De balken onder de vloeren zijn allemaal ook al gecontroleerd?quote:Op maandag 15 maart 2010 11:10 schreef Wijnbo het volgende:
Vanavond ga ik trouwens foto's posten hoe het er nu uitziet, we hebben alle schrootjes al weggetrokken +
interieur / vloerbedekking (4 lagen) is er al uit
Er is een prachtvloer onder uit gekomen, helaas met zwam. Dit wisten we al voor we het kochten. Aangezien we toch vloerverwarming willen is laten zitten niet echt een optie. We willen echter wel een houten vloer weer.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:13 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
De balken onder de vloeren zijn allemaal ook al gecontroleerd?
Klusteam bestaande uit ouders, vrienden, kennissen, etc.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:38 schreef AnneX het volgende:
Sjonge jonge: leuk en mooi huis met mogelijkheden.
Hebben jullie een klusteam om je heen ?
Heel veel succes !
I love you! -furby style (enge dingen,. maar goed).quote:Op maandag 15 maart 2010 11:18 schreef Wijnbo het volgende:
Even voor iedereen er over begint:
We willen het huis geheel in oude stijl laten. Alle originele elementen zullen behouden worden/ gerenoveerd worden.
Mensen die een oud pand volledig verknallen heb ik al genoeg gezien![]()
- Toffe blauw tegels in de keuken laten we zitten natuurlijk :-) Komt een mooi vrijstaand fornuis voor te staan. Schouw moet er wel aan geloven, maar dies toch niet origineel. Komt wel weer een schouw voor.
- Schuifdeuren laten we zitten in de kamer
- Kasten in de kamer laten we zitten (Wit verven o.i.d.)
Vanavond proberen vloerbedekking gang los te krijgen. Hopelijk geen betonvloer er onder, zou zonde zijn![]()
Rookkanaal is niet geschikt voor haard helaas, alleen gas. Nou zie ik mezelf ook niet echt houthakken maargoed. Misschien ooit een mooie gaskachel.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:10 schreef DonJames het volgende:
Dat wordt een hele klusmaar er is zeker iets moois van te maken! Hopelijk werkt de haard goed, zo kom je mooi van al die schrootjes af
![]()
Alleen die advertentie: "Jaren 30 stijl"![]()
Die 40 meter zou maar zo eens kunnen, van het raam kamer tot de stoep. (Straat achter huis)quote:Op maandag 15 maart 2010 12:28 schreef Leonietje83 het volgende:
Helemaal geweldig huis!!! Tvp!!!
Uit funda advertentie: Tuin van 40 meter diep?!?!
Het moet het eerste plaatje worden, die is mooier.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:31 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Rookkanaal is niet geschikt voor haard helaas, alleen gas. Nou zie ik mezelf ook niet echt houthakken maargoed. Misschien ooit een mooie gaskachel.
In de brochure staat sowieso dikke onzin![]()
"In goede staat verkerend en goed onderhouden, wtf"
Komende weken keuken uitzoeken, fornuis wordt iets als dit waarschijnlijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tegen die blauwe tegeltjes
Hmja. Vriendinlief zoekt die wel uit... Als ik er maar een lekker biefstukje van krijgquote:Op maandag 15 maart 2010 12:36 schreef OeJ het volgende:
[..]
Het moet het eerste plaatje worden, die is mooier.
Met raampjes wil wel handiger zijnquote:Op maandag 15 maart 2010 12:37 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Hmja. Vriendinlief zoekt die wel uit... Als ik er maar een lekker biefstukje van krijg
Hoeft helemaal geen probleem te zijn: wij hebben dit nu al een aantal jaren en geen enkel probleem.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:28 schreef error_404 het volgende:
Leuk huisje!
Laat je wel heeel erg goed voorlichten over hout icm vloervewarming. Veel leveranciers doen daar heel luchtig over, maar puntje bij paaltje heb ik het al vaak mis zien gaan.
Goed voornemen om de details te behouden; als het eenmaal weg is, krijg je het idd nooit meer terug...
Ja, dat je werk voor niets is. Verder hebben we toestemming om alles er uit te halen wat een normaal mens ook zou doen. Her betreft hier rest inboedel - van een vrouwtje in de 90, die er 54 jaar heeft gewoond, naar het bejaardentehuis is gegaan en toen overledenquote:Op maandag 15 maart 2010 13:30 schreef aloe_vera het volgende:
Heel tof huis.
Maar klussen voor de overdracht....... je bent je bewust van de risico's hiervan?
Doen we. Genoeg verhalen gehoord over kromtrekken, werkend hout, etc. Maar om nou een super vlakke parketlaag er in te gooien...quote:Op maandag 15 maart 2010 13:28 schreef error_404 het volgende:
Leuk huisje!
Laat je wel heeel erg goed voorlichten over hout icm vloervewarming. Veel leveranciers doen daar heel luchtig over, maar puntje bij paaltje heb ik het al vaak mis zien gaan.
Goed voornemen om de details te behouden; als het eenmaal weg is, krijg je het idd nooit meer terug...
Neequote:Op maandag 15 maart 2010 13:31 schreef Sony het volgende:
Ziet er een weinig gedateerd uit zou ik zeggen, maar zeker iets heel leuks van te maken!
Het is een monument? Gemeentelijk of Rijks?
Hou er dan wel rekening mee dat je voor bepaalde zaken een vergunning nodig hebt; de gemeente kan een verbouwing zelfs stilleggen indien je geen vergunning hebt.
Voordeel is wel dat je voor alles wat restauratie of onderhoud is, subsidie kunt krijgen; afhankelijk van wat voor monument het is kan dit oplopen tot 45% en dat is toch lekker meegenomen!
Suc6 ermee!
Naja wat kan je gebeuren, een paar vrije zaterdagen wegquote:Op maandag 15 maart 2010 13:50 schreef MissHobje het volgende:
Ik had dan toch even gewacht tot de financiering rond is! wel risico nouja goed gefeliciteerd met jullie aankoop en wat een mega klusproject
![]()
succes!!
Dat weten we vanavond, en zal ook een pic posten indien geen betonnen vloer...quote:Op maandag 15 maart 2010 13:51 schreef OeJ het volgende:
[ afbeelding ]
En een vloer in deze (oude) stijl!
Komt die er ook, of ligt die er al?
Spannend. Begrijp nooit dat mensen dat weghalen; als je dan zo'n stijl huis koopt. Maar ik las al dat je die 'oude' elementen er in laat. Dat klinkt al goed!quote:Op maandag 15 maart 2010 13:52 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Dat weten we vanavond, en zal ook een pic posten indien geen betonnen vloer...
Je weet toch neem ik aan wel of er al dan niet een granito vloer in ligt als jullie dat huis al hebben gekocht?quote:Op maandag 15 maart 2010 13:52 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Dat weten we vanavond, en zal ook een pic posten indien geen betonnen vloer...
Dat hebben we er niet voor betaald. Ons openingsbod was 166.500, je mag zelf bedenken waar we op uit zijn gekomen.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:57 schreef pisnicht het volgende:
Jezus, woonde er ook iemand uit 1890? Die schrootjes, die badkamer
. Ik vind het van buiten wel leuk maar 209k voor een dergelijk huis qua staat in Winterswijk lijkt me niet echt een koopje. Hebben jullie dat er ook echt voor betaald?
Nee, aangezien de vloerbedekking vast ligt. Nog niet het lef gehad deze los te trekken :pquote:Op maandag 15 maart 2010 13:59 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Je weet toch neem ik aan wel of er al dan niet een granito vloer in ligt als jullie dat huis al hebben gekocht?
Maar denk ook aan je inboedelverzekering: als je daar heftige schade veroorzaakt aan bv het gemeentelijk riool of andersoortig leidingwerk dat je niet zelf mag vervangen en wat je niet al mee zou pakken in je geplande verbouwing, of je zorgt er per ongeluk voor dat het pand in rook opgaat....dan kun je nog wel eens heel veel gedoe krijgen met de huidige eigenaren. Je denkt altijd dat je het goed af hebt gesproken, maar helaas gaat dat vaak mis.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:21 schreef Beijtje het volgende:
Wat een mooi huis!!!Ik ga dit zeker volgen! Heeeeel veel succes!
En het grootste risico met klussen voor de overdracht is niet dat jij het niet kan betalen (dat kan je zelf aardig inschatten), maar dat de verkoper failliet gaat, zodat je het huis niet krijgt en er wel in hebt geďnvesteerd. Tenzij je gebruik hebt gemaakt van de mogelijkheid tot "Vormerkung" (ook dan zijn er mogelijk nog risico's overigens). Maar als je er inderdaad alleen maar tijd in steekt en geen geld (materialen), is er natuurlijk niets aan de hand...
Damn, in Utrecht is zo'n huis ruim vijf ton waardquote:Op maandag 15 maart 2010 13:59 schreef Wijnbo het volgende:
Dat hebben we er niet voor betaald. Ons openingsbod was 166.500, je mag zelf bedenken waar we op uit zijn gekomen.![]()
Plus op de foto's zie je lang niet alles. Ik post vanavond meer.
Jah en in Delft aan een oude gracht 7 ofzoquote:Op maandag 15 maart 2010 14:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Damn, in Utrecht is zo'n huis ruim vijf ton waard.
Prachtig pand! Veel succes ermee.
Geen idee, maar er liggen in ieder geval mooie tegelsquote:Op maandag 15 maart 2010 22:56 schreef R2R het volgende:
Zit er nou op de begane grond een betonvloer?
Ziet er zo op de foto's helemaal niet slecht uit. Wel allemaal knetteroud, maar niet verwaarloosd ofzo. En een hoop dingen die origineel bij het huis horen zijn er nog.
Beter kan je het eigenlijk niet treffen.
Er ontbreken wat spijlen in de trap, vorige bewoonster (oud vrouwtje) is een aantal keren naar beneden gekieperdquote:Op maandag 15 maart 2010 23:23 schreef aloe_vera het volgende:
Mooie trap ook (wel een beetje ruim uit elkaar staande spijlen???). En een grote kelder, dat is natuurlijk ook heel handig! Wordt de zolder nog een gebruikersruimte of alleen opslag? Aan de deuren te zien is het hoog zat om kamers te maken.
Die kap is ook nieuwquote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:49 schreef AnneX het volgende:
Behalve de tegeltjes en alles wat hiervoor wordt mee gejuicht...
wat ziet de kap er als nieuw uit ! als vers hout.
Juweeltje hoor ! Alleen nog even oppoetsen.
Hevig zit te turen totdat het mij duizelde... en ik zie het niet !quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:55 schreef Beijtje het volgende:
1 tegeltje ligt verkeerd om, waardoor patroontje niet meer klopt?
Een kniesoor die er op let...
Ik vind het juist geinig, dat zoiets er al 100 jaar verkeerd in ligtquote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:55 schreef Beijtje het volgende:
1 tegeltje ligt verkeerd om, waardoor patroontje niet meer klopt?
Een kniesoor die er op let...
Nog niet geisoleerd, dat moet nogquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:05 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hevig zit te turen totdat het mij duizelde... en ik zie het niet !
Het doet mij wel hevig denken aan een soort blokkendoos met primaire kleuren, die ik vroeger - héél vroeger had.
Trouwens het dakbeschot lijkt wel hardboard ??? en zit er dan isolatie boven? en onder de pannen?
Geloof maar dat die er heel anders uit zietquote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:53 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Die kap is ook nieuwDie is gelijk vervangen met het pand er links naast, de andere helft van het dubbel. Ergens ben ik wel blij dat dit al gedaan is. Ik weet niet of ik zo blij was geweest met een kap uit 1890
![]()
Het lichte hout (wit geschilderd) hoort wčl bij je schouw! Ik had ook zoiets in mijn jaren '30-huis in Haarlem. Alle schrootjeszooi uiteraard nietquote:Op maandag 15 maart 2010 11:18 schreef Wijnbo het volgende:
Even voor iedereen er over begint:
We willen het huis geheel in oude stijl laten. Alle originele elementen zullen behouden worden/ gerenoveerd worden.
Mensen die een oud pand volledig verknallen heb ik al genoeg gezien![]()
- Toffe blauw tegels in de keuken laten we zitten natuurlijk :-) Komt een mooi vrijstaand fornuis voor te staan. Schouw moet er wel aan geloven, maar dies toch niet origineel. Komt wel weer een schouw voor.
Is ie ook volgens mij. Funda gegevens kloppen dan ook niet echt. Gelukkig zijn we geen enorme tuinliefhebbersquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:09 schreef aloe_vera het volgende:
Toch vind ik je tuin een stuk kleiner ogen dan de funda gegevens van 40m diep en 8,5m breed
Wat betreft de schouw: Deze is inderdaad origineel voor een deel, maar niet praktisch. Met een te smalle schouw valt te leven, met een te lage ook, of een te ondiepe i.v.m. de afzuigingsinstallatie.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het lichte hout (wit geschilderd) hoort wčl bij je schouw! Ik had ook zoiets in mijn jaren '30-huis in Haarlem. Alle schrootjeszooi uiteraard niet
Schuifdeuren blijvenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:39 schreef WRH het volgende:
wat een mega klus, benieuwd wat het gaat worden.
mooie schuifdeuren, laten jullie die erin zitten? en die tegeltjes in de bijkeuken zijn toch wel weer heel erg leuk om tegen te komen lijkt mij.
Die tegels hebben wij hier in de keuken liggenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:13 schreef Ml-etje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier vond ik ze wel op lijken
Dat geloof ik graagquote:Op zondag 21 maart 2010 01:10 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Die tegels hebben wij hier in de keuken liggen
Ideaal, je ziet er geen waterdruppels of gemorst drinken ofzo op, af en toe lekker stofzuigen en een sopje en klaar. Super voor in de keuken vind ikzelf
Ik herkende je bijna niet ML, door je veranderde fotootje
Hihi nou herken ik jou niet meerquote:
Hebben ze dat al wat vroeger al niet gedaan? Ik mis ornamenten? Was toch wel iets voor die tijd ook?quote:Mensen die een oud pand volledig verknallen heb ik al genoeg gezien
Financiering is bijna rond, offerte is al getekend retour naar verstrekker.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:54 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Hebben ze dat al wat vroeger al niet gedaan? Ik mis ornamenten? Was toch wel iets voor die tijd ook?
Verder wel heftig project. Is je financiering inmiddels al rond?
Ik moest ook klussen voordat ik getekend had, achteraf bleken de vorige eigenaars niet zo tof als ze in het begin leken.....
quote:Op maandag 22 maart 2010 15:22 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Financiering is bijna rond, offerte is al getekend retour naar verstrekker.
Ornamenten hebben er denk ik nooit gezeten, er zit wel iets een lijstje langs het plafond, maar niet noemenswaardig. Wel achter de (asbest) plaat bij de schouw in de woonkamer EN in de slaapkamer boven een mooie houten schouw ontdekt, die post ik z.s.m. hier
Op de begane grond zat er een gaskachel voor. Er komt weer een nieuwe gasaansluiting, mochten we nog een gaskachel willen in de toekomst. Op de eerste verdieping zit geen rookkanaal meer, maar we waren toch niet van plan daar een kachel te plaatsen.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:00 schreef Ml-etje het volgende:
Gaaf zeg! Zijn ze ook nog bruikbaar? En wat ga je ermee doen
quote:Op maandag 22 maart 2010 21:06 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Op de begane grond zat er een gaskachel voor. Er komt weer een nieuwe gasaansluiting, mochten we nog een gaskachel willen in de toekomst. Op de eerste verdieping zit geen rookkanaal meer, maar we waren toch niet van plan daar een kachel te plaatsen.
Hebbe, hebbe, hebbe !!!!!quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:15 schreef Wijnbo het volgende:
Fornuis wordt waarschijnlijk toch deze:
[ afbeelding ]
De 110 is wel ERG lomp in onze keuken
Super!!quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:43 schreef Spikkel01 het volgende:
We hebben de financiering rond![]()
![]()
.
Een bekende van ons vertelde dat er waarschijnlijk geen ornamenten ed. in ons huis zitten omdat het een gemeente woning is geweest en dat de orrnamenten toch iets 'boven de stand' van het huis zijn. Maar wat daar van waar is.. geen idee, wel leuk om eens uit te gaan zoeken.
Zelfde kastjes!quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:44 schreef Spikkel01 het volgende:
Keuken, badkamer en toilet zijn uitgezocht en besteld.
Dit is de tekening van de keukenboer. De tekening moet met wat creativiteit bekeken worden, onderstaande plaatjes maken het beeld compleet.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door Maisnon op 31-03-2010 15:00:25 ]
Nog groter voordeel: Geen herrie van afzuigkap in de keuken! Dus gewoon gesprekken voeren tijdens het koken!!!quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:15 schreef Spikkel01 het volgende:
Groot voordeel daarvan is dat de tegeltjes ook behouden blijven.
Dat is nog maar 22 daagjes en nog tijd om veel plannen uit te denken en spullen te kopenquote:Op donderdag 1 april 2010 11:01 schreef Wijnbo het volgende:
Tot 23 april valt er weinig te updaten vrees ikMaar daarna gaat de verbouwing los!
spannendquote:Op donderdag 22 april 2010 11:35 schreef Leonietje83 het volgende:Nog één nachtje slapen,
nog één nachtje slapen!!!
Ziet er goed uit wijnbo, even een vraagje, hoe heb je die vloerbedekkinglijm er af gekregen, bij ons ligt er ook waarschijnlijk een granieten vloer verstopt in de gang onder de vloerbedekking.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:30 schreef Wijnbo het volgende:
Foto update:
Afgelopen zaterdag: Schrootjes weg, vloerbedekking weg in woonkamer en suite en slaapkamers/overloop.
Slaapkamers:
Tegeltjes keuken:
[ afbeelding ]
Vaste kast keuken:
[ afbeelding ]
Gang:
[ afbeelding ]
Toegang kelder:
[ afbeelding ]
Kelder (Kurkdroog) :
[ afbeelding ]
Zolder:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Trap van 1e verdieping naar begane grond en weer terug omhoog
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tuin ZONDER coniferen![]()
[ afbeelding ]
Slaapkamer aan straatkant:
[ afbeelding ]
Keuken achtig iets op eerste verdieping:
[ afbeelding ]
en onder de lelijke plaat kwam dit te voorschijn:
[ afbeelding ]
En het resultaat van vanavond: De vloerbedekking van de gang verwijderen:
[ afbeelding ]
Hm... wat zit er onder...
[ afbeelding ]
Ff stukje schoonkrabben!
[ afbeelding ]
Nog iets verder krabben...
[ afbeelding ]
Schoonmaken!
[ afbeelding ]
Oooooh!
[ afbeelding ]
Originele paneeldeuren, uit voorzorg er uit gehaald tijdens de verbouwing.
[ afbeelding ]
Slaapkamerraam achterkant.
[ afbeelding ]
Wijnbo is al aan het klussen, vandaar dat ik even reageer. Het antwoord is: krabben met een horizontaal stanleymesje, zoiets als dit maar dan met een houder.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:57 schreef aegor102 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit wijnbo, even een vraagje, hoe heb je die vloerbedekkinglijm er af gekregen, bij ons ligt er ook waarschijnlijk een granieten vloer verstopt in de gang onder de vloerbedekking.
Dat ziet eruit als een glasmesje (althans dan leken ze me te snappen bij de bouwmarkt).quote:Op zaterdag 24 april 2010 08:05 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Wijnbo is al aan het klussen, vandaar dat ik even reageer. Het antwoord is: krabben met een horizontaal stanleymesje, zoiets als dit maar dan met een houder.
[ afbeelding ]
Ze liggen bij de stanleymessen, zouden dus goed te vinden moeten zijn.quote:Op zaterdag 24 april 2010 09:03 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat ziet eruit als een glasmesje (althans dan leken ze me te snappen bij de bouwmarkt).
Ik zie nu ook dat die foto flink onscherp isquote:Op zaterdag 24 april 2010 09:04 schreef Ml-etje het volgende:
Wat leuk gedaan![]()
Die plafond muv de keuken zijn idd mooi!
Nou eerst de keuken maar eens afmaken voordat we gaan krabben in de gang.quote:Op zaterdag 24 april 2010 08:05 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Wijnbo is al aan het klussen, vandaar dat ik even reageer. Het antwoord is: krabben met een horizontaal stanleymesje, zoiets als dit maar dan met een houder.
[ afbeelding ]
We zijn benieuwd waar dit gaat stranden (onleesbaar door cameraflits).. Verder hebben ze wel alle vertrouwen in ons hoorquote:Op zaterdag 24 april 2010 09:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
Er moet veel aan dit huis gebeuren
Dat zal jullie nog betreuren
Jullie hebben nl 4 linkerhanden![]()
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig![]()
Isolatie als in geen muurquote:Op zondag 25 april 2010 21:41 schreef Beijtje het volgende:
Zo, jullie hebben hard gewerkt!![]()
Idd, die isolatie?
altijdquote:Op maandag 26 april 2010 20:34 schreef Nashiedog het volgende:
TVP !
Mag ik u wat te lezen aanbieden ?
Klopt, ideaal! Dat krijg je als je ouders een boerderij hebbenquote:Op maandag 26 april 2010 10:16 schreef Xs2Shanna het volgende:
Wow! Die plafonds! Boerderij gevoel!
Zie ik een paardentrailer in de tuin staan als afvalverwerker??
ach hoef je iig niet bang te zijn dat de helft eruit waaitquote:Op dinsdag 27 april 2010 11:47 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Klopt, ideaal! Dat krijg je als je ouders een boerderij hebben
Het schiet al lekker op. Dit weekend gaan de vloeren eruit en proberen we zover mogelijk te komen met het uitgraven voor de aanbouw. Vanmiddag komt de installateur kijken of hij maandag kan beginnen met het installatiewerk. Volgende week zijn we vrij, dus dan kunnen we mooi aan de slag. De aannemer is ook al bezig met het maken van de tuindeuren, die zijn binnen twee weken klaar.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:41 schreef WRH het volgende:
lekker grote tuin zeg, nu handig en straks echt lekker vertoeven.
schiet het al op verder, nu waarschijnlijk een lang weekend aan de gang?
De tuin kijkt uit op de muziekschool.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:01 schreef M_ het volgende:
Ziet er gaaf uit! Maar wat een klus! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat
Kan alleen even het huis niet helemaal plaatsen (ik kom van oorsprong uit Winterswijk)
Aaah ok! Nu snap ik het haha.quote:Op donderdag 29 april 2010 16:18 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
De tuin kijkt uit op de muziekschool.
Alvast een foto van voor en na.quote:Op zondag 2 mei 2010 16:39 schreef Spikkel01 het volgende:
Schuurtje gesloopt en gat gegraven voor de fundering van de aanbouw:
[ afbeelding ]
De muren waar de aanbouw aan gaat grenzen zijn wit geverfd, de aanbouw krijgt dezelfde kleur. Daarom hoeven we alleen te letten op de grootte van de stenen en niet op de uitstraling.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:29 schreef Ml-etje het volgende:
En anders maak je er een ommuurde zandbank van![]()
Vind die oude look van alles geweldigheb je wel een bijpassende steen voor de aanbouw?
Isolatie komt in de woonkamer en de gang tegen het plafond aan, zodat het geluid van de houten vloer op de eerste verdieping gedempd wordt. We zijn daarom ook heel erg blij met het goede houtwerk tegen de plafonds aan, daar kunnen we de isolatie zo tussen stoppen en dan kan het nieuwe plafond er weer tegenaan gemaakt worden. Scheelt ons weer latjes timmerenquote:Op zondag 2 mei 2010 21:28 schreef heartwork het volgende:
gaan jullie de vloeren niet isoleren dan?
Ik zag op je foto's dat je mooie houten plafonds had, maar dat betekend ook veel geluidsoverlast.
je hoort elkaar dan goed lopen etc.
Tenminste, dat was zo in mijn ouderlijk huis.
Succes met klussen!
Yes, wij merken er niets van in de kelder maar het is wel iets van 20 cm beton wat er tussen zit schat ik.quote:Op maandag 3 mei 2010 09:12 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Isolatie komt in de woonkamer en de gang tegen het plafond aan, zodat het geluid van de houten vloer op de eerste verdieping gedempd wordt. We zijn daarom ook heel erg blij met het goede houtwerk tegen de plafonds aan, daar kunnen we de isolatie zo tussen stoppen en dan kan het nieuwe plafond er weer tegenaan gemaakt worden. Scheelt ons weer latjes timmeren![]()
Op zolder komt er ook isolatie op de grond, zodat de plafonds in de slaapkamers behouden kunnen worden.
Heeft er iemand trouwens ervaring in vloerverwarming boven de kelder?
quote:Op maandag 3 mei 2010 10:15 schreef Csbs het volgende:
God wat een heerlijke verbouwing! Ik ben blij dat wij klaar zijn met de verbouwing en het klussen. Ons huis is uit 1935. Ik had het idee om de platen van de deuren af te slopen zodat de paneeldeurtjes weer te zien waren. Nou dat was een slecht idee. Ze zaten helemaal verlijmd. Het was een drama.
Conclusie: nieuwe deuren kopen.
De grootste klus verder was het verlaagd plafond slopen. Onder de platen kwam ineens het riet tevoorschijn. We moesten het laten stucen en dikke lagen stuc drogen voor geen meter. Dus we zitten iedere dag het plafond droog te kijken. Hopelijk is het vandaag droog genoeg om het in te smeren met voorstrijk. Morgen het plafond verven en dan kan die verrekte stucloper eruit.
Ja!quote:Op maandag 3 mei 2010 11:40 schreef Csbs het volgende:
Topic bestaat (nog) niet. Zal eens overleggen en kijken wanneer er met terugwerkende kracht alsnog een topic komt
Gotchaquote:Op maandag 3 mei 2010 10:15 schreef Csbs het volgende:
God wat een heerlijke verbouwing! Ik ben blij dat wij klaar zijn met de verbouwing en het klussen. Ons huis is uit 1935. Ik had het idee om de platen van de deuren af te slopen zodat de paneeldeurtjes weer te zien waren. Nou dat was een slecht idee. Ze zaten helemaal verlijmd. Het was een drama.
Conclusie: nieuwe deuren kopen.
De grootste klus verder was het verlaagd plafond slopen. Onder de platen kwam ineens het riet tevoorschijn. We moesten het laten stucen en dikke lagen stuc drogen voor geen meter. Dus we zitten iedere dag het plafond droog te kijken. Hopelijk is het vandaag droog genoeg om het in te smeren met voorstrijk. Morgen het plafond verven en dan kan die verrekte stucloper eruit.
Hebben jullie tussen het beton van de kelder en de vloerverwarming ook geďsoleerd? Daar is bij ons helaas geen ruimte voor, dus we vragen ons af of dat wel kan. Een kelder die warm is, is ook een beetje jammerquote:Op maandag 3 mei 2010 09:43 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Yes, wij merken er niets van in de kelder maar het is wel iets van 20 cm beton wat er tussen zit schat ik.
Ja er ligt overal een isolatielaag tussen.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:09 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Hebben jullie tussen het beton van de kelder en de vloerverwarming ook geďsoleerd? Daar is bij ons helaas geen ruimte voor, dus we vragen ons af of dat wel kan. Een kelder die warm is, is ook een beetje jammer
Nee, de ruimte tussen kelder en de houten vloer die erin lag is maar 8 cm. De nieuwe vloer moet op ongeveer dezelfde hoogte komen als de oude vloer i.v.m. de kozijnen van de deuren. We moeten het nog maar eens met de installateur overleggen, geen idee nog hoe we dit gaan oplossen.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:10 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ja er ligt overal een isolatielaag tussen.
Kun je die max 10 cm niet missen?
Zeker weten !quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:47 schreef Ml-etje het volgende:
Die kast naast de deur die laten jullie toch wel leven hé?
quote:
Zag het al aan de linkquote:Op woensdag 5 mei 2010 11:53 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Dat is niet in ons huis heMaar zoiets komt er wel in
Dat zijn mijn benen iddquote:Op woensdag 5 mei 2010 11:53 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Dat is niet in ons huis heMaar zoiets komt er wel in
Het "originele" beton is uit de keuken inderdaadquote:Op woensdag 5 mei 2010 13:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat zijn mijn benen idd.
Maareh, als jullie iemand hebben gevonden die dat legt, wil je dan vragen of ie ook Granito restaureert?
Wel een heftige verbouwing zo. Hebben jullie nu ook die originele tegels uit de keukenvloer gehakt?
.
Wij ook nietquote:Op woensdag 5 mei 2010 14:24 schreef TwaalfuuR het volgende:
mooi hoor, leuk om te volgen.
Ben zelf ook aan het kijken voor een huis uit de jaren '30, maar kan zelf helaas niet verbouwen.
ja maar zoals ik jullie bezig zie.. ik zou daar alleen maar gestresst van rakenquote:Op woensdag 5 mei 2010 14:54 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Wij ook nietMaar goed, alles kun je leren
We posten vanavond nieuwe foto's, maar het huis is werkelijk in grote zandbak nu, aangezien op de gang na alle vloeren op de benedenverdieping weg zijnquote:Op woensdag 5 mei 2010 15:51 schreef TwaalfuuR het volgende:
[..]
ja maar zoals ik jullie bezig zie.. ik zou daar alleen maar gestresst van raken.
Mooi huis zeker als je 23 bent. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als je er klaar mee bentquote:Op woensdag 5 mei 2010 16:04 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
We posten vanavond nieuwe foto's, maar het huis is werkelijk in grote zandbak nu, aangezien op de gang na alle vloeren op de benedenverdieping weg zijn
* Ik heb een tuintje in mijn huis, maar alleen voor jou.... miiiirooossoeoeeeeee *
quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:41 schreef aegor102 het volgende:
Eerst krabben en schoonmaken en dan eruit, waarom eigenlijk.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of heb ik ergens overheen gelezen?
Zonde van de vloer! Maar hopelijk kan je nog net genoeg tegels redden om je wc mee te betegelen.quote:De vloer had zulke ernstige gebreken, waaronder loszittende tegels, verborgen barsten, een niet-verwijderbare cement laag aan de onderkant, waardoor deze er uit moest gehaald worden om opnieuw te leggen. Helaas zijn er tijdens deze operatie complicaties opgetreden, waardoor de vloer er morgen geheel uitgaat. Misschien dat een deel van de goede tegels nog een donor kan zijn voor het toilet.
Ook dat staat al ergens in het topic :pquote:Op donderdag 6 mei 2010 08:53 schreef Beijtje het volgende:
Trouwens, waarmee hebben jullie je vloer schoon gekregen? Ben met een vergelijkbaar iets bezig...
Nee, helaasquote:Op donderdag 6 mei 2010 09:25 schreef Beijtje het volgende:
O ja, ik ben ook met een krabber aan de gang... Geen wondermiddelen dus...
Klopt, moet je gewoon ff de tijd voor nemen en het beste van maken... Bedankt voor de info in elk geval!quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:28 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Nee, helaasmaar met twee personen eraan werken en een leuk muziekje op doet wel wonderen
![]()
De nieuwe riool is voor de aanbouwquote:Op zondag 9 mei 2010 22:10 schreef Beijtje het volgende:
Ojee, alles is weg!![]()
Waren jullie nog niet aangesloten op het riool ofzoof vanwaar zoveel nieuwe buiskes?
Flinke verbouwing! Maar dan heb je ook wat als je klaar bent!quote:Verder hebben we besloten geen vloerverwarming in de woonkamer en suite te nemen, in verband met de kelder. Gelukkig is een houten vloer nooit koud.
Onder de woonkamer zit voor een deel de kelder. Tussen de kelder en de vloer zit maar 8cm ruimte, dat houdt in dat er minimaal geďsoleerd kan worden en de vloerverwarming uiteindelijk in de betonnenvloer (die nog gestort moet worden) moet komen. De installateur garandeerd niet dat je dan niets van de vloerverwarming kunt merken in de kelder.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:50 schreef Sony het volgende:
[..]
Flinke verbouwing! Maar dan heb je ook wat als je klaar bent!![]()
Hoezo ivm de kelder?
Alswij ergens geen spijt van hebben is dat wel de vloerverwarming: veeeeeel aangenamere warmte dan radiatoren, minder stof en een stuk besparing op de stookkosten. Kunnen het echt alleen maar aanraden!
Helaas niet, een mens van gemiddelde lengte moet bukken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:29 schreef Sony het volgende:
Is de kelder niet hoog genoeg om hier eventueel nog een stuk isolatie te plaatsen?
Als jullie spullen in de kelder willen bewaren ipv de koelkast, waar denken jullie dan aan? Om veel dingen goed te houden heb je toch minimaal 7 a 8 graden nodig en dat haal je toch niet echt in een standaard kelder...
Heb je al iemand gevonden voor de terrazzo? WIj hebben onze vloeren laten restaureren en zij waren echt goed! Geen van de scheuren is meer zichtbaar en je kunt je haren er weer in spiegelen
Nee, het huis heeft wel op de lijst gestaan om monument te worden maar is niet geselecteerd. Aan de ene kant hebben we daar geluk mee, want hoeven we ons niet aan bepaalde regels te houden. Aan de andere kant hadden we veel subsidies kunnen krijgen als het wel een monument was geweest.quote:Op zondag 6 juni 2010 12:37 schreef dr.dunno het volgende:
ik heb geen zin om het hele tipoc door te lezen, maar TS heeft een leuk project op zich genomen.
is er alleen geen monumentenstatusgeneuzel of meer van dat geleuter?
Dat zijn nisjes in de muur waar we shampoo etc. in kunnen zetten. Dan hoeven we geen rekje of iets dergelijks op te hangen. Op de foto die van binnen is genomen kun je de nisjes zien.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:27 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Vanwaar die plaatjes op je binnenmuur geschroefd?
jammerquote:Op maandag 7 juni 2010 12:38 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Die is al met het oud ijzer mee. Was volledig door geroest
Ok, mijn ooms zijn allemaal tegelzetters dus dan zal ik dat nog even aan ze navragen. Voor nu ben ik alleen uit gegaan van het advies van mijn schoonvader die de hele verbouwing aanstuurt.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:13 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Tegels kun je ook met flexibele lijm rechtstreeks op een vlakke houten ondergrond plaatsen. Mijn ouders hebben dat al zo'n 20 jaar in hun badkamer en hun wc. Het is echt waterdicht, mits je de goede materialen gebruikt.
Helaas is de storm niet aan ons voorbij getrokken. Raam aan de voorkant is gesneuveld en het raam van de voordeur is kapot, verder een paar dakpannen die los zitten. We hebben wel geluk gehad, al onze buren hebben het slechter getroffenquote:Op maandag 12 juli 2010 18:35 schreef Emmetje37 het volgende:
Heb je nog extra schade gehad of trok de storm aan jullie voorbij?
quote:Op maandag 12 juli 2010 22:24 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Helaas is de storm niet aan ons voorbij getrokken. Raam aan de voorkant is gesneuveld en het raam van de voordeur is kapot, verder een paar dakpannen die los zitten. We hebben wel geluk gehad, al onze buren hebben het slechter getroffen. Bizar om te zien waar de storm is geweest, ontzettend grote bomen die uit de grond zijn getrokken en dan de kerktoren in Vragender en natuurlijk de vliegende tenten op de zwarte cross..
Vaak is de helft al verrot, en dan heb je geen zin om de rest ook te laten rotten, want dan krijg kans dat:quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:26 schreef tim1986 het volgende:
wat ik me wel afvraag is waarom alle thuisklussers altijd de rieten plafonds weghalen terwijl je daar veel makkelijker gewoon een plafond onder kan schroeven
kostenefficienter, sneller en minder puin
word verder cker wel mooi
Even snel gegoogled en ik kom toch wel wat reacties tegen dat riet wel degelijk isoleert, maar niet zo goed als glas/staalwol. Ik las dat het geluid op zich goed geďsoleerd werd, alleen de voetstappen niet, en daar zou ik mij persoonlijk toch wel heel erg aan ergeren (net zoals krakende trappen overigens).quote:
Je bedoelt steenwol denk ikquote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:35 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Even snel gegoogled en ik kom toch wel wat reacties tegen dat riet wel degelijk isoleert, maar niet zo goed als glas/staalwol. Ik las dat het geluid op zich goed geďsoleerd werd, alleen de voetstappen niet, en daar zou ik mij persoonlijk toch wel heel erg aan ergeren (net zoals krakende trappen overigens).
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:35 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Even snel gegoogled en ik kom toch wel wat reacties tegen dat riet wel degelijk isoleert, maar niet zo goed als glas/staalwol. Ik las dat het geluid op zich goed geďsoleerd werd, alleen de voetstappen niet, en daar zou ik mij persoonlijk toch wel heel erg aan ergeren (net zoals krakende trappen overigens).
quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:39 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Je bedoelt steenwol denk ik![]()
Staalwol = 1 vonkje en oeps
Ik was afgelopen weekend in Winterswijk en had gehoord dat er best wat schade was in de Spoorstraat en dat is naast jullie idd. Echt bizar hoe binnen een paar minuten het weer omslaat van een mooie blauwe lucht en 35C, naar horizontale hagel en donkergroene lucht..quote:Op maandag 12 juli 2010 22:24 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Helaas is de storm niet aan ons voorbij getrokken.
My bad, steenwol inderdaad (en ik werk in een bouwmarkt op de bouwafdelingquote:Op woensdag 14 juli 2010 08:39 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Je bedoelt steenwol denk ik![]()
Staalwol = 1 vonkje en oeps
Precies.quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:42 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dan is dat de voornaamste reden om dat riet eruit te halen.
Ik heb geen idee of dat sterk genoeg is. Bij ons zou ik er niets aan ophangen, maar ze zitten dan ook aan de wanden en niet aan het plafond.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:11 schreef handek het volgende:Onze dochter woont nu een jaar in een appartement in Amsterdam.
Daar zit ook nog een aansluiting in het plafond voor een gaslamp. Kan ze op dat punt dan ook een kroonluchter ophangen, ik bedoel eigenlijk: is dat sterk genoeg ? Weten jullie daar iets meer van misschien ?
Leuk huis waar jullie aan bezig zijn/waren !
alvast bedankt
Bedoel je de 'bovenplinten'? Die maken we na van het origineel en die komen voor de gipsplaten zodat het weer mooi afgewerkt is.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 08:49 schreef exlurker het volgende:
Er word flink gewerkt !
Hoe ga je de "dagstukken" tussen de balken afwerken?
Oh u is lief!quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:25 schreef Spikkel01 het volgende:
De kast in de keuken blijft zeker staan. We behouden alle originele elementen die het huis nog heeft.
Heb het ook al gevraagdquote:
Boven de keuken zit een zoldertje. Het zal dan ook gebruikt gaan worden als zolder om dingen op te slaan.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:07 schreef NouMooiNiet het volgende:
Dat ik dit topic nog niet eerder heb gezien zeg!
Wat mooi!!!![]()
Ik weet niet of t al gevraagd is hoor, maar wat komt er boven de keuken? Ga je er vanuit t huis nog een bruikbare ruimte van maken??
Och... dat iedereen tegenwoordig zo overdreven verliefd is op al die oude elementen is natuurlijk ook gewoon weer een modegril. Net zoals mensen een jaar of 40 geleden een mintgroen schrootjesplafond het toppunt van smaak vondenquote:Op zondag 6 juni 2010 08:14 schreef reijnate66 het volgende:
Onbegrijpelijk dat men vroeger al die mooie dingen in een huis vernielde of wegbouwde achter platen en planken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |