Hoeft helemaal geen probleem te zijn: wij hebben dit nu al een aantal jaren en geen enkel probleem.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:28 schreef error_404 het volgende:
Leuk huisje!
Laat je wel heeel erg goed voorlichten over hout icm vloervewarming. Veel leveranciers doen daar heel luchtig over, maar puntje bij paaltje heb ik het al vaak mis zien gaan.
Goed voornemen om de details te behouden; als het eenmaal weg is, krijg je het idd nooit meer terug...
Ja, dat je werk voor niets is. Verder hebben we toestemming om alles er uit te halen wat een normaal mens ook zou doen. Her betreft hier rest inboedel - van een vrouwtje in de 90, die er 54 jaar heeft gewoond, naar het bejaardentehuis is gegaan en toen overledenquote:Op maandag 15 maart 2010 13:30 schreef aloe_vera het volgende:
Heel tof huis.
Maar klussen voor de overdracht....... je bent je bewust van de risico's hiervan?
Doen we. Genoeg verhalen gehoord over kromtrekken, werkend hout, etc. Maar om nou een super vlakke parketlaag er in te gooien...quote:Op maandag 15 maart 2010 13:28 schreef error_404 het volgende:
Leuk huisje!
Laat je wel heeel erg goed voorlichten over hout icm vloervewarming. Veel leveranciers doen daar heel luchtig over, maar puntje bij paaltje heb ik het al vaak mis zien gaan.
Goed voornemen om de details te behouden; als het eenmaal weg is, krijg je het idd nooit meer terug...
Neequote:Op maandag 15 maart 2010 13:31 schreef Sony het volgende:
Ziet er een weinig gedateerd uit zou ik zeggen, maar zeker iets heel leuks van te maken!
Het is een monument? Gemeentelijk of Rijks?
Hou er dan wel rekening mee dat je voor bepaalde zaken een vergunning nodig hebt; de gemeente kan een verbouwing zelfs stilleggen indien je geen vergunning hebt.
Voordeel is wel dat je voor alles wat restauratie of onderhoud is, subsidie kunt krijgen; afhankelijk van wat voor monument het is kan dit oplopen tot 45% en dat is toch lekker meegenomen!
Suc6 ermee!
Naja wat kan je gebeuren, een paar vrije zaterdagen wegquote:Op maandag 15 maart 2010 13:50 schreef MissHobje het volgende:
Ik had dan toch even gewacht tot de financiering rond is! wel risico nouja goed gefeliciteerd met jullie aankoop en wat een mega klusproject
![]()
succes!!
Dat weten we vanavond, en zal ook een pic posten indien geen betonnen vloer...quote:Op maandag 15 maart 2010 13:51 schreef OeJ het volgende:
[ afbeelding ]
En een vloer in deze (oude) stijl!
Komt die er ook, of ligt die er al?
Spannend. Begrijp nooit dat mensen dat weghalen; als je dan zo'n stijl huis koopt. Maar ik las al dat je die 'oude' elementen er in laat. Dat klinkt al goed!quote:Op maandag 15 maart 2010 13:52 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Dat weten we vanavond, en zal ook een pic posten indien geen betonnen vloer...
Je weet toch neem ik aan wel of er al dan niet een granito vloer in ligt als jullie dat huis al hebben gekocht?quote:Op maandag 15 maart 2010 13:52 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Dat weten we vanavond, en zal ook een pic posten indien geen betonnen vloer...
Dat hebben we er niet voor betaald. Ons openingsbod was 166.500, je mag zelf bedenken waar we op uit zijn gekomen.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:57 schreef pisnicht het volgende:
Jezus, woonde er ook iemand uit 1890? Die schrootjes, die badkamer
. Ik vind het van buiten wel leuk maar 209k voor een dergelijk huis qua staat in Winterswijk lijkt me niet echt een koopje. Hebben jullie dat er ook echt voor betaald?
Nee, aangezien de vloerbedekking vast ligt. Nog niet het lef gehad deze los te trekken :pquote:Op maandag 15 maart 2010 13:59 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Je weet toch neem ik aan wel of er al dan niet een granito vloer in ligt als jullie dat huis al hebben gekocht?
Maar denk ook aan je inboedelverzekering: als je daar heftige schade veroorzaakt aan bv het gemeentelijk riool of andersoortig leidingwerk dat je niet zelf mag vervangen en wat je niet al mee zou pakken in je geplande verbouwing, of je zorgt er per ongeluk voor dat het pand in rook opgaat....dan kun je nog wel eens heel veel gedoe krijgen met de huidige eigenaren. Je denkt altijd dat je het goed af hebt gesproken, maar helaas gaat dat vaak mis.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:21 schreef Beijtje het volgende:
Wat een mooi huis!!!Ik ga dit zeker volgen! Heeeeel veel succes!
En het grootste risico met klussen voor de overdracht is niet dat jij het niet kan betalen (dat kan je zelf aardig inschatten), maar dat de verkoper failliet gaat, zodat je het huis niet krijgt en er wel in hebt geïnvesteerd. Tenzij je gebruik hebt gemaakt van de mogelijkheid tot "Vormerkung" (ook dan zijn er mogelijk nog risico's overigens). Maar als je er inderdaad alleen maar tijd in steekt en geen geld (materialen), is er natuurlijk niets aan de hand...
Damn, in Utrecht is zo'n huis ruim vijf ton waardquote:Op maandag 15 maart 2010 13:59 schreef Wijnbo het volgende:
Dat hebben we er niet voor betaald. Ons openingsbod was 166.500, je mag zelf bedenken waar we op uit zijn gekomen.![]()
Plus op de foto's zie je lang niet alles. Ik post vanavond meer.
Jah en in Delft aan een oude gracht 7 ofzoquote:Op maandag 15 maart 2010 14:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Damn, in Utrecht is zo'n huis ruim vijf ton waard.
Prachtig pand! Veel succes ermee.
Geen idee, maar er liggen in ieder geval mooie tegelsquote:Op maandag 15 maart 2010 22:56 schreef R2R het volgende:
Zit er nou op de begane grond een betonvloer?
Ziet er zo op de foto's helemaal niet slecht uit. Wel allemaal knetteroud, maar niet verwaarloosd ofzo. En een hoop dingen die origineel bij het huis horen zijn er nog.
Beter kan je het eigenlijk niet treffen.
Er ontbreken wat spijlen in de trap, vorige bewoonster (oud vrouwtje) is een aantal keren naar beneden gekieperdquote:Op maandag 15 maart 2010 23:23 schreef aloe_vera het volgende:
Mooie trap ook (wel een beetje ruim uit elkaar staande spijlen???). En een grote kelder, dat is natuurlijk ook heel handig! Wordt de zolder nog een gebruikersruimte of alleen opslag? Aan de deuren te zien is het hoog zat om kamers te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |