quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:36 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Om te beginnen: hoezo niet? Pedofillie is strafbaar, er staat niets in de wet over de leeftijd van de dader.
Maar daarnaast: daar ging het ook niet om. Het punt was: als pedofilie een fysieke oorzaak heeft en die oorxaak zou je bij kinderen al vast kunnen stellen (hetgeen niet hoeft te betekenen dat die kinderen dus ook pedosexueel gedrag vertonen) zou je het dan willen corrigeren?
klopt niet wat je zegt.. je legt de link bij betasten en geestes ziekte.. maar het pedosexueel zijn is in mijn ogen net zo ziek of niet ziek als homosexueelquote:Op woensdag 10 maart 2010 11:06 schreef mirannie het volgende:
Bij homoseksualiteit gaan aanrakingen en seks en dergelijke met wederzijds goedkeuren. Op het moment dat dat niet het geval is, betreft het verkrachting (of aanranding) en is de verkrachter dus ook ziek in zijn hoofd. Bij pedoseksualiteit is het eigenlijk niet veel anders lijkt me. Alleen is seks met minderjarigen strafbaar en zal een kind ook niet bij volle verstand toestemmen tot lichamelijke handelingen, en dus betreft het een eenzijdig iets, waardoor het verkrachting betreft en dus geestes ziekte.
Een homo kan dus ergens terecht met zijn geaardheid, namelijk bij een andere homo. Een pedo daarentegen niet. Dit lijdt tot opgekropte gevoelens enz enz enz.
Ja, die link leg ik. Pedoseksueel wil graag met kinderen `spelen`, gezond verstand zegt je dat je dat niet mag/kan doen omdat je het punt 1 kinderen levenslang schaadt en punt 2 strafbaar is. Op het moment dat je het dus wel doet, zit er een steekje los.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:39 schreef Onnoman het volgende:
[..]
klopt niet wat je zegt.. je legt de link bij betasten en geestes ziekte.. maar het pedosexueel zijn is in mijn ogen net zo ziek of niet ziek als homosexueel
heeft niks met ziekte te maken maar met geaardheid, de handelingen die je verricht zijn crimineel omdat kinderen minderjarig zijn, maar het geboren worden met de sexuele voorkeur is in mijn ogen bij een homo als pedo hetzelfde.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:42 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ja, die link leg ik. Pedoseksueel wil graag met kinderen `spelen`, gezond verstand zegt je dat je dat niet mag/kan doen omdat je het punt 1 kinderen levenslang schaadt en punt 2 strafbaar is. Op het moment dat je het dus wel doet, zit er een steekje los.
Ik ben met je eens dat het in beide gevallen gaat om anders-geaardheid, alleen op het moment dat een homoseksueel iets zou doen tegen andersmans zin, dan is het ook ziek. Een pedofiel kan zijn ei niet kwijt omdat de geaardheid die hij heeft strafbaar is (als hij/zij er iets mee zou doen) en ten alle tijde tegen de zin van de ander.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:15 schreef Onnoman het volgende:
[..]
heeft niks met ziekte te maken maar met geaardheid, de handelingen die je verricht zijn crimineel omdat kinderen minderjarig zijn, maar het geboren worden met de sexuele voorkeur is in mijn ogen bij een homo als pedo hetzelfde.
Een pedoseksueel had als het goed is al seksuele handelingen verricht i.t.t. een pedofiel die nog niet heeft gepraktiseerd.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:36 schreef Onnoman het volgende:
maar beschreven is dat een pedoseksueel in het algemeen geestesziek is, ook degene die zich niet vergrijpen aan kinderen, en dat vind ik eigenlijk verkeerd. Want ook pedo's kunnen elk beroep uitoefenen net als homo's
Er zijn weinig onderwerpen meer emotioneel beladen dan dit. In het normale leven durft vrijwel niemand zich nog te wagen aan een discussie over dit onderwerp, maar om hier toch enig cultureel en historisch besef over te dragen zal ik een poging wagen, onder dit strikte voorbehoud: In het onderstaande geef ik slechts enkele relevante feiten, artikelen en onderzoeken. Dat heeft dus uitdrukkelijk niets te maken met mijn mening, noch met enige vorm van goedkeuring. Neem de feiten, lees de artikelen en de onderzoeken, en vorm je eigen oordeel.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:00 schreef Onnoman het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom homoseksualiteit geen geestesziekte is, maar pedoseksualiteit wel?
Correct me if I'm wrong, maar ik krijg bij deze discussie altijd het idee dat het meer gaat om de verschillen en overeenkomsten van beide 'geaardheden' op psychisch niveau.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:22 schreef Haushofer het volgende:
Het actief bedrijven van pedofilie behelst in beginsel een scheve verhouding tussen beide helften, bij homofilie niet. Is dat nog iets waar we over moeten discusseren?![]()
Interessante post trouwens, Denkert
Na 6 jaar Fok zou me dat niks verbazen. Sterker nog, volgens mij zijn er inderdaad in het verleden dat soort discussies geweest, maar dan zou ik topiclinkjes op moeten graven.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:46 schreef eigenaar het volgende:
Dit vind ik zelfs zo vanzelfsprekend dat ik mij bij jouw opmerking serieus afvroeg of jij werkelijk het idee had dat hier users waren die meenden dat pedosexualiteit net zo min kwaad zou kunnen als homosexualiteit.
Naast de verschillen zijn er ook overeenkomsten. Beide waren tot 1974 een geestesziekte, beide worden door veel mensen als walgelijk en verwerpelijk gezien, beide zijn in veel landen verboden.quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:40 schreef Miss_DE_Tonijn het volgende:
Excuseer maar die twee zijn dus echt niet te vergelijken!Ik schrik dat mensen nog met deze vragen zitten in 2010..
![]()
Volwassenen ook. Vandaar de alomtegenwoordige reclame.quote:1. Pedo ) Kinderen zijn makkelijk beinvloedbaar
Dan heb je geen ervaring met kinderen. Dat kunnen ze heel goed, vaak tot wanhoop van hun ouders.quote:en durven geen neen zeggen.
Nee, de gebruikelijke werkwijze is grooming, het langzaam opbouwen van een relatie.quote:Pedo's willen het met kinderen doen vaak tegen hun zin en tegen hun wil in.
In andere tijden en andere landen wordt daar dus verschillend over gedacht.quote:. Dat is dus slecht
Die term geldt voor ieder seksueel contact onder de zestien, pedofilie gaat over pre-puberaal.quote:en heet verkrachting van een minderjarige.
Niet dus, net als hetero en homo is het een voorkeur, niet te genezen, wel te onderdrukken.quote:Of ze er nu aan kunnen doen ofniet,
In de jaren '70 waren er voorstellen om die wetgeving af te schaffen.quote:dit zal altijd verkrachting blijven..
Ook bij pedofiele relaties komt wederzijdse verliefdheid voor.quote:2. Homosek. ) Homoseksualiteit zijn twee mensen die verliefd zijn op elkaar net op dezelfde manier als hetero's. Alleen zijn ze van hetzelfde geslacht.![]()
Dank je. Bij hetero en homo relaties zijn de verhoudingen ook niet altijd evenwichtig, afhankelijkheid of dominantie kan daar ook voorkomen, maar niemand schijnt dat ernstig te vinden.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:22 schreef Haushofer het volgende:
Het actief bedrijven van pedofilie behelst in beginsel een scheve verhouding tussen beide helften, bij homofilie niet. Is dat nog iets waar we over moeten discusseren?![]()
Interessante post trouwens, Denkert
Omdat gevoelens hebben voor, en seks hebben met kinderen strafbaar is en getuigt van een psychische stoornis. Pedofielen, en pedofilistische gedachtes, zijn niet normaal en er is ook geen reden om dergelijke zieke gedachtes te accepteren in deze samenleving.quote:Kan iemand mij uitleggen waarom homoseksualiteit geen geestesziekte is, maar pedoseksualiteit wel?
Doorslaggevend is het morele oordeel, van jezelf en van je omgeving, over de ernst van het gebeurde.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:36 schreef poldergeist het volgende:
@Denkert jouw verhaal slaat er dus in feite op dat culturele en maatschappelijke achtergrond een groot deel van de perceptie en acceptatie bepaald. Maar hoe kijk jij tegen het feit aan dat veel volwassen jaren na seksueel misbruikt te zijn als kind nog steeds de gevolgen ervaren en het niet verwerkt krijgen? Wordt hen dat cultureel aangepraat aangezien het een grote taboe is, of is het duidelijke machtsmisbruik en vernedering de doorslaggevende psychische rol?
Toch wel, door grooming wordt het kind verleid tot het instemt, wat later leidt tot zelfverwijt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 02:20 schreef raebyddet het volgende:
Bij homoseksualiteit stemmen beide partijen ermee in. Bij pedoseksualiteit niet
Minderjarig is onder de zestien, pedofilie is vóór de puberteit.quote:want dan is het een kwestie van machtsmisbruik, het kind is minderjarig en dus onvolwassen en kan daarom geen goede volwassen keuzes maken.
Vanuit onze moraal. In andere landen en andere tijden wordt daar verschillend over gedacht.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:46 schreef eigenaar het volgende:
Misschien zelfs ook juist omdat het één een werkelijk verwerpelijke voorkeur is (of iniedergeval de uitvoering ervan) en de ander een compleet normaal en geaccepteert verschijnsel.
'Veel mensen vonden dat seks met kinderen moest kunnen, als een man echte liefde voor het kind koesterde, als de ouders ermee instemden en als het in een veilige sfeer gebeurde', zegt Koos Slob, emeritus hoogleraar seksuologie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam."quote:Dat het handelen naar een pedosexuele gevoelens meer schade berokkend dan een homosexueel stelletje die samen van een mooie relatie genieten staat uiteraard buiten kijf.
Dit vind ik zelfs zo vanzelfsprekend dat ik mij bij jouw opmerking serieus afvroeg of jij werkelijk het idee had dat hier users waren die meenden dat pedosexualiteit net zo min kwaad zou kunnen als homosexualiteit.
Pedofilie, gevoelens hebben voor, is een psychische stoornis, dus een ziekte, en ziektes zijn niet strafbaar, maar seksueel misbruik wel. En vóór 1974 gold voor homofilie precies hetzelfde.quote:Op zondag 18 april 2010 00:31 schreef RealRJC het volgende:
Omdat gevoelens hebben voor, en seks hebben met kinderen strafbaar is en getuigt van een psychische stoornis. Pedofielen, en pedofilistische gedachtes, zijn niet normaal en er is ook geen reden om dergelijke zieke gedachtes te accepteren in deze samenleving.
Pedoseksualiteit is niets anders dan een volwassene en een kind die verliefd op elkaar worden, net als hetero's doen. Zie je de vergelijking nu?quote:Homoseksualiteit is niets anders dan twee mannen/jongens die verliefd op elkaar worden, net als hetero's doen. Homo's-->Pedo's. Ik zie de vergelijking niet?
Nee, want het kind in kwestie word zo gebrainwasht door de pedo dat dit niet als 'verliefdheid' aangerekend kan worden. Je kan mij niet vertellen dat misbruikte kinderen verliefd zijn op de persoon die hun misbruikt. Het is een machtsverschil: het kind moet meewerken want het weet dat wanneer het dat niet doet, het problemen krijgt. Heeft niks, maar dan ook helemaal niks met verliefdheid te maken.quote:Op zondag 18 april 2010 03:28 schreef denkert het volgende:
[..]
Pedofilie, gevoelens hebben voor, is een psychische stoornis, dus een ziekte, en ziektes zijn niet strafbaar, maar seksueel misbruik wel. En vóór 1974 gold voor homofilie precies hetzelfde.
[..]
Pedoseksualiteit is niets anders dan een volwassene en een kind die verliefd op elkaar worden, net als hetero's doen. Zie je de vergelijking nu?
quote:Op zondag 18 april 2010 13:15 schreef RealRJC het volgende:
[..]
Nee, want het kind in kwestie word zo gebrainwasht door de pedo dat dit niet als 'verliefdheid' aangerekend kan worden. Je kan mij niet vertellen dat misbruikte kinderen verliefd zijn op de persoon die hun misbruikt. Het is een machtsverschil: het kind moet meewerken want het weet dat wanneer het dat niet doet, het problemen krijgt. Heeft niks, maar dan ook helemaal niks met verliefdheid te maken.
Het machstverschil kan dat zeker als resultaat hebben, en daarom is het onwenselijk. Net zoals bijvoorbeeld een seksuele relatie tussen een arts en een patient of een docent en een leerling onwenselijk is. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het a priori misbruik is of niets met verliefdheid te maken kan hebben.quote:Op zondag 18 april 2010 13:15 schreef RealRJC het volgende:
Nee, want het kind in kwestie word zo gebrainwasht door de pedo dat dit niet als 'verliefdheid' aangerekend kan worden. Je kan mij niet vertellen dat misbruikte kinderen verliefd zijn op de persoon die hun misbruikt. Het is een machtsverschil: het kind moet meewerken want het weet dat wanneer het dat niet doet, het problemen krijgt. Heeft niks, maar dan ook helemaal niks met verliefdheid te maken.
Het staat nog steeds in het Heilige Boek van de Psychiatrie. Er wordt gewerkt aan DSM-V, verwacht in 2012, en er is inderdaad discussie over dit onderwerp. Enerzijds is het slechts een voorkeur, anderzijds heeft de pedofiel wel een echt probleem. Evenals bij de andere parafilia ligt het probleem vooral in de maatschappelijke veroordeling, en daarom wordt de vraag gesteld of dit wel een psychische stoornis mag heten. Om dezelfde reden is destijds homofilie uit DSM geschrapt (evenals zoöfilia, een voorkeur voor sex met dieren, terwijl dit kort geleden weer tot strafbaar feit is verklaard).quote:Op zondag 18 april 2010 03:58 schreef DeParo het volgende:
Pedofilie is geen psychische stoornis, dat is volstrekte onzin,
ah...en net zoals bij een echtpaar waar de man wat slimmer/sterker/dominanter is dan de vrouw...ok onwenselijk?quote:Op zondag 18 april 2010 15:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het machstverschil kan dat zeker als resultaat hebben, en daarom is het onwenselijk. Net zoals bijvoorbeeld een seksuele relatie tussen een arts en een patient of een docent en een leerling onwenselijk is. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het a priori misbruik is of niets met verliefdheid te maken kan hebben.
De grooming is een vorm van manipuleren, "loverboys" gebruiken dezelfde techniek, waarmee verliefdheid opgewekt wordt. Door manipulatie, dus dat kan inderdaad niet aangerekend worden. Er kan ook een variant van het Stockholmsyndroom meespelen.quote:Op zondag 18 april 2010 13:15 schreef RealRJC het volgende:
De parafilia worden gedefinieerd als een afwijkende voorkeur die het normaal functioneren verstoort.quote:Op zondag 18 april 2010 14:26 schreef Meltje het volgende:
Ik vraag me daarom af wat nou werkelijk als een geestesziekte wordt gezien. Pedofilie of pedoseksualiteit?
Resultaat van de grooming is dat het kind inderdaad vrijwillig instemt, na manipulatie. Op dezelfde manier zoals ook volwassenen elkaar kunnen verleiden. Wat dan weer niet als probleem wordt gezien.quote:En het is over het algemeen zo dat bij homoseksualiteit nog altijd twee mensen erop instemmen om seks met elkaar te hebben en bij pedoseksualiteit niet.
Dat is de eerdergenoemde variant van het Stockholmsyndroom. Dergelijke extreme gevallen halen de media, maar in verreweg de meeste gevallen is er geen sprake van geweld of opsluiting, wel van manipulatie, verleiding, misbruik van gezag.quote:Op zondag 18 april 2010 14:37 schreef Meltje het volgende:
Juist. Toevallig heb ik twee weken geleden reportage gekeken. Een man heeft een kind 8 jaar lang misbruikt, mishandeld en opgesloten.
Toch wel, maar dat gebeurt pas wanneer het kind gaat beseffen dat het gebeurde helemaal niet gewoon was, en in tegendeel sterk veroordeeld wordt. Daar ontstaat ook het schuldgevoel van het slachtoffer, dat vrijwillig en zonder het te beseffen meewerkte aan iets vreselijks.quote:Als kind zijnde kan je je niet verweren voor zulke dingen.
Volgens de huidige strafwet is het dus wel per definitie misbruik, ook als de relatie vrijwillig is en beide partijen ervan genoten hebben. De wet erkent de instemming van een minderjarige niet.quote:Op zondag 18 april 2010 15:08 schreef Molurus het volgende:
Het machstverschil kan dat zeker als resultaat hebben, en daarom is het onwenselijk. Net zoals bijvoorbeeld een seksuele relatie tussen een arts en een patient of een docent en een leerling onwenselijk is. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het a priori misbruik is of niets met verliefdheid te maken kan hebben.
maar, los van wat de wet ervan vindt, hoe zit het dan met de moraliteit van zo'n relatie?quote:Op maandag 19 april 2010 13:30 schreef denkert het volgende:
[..]
Volgens de huidige strafwet is het dus wel per definitie misbruik, ook als de relatie vrijwillig is en beide partijen ervan genoten hebben. De wet erkent de instemming van een minderjarige niet.
Ik denk dat je wel goede punten maakt inderdaad.quote:Op zondag 18 april 2010 02:50 schreef denkert het volgende:
[..]
Of dat uitgroeit tot een trauma hangt er vanaf hoe je zelf, en hoe je omgeving daarmee omgaat. Wat gebeurd is, kun je immers niet meer ongedaan maken, de herinnering blijft. In hoeverre je last hebt van die herinnering hangt af van je eigen morele oordeel: hoe erg het was, en ook van het morele oordeel van je omgeving.
Als die omgeving de herinnering levend houdt door er regelmatig nog eens over te beginnen Hoe Erg het wel niet was, dan heb je dus last van het morele oordeel van je omgeving. Je kunt ook zelf de herinnering levend houden door er steeds weer over na te denken Hoe Erg het wel niet was, en dan heb je last van je eigen morele oordeel. Bij seksueel misbruik ontstaan er vaak problemen om een gezonde seksuele relatie op te bouwen omdat op intieme momenten die pijnlijke herinnering weer boven komt.
Wanneer er sprake is van geweld en opsluiting of zelfs moord, dan zijn de wetten tegen mishandeling, moord en doodslag van toepassing, waarbij ook rekening kan worden gehouden met omstandigheden, zoals leeftijden.quote:Op maandag 19 april 2010 11:49 schreef SingleCoil het volgende:
Ik snap niet wat er tegen pedofilie is. Ja, het zou best wel eens schadelijk voor het kind kunnen zijn (zeker als er verkrachting bijkomt kijken). En dat zou je zo veel mogelijk moeten voorkomen. Maar verder vindt ik de hype erover een beetje overrated.Al dat gezeur over kindermisbruik,
Off topic, maar waar. Al heb je maar twee mensen, dan moet de één appels plukken en neemt de ander het eten voor zijn rekening. In een groep ontstaan altijd leiders die de macht hebben om zwakkeren te kunnen uitbuiten. Hopelijk in gematigde vorm, als de zwakkeren dat geluk hebben. Niet alleen bij mensen, het is een algemeen biologisch principe bij dieren die in groepen leven.quote:alsof het iets is wat nét uitgevonden is. We misgebruiken al eeuwen lang zwakkeren voor ons eigen genoegen/plezier/genot/gewin, en ik denk zelfs dat het een hoeksteen is van ons bestaan, het recht om misbruik te maken van zwakkeren.
Buiten de westerse christelijke cultuur heeft men er dan ook niets op tegen, hoewel er hier en daar aan amerikaanse druk wordt toegegeven, ten minste voor de vorm, omdat men het zelf niet zo als probleem ziet.quote:Wat is er, objectief gezien, en dus los van westers normenkader, eigenlijk op tegen?
Moraal in de westerse wereld, op dit moment:quote:Op maandag 19 april 2010 16:36 schreef SingleCoil het volgende:
maar, los van wat de wet ervan vindt, hoe zit het dan met de moraliteit van zo'n relatie?
Dank je. Ik had ernstige twijfels over de te verwachten reacties op dit uiterst gevoelige onderwerp, en vond het toch belangrijk om wat cultureel en historisch besef over te dragen, vandaar ook de overvloed aan referenties. Het is mij bijzonder meegevallen.quote:Op maandag 19 april 2010 17:37 schreef poldergeist het volgende:
Ik denk dat je wel goede punten maakt inderdaad.
Het schijnt dat iedereen in bepaalde mate biseksueel is. Een knuffel van hetzelfde geslacht vinden de meesten wel prettig, en soms kan dat verder gaan tot massage, streling, kus, en verder. Je bepaalt zelf hoever je daarin wil gaan. Objectief gezien, als je niet zou weten of je door man of vrouw verwend wordt, zou je het verschil waarschijnlijk niet eens merken.quote:Op maandag 19 april 2010 17:55 schreef Avey het volgende:
Ik zie de overeenkomsten wel maar wat mij betreft kan de term 'homoseksualiteit in deze beter vervangen worden door gewoon 'seksualiteit'. Volgens mij zit het namelijk zo, de meeste mannen vallen alleen op vrouwen. Maar er zijn ook vrouwen die alleen op vrouwen vallen. Wat mij betreft hebben beide groepen dezelfde 'conditie'. Ik zie seksualiteit dus wat meer onafhankelijk van eigen geslacht, als dat het een beetje duidelijk maakt.![]()
De lichamelijke rijpheid ligt bij het begin van de puberteit, en daar begint ook de biologische belangstelling van het andere geslacht, meestal rond een jaar of elf, lang vóórdat een relatie wettelijk toegestaan is. Vandaar ook de term jailbait: een geheel natuurlijke verlokking om gevangenissen vol te krijgen.quote:De vraag is dan of 'pedoseksualiteit' onder dezelfde 'conditie' kan vallen of dat het inderdaad een geestesziekte is. Zo zie ik het![]()
Nou ik denk het wel hoorquote:Op dinsdag 20 april 2010 03:12 schreef denkert het volgende:
[..]
Het schijnt dat iedereen in bepaalde mate biseksueel is. Een knuffel van hetzelfde geslacht vinden de meesten wel prettig, en soms kan dat verder gaan tot massage, streling, kus, en verder. Je bepaalt zelf hoever je daarin wil gaan. Objectief gezien, als je niet zou weten of je door man of vrouw verwend wordt, zou je het verschil waarschijnlijk niet eens merken.
Ik neem aan dat iedereen wel kan aanvoelen of het een man of vrouw is die hen aanraakt.quote:
ik denk dat dat zeker niet zo is. Maar neem de proef op de som eens...quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:13 schreef Avey het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iedereen wel kan aanvoelen of het een man of vrouw is die hen aanraakt.
Trouwens een beetje offtopic
Integendeel, hun profeet Mohammed had ook iets met een pre-puberaal meisje.quote:Op dinsdag 20 april 2010 08:26 schreef Onnoman het volgende:
Even een reactie op de denker![]()
Ik vind dat in het moderne christendom, sexualiteit (mede door wat er nu maand en jaar op tv bekend wordt gemaakt) niet echt meer taboe is, dat was in de jaren na de laatste oorlog wel anders.
Hoog kerkelijke bekleders die misbruik maakten van hun status, en die teveel uit naam van god spraken als goedkeuring voor hun sexuele frustraties die ze maar wat graag wilde uiten op kinderen.
In die zin vind ik het goed dat mijn godsdienst is ingeperkt in zijn macht zodat de interpetatie van God versoepeld kan worden, en de kerk binnen de westerse wereld misschien weer kan herstellen aan populairiteit. Maar dat is nu nog lang niet het geval binnen de Islamitische Godsdienst. Homoseksualiteit is daar niet voor niets een doodzonde, en dat zal waarschijnlijk ook zo zijn over pedoseksualiteit.
Dat valt nogal mee, alleen de puriteins christelijke moraal in de huidige westerse wereld ziet het als een ernstig probleem dat zwaar bestraft moet worden. Daarbuiten ziet men gewoon geen probleem, en veertig jaar geleden was het nergens een probleem. Ondertussen hebben met name de amerikanen bijna overal afgedwongen dat het vervolgd moet worden, waar dan buiten de westerse wereld vaak niet veel van terecht komt omdat men daar het probleem niet inziet.quote:Daarnaast vind ik eigenlijk dat je seksualiteit (met name pedoseksualiteit) moet betrekken in combinatie met godsdienst. Het gaat namelijk uiteindelijk om het individu die in tal van culturen terug komt.
Elke cultuur gaat er anders mee om, van iboorlingen tot japanners tot priesters tot het dierenrijk, iedereen heeft er zijn andere interpretatie en gedachte bij.
Inderdaad, dat was diezelfde christelijke moraal, zonder het puriteinse, nog maar veertig jaar geleden: de seksuele revolutie, de pil was net uitgevonden, aids bestond nog niet, iedereen mocht zich met alles en iedereen vermaken, en er was geen reden om de kinderen daarvan uit te sluiten. Het motto van die tijd: Alles moet kunnen, Vrijheid Blijheid, Love and Peace.quote:Dat godsdienst vooral ook in Nederland er weinig mee te maken heeft, valt ook uit te leggen over de documantaire die ik vorige week zag over anti-autoritaire creches die hip bleken te zijn in Nederland.
-Rond 1970 moest alles anders. Ook de opvoeding van kinderen. Her en der in het land experimenteerden ouders met antiautoritaire crèches. Peuters smeerden frank en vrij met verf en speelden met spijkers, niemand greep in.
In Andere Tijden vertellen ouders hoe ze op zoek naar een betere wereld de teugels lieten vieren.
Andere Tijden, donderdag, 21.25 uur, Nederland 2
waarin zelfs incest praktijken werden beoefend tussen kind en ouders.
Inderdaad, toenemende bemoeizucht van de overheid, en met het misbruik juist in die instellingen voor kinderen (niet alleen katholiek) heb ik zeker niet de indruk dat het leven van kinderen er gelukkiger van is geworden. Integendeel zelfs.quote:Je kan het dus het beste plaatsen in een tijdbestek, waarin een overduidelijke taboe sfeer heerste, en waarbij men de vrijheid van meningsuiting zich te ver op zich lieten doorslaan.
Zulke praktijken zullen op de dag volgens mij nooit meer voorkomen, omdat vooral ook de staat zijn verantwoordelijkheid heeft voor het welzijn en de ontwikkeling van het kind. Talloze organisaties die opgericht zijn voor het welzijn van het kind, dat zo ongeveer begin jaren 80 begon te komen in de vorm van creches, kindertelefoon e.d.
Dat geldt voor de gevallen waarin geweld wordt gebruikt, maar in verreweg de meeste gevallen wordt grooming (verleiding) gebruikt en bestaat er een "liefde" voor kinderen, waar geweld of moord helemaal niet bij past.quote:Met dit gegeven is het leven voor een gevaarlijke pedo in ons land steeds ondenkbaarder en ondraagbaarder. Het neveneffect is dan wel weer zo dat wanneer pedo's hun drang echt niet kunnen weerstaan, overgaan tot ook de moord op een kind, dutroux hierbij een goed voorbeeld.
Je kan namelijk niet onopgemerkt meer handelen zoals dat wel 40 a 50 jaar geleden kon.
Uiteraard volledig, want zonder die afkeur zou het immers geen misbruik zijn. Wanneer er geweld is gebruikt dan valt het onder mishandeling. Wiki zegt daarover: "Geweld wordt vrijwel nooit gebruikt door daders en dan meestal slechts als laatste redmiddel. De meeste daders maken gebruik van manipulatie".quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:25 schreef Black_Rainbow het volgende:
In hoe verre is de maatschappelijke afkeur van pedoseksualiteit verantwoordelijk voor het kindermisbruik?
Het zou helpen, maar eigenlijk zou pedofilie dan volledig geaccepteerd moeten zijn. Afgezien van de gevallen met geweld (dus mishandeling), bij grooming is een goede relatie met het kind belangrijk, en dus wordt er ook terdege rekening gehouden met het kind. Daarom was de vroegere kinderlokker ook lang niet zo griezelig als de huidige pedofiel. De kinderen werden weerbaar gemaakt, en verder kon zo'n kinderlokker fantastisch met kinderen omgaan en leverde uitstekende prestaties als leraar of begeleider.quote:Zou het helpen als pedoseksuele niet meer als ziek worden gezien, maar meer als seksueel 'gehandicapt', iets wat je niet moet willen genezen of moet afkeuren, maar waar je de mensen mee moet helpen zodat ze hun drang kunnen beheersen. En ze niet bang hoeven zijn er voor uit te komen. Ik kan me namelijk voorstellen dat, als je merkt dat je pedoseksuele gevoelens hebt, je hier niet voor uit wilt komen vanwege de grote kans dat je bedreigt wordt, of erger.
Dit zorgt dan weer voor een isolement wat problemen in de hand gaat helpen en waarbij het steeds moeilijker wordt om hun verlangens te beheersen.
In het geval van grooming is het misbruik zelf niet schadelijk, want de dader heeft belang bij een goede relatie met het kind en zorgt er dus voor dat het kind er ook plezier in heeft. De eerste schade ontstaat door de confrontatie met een sterk veroordelende moraal, de enorme afkeur binnen de sociale omgeving. Het kind mag niet meer bij anderen komen spelen, "want je weet maar nooit": alweer angst. Vaak worden alle sociale contacten verbroken en raakt het kind geïsoleerd.quote:Wat is schadelijker voor het kind? Het misbruik zelf, of het hele strafproces daarna en de stress die daarbij komt kijken?
In hoe verre zijn de seksuele handelingen schadelijk voor het kind? En word deze schade niet veroorzaakt door dat wat er gebeurd als dit bekent wordt. Waarna de kinderen in behandeling moeten om het te verwerken, en de kinderen vaak het idee krijgen dat ze iets fout hebben gedaan waarbij ze heel veel mensen tot last zijn. Kinderen zullen snel de schuld bij zichzelf leggen, en is dit niet veel schadelijker dan de seksuele handelingen zelf. Ik heb zelf gezien dat seksueel misbruik bij jonge kinderen pas echt een probleem wordt voor de kinderen op het moment dat de rechtszaak van start gaat.
Ik ben zelf niet heel erg thuis in de psychiatrie van kinderen, maar ik kan me voorstellen dat kinderen zelf absoluut niet gebaat zijn bij de manier hoe men er nu mee om gaat.
Vaak genoeg gedaan. Ik merk het echt wel hoorquote:Op woensdag 21 april 2010 11:02 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ik denk dat dat zeker niet zo is. Maar neem de proef op de som eens...
Mensen passen nooit precies in hokjes, er zijn altijd gradaties. Tussen zwart en wit zitten oneindig veel grijstinten. Je kunt de mensen niet eens in mannen en vrouwen verdelen, wat in de sport nog wel eens tot drama leidt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:50 schreef Avey het volgende:
In ieder geval ga ik niet mee in die theorie dat iedereen in bepaalde mate biseksueel is. Een gedeelte van de mensen is er wel gevoeliger voor denk ik.
Klopt. Hoewel de scheiding tussen mannen en vrouwen wel degelijk vrij zwart wit is, alleen zijn er soms uitzonderingen (mensen die zich een man voelen in een vrouwenlichaam etc).quote:Op woensdag 21 april 2010 23:47 schreef denkert het volgende:
[..]
Mensen passen nooit precies in hokjes, er zijn altijd gradaties. Tussen zwart en wit zitten oneindig veel grijstinten. Je kunt de mensen niet eens in mannen en vrouwen verdelen, wat in de sport nog wel eens tot drama leidt.
De wet is een afspiegeling van maatschappelijke normen en waarden, niet een definitie daarvan.quote:Op maandag 19 april 2010 13:30 schreef denkert het volgende:
[..]
Volgens de huidige strafwet is het dus wel per definitie misbruik, ook als de relatie vrijwillig is en beide partijen ervan genoten hebben. De wet erkent de instemming van een minderjarige niet.
Ik zie de wet (inclusief amendementen en jurisprudentie) als een vastlegging (in het verleden) van normen (gebaseerd op culturele waarden). Dat is dus niet het geheel van waarden en normen in een cultuur waarbinnen variatie voor kan komen, maar de wettelijk vastgelegde normen die dwingend opgelegd en door justitie toegepast worden.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:36 schreef Molurus het volgende:
De wet is een afspiegeling van maatschappelijke normen en waarden, niet een definitie daarvan.
Dit verhaal gaat over pederastie in de Melanesische culturen. Terecht dat je er op wijst, ik had pederastie niet genoemd om de discussie niet nog ingewikkelder te maken, omdat het veel meer een sociale dan een seksuele relatie is.quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:56 schreef PMK111 het volgende:
Ik heb alleen de eerste helft van deze thread gelezen, maar deze link is wel relevant voor de discussie: http://www.gettingit.com/article/56
Wordt wel duidelijk hoe belangrijk de cultuur e.d. is in het veroordelen van pedoseksualiteit...
1. Maar kinderen toch altijd nog iets meer.. Hun denkwijze is anders.quote:Op zondag 18 april 2010 00:08 schreef denkert het volgende:
1. Volwassenen ook. Vandaar de alomtegenwoordige reclame.
[..]
2. Dan heb je geen ervaring met kinderen. Dat kunnen ze heel goed, vaak tot wanhoop van hun ouders.
[..]
3. Ook bij pedofiele relaties komt wederzijdse verliefdheid voor.
Yep, dat is het soms grote gat dat er bestaat tussen de wet en de feitelijke normen en waarden zoals die bestaan in de samenleving. Men kiest er in de praktijk voor om de wet alleen toe te passen wanneer men echt vindt dat er sprake is van een schending van de reele normen en waarden.quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:39 schreef denkert het volgende:
Daarop volgt dan vaak de opmerking dat het zo'n vaart niet loopt omdat de meeste gevallen niet vervolgd zullen worden. En dat is dan weer een akelig trekje van de politiestaat, dat iedereen wel ergens schuldig aan is en met volstrekte willekeur vervolgd kan worden als dat toevallig zo uitkomt, bijvoorbeeld om politieke of andere irrelevante redenen.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:33 schreef leFUCK het volgende:
ik denk dat pedoseksualiteit wel degelijk een geestesziekte genoemd kan worden in tegenstelling tot homoseksualiteit, omdat het ziek is dat...
Even het cultureel bepaalde morele waardeoordeel eruit geplukt.quote:...het is gewoon ziek, en dus absoluut zeker een geestesziekte!
NEE! ik ben absoluut tégen kindermisbruik, dus die culturen mogen van mij heel zeker niet bestaan!quote:Op woensdag 28 april 2010 17:09 schreef denkert het volgende:
[..]
[..]
Even het cultureel bepaalde morele waardeoordeel eruit geplukt.
En er zijn dus andere culturen met andere morele waardeoordelen. Mogen die van jou ook bestaan?
Let ook even op de cirkelredeneringen: ziek omdat ziek; ziek en dus ziek.
Voor de rest heb je, binnen de puriteins christelijke westerse cultuur, natuurlijk helemaal gelijk.
Nu nog even een definitie van misbruik. Een relatief absolute (quote:Op woensdag 28 april 2010 18:24 schreef leFUCK het volgende:
[..]
NEE! ik ben absoluut tégen kindermisbruik, dus die culturen mogen van mij heel zeker niet bestaan!
het seksueel handelingen verrichten met kinderen. iedere vorm van aanraking op die manier keur ik af!quote:Op woensdag 28 april 2010 21:29 schreef Toet het volgende:
[..]
Nu nog even een definitie van misbruik. Een relatief absolute (), graag!
Daar was ik al bang voor.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:24 schreef leFUCK het volgende:
NEE! ik ben absoluut tégen kindermisbruik, dus die culturen mogen van mij heel zeker niet bestaan!
Eens!quote:Op woensdag 21 april 2010 21:12 schreef denkert het volgende:
[..]
Integendeel, hun profeet Mohammed had ook iets met een pre-puberaal meisje.
[..]
Dat valt nogal mee, alleen de puriteins christelijke moraal in de huidige westerse wereld ziet het als een ernstig probleem dat zwaar bestraft moet worden. Daarbuiten ziet men gewoon geen probleem, en veertig jaar geleden was het nergens een probleem. Ondertussen hebben met name de amerikanen bijna overal afgedwongen dat het vervolgd moet worden, waar dan buiten de westerse wereld vaak niet veel van terecht komt omdat men daar het probleem niet inziet.
[..]
Inderdaad, dat was diezelfde christelijke moraal, zonder het puriteinse, nog maar veertig jaar geleden: de seksuele revolutie, de pil was net uitgevonden, aids bestond nog niet, iedereen mocht zich met alles en iedereen vermaken, en er was geen reden om de kinderen daarvan uit te sluiten. Het motto van die tijd: Alles moet kunnen, Vrijheid Blijheid, Love and Peace.
Nu is het bijna tegenovergesteld: Niets moet kunnen, van alles is verboden, vooral als het duivelse pret betreft, zoals seks en drugs. Vrijheid is nu geen blijheid, maar vooral angst voor terroristen. Niks vrijheid, alles controleren, tot elke prijs, en in plaats van liefde en vrede overheerst nu haat en oorlog "vredesmissies".
[..]
Inderdaad, toenemende bemoeizucht van de overheid, en met het misbruik juist in die instellingen voor kinderen (niet alleen katholiek) heb ik zeker niet de indruk dat het leven van kinderen er gelukkiger van is geworden. Integendeel zelfs.
[..]
Dat geldt voor de gevallen waarin geweld wordt gebruikt, maar in verreweg de meeste gevallen wordt grooming (verleiding) gebruikt en bestaat er een "liefde" voor kinderen, waar geweld of moord helemaal niet bij past.
Iemand die het snapt!quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:39 schreef denkert het volgende:
[..]
Ik zie de wet (inclusief amendementen en jurisprudentie) als een vastlegging (in het verleden) van normen (gebaseerd op culturele waarden). Dat is dus niet het geheel van waarden en normen in een cultuur waarbinnen variatie voor kan komen, maar de wettelijk vastgelegde normen die dwingend opgelegd en door justitie toegepast worden.
In de wettelijke definities van seksueel misbruik bevat bijvoorbeeld Sr 242 (verkrachting) dat er sprake moet zijn van dwang en geweld. In de definities van Sr 244 (kind onder de 12) en Sr 245 (minderjarige, 12 tot 16, buiten echt) is alleen het feit van seksueel binnendringen voldoende om als seksueel misbruik gekwalificeerd te worden; of er sprake was van instemming van de minderjarige of uitnodiging door de minderjarige is juridisch niet relevant.
De term "seksueel binnendringen" omvat wegens recente jurisprudentie ook een tongzoen, terwijl een bevroren frikandel in de anus niet als seksueel wordt gezien. Hoeveel minderjarigen zouden hun eerste tongzoen al vóór hun zestiende meegemaakt hebben? Die zijn volgens de huidige juridische definitie allemaal seksueel misbruikt, en de daders kunnen ongeacht hun leeftijd tot jarenlange celstraffen veroordeeld worden. Weinig dingen zijn zo krom als recht.
Daarop volgt dan vaak de opmerking dat het zo'n vaart niet loopt omdat de meeste gevallen niet vervolgd zullen worden. En dat is dan weer een akelig trekje van de politiestaat, dat iedereen wel ergens schuldig aan is en met volstrekte willekeur vervolgd kan worden als dat toevallig zo uitkomt, bijvoorbeeld om politieke of andere irrelevante redenen.
En omdat jij het afkeurt, als moreel superieure westerling, moeten ze op Papua Nieuw-Guinea ook naar je luisteren?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:30 schreef leFUCK het volgende:
[..]
het seksueel handelingen verrichten met kinderen. iedere vorm van aanraking op die manier keur ik af!
Is je weegschaal een levend iets?quote:Op maandag 31 mei 2010 08:36 schreef SingleCoil het volgende:
linkshandig zijn, ook een afwijking. Of van black metal houden. Of BWM rijden. Laat staan alle drie tegelijk.
Er zit een verschil tussen "een afwijking" en een afwijking. Onze weegschaal heeft ook een afwijking, zegt mijn. Toch hebben we hem nog steeds.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zullen nooit hopen op een homofiele zoon of dochter. het wordt vaak pas geaccepteerd OMDAT de zoon/dochter deze afwijking heeft. Ieder normaal mens (tenzij je een grote afwijking hebt), houd van z'n kinderen.
Dus niks meer dan logisch dat men z'n kind beschermt.
Maar dat geld ook als je kind een moordenaar is... dat gaat men pas overdenken hoe het zover is kunnen komen, een buitenstaander ziet alleen het woord ' moord'. Een ouder keurt de moord niet goed maar zal, mits een goede ouder, van z'n kind blijven houden.
2 homo's die een kinderwens hebben hebben pech gehad... een kind kan alleen ontstaan door het mixen vd de genen van man en vrouw. Een homo moet z'n beperkingen dus onder ogen zien en hun onnatuurlijke ' zijn' accepteren. Maar als ze willen 'vechten' op het recht voor adoptie zijn ze bij mij aan het verkeerde adres!شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
quote:Op maandag 31 mei 2010 09:56 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Is je weegschaal een levend iets?
Je noemt het een 'hem' .
Het zegt alleen maar dat je die afwijking geaccepteerd hebt![]()
Ik accepteer de afwijking homofilie niet op die manier. OudersHomo zijn is onnatuurlijk? Hoe kun je dat nou zeggen, ze zijn toch "door de natuur gevormd"? De natuur is niet goed of slecht. Ze is onverschillig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zullen nooit hopen op een homofiele zoon of dochter. het wordt vaak pas geaccepteerd OMDAT de zoon/dochter deze afwijking heeft. Ieder normaal mens (tenzij je een grote afwijking hebt), houd van z'n kinderen.
Maar dat geld ook als je kind een moordenaar is... dat gaat men pas overdenken hoe het zover is kunnen komen, een buitenstaander ziet alleen het woord ' moord'. Een ouder keurt de moord niet goed maar zal, mits een goede ouder, van z'n kind blijven houden.
2 homo's die een kinderwens hebben hebben pech gehad... een kind kan alleen ontstaan door het mixen vd de genen van man en vrouw. Een homo moet z'n beperkingen dus onder ogen zien en hun onnatuurlijke ' zijn' accepteren. Maar als ze willen 'vechten' op het recht voor adoptie zijn ze bij mij aan het verkeerde adres!
En ze mogen niet adopteren? Ik verwijs even naar het gezin in Kampen. Zwaar gelovige hetero ouders en een stuk of 15 kinderen. Zijn die goed af??
Moordenaars zijn ook ' natuurlijk' . Nu jij weer.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:14 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Homo zijn is onnatuurlijk? Hoe kun je dat nou zeggen, ze zijn toch "door de natuur gevormd"? De natuur is niet goed of slecht. Ze is onverschillig.
En ze mogen niet adopteren? Ik verwijs even naar het gezin in Kampen. Zwaar gelovige hetero ouders en een stuk of 15 kinderen. Zijn die goed af??
Dat zijn tegenwoordig 'mensen met mogelijkheden'. Blinden kunnen meestal bijzonder goed horen, en daarom zijn ze goud waard bij 112. Via de telefoon horen ze veel scherper dan anderen en kunnen de noodsituatie daarom veel beter beoordelen. Er is een balletdanser zonder benen die danst zoals niemand anders dat zou kunnen. Hoezo gehandicapt? Andere mogelijkheden bedoel je.quote:Op maandag 31 mei 2010 06:08 schreef theghostrider het volgende:
Een mens geboren zonder een of meerder ledematen wordt gehandicapt genoemd, hij/zij heeft een beperking.
Maak eens kennis met Faye Kane, een echte autist met grote problemen maar ook een superieure intelligentie. Haar blogs staan vol met briljante ideeën, zeer de moeite waard om te lezen. Helemaal geen beperking, alleen maar heel anders.quote:Een mens geboren met autisme wordt ook gezien als iemand met een beperking.
Maar al te vaak heeft de moordenaar een goede reden, al zal niet iedereen die reden kunnen goedkeuren. Moord kan plaatsvinden in de relationele sfeer, of als eerwraak, als abortus of euthanasie, als doodstraf, als voedselvoorziening, of als burgerslachtoffers van 'vredesmissies'. Sommige vormen vinden we acceptabel, andere niet, en dat is cultuur bepaald. Andere culturen mogen daar met evenveel recht een andere mening over hebben. Dus hoezo afwijking?quote:Een mens die anderen vermoord heeft heeft absoluut een afwijking...
Jawel hoor, de meeste mensen zijn hetero, dus dat is de norm, en dan is homo dus de afwijking.quote:Maar een mens met de afwijking homofilie mag niemand als afwijking zien??
Wat bedoel je met accepteren? Februari heeft minder dagen dan de gemiddelde maand, accepteer jij dat? En de zon heeft wel een zonnenvlekken, vrij afwijkend. Is dat acceptabel?quote:Op maandag 31 mei 2010 09:56 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Is je weegschaal een levend iets?
Je noemt het een 'hem' . [/qoute]en jij rijdt teveel ghost, denk ik. Hoe zou jij hem noemen? haar? het? of had je niet begrepen dat ook niet-levende objecten taalkundig gezien een geslacht hebben?[quote]
Het zegt alleen maar dat je die afwijking geaccepteerd hebt![]()
quote:Ik accepteer de afwijking homofilie niet op die manier. Ouderspraat even voor jezelf. Het zou mij totaal nietsinteresseren of mijn kinderen honmo of hetero zijn. Jij ziet problemen waar ze niet bestaan en je drinbgt ze aan anderen op. En dat accepteer ik nu eens nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zullen nooit hopen op een homofiele zoon of dochter.Fijn voor jou. Inmiddels is de techniek zo ver dat ook twee homo-vrouwen een kind uit beider genen kan krijgen. Accepteer je zeker ook niet,is vast "onnatuurlijk"...quote:2 homo's die een kinderwens hebben hebben pech gehad... een kind kan alleen ontstaan door het mixen vd de genen van man en vrouw. Een homo moet z'n beperkingen dus onder ogen zien en hun onnatuurlijke ' zijn' accepteren. Maar als ze willen 'vechten' op het recht voor adoptie zijn ze bij mij aan het verkeerde adres!Mu!
Ik wel. Ze doen maar, ik heb er geen last van, het stoort me niet.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:56 schreef theghostrider het volgende:
Ik accepteer de afwijking homofilie niet op die manier.
Wijze woorden.quote:Ouders zullen nooit hopen op een homofiele zoon of dochter. het wordt vaak pas geaccepteerd OMDAT de zoon/dochter deze afwijking heeft. Ieder normaal mens (tenzij je een grote afwijking hebt), houd van z'n kinderen.
In de huidige veroordelende cultuur kunnen de kinderen last krijgen van die veroordelende houding.quote:2 homo's die een kinderwens hebben hebben pech gehad... als ze willen 'vechten' op het recht voor adoptie zijn ze bij mij aan het verkeerde adres!
Homo's moorden niet. Althans niet in't algemeen. Wat ik bedoel is dat kinderen van een homopaar niet "slechter af" hoeven te zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:25 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Moordenaars zijn ook ' natuurlijk' . Nu jij weer.
Dat voorbeeld uit Kampen... ik ken ze niet dus weet het niet.
Naar alle waarschijnlijkheid zijn ze niet zo goed af. Ze moeten hun aandacht nl verdelen over 16.
Ze zijn ' gebrainwashed' deze kinderen. Net zoals adaoptiekinderen van een homo koppel gebrainwashed zullen worden.
En gelovige ouders zoals het kampenvoorbeeld zijn ze wel echt zo gelovig als ze denken? Nee, ze spelen godje binnen hun eigen gezin.
En ze hebben zeer weinig geleerd waar God voor staat.
ach ja, jij en die rider weten natuurlijk precies welke mensen kinderen zouden moeten hebben en welke niet. Mooi welquote:Op maandag 31 mei 2010 10:40 schreef denkert het volgende:
In de huidige veroordelende cultuur kunnen de kinderen last krijgen van die veroordelende houding.
Om die reden, en uitsluitend om die reden, ben ik dit met je eens.
Het ' beestje' een naam geven.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:27 schreef denkert het volgende:
[..]
Dat zijn tegenwoordig 'mensen met mogelijkheden'. Blinden kunnen meestal bijzonder goed horen, en daarom zijn ze goud waard bij 112. Via de telefoon horen ze veel scherper dan anderen en kunnen de noodsituatie daarom veel beter beoordelen. Er is een balletdanser zonder benen die danst zoals niemand anders dat zou kunnen. Hoezo gehandicapt? Andere mogelijkheden bedoel je.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een homo is niet normaal want niemand wenste zich er een. Nu jij weerشبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
Als ik een kind krijg wens ik niet een homo of een hetero, maar gewoon een kind, een mens.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:57 schreef theghostrider het volgende:
Een homo is niet normaal want niemand wenste zich er een. Nu jij weer
leugenaarquote:Op maandag 31 mei 2010 12:08 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Als ik een kind krijg wens ik niet een homo of een hetero, maar gewoon een kind, een mens.
En waar baseer jij op dat ik daarover zou liegen?quote:
hou jij van poep?quote:Op maandag 31 mei 2010 12:23 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
En waar baseer jij op dat ik daarover zou liegen?
Je hebt jezelf waarschijnlijk heel hoog zitten, maar gast, lees het gewoon nog is terug allemaal, en denk nog is een keertje na.quote:
voel je je aangesproken dan?quote:Op maandag 31 mei 2010 13:54 schreef Black_Rainbow het volgende:
[..]
Je hebt jezelf waarschijnlijk heel hoog zitten, maar gast, lees het gewoon nog is terug allemaal, en denk nog is een keertje na.
Je redenatie en argumentatie lijken op die van een religieuze, en die zijn daar gewoon niet goed in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Hoeveel steun heb ik hier op dit forum?
Ik heb meerdere aliasen maar op dit forum is dit de enige. Maar blijf maar stug volhouden je naambestrijding... voor diegenen die m'n geschrevene gelezen hebben... zul je toch mee gaan nemen in je dromen... misschien herinner je je dromen wel niet omdat het te angstig was, maar je hebt het al opgeslagen in je brain, kan je niets meer aan veranderen.
Je zult er ooit van dromen met met de beelden die tot je beschikking staan... je zult er waarschijnlijk geen bal van snappen en mocht het je echt bezig houden ga je naar een droomvertaler... en laat dan wel andermans mening de zaak voor jou globaliseren, visueel omzetten in bewoording vd droomvertaler...
Waarom zijn er niet TIG topics over deze dromendokters? Waar halen zij hun weisheid vandaan? Eigen ervaringen denken te hebben ontrafeld en dat ook gaan afwegen bij andermans droom?
Waarom denk je dat je zo weinig vertellen mag van wat je droomde?
" MAG " niet als een door mensen geschreven wet, neen, het lukt meestal ' dom' weg niet... er zit een slotje op!
Er zijn er velen die beweren nooit te dromen... en toch dromen ook zij. Ze zijn alles simpelweg vergeten.
En ik zeg absoluut niet dat ik perfect ben... maar ik verwerp de wonderbaarlijke God niet.شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
Mensen die slachtoffer zijn geweest van een pedofiel, hebben veelal zelf ook een voorkeur voor (meestal) jongere jongens. Pedofilie is dus iets dat door externe factoren bepaald wordt, het ligt niet genetisch vast. Homoseksualiteit is wel genetisch.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:15 schreef Onnoman het volgende:
[..]
heeft niks met ziekte te maken maar met geaardheid, de handelingen die je verricht zijn crimineel omdat kinderen minderjarig zijn, maar het geboren worden met de sexuele voorkeur is in mijn ogen bij een homo als pedo hetzelfde.
Hieruit kun je toch niet concluderen dat pedofilie volledig door externe factoren bepaald wordt en niet (deels) genetisch?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mensen die slachtoffer zijn geweest van een pedofiel, hebben veelal zelf ook een voorkeur voor (meestal) jongere jongens. Pedofilie is dus iets dat door externe factoren bepaald wordt, het ligt niet genetisch vast.
Het zou toch kunnen dat slachtoffers van pedofilie zelf vaak ook in zekere mate een seksuele affiniteit met jongeren ontwikkelen? Daarom ben ik ook wel benieuwd naar bronnen voor die uitspraakquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:31 schreef SingleCoil het volgende:
Natuurlijk niet, want het slaat nergens op. Overigens zou je dan, die redenering volgende, homosexualiteit een aangeboren afwijking kunnen noemen.
Ik weet niet in hoeverre de zoekwoorden daarvoor SFW zijn (of vooral de resultaten, eigenlijk). Dus dat doe ik later thuis evenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:29 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hieruit kun je toch niet concluderen dat pedofilie volledig door externe factoren bepaald wordt en niet (deels) genetisch?![]()
Heb je eigenlijk bronnen voor deze bewering?
Van homoseksualiteit dachten we vroeger ook dat het een psychische aandoening was.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
@SingleCoil: Ik zou dus niet willen zeggen dat homoseksualiteit een aangeboren afwijking is, maar een geaardheid. Pedofilie is dan dus geen geaardheid, maar een psychische aandoening (al dan niet door externe factoren op latere leeftijd).
Maar homoseksualiteit is niet iets dat vaker voorkomt bij mensen die bepaalde ervaringen hebben, itt. pedofielen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Van homoseksualiteit dachten we vroeger ook dat het een psychische aandoening was.
bron? Homosexualiteit komt volgens mij ook wel vaker voor bij mensen waarvan de ouders in een Toyota Aygo rijden of in een achterstandswijk wonen. Of bij de RET werken. Of geen gitaar kunnen spelen. Ik noem maar wat.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Maar homoseksualiteit is niet iets dat vaker voorkomt bij mensen die bepaalde ervaringen hebben, itt. pedofielen.
Kritiek op en het verwerpen van christelijk dogma is het resultaat van een lange strijd, gelukkig voornamelijk beslecht op basis van woorden en prenten. Kritiek op de ideologie genaamd jodendom is iets wat ons onmogelijk gemaakt wordt door de gevoeligheid hiervoor die inherent is aan het aloude speelplaatdogma en de ideologie van het landroverij dat de mond wordt gesnoerd met hollekaus.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:02 schreef YuckFou het volgende:
[..]
en gojim is een eufemisme voor kutkick?
En daarom dacht je laat ik dit topic eens kicken?quote:
Nee, ik heb gewoon een gloeihekel aan pedoseksualiteitquote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:22 schreef YuckFou het volgende:
[..]
En daarom dacht je laat ik dit topic eens kicken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |