Helaas is de storm niet aan ons voorbij getrokken. Raam aan de voorkant is gesneuveld en het raam van de voordeur is kapot, verder een paar dakpannen die los zitten. We hebben wel geluk gehad, al onze buren hebben het slechter getroffenquote:Op maandag 12 juli 2010 18:35 schreef Emmetje37 het volgende:
Heb je nog extra schade gehad of trok de storm aan jullie voorbij?
quote:Op maandag 12 juli 2010 22:24 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Helaas is de storm niet aan ons voorbij getrokken. Raam aan de voorkant is gesneuveld en het raam van de voordeur is kapot, verder een paar dakpannen die los zitten. We hebben wel geluk gehad, al onze buren hebben het slechter getroffen. Bizar om te zien waar de storm is geweest, ontzettend grote bomen die uit de grond zijn getrokken en dan de kerktoren in Vragender en natuurlijk de vliegende tenten op de zwarte cross..
Vaak is de helft al verrot, en dan heb je geen zin om de rest ook te laten rotten, want dan krijg kans dat:quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:26 schreef tim1986 het volgende:
wat ik me wel afvraag is waarom alle thuisklussers altijd de rieten plafonds weghalen terwijl je daar veel makkelijker gewoon een plafond onder kan schroeven
kostenefficienter, sneller en minder puin
word verder cker wel mooi
Even snel gegoogled en ik kom toch wel wat reacties tegen dat riet wel degelijk isoleert, maar niet zo goed als glas/staalwol. Ik las dat het geluid op zich goed geïsoleerd werd, alleen de voetstappen niet, en daar zou ik mij persoonlijk toch wel heel erg aan ergeren (net zoals krakende trappen overigens).quote:
Je bedoelt steenwol denk ikquote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:35 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Even snel gegoogled en ik kom toch wel wat reacties tegen dat riet wel degelijk isoleert, maar niet zo goed als glas/staalwol. Ik las dat het geluid op zich goed geïsoleerd werd, alleen de voetstappen niet, en daar zou ik mij persoonlijk toch wel heel erg aan ergeren (net zoals krakende trappen overigens).
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:35 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Even snel gegoogled en ik kom toch wel wat reacties tegen dat riet wel degelijk isoleert, maar niet zo goed als glas/staalwol. Ik las dat het geluid op zich goed geïsoleerd werd, alleen de voetstappen niet, en daar zou ik mij persoonlijk toch wel heel erg aan ergeren (net zoals krakende trappen overigens).
quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:39 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Je bedoelt steenwol denk ik![]()
Staalwol = 1 vonkje en oeps
Ik was afgelopen weekend in Winterswijk en had gehoord dat er best wat schade was in de Spoorstraat en dat is naast jullie idd. Echt bizar hoe binnen een paar minuten het weer omslaat van een mooie blauwe lucht en 35C, naar horizontale hagel en donkergroene lucht..quote:Op maandag 12 juli 2010 22:24 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Helaas is de storm niet aan ons voorbij getrokken.
My bad, steenwol inderdaad (en ik werk in een bouwmarkt op de bouwafdelingquote:Op woensdag 14 juli 2010 08:39 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Je bedoelt steenwol denk ik![]()
Staalwol = 1 vonkje en oeps
Precies.quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:42 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dan is dat de voornaamste reden om dat riet eruit te halen.
Ik heb geen idee of dat sterk genoeg is. Bij ons zou ik er niets aan ophangen, maar ze zitten dan ook aan de wanden en niet aan het plafond.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:11 schreef handek het volgende:Onze dochter woont nu een jaar in een appartement in Amsterdam.
Daar zit ook nog een aansluiting in het plafond voor een gaslamp. Kan ze op dat punt dan ook een kroonluchter ophangen, ik bedoel eigenlijk: is dat sterk genoeg ? Weten jullie daar iets meer van misschien ?
Leuk huis waar jullie aan bezig zijn/waren !
alvast bedankt
Bedoel je de 'bovenplinten'? Die maken we na van het origineel en die komen voor de gipsplaten zodat het weer mooi afgewerkt is.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 08:49 schreef exlurker het volgende:
Er word flink gewerkt !
Hoe ga je de "dagstukken" tussen de balken afwerken?
Oh u is lief!quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:25 schreef Spikkel01 het volgende:
De kast in de keuken blijft zeker staan. We behouden alle originele elementen die het huis nog heeft.
Heb het ook al gevraagdquote:
Boven de keuken zit een zoldertje. Het zal dan ook gebruikt gaan worden als zolder om dingen op te slaan.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:07 schreef NouMooiNiet het volgende:
Dat ik dit topic nog niet eerder heb gezien zeg!
Wat mooi!!!![]()
Ik weet niet of t al gevraagd is hoor, maar wat komt er boven de keuken? Ga je er vanuit t huis nog een bruikbare ruimte van maken??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |