ja, wij hadden aangegeven dat we 6 april pas in het huis zouden zijn. Geen enkel probleem en we kregen vanmorgen telefoontje dat hij tussen die tijd geleverd gaat wordenquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:11 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wat netjes! Had je die dag zelf uitgezocht?
Mijn vader kan ze waarschijnlijk wel maken, maar dan je wel een godsvermogen kwijt vrees ik.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:37 schreef miss_bleu het volgende:
weet iemand heel toevallig wat je rvs pootjes met een ingeslepen rand van 8mm kan krijgen? We willen de douchewand op rvs pootjes zeten namelijk ipv vlak op de vloer
hmm...quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:55 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Mijn vader kan ze waarschijnlijk wel maken, maar dan je wel een godsvermogen kwijt vrees ik.
Bij een goede leiding boer een stukje RVS leidingwerk halen en daar wat in laten zagen oid?quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:37 schreef miss_bleu het volgende:
weet iemand heel toevallig wat je rvs pootjes met een ingeslepen rand van 8mm kan krijgen? We willen de douchewand op rvs pootjes zeten namelijk ipv vlak op de vloer
Zullen waarschijnlijk gefreesd moeten worden. Probleem daarvan is is dat het apparaat alleen maar RVS gefreesd mag hebben. Als er ijzervijzel op komt dan gaat dit roesten en dat krijg je er dan niet uitgepoetst.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:41 schreef Ml-etje het volgende:kun je die pootjes niet bij een plaatselijke plaatwerkerij laten maken?
quote:Op woensdag 7 april 2010 23:26 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Zullen waarschijnlijk gefreesd moeten worden. Probleem daarvan is is dat het apparaat alleen maar RVS gefreesd mag hebben. Als er ijzervijzel op komt dan gaat dit roesten en dat krijg je er dan niet uitgepoetst.
Het helpt als je vader een staalconstructiebedrijf heeft gehadquote:
zit een buis in zodat je geen bedrading ziet lopen als de tv daar hangtquote:Op donderdag 8 april 2010 10:07 schreef Beijtje het volgende:
Waarom zoveel gaten voor dozen boven elkaar op de wand waar de tv komt???
klopt niet helemaal , snijhoek en type frees zijn bepalend , als je rvs met hss (snelstaal) freesjes gaat frezen dan krijg je dit probleem. je kunt op een en dezelfde bank gewoon rvs en staal frezen , snijkoppen en plaatjes kun je gewoon wisselen, daar is gen aparte bank voor nodig.quote:Op woensdag 7 april 2010 23:26 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Zullen waarschijnlijk gefreesd moeten worden. Probleem daarvan is is dat het apparaat alleen maar RVS gefreesd mag hebben. Als er ijzervijzel op komt dan gaat dit roesten en dat krijg je er dan niet uitgepoetst.
Dat weet ik, maar op mijn manier komt het duidelijker overquote:Op donderdag 8 april 2010 10:51 schreef dop het volgende:
[..]
klopt niet helemaal , snijhoek en type frees zijn bepalend , als je rvs met hss (snelstaal) freesjes gaat vrezen dan krijg je dit probleem. je kunt op een en dezelfde bank gewoon rvs en staal frezen , snijkoppen en plaatjes kun je gewoon wisselen, daar is gen aparte bank voor nodig.
lol sorryquote:Op donderdag 8 april 2010 10:56 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar op mijn manier komt het duidelijker over
pm! bijna verhuizenquote:Op vrijdag 9 april 2010 22:27 schreef Kaat_84 het volgende:
poep!!
ik heb eindelijk eens foto's, krijg ik ze niet op beeld! echt jammer..(help??!, ze staan namelijk nergens online)
keuken klaar, badkamer klaar, laminaat klaar, plinten klaar, lampen-al een heel eind...
trap schilderen: officieel vervelendse klusje tot nu toe!
gaarheidsstatus: nogal
verhuisplannen: volgende week!
flinke breekshizzles daar bij jullie! maar daarna wordt het des te mooier!ik zie elke keer als ik naar binnen bliek bij jullie vanuit de auto een meneer met gehoorbeschermers op
Nee je moet het inderdaad niet als hoofd bekleding van je wanden toen in nieuwbouw. Want dat gaat scheuren. De muren van de woning zijn behangklaar opgeleverd. Dat betekend dat je met een dik soort behang niet ziet dat het golft. Maar wij gaan voornamelijk in de woning de muren sausen. Vandaar dat de stukadoor de muren moet komen vlakzetten. En daarvoor moet je dus eerst je muren weer behandeld hebben met ruwerquote:Op zondag 11 april 2010 22:01 schreef Beijtje het volgende:
O haha ik dacht dat op die foto van vrijdagavond (ofzo) die ene muur al gestuukt was! Zag er zo strak uit...
Maar ik dacht trouwens dat je nieuwbouw nooit moet stucen ivm werken enzo?
Vlak zetten is eigenlijk gewoon je muren netjes glad en recht maken. De muren zijn namelijk niet glad als de sleutel krijgt. Ook zie je de lijnen van de betonblokken heel erg goed. Als je daar meteen over heen gaat verven en de zon staat op je muur dan zie je dus dat het helemaal niet mooi glad is. Vlakzetten door de stukadoor betekend eigenlijk niets meer en niets minder dan gewoon de muren weer mooi recht maken zonder hobbels en gatenquote:Op zondag 11 april 2010 22:18 schreef Beijtje het volgende:
Wat is dan dat vlakzetten? Da's blijkbaar niet stucen?
Ja sorry ben nieuwsgierig
Klopt. Ons kaveloppervlakte is minder groot. Dus we hebben een minder diepe tuin achter. Tuin is alsnog tot aan de schuur 8 meter diep en tot aan het hek 10 meter diepquote:Op zondag 11 april 2010 22:20 schreef Ml-etje het volgende:
Sjiek zeg die trap
Maar hoe zit dat met die schuurtjes?
Zie bij de linkse 2 deuren maar die van jullie lijkt verder naar voren te staan.
Dat klopt niet helemaal, bij mij zie je helemaal niks. Nu heb ik er wel 2x witte latex op gedaan en 1x de kleur, maar toch.quote:Op zondag 11 april 2010 22:32 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Vlak zetten is eigenlijk gewoon je muren netjes glad en recht maken. De muren zijn namelijk niet glad als de sleutel krijgt. Ook zie je de lijnen van de betonblokken heel erg goed. Als je daar meteen over heen gaat verven en de zon staat op je muur dan zie je dus dat het helemaal niet mooi glad is. Vlakzetten door de stukadoor betekend eigenlijk niets meer en niets minder dan gewoon de muren weer mooi recht maken zonder hobbels en gaten
Hmmm dat snap ik, maar dan gaat ie eigenlijk toch gewoon stucen? Of is het meer her en der een bobbeltje uitvlakken...?quote:Op zondag 11 april 2010 22:32 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Vlak zetten is eigenlijk gewoon je muren netjes glad en recht maken. De muren zijn namelijk niet glad als de sleutel krijgt. Ook zie je de lijnen van de betonblokken heel erg goed. Als je daar meteen over heen gaat verven en de zon staat op je muur dan zie je dus dat het helemaal niet mooi glad is. Vlakzetten door de stukadoor betekend eigenlijk niets meer en niets minder dan gewoon de muren weer mooi recht maken zonder hobbels en gaten
wanneer de keuken staan, dat is misschien wel handigquote:Op zondag 11 april 2010 22:34 schreef Paxlie het volgende:
En het ziet er nu al tof uit
Wanneer mag ik komen eten?
ja het is inderdaad meer bobbeltjes uitvlakkenquote:Op zondag 11 april 2010 22:34 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Hmmm dat snap ik, maar dan gaat ie eigenlijk toch gewoon stucen? Of is het meer her en der een bobbeltje uitvlakken...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |