abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83967660
Heb je nog extra schade gehad of trok de storm aan jullie voorbij?
pi_83969893
Mooie huis man
Hoeduur was dat huis trouwens?
Interessant he ?
  maandag 12 juli 2010 @ 20:14:21 #253
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_83971577
Leuke verbouwing!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_83977998
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:35 schreef Emmetje37 het volgende:
Heb je nog extra schade gehad of trok de storm aan jullie voorbij?
Helaas is de storm niet aan ons voorbij getrokken. Raam aan de voorkant is gesneuveld en het raam van de voordeur is kapot, verder een paar dakpannen die los zitten. We hebben wel geluk gehad, al onze buren hebben het slechter getroffen . Bizar om te zien waar de storm is geweest, ontzettend grote bomen die uit de grond zijn getrokken en dan de kerktoren in Vragender en natuurlijk de vliegende tenten op de zwarte cross..
pi_84000713
Gelukkig maar.
pi_84001423
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:24 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Helaas is de storm niet aan ons voorbij getrokken. Raam aan de voorkant is gesneuveld en het raam van de voordeur is kapot, verder een paar dakpannen die los zitten. We hebben wel geluk gehad, al onze buren hebben het slechter getroffen . Bizar om te zien waar de storm is geweest, ontzettend grote bomen die uit de grond zijn getrokken en dan de kerktoren in Vragender en natuurlijk de vliegende tenten op de zwarte cross..

Bomen op huizen ook?
Zga daar ook foto's van
Gelukkig is het wel verzekeringswerk toch? en geen lichamelijk letsel?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_84007525
wat ik me wel afvraag is waarom alle thuisklussers altijd de rieten plafonds weghalen terwijl je daar veel makkelijker gewoon een plafond onder kan schroeven
kostenefficienter, sneller en minder puin

word verder cker wel mooi
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
pi_84008657
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:26 schreef tim1986 het volgende:
wat ik me wel afvraag is waarom alle thuisklussers altijd de rieten plafonds weghalen terwijl je daar veel makkelijker gewoon een plafond onder kan schroeven
kostenefficienter, sneller en minder puin

word verder cker wel mooi
Vaak is de helft al verrot, en dan heb je geen zin om de rest ook te laten rotten, want dan krijg kans dat:
-Je nieuwe plafond ook gaan rotten
-Verschrikkelijk gaat stinken

En het is IMO een mooiere oplossing om al het oude weg te halen (als je immers toch al bezig bent) en er splinternieuw plafond te maken)
pi_84009020
Isoleert riet ook niet veel minder goed?
pi_84010297
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:02 schreef Ml-etje het volgende:
Isoleert riet ook niet veel minder goed?
Even snel gegoogled en ik kom toch wel wat reacties tegen dat riet wel degelijk isoleert, maar niet zo goed als glas/staalwol. Ik las dat het geluid op zich goed geïsoleerd werd, alleen de voetstappen niet, en daar zou ik mij persoonlijk toch wel heel erg aan ergeren (net zoals krakende trappen overigens).
pi_84031782
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:35 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Even snel gegoogled en ik kom toch wel wat reacties tegen dat riet wel degelijk isoleert, maar niet zo goed als glas/staalwol. Ik las dat het geluid op zich goed geïsoleerd werd, alleen de voetstappen niet, en daar zou ik mij persoonlijk toch wel heel erg aan ergeren (net zoals krakende trappen overigens).
Je bedoelt steenwol denk ik

Staalwol = 1 vonkje en oeps
pi_84031817
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:35 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Dan is dat de voornaamste reden om dat riet eruit te halen.
pi_84031823
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:39 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

woensdag 14 juli 2010 @ 10:36:41 #264
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_84034674
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:24 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Helaas is de storm niet aan ons voorbij getrokken.
Ik was afgelopen weekend in Winterswijk en had gehoord dat er best wat schade was in de Spoorstraat en dat is naast jullie idd. Echt bizar hoe binnen een paar minuten het weer omslaat van een mooie blauwe lucht en 35C, naar horizontale hagel en donkergroene lucht..
reset
pi_84039785
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:39 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

My bad, steenwol inderdaad (en ik werk in een bouwmarkt op de bouwafdeling )
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:42 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dan is dat de voornaamste reden om dat riet eruit te halen.
Precies.
pi_84240492
Onze dochter woont nu een jaar in een appartement in Amsterdam.
Daar zit ook nog een aansluiting in het plafond voor een gaslamp. Kan ze op dat punt dan ook een kroonluchter ophangen, ik bedoel eigenlijk: is dat sterk genoeg ? Weten jullie daar iets meer van misschien ?
Leuk huis waar jullie aan bezig zijn/waren !
alvast bedankt
pi_84262223
quote:
Op maandag 19 juli 2010 17:11 schreef handek het volgende:
Onze dochter woont nu een jaar in een appartement in Amsterdam.
Daar zit ook nog een aansluiting in het plafond voor een gaslamp. Kan ze op dat punt dan ook een kroonluchter ophangen, ik bedoel eigenlijk: is dat sterk genoeg ? Weten jullie daar iets meer van misschien ?
Leuk huis waar jullie aan bezig zijn/waren !
alvast bedankt
Ik heb geen idee of dat sterk genoeg is. Bij ons zou ik er niets aan ophangen, maar ze zitten dan ook aan de wanden en niet aan het plafond.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 07:55:54 #268
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_84262332
Spikkel, hoe ver zijn jullie van voltooiing van de verbouwing? kan het niet afwachten om foto's van het eindproduct te zien, moet vast heel mooi worden
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_84273264
UPDATE ? Update Update
(Laatste foto's alweer van 2 weken geleden! )
pi_84279603
Helaas heb ik niet zoveel foto's, merk dat het er een beetje bij in schiet om foto's te maken. Jammer, dus ik ga er weer op proberen te letten dat alles wordt vastgelegd

Eindelijk een foto van de aanbouw zonder zeil ervoor. Inmiddels is ook het dak bedekt, maar daar heb ik geen foto van.

Op de bovenverdieping zijn alle buitenmuren geïsoleerd en er is zeil overheen gemaakt, zodat de gipsplaten die ervoor komen niet vochtig worden. Helaas heb ik hier op dit moment geen foto's van.

Afgelopen weekend zijn we bezig geweest met het 'schoonmaken' van alle binnenmuren op de bovenverdieping. De stucer is namelijk langs geweest en helaas moet al het oude pleiser werk eraf omdat hij anders bang is dat het over een tijdje alsnog naar beneden komt met het nieuwe stucwerk.

Aankomende vrijdag word de cementdekvloer gesmeerd in de badkamer, bijkeuken, keuken en hal. Het dak van de keuken gaat er ook af vrijdag en daar maken we dan een beschoten dak van.
Volgende week komt de stucer om te beginnen in de keuken en na zijn vakantie gaat hij dan verder met de bovenverdieping. In de tussentijd maken wij volgende week de gipsplaten ervoor en hoop ik alvast te kunnen beginnen met schilderen.

Wij hebben gekozen voor lijnolieverf. Dat is beter voor de natuur en voor je eigen gezondheid. Groot bijkomend voordeel is dat het 100 jaar blijft zitten zonder te bladderen. Nadeel is dat het langer duurt voor het helemaal droog is, maar daar hebben we ons al bij neer gelegd.

Al met al schiet het nu lekker op. Vrijdag begint onze twee weekse vakantie samen en daarna heb ik ook nog een tijd vakantie, dus dan kunnen we lekker aan de slag.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:15:17 #271
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_84285209
Wat een gigantisch mooi project
Ik heb met gapende ogen de foto's aanschouwd plus jullie uitleg van d vorderingen.
Kortom, proficiat!!!!
Hoop dat alles volgens plan gaat voor jullie.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_84386649
Dank je!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:16:41 #273
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_84400255
oh ik heb dit topic helemaal gemist!
maar werkelijk een prachtig huis&verbouwing tot dusver.
heel goed idee om de ramen te vervangen openslaande deuren !
en erg mooi dat jullie de oude stijl een beetje laten zitten/zien, geeft altijd zo'n mooie sfeer vind ik.

nu blijf ik het wel volgen hoor!
~ Bonito La Risa ~
pi_84408354
Vandaag veel gedaan:

Dak van de keuken wordt vernieuwd:

Vloerverwarming is al een tijdje geleden gelegd, maar bij deze alsnog de foto

De eerste gipsplaten zitten ervoor:

Heerlijk om eindelijk echt vooruitgang te kunnen zien met die gipsplaten!
pi_84419117
Wow dat dak was wel echt nodig ja :Y
Gips knapt op ja :) stucsel is straks ook een echte mijlpaal.
pi_84568503
Afgelopen dagen is er veel gebeurd. Alle gipsplaten op de bovenverdieping zitten ervoor, het dak is vernieuwd, de cementdekvloer is gesmeerd en we zijn vandaag begonnen met schuren op de slaapkamer. Het schuren is echt een hels karwei, maar daar krijgen we (hopelijk) wel iets moois voor terug met de houten plafonds.

Nieuw dak met tijdelijke platen, aangezien de aannemer bouwvak heeft en we dus geen nieuwe plaat kunnen krijgen :P

De cementdekvloer ligt er strak in

dinsdag 27 juli 2010 @ 23:28:22 #277
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_84571853
Wat een verbouwing, het wordt al mooi!
pi_84572641
WOW! dat gaat de goede kant op!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_84802135

En zo ziet het er inmiddels uit op de bovenverdieping.
pi_84802877
Balken O+ mooi!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:29:45 #281
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_84803194
Kwijl! Wat wordt het prachtig!! O+
pi_84925901
Weer een fotoupdate:

Na een dag schuren en stopverven, een dag grondverven en plamuren en twee dagen aflakken het volgende resultaat O+

De keuken is gestucadoord. Volgende week of de week daarna wordt er getegeld.

Op de benedenverdieping zijn alle muren vrij gemaakt van het oude pleisterwerk, zodat de stucadoor binnenkort daar ook verder kan. Maar eerst wordt de terrazzo vloer gemaakt O+

De bijkeuken, keuken en in de verte de gang:

pi_84926337
Er word flink gewerkt !
Hoe ga je de "dagstukken" tussen de balken afwerken?
pi_84954715
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 08:49 schreef exlurker het volgende:
Er word flink gewerkt !
Hoe ga je de "dagstukken" tussen de balken afwerken?
Bedoel je de 'bovenplinten'? Die maken we na van het origineel en die komen voor de gipsplaten zodat het weer mooi afgewerkt is.
pi_84968291
Mooi zeg, dat plafond!!! O+
pi_84970037

Die kast daar achter de deurpost, die blijft toch wel bestaan?
pi_84994116
De kast in de keuken blijft zeker staan. We behouden alle originele elementen die het huis nog heeft.
pi_84994237
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:25 schreef Spikkel01 het volgende:
De kast in de keuken blijft zeker staan. We behouden alle originele elementen die het huis nog heeft.
Oh u is lief! O+
pi_84999328
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:30 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Oh u is lief! O+
Heb het ook al gevraagd :D
pi_84999804
Prachtig project _O_ Komt niet vaak voor dat ik een klusproject pagina voor pagina doorlees :D

Maar voor 4 linker handen ziet het er allemaal goed uit ^O^ Hoeveel hulp van rechter handen hebben jullie gehad? :P
pi_85006597
We hebben super veel hulp gehad van de vader van wijnbo, zonder hem waren we nooit zover gekomen. We leren ook ontzettend veel, onze linker handen worden dan ook steeds meer rechtse handen :-)
  Moderator zondag 8 augustus 2010 @ 19:42:43 #292
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:07:26 #293
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_85185483
Dat ik dit topic nog niet eerder heb gezien zeg!
Wat mooi!!! O+
Ik weet niet of t al gevraagd is hoor, maar wat komt er boven de keuken? Ga je er vanuit t huis nog een bruikbare ruimte van maken??
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_85193308
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:07 schreef NouMooiNiet het volgende:
Dat ik dit topic nog niet eerder heb gezien zeg!
Wat mooi!!! O+
Ik weet niet of t al gevraagd is hoor, maar wat komt er boven de keuken? Ga je er vanuit t huis nog een bruikbare ruimte van maken??
Boven de keuken zit een zoldertje. Het zal dan ook gebruikt gaan worden als zolder om dingen op te slaan.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 17:41:25 #295
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_85194742
Ok, thanks!
Ben erg benieuwd naar de vorderingen! ^O^
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  Moderator donderdag 12 augustus 2010 @ 18:45:55 #296
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85197372
Het wordt zo'n gaaf huisje ! :) En natuurlijk wel heel erg in de buurt !

Plafonds worden echt mooi maar wat een karwei is het geweest om dat zo mooi te krijgen :X
pi_85199165
jeetje, even niet kunnen kijken en hop, mega veel werk verzet!
prachtig, die balken en het plafond! hoop werk geweest maar absoluut de tijd en energie waard zoals het er uit ziet.
heel benieuwd naar de terrazzo vloer ook straks.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_85218507
De enthousiaste reacties vinden we erg leuk O+

We zijn nu super hard aan het werk, want voor september moeten we op de bovenverdieping kunnen wonen |:(

In deze paneeldeur (in de grondverf) zit super veel werk, we hebben alle verf af moeten krabben omdat het los liet. De rest van de deuren staat nog op zolder dus ik ben benieuwd hoe veel werk we daar nog in moeten steken :P

De originele kozijnen zitten er weer voor O+. Omdat er gipsplaten voor de muur zijn gekomen is er een stuk tussen gekomen, maar ik moet zeggen dat m'n schoonvader dat super gemaakt heeft :Y
(De bovenste latjes ontbreken op deze foto's nog, maar die zitten er inmiddels al voor)

Proefstukje voor hoe de vloer gaat worden O+ _O_ O+

pi_85218540
Mooi he! Ons huisje..... O+
pi_85218579
Moooiii!!! Die kozijnen en vensterbanken en deuren O+ en de vloer wordt ook mooi :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')