Ook dat staat al ergens in het topic :pquote:Op donderdag 6 mei 2010 08:53 schreef Beijtje het volgende:
Trouwens, waarmee hebben jullie je vloer schoon gekregen? Ben met een vergelijkbaar iets bezig...
Nee, helaasquote:Op donderdag 6 mei 2010 09:25 schreef Beijtje het volgende:
O ja, ik ben ook met een krabber aan de gang... Geen wondermiddelen dus...
Klopt, moet je gewoon ff de tijd voor nemen en het beste van maken... Bedankt voor de info in elk geval!quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:28 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Nee, helaasmaar met twee personen eraan werken en een leuk muziekje op doet wel wonderen
![]()
De nieuwe riool is voor de aanbouwquote:Op zondag 9 mei 2010 22:10 schreef Beijtje het volgende:
Ojee, alles is weg!![]()
Waren jullie nog niet aangesloten op het riool ofzoof vanwaar zoveel nieuwe buiskes?
Flinke verbouwing! Maar dan heb je ook wat als je klaar bent!quote:Verder hebben we besloten geen vloerverwarming in de woonkamer en suite te nemen, in verband met de kelder. Gelukkig is een houten vloer nooit koud.
Onder de woonkamer zit voor een deel de kelder. Tussen de kelder en de vloer zit maar 8cm ruimte, dat houdt in dat er minimaal geïsoleerd kan worden en de vloerverwarming uiteindelijk in de betonnenvloer (die nog gestort moet worden) moet komen. De installateur garandeerd niet dat je dan niets van de vloerverwarming kunt merken in de kelder.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:50 schreef Sony het volgende:
[..]
Flinke verbouwing! Maar dan heb je ook wat als je klaar bent!![]()
Hoezo ivm de kelder?
Alswij ergens geen spijt van hebben is dat wel de vloerverwarming: veeeeeel aangenamere warmte dan radiatoren, minder stof en een stuk besparing op de stookkosten. Kunnen het echt alleen maar aanraden!
Helaas niet, een mens van gemiddelde lengte moet bukken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:29 schreef Sony het volgende:
Is de kelder niet hoog genoeg om hier eventueel nog een stuk isolatie te plaatsen?
Als jullie spullen in de kelder willen bewaren ipv de koelkast, waar denken jullie dan aan? Om veel dingen goed te houden heb je toch minimaal 7 a 8 graden nodig en dat haal je toch niet echt in een standaard kelder...
Heb je al iemand gevonden voor de terrazzo? WIj hebben onze vloeren laten restaureren en zij waren echt goed! Geen van de scheuren is meer zichtbaar en je kunt je haren er weer in spiegelen
Nee, het huis heeft wel op de lijst gestaan om monument te worden maar is niet geselecteerd. Aan de ene kant hebben we daar geluk mee, want hoeven we ons niet aan bepaalde regels te houden. Aan de andere kant hadden we veel subsidies kunnen krijgen als het wel een monument was geweest.quote:Op zondag 6 juni 2010 12:37 schreef dr.dunno het volgende:
ik heb geen zin om het hele tipoc door te lezen, maar TS heeft een leuk project op zich genomen.
is er alleen geen monumentenstatusgeneuzel of meer van dat geleuter?
Dat zijn nisjes in de muur waar we shampoo etc. in kunnen zetten. Dan hoeven we geen rekje of iets dergelijks op te hangen. Op de foto die van binnen is genomen kun je de nisjes zien.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:27 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Vanwaar die plaatjes op je binnenmuur geschroefd?
jammerquote:Op maandag 7 juni 2010 12:38 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Die is al met het oud ijzer mee. Was volledig door geroest
Ok, mijn ooms zijn allemaal tegelzetters dus dan zal ik dat nog even aan ze navragen. Voor nu ben ik alleen uit gegaan van het advies van mijn schoonvader die de hele verbouwing aanstuurt.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:13 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Tegels kun je ook met flexibele lijm rechtstreeks op een vlakke houten ondergrond plaatsen. Mijn ouders hebben dat al zo'n 20 jaar in hun badkamer en hun wc. Het is echt waterdicht, mits je de goede materialen gebruikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |