft kunnen voeden, nu blijkt het dus aan de begeleiding en de tijdsgeest te liggen.
Mag ik hierop inhaken?quote:Op maandag 22 maart 2010 10:43 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, want: "ik had niks"
die hoor ik heel vaak
Nee dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen. Als je dan wel goede begeleiding hebt wordt het wel makkelijker om door te zetten, maar als de begeleiding dan ook gewoon slecht is, dan is het je al snel wel goed lijkt me.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:51 schreef McLaura het volgende:
Sindell : dat doorzettingsvermogen, daar ontbrak het bij mij aan.... maar nu moet ik zeggen dat je sowieso niet veel vermogens hebt als je kronkelend van de postspinale hoofdspijn in je bed ligt.
Trouwens, ik heb er geen wroeging over, ik vind het alleen jammer. Gewoon jammer, niet megajammer ofzo.
Dat snap ik best hoor. Maar de reden: "ik had niks", dat is het bijna nooit, bedoelde ik te zeggen.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:50 schreef McLaura het volgende:
[..]
Mag ik hierop inhaken?
Ik had wel wat. Sterker nog, op de dag van de keizersnee wist ik al 10 cc te kolven. Thijs dronk dat netjes uit het flesje [!!!] Ze gaan er hier in het ziekenhuis vanuit dat het na een ks zo moeilijk op gang komt, en al voordat ik Thijs had gezien (Even op de ok, en toen ging hij naar de kinderafdeling) heeft H hem al een flesje 'moeten' geven.
Er is een foto waarop ik Thijs probeer aan te leggen, en je ziet daarop al aan zijn houding dat HIJ er geen zin in heeft. En toen ik ook nog post-spinale hoofdpijn had, vond ik het allemaal wel best. Oftewel : als je echt bv wilt geven en je bevalt in ons ziekenhuis dmv een ks, moet je heel erg sterk in je schoenen staan....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |