Of CarChannel kijken via een digitale zender.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:22 schreef NY_Giant het volgende:
RTL 7 kunnen we vast wel vergeten dit jaar. Dan maar een mooie stream opzoeken...
Dat is cool! Wist ik niet...quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Of CarChannel kijken via een digitale zender.
Fulltime vanaf St.Petequote:Op donderdag 11 maart 2010 21:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
dus niet Rossiter zoals verwacht werd.
Haha ik had ook besloten even te gaan zitten voor Formule 1. Olaf Mol ging helemaal uit zijn dak en ik zag alleen maar een optocht, zelfs bij de start geen positie verandering. Nou dan ga ik wel golf of snooker kijkenquote:Op maandag 15 maart 2010 09:16 schreef Migue het volgende:
Briljante race gisteren, enorm genieten was het! En dat mocht wel na die processie genaamd Formule 1 eerder op de middag.
Volgens mij niet. De rechten voor Nederland zijn in handen van de digitale zender CarChannel. Die zend alle Indycar en Light races (live) uit.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:14 schreef Burnie88 het volgende:
Iemand enig idee of RTLGP nog iets gaat doen met de Indycar dit jaar? (ik neem aan dat Indy 500 sowieso uitgezonden wordt)
Gisteren gedownload. Ga vanavond kijken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:47 schreef m1155 het volgende:
Ik had een video bestand van 7,7 gig gedownload van de indycar maar die speeld heel schokkerig af terwijl ik een redelijk nieuwe computer heb. Iemand hier ook last van ?
Gezien. Slecht geluid, vloeiend beeld (WMP). In MPC of VLC was het beeld inderdaad schokkerig.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:20 schreef sasquatsch het volgende:
Gisteren gedownload. Ga vanavond kijken.
Ohja in wmp doet hij het wel. Nouja had de samenvatting gezien dus weet het voor volgende keerquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gezien. Slecht geluid, vloeiend beeld (WMP). In MPC of VLC was het beeld inderdaad schokkerig.
quote:Conquest Racing zal vanaf de race op het Barber Motorsports Park uitbreiden met een tweede wagen. De Belg Bertrand Baguette zal vanaf de derde IndyCar Series race van het seizoen teamgenoot worden van Mario Romancini en wordt ondersteund door de Royal Automobile Club of Belgium’s National Team (RACB). Baguette won vorig jaar de World Series by Renault kampioenschap en voerde tests uit voor de Formule 1 teams van BMW en Renault.
quote:Op maandag 15 maart 2010 09:16 schreef Migue het volgende:
Briljante race gisteren, enorm genieten was het! En dat mocht wel na die processie genaamd Formule 1 eerder op de middag.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En wat was Simona de Silvestro goed zeg. Move over Danica!
En Sato's Lotus-Cosworth:
[ afbeelding ]
Verf en regen, dan weet je het wel...quote:Op zondag 28 maart 2010 23:38 schreef DutchTrain het volgende:Om er vervolgens dus uit te spinnen zonder dat er iemand in de buurt was... weet niet wat er precies gebeurde, waarschijnlijk een plas water geraakt onder het remmen.
Liever niet. Exit Milka = exit Lloyd. En Lloyd heb ik er liever bij dan Milka niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 02:37 schreef DutchTrain het volgende:
En Milka Duno mogen ze met de volgende race direct vervangen.
Ik heb Lloyd nou ook niet echt bijzonder zien rijden. Maar goed, misschien gaan ze op de ovals wel beter.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:52 schreef Migue het volgende:
Liever niet. Exit Milka = exit Lloyd. En Lloyd heb ik er liever bij dan Milka niet.
Interessant inderdaadquote:Ik heb een analyse van de race geschreven, die een en ander ophelderd met betrekking tot bepaalde prestaties en gebeurtenissen in de race. Die is hier te vinden. Staan ook een zooi foto's bij van Indy Lights, Star Mazda, USF2000, en de Big Cars natuurlijk. Ik heb eerder vandaag ook een analyse van de Indy Lights geschreven, en twee korte stukjes over Star Mazda en USF2000. Voor wie het interessant vindt.
quote:Opnieuw heeft Swift een nieuw ontwerp voor de IndyCar van de toekomst gepresenteerd. Het ontwerp, dat voorzien is van nummer 66, is opvallend anders dan de eerdere ontwerpen. Zo is de motor in dit ontwerp volledig bedekt, zijn de wing endplates van de achtervleugel opvallend krom (waardoor de achtervleugel zelf vrij smal is) en springen de wing endplates van de voorvleugel in het oog doordat deze opvallend sterk naar beneden wijzen.
quote:VISION RACING'S CARPENTER JOINS PANTHER RACING FOR 2010
INDIANAPOLIS 500 Drivers Ed Carpenter and Dan Wheldon to work as teammates
INDIANAPOLIS, Ind. (April 7, 2010) - In preparation for the 2010 Indianapolis 500, Vision Racing and Panther Racing are pleased to announce that the two IndyCar teams have entered into a collaboration for the "Greatest Spectacle in Racing" with two Panther Racing entries; the No.4 National Guard Honda Dallara driven by Britain's Dan Wheldon and the No.20 machine piloted by American driver Ed Carpenter."I am very pleased that we have this opportunity to partner with an excellent organization.
This collaboration with Panther Racing will allow two teams that want nothing else but to compete and strive for success in the upcoming Indianapolis 500 the opportunity to do so to the best of their abilities," explains Vision Racing Team Owner, Tony George. "With this partnership between teams and drivers, we will also be able to maximize the potential of both parties and field what I am sure will be a very formidable two-car effort. There are close personal and professional relationships within our two organizations that should allow us to put forth a cohesive effort we will all be proud of and have high expectations for achieving
results."
"We looked at a lot of opportunities for the Month of May, and as strong as Vision Racing has run the last few years, we felt like partnering with them made a lot of sense for us," expressed John Barnes, CEO and co-owner of Panther Racing. "I feel that Ed (Carpenter) is a threat to win at any race he runs, and he's proved that to this league in the last two or three years. His addition to the National Guard team along with Dan Wheldon is going to make our entire team stronger. I honestly hope this isn't a one-and-done deal, and we very much look forward to the opportunity of expanding this and running more IZOD IndyCar Series races together this season."
Six-year IndyCar Series veteran Ed Carpenter will make a return behind the wheel of the No. 20 that he has driven since Vision Racing's inception in 2005. The 29-year-old Indianapolis resident finished the 2009 season by earning his career best finish of second, matched his career best start of fourth, led 35 laps and drove to six top-ten finishes. "I am very excited not only to be returning to the Indianapolis 500, but also working with Panther Racing," says Ed Carpenter who finished fifth and eighth in the last two runnings of the Indianapolis 500.
"John Barnes has been a family friend for a long time, and I very grateful for this opportunity. I feel that with my experience, Vision Racing's experience and Panther Racing's experience and success at Indianapolis that we will be a very competitive duo. It has been very hard watching from the sidelines so far this season, and I am very motivated to compete for my first win." Panther Racing, who boasts 15 IndyCar Series wins and two league championships, is currently ninth in the championship standings with driver Dan Wheldon after the first two races of the 2010 season. The team has also finished runner-up in each of the last two Indianapolis 500s; in 2008 with Vitor Meira and again last year with Wheldon.
"I believe the addition of Ed Carpenter and Vision Racing to the National Guard Panther Racing group is phenomenal," added Wheldon who earned three top-five and nine top-10 finishes last season. "Ed's always been very quick, especially around the Indianapolis Motor Speedway and I'm very much looking forward to being able to have a teammate of his caliber. I know we'll work together well and be able to move the team forward, which will give us both a chance to win the Indianapolis 500. And it's also very positive to have Vision's involvement in the Panther program. I'm excited about being able to use some of their expertise and it's great to see them back on track - they're a team that was very close to their first IZOD IndyCar Series victory in Kentucky last year, and this partnership will get all of us one step close to victory lane."
Vision Racing returns to IZOD IndyCar Series competition for the Indianapolis 500 as a result of this partnership with Panther Racing after suspending racing operations on January, 28, 2010 until such time that sponsorship could be secured."
It has been an exceptionally long and extended off-season for Vision Racing that has recently had us turning our attention solely to the Indianapolis 500. The challenge of putting together a sponsorship package to enable Vision Racing to run the 2010 IZOD IndyCar Series schedule proved to be much more difficult than anticipated but our intention is to be back competing full-time in the future," explained George. "Taking part in the 2010 Indianapolis 500 has been a priority and while we have yet to solidify a sponsorship lineup for the No. 20 Panther-Vision entry for Indy, it is our expectation to be able to make some sponsorship announcements in the coming weeks."
The 2010 Indianapolis 500 is scheduled for 1 p.m. Sunday, May 30.
Dank. Nee, geen photopass, dan had ik nog een hekje dichterbij gestaan en nog veel meer foto's gehadquote:Op donderdag 1 april 2010 00:45 schreef Migue het volgende:
Mooie foto's, had je een photopass? En zie ik daar nu de World Challenge? Serieus, bestaat dat nog?
Interessant. Vond het wel bijzonder klinken 'Barber Motorsports Park / GP of Alabama' toen ik het op het circuit hoorde. Had er nog niet echt eerder wat van gehoord, maar de verwachtingen zijn hoogquote:Op donderdag 8 april 2010 18:56 schreef Migue het volgende:
Ik heb een voorbeschouwing op de Indy Grand Prix van Alabama geschreven, hier te vinden, inclusief startlijst en tijdschema (NL tijden).
Mooie staanplaatsen biedt de St. Pete GP dan, echt niet verkeerd als je zo goed zicht hebt als gewone toeschouwer.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:29 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dank. Nee, geen photopass, dan had ik nog een hekje dichterbij gestaan en nog veel meer foto's gehad
Ook een kwestie van geduld en de vriendelijkheid van de Amerikanen om omstebeurt even bij een gat in het hek te kunnen fotograferen. Als lompe Nederlander had ik dat niet meteen door, dat het de bedoeling was dat je afwisselde met de persoon naast je, maar dat werd met een grappige opmerking wel opgelost.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:40 schreef Migue het volgende:
Mooie staanplaatsen biedt de St. Pete GP dan, echt niet verkeerd als je zo goed zicht hebt als gewone toeschouwer.
Ik weet niet of men op Barber M'sports Park al gestart is maar op CarChannel is St. Petersburg te zien....quote:Op zondag 11 april 2010 20:49 schreef DutchTrain het volgende:
Over tien minuten de race, te volgen op CarChannel, carchannel.nl en http://racecontrol.indycar.com
Ja, maar de race was ook in Central Time, ik maakte die fout voor de kwalificatie ook.quote:Op zondag 11 april 2010 21:20 schreef DutchTrain het volgende:
De livestreams zijn ook nog niet gestart, dus het zal wel om 22.00 beginnen. 15.00 EDT is blijkbaar 22.00 hier
Ja echt om te huilden was het commentaarquote:Op dinsdag 13 april 2010 10:19 schreef Migue het volgende:
Dat schijnt ja, krijg je er gratis die grafmongool van een Jack Plooij bij. Taaaaaaaaaaaaaaaaaaaajruz an iesjoe?
Gratis in HD kwaliteit met goed commentaar (met reclame) via indycar.com. Of via de website van CarChannel.quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:21 schreef bodylotion het volgende:
Jullie weten dat het gratis wordt uitgezonden op de website van Car Channel?
Dat zijn twee toppers....quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:37 schreef DutchTrain het volgende:
En ze hadden mij ook nog Bert Davies beloofd naast Jack Plooij
Ik had op indycar.com gekeken, maar kreeg alleen een dashboard.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:37 schreef DutchTrain het volgende:
Gratis in HD kwaliteit met goed commentaar (met reclame) via indycar.com. Of via de website van CarChannel.
Dixon niet. Die stopte nog later (in rondje 64) dan Castroneves (in rondje 60) en had de race zonder gele vlag uit kunnen rijden.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:01 schreef Migue het volgende:
Dixon en Franchitti hadden ook moeten stoppen als er geen gele vlag was geweest. Marco had kunnen winnen als hij gewacht had met zijn stop -- en als hij tot de gele vlag door had kunnen rijden.
Ik had ook een download die asynchroon liep, maar die was verre van HD.. Was zelfs in 4:3 beeldformaat.quote:Op donderdag 15 april 2010 12:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dixon niet. Die stopte nog later (in rondje 64) dan Castroneves (in rondje 60) en had de race zonder gele vlag uit kunnen rijden.
Gisteren de race gekeken (opgenomen van CarChannel, dat ik sinds afgelopen weekend heb). Maar het commentaar van Plooij is inderdaad belabberd, maar altijd nog beter dan het geluid van de gedownloade HD versies, dat haperde en niet synchroon liep). Wel leuk was dat Junior Strouss diverse teambazen aan de telefoon liet komen.
Moet je even kijken of je computer aan de voorwaarden voldoet en je moet je even registreren. Dan krijg je naast het dashboard ook een live tab erbij met verschillende camerastandpunten.quote:Op woensdag 14 april 2010 00:38 schreef Atreidez het volgende:
Ik had op indycar.com gekeken, maar kreeg alleen een dashboard.
Dixon en Hélio stopten in ronde 60, Franchitti één ronde eerder. Beide TCGR-rijders hadden moeite met brandstof besparen. Het was close voor iedereen die op twee stops stond. Marco haalde het net niet, Hélio en de TCGR-auto's beide net wel. Trackside Online zegt dat Dixon en Dario de FCY nodig hadden, maar geen idee wat hun bron is.quote:Op donderdag 15 april 2010 12:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dixon niet. Die stopte nog later (in rondje 64) dan Castroneves (in rondje 60) en had de race zonder gele vlag uit kunnen rijden.
Zal het volgende keer checken. Ben uiteraard geregistreerdquote:Op donderdag 15 april 2010 21:08 schreef DutchTrain het volgende:
Moet je even kijken of je computer aan de voorwaarden voldoet en je moet je even registreren. Dan krijg je naast het dashboard ook een live tab erbij met verschillende camerastandpunten.
Er staat iets over dat je ervoor moet betalen, maar heb het gratis kunnen bekijken (en ook nergens betaalgegevens opgegeven)
Dan ben ik in de war met een ander.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:10 schreef Migue het volgende:
[..]
Dixon en Hélio stopten in ronde 60, Franchitti één ronde eerder. Beide TCGR-rijders hadden moeite met brandstof besparen. Het was close voor iedereen die op twee stops stond. Marco haalde het net niet, Hélio en de TCGR-auto's beide net wel. Trackside Online zegt dat Dixon en Dario de FCY nodig hadden, maar geen idee wat hun bron is.
quote:1 R. Briscoe Team Penske 1:43.174
2 S. Dixon Target Chip Ganassi Racing 1:43.588
3 D. Wheldon Panther Racing 1:43.615
4 D. Franchitti Target Chip Ganassi Racing 1:43.618
5 H. Mutoh Newman/Haas/Lanigan Racing 1:43.715
6 A. Tagliani FAZZT Race Team 1:43.790
7 V. Meira A.J. Foyt Racing 1:43.894
8 W. Power Team Penske 1:43.896
9 H. Castroneves Team Penske 1:43.997
10 D. Patrick Andretti Autosport 1:44.016
11 M. Andretti Andretti Autosport 1:44.028
12 M. Conway Dreyer & Reinbold Racing 1:44.062
13 T. Sato KV Racing 1:44.062
14 M. Moraes KV Racing 1:44.136
15 R. Matos Luczo Dragon Racing 1:44.272
16 S. Fisher Sarah Fisher Racing 1:44.294
17 T. Kanaan Andretti Autosport 1:44.355
18 E.J. Viso KV Racing 1:44.377
19 J. Andretti Andretti Autosport 1:44.385
20 S. de Silvestro HVM Racing 1:44.528
21 B. Baguette Conquest Racing 1:44.555
22 J. Wilson Dreyer & Reinbold Racing 1:44.643
23 J. Howard Sarah Fisher Racing 1:44.851
24 R. Hunter-Reay Andretti Autosport 1:44.984
25 A. Lloyd Dale Coyne Racing 1:45.066
26 M. Duno Dale Coyne Racing 1:45.329
27 M. Romancini Conquest Racing no time
En Graham Rahal gaat de Indy500 rijden voor Rahal-Letterman Racing!quote:- Het ziet er naar uit dat liefst vijf dames zich gaan proberen te kwalificeren voor de Indy500. Naast Danica Patrick, Sarah Fisher, Simona de Silvestro en Milka Duno zal waarschijnlijk Ana Beatriz terugkeren als teamgenoot van Justin Wilson en Mike Conway bij Dreyer & Reinbold Racing. Ze reed eerder dit jaar in Sao Paulo al voor het sterke team.
- Vanwege het feit dat de race van de IndyCar Series op zaterdag werd verreden en de wedstrijd van de NASCAR Truck Series op zondag leek het erop dat de IRL een soort voorprogramma was voor de trucks. Dit zou niet het geval moeten zijn, maar toch werd er gefrustreerd gekeken naar de halflege tribunes. Na vier succesvolle evenementen eerder dit jaar was dit een flinke teleurstelling voor teams en organisatie.
- Door bovenstaand gegeven wordt gefluisterd dat de IRL overweegt zich terug te trekken van alle circuits waarvan ISC eigenaar is. ISC is bijna gelijk aan de NASCAR, en is eigenaar van diverse circuits, waaronder dus de Kansas Speedway, Chicagoland, Homestead en Watkins Glen. Van de dertien ISC-circuits hebben er elf één of meer NASCAR-evenementen per jaar, waardoor de promotie van die klasse voorrang zou krijgen.
- Gezien in Kansas: Arie Luyendijk Sr. en zijn zoon. Mogelijk om te bekijken of er ergens een optie is om te starten in de Indy 500?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | 1. Helio Castroneves Penske 227.970mph 2. Will Power Penske 227.578mph 3. Dario Franchitti Ganassi 226.990mph 4. Ryan Briscoe Penske 226.554mph 5. Alex Tagliani Fazzt 226.390mph 6. Scott Dixon Ganassi 226.223mph 7. Graham Rahal Rahal Letterman 225.519mph 8. Ed Carpenter Panther/Vision 224.507mph 9. Hideki Mutoh Newman/Haas 223.487mph 10. Townsend Bell Ganassi/Schmidt 225.097mph 11. Justin Wilson Dreyer & Reinbold 225.050mph 12. Raphael Matos de Ferran Dragon 225.029mph 13. Mario Moraes KV 224.888mph 14. Davey Hamilton de Ferran Dragon 224.852mph 15. Mike Conway Dreyer & Reinbold 224.583mph 16. Marco Andretti Andretti 224.575mph 17. Ryan Hunter-Reay Andretti 224.548mph 18. Dan Wheldon Panther 224.465mph 19. EJ Viso KV 224.380mph 20. Tomas Scheckter Dreyer & Reinbold 224.261mph 21. Ana Beatriz Dreyer & Reinbold 224.243mph 22. Simona de Silvestro HVM 224.228mph 23. Danica Patrick Andretti 224.219mph 24. Bertrand Baguette Conquest 224.189mph 25. Bruno Junqueira Fazzt 225.662mph 26. Alex Lloyd Dale Coyne 224.783mph 27. Mario Romancini Conquest 224.641mph 28. John Andretti Andretti 224.518mph 29. Sarah Fisher Sarah Fisher 224.434mph 30. Vitor Meira Foyt 224.388mph 31. Takuma Sato KV 224.178mph 32. Tony Kanaan Andretti 224.072mph 33. Sebastian Saavedra Herta 223.634mph |
1 2 3 4 | Paul Tracy KV Jaques Lazier Foyt Milka Duno Dale Coyne |
Kanaan baant zich nog wel een weg naar voren. Valt me nog mee dat hij aan kwalificeren toekwam nadat hij zowel zaterdag als zondag in de muur terecht kwam.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:45 schreef Atreidez het volgende:
Tony Kanaan die gewoon bijna niet meer mee doetTracy zal ik niet missen.. zullen wel de extra kilo's zijn die hem nu vertragen. Power op de eerste rij
Ik heb er echt zin in.. Zou toch een stunt zijn als die aussy oval rookie ff die race op ze naam zet.
19:00quote:Op zondag 30 mei 2010 11:28 schreef vosss het volgende:
Begint het om 1800 nederlandse tijd?
Mooie boel; dan ga ik net uiteten met mn moeder voor haar verjaardag.
Godverdomme, waarom heb ik daar niet aan gedacht
Afzeggen is ook weer zoiets
okay dat was niet aardig Atreyuquote:Op zondag 30 mei 2010 13:27 schreef Atreidez het volgende:
Gewoon niet meer hier komen een dagje.. Hebben wij ook ff rust.
Ja ik ook, maar ik kan het echt niet maken om dat uit eten af te zeggen.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:52 schreef Migue het volgende:
en ik heb er ernstig veel zin in!
F1 Drama? Echt, was een leuke race man, hou eens op met zeuren!!!quote:Op zondag 30 mei 2010 17:43 schreef Fir3fly het volgende:
Na het F1 drama hopelijk eindelijk weer een leuke race vanavond.
Dat nog niet eensquote:
Hmm.. Op I-net is de stream begonnen maar op Carchannel op digi-tv zie ik nog steeds kansas... En volgens de programmagids duurt dat to 20:00u waarna er nog een keer kansas komt.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:11 schreef Atreidez het volgende:
Carchannel op digi tv, www.carchannel.tv op inet, of een of andere stream bij justin.tv of ustream.com
Je kan indycar radio stream openen erbij, dan heb je gewoon amerikaans commentaarquote:Op zondag 30 mei 2010 18:40 schreef Fir3fly het volgende:
Dat CarChannel is dus ook een aanfluiting.
Edit: die stream lijkt het wel te doen...
Kutzooi, ik had gehoopt dat ze het Amerikaanse commentaar zouden houden. Nu krijg ik ineens Jack Plooij te horen.
Did thatquote:Op zondag 30 mei 2010 19:00 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Je kan indycar radio stream openen erbij, dan heb je gewoon amerikaans commentaar
Jah.. zwarte vlag is ook geen goed teken.quote:Op zondag 30 mei 2010 19:49 schreef Joene het volgende:
Moet power nu verplicht stoppen om die slang eraf te laten halen ?
Eens echter rijdt hij voorlopig nog wel door dus.quote:Op zondag 30 mei 2010 19:50 schreef Light het volgende:
[..]
Jah.. zwarte vlag is ook geen goed teken.
Heb 'm maar afgezet, want het stoort mijn stream volgens mij. Dan maar commentaar vanquote:
Je moet ook contstant blijven opletten.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:05 schreef Joene het volgende:
Nou als ik ff een paar tellen niet kijk zijn ze al rondje verdergaat wat mij betreft echt snel
Goed, maar daar kunnen we beter msn ofzo voor gebruikenquote:PS totaal offtopic : Hoe is het met je A?.
Een 40 seconden doen ze over 1 rondje. Nog redelijk langzaam voor een ovalquote:Op zondag 30 mei 2010 20:05 schreef Joene het volgende:
Nou als ik ff een paar tellen niet kijk zijn ze al rondje verdergaat wat mij betreft echt snel
What's new in Indy?quote:
Het zal vergelijkbaar zijn, de snelheden liggen wat hoger, en misschien dat de hoeken waaronder de auto de crashtest moet doorstaan wat anders zijn. Ik kan er zo 1-2-3 niet echt info over vinden eigenlijk.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:24 schreef Sally het volgende:
die zit goed in elkaar... hebben ze een net zo'n goede overlevingscel als in de F1?
http://indycarnation.indycar.com/liveradio/quote:Op zondag 30 mei 2010 20:31 schreef Booster het volgende:
Pff, hebben ze plooij nou uit zijn tandartspraktijk gerukt om door de uitzending heen te lullen? Sure, ik hoef er niet naar te luisteren, maar wth. Wie bedenkt zoiets?
Als er iemand crashed bij 30 km/h in de pits dan roept hij de minutenlang "poehee" en "zozo". Bij de herstart en gevechten is ie stil, tot er weer iemand in de muur hangt. Prutser.
Ah k. Thnxquote:[..]
Het zal vergelijkbaar zijn, de snelheden liggen wat hoger, en misschien dat de hoeken waaronder de auto de crashtest moet doorstaan wat anders zijn. Ik kan er zo 1-2-3 niet echt info over vinden eigenlijk.
Ja, daar zal niet veel verschil inzitten.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:24 schreef Sally het volgende:
Matos gone![]()
die zit goed in elkaar... hebben ze een net zo'n goede overlevingscel als in de F1?
Natuurlijk weet ik dat dat ook kan, maar of ik nou wel of niet naar ander commentaar luister, het is toch gewoon van de gekken dat zo iemand wordt ingezet om verslag te doen van een race?quote:
Als die auto echt zo zou hobbelen is dat niet alleen vermoeiend voor de rijder, maar ook levensgevaarlijkquote:Op zondag 30 mei 2010 20:49 schreef Booster het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat dat ook kan, maar of ik nou wel of niet naar ander commentaar luister, het is toch gewoon van de gekken dat zo iemand wordt ingezet om verslag te doen van een race?
Nou zit ie alweer een paar ronden te lullen over "het bandenprobleem" van de raceleider terwijl elke piem0l kan zien dat er al 100 ronden lang een probleem is met de onboard cam.
En het Amerikaanse commentaar is niet beter?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:49 schreef Booster het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat dat ook kan, maar of ik nou wel of niet naar ander commentaar luister, het is toch gewoon van de gekken dat zo iemand wordt ingezet om verslag te doen van een race?
Nou zit ie alweer een paar ronden te lullen over "het bandenprobleem" van de raceleider terwijl elke piem0l kan zien dat er al 100 ronden lang een probleem is met de onboard cam.
Die fout kan er ook nog wel bij........wat een crash op het laatstquote:Op zondag 30 mei 2010 22:28 schreef Sally het volgende:
Plooij weer een fout vanjewelste.... Karnemelk...
Milkquote:Op zondag 30 mei 2010 22:28 schreef Sally het volgende:
Plooij weer een fout vanjewelste.... Karnemelk...
Ah, het klopt een beeeetje:quote:Op zondag 30 mei 2010 22:28 schreef Sally het volgende:
Plooij weer een fout vanjewelste.... Karnemelk...
Ik ben meteen gaan zoeken op internet iddquote:Op zondag 30 mei 2010 22:31 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Milk
Louis Meyer requested a glass of buttermilk after winning his second Indy 500 race in 1933. After winning his third title in 1936, he requested another glass but instead received a bottle. He was captured by a photographer in the act of swigging from the bottle while holding up three fingers to signify the third win. A local dairy company executive recognized the marketing opportunity in the image and, being unaware Meyer was drinking buttermilk, offered a bottle of milk to the winners of future races. Milk has been presented each year since then apart from 1947–1955. Modern drivers are offered a choice of whole, 2%, and skim.[39]
buttermilk = karnemelk
zo dat is snelquote:Op zondag 30 mei 2010 22:30 schreef Twista101 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
De betreffende crash
Ik vond het al vreemd dat hij achter Danica lag. Maar de laatste vier ronden toen er een aantal naar de pits gingen wist ik ook niet meer wie waar lag. Alleen dat Franchitti de leiding had, dat was wel duidelijk.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:33 schreef Migue het volgende:
Holy fuck wat een finale! Uitslag is trouwens nog niet officieel want Marco Andretti en een aantal andere coureurs hebben verzoek tot herziening ingediend, zij geloven dat ze op een andere positie zijn geëindigd. Marco denkt derde te zijn geworden.
Ik denk dat de uitslag een te laat was voor de meeste ochtendkranten. Dus ik verwacht morgen wel een klein stukje in de krant.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:52 schreef Waffle het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat er in de Nederlandse kranten niks over de Indy 500 gezegd wordt, terwijl het één van de grootste evenementen van de wereld is. De Pers, Spits en Metro werd er niks geschreven over de Indy. Ik weet niet wat de kranten waar je voor moet betalen er in hebben staan, maar vond dit toch erg opmerkelijk. Ik dacht altijd dat dit ook in Nederland wel een beetje leefde.
quote:Op maandag 31 mei 2010 18:44 schreef Migue het volgende:
Check hier wat heftige plaatjes: http://www.forumf1.nl/viewtopic.php?p=17413#p17413
Het grootste eendaagse sportevenement (op basis van aantal bezoekers), als ik het me goed herinner.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:52 schreef Waffle het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat er in de Nederlandse kranten niks over de Indy 500 gezegd wordt, terwijl het één van de grootste evenementen van de wereld is.
Te laat voor de ochtendkranten, maar mss ook wel weer te vroeg voor de middagkranten.quote:De Pers, Spits en Metro werd er niks geschreven over de Indy. Ik weet niet wat de kranten waar je voor moet betalen er in hebben staan, maar vond dit toch erg opmerkelijk. Ik dacht altijd dat dit ook in Nederland wel een beetje leefde.
Wat een foto!, mooi gedaan door de fotograaf.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vond dit toch wel een beangstigende foto. Conway heeft veel geluk gehad.
Niet echt tof dat z'n vizier open springt trouwens...
Misschien omdat er een zeer zware crash gebeurd wasquote:Op woensdag 2 juni 2010 18:24 schreef m1155 het volgende:
Ik vond de race wat minder eigenlijk. Power was de enige die aan de kop kon meedoen en toen viel hij weg (kwam wel sterk terug).
En wat reden sommige langzaam in de laatste ronde zeg!
Anders is de brandstof eerder op dan de ronden die ze nog moestenquote:Op woensdag 2 juni 2010 18:24 schreef m1155 het volgende:
Ik vond de race wat minder eigenlijk. Power was de enige die aan de kop kon meedoen en toen viel hij weg (kwam wel sterk terug).
En wat reden sommige langzaam in de laatste ronde zeg!
Nee daarvoor, conway botste ook op een langzaam rijdende auto of een die zonder brandstof kwam.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:46 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Misschien omdat er een zeer zware crash gebeurd was
Er is voor zaterdag in Ft. Worth een persconferentie gepland waar wat meer duidelijk moet worden, want uit dat persbericht dat de IRL gisteren de wereld in schoot wordt je ook niet veel wijzer, behalve het fundament nu in ieder geval gelegd is en dat het megastoer is wat er de laatste tijd gaande is binnen de IndyCar racerij.quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:14 schreef sasquatsch het volgende:
IndyCar announces 2012 engine plan
2.4 liter turbomotoren met maximaal 6 cylinders. Brandstof blijft ethanol en tussen de 550 en 700 pk. De bedoeling is dat er meer leveranciers komen, zodat verschillende merken tegen elkaar kunnen strijden in de Indycar Series.
Ik zie veel inhaal mogelijkheidenquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:34 schreef Migue het volgende:
[..]
Net als de Baltimore Grand Prix overigens, waar ik hard FAN! van ben, nu alHeb vorig jaar een basic layout van die baan in rFactor gemaakt a.d.h.v. Google Earth en dat soort statistieken, en met die lange rechte stukken, hairpins en scenery (heb je het havengebied van Baltimore wel eens gezien!?) moet dit toch wel uit kunnen groeien tot een van de kroonjuwelen van de IndyCar Series.
quote:"What happened on Sunday could have been avoided," Blundell told AUTOSPORT. "There could have been a fatality, not just on track, but also in the crowd.
"They need to do something about it so that it doesn't happen again. If you haven't driven an IndyCar at those speeds, you could never understand, but there is nothing a driver can do in those situations. If a driver has run out of fuel and is coasting on the racing line, you simply have no time to react at all."
Blundell wants to see rules introduced to ensure that drivers have to finish the race on a minimum amount of fuel - to avoid running out altogether - or be forced to run on the low line of the track if they are in fuel-saving mode, so that faster runners know to avoid them.
Rechterarm is enigszins verbrand. Maar ze was er nuchter onder. Viel me erg mee.quote:Op zondag 6 juni 2010 03:44 schreef Atreidez het volgende:
Oh oh oh, dat duurde veels te lang.. Denk dat SdS wel wat brandplekjes heeft opgelopen.
quote:IZOD IndyCar Series To Return To New Hampshire Motor Speedway
LOUDON, N.H. (Sunday, June 27, 2010) - The "Fastest Race in the World" will return to the Granite State in 2011 when the IZOD Indy Car Series returns to New Hampshire Motor Speedway officials announced today. The race will be held on July 30, 2011.
"We're pleased to restore an Indy car short oval to the schedule to further increase our diversity of venues," said Randy Bernard, chief executive officer of the Indy Racing League, sanctioning body of the IZOD IndyCar Series. "As evident last weekend in Iowa, our cars produce tremendous racing on short ovals. Additionally, New Hampshire Motor Speedway is strategically located in the Northeast, which fills a geographical gap in our schedule. I have to thank Bruton Smith and Jerry Gappens for giving us a great opportunity here at New Hampshire Motor Speedway."
Bernard was joined by Speedway Motorsports Inc., founder and chief executive officer O. Bruton Smith, New Hampshire Gov. John Lynch and Jerry Gappens, executive vice president and general manager of New Hampshire Motor Speedway in making the official announcement.
Two-time IZOD IndyCar Series champion and Indianapolis 500 winner Dario Franchitti demonstrated the more than 200 mph speed that New Hampshire Motor Speedway will see with a three-lap run during pre-race ceremonies.
"This is three year deal in the making," said Jerry Gappens executive vice president and general manager of the speedway. "As an Indiana native and a fan of open-wheeled racing, I strongly believe that the people of New Hampshire will embrace this new breed of speed much like they do NASCAR."
New Hampshire Motor Speedway played host to one of the five Indy Racing League events in its inaugural year (Aug. 8, 1996) with Scott Sharp taking the checkered flag. It also was the site of Robbie Buhl's first victory (Aug. 17, 1997) and Tony Stewart's third (June 28, 1998). CART sanctioned races on the variably-banked (2 to 7 degrees) oval from 1992 to '95.
One of the IZOD IndyCar Series most popular driver, Danica Patrick, was at NHMS this weekend behind the wheel of a stock car. She showed her enthusiasm at the series adding another oval to the Indy schedule.
" I think it is very positive addition to our schedule, especially because it is in the northeast," she said.
New Hampshire International Speedway, which opened in 1990, was purchased in 2008 by Smith from Bob and Gary Bahre and renamed New Hampshire Motor Speedway. It is about an hour north of Boston and, according to the most recent census, more than 18 million people live within two hours of the picturesque venue.
Tickets for the IZOD IndyCar Series at New Hampshire Motor Speedway go on sale Monday June 28, 2010. Prices range from $35-$75.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:35 schreef Migue het volgende:
Kijken jullie ook allemaal zo uit naar de Watkins Glen Grand Prix, waar Adam Carroll zijn IndyCar-debuut maakt? Ik namelijk wel!
[ afbeelding ]
Probleem was dat ik niet live keek, maar het opgenomen had om een dag later te gaan bekijken.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:41 schreef Migue het volgende:
Er zijn ook andere manieren om de race live te bekijken he, zonder het achterlijke gelul van Jack PlooijOok belachelijk dat het -- heb ik mij laten vertellen -- niet mogelijk is de audio op de world feed over te schakelen.
Ik vind CarChannel sowieso maar een erg onprofessionele zender. Erg jammer dat daar nu IndyCars op verstopt is, en nog meer raceklassen die het kijken wel waard zijn.
Lijkt wel of je je niet mag verdedigen tijdens de Indycar. Kunnen ze beter de F1 regel van 1 keer van je lijn afwijken hanteren. Een paar jaar geleden werd Glock ook al van een overwinning bestolen, omdat hij door Servia (tijdens een inhaalpoging) buiten de baan geduwd werd. Omdat hij voordeel zou hebben gehad van het buiten de baan komen (waar hij niets aan kon doen) moest hij zijn plek inleveren.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:47 schreef Atreidez het volgende:
Tijdje rustig al hier.. Was controversieel einde gisteren na de laatste herstartHier beter uitgelegd.
Blijft een rare regel natuurlijk.. Je mag alleen de binnenkant van de racelijn nemen als je iemand inhaalt. Als iemand jou wil inhalen mag alleen hij er rijden
Ik kijk uit naar een welverdiende overwinning van Power op het prachtige Mid Ohioquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:31 schreef Migue het volgende:
Kijken jullie ook zo uit naar de Honda 100 at Mid-Ohio!? IK WEL! Met Adam Carroll en J.R. HildebrandEn Francesco Dracone!
Hier de highlights:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:02 schreef Atreidez het volgende:
Oh, ik heb het dan verkeerd gezienIk dacht dat Viso de actie aan de binnenkant maakte, en dat Wilson alsnog strak instuurde wetende dat er iemand naast zat.. Had dus de auto omgedraaid, dus ben het eens met sasq.
Sorry
Exactly my point. Nu elimineerde Viso zichzelf, terwijl hij wist dat Wilson daar zat. Wilson kon nergens meer heen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 02:11 schreef Migue het volgende:
Wilson zat er nog lang niet naast, en gaf zelf ook toe dat de bocht van Viso was, maar dat hij wel meer ruimte verwacht had.
Wilson zat er bijna helemaal naast. Dus vind ik dat Viso bij het insturen best wel wat meer ruimte had moeten geven, omdat Wilson niet in het luchtledige kan verdwijnen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:29 schreef Migue het volgende:
Wilson had niet zo laat kunnen remmen. Hij zat er nog niet eens helemaal naast, maar had teveel snelheid om de bocht nog aan Viso te laten. Dat was Wilsons fout.
Ik weet dat het populair is om Viso de schuld van crashes te geven, daar heeft hij zelf hard aan meegewerkt, maar laten we nu niet doen alsof Wilson hier helemaal onschuldig was, dat geeft hij zelf ook aan.
Doornbos zou het goed kunnen.. Maar ik denk dat ie een beetje neerkijkt op zo'n careermovequote:Op woensdag 8 september 2010 10:31 schreef Migue het volgende:
Bert DeVies heeft zijn beste tijd wel gehad jaMaar ja, welke Nederlandse commentator kan een race nu wel goed verslaan? *eeuwige stilte*
Race was overigens wel goed, maar wat een deceptie om Castroneves zo de overwinning te zien stelen
Van stelen is geen sprake. Gewoon een andere pitstopstrategie, waardoor je aan het eind niet meer naar binnen hoeft. Dat noem ik slim (ook al was een probleem de aanleiding). Andere teams hadden dat kunnen zien aankomen en ook out-of-sequence gaan pitten.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:31 schreef Migue het volgende:
Bert DeVies heeft zijn beste tijd wel gehad jaMaar ja, welke Nederlandse commentator kan een race nu wel goed verslaan? *eeuwige stilte*
Race was overigens wel goed, maar wat een deceptie om Castroneves zo de overwinning te zien stelen
handig gebruik maken van = slimquote:Op woensdag 8 september 2010 14:43 schreef Migue het volgende:
Ik vind het niet slim, ik vind het handig gebruik maken van een domme en onsportieve regel van de IRL. De pits moet gewoon constant open of dicht zijn tijdens een neutralisatie, met deze nascar regel kan iedereen op pitstrategie winnen. De enige terechte winnaars waren Dan Wheldon en Ed Carpenter geweest. Met ieder anders had ik ook nog wel kunnen leven, maar Castroneves als winnaar vind ik een schrijnend voorbeeld van de meest debiele en sportonwaardige regel ooit.
Maar ja, de IRL is toch al zwaar kut met regels. In Chicagoland waren er drie, waarschijnlijk vier auto's met een illegale underwing. De IRL heeft er niks aan gedaan, plaatsen 3, 4 en 5 bleven onveranderd. Ze hebben er zelf met geen woord over gerept, totdat er afgelopen weekend naar gevraagd werd. Schandalig.
Overigens wel Milwaukee en zeer waarschijnlijk Las Vegas terug volgend jaar. Dat kunnen ze dan weer wel. Maar ook dat is geen wonder, aangezien Randy Bernard zich met de kalender bezighoudt, en Brian Barnhart met de regels![]()
Ze nam nog bijna Franchitti mee ook. Zou Power toch kampioen zijn geworden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:44 schreef m1155 het volgende:
Check!
Leuke race en jammer van Power.
Wanneer gaan ze nou die wagen van die milka duno die altijd in de weg rijd aan een echt talent geven ?
quote:Jawel, via dit topic en enkele newsfeeds.Op donderdag 28 oktober 2010 22:45 schreef Migue het volgende:
En Graham Rahal is zo goed als rond met Chip Ganassi Racing voor een derde auto/aparte inschrijving van Chip Ganassi Racing, dus los van Team Target.
Niemand die IndyCars in de winter nog volgt?
Dat las ik inderdaad net op OpenWheelWorld.netquote:Op donderdag 18 november 2010 11:50 schreef Migue het volgende:
Dan heb je vast ook meegekregen dat Lotus-Cosworth vanavond bekendgemaakt gaat worden als derde motorleverancier.
quote:Ho-Pin Tung maakte afgelopen week kennis met de IndyCar Series. De reserverijder van Renault F1 stapte in de Dallara-Honda van FAZZT en reed twee dagen lang op het circuit van Sebring. Een kennismaking die smaakt naar meer, zo laat de coureur uit Velp weten.
“Ik had het geluk dat ik al een paar dagen voor de test in Sebring was”, vertelt Tung aan SpeedTV. “Iemand van de klasse kon me alvast meenemen voor een paar rondjes. Een enorm magisch gevoel. Ik deed bijna mijn ogen dicht om te voelen hoe het is om hier te racen met publiek langs de baan.”
“Ik heb veel vrienden die rijden in de IndyCar Series. Zij vertellen me dat het de mooiste klasse is om te rijden. Dat kan ik me nu voorstellen na mijn bezoek aan de Speedway. Ik weet nu hoe het moet zijn om volgend jaar IndyCar te rijden. Ik hoop echt dat het gaat lukken.”
Hoezo walgelijk ?quote:Op maandag 22 november 2010 13:01 schreef Migue het volgende:
Later vandaag volgt mogelijk de bevestiging dat hij daar getekend heeft voor 2011. Walgelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |