abonnement Unibet Coolblue
pi_79025746
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:37 schreef Spartacus3107 het volgende:
Een vraag in de trant van: "Hoe ziet een typische dag van een beleggingsadviseur er uit?" Is dat ok?

En hoe zit dat met vragen over de interviewer zelf, zoals hoe lang hij zijn functie al bekleedt, en wat zijn de uitdagingen in de functie,...? Gaan ze ervan uit dat je als kandidaat reeds uw hele toekomstige carrièreloopban al uitgestippeld hebt, of kun je vragen wat de normale carrièrepad is als je start bij die specifieke functie?
Vraag gewoon iets waar je oprecht geinteres geïnteresseerd in bent, dat is altijd prima.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79028475
tvp. Ondanks dat het niks met mijn huidige studie te maken heeft, is het toch interessant om mee te lezen.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_79028517
Onzin - je kunt altijd bankier worden
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 11 maart 2010 @ 19:16:20 #5
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_79028810
die avatar van jou is die gast van wall straat toch?
ff wachten nog
pi_79029479
Ik dacht er eerder een personage uit een Kevin Smith film in te herkennen. Van een totaal andere orde.
pi_79029580
tvp geinteresseerd in the root of all evil
pi_79029873
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 19:30 schreef Kaas- het volgende:
Ik dacht er eerder een personage uit een Kevin Smith film in te herkennen. Van een totaal andere orde.
Die inderdaad, "Clerks". Heerlijke film, waarschijnlijk inderdaad de tegenpool van "Wall Street".
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:09:08 #9
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79034043
tvp
Bedankt Hans.
pi_79038244
Volg ik weer, alhoewel ik geen kans maak.
pi_79039000
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:25 schreef Rejected het volgende:
Volg ik weer, alhoewel ik geen kans maak.
Hoezo niet? /slechte tvp
pi_79039897
Ik studeer slechts economie en geen bazige beta studie.
Cijfers zijn redelijk, voor kwantitatieve vakken wel wat beter.
Heb een jaar econometrie gedaan en niet gehaald, staat denk ik wel heel erg slecht.
pi_79041433
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:55 schreef Rejected het volgende:
Ik studeer slechts economie en geen bazige beta studie.
Cijfers zijn redelijk, voor kwantitatieve vakken wel wat beter.
Heb een jaar econometrie gedaan en niet gehaald, staat denk ik wel heel erg slecht.
Waar is de Nederlandse mentaliteit van nooit opgeven gebleven? Altijd blijven proberen toch .. ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_79042178
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waar is de Nederlandse mentaliteit van nooit opgeven gebleven? Altijd blijven proberen toch .. ?
Who says I'm not?
pi_79042316
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:25 schreef Rejected het volgende:
Volg ik weer, alhoewel ik geen kans maak.
Jijzelf?
Ook je username versterkt deze indruk enigszins..

Maar je hebt natuurlijk hoe dan ook een kans, en als je weet wat je wil kan die kans zeker een stuk groter worden..
pi_79042337
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:51 schreef Rejected het volgende:

[..]

Who says I'm not?
Die is wel erg scherp . Geloven dat je geen kans maakt en toch proberen kan in sommige gevallen wel verkeerd uitpakken. Ik zou sowieso altijd blijven proberen. Ik heb al zoveel bekenden die op de meest bizarre manieren een werk/stage/etc. plek hebben weten te krijgen in de financiële sector en anderen die voor meer dan 100 bedrijven hebben aangemeld de helft van de negatieve berichten nog niet eens binnen heeft. Het dubbeltje zal eens goed vallen. Tis voor de 1 soms wat langer wachten dan de ander.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_79043991
Ik probeer het enigzins, heb me voor veel stages aangemeld maar wil mijn studie toch snel afmaken. Daardoor maak ik vrij weinig kans op een stageplaats omdat ik maar 2 dagen in de week beschikbaar ben. Dus ik probeer toch maar gewoon mijn best te doen en hoge cijfers te halen. Maar ik vind het toch knap dat een aantal hier al redelijk ver zijn.
Ik zie het allemaal wel!
pi_79066392
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 01:03 schreef Rejected het volgende:
Ik probeer het enigzins, heb me voor veel stages aangemeld maar wil mijn studie toch snel afmaken. Daardoor maak ik vrij weinig kans op een stageplaats omdat ik maar 2 dagen in de week beschikbaar ben. Dus ik probeer toch maar gewoon mijn best te doen en hoge cijfers te halen. Maar ik vind het toch knap dat een aantal hier al redelijk ver zijn.
Ik zie het allemaal wel!
Wat voor soort stage zoek je dan?
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:46 schreef Rejected het volgende:
Weten jullie het wel zeker?
http://www.z24.nl/bedrijv(...)achs__superbank.html

Heb pas hetzelfde verhaal gelezen, maar dan in het Engels ergens (lekker kopieerwerk hier dus). Het verbaast me vaak hoe mensen zo'n bank als een geheel zien, de kans dat een willekeurige GS-bankier iets met bijvoorbeeld die Griekse schuldencrisis te maken heeft lijkt me maar erg klein, bovendien vind ik dat je het ook zeker de Europese beleidsmakers kwalijk moet nemen.
pi_79068252
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:32 schreef Finitio het volgende:

[..]

Wat voor soort stage zoek je dan?
[..]

Heb pas hetzelfde verhaal gelezen, maar dan in het Engels ergens (lekker kopieerwerk hier dus). Het verbaast me vaak hoe mensen zo'n bank als een geheel zien, de kans dat een willekeurige GS-bankier iets met bijvoorbeeld die Griekse schuldencrisis te maken heeft lijkt me maar erg klein, bovendien vind ik dat je het ook zeker de Europese beleidsmakers kwalijk moet nemen.
Ik heb me aangemeld voor een stage bij Nederlandse banken en kleine vermogensbeheerders. Die hadden respectievelijk geen plaats voor partimers en geen tijd voor de begeleiding. Daarna nog geprobeerd bij energiebedrijven(die handelen in elektriciteit) maar die hebben net als banken plaats voor parttimers.
pi_79084510
Hoe word er eigenlijk gekeken naar mensen die een University College als achtergrond hebben en een specializerende master? Ik weet dat studenten van UCU (University College Utrecht) en in een grotere mate RA (Roosevelt Academy) goed afstuderen en daarna een master volgen aan een graduate school in US of UK. (Van Oxford, Cambridge, Harvard tot Uni berkely, Edinburgh, UC college London, LSE etc). Ik heb daarbij ook wel verhalen gehoord dat somiggen daarvan investment banker zijn geworden of gaan werken in de financiele sector. Ik ben echter benieuwd naar jullie mening!
Make the best out of it.
pi_79087046
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 00:11 schreef Bona_Fides het volgende:
Hoe word er eigenlijk gekeken naar mensen die een University College als achtergrond hebben en een specializerende master? Ik weet dat studenten van UCU (University College Utrecht) en in een grotere mate RA (Roosevelt Academy) goed afstuderen en daarna een master volgen aan een graduate school in US of UK. (Van Oxford, Cambridge, Harvard tot Uni berkely, Edinburgh, UC college London, LSE etc). Ik heb daarbij ook wel verhalen gehoord dat somiggen daarvan investment banker zijn geworden of gaan werken in de financiele sector. Ik ben echter benieuwd naar jullie mening!
Het lijkt mij dat zoiets zeer hoog aangeschreven staat. Aangezien ze vaak bij de grote zakenbanken niet zozeer kijken of je wat relevants gestudeerd hebt maar meer naar wat voor soort cijfers je hebt behaald, val je bijna gegarandeerd positief op als je op zo'n university college gezeten hebt. Je hebt om daar toegelaten te worden immers al een mooie VWO eindlijst moeten overhandigen, en ik neem aan dat de meeste studenten daar ook hoge cijfers halen aangezien het meestal zeer gemotiveerde mensen zijn. Daarna nog een master aan een topuniversiteit en volgens mij heb je een ideale kandidaat
pi_79095245
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 01:49 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat zoiets zeer hoog aangeschreven staat. Aangezien ze vaak bij de grote zakenbanken niet zozeer kijken of je wat relevants gestudeerd hebt maar meer naar wat voor soort cijfers je hebt behaald, val je bijna gegarandeerd positief op als je op zo'n university college gezeten hebt. Je hebt om daar toegelaten te worden immers al een mooie VWO eindlijst moeten overhandigen, en ik neem aan dat de meeste studenten daar ook hoge cijfers halen aangezien het meestal zeer gemotiveerde mensen zijn. Daarna nog een master aan een topuniversiteit en volgens mij heb je een ideale kandidaat
Ik heb zo'n maand geleden hier aan de Copenhagen Business School nog een seminar van een hoog geplaatste banker van JPMorgan bijgewoond over het soliciteren naar internships en posities binnen i-banking en die vertelde toch wel heel wat anders.
De enige scholen die op zouden vallen zijn INSEAD, LSE en LBS en de Ivey-league scholen in de US.
Ook zou een master nogal overbodig zijn als je de kant van i-banking op wilde gaan. Cijfers waren volgens hem niet belangrijk. Betrokken zijn bij studentenorganisaties en opvallen door iets als topsport (fysieke maar ook denksporten) deden het volgens hem veel beter.

Heb geen eigen ervaring.. puur gebaseerd op de zijne dus.
pi_79100139
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:56 schreef Koeien het volgende:

[..]

Ik heb zo'n maand geleden hier aan de Copenhagen Business School nog een seminar van een hoog geplaatste banker van JPMorgan bijgewoond over het soliciteren naar internships en posities binnen i-banking en die vertelde toch wel heel wat anders.
De enige scholen die op zouden vallen zijn INSEAD, LSE en LBS en de Ivey-league scholen in de US.
Ook zou een master nogal overbodig zijn als je de kant van i-banking op wilde gaan. Cijfers waren volgens hem niet belangrijk. Betrokken zijn bij studentenorganisaties en opvallen door iets als topsport (fysieke maar ook denksporten) deden het volgens hem veel beter.

Heb geen eigen ervaring.. puur gebaseerd op de zijne dus.
Klopt, maar dan heb jet het over graduates die zich aanmelden voor een associate positie, nadat ze werkervaring plus MBA/MSc hebben afgerond.

De uni's waar de meeste Europese analysts vandaan komen zijn doorgaans Oxbridge, LSE, UCL, Warwick, Durham, TCD (Dublin), UCD (Dublin), RSM, Uva, HEC, EDHEC, École polytechnique, Lund, SSE (SE), Bocconi, St. Gallen, Mannheim, WHU (GER), Lomonosov (RUS).

Althans, dat ik wat ik het meeste zie.
pi_79100254
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:52 schreef jbm het volgende:

[..]

Klopt, maar dan heb jet het over graduates die zich aanmelden voor een associate positie, nadat ze werkervaring plus MBA/MSc hebben afgerond.

De uni's waar de meeste Europese analysts vandaan komen zijn doorgaans Oxbridge, LSE, UCL, Warwick, Durham, TCD (Dublin), UCD (Dublin), RSM, Uva, HEC, EDHEC, École polytechnique, Lund, SSE (SE), Bocconi, St. Gallen, Mannheim, WHU (GER), Lomonosov (RUS).

Althans, dat ik wat ik het meeste zie.
Ohja en Imperial. Ben er vast nog een paar vergeten.
pi_79100886
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:52 schreef jbm het volgende:

[..]

Klopt, maar dan heb jet het over graduates die zich aanmelden voor een associate positie, nadat ze werkervaring plus MBA/MSc hebben afgerond.

De uni's waar de meeste Europese analysts vandaan komen zijn doorgaans Oxbridge, LSE, UCL, Warwick, Durham, TCD (Dublin), UCD (Dublin), RSM, Uva, HEC, EDHEC, École polytechnique, Lund, SSE (SE), Bocconi, St. Gallen, Mannheim, WHU (GER), Lomonosov (RUS).

Althans, dat ik wat ik het meeste zie.
En daar kom je weer alleen maar als je goede cijfers hebt op de middelbare school en zo is het kringetje weer rond
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_79101553
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:18 schreef draaier89 het volgende:

[..]

En daar kom je weer alleen maar als je goede cijfers hebt op de middelbare school en zo is het kringetje weer rond
Dat valt wel mee hoor, dat is voornamelijk zo bij de target uni's in de UK. Bij veel van de uni's die jbm noemde die in continental Europe liggen is dat namelijk niet het geval (RSM, SSE, Lund, St. Gallen etc.)
pi_79102199
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:40 schreef pieter_R het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor, dat is voornamelijk zo bij de target uni's in de UK. Bij veel van de uni's die jbm noemde die in continental Europe liggen is dat namelijk niet het geval (RSM, SSE, Lund, St. Gallen etc.)
Klopt. En natuurlijk kun je nog steeds bij een IB binnen komen als je niet van een van die uni's komt.
pi_79102531
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 18:01 schreef jbm het volgende:

[..]

Klopt. En natuurlijk kun je nog steeds bij een IB binnen komen als je niet van een van die uni's komt.
Inderdaad, maar op een target school heb je meer kans, en 'koeien' suggereerde dat je geen hoge cijfers nodig hebt om IB'er te worden. Het is natuurlijk niet noodzakelijk, maar het maakt het leven wel een stuk makkelijker.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_79119635
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 01:49 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat zoiets zeer hoog aangeschreven staat. Aangezien ze vaak bij de grote zakenbanken niet zozeer kijken of je wat relevants gestudeerd hebt maar meer naar wat voor soort cijfers je hebt behaald, val je bijna gegarandeerd positief op als je op zo'n university college gezeten hebt. Je hebt om daar toegelaten te worden immers al een mooie VWO eindlijst moeten overhandigen, en ik neem aan dat de meeste studenten daar ook hoge cijfers halen aangezien het meestal zeer gemotiveerde mensen zijn. Daarna nog een master aan een topuniversiteit en volgens mij heb je een ideale kandidaat
Ik denk dat je gegarandeerd niet opvalt en mogelijk zelfs nadelig beoordeeld wordt. Ik kende de UCU toevallig via een kennis, maar geen van mijn (Nederlandse) collega's had er ooit van gehoord. En wat de boer niet kent, dat eet hij niet. Dus met 100-en CVs kom je dan snel op de verkeerde stapel.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79119675
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:52 schreef jbm het volgende:

[..]

Klopt, maar dan heb jet het over graduates die zich aanmelden voor een associate positie, nadat ze werkervaring plus MBA/MSc hebben afgerond.

De uni's waar de meeste Europese analysts vandaan komen zijn doorgaans Oxbridge, LSE, UCL, Warwick, Durham, TCD (Dublin), UCD (Dublin), RSM, Uva, HEC, EDHEC, École polytechnique, Lund, SSE (SE), Bocconi, St. Gallen, Mannheim, WHU (GER), Lomonosov (RUS).

Althans, dat ik wat ik het meeste zie.
Ik zou naast UvA en RSM ook zeker TuDelft en tegenwoordig Groningen zetten. Gek genoeg zie je die laatste enorm veel de afgelopen jaren, kan natuurlijk tijdelijk zijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79119759
Waarom UvA wel en VU niet?
pi_79119785
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:42 schreef Rejected het volgende:
Waarom UvA wel en VU niet?
Geen idee, dat is enkel wat we hier zien. Waarom weet ik niet.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79119835
Ok duidelijk, dan vraag ik me toch af of het aan de reputatie van de VU, niveau van de sollicitanten afkomstig van de VU of het verschil in aantal aanmeldingen ligt.
pi_79120020
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik zou naast UvA en RSM ook zeker TuDelft en tegenwoordig Groningen zetten. Gek genoeg zie je die laatste enorm veel de afgelopen jaren, kan natuurlijk tijdelijk zijn.
Inderdaad. En eigenlijk zie je Maastricht ook steeds vaker, maar dan wel de Duitsers die er gestudeerd hebben en niet zozeer de Nederlanders
pi_79120027
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:47 schreef Rejected het volgende:
Ok duidelijk, dan vraag ik me toch af of het aan de reputatie van de VU, niveau van de sollicitanten afkomstig van de VU of het verschil in aantal aanmeldingen ligt.
Niet aan het eerste in ieder geval, geen enkele Nederlandse universiteit heeft een slechte reputatie ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 14 maart 2010 @ 13:18:21 #37
269066 TheHawk90
Dare to dream
pi_79123817
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Niet aan het eerste in ieder geval, geen enkele Nederlandse universiteit heeft een slechte reputatie ofzo.
Ik zit zelf ook te denken aan een overstap naar Roosevelt Academy, ken jij mensen die via het UC in het wereldje zijn gekomen? (Al zijn de NLse UCs vrij recent). Ik heb al het één en ander gehoord over mensen die naar oxford, harvard, LSE, UCL zijn gegaan en daarna de financiele wereld in.
One creates reality...
pi_79133550
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik zou naast UvA en RSM ook zeker TuDelft en tegenwoordig Groningen zetten. Gek genoeg zie je die laatste enorm veel de afgelopen jaren, kan natuurlijk tijdelijk zijn.
Het zal me benieuwen of in enkele jaren de Duisenberg School of Finance er ook bij zal komen. Een particuliere school in Amsterdam die in 2008 gezamenlijk is opgericht door de EUR/UvA/VU en de financiele sector, en behoorlijk ambitieus is op het gebied van finance. Masters kosten er wel 20.000 euro....
  zondag 14 maart 2010 @ 17:54:32 #39
269066 TheHawk90
Dare to dream
pi_79134829
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het zal me benieuwen of in enkele jaren de Duisenberg School of Finance er ook bij zal komen. Een particuliere school in Amsterdam die in 2008 gezamenlijk is opgericht door de EUR/UvA/VU en de financiele sector, en behoorlijk ambitieus is op het gebied van finance. Masters kosten er wel 20.000 euro....
Nog nooit van gehoord maar net bekeken en ik moet zeggen dat het er behoorlijk strak uitziet. Goede sponsers, goede samenwerking, zeer goede leraren en er word zeker goed gekeken naar de inhoud van de studie. (Teminste, zo ziet her eruit, dat mogen we niet aannemen.) Ik vraag me inderdaad wel af waar je komt te staan als afgestudeerde na deze school, zeker in de eerste jaren zullen ze niet heel bekend zijn. Alleen dan zou je het lesgeld kunnen rechtvaardigen, de studie kan wel goed zijn maar je moet er ook verder mee kunnen komen uiteraard. Moet persoonlijk zeggen dat het buiteland ook wel heel aantrekkelijk is om een jaartje een master te volgen , maar het ziet er wellicht in 2-3 jaar heel mooi uit om jezelf juist daar te verdiepen als je die richting opwilt.

Denk trouwens dat de sponsors van het programma zelf je wel zien als een goede sollicitatiekandidaat, maar das ook weer zo beperkend he.
One creates reality...
pi_79135062
quote:
Op zondag 14 maart 2010 13:18 schreef TheHawk90 het volgende:

[..]

Ik zit zelf ook te denken aan een overstap naar Roosevelt Academy, ken jij mensen die via het UC in het wereldje zijn gekomen? (Al zijn de NLse UCs vrij recent). Ik heb al het één en ander gehoord over mensen die naar oxford, harvard, LSE, UCL zijn gegaan en daarna de financiele wereld in.
Ik ken er maar eentje eigenlijk, van UCU dus. Persoonlijk vind ik die UC's wat opgeblazen, maar wellicht dat ik gewoon te skeptisch ben.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79135326
Hoeveel profijt heb je er nu eigenlijk van als je je bachelor én je master op bijv. LSE of Oxford doet in vergelijking met alleen een master op LSE of Oxford?
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_79135562
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:05 schreef draaier89 het volgende:
Hoeveel profijt heb je er nu eigenlijk van als je je bachelor én je master op bijv. LSE of Oxford doet in vergelijking met alleen een master op LSE of Oxford?
Geen idee. Het gaat echt niet om dat soort minimale dingen, dat bepaalt niet of je wel of geen baan krijgt. Een goeie CV is gewoon een CV met goeie cijfers, wat extra activiteiten, etc... Een goeie universiteit is natuurlijk altijd behulpzaam, maar niet noodzakelijk. En een master al helemaal niet, geen van de Britse starters heeft een master, die beginnen gewoon met een bachelor.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 14 maart 2010 @ 18:22:24 #43
269066 TheHawk90
Dare to dream
pi_79136108
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Geen idee. Het gaat echt niet om dat soort minimale dingen, dat bepaalt niet of je wel of geen baan krijgt. Een goeie CV is gewoon een CV met goeie cijfers, wat extra activiteiten, etc... Een goeie universiteit is natuurlijk altijd behulpzaam, maar niet noodzakelijk. En een master al helemaal niet, geen van de Britse starters heeft een master, die beginnen gewoon met een bachelor.
Ik krijg daarbij ook zeker meer het idee dat het eigenlijk ook best allemaal te doen is als je het echt wilt. Wat goede cijfers aan een universiteit, extra buitenschoolse ervaringen en dan heb je een best mooie kans om ergens binnen te komen voor gesprekken. Ik heb dan het idee dat het een andere koek is, je zult je er wel een beetje op moeten voorbereiden krijg ik het idee. (meer dan normaal, zegmaar)
One creates reality...
  zondag 14 maart 2010 @ 20:08:42 #44
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_79140611
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En een master al helemaal niet, geen van de Britse starters heeft een master, die beginnen gewoon met een bachelor.
Waarom is dat?
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
pi_79146798
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:52 schreef jbm het volgende:

[..]

Klopt, maar dan heb jet het over graduates die zich aanmelden voor een associate positie, nadat ze werkervaring plus MBA/MSc hebben afgerond.

De uni's waar de meeste Europese analysts vandaan komen zijn doorgaans Oxbridge, LSE, UCL, Warwick, Durham, TCD (Dublin), UCD (Dublin), RSM, Uva, HEC, EDHEC, École polytechnique, Lund, SSE (SE), Bocconi, St. Gallen, Mannheim, WHU (GER), Lomonosov (RUS).

Althans, dat ik wat ik het meeste zie.
Hoor je wel eens wat over CBS (Copenhagen Business School)? Ik hoor overal dat het zon goede internationale reputatie heeft, maar heb er weinig over gehoord mbt i-banking.
pi_79152859
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:08 schreef Japie_Tepel het volgende:

[..]

Waarom is dat?
Waarom doen Nederlanders een Master? Gewoon kwestie van gewoonte/geschiedenis. Zelfde gebeurt in de VS. Iedereen doet een bachelor, werkt 2 jaar en doet dan een MBA.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79152934
quote:
Op zondag 14 maart 2010 21:46 schreef Koeien het volgende:

[..]

Hoor je wel eens wat over CBS (Copenhagen Business School)? Ik hoor overal dat het zon goede internationale reputatie heeft, maar heb er weinig over gehoord mbt i-banking.
Ik ken het wel. Vergeet niet dat Denemarken natuurlijk vrij klein is, dus op zich geniet CBS niet echt enorme bekendheid. SSE (Stockholm School of Economics) heeft wat dat betreft een betere reputatie, daarom zie je ook relatief veel Zweden in Londen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79152994
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:22 schreef TheHawk90 het volgende:

[..]

Ik krijg daarbij ook zeker meer het idee dat het eigenlijk ook best allemaal te doen is als je het echt wilt. Wat goede cijfers aan een universiteit, extra buitenschoolse ervaringen en dan heb je een best mooie kans om ergens binnen te komen voor gesprekken. Ik heb dan het idee dat het een andere koek is, je zult je er wel een beetje op moeten voorbereiden krijg ik het idee. (meer dan normaal, zegmaar)
Ik wil je enthousiasme niet temperen, maar ik zou het niet helemaal zo durven zeggen. Het is meer dat je met die ingredienten inderdaad een goeie kans hebt, vervolgens moet je wat geluk hebben en tijdens de interviews vlammen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 15 maart 2010 @ 00:16:51 #49
269066 TheHawk90
Dare to dream
pi_79155305
quote:
Op zondag 14 maart 2010 23:23 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik wil je enthousiasme niet temperen, maar ik zou het niet helemaal zo durven zeggen. Het is meer dat je met die ingredienten inderdaad een goeie kans hebt, vervolgens moet je wat geluk hebben en tijdens de interviews vlammen.
Tuurlijk, tuurlijk heb het er een tijd geleden nog met je over gehad. Ik zit op dit moment dan ook wel op een hoog motivatieniveau omdat alles binnen handbereik begint te komen, waar alles nog op een afstandje was op een eerder punt durf ik nu toch met een oogje te gaan kijken naar de kansen die er liggen en eventueel carriere maken. Weet niet zeker of IB het word, maar heb al wel wat materiaal (inc het door jou aangeraadde Vault Guide, bedankt!) bijeengesprokkeld om een mooie start te maken. Daarbij is het studentenleven ook zeker niet saai , tot vlak voor de les in de Irish Pub (morning, mind you) zitten en diezelfde middag nog serieus gaan debatteren of iets dergelijks! Maar goed dat terzijde, het is meer een pepmomentje maar eigenlijk ook een ode aan het feit dat alles bereikt kan worden zolang je de kans maar ziet en je weet wat je moet doen om er te komen. Wat ik hiermee bedoel is dat krijgen van een internship zeker moeilijk gaat worden, maar niet onmogelijk.Als het allemaal zo ver komt word er natuurlijk moeite in gestoken. Je kan nog zo goed zijn, maar een beetje geluk is nodig.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheHawk90 op 15-03-2010 00:43:38 ]
One creates reality...
pi_79321522
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Geen idee. Het gaat echt niet om dat soort minimale dingen, dat bepaalt niet of je wel of geen baan krijgt. Een goeie CV is gewoon een CV met goeie cijfers, wat extra activiteiten, etc... Een goeie universiteit is natuurlijk altijd behulpzaam, maar niet noodzakelijk. En een master al helemaal niet, geen van de Britse starters heeft een master, die beginnen gewoon met een bachelor.
We hadden vandaag een recruitment meeting bij een niet nader te noemen Britse Bank. Die ene die op dat apotheek logo lijkt.

Waren denk ik zo'n 200-250 studenten. HR hoofd deed een leuk verhaaltje. Ze had eerst een hoge trading positie bij GS, daarna is ze naar ABN gegaan, dat is over gegaan naar RBS. Maar nu had ze toch echt wel haar ideale baan gevonden als hoofd HR. ( ). We hadden echt het idee dat deze madame niet helemaal het idee had waar ze over praatte. De bank zocht recruits voor specifieke afdelingen in bepaalde landen. Niet de UK. Event duurde 3 uur lang. Veel Q/A met mogelijkheden om jezelf te presenteren. Kwam het hoofd van de HR afdelingen de afsluiting doen waar iedereen nog vragen kon stellen. Zo stelde een paar de verwachtte vragen: "Wat zijn onze kansen? Hoe veel mensen op alle aanmeldingen nemen jullie aan?" Zij antwoordde: " Ehm, op het moment nemen wij alleen studenten aan van 5 Britse universiteiten. (LSE/Oxford/Cambridge/Warwick en nog 1. In ieder geval geen UCL & Imperial)" Toen vroeg de student, maar ik ben van Imperial, dus ik heb geen kans? Nee zei de HR dame. Zijn er nog verder vragen? Met stomheid geslagen

De hele mood in de zaal zakte gigantisch. Na 3 uur lang in la-la-lekker land te vertoeven om dan zo te worden afgeserveerd Ik wil echt helemaal niks meer met die bank te maken hebben Dat mens is niet goed snik. Ik heb de hoop voor een zomerbaan iig. zo goed als opgegeven. Ik heb 2 offers bij 2 trading boutiques (1 in de city & en in CW) afgeslagen vanwege belachelijke deskfees en commissies. Ik kan dan net zo goed zelf een afdelingen huren, daar een tig tal schermen in gooien en dan studenten gaan recruiten tegen belachelijke bedragen. Ook absurd dat mensen op sommige aanbiedingen in gaan. No wonder dat de leegloop uit die bedrijven huge is. Minstens 3 kwart haalt met moeite break even resultaten. Ze hebben ook liever mensen met geen trading ervaring omdat die nog enigszins te kneden zijn.

Gisteren, tijdens een borrel in de pub werd een klasgenoot van me aangesproken door een headhunter van een grote Engelse bank domweg omdat we het wat over beleggen hadden. Klasgenoot heeft gewoon een 'gemiddeld' CV. Nergens echt subliem in. Na een aantal uur babbelen komt hij terug bij ons. Of hij morgen terug kon komen om een contract te tekenen voor een internship tijdens de zomer. Hij had zich aangemeld voor een tig tal banken maar overal afgewezen. En nu (vandaag) heeft hij een iig. een gegarandeerde stage geregeld bij een vrij prestigieuze bank in de City voor de zomer. That could have been me denk ik dan

Ik geef een echte carrière dus nog niet op (ook al voelt het wel zo) in de financiële wereld maar zie het zo 1,2,3 niet snel gebeuren. Ik zal een dezer dagen de business kaartjes eens bellen of ik daar wat contacten van kan gebruiken. Ook voor mn eigen studentenvereniging. De afgelopen weken door de events van m'n studentenvereniging toch wel een aantal interessante contacten opgedaan. Weet nu nog niet wat ik deze zomer ga doen. Misschien bezig met wat certificaten zoals CIPFA enzo.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_79321716
Ik vind het wel erg raar dat er banken zijn die mensen van bepaalde universiteiten per definitie niet aannemen. Is daar nog een beetje een plausibele reden voor of is het echt gewoon flauwekul?

Veel succes ermee trouwens s_e, hoop dat er hier of daar nog een leuke job voor je in het verschiet ligt.
pi_79322219
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 01:03 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind het wel erg raar dat er banken zijn die mensen van bepaalde universiteiten per definitie niet aannemen. Is daar nog een beetje een plausibele reden voor of is het echt gewoon flauwekul?
Flauwekul is het niet. De kans dat je een succesvol iemand van Oxford haalt is hoger dan van East London University. Dat het hoofd van de HR duidelijk op de vraag: "maar ik ben van een andere universiteit heb ik dan geen kans?" nee zegt is natuurlijk belachelijk
quote:
Veel succes ermee trouwens s_e, hoop dat er hier of daar nog een leuke job voor je in het verschiet ligt.
Het meest moedeloze is nog wel dat je continu mensen om je heen hebt die sorry voor je voelen. Ook op universiteit, professors, vrienden, zelfs kameraden die in de industrie werken. Allemaal zeggen ze, "echt apart dat je niks hebt weten te vinden voor de zomer!" Of als jij al niet gekozen wordt ga ik er niet eens aan beginnen. "Als ik van iemand had verwacht dat hij wel een zomerstage wist te fixen was jij het wel!". Allemaal leuk en aardig maar ik sta wel met lege handen in de zomer Het is net of ik overal een verkeerde stap zet. Echt om gek van te worden . Heb al meerdere malen overwogen om misschien maar iets anders te gaan doen qua werk/studie richting. Enig voordeel is dat ik nu wel zo'n beetje bij elk groot bedrijf bekenden heb lopen (alleen nog niet op de HR afdeling )

Ander nadeel is dat een zomervakantie op een Britse universiteit bijna 5 maand duurt. En ik geen gaten op mijn CV kan veroorloven.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_79322246
De gang van zaken zoals beschreven in de post van SE zat ik ook al over na te denken van de week. Als je via de normale wegen binnen probeert te komen bij die banken ben je gewoon één van de moeilijk veel, wat het onwijs lastig maakt om binnen te komen. Al helemaal als je op een voor hun minder bekende universiteit een opleiding doet die zij niet kennen. Dan gaan ze toch maar liever voor die universiteiten die ze wel kennen, waar ze beter een waarde kunnen hechten aan het papiertje wat je hebt.

Is het daarom misschien niet handig om binnen te komen via van die recruitmentbedrijven (ebbinge/yer/etc.). De banken zijn beter bekend met die bedrijven, en hechten daarom meer waarde aan mensen die zich via zulke bedrijven aanmelden voor stages etc. Bovendien ben je bij die bedrijven al door een soort van selectie gekomen waardoor je minder snel op het verkeerde stapeltje komt te liggen.

Hoe denken jullie hierover?
pi_79322395
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 01:48 schreef sitting_elfling het volgende:

Ander nadeel is dat een zomervakantie op een Britse universiteit bijna 5 maand duurt. En ik geen gaten op mijn CV kan veroorloven.
Dan maar echt een bureau opzetten! Dan wil ik wel komen hoor.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:07:36 #55
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79338242
SE jij wilde toch in de zomer naar de VS? Of is dat plan alweer van de baan?
Bedankt Hans.
pi_79350244
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 02:09 schreef Rejected het volgende:

[..]

Dan maar echt een bureau opzetten! Dan wil ik wel komen hoor.
Daar heb ik ook wel eens voor de grap over na gedacht. Gewoon een keet opzetten ergens in het land waar kantoorruimte vrij goedkoop is. Bedrijf opstarten, gooi er een paar Bloomberg terminals in, nog wat andere abbo's op financiële datastreams. Dan zelf mensen in huren die gebruik mogen maken van je terminals (tegen redelijke commissies en deskfees). Op die manier doe je toch het werk wat je leuk vindt. Traden en onderzoek doen. Zit je toch in een half professionele omgeving & beleg je met duidelijk grotere bedragen tegen eigen risico. En kun je een leuke pool van connecties opdoen. Probleem? Al die certificaten en andere diploma's die je nodig hebt om zoiets op te starten.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:07 schreef bascross het volgende:
SE jij wilde toch in de zomer naar de VS? Of is dat plan alweer van de baan?
Ik zou officieel een school periode doorbrengen in NY dit jaar maar dat is om gezondheidsredenen afgewezen. (ja stress - > traden). Ik richt me nu op een masters in NY over 1.5 jaar.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:05:51 #57
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79350302
Oke duidelijk, jammer!
Bedankt Hans.
pi_79433679
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 00:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

We hadden vandaag een recruitment meeting bij een niet nader te noemen Britse Bank. Die ene die op dat apotheek logo lijkt.

Waren denk ik zo'n 200-250 studenten. HR hoofd deed een leuk verhaaltje. Ze had eerst een hoge trading positie bij GS, daarna is ze naar ABN gegaan, dat is over gegaan naar RBS. Maar nu had ze toch echt wel haar ideale baan gevonden als hoofd HR. ( ). We hadden echt het idee dat deze madame niet helemaal het idee had waar ze over praatte. De bank zocht recruits voor specifieke afdelingen in bepaalde landen. Niet de UK. Event duurde 3 uur lang. Veel Q/A met mogelijkheden om jezelf te presenteren. Kwam het hoofd van de HR afdelingen de afsluiting doen waar iedereen nog vragen kon stellen. Zo stelde een paar de verwachtte vragen: "Wat zijn onze kansen? Hoe veel mensen op alle aanmeldingen nemen jullie aan?" Zij antwoordde: " Ehm, op het moment nemen wij alleen studenten aan van 5 Britse universiteiten. (LSE/Oxford/Cambridge/Warwick en nog 1. In ieder geval geen UCL & Imperial)" Toen vroeg de student, maar ik ben van Imperial, dus ik heb geen kans? Nee zei de HR dame. Zijn er nog verder vragen? Met stomheid geslagen
Apotheek logo...welke is dat in hemelsnaam? Barcap?

Ik kan me niet voorstellen dat een bank per definitie geen studenten van een bepaalde uni aanneemt, laat staan van Imperial/UCL...erg onwaarschijnlijk!
pi_79439389
quote:
Op maandag 22 maart 2010 00:01 schreef jbm het volgende:

[..]

Apotheek logo...welke is dat in hemelsnaam? Barcap?

Ik kan me niet voorstellen dat een bank per definitie geen studenten van een bepaalde uni aanneemt, laat staan van Imperial/UCL...erg onwaarschijnlijk!
Dat dacht ik ook al, maar je hebt natuurlijk HR mensen met een bord voor hun hoofd.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79439882
quote:
Op maandag 22 maart 2010 00:01 schreef jbm het volgende:

[..]

Apotheek logo...welke is dat in hemelsnaam? Barcap?

Ik kan me niet voorstellen dat een bank per definitie geen studenten van een bepaalde uni aanneemt, laat staan van Imperial/UCL...erg onwaarschijnlijk!
Onwaarschijnlijk maar toch wel waar!. Ik ben niet doof en dat is exact wat het hoofd van de HR zei. Wat nog veel erger was dat je voor de aanmelding van het event moest registreren. Iedereen die er dus was had het idee dat hij of zij een 'kans' maakte. Die hoop werd aan diggelen gegooid op het moment dat de HR dame zei dat ze slechts op 5 unis rekruteren. Wat een farce
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_79439954
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Onwaarschijnlijk maar toch wel waar!. Ik ben niet doof en dat is exact wat het hoofd van de HR zei. Wat nog veel erger was dat je voor de aanmelding van het event moest registreren. Iedereen die er dus was had het idee dat hij of zij een 'kans' maakte. Die hoop werd aan diggelen gegooid op het moment dat de HR dame zei dat ze slechts op 5 unis rekruteren. Wat een farce
Uiteindelijk is dat ook een kwestie van mensen die zichzelf moeten "valideren". Zij is via een omweg in HR terecht gekomen, maar zal waarschijnlijk graag iedereen een moeilijk tijd geven, omdat het enkel bevestigd dat je "wel uitzonderlijk goed" moet zijn om bij een bank aangenomen te worden... het blijven mensen natuurlijk...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79440171
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:42 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Uiteindelijk is dat ook een kwestie van mensen die zichzelf moeten "valideren". Zij is via een omweg in HR terecht gekomen, maar zal waarschijnlijk graag iedereen een moeilijk tijd geven, omdat het enkel bevestigd dat je "wel uitzonderlijk goed" moet zijn om bij een bank aangenomen te worden... het blijven mensen natuurlijk...
Klopt. Maarja, het resulteerde wel in verontwaardigde studenten tijdens de laatste Q/A hearing Sommige konden dat echt niet verkroppen dat ze zo aan de kant werden geschoven.

Niemand wil natuurlijk horen op de vraag "heb ik een kans?"
.."Nee dat heb je niet."
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_79457693
Stond dat niet in de recruiting materialen of op de website?
pi_79463845
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:53 schreef nickybolletje het volgende:
Stond dat niet in de recruiting materialen of op de website?
Dat zul je nooit zien. Geen enkele bank zal openlijk toegeven geen interns/grads te huren van een bepaalde uni. Ik denk dan ook in dit geval dat het misschien een misverstand was of ze had slechte zin, kan me niet voorstellen dat er ook maar één BB is die niet recruit van UCL/Imperial.
pi_79470964
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:53 schreef nickybolletje het volgende:
Stond dat niet in de recruiting materialen of op de website?
Het enige wat er in stond is dat de mensen die afkomstig waren uit de landen waar een plek beschikbaar was voorkeur hadden boven de rest.

Anywayz. Niet dat ik het nog had verwacht maar heb toch nog een interview weten te regelen bij een ambitieuze proprietary firm in Londen morgen. Een 1 op 1 interview met 1 van de traders daar. Dit zal meer gericht zijn op wat mijn eigen ervaringen zijn met betrekking tot beleggen en strategieën die ik toepas (risico/return etc). En niet zo zeer de typerende assessment day wat je bij een grote ibank ziet. Heb wel enige hoop dat dit goedkomt. Duimen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_79471429
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:50 schreef jbm het volgende:

[..]

Dat zul je nooit zien. Geen enkele bank zal openlijk toegeven geen interns/grads te huren van een bepaalde uni. Ik denk dan ook in dit geval dat het misschien een misverstand was of ze had slechte zin, kan me niet voorstellen dat er ook maar één BB is die niet recruit van UCL/Imperial.
Iig in Amerika staat de lijst met target schools vaak op de website.
  maandag 22 maart 2010 @ 22:57:38 #67
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79471623
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het enige wat er in stond is dat de mensen die afkomstig waren uit de landen waar een plek beschikbaar was voorkeur hadden boven de rest.

Anywayz. Niet dat ik het nog had verwacht maar heb toch nog een interview weten te regelen bij een ambitieuze proprietary firm in Londen morgen. Een 1 op 1 interview met 1 van de traders daar. Dit zal meer gericht zijn op wat mijn eigen ervaringen zijn met betrekking tot beleggen en strategieën die ik toepas (risico/return etc). En niet zo zeer de typerende assessment day wat je bij een grote ibank ziet. Heb wel enige hoop dat dit goedkomt. Duimen.
Succes.
Bedankt Hans.
pi_79472958
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:57 schreef bascross het volgende:

[..]

Succes.
Dank! Ik zal het morgen laten weten. Zit er nog even over te twijfelen of ik van mijn track record een kopietje zal maken en dat mee neem naar het interview. Heb dat nog niet eerder gedaan. Misschien nu voor de zekerheid toch maar doen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 22 maart 2010 @ 23:33:22 #69
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79473574
Sowieso meenemen natuurlijk, misschien vragen ze er wel naar.
Bedankt Hans.
pi_79474839
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:54 schreef nickybolletje het volgende:

[..]

Iig in Amerika staat de lijst met target schools vaak op de website.
Serieus? Heb je daar een voorbeeld van? Zou me verbazen
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79474859
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:57 schreef bascross het volgende:

[..]

Succes.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79475071
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een 1 op 1 interview met 1 van de traders daar.
Nu hopen dat het een relaxte trader is, veel succes!
pi_79500118
Bingo
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 18:42:13 #74
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79501019
Gefeliciteerd! maar dit is wel erg summier. Vertel eens wat meer.
Bedankt Hans.
pi_79502453
Gefeliciteerd!
pi_79503133
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Bingo
Dit vraagt inderdaad om meer uitleg, maar gefeliciteerd man!
pi_79509453
Kom in een klein groepje traders bij een proprietary trading boutique (handelshuis). Het zal met name handelen in futures zijn, gelukkig geen forex. Had wel enigszins eigen keuze daarin omdat ik in wezen in elke afdeling trade ervaring heb. Eigenlijk wordt het veel hetzelfde als wat ik nu al doe maar komt er nu een nulletje bij qua bedragen.

Maar dit was niet de geplande carrière move. Ik wou eerst een aantal jaren in een bank werken om daarna met een aantal mensen iets kleins op te richten en daarmee te traden. Nu kom ik direct al in een zo'n kleine groep. Ook al is het wel een luchtige relaxte sfeer. Denk wel wat relaxter dan bij een grote IB ook omdat de druk wat lager is. Nadeel is dat de kansen voor een promotie vrijwel nihil is. Gewoon zorgen dat je de beste rendementen haalt van je team zodat je wordt herkend door de grotere jongens. En desnoods de rendementen van de laatste jaren laten zien.

Interview stelde niks voor. Ik denk dat menig FOK!'er in het beursvloer topic het zou hebben gehaald. In ieder geval de die-hards . Normaliter was er ook nog een cursus die er gedaan moet worden. Dat wordt overgeslagen, direct aan het werk. Niks stage. Dat is wel beter
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:31 schreef Finitio het volgende:

[..]

Dit vraagt inderdaad om meer uitleg, maar gefeliciteerd man!
Dan komt die pint er deze zomer toch nog hae

[ Bericht 0% gewijzigd door sitting_elfling op 23-03-2010 23:00:41 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_79509695
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Kom in een klein groepje traders bij een proprietary trading boutique (handelshuis). Het zal met name handelen in futures zijn, gelukkig geen forex. Had wel enigszins eigen keuze daarin omdat ik in wezen in elke afdeling trade ervaring heb. Eigenlijk wordt het veel al hetzelfde als wat ik nu al doe al komt er nu een nulletje bij qua bedragen.

Maar dit was niet de geplande carrière move. Ik wou eerst een aantal jaren in een bank werken om daarna met een aantal mensen iets kleins op te richten en daarmee te traden. Nu kom ik direct al in een groep. Ook al is het wel een luchtige relaxte sfeer. Denk wel wat relaxter dan bij een grote IB ook omdat de druk wat lager is. Nadeel is dat de kansen voor een promotie vrijwel nihil is. Gewoon zorgen dat je de beste rendementen haalt van je team zodat je wordt herkend door de grotere jongens. En desnoods de rendementen van de laatste jaren laten zien.

Interview stelde niks voor. Ik denk dat menig FOK!'er in het beursvloer topic het zou hebben gehaald. In ieder geval de die-hards . Normaliter was er ook nog een cursus die er gedaan moet worden. Dat wordt overgeslagen, direct aan het werk. Niks stage. Dat is wel beter
[..]

Dan komt die pint er deze zomer toch nog hae
Wat geweldig, wordt hoe dan ook een leerzame ervaring zijn! Hoe meer je van binnenuit ziet, hoe beter je leert waar je interesses liggen en waar je heen wilt. Krijg ik ook een pint?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79514585
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:48 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wat geweldig, wordt hoe dan ook een leerzame ervaring zijn! Hoe meer je van binnenuit ziet, hoe beter je leert waar je interesses liggen en waar je heen wilt.
Sja, waar ik heen wil is me wel duidelijk. Althans het plaatje zit al wel in mijn hoofd. Hoe ik er ga komen is vraag 2 . Zoals we al wel eens eerder hebben besproken, met een aantal vrienden een keet huren, wat terminals in gooien + administratie typje is de toekomst droom. En dat is uiteraard niet in Londen
quote:
Krijg ik ook een pint?
Voordat ik het vergeet te zeggen, nog bedankt voor alle hulp de afgelopen maanden! Die pint heb je dus dubbel en dwars verdient
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:37:59 #80
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79515022
Klinkt goed man! Wanneer kan je beginnen?
Bedankt Hans.
pi_79516364
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:37 schreef bascross het volgende:
Klinkt goed man! Wanneer kan je beginnen?
Wanneer mijn examens zijn afgelopen tot ik weer officieel naar school moet. Het is namelijk niet echt een internship. Dat bieden ze niet aan. Ene kant een voordeel dat je in ieder geval niet als deurveeg of koffieklerk wordt gebruikt en direct vanaf dag 1 gelijkwaardig mee kunt draaien. Nadeel is natuurlijk dat je direct voor de haaien wordt gegooid. Waarschijnlijk zal ik het wel als internship op de CV zetten
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 24 maart 2010 @ 00:48:42 #82
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79516790
Hoelang duurt de vakantie bij Engelse universiteiten dan?
Bedankt Hans.
pi_79516801
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 00:48 schreef bascross het volgende:
Hoelang duurt de vakantie bij Engelse universiteiten dan?
Ergens rond midden/eind Mei begint de zomervakantie en de universiteit begint de 2e week van Oktober.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 24 maart 2010 @ 00:50:26 #84
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79516813
Damn, ik moet ook in Engeland gaan studeren. Maar je werktijd is dus best lang!
Bedankt Hans.
pi_79528940
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:43 schreef sitting_elfling het volgende:

Dan komt die pint er deze zomer toch nog hae
Sowieso, kijk er nu al naar uit!
(en trakteer ook Drive-r graag op een biertje natuurlijk)
pi_79556296
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 00:50 schreef bascross het volgende:
Damn, ik moet ook in Engeland gaan studeren. Maar je werktijd is dus best lang!
En onbetaald! Niet geheel onbelangrijk. Ik krijg geen vergoeding per uur of vast bedrag voor de hele periode. Alleen als ik een trade winstgevend afsluit krijg ik daar een vergoeding voor. In theorie kan ik dus in 4 maand geen stuiver verdienen tegen een tig tal uur per week.
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:33 schreef Finitio het volgende:

[..]

Sowieso, kijk er nu al naar uit!
(en trakteer ook Drive-r graag op een biertje natuurlijk)
Yas! Dat gaat wat leuks opleveren Had je dus al die afgelopen weken wel gelijk hae
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_79556310
Dat is wel minder, maar nog steeds wel heel tof!
  donderdag 25 maart 2010 @ 01:32:17 #88
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79556312
Dat is minder, maar ervaring is op dit moment belangrijker lijkt me. En daarnaast een goede opvulling voor je cv.
Bedankt Hans.
pi_79556361
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 01:32 schreef bascross het volgende:
Dat is minder, maar ervaring is op dit moment belangrijker lijkt me. En daarnaast een goede opvulling voor je cv.
Ik denk dat dat nog wel mee gaat vallen. Je belegt immers met kapitaal van het bedrijf en ik betaal verder geen kosten of deskfee. Groot voordeel. Ik moet het dus wel erg slecht doen om niet het stage bedrag bij elkaar te schrapen wat ik bij een IB had gekregen tijdens de zomerstage. Een klein rendement op een groot bedrag is immers al een goed salaris.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_79556491
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 01:30 schreef sitting_elfling het volgende:

Yas! Dat gaat wat leuks opleveren Had je dus al die afgelopen weken wel gelijk hae
Er blijkt maar weer dat doorzettingsvermogen uiteindelijk beloond wordt.

Trouwens mooi om te zien hoe succesvol het 'investment banker worden' topic inmiddels is, al is een stage natuurlijk nog geen echte baan.
pi_79575443
Nogal ja, de teller van mensen die in het Londense bankenleven gewerkt hebben / gaan werken staat al op 4.

S_e nog gefeliciteerd trouwens, dat klinkt als een supertoffe baan waar je veel kan opsteken!
pi_79636624
Drive-r weet jij toevallig hoe het tegenwoordig zit met die bank die Wiet Pot en co. onlangs zijn gestart (Oyens & Van Aeghen)? Hebben zij al wat actie of valt er niet zoveel te beleven bij deze bank?
pi_79638350
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 08:22 schreef Kaas- het volgende:
Drive-r weet jij toevallig hoe het tegenwoordig zit met die bank die Wiet Pot en co. onlangs zijn gestart (Oyens & Van Aeghen)? Hebben zij al wat actie of valt er niet zoveel te beleven bij deze bank?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79672510
pff vorige week Londen geweest, o.a. bij AON/RBS/Lloyds geweest, interessant.
S_E, via via geregeld of gewoon veel handelshuizen gecontacteerd?

[ Bericht 40% gewijzigd door richbitch op 28-03-2010 16:17:22 ]
x
pi_79689431
quote:
Op zondag 28 maart 2010 16:10 schreef richbitch het volgende:
pff vorige week Londen geweest, o.a. bij AON/RBS/Lloyds geweest, interessant.
S_E, via via geregeld of gewoon veel handelshuizen gecontacteerd?
Beide, al is mijn werk plek via via geregeld. Maar heb ook veel handelshuizen contact mee gezocht. Daar zat alleen ook veel troep tussen. Hoge deskfees en belachelijke commissie kosten. Waar het niet veel uitmaakt hoe je CV er uit ziet of of je relevante werkervaring hebt maar kunt bewijzen dat je de laatste 3 jaar gehandeld hebt. Met winst uiteraard. En je moet laten zien dat je zoveel trades per maand of per 3 maand hebt gedaan. Gezien de vraag niet heel hoog is naar traders en het aanbod huge is zijn dit soort bedrijfjes uit de grond gekomen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_79693537
quote:
Op zondag 28 maart 2010 16:10 schreef richbitch het volgende:
pff vorige week Londen geweest, o.a. bij AON/RBS/Lloyds geweest, interessant.
S_E, via via geregeld of gewoon veel handelshuizen gecontacteerd?
Lloyds? CM programme?
  donderdag 1 april 2010 @ 14:18:06 #97
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_79830120
Blijft een interessante reeks dit
pi_79970030
Hi guys,

Ik plaats nooit wat hier, maar volg dit topic wel al even Ik ga komende zomer stage lopen in de City bij een van de bulge bracket banken (M&A). Momenteel op zoek naar woonruimte daar; vind het wel interessant om ervaringen te delen aangezien ik nog geen Nederlanders ben tegengekomen die daar intern worden.

Je kunt me PMen voor contact. Groeten!
pi_80046684
quote:
Op maandag 5 april 2010 16:21 schreef BlueHorseShoe het volgende:
Hi guys,

Ik plaats nooit wat hier, maar volg dit topic wel al even Ik ga komende zomer stage lopen in de City bij een van de bulge bracket banken (M&A). Momenteel op zoek naar woonruimte daar; vind het wel interessant om ervaringen te delen aangezien ik nog geen Nederlanders ben tegengekomen die daar intern worden.

Je kunt me PMen voor contact. Groeten!
Welkom en succes dan maar

Erg rustig hier trouwens..
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_80047675
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:07 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Welkom en succes dan maar

Erg rustig hier trouwens..
Ach, we gaan weer richting de zomer, dus moeten allemaal nog wat projecten afronden
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:48:22 #101
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_80119846
Gisteren in de Pers stukje over IB banking (specifiek M&A dacht ik) in Nederland. Er waren te veel spelers actief, de markt hier is gewoon te klein. Als je er in actief wilt zijn zul je toch je heil ergens anders moeten zoeken.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_80144923
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:48 schreef Outlined het volgende:
Gisteren in de Pers stukje over IB banking (specifiek M&A dacht ik) in Nederland. Er waren te veel spelers actief, de markt hier is gewoon te klein. Als je er in actief wilt zijn zul je toch je heil ergens anders moeten zoeken.
Heb je een link? Zou ik wel eens willen lezen

edit: gevonden (http://depersnew.republisher.modernmedia.nl/Doelpagina/44485/1566788/donderdag-08-april-2010.html#ep1566788=4)
pi_80145066
jbm zit jij nou in Londen in de IB? Of vroeger gedaan en nu wat anders in finance?
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_80145210
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:17 schreef draaier89 het volgende:
jbm zit jij nou in Londen in de IB? Of vroeger gedaan en nu wat anders in finance?
Werk nu voor een IB in Londen inderdaad
pi_80145290
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:19 schreef jbm het volgende:

[..]

Werk nu voor een IB in Londen inderdaad
Oké. Al lang of net 2 jaar o.i.d?
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_80145455
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:21 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Oké. net 2 jaar o.i.d?
Zoiets inderdaad
pi_80145578
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:25 schreef jbm het volgende:

[..]

Zoiets inderdaad
Leuk! Bevalt het of hoop je toch op een mooie exit opportunity?
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_80147704
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:27 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Leuk! Bevalt het of hoop je toch op een mooie exit opportunity?
Bevalt nog prima, denk dat dat ook nog wel even zo blijft!
pi_80163470
-

[ Bericht 98% gewijzigd door draaier89 op 11-04-2010 21:59:25 ]
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_80163891
Wat heeft Ari Gold met investment banking te maken ? Behalve dat 'ie een duur pak draagt.
pi_80166783
Helemaal niks, maar Ari doet het altijd goed
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
  zaterdag 10 april 2010 @ 21:26:13 #112
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_80170299
Deny it till you die
ff wachten nog
pi_80183890
Geen Gordon Gekko?
pi_80190109
-nee-

[ Bericht 96% gewijzigd door Rene op 11-04-2010 18:37:10 ]
Hulp nodig!
Zie: Financiele databases
pi_80193709


Stuk beter denk ik hè?
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_80198467
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:03 schreef draaier89 het volgende:
[ afbeelding ]

Stuk beter denk ik hè?
St. Paul's en/of Canary Wharf moet er toch ook op z'n minst in vind ik (ipv die boot)
pi_80204502
Hm, misschien gaat dit topic toch de verheerde kant op

En ik heb nog geen boot
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80205215
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:49 schreef Drive-r het volgende:
Hm, misschien gaat dit topic toch de verheerde kant op

En ik heb nog geen boot
Gewoon even voor boven het topic. Anders blijft het zo leeg, hahaha.

Alles is te koop btw
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_80216757
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:00 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Gewoon even voor boven het topic. Anders blijft het zo leeg, hahaha.

Alles is te koop btw
Dat snap ik, ik vraag me alleen af of je dan niet direct de verkeerde indruk geeft aan mensen die dit topic nieuw binnenkomen. Ik denk dat het inmiddels meer een "hulp" topic is, het is nooit een topic geweest waarin mensen pochten over verdiensten, boten, etc...

Nu zijn we niet heiliger dan de paus, maar het was enkel mijn eerste reactie. Ik zou gewoon lekker de skyline van Canary Wharf ofzo pakken, da's lekker neutraal (maar wellicht te saai).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80225110
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:13 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat snap ik, ik vraag me alleen af of je dan niet direct de verkeerde indruk geeft aan mensen die dit topic nieuw binnenkomen. Ik denk dat het inmiddels meer een "hulp" topic is, het is nooit een topic geweest waarin mensen pochten over verdiensten, boten, etc...

Nu zijn we niet heiliger dan de paus, maar het was enkel mijn eerste reactie. Ik zou gewoon lekker de skyline van Canary Wharf ofzo pakken, da's lekker neutraal (maar wellicht te saai).
Mee eens, het mag wat subtieler, al vond ik de foto van Ari Gold persoonlijk wel op z'n plaats. Wel een goed idee om een mooie OP te maken!
pi_80226867
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:13 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat snap ik, ik vraag me alleen af of je dan niet direct de verkeerde indruk geeft aan mensen die dit topic nieuw binnenkomen. Ik denk dat het inmiddels meer een "hulp" topic is, het is nooit een topic geweest waarin mensen pochten over verdiensten, boten, etc...

Nu zijn we niet heiliger dan de paus, maar het was enkel mijn eerste reactie. Ik zou gewoon lekker de skyline van Canary Wharf ofzo pakken, da's lekker neutraal (maar wellicht te saai).
Och, zo had ik het helemaal niet bedoeld en tja, het verdient nou eenmaal goed dus de nodig speeltjes zijn ook niet overbodig Maar ik kan wel even wat aanpassingen maken. Skyline Canary Wharf dus. Verder nog suggesties?

[ Bericht 9% gewijzigd door draaier89 op 12-04-2010 15:28:53 ]
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_80243105


Nog niet helemaal tevreden, maar komt al meer in de buurt hoop ik? Wat input kan trouwens nooit kwaad
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_80243596
Persoonlijk zou ik die twee koppen eraf slopen en dan is ie top
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80243773
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:55 schreef Drive-r het volgende:
Persoonlijk zou ik die twee koppen eraf slopen en dan is ie top
pi_80277292
Neem mijn woord toch enigszins terug over hoe lastig en demotiverend het soms is om voor een (zomer) baan te applyen in het financiele wereldje. Bijna al mn vrienden hier hebben nu een baan/stage weten te vinden. Het is vooral de laatste weken gaan rollen. Sta er soms verbaasd van hoe snel het kan gaan. Ene dag telefoontje, volgende ochtend al in het vliegtuig.

En in vele gevallen, doorzettingsvermogen loont!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80278069

Iedereen tevreden? Of nog aanpassingen?

[ Bericht 54% gewijzigd door draaier89 op 13-04-2010 20:18:46 (Eerst verkeerde linkje.) ]
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_80278892
Ik vind 'm mooi gelukt!
pi_80278896
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:16 schreef draaier89 het volgende:
[ afbeelding ]
Iedereen tevreden? Of nog aanpassingen?
Trading floor erin?

Ziet er verder mooi uit!

[ Bericht 9% gewijzigd door jbm op 13-04-2010 20:45:27 ]
pi_80279650
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:35 schreef Finitio het volgende:
Ik vind 'm mooi gelukt!
Top!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80288505
Prachtig!
pi_80304482
Heb inmiddels via via een mooi appartementje gevonden in CW.
Helaas wel 1-persoons en mijn bank ligt meer in de City, maar te mooi om te laten liggen.
pi_80306243
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:27 schreef Finitio het volgende:
Heb inmiddels via via een mooi appartementje gevonden in CW.
Helaas wel 1-persoons en mijn bank ligt meer in de City, maar te mooi om te laten liggen.
Maar wel een hele lading aan facilities + bar
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80306432
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar wel een hele lading aan facilities + bar
Maar veel is dicht 's avonds en in het weekend... Maar goed, zijn wel meer mensen die daar tijdelijk zitten. Ik heb zelf altijd meer voor het centrum gekozen, maar een goeie plek moet je natuurlijk benutten!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80307729
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:17 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar veel is dicht 's avonds en in het weekend... Maar goed, zijn wel meer mensen die daar tijdelijk zitten. Ik heb zelf altijd meer voor het centrum gekozen, maar een goeie plek moet je natuurlijk benutten!
In principe ging ik ook voor het centrum. Dit appartement is echter wel erg tof en mocht ik volgend jaar terugkeren dan kan het natuurlijk altijd nog.
pi_80308655
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:49 schreef Finitio het volgende:

[..]

In principe ging ik ook voor het centrum. Dit appartement is echter wel erg tof en mocht ik volgend jaar terugkeren dan kan het natuurlijk altijd nog.
Exact, en het is hopelijk ook betaalbaar?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80309125
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:13 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Exact, en het is hopelijk ook betaalbaar?
Wel duur, maar dat is Londen sowieso en in dit geval heb ik het er zeker voor over.
pi_80309215
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar wel een hele lading aan facilities + bar
Nu nog hopen dat daar wat tijd voor overblijft!
pi_80309473
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:26 schreef Finitio het volgende:

[..]

Nu nog hopen dat daar wat tijd voor overblijft!
Zeker voor 10 weken ofzo is het prima of het "work hard, play hard" motto na te leven. Daarna slaap je maar weer bij... Ik heb in ieder geval tijdens mijn stage aardig wat weekenden moeten werken natuurlijk, maar zag toch kans gemiddeld 3 keer per week goed uit te gaan, was echt een heerlijke zomer. Daarna platzak en helemaal kapot.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80309705
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:31 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zeker voor 10 weken ofzo is het prima of het "work hard, play hard" motto na te leven. Daarna slaap je maar weer bij... Ik heb in ieder geval tijdens mijn stage aardig wat weekenden moeten werken natuurlijk, maar zag toch kans gemiddeld 3 keer per week goed uit te gaan, was echt een heerlijke zomer. Daarna platzak en helemaal kapot.
3 keer per week!
Ben sowieso erg benieuwd naar het uitgaansleven in Londen, had het er pas nog over met S_e en er schijnt echt voor elk wat wils te zijn.
pi_80309729
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:26 schreef Finitio het volgende:

[..]

Nu nog hopen dat daar wat tijd voor overblijft!
Anders blijf ik wel zitten aan de bar als jij aan het werk bent . Ik heb relatief veel variabele uren tijdens de zomer En het plekje wat je daar hebt is stukken beter dan de plek die ik (op dit moment) heb.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80310167
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Anders blijf ik wel zitten aan de bar als jij aan het werk bent . Ik heb relatief veel variabele uren tijdens de zomer En het plekje wat je daar hebt is stukken beter dan de plek die ik (op dit moment) heb.
Haha, je krijgt er sowieso een keer een biertje van me!
pi_80314365
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:27 schreef Finitio het volgende:
Heb inmiddels via via een mooi appartementje gevonden in CW.
Helaas wel 1-persoons en mijn bank ligt meer in de City, maar te mooi om te laten liggen.
Ik ga binnenkort ook verhuizen naar CW (ja, vrijwillig zelfs). Ik zit nu nog in West-Londen (ik werkte tot voor kort in de City) maar nu reis ik elke ochtend naar CW...5.30 opstaan elke ochtend is geen pretje!

Mijn vriendin begint begint nu ook bij een bank in CW en gezien het feit dat we gaan samenwonen leek het ons een goed idee om in CW te gaan wonen. De omgeving is niks, maar elke dag, 5x p/w, bespaar ik ongeveer 1.5 reistijd. Daarnaast verlies ik slechts 2 dagen in de week tijd (weekend) als ik ergens anders naar toe wil.

Alle apartementen zijn ook erg nieuw en relatief goedkoop vergeleken met alternatieven (London Bridge, Shoreditch). CW is niet de leukste plek om te wonen maar bespaart je wel veel tijd als je in CW werkt. Terug naar SW verhuizen doe ik over een jaar of 2-3 wel weer!

Overigens is de beste optie gewoon zorgen dat je een baan in de City krijgt en niet in CW
pi_80314529
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:49 schreef jbm het volgende:

[..]

Ik ga binnenkort ook verhuizen naar CW (ja, vrijwillig zelfs). Ik zit nu nog in West-Londen (ik werkte tot voor kort in de City) maar nu reis ik elke ochtend naar CW...5.30 opstaan elke ochtend is geen pretje!

Mijn vriendin begint begint nu ook bij een bank in CW en gezien het feit dat we gaan samenwonen leek het ons een goed idee om in CW te gaan wonen. De omgeving is niks, maar elke dag, 5x p/w, bespaar ik ongeveer 1.5 reistijd. Daarnaast verlies ik slechts 2 dagen in de week tijd (weekend) als ik ergens anders naar toe wil.

Alle apartementen zijn ook erg nieuw en relatief goedkoop vergeleken met alternatieven (London Bridge, Shoreditch). CW is niet de leukste plek om te wonen maar bespaart je wel veel tijd als je in CW werkt. Terug naar SW verhuizen doe ik over een jaar of 2-3 wel weer!

Overigens is de beste optie gewoon zorgen dat je een baan in de City krijgt en niet in CW
SW is de bom, man. Persoonlijk altijd gezegend met een baan buiten CW, heb er altijd weinig affiniteit mee gehad. In het weekend wil ik gewoon kunnen relaxen in een mooie buurt en doordeweeks wil ik ook af en toe een gezellig buurtkroeg in kunnen duiken. Dat mis ik teveel in CW. Maar goed, ik loop ook een paar jaar voor, dat scheelt.

Ik denk dat ook dat ik juist op een leuke plek wil wonen door de vele uren werk. Als ik dan ook mijn woonplaats laten beperken door mijn baan, krijgt werk voor mijn gevoel teveel voorrang. Nu kan ik in de spiegel nog tegen mezelf zeggen dat ik naast werk een chill leventje heb.

Beetje psychisch, maar de keuze is natuurlijk ook altijd makkelijk geweest voor mij qua werkplek.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80395525
Hij is niet enorm grappig gedaan, maar niet heel ver van de echte cliches. Ook al bestaan ze echt, het zijn meer de rotte appels die dit soort cliches waar maken...

A-day-in-the-life-of-an-analyst
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80428456
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:23 schreef Drive-r het volgende:
Hij is niet enorm grappig gedaan, maar niet heel ver van de echte cliches. Ook al bestaan ze echt, het zijn meer de rotte appels die dit soort cliches waar maken...

A-day-in-the-life-of-an-analyst
Ik kon er toch wel om lachen, zeker die robotstemmen maken het filmpje mooi. Bij mijn assessment kwam iedereen erg relaxed over, maar het blijft natuurlijk afwachten hoe het er in het echt aan toe gaat.
  zaterdag 17 april 2010 @ 21:58:58 #146
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_80430791
Interessante reeks
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_80497249
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:23 schreef Drive-r het volgende:
Hij is niet enorm grappig gedaan, maar niet heel ver van de echte cliches. Ook al bestaan ze echt, het zijn meer de rotte appels die dit soort cliches waar maken...

A-day-in-the-life-of-an-analyst
Mwa, niet echt grappig naar mijn mening. Er zijn denk ik een hoop leukere filmpjes te vinden in deze sfeer.
pi_80497384
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:07 schreef Thomasv8 het volgende:

[..]

Mwa, niet echt grappig naar mijn mening. Er zijn denk ik een hoop leukere filmpjes te vinden in deze sfeer.
Ik ken de andere filmpjes niet, maar gaf al aan dat hij niet zo grappig was. Hij bevat echter wel wat waarheden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80499210
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:07 schreef Thomasv8 het volgende:

[..]

Mwa, niet echt grappig naar mijn mening. Er zijn denk ik een hoop leukere filmpjes te vinden in deze sfeer.
Ik vond hem wel grappig. Hetzelfde beeld wordt ook beschreven in 'Monkey Business: Swinging through the Wall Street Jungle' dat ik momenteel aan het lezen ben. Heeft iemand anders dat boek ook gelezen? Als ik de ervaringen van de auteurs zo lees is het wereldje toch niet helemaal wat ik er van verwacht had. Het lijkt me doodzonde om 16 uur per dag aan het werk te zijn en dat vervolgens een vice president vertelt dat alle bladzijdes van de pitch weer anders moeten, waarna de MD vertelt dat de fonts weer anders moeten etc. Ik ben iemand die hard wil werken, maar als iemand hoger in de 'hiërarchie' al dat werk teniet doet dan kan ik me voorstellen dat je daar op een gegeven moment genoeg van krijgt.
pi_80506421
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:45 schreef pieter_R het volgende:

[..]

Ik vond hem wel grappig. Hetzelfde beeld wordt ook beschreven in 'Monkey Business: Swinging through the Wall Street Jungle' dat ik momenteel aan het lezen ben. Heeft iemand anders dat boek ook gelezen? Als ik de ervaringen van de auteurs zo lees is het wereldje toch niet helemaal wat ik er van verwacht had. Het lijkt me doodzonde om 16 uur per dag aan het werk te zijn en dat vervolgens een vice president vertelt dat alle bladzijdes van de pitch weer anders moeten, waarna de MD vertelt dat de fonts weer anders moeten etc. Ik ben iemand die hard wil werken, maar als iemand hoger in de 'hiërarchie' al dat werk teniet doet dan kan ik me voorstellen dat je daar op een gegeven moment genoeg van krijgt.
Natuurlijk, maar dat zijn echt de uitzonderingen. En daarbij geeft een goeie analist gewoon tegengas en zorgt hij er dus voor dat hij dit soort shit niet heeft.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:15:21 #151
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_80511094
quote:
de MD vertelt dat de fonts weer anders moeten
Does it really matter
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_80511191
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:15 schreef Outlined het volgende:

[..]

Does it really matter
Nee, maar dat gebeurt ook echt niet. Ik kan het me in ieder geval niet voorstellen, ik zou de MD uitlachen en vrolijk negeren in zo'n geval. Het vervelendste wat je hebt als analist is dat je eerst een hoop pagina's maakt, om vervolgens erachter te komen dat de MD toch liever minder pagina's heeft. Maar goed, dat kan gebeuren. Om eerlijk te zijn heb ik altijd geprobeerd te werken met de betere lui, waarbij gewoon efficient gewerkt werd en je hier dus weinig last van had. Maar het is ook vaak de klant die roet in het eten gooit, dat is nou eenmaal zo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80515712
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:15 schreef Outlined het volgende:

[..]

Does it really matter
Je zou m'n voorbeeld beter begrijpen als je het boek hebt gelezen.
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:44:54 #154
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_80516340
@ Drive-r
Wat heb je te melden over accountancy/accountants? Vind je het goed dat ze er zijn? Kom je tijdens je werk veel in aanraking met ze? Hebben ze status binnen de City en zo ja vind je dat terecht?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_80516896
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:44 schreef Outlined het volgende:
@ Drive-r
Wat heb je te melden over accountancy/accountants? Vind je het goed dat ze er zijn? Kom je tijdens je werk veel in aanraking met ze? Hebben ze status binnen de City en zo ja vind je dat terecht?
Lastig om daar over te orrdelen. Natuurlijk is het goed dat ze er zijn, er moet toch enige vorm van controle zijn. Of het momenteel ideaal geregeld is? Ik weet het niet. Ik denk dat mensen eerder gewoon hun verwachtingen bij moeten stellen en niet meer moeten maken van een audit dan het is. Het is moeilijk om als accountant, ook als je jezelf specialiseerd, elke industrie en product volledig te doorgronden.

Tijdens mijn werk kom ik veel in contact met ze, veelal als auditors van bedrijven, maar ook als providers van due diligence werk. Ze hebben de status van adviseur in de city, net als consultants, advocaten en uiteindelijk bankiers. Bankiers hebben het voordeel dat ze vaak sturend zijn in projecten, en daarom beter betaald krijgen en iets meer zeggenschap hebben in een proces, wat wel zo relaxed is natuurlijk.

Hoeveel "status" ze hebben is lastig te zeggen, dat moet je beter definieren.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80537325
Ik vroeg me af hoeveel je gemiddeld genomen verdiend als eerstejaars analist in London? Via google heb ik wel salarisen in dollars gezien, maar ik neem aan dat het daarbij om werken in de USA gaat.

Dit leek me toch wel enigszins belangrijk, met de 90 urige werkweek in het achterhoofd.
pi_80537614
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:18 schreef Koeien het volgende:
Ik vroeg me af hoeveel je gemiddeld genomen verdiend als eerstejaars analist in London? Via google heb ik wel salarisen in dollars gezien, maar ik neem aan dat het daarbij om werken in de USA gaat.

Dit leek me toch wel enigszins belangrijk, met de 90 urige werkweek in het achterhoofd.
Het hangt natuurlijk enorm van de bonus af, en die kan behoorlijk verschillen per jaar en hoe goed je het doet. Een goede analist in M&A (top 30%) verdiende toen ik begon (4-5 jaar terug) iets van £90k totaal, waarvan de bonus iets van 55-60% was. Vervolgens gaat je basis snel omhoog (+25%) en je bonus hangt wederom wel weer af van de omstandigheden. Ik denk dat de laagste salarissen tijdens de downturn voor analisten rond de £60k per jaar uitkwamen.

Lastig te zeggen dus, maar je mag nooit echt klagen, volgens mij.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80538027
Thanks Heldert wel een boel op.

Nou had ik nog wat anders in mn hoofd zitten. Wat zijn de mogelijkheden als je voor 1 van de grote i-banks gaat werken buiten NY/London. Zou je dan later gemakkelijker over kunnen stappen naar een positie in bijvoorbeeld London?
pi_80538236
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:33 schreef Koeien het volgende:
Thanks Heldert wel een boel op.

Nou had ik nog wat anders in mn hoofd zitten. Wat zijn de mogelijkheden als je voor 1 van de grote i-banks gaat werken buiten NY/London. Zou je dan later gemakkelijker over kunnen stappen naar een positie in bijvoorbeeld London?
Later wellicht, maar vaker zie je dat nooit gebeuren, volgens mij. Veel van de "regionale" kantoren blijven toch enigzins ondergeschoven kindjes. Soms heel relaxed, soms juist compleet niet, verschilt per geval. Als je graag naar Londen toe wilt, kun je er beter beginnen, da's wel vrij zeker. Ook omdat je je netwerk dan op de juiste plek op bouwt natuurlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80539045
Als alles goed en wel verloopt begin ik volgend jaar met de Master Finance and Investments aan de Erasmus Universiteit van Rotterdam. Is een van jullie hier bekend mee? Zelf heb ik er goede dingen over gehoord en de voorlichting op de open dag heeft me verkocht.
pi_80541680
Ik niet bekend mee, maar ga volgend jaar dezelfde master doen aan de VU.
pi_80544136
Ik was het wachten wel een beetje beu en wou eigenlijk wel eerder beginnen bij mijn 'stage'. Dat was geen probleem dus ik ga er morgen heen! Kan het verder combineren met school en andere zaken dus dat gaat prima lukken.

Ook nog een telefoontje gekregen van een van de grote I-banks waar ik eerder een assesment dag voor heb gelopen maar niet door ben gekomen. Heb toen nog wel een leuke contact overgehouden op de dealing floor waar ik destijds goed mee kon babbelen. Daar een telefoontje van gekregen. Bleek er nog plek te zijn...

Grmbll....

Ook al mag ik niet klagen, was dat ook toch wel leuk geweest. Ook al was het een positie in het buitenland (NY)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80544932
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik was het wachten wel een beetje beu en wou eigenlijk wel eerder beginnen bij mijn 'stage'. Dat was geen probleem dus ik ga er morgen heen! Kan het verder combineren met school en andere zaken dus dat gaat prima lukken.

Ook nog een telefoontje gekregen van een van de grote I-banks waar ik eerder een assesment dag voor heb gelopen maar niet door ben gekomen. Heb toen nog wel een leuke contact overgehouden op de dealing floor waar ik destijds goed mee kon babbelen. Daar een telefoontje van gekregen. Bleek er nog plek te zijn...

Grmbll....

Ook al mag ik niet klagen, was dat ook toch wel leuk geweest. Ook al was het een positie in het buitenland (NY)
De banen liggen voor het oprapen

Maar goed, zo zie je maar wat een leuk contact tot resultaat kan hebben?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80545621
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:57 schreef Drive-r het volgende:

[..]

De banen liggen voor het oprapen

Maar goed, zo zie je maar wat een leuk contact tot resultaat kan hebben?
Dat sowieso want ik zou daar wel willen werk direct na mijn studie. Mede omdat ik dan ook de mogelijkheid heb om eventueel andere richtingen op te gaan. Nu ben ik erg gebonden aan traden / equity research etc. ( Niet zeiken SE, dat wou je toch?) Ja klopt.. maar als ik de mogelijkheid heb om van de andere divisies wat lucht te krijgen doe ik het graag.

En wat betreft de banen. Slechts 1tje nog van onze vriendengroep heeft nog geen zomerstage. De rest heeft het allemaal voor elkaar. Erg handig omdat we gewoon nog een jaar moeten studeren en op deze manier direct contacten hebben bij verschillende banken van GS tot aan Raiffeisen. Zelfs 1 bij Bloomberg. Ik ben daar nu zo vaak binnen geweest dat ik daar ook wel wil werken . Dan maar wat minder verdienen. Dat hoofdkantoor ziet er echt tof van binnen. En lijkt me erg tof om aan het tv programma mee te werken
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80546111
Leuk man, ik ben wel erg jaloers op jouw 'stage'! Veel succes morgen, niet teveel greed hè?
pi_80546291
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:39 schreef Rejected het volgende:
Leuk man, ik ben wel erg jaloers op jouw 'stage'! Veel succes morgen, niet teveel greed hè?
Straks aan het eind van de zomer wanneer de inschrijving weer open gaat voor vele banken en financiele instellingen gewoon overal weer voor aanmelden! Ik dacht op een gegeven moment ook dat ik geen geluk zou krijgen. Ik melde me ongeveer tegen dezelfde tijd aan met Finitio voor al de stage plekken. Hij kreeg wel een stage te pakken. Ik had het er toen al over dat ik maar als klerk bij een bank zou gaan werken in de zomer. Terwijl hij ook nog zei, volhouden, wie weet komt er nog wat! Denk je niet dat ik een tikkeltje jaloers was dan ? En natuurlijk teleurgesteld in me zelf.

Daarom, volhouden. Gewoon door blijven solliciteren, aanmelden voor stages etc. De aanhouder wint. Echt waar!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80608876
Wow, weet niet wat gebruikelijke bedragen zijn maar Heineken deed gisteren gewoon een overname t.w.v. 5,3 miljard euro! Je zou maar aan zo'n deal meegewerkt hebben! Kan jammer genoeg niet achterhalen welke kantoren hierbij betrokken waren.
pi_80609374
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:10 schreef Kaas- het volgende:
Wow, weet niet wat gebruikelijke bedragen zijn maar Heineken deed gisteren gewoon een overname t.w.v. 5,3 miljard euro! Je zou maar aan zo'n deal meegewerkt hebben! Kan jammer genoeg niet achterhalen welke kantoren hierbij betrokken waren.
Je bedoelt de Femsa deal? Die is van januari, maar hij werd inderdaad net goedgekeurd door de aandeelhouders. Dat zijn de leuke deals, hoewel je er redelijk aan onderdoor gaat. Werkten onder meer Rothschild, Citigroup en Credit Suisse aan. Ken wel wat mensen die daar door de molen gegaan zijn

Maar goed, dat zijn inderdaad leuke deals om aan gewerkt te hebben, maar dat is wel wat je doet bij een bank in Londen. Mijn grootste deal uit die tijd was rond de 12 miljard euro, de kleinste rond de 700 miljoen. Da's een vrij normale range volgens mij bij de grote investment banks.

Als junior leuk om aan te hebben gewerkt, maar op het moment zelf killing. Extreem weinig slaap en continue druk - je bent verbaast over wat je dan allemaal nog kunt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80611245
Driver, heb jij enig idee hoeveel mensen nou echt verder gaan bij een bank? Die dus opklimmen tot MD o.i.d. Het lijkt me namelijk dat er op den duur veel betere posities vrijkomen zoals een hedge fund of natuurlijk een downgrade naar meer vrije tijd.

Ik zie niet echt wat je bij zo'n bank bindt dat je er 10+ jaar blijft.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_80611696
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:06 schreef draaier89 het volgende:
Driver, heb jij enig idee hoeveel mensen nou echt verder gaan bij een bank? Die dus opklimmen tot MD o.i.d. Het lijkt me namelijk dat er op den duur veel betere posities vrijkomen zoals een hedge fund of natuurlijk een downgrade naar meer vrije tijd.

Ik zie niet echt wat je bij zo'n bank bindt dat je er 10+ jaar blijft.
Vrienden, werksfeer, doorgroei mogelijkheden......

En wat is er mis met lang hetzelfde werk doen bij 1 werkgever?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80611990
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Vrienden, werksfeer, doorgroei mogelijkheden......

En wat is er mis met lang hetzelfde werk doen bij 1 werkgever?
Ik zeg niet dat er iets mis mee is, ik denk alleen dat er betere posities zijn in de financiële wereld wanneer je meer senior wordt. That's all
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_80612143
NIet specifiek IB, maar een algemene vraag:
Hoe erg vinden bedrijven een gat in het CV bij een student? Ik werk mijn gehele studententijd al in de online marketing branche maar ik denk erover na om te stoppen zodat ik meer tijd heb om meer economisch nieuws te volgen. Daar heb ik nu namelijk te weinig tijd voor vind ik zelf.
pi_80612719
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:06 schreef draaier89 het volgende:
Driver, heb jij enig idee hoeveel mensen nou echt verder gaan bij een bank? Die dus opklimmen tot MD o.i.d. Het lijkt me namelijk dat er op den duur veel betere posities vrijkomen zoals een hedge fund of natuurlijk een downgrade naar meer vrije tijd.

Ik zie niet echt wat je bij zo'n bank bindt dat je er 10+ jaar blijft.
Klopt, 90% of meer is binnen een jaar of 6 echt wel weg, 50% al na 3 jaar. Investment banking, zeker M&A, heeft een hoge turnover. Deels omdat M&A nu eenmaal de beste opleiding tot heel veel andere takken van sport is, zoals private equity, hedge funds, etc... Aan de andere kant accepteren mensen de uren vaak maar voor een aantal jaar, na die tijd gaan ze dingen toch missen en willen ze weer meer vrijheid. Je moet echt enorm van de rol van bankier houden om er langer mee door te gaan. Je kunt namelijk best ok net zoveel verdienen voor minder uren in andere sectoren, dus puur geld is het niet.

Ik zie het zelf wel, maar ik vond dat niet voor mij gelden. Ik hou niet van de adviseurs-rol, ik wil zelf geld investeren. Ik wil managen en bedrijven van binnen zien, aansturen, etc... Dus doe ik nu iets dat meer in dat verlengde ligt, en dat bevalt erg goed.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80613072
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:23 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er iets mis mee is, ik denk alleen dat er betere posities zijn in de financiële wereld wanneer je meer senior wordt. That's all
Betere positie? Wanneer je meer senior wordt? Sorry, begrijp niet precies wat je bedoeld
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:27 schreef Rejected het volgende:
NIet specifiek IB, maar een algemene vraag:
Hoe erg vinden bedrijven een gat in het CV bij een student? Ik werk mijn gehele studententijd al in de online marketing branche maar ik denk erover na om te stoppen zodat ik meer tijd heb om meer economisch nieuws te volgen. Daar heb ik nu namelijk te weinig tijd voor vind ik zelf.
Proberen voor jezelf te traden? Zodat het je inkomen van de online marketingbranche kan invullen ?

En wat betreft je vraag. Ik heb echt geen idee, wou dat ik het wist. Ik heb me destijds bij zoveel instellingen aangemeld en kreeg zoveel verschillende antwoorden terug dat je op een gegeven moment niet meer weet wat noodzakelijk is op je CV
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80613291
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Klopt, 90% of meer is binnen een jaar of 6 echt wel weg.
Maar jij zit er toch al 6 jaar in de City? Hoevaak ben je al geswitched?

Turnover op de dealingvloer ligt hier volgens mij niet zo hoog.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80613294
Dat ben ik idd o.a. van plan, voor mezelf traden. Maar ik denk niet dat ik zoveel zal verdienen als wat ik nu verdien(500-600 euro in de maand voor 16 uur in de week(Ik zie Drive-R al hardop lachen achter zijn scherm ). Maar als ik iets met traden verdien, blijft dat waarschijnlijk in de portefeuille.

[ Bericht 17% gewijzigd door Rejected op 22-04-2010 22:07:40 ]
pi_80613521
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar jij zit er toch al 6 jaar in de City? Hoevaak ben je al geswitched?

Turnover op de dealingvloer ligt hier volgens mij niet zo hoog.
Pas 1 keer, ik zit iets minder dan 6 jaar in de City. Maar goed, na de eerste keer kwam ik op een erg relaxte plek, dus hoef hier ook voorlopig niet weg. Vergeet niet dat hedge funds / private equity veel meer lange-termijn spelletjes zijn voor mensen.

Turnover op de trading vloer ligt lager, voornamelijk omdat je daar kiest voor iets dat vrij specialistisch is. Investments bankers zijn enorm gewild in andere vakgebieden, traders veel minder helaas. Zelfs hedge funds huren vaak investment bankers ipv traders, hoe vreemd dat ook lijkt. Da's voor vele de reden om voor IB te kiezen, de "basisschool" die je daar door loopt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80615181
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar jij zit er toch al 6 jaar in de City? Hoevaak ben je al geswitched?

Turnover op de dealingvloer ligt hier volgens mij niet zo hoog.
Klopt, meestal switch je van één team naar een ander zodat je een ander product/regio/klanten covered. Zoals Driver zegt, veel meer gespecialiseerd dus MD van een team (UK HFs Sales) of MD van class (Rates Sales) daar werk je in principe naar toe. Dat i.t.t. IBD waar men toch veelal bij PE probeert terecht te komen.
pi_80616680
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:35 schreef jbm het volgende:

[..]

Klopt, meestal switch je van één team naar een ander zodat je een ander product/regio/klanten covered. Zoals Driver zegt, veel meer gespecialiseerd dus MD van een team (UK HFs Sales) of MD van class (Rates Sales) daar werk je in principe naar toe. Dat i.t.t. IBD waar men toch veelal bij PE probeert terecht te komen.
PE is inderdaad redelijk populair, daarnaast veel hedge funds dus over meer M&A/business development bij grote corporates. De City is een regelrechte visvijver voort dat soort posities, recruiter lijken hier welig te tieren.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80617154
Ik heb er eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht wat de mogelijkheden zijn nu ik de trading kant ben begonnen. Ik zie me zelf als futures trader niet snel naar iets anders gaan. Misschien quant of equity research. Maar niet snel de M&A kant op ofzo. (terwijl ik dat eigenlijk nog wel wil proberen )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80617539
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb er eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht wat de mogelijkheden zijn nu ik de trading kant ben begonnen. Ik zie me zelf als futures trader niet snel naar iets anders gaan. Misschien quant of equity research. Maar niet snel de M&A kant op ofzo. (terwijl ik dat eigenlijk nog wel wil proberen )
Zoals elke bankier aan de M&A kant, vind ik M&A natuurlijk de bom en de markt kant voor schreeuwerds

Lijkt me wel leuk om een keer te proberen eigenlijk, maar ik denk toch dat het niks voor mij zou zijn. Ik heb ook niet de concentratie om de hele dag met 1 ding bezig te zijn, ik moeten kunnen Fok!-en tussendoor
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80618223
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zoals elke bankier aan de M&A kant, vind ik M&A natuurlijk de bom en de markt kant voor schreeuwerds

Lijkt me wel leuk om een keer te proberen eigenlijk, maar ik denk toch dat het niks voor mij zou zijn. Ik heb ook niet de concentratie om de hele dag met 1 ding bezig te zijn, ik moeten kunnen Fok!-en tussendoor
Tss. Misschien had je het zelf ook wel leuk gevonden als trader. Alleen is het werk gewoon niet te vergelijken. Als je geen affiniteit hebt met continu schermen kijken en geen sterke wens hebt om je ogen naar de klote te helpen moet je vooral niet traden

Het is ook vrij repetitief Oh, en slechts een aantal dames op de vloer..

[ Bericht 5% gewijzigd door sitting_elfling op 23-04-2010 00:13:07 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80619625
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zoals elke bankier aan de M&A kant, vind ik M&A natuurlijk de bom en de markt kant voor schreeuwerds

Lijkt me wel leuk om een keer te proberen eigenlijk, maar ik denk toch dat het niks voor mij zou zijn. Ik heb ook niet de concentratie om de hele dag met 1 ding bezig te zijn, ik moeten kunnen Fok!-en tussendoor

Haha. Voor mij het is juist andersom; het moet luid en druk zijn om mij heen anders kan ik me niet concentreren (klinkt vreemd). M&A = library
pi_80623134
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:52 schreef jbm het volgende:

[..]

Haha. Voor mij het is juist andersom; het moet luid en druk zijn om mij heen anders kan ik me niet concentreren (klinkt vreemd). M&A = library
Niet zozeer andersom: ik kan me nooit concentreren. En in trading moet je toch redelijk focussen op je werk in de uren dat je er bent, in M&A is dat minder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80623191
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Tss. Misschien had je het zelf ook wel leuk gevonden als trader. Alleen is het werk gewoon niet te vergelijken. Als je geen affiniteit hebt met continu schermen kijken en geen sterke wens hebt om je ogen naar de klote te helpen moet je vooral niet traden

Het is ook vrij repetitief Oh, en slechts een aantal dames op de vloer..
Geen zorgen, dat was een grapje. Ik had het waarschijnlijk ook daar naar mijn zin gehad, maar ben achteraf toch blij geweest met mijn keuze. M&A sluit gewoon beter aan bij mijn interesses, de market kant veel minder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80623288
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:07 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Niet zozeer andersom: ik kan me nooit concentreren. En in trading moet je toch redelijk focussen op je werk in de uren dat je er bent, in M&A is dat minder.
Oh daarom maken jullie zoveel uren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rejected op 23-04-2010 09:22:46 ]
pi_80623364
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:14 schreef Rejected het volgende:

[..]

Oh daarom maken jullir zoveel uur.
Exact
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80636891
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:16 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Exact
Wat merk je eigenlijk van te weinig slaap? Ik heb het gevoel dat ik wallen tot mn knieën heb. Of ben je een fervent koffie slurper?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80637453
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat merk je eigenlijk van te weinig slaap? Ik heb het gevoel dat ik wallen tot mn knieën heb. Of ben je een fervent koffie slurper?
Nee, je went snel aan te weinig slaap. Ik drink niet teveel koffie, dat maakt je "high" en "low" alleen maar erger, volatieler. Maar naar verloop van tijd wen je er aan, is 4 uur slaap per nacht prima, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80638445
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Klopt, 90% of meer is binnen een jaar of 6 echt wel weg, 50% al na 3 jaar. Investment banking, zeker M&A, heeft een hoge turnover.
Lijkt me heel raar om mee te maken, om zo vaak mensen te zien vertrekken. Nog een vraagje over M&A trouwens, hoe groot is zo'n Benelux M&A-team bij de meeste banken?
pi_80638503
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 16:48 schreef Finitio het volgende:

[..]

Lijkt me heel raar om mee te maken, om zo vaak mensen te zien vertrekken. Nog een vraagje over M&A trouwens, hoe groot is zo'n Benelux M&A-team bij de meeste banken?
Varieert enorm. Veel kleiner dan 4 man wordt het niet snel (dan heeft het geen zin meer) en veel groter dan 15-20 ken ik ze ook niet. Is ook raar om te zien, maar vrij normaal, dus het went snel.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80638829
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 16:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Varieert enorm. Veel kleiner dan 4 man wordt het niet snel (dan heeft het geen zin meer) en veel groter dan 15-20 ken ik ze ook niet. Is ook raar om te zien, maar vrij normaal, dus het went snel.
Dat zijn er weinig, had grotere teams verwacht. En als je naar de verdeling binnen zo'n team kijkt (bijv bij jouw vorige werkgever) hoeveel associates, analysts etc zou je dan verwachten?
pi_80638985
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:00 schreef Finitio het volgende:

[..]

Dat zijn er weinig, had grotere teams verwacht. En als je naar de verdeling binnen zo'n team kijkt (bijv bij jouw vorige werkgever) hoeveel associates, analysts etc zou je dan verwachten?
Redelijk "silo"-achtig. Vaak 1 senior (MD/partner), 1 VP, 2 associates, 2 analisten. Je moet niet vergeten dat op elk project vaak een mix werkt van landen teams en industrie teams. Dus een Heineken deal zal wellicht een team hebben met een VP en analist uit het Nederlandse team en een associate en nog een analist uit het consumer goods team. Dingen worden vaak zo "gestaffed". Industrie-teams zij vaak veel groter dan landen teams, omdat ze breder inzetbaar zijn. Daarentegen hebben landen team vaak de perceptie dat daar de betere mensen zitten (op junior niveau dan), maar dat zal maar ten dele waar zijn en niet overal gelden. Wel doen landen teams vaak meer executie en hebben dus meer ervaring met deals doen, waar industrie teams vaak bezig zijn met grote corporates, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80639185
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Redelijk "silo"-achtig. Vaak 1 senior (MD/partner), 1 VP, 2 associates, 2 analisten. Je moet niet vergeten dat op elk project vaak een mix werkt van landen teams en industrie teams. Dus een Heineken deal zal wellicht een team hebben met een VP en analist uit het Nederlandse team en een associate en nog een analist uit het consumer goods team. Dingen worden vaak zo "gestaffed". Industrie-teams zij vaak veel groter dan landen teams, omdat ze breder inzetbaar zijn. Daarentegen hebben landen team vaak de perceptie dat daar de betere mensen zitten (op junior niveau dan), maar dat zal maar ten dele waar zijn en niet overal gelden. Wel doen landen teams vaak meer executie en hebben dus meer ervaring met deals doen, waar industrie teams vaak bezig zijn met grote corporates, etc...
Thanks. Vind het wel leuk om hier een beetje een beeld van te krijgen, dit soort zaken kom je in de vault guide bijvoorbeeld niet echt tegen.
pi_80640088
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:10 schreef Finitio het volgende:

[..]

Thanks. Vind het wel leuk om hier een beetje een beeld van te krijgen, dit soort zaken kom je in de vault guide bijvoorbeeld niet echt tegen.
In de US heb je ook geen landen teams
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80640575
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

In de US heb je ook geen landen teams
Haha das wel vrij logisch idd
pi_80654923
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 16:17 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, je went snel aan te weinig slaap. Ik drink niet teveel koffie, dat maakt je "high" en "low" alleen maar erger, volatieler. Maar naar verloop van tijd wen je er aan, is 4 uur slaap per nacht prima, etc...
Dan drink je waarschijnlijk ook weinig energy suikerige drankjes? Veel fruit, gezond eten, fitness etc?

Ik bedoel, ik ken zelfs iemand die om 7 uur in de ochtend al een Red Bull naar binnen werkt. Ik zou per direct problemen met mn rikketik krijgen. Om nog maar te zwijgen over 4 uur nacht per slaap. Dat is eigenlijk toch gewoon niet gezond? En sinds het werk altijd relatief vroeg begint sla ik ontbijt over. Ik krijg om half 7 in de ochtend echt niks naar binnen En zoals je weet heb ik afgelopen zomer wat gezondheids problemen gehad, en moet er dus bewust op letten
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80656976
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan drink je waarschijnlijk ook weinig energy suikerige drankjes? Veel fruit, gezond eten, fitness etc?

Ik bedoel, ik ken zelfs iemand die om 7 uur in de ochtend al een Red Bull naar binnen werkt. Ik zou per direct problemen met mn rikketik krijgen. Om nog maar te zwijgen over 4 uur nacht per slaap. Dat is eigenlijk toch gewoon niet gezond? En sinds het werk altijd relatief vroeg begint sla ik ontbijt over. Ik krijg om half 7 in de ochtend echt niks naar binnen En zoals je weet heb ik afgelopen zomer wat gezondheids problemen gehad, en moet er dus bewust op letten
Ik ontbijt altijd op kantoor, gewoon wat fruit naar binnen werken. Joggen/fitness na werktijd en/of weekend. 4 uur slaap per nacht zou ik ook niet genoeg aan hebben denk ik, maar 5-6 uur gaat prima (al ben je wel snel zat als je gaat drinken na werk).
pi_80658780
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 00:13 schreef jbm het volgende:

[..]

Ik ontbijt altijd op kantoor, gewoon wat fruit naar binnen werken. Joggen/fitness na werktijd en/of weekend. 4 uur slaap per nacht zou ik ook niet genoeg aan hebben denk ik, maar 5-6 uur gaat prima (al ben je wel snel zat als je gaat drinken na werk).
Oke! Ik probeer dat zelf ook, maar het is nog even wennen ontbijten op werk, mede omdat het gratis is en als je dan 2 banenen pakt voel ik me vrij goedkoop . Ik doe zelf ook wel aan sport maar met meer werk uren schiet dat er soms wel bij in. En dat je nog de energie kunt opbrengen na werk om te sporten!

Ik heb afgelopen zomer een paar maand last gehad van continu hartkloppingen 24/7 en moet dus nu goed op de gezondheid en voeding letten. En als ik collega's om me heen zie, vraag ik me af waarom ik wel van dat soort zaken last heb en de rest 'ogenschijnlijk' nergens problemen mee heeft.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80673995
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je bedoelt de Femsa deal? Die is van januari, maar hij werd inderdaad net goedgekeurd door de aandeelhouders. Dat zijn de leuke deals, hoewel je er redelijk aan onderdoor gaat. Werkten onder meer Rothschild, Citigroup en Credit Suisse aan. Ken wel wat mensen die daar door de molen gegaan zijn

Maar goed, dat zijn inderdaad leuke deals om aan gewerkt te hebben, maar dat is wel wat je doet bij een bank in Londen. Mijn grootste deal uit die tijd was rond de 12 miljard euro, de kleinste rond de 700 miljoen. Da's een vrij normale range volgens mij bij de grote investment banks.

Als junior leuk om aan te hebben gewerkt, maar op het moment zelf killing. Extreem weinig slaap en continue druk - je bent verbaast over wat je dan allemaal nog kunt.
Die bedoelde ik inderdaad, wist niet dat dat al zo lang speelde. Die cijfers zijn wel behoorlijk impressive Drive-r! Is er inhoudelijk eigenlijk ook een verschil tussen grote en kleinere deals of is het enige verschil dat alle cijfers een nulletje extra hebben?
pi_80708052
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan drink je waarschijnlijk ook weinig energy suikerige drankjes? Veel fruit, gezond eten, fitness etc?

Ik bedoel, ik ken zelfs iemand die om 7 uur in de ochtend al een Red Bull naar binnen werkt. Ik zou per direct problemen met mn rikketik krijgen. Om nog maar te zwijgen over 4 uur nacht per slaap. Dat is eigenlijk toch gewoon niet gezond? En sinds het werk altijd relatief vroeg begint sla ik ontbijt over. Ik krijg om half 7 in de ochtend echt niks naar binnen En zoals je weet heb ik afgelopen zomer wat gezondheids problemen gehad, en moet er dus bewust op letten
Dat dus. Hoe beter je eet en jezelf verzorgt, hoe beter je met die uren om gaat.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80849312
Deze week weer een enorm pakket met formulieren gekregen die ik even in mag gaan vullen. Vooral van de Engelse belastingformulieren word ik niet vrolijk..
pi_80849384
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:35 schreef Finitio het volgende:
Deze week weer een enorm pakket met formulieren gekregen die ik even in mag gaan vullen. Vooral van de Engelse belastingformulieren word ik niet vrolijk..
Ik wel! Belasting terug krijgen
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80849446
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:37 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik wel! Belasting terug krijgen
Kun je dat uitleggen?
pi_80849521
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:39 schreef Finitio het volgende:

[..]

Kun je dat uitleggen?
Werk je dagen in het buitenland (elke dag telt, ook vakantie of training)?

Zo ja, dan kan je die dagen als "non ordinary resident" aftrekken van je belastbare basis. Dus als je 10% van de tijd in het buitenland werkt, dan je 10% van je brutto salaris volledig onbelast laten. Aangezien dat van je top komt, scheelt dat 40-50% belasting of dat bedrag. Officieel moet je dan wel zorgen dat het geld ook niet in de UK komt, dus je moet zorgen dat je salaris in Jersey of een van de andere UK offshore gebieden binnen komt, maar dat is zo geregeld bij elke UK bank.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80849670
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:42 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Werk je dagen in het buitenland (elke dag telt, ook vakantie of training)?

Zo ja, dan kan je die dagen als "non ordinary resident" aftrekken van je belastbare basis. Dus als je 10% van de tijd in het buitenland werkt, dan je 10% van je brutto salaris volledig onbelast laten. Aangezien dat van je top komt, scheelt dat 40-50% belasting of dat bedrag. Officieel moet je dan wel zorgen dat het geld ook niet in de UK komt, dus je moet zorgen dat je salaris in Jersey of een van de andere UK offshore gebieden binnen komt, maar dat is zo geregeld bij elke UK bank.
Haha, dat maakt tripjes naar het buitenland wel aantrekkelijk!

Hoe werkt het echter voor mij als NL-inwoner? Mijn indruk is nu dat mijn inkomen eerst in de UK wordt belast en dat ik dan in NL er niet opnieuw over hoef te betalen.
pi_80849715
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:47 schreef Finitio het volgende:

[..]

Haha, dat maakt tripjes naar het buitenland wel aantrekkelijk!

Hoe werkt het echter voor mij als NL-inwoner? Mijn indruk is nu dat mijn inkomen eerst in de UK wordt belast en dat ik dan in NL er niet opnieuw over hoef te betalen.
Voor je zomer-stage? Dan gewoon al je belasting terug vragen aan het einde van je stage, kan vanuit NL met de juiste formulieren. En vervolgens nooit declareren in Nederland. Dat lukt eigenlijk iedereen, hoewel het waarschijnlijk niet helemaal correct is, maar boeiend.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80849792
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:49 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Voor je zomer-stage? Dan gewoon al je belasting terug vragen aan het einde van je stage, kan vanuit NL met de juiste formulieren. En vervolgens nooit declareren in Nederland. Dat lukt eigenlijk iedereen, hoewel het waarschijnlijk niet helemaal correct is, maar boeiend.
Dus dan zou ik ook mijn probleem kunnen verhelpen dat ik over de bijverdiengrens van de IB-groep heen ga?
pi_80849933
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:51 schreef Finitio het volgende:

[..]

Dus dan zou ik ook mijn probleem kunnen verhelpen dat ik over de bijverdiengrens van de IB-groep heen ga?
Ja. Dat is mijn reden geweest om het nooit te melden. De belasting is vervelend genoeg, maar die bijverdien ellende had ik echt geen zin in...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80850138
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ja. Dat is mijn reden geweest om het nooit te melden. De belasting is vervelend genoeg, maar die bijverdien ellende had ik echt geen zin in...
Klinkt erg aantrekkelijk, maar ben er nog niet uit.

|Ik kom trouwens niet helemaal uit het P86-formulier, wat moet ik hier invullen?:

- Do you claim to be not domiciled in the UK?
- Where do you consider you are domiciled and on what grounds?
pi_80850806
quote:
Op donderdag 29 april 2010 18:04 schreef Finitio het volgende:

[..]

Klinkt erg aantrekkelijk, maar ben er nog niet uit.

|Ik kom trouwens niet helemaal uit het P86-formulier, wat moet ik hier invullen?:

- Do you claim to be not domiciled in the UK?
- Where do you consider you are domiciled and on what grounds?
You do not claim to be domiciled in the UK. You consider yourself to be domiciled in the Netherlands.

Da's een eenvoudige. De UK is erg gunstig qua belastingen voor mensen die er niet permanent wonen. Je "domicile" is een ongedefineerd begrip in de wet, maar het komt er op neer dat het de plek is die jij ziet als je "thuis". Non-domiciled persons ("non-doms") in de UK hebben geen capital gains tax als ze dat buiten de UK houden en veel meer belasting voordelen.

Voor de HMRC (belastingdienst) ben je de eerste paar (3) jaar, zolang je de intentie hebt niet permanent je thuis in de UK te maken (dus je hebt de intentie om na 3 jaar weer terug te gaan) officieel een "non-ordinary resident". Je bent tevens "non dom". Na 3 jaar wordt je enkel nog "non-dom": je beseft dat je er langer blijft, maar je ziet Nederland nog steeds als je thuis. Na 7 jaar raak je ook dat kwijt en ben je voor de HMRC gelijk aan elke UK burger, tenzij je jaarlijkse een eenmalige fees van £30k betaalt.

Bovenstaande shit is de reden dat rijke mensen graag naar Londen gaan.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80853683
quote:
Op donderdag 29 april 2010 18:33 schreef Drive-r het volgende:

[..]

You do not claim to be domiciled in the UK. You consider yourself to be domiciled in the Netherlands.

Da's een eenvoudige. De UK is erg gunstig qua belastingen voor mensen die er niet permanent wonen. Je "domicile" is een ongedefineerd begrip in de wet, maar het komt er op neer dat het de plek is die jij ziet als je "thuis". Non-domiciled persons ("non-doms") in de UK hebben geen capital gains tax als ze dat buiten de UK houden en veel meer belasting voordelen.

Voor de HMRC (belastingdienst) ben je de eerste paar (3) jaar, zolang je de intentie hebt niet permanent je thuis in de UK te maken (dus je hebt de intentie om na 3 jaar weer terug te gaan) officieel een "non-ordinary resident". Je bent tevens "non dom". Na 3 jaar wordt je enkel nog "non-dom": je beseft dat je er langer blijft, maar je ziet Nederland nog steeds als je thuis. Na 7 jaar raak je ook dat kwijt en ben je voor de HMRC gelijk aan elke UK burger, tenzij je jaarlijkse een eenmalige fees van £30k betaalt.

Bovenstaande shit is de reden dat rijke mensen graag naar Londen gaan.
Thanks, klinkt vrij aardig

Heb het lastig bij de formulieren bij vragen als:

'Will you have income from employment where the employer is not a resident in the UK, and all duties of the employment will be carried out abroad, and you do not expect to remit all the income to the UK'

Als onderzoeksassistent word ik namelijk tot ergens in oktober gewoon doorbetaald voor werk dat ik al voor deze zomer afrondt..
pi_80856187
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:03 schreef Finitio het volgende:

[..]

Thanks, klinkt vrij aardig

Heb het lastig bij de formulieren bij vragen als:

'Will you have income from employment where the employer is not a resident in the UK, and all duties of the employment will be carried out abroad, and you do not expect to remit all the income to the UK'

Als onderzoeksassistent word ik namelijk tot ergens in oktober gewoon doorbetaald voor werk dat ik al voor deze zomer afrondt..
Gewoon "no" invullen. Als je alles helemaal correct invult, hoef je er ook geen belastingen over te betalen, maar het kost je wel eindeloos veel werk weer.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80857608
quote:
Op donderdag 29 april 2010 18:33 schreef Drive-r het volgende:

[..]

You do not claim to be domiciled in the UK. You consider yourself to be domiciled in the Netherlands.

Da's een eenvoudige. De UK is ( nu nog ) erg gunstig qua belastingen voor mensen die er niet permanent wonen. Je "domicile" is een ongedefineerd begrip in de wet, maar het komt er op neer dat het de plek is die jij ziet als je "thuis". Non-domiciled persons ("non-doms") in de UK hebben geen capital gains tax als ze dat buiten de UK houden en veel meer belasting voordelen.
Ben benieuwd hoeveel er van over blijft na de verkiezingen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80858026
quote:
Op donderdag 29 april 2010 22:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoeveel er van over blijft na de verkiezingen!
Genoeg denk ik. Ze voeren ergens iets van een nieuwe regelingen in om het publiek tevreden te snellen, maar niemand wil de non-doms kwijt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80871770
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Gewoon "no" invullen. Als je alles helemaal correct invult, hoef je er ook geen belastingen over te betalen, maar het kost je wel eindeloos veel werk weer.
Als het risico een naheffing van 0 euro is ben ik zeker voor..
pi_80875552
Beste IB aspiranten en overige forummers,

Sinds een tijd volg ik dit forum en het is mooi om te zien hoe dit forum zijn eigen leven is gaan leiden, waarin ook veel goeie tips worden uitgewisseld.

Zelf heb ik nog enkele maanden te gaan voordat ik m'n studie MSc Financial Economics aan de EUR heb voltooid. Ik heb vooral de laatste 2 jaar een enorme fascinatie voor financiële markten ontwikkeld, ik lees hier veel over en mijn thesis is hier ook volledig op gericht.

Ik vraag me echter af in hoeverre leeftijd en studiesnelheid een belangrijke rol spelen voor een carrière binnen IB. Momenteel ben ik 27 en heb eerst 5,5 jaar HBO BE gedaan. Ik heb me daar echter nooit op mijn plek gevoeld (vandaar de tragere studiesnelheid) en ben daarna gelijk richting de EUR gegaan (beste keuze uit mijn leven!!)

Daar heb ik vervolgens in 1,5 jaar een pre-Master programma (68ECT's) afgerond en ben ik begonnen aan een Master, met goede studieprestaties (>7.7 gemiddeld voor mijn Master en Pre-Master). Afgelopen zomer heb ik ook een Summer School van LSE in London gedaan (finance course).

Ondanks mijn langere studieduur (in totaal 9 jaar) heb ik tot op heden wel veel nevenactiviteiten en stages gedaan (zoals lange stage bank MKB afdeling; stage middelgroot accountantskantoor; freelanche adviseur voor startups; beleggen; lang reizen (o.a. vrijwillerswerk); student assistent EUR; etc...), waarmee ik me op persoonlijk vlak sterk ontwikkeld heb.

Ik vraag me dus af of mijn studiesnelheid en mijn leeftijd in mijn nadeel kunnen werken bij een carrière binnen IB. En zou dit binnen NL een minder grote rol spelen, ook als je kijkt naar Nederlandse spelers? Ik hoop dat jullie me hier wat feedback op kunnen geven..

Vriendelijke groet!

[ Bericht 1% gewijzigd door treborskie op 01-05-2010 01:59:21 ]
"Beware of geeks bearing formulas"
pi_80891677
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 16:03 schreef treborskie het volgende:
Ik vraag me dus af of mijn studiesnelheid en mijn leeftijd in mijn nadeel kunnen werken bij een carrière binnen IB. En zou dit binnen NL een minder grote rol spelen, ook als je kijkt naar Nederlandse spelers? Ik hoop dat jullie me hier wat feedback op kunnen geven..
Ik zou me eerder druk maken over het feit dat je voorafgaand aan je master een HBO-opleiding hebt gevolgd. Van wat ik gehoord en gelezen heb (o.a. eerste draadje van deze reeks uit mijn hoofd) is dat een HBOer vaak een no-go is voor een FO-functie @ IBs.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:18:45 #219
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_80913488
Nog iemand bezig met CFA?
  zondag 2 mei 2010 @ 01:03:27 #220
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_80920150
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:18 schreef NightH4wk het volgende:
Nog iemand bezig met CFA?
1tje in het beursvloer topic is het op het moment aan het doen en heb een aantal vrienden die het op dit moment studeren. Erg pittig (en prijzig).

Waar doe je het en welk level ben je?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 2 mei 2010 @ 01:08:24 #221
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_80920276
Level I in juni in Amsterdam. Het is niet zo pittig, wel veel.
  zondag 2 mei 2010 @ 01:17:22 #222
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_80920558
quote:
Op zondag 2 mei 2010 01:08 schreef NightH4wk het volgende:
Level I in juni in Amsterdam. Het is niet zo pittig, wel veel.
Ah k. Zit er zelf ook over na te denken om een aantal certificaten te doen gedurende de zomer. Weet nog niet of dat CFA zal zijn. Denk het niet, er zijn er zoveel. En het is maar de vraag of je er veel voordeel uit kunt trekken voor een toekomstige baan. Bij ons maakt het iig. niet veel uit of je veel van dat soort certiicaten hebt of niet.

En ik beschouw veel als pittig
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80981871
Heb besloten om alles zoveel mogelijk via de regeltjes te spelen, zoals stopzetten stufi en OV voor de zomer.. gelukkig springen m'n ouders wat bij.
pi_80986972
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:27 schreef Finitio het volgende:
Heb besloten om alles zoveel mogelijk via de regeltjes te spelen, zoals stopzetten stufi en OV voor de zomer.. gelukkig springen m'n ouders wat bij.
Alleen stopzetten voor de zomer, is dat mogelijk? Dat klinkt wel goed, dat geld heb je toch niet meer nodig.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80992805
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:11 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Alleen stopzetten voor de zomer, is dat mogelijk? Dat klinkt wel goed, dat geld heb je toch niet meer nodig.
Nee dat helaas niet, ik bedoelde vóór de zomer en dan tot en met december. In Januari 2011 kan ik dan weer stufi krijgen. En hopelijk gaat dat volgend jaar natuurlijk weer hetzelfde.
pi_80999204
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:27 schreef Finitio het volgende:

[..]

Nee dat helaas niet, ik bedoelde vóór de zomer en dan tot en met december. In Januari 2011 kan ik dan weer stufi krijgen. En hopelijk gaat dat volgend jaar natuurlijk weer hetzelfde.
Hm, ik vind het wel erg op safe spelen, dan zou ik het eerst eens beter uitzoeken of dat echt nodig is. Ik heb dit nooit eerder van mensen gehoord, de meesten denken er verder niet eens over na.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:37:51 #227
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81001102
quote:
City Exec Loses £4m Sex Discrimination Case Share Share

Hazel Tyldesley, Sky News Online

A City executive who alleged her former boss brought prostitutes to business meetings has lost her £4m sex discrimination case.

Canadian Jordan Wimmer sued her former boss at hedge fund Nomos Capital


She had her claims for sex discrimination, disability discrimination, unfair constructive dismissal and an unauthorised deduction from her wages dismissed.

Ms Wimmer, a former employee of hedge fund Nomos Capital, accused her ex-boss Mark Lowe of bringing escorts to business meetings and discussing his sexual fantasies with her.

She told the tribunal she had felt uncomfortable when Mr Lowe brought an "unsavoury person" to a business event at the Hong Kong Yacht Club.

Employment tribunal statement

"Whatever's going on in his personal life is fine but to bring her into the business arena and associate her with me is degrading because that is something that would rub off on me," she said.

"It's so degrading for me to have to stand in a pinstripe suit next to somebody in Dior hot pants that don't cover her buttocks when she is standing there in stilettos with her breasts pushed out."

However, Mr Lowe's barrister said the woman, named only as Ling, was in fact a Malaysian banker and Mr Lowe's girlfriend.

The Nomos Capital founder was also alleged to have made blonde jokes that were directed at Ms Wimmer.

Mr Lowe admitted he had referred to Ms Wimmer as "decorative" and a "dumb blonde", but added: "It was said entirely as a joke, it was never intended as an insult."

Ms Wimmer made the claims against her former boss, millionaire Mark Lowe

In its ruling, the tribunal said Ms Wimmer "would have us believe that she had to push down the feelings of disgust and self-loathing" stemming from Mr Lowe's alleged sexual harassment.

It noted that she claimed it was only during a period of depression that she realised how much his "disgusting and demeaning" comments had hurt her.

The tribunal's judgement concluded: "Her dramatic account is simply not corroborated by the overwhelming totality of the contemporaneous documents... and the attempts made by the claimant (Ms Wimmer) during the course of the hearing to corroborate her claims of sexual harassment... put bluntly, backfired."

Ms Wimmer joined Nomos Capital in 2004 and saw her salary rise from £50,000 to £577,000 by the time she was sacked in February 2009.
De dame en baas in kwestie



Lijkt mij een goede zaak er eindelijk eens een sexual harassment gewonnen is
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81001414
pi_81004480
Nogal off-topic, maar tering.. de ogen van die man!
  dinsdag 4 mei 2010 @ 13:37:21 #230
159334 GANZENBORD
Wie doet er mee ?
pi_81005426
Tijdens het orienteren op een minor kwam ik dit topic tegen, Drive-r ik kan me herinneren dat jij ook afgestudeerd bent aan de TU/D, had je toen ook al keuzevakken in deze kant?
http://studiegids.tudelft.nl/a101_displayProgram.do?program_id_with_context=7313&SIS_SwitchLang=NL

Hoewel ik inhoudelijk 0,0 verstand heb van dit vakgebied, lijkt me dit wel enige relevantie te hebben?
Ofn0h
pi_81006883
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hm, ik vind het wel erg op safe spelen, dan zou ik het eerst eens beter uitzoeken of dat echt nodig is. Ik heb dit nooit eerder van mensen gehoord, de meesten denken er verder niet eens over na.
Haha ja als rechtenstudent sta ik misschien iets te veel stil bij alle regeltjes.
pi_81007024
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:37 schreef sitting_elfling het volgende:

Lijkt mij een goede zaak er eindelijk eens een sexual harassment gewonnen is
Inderdaad, het was haar duidelijk vooral om het geld te doen..

"It's so degrading for me to have to stand in a pinstripe suit next to somebody in Dior hot pants that don't cover her buttocks when she is standing there in stilettos with her breasts pushed out."

pi_81007915
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 13:37 schreef GANZENBORD het volgende:
Tijdens het orienteren op een minor kwam ik dit topic tegen, Drive-r ik kan me herinneren dat jij ook afgestudeerd bent aan de TU/D, had je toen ook al keuzevakken in deze kant?
http://studiegids.tudelft.nl/a101_displayProgram.do?program_id_with_context=7313&SIS_SwitchLang=NL

Hoewel ik inhoudelijk 0,0 verstand heb van dit vakgebied, lijkt me dit wel enige relevantie te hebben?
Nee, tijdens mijn studie echt niks in de richting van finance gedaan...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_81015103
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 14:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, tijdens mijn studie echt niks in de richting van finance gedaan...
Heb je je er in het jaar tussen je internship en baan eigenlijk wel verder in verdiept?
pi_81017648
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 17:40 schreef Finitio het volgende:

[..]

Heb je je er in het jaar tussen je internship en baan eigenlijk wel verder in verdiept?
Nee, toen was het vol gasgeven om het afstuderen op tijd af te ronden. Daar stond bij mijn studie 12 maanden voor, dus daar heb ik wat creatief moeten omgaan met mijn tijd.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_81020191
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, toen was het vol gasgeven om het afstuderen op tijd af te ronden. Daar stond bij mijn studie 12 maanden voor, dus daar heb ik wat creatief moeten omgaan met mijn tijd.
Dat heb je netjes gedaan dan! Als ik volgend jaar wil gaan werken zit ik in een soortgelijke situatie maargoed, als je weet waar je het voor doet zal het vast makkelijker gaan.
pi_81020263
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:38 schreef Finitio het volgende:

[..]

Dat heb je netjes gedaan dan! Als ik volgend jaar wil gaan werken zit ik in een soortgelijke situatie maargoed, als je weet waar je het voor doet zal het vast makkelijker gaan.
Gewoon goed van tevoren een beetje dingen plannen. Zo doet menig afstudeerder de eerste 3 maanden niks behalve wat orientatie, dat kun al beginnen als je met andere dingen bezig bent, etc... Zolang profs maar het idee hebben dat je het serieus meent.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:53:19 #238
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81020933
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Gewoon goed van tevoren een beetje dingen plannen. Zo doet menig afstudeerder de eerste 3 maanden niks behalve wat orientatie, dat kun al beginnen als je met andere dingen bezig bent, etc... Zolang profs maar het idee hebben dat je het serieus meent.
En zo heel soms komt die 3 maand ook nog lastig uit Een vriend van me moest z'n dissertation voor begin Juni afhebben voor zijn master. Hij was de 1e maanden van de studie al flink aan het solliciteren voor een baan voor na het afstuderen maar deed relatief weinig voor de studie. Kreeg hij een telefoontje met de optie om bij Raiffeissen 2 maand stage te lopen eind maart!. Alleen dat waren voor de maanden April en Mei! En hij had nog niks gedaan voor z'n dissertatie!

Toen heeft hij alles in 1.5 week afgewerkt door keihard door te werken en gelukkig was een professor zo vriendelijk genoeg om hem elke dag te begeleiden of hij op de goede weg was! Inmiddels zit hij in Wenen, heeft het hij enorm naar z'n zin en z'n dissertatie is ingeleverd en is hij bij terugkomst in Londen klaar met z'n studie en hopelijk een contract bij die bank
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81021506
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En zo heel soms komt die 3 maand ook nog lastig uit Een vriend van me moest z'n dissertation voor begin Juni afhebben voor zijn master. Hij was de 1e maanden van de studie al flink aan het solliciteren voor een baan voor na het afstuderen maar deed relatief weinig voor de studie. Kreeg hij een telefoontje met de optie om bij Raiffeissen 2 maand stage te lopen eind maart!. Alleen dat waren voor de maanden April en Mei! En hij had nog niks gedaan voor z'n dissertatie!

Toen heeft hij alles in 1.5 week afgewerkt door keihard door te werken en gelukkig was een professor zo vriendelijk genoeg om hem elke dag te begeleiden of hij op de goede weg was! Inmiddels zit hij in Wenen, heeft het hij enorm naar z'n zin en z'n dissertatie is ingeleverd en is hij bij terugkomst in Londen klaar met z'n studie en hopelijk een contract bij die bank
Dat dus. Ik moest naast mij afstuderen ook nog 20 ECTS aan vakken halen. Dus eerst 2 maanden hard zitten blokken op mijn afstudeerplek, terwijl ik officieel al begonnen was. Toen snel verder gegaan en officieel was ik in 9 maanden klaar, in werkelijkheid 7. Prima, ideaal gegaan zo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_81039423
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Gewoon goed van tevoren een beetje dingen plannen. Zo doet menig afstudeerder de eerste 3 maanden niks behalve wat orientatie, dat kun al beginnen als je met andere dingen bezig bent, etc... Zolang profs maar het idee hebben dat je het serieus meent.
Zie het inderdaad veel om me heen gebeuren, mensen die scripties blijven uitstellen waar ze feitelijk maar twee weken mee bezig hoeven te zijn.. zo kom je nergens.
pi_81109741
Vandaag toegang gekregen tot een site met allerlei info, leestips en 'E-learning'-materiaal dat ik voor deze zomer moet bestuderen. Londen komt steeds dichter bij!
pi_81259213
Finitio. Waarom heb je eigenlijk gekozen voor Londen en niet voor NYC? Behalve dat Londen het financiële hart van de wereld is?
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_81270292
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:19 schreef draaier89 het volgende:
Finitio. Waarom heb je eigenlijk gekozen voor Londen en niet voor NYC? Behalve dat Londen het financiële hart van de wereld is?
NYC als stad vind ik nog leuker dan Londen. Ik heb echter van verschillende bankiers gehoord dat de analysts in NY NOG veel harder moeten werken dan die in Londen. Daarnaast is het erg ver weg, zul je geen link met Nederland hebben (zoals nu wel in een Benelux-team) en schijnt het bovendien erg lastig te zijn om er in 1x aan de bak te komen..Mocht ik echter in dienst treden bij 'mijn' bank, dan heb ik volgend jaar wel een zomer training in NY.

Zou je zelf liever naar NY willen?
pi_81271752
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:18 schreef Finitio het volgende:

[..]

NYC als stad vind ik nog leuker dan Londen. Ik heb echter van verschillende bankiers gehoord dat de analysts in NY NOG veel harder moeten werken dan die in Londen. Daarnaast is het erg ver weg, zul je geen link met Nederland hebben (zoals nu wel in een Benelux-team) en schijnt het bovendien erg lastig te zijn om er in 1x aan de bak te komen..Mocht ik echter in dienst treden bij 'mijn' bank, dan heb ik volgend jaar wel een zomer training in NY.

Zou je zelf liever naar NY willen?
Nou ja, New York vind ik persoonlijk leuker om in te zijn. Verder snap ik dat je Londen kiest omdat je daar een Benelux-team hebt en omdat ze daar nog harder werken. Zou zelf denk ik ook voor Londen gaan.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_81272153
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:43 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Nou ja, New York vind ik persoonlijk leuker om in te zijn. Verder snap ik dat je Londen kiest omdat je daar een Benelux-team hebt en omdat ze daar nog harder werken. Zou zelf denk ik ook voor Londen gaan.
Je leert ook gewoon meer in London. De uren zijn niet zozeer minder, maar de mentaliteit is anders. In NY gaan analisten na 2 jaar toch een MBA doen, dus seniors hoeven geen rekening te houden met hun verdere carriere binnen de bank en het kan hun dus weinig schelen. In Londen zijn mensen meer bezig met het in de gaten houden van de analist, want je wilt natuurlijk mensen voor je team behouden. Je krijgt daardoor vaak minder onzinnig werk, meer interessante klussen en verantwoordelijkheid.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_81308665
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:49 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je leert ook gewoon meer in London. De uren zijn niet zozeer minder, maar de mentaliteit is anders. In NY gaan analisten na 2 jaar toch een MBA doen, dus seniors hoeven geen rekening te houden met hun verdere carriere binnen de bank en het kan hun dus weinig schelen. In Londen zijn mensen meer bezig met het in de gaten houden van de analist, want je wilt natuurlijk mensen voor je team behouden. Je krijgt daardoor vaak minder onzinnig werk, meer interessante klussen en verantwoordelijkheid.
Heb nog alle tijd om te kiezen want 89 is geen jaartal, gelukkig. IB in Londen klinkt overigens wel beter. Denk dat dat dan ook mijn keuze zou worden als ik zou moeten gaan applyen voor een stage. Maar ja, misschien wordt het wel consultancy bij bijvoorbeeld McKinsey o.i.d.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_81321980
Hey,

Wat zijn de age limits om te applyen voor een summer internship / financial analyst positie bij een IB in Londen?

Alvast bedankt!
pi_81325150
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:26 schreef CMI het volgende:
Hey,

Wat zijn de age limits om te applyen voor een summer internship / financial analyst positie bij een IB in Londen?

Alvast bedankt!
Geen idee, die zullen er niet echt zijn. Ik was 25, dan ben je wel iets ouder dan gemiddeld, maar het was echt geen probleem.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_81370078
Heeft iemand misschien ook inzicht in het vakgebied van corporate treasury en risk management ervan en de audit en advies van financiële instrumenten binnen de bedrijfsvoering/treasury.

Het betreft werkzaamheden binnen de accountancy.. kennen de IB'ers/beleggingsadviseurs hier mensen werkzaam in bovenstaande tak van sport?

Hoe zit het met het krachtenveld accountant / bankier.. is het niet zo dat de accountant altijd 3 of 5 stappen achter loopt? Wanneer vraagt een klant een bankier om advies wat betreft financiële instrumenten en wanneer een accountant?
pi_81371607
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 01:57 schreef Matamalam het volgende:
Heeft iemand misschien ook inzicht in het vakgebied van corporate treasury en risk management ervan en de audit en advies van financiële instrumenten binnen de bedrijfsvoering/treasury.

Het betreft werkzaamheden binnen de accountancy.. kennen de IB'ers/beleggingsadviseurs hier mensen werkzaam in bovenstaande tak van sport?

Hoe zit het met het krachtenveld accountant / bankier.. is het niet zo dat de accountant altijd 3 of 5 stappen achter loopt? Wanneer vraagt een klant een bankier om advies wat betreft financiële instrumenten en wanneer een accountant?
Ik denk dat je dat weinig aan een accountant vraagt, tenzij het gaat om kleine operationele financierings lijnen e.d., dat is gewoon de verantwoordelijkheid van de CFO en zijn staff plus wellicht adviseurs (accountants). Maar wanneer het gaat om grotere financierings vraagstukken, zul je toch willen weten wat mogelijk is in de markt qua pricing, etc en dat gaat een accountant je niet vertellen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 16 mei 2010 @ 22:00:56 #251
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81511216
Heeft iemand hier wel eens gehoord van de STA? Het is ook meer voor de mensen die meer geïnteresseerd zijn in de technische kant van beleggen. Zit er over na te denken om eventueel een examen daar te doen op aanraden van een professor.

Oh, en Canary Wharf is eigenlijk maar een saaie dooie boel zonder die banken daar en die enkele eettent die er staat. Wat een verschil met de City!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81515533
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Heeft iemand hier wel eens gehoord van de STA? Het is ook meer voor de mensen die meer geïnteresseerd zijn in de technische kant van beleggen. Zit er over na te denken om eventueel een examen daar te doen op aanraden van een professor.

Oh, en Canary Wharf is eigenlijk maar een saaie dooie boel zonder die banken daar en die enkele eettent die er staat. Wat een verschil met de City!
Kerel...weet je hoeveel eettenten er zijn in CW (héél veel)

Lunchen in CW is 100x beter dan in de City; ALLES is er te vinden, en alles is te vinden op één centrale plek. Voor lunch in de City moet je vaak stukken verder lopen en daardoor is de keuze beperkt. Bieren na het werk is daarentegen stukken beter in de City.
  zondag 16 mei 2010 @ 23:35:14 #253
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81516965
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:05 schreef jbm het volgende:

[..]

Kerel...weet je hoeveel eettenten er zijn in CW (héél veel)

Lunchen in CW is 100x beter dan in de City; ALLES is er te vinden, en alles is te vinden op één centrale plek. Voor lunch in de City moet je vaak stukken verder lopen en daardoor is de keuze beperkt. Bieren na het werk is daarentegen stukken beter in de City.
Haha. Oke. Ik geef je daarin dan wel enigszins gelijk wat betreft de hoeveelheid eettenten. Ik vind de sfeer daarin alleen wat saai. Maar dat zal ook wel aan mij liggen. Het ademt gewoon niet zo veel uit. Laat staan de omgeving zelf. Al had ik wel graag in de one canada square willen werken. Dat uitzicht moet echt meesterlijk zijn.

Afgelopen week voor de grap een keer gelunched in het Marriot Hotel tijdens zo'n event van Bloomberg. Het was op 5 minuten afstand, dus waarom ook niet. Ze hebben daar altijd gratis refreshments voor de seminar en een soort van lunch/lopend buffet daarna. En ze hadden daar toch heerlijke zalm / kaas bagels die continu ververst werden Gruwelijk! (ook bizar hoeveel voedsel daar op een dag wordt weggeflikkerd). Wat ik me wel afvraag is waarom veel van de grote I-banken nog steeds mensen op die events afsturen. Het niveau is vaak niet veel hoger dan een hoorcollege op de universiteit.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81524212
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:05 schreef jbm het volgende:

[..]

Kerel...weet je hoeveel eettenten er zijn in CW (héél veel)

Lunchen in CW is 100x beter dan in de City; ALLES is er te vinden, en alles is te vinden op één centrale plek. Voor lunch in de City moet je vaak stukken verder lopen en daardoor is de keuze beperkt. Bieren na het werk is daarentegen stukken beter in de City.
Volledig mee oneens. CW is echt een te dooie boel voor mij, zeker na werktijd (en ik werk vaak laat). En qua eettenten zie ik het probleem van de City niet, daar kom je tenminste nog even de deur uit voor een wandeling, ipv continue naar dezelfde "food court" te gaan. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_81596309
Is er iemand die me een goede website of een goed boek kan aanbevelen die een inleiding kunnen zijn in de wereld van investment banking. Ik bedoel hier niet zaken als modellen of economische theoriën die besproken worden, maar wel een uitleg van wat nu precies het verschil is binnen investment banking tussen corporate finance, Equities & Derivatives, Asset Liability Management and Treasury, Structured Finance, Structured Finance, Trading, .... Het is gewoon uit interesse omdat ik wat meer wil weten over deze industrie en dus niet om mij voor te bereiden op een of ander interview.

Bedankt!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:27:38 #256
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_81604332
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:17 schreef OnionSalsa1 het volgende:
Is er iemand die me een goede website of een goed boek kan aanbevelen die een inleiding kunnen zijn in de wereld van investment banking. Ik bedoel hier niet zaken als modellen of economische theoriën die besproken worden, maar wel een uitleg van wat nu precies het verschil is binnen investment banking tussen corporate finance, Equities & Derivatives, Asset Liability Management and Treasury, Structured Finance, Structured Finance, Trading, .... Het is gewoon uit interesse omdat ik wat meer wil weten over deze industrie en dus niet om mij voor te bereiden op een of ander interview.

Bedankt!
Ik ben eigenlijk wel opzoek naar het zelfde, in ben derde jaars student actuariele wetenschappen en bijna klaar met mn Bachelor (tot nu to cum laude). Maar ik heb geen idee wat ik uberhaupt als master wil doen, laat staan na mn studie. Daarom heb ik alle econometrie vakken ernaast gevolgd om nog wat mogelijkheden open te houden.

Het liefst zou ik wel gewoon in Nederland willen blijven en niet absurd veel werken (lees >60uur). Ik ben vrij geintreseerd in aandelenmarkten. Ik vind schade verzekeringen leuk, leven en pensioen niet zo. Econometrie vakken vind ik ook wel prachtig, voornamelijk de vakken beleggingsthoerie, financiering en tijdreeksanalyse. Iemand suggesties voor een richting?
ff wachten nog
pi_81604908
Corporate Finance van Jonathan Berk en Peter DeMarzo.
pi_81604935
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:27 schreef Game_Error het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel opzoek naar het zelfde, in ben derde jaars student actuariele wetenschappen en bijna klaar met mn Bachelor (tot nu to cum laude). Maar ik heb geen idee wat ik uberhaupt als master wil doen, laat staan na mn studie. Daarom heb ik alle econometrie vakken ernaast gevolgd om nog wat mogelijkheden open te houden.

Het liefst zou ik wel gewoon in Nederland willen blijven en niet absurd veel werken (lees >60uur). Ik ben vrij geintreseerd in aandelenmarkten. Ik vind schade verzekeringen leuk, leven en pensioen niet zo. Econometrie vakken vind ik ook wel prachtig, voornamelijk de vakken beleggingsthoerie, financiering en tijdreeksanalyse. Iemand suggesties voor een richting?
Quantative finance?
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:39:50 #259
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_81607362
Daar zat ik sowieso aan te denken, ik twijvel tussen een maaster financiele econometrie of een master actuariele wetenschappen. Ik hoop dat iemand me hier over de streep kan halen voor een van beide.
ff wachten nog
pi_81607620
Tja dat is gewoon kiezen tussen een baan als actuaris of een baan in de financiële markt. Van wat ik heb gehoord is het loon best hoog voor een actuaris. Maar verder weet ik niet wat de arbeidskansen daarin zijn. Verder zou ik gewoon econometrie kiezen of dus quantative finance als je het kan. Dan ben je erg gewild bij bedrijven.
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:15:35 #261
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_81624270
Ik wil nu niet arrogant overkomen, maar ik ben de beste van mijn jaar in zowel econometrie als actuariaat. Dus ik gok dat ik Quantitative Finance wel kan. Nog suggesties aan welke universiteit ik dit het beste kan volgen? Buitenlandse universiteiten zijn uitgesloten denk ik. Daar ben ik al te laat voor.

Maar ik denk dat het wel een geweldige suggestie is die je me daar doet, het spreekt me best aan als ik de inleiding zo lees. Plus, het ligt precies in mijn straatje qua interesses.
ff wachten nog
pi_81624653
Ik weet alleen dat er hier op de VU een Quantative Finance master is. Ik ga zelf slechts normale finance doen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:24:57 #263
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_81624764
Ik zat al bij de Vu te kijken ja. Het is wel een zware master. een jaar 84 studiepunten? Weet jij of er toevallig binnenkort een mastervoorlichting op de VU is? Want het lijkt me eigenlijk een iedeale master voor mij.
ff wachten nog
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:42:38 #264
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_81625734
De master is wel okee. Maar echt verschil met de master Finance is er nauwelijks tbh.
Je volgt veel dezelfde vakken als finance studenten en krijgt dezelfde tentamens.
Alleen in de research project en thesis krijg je moeilijkere opdrachten en je krijgt 1 vak extra.
Verder is er naar mijn weten niet veel anders
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:52:29 #265
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_81626161
Dus je zegt dat ik beter gewoon financiele econometrie kan doen?

edit: Ik heb even de programma's naast elkaar gelegd en er is echt voor 12 punten maar het zelfde? Waarvan 6 punten het researchproject is?

[ Bericht 54% gewijzigd door Game_Error op 19-05-2010 15:02:34 ]
ff wachten nog
pi_81627095
Ow dat wist ik niet, dacht dat QF een stuk moeilijker was. Dan zou je idd beter Fin Ectrie kunnen doen met jouw kunnen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:14:23 #267
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_81627223
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:12 schreef Rejected het volgende:
Ow dat wist ik niet, dacht dat QF een stuk moeilijker was. Dan zou je idd beter Fin Ectrie kunnen doen met jouw kunnen.
Qua studiepunten is er volgens het programma niet heel veel overlap, zijn er nog andere mensen die er iets van weten?
ff wachten nog
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:11:55 #268
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_81633366
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:24 schreef Game_Error het volgende:
Ik zat al bij de Vu te kijken ja. Het is wel een zware master. een jaar 84 studiepunten? Weet jij of er toevallig binnenkort een mastervoorlichting op de VU is? Want het lijkt me eigenlijk een iedeale master voor mij.
volgens mij is hij wiskundiger, bij QF krijg je ook vakken zoals stochastiek en numerieke wiskunde
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_81633944
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:39 schreef Game_Error het volgende:
Daar zat ik sowieso aan te denken, ik twijvel tussen een maaster financiele econometrie of een master actuariele wetenschappen. Ik hoop dat iemand me hier over de streep kan halen voor een van beide.

Ik ben zelf van plan om het Double Degree Programme in Mathematics and Econometrics met een specialisatie in Stochastics te doen aan de UvA, misschien iets voor jouw? Probleem is wel dat je 4 wiskundevakken moet halen voordat je toegelaten wordt en daarnaast is het ook een programma van 24 a 30 maanden.
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:45:16 #270
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_81635122
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:11 schreef Outlined het volgende:

[..]

volgens mij is hij wiskundiger, bij QF krijg je ook vakken zoals stochastiek en numerieke wiskunde
Dat maakt mij niets uit, ik vond wiskunde een van dem ooiere vakken bij econometrie/actuariaat. Maar het is dus niet zoal Japie_Tepel zegt bijna het zelfde als Finance?
ff wachten nog
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:17:23 #271
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_81636351
Hier, kijk en vergelijk:

http://www.studiegids.vu.nl/home_file.cfm?objectnaam=OPLEIDINGEN&ruid=111726160&vak_ruid=0&datum=19-May-2010&taal=EN

Mijn eerdere verhaal was wat overdreven, maar uit eigen ervaring weet ik dat de echt relevante vakken voor een financiele carriere meerendeels hetzelfde zijn als die in de Master Finance worden gegeven. Kijk eens naar de link, dan heb je een overzicht van de vakken waaruit je kunt kiezen in beide masters. Als een vak ook wordt gegeven in een andere studie kun je ervan uit gaan dat het niveau minder hoog is, aangezien ook normale Finance/accounting/macro studenten het vak moeten kunnen begrijpen.
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
pi_81637888
In Rotterdam hebben ze ook een master in financiele econometrie (link: EUR MSc Econometrics, Quantitative Finance) die goed aangeschreven staat en sowieso veel wiskundiger is dan de master in financial economics en al helemaal dan de master in finance van de bedrijfskundefaculteit. Wie weet een aanrader voor je.
pi_81644272
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:56 schreef Kaas- het volgende:
In Rotterdam hebben ze ook een master in financiele econometrie (link: EUR MSc Econometrics, Quantitative Finance) die goed aangeschreven staat en sowieso veel wiskundiger is dan de master in financial economics en al helemaal dan de master in finance van de bedrijfskundefaculteit. Wie weet een aanrader voor je.
Welke master heb jij eigenlijk in gedachten? (ook al duurt het nog 2 / 3 jaar). Ik ben er zelf ook nog niet helemaal 100% uit omdat zoals meerdere malen al gemeld is het vrij normale gang van zaken is dat je na je studie hebt afgerond direct de financiële wereld instapt in plaats van een master te doen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81646680
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Welke master heb jij eigenlijk in gedachten? (ook al duurt het nog 2 / 3 jaar). Ik ben er zelf ook nog niet helemaal 100% uit omdat zoals meerdere malen al gemeld is het vrij normale gang van zaken is dat je na je studie hebt afgerond direct de financiële wereld instapt in plaats van een master te doen.
Weet het nog niet zeker, denk een master in micro-economie of eventueel een master in financial economics. Maar dat zie ik dan allemaal wel, vind het nu nog niet zo belangrijk.

Zei je overigens niet dat je in Engeland na een master wel beduidend meer verdiende dan na een bachelor? Lijkt me sowieso lekker voor mezelf om me ergens écht in verdiept te hebben en als je nog geen job offer hebt is een master natuurlijk een goede reden om nog een extra summer internship te regelen. Maar je moet uiteraard zelf de pros en cons tegen elkaar afwachten, ben benieuwd wat je gaat doen! Ik zou zeggen houd ons op de hoogte!
pi_81647418
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:32 schreef Kaas- het volgende:
Zei je overigens niet dat je in Engeland na een master wel beduidend meer verdiende dan na een bachelor? Lijkt me sowieso lekker voor mezelf om me ergens écht in verdiept te hebben en als je nog geen job offer hebt is een master natuurlijk een goede reden om nog een extra summer internship te regelen. Maar je moet uiteraard zelf de pros en cons tegen elkaar afwachten, ben benieuwd wat je gaat doen! Ik zou zeggen houd ons op de hoogte!
Je verdient wel wat meer (niet heel veel meer) afhankelijk van welke job je voor gaat in de financiële branche. Normaliter is het alleen wat ongebruikelijk om eerst een master te doen na je studie en dan te werken.

Overigens zou ik niet een master doen vanwege de financiële redenen maar meer omdat ik na mijn studie eventueel nog geen baan heb. Mocht dat het geval zijn ga ik gegarandeerd een master doen. Ik ga me sowieso inschrijven komende periode bij verschillende universiteiten voor een master. En daarvan zal er 1tje in Nederland zijn, die in Rotterdam. Maar dat beschouw ik als backup omdat ik eigenlijk niet terug naar Nederland wil. Voordeel is wel dat die natuurlijk een stuk goedkoper is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81647676
Ah leuk, financial economics of quantitative finance? Staan erg goed aangeschreven hoor, al kan ik me voorstellen dat het fijner is om bovenop de actie te zitten (Londen).
pi_81652685
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:47 schreef Kaas- het volgende:
Ah leuk, financial economics of quantitative finance? Staan erg goed aangeschreven hoor, al kan ik me voorstellen dat het fijner is om bovenop de actie te zitten (Londen).
Quantitative Finance. Al lijken beide masters verdacht veel op het geen wat ik nu doe.

Maar zoals gezegd, ik zal me aanmelden bij een tig tal verschillende scholen voor een master. Die business school in Parijs (daar komen relatief veel quants vandaan), alle top universiteiten uit NY en Londen. En dan zien we vanzelf wel of ik ook maar ergens door heen kom. Twijfelachtig maar niet proberen heb ik ook niks aan. Al ga ik er nog steeds van uit dat ik na mijn undergraduate direct aan het werk ga en dan een aantal jaar later wel een master of iets in die geest doe op kosten van de baas
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81653174
Even een tvptje, we zijn weer terug na drukke tijden
pi_81653449
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:04 schreef veekeend het volgende:
Even een tvptje, we zijn weer terug na drukke tijden
Ha! Cheerio! Dat is lang geleden. Nog steeds hetzelfde aan het doen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81973750
Ik heb net even Finance met Quantative Finance vergeleken op de VU. Los van het feit dat de QF master 12 maanden duurt, zijn de vakken ook een stuk moeilijker.
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:17:55 #281
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_81974771
Ik heb net het basisboek wiskunde besteld om mijn niveau weer wat op te krikken. Na de vakantie wil ik beginnen met Wiskunde B. Het wordt tijd om een serieuze poging te wagen om toch de IB-wereld in te gaan.
Bedankt Hans.
pi_81976600
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een opleiding in Finance (liefst een eenjarige master-na-master), maar ik heb geen vooropleiding in de economie gehad. In het buitenland zijn er verschillende opleidingen te vinden die niet specifiek een economische achtergrond vereisen (Warwich, HEC, ESCP, ...), maar die zijn enorm veeleisend voor zaken als internships of grades.

grtz,

Salsa
pi_82011409
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:01 schreef OnionSalsa1 het volgende:
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een opleiding in Finance (liefst een eenjarige master-na-master), maar ik heb geen vooropleiding in de economie gehad. In het buitenland zijn er verschillende opleidingen te vinden die niet specifiek een economische achtergrond vereisen (Warwich, HEC, ESCP, ...), maar die zijn enorm veeleisend voor zaken als internships of grades.

grtz,

Salsa
Dat zijn dan ook niet de minste universiteiten die je opnoemt. Warwick en HEC zijn zelfs zogenaamde target-uni's voor IBs. Met master-na-master doelde je op het feit dat je al een master-diploma op zak hebt?
pi_82024319
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:01 schreef OnionSalsa1 het volgende:
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een opleiding in Finance (liefst een eenjarige master-na-master), maar ik heb geen vooropleiding in de economie gehad. In het buitenland zijn er verschillende opleidingen te vinden die niet specifiek een economische achtergrond vereisen (Warwich, HEC, ESCP, ...), maar die zijn enorm veeleisend voor zaken als internships of grades.

grtz,

Salsa
Finance aan de VU, ga me daar ook voor inschrijvne en heb ook niet een directe econmische achtergrond.
pi_82030699
Tegen het eind van volgend academiejaar zal ik inderdaad een master hebben in een niet finance gerelateerde richting (ingenieur).

Op de website van de VU staat dat er weldegelijk voorkennis is vereist voor deze master. Je vindt er het volgende:
quote:
Specific admission requirements Master programme Finance:

* Applicants must have completed courses in corporate finance, investments, quantitative methods and statistics, witnessed by thorough knowledge of the standard literature listed below (or its equivalent). Students should clearly indicate how Finance courses, followed in their previous program, have brought them up to the level of the textbooks below.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:20:31 #286
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_82036338
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:00 schreef OnionSalsa1 het volgende:
Tegen het eind van volgend academiejaar zal ik inderdaad een master hebben in een niet finance gerelateerde richting (ingenieur).

Op de website van de VU staat dat er weldegelijk voorkennis is vereist voor deze master. Je vindt er het volgende:
[..]


Enige voorkennis is altijd mooi meegenomen. Dat het een vereiste is snap ik, dat is met name om de mensen te weren die er echt geen kaas van hebben gegeten. Als je van je zelf al veel interesse hebt in Finance, het vaak volgt en wiskunde niet je slechtste vak is moet je er denk ik wel door heen komen. Of een prof. hebben die een recommendatie brief voor je wil schrijven waarin staat dat je kennis over financec op goed niveau zit ook al heb je er niks in gevolgd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_82045623
Heb bijna de bachelor voorafgaande de master finance achter de rug, was nou niet echt moeilijk maar sommige dingen zijn wel handig om te weten, maar die achtergrond kan je makkelijk wegwerken aangezien het maar een paar belangrijke vakken zijn.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 23:22:02 #288
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_82045795
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 23:18 schreef Rejected het volgende:
Heb bijna de bachelor voorafgaande de master finance achter de rug, was nou niet echt moeilijk maar sommige dingen zijn wel handig om te weten, maar die achtergrond kan je makkelijk wegwerken aangezien het maar een paar belangrijke vakken zijn.
Wat vond je persoonlijk het lastigste en meest interessante van je bachelor?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_82057165
Even tussen alle hektiek door:

Jullie weten dat vorig jaar ofzo een aap menig gerenomeerde beleggingsadviseur
met een staat van dienst waar je U tegen zegt heeft verslagen met beleggingstips?
Of doen jullie een opleiding omdat de film Wallstreet zo uitdagend was?
75 topics = FIN
pi_82065244
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 23:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat vond je persoonlijk het lastigste en meest interessante van je bachelor?
Het lastigst vond ik de vakken die me totaal niet boeiden: Vermogensrecht, filosofie en boekhouden vond ik allemaal vreselijk. Macro economie vond ik eigenlijk ook best lastig, ook al zijn die verbanden in werkelijkheid niet waterdicht, draagt het wel bij aan de kennis. De finance vakken waren allemaal wel makkelijk, kern van die vakken waren kapitaalstructuur, CAPM, WACC en net present values berekenen. De meeste studenten hebben het meeste moeite met statistiek en algebraïsche vakken, maar dat zijn juist de simpelste vind ik.
pi_82066903
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:31 schreef FP128 het volgende:
Even tussen alle hektiek door:

Jullie weten dat vorig jaar ofzo een aap menig gerenomeerde beleggingsadviseur
met een staat van dienst waar je U tegen zegt heeft verslagen met beleggingstips?
Of doen jullie een opleiding omdat de film Wallstreet zo uitdagend was?
Beleggingsadvies is ook onzin. Ik geloof ook niet dat iemand in deze topic dat beroep nastreeft, dus wellicht is het tijd dat de titel eens veranderd wordt?

"Bankier worden" of "de financiele wereld in" is voor een volgende reeks wellicht ietsje neutraler.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 19:04:00 #292
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_82068268
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Beleggingsadvies is ook onzin. Ik geloof ook niet dat iemand in deze topic dat beroep nastreeft, dus wellicht is het tijd dat de titel eens veranderd wordt?

"Bankier worden" of "de financiele wereld in" is voor een volgende reeks wellicht ietsje neutraler.
Plus, Wall Street was natuurlijk gewoon een toffe film
ff wachten nog
  zaterdag 29 mei 2010 @ 20:20:08 #293
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_82071390
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 17:25 schreef Rejected het volgende:

[..]

Het lastigst vond ik de vakken die me totaal niet boeiden: Vermogensrecht, filosofie en boekhouden vond ik allemaal vreselijk. Macro economie vond ik eigenlijk ook best lastig, ook al zijn die verbanden in werkelijkheid niet waterdicht, draagt het wel bij aan de kennis. De finance vakken waren allemaal wel makkelijk, kern van die vakken waren kapitaalstructuur, CAPM, WACC en net present values berekenen. De meeste studenten hebben het meeste moeite met statistiek en algebraïsche vakken, maar dat zijn juist de simpelste vind ik.
Mee eens.
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
pi_82074895
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 17:25 schreef Rejected het volgende:

[..]

Het lastigst vond ik de vakken die me totaal niet boeiden: Vermogensrecht, filosofie en boekhouden vond ik allemaal vreselijk. Macro economie vond ik eigenlijk ook best lastig, ook al zijn die verbanden in werkelijkheid niet waterdicht, draagt het wel bij aan de kennis. De finance vakken waren allemaal wel makkelijk, kern van die vakken waren kapitaalstructuur, CAPM, WACC en net present values berekenen. De meeste studenten hebben het meeste moeite met statistiek en algebraïsche vakken, maar dat zijn juist de simpelste vind ik.
Hmm. Hebben die vakken geen Engelse namen ?

Ik heb geen vermogensrecht gedaan. Laat staan filosofie. Bij ons is het meer 1/3e macro/micro economie, 1/3e econometrie en 1/3e finance per jaar.. Ook al is mijn studie niet helemaal 1 op 1 met Finance.

Vakken waar ik tot dusver geen reet aan vond was het employability vak. CV schrijven en dergelijke. Dat staat in de onderwijs wet in de UK. Elke uni heeft zo'n vak in de UK. Dikke donder Meest interessante vak was natuurlijk het vak gericht op traden. Het TA&FA vak. Wat een feest was dat
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_82075250
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:31 schreef FP128 het volgende:
Even tussen alle hektiek door:

Jullie weten dat vorig jaar ofzo een aap menig gerenomeerde beleggingsadviseur
met een staat van dienst waar je U tegen zegt heeft verslagen met beleggingstips?
Of doen jullie een opleiding omdat de film Wallstreet zo uitdagend was?
[/i]
Wil je hier nu mee zeggen dat apen dom zijn ?
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Beleggingsadvies is ook onzin.
Waarom dat nou weer?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_82075788
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 21:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hmm. Hebben die vakken geen Engelse namen ?

Ik heb geen vermogensrecht gedaan. Laat staan filosofie. Bij ons is het meer 1/3e macro/micro economie, 1/3e econometrie en 1/3e finance per jaar.. Ook al is mijn studie niet helemaal 1 op 1 met Finance.

Vakken waar ik tot dusver geen reet aan vond was het employability vak. CV schrijven en dergelijke. Dat staat in de onderwijs wet in de UK. Elke uni heeft zo'n vak in de UK. Dikke donder Meest interessante vak was natuurlijk het vak gericht op traden. Het TA&FA vak. Wat een feest was dat
Dat laatste vak klinkt inderdaad wel leuk. Heb je er veel van geleerd dan? Ik had laatst Investments wat wel redelijk was, ging vooral over de prijsvorming van bonds, optiestrategieën en kennismaking met ratios. TA heb ik nog nooit gehad en zo'n behavioural vak scheen niet erg diepgaand te zijn. Had laatst(gister tentamen) een vak over Game Theory, was wel leuk, alleen lag het niveau echt vééls te laag. En heeft ook weinig met trading/corporate finance te maken.

Maargoed volgend jaar de master finance en hoop ik daar wat meer van opsteek. Eerst nog even m'n scriptie afmaken.
pi_82076571
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 21:39 schreef Rejected het volgende:

[..]

Dat laatste vak klinkt inderdaad wel leuk. Heb je er veel van geleerd dan? Ik had laatst Investments wat wel redelijk was, ging vooral over de prijsvorming van bonds, optiestrategieën en kennismaking met ratios. TA heb ik nog nooit gehad en zo'n behavioural vak scheen niet erg diepgaand te zijn. Had laatst(gister tentamen) een vak over Game Theory, was wel leuk, alleen lag het niveau echt vééls te laag. En heeft ook weinig met trading/corporate finance te maken.

Maargoed volgend jaar de master finance en hoop ik daar wat meer van opsteek. Eerst nog even m'n scriptie afmaken.
Dat trading vak was echt top. Op het examen moesten we een technische analyse / fundamentele analyse los laten op 1 bedrijf. En dan daar onze conclusie aan verbinden. Dus eerst alle ratio's bespreken zoals de beta en dergelijke. Daarna de hele lading aan technische indicatoren er door heen halen. Dan het bedrijf vergelijken ten opzichte van de kapitaal structuur van andere bedrijven en ook vergelijking op basis van verschillende financiële ratio's. Om te eindigen met het doorspitten van de balans.

Al die vakken waar we bonds / opties / forwards / futures hebben moeten berekenen was wel interessant. Maar uiteindelijk niet erg praktisch. Troep als MPT, CAPM, value at risk is verre van effectief in de werkelijke wereld.

Ben benieuwd of je master Finance wel erg diep op de stof in zal gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_82090514
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 21:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat trading vak was echt top. Op het examen moesten we een technische analyse / fundamentele analyse los laten op 1 bedrijf. En dan daar onze conclusie aan verbinden. Dus eerst alle ratio's bespreken zoals de beta en dergelijke. Daarna de hele lading aan technische indicatoren er door heen halen. Dan het bedrijf vergelijken ten opzichte van de kapitaal structuur van andere bedrijven en ook vergelijking op basis van verschillende financiële ratio's. Om te eindigen met het doorspitten van de balans.

Al die vakken waar we bonds / opties / forwards / futures hebben moeten berekenen was wel interessant. Maar uiteindelijk niet erg praktisch. Troep als MPT, CAPM, value at risk is verre van effectief in de werkelijke wereld.

Ben benieuwd of je master Finance wel erg diep op de stof in zal gaan.
Hmm niet echt praktisch zeg je, zijn er uberhaupt nog wel modellen te gebruiken bij valuation en een analyse? TVP daarvoor, interessant voor een scriptie (komend jaar, dus nog genoeg tijd;))
pi_82098917
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 21:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wil je hier nu mee zeggen dat apen dom zijn ?
[..]

Waarom dat nou weer?
Omdat grappig genoeg de aandelen die de analisten van banken publiekelijk aanraden om te kopen vaak slechter presteren dan de markt. Bron: onderzoekje die een finance-professor ons eens liet zien.
pi_82099339
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:16 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Omdat grappig genoeg de aandelen die de analisten van banken publiekelijk aanraden om te kopen vaak slechter presteren dan de markt. Bron: onderzoekje die een finance-professor ons eens liet zien.
Over Jacko
Beursgorilla Jacko is de behaarde vermogensbeheerder van de financiële website BeursGorilla, die in 2009 zijn tweede lustrum vierde. In totaal wist Jacko in tien jaar een positief rendement van 116,7% te behalen over zijn vermogen, wat een gemiddeld jaarrendement van 8% betekent. Een schril contrast met de AEX-index, die een gemiddeld negatief rendement van 4,5% behaalde. Zijn beste resultaat tot nu toe haalde Jacko in 2000, toen hij tegen de trend in, een winst van 35% behaalde.

De geschiedenis van het BeursGorilla-experiment gaat tien jaar terug, januari 2000. Jacko kreeg toen 75 bananen die allen correspondeerden met een in Nederland beursgenoteerd fonds. De eerste tien bananen (corresponderend met aandelen) vormden zijn portefeuille. Sindsdien wisselt Jacko maandelijks één aandeel uit zijn portefeuille met een nieuw aandeel.De compleet willekeurige keuze van aandelen staat hierbij centraal. Er komt immers geen informatie van het corresponderende aandeel in de banaan tot uitdrukking.

http://www.beursgorilla.nl/jacko.asp?subcat=4
pi_82099945
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')