quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:05 schreef TheOneAndOnly het volgende:
jammer, dan koop je dus geen boot?
haha
ziet er allemaal wel leuk uit die wijk vind ik... kom er dagelijks langs...
(nog een electricien nodig?)
Wij hebben zelf het muurtje bij de keuken er niet meer staan. Onze keuken komt iets doorlopen in onze woonkamer. We willen het wel strak houden, maar toch warmte geven. Hoop dat ik snel hier wat foto's van het verbouwen kan laten zien.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:26 schreef Tamashii het volgende:
Tof huisje, maar ohmy die inrichting is zo mooi! Willen jullie zelf ook zo'n soort inrichting?
Echt een leuk huisje! Hoe gaan jullie de muren aanpakken? Wij krijgen binnenkort ook de sleutel van ons nieuwbouw huis, maar ik ben echt bang voor de muren.. Nahja.. om ze aan te pakken dan..quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:32 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Wij hebben zelf het muurtje bij de keuken er niet meer staan. Onze keuken komt iets doorlopen in onze woonkamer. We willen het wel strak houden, maar toch warmte geven. Hoop dat ik snel hier wat foto's van het verbouwen kan laten zien.Wij hebben er zo zin in om aan de slag te gaan!
Tot onze verbazing zijn veel muren echt al recht en hoeven niet meer gestuukt te worden. Aantal muurtjes nog wel dus die laten we vlak zetten. Verder gaan we gewoon eerst sausen tot de muren goed uitgewerkt zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:22 schreef Snoephartje het volgende:
[..]
Echt een leuk huisje! Hoe gaan jullie de muren aanpakken? Wij krijgen binnenkort ook de sleutel van ons nieuwbouw huis, maar ik ben echt bang voor de muren.. Nahja.. om ze aan te pakken dan..
Komt alleen nog een glazenwand in te staan en kasten onder de wastafels, meer nietquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:28 schreef Beijtje het volgende:
Leuk hoor. Ga je nog wat met de badkamer doen of laat je die zo?
Pfieww! Gelukkig maar.. het is een rotklus, hebben we al eens eerder meegemaakt in het appartement van mijn vriend..quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:25 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Tot onze verbazing zijn veel muren echt al recht en hoeven niet meer gestuukt te worden. Aantal muurtjes nog wel dus die laten we vlak zetten. Verder gaan we gewoon eerst sausen tot de muren goed uitgewerkt zijn.
Zo'n glazenwand he.. wordt dan niet je hele badkamer nat? Ik heb het idee dat het dan alle kanten op spettert..quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:44 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Komt alleen nog een glazenwand in te staan en kasten onder de wastafels, meer niet
Dat valt op zich best mee... zelf heb ik een douchewand van glas met een deur erin. Enig nadeel vind ik het schoonmakenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:02 schreef Snoephartje het volgende:
[..]
Zo'n glazenwand he.. wordt dan niet je hele badkamer nat? Ik heb het idee dat het dan alle kanten op spettert..
het wordt deze wand:quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:51 schreef Beijtje het volgende:
Glazen wand = mooi! Ziet er allemaal netjes uit verder hoor! Veel succes en ik ben benieuwd hoe het er straks uit komt te zien allemaal!
Wow, mooie wand zeg!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:30 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
het wordt deze wand:
[ afbeelding ]
Door kalk bedoel je?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:28 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dat valt op zich best mee... zelf heb ik een douchewand van glas met een deur erin. Enig nadeel vind ik het schoonmaken
* Dichterbijer lurkt gezellig mee.
http://www.badkamerwarenhuis.nl/quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:45 schreef Beijtje het volgende:
Waar komt die wand vandaan, als ik vragen mag? (Zit zelf ook te denken aan klein wandje/deurtje in mijn douche, tegen het spetteren...)
oe spannend!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:29 schreef KrnKje het volgende:
Weer lekker verder volgen hier
We hebben morgen n nieuwe bezichtiging; om maar weer even te updaten... Dat gaat als t doorgaat ook n aardig verbouwprojectje worden.
Heb je linkje ook opgeslagenquote:
Leuk, gaan we zeker een keer doen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:26 schreef miss_bleu het volgende:
Ik zou zeggen, kom eens langs als het huis af is![]()
Kaat! Wel fijn om de sleutel te hebben of niet? Gelukkig hebben wij ook eigen huis erbij, zien toch vaak wat meer dan wij zelf.quote:Op woensdag 17 maart 2010 00:38 schreef Kaat_84 het volgende:
all right!!!
vandaag was project oplevering! was fijn om mannetje van vereniging eigen huis erbij te hebben, die komt wel op voor je belangen zeg maar.
de cementvloer op de 1e etage en zolder is helemaal in brokken gescheurd (is in heel het blok ongeveer) dus zijn ze nu effe aan het kijken of die scheuren gevuld gaan worden of opnieuw een laag prut over heen komt.
verder stak er een nog een leiding uit het plafond die uit de vloer moest komen in de badkamer (wij hebben die muren ietsje anders gezet), dus die wordt morgen verlegd.
begane grond cementdekvloer kwamen we nu net achter dat die niet helemaal waterpas is, dus effe kijken wat mee te doen.. maar eigenlijk verder..echt weinig opleverpunten!
morgen komen de badkamertijgers!
kaat (boven jouw post) haar huis is gisteren opgeleverd.quote:Op woensdag 17 maart 2010 07:44 schreef PrinsFloris het volgende:
Zijn er Lievenaars op dit forum van wie het huis al is opgeleverd? Een vraagje voor jullie:
Hoe netjes wordt het huis opgeleverd? Veel stof en gruis op de vloer?
M.a.w. moet ik de eerste dag met een industriele stofzuiger aan de slag of valt het mee?
Meestal wordt het bezemschoon opgeleverd, dus reken maar op veel bouwstof. Echt, met een gewone stofzuiger ga je het niet redden, en zo wel.. dan kan je die na afloop weggooien.quote:Op woensdag 17 maart 2010 07:44 schreef PrinsFloris het volgende:
Zijn er Lievenaars op dit forum van wie het huis al is opgeleverd? Een vraagje voor jullie:
Hoe netjes wordt het huis opgeleverd? Veel stof en gruis op de vloer?
M.a.w. moet ik de eerste dag met een industriele stofzuiger aan de slag of valt het mee?
quote:Op woensdag 17 maart 2010 00:38 schreef Kaat_84 het volgende:
all right!!!
vandaag was project oplevering! was fijn om mannetje van vereniging eigen huis erbij te hebben, die komt wel op voor je belangen zeg maar.
de cementvloer op de 1e etage en zolder is helemaal in brokken gescheurd (is in heel het blok ongeveer) dus zijn ze nu effe aan het kijken of die scheuren gevuld gaan worden of opnieuw een laag prut over heen komt.
verder stak er een nog een leiding uit het plafond die uit de vloer moest komen in de badkamer (wij hebben die muren ietsje anders gezet), dus die wordt morgen verlegd.
begane grond cementdekvloer kwamen we nu net achter dat die niet helemaal waterpas is, dus effe kijken wat mee te doen.. maar eigenlijk verder..echt weinig opleverpunten!
Beneden gaan we zelf nog leidingen doortrekken en vloerverwarming rollen. Daarna storten wij de cementdekquote:Op woensdag 17 maart 2010 09:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
wat heb je dan beneden?
of heb ik dat ergens gemist? zo ja, dan mag je het nog een keer vertellen...
daarna ga ik effe het dak op hier thuis
Houd er rekening mee dat de instellingen van de ketel gewijzigd moeten worden. Je kunt daarvoor het beste contact opnemen met Daalderop. Zij helpen je dan telefonisch om de wijzigingen door te voeren. Als je namelijk vloerverwarming als hoofdverwarming hebt, zijn de instellingen van de aanvoertemperatuur en de wachttijd van de warmtepomp anders. Wij hebben zelf ook na oplevering vloerverwarming aangelegd. In eerste instantie kregen wij de radiatoren boven niet warm. Bij oplevering van de woningen (inclusief radiatoren beneden) waren de radiatoren boven wel warm. Na het wijzigen van de instellingen was dit probleem verholpen. Oja, de radiatoren kun je prima verkopen op marktplaats!quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:09 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Beneden gaan we zelf nog leidingen doortrekken en vloerverwarming rollen. Daarna storten wij de cementdek
Thnx voor de tip!quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:49 schreef RoToN het volgende:
[..]
Houd er rekening mee dat de instellingen van de ketel gewijzigd moeten worden. Je kunt daarvoor het beste contact opnemen met Daalderop. Zij helpen je dan telefonisch om de wijzigingen door te voeren. Als je namelijk vloerverwarming als hoofdverwarming hebt, zijn de instellingen van de aanvoertemperatuur en de wachttijd van de warmtepomp anders. Wij hebben zelf ook na oplevering vloerverwarming aangelegd. In eerste instantie kregen wij de radiatoren boven niet warm. Bij oplevering van de woningen (inclusief radiatoren beneden) waren de radiatoren boven wel warm. Na het wijzigen van de instellingen was dit probleem verholpen. Oja, de radiatoren kun je prima verkopen op marktplaats!
Bij ons waren er op de cementvloeren na geen grote punten:quote:Op woensdag 17 maart 2010 00:38 schreef Kaat_84 het volgende:
all right!!!
Die vloeren klinken inderdaad niet prettig. Ben benieuwd of dat bij ons blok ook het geval gaat zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:13 schreef Krippo het volgende:
[..]
Bij ons waren er op de cementvloeren na geen grote punten:
- Krasje op deurpost
- Beschadiging kozijn (opgelost door aantippen en lakken)
- Lelijke voeg (eentje dus) in de badkamer
- Verkeerde type stopcontacten (inmiddels omgeruild naar Artic White ipv Creme)
De vloeren boven en op zolder hebben ook haarschuurtjes. Ze gaan een test doen of injecteren een oplossing is (dan hoeft de vloer er niet uit, 4 uur er niet op). Morgen horen we hier meer over. Als dat geen oplossing is, moeten de vloeren eruit en kan de planning 4 weken opgeschoven worden (door droogtijd).... De spackspuiter hebben we inmiddels al af moeten zeggen, als de vloer eruit moet kan je anders weer opnieuw beginnen. Daar gaat onze planning...
Handig dat we al de huur hebben opgezegd... Wil iemand ons in dat geval onderdak aanbieden?
De vloer/trap was snel vies nadat we met baggerschoenen de oplevering gedaan hadden, maar volgende week, lees 22 maart - begin april, wordt de Pieter Stockmanslaan opnieuw bestraat, dus dat zal van tijdelijke duur zijn. Er lag hier en daar cement, maar verder vond ik de oplevering erg netjes.
De vloer heeft ons dus al een slapeloze nacht opgeleverd, hopelijk morgen goed nieuws... Beneden kunnen we iig verder.
We zullen zaterdag als we langs rijden gewoon even bij jullie naar binnen spieken en zwaaien als julile bezig zijnquote:Op donderdag 18 maart 2010 17:07 schreef Kaat_84 het volgende:
voorlopig nog wel effe vooral door het casco opgeleverde festijn..
volgende week tegels..weer daarna spuiten, week daarna keuken...
dan kunnen we het DAARNA eens over verhuizen gaan hebben
maar tot nu toe..valt niet tegen..! heb alleen geen enkele foto
vandaag hele kledder laminaat en tegels geincasseerd..mijn armen hangen op de grond ongeveer denk ik nu
morgen eens 'gewoon' werken op de zaak, voelt bijna als vakantie
quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:47 schreef Kaat_84 het volgende:
met die kranten voor de ramen zie je nie veul haha, dus wandel gerust effe binnen sochtends of begin van de middag!
quote:Op zondag 21 maart 2010 18:26 schreef miss_bleu het volgende:
Ja we gaan hem zelf leggen en aflakken enz enz...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |