abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80964993
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:15 schreef Csbs het volgende:
God wat een heerlijke verbouwing! Ik ben blij dat wij klaar zijn met de verbouwing en het klussen. Ons huis is uit 1935. Ik had het idee om de platen van de deuren af te slopen zodat de paneeldeurtjes weer te zien waren. Nou dat was een slecht idee. Ze zaten helemaal verlijmd. Het was een drama.

Conclusie: nieuwe deuren kopen.

De grootste klus verder was het verlaagd plafond slopen. Onder de platen kwam ineens het riet tevoorschijn. We moesten het laten stucen en dikke lagen stuc drogen voor geen meter. Dus we zitten iedere dag het plafond droog te kijken. Hopelijk is het vandaag droog genoeg om het in te smeren met voorstrijk. Morgen het plafond verven en dan kan die verrekte stucloper eruit.
Gotcha graag een topic
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 3 mei 2010 @ 14:17:06 #177
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_80968089
Oh wow wat een werk! Hier geniet ik van, en zou het stiekem ook wel willen!!
pi_80981013
quote:
Op maandag 3 mei 2010 09:43 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Yes, wij merken er niets van in de kelder maar het is wel iets van 20 cm beton wat er tussen zit schat ik.
Hebben jullie tussen het beton van de kelder en de vloerverwarming ook geïsoleerd? Daar is bij ons helaas geen ruimte voor, dus we vragen ons af of dat wel kan. Een kelder die warm is, is ook een beetje jammer
pi_80981076
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:09 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Hebben jullie tussen het beton van de kelder en de vloerverwarming ook geïsoleerd? Daar is bij ons helaas geen ruimte voor, dus we vragen ons af of dat wel kan. Een kelder die warm is, is ook een beetje jammer
Ja er ligt overal een isolatielaag tussen.
Kun je die max 10 cm niet missen?
pi_80981783
En weer wat foto's van vandaag (heerlijk foto's plaatsen ter ontspanning na een dag hard werken):

De wc en douche eruit gesloopt:

Betonvloer in de keuken eruit:

Actiefoto:

Oude installatiewerk op zolder weg gehaald:
pi_80981917
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ja er ligt overal een isolatielaag tussen.
Kun je die max 10 cm niet missen?
Nee, de ruimte tussen kelder en de houten vloer die erin lag is maar 8 cm. De nieuwe vloer moet op ongeveer dezelfde hoogte komen als de oude vloer i.v.m. de kozijnen van de deuren. We moeten het nog maar eens met de installateur overleggen, geen idee nog hoe we dit gaan oplossen.
pi_81042564
Geachte volgers van dit topic.

Gisteren is na lang zwoegen en proberen, onze tegelvloer in de gang heengegaan.

De vloer had zulke ernstige gebreken, waaronder loszittende tegels, verborgen barsten, een niet-verwijderbare cement laag aan de onderkant, waardoor deze er uit moest gehaald worden om opnieuw te leggen. Helaas zijn er tijdens deze operatie complicaties opgetreden, waardoor de vloer er morgen geheel uitgaat. Misschien dat een deel van de goede tegels nog een donor kan zijn voor het toilet.

Wij zullen de tegelvloer missen, en er zal een tijdelijke grote leegte ontstaan in onze gang.

Mocht u de tegelvloer gekend hebben, dan stellen we u in de gelegenheid tot zaterdag afscheid te nemen van de vloer.

Adres:

Puincontainer 2, Winterswijk.

Geen bloemen

Rest in pieces.

In deze moeilijke tijden zijn we op zoek naar een mooie granieten / terazzo vloer om dit grote verlies te kunnen verwerken. ( )
pi_81042593
Graniet hmm byebye tegels
pi_81042611
Die kast naast de deur die laten jullie toch wel leven hé?
pi_81042662
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:47 schreef Ml-etje het volgende:
Die kast naast de deur die laten jullie toch wel leven hé?
Zeker weten !

pi_81042907
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:49 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Zeker weten !

[ afbeelding ]

sjieeek!
pi_81044486
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:00 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

sjieeek!
Dat is niet in ons huis he Maar zoiets komt er wel in
pi_81044763
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:53 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Zag het al aan de link maar dan nog helemaal
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:43:17 #189
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_81048050
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:53 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Dat zijn mijn benen idd .
Maareh, als jullie iemand hebben gevonden die dat legt, wil je dan vragen of ie ook Granito restaureert?
Wel een heftige verbouwing zo . Hebben jullie nu ook die originele tegels uit de keukenvloer gehakt? .
pi_81048595
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat zijn mijn benen idd .
Maareh, als jullie iemand hebben gevonden die dat legt, wil je dan vragen of ie ook Granito restaureert?
Wel een heftige verbouwing zo . Hebben jullie nu ook die originele tegels uit de keukenvloer gehakt? .
Het "originele" beton is uit de keuken inderdaad Die blauwe tegeltjes aan de want zitten er natuurlijk nog
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:13:18 #191
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_81048978
Ah okee .
Sowieso moet je het in the end zelf weten natuurlijk. Ik kan me nog herinneren van een jaar of anderhalf geleden dat we op bijzonder veel weerstand stuitte toen we hier op Fok! postten dat de schouw in de keuken eruit ging .
pi_81049307
mooi hoor, leuk om te volgen .

Ben zelf ook aan het kijken voor een huis uit de jaren '30, maar kan zelf helaas niet verbouwen.
pi_81050249
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:24 schreef TwaalfuuR het volgende:
mooi hoor, leuk om te volgen .

Ben zelf ook aan het kijken voor een huis uit de jaren '30, maar kan zelf helaas niet verbouwen.
Wij ook niet Maar goed, alles kun je leren
pi_81051588
mooi topic... ik zou al lang depri zijn geworden met zo'n zandbak voor mijn neus... Succes hoor
Da gao nie nou!
pi_81051818
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:54 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Wij ook niet Maar goed, alles kun je leren
ja maar zoals ik jullie bezig zie.. ik zou daar alleen maar gestresst van raken .
pi_81052185
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:51 schreef TwaalfuuR het volgende:

[..]

ja maar zoals ik jullie bezig zie.. ik zou daar alleen maar gestresst van raken .
We posten vanavond nieuwe foto's, maar het huis is werkelijk in grote zandbak nu, aangezien op de gang na alle vloeren op de benedenverdieping weg zijn

* Ik heb een tuintje in mijn huis, maar alleen voor jou.... miiiirooossoeoeeeeee *

pi_81055233
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:04 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

We posten vanavond nieuwe foto's, maar het huis is werkelijk in grote zandbak nu, aangezien op de gang na alle vloeren op de benedenverdieping weg zijn

* Ik heb een tuintje in mijn huis, maar alleen voor jou.... miiiirooossoeoeeeeee *

Mooi huis zeker als je 23 bent. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als je er klaar mee bent
pi_81061278
Foto update:
De "badkamer" en bijkeuken zijn nu 1 ruimte.

De woonkamer, met een deel van het zand uit de bijkeuken

De keuken:

De gesneuvelde tegels

Zaterdag weer flink klussen! Morgen opzoek naar een houten vloer voor in de kamer, tegels voor in de keuken en bijkeuken en een terazzo vloer voor in de gang
pi_81066770
Eerst krabben en schoonmaken en dan eruit, waarom eigenlijk.

Of heb ik ergens overheen gelezen?
pi_81067967
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:41 schreef aegor102 het volgende:
Eerst krabben en schoonmaken en dan eruit, waarom eigenlijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Of heb ik ergens overheen gelezen?
quote:
De vloer had zulke ernstige gebreken, waaronder loszittende tegels, verborgen barsten, een niet-verwijderbare cement laag aan de onderkant, waardoor deze er uit moest gehaald worden om opnieuw te leggen. Helaas zijn er tijdens deze operatie complicaties opgetreden, waardoor de vloer er morgen geheel uitgaat. Misschien dat een deel van de goede tegels nog een donor kan zijn voor het toilet.
Zonde van de vloer! Maar hopelijk kan je nog net genoeg tegels redden om je wc mee te betegelen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')