Nee, want het kind in kwestie word zo gebrainwasht door de pedo dat dit niet als 'verliefdheid' aangerekend kan worden. Je kan mij niet vertellen dat misbruikte kinderen verliefd zijn op de persoon die hun misbruikt. Het is een machtsverschil: het kind moet meewerken want het weet dat wanneer het dat niet doet, het problemen krijgt. Heeft niks, maar dan ook helemaal niks met verliefdheid te maken.quote:Op zondag 18 april 2010 03:28 schreef denkert het volgende:
[..]
Pedofilie, gevoelens hebben voor, is een psychische stoornis, dus een ziekte, en ziektes zijn niet strafbaar, maar seksueel misbruik wel. En vóór 1974 gold voor homofilie precies hetzelfde.
[..]
Pedoseksualiteit is niets anders dan een volwassene en een kind die verliefd op elkaar worden, net als hetero's doen. Zie je de vergelijking nu?
quote:Op zondag 18 april 2010 13:15 schreef RealRJC het volgende:
[..]
Nee, want het kind in kwestie word zo gebrainwasht door de pedo dat dit niet als 'verliefdheid' aangerekend kan worden. Je kan mij niet vertellen dat misbruikte kinderen verliefd zijn op de persoon die hun misbruikt. Het is een machtsverschil: het kind moet meewerken want het weet dat wanneer het dat niet doet, het problemen krijgt. Heeft niks, maar dan ook helemaal niks met verliefdheid te maken.
Het machstverschil kan dat zeker als resultaat hebben, en daarom is het onwenselijk. Net zoals bijvoorbeeld een seksuele relatie tussen een arts en een patient of een docent en een leerling onwenselijk is. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het a priori misbruik is of niets met verliefdheid te maken kan hebben.quote:Op zondag 18 april 2010 13:15 schreef RealRJC het volgende:
Nee, want het kind in kwestie word zo gebrainwasht door de pedo dat dit niet als 'verliefdheid' aangerekend kan worden. Je kan mij niet vertellen dat misbruikte kinderen verliefd zijn op de persoon die hun misbruikt. Het is een machtsverschil: het kind moet meewerken want het weet dat wanneer het dat niet doet, het problemen krijgt. Heeft niks, maar dan ook helemaal niks met verliefdheid te maken.
Het staat nog steeds in het Heilige Boek van de Psychiatrie. Er wordt gewerkt aan DSM-V, verwacht in 2012, en er is inderdaad discussie over dit onderwerp. Enerzijds is het slechts een voorkeur, anderzijds heeft de pedofiel wel een echt probleem. Evenals bij de andere parafilia ligt het probleem vooral in de maatschappelijke veroordeling, en daarom wordt de vraag gesteld of dit wel een psychische stoornis mag heten. Om dezelfde reden is destijds homofilie uit DSM geschrapt (evenals zoöfilia, een voorkeur voor sex met dieren, terwijl dit kort geleden weer tot strafbaar feit is verklaard).quote:Op zondag 18 april 2010 03:58 schreef DeParo het volgende:
Pedofilie is geen psychische stoornis, dat is volstrekte onzin,
ah...en net zoals bij een echtpaar waar de man wat slimmer/sterker/dominanter is dan de vrouw...ok onwenselijk?quote:Op zondag 18 april 2010 15:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het machstverschil kan dat zeker als resultaat hebben, en daarom is het onwenselijk. Net zoals bijvoorbeeld een seksuele relatie tussen een arts en een patient of een docent en een leerling onwenselijk is. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het a priori misbruik is of niets met verliefdheid te maken kan hebben.
De grooming is een vorm van manipuleren, "loverboys" gebruiken dezelfde techniek, waarmee verliefdheid opgewekt wordt. Door manipulatie, dus dat kan inderdaad niet aangerekend worden. Er kan ook een variant van het Stockholmsyndroom meespelen.quote:Op zondag 18 april 2010 13:15 schreef RealRJC het volgende:
De parafilia worden gedefinieerd als een afwijkende voorkeur die het normaal functioneren verstoort.quote:Op zondag 18 april 2010 14:26 schreef Meltje het volgende:
Ik vraag me daarom af wat nou werkelijk als een geestesziekte wordt gezien. Pedofilie of pedoseksualiteit?
Resultaat van de grooming is dat het kind inderdaad vrijwillig instemt, na manipulatie. Op dezelfde manier zoals ook volwassenen elkaar kunnen verleiden. Wat dan weer niet als probleem wordt gezien.quote:En het is over het algemeen zo dat bij homoseksualiteit nog altijd twee mensen erop instemmen om seks met elkaar te hebben en bij pedoseksualiteit niet.
Dat is de eerdergenoemde variant van het Stockholmsyndroom. Dergelijke extreme gevallen halen de media, maar in verreweg de meeste gevallen is er geen sprake van geweld of opsluiting, wel van manipulatie, verleiding, misbruik van gezag.quote:Op zondag 18 april 2010 14:37 schreef Meltje het volgende:
Juist. Toevallig heb ik twee weken geleden reportage gekeken. Een man heeft een kind 8 jaar lang misbruikt, mishandeld en opgesloten.
Toch wel, maar dat gebeurt pas wanneer het kind gaat beseffen dat het gebeurde helemaal niet gewoon was, en in tegendeel sterk veroordeeld wordt. Daar ontstaat ook het schuldgevoel van het slachtoffer, dat vrijwillig en zonder het te beseffen meewerkte aan iets vreselijks.quote:Als kind zijnde kan je je niet verweren voor zulke dingen.
Volgens de huidige strafwet is het dus wel per definitie misbruik, ook als de relatie vrijwillig is en beide partijen ervan genoten hebben. De wet erkent de instemming van een minderjarige niet.quote:Op zondag 18 april 2010 15:08 schreef Molurus het volgende:
Het machstverschil kan dat zeker als resultaat hebben, en daarom is het onwenselijk. Net zoals bijvoorbeeld een seksuele relatie tussen een arts en een patient of een docent en een leerling onwenselijk is. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het a priori misbruik is of niets met verliefdheid te maken kan hebben.
maar, los van wat de wet ervan vindt, hoe zit het dan met de moraliteit van zo'n relatie?quote:Op maandag 19 april 2010 13:30 schreef denkert het volgende:
[..]
Volgens de huidige strafwet is het dus wel per definitie misbruik, ook als de relatie vrijwillig is en beide partijen ervan genoten hebben. De wet erkent de instemming van een minderjarige niet.
Ik denk dat je wel goede punten maakt inderdaad.quote:Op zondag 18 april 2010 02:50 schreef denkert het volgende:
[..]
Of dat uitgroeit tot een trauma hangt er vanaf hoe je zelf, en hoe je omgeving daarmee omgaat. Wat gebeurd is, kun je immers niet meer ongedaan maken, de herinnering blijft. In hoeverre je last hebt van die herinnering hangt af van je eigen morele oordeel: hoe erg het was, en ook van het morele oordeel van je omgeving.
Als die omgeving de herinnering levend houdt door er regelmatig nog eens over te beginnen Hoe Erg het wel niet was, dan heb je dus last van het morele oordeel van je omgeving. Je kunt ook zelf de herinnering levend houden door er steeds weer over na te denken Hoe Erg het wel niet was, en dan heb je last van je eigen morele oordeel. Bij seksueel misbruik ontstaan er vaak problemen om een gezonde seksuele relatie op te bouwen omdat op intieme momenten die pijnlijke herinnering weer boven komt.
Wanneer er sprake is van geweld en opsluiting of zelfs moord, dan zijn de wetten tegen mishandeling, moord en doodslag van toepassing, waarbij ook rekening kan worden gehouden met omstandigheden, zoals leeftijden.quote:Op maandag 19 april 2010 11:49 schreef SingleCoil het volgende:
Ik snap niet wat er tegen pedofilie is. Ja, het zou best wel eens schadelijk voor het kind kunnen zijn (zeker als er verkrachting bijkomt kijken). En dat zou je zo veel mogelijk moeten voorkomen. Maar verder vindt ik de hype erover een beetje overrated.Al dat gezeur over kindermisbruik,
Off topic, maar waar. Al heb je maar twee mensen, dan moet de één appels plukken en neemt de ander het eten voor zijn rekening. In een groep ontstaan altijd leiders die de macht hebben om zwakkeren te kunnen uitbuiten. Hopelijk in gematigde vorm, als de zwakkeren dat geluk hebben. Niet alleen bij mensen, het is een algemeen biologisch principe bij dieren die in groepen leven.quote:alsof het iets is wat nét uitgevonden is. We misgebruiken al eeuwen lang zwakkeren voor ons eigen genoegen/plezier/genot/gewin, en ik denk zelfs dat het een hoeksteen is van ons bestaan, het recht om misbruik te maken van zwakkeren.
Buiten de westerse christelijke cultuur heeft men er dan ook niets op tegen, hoewel er hier en daar aan amerikaanse druk wordt toegegeven, ten minste voor de vorm, omdat men het zelf niet zo als probleem ziet.quote:Wat is er, objectief gezien, en dus los van westers normenkader, eigenlijk op tegen?
Moraal in de westerse wereld, op dit moment:quote:Op maandag 19 april 2010 16:36 schreef SingleCoil het volgende:
maar, los van wat de wet ervan vindt, hoe zit het dan met de moraliteit van zo'n relatie?
Dank je. Ik had ernstige twijfels over de te verwachten reacties op dit uiterst gevoelige onderwerp, en vond het toch belangrijk om wat cultureel en historisch besef over te dragen, vandaar ook de overvloed aan referenties. Het is mij bijzonder meegevallen.quote:Op maandag 19 april 2010 17:37 schreef poldergeist het volgende:
Ik denk dat je wel goede punten maakt inderdaad.
Het schijnt dat iedereen in bepaalde mate biseksueel is. Een knuffel van hetzelfde geslacht vinden de meesten wel prettig, en soms kan dat verder gaan tot massage, streling, kus, en verder. Je bepaalt zelf hoever je daarin wil gaan. Objectief gezien, als je niet zou weten of je door man of vrouw verwend wordt, zou je het verschil waarschijnlijk niet eens merken.quote:Op maandag 19 april 2010 17:55 schreef Avey het volgende:
Ik zie de overeenkomsten wel maar wat mij betreft kan de term 'homoseksualiteit in deze beter vervangen worden door gewoon 'seksualiteit'. Volgens mij zit het namelijk zo, de meeste mannen vallen alleen op vrouwen. Maar er zijn ook vrouwen die alleen op vrouwen vallen. Wat mij betreft hebben beide groepen dezelfde 'conditie'. Ik zie seksualiteit dus wat meer onafhankelijk van eigen geslacht, als dat het een beetje duidelijk maakt.![]()
De lichamelijke rijpheid ligt bij het begin van de puberteit, en daar begint ook de biologische belangstelling van het andere geslacht, meestal rond een jaar of elf, lang vóórdat een relatie wettelijk toegestaan is. Vandaar ook de term jailbait: een geheel natuurlijke verlokking om gevangenissen vol te krijgen.quote:De vraag is dan of 'pedoseksualiteit' onder dezelfde 'conditie' kan vallen of dat het inderdaad een geestesziekte is. Zo zie ik het![]()
Nou ik denk het wel hoorquote:Op dinsdag 20 april 2010 03:12 schreef denkert het volgende:
[..]
Het schijnt dat iedereen in bepaalde mate biseksueel is. Een knuffel van hetzelfde geslacht vinden de meesten wel prettig, en soms kan dat verder gaan tot massage, streling, kus, en verder. Je bepaalt zelf hoever je daarin wil gaan. Objectief gezien, als je niet zou weten of je door man of vrouw verwend wordt, zou je het verschil waarschijnlijk niet eens merken.
Ik neem aan dat iedereen wel kan aanvoelen of het een man of vrouw is die hen aanraakt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |