abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79161623
Hoi!

Hierbij 1 van mijn eerste posts K&W, en ik vermoed niet de laatste de komende tijd.

Mijn vriendin ( ) en ik hebben samen een herenhuis uit 1890 gekocht

En aangezien ik (23) een software ontwikkelaar ben en zij (23) een lerares, kan dit nog wel interessant worden qua verbouwing

Daarom een topic om jullie te laten genieten van onze verbouwing, en om waardevolle tips te bemachtigen.

Allereerst wat informatie:

Funda linkje: http://www.funda.nl/koop/winterswijk/huis-10256469-molenstraat-3/

Info klopt niet helemaal op funda, hieronder wat duidelijkere info:

Huis:

- Pand uit ca. 1890.
- Woonkamer en-suite.
- 2 slaapkamers boven + hobby kamer.
- Prachtige originele trap + vaste trap naar ruime zolder waar nog minstens 3 slaapkamers te realiseren zijn en vliering zolder daarboven.
- Veel originele elementen aanwezig zoals een keuken-achtig iets boven, paneeldeuren, betonemaille, etc.
- Complete nieuwe kap.

Keuken, bijkeuken, zeer kleine badkamer.

Verbouwingsplannen:

Complete renovatie + uitbouw

- Alles is zeer oud, elektrische bedrading van katoen ( ), geen CV, alles in metalen buizen
- Schrootjes

In het huis zitten nog aansluitingen voor gaslampen zelfs.

Overdrachtsdatum:
Eind april 2010, maar we mogen al wel beginnen aangezien het toch leegstaat

[ Bericht 0% gewijzigd door Wijnbo op 16-03-2010 13:41:58 ]
pi_79161688
Vanavond ga ik trouwens foto's posten hoe het er nu uitziet, we hebben alle schrootjes al weggetrokken +

interieur / vloerbedekking (4 lagen ) is er al uit
pi_79161757
TVP. Tenminste, als je hier de voortgang een beetje gaat bijhouden!

Altijd spannend, dergelijke projecten. Ik durf het zelf nog niet, maar wil wel graag zien hoe mensen hier mee omgaan.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_79161775
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:10 schreef Wijnbo het volgende:
Vanavond ga ik trouwens foto's posten hoe het er nu uitziet, we hebben alle schrootjes al weggetrokken +

interieur / vloerbedekking (4 lagen ) is er al uit
De balken onder de vloeren zijn allemaal ook al gecontroleerd?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  PR/Manusje van alles maandag 15 maart 2010 @ 11:14:16 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_79161814
dit wil ik heel graag volgen
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_79161867
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:13 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

De balken onder de vloeren zijn allemaal ook al gecontroleerd?
Er is een prachtvloer onder uit gekomen, helaas met zwam. Dit wisten we al voor we het kochten. Aangezien we toch vloerverwarming willen is laten zitten niet echt een optie. We willen echter wel een houten vloer weer.

Topic ga ik zeker updaten!
pi_79161905
Die buitenkant die binnenkant !

Ik ben heel benieuwd !
pi_79161958
Even voor iedereen er over begint:

We willen het huis geheel in oude stijl laten. Alle originele elementen zullen behouden worden/ gerenoveerd worden.

Mensen die een oud pand volledig verknallen heb ik al genoeg gezien

- Toffe blauw tegels in de keuken laten we zitten natuurlijk :-) Komt een mooi vrijstaand fornuis voor te staan. Schouw moet er wel aan geloven, maar dies toch niet origineel. Komt wel weer een schouw voor.

- Schuifdeuren laten we zitten in de kamer

- Kasten in de kamer laten we zitten (Wit verven o.i.d.)

Vanavond proberen vloerbedekking gang los te krijgen. Hopelijk geen betonvloer er onder, zou zonde zijn
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 maart 2010 @ 11:30:03 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79162355
Tvp, kan hier niet alle foto's zien, ben erg benieuwd Ben gek op dit soort huizen, helemaal als je de originele elementen nog hebt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79162662
Sjonge jonge: leuk en mooi huis met mogelijkheden.

Hebben jullie een klusteam om je heen ?
Heel veel succes !
pi_79162791
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:38 schreef AnneX het volgende:
Sjonge jonge: leuk en mooi huis met mogelijkheden.

Hebben jullie een klusteam om je heen ?
Heel veel succes !
Klusteam bestaande uit ouders, vrienden, kennissen, etc.

Installatiewerk (gas, water, licht) besteden we uit. Help de beste man natuurlijk mee, scheelt weer in uurloon
pi_79162807
Wijnbo;

Het getuigd van lef van jullie om zo'n project aan te gaan. Het lijkt me erg veel werk gaan worden.
Maar ja, het is ook wel een ont-zet-tend gaaf huis!

Succes met het project en graag snel en veel fotos
pi_79162906
tvp
  maandag 15 maart 2010 @ 11:48:59 #14
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_79163030
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:18 schreef Wijnbo het volgende:

We willen het huis geheel in oude stijl laten. Alle originele elementen zullen behouden worden/ gerenoveerd worden.

- Toffe blauw tegels in de keuken laten we zitten natuurlijk :-) Komt een mooi vrijstaand fornuis voor te staan. Schouw moet er wel aan geloven, maar dies toch niet origineel. Komt wel weer een schouw voor.

- Schuifdeuren laten we zitten in de kamer

- Kasten in de kamer laten we zitten (Wit verven o.i.d.)

Vanavond proberen vloerbedekking gang los te krijgen. Hopelijk geen betonvloer er onder, zou zonde zijn
I love you! -furby style (enge dingen,. maar goed).

Super mooi huis hebben jullie gekocht.
En wat een toffe keuken.. Die kastjes! Zaten die er nou nog maar in mijn huis. Nu ben ik moeilijk aan het doen met oude dressoirkasten. Zucht.

Echt een dikke plus dat je het in de oude stijl op gaat knappen.

*trouwe volgeling*

Heeeeeel veel plezier in jullie nieuwe huis! Dat de verbouwing maar een groot succes mag worden!
Big mouth strikes again
pi_79163169
Hier ben ik bij!
Ziet er al veel belovend uit.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_79163728
Dat wordt een hele klus maar er is zeker iets moois van te maken! Hopelijk werkt de haard goed, zo kom je mooi van al die schrootjes af

Alleen die advertentie: "Jaren 30 stijl"
pi_79164344
Helemaal geweldig huis!!! Tvp!!!
Uit funda advertentie: Tuin van 40 meter diep?!?!
pi_79164444
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:10 schreef DonJames het volgende:
Dat wordt een hele klus maar er is zeker iets moois van te maken! Hopelijk werkt de haard goed, zo kom je mooi van al die schrootjes af

Alleen die advertentie: "Jaren 30 stijl"
Rookkanaal is niet geschikt voor haard helaas, alleen gas. Nou zie ik mezelf ook niet echt houthakken maargoed. Misschien ooit een mooie gaskachel.

In de brochure staat sowieso dikke onzin

"In goede staat verkerend en goed onderhouden, wtf "

Komende weken keuken uitzoeken, fornuis wordt iets als dit waarschijnlijk:

Tegen die blauwe tegeltjes
pi_79164501
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:28 schreef Leonietje83 het volgende:
Helemaal geweldig huis!!! Tvp!!!
Uit funda advertentie: Tuin van 40 meter diep?!?!
Die 40 meter zou maar zo eens kunnen, van het raam kamer tot de stoep. (Straat achter huis)

Meters hoge coniferen zijn er al uit
pi_79164632
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:31 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Rookkanaal is niet geschikt voor haard helaas, alleen gas. Nou zie ik mezelf ook niet echt houthakken maargoed. Misschien ooit een mooie gaskachel.

In de brochure staat sowieso dikke onzin

"In goede staat verkerend en goed onderhouden, wtf "

Komende weken keuken uitzoeken, fornuis wordt iets als dit waarschijnlijk:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Tegen die blauwe tegeltjes
Het moet het eerste plaatje worden, die is mooier.
pi_79164680
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:36 schreef OeJ het volgende:

[..]

Het moet het eerste plaatje worden, die is mooier.
Hmja. Vriendinlief zoekt die wel uit... Als ik er maar een lekker biefstukje van krijg
pi_79165334
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:37 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Hmja. Vriendinlief zoekt die wel uit... Als ik er maar een lekker biefstukje van krijg
Met raampjes wil wel handiger zijn

Maar mooi huis veel klusplezier!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 15 maart 2010 @ 13:28:03 #23
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_79166432
Leuk huisje!
Laat je wel heeel erg goed voorlichten over hout icm vloervewarming. Veel leveranciers doen daar heel luchtig over, maar puntje bij paaltje heb ik het al vaak mis zien gaan.
Goed voornemen om de details te behouden; als het eenmaal weg is, krijg je het idd nooit meer terug...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_79166528
Heel tof huis.

Maar klussen voor de overdracht ....... je bent je bewust van de risico's hiervan?
  maandag 15 maart 2010 @ 13:31:36 #25
12569 Sony
Just me!
pi_79166579
Ziet er een weinig gedateerd uit zou ik zeggen, maar zeker iets heel leuks van te maken!

Het is een monument? Gemeentelijk of Rijks?
Hou er dan wel rekening mee dat je voor bepaalde zaken een vergunning nodig hebt; de gemeente kan een verbouwing zelfs stilleggen indien je geen vergunning hebt.
Voordeel is wel dat je voor alles wat restauratie of onderhoud is, subsidie kunt krijgen; afhankelijk van wat voor monument het is kan dit oplopen tot 45% en dat is toch lekker meegenomen!

Suc6 ermee!
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
  maandag 15 maart 2010 @ 13:35:11 #26
12569 Sony
Just me!
pi_79166715
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:28 schreef error_404 het volgende:
Leuk huisje!
Laat je wel heeel erg goed voorlichten over hout icm vloervewarming. Veel leveranciers doen daar heel luchtig over, maar puntje bij paaltje heb ik het al vaak mis zien gaan.
Goed voornemen om de details te behouden; als het eenmaal weg is, krijg je het idd nooit meer terug...
Hoeft helemaal geen probleem te zijn: wij hebben dit nu al een aantal jaren en geen enkel probleem.
Tuurlijk is er wel eens ergens een kiertje, maar wat wil je: het is en blijft een houten vloer en hout werkt nu eenmaal. Kan ook geen kwaad want hoort tenslotte ook bij de charme van een houten vloer.
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_79167054
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:30 schreef aloe_vera het volgende:
Heel tof huis.

Maar klussen voor de overdracht ....... je bent je bewust van de risico's hiervan?
Ja, dat je werk voor niets is. Verder hebben we toestemming om alles er uit te halen wat een normaal mens ook zou doen. Her betreft hier rest inboedel - van een vrouwtje in de 90, die er 54 jaar heeft gewoond, naar het bejaardentehuis is gegaan en toen overleden - er uit halen, schootjes van wanden trekken, vloerbedekking er uit halen, etc. Mogen geen muren breken of kozijnen e.d, wat logisch is.

Maar ik zou niet weten waarom we de financiering niet rond kunnen krijgen.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:28 schreef error_404 het volgende:
Leuk huisje!
Doen we. Genoeg verhalen gehoord over kromtrekken, werkend hout, etc. Maar om nou een super vlakke parketlaag er in te gooien...

Daarbij, een mooie plankenvloer zitten noesten in, gaatjes, kiertjes, etc.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:31 schreef Sony het volgende:
Ziet er een weinig gedateerd uit zou ik zeggen, maar zeker iets heel leuks van te maken!

Het is een monument? Gemeentelijk of Rijks?
Hou er dan wel rekening mee dat je voor bepaalde zaken een vergunning nodig hebt; de gemeente kan een verbouwing zelfs stilleggen indien je geen vergunning hebt.
Voordeel is wel dat je voor alles wat restauratie of onderhoud is, subsidie kunt krijgen; afhankelijk van wat voor monument het is kan dit oplopen tot 45% en dat is toch lekker meegenomen!

Suc6 ermee!
Nee nergens vergunningen voor nodig, maar was wel fijn geweest als het een gemeente monument was i.v.m. subsidies inderdaad.
  maandag 15 maart 2010 @ 13:50:25 #28
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_79167280
Ik had dan toch even gewacht tot de financiering rond is ! wel risico nouja goed gefeliciteerd met jullie aankoop en wat een mega klusproject
succes!!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_79167329

En een vloer in deze (oude) stijl!

Komt die er ook, of ligt die er al?
pi_79167365
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:50 schreef MissHobje het volgende:
Ik had dan toch even gewacht tot de financiering rond is ! wel risico nouja goed gefeliciteerd met jullie aankoop en wat een mega klusproject
succes!!
Naja wat kan je gebeuren, een paar vrije zaterdagen weg

En alle simpele dingetjes die we nu al kunnen doen scheelt enorm veel tijd straks. (Boom in tuin gekapt, schootjes, inboedel... tikt aardig door als er een installateur op staat te wachten)
pi_79167392
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:51 schreef OeJ het volgende:
[ afbeelding ]

En een vloer in deze (oude) stijl!

Komt die er ook, of ligt die er al?
Dat weten we vanavond, en zal ook een pic posten indien geen betonnen vloer...
pi_79167495
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:52 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Spannend. Begrijp nooit dat mensen dat weghalen; als je dan zo'n stijl huis koopt. Maar ik las al dat je die 'oude' elementen er in laat. Dat klinkt al goed!
  maandag 15 maart 2010 @ 13:57:27 #33
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_79167583
Jezus, woonde er ook iemand uit 1890? Die schrootjes , die badkamer . Ik vind het van buiten wel leuk maar 209k voor een dergelijk huis qua staat in Winterswijk lijkt me niet echt een koopje. Hebben jullie dat er ook echt voor betaald?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  maandag 15 maart 2010 @ 13:59:15 #34
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_79167656
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:52 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Je weet toch neem ik aan wel of er al dan niet een granito vloer in ligt als jullie dat huis al hebben gekocht?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_79167675
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:57 schreef pisnicht het volgende:
Jezus, woonde er ook iemand uit 1890? Die schrootjes , die badkamer . Ik vind het van buiten wel leuk maar 209k voor een dergelijk huis qua staat in Winterswijk lijkt me niet echt een koopje. Hebben jullie dat er ook echt voor betaald?
Dat hebben we er niet voor betaald. Ons openingsbod was 166.500, je mag zelf bedenken waar we op uit zijn gekomen.

Plus op de foto's zie je lang niet alles. Ik post vanavond meer.
pi_79168278
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:59 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Je weet toch neem ik aan wel of er al dan niet een granito vloer in ligt als jullie dat huis al hebben gekocht?
Nee, aangezien de vloerbedekking vast ligt. Nog niet het lef gehad deze los te trekken :p
pi_79168540
Wat een mooi huis!!! Ik ga dit zeker volgen! Heeeeel veel succes!
En het grootste risico met klussen voor de overdracht is niet dat jij het niet kan betalen (dat kan je zelf aardig inschatten), maar dat de verkoper failliet gaat, zodat je het huis niet krijgt en er wel in hebt geďnvesteerd. Tenzij je gebruik hebt gemaakt van de mogelijkheid tot "Vormerkung" (ook dan zijn er mogelijk nog risico's overigens). Maar als je er inderdaad alleen maar tijd in steekt en geen geld (materialen), is er natuurlijk niets aan de hand...
pi_79168855
tvp

Ik had even op streetview gekeken wel makkelijk station en supermarkt zo dichtbij ook
pi_79168938
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:21 schreef Beijtje het volgende:
Wat een mooi huis!!! Ik ga dit zeker volgen! Heeeeel veel succes!
En het grootste risico met klussen voor de overdracht is niet dat jij het niet kan betalen (dat kan je zelf aardig inschatten), maar dat de verkoper failliet gaat, zodat je het huis niet krijgt en er wel in hebt geďnvesteerd. Tenzij je gebruik hebt gemaakt van de mogelijkheid tot "Vormerkung" (ook dan zijn er mogelijk nog risico's overigens). Maar als je er inderdaad alleen maar tijd in steekt en geen geld (materialen), is er natuurlijk niets aan de hand...
Maar denk ook aan je inboedelverzekering: als je daar heftige schade veroorzaakt aan bv het gemeentelijk riool of andersoortig leidingwerk dat je niet zelf mag vervangen en wat je niet al mee zou pakken in je geplande verbouwing, of je zorgt er per ongeluk voor dat het pand in rook opgaat....dan kun je nog wel eens heel veel gedoe krijgen met de huidige eigenaren. Je denkt altijd dat je het goed af hebt gesproken, maar helaas gaat dat vaak mis.
  maandag 15 maart 2010 @ 14:33:45 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_79168992
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:59 schreef Wijnbo het volgende:
Dat hebben we er niet voor betaald. Ons openingsbod was 166.500, je mag zelf bedenken waar we op uit zijn gekomen.

Plus op de foto's zie je lang niet alles. Ik post vanavond meer.
Damn, in Utrecht is zo'n huis ruim vijf ton waard .

Prachtig pand! Veel succes ermee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_79169831
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Damn, in Utrecht is zo'n huis ruim vijf ton waard .

Prachtig pand! Veel succes ermee.
Jah en in Delft aan een oude gracht 7 ofzo Maargoed, dat kan ik niet opbrengen met m'n 23 jaar en 1e baan

Verbouwingsbudget is 75000 trouwens.
pi_79189516
Wat een gaaf huis
En ik zou het denk ik precies zo aanpakken, zoveel mogelijk oude dingen dus laten zitten. Ik hoop dat je niet teveel verborgen dingen tegenkomt waardoor de boel er alsnog allemaal uit moet.
pi_79190349
Foto update:

Afgelopen zaterdag: Schrootjes weg, vloerbedekking weg in woonkamer en suite en slaapkamers/overloop.

Slaapkamers:

Tegeltjes keuken:

Vaste kast keuken:

Gang:

Toegang kelder:

Kelder (Kurkdroog ) :

Zolder:

Trap van 1e verdieping naar begane grond en weer terug omhoog

Tuin ZONDER coniferen

Slaapkamer aan straatkant:

Keuken achtig iets op eerste verdieping:

en onder de lelijke plaat kwam dit te voorschijn:

En het resultaat van vanavond: De vloerbedekking van de gang verwijderen:

Hm... wat zit er onder...

Ff stukje schoonkrabben!

Nog iets verder krabben...

Schoonmaken!

Oooooh!

Originele paneeldeuren, uit voorzorg er uit gehaald tijdens de verbouwing.

Slaapkamerraam achterkant.

pi_79190553
Hey tegels zou daar niet nóg iets onderzitten?

By the way, het huis ziet er best... spooky en eng uit zo haha die kelder en de trap er naar toe brr, maarja, dat is ook omdat het nog kaal is
pi_79190558
Ooooh die tegeltjes!!!
Die kast alles is echt goed uit de tijd gekomen
pi_79191614
Zit er nou op de begane grond een betonvloer?

Ziet er zo op de foto's helemaal niet slecht uit. Wel allemaal knetteroud, maar niet verwaarloosd ofzo. En een hoop dingen die origineel bij het huis horen zijn er nog.
Beter kan je het eigenlijk niet treffen.
pi_79192738
dat soort tegels zijn origineel hoor. Mijn ouders hadden ze ook in hun huis uit 1890, alleen die waren hoofdzakelijk bruin, erger beschadigd en de hal werd vergroot, dus die zijn gesneuveld.

Mooie trap ook (wel een beetje ruim uit elkaar staande spijlen???). En een grote kelder, dat is natuurlijk ook heel handig! Wordt de zolder nog een gebruikersruimte of alleen opslag? Aan de deuren te zien is het hoog zat om kamers te maken.
pi_79193021
Oh ja, met die gaslampaansluitingen moet je wel zeker weten dat er geen gas meer op staat. Ik denk dat dat allemaal allang ontkoppeld moet zijn, zal vast gedaan zijn. Maar in de VS ken ik een vriend waarbij er dus nog gewoon gas doorstroomde Kwam ie met klussen achter. Hopelijk is in NL wat beter geregeld toentertijd, maar beware als je gas ruikt
pi_79198002
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:56 schreef R2R het volgende:
Zit er nou op de begane grond een betonvloer?

Ziet er zo op de foto's helemaal niet slecht uit. Wel allemaal knetteroud, maar niet verwaarloosd ofzo. En een hoop dingen die origineel bij het huis horen zijn er nog.
Beter kan je het eigenlijk niet treffen.
Geen idee, maar er liggen in ieder geval mooie tegels
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:23 schreef aloe_vera het volgende:

Mooie trap ook (wel een beetje ruim uit elkaar staande spijlen???). En een grote kelder, dat is natuurlijk ook heel handig! Wordt de zolder nog een gebruikersruimte of alleen opslag? Aan de deuren te zien is het hoog zat om kamers te maken.
Er ontbreken wat spijlen in de trap, vorige bewoonster (oud vrouwtje) is een aantal keren naar beneden gekieperd

Verder is de zolder groot zat om er 2 zeer ruime slaapkamers of 3 normale te realiseren. Daarboven kun je nog weer een opslagruimte maken, met zo'n opvouwtrap

Verder
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:21:05 #50
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_79198252
Wat een heerlijk huis!
En die tegels in de gang...
Ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien.
pi_79198685
Behalve de tegeltjes en alles wat hiervoor wordt mee gejuicht...
wat ziet de kap er als nieuw uit ! als vers hout.

Juweeltje hoor ! Alleen nog even oppoetsen.
pi_79198746
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:49 schreef AnneX het volgende:
Behalve de tegeltjes en alles wat hiervoor wordt mee gejuicht...
wat ziet de kap er als nieuw uit ! als vers hout.

Juweeltje hoor ! Alleen nog even oppoetsen.
Die kap is ook nieuw Die is gelijk vervangen met het pand er links naast, de andere helft van het dubbel. Ergens ben ik wel blij dat dit al gedaan is. Ik weet niet of ik zo blij was geweest met een kap uit 1890
pi_79198958
Ook ik kom hier maar even meekijken (vriendin van TS).
Leuk om jullie reacties te lezen over ons droomhuis

[ Bericht 0% gewijzigd door Spikkel01 op 16-03-2010 09:14:13 ]
pi_79199272
Wat leuk, die tegeltjes! Net zo'n vondst als bij mij die plavuisjes! Wat een tophuis, hoop dat het weer helemaal zijn oude glorie terugkrijgt als jullie klaar zijn, die gang met die trap bijvoorbeeld wordt dan echt een plaatje!
pi_79208326
Wie heeft al gezien waarom de tegellegger in 1890 waarschijnlijk korting op de rekening heeft gegeven
pi_79208492
1 tegeltje ligt verkeerd om, waardoor patroontje niet meer klopt?
Een kniesoor die er op let...
pi_79208892
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:55 schreef Beijtje het volgende:
Hevig zit te turen totdat het mij duizelde... en ik zie het niet !

Het doet mij wel hevig denken aan een soort blokkendoos met primaire kleuren, die ik vroeger - héél vroeger had.

Trouwens het dakbeschot lijkt wel hardboard ??? en zit er dan isolatie boven? en onder de pannen?
pi_79209085
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:55 schreef Beijtje het volgende:
Ik vind het juist geinig, dat zoiets er al 100 jaar verkeerd in ligt
Geeft ook wel een beetje charme
pi_79209348
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:05 schreef AnneX het volgende:

[..]

Hevig zit te turen totdat het mij duizelde... en ik zie het niet !

Het doet mij wel hevig denken aan een soort blokkendoos met primaire kleuren, die ik vroeger - héél vroeger had.

Trouwens het dakbeschot lijkt wel hardboard ??? en zit er dan isolatie boven? en onder de pannen?
Nog niet geisoleerd, dat moet nog
pi_79209397
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:53 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Die kap is ook nieuw Die is gelijk vervangen met het pand er links naast, de andere helft van het dubbel. Ergens ben ik wel blij dat dit al gedaan is. Ik weet niet of ik zo blij was geweest met een kap uit 1890
Geloof maar dat die er heel anders uit ziet
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 maart 2010 @ 17:34:47 #61
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79218055
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:18 schreef Wijnbo het volgende:

Het lichte hout (wit geschilderd) hoort wčl bij je schouw! Ik had ook zoiets in mijn jaren '30-huis in Haarlem. Alle schrootjeszooi uiteraard niet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:41:34 #62
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_79218273
Oh die tegeltjes in de gang en ook die van de keuken
I love old houses....

tvp en heel veel succes met klussen
Be happy with the little things in life
pi_79218526
Leuk! Veel klusplezier gewenst!
#geen
pi_79218574
Wat een mooi en ruim huis!

Ben heel benieuwd hoe het gaat worden, ik vind het prachtig, zulke panden.
Die tegeltjes in de keuken en gang zijn geweldig!

Succes met het klussen, jullie hebben gelukkig een mooi budget
pi_79219187
Toch vind ik je tuin een stuk kleiner ogen dan de funda gegevens van 40m diep en 8,5m breed
pi_79221959
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:09 schreef aloe_vera het volgende:
Toch vind ik je tuin een stuk kleiner ogen dan de funda gegevens van 40m diep en 8,5m breed
Is ie ook volgens mij. Funda gegevens kloppen dan ook niet echt. Gelukkig zijn we geen enorme tuinliefhebbers
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:34 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Het lichte hout (wit geschilderd) hoort wčl bij je schouw! Ik had ook zoiets in mijn jaren '30-huis in Haarlem. Alle schrootjeszooi uiteraard niet
Wat betreft de schouw: Deze is inderdaad origineel voor een deel, maar niet praktisch. Met een te smalle schouw valt te leven, met een te lage ook, of een te ondiepe i.v.m. de afzuigingsinstallatie.

Maar niet als de schouw én te laag, én te smal, én te ondiep is

Er komt er wel weer een in die stijl voor hoor
pi_79378758
Foto-update:

Slaapkamer aan de voorzijde, compleet gestript nu.

Onder de 1e behanglaag in de keuken kwam nog een tof bloemetjes behang te voorschijn :p :

Schrootjes weg in de trap-naar-kelder:

Keuken gestript: (Vloer is een lelijke betonvloer, gaat er compleet uit i.v.m. vloerverwarming

En weer een verrassing: In de bijkeuken liggen de origineel tegels nog in

Detail:

Schuifdeuren in de woonkamer: (Stuk meer licht nu schrootjes er uit zijn!)

Het nadeel van oude huizen: Een grote kans op katoenen bedrading. Deels is dit wel het geval, maar gelukkig zijn er ook stukjes waar het katoen ontbreekt: Daar hebben we gewoon alleen bedrading

Dit is niet kapot getrokken, maar zat gewoon al jaren zo achter de schrootjes
pi_79380567
wat een mega klus, benieuwd wat het gaat worden.
mooie schuifdeuren, laten jullie die erin zitten? en die tegeltjes in de bijkeuken zijn toch wel weer heel erg leuk om tegen te komen lijkt mij.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79380930
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 18:39 schreef WRH het volgende:
wat een mega klus, benieuwd wat het gaat worden.
mooie schuifdeuren, laten jullie die erin zitten? en die tegeltjes in de bijkeuken zijn toch wel weer heel erg leuk om tegen te komen lijkt mij.
Schuifdeuren blijven
pi_79381166
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 18:47 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Schuifdeuren blijven
ah gelukkig, ze zijn prachtig
pi_79382701
Die schuifdeuren zijn inderdaad mooi
En die tegeltjes in de bijkeuken verkopen ze tegenwoordig voor flink wat geld althans als het is wat ik denk dat het is.
pi_79383013
Wát een mooi huis - al krijg ik lichte hoofdpijn van het behang in de keuken -
Dit topic wil ik heel graag blijven volgen.
Veel succes ermee!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:00:47 #73
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_79386023
Wat een leuk huis zeg,
Die schuifdeuren, tegeltjes in de gang, paneeldeuren. Die inbouwkasten zou ik ook laten zitten.
En ook een leuke kelder.
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Wel een klus zeg
enne ik ben verliefd op je AGA fornuis, maar ja, die moet je nog kopen haha...
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:09:46 #74
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79388680
Dit wil ik volgen, wat een megatof huis . En wat ontzettend gaaf dat die tegeltjes in de hal, keuken en bijkeuken zo ongeschonden de tand des tijds hebben doorstaan.
pi_79388814

Hier vond ik ze wel op lijken
  zondag 21 maart 2010 @ 01:10:54 #76
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79394210
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:13 schreef Ml-etje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hier vond ik ze wel op lijken
Die tegels hebben wij hier in de keuken liggen
Ideaal, je ziet er geen waterdruppels of gemorst drinken ofzo op, af en toe lekker stofzuigen en een sopje en klaar. Super voor in de keuken vind ikzelf

Ik herkende je bijna niet ML, door je veranderde fotootje
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_79397624
quote:
Op zondag 21 maart 2010 01:10 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Die tegels hebben wij hier in de keuken liggen
Ideaal, je ziet er geen waterdruppels of gemorst drinken ofzo op, af en toe lekker stofzuigen en een sopje en klaar. Super voor in de keuken vind ikzelf

Ik herkende je bijna niet ML, door je veranderde fotootje
Dat geloof ik graag zelf heb ik iets met zo min mogelijk voegen [luie huisvrouw]
Heb m'n icoontje weer terug gezet na multiple pm
  zondag 21 maart 2010 @ 10:37:33 #78
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79397692
Je was ook onherkenbaar meis!!
pi_79397815
quote:
Op zondag 21 maart 2010 10:37 schreef twentemeisje het volgende:
Je was ook onherkenbaar meis!!
Hihi nou herken ik jou niet meer [topickaperts ]
pi_79443793
Hier ook even een TVPtje plaatsen, zulke klussen zijn leuk om te volgen!
pi_79447078
Mooi zeg, die tegels in de bijkeuken! Wat een tophuis!
pi_79448340
quote:
Hebben ze dat al wat vroeger al niet gedaan? Ik mis ornamenten? Was toch wel iets voor die tijd ook?
Verder wel heftig project. Is je financiering inmiddels al rond?

Ik moest ook klussen voordat ik getekend had, achteraf bleken de vorige eigenaars niet zo tof als ze in het begin leken.....
pi_79449393
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:54 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Hebben ze dat al wat vroeger al niet gedaan? Ik mis ornamenten? Was toch wel iets voor die tijd ook?
Verder wel heftig project. Is je financiering inmiddels al rond?

Ik moest ook klussen voordat ik getekend had, achteraf bleken de vorige eigenaars niet zo tof als ze in het begin leken.....
Financiering is bijna rond, offerte is al getekend retour naar verstrekker.

Ornamenten hebben er denk ik nooit gezeten, er zit wel iets een lijstje langs het plafond, maar niet noemenswaardig. Wel achter de (asbest) plaat bij de schouw in de woonkamer EN in de slaapkamer boven een mooie houten schouw ontdekt, die post ik z.s.m. hier
pi_79450990
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:22 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Financiering is bijna rond, offerte is al getekend retour naar verstrekker.

Ornamenten hebben er denk ik nooit gezeten, er zit wel iets een lijstje langs het plafond, maar niet noemenswaardig. Wel achter de (asbest) plaat bij de schouw in de woonkamer EN in de slaapkamer boven een mooie houten schouw ontdekt, die post ik z.s.m. hier
ornamenten
En een bijna ronde financiering, way to go!
pi_79464223
Zoals beloofd hier een paar foto's van de gisteren ontdekte schouw op de beneden en bovenverdieping:

Deze kwam achter een asbestplaat vandaan: (beneden)

Bovenverdieping: Zat verstopt achter een plaat hardboard

maandag 22 maart 2010 @ 20:59:56 #86
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79464365
Wow, achter hardboard en asbestplaat
Wat een cadeautjes! Super zeg! Opknappen en lekker van genieten
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_79464375
Gaaf zeg! Zijn ze ook nog bruikbaar? En wat ga je ermee doen
pi_79464532
Woei, kadootjes!
Prachtig..Echt genieten dit..
pi_79464753
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:00 schreef Ml-etje het volgende:
Gaaf zeg! Zijn ze ook nog bruikbaar? En wat ga je ermee doen
Op de begane grond zat er een gaskachel voor. Er komt weer een nieuwe gasaansluiting, mochten we nog een gaskachel willen in de toekomst. Op de eerste verdieping zit geen rookkanaal meer, maar we waren toch niet van plan daar een kachel te plaatsen.
pi_79464902
Wat gaaf zeg! Dat mensen dat ooit weg hebben gestopt!
pi_79465070
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:06 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Op de begane grond zat er een gaskachel voor. Er komt weer een nieuwe gasaansluiting, mochten we nog een gaskachel willen in de toekomst. Op de eerste verdieping zit geen rookkanaal meer, maar we waren toch niet van plan daar een kachel te plaatsen.
, nou een openhaard op de slaapkamer
pi_79467109
Ongelooflijk en gaaf dat dit erachter zit.

Het valt mij op dat het houten ombouwen zijn en dat zij beiden dezelfde tekening hebben.
Misschien dat een historisch interieurarchitect bv. ? iets meer weet over de achtergrond en ouderdom en de reden dat het geen marmer is oid.
Verder in huis heb je ook weinig ornamenten ed. aangetroffen.

Mogelijk zegt dat iets over de stijl ? áls je dat wilt weten.

En heb je al kennisgemaakt met de buren? Hebben die ook dergl. juweeltjes gevonden?
Nog even teruggescrold naar de 1e foto en ik zie geen schoorsteen op het dak.
pi_79524184
Fornuis wordt waarschijnlijk toch deze:

De 110 is wel ERG lomp in onze keuken
pi_79524837
Gaaf hoor ben erg benieuwd hoe het allemaal wordt
pi_79525551
Leeeeheeuk! Ga je die schouwen houden?

Ik ben ook wel benieuwd waarom er geen ornamenten en marmer e.d. is.
Dat is toch wel echt iets van die tijd!
pi_79525867
Wat onwijs gaaf dit!!!! zo leuk dat al die oude details weer tevoorschijn komen!!
pi_79526116
Prachtig mooi huis hebben jullie gekocht. Ook geweldig wat voor verrassingen er allemaal tevoorschijn komen. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat en vind het leuk dat jullie in ieder geval de mooie details intact laten.
pi_79526358
Mooi huis en wat een werk gaat daar in zitten, ben heel benieuwd wat jullie er van gaan maken.
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:57:53 #99
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79527569
Mooi huis en op loopafstand van de Boemel!

Ben je geboren en getogen in Wenters?

Oh, die granietvloeren waar Oej het over heeft hebben m'n ouders (ook in Wenters) ook. Zo'n 15 jaar geleden hebben ze de granietvloer van de keuken opniew laten storten met alle problemen van dien.

Er zijn als ik het goed herinner 2 bedrijven die het doen waarvan 1 heel slecht en de nieuwe vloer moest worden opgebroken en herstort door het goede bedrijf.
reset
  woensdag 24 maart 2010 @ 16:06:01 #100
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_79534870
Snoeiharde TVP, ik vind dat jullie een prachtig (te maken) pand hebben, en die "oude" stukjes vind ik pure nostalgie, heeeeeerlijk om naar te kijken, dus ik blijf jullie een beetje volgen
Ex nihilo nihil fit
pi_79535580
Tvp. Dit ziet er uit als een huis vol verrassingen! Leuk hoor TS, gefeliciteerd .
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 24 maart 2010 @ 17:25:59 #102
248266 heartwork
pi_79537958
Wat super tof zeg, overal die verrassingen.
In mijn huis zaten geen geheimen. Of toch wel, Er zat een kastje in de hoektrap. Maar gezien de trap kapot gelopen was en veel te stijl was is die eruit .
Heb wel het kastje bewaard.. voor het geval dat ik hem ergens nog kan gebruiken.

ben echt jaloers op je keuken en je 'keukenachtig iets' op je eerste verdieping.
Ben gek op zulke kastjes. Mijn deurknoppen bestaan allemaal uit die ruitjes, of hoe noem je die dingen?

Heel veel succes, ook met je financiering.
Big mouth strikes again
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:40:39 #103
147091 janeway
live long and prosper
pi_79545470
Kan het niet laten, wat een gave dingen vind je in het huis zeg..
Tvpeetje dus
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:15:18 #104
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_79547170
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:15 schreef Wijnbo het volgende:
Fornuis wordt waarschijnlijk toch deze:

[ afbeelding ]

De 110 is wel ERG lomp in onze keuken
Hebbe, hebbe, hebbe !!!!!
Rayen 2½ jaar!
pi_79579712
We hebben de financiering rond .
Een bekende van ons vertelde dat er waarschijnlijk geen ornamenten ed. in ons huis zitten omdat het een gemeente woning is geweest en dat de orrnamenten toch iets 'boven de stand' van het huis zijn. Maar wat daar van waar is.. geen idee, wel leuk om eens uit te gaan zoeken.
pi_79579809
Financiering rond, gefeliciteerd!

Dan ga ik het topic nu ook echt volgen .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_79579993
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:43 schreef Spikkel01 het volgende:
We hebben de financiering rond .
Een bekende van ons vertelde dat er waarschijnlijk geen ornamenten ed. in ons huis zitten omdat het een gemeente woning is geweest en dat de orrnamenten toch iets 'boven de stand' van het huis zijn. Maar wat daar van waar is.. geen idee, wel leuk om eens uit te gaan zoeken.
Super!! laat het klussen maar beginnen
pi_79580873
Gefeliciteerd!
pi_79781467
Keuken, badkamer en toilet zijn uitgezocht en besteld .

Dit is de tekening van de keukenboer. De tekening moet met wat creativiteit bekeken worden, onderstaande plaatjes maken het beeld compleet.

Deurknoppen worden hetzelfde als in deze keuken. Hetzelfde geldt voor de tegels, maar we zijn er nog niet over uit in welke kleuren. Mogelijkheden zijn: zwart/wit, verschillende roodtinten en de kleurstelling op de foto.

We krijgen een terrasso keukenblad, kleur moeten we nog uitzoeken. Waarschijnlijk wordt het de kleur links bovenin.

Kraan, worden er twee, één voor normale kraan en één voor de qooker.

Er komt een tegelbak in.

En dit geweldige fornuis

Van de badkamer hebben we geen tekening helaas.

[ Bericht 3% gewijzigd door Spikkel01 op 31-03-2010 11:50:51 ]
pi_79781903
Tvp

Gefeliciteerd met de financiering die nu rond is. Errug leuk huis!
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
pi_79782200
Ik vind de tegels in de keuken gaaf. En de wasbak, de kraan, en het keukenblad passen helemaal bij de stijl van het huis. Dit gaat volgens mij wel goed komen.
pi_79782326
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:44 schreef Spikkel01 het volgende:
Keuken, badkamer en toilet zijn uitgezocht en besteld .

Dit is de tekening van de keukenboer. De tekening moet met wat creativiteit bekeken worden, onderstaande plaatjes maken het beeld compleet.

[ afbeelding ]

Zelfde kastjes!
http://lh4.ggpht.com/_oYe(...)/Arts%20tekening.JPG

Jammer van de ornamenten, maar het word hoe dan ook vast een tof huis!
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:57:59 #113
248266 heartwork
pi_79784437

gefeliciteerd met de financiering van je huis.
Geweldig gevoel toch?

Heel veel succes met verbouwen en het eigen maken van de woning. Volgens mij komt het wel goed als ik jullie smaak zo zie op de foto's.
Big mouth strikes again
pi_79784681
Mooi je keuken die schouw ook
pi_79785220
Dank jullie wel voor de felicitaties

De originele schouw kan wel behouden worden . We hebben er iemand naar laten kijken, die de boel opgemeten heeft. De oplossing die we hebben is de afzuiging door een externe motor die op zolder boven de keuken geplaatst wordt.
Zo kan de originele schouw behouden worden en hoeft hij niet hoger geplaatst te worden. Groot voordeel daarvan is dat de tegeltjes ook behouden blijven .
pi_79789103
Die raamkant op die keukenboer 3d tekening lijkt echt veel op onze echte keuken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 24% gewijzigd door Maisnon op 31-03-2010 15:00:25 ]
pi_79798642
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:15 schreef Spikkel01 het volgende:
Groot voordeel daarvan is dat de tegeltjes ook behouden blijven .
Nog groter voordeel: Geen herrie van afzuigkap in de keuken! Dus gewoon gesprekken voeren tijdens het koken!!!
pi_79802179
Mooi huis! Leuk hoor, geheimen Ik volg graag
pi_79802546
Tvp!
Daar zit je dan.
pi_79822590
Tot 23 april valt er weinig te updaten vrees ik Maar daarna gaat de verbouwing los!
pi_79822613
quote:
Op donderdag 1 april 2010 11:01 schreef Wijnbo het volgende:
Tot 23 april valt er weinig te updaten vrees ik Maar daarna gaat de verbouwing los!
Dat is nog maar 22 daagjes en nog tijd om veel plannen uit te denken en spullen te kopen
pi_80590877
Nog één nachtje slapen, nog één nachtje slapen!!!
pi_80594374
ga deze ook volgen
  donderdag 22 april 2010 @ 16:11:47 #124
248266 heartwork
pi_80601038
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:35 schreef Leonietje83 het volgende:
Nog één nachtje slapen, nog één nachtje slapen!!!
spannend
Big mouth strikes again
pi_80601312
Moest je wachten tot het salaris???
pi_80601621
Joepie, een verrassingshuis en een megaverbouwing
* lezzer gaat er eens lekker voor zitten
pi_80603134
Een huis met allemaal verstopte cadeautjes! Dit ga ik volgen!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_80603718
Morgen om half 10 is de overdracht
pi_80622259
Vandaag krijgen we dan eindelijk de sleutel officieel!! Hopen dit weekend heel ver te komen en tussendoor foto's te kunnen posten.
pi_80639479
Gaaf huis! En al die verassingen zijn al helemaal geweldig!
Dit moet ik zeker volgen.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_80639772
klussen!
pi_80642636
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:30 schreef Wijnbo het volgende:
Foto update:

Afgelopen zaterdag: Schrootjes weg, vloerbedekking weg in woonkamer en suite en slaapkamers/overloop.

Slaapkamers:

Tegeltjes keuken:

[ afbeelding ]

Vaste kast keuken:

[ afbeelding ]

Gang:
[ afbeelding ]

Toegang kelder:
[ afbeelding ]

Kelder (Kurkdroog ) :

[ afbeelding ]

Zolder:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Trap van 1e verdieping naar begane grond en weer terug omhoog

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Tuin ZONDER coniferen

[ afbeelding ]

Slaapkamer aan straatkant:

[ afbeelding ]

Keuken achtig iets op eerste verdieping:

[ afbeelding ]

en onder de lelijke plaat kwam dit te voorschijn:

[ afbeelding ]

En het resultaat van vanavond: De vloerbedekking van de gang verwijderen:

[ afbeelding ]
Hm... wat zit er onder...
[ afbeelding ]

Ff stukje schoonkrabben!
[ afbeelding ]

Nog iets verder krabben...
[ afbeelding ]

Schoonmaken!
[ afbeelding ]

Oooooh!
[ afbeelding ]

Originele paneeldeuren, uit voorzorg er uit gehaald tijdens de verbouwing.

[ afbeelding ]

Slaapkamerraam achterkant.

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit wijnbo, even een vraagje, hoe heb je die vloerbedekkinglijm er af gekregen, bij ons ligt er ook waarschijnlijk een granieten vloer verstopt in de gang onder de vloerbedekking.
pi_80660790
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:57 schreef aegor102 het volgende:

[..]

Ziet er goed uit wijnbo, even een vraagje, hoe heb je die vloerbedekkinglijm er af gekregen, bij ons ligt er ook waarschijnlijk een granieten vloer verstopt in de gang onder de vloerbedekking.
Wijnbo is al aan het klussen, vandaar dat ik even reageer. Het antwoord is: krabben met een horizontaal stanleymesje, zoiets als dit maar dan met een houder.
pi_80660933
Gisteren onze eerste klusdag gehad .

Na de overdracht van de sleutel was onze eerste klus: opruimen van de versieringen door vrienden:

Samen de sleutel voor het eerst officieel gebruiken

We dachten dat we alle verrassingen in het huis nu al wel ontdekt hadden, maar niets bleek minder waar. De hele bovenverdieping bleek deze prachtige oude houten plafonds nog te hebben:

Ook in de keuken en bijkeuken zit een mooi plafond, helaas in iets minder goede staat, maar we zullen zien wat er nog van te maken valt.

Oud bijennest onder het plafond:

Dat waren de foto's van gisteren, vandaag weer een nieuwe klusdag
pi_80661136
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 08:05 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Wijnbo is al aan het klussen, vandaar dat ik even reageer. Het antwoord is: krabben met een horizontaal stanleymesje, zoiets als dit maar dan met een houder.
[ afbeelding ]
Dat ziet eruit als een glasmesje (althans dan leken ze me te snappen bij de bouwmarkt).
pi_80661146
Wat leuk gedaan
Die plafond muv de keuken zijn idd mooi!
pi_80661153
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 09:03 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat ziet eruit als een glasmesje (althans dan leken ze me te snappen bij de bouwmarkt).
Ze liggen bij de stanleymessen, zouden dus goed te vinden moeten zijn.
pi_80661168
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 09:04 schreef Ml-etje het volgende:
Wat leuk gedaan
Die plafond muv de keuken zijn idd mooi!
Ik zie nu ook dat die foto flink onscherp is . We gaan het plafond in de keuken vandaag helemaal kaal maken, dus hopelijk dat hij er dan iets beter uitziet en dat ik dan een scherpe foto kan maken In het echt ziet hij er namelijk iets beter uit dan op de foto gelukkig.
  zaterdag 24 april 2010 @ 09:32:22 #139
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_80661411
Er moet veel aan dit huis gebeuren
Dat zal jullie nog betreuren
Jullie hebben nl 4 linkerhanden

Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig
pi_80667472
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 08:05 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nou eerst de keuken maar eens afmaken voordat we gaan krabben in de gang.
En jullie veel klusplezier en succes.
pi_80704994
Na een weekend klussen het volgende resultaat:

De keuken:

Het plafond in de keuken:

De gang: plafond verwijderd en behang afgehaald

De overloop, met isolatie van de buren

De slaapkamer:

De tuin

Héél veel stof en puin!

pi_80705446
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 09:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
Er moet veel aan dit huis gebeuren
Dat zal jullie nog betreuren
Jullie hebben nl 4 linkerhanden

Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig
We zijn benieuwd waar dit gaat stranden (onleesbaar door cameraflits).. Verder hebben ze wel alle vertrouwen in ons hoor
pi_80705774
Poeh en alweer netjes de kamer leeg !

Wisten jullie dat het stro erachter zat?

En leg svp eens uit: op de overloop de isolatie van de buren ???
pi_80708955
Zo, jullie hebben hard gewerkt!
Idd, die isolatie?
pi_80717819
quote:
Op zondag 25 april 2010 21:41 schreef Beijtje het volgende:
Zo, jullie hebben hard gewerkt!
Idd, die isolatie?
Isolatie als in geen muur

We vermoeden dat het huis oorspronkelijk 1 geheel was, de zolder zit ook pas sinds 2006 o.i.d. een scheidingswand tussen. Tussen het slaapkamer deel en de buren zit gewoon een harde muur, maar op de overloop dus niet :p
pi_80718113
goed bezig zeg!!
Dat wordt metselen dus?
  maandag 26 april 2010 @ 08:33:41 #147
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80718159
Dan is dit toch het moment om die er wel tussen te zetten .

Maar wat een heerlijk huis! Die plafonds (bij ons waren ze niet meer te redden )! Ik blijf jullie volgen
  maandag 26 april 2010 @ 08:38:40 #148
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_80718230
TVP . wat een prachtig huis zeg.
pi_80720021
Wow! Die plafonds! Boerderij gevoel!

Zie ik een paardentrailer in de tuin staan als afvalverwerker??
  maandag 26 april 2010 @ 11:47:09 #150
130803 Gripper
Get a grip
pi_80722698
Gaaf hoor, al die mooie oude dingen. Toch erg jammer dat dat bij ons allemaal al lang weggehaald is (huis uit 1910) , wij hadden dit soort originele elementen ook wel graag als kadootje onder de gipsplaatjes willen vinden
Inderdaad onbegrijpelijk dat mensen zulk moois achter een vlakke plaat wegstoppen...

Klus ze, die linkerhanden vallen zo op het eerste gezicht wel mee!
Hoewel, slopen kan iedereen natuurlijk
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 26 april 2010 @ 19:52:04 #151
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_80738926
Wat een prachtig oud huis
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 26 april 2010 @ 20:25:09 #152
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_80740297
Ik was het topic al even uit het oog verloren, maare Ts van harte gefeliciteerd fijn dat het helemaal gelukt is en ben zoooooooo benieuwd naar het eind resultaat
Succes met klussen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_80740713
TVP !

Mag ik u wat te lezen aanbieden ?
No you are not hallucinating.......Welcome to the Ghetto !!
pi_80755084
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:34 schreef Nashiedog het volgende:
TVP !

Mag ik u wat te lezen aanbieden ?
altijd
pi_80760666
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:16 schreef Xs2Shanna het volgende:
Wow! Die plafonds! Boerderij gevoel!

Zie ik een paardentrailer in de tuin staan als afvalverwerker??
Klopt, ideaal! Dat krijg je als je ouders een boerderij hebben
  dinsdag 27 april 2010 @ 11:51:06 #156
67725 Dulk
Taweret
pi_80760809
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:47 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Klopt, ideaal! Dat krijg je als je ouders een boerderij hebben
ach hoef je iig niet bang te zijn dat de helft eruit waait
namaste
pi_80836686
lekker grote tuin zeg, nu handig en straks echt lekker vertoeven.
schiet het al op verder, nu waarschijnlijk een lang weekend aan de gang?
pi_80838338
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:41 schreef WRH het volgende:
lekker grote tuin zeg, nu handig en straks echt lekker vertoeven.
schiet het al op verder, nu waarschijnlijk een lang weekend aan de gang?
Het schiet al lekker op. Dit weekend gaan de vloeren eruit en proberen we zover mogelijk te komen met het uitgraven voor de aanbouw. Vanmiddag komt de installateur kijken of hij maandag kan beginnen met het installatiewerk. Volgende week zijn we vrij, dus dan kunnen we mooi aan de slag. De aannemer is ook al bezig met het maken van de tuindeuren, die zijn binnen twee weken klaar.
Foto's plaatsen we weer zodra er vorderingen zijn.
pi_80838529
kijk, dat klinkt goed, sowieso een aaneengesloten aantal klusdagen werkt altijd erg motiverend.
hoop voor jullie dat de installateur inderdaad meteen maandag aan de slag kan! dat zou wel erg lekker zijn.
pi_80841436
Ziet er gaaf uit! Maar wat een klus! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat
Kan alleen even het huis niet helemaal plaatsen (ik kom van oorsprong uit Winterswijk)
pi_80846394
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:01 schreef M_ het volgende:
Ziet er gaaf uit! Maar wat een klus! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat
Kan alleen even het huis niet helemaal plaatsen (ik kom van oorsprong uit Winterswijk)
De tuin kijkt uit op de muziekschool.
pi_80879057
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:18 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

De tuin kijkt uit op de muziekschool.
Aaah ok! Nu snap ik het haha.
pi_80936851
Gisteren en vandaag weer aan het klussen geweest:

In de woonkamer hebben we de vloer eruit gehaald:

Ook de lelijke groene schouw is eruit:

Schuurtje gesloopt en gat gegraven voor de fundering van de aanbouw:

Muur naar de 'badkamer' is er ook uit:

Morgen gaat de keukenvloer eruit.
pi_80937914
quote:
Op zondag 2 mei 2010 16:39 schreef Spikkel01 het volgende:

Schuurtje gesloopt en gat gegraven voor de fundering van de aanbouw:
[ afbeelding ]

Alvast een foto van voor en na.

Blijf jullie gewoon volgen.
pi_80938886
En anders maak je er een ommuurde zandbank van
Vind die oude look van alles geweldig heb je wel een bijpassende steen voor de aanbouw?
pi_80939471
tvp. Succes met het klussen verder
pi_80944584
Lekker rigoreus, daar hou ik wel van!
  zondag 2 mei 2010 @ 21:28:10 #168
248266 heartwork
pi_80948067
gaan jullie de vloeren niet isoleren dan?
Ik zag op je foto's dat je mooie houten plafonds had, maar dat betekend ook veel geluidsoverlast.
je hoort elkaar dan goed lopen etc.
Tenminste, dat was zo in mijn ouderlijk huis.

Succes met klussen!
Big mouth strikes again
pi_80958637
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:29 schreef Ml-etje het volgende:
En anders maak je er een ommuurde zandbank van
Vind die oude look van alles geweldig heb je wel een bijpassende steen voor de aanbouw?
De muren waar de aanbouw aan gaat grenzen zijn wit geverfd, de aanbouw krijgt dezelfde kleur. Daarom hoeven we alleen te letten op de grootte van de stenen en niet op de uitstraling.
pi_80958672
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:28 schreef heartwork het volgende:
gaan jullie de vloeren niet isoleren dan?
Ik zag op je foto's dat je mooie houten plafonds had, maar dat betekend ook veel geluidsoverlast.
je hoort elkaar dan goed lopen etc.
Tenminste, dat was zo in mijn ouderlijk huis.

Succes met klussen!
Isolatie komt in de woonkamer en de gang tegen het plafond aan, zodat het geluid van de houten vloer op de eerste verdieping gedempd wordt. We zijn daarom ook heel erg blij met het goede houtwerk tegen de plafonds aan, daar kunnen we de isolatie zo tussen stoppen en dan kan het nieuwe plafond er weer tegenaan gemaakt worden. Scheelt ons weer latjes timmeren

Op zolder komt er ook isolatie op de grond, zodat de plafonds in de slaapkamers behouden kunnen worden.

Heeft er iemand trouwens ervaring in vloerverwarming boven de kelder?
pi_80959134
quote:
Op maandag 3 mei 2010 09:12 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Isolatie komt in de woonkamer en de gang tegen het plafond aan, zodat het geluid van de houten vloer op de eerste verdieping gedempd wordt. We zijn daarom ook heel erg blij met het goede houtwerk tegen de plafonds aan, daar kunnen we de isolatie zo tussen stoppen en dan kan het nieuwe plafond er weer tegenaan gemaakt worden. Scheelt ons weer latjes timmeren

Op zolder komt er ook isolatie op de grond, zodat de plafonds in de slaapkamers behouden kunnen worden.

Heeft er iemand trouwens ervaring in vloerverwarming boven de kelder?
Yes, wij merken er niets van in de kelder maar het is wel iets van 20 cm beton wat er tussen zit schat ik.
pi_80959749
God wat een heerlijke verbouwing! Ik ben blij dat wij klaar zijn met de verbouwing en het klussen. Ons huis is uit 1935. Ik had het idee om de platen van de deuren af te slopen zodat de paneeldeurtjes weer te zien waren. Nou dat was een slecht idee. Ze zaten helemaal verlijmd. Het was een drama.

Conclusie: nieuwe deuren kopen.

De grootste klus verder was het verlaagd plafond slopen. Onder de platen kwam ineens het riet tevoorschijn. We moesten het laten stucen en dikke lagen stuc drogen voor geen meter. Dus we zitten iedere dag het plafond droog te kijken. Hopelijk is het vandaag droog genoeg om het in te smeren met voorstrijk. Morgen het plafond verven en dan kan die verrekte stucloper eruit.
Daar zit je dan.
pi_80960721
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:15 schreef Csbs het volgende:
God wat een heerlijke verbouwing! Ik ben blij dat wij klaar zijn met de verbouwing en het klussen. Ons huis is uit 1935. Ik had het idee om de platen van de deuren af te slopen zodat de paneeldeurtjes weer te zien waren. Nou dat was een slecht idee. Ze zaten helemaal verlijmd. Het was een drama.

De grootste klus verder was het verlaagd plafond slopen. Onder de platen kwam ineens het riet tevoorschijn. We moesten het laten stucen en dikke lagen stuc drogen voor geen meter. Dus we zitten iedere dag het plafond droog te kijken. Hopelijk is het vandaag droog genoeg om het in te smeren met voorstrijk. Morgen het plafond verven en dan kan die verrekte stucloper eruit.
Waar is jouw topic? En waren die deuren niet meer te redden? Wat jammer zeg... Als ze "over" zijn en anders toch naar de stort gaan, ik kan er wel één gebruiken om een keukentafel van te maken
pi_80962152
[quote]Op maandag 3 mei 2010 10:52 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Waar is jouw topic? En waren die deuren niet meer te redden? Wat jammer zeg... Als ze "over" zijn en anders toch naar de stort gaan, ik kan er wel één gebruiken om een keukentafel van te maken
[/quote']

Topic bestaat (nog) niet. Zal eens overleggen en kijken wanneer er met terugwerkende kracht alsnog een topic komt

De deur is niet mooi hoor, ook niet voor een keukentafel. Vol met gaten en butsen.
Daar zit je dan.
pi_80964560
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:40 schreef Csbs het volgende:

Topic bestaat (nog) niet. Zal eens overleggen en kijken wanneer er met terugwerkende kracht alsnog een topic komt

Ja!
pi_80964993
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:15 schreef Csbs het volgende:

Gotcha graag een topic
  maandag 3 mei 2010 @ 14:17:06 #177
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_80968089
Oh wow wat een werk! Hier geniet ik van, en zou het stiekem ook wel willen!!
pi_80981013
quote:
Op maandag 3 mei 2010 09:43 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Yes, wij merken er niets van in de kelder maar het is wel iets van 20 cm beton wat er tussen zit schat ik.
Hebben jullie tussen het beton van de kelder en de vloerverwarming ook geďsoleerd? Daar is bij ons helaas geen ruimte voor, dus we vragen ons af of dat wel kan. Een kelder die warm is, is ook een beetje jammer
pi_80981076
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:09 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Hebben jullie tussen het beton van de kelder en de vloerverwarming ook geďsoleerd? Daar is bij ons helaas geen ruimte voor, dus we vragen ons af of dat wel kan. Een kelder die warm is, is ook een beetje jammer
Ja er ligt overal een isolatielaag tussen.
Kun je die max 10 cm niet missen?
pi_80981783
En weer wat foto's van vandaag (heerlijk foto's plaatsen ter ontspanning na een dag hard werken):

De wc en douche eruit gesloopt:

Betonvloer in de keuken eruit:

Actiefoto:

Oude installatiewerk op zolder weg gehaald:
pi_80981917
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ja er ligt overal een isolatielaag tussen.
Kun je die max 10 cm niet missen?
Nee, de ruimte tussen kelder en de houten vloer die erin lag is maar 8 cm. De nieuwe vloer moet op ongeveer dezelfde hoogte komen als de oude vloer i.v.m. de kozijnen van de deuren. We moeten het nog maar eens met de installateur overleggen, geen idee nog hoe we dit gaan oplossen.
pi_81042564
Geachte volgers van dit topic.

Gisteren is na lang zwoegen en proberen, onze tegelvloer in de gang heengegaan.

De vloer had zulke ernstige gebreken, waaronder loszittende tegels, verborgen barsten, een niet-verwijderbare cement laag aan de onderkant, waardoor deze er uit moest gehaald worden om opnieuw te leggen. Helaas zijn er tijdens deze operatie complicaties opgetreden, waardoor de vloer er morgen geheel uitgaat. Misschien dat een deel van de goede tegels nog een donor kan zijn voor het toilet.

Wij zullen de tegelvloer missen, en er zal een tijdelijke grote leegte ontstaan in onze gang.

Mocht u de tegelvloer gekend hebben, dan stellen we u in de gelegenheid tot zaterdag afscheid te nemen van de vloer.

Adres:

Puincontainer 2, Winterswijk.

Geen bloemen

Rest in pieces.

In deze moeilijke tijden zijn we op zoek naar een mooie granieten / terazzo vloer om dit grote verlies te kunnen verwerken. ( )
pi_81042593
Graniet hmm byebye tegels
pi_81042611
Die kast naast de deur die laten jullie toch wel leven hé?
pi_81042662
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:47 schreef Ml-etje het volgende:
Die kast naast de deur die laten jullie toch wel leven hé?
Zeker weten !

pi_81042907
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:49 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Zeker weten !

[ afbeelding ]

sjieeek!
pi_81044486
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:00 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

sjieeek!
Dat is niet in ons huis he Maar zoiets komt er wel in
pi_81044763
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:53 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Zag het al aan de link maar dan nog helemaal
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:43:17 #189
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_81048050
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:53 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Dat zijn mijn benen idd .
Maareh, als jullie iemand hebben gevonden die dat legt, wil je dan vragen of ie ook Granito restaureert?
Wel een heftige verbouwing zo . Hebben jullie nu ook die originele tegels uit de keukenvloer gehakt? .
pi_81048595
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat zijn mijn benen idd .
Maareh, als jullie iemand hebben gevonden die dat legt, wil je dan vragen of ie ook Granito restaureert?
Wel een heftige verbouwing zo . Hebben jullie nu ook die originele tegels uit de keukenvloer gehakt? .
Het "originele" beton is uit de keuken inderdaad Die blauwe tegeltjes aan de want zitten er natuurlijk nog
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:13:18 #191
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_81048978
Ah okee .
Sowieso moet je het in the end zelf weten natuurlijk. Ik kan me nog herinneren van een jaar of anderhalf geleden dat we op bijzonder veel weerstand stuitte toen we hier op Fok! postten dat de schouw in de keuken eruit ging .
pi_81049307
mooi hoor, leuk om te volgen .

Ben zelf ook aan het kijken voor een huis uit de jaren '30, maar kan zelf helaas niet verbouwen.
pi_81050249
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:24 schreef TwaalfuuR het volgende:
mooi hoor, leuk om te volgen .

Ben zelf ook aan het kijken voor een huis uit de jaren '30, maar kan zelf helaas niet verbouwen.
Wij ook niet Maar goed, alles kun je leren
pi_81051588
mooi topic... ik zou al lang depri zijn geworden met zo'n zandbak voor mijn neus... Succes hoor
Da gao nie nou!
pi_81051818
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:54 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Wij ook niet Maar goed, alles kun je leren
ja maar zoals ik jullie bezig zie.. ik zou daar alleen maar gestresst van raken .
pi_81052185
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:51 schreef TwaalfuuR het volgende:

[..]

ja maar zoals ik jullie bezig zie.. ik zou daar alleen maar gestresst van raken .
We posten vanavond nieuwe foto's, maar het huis is werkelijk in grote zandbak nu, aangezien op de gang na alle vloeren op de benedenverdieping weg zijn

* Ik heb een tuintje in mijn huis, maar alleen voor jou.... miiiirooossoeoeeeeee *

pi_81055233
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:04 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

We posten vanavond nieuwe foto's, maar het huis is werkelijk in grote zandbak nu, aangezien op de gang na alle vloeren op de benedenverdieping weg zijn

* Ik heb een tuintje in mijn huis, maar alleen voor jou.... miiiirooossoeoeeeeee *

Mooi huis zeker als je 23 bent. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als je er klaar mee bent
pi_81061278
Foto update:
De "badkamer" en bijkeuken zijn nu 1 ruimte.

De woonkamer, met een deel van het zand uit de bijkeuken

De keuken:

De gesneuvelde tegels

Zaterdag weer flink klussen! Morgen opzoek naar een houten vloer voor in de kamer, tegels voor in de keuken en bijkeuken en een terazzo vloer voor in de gang
pi_81066770
Eerst krabben en schoonmaken en dan eruit, waarom eigenlijk.

Of heb ik ergens overheen gelezen?
pi_81067967
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:41 schreef aegor102 het volgende:
Eerst krabben en schoonmaken en dan eruit, waarom eigenlijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Of heb ik ergens overheen gelezen?
quote:
De vloer had zulke ernstige gebreken, waaronder loszittende tegels, verborgen barsten, een niet-verwijderbare cement laag aan de onderkant, waardoor deze er uit moest gehaald worden om opnieuw te leggen. Helaas zijn er tijdens deze operatie complicaties opgetreden, waardoor de vloer er morgen geheel uitgaat. Misschien dat een deel van de goede tegels nog een donor kan zijn voor het toilet.
Zonde van de vloer! Maar hopelijk kan je nog net genoeg tegels redden om je wc mee te betegelen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_81068063
Oke, dat had ik gemist dus, zal niets meer zeggen.
pi_81075869
Trouwens, waarmee hebben jullie je vloer schoon gekregen? Ben met een vergelijkbaar iets bezig...
pi_81076307
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 08:53 schreef Beijtje het volgende:
Trouwens, waarmee hebben jullie je vloer schoon gekregen? Ben met een vergelijkbaar iets bezig...
Ook dat staat al ergens in het topic :p

We hebben een stanley mesje in zo'n horizontaal houdertje gebruikt om de vloer mee schoon te krabben. Ging perfect! Alleen jammer dat het een beetje werk voor niets is geweest
pi_81076380
O ja, ik ben ook met een krabber aan de gang... Geen wondermiddelen dus...
pi_81076441
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:25 schreef Beijtje het volgende:
O ja, ik ben ook met een krabber aan de gang... Geen wondermiddelen dus...
Nee, helaas maar met twee personen eraan werken en een leuk muziekje op doet wel wonderen
pi_81076609
jullie kunnen wel mee doen aan het blok
(stiekum een tvp)
pi_81076611
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:28 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Nee, helaas maar met twee personen eraan werken en een leuk muziekje op doet wel wonderen
Klopt, moet je gewoon ff de tijd voor nemen en het beste van maken... Bedankt voor de info in elk geval!
pi_81208979
Weer een fotoupdate van onze verbouwing:

Steunbalk plaatsen voordat we de muur gaan slopen:

Muur gesloopt:

Tegels in de gang eruit

De allereerste nieuwe materialen in ons huis : De riolering:

Verder hebben we besloten geen vloerverwarming in de woonkamer en suite te nemen, in verband met de kelder. Gelukkig is een houten vloer nooit koud .
pi_81209235
Hihi een open zandbak
Die ramen zijn wel erg mooi zeg
pi_81230787
Ojee, alles is weg!
Waren jullie nog niet aangesloten op het riool ofzo of vanwaar zoveel nieuwe buiskes?
pi_81260255
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:10 schreef Beijtje het volgende:
Ojee, alles is weg!
Waren jullie nog niet aangesloten op het riool ofzo of vanwaar zoveel nieuwe buiskes?
De nieuwe riool is voor de aanbouw
  dinsdag 11 mei 2010 @ 10:50:28 #212
12569 Sony
Just me!
pi_81287253
quote:
Verder hebben we besloten geen vloerverwarming in de woonkamer en suite te nemen, in verband met de kelder. Gelukkig is een houten vloer nooit koud .
Flinke verbouwing! Maar dan heb je ook wat als je klaar bent!

Hoezo ivm de kelder?
Alswij ergens geen spijt van hebben is dat wel de vloerverwarming: veeeeeel aangenamere warmte dan radiatoren, minder stof en een stuk besparing op de stookkosten. Kunnen het echt alleen maar aanraden!
pi_81289273
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 10:50 schreef Sony het volgende:

[..]

Flinke verbouwing! Maar dan heb je ook wat als je klaar bent!

Hoezo ivm de kelder?
Alswij ergens geen spijt van hebben is dat wel de vloerverwarming: veeeeeel aangenamere warmte dan radiatoren, minder stof en een stuk besparing op de stookkosten. Kunnen het echt alleen maar aanraden!
Onder de woonkamer zit voor een deel de kelder. Tussen de kelder en de vloer zit maar 8cm ruimte, dat houdt in dat er minimaal geďsoleerd kan worden en de vloerverwarming uiteindelijk in de betonnenvloer (die nog gestort moet worden) moet komen. De installateur garandeerd niet dat je dan niets van de vloerverwarming kunt merken in de kelder.
De indeling van de keuken is gemaakt op basis van de kelder, bijvoorbeeld een kleine koelkast omdat we er vanuit gaan dat we veel spullen in de kelder goed koel kunnen bewaren.
Kortom een lastige beslissing, die we uiteindelijk wel gemaakt hebben.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 14:29:26 #214
12569 Sony
Just me!
pi_81296147
Is de kelder niet hoog genoeg om hier eventueel nog een stuk isolatie te plaatsen?

Wij hebben een soortgelijk 'probleem' gehad, maar dan met 10 cm, waarbij onze installateur noppeplaten met isolatie heeft gebruikt waar de slangen dan weer overheen lopen. Dit heeft bij ons, ondanks ook maar een geringe isolatiedikte van 2cm voldoende resultaat gehad.

Als jullie spullen in de kelder willen bewaren ipv de koelkast, waar denken jullie dan aan? Om veel dingen goed te houden heb je toch minimaal 7 a 8 graden nodig en dat haal je toch niet echt in een standaard kelder...

Heb je al iemand gevonden voor de terrazzo? WIj hebben onze vloeren laten restaureren en zij waren echt goed! Geen van de scheuren is meer zichtbaar en je kunt je haren er weer in spiegelen
pi_81349424
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:29 schreef Sony het volgende:
Is de kelder niet hoog genoeg om hier eventueel nog een stuk isolatie te plaatsen?

Als jullie spullen in de kelder willen bewaren ipv de koelkast, waar denken jullie dan aan? Om veel dingen goed te houden heb je toch minimaal 7 a 8 graden nodig en dat haal je toch niet echt in een standaard kelder...

Heb je al iemand gevonden voor de terrazzo? WIj hebben onze vloeren laten restaureren en zij waren echt goed! Geen van de scheuren is meer zichtbaar en je kunt je haren er weer in spiegelen
Helaas niet, een mens van gemiddelde lengte moet bukken.

Dingen die we nu wel in de koelkast hebben staan, zoals aardappelen en andere groenten die we nu nergens kwijt kunnen omdat het overal in huis te warm is daarvoor. En niet te vergeten: wijn en frisdrank

Hier in de buurt zitten 4 of 5 verschillende terrazzo bedrijven, we zijn dus nog een beetje aan het orriënteren met welk bedrijf we in zee gaan.
pi_81350374
als je toch al moet bukken maakt die paar extra cm toch ook niet meer uit?
bij mn ouders kan ik niet rechtop staan, zelfs tussen de balken niet. maar het is niet een ruimte waar je uren verblijft ofzo, ff snel wat pakken en weer weg.
pi_81384174
spam

[ Bericht 98% gewijzigd door Ml-etje op 13-05-2010 18:21:45 ]
qwert
pi_81481932
We zijn donderdag, vrijdag en zaterdag weer hard aan het werk geweest 'Eindelijk' zijn we van slopen naar opbouwen gegaan Zie hier weer een fotoupdate:

Deze bloembakken zijn nu weg:

Het raam is er uit, hier komen tuindeuren in:

Op de hele benedenverdieping ligt piepschuim als isolatie:

Begin van de fundering voor de aanbouw:

Zeil op de isolatie:

Ook de wapening is al gelegd:

Maandag begint de installateur en als hij klaar is hogen we de wapening op en vrijdag wordt er beton gestort!
  zondag 16 mei 2010 @ 12:40:19 #219
301448 eightone.
Trophies are like herpes.
pi_81484385
Mooi huis. Ongelofelijk dat mensen er voor kiezen om die balken achter een stel platen te verstoppen.

tvp.
So you like showtunes? That doesn't mean you're gay, just means you're awful.
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 13:32:02 #220
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_81486246
Wat een heerlijk huis
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_81728087
Hier weer wat nieuwe plaatjes, omdat we jullie niet willen onthouden dat het er nu weer strak en glad bij ligt in ons huis

Installatiewerk tot nu toe:

Vrachtwagen met beton:

Gang bijna glad:

Eindelijk geen zandbak meer in ons huis

Beton voor de uitbouw:

Morgen beginnen we met het plaatsen van de wanden op de bovenverdieping.
pi_81737302
oh wow, dat is altijd een grote stap, de nieuwe betonvloer.
pi_81786390
tvp, ben benieuwd naar het eindresultaat
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_81788307
Wat een mooi huis (gaat dit worden)!
Leuk om te volgen. Succes ermee!
pi_81980791
wat een mega klus weer, zo benieuwd hoe het straks allemaal gaat worden
pi_82068098
Vandaag druk geweest met plaatsen van stijlen voor de voorzetwanden

Na al het sloopwerk is het heerlijk om weer materialen IN ons huis te knikkeren.

Maar wat gaaaaaaaaaat dat opbouwen traaaaag zeg...

Gelukkig start maandag de aannemer en de installateur
pi_82385270
Wat een ontzettend leuk huis hebben jullie gekocht. Ik heb dit al opgeslagen als favorietje en zal jullie zeker de komende tijd volgen. Onbegrijpelijk dat men vroeger al die mooie dingen in een huis vernielde of wegbouwde achter platen en planken. Veel had ook wel met energie en afstoffen te maken .... Zelf zijn we al jaren aan het klussen geweest in een woning uit 1931 die ook verpest was in de jaren 70. Ken het dus wel een beetje.... Ik ben heel benieuwd hoe jullie aankleding gaat worden zoals keuken en badkamer. Heel veel succes!!!
pi_82386104
Fotoupdate:

Stijlen voor de voorzetwanden geplaatst:

Isolatie voor de aanbouw:

Begin van de aanbouw:

De kozijnen voor badkamer- en wcdeur:

De binnenmuur van de aanbouw:

Isolatie aanbouw:
pi_82389966
WOW! Ineens staat er weer wat! (Heerlijk als je bloed,zweet en tranen niet hoeft mee te maken en wel het resultaat mag aanschouwen! )
  zondag 6 juni 2010 @ 12:37:38 #230
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_82390022
ik heb geen zin om het hele tipoc door te lezen, maar TS heeft een leuk project op zich genomen.

is er alleen geen monumentenstatusgeneuzel of meer van dat geleuter?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_82393427
Prachtig wordt het!
pi_82429358
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:37 schreef dr.dunno het volgende:
ik heb geen zin om het hele tipoc door te lezen, maar TS heeft een leuk project op zich genomen.

is er alleen geen monumentenstatusgeneuzel of meer van dat geleuter?
Nee, het huis heeft wel op de lijst gestaan om monument te worden maar is niet geselecteerd. Aan de ene kant hebben we daar geluk mee, want hoeven we ons niet aan bepaalde regels te houden. Aan de andere kant hadden we veel subsidies kunnen krijgen als het wel een monument was geweest.
pi_82430359
Vanwaar die plaatjes op je binnenmuur geschroefd?
pi_82431434
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:27 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Vanwaar die plaatjes op je binnenmuur geschroefd?
Dat zijn nisjes in de muur waar we shampoo etc. in kunnen zetten. Dan hoeven we geen rekje of iets dergelijks op te hangen. Op de foto die van binnen is genomen kun je de nisjes zien.
  maandag 7 juni 2010 @ 12:04:08 #235
53151 T42
Pinball Wizard
pi_82435895
wat doe je met die melk bus?
pi_82437134
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:04 schreef T42 het volgende:
wat doe je met die melk bus?
Die is al met het oud ijzer mee. Was volledig door geroest
  maandag 7 juni 2010 @ 15:09:36 #237
53151 T42
Pinball Wizard
pi_82444041
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:38 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Die is al met het oud ijzer mee. Was volledig door geroest
jammer
pi_82481108
Gisteravond even naar ons huis geweest en vol verbazing zitten kijken. De installateur en de aannemer zijn gisteren aan het werk geweest, dus er is lekker veel gebeurd. Alle stopcontacten en schakelaars zijn gister al in de muur gevreesd en we hebben ineens een hok dat de wc moet worden
Foto's volgen nog.
pi_83087402
Fotoupdate:

Nieuw keukenraam. De regenpijp wordt nog vernieuwd en verplaatst zodat hij niet meer voor het raam hangt.

WC en badkamer:

In de grondverf zetten van de nieuwe planken voor het plafond in de keuken:

Installatiewerk. We zijn blij dat we daar niet zelf mee aan de slag zijn gegaan. Overal vielen de gaten in de muren, ik ben bang dat wij in paniek geraakt waren als dat bij ons gebeurd was. Gelukkig waren we er niet bij toen de installateur aan het werk was. De aannemer heeft de gaten vervolgens weer netjes dicht gemetseld.

Plafond in de keuken, de oude planken hebben we eraf gehaald en daar zijn nieuwe planken voor in de plaatst gekomen. Het is er nu al een stuk lichter van geworden. Volgende week gaan de dakpannen eraf en maken we er een beschoten dak van.

In de slaapkamer hebben we een frame gemaakt voor de wc en de kozijnen zijn geplaatst. De overloop loopt door tot voorbij de wc en daarna kom je de slaapkamer binnen.

Tot mijn grote verbazing ontdek ik nu ook dat we nog geen foto's gemaakt hebben van de buitenkant van de aanbouw Die ga ik snel maken en zal ze dan hier plaatsen.

De installateur gaat deze week beginnen met het installeren van de CV op de bovenverdieping. Hopelijk heeft hij dat volgend weekend klaar en kan ik beginnen met het isoleren van de buitenmuren zodat daarna de gipswanden geplaatst kunnen worden.
pi_83088156
Dat plafond
pi_83237773
Vraagje:
Voor de wc op de bovenverdieping (zie bovenstaande foto's) zijn we ons aan het orriënteren op een vloer. Helaas is het niet verstandig om de houtenvloer die er onder ligt te gebruiken als vloer. Heeft iemand tips of ideeën wat we als vloer kunnen gebruiken dat ook nog een beetje bij de rest van het huis past?

Wat ik tot nu toe op internet gevonden heb is een pvc vloer met de uitstraling van een houten vloer. Heeft iemand hier ervaring mee?

Belangrijk is het dat de ondervloer zo dun mogelijk is. Voor tegels moet je beton storten en dan zou het verschil tussen overloop en de wcvloer ongeveer 10 cm worden.
pi_83239471
Tegels kun je ook met flexibele lijm rechtstreeks op een vlakke houten ondergrond plaatsen. Mijn ouders hebben dat al zo'n 20 jaar in hun badkamer en hun wc. Het is echt waterdicht, mits je de goede materialen gebruikt.
pi_83240223
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:13 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Tegels kun je ook met flexibele lijm rechtstreeks op een vlakke houten ondergrond plaatsen. Mijn ouders hebben dat al zo'n 20 jaar in hun badkamer en hun wc. Het is echt waterdicht, mits je de goede materialen gebruikt.
Ok, mijn ooms zijn allemaal tegelzetters dus dan zal ik dat nog even aan ze navragen. Voor nu ben ik alleen uit gegaan van het advies van mijn schoonvader die de hele verbouwing aanstuurt.
Verdere tips zijn welkom!
pi_83242929
Zeker bij een toilet, waarbij je maar een klein oppervlak hebt en het waarschijnlijk ook niet echt onderwater zal staan zoals bij een douchevloer, moet het prima kunnen.

Je kunt het beste geloof ik watervast verlijmd multiplex op je originele vloer leggen en dan tegelen met flexibele tegellijm. En ook flexibele voeg gebruiken uiteraard.
pi_83250139
Onze badkamer, 2 x 2, houten vloer. Watervast verlijmd mulitplex, een of ander goedje erover heen om "waterdicht" te maken, kitten en tegelen. Zit al 8 jaar perfect en beweegt ook niet en is waterdicht.

Succes.!
pi_83417485
Zo, wat is er een hoop gebeurd! Leuk om te zien!
pi_83689503
Kleine fotoupdate:

De aanbouw, met zeil omdat het dak nog niet bedekt is. Heb nog geen foto van de aanbouw zonder zeil:

De aanbouw

Klein deel van het installatiewerk:

Hele bovenverdieping is geďsoleerd. Fijn dat we niet meer tegen kale muren aankijken

De nieuwe tuindeuren
pi_83836132
Morgen weer hard aan de slag
  vrijdag 9 juli 2010 @ 08:51:20 #249
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83837003
wat een schitterend huis vol met al die verrassingen en wat kun je hier wat verschrikkelijk moois van maken....heel veel plezier en geluk...ben wat laat aan boord gekomen om het te volgen maar beter laat dan nooit
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_83837404
Mooi en wat toont het zo groot!!
pi_83967660
Heb je nog extra schade gehad of trok de storm aan jullie voorbij?
pi_83969893
Mooie huis man
Hoeduur was dat huis trouwens?
Interessant he ?
  maandag 12 juli 2010 @ 20:14:21 #253
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_83971577
Leuke verbouwing!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_83977998
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:35 schreef Emmetje37 het volgende:
Heb je nog extra schade gehad of trok de storm aan jullie voorbij?
Helaas is de storm niet aan ons voorbij getrokken. Raam aan de voorkant is gesneuveld en het raam van de voordeur is kapot, verder een paar dakpannen die los zitten. We hebben wel geluk gehad, al onze buren hebben het slechter getroffen . Bizar om te zien waar de storm is geweest, ontzettend grote bomen die uit de grond zijn getrokken en dan de kerktoren in Vragender en natuurlijk de vliegende tenten op de zwarte cross..
pi_84000713
Gelukkig maar.
pi_84001423
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:24 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Helaas is de storm niet aan ons voorbij getrokken. Raam aan de voorkant is gesneuveld en het raam van de voordeur is kapot, verder een paar dakpannen die los zitten. We hebben wel geluk gehad, al onze buren hebben het slechter getroffen . Bizar om te zien waar de storm is geweest, ontzettend grote bomen die uit de grond zijn getrokken en dan de kerktoren in Vragender en natuurlijk de vliegende tenten op de zwarte cross..

Bomen op huizen ook?
Zga daar ook foto's van
Gelukkig is het wel verzekeringswerk toch? en geen lichamelijk letsel?
pi_84007525
wat ik me wel afvraag is waarom alle thuisklussers altijd de rieten plafonds weghalen terwijl je daar veel makkelijker gewoon een plafond onder kan schroeven
kostenefficienter, sneller en minder puin

word verder cker wel mooi
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
pi_84008657
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:26 schreef tim1986 het volgende:
wat ik me wel afvraag is waarom alle thuisklussers altijd de rieten plafonds weghalen terwijl je daar veel makkelijker gewoon een plafond onder kan schroeven
kostenefficienter, sneller en minder puin

word verder cker wel mooi
Vaak is de helft al verrot, en dan heb je geen zin om de rest ook te laten rotten, want dan krijg kans dat:
-Je nieuwe plafond ook gaan rotten
-Verschrikkelijk gaat stinken

En het is IMO een mooiere oplossing om al het oude weg te halen (als je immers toch al bezig bent) en er splinternieuw plafond te maken)
pi_84009020
Isoleert riet ook niet veel minder goed?
pi_84010297
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:02 schreef Ml-etje het volgende:
Isoleert riet ook niet veel minder goed?
Even snel gegoogled en ik kom toch wel wat reacties tegen dat riet wel degelijk isoleert, maar niet zo goed als glas/staalwol. Ik las dat het geluid op zich goed geďsoleerd werd, alleen de voetstappen niet, en daar zou ik mij persoonlijk toch wel heel erg aan ergeren (net zoals krakende trappen overigens).
pi_84031782
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:35 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Even snel gegoogled en ik kom toch wel wat reacties tegen dat riet wel degelijk isoleert, maar niet zo goed als glas/staalwol. Ik las dat het geluid op zich goed geďsoleerd werd, alleen de voetstappen niet, en daar zou ik mij persoonlijk toch wel heel erg aan ergeren (net zoals krakende trappen overigens).
Je bedoelt steenwol denk ik

Staalwol = 1 vonkje en oeps
pi_84031817
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:35 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Dan is dat de voornaamste reden om dat riet eruit te halen.
pi_84031823
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:39 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

woensdag 14 juli 2010 @ 10:36:41 #264
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_84034674
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:24 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Helaas is de storm niet aan ons voorbij getrokken.
Ik was afgelopen weekend in Winterswijk en had gehoord dat er best wat schade was in de Spoorstraat en dat is naast jullie idd. Echt bizar hoe binnen een paar minuten het weer omslaat van een mooie blauwe lucht en 35C, naar horizontale hagel en donkergroene lucht..
reset
pi_84039785
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:39 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

My bad, steenwol inderdaad (en ik werk in een bouwmarkt op de bouwafdeling )
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:42 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dan is dat de voornaamste reden om dat riet eruit te halen.
Precies.
pi_84240492
Onze dochter woont nu een jaar in een appartement in Amsterdam.
Daar zit ook nog een aansluiting in het plafond voor een gaslamp. Kan ze op dat punt dan ook een kroonluchter ophangen, ik bedoel eigenlijk: is dat sterk genoeg ? Weten jullie daar iets meer van misschien ?
Leuk huis waar jullie aan bezig zijn/waren !
alvast bedankt
pi_84262223
quote:
Op maandag 19 juli 2010 17:11 schreef handek het volgende:
Onze dochter woont nu een jaar in een appartement in Amsterdam.
Daar zit ook nog een aansluiting in het plafond voor een gaslamp. Kan ze op dat punt dan ook een kroonluchter ophangen, ik bedoel eigenlijk: is dat sterk genoeg ? Weten jullie daar iets meer van misschien ?
Leuk huis waar jullie aan bezig zijn/waren !
alvast bedankt
Ik heb geen idee of dat sterk genoeg is. Bij ons zou ik er niets aan ophangen, maar ze zitten dan ook aan de wanden en niet aan het plafond.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 07:55:54 #268
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_84262332
Spikkel, hoe ver zijn jullie van voltooiing van de verbouwing? kan het niet afwachten om foto's van het eindproduct te zien, moet vast heel mooi worden
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_84273264
UPDATE ? Update Update
(Laatste foto's alweer van 2 weken geleden! )
pi_84279603
Helaas heb ik niet zoveel foto's, merk dat het er een beetje bij in schiet om foto's te maken. Jammer, dus ik ga er weer op proberen te letten dat alles wordt vastgelegd

Eindelijk een foto van de aanbouw zonder zeil ervoor. Inmiddels is ook het dak bedekt, maar daar heb ik geen foto van.

Op de bovenverdieping zijn alle buitenmuren geďsoleerd en er is zeil overheen gemaakt, zodat de gipsplaten die ervoor komen niet vochtig worden. Helaas heb ik hier op dit moment geen foto's van.

Afgelopen weekend zijn we bezig geweest met het 'schoonmaken' van alle binnenmuren op de bovenverdieping. De stucer is namelijk langs geweest en helaas moet al het oude pleiser werk eraf omdat hij anders bang is dat het over een tijdje alsnog naar beneden komt met het nieuwe stucwerk.

Aankomende vrijdag word de cementdekvloer gesmeerd in de badkamer, bijkeuken, keuken en hal. Het dak van de keuken gaat er ook af vrijdag en daar maken we dan een beschoten dak van.
Volgende week komt de stucer om te beginnen in de keuken en na zijn vakantie gaat hij dan verder met de bovenverdieping. In de tussentijd maken wij volgende week de gipsplaten ervoor en hoop ik alvast te kunnen beginnen met schilderen.

Wij hebben gekozen voor lijnolieverf. Dat is beter voor de natuur en voor je eigen gezondheid. Groot bijkomend voordeel is dat het 100 jaar blijft zitten zonder te bladderen. Nadeel is dat het langer duurt voor het helemaal droog is, maar daar hebben we ons al bij neer gelegd.

Al met al schiet het nu lekker op. Vrijdag begint onze twee weekse vakantie samen en daarna heb ik ook nog een tijd vakantie, dus dan kunnen we lekker aan de slag.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:15:17 #271
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_84285209
Wat een gigantisch mooi project
Ik heb met gapende ogen de foto's aanschouwd plus jullie uitleg van d vorderingen.
Kortom, proficiat!!!!
Hoop dat alles volgens plan gaat voor jullie.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_84386649
Dank je!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:16:41 #273
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_84400255
oh ik heb dit topic helemaal gemist!
maar werkelijk een prachtig huis&verbouwing tot dusver.
heel goed idee om de ramen te vervangen openslaande deuren !
en erg mooi dat jullie de oude stijl een beetje laten zitten/zien, geeft altijd zo'n mooie sfeer vind ik.

nu blijf ik het wel volgen hoor!
~ Bonito La Risa ~
pi_84408354
Vandaag veel gedaan:

Dak van de keuken wordt vernieuwd:

Vloerverwarming is al een tijdje geleden gelegd, maar bij deze alsnog de foto

De eerste gipsplaten zitten ervoor:

Heerlijk om eindelijk echt vooruitgang te kunnen zien met die gipsplaten!
pi_84419117
Wow dat dak was wel echt nodig ja :Y
Gips knapt op ja :) stucsel is straks ook een echte mijlpaal.
pi_84568503
Afgelopen dagen is er veel gebeurd. Alle gipsplaten op de bovenverdieping zitten ervoor, het dak is vernieuwd, de cementdekvloer is gesmeerd en we zijn vandaag begonnen met schuren op de slaapkamer. Het schuren is echt een hels karwei, maar daar krijgen we (hopelijk) wel iets moois voor terug met de houten plafonds.

Nieuw dak met tijdelijke platen, aangezien de aannemer bouwvak heeft en we dus geen nieuwe plaat kunnen krijgen :P

De cementdekvloer ligt er strak in

dinsdag 27 juli 2010 @ 23:28:22 #277
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_84571853
Wat een verbouwing, het wordt al mooi!
pi_84572641
WOW! dat gaat de goede kant op!
pi_84802135

En zo ziet het er inmiddels uit op de bovenverdieping.
pi_84802877
Balken O+ mooi!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:29:45 #281
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_84803194
Kwijl! Wat wordt het prachtig!! O+
pi_84925901
Weer een fotoupdate:

Na een dag schuren en stopverven, een dag grondverven en plamuren en twee dagen aflakken het volgende resultaat O+

De keuken is gestucadoord. Volgende week of de week daarna wordt er getegeld.

Op de benedenverdieping zijn alle muren vrij gemaakt van het oude pleisterwerk, zodat de stucadoor binnenkort daar ook verder kan. Maar eerst wordt de terrazzo vloer gemaakt O+

De bijkeuken, keuken en in de verte de gang:

pi_84926337
Er word flink gewerkt !
Hoe ga je de "dagstukken" tussen de balken afwerken?
pi_84954715
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 08:49 schreef exlurker het volgende:
Er word flink gewerkt !
Hoe ga je de "dagstukken" tussen de balken afwerken?
Bedoel je de 'bovenplinten'? Die maken we na van het origineel en die komen voor de gipsplaten zodat het weer mooi afgewerkt is.
pi_84968291
Mooi zeg, dat plafond!!! O+
pi_84970037

Die kast daar achter de deurpost, die blijft toch wel bestaan?
pi_84994116
De kast in de keuken blijft zeker staan. We behouden alle originele elementen die het huis nog heeft.
pi_84994237
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:25 schreef Spikkel01 het volgende:
De kast in de keuken blijft zeker staan. We behouden alle originele elementen die het huis nog heeft.
Oh u is lief! O+
pi_84999328
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:30 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Oh u is lief! O+
Heb het ook al gevraagd :D
pi_84999804
Prachtig project _O_ Komt niet vaak voor dat ik een klusproject pagina voor pagina doorlees :D

Maar voor 4 linker handen ziet het er allemaal goed uit ^O^ Hoeveel hulp van rechter handen hebben jullie gehad? :P
pi_85006597
We hebben super veel hulp gehad van de vader van wijnbo, zonder hem waren we nooit zover gekomen. We leren ook ontzettend veel, onze linker handen worden dan ook steeds meer rechtse handen :-)
  Moderator zondag 8 augustus 2010 @ 19:42:43 #292
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:07:26 #293
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_85185483
Dat ik dit topic nog niet eerder heb gezien zeg!
Wat mooi!!! O+
Ik weet niet of t al gevraagd is hoor, maar wat komt er boven de keuken? Ga je er vanuit t huis nog een bruikbare ruimte van maken??
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_85193308
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:07 schreef NouMooiNiet het volgende:
Dat ik dit topic nog niet eerder heb gezien zeg!
Wat mooi!!! O+
Ik weet niet of t al gevraagd is hoor, maar wat komt er boven de keuken? Ga je er vanuit t huis nog een bruikbare ruimte van maken??
Boven de keuken zit een zoldertje. Het zal dan ook gebruikt gaan worden als zolder om dingen op te slaan.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 17:41:25 #295
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_85194742
Ok, thanks!
Ben erg benieuwd naar de vorderingen! ^O^
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  Moderator donderdag 12 augustus 2010 @ 18:45:55 #296
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85197372
Het wordt zo'n gaaf huisje ! :) En natuurlijk wel heel erg in de buurt !

Plafonds worden echt mooi maar wat een karwei is het geweest om dat zo mooi te krijgen :X
pi_85199165
jeetje, even niet kunnen kijken en hop, mega veel werk verzet!
prachtig, die balken en het plafond! hoop werk geweest maar absoluut de tijd en energie waard zoals het er uit ziet.
heel benieuwd naar de terrazzo vloer ook straks.
pi_85218507
De enthousiaste reacties vinden we erg leuk O+

We zijn nu super hard aan het werk, want voor september moeten we op de bovenverdieping kunnen wonen |:(

In deze paneeldeur (in de grondverf) zit super veel werk, we hebben alle verf af moeten krabben omdat het los liet. De rest van de deuren staat nog op zolder dus ik ben benieuwd hoe veel werk we daar nog in moeten steken :P

De originele kozijnen zitten er weer voor O+. Omdat er gipsplaten voor de muur zijn gekomen is er een stuk tussen gekomen, maar ik moet zeggen dat m'n schoonvader dat super gemaakt heeft :Y
(De bovenste latjes ontbreken op deze foto's nog, maar die zitten er inmiddels al voor)

Proefstukje voor hoe de vloer gaat worden O+ _O_ O+

pi_85218540
Mooi he! Ons huisje..... O+
pi_85218579
Moooiii!!! Die kozijnen en vensterbanken en deuren O+ en de vloer wordt ook mooi :Y
pi_85224587
quote:
Op zondag 6 juni 2010 08:14 schreef reijnate66 het volgende:
Onbegrijpelijk dat men vroeger al die mooie dingen in een huis vernielde of wegbouwde achter platen en planken.
Och... dat iedereen tegenwoordig zo overdreven verliefd is op al die oude elementen is natuurlijk ook gewoon weer een modegril. Net zoals mensen een jaar of 40 geleden een mintgroen schrootjesplafond het toppunt van smaak vonden :P Over 30 jaar zegt men vast weer "Onbegrijpelijk dat men vroeger zoveel tijd en moeite investeerde in die oude troep!".

Leuk om te volgen, dit :D Wordt mooi!
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')