abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 08:45:54 #1
18073 miss_bleu
pi_79198642
Link naar het vorige topics:
bleu's nieuwbouw huisje in project De Lieven, Eindhoven
bleu's nieuwbouw huisje in project De Lieven, Eindhoven II

Kleine samenvatting van het nieuwbouw project:
De lieven ligt in de Wijk Lievendaal in het Eindhovense stadsdeel strijp. De nieuwe buurt ligt aan de noordwestzijde van Eindhoven tussen de Johannes Buijslaan, Van Vollenhovestraat, Pieter Stockmanslaan en Tilburgseweg West.

Er zitten in dit project 102 koopwoningen en er zijn er nog steeds te koop

Website: http://www.delieven.nl
eigen blog: http://www.kavel46.nl

Na 2 jaar wachten krijgen wij eindelijk op 1 april de sleutel.

Panorama van de wijk:

Huis wat wij gekocht hebben artist impression

Andere users in het topic die er gaan wonen
mutzenbacher <-- woont aan de overkant van de wijk. Maakt de panorama foto's
delieven47 (kavel 47)
RoToN (kavel 95)
PrinsFloris (kavel 48)
Caroline_B (kavel 117)
Kaat_84
Krippo

Laatste stand van de woning:

De rest van de foto's is hier te vinden http://picasaweb.google.c(...)n/Inmeetdag23022010#
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:56:45 #2
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_79198789
Bijna, bijna bijna bijna bijna
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 09:02:40 #3
18073 miss_bleu
pi_79198865
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa bijna! Dit was trouwens een foto van iemand uit de nieuwe buurt. De tuinen zijn geen zwembad meer:

pi_79198909
jammer, dan koop je dus geen boot?
haha

ziet er allemaal wel leuk uit die wijk vind ik... kom er dagelijks langs...
(nog een electricien nodig? )
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 09:10:31 #5
18073 miss_bleu
pi_79198999
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:05 schreef TheOneAndOnly het volgende:
jammer, dan koop je dus geen boot?
haha

ziet er allemaal wel leuk uit die wijk vind ik... kom er dagelijks langs...
(nog een electricien nodig? )
daarmee ga ik samenwonen , dus nee sorry niet nodig
pi_79199294
Tof huisje, maar ohmy die inrichting is zo mooi! Willen jullie zelf ook zo'n soort inrichting?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 09:32:46 #7
18073 miss_bleu
pi_79199438
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:26 schreef Tamashii het volgende:
Tof huisje, maar ohmy die inrichting is zo mooi! Willen jullie zelf ook zo'n soort inrichting?
Wij hebben zelf het muurtje bij de keuken er niet meer staan. Onze keuken komt iets doorlopen in onze woonkamer. We willen het wel strak houden, maar toch warmte geven. Hoop dat ik snel hier wat foto's van het verbouwen kan laten zien. Wij hebben er zo zin in om aan de slag te gaan!
pi_79200645
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:32 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Wij hebben zelf het muurtje bij de keuken er niet meer staan. Onze keuken komt iets doorlopen in onze woonkamer. We willen het wel strak houden, maar toch warmte geven. Hoop dat ik snel hier wat foto's van het verbouwen kan laten zien. Wij hebben er zo zin in om aan de slag te gaan!
Echt een leuk huisje! Hoe gaan jullie de muren aanpakken? Wij krijgen binnenkort ook de sleutel van ons nieuwbouw huis, maar ik ben echt bang voor de muren.. Nahja.. om ze aan te pakken dan..
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 10:25:32 #9
18073 miss_bleu
pi_79200746
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:22 schreef Snoephartje het volgende:

[..]

Echt een leuk huisje! Hoe gaan jullie de muren aanpakken? Wij krijgen binnenkort ook de sleutel van ons nieuwbouw huis, maar ik ben echt bang voor de muren.. Nahja.. om ze aan te pakken dan..
Tot onze verbazing zijn veel muren echt al recht en hoeven niet meer gestuukt te worden. Aantal muurtjes nog wel dus die laten we vlak zetten. Verder gaan we gewoon eerst sausen tot de muren goed uitgewerkt zijn.
pi_79200839
Leuk hoor. Ga je nog wat met de badkamer doen of laat je die zo?
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 10:44:45 #11
18073 miss_bleu
pi_79201357
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:28 schreef Beijtje het volgende:
Leuk hoor. Ga je nog wat met de badkamer doen of laat je die zo?
Komt alleen nog een glazenwand in te staan en kasten onder de wastafels, meer niet
pi_79201587
Glazen wand = mooi! Ziet er allemaal netjes uit verder hoor! Veel succes en ik ben benieuwd hoe het er straks uit komt te zien allemaal!
pi_79201970
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:25 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Tot onze verbazing zijn veel muren echt al recht en hoeven niet meer gestuukt te worden. Aantal muurtjes nog wel dus die laten we vlak zetten. Verder gaan we gewoon eerst sausen tot de muren goed uitgewerkt zijn.
Pfieww! Gelukkig maar.. het is een rotklus, hebben we al eens eerder meegemaakt in het appartement van mijn vriend..
pi_79202001
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:44 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Komt alleen nog een glazenwand in te staan en kasten onder de wastafels, meer niet
Zo'n glazenwand he.. wordt dan niet je hele badkamer nat? Ik heb het idee dat het dan alle kanten op spettert..

Waar haal jij de kasten weg voor onder de wasbakken?
pi_79202816
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:02 schreef Snoephartje het volgende:

[..]

Zo'n glazenwand he.. wordt dan niet je hele badkamer nat? Ik heb het idee dat het dan alle kanten op spettert..
Dat valt op zich best mee... zelf heb ik een douchewand van glas met een deur erin. Enig nadeel vind ik het schoonmaken

* Dichterbijer lurkt gezellig mee.
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 11:30:52 #16
18073 miss_bleu
pi_79202891
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:51 schreef Beijtje het volgende:
Glazen wand = mooi! Ziet er allemaal netjes uit verder hoor! Veel succes en ik ben benieuwd hoe het er straks uit komt te zien allemaal!
het wordt deze wand:

pi_79203030
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:30 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

het wordt deze wand:

[ afbeelding ]
Wow, mooie wand zeg!
pi_79203050
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:28 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Dat valt op zich best mee... zelf heb ik een douchewand van glas met een deur erin. Enig nadeel vind ik het schoonmaken

* Dichterbijer lurkt gezellig mee.
Door kalk bedoel je? I know.. lastig!
pi_79203407
Waar komt die wand vandaan, als ik vragen mag? (Zit zelf ook te denken aan klein wandje/deurtje in mijn douche, tegen het spetteren...)
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:29:29 #21
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_79205152
Weer lekker verder volgen hier
We hebben morgen n nieuwe bezichtiging; om maar weer even te updaten... Dat gaat als t doorgaat ook n aardig verbouwprojectje worden.
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 12:38:30 #22
18073 miss_bleu
pi_79205489
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:45 schreef Beijtje het volgende:
Waar komt die wand vandaan, als ik vragen mag? (Zit zelf ook te denken aan klein wandje/deurtje in mijn douche, tegen het spetteren...)
http://www.badkamerwarenhuis.nl/
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 12:39:50 #23
18073 miss_bleu
pi_79205537
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:29 schreef KrnKje het volgende:
Weer lekker verder volgen hier
We hebben morgen n nieuwe bezichtiging; om maar weer even te updaten... Dat gaat als t doorgaat ook n aardig verbouwprojectje worden.
oe spannend!
pi_79210308
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:38 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

http://www.badkamerwarenhuis.nl/
Heb je linkje ook opgeslagen
Het begint helemaal af te raken
Die artist Impression is ook erg mooi zeg
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  † In Memoriam † dinsdag 16 maart 2010 @ 17:19:21 #25
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_79217549
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:26 schreef miss_bleu het volgende:

Ik zou zeggen, kom eens langs als het huis af is
Leuk, gaan we zeker een keer doen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 20:01:30 #26
18073 miss_bleu
pi_79223586
Kaat_84 & Krippo Jullie hebben beide vandaag toch oplevering gehad?
pi_79238448
all right!!!

vandaag was project oplevering! was fijn om mannetje van vereniging eigen huis erbij te hebben, die komt wel op voor je belangen zeg maar.
de cementvloer op de 1e etage en zolder is helemaal in brokken gescheurd (is in heel het blok ongeveer) dus zijn ze nu effe aan het kijken of die scheuren gevuld gaan worden of opnieuw een laag prut over heen komt.
verder stak er een nog een leiding uit het plafond die uit de vloer moest komen in de badkamer (wij hebben die muren ietsje anders gezet), dus die wordt morgen verlegd.
begane grond cementdekvloer kwamen we nu net achter dat die niet helemaal waterpas is, dus effe kijken wat mee te doen.. maar eigenlijk verder..echt weinig opleverpunten!

morgen komen de badkamertijgers!
  woensdag 17 maart 2010 @ 07:44:17 #28
263697 PrinsFloris
DeLieven kavel 48
pi_79240837
Zijn er Lievenaars op dit forum van wie het huis al is opgeleverd? Een vraagje voor jullie:
Hoe netjes wordt het huis opgeleverd? Veel stof en gruis op de vloer?
M.a.w. moet ik de eerste dag met een industriele stofzuiger aan de slag of valt het mee?
  Nerd met benen woensdag 17 maart 2010 @ 08:44:03 #29
18073 miss_bleu
pi_79241748
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:38 schreef Kaat_84 het volgende:
all right!!!

vandaag was project oplevering! was fijn om mannetje van vereniging eigen huis erbij te hebben, die komt wel op voor je belangen zeg maar.
de cementvloer op de 1e etage en zolder is helemaal in brokken gescheurd (is in heel het blok ongeveer) dus zijn ze nu effe aan het kijken of die scheuren gevuld gaan worden of opnieuw een laag prut over heen komt.
verder stak er een nog een leiding uit het plafond die uit de vloer moest komen in de badkamer (wij hebben die muren ietsje anders gezet), dus die wordt morgen verlegd.
begane grond cementdekvloer kwamen we nu net achter dat die niet helemaal waterpas is, dus effe kijken wat mee te doen.. maar eigenlijk verder..echt weinig opleverpunten!

Kaat! Wel fijn om de sleutel te hebben of niet? Gelukkig hebben wij ook eigen huis erbij, zien toch vaak wat meer dan wij zelf.

Als het in het hele blok fout is gegaan, is het mengsel dan niet gewoon fout geweest?
  Nerd met benen woensdag 17 maart 2010 @ 08:44:17 #30
18073 miss_bleu
pi_79241756
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 07:44 schreef PrinsFloris het volgende:
Zijn er Lievenaars op dit forum van wie het huis al is opgeleverd? Een vraagje voor jullie:
M.a.w. moet ik de eerste dag met een industriele stofzuiger aan de slag of valt het mee?
kaat (boven jouw post) haar huis is gisteren opgeleverd.
pi_79242085
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 07:44 schreef PrinsFloris het volgende:
Meestal wordt het bezemschoon opgeleverd, dus reken maar op veel bouwstof. Echt, met een gewone stofzuiger ga je het niet redden, en zo wel.. dan kan je die na afloop weggooien.
pi_79242570
quote:
all right!!!

idd weinig opleverpunten, kunnen alleen voor de aannemer slecht uitpakken met die vloeren...

nog 2 weken...
  Nerd met benen woensdag 17 maart 2010 @ 09:20:34 #33
18073 miss_bleu
pi_79242813
Jaaa nog 2 weken
Wij hebben beneden geen cementdek, dus daar kan het niet fout mee zijn gegaan. Wij hebben wel op zolder al een probleem gespot.

De verwarmingbuizen op zolder komen boven de cementdek uit. Antwoord was: "We zullen het aansmeren". Dat gaat natuurlijk niet helpen
pi_79243537
wat heb je dan beneden?

of heb ik dat ergens gemist? zo ja, dan mag je het nog een keer vertellen...

daarna ga ik effe het dak op hier thuis
  Nerd met benen woensdag 17 maart 2010 @ 10:09:04 #35
18073 miss_bleu
pi_79244325
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
wat heb je dan beneden?

of heb ik dat ergens gemist? zo ja, dan mag je het nog een keer vertellen...

daarna ga ik effe het dak op hier thuis
Beneden gaan we zelf nog leidingen doortrekken en vloerverwarming rollen. Daarna storten wij de cementdek
pi_79245747
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:09 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Beneden gaan we zelf nog leidingen doortrekken en vloerverwarming rollen. Daarna storten wij de cementdek
Houd er rekening mee dat de instellingen van de ketel gewijzigd moeten worden. Je kunt daarvoor het beste contact opnemen met Daalderop. Zij helpen je dan telefonisch om de wijzigingen door te voeren. Als je namelijk vloerverwarming als hoofdverwarming hebt, zijn de instellingen van de aanvoertemperatuur en de wachttijd van de warmtepomp anders. Wij hebben zelf ook na oplevering vloerverwarming aangelegd. In eerste instantie kregen wij de radiatoren boven niet warm. Bij oplevering van de woningen (inclusief radiatoren beneden) waren de radiatoren boven wel warm. Na het wijzigen van de instellingen was dit probleem verholpen. Oja, de radiatoren kun je prima verkopen op marktplaats!
  Nerd met benen woensdag 17 maart 2010 @ 10:51:31 #37
18073 miss_bleu
pi_79245811
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:49 schreef RoToN het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat de instellingen van de ketel gewijzigd moeten worden. Je kunt daarvoor het beste contact opnemen met Daalderop. Zij helpen je dan telefonisch om de wijzigingen door te voeren. Als je namelijk vloerverwarming als hoofdverwarming hebt, zijn de instellingen van de aanvoertemperatuur en de wachttijd van de warmtepomp anders. Wij hebben zelf ook na oplevering vloerverwarming aangelegd. In eerste instantie kregen wij de radiatoren boven niet warm. Bij oplevering van de woningen (inclusief radiatoren beneden) waren de radiatoren boven wel warm. Na het wijzigen van de instellingen was dit probleem verholpen. Oja, de radiatoren kun je prima verkopen op marktplaats!
Thnx voor de tip!
De vectorradiator die eerst beneden voor de glaspui stond gaat naar zolder. Daar staat ook zo'n lelijk hoog ding. Die gaat weg en zullen we idd op marktplaats zetten. Opzouten met dat hoge ding
pi_79265356
quote:
all right!!!

Bij ons waren er op de cementvloeren na geen grote punten:
- Krasje op deurpost
- Beschadiging kozijn (opgelost door aantippen en lakken)
- Lelijke voeg (eentje dus) in de badkamer
- Verkeerde type stopcontacten (inmiddels omgeruild naar Artic White ipv Creme)

De vloeren boven en op zolder hebben ook haarschuurtjes. Ze gaan een test doen of injecteren een oplossing is (dan hoeft de vloer er niet uit, 4 uur er niet op). Morgen horen we hier meer over. Als dat geen oplossing is, moeten de vloeren eruit en kan de planning 4 weken opgeschoven worden (door droogtijd).... De spackspuiter hebben we inmiddels al af moeten zeggen, als de vloer eruit moet kan je anders weer opnieuw beginnen. Daar gaat onze planning...
Handig dat we al de huur hebben opgezegd... Wil iemand ons in dat geval onderdak aanbieden?

De vloer/trap was snel vies nadat we met baggerschoenen de oplevering gedaan hadden, maar volgende week, lees 22 maart - begin april, wordt de Pieter Stockmanslaan opnieuw bestraat, dus dat zal van tijdelijke duur zijn. Er lag hier en daar cement, maar verder vond ik de oplevering erg netjes.

De vloer heeft ons dus al een slapeloze nacht opgeleverd, hopelijk morgen goed nieuws... Beneden kunnen we iig verder.
  Nerd met benen woensdag 17 maart 2010 @ 19:17:44 #39
18073 miss_bleu
pi_79265530
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:13 schreef Krippo het volgende:

[..]

Bij ons waren er op de cementvloeren na geen grote punten:
- Krasje op deurpost
- Beschadiging kozijn (opgelost door aantippen en lakken)
- Lelijke voeg (eentje dus) in de badkamer
- Verkeerde type stopcontacten (inmiddels omgeruild naar Artic White ipv Creme)

De vloeren boven en op zolder hebben ook haarschuurtjes. Ze gaan een test doen of injecteren een oplossing is (dan hoeft de vloer er niet uit, 4 uur er niet op). Morgen horen we hier meer over. Als dat geen oplossing is, moeten de vloeren eruit en kan de planning 4 weken opgeschoven worden (door droogtijd).... De spackspuiter hebben we inmiddels al af moeten zeggen, als de vloer eruit moet kan je anders weer opnieuw beginnen. Daar gaat onze planning...
Handig dat we al de huur hebben opgezegd... Wil iemand ons in dat geval onderdak aanbieden?

De vloer/trap was snel vies nadat we met baggerschoenen de oplevering gedaan hadden, maar volgende week, lees 22 maart - begin april, wordt de Pieter Stockmanslaan opnieuw bestraat, dus dat zal van tijdelijke duur zijn. Er lag hier en daar cement, maar verder vond ik de oplevering erg netjes.

De vloer heeft ons dus al een slapeloze nacht opgeleverd, hopelijk morgen goed nieuws... Beneden kunnen we iig verder.
Die vloeren klinken inderdaad niet prettig. Ben benieuwd of dat bij ons blok ook het geval gaat zijn.
Laat even weten wat ze nu bij jullie er echt aan gaan doen zodat het netjes is. Hoop niet voor jullie dat de vloeren eruit moeten
pi_79273636
idd morgen meer info betreffende de scheuren.. vandaag met bruut geweld geboord en gefrased (schrijf je dat zo hehe)..trap afgeplakt voor tegen de zooi, toen bedacht ik me later dat ik em misschien wel eerst had kunnen schuren, dat geeft ook zo'n stof zooi...nou ja misschien klusje voor als we 4 weken moeten wachten

vraag me ook een beetje af in hoeverre het nu een groot drama is dat die platen losliggen..
buitenkraan was vandaag ineens een soort fontein, kwamen ze ook meteen voor langs, en de warmwaterpunt in de badkamer die uit het plafond kwam zijn ze ook meteen voor langsgeweest..dus opzich de restpunten worden wel op tempo verwerkt moet ik zeggen..

badkamer mannetje was vandaag er voor de leidingen, heeft ook meteen door 2 muren per ongeluk geboord, gelukkig mogen ze het zelf ook weer vullen..

al met al..extreem productieve dag!!
  Nerd met benen woensdag 17 maart 2010 @ 22:16:06 #41
18073 miss_bleu
pi_79274950
klinkt goed kaat. Hoe lang zijn jullie nog bezig met verbouwen?
pi_79302115
voorlopig nog wel effe vooral door het casco opgeleverde festijn..
volgende week tegels..weer daarna spuiten, week daarna keuken...
dan kunnen we het DAARNA eens over verhuizen gaan hebben

maar tot nu toe..valt niet tegen..! heb alleen geen enkele foto
vandaag hele kledder laminaat en tegels geincasseerd..mijn armen hangen op de grond ongeveer denk ik nu

morgen eens 'gewoon' werken op de zaak, voelt bijna als vakantie
  Nerd met benen donderdag 18 maart 2010 @ 17:53:55 #43
18073 miss_bleu
pi_79303905
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 17:07 schreef Kaat_84 het volgende:
voorlopig nog wel effe vooral door het casco opgeleverde festijn..
volgende week tegels..weer daarna spuiten, week daarna keuken...
dan kunnen we het DAARNA eens over verhuizen gaan hebben

maar tot nu toe..valt niet tegen..! heb alleen geen enkele foto
vandaag hele kledder laminaat en tegels geincasseerd..mijn armen hangen op de grond ongeveer denk ik nu

morgen eens 'gewoon' werken op de zaak, voelt bijna als vakantie
We zullen zaterdag als we langs rijden gewoon even bij jullie naar binnen spieken en zwaaien als julile bezig zijn
pi_79317170
met die kranten voor de ramen zie je nie veul haha, dus wandel gerust effe binnen sochtends of begin van de middag!
  Nerd met benen vrijdag 19 maart 2010 @ 09:19:03 #45
18073 miss_bleu
pi_79324816
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:47 schreef Kaat_84 het volgende:
met die kranten voor de ramen zie je nie veul haha, dus wandel gerust effe binnen sochtends of begin van de middag!
De standaard verbouw kranten voor het raam Goed plan!
  Nerd met benen zondag 21 maart 2010 @ 13:18:07 #46
18073 miss_bleu
pi_79402225
We hebben gisteren onze vloeren opgehaald bij Esco. 3 pallets vol met hout!
2 pallets voor de vloer op de begane grond, 1 pallet met 40 pakken laminaat voor de eerste en tweede etage.

Zo nog even langs het huis om te kijken wat de laatste stand van zaken is
  Nerd met benen zondag 21 maart 2010 @ 15:18:43 #47
18073 miss_bleu
pi_79406316
net ook nog even bij het huis wezen kijken:

De goede en nieuwe tussendeur tussen de gang en keuken hangt erin

De hekken om de tuin staan er

Huis is nu voorzien van beveiliging

De ingang van parkeerplaatsen en de achterkanten van de tuinen blok 8

pi_79408995
wat zijn nieuwbouwhuizen toch mooi strak
Gaan jullie de vloer zelf leggen en dan lakken of oliën?
  Nerd met benen zondag 21 maart 2010 @ 18:26:39 #49
18073 miss_bleu
pi_79413075
Ja we gaan hem zelf leggen en aflakken enz enz...
pi_79414244
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:26 schreef miss_bleu het volgende:
Ja we gaan hem zelf leggen en aflakken enz enz...
neem wel een goede stofzuiger mee
pi_79414949
t duurt even.. maar dan heb je ook wel wat!

nog 11 daagjes
  Nerd met benen maandag 22 maart 2010 @ 12:09:37 #52
18073 miss_bleu
pi_79442639

Volgens mij waren ze hier metde achtertuinen van blok 7 bezig.
pi_79443683
Spannend hoor! Ik en vriendin zijn ook aan het rondkijken geslagen naar een eigen koophuisje en als je dan zo'n proces volgt van een huis in aanbouw begint het gevoel naar een eigen stekkie echt wel te komen.

Lijkt mij een erg leuke wijk om te wonen, afgaande op de foto's.
Is er een gezamelijke parkeerplaats waar je alleen op kan komen als je een bewoner bent?
  Nerd met benen maandag 22 maart 2010 @ 13:15:24 #54
18073 miss_bleu
pi_79444727
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:41 schreef Dichterbijer het volgende:
Spannend hoor! Ik en vriendin zijn ook aan het rondkijken geslagen naar een eigen koophuisje en als je dan zo'n proces volgt van een huis in aanbouw begint het gevoel naar een eigen stekkie echt wel te komen.

Lijkt mij een erg leuke wijk om te wonen, afgaande op de foto's.
Is er een gezamelijke parkeerplaats waar je alleen op kan komen als je een bewoner bent?
Ja wij hebben aan de achterkant een afgesloten parkeerplaats met elektrisch hek
pi_79451191
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:15 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Woei luxe
pi_79479604
de benedenverdieping wordt as-we-speak driftig betegeld hier, en de badkamer ook dus dat tuft gestaag dus..ik geloof dat ze ook de vloeren komen injecteren vandaag, dus aan alle kanten bedrijvigheid.
zelf afgeschreven in een hoekje in bed door deze vriend http://nl.wikipedia.org/wiki/Norovirus waar mijn halve werk door geveld is, dus geen klusserij voor mij dezer dagen!

nog maar effekes bleu dan kunnen jullie ook los!
  Nerd met benen dinsdag 23 maart 2010 @ 09:47:27 #57
18073 miss_bleu
pi_79480030
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:32 schreef Kaat_84 het volgende:
de benedenverdieping wordt as-we-speak driftig betegeld hier, en de badkamer ook dus dat tuft gestaag dus..ik geloof dat ze ook de vloeren komen injecteren vandaag, dus aan alle kanten bedrijvigheid.
zelf afgeschreven in een hoekje in bed door deze vriend http://nl.wikipedia.org/wiki/Norovirus waar mijn halve werk door geveld is, dus geen klusserij voor mij dezer dagen!

nog maar effekes bleu dan kunnen jullie ook los!
OeiI Beterschap! Klinkt lekker allemaal bij jullie! Wij liepen zondag achter jullie woning langs maar volgens mij hadden jullie bezoek. En net toen ik bij jullie huis aankwam liep ik met mijn allstars een nogal diep gat met drap in

Nog iets meer dan een week en dan gaan wij idd ook flink aan de slag
pi_79482550
Miss Bleu! Je hebt een heel goede badkamerwinkel uitgezocht voor die deur nergens zo goedkoop te vinden
  Nerd met benen dinsdag 23 maart 2010 @ 11:13:34 #59
18073 miss_bleu
pi_79483125
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:57 schreef Ml-etje het volgende:
Miss Bleu! Je hebt een heel goede badkamerwinkel uitgezocht voor die deur nergens zo goedkoop te vinden
ja, ik ben er zelf ook heeel blij mee. Heb ook nog even contact met ze gehad omdat ik hem niet direct geleverd wilde hebben. En ze zijn ook super klantvriendelijk een snel met reageren
pi_79483283
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:13 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

ja, ik ben er zelf ook heeel blij mee. Heb ook nog even contact met ze gehad omdat ik hem niet direct geleverd wilde hebben. En ze zijn ook super klantvriendelijk een snel met reageren
Heb ze ook even gemaild of ze op zaterdag de 27ste maart open waren en had echt supersnel antwoord.
Alleen kunnen we die zaterdag niet
pi_79519361
Spannend zeg, de dag komt steeds dichterbij! Ben benieuwd naar de fotos straks!
  † In Memoriam † woensdag 24 maart 2010 @ 15:38:41 #62
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_79533730
Ziet er goed uit, bleu!!
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  Nerd met benen woensdag 24 maart 2010 @ 19:14:05 #63
18073 miss_bleu
pi_79541389
nog een weeeeek
pi_79573368
vandaag waren de mannetjes van de cementvloer op bezoek, en schijnbaar hoeft er niks aan de scheuren te gebeuren, en valt het binnen de normen.
wel fijn natuurlijk! alleen toch even een familielid (TNO bouwkundig specialist) peilen hoe die normen precies liggen dat niet de hele kiet instort straks..
badkamer is helemaal afbetegeld, en de benedenetage op ongeveer een meter bij de deur ook, ziet er echt VET uit...

inmiddels ook weer klaar met kotsen(haha) waardoor er ook weer klein geklust kan worden..yeah!!
morgen restant tegels beneden, timmerman op bezoek die verlaagd plafond boven kookeiland maakt..
zaterdag afplakken en maandag worden alle muren gespoten..

komen stiekem hier en daar toch nog wat restpunten tegen..iets bij de schuur dat heel lafjes loshangt, ingescheurde tegel op boventoilet, halve dorpel bij boventoilet (huh)

het wordt wel wat!
  Nerd met benen donderdag 25 maart 2010 @ 16:16:47 #65
18073 miss_bleu
pi_79574004
oe ben benieuwd hoe het bij jullie nu wordt!!
Fijn dat je ook weer uit bed bent, lijkt mij helemaal niets om op bed te moeten liggen terwijl je eigenlijk wilt klussen

Alle dingen die je nu nog tegenkomt kan je toch nog gewoon BAM voor inschakelen toch? Garantie werk
pi_79575970
zeker...en ze komen het elke keer nog vrij snel fixen ook nog vind ik!

idd blij om uit bed te zijn, nu nog wat meer energie..heheh
  Nerd met benen vrijdag 26 maart 2010 @ 09:31:44 #67
18073 miss_bleu
pi_79598396
gisteren door onze oplettende buurman +1 een mailtje gehad dat savonds onze voordeur open stond. Aangezien ik nu nog onder de rook van Amsterdam woon heb ik gisterenavond de politie maar gebeld. Ze konden niets vinden en hebben toen de deur maar dicht getrokken..

Waarschijnlijk is men vergeten de deur dicht te doen ofzo
  Nerd met benen zaterdag 27 maart 2010 @ 15:48:11 #68
18073 miss_bleu
pi_79645217

Vandaag behang uitgekozen en besteld voor 2 muren in de woonkamer.

Deze komen bij het zit gedeelte tegen de muur aan

Zin in
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:03:28 #69
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79645512
Wij zijn net ook gaan kijiken op de open dag. WIj hebben misschien interesse in een contourwoning type bx1, met uitbouw dus.
Groot nadeel is wel dat er een paal in de woonkamer staat (vanwege die uitbouw).
Huizen zonder uitbouw zijn ook erg groot overigens!

Dus tvpje.
pi_79645946
mooi Miss_bleu!
  Nerd met benen zaterdag 27 maart 2010 @ 16:24:26 #71
18073 miss_bleu
pi_79646045
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:03 schreef amaranta het volgende:
Wij zijn net ook gaan kijiken op de open dag. WIj hebben misschien interesse in een contourwoning type bx1, met uitbouw dus.
Groot nadeel is wel dat er een paal in de woonkamer staat (vanwege die uitbouw).
Huizen zonder uitbouw zijn ook erg groot overigens!

Dus tvpje.
Heeej! Dan kom je echt heeel dichtbij wonen. Die paal staat in de EX woningen bij ons ook. Volgens mij valt het opzich wel mee, die uitbouw van glas is trouwens wel heel erg mooi.
pi_79649065
uitbouw is echt vet idd, ik vind de paal idd ernstig in het midden staan, kan me wel voorstellen dat het veel plannen kan dwarsbomen. wel jammer vind ik ook dat de uitbouw etage 1 niet ook beslaat.

anyway, contourwoningen nog genoeg volgens mij!!

vandaag weer productieve dag gehad. verlaagde plafond met spotjes present, nepmuurtje voor om keukenkast present, plinten geschilderd, tegels afgevoegd beneden.. alle stopcontacten afgehaald

nu nog bruut morgen alle radiatoren eraf halen, en dan kan er gespoten worden vandeweek!
leve de ral 9003
pi_79657388
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:15 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

da's zeer fijn, maar ook nodig helaas. Onlangs hebben 'ze' voor de 2e keer in een jaar aan mijn auto gezeten, een paar straten verderop
  Nerd met benen zondag 28 maart 2010 @ 15:58:33 #74
18073 miss_bleu
pi_79672106
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 18:18 schreef Kaat_84 het volgende:
uitbouw is echt vet idd, ik vind de paal idd ernstig in het midden staan, kan me wel voorstellen dat het veel plannen kan dwarsbomen. wel jammer vind ik ook dat de uitbouw etage 1 niet ook beslaat.

anyway, contourwoningen nog genoeg volgens mij!!

vandaag weer productieve dag gehad. verlaagde plafond met spotjes present, nepmuurtje voor om keukenkast present, plinten geschilderd, tegels afgevoegd beneden.. alle stopcontacten afgehaald

nu nog bruut morgen alle radiatoren eraf halen, en dan kan er gespoten worden vandeweek!
leve de ral 9003
Gaat hard bij jullie. Moeten jullie boven ook nog aan de slag?
  Nerd met benen zondag 28 maart 2010 @ 16:10:22 #75
18073 miss_bleu
pi_79672504
Vloerspots zijn ook binnen

pi_79673631
quote:
Op zondag 28 maart 2010 16:10 schreef miss_bleu het volgende:
Vloerspots zijn ook binnen

[ afbeelding ]
Gaaf zeg!
pi_79683443
vette vloerspots, had ik ook best in de tegels beneden gewild, was alleen lastig te realiseren!!

boven kunnen we komend weekend laminaat leggen en dan begint het echt ergens over te gaan..

morgen even op bezoek bij een houtboer die schuifdeuren op de slaapkamer voor de inloopkast gaat maken..yeah! http://www.houtmarktvanham.nl/html/schuifwandsystemen.html
alleen waarschijnlijk vet felrood, lekker heftig in onze verdere zwart wit huis!
pi_79683692
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:08 schreef Kaat_84 het volgende:
vette vloerspots, had ik ook best in de tegels beneden gewild, was alleen lastig te realiseren!!

boven kunnen we komend weekend laminaat leggen en dan begint het echt ergens over te gaan..

morgen even op bezoek bij een houtboer die schuifdeuren op de slaapkamer voor de inloopkast gaat maken..yeah! http://www.houtmarktvanham.nl/html/schuifwandsystemen.html
alleen waarschijnlijk vet felrood, lekker heftig in onze verdere zwart wit huis!
Kaat ik ben nu wel heel benieuwd naar jouw huis hoor
  Nerd met benen maandag 29 maart 2010 @ 07:21:10 #79
18073 miss_bleu
pi_79696176
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:08 schreef Kaat_84 het volgende:

inloopkast
pi_79724874
ik zal wel eens wat foto's maken als vandeweek alles gespoten is..met voor en na foto's dan dus

vandaag 1000.000 plinten geschilderd en in de woonkamer zitten ze er alweer tegen aan op de tegels, spuiter heeft vandaag bruut geplakt en morgen gaat ie helemaal los..

nog maar 3 daagkes voor jullie!!
pi_79725111
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:46 schreef Kaat_84 het volgende:
ik zal wel eens wat foto's maken als vandeweek alles gespoten is..met voor en na foto's dan dus

vandaag 1000.000 plinten geschilderd en in de woonkamer zitten ze er alweer tegen aan op de tegels, spuiter heeft vandaag bruut geplakt en morgen gaat ie helemaal los..

nog maar 3 daagkes voor jullie!!
leuk en inderdaad Miss_bleu!
  Nerd met benen maandag 29 maart 2010 @ 22:02:49 #82
18073 miss_bleu
pi_79725687
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa foto's kaat!
pi_79782750
Veel succes morgen en alvast van harte welkom in onze buurt
  Nerd met benen woensdag 31 maart 2010 @ 12:55:52 #84
18073 miss_bleu
pi_79784349
pi_79784779
ja sleutel rijker?
  Nerd met benen woensdag 31 maart 2010 @ 13:45:16 #86
18073 miss_bleu
pi_79786582
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:06 schreef Ml-etje het volgende:
ja sleutel rijker?
morgen
pi_79799410
Veel plezier morgen en laat de sleutel je smaken (kom je nog wel achter).
Eindelijk
pi_79813288
Veel plezier en succes morgen .

Foto´s zeggen meer dan worden .
  donderdag 1 april 2010 @ 00:26:43 #89
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_79814852
Sleuteldag

Foto's met champagne !

Veel plezier vandaag
pi_79818019
  Nerd met benen donderdag 1 april 2010 @ 07:51:28 #91
18073 miss_bleu
pi_79818059
10.30 uur is het zoveeeeer. We moeten op het werk ook alleen nog even de nieuwe website live zetten (telfort.nl) Dubbel feeeest!
  donderdag 1 april 2010 @ 09:55:50 #92
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_79820400
Alvast keiveel plezier!!
Wij hebben onze casa (onder voorbehoud van financiering) per 1 juli!
pi_79820416
quote:
Op donderdag 1 april 2010 07:51 schreef miss_bleu het volgende:
10.30 uur is het zoveeeeer. We moeten op het werk ook alleen nog even de nieuwe website live zetten (telfort.nl) Dubbel feeeest!
en dan maar hopen dat t geen 1 april grap is
pi_79822319
Veel plezier vandaag!
  Nerd met benen donderdag 1 april 2010 @ 12:54:10 #95
18073 miss_bleu
pi_79826705
sow de sleutels in handen. 2 hele kleine opleverpuntjes die meteen verholpen zijn. Rubbertje bij zolderraam zat dubbel en vensterbank buiten zar iets teveel speling in.

Ook bij ons zijn de vloeren op de eerste etage geinjecteerd omdat stukken los lagen.
  Nerd met benen donderdag 1 april 2010 @ 12:56:57 #96
18073 miss_bleu
pi_79826813
quote:
Op donderdag 1 april 2010 09:55 schreef KrnKje het volgende:
Alvast keiveel plezier!!
Wij hebben onze casa (onder voorbehoud van financiering) per 1 juli!
ej gefeliciteeerd
pi_79826950
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:54 schreef miss_bleu het volgende:
sow de sleutels in handen. 2 hele kleine opleverpuntjes die meteen verholpen zijn. Rubbertje bij zolderraam zat dubbel en vensterbank buiten zar iets teveel speling in.

Ook bij ons zijn de vloeren op de eerste etage geinjecteerd omdat stukken los lagen.
super, nu kan het klussen beginnen
pi_79827606
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:54 schreef miss_bleu het volgende:

Vraagt natuurlijk om foto's t.z.t.

Gefeliciteerd met die nieuwe sleutels aan de sleutelbos!
pi_79827655
gefeliciteerd mevrouw blauw

ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat worden

terugvolgpost
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_79828958
en ineens blijken onze vloeren toch ook geinjecteerd te worden, alleen 'waren ze het vergeten te zeggen'

GRRRRRRR
had de eerste plank laminaat net in handen, onze punten moeten voor dinsdag verholpen zijn dan zijn namelijk de 3 weken voorbij..maandag 2e paas, ofwel injecteren morgen flapdrollen!!

*gefeli nog he *
  donderdag 1 april 2010 @ 16:51:52 #101
263697 PrinsFloris
DeLieven kavel 48
pi_79835894
Van harte gefeli met de sleutels buurvrouw+1! Fijne dag gehad? :-)
  donderdag 1 april 2010 @ 16:59:08 #102
545 dop
:copyright: dop
pi_79836207
waar blijft die foto van die sleutels
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Nerd met benen donderdag 1 april 2010 @ 17:05:31 #103
18073 miss_bleu
pi_79836454
ben pas net weer in Mijdrecht
Vandaag weinig gedaan, we beginnen dit weekend pas echt.

Van het weekend zal ik meer foto's maken
  Nerd met benen donderdag 1 april 2010 @ 17:47:28 #104
18073 miss_bleu
pi_79838052
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:51 schreef PrinsFloris het volgende:
Van harte gefeli met de sleutels buurvrouw+1! Fijne dag gehad? :-)
heeerlijke dag. Vooral die 0 opleverpunten waren super. Ze hebben bij ons de vloeren ook al geinjecteerd omdat ze los lagen op sommige punten.
pi_79850606
Geficiteerd, het klussen kan nu beginnen
pi_79858739
We gaan morgen naar de badkamerzaak van je linkje Miss_bleu, ben erg benieuwd
  Nerd met benen vrijdag 2 april 2010 @ 10:00:04 #107
18073 miss_bleu
pi_79860453
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 08:21 schreef Ml-etje het volgende:
We gaan morgen naar de badkamerzaak van je linkje Miss_bleu, ben erg benieuwd
Oe laat even weten of je geslaagd ben dan
pi_79862042
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:00 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Oe laat even weten of je geslaagd ben dan
Ga nu eerst even informeren of ze open zijn, denk niet dan manlief me het in dank afneemt voor niks ruim een uur te tuffen
  Nerd met benen vrijdag 2 april 2010 @ 11:02:08 #109
18073 miss_bleu
pi_79862226
damn krijg net van mijn collega's een mooi kaart met daarin een ikea pas voor mijn nieuwe huis. Ben niet snel stil, maar was nu echt heeeel stil
pi_79864138
Gefeliciteerd met de sleutels, buurvrouw!!! Eindelijk is het dan zover

Goed om te horen / lezen dat er geen opleverpunten waren bij jullie. Wij moeten nog even afwachten tot dinsdag... Veel plezier dit weekend!
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:35:51 #111
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_79865351
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:05 schreef miss_bleu het volgende:
[ afbeelding ]

Gefeliciteerd! En een goed eerste klus-weekend gewenst!
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:43:54 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79865602
MissB. Van harte. WIj twijfelen nog steeds.
Mag ik je iets vragen.Die foto van die plee in de OP. HEbben jullie dat toilet laten plaatsen op de 1e verdieping in dat 'opberghok'? Want dat vroeg mijn man zich dus af, of dat dat mogelijk was.
Ik weet trouwens niet of elk huis zo'n opberghok heeft op de 1e verdieping.

als we er voor gaan, voor zo'n woning, dan gaan we proberen om er een flink bedrag af te pingen, de zoon van mijn collega heeft 25.000 van een parkwoning af weten te lullen
  Nerd met benen vrijdag 2 april 2010 @ 13:05:33 #113
18073 miss_bleu
pi_79866361
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:43 schreef amaranta het volgende:
MissB. Van harte. WIj twijfelen nog steeds.
Mag ik je iets vragen.Die foto van die plee in de OP. HEbben jullie dat toilet laten plaatsen op de 1e verdieping in dat 'opberghok'? Want dat vroeg mijn man zich dus af, of dat dat mogelijk was.
Ik weet trouwens niet of elk huis zo'n opberghok heeft op de 1e verdieping.

als we er voor gaan, voor zo'n woning, dan gaan we proberen om er een flink bedrag af te pingen, de zoon van mijn collega heeft 25.000 van een parkwoning af weten te lullen
Wij hadden bij deze parkwoning de optie om daar een wc te laten plaatsen. Een tweede wc sowieso een optie in de woningen. Deze wc is de standaard hangende wc die BAM aanbied. BIj ons was dit allemaal nog mogelijk omdat wij 2 jaar geleden hebben getekend voor de woning. Ik weet niet of het nu nog kan omdat ze al zover zijn met de bouw. Als je dat echt wilt weten zal je even contact op moeten nemen met BAM of Woonbedrijf.

Als jullie trouwens door een parkwoning willen wandelen zijn jullie van harte welkom hoor om te komen kijken.
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:13:39 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79866656
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:05 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Wij hadden bij deze parkwoning de optie om daar een wc te laten plaatsen. Een tweede wc sowieso een optie in de woningen. Deze wc is de standaard hangende wc die BAM aanbied. BIj ons was dit allemaal nog mogelijk omdat wij 2 jaar geleden hebben getekend voor de woning. Ik weet niet of het nu nog kan omdat ze al zover zijn met de bouw. Als je dat echt wilt weten zal je even contact op moeten nemen met BAM of Woonbedrijf.

Als jullie trouwens door een parkwoning willen wandelen zijn jullie van harte welkom hoor om te komen kijken.
De makelaar zei dat het wel kon, maar mijn man zat meer met het leidingwerk te denken.
Wie weet komen we wel een kijkje nemen ja

Bedankt voor je antwoord in ieder geval.
  Nerd met benen vrijdag 2 april 2010 @ 13:16:07 #115
18073 miss_bleu
pi_79866758
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:13 schreef amaranta het volgende:

[..]

De makelaar zei dat het wel kon, maar mijn man zat meer met het leidingwerk te denken.
Wie weet komen we wel een kijkje nemen ja

Bedankt voor je antwoord in ieder geval.
Het was oorspronkelijk in de eerste tekeningen 2 jaar geleden ook een wc geen opbergkast. Bij de tweede technische tekening hebben ze er pas een kast van gemaakt. Wij waren het daar toen niet mee eens en hebben er weer een wc van laten maken. Leiding technisch kan het wel. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat de verdeler van de verwarming die dus in de kast geplaatst zou worden dan in de slaapkamer daarnaast komt te staan.

En dan heb je wel dit in je slaapkamer:

Hier komt geen kap ofzo omheen, het wordt gewoon zo opgeleverd.
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:18:53 #116
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79866883
Oke. Ik zal het topic ff naar mijn man ffwden.
Dan kan hij er eens naar kijken.
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:25:53 #117
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79867157
foutje
  Nerd met benen vrijdag 2 april 2010 @ 14:08:33 #118
18073 miss_bleu
pi_79868806
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:18 schreef amaranta het volgende:
Oke. Ik zal het topic ff naar mijn man ffwden.
Dan kan hij er eens naar kijken.
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:58:05 #119
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_79872879
Bleu; wat een toffe samenwoonkaart!
  Nerd met benen vrijdag 2 april 2010 @ 16:04:38 #120
18073 miss_bleu
pi_79873042
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:58 schreef KrnKje het volgende:
Bleu; wat een toffe samenwoonkaart!
hij is dus binnen
  Nerd met benen zaterdag 3 april 2010 @ 12:30:38 #121
18073 miss_bleu
pi_79898375
Sow net even alle ramen wezen opmeten voor paneelgordijnen en even offertes opvragen. Meteen ook even overal licht gehangen

Dit zijn dus de stukken die ze opnieuw hebben geïnjecteerd.

Tijdelijke koffie hoek

Echoooo
pi_79903536
Super gaaf! Gefeliciteerd! Wat een ruimte!
Maar staan er nou radiatoren recht voor ramen? (Foto 2 en die van de tijdelijke koffiehoek?)
  Nerd met benen zaterdag 3 april 2010 @ 15:21:45 #123
18073 miss_bleu
pi_79903568
jep,, helaas wel
  zaterdag 3 april 2010 @ 15:24:20 #124
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_79903670
Is het nou nog niet af?
pi_79907720
Ben ook op zoek naar paneelgordijnen.
Ben benieuwd waar jij offertes hebt gevraagd ?

Succes met het klussen!!!
pi_79909058
Jeetje wat zonde van die radiatoren
Maar vind het wel een megagroot huis enne wat een sjieke klusstoelen joh!

Wij hebben wel wat gehad aan je linkje hoor deur is besteld
pi_79909288
Gefeliciteerd bleu, nou kan het echte werk gaan beginnen .

En leuk altijd, als je gaat klussen, om dan wat kaartjes binnen te krijgen al.
Krijg je goede moed en motivatie van .
pi_79929164
Dag buurvrouw! Al hard gewerkt dit weekend? Waar willen jullie eigenlijk die paneelgordijnen hangen? Wij zijn voor de keuken erg aan het twijfelen: nemen we paneelgordijnen of toch plissé gordijnen? We zijn dus erg benieuwd naar jouw bevindingen!
Wij krijgen overmorgen de sleutel. Erg spannend dus. Wel balen: BAM heeft het minderwerk nog niet gestort op onze rekening. Ik hoop dat dat nog op tijd gebeurt, anders moeten we de échte sleuteloverdracht wellicht nog even uitstellen... - zucht-
  zondag 4 april 2010 @ 17:36:50 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79938867
We zijn net bij jullie door de straat gereden, maar helaas waren jullie er niet.
Weer even naar de woningen blieken haha
pi_79940094
tvp
  Nerd met benen maandag 5 april 2010 @ 18:57:34 #131
18073 miss_bleu
pi_79975280
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:46 schreef delieven47 het volgende:
Dag buurvrouw! Al hard gewerkt dit weekend? Waar willen jullie eigenlijk die paneelgordijnen hangen? Wij zijn voor de keuken erg aan het twijfelen: nemen we paneelgordijnen of toch plissé gordijnen? We zijn dus erg benieuwd naar jouw bevindingen!
Wij krijgen overmorgen de sleutel. Erg spannend dus. Wel balen: BAM heeft het minderwerk nog niet gestort op onze rekening. Ik hoop dat dat nog op tijd gebeurt, anders moeten we de échte sleuteloverdracht wellicht nog even uitstellen... - zucht-
we willen sowieso aan de achterkant paneelgordijnen hebben. Makkelijk weg te schuiven als je namelijk de deur open wilt zetten in de zomer. In de Erker weet ik het nog niet helemaal zeker, vrij lastige plek namelijk om iets op te hangen. Plisse gordijnen zijn daar wel perfect voor, maar onwijs duur door de lengte van het raam.

Hoop dat BAM morgen gestort heeft, veel plezier dan morgen! Wij zijn dan druk aan het slopen in huis
  Nerd met benen maandag 5 april 2010 @ 19:00:05 #132
18073 miss_bleu
pi_79975354
quote:
Op zondag 4 april 2010 17:36 schreef amaranta het volgende:
We zijn net bij jullie door de straat gereden, maar helaas waren jullie er niet.
Weer even naar de woningen blieken haha
aaah ships, wij moesten helaas gisteren nog wat doen smiddags. We zijn wel vandaag de hele dag bezig geweest
  Nerd met benen maandag 5 april 2010 @ 19:03:44 #133
18073 miss_bleu
pi_79975477
De afgelopen 2 dagen zijn we bezig geweest met aftekenen van de keuken en contactdozen die toch ergens anders moeten komen. Zelf heb ik vandaag de huidige contactdozen er netjes afgehaald. Nu werd ook pas goed duidelijk hoe groot de keuken wel niet gaat worden:

(vanaf de bank zometeen)

maandag 5 april 2010 @ 20:29:43 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79978737
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:00 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

aaah ships, wij moesten helaas gisteren nog wat doen smiddags. We zijn wel vandaag de hele dag bezig geweest
gheghe, jammer.
We waren gisteren bij mijn ouders en die wonen daar echt extreem dichtbij. Ook werl een nadeel.

De zoon van mijn collega waarover ik vertelde heft het huis op de hoek gekocht, in jullie rij denk ik. Hij zei dat het nu heel hard ging met de verkoop.

Het wordt in derdaad een flinke keuken, maarja, de huizen zijn toch écht groot, dus dan mag dat wel
pi_79984801
oke aan het eind van de week als de keuken erin zit doe ik eindelijk foto's

dit weekend in 1,5 de hele bovenetage en zolder laminaat gelegd, en nu nog maar 1 kamer plintjes en dan is de hele zooi klaar..
we hebben semi besloten nu om de radiator voor het grote raam beneden achter gewoon niet terug te plaatsen, eens kijken of het te koud is van de winter..

gaaf he meteen breken als je net iets nieuws hebt gehad!!
  Nerd met benen dinsdag 6 april 2010 @ 07:21:41 #136
18073 miss_bleu
pi_79993051
jullie zaten dus ook met die radiator achter. Wij laten hem toch staan en we gaan met hout toch geen vloerverwarming plaatsen. Compleet nutteloos met een echt houten vloer.

Vriendlief gaat vandaag met zijn pap de sleufen slijpen voor het omleggen van stopcontacten en de keuken. Ik mag vandaag weer vrolijk aan de gang op mijn werk in amsterdam. Zelf kan ik nu toch niet heel veel doen.

Ben heeeeel benieuwd naar jullie huis kaat. Wat doen jullie trouwens met het raam voor? Het is vrij lastig daar iets netjes op te hangen
pi_79993057
Welk raam zit er aan de voorkant Miss_bleu?
  Nerd met benen dinsdag 6 april 2010 @ 07:34:45 #138
18073 miss_bleu
pi_79993115
aan de voorkant van de woning zit een stuk erker en bij ons nog een grote betonnen vensterbank. Als ik zo op mijn werk ben zal ik hier even een foto plaatsen
pi_79993139
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 07:34 schreef miss_bleu het volgende:
aan de voorkant van de woning zit een stuk erker en bij ons nog een grote betonnen vensterbank. Als ik zo op mijn werk ben zal ik hier even een foto plaatsen
Ben benieuwd
  Nerd met benen dinsdag 6 april 2010 @ 09:34:35 #140
18073 miss_bleu
pi_79994443
Dit is zeg maar het raam:

(betere foto heb ik helaas niet )

pi_79994490
wij hebben soort dikke in-between gordijnen gescoord.. voor zowel voor als achter
wit dus, en vanaf het plafond over de volle breedte, en ook de zijraampjes zitter achter het gordijn dus..
bij de quantum..
alles is gelukkig besteld qua gordijnen, dat kostte ook nog een klein ribje uit het lijf..

we hebben idd vloerverwarming als bijverwarming erbij, en dan hangen er dus 4 radiatoren in de woonkamer, gaan eerst eens proberen of het ook met 3 kan
pi_79994567
Denk tegen het vitrage achtige aan, en dan of strak (paneel idee) of juist met plooien.
En misschien in 2 kleuren of 1 stof zonder design en 1 met?
Wel mooi groot die ramen
  Nerd met benen dinsdag 6 april 2010 @ 09:50:10 #143
18073 miss_bleu
pi_79994763
Ja erg groot en hoog vooral. Wij zaten voor achter te denken een panel gordijnen. en voor plisse gordijnen die ook aan de bovenkant open kunnen.
pi_79994825
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:50 schreef miss_bleu het volgende:
Ja erg groot en hoog vooral. Wij zaten voor achter te denken een panel gordijnen. en voor plisse gordijnen die ook aan de bovenkant open kunnen.
Oh dat is ook wel erg gaaf ja! En heel handig
pi_79998143
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:30 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

het wordt deze wand:

[ afbeelding ]
Heb je er van die speciale spray bij genomen trouwens?
pi_79998474
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 07:21 schreef miss_bleu het volgende:
Wij laten hem toch staan en we gaan met hout toch geen vloerverwarming plaatsen. Compleet nutteloos met een echt houten vloer.
Dat is dus ook een beetje kort door de bocht. Je kan echt heel goed een houten vloer met vloerverwarming toepassen.
  Nerd met benen dinsdag 6 april 2010 @ 11:48:14 #147
18073 miss_bleu
pi_79998531
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:39 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Heb je er van die speciale spray bij genomen trouwens?
nee in de webshop kreeg ik die optie niet. Ben trouwens benieuwd want hij moet vandaag afgeleverd worden in Eindhoven
  Nerd met benen dinsdag 6 april 2010 @ 11:48:34 #148
18073 miss_bleu
pi_79998544
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:47 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Dat is dus ook een beetje kort door de bocht. Je kan echt heel goed een houten vloer met vloerverwarming toepassen.
Naja, we hebben er nu voor gekozen om design radiatoren neer te gaan hangen
  Nerd met benen dinsdag 6 april 2010 @ 12:49:54 #149
18073 miss_bleu
pi_80000972
Kreeg net telefoontje dat de douchewand tussen 12.00 en 14.00 bezorgt wordt
pi_80001664
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:49 schreef miss_bleu het volgende:
Kreeg net telefoontje dat de douchewand tussen 12.00 en 14.00 bezorgt wordt
Wat netjes! Had je die dag zelf uitgezocht?
  Nerd met benen dinsdag 6 april 2010 @ 13:14:49 #151
18073 miss_bleu
pi_80001789
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:11 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wat netjes! Had je die dag zelf uitgezocht?
ja, wij hadden aangegeven dat we 6 april pas in het huis zouden zijn. Geen enkel probleem en we kregen vanmorgen telefoontje dat hij tussen die tijd geleverd gaat worden
  Nerd met benen dinsdag 6 april 2010 @ 15:37:04 #152
18073 miss_bleu
pi_80006771
weet iemand heel toevallig wat je rvs pootjes met een ingeslepen rand van 8mm kan krijgen? We willen de douchewand op rvs pootjes zeten namelijk ipv vlak op de vloer
  dinsdag 6 april 2010 @ 15:55:23 #153
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_80007451
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 15:37 schreef miss_bleu het volgende:
weet iemand heel toevallig wat je rvs pootjes met een ingeslepen rand van 8mm kan krijgen? We willen de douchewand op rvs pootjes zeten namelijk ipv vlak op de vloer
Mijn vader kan ze waarschijnlijk wel maken, maar dan je wel een godsvermogen kwijt vrees ik.
  Nerd met benen dinsdag 6 april 2010 @ 15:59:18 #154
18073 miss_bleu
pi_80007613
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 15:55 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Mijn vader kan ze waarschijnlijk wel maken, maar dan je wel een godsvermogen kwijt vrees ik.
hmm...
pi_80009544
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 15:37 schreef miss_bleu het volgende:
Bij een goede leiding boer een stukje RVS leidingwerk halen en daar wat in laten zagen oid?
  Nerd met benen woensdag 7 april 2010 @ 22:38:12 #156
18073 miss_bleu
pi_80065085
De douchewand

Zal morgen nog wat meer foto's uitzoeken voor hier
pi_80065243
kun je die pootjes niet bij een plaatselijke plaatwerkerij laten maken?
  woensdag 7 april 2010 @ 23:26:26 #158
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_80067230
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:41 schreef Ml-etje het volgende:
kun je die pootjes niet bij een plaatselijke plaatwerkerij laten maken?
Zullen waarschijnlijk gefreesd moeten worden. Probleem daarvan is is dat het apparaat alleen maar RVS gefreesd mag hebben. Als er ijzervijzel op komt dan gaat dit roesten en dat krijg je er dan niet uitgepoetst.
pi_80067469
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:26 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Zullen waarschijnlijk gefreesd moeten worden. Probleem daarvan is is dat het apparaat alleen maar RVS gefreesd mag hebben. Als er ijzervijzel op komt dan gaat dit roesten en dat krijg je er dan niet uitgepoetst.

Weer wat opgestoken
  woensdag 7 april 2010 @ 23:33:51 #160
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_80067503
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:32 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Weer wat opgestoken
Het helpt als je vader een staalconstructiebedrijf heeft gehad
Voor de RVS objecten was een hele eigen hoek ingericht.
  Nerd met benen donderdag 8 april 2010 @ 08:45:19 #161
18073 miss_bleu
pi_80072200
Zoals belooft wat puinhoop foto's :

keuken

Wand waar de tv aan komt te zitten

Gaten voor de vloerspots

Dit was allemaal woensdag

Keuken gisterenavond

Bijna alles zit als het goed is weer dicht om voorgestreken te worden voor de stukadoor
  donderdag 8 april 2010 @ 08:51:55 #162
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_80072305
Hij maakt alles stuk
  Nerd met benen donderdag 8 april 2010 @ 09:14:14 #163
18073 miss_bleu
pi_80072720
  Nerd met benen donderdag 8 april 2010 @ 09:35:47 #164
18073 miss_bleu
pi_80073239
maaaaaaaaaaaaar alles word ook weer mooi hoor.

Behang is ook binnen
pi_80073937
Waarom zoveel gaten voor dozen boven elkaar op de wand waar de tv komt???
  Nerd met benen donderdag 8 april 2010 @ 10:12:30 #166
18073 miss_bleu
pi_80074066
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:07 schreef Beijtje het volgende:
Waarom zoveel gaten voor dozen boven elkaar op de wand waar de tv komt???
zit een buis in zodat je geen bedrading ziet lopen als de tv daar hangt
pi_80074091
Ah, omdat de rest gefreesd is, leek 't net of hier duizend dozen boven elkaar zouden komen... Haha... Maar dat is dus niet zo... Netjes hoor! Leuk ook, vloerspots!
  donderdag 8 april 2010 @ 10:51:40 #168
545 dop
pi_80075068
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:26 schreef Paxlie het volgende:

[..]

klopt niet helemaal , snijhoek en type frees zijn bepalend , als je rvs met hss (snelstaal) freesjes gaat frezen dan krijg je dit probleem. je kunt op een en dezelfde bank gewoon rvs en staal frezen , snijkoppen en plaatjes kun je gewoon wisselen, daar is gen aparte bank voor nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 08-04-2010 10:57:57 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  donderdag 8 april 2010 @ 10:56:00 #169
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_80075194
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:51 schreef dop het volgende:

[..]

klopt niet helemaal , snijhoek en type frees zijn bepalend , als je rvs met hss (snelstaal) freesjes gaat vrezen dan krijg je dit probleem. je kunt op een en dezelfde bank gewoon rvs en staal frezen , snijkoppen en plaatjes kun je gewoon wisselen, daar is gen aparte bank voor nodig.
Dat weet ik, maar op mijn manier komt het duidelijker over
  donderdag 8 april 2010 @ 11:04:57 #170
545 dop
pi_80075456
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:56 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar op mijn manier komt het duidelijker over
lol sorry

ik werk in een walserij / gieterij , ik zag de paranoia al voor ogen
  Nerd met benen vrijdag 9 april 2010 @ 08:39:53 #171
18073 miss_bleu
pi_80112313
Dit is de stand van gisterenavond

vandaag weer verder
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:05:26 #172
263697 PrinsFloris
DeLieven kavel 48
pi_80118454
He jullie gaan echt als een dolle. Woensdagavond was ik nog ff bij jullie langsgeweest en lag alles nog open. Gaan de stucadoors boven ook goed te keer?
pi_80142996
poep!!
ik heb eindelijk eens foto's, krijg ik ze niet op beeld! echt jammer..(help??!, ze staan namelijk nergens online)

keuken klaar, badkamer klaar, laminaat klaar, plinten klaar, lampen-al een heel eind...

trap schilderen: officieel vervelendse klusje tot nu toe!
gaarheidsstatus: nogal
verhuisplannen: volgende week!

flinke breekshizzles daar bij jullie! maar daarna wordt het des te mooier!ik zie elke keer als ik naar binnen bliek bij jullie vanuit de auto een meneer met gehoorbeschermers op
pi_80143120
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:27 schreef Kaat_84 het volgende:
poep!!
ik heb eindelijk eens foto's, krijg ik ze niet op beeld! echt jammer..(help??!, ze staan namelijk nergens online)
keuken klaar, badkamer klaar, laminaat klaar, plinten klaar, lampen-al een heel eind...

trap schilderen: officieel vervelendse klusje tot nu toe!
gaarheidsstatus: nogal
verhuisplannen: volgende week!

flinke breekshizzles daar bij jullie! maar daarna wordt het des te mooier!ik zie elke keer als ik naar binnen bliek bij jullie vanuit de auto een meneer met gehoorbeschermers op
pm! bijna verhuizen
  Nerd met benen zaterdag 10 april 2010 @ 18:29:16 #175
18073 miss_bleu
pi_80165115
@kaat, dat zal mijn vriend wel zijn die je ziet staan.

dit waren foto's van gisteren:

slaapkamers en zolder zitten onder de ruwer.
Vandaag riool omgelegd onder het huis, en vanavond nog even ruwer op de begane grond tegen de muren smeren
pi_80168111
wat is dat ruwer?

waarom dat gat in de muur?

ik ben nieuwsgierig, sorry
  zondag 11 april 2010 @ 01:51:25 #177
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_80176918
Ruwer is voorstrijk.
Waarvoor dat gat is weet ik ook niet en ben ik ook benieuwd naar
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  Nerd met benen zondag 11 april 2010 @ 09:36:49 #178
18073 miss_bleu
pi_80178702
Het gat bij de trap is om leidingen naar zolder door te trekken. Er zat een ruimte achter waardoor we er makkelijk bij konden. Dit gaat gewoon vandaag weer dicht en als de stukador is geweest zie je er niets meer van

Gisteren zover gekomen:

(dit was vrijdagavond:)

En dit was gisterenavond:
pi_80179874
Wow!!!
  Nerd met benen zondag 11 april 2010 @ 21:31:11 #180
18073 miss_bleu
pi_80203448
laatste stand van zaken van vanmiddag

7 emmers later maar het hele huis zit onder de ruwer. Bijna alle draad is ook weer terug door de leidingen getrokken. We zijn klaar voor de stukadoor! (die komt dinsdag)
pi_80205289
O haha ik dacht dat op die foto van vrijdagavond (ofzo) die ene muur al gestuukt was! Zag er zo strak uit...
Maar ik dacht trouwens dat je nieuwbouw nooit moet stucen ivm werken enzo?
  Nerd met benen zondag 11 april 2010 @ 22:16:18 #182
18073 miss_bleu
pi_80206154
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:01 schreef Beijtje het volgende:
O haha ik dacht dat op die foto van vrijdagavond (ofzo) die ene muur al gestuukt was! Zag er zo strak uit...
Maar ik dacht trouwens dat je nieuwbouw nooit moet stucen ivm werken enzo?
Nee je moet het inderdaad niet als hoofd bekleding van je wanden toen in nieuwbouw. Want dat gaat scheuren. De muren van de woning zijn behangklaar opgeleverd. Dat betekend dat je met een dik soort behang niet ziet dat het golft. Maar wij gaan voornamelijk in de woning de muren sausen. Vandaar dat de stukadoor de muren moet komen vlakzetten. En daarvoor moet je dus eerst je muren weer behandeld hebben met ruwer
pi_80206254
Wat is dan dat vlakzetten? Da's blijkbaar niet stucen?

Ja sorry ben nieuwsgierig
pi_80206388
Sjiek zeg die trap
Maar hoe zit dat met die schuurtjes?
Zie bij de linkse 2 deuren maar die van jullie lijkt verder naar voren te staan.
  Nerd met benen zondag 11 april 2010 @ 22:32:01 #185
18073 miss_bleu
pi_80206988
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:18 schreef Beijtje het volgende:
Wat is dan dat vlakzetten? Da's blijkbaar niet stucen?

Ja sorry ben nieuwsgierig
Vlak zetten is eigenlijk gewoon je muren netjes glad en recht maken. De muren zijn namelijk niet glad als de sleutel krijgt. Ook zie je de lijnen van de betonblokken heel erg goed. Als je daar meteen over heen gaat verven en de zon staat op je muur dan zie je dus dat het helemaal niet mooi glad is. Vlakzetten door de stukadoor betekend eigenlijk niets meer en niets minder dan gewoon de muren weer mooi recht maken zonder hobbels en gaten
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:20 schreef Ml-etje het volgende:
Sjiek zeg die trap
Maar hoe zit dat met die schuurtjes?
Zie bij de linkse 2 deuren maar die van jullie lijkt verder naar voren te staan.
Klopt. Ons kaveloppervlakte is minder groot. Dus we hebben een minder diepe tuin achter. Tuin is alsnog tot aan de schuur 8 meter diep en tot aan het hek 10 meter diep
  zondag 11 april 2010 @ 22:33:46 #186
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_80207097
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:32 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Vlak zetten is eigenlijk gewoon je muren netjes glad en recht maken. De muren zijn namelijk niet glad als de sleutel krijgt. Ook zie je de lijnen van de betonblokken heel erg goed. Als je daar meteen over heen gaat verven en de zon staat op je muur dan zie je dus dat het helemaal niet mooi glad is. Vlakzetten door de stukadoor betekend eigenlijk niets meer en niets minder dan gewoon de muren weer mooi recht maken zonder hobbels en gaten
Dat klopt niet helemaal, bij mij zie je helemaal niks. Nu heb ik er wel 2x witte latex op gedaan en 1x de kleur, maar toch.
Denk wel dat het een beetje afhangt van hoe het opgeleverd wordt. De muren zijn hier echt enorm netjes opgeleverd.
  zondag 11 april 2010 @ 22:34:00 #187
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_80207114
En het ziet er nu al tof uit
Wanneer mag ik komen eten?
pi_80207134
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:32 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Hmmm dat snap ik, maar dan gaat ie eigenlijk toch gewoon stucen? Of is het meer her en der een bobbeltje uitvlakken...?
  Nerd met benen zondag 11 april 2010 @ 22:36:25 #189
18073 miss_bleu
pi_80207267
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:34 schreef Paxlie het volgende:
En het ziet er nu al tof uit
Wanneer mag ik komen eten?
wanneer de keuken staan, dat is misschien wel handig
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:34 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Hmmm dat snap ik, maar dan gaat ie eigenlijk toch gewoon stucen? Of is het meer her en der een bobbeltje uitvlakken...?
ja het is inderdaad meer bobbeltjes uitvlakken
pi_80207345
Ahhhh ok. Nu snap ik het
  zondag 11 april 2010 @ 23:18:36 #191
105356 psv01
-----040-----
pi_80209709
Een late tvp
pi_80235859
oke eindelijk heb ik foto's maar nu is het topic bijna vol
zeker met dit formaat foto's

eerst waren er de scheuren natuurlijk

toen werd het zo opgelost met epoxyhars:

meteen konden ze voor de badkamer aan de slag

netjes tegelen

uiteindelijk ziet het er zo uit

beneden ook flink getegeld

wat leidingkjes opgegooid op ze in het eiland passend te maken

koofje maken voor de afzuigerij

uiteindelijk zo (dis wel donker hoor, stiekem best een lichte kleur)

wctje

en nu de xl slaapkamer na wat laminaat (wij hebben 2 slaapkamers samengevoegd)
  Nerd met benen maandag 12 april 2010 @ 19:10:17 #193
18073 miss_bleu
pi_80236317
wauw kaaaat!
Jullie keuken en badkamer!!!

Wat moooooi!
  maandag 12 april 2010 @ 19:45:59 #194
263697 PrinsFloris
DeLieven kavel 48
pi_80237883
He prachtige keuken en hele mooie tegelvloer beneden zeg! Complimenten voor de goede smaak!
pi_80239808
mooi hoor! Mag ik vragen waar jullie de keuken vandaan hebben?
pi_80240374
zeker, die komt van voortman keukens in eindhoven (moederbedrijf zit in rijssen), en we zijn mega mega tevreden over hen..

dank u voor de complimenten, ben ook erg blij met hoe het tot nu toe is geworden!!!
  Nerd met benen dinsdag 13 april 2010 @ 23:07:56 #197
18073 miss_bleu
pi_80287661
Bij ons is vandaag de stukadoor op zolder begonnen. Zo te zien heeft hij de hoogste wand en het trappengat gehad

(foto's is het erg lastig te zien)

pi_80289192
Altijd leuk stucen, je heb gelijk resultaat
pi_80290457
echt blij idd dat iemand anders dat mooi heeft gedaan zeker daar op zolder boven het trappen...das echt TE hoog..vandaag de trap voor de laatste maal geschilderd, badkamer en wcs gepoetst..nog effe drie keer dweilen deze week om weer elke keer stof te vangen (wat een oneindige hoeveelheid stof!)

morgen op de oude crib de zaak eens in dozen gooien, ofwel het hele huis alvast haha...vanaf morgen is alles officieel 4 dagen kwijt..
pi_80293440
Mooi Kaat!
Huge zolder MissBleu!
  Nerd met benen woensdag 14 april 2010 @ 09:11:52 #201
18073 miss_bleu
pi_80293927
quote:
Op woensdag 14 april 2010 00:28 schreef Kaat_84 het volgende:
echt blij idd dat iemand anders dat mooi heeft gedaan zeker daar op zolder boven het trappen...das echt TE hoog..vandaag de trap voor de laatste maal geschilderd, badkamer en wcs gepoetst..nog effe drie keer dweilen deze week om weer elke keer stof te vangen (wat een oneindige hoeveelheid stof!)

morgen op de oude crib de zaak eens in dozen gooien, ofwel het hele huis alvast haha...vanaf morgen is alles officieel 4 dagen kwijt..
verhuizen
  Nerd met benen woensdag 14 april 2010 @ 09:27:46 #202
18073 miss_bleu
pi_80294276
Ik heb hier nog een before en after van de zolder wand

† In Memoriam † woensdag 14 april 2010 @ 18:56:15 #203
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_80314615
Ik ben vandaag eens door je buurtje gereden, maar ik kon met mijn motor bijna nergens komen. Het is wel één grote bouwput, he?

Wel mooi om te zien dat iedereen daar druk bezig is.
  Nerd met benen woensdag 14 april 2010 @ 19:16:38 #204
18073 miss_bleu
pi_80315395
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ben vandaag eens door je buurtje gereden, maar ik kon met mijn motor bijna nergens komen. Het is wel één grote bouwput, he?

Wel mooi om te zien dat iedereen daar druk bezig is.
Ja, ze zijn bezig met de weg om de woonwijk. Die wordt helemaal opnieuw aangelegd
  Nerd met benen donderdag 15 april 2010 @ 18:10:06 #205
18073 miss_bleu
pi_80352270
Hmm ze schijnen vandaag aan de deur te hebben gestaan. Ze moeten de bovenvloeren nog een keer injecteren
  donderdag 15 april 2010 @ 19:15:33 #206
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_80354495
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:10 schreef miss_bleu het volgende:
Hmm ze schijnen vandaag aan de deur te hebben gestaan. Ze moeten de bovenvloeren nog een keer injecteren
Moeten ze dat maar afspreken
pi_80366754
ze hebben toch een sleutel....

was het nog niet goed dan na een keer?
  Nerd met benen vrijdag 16 april 2010 @ 09:11:25 #208
18073 miss_bleu
pi_80372942
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:12 schreef Kaat_84 het volgende:
ze hebben toch een sleutel....

was het nog niet goed dan na een keer?
Volgens hun moet het toch 2 keer gebeuren. Wij wisten van niets. BAM heeft ook geen sleutel meer want de woning had 0 opleverpunten.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_bleu op 16-04-2010 09:36:26 ]
  Nerd met benen vrijdag 16 april 2010 @ 09:21:48 #209
18073 miss_bleu
pi_80373230
Stukadoor heeft de zolder af

Het ziet er echt super strak uit

Vriendlief was met de buitenstopcontacten iets te fanatiek met pur geweest:

Leidingwerk voor de keuken is af

Ook bij de tv wand is nu alles netjes erin gezet. Stukadoor moet hier nog langs

Plek waar de nieuwe radiatoren komen te hangen. Leidingen zitten nu netjes in de muur ipv op de grond

Dit worden de nieuwe radiatoren

Woensdag komen ze dus op de eerste etage en zolder de cementdek weer inspuiten. En woensdag komt ook smorgens de man om de benedenvloer erin te smeren!
pi_80374612
Hey,

ik dacht dat jullie ook aan de vloerverwarming gingen? Ga je wel dezelfde capaciteit terug hangen? Vanwege de warmtepomp (lage temperatuur) is dat wel van belang. Anders heb je het koud in de winter. Die radiatoren die over hebt doen het overigens goed op marktplaats (weet ik uit ervaring).

Succes verder!
  Nerd met benen vrijdag 16 april 2010 @ 10:13:37 #211
18073 miss_bleu
pi_80374663
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:11 schreef RoToN het volgende:
Hey,

ik dacht dat jullie ook aan de vloerverwarming gingen? Ga je wel dezelfde capaciteit terug hangen? Vanwege de warmtepomp (lage temperatuur) is dat wel van belang. Anders heb je het koud in de winter. Die radiatoren die over hebt doen het overigens goed op marktplaats (weet ik uit ervaring).

Succes verder!
Ja zouden we inderdaad ook doen. Zijn we toch vanaf gestapt. Een vriend van mijn vriend is installatiemonteur en heeft de berekening gedaan voor de verwarming. En ook deze nieuwe besteld.

We zijn al 2 radiatoren kwijt via marktplaats. We hebben er nog 1 over
pi_80375701
mag ik vragen wat je allemaal aan de tv gaat hangen?!
Zijn wel heeel veel wanddozen!

Moet er zelf ook nog een aantal inslijpen, dus vandaar de nieuwsgierigheid
  Nerd met benen vrijdag 16 april 2010 @ 11:02:09 #213
18073 miss_bleu
pi_80376478
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:42 schreef tie-rep het volgende:
mag ik vragen wat je allemaal aan de tv gaat hangen?!
Zijn wel heeel veel wanddozen!

Moet er zelf ook nog een aantal inslijpen, dus vandaar de nieuwsgierigheid
tv, stereo, dvd recorder, digitale ontvangbox, xbox, playstation, wii, en spare
pi_80377760
ziet er goed uit miss blue...

verwarmingsleiding in de muur is wel een stuk beter, makkelijker met stofzuigen en minder stof zo...
  vrijdag 16 april 2010 @ 16:52:01 #215
545 dop
pi_80390521
de elektra buiten ? is dat niet wat te laag bij de grond ?
  Nerd met benen maandag 19 april 2010 @ 09:25:05 #216
18073 miss_bleu
pi_80470964
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:52 schreef dop het volgende:
de elektra buiten ? is dat niet wat te laag bij de grond ?
het is op het dakterras. En de hoogte valt in het echt wel mee

We hebben dit weekend vast de lampen voor de zolder besteld, en de verf voor het huis gehaald. 1 muur van elke slaapkamer krijgt een andere kleur. De rest wordt gewoon wit. Verder hebben we alles klaar gemaakt voor woensdag, dan komt eindelijk de cementdekvloer erin!

De andere kleur voor de slaapkamers.

Buitenlamp voor vast opgehangen.

Alles is klaar voor de smeervloer

En in de hele wijk worden nieuwe bomen neergezet
pi_80471023
mooie kleur wordt dat
En zelfs al lampen
  Nerd met benen maandag 19 april 2010 @ 19:39:18 #218
18073 miss_bleu
pi_80493117
quote:
Op maandag 19 april 2010 09:27 schreef Ml-etje het volgende:
mooie kleur wordt dat
En zelfs al lampen
deze maal 3 voor de hoge zolder:

pi_80493514
Oooh drukke lampenzaak dat
  Nerd met benen maandag 19 april 2010 @ 19:53:54 #220
18073 miss_bleu
pi_80493794
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:47 schreef Ml-etje het volgende:
Oooh drukke lampenzaak dat
Bouwmarkt
pi_80496615
Ik neem aan dat de "kale" roodkoperen buizen inmiddels ook voorzien zijn van een mantel die goed aansluit?

Een beetje zonde als alles over een jaar of 10 weer open moet vanwege lekkage doordat de buizen helemaal weg gecorrodeerd zijn...

Wat voor type schakelmateriaal gebruik je voor die dozen buiten? Voldoet wel aan IP44 (spatwaterdicht)?

Persoonlijk zou ik ze vast gezet hebben met een mortel. Zit steviger en sluit beter aan.
pi_80497235
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:54 schreef naaa het volgende:
Persoonlijk zou ik ze vast gezet hebben met een mortel. Zit steviger en sluit beter aan.
pi_80501304
wat een gemier allemaal he! draden ditjes datjes het gaat maar door haha..

zaterdag eindelijk verhuisd, nu al een heel eind geinstalleerd, ik voel me een tevreden mensch...
project tuin begint te naderen!
  Nerd met benen dinsdag 20 april 2010 @ 09:12:42 #224
18073 miss_bleu
pi_80509491
quote:
Op maandag 19 april 2010 22:25 schreef Kaat_84 het volgende:
wat een gemier allemaal he! draden ditjes datjes het gaat maar door haha..

zaterdag eindelijk verhuisd, nu al een heel eind geinstalleerd, ik voel me een tevreden mensch...
project tuin begint te naderen!
ik zag ze druk heen en weer rijden bij jullie! Wij gaan zelf het eerste weekend van juni. We halen het echt niet
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:20:44 #225
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_80515507
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:53 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Bouwmarkt
Groenen
Levi lurkt al een tijdje mee ik wandel iedere dag in mijn pauze door/langs het wijkje waar je huisje staat.

en ik lurk weer verder...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_80548891
eerste week juni??? haha, en wat hadden jullie eerst ook al weer nog bedacht dan? en waarom de vertraging dan, het duurt ook allemaal lang en is stiekem veel werk..ik weet nog wel dat ik er op een gegeven moment drie dagen van 7.30 tot 22.30 daar zat..dan zie je wel echt sterretjes maar de grote dingen zijn wel echt dankbaar...die pielkarweitjes daarentegen komt echt geen einde aan..!
moet je nu tot die tijd elke keer vanuit amsterdam op en neer?
en zaterdag gingen Krippo en de misses ook net over dus was veel verhuiswagens idd ineens voor de deur, icm opengebroken straat dus de andere straatbewonder waren heel blij
zag jullie net nog buiten staan alsof jullie buitengesloten waren...maar kom net terug van nachtdienst dus was zo gaar als een appel.
nu komt de ultieme test: een gat in de dag slapen zonder gordijnen en met veel geluid van buiten..
  Nerd met benen woensdag 21 april 2010 @ 17:37:34 #227
18073 miss_bleu
pi_80566416
quote:
Op woensdag 21 april 2010 08:44 schreef Kaat_84 het volgende:
eerste week juni??? haha, en wat hadden jullie eerst ook al weer nog bedacht dan? en waarom de vertraging dan, het duurt ook allemaal lang en is stiekem veel werk..ik weet nog wel dat ik er op een gegeven moment drie dagen van 7.30 tot 22.30 daar zat..dan zie je wel echt sterretjes maar de grote dingen zijn wel echt dankbaar...die pielkarweitjes daarentegen komt echt geen einde aan..!
moet je nu tot die tijd elke keer vanuit amsterdam op en neer?
en zaterdag gingen Krippo en de misses ook net over dus was veel verhuiswagens idd ineens voor de deur, icm opengebroken straat dus de andere straatbewonder waren heel blij
zag jullie net nog buiten staan alsof jullie buitengesloten waren...maar kom net terug van nachtdienst dus was zo gaar als een appel.
nu komt de ultieme test: een gat in de dag slapen zonder gordijnen en met veel geluid van buiten..
Vertraging door de vloer. Deze is vandaag gestort en moet nog een flinke tijd drogen voordat de houtenvloer erop mag. Maaaaar het ziet er super strak uit!

We mochten dus onze woning niet in vanmorgen

Verder is de stukadoor ook geweldig bezig:

Die gaat morgenochtend weer verder, want vandaag mag er niet over de vloer gewandeld worden. Dusssss vanmiddag de Ikea ook maar even leeg geshopt

woensdag 21 april 2010 @ 18:27:48 #228
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_80567990
Ziet er al goed uit bleu-babe!
pi_80573662
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:37 schreef miss_bleu het volgende:

Vertraging door de vloer. Deze is vandaag gestort en moet nog een flinke tijd drogen voordat de houtenvloer erop mag. Maaaaar het ziet er super strak uit!

[ afbeelding ]

Ziet er zeker strak uit, hoop alleen dat je de tv nooit ergens anders wil hebben met al die stopcontacten
pi_80577194
leuk om je topic te volgen miss bleu. Het ziet er gelikt uit!
pi_80580986
Zowww wat heb je allemaal gekocht Miss_bleu?
  donderdag 22 april 2010 @ 09:36:18 #232
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_80587275
Het ziet er allemaal al erg gaaf uit...
Wij gaan vanaf 2 juli hard aan de slag. Tzt komt er wel n topic
  Nerd met benen donderdag 22 april 2010 @ 09:58:44 #233
18073 miss_bleu
pi_80587862
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:16 schreef Ml-etje het volgende:
Zowww wat heb je allemaal gekocht Miss_bleu?
9 van deze lampen. Er komen er drie boven de bar te hangen. En voor 5 euro komen ze ook in de vertrekken te hangen waar ik nog niet wist wat ik daar wilde hebben. Kan altijd nog

2 tafeltjes voor naast het bed.

Tv-meubel

Fotodoek voor op kantoor

Grote lamp voor bij het zitgedeelte

2 kleinere. 1 voor in de hal en 1 op de overloop boven

Hoge kast voor in de douche. Met RVS onderstel en met handgrepen

Kasten voor onder de wasbak, ook met RVS onderstel en handgrepen

Power to Ikea
pi_80588134
Mag ik vragen hoe/wat jullie precies voor de tv ingefreesd hebben? ZIet er uit als een soort kabelgoot, of is het alleen weggezaagd/weggehaald gips uit de muur?

Verder m'n complimenten over hoe jullie bezig zijn (Moet zelf nog een half jaar wachten, dan wordt mijn huisje opgeleverd..)
  Nerd met benen donderdag 22 april 2010 @ 10:17:17 #235
18073 miss_bleu
pi_80588379
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:08 schreef JSS het volgende:
Mag ik vragen hoe/wat jullie precies voor de tv ingefreesd hebben? ZIet er uit als een soort kabelgoot, of is het alleen weggezaagd/weggehaald gips uit de muur?

Verder m'n complimenten over hoe jullie bezig zijn (Moet zelf nog een half jaar wachten, dan wordt mijn huisje opgeleverd..)
Er zit inderdaad een vierkantenpijp in de wand. Wat mijn vriend precies gebruikt heeft weet ik niet, het zat namelijk alweer dicht toen ik bij het huis aankwam. Zal het eens navragen bij hem
pi_80588501
Als je dat zou willen, graag
  Nerd met benen donderdag 22 april 2010 @ 10:30:37 #237
18073 miss_bleu
pi_80588816
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:20 schreef JSS het volgende:
Als je dat zou willen, graag
krijg net dit binnen
quote:
Luchtkanaal van de bouwmarkt afmeting 60x100mm 1meter lang met een keer een haakse bocht.
pi_80589186
Ok, top!! Ga eens kijken of ik ook zoiets kan vinden
pi_80605372
de vriendelijke ikea heeft vandeweek mij ook twee nachtkastjes bezorgd, en nog een extra gedeelte boekenkast( met nog 1 extra boek had ik al een nieuwe kast nodig hehe), en nog een laaste final touch voor de inloopkast..ofwel...yeaaah!!
net een bult gordijnen opgehaald, dus na het weekend hopelijk uitslapen in het donker..

ben druk aan het orienteren op een eettafel, maar het is zo verdomd moeilijk als je niet echt weet wat je wilt...(bij voorkeur wel groot rvs onderstel en een betonnen blad ), waar je je niet helemaal scheel aan betaald..
pi_80622654
Steigers van de 'stadswoningen' beginnen er ook af te komen. Ziet er mooi uit!
http://bit.ly/a74K2f
  Nerd met benen vrijdag 23 april 2010 @ 09:41:19 #241
18073 miss_bleu
pi_80623950
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 08:44 schreef mutzenbacher het volgende:
Steigers van de 'stadswoningen' beginnen er ook af te komen. Ziet er mooi uit!
http://bit.ly/a74K2f
[ afbeelding ]
wow die beginnen er ook mooi uit te zien. Staan er volgens mij ook nog heel veel te koop. Er is dit weekend open dag op de bouw volgens mij. Staat op delieven.nl
  Nerd met benen vrijdag 23 april 2010 @ 09:41:47 #242
18073 miss_bleu
pi_80623965
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:36 schreef KrnKje het volgende:
Het ziet er allemaal al erg gaaf uit...
Wij gaan vanaf 2 juli hard aan de slag. Tzt komt er wel n topic
ben benieuwd!
pi_80624677
die stadswoningen zijn me altijd een beetje een raadsel gebleven moet ik zeggen. wat ik eraf begrijp zijn het eigenlijk meerlaagse appartmenten, alleen dan zonder tuin.
als je dan zo'n duur huis koopt, wil je toch ook een beetje buiten-space hebben....althans....denk ik..

zondag eerst officiele bbq op het dakterras hier
  Nerd met benen vrijdag 23 april 2010 @ 10:19:24 #244
18073 miss_bleu
pi_80624974
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:09 schreef Kaat_84 het volgende:
die stadswoningen zijn me altijd een beetje een raadsel gebleven moet ik zeggen. wat ik eraf begrijp zijn het eigenlijk meerlaagse appartmenten, alleen dan zonder tuin.
als je dan zo'n duur huis koopt, wil je toch ook een beetje buiten-space hebben....althans....denk ik..

Ja, het zijn volgens mij ook niet echt woningen voor gezinnen. Meer voor mensen waarbij hun kids al het huis uit zijn. Ooooooo bbq-en op het dakterras!

Wij willen kijken of we alle buren zover kunnen krijgen een grote BBQ op het parkeerterrein te doen.
pi_80630286
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:09 schreef Kaat_84 het volgende:

ik vind zelf de ligging het meest 'apart'. Aan de meest drukke kant van de wijk, tegenover een lelijk sociale huur flatgebouw. Dat gecombineerd met de prijs, niet zo raar dat er idd zoveel te koop blijven staan denk ik . De woning zelf vind ik wel mooi.
  Nerd met benen zaterdag 24 april 2010 @ 21:46:22 #246
18073 miss_bleu
pi_80678031
Vandaag weer een goede productieve dag geweest!
We hebben voor het hele huis raambekleding gekocht.

Beneden hebben we voor de grote achterpui bij de woonkamer paneelgordijnen.(Deze zijn zon werende en niet compleet door heen te kijken. Wel van binnen naar buiten maar niet van buiten naar binnen.) Rail van drie dus ook drie panelen van elk 140 breed

De donkere kleur komt buiten, de lichte kleur in het midden.

Voor de keuken hebben we 2 losse plissé gordijnen die ook aan de bovenkant open kunnen.

Boven hebben we voor alle slaapkamers een leverkleurige gordijnen besteld. En op zolder/kantoor wilde we ook graag paneelgordijnen. Dit is echter niet mogelijk. Paneelgordijnen moeten aan het plafond bevestigd worden. En met een zolder van 4,5 meter is dat een beetje teveel van het goede. Dus daar hebben we 2 rolgordijnen. 1 voor de deur en de ander voor de rest van de raampartij.
Die hebben we genomen in deze kleur:

Verder zijn we druk aan het schilderen. De zolder heeft al zijn gebroken witte kleur. De kleur van het plafond was de kleur die het na het stukadoren ook had.

Ook hebben we vandaag de buitenstopcontacten goed gezet en met cement dicht gemaakt:

En de vloerspots zitten geweldig in de vloer!

Ze moeten nog iets omhoog, aan gezien de houtenvloer er nog op moet.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_bleu op 25-04-2010 20:47:13 ]
pi_80678273
Mooi, die spots!
pi_80700858
Sjiek Miss! Ben benieuwd hoe je gordijnen komen te hangen.
pi_80701466
Ik wil ook zulke spots... Waarom heb ik dat niet eerder bedacht... Toen de vloer nog open lag en de elektra bloot, bijvoorbeeld...
  Nerd met benen zondag 25 april 2010 @ 20:33:08 #250
18073 miss_bleu
pi_80705908
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:43 schreef Beijtje het volgende:
Ik wil ook zulke spots... Waarom heb ik dat niet eerder bedacht... Toen de vloer nog open lag en de elektra bloot, bijvoorbeeld...
Dat is helaas nou altijd zo.
Vandaag zijn we druk bezig geweest met verder schilderen en 1 van de drie lampen op zolder hangt al. Ook zitten de vloer stopcontacten in de woonkamer nu in de vloer:

De logeerkamer, en de andere kleur op de muur.

De lamp op zolder. Vanaf de zoldervloer en vanaf het trappengat.

De vloerstopcontacten
  zondag 25 april 2010 @ 20:52:15 #251
545 dop
pi_80706631
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 21:46 schreef miss_bleu het volgende:
Paneelgordijnen moeten aan het plafond bevestigd worden. En met een zolder van 4,5 meter is dat een beetje teveel van het goede. Dus daar hebben we 2 rolgordijnen. 1 voor de deur en de ander voor de rest van de raampartij.
Die hebben we genomen in deze kleur:

rol gordijnen zijn een prima optie natuurlijk , maar er bestaan ook paneelgordijnen die aan een wandrail kunnen ,

Nerd met benen zondag 25 april 2010 @ 21:15:28 #252
18073 miss_bleu
pi_80707698
hmmm dan zullen ze dat railsysteem denk ik daar niet verkopen. ziet er wel mooi uit zo
pi_80708127
wij hebben idd overal overgordijnen hangen nu..dat plakplastic tegen het raam zou ook een optie zijn maar ik hou juist wel van naar buiten staren, en dat neem je ook een beetje weg.
vandaag de tuin gedeeltelijk omgespaaid, wat daar nog voor zooi in ligt: je houdt het niet voor mogelijk...

net al eerste bbq van het jaar op dakterras gehouden, uitstekende locatie!!!

volgend project: tuin beter maken, eettafel scoren en brute kunst voor aan de muur vinden.

(best fijn een weekend zonder al te veel geklus en zondagavond gewoon op de bank liggen)
  Nerd met benen dinsdag 27 april 2010 @ 08:57:28 #254
18073 miss_bleu
pi_80755432
Ze hebben gisteren van ons huis weer een gatenkaas gemaakt

De vloeren zijn opnieuw geïnjecteerd
pi_80756994
Kan je me iets vertellen over dat injecteren? Waarom moet dat eigenlijk? Is er dan iets misgegaan met het storten van de vloer, of gaat dat altijd zo?
  Nerd met benen dinsdag 27 april 2010 @ 10:07:25 #256
18073 miss_bleu
pi_80757200
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:59 schreef Beijtje het volgende:
Kan je me iets vertellen over dat injecteren? Waarom moet dat eigenlijk? Is er dan iets misgegaan met het storten van de vloer, of gaat dat altijd zo?
Wat wij begrepen van onze vloerenman (die op de begane grond de cementdekvloer heeft gelegd) mag een betonvloer (dus de ondervloer) 2,5cm doorbuigen. Dat heet " werken" . Als in het begin daar de cementdekvloer op wordt gelegd dan blijft de cementdek dus netjes recht liggen en je betonen ondervloer gaat dus doorhangen. Dat krijg je lucht tussen de vloer. Daarom boren ze dus gaten en spuiten ze er hars in om die holtes weer op te vullen.

Dit is het verhaal wat wij te horen kregen.
pi_80757230
Aha... Klinkt ingewikkeld... Maar moeten ze dat nog vaak gaan doen of kan je straks al een vloer gaan leggen?
  Nerd met benen dinsdag 27 april 2010 @ 10:09:58 #258
18073 miss_bleu
pi_80757274
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:08 schreef Beijtje het volgende:
Aha... Klinkt ingewikkeld... Maar moeten ze dat nog vaak gaan doen of kan je straks al een vloer gaan leggen?
Wij wisten niet eens dat ze een tweede keer zouden komen. Maar dit is de laatste keer. We gaan laminaat leggen en dan hebben ze dus gewoon pech.
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:19:49 #259
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_80757589
Toch apart dat ze zomaar in je huis komen zonder overleg.
Het huis is nu van jullie, niet meer van hun.
pi_80757669
wel irritant dat ze daar bij jullie ook nog 'ineens' mee aankomen. bij ons was toen ook nog halsoverdekop ineens injecteren. manko van de bam dat ze daar echt wazig over zijn. oja en ook met boren kwam er toch ineens een stukje mantel van iets naar boven.. lichte stress toen..en dat terwijl ze met een metertje eerst nog hadden afgetekend waar geen leiding zat.

in principe hebben die scheuren alleen effect als je eroverheen tegelt, dan komen er werkende krachten op. bij laminaat of bedekking zou het eigenlijk geen effect hebben.

volgens mij gaan ze overigens binnenkort aan de straat hier beginnen
  Nerd met benen dinsdag 27 april 2010 @ 10:27:32 #261
18073 miss_bleu
pi_80757841
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:19 schreef Paxlie het volgende:
Toch apart dat ze zomaar in je huis komen zonder overleg.
Het huis is nu van jullie, niet meer van hun.
Nee, ze belde vorige week dat ze voor de deur stonden en hebben toen een nieuwe afspraak gemaakt. Maar voor die tijd wisten wij het inderdaad niet
  Nerd met benen dinsdag 27 april 2010 @ 10:28:37 #262
18073 miss_bleu
pi_80757875
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:22 schreef Kaat_84 het volgende:
wel irritant dat ze daar bij jullie ook nog 'ineens' mee aankomen. bij ons was toen ook nog halsoverdekop ineens injecteren. manko van de bam dat ze daar echt wazig over zijn. oja en ook met boren kwam er toch ineens een stukje mantel van iets naar boven.. lichte stress toen..en dat terwijl ze met een metertje eerst nog hadden afgetekend waar geen leiding zat.

in principe hebben die scheuren alleen effect als je eroverheen tegelt, dan komen er werkende krachten op. bij laminaat of bedekking zou het eigenlijk geen effect hebben.

volgens mij gaan ze overigens binnenkort aan de straat hier beginnen
Ja, blijft een raar iets. Maar goed we gaan laminaat leggen en ik heb er wel klaar mee eigenlijk
Ik zag dat de parkeerplaats achter bij jullie klaar is?
pi_80757990
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:09 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Wij wisten niet eens dat ze een tweede keer zouden komen. Maar dit is de laatste keer. We gaan laminaat leggen en dan hebben ze dus gewoon pech.
hmm.. k zou persoonlijk t laminaat er nog niet in gooien

straks zit je met een "holle" vloer.. en t kan nu mischien niet direct kwaad.. maar wat doet dat met de jaren

onze vloer hier ( 25 jaar oud huis inmiddels ) is ook alles behalve vlak.. zit ook een kuil in.. van k meende 1 cm verschil.. leuk als je als kind knikkeren wil in de kamer.. en t maar niet snapt waarom die knikkers steeds terug rollen !
  Nerd met benen dinsdag 27 april 2010 @ 10:35:46 #264
18073 miss_bleu
pi_80758094
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm.. k zou persoonlijk t laminaat er nog niet in gooien

straks zit je met een "holle" vloer.. en t kan nu mischien niet direct kwaad.. maar wat doet dat met de jaren

onze vloer hier ( 25 jaar oud huis inmiddels ) is ook alles behalve vlak.. zit ook een kuil in.. van k meende 1 cm verschil.. leuk als je als kind knikkeren wil in de kamer.. en t maar niet snapt waarom die knikkers steeds terug rollen !
Dat zou betekenen dat ik er nooit laminaat op kan leggen. het zou nu goed moeten zijn en we gaan gewoon leggen
pi_80758145
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:35 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat ik er nooit laminaat op kan leggen. het zou nu goed moeten zijn en we gaan gewoon leggen
nja een belletje naar de "gatenkaas makers" zou toch opheldering brengen

( en onze vloer hier is gewoon nooit deugelijk geweest, pruts0r van een aannemer )
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:25:04 #266
545 dop
pi_80766441
als echt de nood aan de man is , dan is dat laminaat er zo weer uit , ik zou ook niet wachten.
  Nerd met benen woensdag 28 april 2010 @ 14:29:59 #267
18073 miss_bleu
pi_80804653
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:25 schreef dop het volgende:
als echt de nood aan de man is , dan is dat laminaat er zo weer uit , ik zou ook niet wachten.
Gaan we ook zeker lekker doen
  donderdag 29 april 2010 @ 11:54:57 #268
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_80837258
Even een vlaag van blinde nieuwsgierigheid: Waarom vloerstopcontacten en niet gewone muurstopcontacten? Ben je bang de stekkers er uit te schoppen?
  Nerd met benen donderdag 29 april 2010 @ 12:22:30 #269
18073 miss_bleu
pi_80838344
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:54 schreef bankrupcy het volgende:
Even een vlaag van blinde nieuwsgierigheid: Waarom vloerstopcontacten en niet gewone muurstopcontacten? Ben je bang de stekkers er uit te schoppen?
De vloer stopcontacten komen onder de bank te zitten. Zo zit je niet te klote met een verlengsnoer voor bijvoorbeeld een lamp of je laptop
pi_80846001
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:07 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Wat wij begrepen van onze vloerenman (die op de begane grond de cementdekvloer heeft gelegd) mag een betonvloer (dus de ondervloer) 2,5cm doorbuigen. Dat heet " werken" . Als in het begin daar de cementdekvloer op wordt gelegd dan blijft de cementdek dus netjes recht liggen en je betonen ondervloer gaat dus doorhangen. Dat krijg je lucht tussen de vloer. Daarom boren ze dus gaten en spuiten ze er hars in om die holtes weer op te vullen.

Dit is het verhaal wat wij te horen kregen.
Ik zou je niet teveel aantrekken van dat verhaal want ik (bijna constructeur) kan er absoluut geen ene jota van maken.
Een betonvloer die 25mm doorhangt in een standaard woonhuis is inderdaad ongeveer de max. Normaal wordt 1/250 van de overspanning toegestaan als doorbuiging (inclusief kruip, beton kruipt net als een houten boekenplank die steeds meer doorzakt in de tijd met dezelfde belasting).
Dus dan zit je met 25mm op een overspanning van zo'n 6 meter. Maar dat is dan wel inclusief ALLE belasting, dus niet direct na het leggen. Ook meubels etc (en die cementdekvloer).

Ga er maar gewoon van uit dat die cementdekvloer bagger gelegd is.
  Nerd met benen donderdag 29 april 2010 @ 19:24:40 #271
18073 miss_bleu
pi_80852325
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:07 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Ik zou je niet teveel aantrekken van dat verhaal want ik (bijna constructeur) kan er absoluut geen ene jota van maken.
Een betonvloer die 25mm doorhangt in een standaard woonhuis is inderdaad ongeveer de max. Normaal wordt 1/250 van de overspanning toegestaan als doorbuiging (inclusief kruip, beton kruipt net als een houten boekenplank die steeds meer doorzakt in de tijd met dezelfde belasting).
Dus dan zit je met 25mm op een overspanning van zo'n 6 meter. Maar dat is dan wel inclusief ALLE belasting, dus niet direct na het leggen. Ook meubels etc (en die cementdekvloer).

Ga er maar gewoon van uit dat die cementdekvloer bagger gelegd is.
Ja, het maakt inderdaad ook helemaal niets meer uit. We gaan gewoon laminaat leggen dit weekend
  Nerd met benen zaterdag 1 mei 2010 @ 20:08:49 #272
18073 miss_bleu
pi_80911297
En zo gezegd, zo gedaan! Laminaat!

De logeerkamer ligt het er al in. Alleen de plinten moeten er nog op:

En de lampen op zolder hangen. (moeten alleen nog een stuk omhoog)

Verder hebben we gisteren de rest van de kamers allemaal geschilderd en alle radiatoren op de eerste etage weer terug gehangen
pi_80911326
Zo, dat gaat hard zeg! Wanneer gaan/moeten jullie er eigenlijk in?
  Nerd met benen zaterdag 1 mei 2010 @ 20:14:23 #274
18073 miss_bleu
pi_80911478
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 20:09 schreef Beijtje het volgende:
Zo, dat gaat hard zeg! Wanneer gaan/moeten jullie er eigenlijk in?
eerste week van juni
pi_80911492
Oooo, dat moet wel lukken dan!
  Nerd met benen zaterdag 1 mei 2010 @ 20:17:00 #276
18073 miss_bleu
pi_80911564
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 20:15 schreef Beijtje het volgende:
Oooo, dat moet wel lukken dan!
de vertraging zit hem in de houtenvloer beneden. De dekvloer moet daarvoor droog genoeg zijn
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:19:49 #277
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_80913527
ziet er goed uit blue!!

pi_80913699
coole lampen, waar komen die vandaan?
pi_80914325
hoi blue

Ziet er mooi uit! Mag ik vragen wat voor merklaminaat dat is en de naam van de kleur.
pi_80926103
kijk, goed bezig!!

en ineens is de bovenetage een stuk huiziger
pi_80926361
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 20:17 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

de vertraging zit hem in de houtenvloer beneden. De dekvloer moet daarvoor droog genoeg zijn
Sjiek zeg mooie kleuren ook en mooi laminaat
Overigens komen ze meten voor de droogte van de vloer?
  Nerd met benen zondag 2 mei 2010 @ 16:16:35 #282
18073 miss_bleu
pi_80935657
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:24 schreef Panoptis het volgende:
coole lampen, waar komen die vandaan?
bouwmarkt de groenen in veldhoven
  Nerd met benen zondag 2 mei 2010 @ 16:18:55 #283
18073 miss_bleu
pi_80935779
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:42 schreef samara het volgende:
hoi blue

Ziet er mooi uit! Mag ik vragen wat voor merklaminaat dat is en de naam van de kleur.
classen live kasteel eiken. Komt bij esco houtenvloeren vandaan
  Nerd met benen maandag 3 mei 2010 @ 08:53:01 #284
18073 miss_bleu
pi_80958442
Gisteren de kleine kamer ook gedaan en in de logeerkamer de plinten erop gezet:

pi_80960653
De kleur van het laminaat, ik denk dat de bovenste foto de echte kleur aangeeft dan de onderste?
  Nerd met benen maandag 3 mei 2010 @ 10:57:11 #286
18073 miss_bleu
pi_80960884
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:49 schreef Dichterbijer het volgende:
De kleur van het laminaat, ik denk dat de bovenste foto de echte kleur aangeeft dan de onderste?
nee de onderste. De bovenste foto heeft de kamer veel minder licht van buiten
En de foto's komen uit mijn telefoon
pi_80978869
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:57 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Ik blijf het mooi vinden! Ik had ook zo´n kleur bedacht, maar nu weet ik het zeker. Alleen krijgen de muren bij mij allemaal een lichte kleur.
pi_80983638
soooo, vandaag ragden ze ineens de hele straat even open..opzich wel prima, dan is de ergste modder iig weg over een weekje op 2...

vandaag hebben ze hier de schuifdeurenwanden geplaatst..supervet..! als ik mn camera weer teruggevonden heb in de zooi hier vlam ik wel even foto's erop
  Nerd met benen dinsdag 4 mei 2010 @ 08:56:31 #289
18073 miss_bleu
pi_80996571
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:20 schreef samara het volgende:

[..]

Ik blijf het mooi vinden! Ik had ook zo´n kleur bedacht, maar nu weet ik het zeker. Alleen krijgen de muren bij mij allemaal een lichte kleur.
Zitten jullie nog steeds te twijfelen over een woning in de lieven?
  Nerd met benen dinsdag 4 mei 2010 @ 08:56:48 #290
18073 miss_bleu
pi_80996579
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:01 schreef Kaat_84 het volgende:
soooo, vandaag ragden ze ineens de hele straat even open..opzich wel prima, dan is de ergste modder iig weg over een weekje op 2...

vandaag hebben ze hier de schuifdeurenwanden geplaatst..supervet..! als ik mn camera weer teruggevonden heb in de zooi hier vlam ik wel even foto's erop
Camera kwijt? Lang leve verhuizen he
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:26:01 #291
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_80998667
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:57 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Volgens mij hebben wij hetzelfde laminaat. Heeft het jouwe ook reliëf? Ik vind het in elk geval prachtig.
  Nerd met benen dinsdag 4 mei 2010 @ 11:00:07 #292
18073 miss_bleu
pi_80999674
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:26 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Volgens mij hebben wij hetzelfde laminaat. Heeft het jouwe ook reliëf? Ik vind het in elk geval prachtig.
jep Ik ben er zelf ook heeeel blij mee
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:15:09 #293
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_81000234
Ik heb het in de slaapkamers en in de gang liggen. Vind het een fantastische kleur en vorm hebben. Het nadeel is wel dat het nog steeds wel wat glad is op de manier die plat laminaat ook heeft.
pi_81023808
Mooi hoor miss_bleu! Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden verder. Wel fijn zeker om alles helemaal zelf te kunnen bepalen bij zo'n nieuwbouw woning? Wij moeten nog één jaartje wachten en dan wordt ons huis ook opgeleverd als het goed is dus ik spiek hier alvast met je mee wat ik allemaal kan verwachten!

Mooie kleur heb je ook op de muren! Mag ik vragen welke kleuren je gebruik hebt?
  Nerd met benen dinsdag 4 mei 2010 @ 20:44:40 #295
18073 miss_bleu
pi_81024459
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:34 schreef Starr het volgende:
Mooi hoor miss_bleu! Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden verder. Wel fijn zeker om alles helemaal zelf te kunnen bepalen bij zo'n nieuwbouw woning? Wij moeten nog één jaartje wachten en dan wordt ons huis ook opgeleverd als het goed is dus ik spiek hier alvast met je mee wat ik allemaal kan verwachten!

Mooie kleur heb je ook op de muren! Mag ik vragen welke kleuren je gebruik hebt?
Toevallig voor een vriendin ook opgezocht. Het is een kleur van de karwei: sikkens E8.05.70
Deze kunnen hun weer matchen met de flexa kleur

Volgens de kleurwaaier:

http://www.kleurenwaaier.net/code-E8.05.70.html
  Nerd met benen dinsdag 4 mei 2010 @ 20:48:03 #296
18073 miss_bleu
pi_81024678
Maaar volgens mij komt hij dichterbij: http://www.kleurenwaaier.net/code-E8.05.80.html
pi_81031082
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 08:56 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Zitten jullie nog steeds te twijfelen over een woning in de lieven?
nee joh eindhoven is me te ver. Ik blijf in amsterdam en de huizenprijzen zijn hier asociaal hoog voor een lucifersdoosje.

Reis jij wel gewoon elke dag van eindhoven naar amsterdam voor je werk?
Door jouw fijne topic doe ik echt veel inspiratie op!
  Nerd met benen woensdag 5 mei 2010 @ 09:09:40 #298
18073 miss_bleu
pi_81040978
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:43 schreef samara het volgende:

[..]

nee joh eindhoven is me te ver. Ik blijf in amsterdam en de huizenprijzen zijn hier asociaal hoog voor een lucifersdoosje.

Reis jij wel gewoon elke dag van eindhoven naar amsterdam voor je werk?
Door jouw fijne topic doe ik echt veel inspiratie op!
Nu nog wel, met 1 dag in de week zometeen thuis werken. Het is even afwachten hoe ik dit ga trekken
  Nerd met benen donderdag 6 mei 2010 @ 21:14:44 #299
18073 miss_bleu
pi_81104674
Lekker zo'n dagje vrij. Stukadoors zijn in huis helemaal klaar. Dus vandaag hebben we in huis flink lopen opruimen, zijn ze een raam van de achterdeur komen vervangen (bij het hele blok) zat een fout in het glas, is men de ramen komen opmeten voor de raambekleding, ben ik beneden begonnen met verfen en is er ook al flink wat verlichting op de eerste etage opgehangen

Goede dag geweest vandaag:

Nieuwe verlichting gehaald voor de badkamer, onze slaapkamer en boven de bar in de keuken:

Badkamer:

Logeerkamer:

Onze slaapkamer:
pi_81113400
goeie shit! erg moeilijk he lampen kopen..wel gaaf spul hebben jullie gescoord zeg!
en met wat kleur op de muren is het meteen een stuk huiziger!

gaan jullie zaterdag ook bij blow-up-the-building kijken op strijp R
gaan ze het RAF gebouw laten imploderen..vet
  Nerd met benen vrijdag 7 mei 2010 @ 08:04:28 #301
18073 miss_bleu
pi_81119355
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 00:04 schreef Kaat_84 het volgende:
goeie shit! erg moeilijk he lampen kopen..wel gaaf spul hebben jullie gescoord zeg!
en met wat kleur op de muren is het meteen een stuk huiziger!

gaan jullie zaterdag ook bij blow-up-the-building kijken op strijp R
gaan ze het RAF gebouw laten imploderen..vet
jaaaa wij gaan ook kijken. Ik heb kaarten voor de tribune bemachtigt bij de implosie zelf. Emvast gaf 50 kaarten daarvoor weg. Dus wij staan super dichtbij. Even kijken of ik er met mijn spiegelreflex camera een mooi foto van kan maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')