rol gordijnen zijn een prima optie natuurlijk , maar er bestaan ook paneelgordijnen die aan een wandrail kunnen ,quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:46 schreef miss_bleu het volgende:
Paneelgordijnen moeten aan het plafond bevestigd worden. En met een zolder van 4,5 meter is dat een beetje teveel van het goede. Dus daar hebben we 2 rolgordijnen. 1 voor de deur en de ander voor de rest van de raampartij.
Die hebben we genomen in deze kleur:
Wat wij begrepen van onze vloerenman (die op de begane grond de cementdekvloer heeft gelegd) mag een betonvloer (dus de ondervloer) 2,5cm doorbuigen. Dat heet " werken" . Als in het begin daar de cementdekvloer op wordt gelegd dan blijft de cementdek dus netjes recht liggen en je betonen ondervloer gaat dus doorhangen. Dat krijg je lucht tussen de vloer. Daarom boren ze dus gaten en spuiten ze er hars in om die holtes weer op te vullen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:59 schreef Beijtje het volgende:
Kan je me iets vertellen over dat injecteren? Waarom moet dat eigenlijk? Is er dan iets misgegaan met het storten van de vloer, of gaat dat altijd zo?
Wij wisten niet eens dat ze een tweede keer zouden komen. Maar dit is de laatste keer. We gaan laminaat leggen en dan hebben ze dus gewoon pech.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:08 schreef Beijtje het volgende:
Aha... Klinkt ingewikkeld... Maar moeten ze dat nog vaak gaan doen of kan je straks al een vloer gaan leggen?
Nee, ze belde vorige week dat ze voor de deur stonden en hebben toen een nieuwe afspraak gemaakt. Maar voor die tijd wisten wij het inderdaad nietquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:19 schreef Paxlie het volgende:
Toch apart dat ze zomaar in je huis komen zonder overleg.
Het huis is nu van jullie, niet meer van hun.
Ja, blijft een raar iets. Maar goed we gaan laminaat leggen en ik heb er wel klaar mee eigenlijkquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:22 schreef Kaat_84 het volgende:
wel irritant dat ze daar bij jullie ook nog 'ineens' mee aankomen. bij ons was toen ook nog halsoverdekop ineens injecteren. manko van de bam dat ze daar echt wazig over zijn. oja en ook met boren kwam er toch ineens een stukje mantel van iets naar boven.. lichte stress toen..en dat terwijl ze met een metertje eerst nog hadden afgetekend waar geen leiding zat.
in principe hebben die scheuren alleen effect als je eroverheen tegelt, dan komen er werkende krachten op. bij laminaat of bedekking zou het eigenlijk geen effect hebben.
volgens mij gaan ze overigens binnenkort aan de straat hier beginnen
hmm.. k zou persoonlijk t laminaat er nog niet in gooienquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:09 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Wij wisten niet eens dat ze een tweede keer zouden komen. Maar dit is de laatste keer. We gaan laminaat leggen en dan hebben ze dus gewoon pech.
Dat zou betekenen dat ik er nooit laminaat op kan leggen. het zou nu goed moeten zijn en we gaan gewoon leggenquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm.. k zou persoonlijk t laminaat er nog niet in gooien![]()
straks zit je met een "holle" vloer.. en t kan nu mischien niet direct kwaad.. maar wat doet dat met de jaren
onze vloer hier ( 25 jaar oud huis inmiddels) is ook alles behalve vlak.. zit ook een kuil in.. van k meende 1 cm verschil.. leuk als je als kind knikkeren wil in de kamer.. en t maar niet snapt waarom die knikkers steeds terug rollen
!
nja een belletje naar de "gatenkaas makers" zou toch opheldering brengenquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:35 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat ik er nooit laminaat op kan leggen. het zou nu goed moeten zijn en we gaan gewoon leggen
Gaan we ook zeker lekker doenquote:Op dinsdag 27 april 2010 14:25 schreef dop het volgende:
als echt de nood aan de man is , dan is dat laminaat er zo weer uit , ik zou ook niet wachten.
De vloer stopcontacten komen onder de bank te zitten. Zo zit je niet te klote met een verlengsnoer voor bijvoorbeeld een lamp of je laptopquote:Op donderdag 29 april 2010 11:54 schreef bankrupcy het volgende:
Even een vlaag van blinde nieuwsgierigheid: Waarom vloerstopcontacten en niet gewone muurstopcontacten? Ben je bang de stekkers er uit te schoppen?
Ik zou je niet teveel aantrekken van dat verhaal want ik (bijna constructeur) kan er absoluut geen ene jota van maken.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:07 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Wat wij begrepen van onze vloerenman (die op de begane grond de cementdekvloer heeft gelegd) mag een betonvloer (dus de ondervloer) 2,5cm doorbuigen. Dat heet " werken" . Als in het begin daar de cementdekvloer op wordt gelegd dan blijft de cementdek dus netjes recht liggen en je betonen ondervloer gaat dus doorhangen. Dat krijg je lucht tussen de vloer. Daarom boren ze dus gaten en spuiten ze er hars in om die holtes weer op te vullen.
Dit is het verhaal wat wij te horen kregen.
Ja, het maakt inderdaad ook helemaal niets meer uit. We gaan gewoon laminaat leggen dit weekendquote:Op donderdag 29 april 2010 16:07 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Ik zou je niet teveel aantrekken van dat verhaal want ik (bijna constructeur) kan er absoluut geen ene jota van maken.
Een betonvloer die 25mm doorhangt in een standaard woonhuis is inderdaad ongeveer de max. Normaal wordt 1/250 van de overspanning toegestaan als doorbuiging (inclusief kruip, beton kruipt net als een houten boekenplank die steeds meer doorzakt in de tijd met dezelfde belasting).
Dus dan zit je met 25mm op een overspanning van zo'n 6 meter. Maar dat is dan wel inclusief ALLE belasting, dus niet direct na het leggen. Ook meubels etc (en die cementdekvloer).
Ga er maar gewoon van uit dat die cementdekvloer bagger gelegd is.
eerste week van juniquote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:09 schreef Beijtje het volgende:
Zo, dat gaat hard zeg! Wanneer gaan/moeten jullie er eigenlijk in?
Sjiek zegquote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:17 schreef miss_bleu het volgende:
[..]de vertraging zit hem in de houtenvloer beneden. De dekvloer moet daarvoor droog genoeg zijn
bouwmarkt de groenen in veldhovenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 21:24 schreef Panoptis het volgende:
coole lampen, waar komen die vandaan?
classen live kasteel eiken. Komt bij esco houtenvloeren vandaanquote:Op zaterdag 1 mei 2010 21:42 schreef samara het volgende:
hoi blue
Ziet er mooi uit! Mag ik vragen wat voor merklaminaat dat is en de naam van de kleur.
nee de onderste. De bovenste foto heeft de kamer veel minder licht van buitenquote:Op maandag 3 mei 2010 10:49 schreef Dichterbijer het volgende:
De kleur van het laminaat, ik denk dat de bovenste foto de echte kleur aangeeft dan de onderste?
Ik blijf het mooi vinden! Ik had ook zo´n kleur bedacht, maar nu weet ik het zeker. Alleen krijgen de muren bij mij allemaal een lichte kleur.quote:Op maandag 3 mei 2010 10:57 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
nee de onderste. De bovenste foto heeft de kamer veel minder licht van buiten
En de foto's komen uit mijn telefoon
Zitten jullie nog steeds te twijfelen over een woning in de lieven?quote:Op maandag 3 mei 2010 19:20 schreef samara het volgende:
[..]
Ik blijf het mooi vinden! Ik had ook zo´n kleur bedacht, maar nu weet ik het zeker. Alleen krijgen de muren bij mij allemaal een lichte kleur.
Camera kwijt? Lang leve verhuizen hequote:Op maandag 3 mei 2010 21:01 schreef Kaat_84 het volgende:
soooo, vandaag ragden ze ineens de hele straat even open..opzich wel prima, dan is de ergste modder iig weg over een weekje op 2...
vandaag hebben ze hier de schuifdeurenwanden geplaatst..supervet..! als ik mn camera weer teruggevonden heb in de zooi hier vlam ik wel even foto's erop
Volgens mij hebben wij hetzelfde laminaat. Heeft het jouwe ook reliëf? Ik vind het in elk geval prachtig.quote:Op maandag 3 mei 2010 10:57 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
nee de onderste. De bovenste foto heeft de kamer veel minder licht van buiten
En de foto's komen uit mijn telefoon
jepquote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:26 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij hetzelfde laminaat. Heeft het jouwe ook reliëf? Ik vind het in elk geval prachtig.
Toevallig voor een vriendin ook opgezocht. Het is een kleur van de karwei: sikkens E8.05.70quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:34 schreef Starr het volgende:
Mooi hoor miss_bleu! Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden verder. Wel fijn zeker om alles helemaal zelf te kunnen bepalen bij zo'n nieuwbouw woning? Wij moeten nog één jaartje wachten en dan wordt ons huis ook opgeleverd als het goed isdus ik spiek hier alvast met je mee wat ik allemaal kan verwachten!
Mooie kleur heb je ook op de muren! Mag ik vragen welke kleuren je gebruik hebt?
nee joh eindhoven is me te ver. Ik blijf in amsterdam en de huizenprijzen zijn hier asociaal hoog voor een lucifersdoosje.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 08:56 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Zitten jullie nog steeds te twijfelen over een woning in de lieven?
Nu nog wel, met 1 dag in de week zometeen thuis werken. Het is even afwachten hoe ik dit ga trekkenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:43 schreef samara het volgende:
[..]
nee joh eindhoven is me te ver. Ik blijf in amsterdam en de huizenprijzen zijn hier asociaal hoog voor een lucifersdoosje.
Reis jij wel gewoon elke dag van eindhoven naar amsterdam voor je werk?
Door jouw fijne topic doe ik echt veel inspiratie op!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |