abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 maart 2010 @ 13:35:11 #26
12569 Sony
Just me!
pi_79166715
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:28 schreef error_404 het volgende:
Leuk huisje!
Laat je wel heeel erg goed voorlichten over hout icm vloervewarming. Veel leveranciers doen daar heel luchtig over, maar puntje bij paaltje heb ik het al vaak mis zien gaan.
Goed voornemen om de details te behouden; als het eenmaal weg is, krijg je het idd nooit meer terug...
Hoeft helemaal geen probleem te zijn: wij hebben dit nu al een aantal jaren en geen enkel probleem.
Tuurlijk is er wel eens ergens een kiertje, maar wat wil je: het is en blijft een houten vloer en hout werkt nu eenmaal. Kan ook geen kwaad want hoort tenslotte ook bij de charme van een houten vloer.
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_79167054
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:30 schreef aloe_vera het volgende:
Heel tof huis.

Maar klussen voor de overdracht ....... je bent je bewust van de risico's hiervan?
Ja, dat je werk voor niets is. Verder hebben we toestemming om alles er uit te halen wat een normaal mens ook zou doen. Her betreft hier rest inboedel - van een vrouwtje in de 90, die er 54 jaar heeft gewoond, naar het bejaardentehuis is gegaan en toen overleden - er uit halen, schootjes van wanden trekken, vloerbedekking er uit halen, etc. Mogen geen muren breken of kozijnen e.d, wat logisch is.

Maar ik zou niet weten waarom we de financiering niet rond kunnen krijgen.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:28 schreef error_404 het volgende:
Leuk huisje!
Laat je wel heeel erg goed voorlichten over hout icm vloervewarming. Veel leveranciers doen daar heel luchtig over, maar puntje bij paaltje heb ik het al vaak mis zien gaan.
Goed voornemen om de details te behouden; als het eenmaal weg is, krijg je het idd nooit meer terug...
Doen we. Genoeg verhalen gehoord over kromtrekken, werkend hout, etc. Maar om nou een super vlakke parketlaag er in te gooien...

Daarbij, een mooie plankenvloer zitten noesten in, gaatjes, kiertjes, etc.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:31 schreef Sony het volgende:
Ziet er een weinig gedateerd uit zou ik zeggen, maar zeker iets heel leuks van te maken!

Het is een monument? Gemeentelijk of Rijks?
Hou er dan wel rekening mee dat je voor bepaalde zaken een vergunning nodig hebt; de gemeente kan een verbouwing zelfs stilleggen indien je geen vergunning hebt.
Voordeel is wel dat je voor alles wat restauratie of onderhoud is, subsidie kunt krijgen; afhankelijk van wat voor monument het is kan dit oplopen tot 45% en dat is toch lekker meegenomen!

Suc6 ermee!
Nee nergens vergunningen voor nodig, maar was wel fijn geweest als het een gemeente monument was i.v.m. subsidies inderdaad.
  maandag 15 maart 2010 @ 13:50:25 #28
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_79167280
Ik had dan toch even gewacht tot de financiering rond is ! wel risico nouja goed gefeliciteerd met jullie aankoop en wat een mega klusproject
succes!!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_79167329

En een vloer in deze (oude) stijl!

Komt die er ook, of ligt die er al?
pi_79167365
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:50 schreef MissHobje het volgende:
Ik had dan toch even gewacht tot de financiering rond is ! wel risico nouja goed gefeliciteerd met jullie aankoop en wat een mega klusproject
succes!!
Naja wat kan je gebeuren, een paar vrije zaterdagen weg

En alle simpele dingetjes die we nu al kunnen doen scheelt enorm veel tijd straks. (Boom in tuin gekapt, schootjes, inboedel... tikt aardig door als er een installateur op staat te wachten)
pi_79167392
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:51 schreef OeJ het volgende:
[ afbeelding ]

En een vloer in deze (oude) stijl!

Komt die er ook, of ligt die er al?
Dat weten we vanavond, en zal ook een pic posten indien geen betonnen vloer...
pi_79167495
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:52 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Spannend. Begrijp nooit dat mensen dat weghalen; als je dan zo'n stijl huis koopt. Maar ik las al dat je die 'oude' elementen er in laat. Dat klinkt al goed!
  maandag 15 maart 2010 @ 13:57:27 #33
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_79167583
Jezus, woonde er ook iemand uit 1890? Die schrootjes , die badkamer . Ik vind het van buiten wel leuk maar 209k voor een dergelijk huis qua staat in Winterswijk lijkt me niet echt een koopje. Hebben jullie dat er ook echt voor betaald?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  maandag 15 maart 2010 @ 13:59:15 #34
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_79167656
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:52 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Je weet toch neem ik aan wel of er al dan niet een granito vloer in ligt als jullie dat huis al hebben gekocht?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_79167675
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:57 schreef pisnicht het volgende:
Jezus, woonde er ook iemand uit 1890? Die schrootjes , die badkamer . Ik vind het van buiten wel leuk maar 209k voor een dergelijk huis qua staat in Winterswijk lijkt me niet echt een koopje. Hebben jullie dat er ook echt voor betaald?
Dat hebben we er niet voor betaald. Ons openingsbod was 166.500, je mag zelf bedenken waar we op uit zijn gekomen.

Plus op de foto's zie je lang niet alles. Ik post vanavond meer.
pi_79168278
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:59 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Je weet toch neem ik aan wel of er al dan niet een granito vloer in ligt als jullie dat huis al hebben gekocht?
Nee, aangezien de vloerbedekking vast ligt. Nog niet het lef gehad deze los te trekken :p
pi_79168540
Wat een mooi huis!!! Ik ga dit zeker volgen! Heeeeel veel succes!
En het grootste risico met klussen voor de overdracht is niet dat jij het niet kan betalen (dat kan je zelf aardig inschatten), maar dat de verkoper failliet gaat, zodat je het huis niet krijgt en er wel in hebt geïnvesteerd. Tenzij je gebruik hebt gemaakt van de mogelijkheid tot "Vormerkung" (ook dan zijn er mogelijk nog risico's overigens). Maar als je er inderdaad alleen maar tijd in steekt en geen geld (materialen), is er natuurlijk niets aan de hand...
pi_79168855
tvp

Ik had even op streetview gekeken wel makkelijk station en supermarkt zo dichtbij ook
pi_79168938
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:21 schreef Beijtje het volgende:
Wat een mooi huis!!! Ik ga dit zeker volgen! Heeeeel veel succes!
En het grootste risico met klussen voor de overdracht is niet dat jij het niet kan betalen (dat kan je zelf aardig inschatten), maar dat de verkoper failliet gaat, zodat je het huis niet krijgt en er wel in hebt geïnvesteerd. Tenzij je gebruik hebt gemaakt van de mogelijkheid tot "Vormerkung" (ook dan zijn er mogelijk nog risico's overigens). Maar als je er inderdaad alleen maar tijd in steekt en geen geld (materialen), is er natuurlijk niets aan de hand...
Maar denk ook aan je inboedelverzekering: als je daar heftige schade veroorzaakt aan bv het gemeentelijk riool of andersoortig leidingwerk dat je niet zelf mag vervangen en wat je niet al mee zou pakken in je geplande verbouwing, of je zorgt er per ongeluk voor dat het pand in rook opgaat....dan kun je nog wel eens heel veel gedoe krijgen met de huidige eigenaren. Je denkt altijd dat je het goed af hebt gesproken, maar helaas gaat dat vaak mis.
  maandag 15 maart 2010 @ 14:33:45 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_79168992
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:59 schreef Wijnbo het volgende:
Dat hebben we er niet voor betaald. Ons openingsbod was 166.500, je mag zelf bedenken waar we op uit zijn gekomen.

Plus op de foto's zie je lang niet alles. Ik post vanavond meer.
Damn, in Utrecht is zo'n huis ruim vijf ton waard .

Prachtig pand! Veel succes ermee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_79169831
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Damn, in Utrecht is zo'n huis ruim vijf ton waard .

Prachtig pand! Veel succes ermee.
Jah en in Delft aan een oude gracht 7 ofzo Maargoed, dat kan ik niet opbrengen met m'n 23 jaar en 1e baan

Verbouwingsbudget is 75000 trouwens.
pi_79189516
Wat een gaaf huis
En ik zou het denk ik precies zo aanpakken, zoveel mogelijk oude dingen dus laten zitten. Ik hoop dat je niet teveel verborgen dingen tegenkomt waardoor de boel er alsnog allemaal uit moet.
pi_79190349
Foto update:

Afgelopen zaterdag: Schrootjes weg, vloerbedekking weg in woonkamer en suite en slaapkamers/overloop.

Slaapkamers:

Tegeltjes keuken:

Vaste kast keuken:

Gang:

Toegang kelder:

Kelder (Kurkdroog ) :

Zolder:

Trap van 1e verdieping naar begane grond en weer terug omhoog

Tuin ZONDER coniferen

Slaapkamer aan straatkant:

Keuken achtig iets op eerste verdieping:

en onder de lelijke plaat kwam dit te voorschijn:

En het resultaat van vanavond: De vloerbedekking van de gang verwijderen:

Hm... wat zit er onder...

Ff stukje schoonkrabben!

Nog iets verder krabben...

Schoonmaken!

Oooooh!

Originele paneeldeuren, uit voorzorg er uit gehaald tijdens de verbouwing.

Slaapkamerraam achterkant.

pi_79190553
Hey tegels zou daar niet nóg iets onderzitten?

By the way, het huis ziet er best... spooky en eng uit zo haha die kelder en de trap er naar toe brr, maarja, dat is ook omdat het nog kaal is
pi_79190558
Ooooh die tegeltjes!!!
Die kast alles is echt goed uit de tijd gekomen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79191614
Zit er nou op de begane grond een betonvloer?

Ziet er zo op de foto's helemaal niet slecht uit. Wel allemaal knetteroud, maar niet verwaarloosd ofzo. En een hoop dingen die origineel bij het huis horen zijn er nog.
Beter kan je het eigenlijk niet treffen.
pi_79192738
dat soort tegels zijn origineel hoor. Mijn ouders hadden ze ook in hun huis uit 1890, alleen die waren hoofdzakelijk bruin, erger beschadigd en de hal werd vergroot, dus die zijn gesneuveld.

Mooie trap ook (wel een beetje ruim uit elkaar staande spijlen???). En een grote kelder, dat is natuurlijk ook heel handig! Wordt de zolder nog een gebruikersruimte of alleen opslag? Aan de deuren te zien is het hoog zat om kamers te maken.
pi_79193021
Oh ja, met die gaslampaansluitingen moet je wel zeker weten dat er geen gas meer op staat. Ik denk dat dat allemaal allang ontkoppeld moet zijn, zal vast gedaan zijn. Maar in de VS ken ik een vriend waarbij er dus nog gewoon gas doorstroomde Kwam ie met klussen achter. Hopelijk is in NL wat beter geregeld toentertijd, maar beware als je gas ruikt
pi_79198002
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:56 schreef R2R het volgende:
Zit er nou op de begane grond een betonvloer?

Ziet er zo op de foto's helemaal niet slecht uit. Wel allemaal knetteroud, maar niet verwaarloosd ofzo. En een hoop dingen die origineel bij het huis horen zijn er nog.
Beter kan je het eigenlijk niet treffen.
Geen idee, maar er liggen in ieder geval mooie tegels
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:23 schreef aloe_vera het volgende:

Mooie trap ook (wel een beetje ruim uit elkaar staande spijlen???). En een grote kelder, dat is natuurlijk ook heel handig! Wordt de zolder nog een gebruikersruimte of alleen opslag? Aan de deuren te zien is het hoog zat om kamers te maken.
Er ontbreken wat spijlen in de trap, vorige bewoonster (oud vrouwtje) is een aantal keren naar beneden gekieperd

Verder is de zolder groot zat om er 2 zeer ruime slaapkamers of 3 normale te realiseren. Daarboven kun je nog weer een opslagruimte maken, met zo'n opvouwtrap

Verder
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:21:05 #50
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_79198252
Wat een heerlijk huis!
En die tegels in de gang...
Ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')