Heb je een link? Zou ik wel eens willen lezenquote:Op vrijdag 9 april 2010 12:48 schreef Outlined het volgende:
Gisteren in de Pers stukje over IB banking (specifiek M&A dacht ik) in Nederland. Er waren te veel spelers actief, de markt hier is gewoon te klein. Als je er in actief wilt zijn zul je toch je heil ergens anders moeten zoeken.
Werk nu voor een IB in Londen inderdaadquote:Op vrijdag 9 april 2010 23:17 schreef draaier89 het volgende:
jbm zit jij nou in Londen in de IB? Of vroeger gedaan en nu wat anders in finance?
Leuk!quote:
Bevalt nog prima, denk dat dat ook nog wel even zo blijft!quote:Op vrijdag 9 april 2010 23:27 schreef draaier89 het volgende:
[..]
Leuk!Bevalt het of hoop je toch op een mooie exit opportunity?
Gewoon even voor boven het topic. Anders blijft het zo leeg, hahaha.quote:Op zondag 11 april 2010 21:49 schreef Drive-r het volgende:
Hm, misschien gaat dit topic toch de verheerde kant op![]()
En ik heb nog geen boot
Dat snap ik, ik vraag me alleen af of je dan niet direct de verkeerde indruk geeft aan mensen die dit topic nieuw binnenkomen. Ik denk dat het inmiddels meer een "hulp" topic is, het is nooit een topic geweest waarin mensen pochten over verdiensten, boten, etc...quote:Op zondag 11 april 2010 22:00 schreef draaier89 het volgende:
[..]
Gewoon even voor boven het topic. Anders blijft het zo leeg, hahaha.
Alles is te koop btw
Mee eens, het mag wat subtieler, al vond ik de foto van Ari Gold persoonlijk wel op z'n plaats. Wel een goed idee om een mooie OP te maken!quote:Op maandag 12 april 2010 10:13 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat snap ik, ik vraag me alleen af of je dan niet direct de verkeerde indruk geeft aan mensen die dit topic nieuw binnenkomen. Ik denk dat het inmiddels meer een "hulp" topic is, het is nooit een topic geweest waarin mensen pochten over verdiensten, boten, etc...
Nu zijn we niet heiliger dan de paus, maar het was enkel mijn eerste reactie. Ik zou gewoon lekker de skyline van Canary Wharf ofzo pakken, da's lekker neutraal (maar wellicht te saai).
Och, zo had ik het helemaal niet bedoeld en tja, het verdient nou eenmaal goed dus de nodig speeltjes zijn ook niet overbodigquote:Op maandag 12 april 2010 10:13 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat snap ik, ik vraag me alleen af of je dan niet direct de verkeerde indruk geeft aan mensen die dit topic nieuw binnenkomen. Ik denk dat het inmiddels meer een "hulp" topic is, het is nooit een topic geweest waarin mensen pochten over verdiensten, boten, etc...
Nu zijn we niet heiliger dan de paus, maar het was enkel mijn eerste reactie. Ik zou gewoon lekker de skyline van Canary Wharf ofzo pakken, da's lekker neutraal (maar wellicht te saai).
quote:Op maandag 12 april 2010 21:55 schreef Drive-r het volgende:
Persoonlijk zou ik die twee koppen eraf slopen en dan is ie top
Trading floor erin?quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:16 schreef draaier89 het volgende:
[ afbeelding ]
Iedereen tevreden? Of nog aanpassingen?
Top!quote:
Maar wel een hele lading aan facilities + barquote:Op woensdag 14 april 2010 14:27 schreef Finitio het volgende:
Heb inmiddels via via een mooi appartementje gevonden in CW.
Helaas wel 1-persoons en mijn bank ligt meer in de City, maar te mooi om te laten liggen.
Maar veel is dicht 's avonds en in het weekend... Maar goed, zijn wel meer mensen die daar tijdelijk zitten. Ik heb zelf altijd meer voor het centrum gekozen, maar een goeie plek moet je natuurlijk benutten!quote:Op woensdag 14 april 2010 15:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar wel een hele lading aan facilities + bar
In principe ging ik ook voor het centrum. Dit appartement is echter wel erg tof en mocht ik volgend jaar terugkeren dan kan het natuurlijk altijd nog.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:17 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar veel is dicht 's avonds en in het weekend... Maar goed, zijn wel meer mensen die daar tijdelijk zitten. Ik heb zelf altijd meer voor het centrum gekozen, maar een goeie plek moet je natuurlijk benutten!
Exact, en het is hopelijk ook betaalbaar?quote:Op woensdag 14 april 2010 15:49 schreef Finitio het volgende:
[..]
In principe ging ik ook voor het centrum. Dit appartement is echter wel erg tof en mocht ik volgend jaar terugkeren dan kan het natuurlijk altijd nog.
Wel duur, maar dat is Londen sowieso en in dit geval heb ik het er zeker voor over.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:13 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Exact, en het is hopelijk ook betaalbaar?
Nu nog hopen dat daar wat tijd voor overblijft!quote:Op woensdag 14 april 2010 15:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar wel een hele lading aan facilities + bar
Zeker voor 10 weken ofzo is het prima of het "work hard, play hard" motto na te leven. Daarna slaap je maar weer bij... Ik heb in ieder geval tijdens mijn stage aardig wat weekenden moeten werken natuurlijk, maar zag toch kans gemiddeld 3 keer per week goed uit te gaan, was echt een heerlijke zomer. Daarna platzak en helemaal kapot.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:26 schreef Finitio het volgende:
[..]
Nu nog hopen dat daar wat tijd voor overblijft!
3 keer per week!quote:Op woensdag 14 april 2010 16:31 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zeker voor 10 weken ofzo is het prima of het "work hard, play hard" motto na te leven. Daarna slaap je maar weer bij... Ik heb in ieder geval tijdens mijn stage aardig wat weekenden moeten werken natuurlijk, maar zag toch kans gemiddeld 3 keer per week goed uit te gaan, was echt een heerlijke zomer. Daarna platzak en helemaal kapot.
Anders blijf ik wel zitten aan de bar als jij aan het werk bentquote:Op woensdag 14 april 2010 16:26 schreef Finitio het volgende:
[..]
Nu nog hopen dat daar wat tijd voor overblijft!
Haha, je krijgt er sowieso een keer een biertje van me!quote:Op woensdag 14 april 2010 16:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Anders blijf ik wel zitten aan de bar als jij aan het werk bent. Ik heb relatief veel variabele uren tijdens de zomer
En het plekje wat je daar hebt is stukken beter dan de plek die ik (op dit moment) heb.
Ik ga binnenkort ook verhuizen naar CW (ja, vrijwillig zelfs). Ik zit nu nog in West-Londen (ik werkte tot voor kort in de City) maar nu reis ik elke ochtend naar CW...5.30 opstaan elke ochtend is geen pretje!quote:Op woensdag 14 april 2010 14:27 schreef Finitio het volgende:
Heb inmiddels via via een mooi appartementje gevonden in CW.
Helaas wel 1-persoons en mijn bank ligt meer in de City, maar te mooi om te laten liggen.
SW is de bom, man. Persoonlijk altijd gezegend met een baan buiten CW, heb er altijd weinig affiniteit mee gehad. In het weekend wil ik gewoon kunnen relaxen in een mooie buurt en doordeweeks wil ik ook af en toe een gezellig buurtkroeg in kunnen duiken. Dat mis ik teveel in CW. Maar goed, ik loop ook een paar jaar voor, dat scheelt.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:49 schreef jbm het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort ook verhuizen naar CW (ja, vrijwillig zelfs). Ik zit nu nog in West-Londen (ik werkte tot voor kort in de City) maar nu reis ik elke ochtend naar CW...5.30 opstaan elke ochtend is geen pretje!
Mijn vriendin begint begint nu ook bij een bank in CW en gezien het feit dat we gaan samenwonen leek het ons een goed idee om in CW te gaan wonen. De omgeving is niks, maar elke dag, 5x p/w, bespaar ik ongeveer 1.5 reistijd. Daarnaast verlies ik slechts 2 dagen in de week tijd (weekend) als ik ergens anders naar toe wil.
Alle apartementen zijn ook erg nieuw en relatief goedkoop vergeleken met alternatieven (London Bridge, Shoreditch). CW is niet de leukste plek om te wonen maar bespaart je wel veel tijd als je in CW werkt. Terug naar SW verhuizen doe ik over een jaar of 2-3 wel weer!
Overigens is de beste optie gewoon zorgen dat je een baan in de City krijgt en niet in CW
Ik kon er toch wel om lachen, zeker die robotstemmen maken het filmpje mooi. Bij mijn assessment kwam iedereen erg relaxed over, maar het blijft natuurlijk afwachten hoe het er in het echt aan toe gaat.quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:23 schreef Drive-r het volgende:
Hij is niet enorm grappig gedaan, maar niet heel ver van de echte cliches. Ook al bestaan ze echt, het zijn meer de rotte appels die dit soort cliches waar maken...
A-day-in-the-life-of-an-analyst
Mwa, niet echt grappig naar mijn mening. Er zijn denk ik een hoop leukere filmpjes te vinden in deze sfeer.quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:23 schreef Drive-r het volgende:
Hij is niet enorm grappig gedaan, maar niet heel ver van de echte cliches. Ook al bestaan ze echt, het zijn meer de rotte appels die dit soort cliches waar maken...
A-day-in-the-life-of-an-analyst
Ik ken de andere filmpjes niet, maar gaf al aan dat hij niet zo grappig was. Hij bevat echter wel wat waarheden.quote:Op maandag 19 april 2010 21:07 schreef Thomasv8 het volgende:
[..]
Mwa, niet echt grappig naar mijn mening. Er zijn denk ik een hoop leukere filmpjes te vinden in deze sfeer.
Ik vond hem wel grappig.quote:Op maandag 19 april 2010 21:07 schreef Thomasv8 het volgende:
[..]
Mwa, niet echt grappig naar mijn mening. Er zijn denk ik een hoop leukere filmpjes te vinden in deze sfeer.
Natuurlijk, maar dat zijn echt de uitzonderingen. En daarbij geeft een goeie analist gewoon tegengas en zorgt hij er dus voor dat hij dit soort shit niet heeft.quote:Op maandag 19 april 2010 21:45 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Ik vond hem wel grappig.Hetzelfde beeld wordt ook beschreven in 'Monkey Business: Swinging through the Wall Street Jungle' dat ik momenteel aan het lezen ben. Heeft iemand anders dat boek ook gelezen? Als ik de ervaringen van de auteurs zo lees is het wereldje toch niet helemaal wat ik er van verwacht had. Het lijkt me doodzonde om 16 uur per dag aan het werk te zijn en dat vervolgens een vice president vertelt dat alle bladzijdes van de pitch weer anders moeten, waarna de MD vertelt dat de fonts weer anders moeten etc. Ik ben iemand die hard wil werken, maar als iemand hoger in de 'hiërarchie' al dat werk teniet doet dan kan ik me voorstellen dat je daar op een gegeven moment genoeg van krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |