abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 08:45:54 #1
18073 miss_bleu
pi_79198642
Link naar het vorige topics:
bleu's nieuwbouw huisje in project De Lieven, Eindhoven
bleu's nieuwbouw huisje in project De Lieven, Eindhoven II

Kleine samenvatting van het nieuwbouw project:
De lieven ligt in de Wijk Lievendaal in het Eindhovense stadsdeel strijp. De nieuwe buurt ligt aan de noordwestzijde van Eindhoven tussen de Johannes Buijslaan, Van Vollenhovestraat, Pieter Stockmanslaan en Tilburgseweg West.

Er zitten in dit project 102 koopwoningen en er zijn er nog steeds te koop

Website: http://www.delieven.nl
eigen blog: http://www.kavel46.nl

Na 2 jaar wachten krijgen wij eindelijk op 1 april de sleutel.

Panorama van de wijk:

Huis wat wij gekocht hebben artist impression

Andere users in het topic die er gaan wonen
mutzenbacher <-- woont aan de overkant van de wijk. Maakt de panorama foto's
delieven47 (kavel 47)
RoToN (kavel 95)
PrinsFloris (kavel 48)
Caroline_B (kavel 117)
Kaat_84
Krippo

Laatste stand van de woning:

De rest van de foto's is hier te vinden http://picasaweb.google.c(...)n/Inmeetdag23022010#
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:56:45 #2
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_79198789
Bijna, bijna bijna bijna bijna
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 09:02:40 #3
18073 miss_bleu
pi_79198865
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa bijna! Dit was trouwens een foto van iemand uit de nieuwe buurt. De tuinen zijn geen zwembad meer:

pi_79198909
jammer, dan koop je dus geen boot?
haha

ziet er allemaal wel leuk uit die wijk vind ik... kom er dagelijks langs...
(nog een electricien nodig? )
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 09:10:31 #5
18073 miss_bleu
pi_79198999
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:05 schreef TheOneAndOnly het volgende:
jammer, dan koop je dus geen boot?
haha

ziet er allemaal wel leuk uit die wijk vind ik... kom er dagelijks langs...
(nog een electricien nodig? )
daarmee ga ik samenwonen , dus nee sorry niet nodig
pi_79199294
Tof huisje, maar ohmy die inrichting is zo mooi! Willen jullie zelf ook zo'n soort inrichting?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 09:32:46 #7
18073 miss_bleu
pi_79199438
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:26 schreef Tamashii het volgende:
Tof huisje, maar ohmy die inrichting is zo mooi! Willen jullie zelf ook zo'n soort inrichting?
Wij hebben zelf het muurtje bij de keuken er niet meer staan. Onze keuken komt iets doorlopen in onze woonkamer. We willen het wel strak houden, maar toch warmte geven. Hoop dat ik snel hier wat foto's van het verbouwen kan laten zien. Wij hebben er zo zin in om aan de slag te gaan!
pi_79200645
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:32 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Wij hebben zelf het muurtje bij de keuken er niet meer staan. Onze keuken komt iets doorlopen in onze woonkamer. We willen het wel strak houden, maar toch warmte geven. Hoop dat ik snel hier wat foto's van het verbouwen kan laten zien. Wij hebben er zo zin in om aan de slag te gaan!
Echt een leuk huisje! Hoe gaan jullie de muren aanpakken? Wij krijgen binnenkort ook de sleutel van ons nieuwbouw huis, maar ik ben echt bang voor de muren.. Nahja.. om ze aan te pakken dan..
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 10:25:32 #9
18073 miss_bleu
pi_79200746
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:22 schreef Snoephartje het volgende:

[..]

Echt een leuk huisje! Hoe gaan jullie de muren aanpakken? Wij krijgen binnenkort ook de sleutel van ons nieuwbouw huis, maar ik ben echt bang voor de muren.. Nahja.. om ze aan te pakken dan..
Tot onze verbazing zijn veel muren echt al recht en hoeven niet meer gestuukt te worden. Aantal muurtjes nog wel dus die laten we vlak zetten. Verder gaan we gewoon eerst sausen tot de muren goed uitgewerkt zijn.
pi_79200839
Leuk hoor. Ga je nog wat met de badkamer doen of laat je die zo?
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 10:44:45 #11
18073 miss_bleu
pi_79201357
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:28 schreef Beijtje het volgende:
Leuk hoor. Ga je nog wat met de badkamer doen of laat je die zo?
Komt alleen nog een glazenwand in te staan en kasten onder de wastafels, meer niet
pi_79201587
Glazen wand = mooi! Ziet er allemaal netjes uit verder hoor! Veel succes en ik ben benieuwd hoe het er straks uit komt te zien allemaal!
pi_79201970
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:25 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Tot onze verbazing zijn veel muren echt al recht en hoeven niet meer gestuukt te worden. Aantal muurtjes nog wel dus die laten we vlak zetten. Verder gaan we gewoon eerst sausen tot de muren goed uitgewerkt zijn.
Pfieww! Gelukkig maar.. het is een rotklus, hebben we al eens eerder meegemaakt in het appartement van mijn vriend..
pi_79202001
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:44 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Komt alleen nog een glazenwand in te staan en kasten onder de wastafels, meer niet
Zo'n glazenwand he.. wordt dan niet je hele badkamer nat? Ik heb het idee dat het dan alle kanten op spettert..

Waar haal jij de kasten weg voor onder de wasbakken?
pi_79202816
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:02 schreef Snoephartje het volgende:

[..]

Zo'n glazenwand he.. wordt dan niet je hele badkamer nat? Ik heb het idee dat het dan alle kanten op spettert..
Dat valt op zich best mee... zelf heb ik een douchewand van glas met een deur erin. Enig nadeel vind ik het schoonmaken

* Dichterbijer lurkt gezellig mee.
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 11:30:52 #16
18073 miss_bleu
pi_79202891
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:51 schreef Beijtje het volgende:
Glazen wand = mooi! Ziet er allemaal netjes uit verder hoor! Veel succes en ik ben benieuwd hoe het er straks uit komt te zien allemaal!
het wordt deze wand:

pi_79203030
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:30 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

het wordt deze wand:

[ afbeelding ]
Wow, mooie wand zeg!
pi_79203050
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:28 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Dat valt op zich best mee... zelf heb ik een douchewand van glas met een deur erin. Enig nadeel vind ik het schoonmaken

* Dichterbijer lurkt gezellig mee.
Door kalk bedoel je? I know.. lastig!
pi_79203407
Waar komt die wand vandaan, als ik vragen mag? (Zit zelf ook te denken aan klein wandje/deurtje in mijn douche, tegen het spetteren...)
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:29:29 #21
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_79205152
Weer lekker verder volgen hier
We hebben morgen n nieuwe bezichtiging; om maar weer even te updaten... Dat gaat als t doorgaat ook n aardig verbouwprojectje worden.
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 12:38:30 #22
18073 miss_bleu
pi_79205489
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:45 schreef Beijtje het volgende:
Waar komt die wand vandaan, als ik vragen mag? (Zit zelf ook te denken aan klein wandje/deurtje in mijn douche, tegen het spetteren...)
http://www.badkamerwarenhuis.nl/
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 12:39:50 #23
18073 miss_bleu
pi_79205537
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:29 schreef KrnKje het volgende:
Weer lekker verder volgen hier
We hebben morgen n nieuwe bezichtiging; om maar weer even te updaten... Dat gaat als t doorgaat ook n aardig verbouwprojectje worden.
oe spannend!
pi_79210308
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:38 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

http://www.badkamerwarenhuis.nl/
Heb je linkje ook opgeslagen
Het begint helemaal af te raken
Die artist Impression is ook erg mooi zeg
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  † In Memoriam † dinsdag 16 maart 2010 @ 17:19:21 #25
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_79217549
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:26 schreef miss_bleu het volgende:

Ik zou zeggen, kom eens langs als het huis af is
Leuk, gaan we zeker een keer doen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2010 @ 20:01:30 #26
18073 miss_bleu
pi_79223586
Kaat_84 & Krippo Jullie hebben beide vandaag toch oplevering gehad?
pi_79238448
all right!!!

vandaag was project oplevering! was fijn om mannetje van vereniging eigen huis erbij te hebben, die komt wel op voor je belangen zeg maar.
de cementvloer op de 1e etage en zolder is helemaal in brokken gescheurd (is in heel het blok ongeveer) dus zijn ze nu effe aan het kijken of die scheuren gevuld gaan worden of opnieuw een laag prut over heen komt.
verder stak er een nog een leiding uit het plafond die uit de vloer moest komen in de badkamer (wij hebben die muren ietsje anders gezet), dus die wordt morgen verlegd.
begane grond cementdekvloer kwamen we nu net achter dat die niet helemaal waterpas is, dus effe kijken wat mee te doen.. maar eigenlijk verder..echt weinig opleverpunten!

morgen komen de badkamertijgers!
  woensdag 17 maart 2010 @ 07:44:17 #28
263697 PrinsFloris
DeLieven kavel 48
pi_79240837
Zijn er Lievenaars op dit forum van wie het huis al is opgeleverd? Een vraagje voor jullie:
Hoe netjes wordt het huis opgeleverd? Veel stof en gruis op de vloer?
M.a.w. moet ik de eerste dag met een industriele stofzuiger aan de slag of valt het mee?
  Nerd met benen woensdag 17 maart 2010 @ 08:44:03 #29
18073 miss_bleu
pi_79241748
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:38 schreef Kaat_84 het volgende:
all right!!!

vandaag was project oplevering! was fijn om mannetje van vereniging eigen huis erbij te hebben, die komt wel op voor je belangen zeg maar.
de cementvloer op de 1e etage en zolder is helemaal in brokken gescheurd (is in heel het blok ongeveer) dus zijn ze nu effe aan het kijken of die scheuren gevuld gaan worden of opnieuw een laag prut over heen komt.
verder stak er een nog een leiding uit het plafond die uit de vloer moest komen in de badkamer (wij hebben die muren ietsje anders gezet), dus die wordt morgen verlegd.
begane grond cementdekvloer kwamen we nu net achter dat die niet helemaal waterpas is, dus effe kijken wat mee te doen.. maar eigenlijk verder..echt weinig opleverpunten!

Kaat! Wel fijn om de sleutel te hebben of niet? Gelukkig hebben wij ook eigen huis erbij, zien toch vaak wat meer dan wij zelf.

Als het in het hele blok fout is gegaan, is het mengsel dan niet gewoon fout geweest?
  Nerd met benen woensdag 17 maart 2010 @ 08:44:17 #30
18073 miss_bleu
pi_79241756
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 07:44 schreef PrinsFloris het volgende:
Zijn er Lievenaars op dit forum van wie het huis al is opgeleverd? Een vraagje voor jullie:
M.a.w. moet ik de eerste dag met een industriele stofzuiger aan de slag of valt het mee?
kaat (boven jouw post) haar huis is gisteren opgeleverd.
pi_79242085
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 07:44 schreef PrinsFloris het volgende:
Meestal wordt het bezemschoon opgeleverd, dus reken maar op veel bouwstof. Echt, met een gewone stofzuiger ga je het niet redden, en zo wel.. dan kan je die na afloop weggooien.
pi_79242570
quote:
all right!!!

idd weinig opleverpunten, kunnen alleen voor de aannemer slecht uitpakken met die vloeren...

nog 2 weken...
  Nerd met benen woensdag 17 maart 2010 @ 09:20:34 #33
18073 miss_bleu
pi_79242813
Jaaa nog 2 weken
Wij hebben beneden geen cementdek, dus daar kan het niet fout mee zijn gegaan. Wij hebben wel op zolder al een probleem gespot.

De verwarmingbuizen op zolder komen boven de cementdek uit. Antwoord was: "We zullen het aansmeren". Dat gaat natuurlijk niet helpen
pi_79243537
wat heb je dan beneden?

of heb ik dat ergens gemist? zo ja, dan mag je het nog een keer vertellen...

daarna ga ik effe het dak op hier thuis
  Nerd met benen woensdag 17 maart 2010 @ 10:09:04 #35
18073 miss_bleu
pi_79244325
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
wat heb je dan beneden?

of heb ik dat ergens gemist? zo ja, dan mag je het nog een keer vertellen...

daarna ga ik effe het dak op hier thuis
Beneden gaan we zelf nog leidingen doortrekken en vloerverwarming rollen. Daarna storten wij de cementdek
pi_79245747
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:09 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Beneden gaan we zelf nog leidingen doortrekken en vloerverwarming rollen. Daarna storten wij de cementdek
Houd er rekening mee dat de instellingen van de ketel gewijzigd moeten worden. Je kunt daarvoor het beste contact opnemen met Daalderop. Zij helpen je dan telefonisch om de wijzigingen door te voeren. Als je namelijk vloerverwarming als hoofdverwarming hebt, zijn de instellingen van de aanvoertemperatuur en de wachttijd van de warmtepomp anders. Wij hebben zelf ook na oplevering vloerverwarming aangelegd. In eerste instantie kregen wij de radiatoren boven niet warm. Bij oplevering van de woningen (inclusief radiatoren beneden) waren de radiatoren boven wel warm. Na het wijzigen van de instellingen was dit probleem verholpen. Oja, de radiatoren kun je prima verkopen op marktplaats!
  Nerd met benen woensdag 17 maart 2010 @ 10:51:31 #37
18073 miss_bleu
pi_79245811
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:49 schreef RoToN het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat de instellingen van de ketel gewijzigd moeten worden. Je kunt daarvoor het beste contact opnemen met Daalderop. Zij helpen je dan telefonisch om de wijzigingen door te voeren. Als je namelijk vloerverwarming als hoofdverwarming hebt, zijn de instellingen van de aanvoertemperatuur en de wachttijd van de warmtepomp anders. Wij hebben zelf ook na oplevering vloerverwarming aangelegd. In eerste instantie kregen wij de radiatoren boven niet warm. Bij oplevering van de woningen (inclusief radiatoren beneden) waren de radiatoren boven wel warm. Na het wijzigen van de instellingen was dit probleem verholpen. Oja, de radiatoren kun je prima verkopen op marktplaats!
Thnx voor de tip!
De vectorradiator die eerst beneden voor de glaspui stond gaat naar zolder. Daar staat ook zo'n lelijk hoog ding. Die gaat weg en zullen we idd op marktplaats zetten. Opzouten met dat hoge ding
pi_79265356
quote:
all right!!!

Bij ons waren er op de cementvloeren na geen grote punten:
- Krasje op deurpost
- Beschadiging kozijn (opgelost door aantippen en lakken)
- Lelijke voeg (eentje dus) in de badkamer
- Verkeerde type stopcontacten (inmiddels omgeruild naar Artic White ipv Creme)

De vloeren boven en op zolder hebben ook haarschuurtjes. Ze gaan een test doen of injecteren een oplossing is (dan hoeft de vloer er niet uit, 4 uur er niet op). Morgen horen we hier meer over. Als dat geen oplossing is, moeten de vloeren eruit en kan de planning 4 weken opgeschoven worden (door droogtijd).... De spackspuiter hebben we inmiddels al af moeten zeggen, als de vloer eruit moet kan je anders weer opnieuw beginnen. Daar gaat onze planning...
Handig dat we al de huur hebben opgezegd... Wil iemand ons in dat geval onderdak aanbieden?

De vloer/trap was snel vies nadat we met baggerschoenen de oplevering gedaan hadden, maar volgende week, lees 22 maart - begin april, wordt de Pieter Stockmanslaan opnieuw bestraat, dus dat zal van tijdelijke duur zijn. Er lag hier en daar cement, maar verder vond ik de oplevering erg netjes.

De vloer heeft ons dus al een slapeloze nacht opgeleverd, hopelijk morgen goed nieuws... Beneden kunnen we iig verder.
  Nerd met benen woensdag 17 maart 2010 @ 19:17:44 #39
18073 miss_bleu
pi_79265530
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:13 schreef Krippo het volgende:

[..]

Bij ons waren er op de cementvloeren na geen grote punten:
- Krasje op deurpost
- Beschadiging kozijn (opgelost door aantippen en lakken)
- Lelijke voeg (eentje dus) in de badkamer
- Verkeerde type stopcontacten (inmiddels omgeruild naar Artic White ipv Creme)

De vloeren boven en op zolder hebben ook haarschuurtjes. Ze gaan een test doen of injecteren een oplossing is (dan hoeft de vloer er niet uit, 4 uur er niet op). Morgen horen we hier meer over. Als dat geen oplossing is, moeten de vloeren eruit en kan de planning 4 weken opgeschoven worden (door droogtijd).... De spackspuiter hebben we inmiddels al af moeten zeggen, als de vloer eruit moet kan je anders weer opnieuw beginnen. Daar gaat onze planning...
Handig dat we al de huur hebben opgezegd... Wil iemand ons in dat geval onderdak aanbieden?

De vloer/trap was snel vies nadat we met baggerschoenen de oplevering gedaan hadden, maar volgende week, lees 22 maart - begin april, wordt de Pieter Stockmanslaan opnieuw bestraat, dus dat zal van tijdelijke duur zijn. Er lag hier en daar cement, maar verder vond ik de oplevering erg netjes.

De vloer heeft ons dus al een slapeloze nacht opgeleverd, hopelijk morgen goed nieuws... Beneden kunnen we iig verder.
Die vloeren klinken inderdaad niet prettig. Ben benieuwd of dat bij ons blok ook het geval gaat zijn.
Laat even weten wat ze nu bij jullie er echt aan gaan doen zodat het netjes is. Hoop niet voor jullie dat de vloeren eruit moeten
pi_79273636
idd morgen meer info betreffende de scheuren.. vandaag met bruut geweld geboord en gefrased (schrijf je dat zo hehe)..trap afgeplakt voor tegen de zooi, toen bedacht ik me later dat ik em misschien wel eerst had kunnen schuren, dat geeft ook zo'n stof zooi...nou ja misschien klusje voor als we 4 weken moeten wachten

vraag me ook een beetje af in hoeverre het nu een groot drama is dat die platen losliggen..
buitenkraan was vandaag ineens een soort fontein, kwamen ze ook meteen voor langs, en de warmwaterpunt in de badkamer die uit het plafond kwam zijn ze ook meteen voor langsgeweest..dus opzich de restpunten worden wel op tempo verwerkt moet ik zeggen..

badkamer mannetje was vandaag er voor de leidingen, heeft ook meteen door 2 muren per ongeluk geboord, gelukkig mogen ze het zelf ook weer vullen..

al met al..extreem productieve dag!!
  Nerd met benen woensdag 17 maart 2010 @ 22:16:06 #41
18073 miss_bleu
pi_79274950
klinkt goed kaat. Hoe lang zijn jullie nog bezig met verbouwen?
pi_79302115
voorlopig nog wel effe vooral door het casco opgeleverde festijn..
volgende week tegels..weer daarna spuiten, week daarna keuken...
dan kunnen we het DAARNA eens over verhuizen gaan hebben

maar tot nu toe..valt niet tegen..! heb alleen geen enkele foto
vandaag hele kledder laminaat en tegels geincasseerd..mijn armen hangen op de grond ongeveer denk ik nu

morgen eens 'gewoon' werken op de zaak, voelt bijna als vakantie
  Nerd met benen donderdag 18 maart 2010 @ 17:53:55 #43
18073 miss_bleu
pi_79303905
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 17:07 schreef Kaat_84 het volgende:
voorlopig nog wel effe vooral door het casco opgeleverde festijn..
volgende week tegels..weer daarna spuiten, week daarna keuken...
dan kunnen we het DAARNA eens over verhuizen gaan hebben

maar tot nu toe..valt niet tegen..! heb alleen geen enkele foto
vandaag hele kledder laminaat en tegels geincasseerd..mijn armen hangen op de grond ongeveer denk ik nu

morgen eens 'gewoon' werken op de zaak, voelt bijna als vakantie
We zullen zaterdag als we langs rijden gewoon even bij jullie naar binnen spieken en zwaaien als julile bezig zijn
pi_79317170
met die kranten voor de ramen zie je nie veul haha, dus wandel gerust effe binnen sochtends of begin van de middag!
  Nerd met benen vrijdag 19 maart 2010 @ 09:19:03 #45
18073 miss_bleu
pi_79324816
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:47 schreef Kaat_84 het volgende:
met die kranten voor de ramen zie je nie veul haha, dus wandel gerust effe binnen sochtends of begin van de middag!
De standaard verbouw kranten voor het raam Goed plan!
  Nerd met benen zondag 21 maart 2010 @ 13:18:07 #46
18073 miss_bleu
pi_79402225
We hebben gisteren onze vloeren opgehaald bij Esco. 3 pallets vol met hout!
2 pallets voor de vloer op de begane grond, 1 pallet met 40 pakken laminaat voor de eerste en tweede etage.

Zo nog even langs het huis om te kijken wat de laatste stand van zaken is
  Nerd met benen zondag 21 maart 2010 @ 15:18:43 #47
18073 miss_bleu
pi_79406316
net ook nog even bij het huis wezen kijken:

De goede en nieuwe tussendeur tussen de gang en keuken hangt erin

De hekken om de tuin staan er

Huis is nu voorzien van beveiliging

De ingang van parkeerplaatsen en de achterkanten van de tuinen blok 8

pi_79408995
wat zijn nieuwbouwhuizen toch mooi strak
Gaan jullie de vloer zelf leggen en dan lakken of oliën?
  Nerd met benen zondag 21 maart 2010 @ 18:26:39 #49
18073 miss_bleu
pi_79413075
Ja we gaan hem zelf leggen en aflakken enz enz...
pi_79414244
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:26 schreef miss_bleu het volgende:
Ja we gaan hem zelf leggen en aflakken enz enz...
neem wel een goede stofzuiger mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')