quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:05 schreef TheOneAndOnly het volgende:
jammer, dan koop je dus geen boot?
haha
ziet er allemaal wel leuk uit die wijk vind ik... kom er dagelijks langs...
(nog een electricien nodig?)
Wij hebben zelf het muurtje bij de keuken er niet meer staan. Onze keuken komt iets doorlopen in onze woonkamer. We willen het wel strak houden, maar toch warmte geven. Hoop dat ik snel hier wat foto's van het verbouwen kan laten zien.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:26 schreef Tamashii het volgende:
Tof huisje, maar ohmy die inrichting is zo mooi! Willen jullie zelf ook zo'n soort inrichting?
Echt een leuk huisje! Hoe gaan jullie de muren aanpakken? Wij krijgen binnenkort ook de sleutel van ons nieuwbouw huis, maar ik ben echt bang voor de muren.. Nahja.. om ze aan te pakken dan..quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:32 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Wij hebben zelf het muurtje bij de keuken er niet meer staan. Onze keuken komt iets doorlopen in onze woonkamer. We willen het wel strak houden, maar toch warmte geven. Hoop dat ik snel hier wat foto's van het verbouwen kan laten zien.Wij hebben er zo zin in om aan de slag te gaan!
Tot onze verbazing zijn veel muren echt al recht en hoeven niet meer gestuukt te worden. Aantal muurtjes nog wel dus die laten we vlak zetten. Verder gaan we gewoon eerst sausen tot de muren goed uitgewerkt zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:22 schreef Snoephartje het volgende:
[..]
Echt een leuk huisje! Hoe gaan jullie de muren aanpakken? Wij krijgen binnenkort ook de sleutel van ons nieuwbouw huis, maar ik ben echt bang voor de muren.. Nahja.. om ze aan te pakken dan..
Komt alleen nog een glazenwand in te staan en kasten onder de wastafels, meer nietquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:28 schreef Beijtje het volgende:
Leuk hoor. Ga je nog wat met de badkamer doen of laat je die zo?
Pfieww! Gelukkig maar.. het is een rotklus, hebben we al eens eerder meegemaakt in het appartement van mijn vriend..quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:25 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Tot onze verbazing zijn veel muren echt al recht en hoeven niet meer gestuukt te worden. Aantal muurtjes nog wel dus die laten we vlak zetten. Verder gaan we gewoon eerst sausen tot de muren goed uitgewerkt zijn.
Zo'n glazenwand he.. wordt dan niet je hele badkamer nat? Ik heb het idee dat het dan alle kanten op spettert..quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:44 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Komt alleen nog een glazenwand in te staan en kasten onder de wastafels, meer niet
Dat valt op zich best mee... zelf heb ik een douchewand van glas met een deur erin. Enig nadeel vind ik het schoonmakenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:02 schreef Snoephartje het volgende:
[..]
Zo'n glazenwand he.. wordt dan niet je hele badkamer nat? Ik heb het idee dat het dan alle kanten op spettert..
het wordt deze wand:quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:51 schreef Beijtje het volgende:
Glazen wand = mooi! Ziet er allemaal netjes uit verder hoor! Veel succes en ik ben benieuwd hoe het er straks uit komt te zien allemaal!
Wow, mooie wand zeg!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:30 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
het wordt deze wand:
[ afbeelding ]
Door kalk bedoel je?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:28 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dat valt op zich best mee... zelf heb ik een douchewand van glas met een deur erin. Enig nadeel vind ik het schoonmaken
* Dichterbijer lurkt gezellig mee.
http://www.badkamerwarenhuis.nl/quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:45 schreef Beijtje het volgende:
Waar komt die wand vandaan, als ik vragen mag? (Zit zelf ook te denken aan klein wandje/deurtje in mijn douche, tegen het spetteren...)
oe spannend!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:29 schreef KrnKje het volgende:
Weer lekker verder volgen hier
We hebben morgen n nieuwe bezichtiging; om maar weer even te updaten... Dat gaat als t doorgaat ook n aardig verbouwprojectje worden.
Heb je linkje ook opgeslagenquote:
Leuk, gaan we zeker een keer doen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:26 schreef miss_bleu het volgende:
Ik zou zeggen, kom eens langs als het huis af is![]()
Kaat! Wel fijn om de sleutel te hebben of niet? Gelukkig hebben wij ook eigen huis erbij, zien toch vaak wat meer dan wij zelf.quote:Op woensdag 17 maart 2010 00:38 schreef Kaat_84 het volgende:
all right!!!
vandaag was project oplevering! was fijn om mannetje van vereniging eigen huis erbij te hebben, die komt wel op voor je belangen zeg maar.
de cementvloer op de 1e etage en zolder is helemaal in brokken gescheurd (is in heel het blok ongeveer) dus zijn ze nu effe aan het kijken of die scheuren gevuld gaan worden of opnieuw een laag prut over heen komt.
verder stak er een nog een leiding uit het plafond die uit de vloer moest komen in de badkamer (wij hebben die muren ietsje anders gezet), dus die wordt morgen verlegd.
begane grond cementdekvloer kwamen we nu net achter dat die niet helemaal waterpas is, dus effe kijken wat mee te doen.. maar eigenlijk verder..echt weinig opleverpunten!
morgen komen de badkamertijgers!
kaat (boven jouw post) haar huis is gisteren opgeleverd.quote:Op woensdag 17 maart 2010 07:44 schreef PrinsFloris het volgende:
Zijn er Lievenaars op dit forum van wie het huis al is opgeleverd? Een vraagje voor jullie:
Hoe netjes wordt het huis opgeleverd? Veel stof en gruis op de vloer?
M.a.w. moet ik de eerste dag met een industriele stofzuiger aan de slag of valt het mee?
Meestal wordt het bezemschoon opgeleverd, dus reken maar op veel bouwstof. Echt, met een gewone stofzuiger ga je het niet redden, en zo wel.. dan kan je die na afloop weggooien.quote:Op woensdag 17 maart 2010 07:44 schreef PrinsFloris het volgende:
Zijn er Lievenaars op dit forum van wie het huis al is opgeleverd? Een vraagje voor jullie:
Hoe netjes wordt het huis opgeleverd? Veel stof en gruis op de vloer?
M.a.w. moet ik de eerste dag met een industriele stofzuiger aan de slag of valt het mee?
quote:Op woensdag 17 maart 2010 00:38 schreef Kaat_84 het volgende:
all right!!!
vandaag was project oplevering! was fijn om mannetje van vereniging eigen huis erbij te hebben, die komt wel op voor je belangen zeg maar.
de cementvloer op de 1e etage en zolder is helemaal in brokken gescheurd (is in heel het blok ongeveer) dus zijn ze nu effe aan het kijken of die scheuren gevuld gaan worden of opnieuw een laag prut over heen komt.
verder stak er een nog een leiding uit het plafond die uit de vloer moest komen in de badkamer (wij hebben die muren ietsje anders gezet), dus die wordt morgen verlegd.
begane grond cementdekvloer kwamen we nu net achter dat die niet helemaal waterpas is, dus effe kijken wat mee te doen.. maar eigenlijk verder..echt weinig opleverpunten!
Beneden gaan we zelf nog leidingen doortrekken en vloerverwarming rollen. Daarna storten wij de cementdekquote:Op woensdag 17 maart 2010 09:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
wat heb je dan beneden?
of heb ik dat ergens gemist? zo ja, dan mag je het nog een keer vertellen...
daarna ga ik effe het dak op hier thuis
Houd er rekening mee dat de instellingen van de ketel gewijzigd moeten worden. Je kunt daarvoor het beste contact opnemen met Daalderop. Zij helpen je dan telefonisch om de wijzigingen door te voeren. Als je namelijk vloerverwarming als hoofdverwarming hebt, zijn de instellingen van de aanvoertemperatuur en de wachttijd van de warmtepomp anders. Wij hebben zelf ook na oplevering vloerverwarming aangelegd. In eerste instantie kregen wij de radiatoren boven niet warm. Bij oplevering van de woningen (inclusief radiatoren beneden) waren de radiatoren boven wel warm. Na het wijzigen van de instellingen was dit probleem verholpen. Oja, de radiatoren kun je prima verkopen op marktplaats!quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:09 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Beneden gaan we zelf nog leidingen doortrekken en vloerverwarming rollen. Daarna storten wij de cementdek
Thnx voor de tip!quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:49 schreef RoToN het volgende:
[..]
Houd er rekening mee dat de instellingen van de ketel gewijzigd moeten worden. Je kunt daarvoor het beste contact opnemen met Daalderop. Zij helpen je dan telefonisch om de wijzigingen door te voeren. Als je namelijk vloerverwarming als hoofdverwarming hebt, zijn de instellingen van de aanvoertemperatuur en de wachttijd van de warmtepomp anders. Wij hebben zelf ook na oplevering vloerverwarming aangelegd. In eerste instantie kregen wij de radiatoren boven niet warm. Bij oplevering van de woningen (inclusief radiatoren beneden) waren de radiatoren boven wel warm. Na het wijzigen van de instellingen was dit probleem verholpen. Oja, de radiatoren kun je prima verkopen op marktplaats!
Bij ons waren er op de cementvloeren na geen grote punten:quote:Op woensdag 17 maart 2010 00:38 schreef Kaat_84 het volgende:
all right!!!
Die vloeren klinken inderdaad niet prettig. Ben benieuwd of dat bij ons blok ook het geval gaat zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:13 schreef Krippo het volgende:
[..]
Bij ons waren er op de cementvloeren na geen grote punten:
- Krasje op deurpost
- Beschadiging kozijn (opgelost door aantippen en lakken)
- Lelijke voeg (eentje dus) in de badkamer
- Verkeerde type stopcontacten (inmiddels omgeruild naar Artic White ipv Creme)
De vloeren boven en op zolder hebben ook haarschuurtjes. Ze gaan een test doen of injecteren een oplossing is (dan hoeft de vloer er niet uit, 4 uur er niet op). Morgen horen we hier meer over. Als dat geen oplossing is, moeten de vloeren eruit en kan de planning 4 weken opgeschoven worden (door droogtijd).... De spackspuiter hebben we inmiddels al af moeten zeggen, als de vloer eruit moet kan je anders weer opnieuw beginnen. Daar gaat onze planning...
Handig dat we al de huur hebben opgezegd... Wil iemand ons in dat geval onderdak aanbieden?
De vloer/trap was snel vies nadat we met baggerschoenen de oplevering gedaan hadden, maar volgende week, lees 22 maart - begin april, wordt de Pieter Stockmanslaan opnieuw bestraat, dus dat zal van tijdelijke duur zijn. Er lag hier en daar cement, maar verder vond ik de oplevering erg netjes.
De vloer heeft ons dus al een slapeloze nacht opgeleverd, hopelijk morgen goed nieuws... Beneden kunnen we iig verder.
We zullen zaterdag als we langs rijden gewoon even bij jullie naar binnen spieken en zwaaien als julile bezig zijnquote:Op donderdag 18 maart 2010 17:07 schreef Kaat_84 het volgende:
voorlopig nog wel effe vooral door het casco opgeleverde festijn..
volgende week tegels..weer daarna spuiten, week daarna keuken...
dan kunnen we het DAARNA eens over verhuizen gaan hebben
maar tot nu toe..valt niet tegen..! heb alleen geen enkele foto
vandaag hele kledder laminaat en tegels geincasseerd..mijn armen hangen op de grond ongeveer denk ik nu
morgen eens 'gewoon' werken op de zaak, voelt bijna als vakantie
quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:47 schreef Kaat_84 het volgende:
met die kranten voor de ramen zie je nie veul haha, dus wandel gerust effe binnen sochtends of begin van de middag!
quote:Op zondag 21 maart 2010 18:26 schreef miss_bleu het volgende:
Ja we gaan hem zelf leggen en aflakken enz enz...
Ja wij hebben aan de achterkant een afgesloten parkeerplaats met elektrisch hekquote:Op maandag 22 maart 2010 12:41 schreef Dichterbijer het volgende:
Spannend hoor! Ik en vriendin zijn ook aan het rondkijken geslagen naar een eigen koophuisje en als je dan zo'n proces volgt van een huis in aanbouw begint het gevoel naar een eigen stekkie echt wel te komen.
Lijkt mij een erg leuke wijk om te wonen, afgaande op de foto's.
Is er een gezamelijke parkeerplaats waar je alleen op kan komen als je een bewoner bent?
Woei luxequote:Op maandag 22 maart 2010 13:15 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Ja wij hebben aan de achterkant een afgesloten parkeerplaats met elektrisch hek
OeiI Beterschap! Klinkt lekker allemaal bij jullie! Wij liepen zondag achter jullie woning langs maar volgens mij hadden jullie bezoek. En net toen ik bij jullie huis aankwam liep ik met mijn allstars een nogal diep gat met drap inquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:32 schreef Kaat_84 het volgende:
de benedenverdieping wordt as-we-speak driftig betegeld hier, en de badkamer ook dus dat tuft gestaag dus..ik geloof dat ze ook de vloeren komen injecteren vandaag, dus aan alle kanten bedrijvigheid.
zelf afgeschreven in een hoekje in bed door deze vriend http://nl.wikipedia.org/wiki/Norovirus waar mijn halve werk door geveld is, dus geen klusserij voor mij dezer dagen!
nog maar effekes bleu dan kunnen jullie ook los!
ja, ik ben er zelf ook heeel blij mee. Heb ook nog even contact met ze gehad omdat ik hem niet direct geleverd wilde hebben. En ze zijn ook super klantvriendelijk een snel met reagerenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:57 schreef Ml-etje het volgende:
Miss Bleu! Je hebt een heel goede badkamerwinkel uitgezocht voor die deurnergens zo goedkoop te vinden
Heb ze ook even gemaild of ze op zaterdag de 27ste maart open waren en had echt supersnel antwoord.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:13 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
ja, ik ben er zelf ook heeel blij mee. Heb ook nog even contact met ze gehad omdat ik hem niet direct geleverd wilde hebben. En ze zijn ook super klantvriendelijk een snel met reageren
Heeej! Dan kom je echt heeel dichtbij wonen. Die paal staat in de EX woningen bij ons ook. Volgens mij valt het opzich wel mee, die uitbouw van glas is trouwens wel heel erg mooi.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:03 schreef amaranta het volgende:
Wij zijn net ook gaan kijiken op de open dag. WIj hebben misschien interesse in een contourwoning type bx1, met uitbouw dus.
Groot nadeel is wel dat er een paal in de woonkamer staat (vanwege die uitbouw).
Huizen zonder uitbouw zijn ook erg groot overigens!
Dus tvpje.
da's zeer fijn, maar ook nodig helaas. Onlangs hebben 'ze' voor de 2e keer in een jaar aan mijn auto gezeten, een paar straten verderopquote:Op maandag 22 maart 2010 13:15 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Ja wij hebben aan de achterkant een afgesloten parkeerplaats met elektrisch hek
Gaat hard bij jullie. Moeten jullie boven ook nog aan de slag?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:18 schreef Kaat_84 het volgende:
uitbouw is echt vet idd, ik vind de paal idd ernstig in het midden staan, kan me wel voorstellen dat het veel plannen kan dwarsbomen. wel jammer vind ik ook dat de uitbouw etage 1 niet ook beslaat.
anyway, contourwoningen nog genoeg volgens mij!!
vandaag weer productieve dag gehad. verlaagde plafond met spotjes present, nepmuurtje voor om keukenkast present, plinten geschilderd, tegels afgevoegd beneden.. alle stopcontacten afgehaald
nu nog bruut morgen alle radiatoren eraf halen, en dan kan er gespoten worden vandeweek!
leve de ral 9003
Gaaf zeg!quote:Op zondag 28 maart 2010 16:10 schreef miss_bleu het volgende:
Vloerspots zijn ook binnen
[ afbeelding ]
Kaat ik ben nu wel heel benieuwd naar jouw huis hoorquote:Op zondag 28 maart 2010 21:08 schreef Kaat_84 het volgende:
vette vloerspots, had ik ook best in de tegels beneden gewild, was alleen lastig te realiseren!!
boven kunnen we komend weekend laminaat leggen en dan begint het echt ergens over te gaan..
morgen even op bezoek bij een houtboer die schuifdeuren op de slaapkamer voor de inloopkast gaat maken..yeah! http://www.houtmarktvanham.nl/html/schuifwandsystemen.html
alleen waarschijnlijk vet felrood, lekker heftig in onze verdere zwart wit huis!
quote:Op zondag 28 maart 2010 21:08 schreef Kaat_84 het volgende:
vette vloerspots, had ik ook best in de tegels beneden gewild, was alleen lastig te realiseren!!
boven kunnen we komend weekend laminaat leggen en dan begint het echt ergens over te gaan..
morgen even op bezoek bij een houtboer die schuifdeuren op de slaapkamer voor de inloopkast gaat maken..yeah! http://www.houtmarktvanham.nl/html/schuifwandsystemen.html
alleen waarschijnlijk vet felrood, lekker heftig in onze verdere zwart wit huis!
quote:Op maandag 29 maart 2010 21:46 schreef Kaat_84 het volgende:
ik zal wel eens wat foto's maken als vandeweek alles gespoten is..met voor en na foto's dan dus
vandaag 1000.000 plinten geschilderd en in de woonkamer zitten ze er alweer tegen aan op de tegels, spuiter heeft vandaag bruut geplakt en morgen gaat ie helemaal los..
nog maar 3 daagkes voor jullie!!
en dan maar hopen dat t geen 1 april grap isquote:Op donderdag 1 april 2010 07:51 schreef miss_bleu het volgende:
10.30 uur is het zoveeeeer. We moeten op het werk ook alleen nog even de nieuwe website live zetten (telfort.nl) Dubbel feeeest!
ej gefeliciteeerdquote:Op donderdag 1 april 2010 09:55 schreef KrnKje het volgende:
Alvast keiveel plezier!!
Wij hebben onze casa (onder voorbehoud van financiering) per 1 juli!
quote:Op donderdag 1 april 2010 12:54 schreef miss_bleu het volgende:
sow de sleutels in handen. 2 hele kleine opleverpuntjes die meteen verholpen zijn. Rubbertje bij zolderraam zat dubbel en vensterbank buiten zar iets teveel speling in.
Ook bij ons zijn de vloeren op de eerste etage geinjecteerd omdat stukken los lagen.
Vraagt natuurlijk om foto's t.z.t.quote:Op donderdag 1 april 2010 12:54 schreef miss_bleu het volgende:
sow de sleutels in handen. 2 hele kleine opleverpuntjes die meteen verholpen zijn. Rubbertje bij zolderraam zat dubbel en vensterbank buiten zar iets teveel speling in.
Ook bij ons zijn de vloeren op de eerste etage geinjecteerd omdat stukken los lagen.
heeerlijke dag. Vooral die 0 opleverpunten waren super. Ze hebben bij ons de vloeren ook al geinjecteerd omdat ze los lagen op sommige punten.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:51 schreef PrinsFloris het volgende:
Van harte gefeli met de sleutels buurvrouw+1! Fijne dag gehad? :-)
Oe laat even weten of je geslaagd ben danquote:Op vrijdag 2 april 2010 08:21 schreef Ml-etje het volgende:
We gaan morgen naar de badkamerzaak van je linkje Miss_bleu, ben erg benieuwd
Ga nu eerst even informeren of ze open zijn, denk niet dan manlief me het in dank afneemt voor niks ruim een uur te tuffenquote:Op vrijdag 2 april 2010 10:00 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Oe laat even weten of je geslaagd ben dan
quote:
Wij hadden bij deze parkwoning de optie om daar een wc te laten plaatsen. Een tweede wc sowieso een optie in de woningen. Deze wc is de standaard hangende wc die BAM aanbied. BIj ons was dit allemaal nog mogelijk omdat wij 2 jaar geleden hebben getekend voor de woning. Ik weet niet of het nu nog kan omdat ze al zover zijn met de bouw. Als je dat echt wilt weten zal je even contact op moeten nemen met BAM of Woonbedrijf.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:43 schreef amaranta het volgende:
MissB. Van harte. WIj twijfelen nog steeds.
Mag ik je iets vragen.Die foto van die plee in de OP. HEbben jullie dat toilet laten plaatsen op de 1e verdieping in dat 'opberghok'? Want dat vroeg mijn man zich dus af, of dat dat mogelijk was.
Ik weet trouwens niet of elk huis zo'n opberghok heeft op de 1e verdieping.
als we er voor gaan, voor zo'n woning, dan gaan we proberen om er een flink bedrag af te pingen, de zoon van mijn collega heeft 25.000 van een parkwoning af weten te lullen
De makelaar zei dat het wel kon, maar mijn man zat meer met het leidingwerk te denken.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:05 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Wij hadden bij deze parkwoning de optie om daar een wc te laten plaatsen. Een tweede wc sowieso een optie in de woningen. Deze wc is de standaard hangende wc die BAM aanbied. BIj ons was dit allemaal nog mogelijk omdat wij 2 jaar geleden hebben getekend voor de woning. Ik weet niet of het nu nog kan omdat ze al zover zijn met de bouw. Als je dat echt wilt weten zal je even contact op moeten nemen met BAM of Woonbedrijf.
Als jullie trouwens door een parkwoning willen wandelen zijn jullie van harte welkom hoor om te komen kijken.
Het was oorspronkelijk in de eerste tekeningen 2 jaar geleden ook een wc geen opbergkast. Bij de tweede technische tekening hebben ze er pas een kast van gemaakt. Wij waren het daar toen niet mee eens en hebben er weer een wc van laten maken. Leiding technisch kan het wel. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat de verdeler van de verwarming die dus in de kast geplaatst zou worden dan in de slaapkamer daarnaast komt te staan.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
De makelaar zei dat het wel kon, maar mijn man zat meer met het leidingwerk te denken.
Wie weet komen we wel een kijkje nemen ja
Bedankt voor je antwoord in ieder geval.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:18 schreef amaranta het volgende:
Oke. Ik zal het topic ff naar mijn man ffwden.
Dan kan hij er eens naar kijken.
we willen sowieso aan de achterkant paneelgordijnen hebben. Makkelijk weg te schuiven als je namelijk de deur open wilt zetten in de zomer. In de Erker weet ik het nog niet helemaal zeker, vrij lastige plek namelijk om iets op te hangen. Plisse gordijnen zijn daar wel perfect voor, maar onwijs duur door de lengte van het raam.quote:Op zondag 4 april 2010 12:46 schreef delieven47 het volgende:
Dag buurvrouw! Al hard gewerkt dit weekend? Waar willen jullie eigenlijk die paneelgordijnen hangen? Wij zijn voor de keuken erg aan het twijfelen: nemen we paneelgordijnen of toch plissé gordijnen? We zijn dus erg benieuwd naar jouw bevindingen!
Wij krijgen overmorgen de sleutel. Erg spannend dus. Wel balen: BAM heeft het minderwerk nog niet gestort op onze rekening. Ik hoop dat dat nog op tijd gebeurt, anders moeten we de échte sleuteloverdracht wellicht nog even uitstellen... - zucht-
aaah ships, wij moesten helaas gisteren nog wat doen smiddags. We zijn wel vandaag de hele dag bezig geweestquote:Op zondag 4 april 2010 17:36 schreef amaranta het volgende:
We zijn net bij jullie door de straat gereden, maar helaas waren jullie er niet.
Weer even naar de woningen bliekenhaha
gheghe, jammer.quote:Op maandag 5 april 2010 19:00 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
aaah ships, wij moesten helaas gisteren nog wat doen smiddags. We zijn wel vandaag de hele dag bezig geweest
Ben benieuwdquote:Op dinsdag 6 april 2010 07:34 schreef miss_bleu het volgende:
aan de voorkant van de woning zit een stuk erker en bij ons nog een grote betonnen vensterbank. Als ik zo op mijn werk ben zal ik hier even een foto plaatsen
Oh dat is ook wel erg gaaf ja! En heel handigquote:Op dinsdag 6 april 2010 09:50 schreef miss_bleu het volgende:
Ja erg groot en hoog vooral. Wij zaten voor achter te denken een panel gordijnen. en voor plisse gordijnen die ook aan de bovenkant open kunnen.
Heb je er van die speciale spray bij genomen trouwens?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:30 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
het wordt deze wand:
[ afbeelding ]
Dat is dus ook een beetje kort door de bocht. Je kan echt heel goed een houten vloer met vloerverwarming toepassen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 07:21 schreef miss_bleu het volgende:
Wij laten hem toch staan en we gaan met hout toch geen vloerverwarming plaatsen. Compleet nutteloos met een echt houten vloer.
nee in de webshop kreeg ik die optie niet. Ben trouwens benieuwd want hij moet vandaag afgeleverd worden in Eindhovenquote:Op dinsdag 6 april 2010 11:39 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Heb je er van die speciale spray bij genomen trouwens?
Naja, we hebben er nu voor gekozen om design radiatoren neer te gaan hangenquote:Op dinsdag 6 april 2010 11:47 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Dat is dus ook een beetje kort door de bocht. Je kan echt heel goed een houten vloer met vloerverwarming toepassen.
Wat netjes! Had je die dag zelf uitgezocht?quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:49 schreef miss_bleu het volgende:
Kreeg net telefoontje dat de douchewand tussen 12.00 en 14.00 bezorgt wordt
ja, wij hadden aangegeven dat we 6 april pas in het huis zouden zijn. Geen enkel probleem en we kregen vanmorgen telefoontje dat hij tussen die tijd geleverd gaat wordenquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:11 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wat netjes! Had je die dag zelf uitgezocht?
Mijn vader kan ze waarschijnlijk wel maken, maar dan je wel een godsvermogen kwijt vrees ik.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:37 schreef miss_bleu het volgende:
weet iemand heel toevallig wat je rvs pootjes met een ingeslepen rand van 8mm kan krijgen? We willen de douchewand op rvs pootjes zeten namelijk ipv vlak op de vloer
hmm...quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:55 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Mijn vader kan ze waarschijnlijk wel maken, maar dan je wel een godsvermogen kwijt vrees ik.
Bij een goede leiding boer een stukje RVS leidingwerk halen en daar wat in laten zagen oid?quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:37 schreef miss_bleu het volgende:
weet iemand heel toevallig wat je rvs pootjes met een ingeslepen rand van 8mm kan krijgen? We willen de douchewand op rvs pootjes zeten namelijk ipv vlak op de vloer
Zullen waarschijnlijk gefreesd moeten worden. Probleem daarvan is is dat het apparaat alleen maar RVS gefreesd mag hebben. Als er ijzervijzel op komt dan gaat dit roesten en dat krijg je er dan niet uitgepoetst.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:41 schreef Ml-etje het volgende:kun je die pootjes niet bij een plaatselijke plaatwerkerij laten maken?
quote:Op woensdag 7 april 2010 23:26 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Zullen waarschijnlijk gefreesd moeten worden. Probleem daarvan is is dat het apparaat alleen maar RVS gefreesd mag hebben. Als er ijzervijzel op komt dan gaat dit roesten en dat krijg je er dan niet uitgepoetst.
Het helpt als je vader een staalconstructiebedrijf heeft gehadquote:
zit een buis in zodat je geen bedrading ziet lopen als de tv daar hangtquote:Op donderdag 8 april 2010 10:07 schreef Beijtje het volgende:
Waarom zoveel gaten voor dozen boven elkaar op de wand waar de tv komt???
klopt niet helemaal , snijhoek en type frees zijn bepalend , als je rvs met hss (snelstaal) freesjes gaat frezen dan krijg je dit probleem. je kunt op een en dezelfde bank gewoon rvs en staal frezen , snijkoppen en plaatjes kun je gewoon wisselen, daar is gen aparte bank voor nodig.quote:Op woensdag 7 april 2010 23:26 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Zullen waarschijnlijk gefreesd moeten worden. Probleem daarvan is is dat het apparaat alleen maar RVS gefreesd mag hebben. Als er ijzervijzel op komt dan gaat dit roesten en dat krijg je er dan niet uitgepoetst.
Dat weet ik, maar op mijn manier komt het duidelijker overquote:Op donderdag 8 april 2010 10:51 schreef dop het volgende:
[..]
klopt niet helemaal , snijhoek en type frees zijn bepalend , als je rvs met hss (snelstaal) freesjes gaat vrezen dan krijg je dit probleem. je kunt op een en dezelfde bank gewoon rvs en staal frezen , snijkoppen en plaatjes kun je gewoon wisselen, daar is gen aparte bank voor nodig.
lol sorryquote:Op donderdag 8 april 2010 10:56 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar op mijn manier komt het duidelijker over
pm! bijna verhuizenquote:Op vrijdag 9 april 2010 22:27 schreef Kaat_84 het volgende:
poep!!
ik heb eindelijk eens foto's, krijg ik ze niet op beeld! echt jammer..(help??!, ze staan namelijk nergens online)
keuken klaar, badkamer klaar, laminaat klaar, plinten klaar, lampen-al een heel eind...
trap schilderen: officieel vervelendse klusje tot nu toe!
gaarheidsstatus: nogal
verhuisplannen: volgende week!
flinke breekshizzles daar bij jullie! maar daarna wordt het des te mooier!ik zie elke keer als ik naar binnen bliek bij jullie vanuit de auto een meneer met gehoorbeschermers op
Nee je moet het inderdaad niet als hoofd bekleding van je wanden toen in nieuwbouw. Want dat gaat scheuren. De muren van de woning zijn behangklaar opgeleverd. Dat betekend dat je met een dik soort behang niet ziet dat het golft. Maar wij gaan voornamelijk in de woning de muren sausen. Vandaar dat de stukadoor de muren moet komen vlakzetten. En daarvoor moet je dus eerst je muren weer behandeld hebben met ruwerquote:Op zondag 11 april 2010 22:01 schreef Beijtje het volgende:
O haha ik dacht dat op die foto van vrijdagavond (ofzo) die ene muur al gestuukt was! Zag er zo strak uit...
Maar ik dacht trouwens dat je nieuwbouw nooit moet stucen ivm werken enzo?
Vlak zetten is eigenlijk gewoon je muren netjes glad en recht maken. De muren zijn namelijk niet glad als de sleutel krijgt. Ook zie je de lijnen van de betonblokken heel erg goed. Als je daar meteen over heen gaat verven en de zon staat op je muur dan zie je dus dat het helemaal niet mooi glad is. Vlakzetten door de stukadoor betekend eigenlijk niets meer en niets minder dan gewoon de muren weer mooi recht maken zonder hobbels en gatenquote:Op zondag 11 april 2010 22:18 schreef Beijtje het volgende:
Wat is dan dat vlakzetten? Da's blijkbaar niet stucen?
Ja sorry ben nieuwsgierig
Klopt. Ons kaveloppervlakte is minder groot. Dus we hebben een minder diepe tuin achter. Tuin is alsnog tot aan de schuur 8 meter diep en tot aan het hek 10 meter diepquote:Op zondag 11 april 2010 22:20 schreef Ml-etje het volgende:
Sjiek zeg die trap
Maar hoe zit dat met die schuurtjes?
Zie bij de linkse 2 deuren maar die van jullie lijkt verder naar voren te staan.
Dat klopt niet helemaal, bij mij zie je helemaal niks. Nu heb ik er wel 2x witte latex op gedaan en 1x de kleur, maar toch.quote:Op zondag 11 april 2010 22:32 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Vlak zetten is eigenlijk gewoon je muren netjes glad en recht maken. De muren zijn namelijk niet glad als de sleutel krijgt. Ook zie je de lijnen van de betonblokken heel erg goed. Als je daar meteen over heen gaat verven en de zon staat op je muur dan zie je dus dat het helemaal niet mooi glad is. Vlakzetten door de stukadoor betekend eigenlijk niets meer en niets minder dan gewoon de muren weer mooi recht maken zonder hobbels en gaten
Hmmm dat snap ik, maar dan gaat ie eigenlijk toch gewoon stucen? Of is het meer her en der een bobbeltje uitvlakken...?quote:Op zondag 11 april 2010 22:32 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Vlak zetten is eigenlijk gewoon je muren netjes glad en recht maken. De muren zijn namelijk niet glad als de sleutel krijgt. Ook zie je de lijnen van de betonblokken heel erg goed. Als je daar meteen over heen gaat verven en de zon staat op je muur dan zie je dus dat het helemaal niet mooi glad is. Vlakzetten door de stukadoor betekend eigenlijk niets meer en niets minder dan gewoon de muren weer mooi recht maken zonder hobbels en gaten
wanneer de keuken staan, dat is misschien wel handigquote:Op zondag 11 april 2010 22:34 schreef Paxlie het volgende:
En het ziet er nu al tof uit
Wanneer mag ik komen eten?
ja het is inderdaad meer bobbeltjes uitvlakkenquote:Op zondag 11 april 2010 22:34 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Hmmm dat snap ik, maar dan gaat ie eigenlijk toch gewoon stucen? Of is het meer her en der een bobbeltje uitvlakken...?
verhuizenquote:Op woensdag 14 april 2010 00:28 schreef Kaat_84 het volgende:
echt blij idd dat iemand anders dat mooi heeft gedaan zeker daar op zolder boven het trappen...das echt TE hoog..vandaag de trap voor de laatste maal geschilderd, badkamer en wcs gepoetst..nog effe drie keer dweilen deze week om weer elke keer stof te vangen (wat een oneindige hoeveelheid stof!)
morgen op de oude crib de zaak eens in dozen gooien, ofwel het hele huis alvast haha...vanaf morgen is alles officieel 4 dagen kwijt..
quote:Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ben vandaag eens door je buurtje gereden, maar ik kon met mijn motor bijna nergens komen. Het is wel één grote bouwput, he?
Wel mooi om te zien dat iedereen daar druk bezig is.
Moeten ze dat maar afsprekenquote:Op donderdag 15 april 2010 18:10 schreef miss_bleu het volgende:
Hmm ze schijnen vandaag aan de deur te hebben gestaan. Ze moeten de bovenvloeren nog een keer injecteren
Volgens hun moet het toch 2 keer gebeuren. Wij wisten van niets. BAM heeft ook geen sleutel meer want de woning had 0 opleverpunten.quote:Op donderdag 15 april 2010 23:12 schreef Kaat_84 het volgende:
ze hebben toch een sleutel....
was het nog niet goed dan na een keer?
Ja zouden we inderdaad ook doen. Zijn we toch vanaf gestapt. Een vriend van mijn vriend is installatiemonteur en heeft de berekening gedaan voor de verwarming. En ook deze nieuwe besteld.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:11 schreef RoToN het volgende:
Hey,
ik dacht dat jullie ook aan de vloerverwarming gingen? Ga je wel dezelfde capaciteit terug hangen? Vanwege de warmtepomp (lage temperatuur) is dat wel van belang. Anders heb je het koud in de winter. Die radiatoren die over hebt doen het overigens goed op marktplaats(weet ik uit ervaring).
Succes verder!
tv, stereo, dvd recorder, digitale ontvangbox, xbox, playstation, wii, en sparequote:Op vrijdag 16 april 2010 10:42 schreef tie-rep het volgende:
mag ik vragen wat je allemaal aan de tv gaat hangen?!
Zijn wel heeel veel wanddozen!
Moet er zelf ook nog een aantal inslijpen, dus vandaar de nieuwsgierigheid
het is op het dakterras. En de hoogte valt in het echt wel meequote:Op vrijdag 16 april 2010 16:52 schreef dop het volgende:
de elektra buiten ? is dat niet wat te laag bij de grond ?
quote:Op maandag 19 april 2010 09:27 schreef Ml-etje het volgende:mooie kleur wordt dat
En zelfs al lampen
quote:Op maandag 19 april 2010 20:54 schreef naaa het volgende:
Persoonlijk zou ik ze vast gezet hebben met een mortel. Zit steviger en sluit beter aan.
quote:Op maandag 19 april 2010 22:25 schreef Kaat_84 het volgende:
wat een gemier allemaal he! draden ditjes datjes het gaat maar door haha..
zaterdag eindelijk verhuisd, nu al een heel eind geinstalleerd, ik voel me een tevreden mensch...
project tuin begint te naderen!
Groenenquote:
Vertraging door de vloer. Deze is vandaag gestort en moet nog een flinke tijd drogen voordat de houtenvloer erop mag. Maaaaar het ziet er super strak uit!quote:Op woensdag 21 april 2010 08:44 schreef Kaat_84 het volgende:
eerste week juni??? haha, en wat hadden jullie eerst ook al weer nog bedacht dan? en waarom de vertraging dan, het duurt ook allemaal lang en is stiekem veel werk..ik weet nog wel dat ik er op een gegeven moment drie dagen van 7.30 tot 22.30 daar zat..dan zie je wel echt sterretjes maar de grote dingen zijn wel echt dankbaar...die pielkarweitjes daarentegen komt echt geen einde aan..!
moet je nu tot die tijd elke keer vanuit amsterdam op en neer?
en zaterdag gingen Krippo en de misses ook net over dus was veel verhuiswagens idd ineens voor de deur, icm opengebroken straat dus de andere straatbewonder waren heel blij
zag jullie net nog buiten staan alsof jullie buitengesloten waren...maar kom net terug van nachtdienst dus was zo gaar als een appel.
nu komt de ultieme test: een gat in de dag slapen zonder gordijnen en met veel geluid van buiten..
Ziet er zeker strak uit, hoop alleen dat je de tv nooit ergens anders wil hebben met al die stopcontactenquote:Op woensdag 21 april 2010 17:37 schreef miss_bleu het volgende:
Vertraging door de vloer. Deze is vandaag gestort en moet nog een flinke tijd drogen voordat de houtenvloer erop mag. Maaaaar het ziet er super strak uit!
[ afbeelding ]
9 van deze lampen. Er komen er drie boven de bar te hangen. En voor 5 euro komen ze ook in de vertrekken te hangen waar ik nog niet wist wat ik daar wilde hebben. Kan altijd nogquote:Op woensdag 21 april 2010 23:16 schreef Ml-etje het volgende:
Zowww wat heb je allemaal gekocht Miss_bleu?
Er zit inderdaad een vierkantenpijp in de wand. Wat mijn vriend precies gebruikt heeft weet ik niet, het zat namelijk alweer dicht toen ik bij het huis aankwam. Zal het eens navragen bij hemquote:Op donderdag 22 april 2010 10:08 schreef JSS het volgende:
Mag ik vragen hoe/wat jullie precies voor de tv ingefreesd hebben? ZIet er uit als een soort kabelgoot, of is het alleen weggezaagd/weggehaald gips uit de muur?
Verder m'n complimenten over hoe jullie bezig zijn(Moet zelf nog een half jaar wachten, dan wordt mijn huisje opgeleverd..)
krijg net dit binnenquote:
quote:Luchtkanaal van de bouwmarkt afmeting 60x100mm 1meter lang met een keer een haakse bocht.
wow die beginnen er ook mooi uit te zien. Staan er volgens mij ook nog heel veel te koop. Er is dit weekend open dag op de bouw volgens mij. Staat op delieven.nlquote:Op vrijdag 23 april 2010 08:44 schreef mutzenbacher het volgende:
Steigers van de 'stadswoningen' beginnen er ook af te komen. Ziet er mooi uit!
http://bit.ly/a74K2f
[ afbeelding ]
ben benieuwd!quote:Op donderdag 22 april 2010 09:36 schreef KrnKje het volgende:
Het ziet er allemaal al erg gaaf uit...
Wij gaan vanaf 2 juli hard aan de slag. Tzt komt er wel n topic
Ja, het zijn volgens mij ook niet echt woningen voor gezinnen. Meer voor mensen waarbij hun kids al het huis uit zijn. Ooooooo bbq-en op het dakterras!quote:Op vrijdag 23 april 2010 10:09 schreef Kaat_84 het volgende:
die stadswoningen zijn me altijd een beetje een raadsel gebleven moet ik zeggen. wat ik eraf begrijp zijn het eigenlijk meerlaagse appartmenten, alleen dan zonder tuin.
als je dan zo'n duur huis koopt, wil je toch ook een beetje buiten-space hebben....althans....denk ik..
zondag eerst officiele bbq op het dakterras hier
ik vind zelf de ligging het meest 'apart'. Aan de meest drukke kant van de wijk, tegenover een lelijk sociale huur flatgebouw. Dat gecombineerd met de prijs, niet zo raar dat er idd zoveel te koop blijven staan denk ikquote:Op vrijdag 23 april 2010 10:09 schreef Kaat_84 het volgende:
die stadswoningen zijn me altijd een beetje een raadsel gebleven moet ik zeggen. wat ik eraf begrijp zijn het eigenlijk meerlaagse appartmenten, alleen dan zonder tuin.
als je dan zo'n duur huis koopt, wil je toch ook een beetje buiten-space hebben....althans....denk ik..
zondag eerst officiele bbq op het dakterras hier
Dat is helaas nou altijd zo.quote:Op zondag 25 april 2010 18:43 schreef Beijtje het volgende:
Ik wil ook zulke spots... Waarom heb ik dat niet eerder bedacht... Toen de vloer nog open lag en de elektra bloot, bijvoorbeeld...
rol gordijnen zijn een prima optie natuurlijk , maar er bestaan ook paneelgordijnen die aan een wandrail kunnen ,quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:46 schreef miss_bleu het volgende:
Paneelgordijnen moeten aan het plafond bevestigd worden. En met een zolder van 4,5 meter is dat een beetje teveel van het goede. Dus daar hebben we 2 rolgordijnen. 1 voor de deur en de ander voor de rest van de raampartij.
Die hebben we genomen in deze kleur:
Wat wij begrepen van onze vloerenman (die op de begane grond de cementdekvloer heeft gelegd) mag een betonvloer (dus de ondervloer) 2,5cm doorbuigen. Dat heet " werken" . Als in het begin daar de cementdekvloer op wordt gelegd dan blijft de cementdek dus netjes recht liggen en je betonen ondervloer gaat dus doorhangen. Dat krijg je lucht tussen de vloer. Daarom boren ze dus gaten en spuiten ze er hars in om die holtes weer op te vullen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:59 schreef Beijtje het volgende:
Kan je me iets vertellen over dat injecteren? Waarom moet dat eigenlijk? Is er dan iets misgegaan met het storten van de vloer, of gaat dat altijd zo?
Wij wisten niet eens dat ze een tweede keer zouden komen. Maar dit is de laatste keer. We gaan laminaat leggen en dan hebben ze dus gewoon pech.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:08 schreef Beijtje het volgende:
Aha... Klinkt ingewikkeld... Maar moeten ze dat nog vaak gaan doen of kan je straks al een vloer gaan leggen?
Nee, ze belde vorige week dat ze voor de deur stonden en hebben toen een nieuwe afspraak gemaakt. Maar voor die tijd wisten wij het inderdaad nietquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:19 schreef Paxlie het volgende:
Toch apart dat ze zomaar in je huis komen zonder overleg.
Het huis is nu van jullie, niet meer van hun.
Ja, blijft een raar iets. Maar goed we gaan laminaat leggen en ik heb er wel klaar mee eigenlijkquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:22 schreef Kaat_84 het volgende:
wel irritant dat ze daar bij jullie ook nog 'ineens' mee aankomen. bij ons was toen ook nog halsoverdekop ineens injecteren. manko van de bam dat ze daar echt wazig over zijn. oja en ook met boren kwam er toch ineens een stukje mantel van iets naar boven.. lichte stress toen..en dat terwijl ze met een metertje eerst nog hadden afgetekend waar geen leiding zat.
in principe hebben die scheuren alleen effect als je eroverheen tegelt, dan komen er werkende krachten op. bij laminaat of bedekking zou het eigenlijk geen effect hebben.
volgens mij gaan ze overigens binnenkort aan de straat hier beginnen
hmm.. k zou persoonlijk t laminaat er nog niet in gooienquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:09 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Wij wisten niet eens dat ze een tweede keer zouden komen. Maar dit is de laatste keer. We gaan laminaat leggen en dan hebben ze dus gewoon pech.
Dat zou betekenen dat ik er nooit laminaat op kan leggen. het zou nu goed moeten zijn en we gaan gewoon leggenquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm.. k zou persoonlijk t laminaat er nog niet in gooien![]()
straks zit je met een "holle" vloer.. en t kan nu mischien niet direct kwaad.. maar wat doet dat met de jaren
onze vloer hier ( 25 jaar oud huis inmiddels) is ook alles behalve vlak.. zit ook een kuil in.. van k meende 1 cm verschil.. leuk als je als kind knikkeren wil in de kamer.. en t maar niet snapt waarom die knikkers steeds terug rollen
!
nja een belletje naar de "gatenkaas makers" zou toch opheldering brengenquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:35 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat ik er nooit laminaat op kan leggen. het zou nu goed moeten zijn en we gaan gewoon leggen
Gaan we ook zeker lekker doenquote:Op dinsdag 27 april 2010 14:25 schreef dop het volgende:
als echt de nood aan de man is , dan is dat laminaat er zo weer uit , ik zou ook niet wachten.
De vloer stopcontacten komen onder de bank te zitten. Zo zit je niet te klote met een verlengsnoer voor bijvoorbeeld een lamp of je laptopquote:Op donderdag 29 april 2010 11:54 schreef bankrupcy het volgende:
Even een vlaag van blinde nieuwsgierigheid: Waarom vloerstopcontacten en niet gewone muurstopcontacten? Ben je bang de stekkers er uit te schoppen?
Ik zou je niet teveel aantrekken van dat verhaal want ik (bijna constructeur) kan er absoluut geen ene jota van maken.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:07 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Wat wij begrepen van onze vloerenman (die op de begane grond de cementdekvloer heeft gelegd) mag een betonvloer (dus de ondervloer) 2,5cm doorbuigen. Dat heet " werken" . Als in het begin daar de cementdekvloer op wordt gelegd dan blijft de cementdek dus netjes recht liggen en je betonen ondervloer gaat dus doorhangen. Dat krijg je lucht tussen de vloer. Daarom boren ze dus gaten en spuiten ze er hars in om die holtes weer op te vullen.
Dit is het verhaal wat wij te horen kregen.
Ja, het maakt inderdaad ook helemaal niets meer uit. We gaan gewoon laminaat leggen dit weekendquote:Op donderdag 29 april 2010 16:07 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Ik zou je niet teveel aantrekken van dat verhaal want ik (bijna constructeur) kan er absoluut geen ene jota van maken.
Een betonvloer die 25mm doorhangt in een standaard woonhuis is inderdaad ongeveer de max. Normaal wordt 1/250 van de overspanning toegestaan als doorbuiging (inclusief kruip, beton kruipt net als een houten boekenplank die steeds meer doorzakt in de tijd met dezelfde belasting).
Dus dan zit je met 25mm op een overspanning van zo'n 6 meter. Maar dat is dan wel inclusief ALLE belasting, dus niet direct na het leggen. Ook meubels etc (en die cementdekvloer).
Ga er maar gewoon van uit dat die cementdekvloer bagger gelegd is.
eerste week van juniquote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:09 schreef Beijtje het volgende:
Zo, dat gaat hard zeg! Wanneer gaan/moeten jullie er eigenlijk in?
Sjiek zegquote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:17 schreef miss_bleu het volgende:
[..]de vertraging zit hem in de houtenvloer beneden. De dekvloer moet daarvoor droog genoeg zijn
bouwmarkt de groenen in veldhovenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 21:24 schreef Panoptis het volgende:
coole lampen, waar komen die vandaan?
classen live kasteel eiken. Komt bij esco houtenvloeren vandaanquote:Op zaterdag 1 mei 2010 21:42 schreef samara het volgende:
hoi blue
Ziet er mooi uit! Mag ik vragen wat voor merklaminaat dat is en de naam van de kleur.
nee de onderste. De bovenste foto heeft de kamer veel minder licht van buitenquote:Op maandag 3 mei 2010 10:49 schreef Dichterbijer het volgende:
De kleur van het laminaat, ik denk dat de bovenste foto de echte kleur aangeeft dan de onderste?
Ik blijf het mooi vinden! Ik had ook zo´n kleur bedacht, maar nu weet ik het zeker. Alleen krijgen de muren bij mij allemaal een lichte kleur.quote:Op maandag 3 mei 2010 10:57 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
nee de onderste. De bovenste foto heeft de kamer veel minder licht van buiten
En de foto's komen uit mijn telefoon
Zitten jullie nog steeds te twijfelen over een woning in de lieven?quote:Op maandag 3 mei 2010 19:20 schreef samara het volgende:
[..]
Ik blijf het mooi vinden! Ik had ook zo´n kleur bedacht, maar nu weet ik het zeker. Alleen krijgen de muren bij mij allemaal een lichte kleur.
Camera kwijt? Lang leve verhuizen hequote:Op maandag 3 mei 2010 21:01 schreef Kaat_84 het volgende:
soooo, vandaag ragden ze ineens de hele straat even open..opzich wel prima, dan is de ergste modder iig weg over een weekje op 2...
vandaag hebben ze hier de schuifdeurenwanden geplaatst..supervet..! als ik mn camera weer teruggevonden heb in de zooi hier vlam ik wel even foto's erop
Volgens mij hebben wij hetzelfde laminaat. Heeft het jouwe ook reliëf? Ik vind het in elk geval prachtig.quote:Op maandag 3 mei 2010 10:57 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
nee de onderste. De bovenste foto heeft de kamer veel minder licht van buiten
En de foto's komen uit mijn telefoon
jepquote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:26 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij hetzelfde laminaat. Heeft het jouwe ook reliëf? Ik vind het in elk geval prachtig.
Toevallig voor een vriendin ook opgezocht. Het is een kleur van de karwei: sikkens E8.05.70quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:34 schreef Starr het volgende:
Mooi hoor miss_bleu! Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden verder. Wel fijn zeker om alles helemaal zelf te kunnen bepalen bij zo'n nieuwbouw woning? Wij moeten nog één jaartje wachten en dan wordt ons huis ook opgeleverd als het goed isdus ik spiek hier alvast met je mee wat ik allemaal kan verwachten!
Mooie kleur heb je ook op de muren! Mag ik vragen welke kleuren je gebruik hebt?
nee joh eindhoven is me te ver. Ik blijf in amsterdam en de huizenprijzen zijn hier asociaal hoog voor een lucifersdoosje.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 08:56 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Zitten jullie nog steeds te twijfelen over een woning in de lieven?
Nu nog wel, met 1 dag in de week zometeen thuis werken. Het is even afwachten hoe ik dit ga trekkenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:43 schreef samara het volgende:
[..]
nee joh eindhoven is me te ver. Ik blijf in amsterdam en de huizenprijzen zijn hier asociaal hoog voor een lucifersdoosje.
Reis jij wel gewoon elke dag van eindhoven naar amsterdam voor je werk?
Door jouw fijne topic doe ik echt veel inspiratie op!
jaaaa wij gaan ook kijken. Ik heb kaarten voor de tribune bemachtigt bij de implosie zelf. Emvast gaf 50 kaarten daarvoor weg. Dus wij staan super dichtbij. Even kijken of ik er met mijn spiegelreflex camera een mooi foto van kan makenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:04 schreef Kaat_84 het volgende:
goeie shit! erg moeilijk he lampen kopen..wel gaaf spul hebben jullie gescoord zeg!
en met wat kleur op de muren is het meteen een stuk huiziger!
gaan jullie zaterdag ook bij blow-up-the-building kijken op strijp R
gaan ze het RAF gebouw laten imploderen..vet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |